MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 210 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 31 martie 2003
SUMAR
DECRETE
165. - Decret privind acordarea
gradului de general de brigadă unui colonel din Ministerul Apărării Nationale
si unui colonel din Serviciul de Informatii Externe si trecerea acestora în
rezervă
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 34 din 30 ianuarie
2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2
alin. (1) lit. g) sintagma “cu titlu valabil” si lit. h) cu exceptia sintagmei
“orice alte imobile”, precum si ale art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001
privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6
martie 1945 - 22 decembrie 1989
Decizia nr. 41 din 4 februarie
2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8
alin. (2) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile
preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
310. - Hotărâre privind darea în
folosintă gratuită a unor imobile proprietate publică a statului, aflate în
administrarea Ministerului Tineretului si Sportului, unor federatii sportive
nationale
311. - Hotărâre privind aprobarea
înfiintării pe lângă Ministerul Tineretului si Sportului a unei activităti
finantate integral din venituri proprii
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
7. - Ordin al presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei privind functionarea
pietei de energie electrică având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului
nr. 1.524/2002
86. - Ordin al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei nformatiei privind adoptarea unor reglementări
tehnice comune europene ca reglementări tehnice nationale
139. - Ordin al ministrului
industriei si resurselor privind aprobarea listei cuprinzând standardele române
care adoptă standarde europene armonizate, ale căror prevederi se referă la
echipamente sub presiune
ACTE ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
181/2002. - Decizie privind
concentrarea economică realizată de Societatea Comercială “Bega” - S.A.
Timisoara prin dobândirea controlului unic direct asupra Societătii Comerciale
“Romtensid” - S.A. Timisoara
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea gradului de general de
brigadă unui colonel din Ministerul Apărării Nationale si unui colonel din
Serviciul de Informatii Externe si trecerea acestora în rezervă
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 99
din Constitutia României, precum si ale art. 4 lit. f) pct. 28 din Legea nr.
415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a
Tării,
având în vedere propunerile ministrului apărării
nationale si directorului Serviciului de Informatii Externe si Hotărârea
Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. S/41/2003,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Pe data de 30 aprilie 2003, domnului
colonel Viorel Alexandru Căliman, si pe data de 31 martie 2003, domnului
colonel mentionat în anexa*) la prezentul decret li se acordă gradul de general
de brigadă si se trec în rezervă cu noul grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
26 martie 2003.
Nr. 165.
*) Anexa
la prezentul decret se comunică numai institutiilor interesate.
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 30 ianuarie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. (1) lit. g)
sintagma “cu titlu valabil” si lit. h) cu exceptia sintagmei “orice alte
imobile”, precum si ale art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul
juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22
decembrie 1989
Nicolae Popa - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Aurelia Popa - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin.
(1) lit. g) sintagma “cu titlu valabil” si lit. h) cu exceptia sintagmei “orice
alte imobile”, precum si ale art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind
regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie
1945 - 22 decembrie 1989, exceptie ridicată de Vlad Opran în Dosarul nr.
7.659/2001 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civilă.
Curtea dispune a se
face apelul si în dosarele nr. 175C/2002 si nr. 176C/2002, având în vedere că
atât obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, cât si autorul acesteia sunt
identice cu cele ale cauzei mentionate.
La apelul nominal este prezent autorul exceptiei,
lipsind celelalte părti, fată de care procedura de citare este legal
îndeplinită.
Curtea, din oficiu, pune în discutie conexarea
dosarelor.
Partea prezentă nu se opune conexării.
Reprezentantul Ministerului Public consideră că sunt
îndeplinite conditiile legale pentru conexare.
Curtea, în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr.
47/1992, republicată, si ale art. 164 alin. 1 si 2 din Codul de procedură
civilă, dispune conexarea dosarelor nr. 175C/2002 si nr. 176C/2002 la Dosarul
nr. 173C/2002, care este primul înregistrat.
Autorul exceptiei solicită admiterea exceptiei pentru
aceleasi motive pe care le-a invocat în fata instantei.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei, ca neîntemeiată, arătând că textele legale criticate nu
contravin prevederilor constitutionale. Se arată că art. 2 din Legea nr.
10/2001 stabileste obiectul reglementării acestei legi, iar art. 8 alin. (1)
din aceeasi lege exclude în mod expres de sub incidenta sa terenurile, al căror
regim juridic este reglementat prin Legea fondului funciar nr. 18/1991 si prin
Legea nr. 1/2000. Apreciază că solutia reglementării diferite a celor două
categorii de imobile este rezultatul optiunii legiuitorului, iar pe calea
controlului de constitutionalitate nu se pot modifica sau completa prevederile
legale criticate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarelor,
constată următoarele:
Prin Încheierile din 25 martie 2002, pronuntate în
dosarele nr. 7.658/2001, nr. 7.659/2001 si nr. 7.660/2001, Tribunalul
Bucuresti - Sectia a IV-a civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. (1) lit. g) sintagma “cu
titlu valabil” si lit. h) cu exceptia sintagmei “orice alte imobile”, precum si
ale art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor
imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, exceptie
ridicată de Vlad Opran.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine, în esentă, că textele criticate ar contraveni prevederilor art. 1, 11,
16, 20 si 21 din Constitutie, precum si prevederilor art. 5 alin. 2 din Pactul
international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale.
Instanta de judecată apreciază
exceptia de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată. Se arată că Legea nr.
10/2001, în ansamblu, reprezintă o lege specială de reparatie, continând norme
ce vizează diferite categorii de bunuri cărora le este specific faptul
preluării lor abuzive în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989. Potrivit
art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierile de sesizare
au fost communicate presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si
Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate. De asemenea, în conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea
nr. 35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Presedintele Camerei Deputatilor arată că
textele legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale. De
asemenea, consideră că asupra constitutionalitătii dispozitiilor art. 8 alin.
(2) din Legea nr. 10/2001 Curtea Constitutională s-a pronuntat prin Decizia nr.
353/2001, statuând că aceste dispozitii sunt constitutionale.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. Se arată că textul legal criticat nu
contravine prevederilor constitutionale. Obligatia proprietarului de a înapoia
chiriasului valoarea îmbunătătirilor necesare si utile se justifică - în opinia
Guvernului - prin considerente de echitate si reprezintă o aplicare a
principiului îmbogătirii fără justă cauză.
