MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 819
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 19 noiembrie 2003
SUMAR
LEGI SI DECRETE
469. - Lege privind producerea si valorificarea
legumelor, florilor si plantelor ornamentale de seră
729. - Decret pentru promulgarea Legii privind
producerea si valorificarea legumelor, florilor si plantelor ornamentale de
seră
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 418 din 11 noiembrie 2003 referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Hotărârii Consiliului de
Ministri nr. 2.282/1969 pentru aprobarea Regulamentului privind executarea unor
pedepse si a măsurii arestării preventive
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.305. - Hotărâre privind contractarea de către
Societatea Comercială “Compania Natională de Transporturi Aeriene Române -
TAROM” - S.A. a unor credite externe, garantate de către Ministerul Finantelor
Publice, necesare pentru achizitionarea a patru aeronave tip Airbus A 318
1.335. - Hotărâre privind acordarea unui ajutor de
urgentă
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
198. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale privind ofertarea pentru concesionare prin negociere
directă a unor perimetre petroliere
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind producerea si valorificarea
legumelor, florilor si plantelor ornamentale de seră
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta lege stabileste reglementări în domeniul producerii
si valorificării legumelor, florilor si plantelor ornamentale de seră, denumite
în continuare produse de seră.
Art. 2. - Dezvoltarea durabilă a productiei de legume, flori si plante
ornamentale de seră are în vedere functiile economice si de protectie a
mediului, precum si corelarea cu legislatia în vigoare si cu reglementările
Uniunii Europene în domeniu.
Art. 3. - Producerea si valorificarea produselor de seră au în vedere
următoarele obiective:
a) dezvoltarea durabilă a exploatatiilor agricole;
b) ameliorarea conditiilor de productie si cresterea profitului
producătorilor agricoli;.c) diversificarea productiei, cantitativ si calitativ,
pentru satisfacerea exigentelor consumatorilor;
d) întărirea organizatorică a pietelor produselor, în sensul
repartizării echitabile a veniturilor între producători, procesatori si
comercianti;
e) elaborarea strategiilor si politicilor în domeniul producerii si
valorificării produselor de seră, în colaborare cu organizatiile profesionale,
interprofesionale si autoritătile administratiei publice centrale si locale.
Art. 4. - Organul de specialitate al administratiei publice centrale,
care asigură reglementarea si implementarea strategiilor si politicilor în
domeniul produselor de seră, este Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului.
Art. 5. - (1) În sensul prezentei legi, sera reprezintă o
constructie cu acoperisul din materiale transparente, în care se creează un
climat artificial, corespunzător nivelului optim de crestere si dezvoltare a
plantelor pe întreaga perioadă de vegetatie a acestora.
(2) Anul de productie în sere cuprinde ciclurile de productie.
(3) Anul de productie, durata ciclului de productie si criteriile de
clasificare a serelor se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a
prezentei legi.
CAPITOLUL II
Productia de legume, flori si plante ornamentale de seră
Art. 6. - (1) În sere se cultivă specii de legume, flori si plante
ornamentale, precum si specii pentru producerea de seminte si material săditor.
(2) În sere se admite folosirea în cultură a următoarelor categorii
biologice de seminte si material săditor:
a) prebază;
b) bază;
c) certificată;
d) comercială;
e) hibridă.
(3) Prin seminte si material săditor se întelege seminte, plante
întregi - răsaduri - sau părti din plante de legume, flori si plante
ornamentale, destinate înfiintării culturilor comerciale.
(4) Atestarea calitătii si termenii de valabilitate a semintelor si a
materialului săditor se realizează pe baza documentelor prevăzute de legislatia
în vigoare.
Art. 7. - Legumele de seră au următoarele destinatii:
a) consum în stare proaspătă;
b) prelucrare industrială.
Art. 8. - (1) Terenul de sub sere are categoria de folosintă arabil
irigat.
