MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 383 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 3 iunie 2003
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
564. - Hotărâre pentru aprobarea
plătii contributiei financiare a României pentru participarea la Programul
comunitar “Măsuri comunitare de stimulare în domeniul ocupării fortei de muncă”
pentru anul 2003
565. - Hotărâre privind trecerea
unor imobile din domeniul privat al statului si din administrarea Centrului
National al Cinematografiei în domeniul public al unor judete, municipii, orase
si comune si în administrarea consiliilor locale respective
566. - Hotărâre pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 97/2002 privind darea în
folosintă gratuită a unor bunuri imobile, proprietate publică a statului,
aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului, unor federatii
sportive nationale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
101. - Ordin al ministrului
dezvoltării si prognozei privind aprobarea Procedurilor de implementare,
monitorizare si evaluare a subprogramului “Dezvoltarea oraselor prin stimularea
activitătilor întreprinderilor mici si mijlocii”
2.664. - Ordin al ministrului
culturii si cultelor pentru aprobarea Criteriilor si procedurii de acordare a
statutului de utilitate publică asociatiilor, fundatiilor si federatiilor care
desfăsoară activităti din sfera de competentă a Ministerului Culturii si
Cultelor
- Legea nr. 133/2002;
- Hotărârea Guvernului nr. 443/2003;
-
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/2003
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea plătii contributiei financiare a României pentru participarea la
Programul comunitar “Măsuri comunitare de stimulare în domeniul ocupării fortei
de muncă” pentru anul 2003
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
plata contributiei financiare a României pentru participarea la Programul
comunitar “Măsuri comunitare de stimulare în domeniul ocupării fortei de muncă”
pentru anul 2003, în limita echivalentului în lei al sumei de 30.000 euro.
Art. 2. - Suma prevăzută la art. 1 se suportă astfel:
a) echivalentul în lei a 5.000 euro, din bugetul pe anul
2003 al Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale, de la capitolul 60.01
“Asistentă socială, alocatii, pensii, ajutoare si indemnizatii”, titlul
“Transferuri”;
b) echivalentul în lei a 25.000 euro, din fonduri
PHARE.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003
Nr. 564
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea unor imobile din
domeniul privat al statului si din administrarea Centrului National al
Cinematografiei în domeniul public al unor judete, municipii, orase si comune
si în administrarea consiliilor locale respective
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 8 alin.
(1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea imobilelor, compuse din
constructie si terenul aferent, cu destinatia de cinematograf, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din domeniul privat al statului si din administrarea Centrului
National al Cinematografiei în domeniul public al judetelor, municipiilor,
oraselor si comunelor si în administrarea consiliilor locale respective.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilelor prevăzute la
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la valoarea
înregistrată în evidenta contabilă la data transmiterii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Presedintele Centrului National al Cinematografiei,
Decebal Mitulescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 565.
ANEXĂ
LISTA
imobilelor
compuse din constructie si terenul aferent, care trec din domeniul privat al
statului si din administrarea Centrului National al Cinematografiei în domeniul
public al unor judete, municipii, orase si comune si în administrarea
consiliilor locale respective
Imobilul care se transmite si locul unde este situat |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile imobilului - suprafata Đ (m2) |
“Transilvania”, municipiul Aiud,
Str. Unirii, judetul Alba |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Aiud - Consiliul Local
al Municipiului Aiud |
557 |
“1 Mai”, comuna Vinga, Str. Gării
nr. 55, judetul Arad |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Vinga - Consiliul Local al Comunei
Vinga |
1.687 |
“Victoria”, orasul Buhusi, Str.
Tineretului nr. 24, judetul Bacău |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Buhusi - Consiliul Local al
Orasului Buhusi |
577 |
“Popular”, orasul Sângeorz-Băi,
Str. Izvoarelor nr. 1, judetul Bistrita-Năsăud |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Sângeorz-Băi - Consiliul Local al
Orasului Sângeorz-Băi |
401 |
“Făclia”, orasul Darabani, Str.
Dobrogeanu-Gherea nr. 15, judetul Botosani |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Darabani - Consiliul Local al
Orasului Darabani |
720 |
“Lumina”, orasul Râsnov, Str.
Unirii nr. 22, judetul Brasov |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Râsnov - Consiliul Local al
Orasului Râsnov |
327 |
“Carsium”, orasul Hârsova, Str.
Vadului nr. 39, judetul Constanta |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Hârsova - Consiliul Local al
Orasului Hârsova |
1.020 |
“Dacia”, orasul Pucioasa, Str.
Republicii nr. 10, judetul Dâmbovita |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Pucioasa - Consiliul Local al
Orasului Pucioasa |
599 |
“Nicolae Grigorescu”, orasul Titu,
Str. Gării nr. 2, judetul Dâmbovita |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Titu - Consiliul Local al Orasului
Titu |
558 |
“Doi brazi”, municipiul Târgoviste,
Str. Constantin Brâncoveanu nr. 2-4, judetul Dâmbovita |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Târgoviste - Consiliul
Local al Municipiului Târgoviste |
503,6 |
“Republica”, comuna Răcari, Str.
Republicii nr. 4, judetul Dâmbovita |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Răcari - Consiliul Local al Comunei
Răcari |
361,3 |
“Cultural”, comuna Gura Ocnitei,
Str. Principală nr. 10, judetul Dâmbovita |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Gura Ocnitei-Consiliul Local al
Comunei Gura Ocnitei |
162,5 |
“Doina”, municipiul Băilesti,
Parcul Poporului, judetul Dolj |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Băilesti - Consiliul Local al Municipiului
Băilesti |
531 |
“Arta”, municipiul Calafat, Str.
