MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 552 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 31
iulie 2003
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 253 din 12 iunie 2003 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (4) si ale art.
6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somatiei de
plată
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
858. - Hotărâre pentru abrogarea si modificarea
unor acte normative
870. - Hotărâre pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 1.254/2002 privind garantarea unor credite externe si/sau
interne pentru Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
necesare pentru finantarea Programului de reabilitare a statiilor de cale
ferată din orasele resedintă de judet
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
433. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor,
apelor si mediului pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileste
informatiile minime necesare pentru baza de date privind animalele si
produsele de origine animală introduse
în România
494. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor,
apelor si mediului privind constituirea Comisiei pentru analizarea si avizarea
importurilor de grâu pentru panificatie, de grâu destinat însământării si a
importurilor de secară, orz si porumb destinate furajării animalelor, exceptate
de la plata taxelor vamale, precum si pentru avizarea exportului de grâu
718. - Ordin al ministrului sănătătii privind
modificarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr. 35/2002 privind
reorganizarea asistentei medicale în ambulatoriul de specialitate si în
ambulatoriul de spital
DECIZII ALE CURTII
CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 12 iunie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (4) si ale
art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somatiei
de plată
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Florentina Baltă - procuror
Mădălina Stefania Diaconu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 4 alin. (4) si ale art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului
nr. 5/2001 privind procedura somatiei de plată, exceptie ridicată de Societatea
Comercială “Media Pro Pictures” - S.A. din Bucuresti în Dosarul nr. 14.619/2002
al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VI-a comercială.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de
citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei
de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată. În acest sens arată că, în
conformitate cu jurisprudenta constantă a Curtii Constitutionale, prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somatiei de plată nu încalcă
dispozitiile constitutionale, iar în speta de fată nu s-au învederat elemente
noi, de natură a determina reconsiderarea acestei practici.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 19 noiembrie 2002, pronuntată în Dosarul nr.
14.619/2002, Tribunalul Bucuresti – Sectia a VI-a comercială a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 4 alin. (4) si ale art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 5/2001, exceptie
ridicată de Societatea Comercială ‘Media Pro Pictures” - S.A. din Bucuresti în
cadrul judecării unei cereri în anulare formulate împotriva ordonantei cu
somatia de plată.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autoarea acesteia
sustine că dispozitiile art. 4 alin. (4) si ale art. 6 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr. 5/2001 limitează dreptul părtilor litigante de a-si dovedi
sustinerile la proba cu înscrisuri, iar această limitare “determină o flagrantă
încălcare a dreptului la apărare pentru debitor în faza procesuală a actiunii
în anulare, când sarcina probei îi incumbă”. Consideră că, în acest mod,
dispozitiile legale criticate contravin prevederilor art. 24 alin. (1) din
Constitutie, precum si reglementărilor cuprinse în art. 10 din Declaratia
Universală a Drepturilor Omului si în art. 6 alin. (1) din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a VI-a comercială apreciază că exceptia
ridicată nu este întemeiată, întrucât “în mod expres de judicios si de
echitabil legiuitorul a limitat accesul debitoarei-reclamante în actiunea în
anulare la proba cu înscrisuri, în conditiile în care în cadrul procedurii
somatiei de plată a obligat pe creditoare să-si sustină cererea tot pe baza
înscrisurilor”.
În conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului pentru a-si formula punctele de
vedere cu privire la exceptia ridicată.
Presedintele Camerei Deputatilor consideră că nu sunt întemeiate sustinerile
autorului exceptiei, iar dispozitiile legale criticate sunt constitutionale,
deoarece în conditiile în care, în urma modificărilor introduse în ordonantă
prin Legea nr. 295/2002, întreaga procedură se desfăsoară cu citirea
obligatorie a părtilor, “regulile ce urmează a fi aplicate, în materie de
probatiune, în lipsa unor prevederi exprese ale Ordonantei Guvernului nr.
