MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 169 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 18 martie 2003
SUMAR
DECRETE
96. - Decret
privind conferirea unor decoratii nationale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
229. - Hotărâre
privind organizarea si functionarea Centrului National al Cinematografiei
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
33/215. - Ordin
al ministrului industriei si resurselor si al ministrului finantelor publice
privind aplicarea prevederilor Legii nr. 399/2002 pentru asigurarea conditiilor
de finantare a organizării si functionării activitătilor legate de
privatizările derulate prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în
Industrie
39. - Ordin al ministrului
dezvoltării si prognozei pentru aprobarea Procedurilor privind implementarea
subprogramului “Investitii în servicii sociale”
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
conferirea unor decoratii nationale
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia României,
precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A si B si ale art. 11 din Legea
nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările
ulterioare, pentru înaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu
dovedite în numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au
participat din partea Serviciului Medical de Urgentă, Reanimare si Descarcerare
(SMURD) din Târgu Mures, judetul Mures,
Presedintele
României decretează:
Art. 1. - Se conferă post-mortem
Ordinul national Serviciul Credinciosîn grad de Cavaler următorilor:
- Otilia Diana Monica Cardos, medic;
- Sebastian Nicolae Marian, pilot
coordonator;
- Cristian-Lucian Stefan-Dragos
Husdup, pilot.
Art. 2. - Se conferă post-mortem
Crucea natională Serviciul Credincios clasa a III-a lui Lorand Csongor
Ferenczi, asistent medical.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
5 martie 2003.
Nr. 96.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Centrului National al Cinematografiei
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 44 din Legea cinematografiei nr. 630/2002,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Organizarea si functionarea Centrului National al
Cinematografiei
Art. 1. - (1) Centrul National al
Cinematografiei se organizează si functionează ca organ de specialitate al administratiei
publice centrale în domeniul cinematografiei, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului.
(2) Centrul National al Cinematografiei are sediul în
municipiul Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, sectorul 1.
Art. 2. - Centrul National al Cinematografiei îsi
desfăsoară activitatea pe baza următoarelor principii:
a) libertatea de creatie, de exprimare artistică si de
comunicare publică a filmelor cinematografice;
b) afirmarea identitătii culturale nationale si a
minoritătilor nationale din România prin promovarea filmelor cinematografice în
circuitul mondial de valori;
c) protejarea, dezvoltarea si punerea în valoare a
patrimoniului cinematografiei nationale;
d) încurajarea initiativei private în domeniile
creatiei, productiei, finantării, distributiei, difuzării si exploatării
filmelor cinematografice românesti sau realizate cu participare românească;
e) promovarea unui sistem concurential deschis, de
acces la creditele financiare acordate din Fondul cinematografic.
Art. 3. - Centrul National al Cinematografiei
îndeplineste următoarele functii:
a) functia de strategie, prin care se definesc
obiectivele politicilor de dezvoltare a sectorului cinematografiei si se
asigură participarea la fundamentarea, elaborarea si îndeplinirea Programului
de guvernare în domeniul cinematografiei;
b) functia de reglementare, prin care se asigură
cadrul normativ si institutional necesar pentru organizarea si functionarea
activitătilor din domeniu;
c) functia de administrare, prin care se realizează
administrarea bunurilor din patrimoniul cinematografiei nationale si
gestionarea Fondului cinematografic;
d) functia de reprezentare, prin care se asigură
reprezentarea pe plan intern si extern în domeniul cinematografiei;
e) functia de autoritate de stat, prin care se asigură
urmărirea si controlul respectării reglementărilor în domeniul cinematografiei,
precum si aplicarea unitară a dispozitiilor legale în cadrul institutiilor si
agentilor economici care îsi desfăsoară activitatea în subordinea sau sub
autoritatea sa.
Art. 4. - (1) Pentru realizarea rolului său Centrul
National al Cinematografiei îndeplineste următoarele atributii principale:
1. elaborează politica si strategia sectorială în
domeniul cinematografiei;
2. elaborează si propune spre aprobare Guvernului
proiecte de acte normative pentru domeniul său de activitate;
3. emite, potrivit legii, norme si metodologii privind
desfăsurarea activitătilor în domeniul cinematografiei;
4. emite reglementări, norme si instructiuni pentru
unitătile din subordinea sau de sub autoritatea sa;
5. participă la initierea si la negocierea
conventiilor, acordurilor si a altor întelegeri internationale în domeniul
cinematografiei, potrivit legii;
6. propune încheierea unor conventii, acorduri si a
altor întelegeri de cooperare internatională, precum si aderarea sau, după caz,
ratificarea conventiilor internationale din domeniul său de competentă;
7. emite norme, asigură organizarea, functionarea si
administrarea Registrului cinematografiei, ca instrument unitar de evidentă
pentru persoanele fizice si juridice care desfăsoară activităti în domeniul
cinematografiei, precum si de clasificare a filmelor, a sălilor si grădinilor
de spectacol cinematografic;
8. asigură protectia publicului spectator prin norme
privind clasificarea filmelor si prin stabilirea conditiilor de prezentare a
acestora în cadrul sălilor de cinematograf, precum si a conditiilor de
comercializare sau de închiriere a filmelor înregistrate pe orice fel de
suport;
9. emite norme de clasificare a sălilor si grădinilor
de spectacole cinematografice sau a oricăror alte spatii autorizate în care se
prezintă proiectii publice de filme, în functie de nivelul dotărilor tehnice si
al facilitătilor de confort si de vizionare oferite publicului spectator;
10. suspendă sau retrage înscrierile ori clasificările
emise, în cazul nerespectării dispozitiilor legale;
11. administrează, întretine, dezvoltă si exploatează
patrimoniul cinematografiei nationale, definit potrivit legii;
12. asigură resursele financiare pentru conservarea, restaurarea
si valorificarea filmelor cinematografice românesti, precum si a altor bunuri
care fac parte din patrimoniul cinematografiei nationale;
13. poate închiria, concesiona sau vinde săli si
grădini de spectacole cinematografice aflate în patrimoniul cinematografiei
nationale, în conditiile legii;
14. poate închiria sau concesiona ori poate vinde
bunuri din patrimoniul cinematografiei nationale, potrivit legii;
15. urmăreste si asigură, în conditiile legii,
alocarea resurselor bugetare în domeniul său de activitate;
16. colectează si administrează, potrivit legii,
Fondul cinematografic;
17. organizează un sistem concurential deschis de
evaluare si selectionare a proiectelor cinematografice în vederea acordării de
credite financiare si asigură functionarea comisiilor de evaluare a proiectelor
si de acordare a spriji- nului financiar;
18. acordă, în conformitate cu dispozitiile legale,
credit financiar rambursabil pentru productia, distributia, difuzarea si
exploatarea filmelor românesti;
19. asigură, în conditiile legii, credite financiare
nerambursabile pentru conservarea, întretinerea si modernizarea bunurilor care
fac parte din patrimoniul cinematografiei nationale, precum si pentru
relansarea distributiei, difuzării si exploatării unor filme românesti;
20. analizează modul de utilizare a creditelor
acordate si dispune, potrivit legii, măsuri de recuperare a fondurilor alocate,
în situatia nerespectării prevederilor contractelor de creditare;
21. promovează introducerea filmelor românesti în
circuitul mondial de valori;
22. poate sprijini financiar, în conditiile legii,
organizarea unor festivaluri cinematografice, participarea filmelor si a
cineastilor români la manifestări interne si internationale;
23. initiază, organizează si sprijină financiar, în conditiile
legii, orice alte forme de punere în valoare a creatiei cinematografice
românesti si a patrimoniului cinematografiei nationale;
24. acordă anual Premiul National al Cinematografiei
si poate institui premii pentru creatia si productia de filme românesti;
25. elaborează indicatori statistici de specialitate
si asigură colectarea datelor statistice pentru domeniul său de activitate;
26. editează, publică si comercializează Anuarul
statistic al cinematografiei, alte publicatii de specialitate si poate sprijini
editarea unor asemenea publicatii;
27. poate edita si publica, direct sau în colaborare,
cu respectarea prevederilor legislatiei privind dreptul de autor, pe orice fel
de suport, reproduceri ale filmelor românesti si le comercializează;
28. stabileste preturile si tarifele pentru serviciile
pe care le prestează si care, potrivit legii, constituie venit la Fondul
cinematografic, precum si pentru cele prestate de institutiile subordonate;
29. sprijină activităti de formare si perfectionare a
personalului si realizează atestarea personalului de specialitate care îsi
desfăsoară activitatea în cadrul echipelor de filmare sau al altor institutii
cinematografice, pentru care nu există
forme speciale de scolarizare; eliberează certificate de liberă practică în
domeniul cinematografiei;
30. exercită atributiile ce îi revin, potrivit legii,
ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu privire la
institutiile publice din subordine si la agentii economici care functionează
sub autoritatea sa;
31. colaborează cu organizatiile profesionale de
cineasti, în scopul sprijinirii si ocrotirii statutului cineastilor în România;
32. colaborează, în conditiile legii, cu sindicatele
si patronatul din domeniul cinematografiei, precum si cu alte structuri ale
societătii civile;
33. controlează respectarea reglementărilor în
domeniul cinematografiei si aplică sanctiunile corespunzătoare, în conformitate
cu dispozitiile legale;
34. reprezintă România în organismele internationale
sau interguvernamentale cu activitate în domeniul cinematografiei, precum
Fondul Eurimages, Europa Cinemas, Observatorul European al Audiovizualului,
Reteaua Cinematografică Sud-Est Europeană.
