MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 134
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 3 martie 2003
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
181. - Hotărâre privind alocarea unei sume din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2003, pentru judetul Harghita
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
657/2002. - Ordin al ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor pentru aprobarea Programului de ameliorare a
efectivelor de porcine din România
658/2002. - Ordin al ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor pentru aprobarea Normelor tehnice de calitate privind
ouăle de viermi de mătase comerciale si gogosile de viermi de mătase crude, din
specia Bombyx mori
203. - Ordin al ministrului finantelor publice
pentru aprobarea modelelor unor formulare tipizate utilizate în domeniul
colectării creantelor bugetului de stat
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2003, pentru judetul Harghita
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 30 alin. (3) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice si al art. 19 lit. a) din Legea bugetului de
stat pe anul 2003 nr. 631/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea
bugetelor locale pe anul 2003 cu suma de 1.000.000 mii lei, pentru judetul
Harghita, din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2003, si alocarea acesteia Consiliului Local al Comunei
Mădăras, judetul Harghita.
Art. 2. - Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către
ordonatorul principal de credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. - Se autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă
modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe
anul 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 13
februarie 2003.
Nr. 181.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru
aprobarea Programului de ameliorare a efectivelor de porcine din România
Văzând Referatul de aprobare nr. 146.574 din 24 decembrie 2002 al
Directiei generale de implementare, reglementare si de management al resurselor
biotehnologice, în temeiul art. 24 din Legea zootehniei nr. 72/2002, în baza
Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Programul de ameliorare a efectivelor de porcine din
România, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
orice dispozitie contrară.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 4. - Directia generală de implementare, reglementare si de
management al resurselor biotehnologice si Agentia Natională pentru Ameliorare
si Reproductie în Zootehnie “Prof. dr. G. K. Constantinescu” vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 24
decembrie 2002.
Nr. 657.
PROGRAM
de ameliorare a efectivelor de porcine din România
În ultimii ani pe plan
mondial s-a înregistrat o rată anuală de crestere a efectivelor de porci de
1,9%, a numărului de porci sacrificati de 2,5% si a cantitătii de carne de 3%,
ajungându-se la peste 950 milioane de porci si circa 80 milioane tone carne.
În România, în conditiile trecerii la economia de piată, efectivele de
porcine au înregistrat modificări atât sub aspect numeric (de la 11.671 mii
capete în anul 1989 la 6.700 mii capete în anul 2002), cât si sub aspectul
structurii de proprietate si dimensionale a exploatatiilor.
Astfel, în anul 2002 sectorul privat are o pondere de 97%, iar sectorul
de stat de 3%. Dimensiunea medie a exploatatiilor este de 2,44 capete. Doar
15,73% din efective sunt crescute în exploatatii mai mari de 500 de capete si
1% în exploatatii cu dimensiuni cuprinse între 100 si 500 de capete.
Datele referitoare la rezultatele ameliorării genetice în ultimii 30 de
ani pun în evidentă un progres genetic de 250 g/zi pentru sporul de crestere
între 25 kg si sacrificare, un consum de furaje mai redus cu 45 kg pentru
realizarea greutătii de sacrificare, o
reducere a grosimii slăninii până la 11-12 mm si cresterea procentului de carne
în carcasă cu peste 6%.
Pentru a pune în aplicare realizările stiintei în domeniul ameliorării
porcinelor si a deschide perspectivele continuării cu succes a cercetărilor
stiintifice este necesar un program de ameliorare-cadru, suplu si flexibil,
care să permită punerea în valoare a cunostintelor acumulate si să stimuleze
initiativele individuale, în vederea realizării obiectivelor urmărite în
ameliorarea populatiilor de porcine.
I. Scopul si obiectivele programului de ameliorare Scop
Programul national de ameliorare a porcinelor vizează:
- coordonarea la nivel national a managementului resurselor genetice;
- maximizarea progresului genetic la nivelul companiilor de ameliorare
sau al fermelor de elită si producerea sistematică de scroafe hibride, astfel
încât să se obtină porci pentru sacrificare cu viteză mare de crestere, cu un
consum redus de furaje si cu procent mare de carne în carcasă;
- cresterea numărului de porci sacrificati pe scroafă pe an.