Traian nr. 16, judetul Dolj |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Calafat - Consiliul Local al
Municipiului Calafat |
747 |
“Dacia”, municipiul Târgu Jiu, Str.
Confederatiei nr. 3, judetul Gorj |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Judetul Gorj - Consiliul Judetean
Gorj |
688 |
“Tineretului”, orasul Ticleni, Str.
Petrolistilor nr. 160, judetul Gorj |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Ticleni - Consiliul Local al
Orasului Ticleni |
672 |
“Muresul”, orasul Simeria, Str.
Libertătii nr. 4, judetul Hunedoara |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Simeria - Consiliul Local al
Orasului Simeria |
547 |
“Ioan Sugariu”, satul Băita, Str.
Principală nr. 153, judetul Maramures |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Tăutii-Măgherăus - Consiliul Local
al Comunei Tăutii-Măgherăus |
257 |
“Lumina”, municipiul Sighisoara,
Str. 1 Decembrie 1918 nr. 57, judetul Mures |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Sighisoara - Consiliul
Local al Municipiului Sighisoara |
460 |
Grădina de vară “Lumina”,
municipiul Sighisoara, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 57, judetul Mures |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Sighisoara - Consiliul
Local al Municipiului Sighisoara |
3.140 |
“Popular”, comuna Sărmasu, Str.
Gării nr. 4, judetul Mures |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Sărmasu - Consiliul Local al
Comunei Sărmasu |
450 |
Grădina de Vară “Vasile
Alecsandri”, municipiul Roman, Str. Stefan cel Mare, judetul Neamt |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Roman - Consiliul Local
al Municipiului Roman |
973 |
“Muntenia”, orasul Vălenii de
Munte, Str. Berevoiesti nr. 14, judetul Prahova |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Vălenii de Munte - Consiliul Local
al Orasului Vălenii de Munte |
451,4 |
“Progresul”, comuna Halmeu, Str.
Eliberării nr. 103, judetul Satu Mare |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Halmeu - Consiliul Local al Comunei
Halmeu |
477 |
Grădina de Vară “Patria”,
municipiul Alexandria, Str. Alexandru Colfescu nr. 2, judetul Teleorman |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Alexandria - Consiliul
Local al Municipiului Alexandria |
600 |
“Patria”, municipiul Alexandria,
Str. Confederatiei nr. 1, judetul Teleorman |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Alexandria - Consiliul
Local al Municipiului Alexandria |
1.292 |
“Pades”, comuna Nădrag, Str. Nera
nr. 36, judetul Timis |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Nădrag - Consiliul Local al Comunei
Nădrag |
1.079 |
“Popular”, comuna Ciacova, judetul
Timis |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Ciacova - Consiliul Local al
Comunei Ciacova |
953 |
Grădina de vară “Modern”,
municipiul Râmnicu Vâlcea, Str. Tudor Vladimirescu nr. 23, judetul Vâlcea |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Municipiul Râmnicu Vâlcea -
Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Vâlcea |
645
acord de principiu |
“Bistrita”, comuna Băbeni, judetul
Vâlcea |
Statul român/Centrul National al Cinematografiei |
Băbeni - Consiliul Local al Comunei
Băbeni |
215 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 97/2002 privind darea în
folosintă gratuită a unor bunuri imobile, proprietate publică a statului,
aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului, unor federatii
sportive nationale
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 97/2002
privind darea în folosintă gratuită a unor bunuri imobile, proprietate publică
a statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului, unor
federatii sportive nationale, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 188 din 20 martie 2002, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. Titlul va avea următorul cuprins:
privind darea în folosintă gratuită a unor
bunuri imobile, proprietate publică a statului, aflate în administrarea
Ministerului Tineretului si Sportului, unor federatii sportive nationale si Comitetului Olimpic Român”
2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - Se aprobă darea în folosintă gratuită, pe o
perioadă de 49 de ani, a unor bunuri imobile, proprietate publică a statului,
aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului, având datele de
identificare
prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, federatiilor sportive nationale reorganizate ca persoane
juridice de drept privat, de utilitate publică, fără scop lucrativ si
Comitetului Olimpic Român.”
3. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - Dreptul de folosintă al federatiilor
sportive nationale si al Comitetului Olimpic Român asupra bunurilor primite
potrivit art. 1 încetează dacă Ministerul Tineretului si Sportului constată că
bunurile nu sunt folosite în conformitate cu destinatia lor.”
4. Pozitia nr. 4 din anexă va avea următorul
cuprins:
Nr. crt. |
Adresa bunurilor imobile care se transmit |
Persoana juridică de la care se transmit bunurile imobile |
Persoana juridică la care se transmit bunurile imobile |
Caracteristici tehnice |
“4. |
Municipiul
Bucuresti, bd. Mărăsesti nr.