(2) Centrul National al Cinematografiei îndeplineste,
în aplicarea Programului de guvernare, orice alte atributii prevăzute de
dispozitiile legale, în scopul dezvoltării cinematografiei nationale si al
promovării filmului românesc.
Art. 5. - (1) Centrul National al Cinematografiei este
abilitat să solicite si să primească de la institutiile publice si persoanele
juridice de drept privat cu activitate în domeniul cinematografiei date si
informatii necesare în vederea exercitării competentelor sale.
(2) Centrul National al Cinematografiei centralizează
si prelucrează datele statistice primare referitoare la activitătile din
domeniul cinematografiei.
(3) În exercitarea atributiilor sale Centrul National
al Cinematografiei colaborează cu ministerele si celelalte organe de
specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autorităti publice si cu
organisme guvernamentale si neguvernamentale.
CAPITOLUL II
Art. 6. - (1) Centrul National al
Cinematografiei este condus de un presedinte si de un vicepresedinte, numiti
prin hotărâre a Guvernului.
(2) Presedintele Centrului National al Cinematografiei
conduce întreaga activitate a institutiei, pe care o reprezintă în raporturile
cu autorităti publice, institutii si organizatii, cu alte persoane juridice,
precum si cu persoane fizice, din tară sau din străinătate.
(3) Presedintele Centrului National al Cinematografiei
este ordonator principal de credite.
(4) Presedintele Centrului National al Cinematografiei
numeste si eliberează din functie, în conditiile legii, personalul propriu si
conducerile institutiilor publice subordonate, precum si ale agentilor
economici cu capital integral sau majoritar de stat aflati sub autoritatea
Centrului National al Cinematografiei. Pentru societătile comerciale aflate sub
autoritatea sa Centrul National al Cinematografiei exercită drepturile si
obligatiile ce revin statului în calitate de actionar majoritar.
(5) Presedintele Centrului National al Cinematografiei
aprobă, prin ordin, regulamentele de organizare si functionare, precum si
statele de functii ale institutiilor publice subordonate.
(6) În exercitarea atributiilor care îi revin
presedintele Centrului National al Cinematografiei emite, în conditiile legii,
ordine cu caracter normativ.
Art. 7. - (1) Atributiile vicepresedintelui se
stabilesc prin ordin al presedintelui Centrului National al Cinematografiei.
(2) Presedintele Centrului National al Cinematografiei
poate delega vicepresedintelui unele dintre atributiile ce îi revin, în
conditiile legii.
Art. 8. - (1) Secretarul general al Centrului National
al Cinematografiei este functionar public de carieră si se numeste în functie
prin ordin al presedintelui Centrului National al Cinematografiei.
(2) Functia de secretar general se ocupă prin examen
sau prin concurs în conditiile legii.
(3) Secretarul general asigură stabilitatea si
continuitatea politicilor si strategiei Centrului National al Cinematografiei,
exercită atributiile si responsabilitătile stabilite potrivit legii, asigură
realizarea legăturilor functionale dintre structurile Centrului National al
Cinematografiei.
(4) Secretarul general poate îndeplini si alte
atributii prevăzute de Regulamentul de organizare si functionare a Centrului
National al Cinematografiei sau încredintate de presedinte.
Art. 9. - (1) Colegiul Consultativ al Cinematografiei,
denumit în continuare Colegiu, este organism consultativ de specialitate
al Centrului National al Cinematografiei.
(2) Colegiul este format din 9 membri propusi de
presedintele Centrului National al Cinematografiei dintre personalităti ale
cinematografiei nationale, cu consultarea uniunilor si asociatiilor de
creatori.
(3) Componenta nominală a Colegiului se aprobă prin
hotărâre a Guvernului.
(4) Colegiul este condus de un presedinte ales de
membrii acestuia.
(5) Secretariatul lucrărilor Colegiului este asigurat
de personalul Centrului National al Cinematografiei.
(6) Colegiul se întruneste în sedinte lunare si ori de
câte ori este nevoie, la convocarea presedintelui Colegiului, din proprie
initiativă sau la solicitarea presedintelui Centrului National al
Cinematografiei.
(7) Colegiul emite avize în legătură cu:
a) programul national de cultură cinematografică
elaborat de Centrul National al Cinematografiei;
b) promovarea si reprezentarea pe plan international a
cinematografiei nationale;
c) regulamentele pentru acordarea Premiului National
al Cinematografiei si a altor premii instituite de Centrul National al
Cinematografiei;
d) initierea unor festivaluri ale filmului românesc
sau international;
e) prioritătile de alocare a sumelor din Fondul
cinematografic pentru conservarea si restaurarea patrimoniului cinematografiei
nationale.
(8) Organizarea si functionarea Colegiului se
stabilesc prin regulament propriu, aprobat de membrii acestuia.
(9) Fondurile necesare pentru functionarea Colegiului
se suportă din veniturile proprii realizate de Centrul National al
Cinematografiei.
(10) Indemnizatia lunară cuvenită fiecărui membru al
Colegiului, indiferent de numărul sedintelor, nu poate depăsi 12% din
indemnizatia corespunzătoare functiei de secretar de stat.
CAPITOLUL III
Art. 10. - (1) Structura
organizatorică a Centrului National al Cinematografiei este prevăzută în anexa
nr. 1; în cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui Centrului National al
Cinematografiei, se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare
pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetări în domeniul
cinematografiei, stabilindu-se numărul posturilor de conducere.
(2) Atributiile, sarcinile si răspunderile
personalului din aparatul propriu al Centrului National al Cinematografiei se
stabilesc în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1,
prin Regulamentul de organizare si functionare a Centrului National al
Cinematografiei, aprobat prin ordin al presedintelui.
Art. 11. - (1) Structura posturilor pe compartimente,
încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de
serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă se aprobă prin ordin al
presedintelui Centrului National al Cinematografiei, în conditiile legii.
(2) Numărul maxim de posturi al Centrului National al
Cinematografiei este de 38, exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului presedintelui, stabilite potrivit legii.
(3) Personalul necesar pentru desfăsurarea activitătilor
Centrului National al Cinematografiei se numeste sau se angajează, după caz, cu
respectarea dispozitiilor legale, în limita numărului de posturi aprobat.
(4) Presedintele Centrului National al Cinematografiei
poate constitui comisii de specialitate si alte organisme consultative, care să
contribuie la realizarea reformei în domeniul cinematografiei si la colaborarea
cu structurile societătii civile.
(5) Salarizarea functiilor publice din aparatul
propriu al Centrului National al Cinematografiei se face potrivit anexei nr. II
la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea
drepturilor de natură salarială ale functionarilor publici.
(6) Salarizarea personalului contractual din aparatul
propriu al Centrului National al Cinematografiei se face potrivit prevederilor
aplicabile personalului din institutiile publice, salarizat în baza Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 191/2002 privind cresterile salariale ce se vor
acorda în anul 2003 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de
bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului
salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind
sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar si a
indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate publică, iar
pentru personalul contractual al Arhivei Nationale de Filme se aplică
prevederile corespunzătoare salarizării personalului contractual din unitătile
bugetare de subordonare centrală.
Art. 12. - Cheltuielile curente si de capital ale
Centrului National al Cinematografiei se finantează integral de la bugetul de
stat.
Art. 13. - Plata cotizatiilor anuale datorate,
potrivit legii, organismelor internationale de profil se suportă din bugetul
Centrului National al Cinematografiei.
CAPITOLUL IV
Art. 14. - (1) Centrul National al
Cinematografiei are în dotare un autoturism, în parc propriu, pentru
transportul personalului, cu un consum lunar mediu de 300 litri de carburant.
(2) Pentru îndeplinirea activitătilor specifice
Centrul National al Cinematografiei are în dotare 3 autovehicule pentru
transport de persoane si de marfă, cu un consum lunar mediu de 300 litri de
carburant pentru fiecare autovehicul.
Art. 15. - (1) Institutiile publice care functionează
în subordinea Centrului National al Cinematografiei sunt prevăzute în anexa nr.
2.
(2) Sub autoritatea Centrului National al
Cinematografiei functionează Regia Autonomă a Distributiei si Exploatării
Filmelor “România Film”, precum si societătile comerciale cu capital integral
sau majoritar de stat, prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 16. - Centrul National al Cinematografiei va
prelua, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, pe bază de protocol de predare-primire, actiunile aflate în
portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului la societătile comerciale din cinematografie, respectiv Societatea
Comercială Studioul Cinematografic “Sahia Film” - S.A., Societatea Comercială
Studioul Cinematografic “Rofilm” - S.A., Societatea Comercială Studioul
Cinematografic “Animafilm” - S.A.
Art. 17. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 18. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 807/2001 privind organizarea si
functionarea Centrului National al Cinematografiei, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 530 din 31 august 2001, precum si orice alte
dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele Centrului National al Cinematografiei,
Decebal Mitulescu
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
p. Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 229.
