MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 191 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 26 martie 2003
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 7 din 14 ianuarie 2003
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr.
506/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2001
privind solutionarea contestatiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de
control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finantelor Publice
si, în subsidiar, a dispozitiilor art. 10 alin. (11) si art.
12 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a
fost aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 506/2001
Decizia nr. 53 din 6 februarie
2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14
din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protectie a persoanelor
încadrate în muncă
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
254. - Hotărâre privind aprobarea
activitătilor si amplasamentelor punctelor de lansare ale Unitătii-pilot de
combatere a căderilor de grindină Prahova, pentru etapa a IV-a - 2003 a
Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de stimulare a
precipitatiilor
255. - Hotărâre pentru aprobarea
Statutului antrenorului
ACTE ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
91. - Decizie privind concentrarea
economică realizată de LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A prin dobândirea
controlului unic direct asupra Societătii Comerciale LAFARGE ARCOM GIPS - S.A.
Bucuresti
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 14 ianuarie 2003
referitoare
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 506/2001 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea
contestatiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de control sau de
impunere întocmite de organele Ministerului Finantelor Publice si, în
subsidiar, a dispozitiilor art. 10 alin. (11) si art. 12 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a fost aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 506/2001
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Aurelia Popa - procuror
Mihai Paul Cotta - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 506/2001 pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 si, în subsidiar, a
dispozitiilor art. 10 alin (11) si art. 12 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a fost aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 506/2001, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Continent Marine Enterprise” - S.A. din Bucuresti în
Dosarul nr. 497/2002 al Curtii de Apel Bucuresti – Sectia de contencios
administrativ.
La apelul nominal răspunde avocatul Doru Băjan pentru
autorul exceptiei, lipsind cealaltă parte, fată de care procedura de citare a
fost legal îndeplinită.
Reprezentantul autorului exceptiei solicită
constatarea neconstitutionalitătii dispozitiilor Legii nr. 506/2001 si, în
subsidiar, a dispozitiilor art. 10 alin. (11) si art. 12 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a fost aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 506/2001. Se arată că asupra exceptiei
de neconstitutionalitate a acestor prevederi legale Curtea Constitutională s-a
mai pronuntat prin Decizia nr. 266/2002, aceasta fiind respinsă ca
neîntemeiată. Această practică a Curtii ar trebui însă, în opinia autorului
exceptiei, schimbată, deoarece în decizie sunt recunoscute efectele Deciziei
nr. 1/1995, inaplicabile în materia contenciosului administrativ. Totodată, se
consideră că, în conditiile în care Legea nr. 29/1990 este lege organică, Legea
nr. 506/2001, fiind adoptată ca lege ordinară, este neconstitutională în raport
cu prevederile art. 74 alin. (1) din Constitutie. De asemenea, se arată în
subsidiar că art. 10 alin. (11) si art. 12 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 sunt neconstitutionale, deoarece
prevăd ca judecata reglementată de aceste texte să se facă cu participarea
procurorului.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, arătând că Legea nr. 506/2001
este un act normativ care excede domeniului contenciosului administrativ.
Totodată, se arată că prin participarea procurorului la judecarea actiunilor în
contenciosul administrativ promovate în baza Legii nr. 506/2001 nu se ajunge la
“o inegalitate a armelor”.
Procurorul apără legalitatea, interesul public, iar nu
interesele unei anumite părti. Se invocă si jurisprudenta Curtii Constitutionale,
care a statuat că dispozitiile Legii nr. 506/2001 pentru aprobarea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 si ale art. 10 alin. (11) si art.
12 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 sunt
constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 23 mai 2001, pronuntată în Dosarul
nr. 497/2002, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia de contencios administrativ
a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor Legii nr. 506/2001 si, în subsidiar, a dispozitiilor art. 10
alin. (11) si a celor ale art. 12 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a fost modificată si
completată prin Legea nr. 506/2001, exceptie ridicată de Societatea
Comercială “Continent Marine Enterprise” - S.A. din Bucuresti.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine că Legea nr. 506/2001 “a fost adoptată cu violarea prevederilor art. 74
alin. (1) din Constitutie, raportat la art. 72 lit. j) din Constitutie”,
întrucât, prin introducerea participării procurorului la solutionarea
litigiilor de contencios administrativ, având ca obiect plângerile formulate în
materie de impozite si taxe, a fost modificată o lege organică, Legea
contenciosului administrativ nr. 29/1990, desi Legea nr. 506/2001 a fost
adoptată cu procedura prevăzută de art. 74 alin. (2) din Constitutie pentru
legile ordinare. În subsidiar, autorul exceptiei sustine neconstitutionalitatea
dispozitiilor art. 10 alin. (11) si art. 12 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, referitoare la participarea
reprezentantului Ministerului Public la judecarea unor cauze, astfel cum a fost
modificată si completată prin Legea nr. 506/2001. În legătură cu acest aspect,
se consideră că prin regimul derogatoriu instituit în cazul litigiilor de
contencios fiscal prevăzute de cele două texte criticate, fată de celelalte
cauze de contencios administrativ, se încalcă dispozitiile art. 16 alin. (1)
din Constitutie si cele ale art. 14 din Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale, desi nu există o justificare obiectivă
si rezonabilă pentru această diferentiere. Se apreciază totodată că “procurorul
nu se află în situatia obiectivă care să-i permită exercitarea functiei sale
sub conditia absolută de impartialitate, pe care o impune art. 131 din
Constitutie, întrucât el este un organ al puterii executive, respectiv al
Ministerului Justitiei, asa cum, de altfel, a fost confirmat si de Curtea
Constitutională, în Deciziile nr. 73 din 4 iunie 1996, nr. 96 din 24 septembrie
1996 si nr. 339 din 18 iulie 1997”. În aceste conditii, consideră autorul
exceptiei, este justificată “temerea rezonabilă că reprezentantul Ministerului
Public se va alătura pozitiei organului executiv care este parte în proces”. În
legătură cu sintagma “temere rezonabilă”, autorul exceptiei face referire la
sensul conferit de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, “de temere care poate
fi justificată în mod obiectiv cu privire la lipsa impartialitătii” (Hotărârea
din 25 iunie 1992, Cauza Thorgeirson contra Islandei, si Hotărârea din
24 mai 1989, Cauza Hanschild contra Danemarcei).
De asemenea, autorul exceptiei sustine că “prin
normele de la art. 10 si 12 ale Ordonantei de urgentă nr. 13/2001 se ajunge
practic la riscul unei suprareprezentări «de facto» a statului (a executivului)
în proces, mai întâi de către organul emitent al actului atacat, iar apoi de
către procuror, la fel membru al executivului”, ceea ce este de natură să aducă
atingere flagrantă “principiului echilibrului (egalitătii) armelor prevăzut de
art. 6 alin. 1 al Conventiei privind apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale”. În acelasi timp, în conceptia autorului exceptiei,
“suprareprezentarea statului în procesele în care acesta are un interes (este
parte) este de natură să sugereze judecătorilor să încline balanta în favoarea
acestuia sau este, în orice caz, de natură să trezească justitiabililor temerea
rezonabilă că un asemenea fapt s-a produs”.
Curtea de Apel Bucuresti - Sectia de contencios
administrativ consideră că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată, întrucât Legea nr. 506/2001 “nu influentează caracterul de lege
organică al Legii privind contenciosul administrativ, fiind respectate
prevederile art. 74 alin. (1) si art. 72 lit. j) din Constitutie”. Referitor la
dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 506/2001, acestea privesc “solutionarea
contestatiilor formulate împotriva măsurilor dispuse prin acte de control sau
impunere întocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, dispuse în
cadrul competentelor legale ale acestora, contestatiile fiind căi
administrative de atac al actelor de control sau impunere”.
