MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 162 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 13 martie 2003
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 11
din 14 ianuarie 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 2 din Legea nr. 133/1999 privind stimularea
întreprinzătorilor privati pentru înfiintarea si dezvoltarea întreprinderilor
mici si mijlocii
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
160. - Hotărâre
privind aprobarea Planului de actiuni pe anii 2003 si 2004 al Programului de
guvernare
235. - Hotărâre
pentru aprobarea Normelor privind modul de nominalizare a membrilor Comitetului
pentru Audit Public Intern
236. - Hotărâre
pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului pe anul 2003 pentru realizarea unor actiuni dedicate Anului european
al persoanelor cu handicap
238. - Hotărâre
pentru aprobarea Listei societătilor comerciale din portofoliul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care beneficiază
de împrumuturi în baza prevederilor art. 10 alin. (3) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat
239. - Hotărâre
privind aprobarea Listei societătilor comerciale din portofoliul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care beneficiază
de extinderea înlesnirilor la plată prevăzute la art. 18 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările si
completările ulterioare
240. - Hotărâre
privind aprobarea Listei societătilor comerciale din portofoliul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, la care se efectuează
concedieri colective în baza prevederilor art. 6 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat
241. - Hotărâre
pentru aprobarea Listei societătilor comerciale aflate în portofoliul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care
beneficiază de prevederile art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat
242. - Hotărâre
pentru aprobarea organizării Seminarului international “Migratia ilegală si
securitatea în zona Mării Negre”, la Sinaia, în perioada 11-14 martie 2003
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
9. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “U.C.M.R.” - S.A. Resita
91. - Ordin al
ministrului sănătătii si familiei pentru aprobarea Normelor metodologice
privind elaborarea si executia bugetului de venituri si cheltuieli pentru
institutiile sanitare publice finantate integral din venituri proprii din
sistemul de asigurări sociale de sănătate
98. - Ordin al
ministrului industriei si resurselor pentru aprobarea Prescriptiei tehnice PT R
19-2002, editia 1, “Cerinte tehnice de securitate privind echipamentele si
instalatiile montate si utilizate în cadrul parcurilor de distractii si
spatiilor de joacă”
115. - Ordin al ministrului
industriei si resurselor privind instituirea procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară la Societatea Comercială “Rompiro” -
S.A. Orăstie
Rectificări
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 14 ianuarie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 din Legea nr.
133/1999
privind
stimularea întreprinzătorilor privati pentru înfiintarea si dezvoltarea
întreprinderilor mici si mijlocii
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Florentina Baltă - procuror
Mihai Paul Cotta - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 din Legea nr. 133/1999, exceptie
ridicată de J. Friedmann-Nicolescu în Dosarul nr. 2.621/2001 al Curtii de Apel
Bucuresti - Sectia a V- a comercială.
Dezbaterile au avut loc în sedinta publică din 12
decembrie 2002 si au fost consemnate în încheierea de la acea dată, când Curtea
a amânat pronuntarea pentru data de 14 ianuarie 2003.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 29 martie 2002, pronuntată în
Dosarul nr. 2.621/2001, Curtea de Apel Bucuresti – Sectia a V-a comercială a
sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 2 din Legea nr. 133/1999, exceptie ridicată de J.
Friedmann-Nicolescu.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine că art. 2 din Legea nr. 133/1999 este neconstitutional în partea
referitoare la “persoana fizică autorizată” definită ca întreprinzător.
În opinia autorului exceptiei, textul criticat
contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1) privind
egalitatea în drepturi, ale art. 43 alin. (1) referitoare la obligatia statului
de a lua măsuri de dezvoltare economică, precum si celor ale art. 49 alin. (1)
privind restrângerea exercitiului unor drepturi.
Se arată că si “avocatul este un Çîntreprinzător
privatČ, exercitând o profesie liberală prin excelentă, pentru a cărui
dezvoltare economică statul este obligat să ia măsuri de protectie”. Ca atare,
autorul exceptiei sustine că sintagma “o persoană fizică autorizată”, prevăzută
de art. 2 din Legea nr. 133/1999, este contrară dispozitiilor constitutionale
invocate.
Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V-a comercială, contrar
dispozitiilor art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicată, nu si-a
formulat, în încheierea de sesizare, opinia asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
De asemenea, în conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea
nr. 35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Presedintele Camerei Deputatilor consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât dispozitiile
criticate ale Legii nr. 133/1999 “nu încalcă prevederile constitutionale
arătate. Sfera persoanelor cărora li se adresează această lege este una vastă,
exceptiile fiind expres prevăzute în cuprinsul art. 4 din lege. Includerea sau
neincluderea în sfera de aplicare a acestei legi a unei categorii de persoane,
de agenti economici sau de activităti este expresia politicii economice a
statului”. Potrivit acestui punct de vedere, aplicarea sau neaplicarea unor
norme juridice privind un anume întreprinzător “rămâne, în toate situatiile, o
problemă de interpretare si nu una de constitutionalitate”.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată.
În sustinerea acestui punct de vedere se arată că din
analiza dispozitiilor art. 2 din Legea nr. 133/1999, cu modificările
ulterioare, “se constată că acestea definesc «întreprinzătorul» ca fiind «o
persoană fizică autorizată sau o persoană juridică care, în mod individual sau
în asociere cu alte persoane fizice autorizate sau cu persoane juridice,
organizează o societate comercială, denumită în continuare întreprindere, în
vederea desfăsurării unor fapte si acte de comert conform prevederilor art. 3»
din aceeasi lege”. Ca atare, “legea reglementează o categorie specială de
întreprinzători, si anume pe cei care «desfăsoară fapte si acte de comert»”.
Totodată, se mai arată că dispozitiile Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si
exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, prevăd că “exercitarea profesiei de avocat este incompatibilă cu
exercitarea nemijlocită de fapte materiale de comert”.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile legale
criticate sunt constitutionale.
În motivarea acestui punct de vedere se arată că
“textul de lege criticat nu are caracter discriminatoriu. Statutele ambelor
categorii, al avocatului si al întreprinzătorului, sunt reglementate distinct,
prin legi speciale, fără a îngrădi drepturile constitutionale ale acestora”.
În legătură cu sustinerea autorului exceptiei de
neconstitutionalitate ca avocatii să fie asimilati categoriei întreprinzătorilor,
se apreciază că “trebuie avute în vedere dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. c)
din Legea nr. 51/1995, potrivit cărora exercitarea profesiei de avocat este
incompatibilă cu exercitarea nemijlocită de fapte materiale de comert. Or, prin
definitie, calitatea de întreprinzător implică desfăsurarea unor fapte
materiale de comert”.
Presedintele Senatului nu a
comunicat punctul său de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale
presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul
întocmit de judecătorul-raportor, concluziile părtii prezente si ale
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei îl constituie dispozitiile art. 2
din Legea nr. 133 din 20 iulie 1999 privind stimularea întreprinzătorilor
privati pentru înfiintarea si dezvoltarea întreprinderilor mici si mijlocii, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 23 iulie 1999, în
partea referitoare la “«persoana fizică autorizată» definită ca
«întreprinzător»”, astfel cum a precizat autorul exceptiei. Dispozitiile art. 2
din Legea nr. 133/1999 au următorul cuprins: “În sensul prezentei legi, întreprinzătorul
este o persoană fizică autorizată sau o persoană juridică care, în mod
individual sau în asociere cu alte persoane fizice autorizate sau cu persoane
juridice, organizează o societate comercială, denumită în continuare întreprindere,
în vederea desfăsurării unor fapte si acte de comert conform prevederilor
art. 3.”