ANEXA Nr. 1
Numărul
maxim de posturi: 38,
exclusiv
demnitarii si cabinetul presedintelui
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CENTRULUI NATIONAL AL
CINEMATOGRAFIEI
COLEGIUL CONSULTATIV AL CINEMATOGRAFIEI
Directia Registrul cinematografiei
Directia Fondul cinematografic
Directia patrimoniu, dezvoltare, investitii
Directia economică, buget, finante
Directia relatii externe, cooperare internatională
PRESEDINTE
VICEPRESEDINTE
SECRETAR GENERAL
CABINETUL PRESEDINTELUI
SERVICIUL LEGISLATIE, REGLEMENTĂRI, CONTENCIOS
AUDIT
ANEXA Nr. 2
INSTITUTIILE PUBLICE
care functionează în subordinea Centrului National al
Cinematografiei
Denumirea institutiei |
Sursa de finantare |
Arhiva Natională de Filme |
Venituri proprii si subventii acordate de la bugetul
de stat |
NOTĂ:
Unitatea mentionată poate utiliza un
număr maxim de 130 de posturi.
ANEXA Nr. 3
PERSOANELE JURIDICE
aflate sub autoritatea Centrului National al
Cinematografiei
1. Regia Autonomă a Distributiei si
Exploatării Filmelor “România Film”
2. Societatea Comercială Studioul
Cinematografic “Rofilm” - S.A.
3. Societatea Comercială Studioul
Cinematografic “Sahia Film” - S.A.
4. Societatea Comercială Studioul
Cinematografic “Animafilm” - S.A.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR Nr. 33 din 31 ianuarie 2003 |
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 215 din 27 februarie 2003 |
privind
aplicarea prevederilor Legii nr. 399/2002 pentru asigurarea conditiilor de
finantare a organizării si functionării activitătilor legate de privatizările
derulate prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie
În
temeiul art. 2 din Legea nr. 399/2002 pentru asigurarea conditiilor de
finantare a organizării si functionării activitătilor legate de privatizările
derulate prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie,
în
temeiul art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 169/2001
privind utilizarea unor sume destinate restructurării si reorganizării
agentilor economici din sectorul productiei de apărare, aprobată cuodificări si
completări prin Legea nr. 380/2002,
în
temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.520/2002 pentru aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli al Oficiului Participatiilor Statului si
Privatizării în Industrie pe anul 2003,
în
temeiul art. 6, 7 si 8 din Hotărârea Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu modificările si
completările ulterioare,
în
temeiul art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,
ministrul industriei si resurselor si ministrul
finantelor publice emit următorul ordin:
Art. 1. - Oficiul Participatiilor Statului si
Privatizării în Industrie retine permanent la dispozitia sa, pentru
desfăsurarea corespunzătoare a activitătilor sale în anul 2003, în conformitate
cu bugetul de venituri si cheltuieli aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.520/2002:
A. suma de 857 miliarde lei, conform Legii nr.
399/2002 pentru asigurarea conditiilor de finantare a organizării si
functionării activitătilor legate de privatizările derulate prin Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie, care se compune din:
a) suma de 142 miliarde lei, stabilită în baza Legii
nr. 399/2002 si a Ordinului ministrului finantelor publice si al ministrului
industriei si resurselor nr. 879/253/2002 privind aplicarea prevederilor Legii
nr. 399/2002 pentru asigurarea conditiilor de finantare a organizării si
functionării activitătilor legate de privatizările derulate prin Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie, reprezentând soldul de
la începutul anului 2003 (prevăzut la pozitia III din bugetul de venituri si
cheltuieli aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.520/2002);
b) diferenta de 715 miliarde lei, nevirată din
veniturile încasate, începând cu data de 6 ianuarie 2003, din vânzarea
actiunilor emise de societătile si companiile nationale, precum si de
societătile comerciale la care Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării
în Industrie, în numele Ministerului Industriei si Resurselor, îsi exercită
drepturile ce decurg din calitatea de actionar si din dividendele cuvenite
Oficiului Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie, în limita
prevederilor Legii nr. 399/2002;
B. veniturile încasate de la agentii economici din
sectorul productiei de apărare care vând active si care, potrivit Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 169/2001 privind utilizarea unor sume destinate
restructurării si reorganizării agentilor economici din sectorul productiei de
apărare, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 380/2002, reprezintă
30% din sumele încasate de acesti agenti economici. În soldul de la sfârsitul
anului 2003 se vor regăsi eventualele diferente dintre veniturile încasate si
cheltuielile efectuate conform Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 169/2001,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 380/2002, care se
utilizează exclusiv pentru restructurarea si reorganizarea agentilor economici
din sectorul productiei de apărare.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul industriei si resurselor, Dan Ioan Popescu |
Ministrul finantelor publice, Mihai Nicolae Tănăsescu |
MINISTERUL
DEZVOLTĂRII SI PROGNOZEI
pentru aprobarea Procedurilor privind
implementarea subprogramului “Investitii în servicii sociale”
Având în vedere prevederile art. 3
din Hotărârea Guvernului nr. 93/2003 privind aprobarea structurii,
indicatorilor si fondurilor aferente subprogramului “Investitii în servicii
sociale”, care se finantează prin bugetul Ministerului Dezvoltării si Prognozei
pe anul 2003 în cadrul programelor regionale specifice,
în temeiul prevederilor art. 6 alin.
(6) din Hotărârea Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea
Ministerului Dezvoltării si Prognozei,
ministrul dezvoltării si prognozei emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedurile
privind implementarea subprogramului “Investitii în servicii sociale”,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Directia zone asistate va
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Bucuresti,
18 februarie 2003.
Nr. 39.
ANEXĂ
PROCEDURI
privind implementarea subprogramului “Investitii în
servicii sociale”
1. Importanta programului
Începând cu anul 2000 Guvernul României a elaborat si
a implementat o serie de măsuri în scopul prevenirii, limitării sau înlăturării
efectelor temporare ori permanente ale unor situatii care pot genera
marginalizarea sau excluderea socială a unor persoane. În temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului
Dezvoltării si Prognozei, cu modificările si completările ulterioare,
Ministerul Dezvoltării si Prognozei aplică politicile de dezvoltare economică
si socială pe ansamblul tării, pe regiuni si zone de dezvoltare. Pentru
realizarea acestor obiective, alături de alte actiuni întreprinse, Ministerul
Dezvoltării si Prognozei elaborează si implementează programe multianuale de
sprijin al regiunilor. Alături de programele de dezvoltare privind stimularea
investitiilor în activităti economice generatoare de profit pentru cresterea
calitătii vietii pe ansamblul tării este necesară derularea unor programe de
investitii în servicii sociale care să sprijine realizarea Planului national
antisărăcie si promovare a incluziunii sociale, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 829/2002. În prezent reducerea sărăciei si integrarea efectivă
pe piata muncii a grupurilor sociale vulnerabile se realizează printr-o schemă
de finantare cuprinsă în cadrul Programului PHARE 2001 - componenta coeziune
economică si socială -, implementată în zonele de restructurare industrială cu
potential de crestere economică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
399/2001, cu un grad de acoperire a teritoriului tării de circa 30%. Luându-se
în considerare problemele sociale recunoscute si în celelalte zone ale tării,
prin subprogramul “Investitii în servicii sociale”, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 93/2003, se intentionează stimularea înfiintării si modernizării
unor servicii sociale. În sensul prezentelor proceduri, prin servicii
sociale se întelege activitătile care au drept obiectiv mentinerea,
refacerea si dezvoltarea capacitătilor pentru depăsirea unei situatii de
nevoie, cronice sau de urgentă, în cazul în care persoana sau familia este
incapabilă să o solutioneze singură.
Subprogramul “Investitii în servicii sociale”, denumit
în continuare program, sustine financiar serviciile sociale, promovând
parteneriatul dintre administratia judeteană sau locală si societatea civilă.
Primăriile/consiliile locale/consiliile judetene, pe
baza proiectelor depuse si selectate, vor primi finantare pentru crearea sau
modernizarea unor servicii sociale adresate grupurilor vulnerabile care,
datorită unor motive de natură economică, fizică, psihică sau socială, nu au
posibilitatea să îsi asigure nevoile sociale sau să îsi dezvolte propriile
capacităti si competente pentru integrare socială.
Un accent important este pus pe identificarea cât mai
exactă de către solicitanti a grupurilor defavorizate, cât si a solutiilor
propuse prin proiecte, pentru protejarea acestor persoane.
Nivelul de implicare a partenerilor va fi un criteriu
de selectie, iar parteneriatul creat între autoritătile locale din zonele în
care serviciile sociale oferite de asociatii si fundatii sunt mai putin
dezvoltate va fi încurajat.
2. Obiectivele programului
2.1. Obiective generale:
- dezvoltarea capacitătii sistemului de asistentă socială
în România pentru a răspunde nevoilor grupurilor vulnerabile;
- întărirea capacitătii administratiilor locale si
regionale de a crea parteneriate, de a organiza si de a implementa initiative
în domeniul serviciilor sociale.