În legătură cu dispozitiile art. 10 si 12 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a fost modificată
prin Legea nr. 506/2001, prin care s-a stabilit participarea reprezentantului
Ministerului Public la judecarea de către instanta de judecată a căii de atac
împotriva deciziilor de suspendare a solutionării cauzei de către organul
financiar, atunci când există indiciile săvârsirii unei infractiuni, la
judecarea căilor de atac împotriva deciziilor directiilor generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti,
precum si împotriva deciziilor Ministerului Finantelor Publice, instanta
apreciază că acestea nu încalcă principiul independentei judecătorilor,
prevăzut la art. 123 alin. (2) din Constitutie. Totodată, instanta arată că,
potrivit art. 130 alin. (1) din Constitutie, în activitatea judiciară
Ministerul Public reprezintă interesele generale ale societătii si apără
ordinea de drept, precum si drepturile si libertătile cetătenilor. Or,
participarea procurorului în cauzele respective reprezintă “o garantie si un
suport legal real în apărarea interesului public”.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. În argumentarea acestui punct de
vedere se arată, în esentă, că “prevederile art. 3 din Legea nr. 29/1990 exclud
din competenta instantelor de contencios administrativ solutionarea cererilor
referitoare la impozite si taxe, acestea neintrând în domeniul de reglementare
al Legii contenciosului administrativ. Astfel, Legea nr. 506/2001 apare ca lege
specială în raport cu Legea contenciosului administrativ, stabilind o procedură
specială de rezolvare a contestatiilor în materia impozitelor si taxelor, în
raport cu cea stabilită de Legea nr. 29/1990”. În consecintă, opinează
Guvernul, aprobarea Legii nr. 506/2001 conform procedurii legislative prevăzute
de art. 74 alin. (2) din Constitutie nu încalcă aceste prevederi
constitutionale.
În legătură cu invocarea neconstitutionalitătii dispozitiilor
art. 10 alin. (11) si ale art. 12 alin. (1) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 privind participarea reprezentantului
Ministerului Public la solutionarea cauzelor prevăzute în cele două texte ale
ordonantei, Guvernul consideră, de asemenea, că exceptia este neîntemeiată. În
argumentarea acestui punct de vedere se arată că, potrivit dispozitiilor art.
130 alin. (1) din Constitutie, Ministerul Public reprezintă interesele generale
ale societătii si apără ordinea de drept, precum si drepturile si libertătile
cetătenilor. Ca atare, “este firesc ca acest rol să se concretizeze sub forma
participării procurorului la judecarea proceselor”.
Guvernul face referire, în acest sens, si la Decizia
Curtii Constitutionale nr. 1 din 4 ianuarie 1995 privind solutionarea
exceptiilor de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 din Codul de
procedură civilă, prin care s-a stabilit că “rolul instantei de a solutiona
procesul în care a fost sesizată, precum si independenta judecătorilor si
supunerea lor numai legii nu sunt afectate prin participarea procurorului la
procesul civil si prin punerea de concluzii”, întrucât prevederile art. 130
alin. (1) din Constitutie nu au în vedere “transformarea procurorului într-un
avocat al uneia dintre părti”.
În ceea ce priveste sustinerea autorului exceptiei că
raporturile dintre Ministerul Public si executiv, prevăzute la art. 131 din
Constitutie, ar afecta impartialitatea procurorului, Guvernul apreciază că
“ratiunea participării procurorului la solutionarea contestatiilor împotriva
măsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele
Ministerului Finantelor Publice este tocmai reprezentarea intereselor generale
ale societătii”.
Referindu-se la invocarea încălcării prevederilor art.
6 alin. (1) si a celor ale art. 14 din Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale, Guvernul o consideră neîntemeiată, având
în vedere că “procedura specială instituită prin dispozitiile legale criticate
este justificată de interesul public”.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile părtii
prezente si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie
dispozitiile Legii nr. 506/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor împotriva măsurilor
dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele
Ministerului Finantelor Publice, lege publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 648 din 16 octombrie 2001.
În subsidiar, autorul exceptiei a invocat si
neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 10 alin. (11) si ale
art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului 13/2001, astfel cum au
fost modificate si completate prin pct. 3 si, respectiv, 5 ale articolului unic
al Legii nr. 506/2001, texte care au următorul cuprins:
- Art. 10 alin (11): “Decizia de suspendare poate
fi atacată la instanta de contencios administrativ competentă.
Judecata se face în regim de urgentă, cu participarea
reprezentantului Ministerului Public. Solutia instantei este definitivă si
irevocabilă.”;
- Art. 12 alin. (1): “Deciziile directiilor
generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a
municipiului Bucuresti, precum si deciziile Ministerului Finantelor Publice pot
fi atacate la instanta de contencios administrativ competentă. Judecarea se
face în regim de urgentă, cu participarea reprezentantului Ministerului Public.”
1. Critica de neconstitutionalitate a Legii nr.
506/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2001
vizează încălcarea dispozitiilor art. 74 alin. (1), raportat la art. 72 alin.
(3) lit. j) din Constitutie privind adoptarea legilor organice,
considerându-se, de către autorul exceptiei, că Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 13/2001 a modificat Legea contenciosului administrativ nr.
29/1990. În această situatie, potrivit sustinerilor autorului exceptiei, legea
pentru aprobarea ordonantei de urgentă trebuia să fie adoptată conform
procedurii prevăzute pentru legile organice, iar nu conform procedurii
prevăzute de art. 74 alin. (2) din Constitutie pentru legile ordinare, asa cum
rezultă din mentiunea cuprinsă în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
648 din 16 octombrie 2001.
Analizând această critică de neconstitutionalitate,
Curtea observă că Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 are ca obiect
reglementarea procedurii de solutionare a contestatiilor împotriva măsurilor
dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele
Ministerului Finantelor Publice. Nici o prevedere a ordonantei de urgentă nu
dispune modificarea Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990. În ceea ce
priveste referirea pe care Legea nr. 506/2001 pentru aprobarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 13/2001 o face la instanta de contencios
administrativ, aceasta este o dispozitie procedurală, cu caracter special, care
nu are altă semnificatie decât aceea de precizare a instantei competente să
solutioneze categoria de litigii pe care cele două acte normative o
reglementează si nicidecum de modificare a Legii contenciosului administrativ.
Legiuitorul constituant a prevăzut că domeniul contenciosului administrativ va
fi reglementat prin lege organică, iar, conform art. 125 alin. (3) din
Constitutie, “Competenta si procedura de judecată sunt stabilite de lege”. Rezultă
deci că dispozitiile din Legea nr. 506/2001, potrivit cărora decizia de
suspendare a procedurii prealabile, precum si deciziile directiilor generale
ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a
municipiului Bucuresti si deciziile Ministerului Finantelor Publice pot fi
atacate la instanta de contencios administrativ, nu au caracter organic. De
altfel, din întreaga sa reglementare rezultă că Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a fost modificată si completată prin Legea
nr. 506/2001, are ca obiect o procedură paralelă, dar diferită de procedura
contenciosului administrativ. Această diferentă este evidentă, având în vedere
si natura specială a actelor la care se referă, termenele diferite de
contestare a actelor, scutirea de taxa de timbru s.a.
În consecintă, Curtea nu poate retine sustinerea
autorului exceptiei potrivit căreia cele două acte normative criticate pentru
neconstitutionalitate ar fi adus modificări Legii contenciosului administrativ
nr. 29/1990, pentru a fi necesară respectarea procedurii de adoptare a legilor
organice prevăzute la art. 72 alin. (3) lit. j) din Constitutie.
Curtea retine, de asemenea, că, potrivit art. 3 din
Legea contenciosului administrativ, “Cererile privitoare la stabilirea si
scăderea impozitelor si a taxelor, precum si a amenzilor prevăzute în legile de
impozite si taxe, se rezolvă de către organele prevăzute de legea specială si
în conditiile stabilite de acestea”. Or, din însăsi această formulare a
legii contenciosului administrativ rezultă că materia contenciosului
financiar-fiscal este o materie separată, reglementată prin lege specială.