În esentă, critica de neconstitutionalitate are în
vedere că prin dispozitiile art. 2 din Legea nr. 133/1999 avocatii sunt exclusi
de la beneficiul legii, în conditiile în care aceste dispozitii fac referire
numai la “persoana fizică autorizată”, categorie din care, se consideră, nu
face parte si avocatul.
Textele constitutionale invocate de autorul exceptiei
în motivarea acesteia sunt art. 16 alin. (1), art. 43 alin. (1) si art. 49
alin. (1), care au următorul cuprins:
- Art. 16 alin. (1): “Cetătenii sunt egali în fata
legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.”;
- Art. 43 alin. (1): “Statul este obligat să ia
măsuri de dezvoltare economică si de protectie socială, de natură să asigure
cetătenilor un nivel de trai decent.”;
- Art. 49 alin. (1): “Exercitiul unor
drepturi sau al unor libertăti poate fi restrâns numai prin lege si numai dacă
se impune, după caz, pentru: apărarea sigurantei nationale, a ordinii, a
sănătătii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertătilor cetătenilor;
desfăsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamităti
naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.”
Analizând exceptia de neconstitutionalitate, astfel
cum a fost formulată, Curtea constată că este neîntemeiată.
Dispozitiile legale criticate de către autorul
exceptiei se referă la “întreprinderi”, notiune definită la art. 3, prin care
se întelege “orice formă de organizare a unei activităti economice, autonomă
patrimonial si autorizată potrivit legilor în vigoare să facă acte si fapte de
comert, în scopul obtinerii de profit prin realizarea de bunuri materiale,
respectiv prestări de servicii, din vânzarea acestora pe piată, în conditii de
concurentă”. Or, potrivit art. 1 al Legii nr. 51/1995, republicată, care
reglementează organizarea si exercitarea profesiei de avocat, profesia de
avocat este liberă si independentă, având un continut precizat la art. 3 din aceeasi
lege, care exclude ideea că ar consta din efectuarea de acte de comert.
Curtea constată că prevederile cuprinse la art. 2 din
Legea nr. 133/1999 nu încalcă dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie,
întrucât nu instituie un tratament inegal între anumite categorii de
întreprinzători sau între întreprinderile mici si mijlocii a căror activitate o
stimulează; faptul că avocatii nu sunt inclusi în aceste dispozitii constituie
vointa legiuitorului, care tine seama de statutul profesional al acestora.
În ceea ce priveste pretinsa încălcare a dispozitiilor
art. 43 alin. (1) din Constitutie, Curtea observă că acest text, care
reglementează nivelul de trai, nu este incident în cauză. De altfel, Legea nr.
51/1995, republicată, prevede măsuri specifice pentru sprijinirea avocatilor în
obtinerea de sedii, precum si pentru respectarea statutului lor profesional.
Nici invocarea dispozitiilor art. 49 alin. (1) din
Constitutie nu poate fi retinută, în conditiile în care autorului exceptiei nu
i s-a restrâns, prin prevederile legale criticate, exercitiul vreunuia dintre
drepturile sau libertătile înscrise în Constitutie.
De altfel, autorul exceptiei, criticând optiunea
legiuitorului, consideră prea restrânsă notiunea de “întreprinzător”, în care
nu se pot, astfel, încadra si avocatii, pentru a putea beneficia de înlesnirile
acordate prin Legea nr. 133/1999. Curtea nu poate retine această critică ce
neagă legislatorului pozitiv dreptul de a opta asupra solutiilor adoptate prin
reglementările pe care le emite. Potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, republicată, Curtea Constitutională, în calitate de legislator
negativ, nu poate modifica sau completa prevederea legală supusă controlului si
nici nu se poate pronunta asupra modului de interpretare si aplicare a legii,
ci numai asupra întelesului său contrar Constitutiei.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c)
si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 2 din Legea nr. 133/1999 privind stimularea
întreprinzătorilor privati pentru înfiintarea si dezvoltarea întreprinderilor
mici si mijlocii, exceptie ridicată de J. Friedmann-Nicolescu în Dosarul nr.
2.621/2001 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a V-a comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 14 ianuarie
2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Mihai Paul Cotta
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Planului de actiuni pe anii 2003 si 2004 al Programului de guvernare
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Planul de actiuni pe anii 2003 si
2004 al Programului de guvernare, prevăzut în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Ministerele si celelalte organe ale
administratiei publice centrale de specialitate subordonate Guvernului au
obligatia de a urmări îndeplinirea la termenele stabilite a prevederilor
specifice domeniului lor de activitate din Planul de actiuni pe anii 2003 si
2004.
Art. 3. - Prefecturile judetelor si a municipiului
Bucuresti vor asigura urmărirea realizării măsurilor si actiunilor ce revin
fiecărui judet si municipiului Bucuresti, cuprinse în Planul de actiuni pe anii
2003 si 2004.
Art. 4. - Ministerul Dezvoltării si Prognozei,
împreună cu celelalte ministere si organe ale administratiei publice centrale
de specialitate din subordinea Guvernului, va prezenta Executivului trimestrial
o informare privind stadiul realizării prevederilor Planului de actiuni pe anii
2003 si 2004, precum si măsurile necesare în vederea respectării angajamentelor
pe anul 2003.
Art. 5. - Ministerul Dezvoltării si Prognozei,
Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Administratiei Publice,
Ministerul Integrării Europene si Ministerul Finantelor Publice, împreună cu
celelalte ministere si organe ale administratiei publice centrale de
specialitate din subordinea Guvernului, vor prezenta Executivului până la data
de 15 noiembrie 2003 Planul de actiuni pe anul 2004, detaliat pe luni.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul integrării europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
13 februarie 2003.
Nr. 160.
*) Anexa
va fi pusă la dispozitie institutiilor interesate, prin grija Secretariatului
General al Guvernului.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Normelor privind modul de nominalizare a membrilor Comitetului pentru
Audit Public Intern
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 5 alin. (3) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă Normele privind modul de nominalizare a membrilor Comitetului
pentru Audit Public Intern, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 235.
ANEXĂ
NORME
privind modul de nominalizare a membrilor Comitetului
pentru Audit Public Intern
Art. 1. - (1) Comitetul pentru Audit
Public Intern este un organism cu caracter consultativ, care functionează pe
lângă Unitatea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public Intern din
Ministerul Finantelor Publice.
(2) Comitetul pentru Audit Public Intern este format
din:
a) presedintele Camerei Auditorilor Financiari din
România;
b) 2 profesori universitari cu specialitate în
domeniul auditului public intern;
c) 3 specialisti cu înaltă calificare în domeniul
auditului public intern;
d) 2 experti în contabilitate publică;
e) 1 expert în domeniul juridic;
f) 1 expert în sisteme informatice;
g) directorul general al Unitătii Centrale de
Armonizare pentru Auditul Public Intern.
Art. 2. - (1) Membrii Comitetului pentru Audit Public
Intern, cu exceptia presedintelui Camerei Auditorilor Financiari din România si
a directorului general al Unitătii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public
Intern, sunt selectati în baza propunerilor formulate de ministere si
institutii publice, ca urmare a scrisorilor de intentie adresate în acest scop
de către ministrul finantelor publice.