2.2. În cadrul prezentului program se finantează
investitiile în înfiintarea, reabilitarea si/sau dotarea următoarelor unităti
pentru asigurarea serviciilor sociale:
- centre educative pentru copiii săraci (de exemplu:
copiii care au abandonat scoala sau care fac parte din familii aflate în
situatii de criză);
- unităti de promovare a sănătătii: planificare
familială, educatie sanitară;
- centre sociale pentru copii si adulti:
- centre de găzduire pe perioadă temporară;
- cantine sociale;
- centre de tip azil de noapte;
- centre de integrare socială pentru tinerii aflati în
situatii de risc (potentiali si/sau actuali delincventi, cu comportament
deviant si/sau antisocial);
- centre de ocrotire pentru persoane cu handicap;
- centre temporare pentru tinerii de 18 ani care nu
mai sunt institutionalizati ca urmare a depăsirii limitei de vârstă;
- centre săptămânale pentru copiii săraci din
comunitătile urbane sau rurale sărace în care accesul la scoli este dificil;
- centre de ocrotire pentru persoane dependente de
alcool si droguri;
- centre de ocrotire pentru femei si copii, victime
ale violentei la domiciliu;
- cămine de bătrâni.
3. Bugetul programului
Bugetul total estimat al programului aferent anilor
2003 si 2004 este de 425.719 milioane lei, din care suma de 387.722 milioane
lei este alocată de la bugetul de stat.
Programul finantează:
- cheltuieli necesare înfiintării si/sau modernizării
serviciilor sociale:
- asistentă tehnică pentru implementarea programului
(cheltuieli de personal, materiale si servicii), destinată agentiilor pentru
dezvoltare regională.
De la bugetul de stat programul este finantat astfel:
- milioane lei -
|
2003 Program |
2004 Estimat |
Bugetul total |
Ajutor
financiar nerambursabil |
164.372 |
215.600 |
379.970 |
Asistentă
tehnică |
3.350 |
4.400 |
7.750 |
TOTAL: |
167.722 |
220.000 |
387.722 |
În cadrul programului ajutorul financiar nerambursabil aferent unui proiect care poate fi finantat are valori cuprinse între:
- suma minimă: 300 milioane lei;
- suma maximă: 3 miliarde lei.
Finantarea nerambursabilă nu poate depăsi 90% din
costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenta trebuie să fie finantată
din sursele proprii ale solicitantului, ale partenerilor acestuia sau din alte
surse decât cele provenind de la prezentul program. Fiecare solicitant trebuie
să contribuie cu un aport propriu de cel putin 10% din costurile totale
eligibile ale proiectului, integral în numerar. Contributia în natură nu este
eligibilă.
4. Cadrul institutional al programului
Ministerul Dezvoltării si Prognozei este autoritatea
contractantă, în numele Guvernului României, care răspunde de implementarea
prezentului program.
5. Criterii de eligibilitate
5.1. Solicitantii trebuie să îndeplinească următoarele
conditii:
a) să fie primărie, consiliu local sau consiliu
judetean;
b) să fie direct responsabili de pregătirea si
managementul proiectului si să nu actioneze ca intermediari;
c) să aibă surse de finantare stabile si suficiente
pentru a asigura derularea si continuitatea proiectului;
d) să aibă experientă si să poată demonstra
capacitatea lor de a gestiona activităti de amploarea proiectului pentru care
este cerută finantarea nerambursabilă.
Potentialii solicitanti nu sunt în drept să participe
la licitatia deschisă sau să primească finantare nerambursabilă, dacă:
- înregistrează obligatii restante de plată a
contributiilor la asigurările sociale si de sănătate, conform prevederilor
legale în vigoare, la sfârsitul celei mai recente perioade de raportare (31
decembrie 2002);
- înregistrează obligatii restante de plată a taxelor
si impozitelor, conform prevederilor legale în vigoare, la sfârsitul celei mai
recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
- sunt declarati într-o situatie de încălcare
contractuală prin neîndeplinirea obligatiilor provenind dintr-un alt contract
încheiat cu Ministerul Dezvoltării si Prognozei sau dintr-un alt contract
finantat din fonduri bugetare ori ale Comisiei Europene.
În cazul selectiei proiectului solicitantul va fi
parte în contractul de finantare nerambursabilă încheiat cu Ministerul
Dezvoltării si Prognozei.
5.2. Parteneriate si eligibilitatea partenerilor
Partenerii trebuie să îndeplinească următoarele
conditii:
a) să fie asociatie, fundatie sau institutie
publică/privată;
b) să aibă sediul înregistrat în România.
Potentialii parteneri nu sunt în drept să participe în
asociere la realizarea proiectului, dacă:
- sunt în stare de faliment sau pe cale de lichidare,
au afacerile administrate de tribunal, au început proceduri de aranjamente cu
creditorii, au activitatea suspendată sau sunt în orice situatie analoagă
provenind dintr-o procedură similară prevăzută în legislatia în vigoare;
- sunt subiectul procedurilor de declarare a
falimentului, de lichidare, de administrări judiciare, de acorduri cu
creditorii sau al altor proceduri similare prevăzute de legislatia în vigoare;
- nu si-au îndeplinit obligatiile de plată a
contributiilor la asigurările sociale si de sănătate, prevăzute de legislatia
în vigoare;
- nu si-au îndeplinit obligatiile de plată a taxelor
si impozitelor, prevăzute de legislatia în vigoare;
- sunt declarati într-o situatie de încălcare
contractuală prin neîndeplinirea obligatiilor provenind dintr-un alt contract
încheiat cu Ministerul Dezvoltării si Prognozei sau dintr-un alt contract
finantat din fonduri de la bugetul de stat sau de la Comisia Europeană.
Pentru implementarea proiectului solicitantii,
începând cu data depunerii cererii de finantare si până la îndeplinirea
obiectivelor propuse, pot actiona individual sau în asociere, cu conditia
mentinerii partenerilor initiali. Prin program se urmăreste crearea de
parteneriate, în vederea stimulării implicării comunitătilor locale în
problemele cu care se confruntă acestea, atribuindu-se astfel un punctaj mai
mare proiectelor care prevăd implementarea în parteneriat.
Partenerii solicitantului trebuie să aibă sediul
înregistrat în România, indiferent de regiunea de dezvoltare unde se
implementează proiectul.
Partenerii solicitantului pot fi fundatii sau
asociatii organizate conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la
asociatii si fundatii, cu modificările si completările ulterioare, precum si
institutii publice sau private (de exemplu, spitale, scoli, universităti,
unităti de reeducare din domeniul delincventei juvenile etc.).
Parteneriatul ia nastere ca urmare a încheierii unui
contract între parteneri si solicitanti. În sensul prezentelor proceduri, prin contract
de parteneriat se întelege actul juridic care statuează drepturile si
obligatiile autoritătii publice si ale asociatiilor/fundatiilor pentru întreaga
perioadă de functionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre
etapele de pregătire, finantare, realizare si/sau exploatare a proiectului.
Partenerii solicitantului nu pot participa ca
furnizori sau ca intermediari la licitatiile organizate în implementarea
proiectului si nu pot face achizitii publice în numele solicitantului.
Pe perioada derulării proiectului partenerii
solicitantului nu pot încasa de la Ministerul Dezvoltării si Prognozei plăti
care fac obiectul contractului de finantare nerambursabilă încheiat în cadrul
acestui program. Partenerii vor tine evidentă contabilă separată de cea a
beneficiarului.
5.3. Eligibilitatea proiectelor
- Valoarea proiectului: Solicitarea de ajutor
financiar nerambursabil trebuie să respecte valoarea minimă de 300 milioane lei
si maximă de 3 miliarde lei, indiferent de costul total al proiectului (nu
există limită maximă referitoare la costul total al proiectului).
- Durata proiectului: să nu depăsească 12 luni de la
semnarea contractului de finantare nerambursabilă. În cazul proiectelor care
prevăd activităti de constructii-montaj nu se vor depăsi 12 luni de la
finalizarea proiectului tehnic.
- Sectoare sau domenii de activitate finantate:
înfiintarea, reabilitarea si dotarea categoriilor de
unităti prevăzute la pct. 2.2
- Zone geografice eligibile: Sunt eligibile toate
localitătile urbane si/sau rurale, cu exceptia localitătilor cuprinse în zonele
de restructurare industrială, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 399/2001.
- Numărul cererilor de finantare depuse de un
solicitant:
Un solicitant poate depune mai multe cereri de
finantare pentru proiecte diferite.
- Activităti neeligibile:
- sponsorizări individuale pentru participarea la
workshopuri, seminarii, conferinte, congrese;
- burse de studii sau cursuri de instruire individuală
ori în grup;
- activităti curente de exploatare si de întretinere;
- activităti pentru care au fost deja alocate resurse
de Guvern sau de alti finantatori.
5.4. Costuri
În sensul prezentului program, prin bugetul total
al proiectului se întelege valoarea estimată, în monedă natională, a
totalitătii cheltuielilor economice generate de implementarea proiectului
propus.
Prin costuri eligibile se întelege valoarea
estimată, în monedă natională, a totalitătii cheltuielilor cofinantate de la
program. Costurile eligibile sunt singurele costuri luate în considerare pentru
finantarea nerambursabilă.