Întrucât, pe de o parte, potrivit art. 72 alin. (3)
lit. j) din Constitutie, numai contenciosul administrativ formează obiect de
reglementare prin lege organică, iar nu si rezolvarea litigiilor în materie
financiară si fiscală, care, în lipsa unei alte prevederi constitutionale
contrare, rămâne obiect al legii ordinare, iar, pe de altă parte, potrivit art.
125 alin. (3) din Constitutie, competenta (inclusiv stabilirea căilor de atac)
si procedura de judecată se stabilesc prin lege ordinară, Curtea constată că
sub acest aspect Legea nr. 506/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 13/2001 este constitutională.
2. Cea de-a doua critică de neconstitutionalitate,
formulată în subsidiar de autorul exceptiei, vizează dispozitiile art. 10 alin.
(11) si ale art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
13/2001, astfel cum au fost modificate si completate prin Legea nr. 506/2001,
în ceea ce priveste participarea reprezentantului Ministerului Public la
solutionarea cauzelor prevăzute în cele două texte legale. Autorul exceptiei
consideră că aceste prevederi legale contravin dispozitiilor art. 16 alin. (1)
si art. 123 din Constitutie, precum si celor ale art. 6 si 14 din Conventia
pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, ratificată
de România prin Legea nr. 30 din 18 mai 1994, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 135 din 31 mai 1994. Aceste dispozitii au următorul
cuprins:
- Art. 16 alin. (1) din Constitutie: “Cetătenii
sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără
discriminări.”;
- Art. 123: “(1) Justitia se înfăptuieste în numele
legii.
(2) Judecătorii sunt independenti si se supun numai
legii.”;
- Art. 16 alin. 1 din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale: “Orice persoană are
dreptul la judecarea în mod echitabil, în mod public si într-un termen
rezonabil a cauzei sale, de către o instantă independentă si impartială,
instituită de lege, care va hotărî fie asupra încălcării drepturilor si
obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricărei acuzatii
în materie penală îndreptate împotriva sa. Hotărârea trebuie să fie pronuntată
în mod public, dar accesul în sala de sedintă poate fi interzis presei si
publicului pe întreaga durată a procesului sau a unei părti a acestuia în
interesul moralitătii, al ordinii publice ori al securitătii nationale într-o
societate democratică, atunci când interesele minorilor sau protectia vietii
private a părtilor la proces o impun, sau în măsura considerată absolut
necesară de către instantă atunci când, în împrejurări speciale, publicitatea
ar fi de natură să aducă atingere intereselor justitiei.”;
- Art. 14 din Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale: “Exercitarea drepturilor si
libertătilor recunoscute de prezenta conventie trebuie să fie asigurată fără
nici o deosebire bazată, în special, pe sex, rasă, culoare, limbă, religie,
opinii politice sau orice alte opinii, origine natională sau socială,
apartenentă la o minoritate natională, avere, nastere sau orice altă situatie.”
Toate aceste dispozitii sunt invocate de autorul
exceptiei în legătură cu sustinerea că participarea procurorului la judecarea
cauzelor respective ar fi de natură să ducă la o suprareprezentare a statului,
la o inegalitate a armelor între părtile procesului, întrucât procurorii îsi
desfăsoară activitatea sub autoritatea ministrului justitiei. Autorul exceptiei
invocă, în acest context, jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului si
dispozitiile constitutionale ale art. 130 si cele ale art. 131 din Constitutie,
texte care au următorul continut:
- Art. 130: “(1) În activitatea juridiciară,
Ministerul Public reprezintă interesele generale ale societătii si apără
ordinea de drept, precum si drepturile si libertătile cetătenilor.
(2) Ministerul Public îsi exercită atributiile prin
procurori constituiti în parchete, în conditiile legii.”;
- Art. 131: “(1) Procurorii îsi desfăsoară
activitatea potrivit principiului legalitătii, al impartialitătii si al
controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justitiei.
(2) Functia de procuror este incompatibilă cu orice
altă functie publică sau privată, cu exceptia functiilor didactice din
învătământul superior.”
Analizând, sub acest aspect, exceptia de
neconstitutionalitate, Curtea retine că cele două texte criticate nu contin
dispozitii de natură să instituie un tratament juridic inegal, discriminatoriu,
pentru anumite categorii de persoane. Dimpotrivă, din examinarea textelor
criticate rezultă că, în toate cazurile, judecata se face în aceleasi conditii,
cu participarea reprezentantului Ministerului Public, ceea ce dă expresie
concretă rolului său în activitatea judiciară, consacrat de art. 130 din
Constitutie. Pe de altă parte, dispozitiile criticate sunt corelate cu cele ale
art. 45 alin. 4 din Codul de procedură civilă, conform cărora, “În cazurile
anume prevăzute de lege, participarea si punerea concluziilor de către procuror
sunt obligatorii”.
Această dispozitie din Codul de procedură civilă este
conformă jurisprudentei Curtii Constitutionale, care a stabilit că “Procurorul
nu este adversarul instantei si nici al vreuneia din părti, el intervine în
proces pentru a veghea la respectarea legii” (în acest sens este si Decizia nr.
1/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 11
aprilie 1995).
În ceea ce priveste invocarea jurisprudentei Curtii
Europene a Drepturilor Omului, Curtea Constitutională retine că aceasta este
nerelevantă, în conditiile în care nici una din hotărârile pronuntate cu
privire la solutionarea exceptiei de fată, mentionate de autorul exceptiei, nu
se referă la participarea procurorului în anumite procese, ci la
impartialitatea judecătorilor. De altfel, Curtea observă că textul art. 6 alin.
1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale se referă la dreptul la un proces echitabil, judecat de o instantă
independentă si impartială, într-un termen rezonabil. Or, participarea
procurorului la judecarea unor procese nu poate influenta, sub nici o formă,
asupra impartialitătii instantei de judecată. Pentru aceleasi motive, este
nerelevantă si invocarea, în sustinerea exceptiei, a dispozitiilor art. 123 din
Constitutie. De asemenea, Curtea nu poate retine ca temeinică nici
argumentarea, în sprijinul sustinerii exceptiei de neconstitutionalitate, a
deosebirilor dintre Legea nr. 29/1990 si Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
13/2001, astfel cum a fost aprobată, cu privire la participarea procurorului la
judecarea cauzelor. Fiind două legi diferite, cu deosebiri de continut în ceea
ce priveste procedura, nu se poate considera că participarea procurorului în
cadrul uneia dintre proceduri ar fi de natură să creeze o anumită discriminare
sau să afecteze impartialitatea instantei. În ceea ce priveste raporturile
constitutionale dintre procuror si ministrul justitiei, acestea, în orice caz,
nu pot fi considerate de natură să afecteze impartialitatea instantei, întrucât
procurorul nu intră în compunerea completului de judecată.
Singurii care “spun dreptul”, care decid în cauză,
transează litigiul, sunt judecătorii care compun acest complet, procurorul
având un cu totul alt rol în desfăsurarea procesului, si anume acela prevăzut
de art. 130 alin. (1) din Constitutie.