(2) Fac parte din categoria de folosintă arabil si suprafetele ocupate
în sere cu culturi hidroponice, aeroponice, parapete pentru răsaduri si plante
ornamentale, soluri minerale, biloane si cotloane de cultură.
Art. 9. - Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului si
Ministerul Administratiei si Internelor elaborează normele metodologice de
realizare si evidentă a Cadastrului agricol pentru sere, în termen de 6 luni de
la
intrarea în vigoare a prezentei legi.
Art. 10. - (1) Pentru a beneficia de prevederile prezentei legi,
producătorii agricoli, indiferent de forma de organizare, vor declara
suprafetele de seră cultivate cu legume, flori si plante ornamentale la
începutul fiecărui
ciclu de productie.
(2) Modelul declaratiei prevăzute la alin. (1) se stabileste prin
normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
CAPITOLUL III
Conditiile de securitate si calitate pentru produsele de seră
Art. 11. - (1) Produsele de seră destinate consumului uman, în stare
proaspătă sau pentru procesare, trebuie să se încadreze în prevederile
standardelor de calitate, care dobândesc caracter de obligativitate.
(2) Producătorii si
comerciantii au obligatia de a respecta prevederile standardelor de calitate
pentru produsele de seră proaspete, destinate consumului, pe întreaga filieră
de produs.
(3) Se exceptează de la cerintele de conformitate cu standardele de
calitate următoarele:
a) produsele de seră livrate sau comercializate de către producători la
centrele de colectare sau la statiile de pregătire, ambalare, marcare a produselor
de seră, pentru comercializare în stare proaspătă;
b) produsele de seră expediate către fabricile de prelucrare industrială
a legumelor de seră;
c) produsele destinate consumului propriu.
Art. 12. - (1) Legumele de seră în stare proaspătă, destinate
comercializării pentru consum uman, se supun analizelor privind continutul de
reziduuri de pesticide, azotati, arseniu, metale grele si alte substante
prevăzute de actele normative în vigoare.
(2) Determinarea continutului de reziduuri de pesticide, contaminanti si
alte substante este obligatorie pentru producătorii de produse de seră si se
efectuează de laboratoare acreditate.
(3) Esantionarea si procedurile de determinare a reziduurilor de
pesticide si a contaminantilor la legumele de seră se efectuează de
laboratoarele acreditate, în conditiile legii.
Art. 13. - Se interzice livrarea sau comercializarea, în stare proaspătă
ori procesată, a legumelor de seră care contin reziduuri de pesticide, arseniu
si metale grele, azotati sau alte substante, care depăsesc nivelurile maxime
admise, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Art. 14. - Agentii economici pot înfiinta laboratoare pentru
certificarea conformitătii produselor de seră, cu conditia acreditării
acestora, în conformitate cu legislatia în vigoare.
Art. 15. - (1) Legumele de seră destinate consumului uman în stare
proaspătă circulă pe filiera de produs însotite de certificat de conformitate.
(2) Legumele de seră destinate prelucrării industriale vor fi însotite
de certificat de destinatie industrială.
(3) Modelul si modul de utilizare pentru certificatul de conformitate si
certificatul de destinatie industrială se stabilesc prin normele metodologice
de aplicare a prezentei legi.
Art. 16. - (1) Stabilirea conformitătii calitătii produselor de seră, pe
filiera de produs, se realizează de către Inspectia de stat pentru controlul
tehnic în producerea si valorificarea legumelor si fructelor, denumită în
continuare I.S.C.T.P.V.L.F., organizată ca directie în cadrul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, cu structuri în
cadrul directiilor pentru agricultură si amenajare rurală judetene si a
municipiului Bucuresti, care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor, apelor si mediului, cu încadrarea în cheltuielile de personal si în
numărul maxim de posturi aprobate.