Costurile eligibile sunt costuri justificabile si nu
pot lua forma unor sume forfetare.
Pentru a fi considerate eligibile, în contextul
proiectului, costurile trebuie să îndeplinească următoarele conditii generale:
- să fie strict necesare pentru realizarea
proiectului;
- să fie prevăzute a fi efectuate după semnarea
contractului, în perioada de executie a proiectului.
Pentru unitătile prevăzute la pct. 2.2 sunt eligibile
următoarele costuri:
- construirea de imobile aflate numai pe terenurile în
proprietatea solicitantilor;
- extinderea de imobile aflate numai pe terenurile în
proprietatea solicitantilor;
- reabilitarea, renovarea sau modernizarea clădirilor;
- dotarea cu bunuri si echipamente specifice
(mobilier, aparatură medicală, instalatii sanitare, obiecte de uz casnic si
electrocasnic, instalatii termice, electrice, de climatizare, de filtrare si
epurare a apei etc.).
Sunt neeligibile următoarele costuri:
- cheltuieli de personal;
- taxe si impozite;
- amenzi;
- asigurare, instruire, audit, garantii financiare;
- provizioane pentru posibile pierderi sau datorii
viitoare;
- comisioane;
- cumpărări de terenuri;
- cumpărări de autovehicule;
- pierderi de schimb valutar;
- taxa pe valoarea adăugată;
- costuri ale unor studii pregătitoare (proiect
tehnic) sau ale altor activităti pregătitoare;
- avize, autorizatii, taxe pentru constructii.
6. Promovarea programului
Pentru a permite informarea clară si unitară a
potentialilor solicitanti va fi sustinută o campanie publicitară la nivel
national, regional si local de către Ministerul Dezvoltării si Prognozei,
împreună cu agentiile pentru dezvoltare regională. Pentru sustinerea campaniei
de promovare a programului Ministerul Dezvoltării si Prognozei va încheia cu
agentiile pentru dezvoltare regională contracte de prestări de servicii.
Anuntul pentru lansarea publică a cererii de ofertă pentru proiecte în cadrul programului va fi făcut public, inclusiv pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltării si Prognozei: www.mdp.ro.
Agentiile pentru dezvoltare regională vor publica în
cotidienele/publicatiile locale anuntul pentru lansarea publică a cererii de
ofertă pentru proiecte în cadrul programului si vor organiza sesiuni de
informare cu această tematică în municipiile resedintă de judet.
7. Distribuirea procedurilor de implementare
Prezentele proceduri de implementare vor fi utilizate
si drept “Ghidul solicitantului” si se distribuie gratuit celor interesati, la
cerere, de către Ministerul Dezvoltării si Prognozei si agentiile pentru
dezvoltare regională, pe suport hârtie, prin e-mail sau pe suport magnetic. De
asemenea, acesta poate fi accesat de pe pagina de Internet a Ministerului
Dezvoltării si Prognozei www.mdp.ro si la următoarele adrese ale agentiilor
pentru dezvoltare regională:
Nr. crt. |
Regiuni |
Judete |
Adresele agentiilor pentru dezvoltare regională |
1. |
Nord-Est |
Bacău,
Botosani, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, str. Alexandru cel Bun nr. 27 bis, cod
5600 Piatra-Neamt, judetul Neamt, telefon: 0233/218071; fax: 0233/218071;
e-mail: adrnordest@adrnordest.ro |
2. |
Sud-Est |
Brăila,
Buzău, Constanta, Galati, Vrancea, Tulcea |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, Piata Independentei nr. 1, et. 5, cod
6100 Brăila, judetul Brăila, telefon: 0239/611086; fax: 0239/623403; e-mail:
seagency_ro@cibnet.flex.ro |
3. |
Sud
Muntenia |
Arges,
Călărasi, Dâmbovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 1, cod
8500 Călărasi, judetul Călărasi, telefon: 0242/331769; fax: 0242/313167;
e-mail: adr3sud@nex.ro |
4. |
Sud-Vest |
Dolj,
Gorj, Mehedinti, Olt, Vâlcea |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest, Str. Unirii nr. 19, cod 1100
Craiova, judetul Dolj,
telefon: 0251/414904; fax:
0251/419494; e-mail: adr@rdslink.ro |
5. |
Vest |
Arad,
Caras-Severin, Hunedoara, Timis |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Vest, str. Proclamatia de la Timisoara nr. 5, cod
1900, Timisoara, judetul Timis, telefon: 0256/191981; 0256/191923; fax:
0256/191981, 0256/191923; e-mail: office@adr5vest.ro |
6. |
Nord-Vest |
Bihor,
Bistrita-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramures |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, str. Sextil Puscariu nr. 2, cod 3400,
Cluj-Napoca, judetul Cluj, telefon: 0264/431550; fax: 0264/43922; e-mail:
adrnv@mail.dntcj.ro |
7. |
Centru |
Alba,
Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Centru, str. Decebal nr. 12, cod 2500,
Alba Iulia, judetul
Alba, telefon: 0258/818613; 0258/818616; fax:
0258/818613; e-mail: adcentru@abx.logicnet.ro |
8. |
Bucuresti
Ilfov |
Bucuresti-Ilfov |
Agentia
pentru Dezvoltare Regională Bucuresti Ilfov, Calea Victoriei nr. 16-20, sc.
A, et. 2, sectorul 1, Bucuresti, telefon: 0213159659; fax: 0213159665,
e-mail: adrbi@newsys.ro |
8. Completarea formularului “Cerere de finantare
nerambursabilă”
Pentru completarea cererii de finantare nerambursabilă
Ministerul Dezvoltării si Prognozei, precum si agentiile pentru dezvoltare
regională furnizează toate informatiile cerute, în mod gratuit, potentialilor
solicitanti.
Solicitantii trebuie să respecte strict formularul
cererii de finantare nerambursabilă, precum si ordinea paginilor. Este
important să fie furnizate suficiente detalii pentru a se asigura claritatea privind
în special modul în care vor fi atinse scopurile proiectului, avantajele care
vor rezulta din implementare, precum si modul în care proiectul propus este
relevant pentru obiectivele programului.
În scopul asigurării unor sanse egale tuturor solicitantilor,
se va respecta confidentialitatea datelor si informatiilor mentionate în
proiecte si nu se va face nici o apreciere cu privire la sansele de finantare a
cererilor depuse.
Nu au dreptul să completeze cereri de finantare
nerambursabilă salariatii Ministerului Dezvoltării si Prognozei si cei ai
agentiilor pentru dezvoltare regională, precum si rudele până la gradul II si
afinii acestora.
Documentele care însotesc cererea de finantare
nerambursabilă:
Pentru solicitanti:
1. copie de pe bilantul contabil la data de 31
decembrie 2002;
2. copie de pe hotărârea consiliului local/judetean
privind aprobarea cofinantării proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor
responsabile cu realizarea activitătilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a
solicitantului;
5. declaratie de atestare fiscală, în original,
eliberată de administratia financiară, care să stipuleze că solicitantul nu are
datorii fiscale la sfârsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie
2002);
6. certificat emis de casa judeteană de pensii, din
care să rezulte că solicitantul nu are obligatii restante la plata către
bugetul asigurărilor sociale de stat, la sfârsitul celei mai recente perioade
de raportare (31 decembrie 2002);
7. certificat emis de casa de asigurări de sănătate
judeteană, din care să rezulte că solicitantul nu are obligatii restante la
plata către fondul asigurărilor de sănătate, la sfârsitul celei mai recente
perioade de raportare (31 decembrie 2002);
8. schema de organizare a solicitantului.
Pentru parteneri:
1. copie de pe contractul de parteneriat;
2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002,
care să cuprindă elemente economice si financiare;
3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea
activitătilor-cheie din proiect;
4. declaratie pe propria răspundere că îndeplinesc
conditiile de eligibilitate prevăzute la pct. 5.2.
Toate documentele vor fi anexate la cererea de
finantare, în ordinea enumerată mai sus. Cererea de finantare si documentele
anexate trebuie să fie în mod obligatoriu îndosariate si să aibă paginile
numerotate.
9. Depunerea formularului “Cerere de finantare
nerambursabilă”
Cererile de finantare nerambursabilă trebuie trimise
prin postă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, sau depuse la
Ministerul Dezvoltării si Prognozei, str. Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul
1, Bucuresti (aducătorului i se va elibera o confirmare de primire cu dată si
semnătură).
Cererile de finantare nerambursabilă trimise prin
orice alte mijloace (de exemplu: fax sau e-mail) ori trimise la alte adrese vor
fi respinse.
Pentru a fi acceptată cererea de finantare
nerambursabilă trebuie să respecte următoarele conditii:
- va fi redactată în limba română, pe suport hârtie;
- completarea se va face pe calculator. Cererile
completate de mână sau la masina de scris nu vor fi acceptate;
- va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire sau se va depune la sediul Ministerului Dezvoltării si
Prognozei;
- va fi depusă într-un exemplar original si două
copii, toate într-un pachet sigilat, cu următoarele mentiuni:
- adresa Ministerului Dezvoltării si Prognozei;
- precizarea: Licitatie deschisă de proiecte pentru
subprogramul “Investitii în servicii sociale”;
- fiecare exemplar va purta mentiunea “ORIGINAL” si,
după caz, “COPIA 1”, “COPIA 2”;
- numele si adresa solicitantului/responsabilului de
proiect;
- termenul limită de depunere este 30 mai 2003, ora
16,00. Orice cerere primită după termenul limită va fi respinsă în mod automat
si nu va fi deschisă chiar dacă stampila postei indică o dată anterioară datei
limită.