Obiective
Pentru rasele materne:
- număr de purcei vii pe fătare - 12;
- număr de fătări pe an - 2,2;
- spor mediu zilnic în testare (30-100 kg) - 600 g/zi;
- consum de furaj combinat/kg spor - 3 kg;
- % carne în carcasă - 56%.
Pentru rasele paterne:
- spor mediu zilnic în testare (30-100 kg) - 600 g/zi;
- consum de furaj combinat/kg spor - 2,8 kg;
- % carne în carcasă - 59%.
Pentru scroafe hibride:
- număr de purcei întărcati pe fătare - 9,5;
- număr de fătări pe an - 2,2.
Pentru porci comerciali:
- spor mediu zilnic (30-100 kg) - 700 g/zi;
- consum de furaj combinat/kg spor - 3,5 kg;
- % carne în carcasă - 55-57%.
II. Structura programului de ameliorare
(Rase, structura sistemului, principii de metodică)
Ameliorarea genetică a efectivelor de porcine se bazează pe existenta
companiilor de ameliorare si a fermelor de elită cu programe proprii de
ameliorare si difuzarea materialului de reproductie de rasă pură către fermele
de productie.
Rasele utilizate în programul de ameliorare
Materialul biologic existent si cuprins în această activitate este
reprezentat de rasele: Marele Alb, Landrace, ca rase materne, si Duroc, Linia
Sintetică 345 Peris si Hampshire, ca rase paterne. Pot fi angajate si unele
rase sau linii perfectionate de pe plan mondial.
Structura sistemului de ameliorare
Structura sistemului de ameliorare a porcinelor presupune existenta unei
piramide a ameliorării, în trei trepte.
Treapta I (vârful piramidei) cuprinde companiile de ameliorare, fermele
de elită si fermele de multiplicare. Ele concentrează nucleele cele mai
valoroase din principalele rase materne si paterne, care îndeplinesc cerintele
minime pentru acreditare, prevăzute în normele tehnice privind aprecierea
porcinelor de reproductie.
Efectivul matcă din această categorie de unităti trebuie să asigure
reproducătorii necesari la nivel national. Se prevede ca acesta să detină o
pondere de maximum 5% (materne 3% si paterne 2%) din matca totală. Pentru
obtinerea unui progres genetic maxim la acest nivel al piramidei ameliorării se
elaborează si se aplică programe de ameliorare proprii fiecărei unităti de
selectie, fundamentate stiintific, care să maximizeze precizia si intensitatea
selectiei si să minimizeze intervalele între generatii.
Progresul genetic realizat se difuzează în fermele de productie direct
prin vierii si materialul seminal livrat, iar prin scrofite, prin intermediul
fermelor de hibridare.
Treapta a II-a este reprezentată de fermele de hibridare care au ca
obiectiv producerea de scrofite si, eventual, vierusi si livrarea acestora la
fermele de productie din treapta a III-a.
Dimensionarea efectivelor matcă aflate în această treaptă se face în
functie de necesarul de înlocuire din fermele de productie.
Înlocuirea mătcii si aprecierea materialului de reproductie se fac în
conformitate cu prevederile normelor tehnice.
Treapta a III-a este reprezentată de fermele de productie (ferme pentru
producerea de purcei si ferme complexe, cu toate sectoarele) si efectivele
apartinând gospodăriilor populatiei.
La nivelul acestei trepte se aplică, în general, încrucisări prin
utilizarea de vieri din rasele paterne sau vieri hibrizi si femele hibride din
încrucisările simple sau rotationale, realizându-se astfel hibrizi comerciali
destinati tăierii.
Metodica de ameliorare a raselor de porcine
În ameliorarea efectivelor de porcine se utilizează două metode:
ameliorarea în rasă curată si ameliorarea prin încrucisare.