5/2001, sunt cele ale dreptului comun”. De altfel, prin Decizia nr. 109/2003,
Curtea
Constitutională a retinut constitutionalitatea acestor dispozitii legale
criticate.
Guvernul apreciază că exceptia ridicată nu este întemeiată. Textele art. 4 si 6
din Ordonanta Guvernului nr. 5/2001 “trebuie privite în contextul întregii
reglementări a somatiei de plată, care este o procedură specială în materia
executării creantelor, a cărei adoptare, departe de a constitui o încălcare a
principiilor constitutionale, constituie expresia aplicării lor”. Orice
debitor, citat în mod obligatoriu în fata judecătorului, îsi poate face
apărările, poate formula cerere în anulare si poate exercita calea de atac a
recursului, iar în cadrul judecării cererii în anulare nu există nici o
limitare a mijloacelor de probă de care se poate uza conform regulilor de drept
comun.
Presedintele Senatului nu a comunicat punctul său de vedere cu privire la
exceptia de neconstitutionalitate ridi- cată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al presedintelui
Camerei Deputatilor si cel al Guvernului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1
alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile
art. 4 alin. (4) si ale art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 5/2001
privind procedura somatiei de plată, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 422 din 30 iulie 2001, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 295/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
380 din 5 iunie 2002, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 142/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
804 din 5 noiembrie 2002. Aceste dispozitii au următoarea redactare:
- Art. 4 alin. (4): “În citatie se va face mentiunea că până cel mai
târziu în ziua fixată pentru înfătisare debitorul poate să
depună întâmpinare,
precum si actele ce pot contribui la solutionarea cererii.”;
- Art. 6 alin. (1): “Dacă nu a intervenit închiderea dosarului în
conditiile art. 5, judecătorul va examina cererea pe baza actelor depuse,
precum si a explicatiilor si lămuririlor părtilor, ce i-au fost prezentate
potrivit art. 4.”
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale criticate sunt contrare
următoarelor prevederi constitutionale si reglementări internationale:
- Art. 24 alin. (1) din Constitutie, care prevede că “Dreptul la
apărare este garantat.”;
- Art. 6 alin. (1) din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale, conform căruia: “Orice persoană are dreptul la
judecarea în mod echitabil, în mod public si într-un termen rezonabil a cauzei
sale, de către o instantă independentă si impartială, instituită de lege, care
va hotărî fie asupra încălcării drepturilor si obligatiilor sale cu caracter
civil, fie asupra temeiniciei oricărei acuzatii în materie penală îndreptate
împotriva sa. [...]”;
- Art. 10 din Declaratia Universală a Drepturilor Omului, potrivit
căruia: “Orice persoană are dreptul, în deplină egalitate, să fie ascultată
în mod echitabil si public de un tribunal independent si impartial, care va
hotărî fie asupra drepturilor si obligatiilor sale, fie asupra temeiniciei
oricărei acuzatii în materie penală îndreptate împotriva ei.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate ridicată, Curtea constată că
a mai solutionat până în prezent numeroase exceptii de neconstitutionalitate
având ca obiect Ordonanta Guvernului nr. 5/2001 în ansamblul ei ori unele
dispozitii ale sale, respingându-le pe toate ca fiind neîntemeiate.
Astfel, prin Decizia nr. 109 din 13 martie 2003, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 10 aprilie 2003, Curtea a respins
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (4) si ale art.
6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 5/2001, ridicată într-o altă cauză
aflată pe rolul aceleiasi instante judecătoresti, de acelasi autor si cu o
motivare identică. În această decizie s-a retinut că, după modificarea art. 4
din ordonantă prin Legea nr. 295/2002, procedura dobândeste un evident caracter
oral si contradictoriu si, chiar dacă textul “omite să precizeze cum pot fi
probate explicatiile si lămuririle la care face referire, el nu contine însă
nici o dispozitie expresă de limitare a mijloacelor de probă exclusiv la
înscrisuri. În lipsa unei asemenea dispozitii, urmează a-si găsi aplicarea
dreptul comun, asa cum prevede art. 11 din aceeasi ordonantă”. În consecintă,
Curtea a constatat că dispozitiile legale criticate sunt în concordantă cu
prevederile constitutionale si cu reglementările internationale invocate.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145
alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23
alin. (1) si (3) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin.