Avocatul Poporului apreciază de asemenea că exceptia
de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În opinia sa legiuitorul, reglementând
distinct situatia terenurilor agricole si forestiere, a făcut-o tot în
interesul proprietarilor, orice persoană, fără discriminare, fiind îndreptătită
să apeleze la procedurile speciale prin care s-a stabilit regimul juridic al
acestor bunuri. De asemenea, se arată că măsurile reparatorii prevăzute de lege
sunt valabile pentru toate categoriile de bunuri de natura celor reglementate.
Presedintele Senatului nu a
comunicat punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere
ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului,
rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si celor ale art. 1
alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei îl constituie dispozitiile art. 2
alin. (1) lit. g) sintagma “cu titlu valabil” si lit. h) cu exceptia sintagmei
“orice alte imobile”, precum si ale art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001
privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6
martie 1945 - 22 decembrie 1989, texte care au următoarea redactare:
- Art. 2: “(1) În sensul prezentei legi, prin imobile
preluate în mod abuziv se întelege: [É] g) orice alte imobile preluate de
stat cu titlu valabil, astfel cum este definit la art. 6 alin. (1) din Legea
nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia;
h) orice alte imobile preluate fără titlu valabil sau
fără respectarea dispozitiilor legale în vigoare la data preluării, precum si
cele preluate fără temei legal prin acte de dispozitie ale organelor locale ale
puterii sau ale administratiei de stat.” ;
- Art. 8 alin. (1): “Nu intră sub incidenta
prezentei legi terenurile al căror regim juridic este reglementat prin Legea
fondului funciar nr. 18/1991, republicată, si prin Legea nr. 1/2000 pentru
reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor
forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991
si ale Legii nr. 169/1997.”
Autorul exceptiei consideră, în esentă, că
dispozitiile criticate sunt neconstitutionale, deoarece exclud de sub incidenta
Legii nr. 10/2001 terenurile agricole si forestiere, el având în cauza de fată
o actiune în revendicarea unor terenuri forestiere.
Examinând criticile de neconstitutionalitate, Curtea
constată că acestea sunt neîntemeiate, exceptia urmând a fi respinsă.
Potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992,
republicată, “În exercitarea controlului, Curtea Constitutională se pronuntă
numai asupra problemelor de drept, fără a putea modifica sau completa
prevederea legală supusă controlului […]”, iar în conformitate cu art. 58
alin. (1) din Constitutie, “Parlamentul este organul reprezentativ suprem al
poporului român si unica autoritate legiuitoare a tării”.
Prin urmare, Curtea Constitutională nu are competenta
să modifice ori să completeze prevederea legală supusă controlului, deoarece
aceste atributii apartin în exclusivitate autoritătii legiuitoare. Solutia de
restituire a unor asemenea categorii de terenuri este rezultatul optiunii
legiuitorului si are la bază exercitarea dreptului pe care statul îl avea de a
decide asupra modului de reparare a injustitiilor si abuzurilor din legislatia
trecută cu privire la proprietatea funciară.
Astfel cum, în mod constant, a statuat Curtea
Constitutională în jurisprudenta sa, ca, de exemplu, în Decizia nr. 73/1995,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 177 din 8 august
1995, precum si prin Decizia nr. 136/1998, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 448 din 24 noiembrie 1998, “trebuie să se recunoască
statului dreptul de a hotărî neîngrădit asupra regimului juridic al bunurilor
intrate în proprietatea sa în baza unor titluri conforme cu legislatia
existentă în momentul dobândirii dreptului său de proprietate”.
Totodată, Curtea a mai statuat cu acelasi prilej că
“Această prerogativă a statului este pe deplin compatibilă cu competenta
instantelor judecătoresti de a stabili [É], în fiecare caz în parte,
valabilitatea titlului de preluare, ceea ce este în deplină concordantă cu
prevederile constitutionale”.
Solutia si motivarea cuprinse în deciziile mentionate
sunt valabile si în această cauză, nefiind aduse în discutie elemente noi, de
natură a determina o reconsiderare a jurisprudentei Curtii.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. (1) lit. g) sintagma “cu
titlu valabil” si lit. h) cu exceptia sintagmei “orice alte imobile”, precum si
ale art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor
imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989,
exceptie ridicată de Vlad Opran în dosarele nr. 7.658/2001, nr. 7.659/2001 si
nr. 7.660/2001 ale Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civilă.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 30 ianuarie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Maria Bratu
din 4 februarie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (2) din Legea
nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în
perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent.
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin.
(2) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în
mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, exceptie ridicată de
Prepozitura Ordinului Canonic Premonstratens din Oradea în Dosarul nr.
241/C/2002 a Tribunalului Bihor.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei, ca neîntemeiată, arătând că, asupra
constitutionalitătii textului legal criticat, Curtea s-a pronuntat prin Decizia
nr. 353/2001, statuând că aceste dispozitii sunt constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 19 martie 2002, pronuntată în
Dosarul nr. 241/C/2002, Tribunalul Bihor a sesizat Curtea Constitutională cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (2) din Legea
nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în
perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, exceptie ridicată de
Prepozitura Ordinului Canonic Premonstratens din Oradea într-o cauză având ca
obiect revendicarea unor imobile.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine că art. 8 alin. (2) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al
unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie
1989 contravine prevederilor art. 16 din Constitutie, întrucât face referire
“la nerepararea încălcării dreptului de proprietate al comunitătilor
minoritătilor nationale”. Este invocată si încălcarea prevederilor art. 20
alin. (2) din Legea fundamentală, întrucât textul criticat nu respectă Avizul
Consiliului Europei nr. 176/1993, care defineste conditiile de primire a
României, ca membru cu puteri depline, în acest organism european, si nici
Hotărârea Consiliului Europei nr. 1.123/1997, care prevede restituirea
bunurilor bisericesti în baza principiului “restitutio in integrum”.
De asemenea autorul exceptiei consideră că
dispozitiile legale criticate încalcă “principiul egalitătii formelor de
proprietate, discriminând în mod inadmisibil dreptul de proprietate al
imobilelor care au apartinut cultelor religioase sau comunitătilor
minoritătilor nationale în raport cu ceilalti titulari de drept de proprietate”
si contravenind astfel prevederilor art. 41 alin. (2) din Constitutie.
Tribunalul Bihor apreciază exceptia de
neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul său de vedere, arată că
textul legal criticat nu contravine prevederilor art. 16 alin. (1) din
Constitutie. Dimpotrivă, prin acest text se prevede că regimul juridic al imobilelor
care au apartinut cultelor religioase, fără distinctie, sau minoritătilor
nationale se va stabili prin acte normative speciale, iar până la adoptarea
acestora imobilele se indisponibilizează.