Ameliorarea în rasă curată
Progresele realizate în lucrările de ameliorare genetică au evidentiat
importanta specializării raselor pe directii diferite de productie.
Specializarea pe directie maternă, respectiv pentru productia de purcei,
ia în considerare utilizarea raselor caracterizate prin performante superioare
de reproductie, mentinându-se o pondere corespunzătoare a selectiei pentru
performantele de crestere si carcasă. Rasele incluse în această directie de specializare
sunt reprezentate de Marele Alb, Landrace si liniile specializate realizate în
cadrul programelor de ameliorare ale fermelor de elită. Specializarea pe
directie paternă, respectiv pentru productie mare de carne în carcasă, viteză
mare de crestere si consum specific redus, ia în considerare utilizarea raselor
caracterizate prin performante superioare în această privintă. Rasele incluse
în această directie de specializare sunt: Duroc, Hampshire si Linia Sintetică
345 Peris si liniile specializate realizate în cadrul programelor de ameliorare
ale fermelor de elită.
În vederea estimării valorii de ameliorare, animalele se supun testării
după performante proprii de la nastere până la realizarea greutătii de 100 kg,
cu limite între 80 si 105 kg si o vârstă maximă de 181 de zile.
Estimarea valorii de ameliorare pentru performantele de productie si
reproductie se face prin aplicarea metodologiei BLUP - model animal, pe baza
informatiilor care iau în considerare ascendentii, performantele proprii,
rudele colaterale si descendentii.
Ameliorarea prin încrucisare
Valorificarea eficientă a raselor în programele de hibridare presupune:
- stabilirea combinabilitătilor optime pentru realizarea de hibrizi
comerciali prin încrucisări duble si rotationale;
- producerea de hibrizi comerciali din combinabilităti optime, prin
încrucisarea în trepte sau rotatională în fermele de crestere intensivă,
semiintensivă si extensivă.
Adoptarea sistemului de plată a porcilor de tăiere în functie de
proportia de carne în carcasă se impune ca o necesitate obiectivă, determinând
stimularea prin mijloace economice a procesului de ameliorare genetică a
efectivelor de porcine.
III. Conservarea resurselor genetice
Diversificarea genetică existentă se reduce foarte rapid în conditiile
procesului de ameliorare, în care un număr redus de rase s-a evidentiat si
corespunde sub aspectul indicilor tehnico-economici si calitativi.
În aceste conditii mentinerea unor populatii de porcine autohtone ca
rezervă de gene pentru porcul biologic (ecologic, bioporcul) impune adoptarea
unor măsuri de conservare.
Populatiile din această categorie prezintă un efectiv redus si sunt
crescute în arii geografice restrânse, unele dintre acestea constituind si
porci pentru autoconsum. Populatiile vizate în acest scop sunt: rasa Mangalita
si rasa Bazna.
Metodologia de conservare in situ si ex situ a resurselor
genetice este elaborată de institutul de cercetare de profil, luându-se în
considerare evitarea derivei genetice prin asigurarea unei mărimi efective
corespunzătoare. Tinându-se seama de indicii de productie scăzuti, care au
determinat reducerea numerică a acestor populatii, este necesară acordarea de
compensatii crescătorilor care întretin acest stoc genetic.
IV. Cadrul institutional
Pornind de la actuala organizare si păstrând realizările meritorii
înregistrate în ameliorarea genetică a efectivelor de porcine din România,
tranzitia la economia de piată si cerintele integrării României în Uniunea
Europeană impun adaptarea structurilor si legislatiei existente la cadrul
institutional si reglementările practicate pe plan international, care permite,
printre altele:
- protejarea si sustinerea functionării fermelor de elită si a celor
care realizează lucrări de conservare si prezervare a patrimoniului genetic, cu
participarea domeniului public;
- liberalizarea initiativelor în aplicarea diferitelor metodici de
ameliorare si încrucisare si stimularea competitiei între diferite companii;
- asigurarea neutralitătii si obiectivitătii în controlul performantelor
de productie si a evaluărilor genetice, prin îmbunătătirea serviciilor de
măsurare, omologare si certificare a valorii zootehnice;
- îmbunătătirea serviciilor de reproductie, în special prin utilizarea
însământărilor artificiale.