(4) si ale art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 5/2001 privind
procedura somatiei de plată, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Media
Pro Pictures” - S.A. din Bucuresti în Dosarul nr. 14.619/2002 al Tribunalului
Bucuresti - Sectia a VI-a comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 12 iunie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Mădălina Stefania Diaconu
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
abrogarea si modificarea unor acte normative
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 10 alin. (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea
Guvernului nr. 578/2002 privind transmiterea unui imobil, proprietate publică a
statului, din administrarea Ministerului Culturii si Cultelor si a Ministerului
Educatiei si Cercetării în administrarea Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 416 din 14 iunie 2002.
Art. II. - (1) Obiectivul de investitii, proprietate publică statului, prevăzut
la art. 1 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 578/2002, compus din 13
corpuri cu o suprafată construită totală de 14.594 m2 si terenul aferent în
suprafată de 54.000 m2,
situat în municipiul Bucuresti, Splaiul Unirii, împreună cu mijloacele fixe
aferente, revine în administrarea Ministerului Culturii si Cultelor.
(2) Obiectivul de investitii, proprietate publică a statului, prevăzut
la art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 578/2002, având o suprafată
construită de 3.006 m2,
situat în municipiul Bucuresti, Splaiul Unirii, împreună cu mijloacele fixe
aferente, revine în administrarea Ministerului Educatiei, Cercetării si
Tineretului.
Art. III. - Anexele nr. 1 si 2 la Hotărârea Guvernului nr. 523/1997 privind
asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 23 septembrie
1997, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Obiectivul prevăzut la titlul “Obiective asigurate cu pază în
cooperare cu serviciul de protectie si pază” al punctului II din anexa nr. 1
“Lista obiectivelor la care se asigură paza militară cu efective de jandarmi”
va avea următorul cuprins: “Sediul Guvernului”.
2. Obiectivul prevăzut la titlul “Obiective asigurate cu pază în cooperare
cu serviciul de protectie si pază” al punctului II din anexa nr. 2 “Lista cu
unitătile bugetare beneficiare de pază militară cu efective de jandarmi, care
sunt exceptate de la plată”, va avea următorul cuprins: “Sediul
Guvernului”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 17 iulie
2003.
Nr. 858.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.254/2002 privind garantarea unor credite
externe si/sau interne pentru Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, necesare pentru finantarea Programului de reabilitare a statiilor de
cale ferată din orasele resedintă de judet
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 27, art. 35 alin. (1) si al
art. 37 alin. (4) din Legea datoriei publice nr. 81/1999,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 1.254/2002 privind
garantarea unor credite externe si/sau interne pentru Ministerul Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, necesare pentru finantarea Programului
de reabilitare a statiilor de cale ferată din orasele resedintă de judet,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 832 din 19 noiembrie
2002, se modifică după cum urmează:
1. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:
“HOTĂRÂRE
privind garantarea unor credite externe si/sau interne
pentru Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, necesare pentru finantarea Programului de
reabilitare a unor statii de cale ferată din România”
2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - Se aprobă contractarea de către Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului a unor credite externe si/sau interne în valoare
totală de 60 milioane dolari S.U.A., destinate finantării Programului de
reabilitare a unor statii de cale ferată din România, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.”
3. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
“Art. 2. - Se aprobă garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a
unor credite externe si/sau interne în valoare totală de 60 milioane dolari
S.U.A., precum si a primelor de asigurare, dobânzilor, comisioanelor si a altor
costuri aferente, în vederea asigurării resurselor financiare pentru realizarea
Programului de reabilitare a unor statii de cale ferată din România prevăzute
în anexă.”
4. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - Reabilitarea statiilor de cale ferată din România, mentionată
la art. 1, se va efectua în conformitate cu prevederile cuprinse în cap. III
pct. 3.3.6 din Programul de guvernare pe perioada 2001-2004.”
5. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - (1) Valoarea lucrărilor de reabilitare a statiilor de cale
ferată din România si ordinea de executare a acestora se vor stabili de către
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pe bază de proiecte
aprobate conform reglementărilor în vigoare, până la concurenta sumei prevăzute
la art. 1.
(2) În valoarea totală a lucrărilor de reabilitare a fiecărei statii de
cale ferată se vor include si cheltuielile de proiectare, consultantă si alte
cheltuieli prevăzute de lege, necesare realizării Programului de reabilitare a
unor statii de cale ferată din România.”
6. Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.254/2002 se înlocuieste cu
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Traian Panait,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 17 iulie
2003.
Nr. 870.
ANEXĂ
propuse să facă parte din Programul de reabilitare a unor statii de cale
ferată din România
Nr.crt. |
Denumirea statiei de cale ferată |
1. |
Ploiesti- Sud |
2. |
Arad |
3. |
Deva |
4. |
Alba Iulia |
5. |
Brasov |
6. |
Bacău |
7. |
Suceava |
8. |
Buzău |
9. |
Focsani |
10. |
Târgoviste |
11. |
Sighisoara |
12. |
Drobeta-Turnu Severin |
13. |
Galati |
14. |
Fetesti |
15. |
Sibiu |
16. |
Oradea |
17. |
Pitesti |
18. |
Râmnicu Vâlcea |
19. |
Vaslui |
20. |
Brăila |
21. |
Târgu Jiu |
22. |
Târgu Mures |
23. |
Tulcea |
24. |
Giurgiu |
25. |
Satu Mare |
26. |
Baia Mare |
27. |
Călărasi |
28. |
Resita |
29. |
Piatra-Neamt |
30. |
Miercurea-Ciuc |
31. |
Zalău |
32. |
Bistrita |
33. |
Alexandria |
34. |
Slatina |
35. |
Slobozia |
36. |
Botosani |
37. |
Sfântu Gheorghe |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
pentru
aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileste informatiile minime
necesare pentru baza de date privind animalele si produsele de origine animală
introduse în România
Având în vedere prevederile art. 31 alin. 1 din Legea sanitară
veterinară nr. 60/1974, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului,
văzând Referatul de aprobare nr. 154.580 din 25 iunie 2003, întocmit de
Agentia Natională Sanitară Veterinară,
ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Norma sanitară veterinară care stabileste informatiile
minime necesare pentru baza de date privind animalele si produsele de origine
animală introduse în România, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Institutul de Diagnostic si Sănătate Animală si directiile
sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Agentia Natională Sanitară Veterinară va controla modul de
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al
României, Partea I, si va intra în vigoare la 1 ianuarie 2007.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 10 iulie
2003.
Nr. 433.
ANEXĂ
NORMĂ SANITARĂ VETERINARĂ
care stabileste informatiile minime necesare pentru baza de date privind
animalele si produsele de origine animală
introduse în România
Art. 1. - Datele minime ce urmează a fi introduse de autoritatea veterinară centrală a României în baza de date privind animalele si produsele de origine animală introduse pe teritoriul României vor fi cele stabilite în anexa la prezenta normă sanitară veterinară.
Art. 2. - (1) Autoritatea veterinară centrală a României poate adopta,
prin Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, acte normative sau
prevederi administrative suplimentare prezentei norme sanitare veterinare.
(2) Autoritatea veterinară centrală a României, prin Ministerul
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, va lua măsurile necesare, potrivit
legii, si va sanctiona orice încălcare a prevederilor prezentei norme sanitare
veterinare.