Fiecare cerere de finantare nerambursabilă primeste un
număr de înregistrare dintr-un registru special întocmit de Ministerul
Dezvoltării si Prognozei pentru acest program. Cererile de finantare
nerambursabilă nu vor fi deschise înaintea sesiunii de deschidere.
În urma sesiunii de deschidere a propunerilor de
proiect Ministerul Dezvoltării si Prognozei trimite confirmări de primire
tuturor solicitantilor, mentionând dacă propunerea de proiect a fost sau nu
primită înaintea încheierii termenului limită si informându-i asupra numărului
de înregistrare al cererii de finantare nerambursabilă.
10. Evaluarea si selectarea cererilor de finantare
nerambursabilă
Membrii Comisiei de evaluare sunt alesi dintre
specialisti cu experientă în domeniu, pe baza CV depuse, si sunt numiti prin
ordin al ministrului dezvoltării si prognozei. Vor fi nominalizate cel putin
două rezerve, pentru cazurile în care se identifică un conflict de interese sau
apar evenimente neprevăzute.
Secretariatul si presedintia Comisiei de evaluare vor
fi asigurate de Ministerul Dezvoltării si Prognozei.
Comisia de evaluare va fi formată din 7 membri, dintre
care:
a) 5 membri cu drept de punctare:
- 2 reprezentanti ai agentiilor pentru dezvoltare
regională;
- 2 reprezentanti ai Ministerului Dezvoltării si
Prognozei;
- un reprezentant al Ministerului Muncii si
Solidaritătii Sociale;
b) 2 membri fără drept de punctare, din partea
Ministerului Dezvoltării si Prognozei, respectiv presedintele si secretarul
Comisiei de evaluare.
Rolul Comisiei de evaluare este de a evalua proiectele
depuse de solicitanti si de a selecta, în vederea finantării, proiectele care
au obtinut cel mai bun punctaj.
Secretarul va redacta Raportul de evaluare si
proceseleverbale ale sedintelor Comisiei de evaluare.
În prima sesiune toti membrii Comisiei de evaluare
semnează declaratia de confidentialitate si impartialitate.
Orice membru al Comisiei de evaluare implicat într-un
conflict de interese va fi recuzat si exclus din comisie.
În prima sesiune Comisia de evaluare stabileste
regulile si programul de desfăsurare a sesiunilor acesteia în procesul de
evaluare, inclusiv cazurile în care se pot cere clarificări din partea
solicitantilor, precum si modalitătile în care comisia va comunica cu
solicitantii.
Toate proiectele solicitantilor vor fi evaluate
conform următoarelor criterii:
10.1. Conformitate
În sesiunea de deschidere au loc desigilarea
pachetelor continând cererile de finantare nerambursabilă, precum si verificarea
conformitătii de către Comisia de evaluare.
Cererile de finantare nerambursabilă care nu sunt
însotite de toate documentele solicitate sau nu sunt semnate ori stampilate
sunt respinse. Aceste cereri care nu corespund din punct de vedere al conformitătii
vor fi
incluse în Lista proiectelor respinse la verificarea
conformitătii.
La fiecare cerere de finantare nerambursabilă se
atasează Fisa proiectului, care va fi completată de secretarul Comisiei de
evaluare.
Toate cererile de finantare nerambursabilă care
corespund cerintelor de conformitate intră în etapa de verificare a
eligibilitătii.
10.2. Eligibilitatea solicitantilor, partenerilor si
proiectelor Comisia de evaluare verifică eligibilitatea solicitantilor, a
partenerilor si a proiectelor, descrise la pct. 5.1, 5.2 si 5.3. Cererile de
finantare nerambursabilă care nu îndeplinesc unul dintre criteriile de
eligibilitate sunt respinse. Acestea se includ în Lista proiectelor respinse
după verificarea eligibilitătii.
Solicitantii care au fost respinsi în urma verificării
conformitătii si eligibilitătii vor fi anuntati în scris de către secretarul
Comisiei de evaluare.
Proiectele care îndeplinesc toate criteriile de
eligibilitate vor fi acceptate pentru procesul de evaluare.
10.3. Evaluarea calitătii proiectelor Evaluarea si
selectia proiectelor sunt realizate pe baza criteriilor de evaluare si selectie
prevăzute în anexa “Lista criteriilor de evaluare”. Punctajul final pentru
fiecare criteriu
se notează în Fisa proiectului. Fiecare membru al
Comisiei de evaluare evaluează toate proiectele. Punctajul total al
proiectului, acordat de un evaluator, este calculat prin adunarea punctelor
acordate pentru fiecare criteriu. Punctajul final al fiecărui proiect este
calculat prin media aritmetică, cu 3 zecimale, a punctajelor totale acordate de
fiecare membru al Comisiei de evaluare. Punctajul maxim care poate fi acordat
unui proiect este de 100 de puncte. La sfârsitul sedintei de evaluare
secretarul Comisiei de evaluare centralizează punctajele din fisele proiectelor
în formularul “Centralizator - punctaj proiecte”. Acest formular trebuie să fie
semnat de presedintele Comisiei de evaluare si de secretarul acesteia.
Proiectele se selectează în ordinea descrescătoare a
punctajelor obtinute, după care Comisia de evaluare le propune spre aprobare,
în vederea finantării, ministrului dezvoltării si prognozei.
Pentru proiectele propuse spre finantare se pot
verifica informatiile furnizate de solicitanti, prin inspectii pe teren,
efectuate de reprezentanti ai Ministerului Dezvoltării si Prognozei, în
colaborare cu cei ai agentiilor pentru dezvoltare regională din raza
teritorială de implementare a proiectelor.
11. Aprobarea proiectelor
Aprobarea finantării proiectelor va fi dată în limita
fondului alocat din bugetul programului pentru cofinantarea acestora, începând
în ordinea descrescătoare a punctajelor.
Secretarul Comisiei de evaluare întocmeste un raport
final de evaluare care este înaintat ministrului dezvoltării si prognozei.
12. Conditiile de încheiere a contractelor
Procesul de contractare se va desfăsura după cum
urmează:
12.1. Contractul de finantare nerambursabilă a
proiectului Între Ministerul Dezvoltării si Prognozei si beneficiarii
finantării se încheie un contract de finantare nerambursabilă, iar proiectul beneficiarului
este parte integrantă a contractului.
Principalele elemente ale contractului sunt:
- obiectul contractului;
- durata de executie a proiectului;
- finantarea proiectului;
- continutul raportului tehnic si financiar, precum si
sistemul modalitătii de plată;
- obligatii generale;
- obligatii privind informarea lunară si rapoartele
tehnice si financiare;
- răspundere;
- confidentialitate;
- publicitate;
- evaluarea proiectului;
- amendamente ce pot fi aduse contractului;
- rezilierea contractului;
- rezolvarea litigiilor;
- verificările tehnice, financiare si contabile;
- stabilirea termenelor.
12.2. Asistentă tehnică pentru implementarea
programului Între Ministerul Dezvoltării si Prognozei si agentiile pentru
dezvoltare regională în a căror rază teritorială se implementează proiectele se
încheie contracte de prestări de servicii pentru implementarea programului,
conform prezentelor proceduri.
După încheierea contractelor cu beneficiarii
ajutoarelor financiare nerambursabile Ministerul Dezvoltării si Prognozei
transmite agentiilor pentru dezvoltare regională proiectele si o copie a
contractelor, inclusiv anexele acestora.
13. Achizitionarea bunurilor, serviciilor sau
lucrărilor în cadrul programului
Achizitionarea de către beneficiarii proiectelor a bunurilor,
serviciilor sau lucrărilor eligibile, prevăzute în contractul de finantare
nerambursabilă încheiat între acestia si Ministerul Dezvoltării si Prognozei,
se realizează cu respectarea legislatiei în vigoare privind achizitiile
publice.
Aceeasi obligatie revine si agentiilor pentru
dezvoltare regională în achizitionarea bunurilor si serviciilor finantate din
bugetul de asistentă tehnică.
14. Plăti
Sumele acordate de Ministerul Dezvoltării si Prognozei
din bugetul programului reprezintă ajutoarele financiare nerambursabile
acordate beneficiarilor si asistenta tehnică acordată agentiilor pentru
dezvoltare regională. Ajutoarele financiare nerambursabile sunt efectuate
strict în limita valorii totale prevăzute în contract. În vederea obtinerii
ajutorului financiar nerambursabil beneficiarul transmite agentiei pentru
dezvoltare regională din raza teritorială de implementare a proiectului cererea
de plată, însotită de documentele justificative originale si de copii ale
acestora. După verificarea documentelor si, după caz, la fata locului, agentia
pentru dezvoltare regională transmite Ministerului Dezvoltării si Prognozei
cererea de plată, în termen de 10 zile.