În aplicarea programului de ameliorare sunt implicate următoarele
institutii si organizatii:
- ferme de elită, de multiplicare si hibridare;
- unităti de însământări artificiale;
- institutii pentru controlul performantelor;
- institutii de cercetare;
- asociatii ale crescătorilor.
Fermele de elită, de multiplicare si hibridare organizează cresterea si
ameliorarea efectivelor de porcine în conformitate cu normele tehnice privind
aprecierea porcinelor de reproductie si cu programele proprii de ameliorare.
Unitătile pentru însământări artificiale pot functiona ca societăti
independente sau în cadrul unor ferme din structura piramidală, dacă sunt
acreditate, în conformitate cu prevederile legale. Au rolul de a asigura
transmiterea rapidă a progresului genetic realizat în prima treaptă spre
treptele inferioare.
Institutiile pentru controlul performantelor sunt reprezentate la nivel
central de Agentia Natională pentru Ameliorare si Reproductie în Zootehnie
“Prof. dr. G. K. Constantinescu”, iar la nivel judetean, de oficiile pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie. Atributiile lor sunt stabilite prin
actele normative de înfiintare si cuprind în principal următoarele:
- Agentia Natională pentru Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof.
dr. G. K. Constantinescu”:
- elaborează norme tehnice pentru organizarea si efectuarea controlului
oficial al performantelor de productie;
- întretine si dezvoltă un sistem informatic pentru ameliorarea
porcinelor;
- editează publicatii anuale cu rezultatele controlului oficial;
- efectuează inspectia de stat în domeniu.
- Oficiile judetene pentru ameliorare si reproductie în zootehnie:
- acreditează fermele de elită, multiplicare si hibridare, precum si
unitătile de însământări artificiale;
- organizează si efectuează controlul oficial al performantelor;
- întretin si dezvoltă un sistem informatic pentru ameliorarea
porcinelor;
- atestă performantele si eliberează certificatele de origine si valoare
productivă;
- efectuează inspectia de stat în domeniu.
Institutiile de cercetare elaborează metodologii moderne de selectie si
estimare a valorii de ameliorare si programe de conservare pentru populatiile
reduse numeric. Asigură suportul stiintific pentru realizarea de noi creatii
biologice. Asociatiile crescătorilor, în cadrul actiunilor de reprezentare a
intereselor crescătorilor, au următoarele atributii:
- participă la stabilirea obiectivelor si la elaborarea programelor de
ameliorare;
- sprijină crescătorii în procurarea materialului biologic de valoare si
în organizarea reproductiei prin însământări artificiale;
- stabilesc relatii cu alte organizatii din tară si din străinătate.
V. Cadrul legislativ
Cadrul legislativ al lucrărilor de ameliorare a porcinelor are în vedere
alinierea legislatiei din domeniu la normativele si directivele Uniunii
Europene.
Activitatea de ameliorare la porcine se desfăsoară în conformitate cu
Legea zootehniei nr. 72/2002 si cu Normele tehnice privind aprecierea
materialului de reproductie la porcine.
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru
aprobarea Normelor tehnice de calitate privind ouăle de viermi de mătase
comerciale
si gogosile de viermi de mătase crude, din specia Bombyx mori
Văzând Referatul de aprobare nr. 146.575 din 24 decembrie 2002 al Directiei generale de implementare, reglementare si de management al resurselor biotehnologice,
în temeiul art. 5 din Legea zootehniei nr. 72/2002, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice de calitate privind ouăle de viermi
de mătase comerciale si gogosile de viermi de mătase crude, din specia Bombyx
mori, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generală de implementare, reglementare si de
management al resurselor biotehnologice va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 24
decembrie 2002.