(2) Pentru desemnarea profesorilor universitari cu
specialitate în domeniul auditului public intern se vor consulta cel putin 5
institutii de învătământ superior din România.
(3) Desemnarea auditorilor specialisti cu o înaltă
calificare în domeniul auditului public intern se efectuează prin consultarea
următoarelor institutii publice:
a) ministere cu atributii economice, respectiv
Ministerul Industriei si Resurselor, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
b) ministere cu atributii sociale, respectiv
Ministerul Educatiei si Cercetării, Ministerul Sănătătii si Familiei,
Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale;
c) institutii publice din sistemul de apărare
natională, ordine publică, securitate si sigurantă, respectiv Ministerul
Apărării Nationale, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informatii,
Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Serviciul de Informatii Externe.
(4) Pentru desemnarea expertilor în domeniul
contabilitătii publice se va consulta Corpul Expertilor Contabili si
Contabililor Autorizati din România, precum si Asociatia Generală a
Economistilor din România.
(5) Pentru desemnarea de experti în domeniul juridic
se va consulta Ministerul Justitiei, iar pentru desemnarea de experti în
sisteme informatice se va consulta Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei.
(6) Institutiile nominalizate la alin. (2)-(5)
formulează propuneri în termen de 10 zile de la primirea scrisorilor de
intentie.
(7) Persoanele desemnate depun la Secretariatul tehnic
al Unitătii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern un curriculum
vitae detaliat, precum si alte materiale reprezentative privind activitatea
lor.
(8) Ministrul finantelor publice, pe baza analizei
documentatiei prezentate, precum si a consultărilor directe cu persoanele
nominalizate, aprobă prin ordin lista membrilor Comitetului pentru Audit Public
Intern, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - (1) Calitatea de membru al Comitetului
pentru Audit Public Intern încetează în următoarele situatii:
a) la cerere;
b) în cazul incapacitătii de a-si exercita atributiile
o perioadă mai mare de 6 luni;
c) în cazul unei condamnări penale aplicate în baza
unei hotărâri judecătoresti rămase definitivă;
d) deces.
(2) Constatarea situatiilor prevăzute la alin. (1)
este de competenta presedintelui Comitetului pentru Audit Public Intern, care
le aduce la cunostintă ministrului finantelor publice.
(3) Încetarea calitătii de membru în situatiile
prevăzute la alin. (1) se dispune prin ordin al ministrului finantelor publice,
la sesizarea presedintelui Comitetului pentru Audit Public Intern.
(4) Locul de membru al Comitetului pentru Audit Public
Intern devenit vacant se ocupă după aceeasi procedură utilizată la numirea
acestuia.
Art. 4. - (1) Directorul general al Unitătii Centrale
de Armonizare pentru Auditul Public Intern este numit de ministrul finantelor
publice numai după obtinerea avizului favorabil al Comitetului pentru Audit
Public Intern si a rezultatului obtinut în urma parcurgerii etapelor de
selectie stabilite în desfăsurarea concursurilor si examenelor pentru ocuparea
functiilor publice.
(2) În vederea obtinerii avizului candidatii pentru
functia de director general depun la Secretariatul tehnic al Unitătii Centrale
de Armonizare pentru Auditul Public Intern un curriculum vitae detaliat privind
activitatea în domeniul auditului, precum si alte documente reprezentative
privind activitatea lor.
(3) Comitetul pentru Audit Public Intern analizează
materialul documentar al fiecărui candidat si efectuează consultări directe cu
persoanele nominalizate în legătură cu activitatea profesională desfăsurată,
conform procedurii prevăzute în Regulamentul de organizare si functionare al
Comitetului pentru Audit Public Intern, urmând ca în termen de 10 zile să emită
si să comunice avizul favorabil sau nefavorabil, după caz.
Art. 5. - (1) Directorul general al Unitătii Centrale
de Armonizare pentru Auditul Public Intern poate fi eliberat din functie de
către ministrul finantelor publice numai cu avizul Comitetului pentru Audit
Public Intern.
(2) Ministrul finantelor publice îsi exprimă intentia
de eliberare din functie a directorului general al Unitătii Centrale de
Armonizare pentru Auditul Public Intern printr-o scrisoare adresată Comitetului
pentru Audit Public Intern, însotită de motivatia corespunzătoare.
(3) Comitetul pentru Audit Public Intern analizează
motivele, efectuează investigatiile necesare si în termen de 10 zile prezintă
avizul favorabil sau nefavorabil la cererea de eliberare din functie a
directorului general al Unitătii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public
Intern.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pe
anul 2003 pentru realizarea unor actiuni dedicate Anului european al
persoanelor cu handicap
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutie, ale art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele
publice si ale art. 19 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr.
631/2002,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă suplimentarea bugetului pe anul 2003 al Autoritătii Nationale
pentru Persoanele cu Handicap, la capitolul 60.01 “Asistentă socială, alocatii,
pensii, ajutoare si indemnizatii”, titlul “Cheltuieli materiale si servicii”,
cu suma de 4 miliarde lei din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, pentru realizarea unor
actiuni dedicate Anului european al persoanelor cu handicap.
Art. 2. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările ce decurg din aplicarea prezentei hotărâri în bugetul
de stat si în bugetul Autoritătii Nationale pentru Persoanele cu Handicap pe
anul 2003.
Art. 3. - Cu sumele rămase neutilizate se întregeste
până la data de 10 decembrie 2003 Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Autoritatea Natională pentru Persoanele cu Handicap
Constantin Stoenescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 236.
pentru
aprobarea Listei societătilor comerciale din portofoliul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, care beneficiază de împrumuturi în baza prevederilor
art. 10 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale
cu capital majoritar de stat
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 10 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003
privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a
unor societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Societătile comerciale
care beneficiază de împrumuturi acordate de Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului pentru plata consumului de energie
electrică si gaze naturale aferent lunii decembrie 2002 sunt cele cuprinse în
lista-anexă care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Datoriile restante reprezentând plata
consumului de energie electrică si gaze naturale aferent lunii decembrie 2002
sunt stabilite de o comisie formată din câte un reprezentant al institutiei
publice implicate în privatizare, Ministerului Industriei si Resurselor,
Ministerului Finantelor Publice, precum si un reprezentant al furnizorului de
utilităti.
Art. 3. - În termen de 5 zile de la publicarea
prezentei hotărâri Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului va încheia cu societătile comerciale nominalizate
contractele de împrumut, în următoarele conditii:
- perioada: 5 ani;
- termen de gratie: 6 luni - 1 an, atât pentru rata de
capital, cât si pentru dobândă;
- dobânda la nivel BUBOR (Bucuresti Offered Rate)
stabilită de Banca Natională a României în prima zi din lună.
Art. 4. - (1) Sumele considerate drept împrumuturi
pentru plata consumului de energie electrică si gaze naturale aferent lunii
decembrie vor fi virate direct societătilor furnizoare de utilităti cu care
fiecare societate comercială are contract.
(2) Împrumuturile prevăzute la art. 1 se acordă de
Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului din
veniturile totale ale institutiei, începând cu încasările lunii februarie 2003,
urmând ca regularizarea să se efectueze până la 31 iulie 2003 cu sumele
obtinute din alte venituri decât cele din privatizare, pe măsura realizării
acestora.