În legătură cu sustinerea potrivit căreia textul
criticat contravine prevederilor art. 20 alin. (2) din Constitutie, Guvernul
arată că aceste dispozitii constitutionale se referă la preeminenta pactelor si
tratatelor care privesc drepturile fundamentale ale omului, prevederile
constitutionale neputând fi extinse si la alte angajamente pe care România si
le-ar asuma prin acte cu caracter international.
Simpla amânare a reglementării situatiei juridice a
acestor imobile nu poate fi asimilată cu încălcarea obligatiei de restituire.
În ceea ce priveste încălcarea prevederilor art. 41 alin. (2) din Legea
fundamentală, Guvernul arată că “până în momentul stabilirii prin lege a
modului de restituire a imobilelor ce au apartinut cultelor religioase, nu se
pune problema ocrotirii vreunui drept de proprietate”.
Presedintii celor două camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate raportate la prevederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 8 alin. (2) din Legea nr. 10/2001 privind regimul
juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22
decembrie 1989, potrivit cărora: “Regimul juridic al imobilelor care au
apartinut cultelor religioase sau comunitătilor minoritătilor nationale,
preluate de stat sau de alte persoane juridice, va fi reglementat prin acte
normative speciale. Până la adoptarea acestor reglementări este interzisă
înstrăinarea imobilelor în cauză sau schimbarea destinatiei acestora.”
Analizând criticile de neconstitutionalitate, Curtea
constată că acestea sunt neîntemeiate, pentru cele ce urmează.
Art. 8 alin. (2) din Legea nr. 10/2001, criticat ca
fiind neconstitutional, stabileste că regimul juridic al imobilelor care au
apartinut cultelor religioase sau comunitătilor minoritătilor nationale, ce au
fost preluate de stat sau alte persoane juridice, va fi reglementat prin acte
normative speciale, iar până la adoptarea unor asemenea reglementări
înstrăinarea sau schimbarea destinatiei imobilelor în cauză este interzisă.
Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine, în
esentă, că aceste prevederi încalcă dispozitiile constitutionale ale art. 16,
20 si ale art. 41 alin. (2).
Examinând aceste sustineri, Curtea observă că art. 8
alin. (2) din Legea nr. 10/2001 nu stabileste vreo distinctie sau discriminare
în sensul celor arătate de către autorul exceptiei, astfel că nu se poate
retine încălcarea art. 16 din Constitutie. Dimpotrivă, prin dispozitia legală
criticată se prevede că regimul juridic al imobilelor ce au apartinut cultelor
religioase, fără distinctie, sau minoritătilor nationale se va stabili prin
acte normative speciale, iar până la adoptarea acestora imobilele se
indisponibilizează.
În legătură cu încălcarea dispozitiilor art. 20 din
Constitutie, referitoare la interpretarea si aplicarea drepturilor si libertătilor
cetătenesti în concordantă cu prevederile tratatelor si pactelor internationale
la care România este parte, precum si preeminenta acestor reglementări în
situatia existentei unor neconcordante între ele si reglementările interne,
Curtea constată că textul constitutional face vorbire de pacte si tratate
internationale si nu se referă si la alte angajamente pe care România si le-ar
asuma prin alte acte cu caracter international.
De altfel, asupra constitutionalitătii art. 8 alin.
(2) din Legea nr. 10/2001, în raport cu prevederile art. 16 si 20 din Legea
fundamentală, Curtea s-a pronuntat prin Decizia nr. 353 din 19 decembrie 2001,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 15 februarie
2002, constatând că acest text este constitutional.
Curtea constată că nu au intervenit elemente noi de
natură a determina o modificare a jurisprudentei sale, astfel că exceptia
urmează a fi respinsă.
În ce priveste sustinerea potrivit căreia acest text
contravine prevederilor art. 41 alin. (2) din Legea fundamentală, Curtea în
jurisprundenta sa, de exemplu prin Decizia nr. 73 din 19 iulie 1995, publicată
în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 177 din 8 august
1995 si prin Decizia nr. 136 din 21 octombrie 1998, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 448 din 24 noiembrie 1998, a statuat că prevederile
privind garantarea si ocrotirea proprietătii, potrivit art. 41 din Constitutie,
se aplică numai după reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate.
Considerentele din această decizie sunt valabile si în
prezenta cauză, întrucât nu au intervenit elemente noi de natură a determina o
reconsiderare a jurisprudentei Curtii.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1)
lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 8 alin. (2) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al
unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie
1989, exceptie ridicată de Prepozitura Ordinului Canonic Premonstratens din
Oradea în Dosarul nr. 241/C/2001 al Tribunalului Bihor.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 4 februarie
2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Maria Bratu
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
darea în folosintă gratuită a unor imobile proprietate publică a statului,
aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului, unor federatii
sportive nationale
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 17 din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu completările ulterioare, precum si al art. 80 alin. (14) si art. 94 din
Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă darea în folosintă gratuită, pe o
perioadă de 10 ani, unor federatii sportive nationale, persoane juridice de
drept privat, de utilitate publică, fără scop lucrativ, a unor bunuri imobile
proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului
Tineretului si Sportului, reprezentând spatii cu destinatie de sediu al
acestora.
Art. 2. - Spatiile cu destinatie de sediu si
federatiile sportive nationale care le primesc în folosintă gratuită sunt
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3. - Predarea-preluarea bunurilor prevăzute la
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4. - Cheltuielile aferente consumului de energie
electrică, gaze, apă, canal, telefon, precum si celelalte cheltuieli privind
folosinta si întretinerea bunurilor prevăzute la art. 1, inclusiv impozitele si
taxele locale
corespunzătoare, se suportă de federatiile sportive
nationale pe bază de contract încheiat cu Ministerul Tineretului si Sportului
sau cu unitătile subordonate acestuia, prevăzute în anexă.
Art. 5. - Dreptul de folosintă gratuită al
federatiilor sportive nationale asupra bunurilor primite conform art. 1
încetează în situatia în care Ministerul Tineretului si Sportului constată că
bunurile nu sunt folosite potrivit destinatiei lor.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul tineretului si sportului,
Georgiu Gingăras
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
20 martie 2003.
Nr. 310.