Plătile se efectuează în contul beneficiarului
proiectului, în baza cererilor de plată efectuate. Plata se efectuează în
transe conform derulării proiectului si pe măsura achitării contributiei
proprii.
Pe perioada derulării proiectului partenerii
solicitantului nu pot încasa plăti de la Ministerul Dezvoltării si Prognozei.
15. Monitorizarea
Monitorizarea va fi bazată pe rapoartele periodice
elaborate de beneficiari cu referire la indicatorii fizici, tehnici, financiari
si de management. Rapoartele vor fi analizate de agentiile pentru dezvoltare
regională si de
Ministerul Dezvoltării si Prognozei.
Agentiile pentru dezvoltare regională au obligatia de
a raporta către Ministerul Dezvoltării si Prognozei:
- măsurile luate pentru asigurarea publicitătii la
nivel judetean;
- raportări privind evolutia implementării
proiectelor;
- raportări financiare privind modul de folosire a
fondurilor aferente asistentei tehnice, ori de câte ori se solicită aceasta de
către Ministerul Dezvoltării si Prognozei.
Ministerul Dezvoltării si Prognozei răspunde de
evaluarea rezultatelor si a impactului programului, precum si de informarea
Guvernului si a opiniei publice.
Ministerul Dezvoltării si Prognozei elaborează
periodic rapoarte de examinare calitativă a activitătilor de implementare.
16. Raportarea
16.1. Raportări efectuate de către beneficiar
Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile
înaintează rapoarte tehnice si financiare privind stadiul implementării
proiectelor agentiilor pentru dezvoltare regională si, la cerere, Ministerului
Dezvoltării si Prognozei.
Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile
sunt obligati să elaboreze:
a) rapoarte de achizitie având ca scop prezentarea
procedurii de selectare a furnizorului de echipamente si încadrarea în
prevederile legale privind achizitiile publice;
b) rapoarte periodice (intermediare) care se întocmesc
după achitarea de către beneficiar a procentului (conform contractului de
finantare nerambursabilă) din valoarea facturii emise de furnizor (dacă
achitarea are loc în transe, prima raportare se va face la achitarea primei
transe);
c) raport final care trebuie transmis în 30 de zile de
la data încheierii proiectului.
16.2. Raportări efectuate de agentiile pentru
dezvoltare regională Agentiile pentru dezvoltare regională transmit periodic
Ministerului Dezvoltării si Prognozei rapoarte privind stadiul implementării
proiectelor.
16.3. Raportări efectuate de Ministerul
Dezvoltării si Prognozei Ministerul Dezvoltării si Prognozei elaborează un
raport anual privind implementarea programului, care este prezentat Consiliului
National pentru Dezvoltare Regională si Guvernului.
17. Controlul
Sistemul de control cuprinde următoarele niveluri:
- agentiile pentru dezvoltare regională controlează
modul de implementare a proiectelor de către beneficiarii ajutoarelor
financiare nerambursabile;
- Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentele
sale specializate, colaborează cu Ministerul Dezvoltării si Prognozei pentru
realizarea activitătilor de control asupra modului de implementare a
programului;
- Ministerul Finantelor Publice si Ministerul
Dezvoltării si Prognozei îsi rezervă dreptul de a controla în orice etapă
desfăsurarea proiectelor finantate prin prezentul program.
18. Publicitatea ex post
Ministerul Dezvoltării si Prognozei în colaborare cu
agentiile pentru dezvoltare regională asigură transparenta si publicitatea ex
post.
Lista ajutoarelor financiare nerambursabile acordate
prin program se publică pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltării si
Prognozei, la sfârsitul contractării proiectelor, si va contine următoarele
informatii:
- numele beneficiarilor;
- pozitia geografică a beneficiarilor (regiunea de
dezvoltare, judetul, localitatea);
- titlul proiectului;
- valoarea finantării; rata de finantare, ca proportie
a costurilor totale eligibile ale operatiunii.
19. Dispozitii finale
Procedurile privind implementarea, monitorizarea si
evaluarea programului se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
la
proceduri
Comisia de evaluare va evalua cererea de finantare
nerambursabilă pe baza listei criteriilor de evaluare si selectie prezentate în
continuare:
Criteriul |
Nota |
Coeficientul de importantă |
Total |
Justificarea
necesitătii proiectului: |
de la 1 la 5 |
7 |
35 |
- există
studii/analize din care să rezulte dacă este identificat grupul-tintă si
necesitătile acestuia (2 pct.) -
proiectul răspunde necesitătilor grupului-tintă (3 pct.) |
|
|
|
Rezultate
asteptate, durabilitate: |
de la 1 la 5 |
5 |
25 |
- există
indicatori de evaluare a rezultatelor (1 pct.) - cum
îmbunătăteste proiectul situatia grupului-tintă (1 pct.) - posibilitatea
de extindere a proiectului (1 pct) -
rezultatele au impact de durată asupra grupului-tintă (1 pct.) - există
si necesităti alternative pentru utilizarea proiectului (1 pct.) |
|
|
|
Coerenta
activitătilor si a planului de actiune: |
de la 1 la 5 |
2 |
10 |
-
activitătile sunt necesare realizării proiectului (1 pct.) -
activitătile sunt corelate cu planul de actiune (1 pct.) -
ordinea activitătilor este logică (1 pct.) - este
posibilă realizarea activitătilor incluse în graficul prevăzut (2 pct.) |
|
|
|
Detalierea
cheltuielilor si necesitatea lor: |
de la 1 la 5 |
2 |
10 |
-
cheltuielile sunt justificate prin planul de actiune (2 pct.) -
bugetul proiectului este bine întocmit (1 pct.) -
estimarea cheltuielilor aferente fiecărei activităti este realistă (2 pct.) |
|
|
|
Implicarea
partenerilor: |
de la 1 la 5 |
2 |
10 |
- există
partener/parteneri (1 pct.) -
partenerul are experientă relevantă în domeniul vizat în proiect (1 pct.) - este
definit clar rolul fiecărui partener pe întreaga durată de implementare a
proiectului (1 pct.) -
fiecare partener îsi păstrează rolul după realizarea proiectului (1 pct.) -
resursele puse la dispozitie de partener (1 pct.) |
|
|
|
Capacitatea
de realizare a proiectului (experientă, resurse): |
de la 1 la 5 |
2 |
10 |
-
experienta solicitantului în domeniu (1 pct.) - are
personal cu expertiză/experientă în derularea activitătilor din proiect (2
pct.) - există
dotarea materială necesară derulării proiectului (1 pct.) -
existenta si dimensiunea resurselor financiare necesare proiectului (1 pct.) |
|
|
|
|
|
TOTAL: |
100 |
Modul de punctare:
Fiecare criteriu va fi apreciat cu o
notă între 1 si 5.
Această notă se multiplică cu
coeficientul de importantă.
În cazul în care diferenta de
punctare la nota finală între evaluatori este mai mare de 20 de puncte, urmează
o mediere la care participă presedintele Comisiei de evaluare, în care
evaluatorii îsi prezintă argumentele si cad de acord asupra punctajului.
Nota finală va fi calculată prin
însumarea punctajelor tuturor criteriilor.
Comisia de evaluare va stabili
ponderea minimă de îndeplinire a cerintelor de la care un proiect poate fi
finantat.
MINISTERUL DEZVOLTĂRII SI PROGNOZEI
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4,
sectorul 1, Bucuresti, România
SUBPROGRAMUL “INVESTITII ÎN SERVICII
SOCIALE”
FORMULAR DE “CERERE DE FINANTARE NERAMBURSABILĂ”
(doar pentru uz intern)
I. PROIECTUL
1. Descriere
1.1. Titlu
1.2. Localizare
Regiune de dezvoltare, judet, localitate
1.3. Suma solicitată de la Ministerul Dezvoltării si
Prognozei lei % din costul total al proiectului
Dosar nr.
Numele solicitantului:
1.4. Rezumat
Maximum 10 rânduri [se includ informatii despre: a)
scopul proiectului; b) grupurile-tintă; c) activitătile principale]
1.5. Obiective
Maximum 1 pagină. Descrieti obiectivele proiectului.
1.6. Justificare
Maximum 7 pagini. Furnizati următoarele informatii:
a) identificarea necesitătilor percepute în
regiune/zonă;
b) lista grupurilor-tintă si estimarea anticipată a
numărului beneficiarilor directi si indirecti;
c) motivele alegerii grupurilor-tintă si a
activitătilor;
d) relevanta proiectului pentru grupurile-tintă;
e) relevanta proiectului pentru obiectivele
programului.
NOTĂ: Grupurile-tintă vor face parte din categoria
grupurilor vulnerabile prezentate în Procedurile privind implementarea programului.
Dacă la identificarea grupului-tintă si a necesitătilor acestuia au stat la
bază studii/analize, se vor anexa la cerere.
1.7. Descrierea detaliată a activitătilor
Maximum 9 pagini. Cuprinde titlul, descrierea
detaliată a fiecărei activităti. În acest sens descrierea detaliată a
activitătilor nu trebuie confundată cu planul de actiune (a se vedea
sectiunea1.8).
1.8. Durata si planul de actiune
Durata proiectului va fi de ... luni (nu va depăsi 12
luni de la semnarea contractului).