Art. 5. - În cazul Societătii Comerciale “Siderurgica”
- S.A. Hunedoara Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului va putea acorda împrumuturi si pentru plata unei părti
din consumul de energie electrică si gaze naturale aferent lunilor
ianuarie-iunie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 238.
ANEXĂ
societătilor
comerciale din portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, care beneficiază de împrumuturi în baza prevederilor
art. 10 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat
Nr.crt. |
Denumirea societătii comerciale |
1. |
Societatea
Comercială “CUG” - S.A. Cluj-Napoca |
2. |
Societatea
Comercială “Fortus” - S.A. Iasi |
3. |
Societatea
Comercială “Siderurgica” - S.A. Hunedoara |
4. |
Societatea
Comercială “Letea” - S.A. Bacău |
5. |
Societatea
Comercială “Industria Sârmei” - S.A. Câmpia Turzii |
6. |
Societatea
Comercială “Faur” - S.A. Bucuresti |
7. |
Societatea
Comercială “Roman” - S.A. Brasov |
8. |
Societatea
Comercială “Turnu” - S.A. Turnu Măgurele |
9. |
Societatea
Comercială “Tepro” - S.A. Iasi |
10. |
Societatea
Comercială “Chimcomplex” - S.A. Borzesti |
privind
aprobarea Listei societătilor comerciale din portofoliul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care beneficiază de
extinderea înlesnirilor la plată prevăzute la art. 18 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările si
completările ulterioare
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 13 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă extinderea
înlesnirilor la plată pentru obligatiile bugetare datorate si neachitate la
data de 31 decembrie 2002, prevăzute de art. 18 din Legea nr. 137/2002 privind
unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările si completările
ulterioare, pentru societătile comerciale din portofoliul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre si privatizate după intrarea în
vigoare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 239.
LISTA
societătilor
comerciale din portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, care beneficiază de extinderea înlesnirilor la plată
prevăzute la art. 18 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, cu modificările si completările ulterioare
Nr. crt.
|
Denumirea
societătii comerciale |
1. |
Societatea
Comercială “Industria Sârmei” - S.A. Câmpia Turzii |
2. |
Societatea
Comercială “Chimcomplex” - S.A. Borzesti |
3. |
Societatea
Comercială “Tractorul-UTB” - S.A. Brasov |
4. |
Societatea
Comercială “Republica” - S.A. Bucuresti |
5. |
Societatea
Comercială “Nitramonia” - S.A. Făgăras |
6. |
Societatea
Comercială “U.S.G.” - S.A. Govora |
7. |
Societatea
Comercială “Tepro” - S.A. Iasi |
8. |
Societatea
Comercială “Carom” - S.A. Onesti |
9. |
Societatea
Comercială “Mecanica” - S.A. Mârsa |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Listei societătilor comerciale din portofoliul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, la care se efectuează
concedieri colective în baza prevederilor art. 6 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Lista
societătilor comerciale din portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, cuprinse în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, la care se efectuează concedieri colective în
baza prevederilor art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003
privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a
unor societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 240.
ANEXĂ
LISTA
societătilor
comerciale din portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, la care se efectuează concedieri colective în baza
prevederilor art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat
Nr. crt. |
Denumirea
societătii comerciale |
1. |
Societatea
Comercială “Tractorul-UTB” - S.A. Brasov |
2. |
Societatea
Comercială “Turnu” - S.A. Turnu Măgurele |
3. |
Societatea
Comercială “Electroputere” - S.A. Craiova |
4. |
Societatea
Comercială “C.S.R.” - S.A. Resita |
5. |
Societatea
Comercială “Republica” - S.A. Bucuresti |
6. |
Societatea
Comercială “Iasitex” - S.A. Iasi |
7. |
Societatea
Comercială “Mefin” - S.A. Sinaia |
8. |
Societatea
Comercială “Mecanica” - S.A. Mârsa |
9. |
Societatea
Comercială “Chimcomplex” - S.A. Borzesti |
10. |
Societatea
Comercială “Letea” - S.A. Bacău |
11. |
Societatea
Comercială “Rempes” - S.A. Deva |
12. |
Societatea
Comercială “U.S.G.” - S.A. Govora |
13. |
Societatea
Comercială “CUG” - S.A. Cluj-Napoca |
14. |
Societatea
Comercială “Fortpres” - S.A. Cluj-Napoca |
15. |
Societatea
Comercială “Siderurgica” - S.A. Hunedoara |
16. |
Societatea
Comercială “Tepro” - S.A. Iasi |
17. |
Societatea
Comercială “Fortus” - S.A. Iasi |
18. |
Societatea
Comercială “ARO” - S.A. Câmpulung |
19. |
Societatea
Comercială “Carom” - S.A. Onesti |
20. |
Societatea
Comercială “Roman” - S.A. Brasov |
21. |
Societatea
Comercială “Faur” - S.A. Bucuresti |
22. |
Societatea
Comercială “Industria Sârmei” - S.A. Câmpia Turzii |
23. |
Societatea
Comercială “Rulmentul” - S.A. Brasov |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Listei societătilor comerciale aflate în portofoliul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care beneficiază
de prevederile art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 14 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de
restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii
nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Lista societătilor comerciale
aflate în portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, cuprinse în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, care beneficiază de prevederile art. 14 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat.
Art. 2. - Furnizorii de utilităti ale căror creante
înregistrate până la data de 30 noiembrie 2002 se convertesc în actiuni
potrivit art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 sunt
unitătile aflate în subordinea Ministerului Industriei si Resurselor,
autoritătilor publice locale, precum si a altor institutii publice, care
livrează societătilor comerciale cuprinse în anexă energie electrică, energie
termică, gaze naturale, abur si alte utilităti.
Art. 3. - (1) Creantele care se convertesc în actiuni
potrivit art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 sunt
stabilite de o comisie formată din câte un reprezentant al institutiei publice
implicate în privatizare, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului
Industriei si Resurselor, autoritătii publice locale sau al altei institutii
publice în subordinea căreia se află furnizorul de utilităti, precum si un
reprezentant al furnizorului de utilităti.
(2) Comisia constituită potrivit alin. (1) are
obligatia să stabilească întinderea creantelor care se convertesc în actiuni,
în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.528/2002 pentru aprobarea Listei
societătilor comerciale prevăzute în programul de privatizare din portofoliul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care
beneficiază de facilitătile prevăzute la art. 19 din Legea nr. 137/2002 privind
unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 3 din 7 ianuarie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 241.
ANEXĂ
LISTA
societătilor comerciale aflate în portofoliul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care
beneficiază de prevederile art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat
Nr.crt. |
Denumirea societătii comerciale |
1. |
Societatea
Comercială “U.S.G.” - S.A. Govora |
2. |
Societatea
Comercială “Industria Sârmei” - S.A. Câmpia Turzii |
3. |
Societatea
Comercială “Tractorul-UTB” - S.A. Brasov |
4. |
Societatea
Comercială “Republica” - S.A. Bucuresti |
5. |
Societatea
Comercială “Nitramonia” - S.A. Făgăras |
6. |
Societatea
Comercială “Chimcomplex” - S.A. Borzesti |
7. |
Societatea
Comercială “Letea” - S.A. Bacău |
8. |
Societatea
Comercială “Moldosin” - S.A. Vaslui |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea organizării Seminarului international “Migratia ilegală si
securitatea în zona Mării Negre”, la Sinaia, în perioada 11-14 martie 2003
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă organizarea
Seminarului international “Migratia ilegală si securitatea în zona Mării
Negre”, la Sinaia, în perioada 11-14 martie 2003.