26, sectorul 1 |
Ministerul
Tineretului si Sportului |
Federatia Română de Rugby |
Suprafata totală a
terenului: 37.626,00 m2, din care: - suprafata
construită: 26.261,02 m2, din care: 1. vestiare: 444,31
m2 2. grupuri
sanitare: 31,01 m2 3. poartă: 53,70 m2 4. post trafo: 2,69
m2 5. teren principal
de rugby: 9.811,98 m2 6. teren de
antrenament si jocuri: 15.917,33 m2” |
|
Nr. M.F.P. 34227 |
|
|
|
5. După pozitia nr. 8 din anexă se introduce
pozitia nr. 9 cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Adresa bunurilor imobile care se transmit |
Persoana juridică de la care se transmit bunurile imobile |
Persoana juridică la care se transmit bunurile imobile |
Caracteristici tehnice |
“9. |
Municipiul
Bucuresti, bd. Mărăsesti nr.
26, sectorul 1 Nr. M.F.P. 34227 |
Ministerul
Tineretului si Sportului |
Comitetul Olimpic
Român |
Suprafata totală a
terenului: 3.715 m2 |
Art. II . - Predarea-preluarea bunurilor
prevăzute la poz. nr. 9 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 97/2002 se face
pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul tineretului si sportului,
Georgiu Gingăras
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 566.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
DEZVOLTĂRII SI PROGNOZEI
privind
aprobarea Procedurilor de implementare, monitorizare si evaluare a
subprogramului Dezvoltarea oraselor prin stimularea activitătilor
întreprinderilor mici si mijlocii”
Având în vedere prevederile art. 5 din Hotărârea
Guvernului nr. 322/2003 privind aprobarea structurii, indicatorilor si
fondurilor aferente subprogramului “Dezvoltarea oraselor prin stimularea
activitătilor întreprinderilor mici si mijlocii” care se finantează de la
bugetul de stat pe anul 2003 prin bugetul Ministerului Dezvoltării si Prognozei
în cadrul programelor regionale specifice,
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (6) din Hotărârea
Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului
Dezvoltării si Prognozei, cu completările ulterioare,
ministrul dezvoltării si prognozei emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedurile de implementare,
monitorizare si evaluare a subprogramului “Dezvoltarea oraselor prin stimularea
activitătilor întreprinderilor mici si mijlocii”, prevăzute în anexa*) care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Directia zone asistate duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Bucuresti,
14 aprilie 2003.
Nr. 101.
*) Anexa
se publică ulterior.
MINISTERUL
CULTURII SI CULTELOR
pentru
aprobarea Criteriilor si procedurii de acordare a statutului de utilitate
publică asociatiilor, fundatiilor si federatiilor care desfăsoară activităti
din sfera de competentă a Ministerului Culturii si Cultelor
În temeiul
prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 28/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor, cu modificările
si completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 401 din
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza dispozitiilor art. IV din Ordonanta Guvernului
nr. 37/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei nr. 26/2000 cu privire
la asociatii si fundatii,
ministrul culturii si cultelor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Criteriile de acordare a
statutului de utilitate publică asociatiilor, fundatiilor si federatiilor care
desfăsoară activităti din sfera de competentă a Ministerului Culturii si
Cultelor, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Se aprobă Lista documentelor solicitate
asociatiilor, fundatiilor si federatiilor în vederea recunoasterii ca fiind de
utilitate publică, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 3. - Se aprobă formularul Raportului de
activitate pe ultimii 3 ani a asociatiei, fundatiei sau federatiei care
solicită acordarea statutului de utilitate publică, prevăzut în anexa nr. 3
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - (1) Cererile asociatiilor, fundatiilor sau
federatiilor care desfăsoară activităti în domeniul culturii si cultelor,
însotite de documentele justificative, se depun la următoarele directii din
cadrul Ministerului Culturii si Cultelor:
- Directia pentru relatia cu Parlamentul, relatia cu
societatea civilă, sindicate si patronate, pentru domeniul culturii;
- Directia asistentă socială si religioasă,
învătământ, O.N.G.-uri, pentru domeniul cultelor.
(2) În termen de 5 zile de la data depunerii
dosarului, Directia pentru relatia cu Parlamentul, relatia cu societatea
civilă, sindicate si patronate, respectiv Directia asistentă socială si
religioasă, învătământ, O.N.G.-uri, verifică continutul acestuia si, în cazul
în care dosarul nu contine toate documentele justificative, solicită
asociatiei, fundatiei sau federatiei completarea lui conform prevederilor
prezentului ordin.
Art. 5. - (1) Dosarele complete sunt examinate de
Directia pentru relatia cu Parlamentul, relatia cu societatea civilă, sindicate
si patronate, respectiv de Directia asistentă socială si religioasă,
învătământ, O.N.G.-uri, care verifică îndeplinirea de către asociatia, fundatia
sau federatia solicitantă a conditiilor prevăzute de lege si a criteriilor
aprobate prin prezentul ordin.
(2) În functie de domeniile de activitate prevăzute în
statut, pentru care se solicită recunoasterea asociatiei, fundatiei, federatiei
ca fiind de utilitate publică, Directia pentru relatia cu Parlamentul, relatia
cu societatea civilă, sindicate si patronate, respectiv Directia asistentă
socială si religioasă, învătământ, O.N.G.-uri, solicită directiei/directiilor
de specialitate, precum si Directiei buget, finante, dezvoltare, avizare, din
cadrul ministerului, întocmirea referatelor de oportunitate.
(3) În cazul în care sunt necesare informatii
suplimentare referitoare la activitatea asociatiei, fundatiei sau federatiei
care solicită acordarea statutului de utilitate publică, Directia pentru relatia
cu Parlamentul, relatia cu societatea civilă, sindicate si patronate, respectiv
Directia asistentă socială si religioasă, învătământ, O.N.G.-uri, poate
solicita directiilor pentru cultură, culte si patrimoniul cultural national
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, întocmirea unui referat de
oportunitate.