NOTĂ: Planul de actiune orientativ nu trebuie să
mentioneze date actuale, dar trebuie să înceapă cu “luna 1”, “luna 2” etc.
Solicitantii sunt sfătuiti să prevadă o marjă de sigurantă în planul de actiune
propus. Planul de actiune nu trebuie să contină descrieri detaliate ale
activitătilor, ci doar denumirea lor (vă rugăm să verificati dacă denumirea lor
este aceeasi cu cea mentionată în sectiunea 1.7).
Planul de actiune trebuie să fie suficient de detaliat
pentru a furniza informatii cu privire la pregătirea si implementarea fiecărei
activităti mentionate în proiect. Planul de actiune trebuie prezentat conform
următorului model:
Activitatea |
Localizarea |
Organismul de implementare |
(exemplu) |
|
(exemplu) |
Luna 1 |
Pregătirea activitătii 1 |
Solicitant |
|
Pregătirea activitătii 2 |
Partener 1 |
Luna 2 |
Punerea în aplicare a activitătii 1 |
|
|
Pregătirea activitătii 3 ... |
|
Luna 12 |
Implementarea activitătii n |
|
ATENTIE! Finalizarea proiectului va corespunde cu data
punerii în functiune si nu poate depăsi data de 31 decembrie 2004.
2. Rezultate asteptate
2.1. Impactul estimat asupra grupurilor-tintă
Maximum 2 pagini. Includeti informatii despre:
a) cum va îmbunătăti proiectul situatia
grupurilor-tintă;
b) cum va îmbunătăti proiectul capacitătile tehnice si
manageriale ale institutiei care prestează servicii sociale.
2.2. Rezultate
Maximum 1 pagină. Descrierea va fi precisă si va
cuantifica rezultatele. Va fi prezentată lista indicatorilor generali si
specifici, cu specificarea valorii si a datei realizării în vederea
monitorizării.
2.3. Efecte multiplicatoare
Maximum 1 pagină. Descrierea posibilitătilor de
extindere a rezultatelor proiectului
2.4. Durabilitate
Maximum 3 pagini. Vor fi prezentate următoarele
aspecte ale durabilitătii:
a) durabilitatea financiară (se prezintă un plan prin
care se urmăreste mentinerea în functiune pe termen lung a obiectivelor
realizate prin proiect si sunt descrise sursele financiare identificate pentru
întretinerea si acoperirea cheltuielilor curente, după terminarea finantării
nerambursabile);
b) durabilitatea implicării partenerilor
(Parteneriatul îsi va continua activitătile după finalizarea prezentului
proiect?).
3. Bugetul proiectului
Bugetul se elaborează detaliat, structurat pe capitole
si subcapitole de cheltuieli pentru întreaga durată a proiectului. În cadrul
fiecărui capitol/subcapitol se înscriu:
a) cheltuieli aferente constructiei de imobile;
b) cheltuieli aferente reabilitării, renovării si
modernizării clădirilor;
c) cheltuieli pentru extinderea clădirilor;
d) cheltuieli pentru dotarea cu bunuri care, conform
legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar
specifice activitătilor proiectate.
NOTĂ: Bugetul trebuie prezentat în conformitate cu
anexa A la prezenta cerere.
4. Surse de finantare preconizate
Furnizati informatii cu privire la sursele de
finantare preconizate pentru proiect.
II. SOLICITANTUL
1. Identitate
Denumirea legală completă:
Codul fiscal:
Adresa:
Reprezentant:
Responsabil de proiect:
Telefon:
Fax:
Adresă e-mail:
Website:
2. Detalii despre trezorerie
Numele titularului contului:
Cont curent nr.:
Adresa trezoreriei:
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnătură:
Functia/Functiile persoanei/persoanelor cu drept de
semnătură:
3. Descrierea solicitantului (maximum 1 pagină)
4. Capacitatea de management si de implementare a
proiectelor
4.1. Experienta în derularea unor proiecte similare
Maximum 1 pagină pentru fiecare proiect. Descrierea
detaliată a proiectelor derulate de institutia dumneavoastră în ultimii 5 ani,
în domeniile acoperite de acest program, mentionând pentru fiecare proiect:
a) localizarea proiectului;
b) descrierea proiectului;
c) costul proiectului (valoarea eligibilă si a
ajutorului financiar nerambursabil);
d) lucrări/produse/servicii achizitionate;
e) rezultatele proiectului;
f) rolul implicării în proiect;
g) sponsorii proiectului (nume, adresă si e-mail,
telefon, suma cu care au contribuit).
4.2. Resurse
Maximum 3 pagini. Descrierea detaliată a surselor
aflate la dispozitia institutiei dumneavoastră, incluzând:
a) valoarea investitiilor în domeniul serviciilor
sociale prevăzute în bugetul local pentru anul 2003;
b) cheltuielile efectuate în domeniul serviciilor
sociale în ultimii 2 ani;
c) descrierea detaliată a compartimentului pentru
servicii publice de asistentă socială si gradul de implicare a acestuia în
proiect;
d) dotarea materială necesară derulării proiectului;
e) alte resurse relevante.
5. Alte ajutoare financiare primite pentru
implementarea unor proiecte care au obiective asemănătoare
Se completează pentru fiecare ajutor de care a
beneficiat:
a)
Programul:
Finantatorul:
Titlul proiectului:
Suma:
Felul ajutorului (nerambursabil/împrumut):
Anul primirii:
Alte informatii relevante:
b)
Programul:
Finantatorul:
Titlul proiectului:
Suma:
Felul ajutorului (nerambursabil/împrumut):
Anul primirii:
Alte informatii relevante:
c) ...
III. PARTENERI AI SOLICITANTULUI CARE PARTICIPĂ LA
PROIECT
1. Descrierea partenerilor
Această sectiune trebuie completată pentru fiecare
organizatie partener. Puteti completa tabelul (dacă este cazul) cu “Partener 3”
etc., pentru a prezenta mai multi parteneri.
Partener 1 Partener 2
Denumirea legală completă (numele organizatiei):
Nationalitate:
Statut juridic:
Număr de înscriere în Registrul asociatiilor si
fundatiilor/cod unic de înregistrare:
Adresa oficială:
Reprezentant:
Telefon:
Fax:
Adresă e-mail:
Număr de angajati
(permanenti si temporari):
Experientă în domeniul abordat în proiect:
Istoricul cooperării cu solicitantul:
Rolul si implicarea în pregătirea proiectului propus:
Rolul si implicarea în punerea în aplicare a
proiectului propus:
2. Contractul de parteneriat:
- parteneriat - cooperarea dintre
diferite institutii publice centrale sau locale si asociatii si/sau fundatii,
cu scopul de a realiza obiectivele programului;
- contract de parteneriat - actul
juridic care statuează drepturile si obligatiile autoritătii publice si ale
asociatiilor/fundatiilor pentru întreaga perioadă de functionare a
parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregătire,
finantare, realizare si/sau exploatare a proiectului.
IMPORTANT: Acesta se va anexa la cerere.
IV. DECLARATIA SOLICITANTULUI
Declar pe propria răspundere că informatia furnizată
în această cerere si orice altă informatie furnizată ca suport pentru această
cerere sunt complete si corecte.
Declar că ajutorul financiar nerambursabil solicitat,
dacă va fi acordat, va fi utilizat în mod exclusiv pentru scopurile declarate
în această cerere de finantare.
Înteleg că neîndeplinirea conditiilor de mai sus ori
prezentarea eronată sau falsă a acestor informatii va duce în mod automat la
respingerea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite
ca ajutor financiar nerambursabil în cadrul acestui program, dacă acesta a fost
acordat.
Am înteles că, dacă prezenta cerere nu este completă
în toate detaliile relevante si sub toate aspectele, ea va fi respinsă.
Semnătura:
Nume:
Functie:
Data:
Documente care se anexează la cerere:
Pentru solicitanti:
1. copie de pe bilantul contabil la data de 31
decembrie 2002;
2. copie de pe hotărârea consiliului local/judetean
privind aprobarea cofinantării proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor
responsabile cu realizarea activitătilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a
solicitantului;
5. declaratie de atestare fiscală, în original,
eliberată de administratia financiară, care să stipuleze că solicitantul nu are
datorii fiscale la sfârsitul celei mai recente perioade de raportare (31
decembrie 2002);
6. certificat emis de casa judeteană de pensii, din
care să rezulte că solicitantul nu are obligatii restante la plata către
bugetul asigurărilor sociale de stat, la sfârsitul celei mai recente perioade
de raportare (31 decembrie 2002);
7. certificat emis de casa de asigurări de sănătate
judeteană, din care să rezulte că solicitantul nu are obligatii restante la
plata către fondul asigurărilor de sănătate, la sfârsitul celei mai recente
perioade de raportare (31 decembrie 2002);
8. schema de organizare a solicitantului.
Pentru parteneri:
1. copie de pe contractul de parteneriat;
2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002,
care să cuprindă elemente economice si financiare;
3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea
activitătilor-cheie din proiect;
4. declaratie pe propria răspundere că îndeplinesc
conditiile de eligibilitate prevăzute la pct. 5.2 din proceduri.
ANEXA A*)
la cerere