Art. 2. - Cheltuielile aferente
organizării seminarului prevăzut la art. 1, în sumă de 137.922 mii lei, se
suportă din bugetele aprobate pe anul 2003 Ministerului de Interne, la
capitolul 55.01 “Ordine publică si sigurantă natională”, si Ministerului
Afacerilor Externe, la capitolul 51.01 “Autorităti publice”, titlul “Cheltuieli
materiale si servicii”, cu respectarea prevederilor legale, conform devizului
cuprins în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 242.
*) Anexa
se comunică Ministerului de Interne si Ministerului Afacerilor Externe.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“U.C.M.R.” - S.A. Resita
În temeiul prevederilor art. 16 din
Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie
2002, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
208/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 961 din 28
decembrie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si
functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de
administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru
accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “U.C.M.R.” -
S.A. Resita,
ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de
administrare specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială
“U.C.M.R.” - S.A. Resita, denumită în continuare societate comercială, cu
sediul în municipiul Resita, Str. Golului nr. 1, judetul Caras-Severin,
înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr. J11/4/1991, începând cu
data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare, gestionare si
supraveghere financiară a societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare
silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare necesare
acordării facilitătilor prevăzute de Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri
pentru accelerarea privatizării, cu modificările si completările ulterioare;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - La data instituirii procedurii de
administrare specială se instituie si procedura de supraveghere financiară a
Societătii Comerciale “U.C.M.R.” - S.A. Resita, în conformitate cu dispozitiile
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 208/2002 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării.
Art. 4. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 9.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI
pentru aprobarea Normelor metodologice
privind elaborarea si executia bugetului de venituri si cheltuieli
pentru
institutiile sanitare publice finantate integral din venituri proprii din
sistemul de asigurări sociale de sănătate
În temeiul Hotărârii Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
cu modificările si completările ulterioare, al Ordonantei Guvernului nr.
68/2001 pentru modificarea Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea
si finantarea spitalelor, cu modificările ulterioare, si al Legii nr. 500/2002
privind finantele publice,
văzând Referatul de aprobare nr.
DB958 din 5 februarie 2003,
ministrul sănătătii si familiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele
metodologice privind elaborarea si executia bugetului de venituri si cheltuieli
pentru institutiile sanitare publice finantate integral din venituri proprii
din sistemul de asigurări sociale de sănătate, potrivit anexei care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directiile de sănătate
publică judetene, Directia de Sănătate Publică a Municipiului Bucuresti,
unitătile sanitare publice, precum si directiile si directiile generale din
cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Bucuresti,
5 februarie 2003.
Nr. 91.
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind elaborarea si executia bugetului de venituri
si cheltuieli pentru institutiile sanitare publice finantate integral din
venituri proprii din sistemul de asigurări sociale de sănătate
1. Institutii sanitare publice finantate integral
din venituri proprii
1.1. Spitalele si celelalte unităti sanitare publice
care îsi acoperă cheltuielile curente si de capital din veniturile proprii
realizate din prestări de servicii medicale, pe bază de contracte, în calitate
de furnizori de servicii medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate, precum si din alte activităti functionează pe principiul finantării
integrale din venituri proprii, încadrându-se în prevederile art. 62 alin. (1)
lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice.
1.2. Spitalele si unitătile sanitare publice pot primi
sume de la bugetul de stat, bugetele locale sau bugetul Fondului national unic
de asigurări sociale de sănătate, care se utilizează, în conditiile legii,
numai pentru destinatiile pentru care au fost aprobate.
1.3. Veniturile si cheltuielile spitalelor si ale
celorlalte unităti sanitare publice prevăzute la alin. (1) se aprobă anual prin
bugetele de venituri si cheltuieli ce stau la baza functionării institutiilor
sanitare în cadrul exercitiului financiar respectiv.
1.4. Bugetul de venituri si cheltuieli se aprobă si se
execută în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002, Ordonantei
Guvernului nr. 68/2001 pentru modificarea Legii nr. 146/1999 privind
organizarea, functionarea si finantarea spitalelor si ale Ordonantei Guvernului
nr. 70/2002 privind administrarea unitătilor sanitare publice de interes
judetean si local, precum si cu alte reglementări în domeniu.
2. Elaborarea si aprobarea proiectului bugetului de
venituri si cheltuieli de către institutiile sanitare publice
2.1. Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se
elaborează avându-se în vedere pentru activitatea curentă de acordare a
asistentei medicale, atât la venituri, cât si la cheltuieli, estimarea sumelor
ce se pot realiza potrivit prevederilor legale în vigoare, iar pentru alte
activităti ce se desfăsoară în cadrul unitătilor sanitare, baza legală a
finantării acestora.
2.2. Elaborarea proiectului bugetului de venituri si
cheltuieli se face pe baza următoarelor elemente de fundamentare:
a) - dimensionarea veniturilor proprii, pe surse, în
concordantă cu volumul prestărilor de servicii medicale si al celorlalte
activităti, precum si cu contractele de servicii ce se vor încheia, având ca
nivel de referintă realizările estimate pentru anul în curs, cresterea sau
reducerea capacitătii unitătii de a presta servicii medicale, indicele de
inflatie prognozat de institutiile abilitate, noi surse de venituri etc.;
- sumele care pot fi primite în conditiile cap. 1 pct.
1.2;
- sumele provenite din valorificarea unor bunuri,
donatii si sponsorizări cu caracter general sau destinatie specială;
b) dimensionarea cheltuielilor se face pe bază de
calcule analitice pentru fiecare articol si alineat de cheltuieli, având ca
punct de plecare realizările estimate ale anului curent, limitarea tuturor
categoriilor de cheltuieli la strictul necesar functionării unitătii pentru
asigurarea îndeplinirii obligatiilor asumate prin contractul privind serviciile
medicale încheiate cu casele de asigurări de sănătate, precum si realizarea unei
bune gestiuni a fondurilor publice.
2.3. Ordonatorii de credite au obligatia de a analiza
propunerile de venituri si cheltuieli, acordându-se o atentie deosebită pentru
ca:
- veniturile propuse să asigure acoperirea integrală a
cheltuielilor necesare realizării serviciilor medicale care urmează a fi
prestate pe bază de contracte;
- cheltuielile pe articole si alineate să fie
stabilite la strictul necesar al functionării institutiei sanitare, fiind
reduse cele care s-au dovedit ineficiente si inoportune;
- să se ia măsurile necesare în vederea asigurării
realizării veniturilor, efectuării plătilor în limitele aprobate si a
disponibilului din cont.
În cazul în care veniturile curente nu acoperă
cheltuielile curente, diferenta rămasă poate fi acoperită din soldul de
disponibil rămas la finele anului, urmând ca la finele machetei bugetului de
venituri si cheltuieli să se înscrie: total venituri, total cheltuieli,
diferenta care se acoperă cu soldul din anul precedent.
2.4. Negocierea bugetului de venituri si cheltuieli:
a) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli
întocmit de institutiile sanitare publice se negociază de conducerea acestora
cu conducerea directiei de sănătate publică sau a ministerului, în functie de
subordonare, si cu conducerea casei de asigurări de sănătate cu care se încheie
contractul de furnizare de servicii medicale, potrivit art. 13 din Legea nr.