Art. 6. - (1) În cazul în care asociatia, fundatia sau
federatia solicitantă îndeplineste conditiile prevăzute de lege si criteriile
aprobate prin prezentul ordin, Directia pentru relatia cu Parlamentul, relatia
cu societatea civilă, sindicate si patronate, respectiv Directia asistentă
socială si religioasă, învătământ, O.N.G.-uri, întocmeste Nota de fundamentare,
pe care o înaintează, împreună cu documentatia aferentă si referatele de
oportunitate, Directiei legislatie, management, sinteze, metodologii, în
vederea initierii proiectului de hotărâre a Guvernului privind recunoasterea
statutului de utilitate publică.
(2) În cazul în care asociatia, fundatia sau federatia
solicitantă nu îndeplineste conditiile prevăzute de lege si/sau criteriile
aprobate prin prezentul ordin, Directia pentru relatia cu Parlamentul, relatia
cu societatea civilă, sindicate si patronate, respectiv Directia asistentă
socială si religioasă, învătământ, O.N.G.-uri, comunică acesteia decizia
motivată de respingere a cererii de acordare a statutului de utilitate publică
si îi restituie dosarul.
(3) Întocmirea referatelor de oportunitate,
verificarea îndeplinirii conditiilor si criteriilor de acordare a statutului de
utilitate publică si initierea proiectului de hotărâre a Guvernului, la nivelul
Ministerului Culturii si Cultelor, se efectuează în termen de 30 de zile de la
data depunerii cererii de către asociatia, fundatia sau federatia solicitantă,
respectiv de la data completării documentatiei, conform prevederilor art. 4
alin. (2).
Art. 7. - Directia pentru relatia cu Parlamentul,
relatia cu societatea civilă, sindicate si patronate si Directia asistentă
socială si religioasă, învătământ, O.N.G.-uri, împreună cu directiile din
cadrul Ministerului Culturii si Cultelor, vor lua toate măsurile în vederea
ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Bucuresti,
26 mai 2003.
Nr.
2.664.
ANEXA Nr.
1
de acordare a statutului de utilitate publică
asociatiilor, fundatiilor si federatiilor care desfăsoară activităti din sfera
de competentă a Ministerului Culturii si Cultelor
I. Criterii generale
În conformitate cu prevederile art. 38 din Ordonanta
Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificată si
completată prin Ordonanta Guvernului nr. 37/2003, o asociatie, o fundatie sau o
federatie poate fi recunoscută ca fiind de utilitate publică dacă sunt
îndeplinite cumulativ următoarele conditii:
a) activitatea acesteia se desfăsoară în interes
general sau comunitar, după caz, si functionează de cel putin 3 ani, anterior
datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publică;
Criterii |
Documente
care se analizează |
Îndeplinirea
criteriului (se notează cu DA sau NU) |
1. Activitatea de interes public general si/sau comunitar se desfăsoară în sfera de competentă a Ministerului Clturii si Cultelor, conform atributiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 28/2001, cu modificările si completările ulterioare |
Statut, act constitutiv, pct. 2 din
raportul de activitate |
|
2. Nu desfăsoară activităti
angajate politic în mod partizan, inclusiv activităti de sprijinire sau de
promovare a unor partide sau aliante politice ori electorale, candidati în
alegeri sau persoane care ocupă functii de demnitate publică |
Idem |
|
3. Nu desfăsoară activităti
exclusiv în interesul personal nepatrimonial al asociatilor sau fondatorilor |
Idem |
|
4. Durata de functionare, conform
statutului, permite desfăsurarea pe durată nedeterminată a unor activităti de
interes general si/sau comunitar |
Statut, act constitutiv |
|
Criterii |
Indicatori de realizare a criteriului |
Documente care se analizează |
Realizarea indicatorului (se
notează cu DA sau NU) |
Îndeplinirea criteriului (se
notează cu DA sau NU) |
1. Asociatia/fundatia/federatia face dovada bunei desfăsurări a activităti organelor de conducere, administrare si control, în conformitate cu prevederile statutare |
a) Definirea clară a atributiilor organelor de conducere, administrare si control |
Statut, pct. 3.1 din raportul de activitate |
|
|
|
b) Existenta rapoartelor,
proceselor-verbale etc., care atestă functionarea organelor de conducere, administrare
si control |
Pct. 3.2 din raportul de
activitate, copii de pe documente |
|
|
|
c) În statut există prevederi
referitoare la solutionarea conflictelor de interes apărute în activitatea
asociatiei/fundatiei/federatiei |
Statut, regulamentul intern de
functionare |
|
|
|
d) Există personal angajat permanent |
Pct. 3.1, 3.3 din raportul de
activitate |
|
|
2. Asociatia/fundatia/federatia
face dovada functionării în conformitate cu legislatia în vigoare |
a) Depunerea formularelor
situatiilor financiare anuale la administratia financiară din raza
teritorială în care asociatia sau fundatia îsi are
sediul |
Copii de pe formularele situatiilor financiare anuale depuse |
|
|
|
b) Plata impozitelor, taxelor,
contributiilor si a altor venituri datorate bugetului de stat |
Certificate constatatoare privind îndeplinirea obligatiilor exigibile
de plată a impozitelor si taxelor către stat, inclusiv a celor locale,
precum si a contributiilor pentru
asigurările sociale de stat, asigurările