DATELE DE IDENTIFICARE
a
bunurilor imobile (spatii cu destinatia de birouri), aflate în administrarea
Ministerului Tineretului si Sportului, date în folosintă gratuită unor
federatii sportive nationale
Nr.crt. |
Nr. Ministerul Finantelor Publice |
Cod clasificare |
Adresa bunurilor imobile care se dau în folosintă |
Persoana juridică de la care se dau în folosintă bunurile imobile |
Persoana juridică la care se dau în folosintă bunurile imobile |
Caracteristicile tehnice ale bunurilor imobile |
1. |
34.228 |
8.29.04 |
Municipiul Bucuresti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2 |
Ministerul
Tineretului si Sportului |
Federatia Română de Volei Federatia Română de Tenis de Masă Federatia Română de Schi-Biatlon Federatia Română de Canotaj Federatia Română de Bob si Sanie Federatia
Aeronautică Română Federatia Română de Polo Federatia Română de Karate Traditional Federatia Română de Dans Sportiv Federatia Română de Gimnastică Federatia Română de Yachting Federatia Română de Caiac-Canoe Federatia Română de Lupte Federatia Română de Haltere Federatia Română de Popice Federatia Română Sportul pentru Toti Federatia Română de Gimnastică Ritmică Federatia Română de Tenis Federatia Română de Şah Federatia Română de Biliard Federatia Română de Ciclism Federatia Română de Fotbal-Tenis Federatia Română de Badminton Federatia Română de Box Federatia Română de Baschet Federatia Română Sportul pentru Persoane cu Handicap |
Camerele 503, 505,
506, 507 = 66,52 m2 Camerele 508, 509, 510 = 62,15 m2 Camerele 511, 512 =
33,30 m2 Camerele 513, 514, 515 = 60,69 m2 Camerele 516, 517 =
27,40 m2 Camera 518 = 15,13
m2 Camerele 521,
522, 523 = 41,67 m2 Camera 525 = 20,59
m2 Camera 603 = 19,21
m2 Camerele 604, 605,
606, 607, 608 = 109,92 m2 Camera 609 = 10,90
m2 Camerele 610,
611, 612 = 58,80 m2 Camerele 613, 617, 618 = 78,92 m2 Camerele 614,
615, 616 = 47,18 m2 Camerele 619, 620 =
51,30 m2 Camerele 621, 622 =
46,96 m2 Camera 703 = 19,21
m2 Camerele 704, 705, 706 = 55,10 m2 Camerele 707, 708, 709 = 67,90 m2 Camera 710 = 16,61
m2 Camerele 711, 712 =
41,98 m2 Camera 713 = 21,05
m2 Camera 714 = 18,81
m2 Camerele 715, 716,
717, 718 = 86,26 m2 Camerele 719, 720,
721, 722 = 98,26 m2 Camerele 9, 18
(parter) = 38,45 m2 |
2. |
34.224 |
8.29.04 |
Municipiul Bucuresti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2 |
Ministerul Tineretului si Sportului - Complexul Sportiv National “Lia Manoliu” (Sediul central) |
Federatia Română de Arte Martiale Federatia Română de Arte Martiale de Contact Federatia Română de Baseball si Softball Federatia Română de Culturism si Fitness Federatia Română de Karate Modern Federatia Română de Taekwondo Federatia Română de Karate Traditional Federatia Română de Alpinism si Escaladă Federatia Română de Patinaj Federatia Română de Motociclism Federatia Română de Oină Federatia Română de Radioamatorism Federatia Română de Bridge Federatia Română de Scrabble Federatia Română de Orientare Federatia Română de Oină, Federatia Română de Radioamatorism, Federatia Română de Bridge si Federatia Română de Orientare |
1 cameră = 20,50 m2 1 cameră = 20,50 m2 2 camere = 38,08 m2 1 cameră = 20,50 m2 1 cameră = 20,50 m2 1 cameră = 19,04 m2 1 cameră = 20,50 m2 1 cameră = 20,50 m2 2 camere = 44,14 m2 1 cameră = 50,37 m2 1 cameră = 11,84 m2 2 camere = 23,66 m2 1 cameră = 11,84 m2 1 cameră = 11,84 m2 1 cameră = 11,84 m2 au în folosintă
gratuită exclusivă: - 2 holuri = 131,74
m2 - grupuri sanitare
= 31,25 m2 |
|
34.210 |
8.29.04 |
Municipiul Bucuresti, Bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2 |
Ministerul
Tineretului si Sportului - Complexul Sportiv National “Lia Manoliu” (Complexul de natatie si atletism) |
Federatia Română de
Natatie si
Pentatlon (inclusiv holuri si
grupuri sanitare) |
Birouri = 116,15 m2 |
3. |
101.319 |
8.29.04 |
Municipiul Bucuresti, Parcul Tineretului, sectorul 4 |
Ministerul
Tineretului si Sportului - Complexul Sportiv National “Sala Polivalentă” |
Federatia Română de Go Federatia Ecvestră Română Federatia Română de Modelism Federatia Română de Tir cu Arcul |
Camera 203 = 20,80
m2 Camera 219 = 28,16
m2 Camera 210 = 28,60
m2 Camera 220 = 22,60
m2 |
privind
aprobarea înfiintării pe lângă Ministerul Tineretului si Sportului a unei
activităti finantate integral din venituri proprii
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 67 din
Legea nr. 500/2002 privind finantele publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă înfiintarea pe lângă
Ministerul Tineretului si Sportului a unei activităti finantate integral din
venituri proprii, denumită în continuare activitatea, constând în:
a) premierea sportivilor, antrenorilor si a altor
tehnicieni pentru rezultatele obtinute la campionatele mondiale si europene,
precum si premierea altor persoane, conform dispozitiilor legale;
b) activităti de promovare a educatiei fizice si
sportului si a valorilor si politicilor europene privind toleranta,
fairplay-ul, prevenirea violentei pe terenurile de sport si în tribune, lupta
împotriva dopajului;
c) activităti stiintifice pe bază de contracte de
cercetare, informare, documentare, precum si organizarea de conferinte si alte
manifestări stiintifice în domeniul sportului;
d) activităti de instruire si perfectionare a
personalului, precum si de consultantă în domeniul sportului;
e) activităti de promovare si dezvoltare a relatiilor
si schimburilor internationale în domeniul sportului;
f) activităti de dezvoltare a fondului documentar în
domeniul educatiei fizice si sportului prin achizitii de carte si alte
publicatii, materiale audio-video, servicii editoriale si altele asemenea;
g) informatizarea activitătii sportive;
h) activităti privind organizarea si evidenta
structurilor sportive;
i) efectuarea probelor de control doping;
j) activităti privind dotarea bazei materiale sportive
aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului cu bunuri de
natura mijloacelor fixe;
k) activităti privind dotarea institutiilor publice
care desfăsoară activitate sportivă, precum si a structurilor sportive cu
materiale si echipament sportiv.
