MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 374
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Sâmbătă, 31 mai 2003
SUMAR
LEGI
SI DECRETE
233. - Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 7/2003 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 1 alin. (1)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 121/2001 pentru suspendarea temporară
a tuturor procedurilor referitoare la adoptiile internationale
349. - Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 7/2003 pentru prorogarea termenului
prevăzut la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 121/2001
pentru suspendarea temporară a tuturor procedurilor referitoare la adoptiile
internationale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
541. - Ordin al ministrului lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei pentru aprobarea Sistemului intensificat de
inspectii aplicabil navelor comerciale maritime care arborează pavilionul român
si efectuează voiajuri internationale
595. - Ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor
si locuintei privind aprobarea Cerintelor tehnice minime pentru navele fluviale
care arborează pavilionul român
653. - Ordin al ministrului
lucrărilor publice, transporturilor si locuintei pentru aprobarea Normelor
tehnice privind constructia si echiparea navelor maritime de pescuit cu
lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
|
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 7/2003 pentru prorogarea termenului prevăzut la
art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 121/2001 pentru
suspendarea temporară a tuturor procedurilor referitoare la adoptiile
internationale
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 7 din 27 februarie 2003 pentru
prorogarea termenului prevăzut la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 121/2001 pentru suspendarea temporară a tuturor procedurilor
referitoare la adoptiile internationale, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 131 din 28 februarie 2003, cu următoarea modificare:
-
Articolul unic va avea următorul cuprins:
“Articol
unic. – Termenul prevăzut la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de Urgentă a
Guvernului nr. 121/2001 pentru suspendarea temporară a tuturor procedurilor
referitoare la adoptiile internationale, aprobată cu modificări si completări
prin legea nr. 347/2002, astfel cum a fost prorogat prin Ordonanta de Urgentă a
Guvernului nr. 123/2002, prin Ordonanta de Urgentă a Guvernului nr. 151/2002 si
prin Ordonanta Guvernului nr. 16/2003, se prorogă până la data intrării în
vigoare a noilor reglementări privind regimul juridic al adoptiilor.”
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 19 mai 2003, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE
SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 27 mai
2003, cu respectarea prevederilar art. 74 alin, (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti, 31 mai 2003.
Nr. 233.
pentru promulgarea Legii
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 7/2003 pentru
prorogarea termenului prevăzut la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 121/2001 pentru suspendarea temporară a tuturor procedurilor
referitoare la adoptiile internationale
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1)
din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 7/2003 pentru prorogarea termenului prevăzut la
art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 121/2001 pentru
suspendarea temporară a tuturor procedurilor referitoare la adoptiile
internationale si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMANIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 31 mai 2003.
Nr. 349.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALlTATE ALE
ADMINlSTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
pentru aprobarea Sistemului intensificat de
inspectii aplicabil navelor comerciale maritime care arborează pavilionul român
si efectuează voiajuri internationale
În conformitate cu prevederile art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 412/2002, ale art. 4 lit. J pd. 7 din Regulamentul de organizare si functionare al Autoritătii Navale Române, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.133/2002 privind organizarea si functionarea Autoritătii Navale Române, ale art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 53/1999 privind aderarea la unele protocoale si acceptarea unor amendamente la Convertia internatională din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la Convertia internatională din 1966 asupra liniilor de încărcare, încheiată la Londra la 5 aprilie 1966, si la Conventia internatională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978, aprobată prin Legea nr. 23/2001, si ale Legii nr. 6/1993 pentru aderarea României la Conventia internatională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978,
în temeiul art. 7 din
Ordonanta Guvernului nr. 53/1999 si al art. 4 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, cu modificările ulterioare,
ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Sistemul intensificat de
inspectii aplicabil vrachierelor care arborează pavilionul român si efectuează
voiajuri internationale, prevăzut în anexa nr. I*).
Art. 2. - Se aprobă Sistemul intensificat de
inspectii aplicabil petrolierelor care arborează pavilionul romăn si efectuează
voiajuri internationale, prevăzut în anexa nr. II*).
Art. 3. - Sistemul intensificat de inspectii prevăzut
la art. 1 se aplică, după caz, si celorlalte nave comerciale maritime de
transport mărfuri care arborează pavilionul român si efectuează voiajuri intemationale.