Nr. 658.
ANEXĂ
NORME TEHNICE DE CALITATE
privind ouăle de viermi de mătase comerciale si gogosile de viermi de
mătase crude, din specia Bombyx mori
A. Norme tehnice de calitate privind ouăle de viermi de mătase
comerciale din specia Bombyx mori
1. Generalităti
1.1. Obiectul si domeniul de aplicare
1.1.1. Prezentele norme se referă la ouăle de viermi de mătase din specia
Bombyx mori L, din care se obtin gogosile de mătase crude destinate
industrializării.
1.1.2. Ouăle industriale de viermi de mătase se obtin prin:
a) încrucisare industrială simplă între două rase pure;
b) încrucisare triplă între un hibrid simplu si o rasă pură;
c) încrucisare cvadruplă între 2 hibrizi simpli.
Rasele pure utilizate ca genitori în hibridare apartin grupei de rase
chineze (larve albe, fără semne larvare, gogosi ovale, albe, galbene) si grupei
de rase japoneze (larve cu semne larvare, gogosi alungite, centurate, culoare
albă sau galbenă).
1.2. Clasificare
Ouăle de viermi de mătase se clasifică în două tipuri:
a) hibernate, cu diapauză, care se utilizează în cresterile de viermi de
mătase în anul următor producerii lor;
b) nehibernate, la care diapauza a fost întreruptă prin tratamente cu
HCL si care se utilizează pentru cresterile de viermi de mătase în anul
producerii lor.
2. Conditii tehnice de calitate
Ouăle de viermi de mătase trebuie să îndeplinească următoarele conditii
de calitate:
Caracteristici |
Ouă hibernate |
Ouă nehibernate |
|
Culoare |
- cenusie cu nuantă
violacee, în cazul hibrizilor la care genitorii apartin grupei de rase
japoneze - cenusie cu nuantă
verzuie, în cazul hibrizilor la care genitorii apartin grupei de rase chineze |
||
Mărimea (nr. de
ouă/g) |
1.650-1. 800 |
1.600-1.900 |
|
Ecloziune, % minim
(în două zile) |
90 |
90 |
|
Impurităti: |
|
|
|
- ouă nefecundate,
seci si sparte, % maxim |
1 |
3 |
|
- hârtie, praf,
nisip etc., % maxim |
1 |
1 |
|
- infestare cu
pebrina (Nosema bombycis), % maxim |
0,5 |
0,5 |
|
B. Norme tehnice de calitate privind gogosile de viermi de mătase
crude din specia Bombyx mori
1. Generalităti
1.1. Obiectul si domeniul de aplicare
1.1.1. Prezentele norme se referă la gogosile de mătase din specia Bombyx
mori L, care sunt destinate industrializării.
1.1.2. Gogosile de mătase destinate industrializării se obtin ca
rezultat al cresterii viermilor de mătase, efectuată în microferme sericicole
sau de crescătorii particulari.
1.2. Clasificare
Gogosile de mătase destinate industrializării se clasifică în două categorii:
I si II.
2. Conditii tehnice de calitate
Gogosile de mătase trebuie să îndeplinească conditiile de calitate
mentionate în tabelul nr. 1.
Caracteristici |
Calitatea I |
Calitatea II |
Autenticitate gogosi cu conformatie (formă) si culoare caracteristice
rasei sau hibridului, % (masă) minim |
98 |
98 |
Consistenta
învelisului mătăsos |
Tare Se admit maximum 1% gogosi cu învelisul slab |
Slabă Se admit maximum 3% gogosi cu învelisul foarte slab |
Gogosi cu defecte
mici, % (masă) maxim |
4 (masă) |
Nu se normează |
Gogosi cu defecte
mijlocii, % (masă) maxim, din care: |
|
|
- gogosi cu pete,
atlasări si cicatrice |
3 |
Nu se normează |
- gogosi cu
crisalidă moartă înainte de etufare |
Lipsă |
30 |
Gogosi cu defecte
mari, % (masă) maxim |
Lipsă |
30 |
Gogosi perforate, %
(masă) maxim |
Lipsă |
2 |
Gogosi duble sau
triple, % (masă) maxim |
Lipsă |
2 |
Scamă, % (masă)
maxim |
1 |
1 |
Impurităti, %
(masă) maxim |
0,3 |
0,3 |
Umiditate % |
|
|
- de livrare |
59-63 |
59-63 |
- de referintă |
61 |
61 |
Defectele mici, mijlocii si mari care se iau în considerare la
încadrarea gogosilor crude în clase de calitate sunt specificate în tabelul nr.