(3) Atunci când autoritatea veterinară centrală a României adoptă cele
mentionate la alineatele precedente, trebuie să se facă o referire expresă la
prezenta normă sanitară veterinară.
ANEXĂ
la norma sanitară
veterinară
DATE MINIME
despre animalele si produsele de origine animală introduse în România
1. Identificarea postului de inspectie de frontieră
Numele si numărul de cod Animo ale postului de inspectie de frontieră
2. Identificarea transportului
a) Tipul de bunuri si codul Animo
b) Numărul/cantitatea/unitătile
c) Numărul anexei B
d) Tara tertă de origine (cod ISO)
e) Numele si numărul de aprobare ale întreprinderii de origine
f) Statul membru de destinatie/tara de destinatie (cod ISO)
3. Controale efectuate
a) Controlul documentelor (da/nu/neconform)
b) Controlul de identitate (da/nu/neconform)
c) Controlul fizic (da/nu/neconform)
d) Examinarea de laborator (da/nu/neconform)
4. Rezultat
a) Acceptat (data)
b) Returnat (data)
c) Distrus (data)
d) Prelucrat (data)
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
privind
constituirea Comisiei pentru analizarea si avizarea importurilor de grâu pentru
panificatie, de grâu destinat însământării si a importurilor de secară, orz si
porumb destinate furajării animalelor, exceptate de la plata taxelor vamale,
precum si pentru avizarea exportului de grâu
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 864/2003 privind
unele măsuri de reglementare a pietei grâului si exceptarea de la plata taxelor
vamale a importului de secară, orz si porumb destinate furajării animalelor,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului,
ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emite prezentul
ordin.
Art. 1. - Se constituie Comisia pentru analizarea si avizarea
importurilor de grâu pentru panificatie, de grâu destinat însământării si a
importurilor de secară, orz si porumb destinate furajării animalelor, exceptate
de la plata taxelor vamale, precum si pentru avizarea exportului de grâu, din cadrul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, în următoarea
componentă:
1. Vasile Băcilă - director general al Directiei generale de
implementare si reglementare - presedintele comisiei;
2. Petre Niculae - Directia de productie animală si industrie alimentară
- membru;
3. Elena Tatomir - Directia de productie vegetală si horticultură -
membru;
4. Dana Vasilescu - Directia de implementare si management al
politicilor agricole - membru;
5. Tudorel Baltă - Directia de productie animală si industrie alimentară
- membru;
6. Serban Dobrescu - Directia de productie animală si industrie
alimentară - membru;
7. Ioana Văcărescu - Directia de productie vegetală si horticultură -
membru;
8. Gheorghe Georgescu - Ministerul Economiei si Comertului - Directia de
licente - membru;
9. Mariana Gheorghe - Serviciul pentru licentierea depozitelor - membru
secretariat comisie;
10. Marcela Alecu - Serviciul pentru licentierea depozitelor - membru
secretariat comisie.
Art. 2. - (1) Pentru importul de grâu pentru panificatie, solicitantul
va depune următoarele documente:
a) cerere adresată Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului pentru solicitarea avizului;
b) cerere pentru licenta de import (formularul se procură de la
Ministerul Economiei si Comertului - Directia de licente, Bucuresti, str. Ion
Câmpineanu nr. 16, sectorul 1);
c) copie de pe certificatul de înregistrare;
d) copie de pe actul constitutiv sau statutul societătii;
e) copie de pe actul de identitate al reprezentantului solicitantului;
f) contractul de import, în original si în copie.
(2) În cazul importatorilor care au activitate de productie de morărit
si/sau de panificatie, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1) acestia
trebuie să depună:
a) copii de pe licenta de fabricatie si fisa unitătii de productie,
conform Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea si retragerea
(anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care desfăsoară
activităti în domeniul productiei de produse alimentare, aprobat prin Ordinul ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 357/2003;
b) declaratie pe propria răspundere privind productia fizică realizată
în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2003;
c) contractul de împrumut de la rezerva de stat, în original si în
copie.