146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor, astfel cum
a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 68/2001.
b) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se
definitivează si se aprobă după semnarea contractului de furnizare de servicii
medicale cu casa de asigurări de sănătate.
2.5. Aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al
institutiei sanitare publice se face după cum urmează:
a) pentru cele de interes national, de către
conducerea acestora, cu acordul ordonatorului principal de credite, respectiv
al Ministerului Sănătătii si Familiei;
b) pentru cele de interes local, de către conducerea
acestora, după obtinerea avizelor conform art. 3 lit. a) si art. 4 lit. a) din
Ordonanta Guvernului nr. 70/2002, de la directiile de sănătate publică si de la
presedintii consiliilor judetene si primarii comunelor, oraselor, municipiilor
si ai sectoarelor municipiului Bucuresti.
Bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei
sanitare publice poate fi rectificat, în cazuri justificate, de către
persoanele care l-au aprobat, prevăzute la lit. a) si b), prin aplicarea
acelorasi proceduri ca si în cazul bugetului initial.
3. Structura bugetului de venituri si cheltuieli
3.1. Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al
institutiilor prevăzute la cap. 1 se întocmeste conform structurii prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.
a) Veniturile se constituie din:
- venituri proprii, care provin din veniturile
realizate în raport cu serviciile medicale furnizate pe baza contractelor
încheiate cu casa de asigurări de sănătate, din sumele încasate potrivit
actelor aditionale la contract pentru cheltuieli cu destinatie specială si din
alte venituri, în care se includ veniturile obtinute din serviciile medicale
acordate la cererea persoanelor fizice sau juridice, veniturile din chirii,
asocieri investitionale în profil medical, precum si alte venituri dobândite în
conditiile legii;
- venituri din valorificarea unor bunuri;
- venituri din donatii si sponsorizări;
- sume primite cu destinatie specială, potrivit legii,
din bugetul local sau bugetul de stat, precum si venituri din contravaloarea
medicamentelor si materialelor sanitare furnizate de Casa Natională de
Asigurări de Sănătate din bugetul Fondului national unic de asigurări sociale
de sănătate, fără plată.
b) Cheltuielile sunt evidentiate pe total pentru
activitatea finantată din venituri proprii si alte venituri si separat pentru
activitătile finantate din sumele primite de la bugetul local, din
contravaloarea medicamentelor si materialelor sanitare furnizate de Casa
Natională de Asigurări de Sănătate din bugetul Fondului national unic de asigurări
sociale de sănătate, fără plată, si de la bugetul de stat, conform
destinatiilor speciale stabilite de legea care le reglementează.
3.2. Indicatorii financiari din proiectul de buget au
la bază veniturile ce urmează a se încasa din contractele încheiate cu casa de
asigurări de sănătate si din celelalte surse de finantare, precum si
cheltuielile unitătii, fundamentate în conformitate cu normele si normativele
aprobate, urmărind realizarea echilibrului financiar, conform machetei
prevăzute în anexă.
4. Veniturile institutiei sanitare publice
4.1. Veniturile institutiei sanitare publice se
încasează, se administrează, se utilizează si se contabilizează potrivit
dispozitiilor legale aplicabile institutiilor publice finantate integral din
venituri proprii.
4.2. Veniturile institutiei sanitare publice aferente
activitătii de acordare a serviciilor medicale se constituie din sumele
prevăzute la pct. I, II si VII din macheta de buget.
4.3. Sumele primite de la bugetul local, bugetul de
stat si contravaloarea medicamentelor si materialelor sanitare repartizate fără
plată de Casa Natională de Asigurări de Sănătate se cuprind distinct în bugetul
de venituri si cheltuieli, conform pct. X din macheta de buget.
5. Cheltuielile institutiei sanitare publice
5.1. Cheltuielile institutiei sanitare publice
aprobate în bugetul de venituri si cheltuieli se efectuează în limita
veniturilor realizate, avându-se în vedere următoarele:
a) Cheltuieli de personal
Cheltuielile de personal se stabilesc pe baza
numărului de posturi pe functii si a drepturilor salariale, potrivit statului
de functii.
Ca regulă generală, numărul de angajati trebuie
corelat cu necesarul strict de fortă de muncă pentru realizarea serviciilor
medicale, a celorlalte activităti de întretinere si exploatare, actionându-se
pentru rationalizarea serviciilor utilitare, externalizarea acestora în cazul
în care se realizează servicii de mai bună calitate si cu costuri mai reduse.
b) Cheltuieli materiale si servicii
Unitătile sanitare vor prevedea, pe subdiviziunile clasificatiei
bugetare, cheltuielile, în conditiile legii, cu maximum de eficientă si
eficacitate.
În cazul unor cheltuieli (medicamente, materiale
sanitare si consumabile etc.) pentru eficientizarea activitătii se vor aproba
de către conducerea unitătii norme interne proprii.
c) Cheltuieli de capital
Pentru cheltuielile de capital se va întocmi lista
investitiilor ce urmează a fi finantate în cursul anului, care se aprobă o dată
cu bugetul de venituri si cheltuieli.
Listele de investitii se întocmesc conform Ordinului
ministrului finantelor nr. 2.487/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind finantarea investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului
si a Normelor metodologice privind aplicarea de către trezoreriile statului a
mecanismului de finantare a investitiilor institutiilor publice, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 30 decembrie 1996,
modificat si completat prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.169/1997,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 30 iunie 1997.
Aprobarea listelor de investitii se face, în cazul
institutiilor sanitare publice de interes judetean si local, de către
conducerea institutiilor respective, cu avizul directiilor de sănătate publică
si al presedintilor consiliilor judetene sau primarilor comunelor, oraselor,
municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti, după caz, si al
Ministerului Sănătătii si Familiei pentru institutiile sanitare de interes
public national.
5.2. Din fondurile primite de la bugetul de stat se
pot efectua cheltuieli numai pe destinatiile pentru care au fost alocate aceste
sume, după cum urmează:
- pentru derularea unor activităti din programele de
sănătate (cheltuieli de personal, materiale si servicii si de capital), conform
actelor normative care reglementează derularea acestora;
- cheltuieli de personal reprezentând drepturile
salariale si contributiile aferente rezidentilor din anii I si II de studiu;
- functionarea unor unităti fără personalitate
juridică din structura spitalului (cheltuieli de personal, materiale si
servicii si de capital);
- cheltuieli de capital pentru expertizarea,
proiectarea si consolidarea constructiilor si pentru achizitionarea aparaturii
de înaltă performantă.
5.3. Din fondurile primite de la bugetul local se
poate asigura finantarea pentru finalizarea constructiilor noi de interes
local, precum si a cheltuielilor pentru întretinere si gospodărire, realizarea
de reparatii curente si capitale, consolidare, extindere si modernizare.
6. Executia bugetului de venituri si cheltuieli
6.1. Bugetul de venituri si cheltuieli aprobat intră
în executie o dată cu exercitiul financiar, moment în care se încasează
venituri, se angajează cheltuieli si se efectuează plăti.
6.2. Bugetul de venituri si cheltuieli aprobat se
depune, în copie, la unitatea de trezorerie a statului la care institutia
sanitară are conturile deschise. Conform prevederilor Legii nr. 500/2002, până
la depunerea bugetului de venituri si cheltuieli aprobat nu pot fi dispuse
plăti.