sociale de sănătate, asigurările de somaj,
în cazul personalului angajat |
|
|
|
c) Are autorizatiile necesare în vederea
desfăsurării activitătilor statutare |
Autorizatiile administrative
conforme cu legislatia în vigoare si/sau acordurile necesare desfăsurării activitătilor, copii de pe
documente |
|
|
3. Asociatia/fundatia/federatia dispune de resurse financiare, materiale si umane adecvate functionării organizatiei |
a) Dispune de un sediu adecvat sI
de dotări destinate în exclusivitate realizării activitătilor de interes
general si/sau comunitar |
Pct. 1 din raportul de activitate, copie de pe documentul privind situatia juridică a sediului |
|
|
|
b) A dezvoltat în teritoriu filiale
sau puncte de lucru adecvate realizării de activităti de interes general sau
comunitar (în cazul asociatiilor si fundatiilor care desfăsoară activităti de
interes general) |
Pct. 3.7 si fisa activitătilor din raportul de activitate |
|
|
|
c) Resursele financiare de care
dispun permit realizarea activitătilor de interes general si/sau comunitar |
Pct. 4 din raportul de activitate, copii de pe documentele contabile |
|
|
4. Asociatia/fundatia/federatia
face dovada unei bune comunicări si colaborări cu grupul-tintă, alte
organizatii neguvernamentale si institutii publice |
a) Publicatii, edituri, tipărituri,
alte mijloace de informare b) Colaborează cu alte organizatii
neguvernamentale, institutii publice etc. în vederea dezvoltării de programe
si proiecte comune si/sau finantării acestora |
Fisa activitătilor Documente care atestă parteneriatul
c alte asociatii, fundatii, institutii publice etc. si pct. 3.6 din raportul
de activitate |
|
|
5. Obiectivele de interes general si/sau comunitar realizate au fost semnificative în raport cu
obiectivele stabilite prin actul constitutiv sau prin statut |
A realizat mai mult de jumătate din
numărul obiectivelor de interes general si/sau comunitar stabilite
prin actul constitutiv sau prin statut |
Pct. 2, pct. 3.5, fisa
activitătilor din raportul de activitate |
|
|
6. Activitătile de interes general si/sau comunitar realizate sunt de utilitate publică, respectiv
scopurile vizate sunt benefice colectivitătilor, prin cresterea ofertei
culturale pe plan local/regional/national |
În domenii de interes general
si/sau comunitar, programele si proiectele derulate au condus la
rezultate reale si benefice pentru comunitate |
Fisa activitătilor |
|
|
1. Activitătile desfăsurate
anterior au fost adecvate îndeplinirii obiectivelor statutare |
Activitătile desfăsurate au condus
la îndeplinirea obiectivelor de interes general si/sau comunitar prevăzut în
statut |
|
|
|
2. Dezvoltă programe, proiecte specifice |
Dezvoltă si îmbunătăteste, prin
proiecte specifice activitătilor de interes general si/sau comunitar,
serviciile acordate, în functie de evaluarea periodică a acestora |
|
|
|
3. Sustinerea activitătilor si serviciilor din punct de vedere tehnic, patrimonial |
a) Utilizează resurse umane
adecvate activitătilor desfăsurate: - personal angajat cu normă
întreagă - dezvoltă politici de formare si
dezvoltare a personalului si avoluntarilor |
Pct. 3.3 si fisa activitătilor din
raportul de activitate |
|
|
b) Are capacitatea de autofinantare
a programelor si proiectelor initiate de cel putin 10% din costul total al
acestora |
Pct. 4 si fisa activitătilor din raportul de activitate |
|||
c) Are capacitatea de a atrage mai
multe surse de finantare |
Pct. 4 si fisa activitătilor din
raportul de activitate |
|||
d) Dispune de dotările materiale
adecvate desfăsurării serviciilor |
Pct. 4 si fisa activitătilor din
raportul de activitate |
|||
e) Există rezultate ale programelor
si proiectelor derulate |
Fisa activitătilor din raportul de
activitate |
|||
4. Situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli reflectă desfăsurarea activitătilor de interes general sau comunitar |
a) Concordanta dintre prevederile
bugetului de venituri si cheltuieli s datele reflectate în situatiile
financiare anuale |
Pct. 4 din raportul de activitate,
bugetul de venituri si cheltuieli si situatiile financiare anuale |
|
|
b) Cheltuieli adecvate
activitătilor desfăsurate |
Pct. 4 si fisa activitătilor din
raportul de activitate, bugetul de venituri si cheltuieli sI situatiile
financiare anuale |
|
|
|
c) Cheltuieli în concordantă cu
veniturile obtinute |
Pct. 4 din raportul de activitate,
bugetul de venituri si cheltuieli si situatiile financiare anuale |
|
|
d) valoarea activului
patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori este cel putin egală cu valoarea
patrimoniului initial
Criterii |
Documente care se analizează |
Îndeplinirea criteriului (se notează cu DA sau NU |
Valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori
nu a scăzut sub valoarea patrimoniului initial |
Pct. 4 din raportul
de activitate, bugetul de venituri si cheltuieli si situatiile financiare anuale |
|
II. Criterii specifice
Criterii |
Documente care se analizează |
Îndeplinirea criteriului (se notează cu DA sau NU |
|
1. Obiectivele
principale ale programelor/proiectelor derulate: - caracterul
novator - caracterul
realist - caracterul
complementar |
|
|
2. Motivarea
programelor/proiectelor derulate |
|
|
3.