(2) Activitatea prevăzută la alin. (1) se încadrează
la acelasi capitol bugetar la care este încadrat si ordonatorul de credite pe
lângă care s-a înfiintat.
Art. 2. - (1) Finantarea activitătii prevăzute la art.
1 se realizează integral din venituri proprii constând din:
a) venituri provenite din încasarea cotei de 1% din
taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigări si băuturi
alcoolice, stabilite potrivit legii;
b) venituri provenite din încasările Companiei
Nationale Loteria Română” - S.A., stabilite potrivit legii;
c) donatii si sponsorizări;
d) alte venituri, în conditiile legii.
(2) Cheltuielile curente si de capital ce se
efectuează pentru realizarea activitătii prevăzute la art. 1 se finantează
integral din veniturile proprii prevăzute la alin. (1).
Art. 3. - (1) Bugetul de venituri si cheltuieli pentru
activitatea prevăzută la art. 1 se aprobă o dată cu bugetul Ministerului
Tineretului si Sportului, conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Excedentul anual rezultat din executia bugetului
de venituri si cheltuieli prevăzut la alin. (1) se reportează în anul următor
cu aceeasi destinatie.
(3) Executia de casă a bugetului de venituri si
cheltuieli al activitătii prevăzute la art. 1 se realizează prin trezoreria
statului, conform prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finantele publice.
(4) Raportarea executiei de casă a bugetului de
venituri si cheltuieli al activitătii prevăzute la art. 1 se efectuează în
conformitate cu instructiunile emise de Ministerul Finantelor Publice.
Art. 4. - Ministerul Tineretului si Sportului poate
utiliza personal de specialitate pentru realizarea activitătii prevăzute la
art. 1.
Art. 5. - În relatiile contractuale activitatea
prevăzută la art. 1 este reprezentată de persoanele autorizate ale institutiei
publice care o organizează.
Art. 6. - Contractele aflate în derulare, care au ca
obiect actiuni ce se desfăsoară în cadrul activitătii prevăzute la art. 1, vor
fi derulate în continuare în conditiile prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul tineretului si sportului,
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
20 martie 2003.
Nr. 311.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AUTORITATEA
NATIONALĂ DE REGLEMENTARE
ÎN
DOMENIUL ENERGIEI
privind functionarea pietei de
energie electrică având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.524/2002
În temeiul art. 4, al art. 5 pct. 3, 4 si 26, al art.
9 alin. (4) si (5) si al art. 91 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 29/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 99/2000, cu modificările ulterioare,
precum si al art. 37 alin. (2), al art. 41 alin. (1) si (2) si al art. 70 lit.
a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrică
si termică, cu modificările ulterioare,
având în vedere asigurarea stabilitătii tarifului la
energia electrică livrată consumatorilor captivi, dispozitiile Hotărârii
Guvernului nr. 48/2002 pentru majorarea gradului de deschidere a pietei
energiei electrice, dispozitiile Hotărârii Guvernului nr. 1.342/2001 privind
reorganizarea Societătii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei
Electrice “Electrica” - S.A., precum si dispozitiile Hotărârii Guvernului nr.
1.524/2002 privind reorganizarea Societătii Comerciale de Producere a Energiei
Electrice si Termice “Termoelectrica” - S.A. si functionarea unor societăti
comerciale în domeniul energetic,
în conformitate cu prevederile procesului-verbal al
sedintei Comitetului de reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei din data de 21 martie 2003,
presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se completează si/sau se modifică,
conform prevederilor din anexa*) care face parte integrantă din prezentul
ordin, următoarele reglementări:
a) Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr. 34/2002 privind functionarea pietei angro
de energie electrică în conditiile reorganizării Societătii Comerciale de
Distributie si Furnizare a Energiei Electrice “Electrica” - S.A., publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 897 din 11 decembrie 2002;
b) Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr. 127/2002 privind achizitionarea de către
Compania Natională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A. a
energiei electrice corespunzătoare acoperirii pierderilor din reteaua de
transport;
c) Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei nr. 1/2003 privind stabilirea elementelor pentru
facturarea serviciului de transport al energiei electrice aferente pietei
consumatorilor captivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 97 din 17 februarie 2003.
(2) Orice alte dispozitii contrare din reglementările
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei se modifică în
conformitate cu prevederile prezentului ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - (1) Începând cu data intrării în vigoare a
prezentului ordin Societatea Comercială “Hidroelectrica” - S.A. nu mai are
dreptul să încheie contracte pe piata concurentială pentru furnizare de energie
electrică, din productie proprie, la consumatori eligibili, la furnizori de
energie electrică sau pentru export.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1)
contractele de export pentru care Societatea Comercială “Hidroelectrica” - S.A.
a obtinut aprobarea Ministerului Industriei si Resurselor, pe baza avizului
prealabil al Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei.
(3) Contractele încheiate de Societatea Comercială
“Hidroelectrica” - S.A. pe piata concurentială vor fi derulate în continuare
până la încetare si nu vor mai fi modificate prin acte aditionale după data
intrării în vigoare a prezentului ordin, în sensul prelungirii duratei sau
cresterii cantitătilor de energie electrică total contractate.
Art. 4. - Participarea la piata angro de energie
electrică si operatorul pietei de energie electrică vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Departamentele si directiile de specialitate
din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domenul Energiei vor urmări
respectarea prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei,
Ion Lungu
Bucuresti,
24 martie 2003.
Nr. 7.
*) Anexa
la prezentul ordin se publică pe pagina web a Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei: www.anre.ro; pe aceeasi pagină web se vor
publica Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei nr. 127/2002, Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr. 34/2002, Ordinul presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1/2003,
modificate prin prezentul ordin.
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
privind
adoptarea unor reglementări tehnice comune europene ca reglementări tehnice
nationale
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.337/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.594/2002 privind organizarea si functionarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite
prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se adoptă ca reglementări tehnice
nationale pentru echipamente terminale de telecomunicatii reglementările
tehnice comune europene care includ standardele elaborate de Institutul
European de Standardizare în Telecomunicatii (ETSI), prevăzute în anexa la
prezentul ordin.
(2) Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Specificatiile tehnice nationale CD 2.9.1.1,
CD 2.9.1.3, CD 2.9.2.1, CS 2.9.3, CD 2.10.1.1, CD 2.2.1.2, CD 2.2.1.4 si CD
2.2.1.5 îsi încetează aplicabilitatea la data intrării în vigoare a prezentului
ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, si va fi pus în aplicare prin grija Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si a Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Comunicatii si
Informatică nr. 106/2000 privind aprobarea aplicării reglementărilor tehnice
europene pentru echipamentele terminale de telecomunicatii, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 343 din 24 iulie 2000.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Bucuresti,
18 martie 2003.