2.
Tabelul nr. 2
Defecte mici |
Defecte mijlocii |
Defecte mari |
Pete exterioare cu
dimensiuni de 5-10 mm |
Pete exterioare si
din interior între 11-15 mm pe maximum un sfert din suprafata învelisului gogosii |
Petele exterioare
si din interior să nu depăsească un
sfert din suprafata
învelisului gogosii |
Atlasări si
cicatrice cu dimensiuni de 5-10 mm |
Atlasări si
cicatrice cu dimensiuni de 11-15 mm pe maximum un sfert din suprafata
învelisului gogosii Gogosi cu crisalidă moartă înainte de etufare |
Atlasări si
cicatrice cu dimensiuni de peste 15 mm |
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
pentru
aprobarea modelelor unor formulare tipizate utilizate în domeniul colectării
creantelor bugetului de stat
În temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,
având în vedere dispozitiile art. 161 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002
privind colectarea creantelor bugetare, precum si ale Ordonantei Guvernului nr.
7/1995 privind stabilirea regimului unor formulare tipizate din domeniul
financiar, republicată,
ministrul finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelele, caracteristicile de tipărire, difuzare,
utilizare si păstrare ale formularelor tipizate, cuprinse în anexa nr. 1 la
prezentul ordin, care înlocuiesc modelele, caracteristicile de tipărire,
difuzare, utilizare si păstrare ale formularelor cu aceleasi coduri din anexele
nr. 1a) si 1b) la Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr.
1.801/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 si 268
bis din 20 noiembrie 1995, cu modificările si completările ulterioare:
1. Chitantă - MFP cod 14.13.11.99 - formular cu regim special de
înseriere si de numerotare;
2. Înstiintare de plată - MFP cod 14.13.09.99;
3. Somatie - MFP cod 14.13.28.99;
4. Adeverintă de primire a somatiei - MFP cod 14.13.29.99;
5. Proces-verbal privind comunicarea somatiei – MFP cod 14.13.29.99/a;
6. Titlu executoriu - MFP cod 14.13.30.99;
7. Proces-verbal privind cheltuielile de executare – MFP cod
14.13.35.99;
8. Adresă de înfiintare a popririi - MFP cod 14.13.12.99;
9. Adresă de înfiintare a popririi asupra disponibilitătilor din conturi
bancare - MFP cod 14.13.12.99/a;
10. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri mobile si anexa la
procesul-verbal de sechestru - MFP cod 14.13.13.99;
11. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri imobile - MFP cod
14.13.34.99;
12. Proces-verbal de numire administrator sechestru - MFP cod
14.13.14.99;
13. Proces-verbal de predare-primire - MFP cod 14.13.32.99;
14. Anunt privind vânzarea pentru bunuri mobile – MFP cod 14.13.15.99;
15. Anunt privind vânzarea pentru bunuri imobile - MFP cod
14.13.15.99/a;
16. Proces-verbal de licitatie pentru bunuri mobile - MFP cod
14.13.33.99;
17. Proces-verbal de licitatie pentru bunuri imobile sau pentru ansamblu
de bunuri - MFP cod 14.13.33.99/a;
18. Proces-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a
bunurilor imobile supuse executării silite - MFP cod 14.13.37.99;
19. Proces-verbal privind eliberarea sau distribuirea sumei rezultate
din executare silită - MFP cod 14.13.38.99;
20. Proces-verbal de constatare a stării de insolvabilitate - MFP cod
14.13.16.99;
21. Proces-verbal de constatare a împlinirii termenului de prescriptie a
dreptului de a cere executarea silită - MFP cod 14.13.39.99;
22. Notă privind compensarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a
altor obligatii de plată către bugetul de stat - MFP cod 14.13.41.99;
23. Borderou de adăugare-scădere a obligatiilor fiscale - MFP cod
14.13.24.99.