Grupul-tintă/beneficiari ai programelor/proiectelor derulate: - beneficiari - caracterul
interdisciplinar si multicultural al programelor/proiectelor derulate |
|
|
4. Impactul
programului/proiectelor culturale: - căror nevoi
culturale, educationale, sociale au răspuns - impactul asupra
comunitătilor/colectivitătilor cărora se adresează - originalitatea
programului/proiectului cultural |
|
|
5. Parteneri si
personal-cheie: - coordonator de
program/proiect - alti
membrii-cheie |
|
|
6. Bugetul estimat
al programului/proiectului cultural: - surse de
finantare proprii - surse de
finantare atrase |
|
ANEXA Nr.
2
LISTA
documentelor solicitate asociatiilor, fundatiilor si
federatiilor în vederea recunoasterii ca fiind de utilitate publică
1. Raportul de activitate pe ultimii 3 ani, în
conformitate cu modelul prezentat în anexa nr. 3, în 3 exemplare
dactilografiate
2. Actul constitutiv, statutul si, după caz, actele
aditionale la acestea
3. Dovada dobândirii personalitătii juridice si, după
caz, a înregistrării modificărilor actului constitutiv si/sau statutului în
Registrul asociatiilor si fundatiilor sau în Registrul federatiilor
4. Dovada privind bonitatea asociatiei, a fundatiei
sau a federatiei, emisă de banca la care are deschis contul
5. Ultimul extras de cont bancar
6. Dovada privind situatia juridică a sediului
asociatiei, al fundatiei sau al federatiei si a sediului sau sediilor unde se
desfăsoară activitătile pentru care se solicită recunoasterea
7. Situatiile financiare pe ultimii 3 ani, depuse la
administratia financiară
8. Bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3
ani, aprobate de organul de conducere
9. Certificate constatatoare privind îndeplinirea
obligatiilor exigibile de plată a impozitelor si taxelor către stat, inclusiv a
celor locale, precum si a contributiilor pentru asigurările sociale de stat,
asigurările sociale de sănătate, asigurările de somaj (formulare-tip eliberate
de autoritătile competente)
10. Autorizatiile administrative conforme cu
legislatia în vigoare si/sau acordurile necesare desfăsurării activitătilor,
după caz
11. Raportul comisiei de cenzori pe ultimii 3 ani
12. Documente care atestă parteneriatul cu alte
asociatii, fundatii, institutii publice etc.
13. Numele si adresa persoanelor fizice, respectiv
denumirea si sediul persoanelor juridice cu care asociatia sau fundatia
colaborează în mod frecvent în vederea realizării obiectului de activitate
pentru care solicită recunoasterea
14. Declaratie pe propria răspundere a presedintelui,
sub sanctiunea prevederilor legale referitoare la falsul în declaratii, privind
veridicitatea informatiilor cuprinse în raport, a faptului că organizatia nu a
desfăsurat activităti ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri
si nu are sume neachitate la scadentă către persoane fizice sau juridice
15. În cazul federatiilor care solicită recunoasterea
ca fiind de utilitate publică, dovada că cel putin două treimi din numărul
asociatiilor si fundatiilor care o alcătuiesc sunt de utilitate publică
16. Dosarul de presă privind activitatea desfăsurată
în ultimii 3 ani.
NOTĂ:
Documentele
prevăzute la pct. 1, 9 si 14 se solicită în original.
Documentele
prevăzute la pct. 2-8, 10-13 si 15 se solicită în copie.
ANEXA Nr.
3
FORMULARUL RAPORTULUI DE ACTIVITATE
pe ultimii 3 ani a asociatiei, fundatiei sau
federatiei care solicită acordarea statutului de utilitate publică
1. Date privind asociatia/fundatia/federatia
Denumirea asociatiei/fundatiei/federatiei:
Denumirea abreviată (dacă este cazul):
Tipul de organizatie: asociatie/fundatie/federatie
Sediul:
Adresa Judetul, respectiv municipiul:
Localitatea…….. cod ….
Str. .. nr. ...
Telefon Prefix .. nr.
Fax
E-mail
Situatia juridică a imobilului
Dobândirea personalitătii juridice:
- În temeiul Legii nr. 21/1924
Nr.
dosarului la dobândirea personalitătii juridice |
|
|
|
Sentinta
civilă de dobândire a personalitătii juridice |
Nr.: |
Data: |
|
eliberată
de: |
|
||
Sentinte
civile care autorizează modificările actului |
1. |
Nr.: |
Data: |
eliberată
de: |
|
||
2. |
Nr.: |
Data: |
|
|
eliberată
de: |
|
|
3. |
Nr.: |
Data: |
|
|
eliberată
de: |
|
- În temeiul Ordonantei Guvernului nr. 26/2000
Certificat
de înscrierea în Registrul asociatiilor si fundatiilor |
Nr. ...
data .. înscrierii în Registrul asociatiilor si fundatiilor/Registrul
federatiilor |
Cod
fiscal nr. …. anul .., eliberat de: ...
Cont
bancar nr. .., deschis la banca ……. Adresa băncii:
Numele
persoanei/persoanelor cu drept de semnătură: ..