(2) Atributiile principale ale I.S.C.T.P.V.L.F. sunt următoarele:
a) verifică aplicarea tehnologiilor de cultură;
b) efectuează la producătorii agricoli si în pietele angro controlul
privind sortarea, ambalarea, etichetarea, depozitarea produselor de seră,
potrivit standardelor de calitate în vigoare;
c) verifică conformitatea produselor de seră cu standardele de calitate,
pe filiera de produs;
d) controlează loturile de legume de seră, în stare proaspătă sau prelucrate
industrial, destinate exportului ori provenite din import, privind conditiile
de securitate si calitate a acestora;
e) verifică certificatul de conformitate si certificatul de destinatie
industrială ale legumelor de seră;
f) constată săvârsirea contraventiilor si aplică sanctiunile prevăzute
de prezente lege.
CAPITOLUL IV
Mecanismele tehnice si economice de piată
Art. 17. - (1) Pentru piata produselor de seră se aplică instrumente si
mecanisme de reglementare prevăzute de actele normative în vigoare.
(2) Măsurile au drept scop:
a) valorificarea întregii cantităti de produse;
b) asigurarea continuitătii aprovizionării pietelor cu legume, flori si
plante ornamentale;copyrightdsc.net
c) asigurarea protectiei produselor de seră autohtone.
Art. 18. - (1) Se asigură sprijin financiar producătorilor agricoli care
detin sau administrează suprafetele de seră cultivate cu legume, flori si
plante ornamentale, în conformitate cu legislatia în vigoare.
(2) Modul de acordare a fondurilor si sursele de finantare se vor aproba
anual, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului.
Art. 19. - Agentii economici care detin suprafete cu sere se acreditează
în calitate de consumatori eligibili de gaze naturale sau derivati din produse
petroliere, pe perioada anului de productie, în conformitate cu prevederile
legale în vigoare.
Art. 20. - Produsele de seră si cantitătile destinate comercializării,
pentru care producătorii agricoli beneficiază de sustinere financiară de la
bugetul de stat, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului.
CAPITOLUL V
Sanctiuni
Art. 21. - Încălcarea prevederilor prezentei legi atrage răspunderea
civilă sau contraventională, după caz.
Art. 22. - Constituie contraventii următoarele fapte si se sanctionează
după cum urmează:
a) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (2) si ale art. 11 alin. (1)
si (2) se sanctionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei;
b) nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) si (2) se sanctionează
cu amendă de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei;
c) nerespectarea prevederilor art. 12 se sanctionează cu amendă de la
30.000.000 lei la 50.000.000 lei;
d) nerespectarea prevederilor art. 13 se sanctionează cu amendă de la
80.000.000 lei la 100.000.000 lei si cu confiscarea produselor.
Art. 23. - Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
prevăzute la art. 22 se fac de organele de control abilitate din cadrul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului.
Art. 24. - Contraventiilor prevăzute la art. 22 le sunt aplicabile
dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările ulterioare.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 25. - Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului
asigură aplicarea politicilor si strategiilor de dezvoltare a sectorului
legumelor, florilor si plantelor ornamentale de seră, prin colaborarea cu
organizatii interprofesionale, urmărind:
a) aplicarea cercetării si finalizarea ei practică;
b) asigurarea conditiilor de studiu, experimentări si expertize;
c) răspândirea cunostintelor prin demonstratii, consultatii, formare
profesională si informatii de specialitate;
d) sprijinirea initiativei locale;
e) adoptarea unui cadru legislativ armonizat cu cel din Uniunea
Europeană;
f) organizarea si dezvoltarea productiei.
Art. 26. - Conditiile de producere si valorificare a produselor de seră,
normele de comercializare, precum si alte măsuri se stabilesc prin norme
metodologice de aplicare a prezentei legi, elaborate de Ministerul
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului si aprobate prin hotărâre a
Guvernului, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
Art. 27. - Prezenta lege intră în vigoare la 90 de zile de la data
publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 2 octombrie 2003,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 21 octombrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUC
Bucuresti, 12
noiembrie 2003.