Curtea Constitutională s-a mai pronuntat asupra
exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor legale criticate, prin
Decizia nr. 266 din 16 octombrie 2002, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 870 din 3 decembrie 2002, aceasta fiind respinsă ca
neîntemeiată. Referitor la critica potrivit căreia Legea nr. 506/2001 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2001 ar încălca
dispozitiile art. 74 alin. (1), raportat la art. 72 alin. (3) lit. j) din
Constitutie privind adoptarea legilor organice, Curtea a retinut că “Nici o
dispozitie constitutională nu împiedică, însă, legiuitorul să adopte, pe calea
unei legi ordinare, dispozitii de procedură sau referitoare la competenta
instantelor de contencios administrativ, în măsura în care asemenea dispozitii
nu contravin celor cuprinse în legea contenciosului administrativ si nu ar
avea, astfel, caracterul unei modificări implicite a acesteia”. Prin aceeasi
decizie Curtea Constitutională s-a pronuntat si asupra exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. (11) fraza a
doua si art. 12 alin. (1) fraza a treia din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 13/2001. S-a statuat, în acest sens, că “prezenta procurorului în litigiile
la care se referă dispozitiile criticate prin exceptia de neconstitutionalitate
nu contravin dispozitiilor art. 130 din Constitutie si nici celor ale art. 6 si
art. 14 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, căci solutionarea acestor litigii se face de către instantele
judecătoresti în cadrul unui proces public, contradictoriu si echitabil, în
care procurorul nu are mai multe drepturi decât au părtile în proces si nici nu
participă la deliberări pentru a influenta în vreun fel hotărârea
judecătorilor”. Întrucât în cauză nu au intervenit elemente noi, de natură să
determine schimbarea jurisprudentei Curtii, solutia si considerentele Deciziei
nr. 266/2002 îsi mentin valabilitatea si în prezenta cauză.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c)
si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, cu
majoritate de voturi,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
Legii nr. 506/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
13/2001 privind solutionarea contestatiilor împotriva măsurilor dispuse prin
actele de control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finantelor
Publice si, în subsidiar, a dispozitiilor art. 10 alin. (11) si art.
12 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2001, astfel cum a
fost aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 506/2001, exceptie
ridicată de Societatea Comercială “Continent Marine Enterprise” - S.A. din
Bucuresti în Dosarul nr. 497/2002 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia de
contencios administrativ.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 14 ianuarie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Mihai Paul Cotta
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 6 februarie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 din Legea nr.
130/1999 privind unele măsuri de protectie a persoanelor încadrate în muncă
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Mihai Paul Cotta - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 din Legea nr. 130/1999, exceptie
ridicată de Societatea Comercială “Eskimo” - S.R.L. din Satu Mare în Dosarul
nr. 4.871/2002 al Judecătoriei Satu Mare.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de
care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, ca nefondată, arătând că
dispozitiile art. 14 din Legea nr. 130/1999 nu interzic actualizarea
cuantumului amenzii, în corelare cu cresterea indicelui inflatiei prin hotărâre
a Guvernului.
Faptul că în prezent nu mai este posibilă modificarea
prin hotărâre a Guvernului a limitelor amenzilor stabilite prin lege nu are
consecinte pentru trecut.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 28 iunie 2002, pronuntată în
Dosarul nr. 4.871/2002 Judecătoria Satu Mare a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14
din Legea nr. 130/1999, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Eskimo”
- S.R.L. din Satu Mare.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul
acesteia sustine că textul art. 14 din Legea nr. 130/1999 este
neconstitutional, deoarece este sinvocat ca temei legal pentru aplicarea
amenzii de 30.000.000 lei, întrucât H.G. nr. 238/2002, ca act normativ de sine
stătător, nu poate constitui temei legal pentru aplicarea unei amenzi prevăzute
de o lege”. Astfel, consideră autorul exceptiei, este încălcat art. 107 alin.
(2) din Constitutie.
Judecătoria Satu Mare consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată.
În argumentarea punctului de vedere exprimat se arată
că, în realitate, “exceptia de neconstitutionalitate vizează textul alin. (4)
al art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, text conform căruia ÇLimitele amenzilor prevăzute în actele
normative care contin reglementări cu privire la stabilirea si sanctionarea
unor fapte ce constituie contraventii, precum si limitele minime si maxime ale
amenzilor prevăzute la alin. (2) si (3) pot fi reduse sau majorate prin
hotărâri ale GuvernuluiČ, alineat care însă nu se mai regăseste în cuprinsul
art. 8, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 180/2002 pentru aprobarea
acestei ordonante”. Potrivit punctului de vedere al Guvernului, “chiar dacă, la
data ridicării exceptiei de neconstitutionalitate, dispozitiile alin. (4) al
art. 8 nu mai sunt în vigoare”, majorarea limitelor amenzilor contraventionale
nu înseamnă modificarea, ci actualizarea cuantumului acestei amenzi, în
corelare cu cresterea indicelui inflatiei. În consecintă, realizarea acestei
măsuri, prin hotărâre a Guvernului, adoptată în baza si în executarea legii,
“nu încalcă [...] nici o dispozitie constitutională, de vreme ce asigură
mentinerea semnificatiei prevederilor legale initiale, adoptate de legiuitor”.
De altfel, mai arată Guvernul, autorul exceptiei “nici nu indică care sunt
dispozitiile constitutionale pe care le consideră a fi încălcate prin textul
legal criticat”.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate,
astfel cum a fost formulat, îl constituie dispozitiile art. 14 din Legea nr.
130 din 20 iulie 1999 privind unele măsuri de protectie a persoanelor încadrate
în muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 27
iulie 1999, în forma actuală, care, “în urma modificării intervenite prin H.G.
nr. 238/2002, prevede cuantumul amenzii între 30.000.000-60.000.000 lei, fată
de forma initială a legii care prevede un cuantum între 3.000.000-6.000.000
lei”.
Potrivit dispozitiilor art. 14 din Legea nr. 130/1999,
“Nerespectarea de către angajator a prevederilor art. 1 alin. (2), art. 4
alin. (3), art. 8, art. 9 si ale art. 10 alin. (2) din prezenta lege constituie
contraventie si se sanctionează cu amendă de la 3.000.000 lei la 6.000.000
lei”.
Analizând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
constată următoarele:
Conform art. III din Hotărârea Guvernului nr. 238 din
13 martie 2002 pentru majorarea limitelor amenzilor contraventionale prevăzute
de Legea protectiei muncii nr. 90/1996, republicată, de Legea nr. 108/1999
pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, precum si de Legea nr.
130/1999 privind unele măsuri de protectie a persoanelor încadrate în muncă, “Limitele
amenzilor contraventionale prevăzute la art. 14 [...] din Legea nr. 130/1999
privind unele măsuri de protectie a persoanelor încadrate în muncă [...], cu
modificările si completările ulterioare, se majorează după cum urmează: a) de
la 30.000.000 lei la 60.000.000 lei, pentru cele stabilite la art. 14 [...]”.
Asa cum rezultă din preambulul Hotărârii Guvernului, aceasta a fost emisă în
temeiul art. 8 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 410 din 25 iulie 2001, text potrivit căruia “Limitele amenzilor
prevăzute în actele normative care contin reglementări cu privire la stabilirea
si sanctionarea unor fapte ce constituie contraventii, precum si limitele
minime si maxime ale amenzilor prevăzute la alin. (2) si (3) [care se
referă la contraventiile stabilite prin hotărâri ale Guvernului si la cele
stabilite prin hotărâri ale consiliilor locale, judetene si ale Consiliului
General al Municipiului Bucuresti] pot fi reduse sau majorate periodic prin
hotărâri ale Guvernului”.
Totodată Curtea constată că prin punctul 6 al articolului
unic din Legea nr. 180 din 11 aprilie 2002 pentru aprobarea Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, lege
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 22 aprilie
2002, articolului 8 din ordonantă i s-a dat un alt continut privind limitele
maxime ale amenzilor (în general mai ridicat), dispărând astfel dispozitiile
cuprinse în fostul alineat (4) al articolului, care permitea ca prin hotărâre a
Guvernului să fie reduse sau majorate periodic limitele amenzilor prevăzute în
actele normative care contin reglementări cu privire la stabilirea si
sanctionarea unor fapte ce constituie contraventii, precum si limitele minime
si maxime ale amenzilor prevăzute la alin. (2) si (3) ale art. 8 din ordonantă.