Nr. 86.
LISTA
cuprinzând standardele (TBR) elaborate de Institutul
European de Standardizare în Telecomunicatii (ETSI), incluse în reglementările
tehnice comune europene (CTR) adoptate ca reglementări tehnice nationale pentru
echipamente terminale de telecomunicatii
- EN 301 401 (v 1.2.6-1999) - Cerinte esentiale
pentru echipamente terminale de date (DTE) ce se conectează la retele publice
care au caracteristici de retea fizice si electrice bazate pe Recomandările
ITU-T din seriile V
- TBR 003 (Edition 1-1995 si Amendment 1-1997)
Retea digitală cu servicii integrate (ISDN); Cerinte
esentiale pentru echipamente terminale ce se conectează la o retea digitală cu
servicii integrate (ISDN) utilizând accesul de bază ISDN (ISDN BRA)
- TBR 004 (Edition 1-1995 si Amendment 1-1997) -
Retea digitală cu servicii integrate (ISDN); Cerinte
esentiale pentru echipamente terminale ce se conectează la o retea digitală cu
servicii integrate (ISDN) utilizând accesul primar ISDN (ISDN PRA)
- TBR 006 (Edition 3-1999) - Cerinte esentiale
generale pentru echipamente terminale DECT (Digital Enhanced Cordless
Telecommunications - Telecomunicatii digitale fără cordon modernizate)
- TBR 008 (Edition 2-1998 si Corrigendum-2000) -
Retea digitală cu servicii integrate (ISDN); Teleserviciu în banda telefonică
de 3,1 kHz; Cerinte esentiale pentru terminale cu microreceptor
- TBR 010 (Edition 3-1999) - Cerinte esentiale
generale pentru echipamente terminale DECT (Digital Enhanced Cordless
Telecommunications - Telecomunicatii digitale fără cordon modernizate);
Aplicatii de telefonie
- TBR 012 (Edition 1-1993 si Amendment 1-1996) -
Cerinte tehnice pentru clauza retelei deschise (ONP - Open Network Provision);
Linii închiriate digitale pentru fluxuri de 2048 kbps nestructurate (D2048U);
Cerinte esentiale pentru interfata de echipament terminal
- TBR 013 (Edition 1-1996) - Cerinte tehnice
pentru clauza retelei deschise (ONP - Open Network Provision); Linii închiriate
digitale pentru fluxuri de 2048 kbps structurate (D2048S); Cerinte esentiale
pentru interfata de echipament terminal
- TBR 014 (Edition 1-1994 si Amendment 1-1996) -
Linii închiriate digitale fără restrictii, cu debit binar de 64 kbps, cu
integritate de octet (D64U); Cerinte esentiale pentru interfata de echipament
terminal
- TBR 015 (Edition 1-1997) - Linii închiriate
analogice, pe două fire, cu lărgime de bandă vocală, de calitate obisnuită si
specială (A2O si A2S); Cerinte esentiale pentru interfata de echipament
terminal
- TBR 017 (Edition 1-1997) - Linii închiriate
analogice, pe 4 fire, cu lărgime de bandă vocală, de calitate obisnuită si
specială (A4O si A4S); Cerinte esentiale pentru interfata de echipament
terminal
- TBR 019 (Edition 5-1998) - Sistem celular
digital european de telecomunicatii (Faza 2); Cerinte esentiale pentru statii
mobile GSM; Acces
- TBR 020 (Edition 3-1997) - Sistem celular
digital european de telecomunicatii (Faza 2); Cerinte esentiale pentru statii
mobile GSM; Telefonie
- TBR 021 (Edition 1-1998) - Echipamente
terminale (TE); Cerinte esentiale pentru aprobare paneuropeană privind
conectarea la retele telefonice comutate publice (PSTNS) analogice a echipamentelor terminale
(altele decât cele ce asigură serviciu de telefonie vocală) si care, dacă sunt
prevăzute să adreseze reteaua, realizează aceasta prin intermediul semnalizării
multifrecventă (DTMF)
- TBR 022 (Edition 1-1997 si Amendment 1-1998) -
Cerinte esentiale generale pentru echipamente terminale DECT (Digital Enhanced
Cordless Telecommunications - Telecomunicatii digitale fără cordon
modernizate); Aplicatii DECT GAP (Generic Access Profile)
- TBR 024 (Edition 1-1997) - Linii închiriate
digitale pentru fluxuri de 34 Mbps structurate si nestructurate (D34S si D34U);
Cerinte esentiale pentru interfata de echipament terminal
- TBR 025 (Edition 1-1997) - Linii închiriate
digitale pentru fluxuri de 140 Mbps structurate si nestructurate (D140S si
D140U); Cerinte esentiale pentru interfata de echipament terminal
- TBR 031 (Edition 2-1998) - Sistem celular
digital de telecomunicatii (Faza 2); Cerinte esentiale pentru statii mobile în
bandă duală DCS 1800 si GSM 900; Acces
- TBR 032 (Edition 2-1998) - Sistem celular
digital de telecomunicatii (Faza 2); Cerinte esentiale pentru statii mobile în
bandă duală DCS 1800 si GSM 900; Telefonie - TBR 033 (Edition 1-1997) -
Retea digitală cu servicii integrate (ISDN); Cerinte esentiale pentru
echipamente terminale ce transferă informatia în mod pachet si se conectează la
o retea digitală cu servicii integrate (ISDN) utilizând accesul de bază ISDN
(ISDN BRA)
- TBR 034 (Edition 1-1997) - Retea digitală cu
servicii integrate (ISDN); Cerinte esentiale pentru echipamente terminale ce
transferă informatia în mod pachet si se conectează la o retea digitală cu
servicii integrate (ISDN) utilizând accesul primar ISDN (ISDN PRA)
- TBR 036 (Edition 1-1998) - Accesul DECT către
retele terestre mobile publice de tip GSM (GSM PLMNS) pentru
aplicatii vocale cu lărgimea de bandă 3,1 kHz;
- EN 301 437 (v 1.1.1-1999) - Echipamente
terminale (TE); Cerinte esentiale pentru aprobare paneuropeană privind
conectarea la retele telefonice comutate publice (PSTNS)
analogice a echipamentelor terminale ce asigură serviciu de telefonie vocală si
care, dacă sunt prevăzute să adreseze reteaua, realizează aceasta prin
intermediul semnalizării multifrecventă (DTMF)
- TBR 038 (Edition 1-1998) - Retea telefonică
comutată publică (PSTN); Cerinte esentiale pentru un echipament terminal
încorporând functia microreceptorului analogic capabil să suporte serviciul
cazului justificat, când este conectat la interfata analogică a PSTN în Europa
- TBR 040 (Edition 1-1998) - Telecomunicatii
digitale fără cordon modernizate (DECT); Retea digitală cu servicii integrate
(ISDN); Cerinte esentiale pentru echipamente terminale destinate aplicatiilor
ce necesită interoperabilitatea DECT/ISDN.