6.3. Conducerea institutiei sanitare publice
îndeplineste atributiile ordonatorilor tertiari de credite prevăzute de Legea
nr. 500/2002 si răspunde pentru:
- asigurarea realizării la termen a veniturilor din
bugetul propriu care constituie sursa de acoperire a plătilor;
- prevenirea înregistrării de obligatii de plată către
furnizori si creditori fără acoperire în bugetul de venituri si cheltuieli;
- asigurarea lichidării obligatiilor de plată rămase
la încheierea exercitiului financiar, din prevederile bugetului aprobat pentru
anul curent;
- angajarea, lichidarea si ordonantarea plătilor în
limita prevederilor aprobate în bugetul propriu, pe subcapitole, titluri,
articole si alineate;
- organizarea achizitiilor publice, în conformitate cu
dispozitiile legale;
- angajarea, lichidarea si ordonantarea plătilor din
sumele primite de la alte bugete, respectându-se limita pe fiecare destinatie;
- organizarea evidentei contabile a executiei
bugetului de venituri si cheltuieli, inclusiv a activelor si pasivelor
unitătii, precum si inventarierea patrimoniului;
- organizarea în mod distinct a evidentei derulării
programelor de sănătate, precum si a indicatorilor specifici aferenti acestora.
6.4. Pentru veniturile încasate si plătile dispuse în
limita bugetului de venituri si cheltuieli (pe subdiviziunile acestuia)
institutia sanitară publică are deschise la trezoreria statului următoarele
conturi:
- contul 5041 “Disponibil din venituri proprii din
activitatea sanitară conform Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 150/2002”,
în care se înregistrează:
- veniturile proprii încasate din activitatea de
prestări de servicii medicale pe bază de contracte si din acte aditionale,
încheiate cu casa de asigurări de sănătate, alte venituri din activitatea
proprie, precum si veniturile din valorificarea unor bunuri;
- plătile dispuse în limita prevederilor bugetului de
venituri si cheltuieli;
- contul 5007 “Disponibil din donatii si
sponsorizări”;
- contul 5047 “Disponibil din alocatii bugetare cu
destinatie specială”, în care se înregistrează sumele primite de la bugetul de
stat si bugetele locale, precum si plătile dispuse de institutiile publice
sanitare pentru îndeplinirea actiunilor respective.
6.5. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si efectuarea
plătilor se vor organiza în fiecare institutie publică de către ordonatorul de
credite, în conformitate cu Normele metodologice privind angajarea, lichidarea,
ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si
organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, aprobate
prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.792/2002.
Ordonatorii de credite tertiari ai institutiilor
sanitare publice vor stabili prin decizie internă:
- persoanele angajate care au atributii si
responsabilităti pentru compartimentele de specialitate privind operatiunile de
angajare, lichidare si ordonantare. Pentru cheltuielile cu procurarea
medicamentelor si a materialelor sanitare, documentele privind angajarea,
lichidarea si ordonantarea se emit de sectiile din spital, în calitate de compartiment
de specialitate, si se semnează de seful de sectie sau de înlocuitorul
acestuia;
- persoanele autorizate care efectuează plătile pe
baza documentelor ordonantate de către ordonatorul de credite;
- persoanele angajate pentru executarea controlului
financiar preventiv.
6.6. Angajarea, lichidarea si ordonantarea
cheltuielilor se efectuează pe parcursul exercitiului financiar, în limita
disponibilului de prevederi de cheltuieli la subdiviziunea (subcapitol, titlu,
articol si alineat) la care se încadrează plata respectivă.
6.7. Plătile se efectuează de către persoanele care
îndeplinesc functia de contabil, stabilite de conducătorul institutiei sanitare
publice, în conformitate cu Ordinul ministrului finantelor publice nr.
1.792/2002.
Plătile se efectuează în limita bugetului de venituri
si cheltuieli, atât pentru angajamentele aferente activitătii curente, cât si
pentru datoriile aferente anilor anteriori, astfel încât arieratele de la
începutul anului să fie mai mici decât cele de la sfârsitul anului.
Arieratele anului precedent pot fi plătite din
prevederile anului curent, potrivit normelor de aplicare a contractului-cadru
si a altor reglementări legale elaborate în acest scop.
6.8. Ordonatorii de credite vor organiza
contabilitatea încasărilor si plătilor pe subdiviziunile bugetului aprobat
(subcapitol, titlu, articol si alineat) în cadrul contului contabil de activ
127 “Disponibil din activitatea sanitară conform Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 150/2002”, al contului de activ 192 “Disponibil din alocatii
bugetare cu destinatie specială” si al contului de activ 119 “Disponibil din
fonduri cu destinatie specială”, după caz.
6.9. În conformitate cu pct. 5 din normele
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.
1.792/2002, ordonatorii de credite tertiari ai institutiilor sanitare publice
au obligatia să organizeze evidenta angajamentelor bugetare si legale cu
ajutorul conturilor din afara bilantului, si anume:
- contul 940 “Credite bugetare aprobate”;
- contul 950 “Angajamente bugetare”;
- contul 960 “Angajamente legale”.
În institutiile sanitare evidenta conturilor de
angajamente se organizează potrivit structurii bugetului de venituri si
cheltuieli, fiecare cont fiind desfăsurat pe conturi analitice de gradul II,
astfel:
940.01 “Credite bugetare aprobate pentru activitatea
realizată din venituri proprii”;
940.02 “Credite bugetare aprobate pentru cheltuielile
din sume primite de la alte bugete pentru destinatii speciale”. Acest cont se
desfăsoară pe actiuni si programe;
950.01 “Angajamente bugetare pe seama creditelor
bugetare aprobate pentru activitatea realizată din venituri proprii”;
950.02 “Angajamente bugetare pe seama cheltuielilor
din sumele primite de la alte bugete pentru destinatii speciale (se desfăsoară
în analitic pe activităti si programe)”;
960.01 “Angajamente legale pentru cheltuielile pentru
activitatea realizată din venituri proprii”;
960.02 “Angajamente legale pentru cheltuielile din
sumele primite de la alte bugete pentru destinatii speciale (se desfăsoară pe
fiecare actiune si program)”.
Fiecare cont mentionat mai sus se desfăsoară pe
capitole si în cadrul acestora pe titluri, articole si alineate.
Pentru cheltuielile din bugetul de stat, în conturile
respective, se desfăsoară pe fiecare actiune si program, pe titluri, articole
si alineate.
6.10. Ordonatorii de credite tertiari au obligatia de
a analiza lunar situatia privind executia cheltuielilor bugetare angajate,
conform anexei nr. 4 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finantelor publice nr. 1.792/2002.
Ordonatorii de credite tertiari vor stabili de fiecare
dată măsuri pentru îmbunătătirea executiei bugetare.
7. Dispozitii finale
Ordinul ministrului sănătătii nr. 441/2000 privind
aprobarea Normelor metodologice nr. GH/2.617/2000 de aplicare a Ordonantei
Guvernului nr. 22/1992 privind finantarea ocrotirii sănătătii se abrogă.
ANEXĂ
la normele
metodologice
Institutia
sanitară publică ..
APROBAT
Acord/Aviz
Organ de
conducere
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
pentru anul ….