Art. 4. - Competentele ce revin Autoritătii Navale
Române în aplicarea inspectiilor prevăzute la art. 1-3 pot fi delegate, total
sau partial, unor organizatii recunoscute, prevăzute în anexa nr. 3 la Ordinul
ministrului lucrărilor publice, transporturilor si locuintei nr. 169/2003
pentru aprobarea: Sistemului privind certificarea conformitătii navelor care
arborează pavilionul român cu regulile si reglementările tehnice aplicabile;
Criteriilor minime pe care trebuie să le îndeplinească o societate de
clasificare în vederea delegării de către Ministerul Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei a compentelor privind emiterea certificatelor
statutare navelor care arborează pavilionul român; Listei societătilor de
clasificare care îndeplinesc criteriile minime stabilite de Uniunea Europeană si
ale căror reguli de clasificare sunt recunoscute de Ministerul Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, urmând procedura stabilită la art. 6
din anexa nr. 1 la acelasi ordin.
Art. 5. - Autoritatea
Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Anexele nr. I si
II fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
Bucuresti, 8 aprilie 2003.
Nr. 541.
*) Anexele nr. I si II se publică utterior.
MISTERUL
LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
privind
aprobarea Cerintelor tehnice minime pentru navele fluviale care arborează
pavilionul român
Având în vedere prevederile art. 69 si 70 din Acordul
european instituind o asociere între România, pe de o parte, si Comunitătile
Europene si statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles
la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, si ale Directivei
Consiliului 82/714/CEE din 4 octombrie 1982, care stabileste prescriptiile
tehnice pentru navele de navigatie interioară,
în temeiul art. 12 lit. d) din Ordonanta
Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările
ulterioare, al art. 22 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind
transportul naval, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
412/2002, si al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei,
ministrul lucrărilor publice, transporturilor si locuintei emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Cerintele tehnice minime
pentru navele fluviale care arborează pavilionul român, prevăzute în anexa nr.
1*).
Art. 2. - Cerintele tehnice prevăzute la art. 1 se
aplică:
a) navelor fluviale având o capacitate de încărcare
mai mare de 15 tone sau navelor fluviale care nu sunt destinate transportului
de mărfuri, al căror deplasament este mai mare sau egal cu 15 m3;
b) remorcherelor si împingătoarelor, inclusiv
acelora al căror deplasament este mai mic de 15 m3, cu conditia ca ele să fi
fost construite pentru a remorca, a împinge sau a deplasa în cuplu cu alte
nave.
Art. 3. - Prin exceptie de la prevederile art. 2,
cerintele tehnice prevăzute la art. 1 nu se aplică următoarelor categorii de
nave:
a) navelor de pasageri;
b) feriboturilor;
c) mijloacelor plutitoare;
d) constructiilor si materialelor plutitoare,
inclusiv acelora care sunt deplasate dintr-un loc în altul;
e) ambarcatiunilor de agrement;
f) navelor de serviciu ale autoritătilor de
control si navelor de serviciu pentru stingeea incendiilor;
g) navelor militare;
h) navelor maritime, inclusiv remorcherelor si
împingătoarelor maritime care navighează în ape cu maree sau se bazează pe
acestea ori care se află temporar pe căile de navigatie interioară, având o
autorizatie valabilă de navigatie;
i) remorcherelor si împingătoarelor al căror
deplasament este mai mic de 15 m3, care au fast construite pentru a remorca, a
impinge sau a deplasa în cuplu numai cu nave al căror deplasament este mai mic
de 15 m3.
Art. 4. - Cerintele tehnice prevăzute la art. 1
sunt obligatorii pentru navele care arborează pavilionul român, care navighează
pe Dunăre, pe bratele Chilia, Sfântu Gheorghe si pe celelalte brate secundare
ale Dunării, pe Canalul Dunăre-Marea Neagră si Poarta Albă-Midia-Năvodari,
precum si pe căile navigabile europene prevăzute în anexa nr. 2*).
Art. 5. - Navele fluviale care arborează
pavilionul român, prevăzute la art. 4, sunt obligate să respecte, pe lângă
cerintele tehnice minime prevăzute în prezentul ordin, si Normele tehnice
privind clasificarea si inspectia navelor de navigatie interioară, aprobate
prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 306/1999 pentru aprobarea Normelor
tehnice privind clasificarea si constructia navelor de navigatie interioară -
cod MT.RNR-NI-99.
Art. 6. - Navele fluviale care arborează
pavilionul român, inclusiv cele prevăzute la art. 3, care navighează pe
celelalte căi navigabile interioare ale României, altele decât cele prevăzute
la art. 4, sl pe celelalte ape nationale ale României, sunt obligate să
respecte normele tehnice aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr.