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
privind
aprobarea listei cuprinzând standardele române care adoptă standarde europene
armonizate, ale căror prevederi se referă la echipamente sub presiune
Având în vedere prevederile art. 25 alin. (1) din
Hotărârea Guvernului nr. 752/2002 privind stabilirea conditiilor de introducere
pe piată a echipamentelor sub presiune,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 19/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul industriei si resurselor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă lista cuprinzând standardele
române care adoptă standardele europene armonizate, ale căror prevederi se
referă la echipamente sub presiune, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
13 martie 2003.
Nr. 139.
ANEXĂ
standardelor
române care adoptă standarde europene armonizate, ale căror prevederi se referă
la echipamente sub presiune
Nr. crt.
|
Numărul de referintă |
Titlul |
1. |
SR EN 378-1:2002 |
Sisteme de răcire si
pompe de căldură. Conditii de securitate si de mediu. Partea 1: Conditii de
bază, definitii, clasificare si criterii de alegere |
2. |
SR EN 378-2:2002 |
Sisteme de răcire si
pompe de căldură. Conditii de securitate si de mediu. Partea 2: Proiectare,
executie, încercări, marcare si documente |
3. |
SR EN 378-3:2002 |
Sisteme de răcire si
pompe de căldură. Conditii de securitate si de mediu. Partea 3: Instalatie în
situ si protectia persoanelor |
4. |
SR EN 378-4:2002 |
Sisteme de răcire si
pompe de căldură. Conditii de securitate si de mediu. Partea 4: Functionare,
întretinere, reparare si recuperare |
5. |
SR EN 1252-1:2002 |
Recipiente
criogenice. Materiale. Partea 1: Conditii de rezistentă pentru temperaturi
mai mici de Đ 80 grade C |
6. |
SR EN 1289:2002 |
Examinări
nedistructive ale sudurilor. Examinarea cu lichide penetrante a îmbinărilor sudate.
Niveluri de acceptare |
7. |
SR EN 1291:2002 |
Examinări
nedistructive ale sudurilor. Examinarea cu pulberi magnetice a îmbinărilor sudate.
Niveluri de acceptare |
8. |
SR EN 1593:2002 |
Examinări
nedistructive. Încercarea de etanseitate. Tehnica prin emisia de bule |
9. |
SR EN 1626:2002 |
Recipiente
criogenice. Robinete pentru uz criogenic |
10. |
SR EN 1708-1:2002 |
Sudare. Detalii de
bază ale îmbinărilor sudate din otel. Partea 1: Componente supuse la presiune |
11. |
SR EN 1711:2002 |
Examinări
nedistructive ale sudurilor. Examinarea prin curenti turbionari a îmbinărilor
sudate prin analiza în plan complex |
12. |
SR EN 1779:2002 |
Examinări
nedistructive. Încercarea de etanseitate. Criterii de alegere a metodei si a tehnicii |
13. |
SR EN 1984:2002 |
Robinetărie
industrială. Robinete cu sertar de otel |
14. |
SR EN ISO
9605-5:2002 |
Calificarea
sudorilor. Sudare prin topire. Partea 5: Titan si aliaje de titan, zirconiu sI
aliaje de zirconiu |
15. |
SR EN 10028-1:2002 |
Produse plate din otel
pentru recipiente sub presiune. Partea 1: Conditii tehnice generale |
16. |
SR EN 10222-2:2002 |
Piese forjate din otel
pentru recipiente sub presiune. Partea 2: Oteluri feritice sI martensitice cu
caracteristici specificate la temperatură ridicată |
17. |
SR EN 10222-3:2002 |
Piese forjate din otel
pentru recipiente sub presiune. Partea 3: Oteluri aliate cu nichel cu
caracteristici specificate la temperatură scăzută |
18. |
SR EN 10222-4:2002 |
Piese forjate din otel
pentru recipiente sub presiune. Partea 4: Oteluri sudabile cu granulatie fină
cu limita de curgere ridicată |
19. |
SR EN 10222-5:2002 |
Piese forjate din otel
pentru recipiente sub presiune. Partea 5: Oteluri inoxidabile martensitice,
austenitice si austenito-feritice |
20. |
SR EN 10269:2002 |
Oteluri si aliaje
de nichel pentru elemente de fixare cu caracteristici specificate la temperatură
ridicată si/sau scăzută |
21. |
SR EN 10272:2002 |
Bare de otel
inoxidabil pentru recipiente sub presiune |
22. |
SR EN 12263:2002 |
Sisteme de răcire si
pompe de căldură. Dispozitive - întrerupătoare pentru limitarea presiunii.
Conditii si încercări |
23. |
SR EN 12300:2002 |
Recipiente
criogenice. Curătire |
24. |
SR EN 12392:2002 |
Aluminiu si aliaje
de aluminiu. Produse obtinute prin deformare plastică. Conditii speciale
pentru produsele destinate fabricării echipamentelor sub presiune |
25. |
SR EN 12420:2002 |
Cupru si aliaje de
cupru. Piese forjate |
26. |
SR EN 12434:2002 |
Vase criogenice.
Racorduri flexibile pentru uz criogenic |
27. |
SR EN 12451:2002 |
Cupru si aliaje de
cupru. Tevi rotunde fără sudură pentru schimbătoare de căldură |
28. |
SR EN 12452:2002 |
Cupru si aliaje de
cupru. Tevi laminate, fără sudură, cu aripioare pentru schimbătoare de
căldură |
29. |
SR EN 12517:2002 |
Examinări
nedistructive ale sudurilor. Examinarea radiografică a îmbinărilor sudate. Niveluri
de acceptare |
30. |
SR EN 13133:2002 |
Lipire tare.
Calificarea operatorilor de lipire tare |
31. |
SR EN 13134:2002 |
Lipire tare.