(3) În cazul importatorilor care nu au activitate de productie de
morărit si/sau de panificatie, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1)
acestia trebuie să depună:
a) contractele de livrare a grâului importat, încheiate cu agentii
economici cu activitate de productie de morărit si/sau de panificatie, în
original si în copie;
b) documentele prevăzute la alin. (2) lit. a) si b), emise de agentul
economic beneficiar al grâului importat;
c) contractul de împrumut de la rezerva de stat, în original si în
copie.
Art. 3. - Pentru importul de grâu destinat însământării în toamna anului
2003, solicitantul va depune următoarele documente:
a) cerere adresată Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului pentru solicitarea avizului;
b) cerere pentru licenta de import (formularul se procură de la
Ministerul Economiei si Comertului - Directia de licente, Bucuresti, str. Ion
Câmpineanu nr. 16, sectorul 1);
c) copie de pe certificatul de înregistrare;
d) copie de pe actul constitutiv sau statutul societătii;
e) copie de pe actul de identitate al reprezentantului solicitantului;
f) lista beneficiarilor semintelor pentru care solicită aviz de import
sau dovada că detin suprafete de teren pe care le vor însământa cu grâu, în
cazul în care efectuează importul de sământă de grâu pentru necesar propriu,
vizată de directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si a
municipiului Bucuresti.
Art. 4. - Pentru importul de secară, orz si porumb destinate furajării
animalelor, solicitantul va depune următoarele documente:
a) cerere adresată Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului, care va contine: denumirea solicitantului, adresa, telefonul,
cantitatea de secară, orz, porumb solicitată, partenerul extern cu care are
încheiat contract, beneficiarul;
b) cerere pentru licenta de import (formularul se procură de la
Ministerul Economiei si Comertului - Directia de licente, Bucuresti, str. Ion
Câmpineanu nr. 16, sectorul 1);
c) copie de pe certificatul de înregistrare;
d) copie de pe actul constitutiv sau statutul societătii;
e) copie de pe actul de identitate al reprezentantului solicitantului;
f) declaratie pe propria răspundere că secara, orzul si porumbul sunt
folosite în hrana animalelor, că acestea sunt nemodificate genetic si se încadrează
în limitele de radioactivitate admise;
g) miscarea efectivelor de animale din luna precedentă solicitării,
vizată de directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si a
municipiului Bucuresti;
h) contractul/contractele încheiat/încheiate cu crescătorii de animale
în situatia în care importul se derulează prin agentii economici care nu detin
animale (importatori sau producători de furaje combinate), însotit/însotite de
documentul mentionat la lit. g).
Art. 5. - Acordarea avizului pentru cantitătile de secară, orz si porumb
solicitate se face în functie de specie, numărul de animale si de necesarul
pentru furajarea animalelor până la data de 31 octombrie 2003.
Art. 6. - Se interzice schimbarea destinatiei de folosintă, respectiv
furajarea animalelor, a secarei, orzului si porumbului care fac obiectul
importului.
Art. 7. - Documentele se depun la Biroul unic al Directiei de informare
si relatii publice din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului, unde se înregistrează, sub semnătură, ziua si ora depunerii. Comisia
va analiza si va verifica documentele depuse si va propune ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului avizarea importurilor.
Art. 8. - (1) Avizul Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului este valabil 30 de zile calendaristice de la data acordării acestuia,
pentru importul efectuat pe cale terestră si fluvială, si 45 de zile calendaristice,
pentru importul efectuat pe cale maritimă.
(2) În situatii exceptionale, la cererea justificată a agentilor
economici, licentele de import pot fi prelungite, o singură dată, cu 5 zile. În
acest sens importatorul va prezenta la Ministerul Economiei si Comertului -
Directia de licente documentele justificative.
Art. 9. - Avizarea cererilor de licentă de import se face în ordinea
cronologică a înregistrării acestora, în termen de cel mult 24 de ore, în
limita cantitătii disponibile.