306/1999.
Art. 7. - (1) Navele fluviale care arborează
pavilionul român sunt obligate să aibă la bord si Certificatul tehnic de navigatie
interioară valabil, eliberat de Autoritatea Navală Românâ.
(2) Certificatul tehnic de navigatie interioară se
eliberează în urma efectuării de către Autoritatea Navală Română a unai inspectii
prin care se verifică conformitatea navei cu prevederile cerintelor tehnice
minime prevăzute la art. 1 si ale normelor tehnice prevăzute la art. 5.
(3) Forma si continutul Certificatului tehnic de
navigatie interioară sunt prevăzute în anexa nr. 3*).
Art. 8. - (1) Durata de valabilitate a
Certificatului tehnic de navigatie interioară este de 5 ani, cu conditia
confirmării stării tehnice prin inspectiile periodice stabilite prin normele
tehnice prevăzute la art. 5.
(2) Autoritatea Navală Română poate, în mod exceptional,
să prelungească valabilitatea Certificatului tehnic de navigatie interioară pe
o perioadă de maximum 12 luni. Această prelungire se va mentiona în mod expres
în certificat.
Art. 9. - (1) În cazul în care o navă fluvială
suferă modificări sau reparatii care afectează soliditatea corpului ori
caracteristicilor navei, nava va fi supusă unei inspectii conform prevederilor
art. 7 alin. (2).
(2) În urma acestei inspectii Autoritatea Navală Română va elibera un nou certificat tehnic de navigatie interioară.
Art. 10. - Dacă în urma inspectiilor efectuate
conform prevederilor art. 7 alin. (2) Autoritatea Navală Română ia decizia de a
nu elibera unei nave Certificatul tehnic de navigatie interioară, această
decizie si motivele pentru care a fost luată vor fi comunicate proprietarului
navei în scris, în temen de 5 zile de la data efecturării inspectiei, care va
fi informat si despre căile de contestare a acestei decizii.
Art. 11. - (1) Autoritatea Navală Română poate
verifica în orice moment dacă certificatul prevăzut la art. 7 alin. (1) se află
la bordul navei si este valabil si dacă nava este conformă cu conditiile de
eliberare a acestuia.
(2) În cazul în care se constată lipsa
Certificatului tehnic de navigatie interioară sau faptul că nava nu este
conformă, dar aceasta nu prezintă pericol pentru siguranta navigatiei,
comandantul, operatorul sau proprietarul navei, după caz, este obligat să ia
toate măsurile pentru remedierea situatiei constatate, în termenul stabilit de
Autoritatea Navală Română.
(3) Dacă lipsa Certificatului tehnic de navigatie
interioară sau neconformitatea navei pune în pericol siguranta navigauei,
Autorrtatea Navală Română va opri nava din navigatie până la remedierea
deficientelor.
(4) În cazul în care o
navă prezintă în mod repetat neconformităti care pun în pericol siguranta
navigatiei, Autoritatea Navală Română îi va retrage Certificatul tehnic de
navigatie interioară si va aplica procedurile prevăzute la art. 7 alin. (2).
(5) În situatiile prevăzute la alin. (2), (3) si (4) Autoritatea Navală Română va informa comandantul, operatorul sau proprietarul navei, după caz, despre cele constatate si despre măsurile dispuse.
Art. 12. - Anexele nr.
1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 13. - Autoritatea
Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 14. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
Bucuresti, 19 aprilie 2003.
Nr. 595.
*) Anexele nr. 1-3 se publică ulterior.
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
pentru aprobarea Normelor tehnice privind constructia
si echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod
MLPTL.ANR-NPESC-2003
Având în vedere prevederile art. 69 si 70 din
Acordul european instituind o asociere intre România, pe de o parte, si Comunitătile
Europene si statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles
la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 2011993, ale Directivei
Consiliului Uniunii Europene nr. 97/70/CE din 11 decembrie 1997 referitoare la
stabilirea unui regim armonizat de sigurantă pentru navele de pescuit cu
lungimea de 24 m sau mai mare, astfel cum a fost amendată prin Directiva
Comisiei Uniunii Europene nr. 1.999/19/CE din 18 martie 1999, precum si prin
Directiva Comisiei Uniunii Europene nr. 2.002/35/CE din 25 aprilie 2002,
în temeiul dispozitiilor art. 22 alin. (3), art.