Astfel, după intrarea în vigoare a Legii privind aprobarea, cu modificări si completări,
a Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, nu mai este posibilă modificarea prin
hotărâre a Guvernului a limitelor amenzilor stabilite prin lege.
În consecintă, la data ridicării exceptiei de neconstitutionalitate, 25 iunie 2002, dispozitiile fostului alin. (4) al Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor nu mai erau în vigoare, ca efect al Legii nr. 180/2002. În cauză însă exceptia de neconstitutionalitate a avut ca obiect, în mod clar, determinat de autorul acesteia, atât în memoriul depus la instantă, cât si în cuprinsul Încheierii din 25 iunie 2002, dispozitiile art. 14 al Legii nr. 130/1999 în forma actuală, în urma modificării intervenite prin Hotărârea Guvernului nr. 238/2002, care prevede cuantumul amenzii între 30.000.000-60.000.000 lei, fată de forma initială a legii, care prevedea un cuantum între 3.000.000-6.000.000 lei.
Analizând exceptia sub acest aspect, Curtea constată
că dispozitia legală criticată pentru neconstitutionalitate nu este
incompatibilă cu prevederile Constitutiei, respectiv cu cele ale art. 107 alin.
(2) din Constitutie, indicate expres de autorul exceptiei, potrivit cărora “Hotărârile
se emit pentru organizarea executării legilor”.
La data emiterii Hotărârii Guvernului nr. 238/2002,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 26 martie
2002, art. 8 alin. (4) al Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 era încă în vigoare
în forma sa initială, cu alin. (4) care împuternicea Guvernul să reducă sau să
majoreze periodic limitele amenzilor prevăzute în actele normative care contin
reglementări cu privire la stabilirea si sanctionarea unor fapte ce constituie
contraventii. Ca atare, nu se pune problema ca art. 14 din Legea nr. 130/1999,
în partea privind cuantumul amenzilor astfel stabilite, să fie
neconstitutional, nici direct si nici cel putin în mod indirect, prin
stabilirea neconstitutionalitătii art. 8 alin. (4) al Ordonantei Guvernului nr.
2/2001. Dispozitia cuprinsă la art. 107 alin. (2) din Constitutie, ca, de
altfel, oricare altă dispozitie constitutională, nu se opune actualizării
periodice, prin hotărâri ale Guvernului, a cuantumului amenzilor stabilite prin
legi, în conditiile în care legiuitorul, în cazul dat, Guvernul, prin ordonantă
emisă în baza unei legi de abilitare adoptate de Parlament conform art. 114
alin. (1) din Constitutie, îsi manifestă vointa în acest sens. Faptul că,
ulterior, Parlamentul, prin legea de aprobare a ordonantei, a eliminat
dispozitiile alin. (4) al art. 8 nu are consecinte pentru trecut, cât timp
acest text a fost în vigoare si si-a produs efectele. Doar după data intrării
în vigoare a legii de aprobare a Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 nu mai era
posibil ca prin hotărâre a Guvernului să fie modificat cuantumul unor amenzi
stabilite pentru fapte contraventionale prevăzute prin legi, întrucât
dispozitiile alin. (4) al art. 8 al Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 au fost eliminate.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c)
si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 14 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protectie a persoanelor
încadrate în muncă, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Eskimo” -
S.R.L. din Satu Mare în Dosarul nr. 4.871/2002 al Judecătoriei Satu Mare.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 6 februarie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Mihai Paul Cotta
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea activitătilor si amplasamentelor punctelor de lansare ale
Unitătii-pilot de combatere a căderilor de grindină Prahova, pentru etapa a
IV-a – 2003 a Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de
stimulare a precipitatiilor
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă activitătile si amplasamentele
punctelor de lansare ale Unitătii-pilot de combatere a căderilor de grindină
Prahova, ce se finantează în anul 2003 de la bugetul de stat, pentru etapa a
IV-a - 2003 a Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de
stimulare a precipitatiilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Sumele pentru finantarea activitătilor
etapei a IV-a - 2003 a Programului de realizare a Sistemului national
antigrindină si de stimulare a precipitatiilor, prevăzute în anexă, se asigură
din fondurile alocate cu această destinatie în bugetul pentru anul 2003 al
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor
Art. 3. - Regulamentul
de organizare si functionare a Unitătii-pilot de combatere a căderilor de
grindină Prahova se aprobă prin ordin comun al ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor si al ministrului apelor si protectiei mediului.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 254.
ANEXĂ
pentru Programul de realizare a Sistemului national
antigrindină si de stimulare a precipitatiilor
Nr. crt. |
Denumirea activitătii |
Fonduri pentru finantarea activitătilor (milioane lei) |
Termen final de realizare |
Unitatea executantă |
Unitatea beneficiară |
Observatii |
1. |
Executie de rachete
antigrindină pentru testarea operatională
a Unitătii-pilot de combatere a căderilor de grindină Prahova |
10.000 |
- 30 aprilie 2003 pentru primul lot de rachete; - 30 septembrie 2003 pentru ultimul lot de rachete |
Societatea Comercială
“Electromecanica Ploiesti” - S.A. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
|
2. |
Tehnologie de combatere
a grindinei (Trageri experimentale de combatere în perioada aprilie-septembrie) |
1.600 |
- 30 octombrie 2003 |
Societatea Comercială
“Electromecanica Ploiesti” - S.A. I.N.M.H. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
Trageri test de combatere |
3. |
Executia rachetei
de sondaj izotermic |
2.000 |
- 30 iulie 2003 |
Societatea Comercială
“ElectromecanicaPloiesti” - S.A. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
|
4. |
Finalizarea si
dotarea punctului de comandă si incintă pentru unitatea-pilot |
11.200 |
- 30 aprilie 2003 |
Directia generală pentru
agricultură si industrie alimentară Prahova |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
Continuarea activitătii din 2002 |
5. |
Testarea operatională
a unitătii-pilot în vederea omologării |
3.900 |
- 30 octombrie 2003 |
Directia generală pentru
agricultură si industrie alimentară
Prahova Societatea Comercială “Electromecanica Ploiesti” - S.A. I.N.M.H. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
|
6. |
Asigurarea si amenajarea
mijloacelor de transport speciale pentru unitatea-pilot (transport rachete si
instalatii de lansare, reparatii si interventii) |
1.600 |
- 15 aprilie 2003 |
Directia generală pentru
agricultură si industrie alimentară Prahova Societatea Comercială “Electromecanica
Ploiesti” - S.A. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
|
7. |
Extinderea unitătii-pilot
în judetul Prahova cu punctele de lansare: Tătaru, Mehedinta (finalizare),
Câmpina, Tohani |
6.400 |
- 20 decembrie 2003 |
Directia generală pentru
agricultură si industrie alimentară Prahova Societatea Comercială “Electromecanica
Ploiesti” - S.A. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
|
8. |
Extinderea unitătii-pilot
în judetul Buzău cu două puncte de lansare: Pietroasele si Viperesti |
4.500 |
- 30 noiembrie 2003 |
Directia generală pentru
agricultură si industrie alimentară Prahova Societatea Comercială “Electromecanica
Ploiesti” - S.A. I.N.M.H. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
|
9. |
Studii si cercetări
privind tehnologia de stimulare a precipitatiilor |
1.300 |
- 30 noiembrie 2003 |
Societatea Comercială
“Electromecanica Ploiesti” - S.A. I.N.M.H. |
Directia generală pentru agricultură si industrie alimentară Prahova |
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Statutului antrenorului
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 60
alin. (2) din Legea educatiei fizice si sportului, nr. 69/2000,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Statutul antrenorului,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul tineretului si sportului,
Nicolae Ion Anton Mărăsescu,
secretar de stat
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu
Bucuresti,
4 martie 2003.