Art. 10. - În termen de 5 zile de la expirarea termenului de
valabilitate a licentei de import, agentii economici importatori sunt obligati
să transmită la Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului
următoarele documente:
a) declaratie pe propria răspundere a importatorului privind cantitatea
importată;
b) fotocopie (fată-verso) de pe formularul rosu de vamă al licentei de
import;
c) fotocopii lizibile de pe declaratiile vamale de import.
Art. 11. - Importatorii care, din motive independente de vointa lor,
apreciază că nu vor realiza total sau partial cantitatea aprobată prin licenta
de import sunt obligati să returneze la Ministerul Economiei si Comertului -
Directia de licente exemplarul verde si exemplarul rosu ale licentei de import,
pentru anularea sau diminuarea corespunzătoare a cantitătii si redistribuirea
acesteia în cadrul termenului de valabilitate a acesteia.
Art. 12. - Agentii economici care nu respectă prevederile art. 10 si 11
si nu realizează minimum 80% din cantitatea aprobată prin licenta de import nu
vor mai primi avize, respectiv licente de import.
Art. 13. - Agentii economici care au contracte de export de grâu încheiate
în baza contractelor de prefinantare a recoltei sau au încasat în avans
contravaloarea exportului de grâu până la data intrării în vigoare a Hotărârii
Guvernului nr. 864/2003 vor putea efectua exportul, cu avizul scris al
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, conform anexei care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 14. - Pentru avizarea exportului de grâu, solicitantii vor depune
următoarele documente:
a) cerere pentru avizarea exportului;
b) copie de pe certificatul de înregistrare;
c) copie de pe actul constitutiv sau statutul societătii;
d) copie de pe actul de identitate al reprezentantului solicitantului;
e) contractul de export, în original si în copie;
f) contractul de prefinantare a recoltei de grâu, în original si în
copie;
g) documentul bancar de plată a prefinantării recoltei de grâu conform
contractului, în care să apară data efectuării plătii si suma plătită, în
original si în copie;
h) documentul bancar în care să apară data efectuării plătii în avans si
suma plătită, conform contractului, în original si în copie;
i) declaratie pe propria răspundere că nu au efectuat exportul
corespunzător plătii anticipate sau prefinantării, până la data solicitării
licentei, sau că au efectuat livrarea partială a unor cantităti din această
plată. În cazul unor livrări partiale trebuie să prezinte declaratia vamală de export
în copie.
Art. 15. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 494.
ANEXĂ
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
Directia generală de
implementare si reglementare
nr. ............... din data de ..................
În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului
nr. 864/2003, se avizează exportul cantitătii de ................... tone grâu,
în ........................, de către Societatea Comercială
......................................................, în baza documentatiei
prezentate la Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului cu nr.
............./................. .
Director general,
………………………………
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
privind
modificarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr. 35/2002 privind
reorganizarea asistentei medicale în ambulatoriul de specialitate si în
ambulatoriul de spital
Având în vedere Referatul Directiei strategie si structuri sanitare nr.
MB 1.391/2003,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sănătătii,
ministrul sănătătii emite următorul ordin:
Art. I. - Ultima liniută a articolului 5 din Ordinul ministrului sănătătii si
familiei nr. 35/2002 privind reorganizarea asistentei medicale în ambulatoriul
de specialitate si în ambulatoriul de spital, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 63 din 29 ianuarie 2002, se modifică si va avea următorul
cuprins:
“- centrele medicale cu personalitate juridică se reorganizează, numai
prin ordin al ministrului sănătătii, până la 31 decembrie 2003.”
Art. II. - Directiile din Ministerul Sănătătii, directiile de sănătate publică,
precum si unitătile sanitare implicate vor duce la îndeplinire dispozitiile
prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul sănătătii,
Bucuresti, 24 iulie
2003.
Nr. 718.