101 alin. (1) si ale art. 102 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind
transportul naval, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
412/2002, ale art. 2 pct. 5 si ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei,
ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă Normele tehnice privind
constructia si echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau
mai mare, cod MLPTL.ANRNPESC-2003, prevăzute în anexa*) care face parte
integrantă din prezentul ordin si denumite în continuare norme tehnice.
(2) Normele tehnice prevăzute la alin. (1) se
aplică:
a) navelor de pescuit care arborează pavilion român;
sau
b) navelor de pescuit, indiferent de pavitionul pe
care îl arborează, care operează în apele nationale navigabiie ale României în
conformitate cu prevederile legale; ori
c) navelor de pescuit, indiferent de pavilionul pe
care îl arborează, care descarcă încărcătura de peste în porturi românesti.
(3) Prevederile normelor tehnice nu se aplică
ambarcatiunilor de agrement cu care se efectuează activităti de pescuit în
scop necomercial.
Art. 2. - În întelesul prezentului ordin, termenii
utilizati se definesc după cum urmează:
a) navă de pescuit - orice
navă echipată sau utilizată în scop comercial pentru prinderea pestelui sau a
altor vietuitoare marine;
b) navă nouă de pescuit - o navă de pescuit:
1. al cărei contract de constructie sau de
modificare majoră a constructiei a fost semnat la 1 ianuarie 1999 ori după
această dată; sau
2. al cărei contract de constructie sau de
modificare majoră a constructiei a fost semnat înainte de 1 ianuarie 1999 si
care urmează să fie livrată la cel putin 3 ani de la data semnării
contractului; ori
3. căreia, în absenta
unui contract de constructie, la 1 ianuarie 1999 sau după această dată:
(i) i-a fost pusă chila;
sau
(ii) constructia începută
are caracteristicile unui tip specific de navă; ori
(iii) constructia deja
începută cuprinde cel putin 50 tone sau 1% din greutatea totală estimată a
corpului, luându-se în considerare valoarea care este mai mică;
c) navă nouă de pescuit construită la 1 ianuarie
2003 sau după această dată - o navă de pescuit:
1. al cărei contract de constructie sau de
modifirare majoră a constructiei a fost semnat la 1 ianuarie 2003 ori după
această dată; sau
2. al cărei contract de constructie sau de modificare majoră a constructiei a fost semnat înainte de 1 ianuarie 2003 si care urmează să fie livrată la cel putin 3 ani de la data semnării contractului; ori
3. căreia, în absenta unui contract de constructie,
la 1 ianuarie 2003 sau după această dată:
(i) i-a fost pusă chila;
sau
(ii) constructia începută
are caracteristicile unui tip specific de navă; ori
(iii) constructia deja
incepută cuprinde cel putin 50 tone sau 1% din greutatea totală estimată a
corpului, luându-se în considerare valoarea care este mai mică;
d) navă de pescuit
existentă - o navă de pescuit, alta decât cele definite la lit.
b) si c);
e) certificat - certificatul
de conformitate cu cerintele normelor tehnice, la care va fi permanent anexată
lista echipamentului, precum si certificatul de scutire, dacă acesta a fost
emis;
f) lungime - 96% din
lungimea totală la linia de plutire situată la 85% din înăltimea teoretică de
constructie cea mai mică, măsurată de la linia chilei, sau lungimea de la
extremitatea etravei la axul cârmei la acea linie de plutire, dacă aceasta este
mai mare si dacă nu se prevede altfel. La navele proiectate cu chila înclinată
linia de plutire pe care se măsoară această lungime va fi paralelă cu linia de
plutire proiectată;
g) operare - prinderea
sau prinderea si prelucrarea pestelui ori a altor vietuitoare marine fără a
prejudicia dreptul la trecerea inofensivă prin apele teritoriale si libertatea
de a naviga prin zona economică exclusivă de 200 mile marine măsurate de la
liniile de bază;
h)
organizatie recunoscută - o societate de clasificare
recunoscută conform criteriilor stabilite de legislatia Uniunii Europene;
i)
Autoritatea Navală Română - organ tehnic de specialitate
din subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei căruia
i se deleagă competentele privind aplicarea prevederilor normelor tehnice,
denumit în continuare ANR.
Art. 3. - (1)
Conformitatea unei nave de pescuit care arborează pavilion român cu cerintele
normelor tehnice se atestă prin certificatul de conformitate emis de către ANR.