Persoane
fizice/juridice la constituire |
Numărul
asociatilor/numele fondatorilor |
Membri
asociati |
|
Fondator/fondatori |
|
2. Obiectul
de activitate prevăzut în statut
Scop (se
defineste în conformitate cu art. .. din statut)
Obiective
stabilite în statut |
- de interes
general, vizând cresterea ofertei culturale la nivel local, regional si
national; - promovarea
culturii scrise si a lecturii; - sprijinirea
tinerelor talente manifestate în diverse domenii ale
artei - promovarea si
sustinerea artelor spectacolului si a artelor vizuale, cinematografiei; - protejarea si
punerea în valoare a patrimoniului cultural national, mobil si imobil - revitalizarea si
valorificarea civilizatiei
traditionale; - protejarea si
dezvoltarea culturii minoritătilor nationale; - sustinerea
libertătii religioase si a activitătilor cu caracter social-filantropic; - schimbul
international de valori culturale etc. |
- de interes
comunitar, respectiv în interesul public al
unei comunităti si/sau grupuri de
persoane fizice ori juridice care urmăresc
un obiectiv comun sau au
aceleasi opinii, aceeasi cultură, orientare
religioasă, socială, profesională si
altele asemenea |
Activităti/programe/proiecte de interes general sau În
conformitate cu art. ... grup-tintă comunitar prevăzute în statut
3. Date privind organizarea si functionarea
3.1. Organizarea asociatiei/fundatiei/federatiei
Organe de conducere, administrare si control,
potrivit statutului |
Alese/numite în temeiul ... |
Numele, prenumele, adresa |
Profesia/locul de muncă |
De
conducere (nominalizati functiile) |
|
|
|
De
administrare (nominalizati functiile) |
|
|
|
De
control (nominalizati functiile) |
|
|
|
Alti
membri-cheie |
|
|
|
3.2. Informatii privind functionarea
asociatiei/fundatiei/federatiei
Activitatea organelor de conducere, administrare si
control |
În ultimii 3 ani |
|||
Anul: |
Anul: |
Anul: |
||
Conducere |
Număr
de sedinte |
|
|
|
În
conformitate cu procesele-verbale nr.
../data |
|
|
|
|
Alte
documente (specificati) |
|
|
|
|
Administrare |
Număr
de sedinte |
|
|
|
În
conformitate cu procesele-verbale nr. ../data.. |
|
|
|
|
Alte
documente (specificati) |
|
|
|
|
Control |
Număr
de sedinte |
|
|
|
|
În
conformitate cu procesele-verbale nr. …./data … |
|
|
|
|
Alte
documente (specificati) |
|
|
|
Altele |
|
|
|
|
3.3. Personalul administrativ al organizatiei
Personal
încadrat |
În ultimii 3 ani |
||
Anul: |
Anul: |
Anul: |
|
număr |
număr |
număr |
|
cu
contract de muncă |
|
|
|
număr
de voluntari |
|
|
|
Total |
|
|
|
3.4. Dezvoltarea resurselor umane
Programe
de formare a personalului organizate de |
Domeniul |
În ultimii 3 ani |
Număr persoane formate |
||
Anul: |
Anul: |
Anul: |
|||
asociatie/fundatie/federatie |
|
|
|
|
|
alte
persoane juridice (specificati denumirea
acestora) |
|
|
|
|
|
Programe
pentru atragerea voluntarilor |
În ultimii 3 ani |
Număr de participanti |
Număr de voluntari atrasi |
||
|
Anul: |
Anul: |
Anul: |
|
|
3.5. Programe sau proiecte de interes general ori
comunitar realizate
Denumirea programului/proiectului,
în conformitate cu fisa
activitătilor |
În ultimii 3 ani |
||
Anul: |
Anul: |
Anul: |
|
Obiective
propuse, scopuri atinse, beneficiari |
Obiective
propuse, scopuri atinse, beneficiari |
Obiective
propuse, scopuri atinse, beneficiari |
|
|
|
|
|
3.6. Principalele mijloace de comunicare si
informare utilizate
Tipul
activitătii/Publicatii |
În
ultimii 3 ani |
||
Anul: |
Anul: |
Anul: |
3.7. Dezvoltare
teritorială
Nr. crt. |
Filiale |
Adrese/telefon |
Persoana de contact |
Nr. de membri asociati sau personal al filialei |
Anul înfiintării |
|
|
|
|
|
|
3.8. Afiliere la nivel national
a) Denumirea si adresa organismului national:
b) Documentul care atestă afilierea:
c) Data afilierii:
3.9. Afiliere internatională
Denumirea
si adresa organizatiei internationale:
Tipul de
afiliere |
Din
anul: |
Documentul
care atestă afilierea |
Membru
deplin |
|
|
Membru
asociat |
|
|
Altele,
specificati |
|
|
3.10. Premii, nominalizări, alte forme de
recunoastere a activitătii
Denumirea
|
Anul: |
Institutia
care a acordat/recunoscut activitatea |
4. Resurse
materiale si financiare
Patrimoniul
(în conformitate cu ultima balantă contabilă) |
Total valoare, în mii lei: din care |
|
1.
Total imobilizări corporale, din care |
|
|
Constructii
|
|
|
Terenuri
|
|
|
Alte
mijloace fixe |
Mobilier
|
|
|
Echipament
|
|
|
Altele |
|
Mijloace
de transport |
|
|
Imobilizări
corporale în curs |
|
|
2.