Calificarea procedurilor de lipire tare |
*) Pentru
prezentul standard de materiale, prezumtia de conformitate cu cerintele
esentiale de securitate se limitează la datele tehnice ale materialelor din
standard si nu presupune faptul că materialul este adecvat pentru un echipament
specific. În conescintă, datele tehnice cuprinse în standardul de material
trebuie evaluate, având în vedere cerintele de proiectare pentru echipamente
specifice, în scopul verificării faptului că cerintele esentiale pentru
echipamentele sub presiune sunt satisfăcute.
CONSILIUL
CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de Societatea Comercială “Bega” - S.A.
Timisoara prin dobândirea controlului unic direct asupra Societătii Comerciale
“Romtensid” - S.A. Timisoara
Presedintele Consiliului Concurentei, în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si
procedură al Consiliului Concurentei;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor
economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei
relevante, în scopul stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor date în aplicarea art. 33 alin. (2)
din Legea concurentei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a
concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrată la
Consiliul Concurentei cu nr. RS-329 din 19 decembrie 2001;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-329
din 19 decembrie 2001;
9. Notei Departamentului bunuri industriale cu privire
la concentrarea economică notificată, având în vedere următoarele:
1. Concentrarea economică s-a realizat la data de 14
decembrie 2001 prin încheierea între Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului si Societatea Comercială “Bega” - S.A. Timisoara a
unui contract de vânzare-cumpărare de actiuni, reprezentând 69,943% din
capitalul social al Societătii Comerciale “Romtensid” - S.A. Timisoara. Prin
această operatiune, Societatea Comercială “Bega” - S.A. Timisoara a dobândit
controlul unic direct asupra Societătii Comerciale “Romtensid” - S.A.
Timisoara.
2. Societatea achizitoare, Societatea Comercială
“Bega” - S.A. Timisoara, este o societate românească controlată direct de
domnul Valentin Marius Cristescu si face parte din grupul de firme controlate
de acesta.
Conform statutului, obiectul principal de activitate
al Societătii Comerciale “Bega” - S.A. Timisoara este comercializarea en gros
si en d.tail a diferite mărfuri alimentare si nealimentare. Efectiv, această
societate
comercială prestează diverse servicii, în special în
închirierea de spatii cu destinatie comercială.
3. Societatea comercială achizitionată desfăsoară
activităti în domeniul producerii si comercializării de diverse produse
chimice, care în concentratii diferite si în combinatie cu diversi aditivi fac
să rezulte produse auxiliare utilizate în diferite sectoare industriale.
4. Nici o altă societate comercială din cadrul
grupului de firme controlate de domnul Valentin Marius Cristescu nu desfăsoară
activitate de productie pentru produse similare cu cele ale Societătii
Comerciale “Romtensid” - S.A. Timisoara.
5. Având în vedere că:
- produsele chimice auxiliare utilizate în industria
textilă si de pielărie au ponderea cea mai însemnată în cifra de afaceri
realizată de Societatea Comercială “Romtensid” - S.A. Timisoara; si - pentru
aceste produse societatea detine segmentul de piată cel mai ridicat, s-a
stabilit că piata ce defineste operatiunea de concentrare economică este cea a
produselor chimice auxiliare utilizate în industria textilă si de pielărie.
6. Datorită specificului lor, produsele Societătii
Comerciale “Romtensid” - S.A. Timisoara se comercializează în toată tara, ceea
ce face ca piata geografică să fie definită ca piată natională.
7. Pe această piată mai activează si alte societăti
comerciale, producători autohtoni si comercianti de produse similare importate,
care la acest moment asigură concurenta pe această piată.
8. Analizând în perspectivă, cererea este în scădere datorită faptului că în România, în sectoarele de pielărie si textile, tendinta este de a se lucra în sistem lohn.
9. Prin concentrarea economică analizată, segmentul
detinut de Societatea Comercială “Romtensid” - S.A. Timisoara pe piata
produselor auxiliare utilizate în industria textilă si de pielărie nu se
modifică. În anul 2001 acesta avea valoarea de circa 33%.
10. Situatia comparativă a preturilor practicate de
participantii activi pe piata relevantă definită ilustrează preturi aproximativ
egale pentru toti concurentii activi, preturile practicate de Societatea
Comercială “Romtensid” - S.A. Timisoara fiind în general mai mici.
11. Prin dobândirea controlului unic direct la
Societatea Comercială “Romtensid” - S.A. Timisoara de către Societatea
Comercială “Bega” - S.A. Timisoara structura pietei nu suferă modificări cu
efecte anticoncurentiale. Efectul operatiunii este reprezentat de infuzia de
capital de care societatea achizitionată va beneficia ca urmare a realizării
operatiunii.
12. Operatiunea de concentrare economică realizată nu
creează si nu consolidează o pozitie dominantă si nu are ca efect restrângerea,
împiedicarea sau denaturarea concurentei,
DECIDE:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51
alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si ale art. 9.1 lit. b) din
partea a III-a, cap. II din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor
economice, se autorizează concentrarea economică realizată, constatându-se că,
desi operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a
fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare, prevăzută la art. 33
alin. (2) din Legea nr. 21/1996, este de 4.530.646 lei si se va plăti cu ordin
de plată tip trezorerie la bugetul de stat, în contul nr. 361280036300, deschis
la Banca Natională a României - Sucursala Judetului Timis, beneficiar
Trezoreria Municipiului Timisoara, cu mentiunea “Taxe si tarife pentru
eliberarea de licente si autorizatii de functionare”. Pe versoul ordinului de
plată, în rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr. 20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30
(treizeci) de zile de la data emiterii prezentei decizii. O copie de pe ordinul
de plată va fi transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la
data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi
atacată, conform dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea nr. 21/1996, în
termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia
contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin.
(1) din Legea nr. 21/1996, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale “Bega” -
S.A. Timisoara.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si Secretariatul general vor urmări aducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică de
Secretariatul general al Consiliului Concurentei la:
1. Societatea achizitoare
1. Societatea Comercială “Bega” - S.A.
Timisoara
1. Timisoara, Str. Bocsei nr. 3, judetul
Timis, cod 1900
1. Tel./fax: 056/293 111, 190 210
2. Societatea achizitionată
1. Societatea Comercială “Romtensid” - S.A.
Timisoara
1. Timisoara, Calea Buziasului nr. 3, judetul
Timis,
1. cod 1900
1. Tel./fax: 056/222 167, 222 105
p. Presedintele Consiliului Concurentei,
Vasile Seclăman
Bucuresti,
22 mai 2002.
Nr. 181.