(2) Certificatul de
conformitate si certificatul de scutire vor fi emise unei nave de pescuit care
arborează pavilion român în baza inspectiilor tehnice stabilite prin normele
tehnice si efectuate de inspectori specializati din cadrul ANR sau din cadrul
organizatiilor recunoscute.
(3) Conformitatea unei
nave de pescuit care arborează pavilion străin cu cerintele normelor tehnice se
atestă printr-un certificat de conformitate emis de către autoritatea competentă
a statului pavilionului sau de către o organizatie recunoscută de aceasta.
Art. 4. - (1) ANR are
dreptul si obligatia de a controla si de a monitoriza toate navele de pescuit
care arborează pavilion român în ceea ce priveste respectarea de către acestea
a normelor tehnice.
(2) ANR are dreptul si
obligatia de a controla si de a monitoriza navele de pescuit care arborează
pavilion străin, fără discriminare în ceea ce priveste pavilionul sau nationalitatea
operatorului lor, în vederea verificării dacă acestea respectă normele tehnice,
pe perioada cât operează în apele nationale navigabile ale României, sau dacă
acestea descarcă încărcătura de peste în porturile românesti.
(3) Navele de pescuit
care arborează pavilion străin si care nu operează în apele nationale
navigabile ale României si nici nu descarcă încărcătura de peste în porturile
românesti, dar se află într-un port românesc, vor fi supuse controlului
statului portului, fără discriminare în ceea ce priveste pavilionul sau nationalitatea
operatorului lor, în vederea verificării dacă acestea respectă normele tehnice.
(4) Controlul se
efectuează de inspectori specializati din cadrul ANR.
(5) Controalele se vor
desfăsura indiferent dacă statul de pavilion al navei de pescuit a adoptat sau
nu în legislatia sa natională normele tehnice.
(6) În cazul în care se
constată nerespectarea normelor tehnice de către o navă de pescuit, indiferent
de pavilionul pe care îl arborează, si în functie de gravitatea deficientelor
constatate, ANR, prin căpităniile de port, poate lua următoarele măsuri până la
remedierea deficientelor:
a) să interzică operarea
navei de pescuit în apele nationale navigabile ale României;
b) să interzică intrarea
navei de pescuit în port;
c) să interzică plecarea
navei de pescuit din port si, după caz, să oprească operatiunile de încărcare/descărcare
a navei.
(7) ANR va comunica
Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol din subordinea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor: numele, numărul IMO sau
alte date de identificare a navelor de pescuit cărora li s-a interzis operarea
în apele nationale navigabile ala României.
Art. 5. - (1)
Echipamentul maritim mentionat în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului lucrărilor
publice, transporturilor si locuintei nr. 582/2003 pentru aprobarea Normelor
tehnice privind aprobarea de tip a echipamentelor si produselor pentru nave
maritime, prevăzute de conventiile internationale la care România este parte,
cod MLPTL.ANR-EM-2003, si care corespunde cerintelor respectivului ordin, în
situatia în care este amplasat la bordul unei nave de pescuit pentru
îndeplinirea cerintelor normelor tehnice, va fi implicit considerat că
îndeplineste normele tehnice.
(2) În situatia prevăzută
la alin. (1) ANR nu va solicita aprobări sau teste suplimentare pentru
respectivul echipament.
Art. 6. - (1) Standardele pentru reconstructia,
modernizarea si întretinerea corpului, a masinilor principale si auxiliare, a
instalatiilor electrice si de automatizare ale unei nave de pescuit existente
sau ale unei nave noi de pescuit sunt regulile în vigoare la data constructiei
sale, elaborate de către ANR sau de alte organizatii recunoscute.
(2) Proiectarea,
constructia, reconstructia, modernizarea si întretinerea corpului, a masinilor
principale si auxiliare, a instalatiilor electrice si de automatizare pentru o
navă nouă de pescuit construită la 1 ianuarie 2003 sau după această dată
trebuie să se realizeze numai în baza unor documentatii tehnice prin care să
se asigure conformitatea cu regulile si reglementările unei organizatii
recunoscute.
Art. 7. - Autoritatea Navală Română va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 9. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului transporturilor nr. 215/2000 pentru aprobarea Normelor tehnice privind constructia si echiparea navelor de pescuit maritime cu lungimi de 24 metri sau mai mari, cod MT.RNR-NPES-2000, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 343 din 24 iulie 2000.
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Ileana Tuneanu,
secretar de stat
Bucuresti, 8 mai 2003.
Nr. 653.
*) Anexa se publică ulterior.