23.03 VENITURI
I. VENITURI CURENTE
I. VENITURI PROPRII
din care:
25 01 Venituri din contractele încheiate cu casele de
asigurări de sănătate
02 Venituri din actele aditionale la contractele
încheiate cu casele de asigurări de sănătate pentru cheltuieli cu destinatie
specială*)
30 Alte venituri în domeniul sănătătii**)
30.03 II. VENITURI DE CAPITAL
Venituri din valorificarea unor bunuri
01 Venituri din valorificarea unor bunuri ale
institutiilor publice
40.03 VII. DONATII SI SPONSORIZĂRI
01 Donatii
02 Sponsorizări
X. SUME PRIMITE CU DESTINATIE SPECIALĂ POTRIVIT
LEGII
din care:
a) Sume primite de la bugetul local
sume primite pentru:
01 Întretinere si gospodărire
02 Reparatii curente
03 Reparatii capitale
04 Consolidare, extindere, modernizare
b) Contravaloarea medicamentelor si materialelor
sanitare specifice din
programele nationale de sănătate, furnizate fără plată
de CNAS
01 Medicamente
02 Materiale sanitare
c) Sume primite de la bugetul de stat sume primite
pentru:
01 Programele nationale de sănătate
02 Expertizare, proiectare, construire si consolidare
institutii sanitare
03 Reparatii capitale
04 Cheltuieli de personal pentru rezidenti anii I si
II, potrivit legii
05 Actiuni sanitare din unitătile fără personalitate
juridică din structura spitalului
06 Aparatură medicală de înaltă performantă
58.03 II. CHELTUIELI - TOTAL
01 Cheltuieli curente
02 Cheltuieli de personal
20 Cheltuieli materiale si servicii
70 Cheltuieli de capital
II.1. Cheltuieli din venituri proprii si alte
venituri***)
01 Cheltuieli curente
02 Cheltuieli de personal
20 Cheltuieli materiale si servicii
70 Cheltuieli de capital
II.2. Cheltuieli din sume primite de la alte bugete
pentru destinatii speciale***)
a) Cheltuieli din sumele primite de la bugetul
local****)
b) Cheltuieli de la bugetul Fondului national unic de
asigurări sociale de sănătate pentru medicamentele furnizate fără plată de către
CNAS
c) Cheltuieli din sumele primite de la bugetul de
stat****)
03 Spitale
04 Sanatorii de recuperare
08 Servicii de ambulantă
09 Centre de sănătate
10 Unităti de asistentă medicală ambulatorie de
specialitate
50 Alte institutii si actiuni sanitare
*) Se
detaliază pe fiecare act aditional la contractele încheiate cu casele de
asigurări de sănătate.
**) Se
detaliază pe surse: servicii acordate persoanelor fizice si juridice, chirii,
asocieri investitionale în domeniul medical etc.
***)
Cheltuielile se desfăsoară pe titluri, articole si alineate conform
clasificatiei veniturilor si cheltuielilor.
****) Se
urmăresc pe fiecare destinatie pentru care au fost alocate, conform
clasificatiei bugetare, iar în cazul sumelor primite pentru programele nationale
de sănătate, se defalchează pe fiecare program de sănătate, subprogram si
actiune sanitară, conform clasificatiei bugetare.
NOTĂ:
Soldul
disponibil din contul deschis la Trezoreria statului, rămas la finele anului
precedent, poate fi folosit la aco-
perirea
cheltuielilor curente în cazul în care veniturile curente sunt insuficiente.
Director general, |
Director financiar contabil, |
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
pentru
aprobarea Prescriptiei tehnice PT R 19-2002, editia 1, “Cerinte tehnice de
securitate privind
echipamentele
si instalatiile montate si utilizate în cadrul parcurilor de distractii si
spatiilor de joacă”
În aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 1.340/2001
privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, în temeiul
Hotărârii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Industriei si Resurselor, cu modificările si completările
ulterioare, ministrul industriei si resurselor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Prescriptia tehnică PT R 19-2002,
editia 1, “Cerinte tehnice de securitate privind echipamentele si instalatiile
montate si utilizate în cadrul parcurilor de distractii si spatiilor de joacă”,
cuprinsă în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
20 februarie 2003.
Nr. 98.
*) Anexa
se publică ulterior.
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
privind instituirea procedurii de administrare specială si de supraveghere financiară la Societatea Comercială “Rompiro” - S.A. Orăstie
În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 208/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 961 din 28 decembrie 2002,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2001, cu modificările si completările ulterioare,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Rompiro” - S.A. Orăstie,
ministrul industriei si resurselor emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare la Societatea
Comercială “Rompiro” - S.A. Orăstie, cu sediul în localitatea Orăstie, Str.
Codrului nr. 25, judetul Hunedoara, având numărul de înregistrare la Registrul
comertului J20/811/1997, denumită în continuare societate comercială, începând
cu data emiterii prezentului ordin.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale si
supravegherii financiare în perioada privatizării administratorul special are
atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul industriei si
resurselor.
(2) Continutul mandatului special prevăzut la alin.
(1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele
atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- convocarea adunării generale a actionarilor ori de
câte ori este necesar si, în mod obligatoriu, pentru modificarea statutului, în
sensul separării functiei de presedinte al consiliului de administratie de cea
de director general;
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea litigiilor care grevează asupra
societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) întocmirea unui grafic împreună cu societatea
comercială pentru îndeplinirea de către aceasta a obligatiei de a efectua toate
plătile către creditorii bugetari, furnizorii de utilităti, alti furnizori,
creditorii financiari si alti creditori, în scopul reducerii gradului de
îndatorare;
c) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare
silită împotriva societătii comerciale;
d) notificarea tuturor creditorilor, furnizorilor,
clientilor, partenerilor sau tertilor privind instituirea procedurii de
administrare specială si de supraveghere financiară, în sensul că toate
actiunile judiciare sau extrajudiciare pornite împotriva societătii comerciale
înainte sau după instituirea supravegherii financiare se suspendă pe perioada
cuprinsă între data instituirii supravegherii financiare si data încheierii
contractului de vânzare-cumpărare a pachetului de actiuni, dar nu mai mult de 6
luni de la data instituirii supravegherii financiare. Pe durata supravegherii
financiare se suspendă orice termene de prescriptie a actiunilor prevăzute mai
sus;
e) solicitarea, împreună cu Ministerul Industriei si
Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie,
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile bugetare conform
prevederilor legale specifice în vigoare, aplicabile societătilor comerciale în
perioada de privatizare;
f) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
g) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială si de
supraveghere financiară în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului industriei si resurselor.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
21 februarie 2003.
Nr. 115.
În anexa la Ordinul ministrului pentru întreprinderile
mici si mijlocii si cooperatie nr. 36/2003 pentru aprobarea Procedurii de
implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 pentru
sustinerea accesului întreprinderilor mici si mijlocii la servicii de instruire
si consultantă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 146
din 6 martie 2003, se fac următoarele rectificări:
- la pct. 3.1 lit. d), în loc de: “ … numărul mediu
scriptic anual de personal până la 249 (inclusiv), conform…” se va citi: “…numărul
mediu scriptic anual de personal până la 49 (inclusiv), conform…”;
- la pct. 4.5, în loc de: “… sunt numai societătile comerciale care sunt înregistrate si care au sediul…” se va citi: “… sunt numai cei care sunt înregistrati si care au sediul…”.