Nr. 255.
STATUTUL ANTRENORULUI
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Pregătirea
sportivă, în forme organizate, potrivit legii, se asigură de persoane atestate
în domeniu prin diplomă de licentă, diplomă de absolvire sau certificat de
absolvire, recunoscute în conditiile legii.
Art. 2. - Antrenorul este persoana atestată
într-o anumită ramură de sport pe baza diplomei de licentă, a diplomei de
absolvire sau a certificatului de absolvire, după caz.
CAPITOLUL II
Art. 3. - Formarea antrenorului se realizează în
cadrul:
a) institutiilor de învătământ superior de lungă
durată, cu specializarea “educatie fizică si sport”, acreditate sau autorizate
în conditiile legii;
b) institutiilor de învătământ superior de scurtă
durată, cu specializarea “măiestrie sportivă”, acreditate sau autorizate în
conditiile legii;
c) scolilor postliceale de antrenori, acreditate sau
autorizate în conditiile legii.
Art. 4. - (1) Ocupatia de antrenor se atestă cu
carnetul de antrenor.
(2) Absolventii institutiilor de învătământ superior
si ai scolilor postliceale de antrenori, acreditate sau autorizate în
conditiile legii, pot obtine carnetul de antrenor pe baza diplomei de licentă,
a diplomei de absolvire sau a certificatului de absolvire, după caz, care
atestă specializarea în ramura de sport respectivă.
(3) Absolventii unei institutii de învătământ superior
de lungă durată, acreditată sau autorizată în conditiile legii, cu
specializarea “educatie fizică si sport”, pot obtine carnetul de antrenor si la
o a doua ramură de sport dacă au promovat examenul pentru a doua specializare.
Art. 5. - Carnetul de antrenor se eliberează la
cerere, conform prevederilor legale în vigoare.
CAPITOLUL III
Clasificarea ocupatiei de antrenor.
Art. 6. - (1) Ocupatia de antrenor se clasifică în
următoarele categorii:
a) antrenor categoria I;
b) antrenor categoria a II-a;
c) antrenor categoria a III-a;
d) antrenor categoria a IV-a;
e) antrenor categoria a V-a.
(2) Promovarea într-o categorie superioară de
clasificare se face la cererea persoanei interesate, adresată federatiei
sportive nationale, cu respectarea criteriilor prevăzute pentru fiecare
categorie. La solicitarea federatiilor sportive nationale, Centrul National de
Formare si Perfectionare a Antrenorilor, denumit în continuare CNFPA,
unitate în subordinea Ministerului Tineretului si Sportului, organizează
examene de promovare în categorii superioare de clasificare, în colaborare cu
federatiile sportive nationale respective si cu institutiile de învătământ
superior de specialitate, acreditate sau autorizate în conditiile legii.
(3) Categoria I se acordă antrenorului de categoria a
II-a, care, după un stagiu de minimum 4 ani efectuat în această categorie, a
fost declarat reusit la examenul de promovare. Se poate înscrie la examenul de
promovare antrenorul care:
- a promovat cursul de perfectionare pentru antrenorii
de categoria a II-a, organizat de CNFPA în colaborare cu federatiile sportive
nationale si cu institutiile de învătământ superior de specialitate, acreditate
sau autorizate în conditiile legii;
- a obtinut minimum nota 8 la inspectia de
specialitate.
(4) Categoria a II-a se acordă antrenorului de
categoria a III-a, care, după un stagiu de minimum 3 ani efectuat în această
categorie, a fost declarat reusit la examenul de promovare. Se poate înscrie la
examenul de promovare antrenorul care:
- a promovat cursul de perfectionare pentru antrenorii
de categoria a III-a, organizat de CNFPA în colaborare cu federatiile sportive
nationale si cu institutiile de învătământ superior de specialitate, acreditate
sau autorizate în conditiile legii;
- a obtinut minimum nota 7 la inspectia de
specialitate.
(5) Categoria a III-a se poate acorda:
a) absolventului unei institutii de învătământ
superior de lungă durată cu specializarea “educatie fizică si sport”,
acreditată sau autorizată în conditiile legii, care a promovat examenul de
licentă sau de diplomă si s-a specializat într-o ramură de sport;
b) antrenorului de categoria a IV-a, care, după un
stagiu de minimum 2 ani efectuat în această categorie, a fost declarat reusit
la examenul de promovare. Se poate înscrie la examenul de promovare antrenorul
care:
- a promovat cursul de perfectionare pentru antrenorii
de categoria a IV-a, organizat de CNFPA în colaborare cu federatiile sportive
nationale si cu institutiile de învătământ superior de specialitate, acreditate
sau autorizate în conditiile legii. CNFPA poate delega competenta organizării
acestor cursuri directiilor pentru tineret si sport judetene si a municipiului
Bucuresti, iar federatiile sportive nationale, prin statutul propriu, pot
delega competenta organizării acestor cursuri asociatiilor judetene pe ramură
de sport
- a obtinut minimum nota 6 la inspectia de
specialitate
(6) Categoria a IV-a se poate acorda:
a) absolventului institutiilor de învătământ superior
de scurtă durată, acreditate sau autorizate în conditiile legii, cu diplomă de
absolvire si care s-a specializat într-o ramură de sport;
b) absolventului unei institutii de învătământ
superior de lungă durată, acreditată sau autorizată în conditiile legii, cu
specializarea “educatie fizică si sport”, care a promovat examenul pentru a
doua specializare, organizat de CNFPA în colaborare cu federatiile sportive
nationale si institutiile de învătământ superior acreditate sau autorizate în
conditiile legii. Se poate înscrie la examenul pentru obtinerea celei de a doua
specializări absolventul care:
- are categoria I de clasificare sportivă la
sporturile individuale si categoria a II-a de clasificare sportivă la jocurile
sportive - în specializarea respectivă;
- în timpul studiilor universitare a obtinut minimum
nota 7 la disciplina respectivă;
c) antrenorului de categoria a V-a, care, după un
stagiu de minimum un an efectuat în această categorie, a fost declarat reusit
la examenul de promovare. Se poate înscrie la examenul de promovare antrenorul
care:
- a promovat cursul de perfectionare pentru antrenorii
de categoria a V-a, organizat de CNFPA în colaborare cu federatiile sportive
nationale si cu institutiile de învătământ superior de specialitate, acreditate
sau autorizate în conditiile legii. CNFPA poate delega competenta organizării
acestor cursuri directiilor pentru tineret si sport judetene si a municipiului
Bucuresti, iar federatiile sportive nationale, prin statutul propriu, pot
delega competenta organizării acestor cursuri asociatiilor judetene pe ramură
de sport.
(7) Categoria a V-a se acordă:
a) absolventului unei scoli postliceale de antrenori
cu durata minimă de 2 ani, acreditată sau autorizată în conditiile legii, cu
diplomă sau certificat de absolvire si care s-a specializat într-o ramură de
sport;
b) absolventului unei institutii de învătământ
superior de lungă durată, acreditată sau autorizată în conditiile legii, cu
specializarea “educatie fizică si sport”, care:
- a promovat examenul pentru a doua specializare
organizat de CNFPA, în colaborare cu federatiile sportive nationale si cu
institutiile de învătământ superior de specialitate, acreditate sau autorizate
în conditiile legii;
- nu are categorie de clasificare sportivă în
specializarea respectivă;
- în timpul studiilor universitare nu a studiat
această disciplină.