Art. 2. - Anexele nr. 1a) si 1b) la Ordinul ministrului de stat,
ministrul finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificările si completările
ulterioare, se completează cu 12 pozitii, cuprinse în anexa nr. 2 la prezentul
ordin:
1. Proces-verbal privind calculul accesoriilor pentru neplata/nevărsarea
la termen a obligatiilor fată de bugetul de stat din anul curent - MFP cod
14.13.45.99/a;
2. Proces-verbal privind calculul accesoriilor pentru neplata/nevărsarea
la termen a obligatiilor fată de bugetul de stat din anul precedent - MFP cod
14.13.45.99/b;
3. Decizie privind măsuri asigurătorii - MFP cod 14.13.02.99;
4. Adresă de înfiintare a popririi asigurătorii - MFP cod 14.13.12.99/b;
5. Adresă de înfiintare a popririi asigurătorii asupra
disponibilitătilor bănesti - MFP cod 14.13.12.99/c;
6. Proces-verbal privind calculul sumelor prevăzute prin titlul
executoriu - MFP cod 14.13.46.99;
7. Proces-verbal de sechestru asigurător pentru bunuri mobile si anexa
la procesul-verbal de sechestru asigurător - MFP cod 14.13.13.99/a;
8. Proces-verbal de sechestru asigurător pentru bunuri imobile - MFP cod
14.13.34.99/a;
9. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri imobile sau pentru ansamblu
de bunuri - MFP cod 14.13.36.99/a - formular cu regim special de înseriere si
de numerotare;
10. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri mobile - MFP cod
14.13.36.99 - formular cu regim special de înseriere si de numerotare;
11. Notă privind restituirea unor sume de la bugetul de stat - MFP cod
14.13.41.99/a;
12. Proces-verbal privind calculul dobânzilor pentru nesolutionarea în
termenul legal a cererilor de compensare/restituire depuse de plătitori - MFP
cod 14.13.44.99.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - (1) Formularele se tipăresc de către Compania Natională
“Imprimeria Natională” - S.A. sau se emit prin intermediul aplicatiilor
informatice ale Ministerului Finantelor Publice, după caz, conform modelelor
prezentate în anexele nr. 1 si 2 la prezentul ordin, urmând să se distribuie de
către Ministerul Finantelor Publice, prin Directia generală a serviciilor
administrative, patrimoniu si arhivare, directiilor generale ale finantelor
publice judetene, Directiei generale a finantelor publice a municipiului
Bucuresti, Directiei generale de administrare a marilor contribuabili din
municipiul Bucuresti si din judetul Ilfov si Directiei Generale a Vămilor.
(2) În cazul în care formularele se emit prin intermediul aplicatiilor
informatice ale Ministerului Finantelor Publice, organele emitente nu vor mai
solicita formulare tipărite.
Art. 5. - Directia generală de administrare a veniturilor publice si a
monopolurilor, Directia generală de îndrumare si control fiscal, Directia
generală de proceduri fiscale, Directia generală a tehnologiei informatiei,
Directia generală a serviciilor administrative, patrimoniu si arhivare,
Directia de buget si contabilitate internă, Directia generală de administrare a
marilor contribuabili din municipiul Bucuresti si din judetul Ilfov, directiile
generale ale finantelor publice judetene, Directia generală a finantelor
publice a municipiului Bucuresti, Directia Generală a Vămilor, precum si
unitătile lor subordonate vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la
data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 17
februarie 2003.
Nr. 203.
*) Anexele nr. 1 si 2 se publică ulterior.