Total disponibilităti bănesti, din care |
|
|
Lei |
|
|
Valută |
|
|
Venituri
(în conformitate cu ultima balantă contabilă), din care |
Total,
în mii lei: din care |
|
Resurse
obtinute de la bugetul de stat |
|
|
Resurse
obtinute de la bugetul local |
|
|
Cotizatiile
membrilor |
|
|
Dividendele
societătilor comerciale înfiintate |
|
|
Dobânzile
si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile |
|
|
Venituri
realizate din activităti economice proprii |
|
|
Donatii,
sponsorizări sau legate |
|
|
Finantări,
granturi |
|
Miscarea patrimonială |
Valoarea activului în mii lei |
||
Anul: |
Anul: |
Anul: |
|
|
|
|
|
Programe desfăsurate cu finantare externă (în ultimii
3 ani)
Perioada/anul |
Denumirea programului |
Valoarea |
Finantatorul |
Programe subventionate de la bugetul de stat/local (în
ultimii 3 ani)
Perioada/anul |
Denumirea programului |
Valoarea |
Temeiul legal si sursa subventiei |
Societăti comerciale înfiintate
Denumirea |
Anul înfiintării |
Obiectul de activitate |
Adresa Codul fiscal |
ANEXĂ LA
RAPORTUL DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANI
FISA Nr.:
privind activitătile de interes general si/sau
comunitar desfăsurate de asociatie/fundatie*)
1.
Denumirea activitătii:
2. Scop:
3.
Obiectiv:
4.
Durata în timp |
Data începerii
activitătii |
Observatii |
||||||||
Limitată
|
||||||||||
Nelimitată
|
||||||||||
5. Aria
de desfăsurare |
Se
specifică localitatea, judetul/localitătile, judetele |
|||||||||
Locală |
||||||||||
Judeteană
|
||||||||||
Natională
|
||||||||||
6.
Categoria de persoane beneficiare |
Nr. de
beneficiari |
Caracteristici
socioeconomice ale grupului-tintă |
||||||||
7.
Precizati modalitatea de selectare a beneficiarilor activitătilor: |
||||||||||
8.
Descrieti modalitătile prin care proiectul si-a propus implicarea
beneficiarilor în activitătile desfăsurate în beneficiul acestora: |
||||||||||
9.
Descrierea activitătilor/serviciilor desfăsurate si a metodologiilor de lucru
utilizate: |
||||||||||
10.
Resurse umane utilizate |
Nr. |
Număr de persoane cu functie de |
Categoria socioprofesională |
|||||||
conducere
|
executie |
|
||||||||
Încadrat
cu contract de muncă |
|
|
|
|
||||||
Voluntari |
|
|
|
|
||||||
11.
Numele persoanei care conduce si administrează activitatea: |
||||||||||
12.
Costul programului, proiectului pe toată durata finantării sau, după caz,
costul anual al serviciului, în conformitate cu cheltuielile din anul
precedent depunerii documentatiei, din care: |
Total,
în mii lei sau valută în care a fost finantat proiectul din care:: |
|||||||||
Contributia
organizatiei: |
|
|||||||||
Subventii
de la bugetul de stat |
|
|||||||||
Subventii
de la bugetul local |
|
|||||||||
Contributii
ale partenerilor externi |
|
|||||||||
Contributii
ale beneficiarilor |
|
|||||||||
Altele |
|
|||||||||
13.
Costul lunar al serviciului pe beneficiar: |
||||||||||
14.
Parteneri implicati |
Forma
parteneriatului |
|||||||||
15.
Autorizatii necesare desfăsurării activitătii |
Institutia
care a eliberat autorizatia |
Nr.
documentului .. / data ……….. |
||||||||
16.
Evaluarea activitătilor, metodele utilizate |
Când a
avut loc evaluarea |
Cine a
evaluat activitatea |
Măsuri
luate în urma evaluării |
|||||||
17.
Rezultatele activitătii (specificati indicatorii de performantă utilizati): |
||||||||||
18.
Efectele benefice ale activitătii la nivelul comunitătii: |
||||||||||
18.1.
Modalitătile de informare a comunitătii privind activitătile si rezultatele
acestora: |
||||||||||
18.2.
Alte comentarii privind activitatea desfăsurată: |
||||||||||
Numele
persoanei desemnate pentru a oferi informatii suplimentare: Telefon: |
||||||||||
Numele
si prenumele presedintelui asociatiei/fundatiei, semnătura Data Stampila
asociatiei/fundatiei |
||||||||||
*) Se
completează pentru fiecare activitate.
În Legea nr. 133/2002 pentru aprobarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 5 aprilie
2002, se face următoarea rectificare:
- la pct. 18 al art. I, la art. 14, în loc de: “auditorul
financiar are obligatia să renunte imediat la mandatul său...” se va citi:
“auditorul financiar are obligatia să renunte imediat la contractul său...”.
În Hotărârea Guvernului nr. 443/2003 privind
promovarea productiei de energie electrică din surse regenerabile de energie,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 24 aprilie
2003, se face următoarea rectificare:
- la alin. (3) al art. 3, în loc de: “Ponderea
energiei electrice produse din surse regenerabile de energie la consumul
national brut de energie electrică urmează... “ se va citi: “Ponderea
energiei electrice produse din surse regenerabile de energie la consumul
national brut de energie urmează... “.
În Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/2003
pentru modificarea si completarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri
pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a
functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 2
iunie 2003, se face următoarea rectificare:
- la data ordonantei de urgentă, în loc de: “Bucuresti, 20 mai 2003” se va citi: “Bucuresti, 29 mai 2003”.