Art. 7. - (1) Înscrierea antrenorilor la examenul de
promovare în categorii de clasificare se face în baza unui dosar care trebuie
să cuprindă:
a) cererea de înscriere la examenul de promovare,
avizată de conducerea structurii sportive la care este angajat;
b) aprobarea federatiei sportive nationale;
c) confirmarea promovării formei de perfectionare
specifice acelei categorii de antrenori din care face parte;
d) o lucrare metodico-stiintifică realizată de
candidat si avizată de federatia sportivă natională. Federatia sportivă
natională stabileste tematica si criteriile de elaborare a lucrărilor
metodico-stiintifice, diferentiat, în functie de categoria de clasificare
căreia i se adresează;
e) recomandarea structurii sportive unde îsi
desfăsoară activitatea, avizată de directia pentru tineret si sport judeteană
sau a municipiului Bucuresti;
f) copie xerox de pe carnetul de antrenor, cu viza
anuală la zi;
g) pentru examenul de promovare la categoriile I, a
II-a si a III-a, se anexează raportul de inspectie.
(2) Raportul de inspectie prevăzut la alin. (1) lit.
g) va fi efectuat de către o comisie formată din 2 specialisti în ramura de
sport respectivă, numiti de Colegiul antrenorilor al federatiei sportive
nationale care, prin statutul propriu, poate delega această competentă
asociatiilor judetene pe ramură de sport, si conducătorul structurii sportive
unde este angajat antrenorul. Comisia va asista antrenorul la minimum două
lectii de antrenament. Continutul inspectiei de specialitate se stabileste de fiecare
federatie sportivă natională, în functie de categoria de antrenori căreia i se
adresează, si vizează cel putin următoarele aspecte ale activitătii
antrenorului:
- numărul de sportivi legitimati la nivelul sectiei;
- numărul de sportivi promovati la nivelurile
superioare;
- numărul de sportivi componenti ai loturilor
nationale si olimpice;
- rezultatele la competitiile din calendarul intern si
international - analizarea obiectivelor planificate si a celor realizate la
aceste competitii;
- aprecieri asupra continutul metodic al lectiilor de
antrenament - eficienta metodelor si mijloacelor folosite, gradul de
individualizare, concordanta dintre continutul lectiilor si documentele de
planificare ale antrenamentului sportiv.
Art. 8. - Pentru promovarea într-o categorie
superioară de clasificare, examenele de atestare a competentei constau în
verificarea cunostintelor prin probe de specialitate, stabilite de CNFPA în
colaborare cu federatia sportivă natională si cu institutiile de învătământ
superior de specialitate, acreditate sau autorizate în conditiile legii.
Art. 9. - Antrenorul din categoriile a II-a si a
III-a, cu rezultate deosebite, de nivel international, în activitatea sportivă,
poate beneficia, la propunerea federatiilor sportive nationale de specialitate,
de reducere cu un an a stagiului minim prevăzut în prezentul statut pentru
prezentarea la examenele de promovare, dacă a pregătit cel putin 2 ani sportivi
- pentru sporturile individuale - si a pregătit cel putin un an o echipă -
pentru jocurile sportive de echipă - care au obtinut următoarele performante
sportive:
a) locurile I-IX la Jocurile Olimpice;
b) locurile I-VI la Campionatele Mondiale si
Campionatele Europene de seniori;
c) locurile I-III la Campionatele Mondiale si
Campionatele Europene de cadeti, juniori, tineret, la finalele de cupe mondiale
si cupe europene;
d) calificarea la turneele finale - pentru jocurile
sportive de echipă.
Art. 10. - Se consideră vechime în ocupatia de
antrenor perioada de activitate în specialitate, efectuată în:
a) structurile sportive recunoscute în conditiile
legii;
b) Ministerul Tineretului si Sportului si unitătile
din subordinea acestuia;
c) alte organizatii sportive nationale;
d) compartimentele de specialitate din cadrul
organelor administratiei publice centrale sau locale.
Art. 11. - Pentru rezultatele de exceptie în activitate, indiferent de categoria de clasificare, la propunerea federatiei sportive nationale de specialitate, antrenorul poate primi titlul onorific de “antrenor emerit” în baza criteriilor elaborate si aprobate prin ordin al ministrului tineretului si sportului, în conditiile legii.
CAPITOLUL IV
Formarea continuă a antrenorilor. Perfectionarea
pregătirii profesionale
Art. 12. - Formarea continuă a antrenorilor se face
prin cursuri de perfectionare si stagii de pregătire, organizate de federatiile
sportive nationale împreună cu institutiile de învătământ superior, acreditate
sau autorizate în conditiile legii.
Art. 13. - Pentru promovarea într-o categorie
superioară antrenorul trebuie să parcurgă, în functie de categoria de
clasificare, un curs de perfectionare organizat de:
a) CNFPA în colaborare cu federatiile sportive
nationale si cu institutiile de învătământ superior, acreditate sau autorizate
în conditiile legii, pentru promovarea la categoria I si la categoria a II-a de
antrenor;
b) CNFPA în colaborare cu federatiile sportive
nationale si cu institutiile de învătământ superior, acreditate sau autorizate
în conditiile legii, pentru promovarea la categoria a III-a si la categoria a
IV-a de antrenor. CNFPA poate delega competenta organizării acestor cursuri
directiilor pentru tineret si sport judetene si a municipiului Bucuresti, iar
federatiile sportive nationale, prin statutul propriu, pot delega competenta
organizării acestor cursuri asociatiilor judetene pe ramură de sport.
Art. 14. - (1) Antrenorii care au obtinut categoria I
trebuie să promoveze, cel putin o dată la 4 ani, o formă de perfectionare
profesională organizată de federatiile sportive nationale în colaborare cu
Centrul National de Formare si Perfectionare a Antrenorilor si cu institutiile
de învătământ superior, acreditate sau autorizate în conditiile legii.
(2) Participarea la formele de perfectionare
organizate conditionează promovarea profesională.
CAPITOLUL V
Art. 15. - Pentru activitatea depusă antrenorul
beneficiază de drepturi salariale si de alte drepturi, stabilite potrivit
dispozitiilor legale în vigoare.
Art. 16. - Antrenorul are următoarele drepturi:
a) să fie promovat în categorii superioare de
clasificare si în functii administrative, în raport cu pregătirea profesională,
cu rezultatele obtinute sau cu cerintele unitătii sportive, în conditiile
legii;
b) să fie nominalizat de federatia sportivă natională
de specialitate ca antrenor al lotului national de juniori, tineret sau
seniori, potrivit competentei profesionale;
c) să beneficieze de conditii corespunzătoare de muncă
si protectie socială în conditiile legii;
d) să fie nominalizat de federatiile sportive
nationale în propriile colective tehnice;
e) să facă parte din organisme interne si
internationale de specialitate, să participe la consfătuiri, cursuri si
conferinte nationale si internationale de specialitate;
f) să fie membru în asociatii profesionale sau în alte
organizatii, în scopul reprezentării intereselor proprii, perfectionării
pregătirii profesionale si protejării statutului antrenorului;
g) să primească premii, prime, titluri si distinctii,
în conditiile legii.
Art. 17. - Antrenorul are următoarele obligatii:
a) să fie loial si devotat profesiei alese;
b) să realizeze pregătirea si participarea sportivilor
la competitiile interne si internationale cuprinse în calendar;
c) să realizeze selectia, initierea, pregătirea si
perfectionarea tinerelor talente pentru sportul de performantă;
d) să aplice, în procesul de antrenament, linia
metodică si cerintele stabilite de federatia sportivă natională de
specialitate;
e) să promoveze spiritul de fair-play, să combată
fenomenul de dopaj, actiunile de violentă;
f) să cunoască si să respecte normele de securitate,
protectie si igiena muncii;
g) să contribuie, prin lucrări de specialitate proprii
la îmbunătătirea teoriei si metodicii antrenamentului în ramura de sport în
care activează;
h) să participe periodic, la una din formele de
perfectionare organizate, pentru a fi la curent cu cerintele si dezvoltarea
ramurii sportive;
i) să îsi îndeplinească obiectivele de performantă
stabilite anual de conducerea institutiei unde este salariat;
j) alte obligatii prevăzute în contractul individual
de muncă.
CAPITOLUL VI
Art. 18. - Angajarea antrenorului se face cu
respectarea dispozitiilor legale în vigoare.
Art. 19. - Delegarea, detasarea sau încetarea
activitătii unui antrenor angajat în structuri sportive pentru a conduce
pregătirea loturilor olimpice si nationale sau alte activităti de interes
national se efectuează cu respectarea dispozitiilor legale în vigoare
privitoare la încheierea, modificarea si încetarea contractelor individuale de
muncă.
CAPITOLUL VII
Evaluarea si aprecierea activitătii antrenorului. Recompense
si sanctiuni
Art. 20. - Evaluarea si aprecierea activitătii
antrenorului se fac de către angajator, în conformitate cu legislatia în
vigoare.
Art. 21. - (1) Antrenorul cu rezultate deosebite în
activitatea sportivă poate primi de la structurile sportive angajatoare premii
si alte recompense materiale, potrivit prevederilor contractului
individual/colectiv de muncă si legislatiei în vigoare.
(2) Structurile sportive la care sunt angajati
antrenori pot stabili si alte forme de recompense pentru merite deosebite în
activitate, în conditiile legii.
Art. 22. - Încălcarea de către antrenor a prezentului
statut, a regulamentelor federatiei sportive nationale de specialitate, a
regulamentelor structurii sportive unde este angajat, a obligatiilor
contractuale, a normelor de comportament se sanctionează în conditiile legii.
CAPITOLUL VIII
Art. 23. -Prevederile prezentului statut se aplică
tuturor antrenorilor în activitate, indiferent de ramura de sport, categoria de
clasificare si de structura sportivă unde îsi desfăsoară activitatea.
CONSILIUL
CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A. prin
dobândirea controlului unic direct asupra Societătii Comerciale
LAFARGE
ARCOM GIPS - S.A. Bucuresti
În baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. prevederilor Regulamentului de organizare,
functionare si procedură al Consiliului Concurentei;
4. prevederilor Regulamentului privind autorizarea
concentrărilor economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei
relevante în scopul stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor
date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrată cu
nr. RS-347 din 20 decembrie la Consiliul Concurentei;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-347
din 20 decembrie 2002;
9. Notei Departamentului bunuri industriale cu privire
la concentrarea economică notificată;
având în vedere următoarele:
1. Concentrarea economică s-a realizat la data de 6
decembrie 2002 prin achizitionarea de către LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A.
de la Societatea Comercială ARCOM - S.A. Bucuresti a unui pachet de actiuni
reprezentând 40% din capitalul social al Societătii Comerciale LAFARGE ARCOM
GIPS - S.A. Bucuresti.
Anterior realizării acestei operatiuni, LAFARGE GYPSUM
INTERNATIONAL - S.A. detinea la Societatea Comercială LAFARGE ARCOM GIPS - S.A.
Bucuresti un pachet de actiuni reprezentând 50% din capitalul social al acestei
societăti. Acest pachet a fost obtinut de LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A.
prin înfiintarea, împreună cu Societatea Comercială ARCOM - S.A. Bucuresti, a
societătii în comun concentrative Societatea Comercială LAFARGE ARCOM GIPS -
S.A. Bucuresti. Această operatiune de concentrare economică a fost autorizată
prin Decizia presedintelui Consiliului Concurentei nr. 44 din 22 februarie
2001.
2. Societatea achizitoare, LAFARGE GYPSUM
INTERNATIONAL - S.A., conduce Divizia Gips din cadrul Grupului LAFARGE. Grupul
LAFARGE este prezent pe piata românească prin Societatea Comercială LAFARGE
ROMCIM - S.A. Bucuresti, societate care activează în principal pe pietele
materialelor de constructii.
3. Societatea achizitionată, Societatea Comercială
LAFARGE ARCOM GIPS - S.A. Bucuresti, are ca obiect principal de activitate
producerea si comercializarea panourilor de gips carton.
4. Piata relevantă aferentă concentrării economice a
fost definită ca fiind piata panourilor de gips carton pe întregul teritoriu al
României.
5. Segmentul detinut de LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL -
S.A. pe piata panourilor de gips carton pe întregul teritoriu al României este
de fapt cota de piată a Societătii Comerciale LAFARGE ARGOM GIPS - S.A.
Bucuresti, anterior realizării operatiunii de concentrare economică. Pe piata
relevantă definită, în anul 2002, cota de piată detinută de Societatea
Comercială LAFARGE ARCOM GIPS - S.A. Bucuresti a avut valoarea de circa 25%.
6. Prin concentrarea economică realizată segmentul
detinut de LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A. pe piata relevantă definită nu
se modifică, întrucât, anterior dobândirii controlului unic asupra Societătii
Comerciale LAFARGE ARCOM GIPS - S.A. Bucuresti, societatea achizitoare era
prezentă pe această piată prin Societatea Comercială LAFARGE ARCOM GIPS - S.A.
Bucuresti, societatea la care detinea controlul în comun împreună cu Societatea
Comercială ARCOM - S.A. Bucuresti. Nici LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A. si
nici o altă societate apartinând Grupului LAFARGE nu mai controlează alte
societăti comerciale active pe piata relevantă definită.
7. Pe piata relevantă definită oferta este
reprezentată de Societatea Comercială LAFARGE ARCOM GIPS - S.A. Bucuresti, ca
producător autohton, si de societăti comerciale importatoare.
8. Pe piata relevantă definită cererea este
reprezentată de agenti economici care îsi desfăsoară activitatea în domeniul
constructiilor. În anul 2002 Societatea Comercială LAFARGE ARCOM GIPS - S.A.
Bucuresti nu a realizat exporturi de plăci de gips carton.
9. Operatiunea de concentrare economică realizată de
LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A. prin dobândirea controlului unic direct la
Societatea Comercială LAFARGE ARCOM GIPS - S.A. Bucuresti nu creează si nu
consolidează o pozitie dominantă si nu are ca efect restrângerea, împiedicarea
sau denaturarea concurentei,
presedintele Consiliului Concurentei decide:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51
alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si pct. 124 din cap. II, partea
a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, se
autorizează concentrarea economică notificată, constatându-se că, desi
operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a fi
refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare, prevăzută la art. 33
alin. (2) din Legea nr. 21/1996, este de 119.749.000 lei si se va plăti cu
ordin de plată în contul nr. 361280051300, deschis la Banca Natională a
României – Sucursala
Municipiului Bucuresti, beneficiar Trezoreria sectorului
1, cu mentiunea “Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de
functionare”. Pe versoul ordinului de plată, în rubrica “Cod cont”, se va
înscrie contul nr. 20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 de zile
de la data comunicării prezentei decizii. O copie de pe ordinul de plată va fi
transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la
data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacată, conform dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea nr. 21/1996, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin.
(1) din Legea nr. 21/1996, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale LAFARGE
ARCOM GIPS - S.A. Bucuresti.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si
Secretariatul general al Consiliului Concurentei vor urmări ducerea la
îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică de către
Secretariatul general al Consiliului Concurentei către:
Societatea achizitoare:
LAFARGE GYPSUM INTERNATIONAL - S.A.
500, rue Marcel Demonque, Agroparc, 84915 Avignon Cedex
9, France
Telefon: 33.4.32.44.41.99
Fax: 33.4.32.44.44.71
Prin împuternicit, Avocat Ilinca Popovici
Tel. 201 12 00
Fax: 201 12 10
Societatea achizitionată:
Societatea Comercială LAFARGE ARCOM GIPS - S.A.
Str. Virgiliu nr. 81, sectorul 1, 77106 Bucuresti
Telefon: 632 21 37, 638 20 44
Fax: 312 01 29.
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti,
6 martie 2003.
Nr. 91.