Nr. 469.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind producerea si valorificarea legumelor, florilor si
plantelor ornamentale de seră
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind producerea si valorificarea
legumelor, florilor si plantelor ornamentale de seră si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 10
noiembrie 2003.
Nr. 729.
DECIZII ALE CURTII
CONSTITUTIONALE
din 11 noiembrie 2003
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor Hotărârii Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969 pentru
aprobarea Regulamentului privind executarea unor pedepse si a măsurii arestării
preventive
Costică Bulai - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Nicoleta Grigorescu - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent sef
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Hotărârii Consiliului
de Ministri nr. 2.282/1969 pentru aprobarea Regulamentului privind executarea
unor pedepse si a măsurii arestării preventive, exceptie ridicată de Nicusor
Lungu în Dosarul nr. 5.023/2003 al Tribunalului Brăila - Sectia penală.
La apelul nominal lipseste autorul exceptiei, fată de care procedura de
citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a
exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind inadmisibilă.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 26 august 2003, pronuntată în Dosarul nr.
5.023/2003, Tribunalul Brăila - Sectia penală a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Hotărârii
Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969 pentru aprobarea Regulamentului privind
executarea unor pedepse si a măsurii arestării preventive.
Exceptia a fost ridicată de Nicusor Lungu într-o cauză ce are ca obiect
o contestatie la executarea pedepsei. Din examinarea concluziilor scrise,
depuse de autor în motivarea exceptiei, rezultă că aceasta priveste
dispozitiile art. 44 din Legea nr. 23/1969 privind executarea pedepselor, care
prevăd că ‘Modul de executare a pedepsei închisorii, a pedepsei cu moartea
si a măsurii arestării preventive se stabileste prin regulament aprobat prin
hotărâre a Consiliului de Ministri”.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia
sustine că Hotărârea Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969, prin care s-a
aprobat Regulamentul privind executarea unor pedepse si a măsurii arestării
preventive, este neconstitutională în raport cu prevederile art. 107 alin. (4)
din Constitutie, deoarece nu a fost publicată în Buletinul Oficial al
Republicii Socialiste România.
Instanta de judecată retine eronat raportarea dispozitiilor criticate la
prevederile constitutionale ale art. 78, care se referă la publicarea si
intrarea în vigoare a legii, iar nu a hotărârilor Guvernului. În opinia
instantei, lnRegulamentul privind executarea unor pedepse si a măsurii
arestării preventive a fost adoptat printr-o hotărâre a Consiliului de
Ministri, adică printr-un act având o fortă juridică asemănătoare actualei
ordonante a Guvernului, putând fi atacată cu exceptia de neconstitutionalitate,
potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) lit. A.c) din Legea nr. 47/1992,
republicată”. De asemenea, apreciază că ridicarea în cauză a exceptiei este pur
formală, “neputând conduce la contestarea executării măsurii, deoarece, în caz
de admitere a acestei exceptii, executarea s-ar considera efectuată în baza
prevederilor Legii nr. 23/1969”.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, iar în conformitate cu art.
18 1 din Legea nr. 35/1997, cu
modificările ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al institutiei
Avocatul Poporului.
Presedintele Camerei Deputatilor apreciază că, în conformitate cu art. 23 alin.
(1) din Legea nr.
47/1992, republicată, exceptia de neconstitutionalitate a Hotărârii
Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969 este inadmisibilă, întrucât, în actualul
sistem constitutional românesc, acest act normativ are aceeasi fortă juridică
cu aceea a hotărârilor Guvernului.
Guvernul consideră că exceptia de neconstitutionalitate a Hotărârii Consiliului
de Ministri nr. 2.282/1969 este inadmisibilă, întrucât exercitarea controlului
de constitutionalitate asupra hotărârilor Guvernului excede competentei
jurisdictionale a Curtii Constitutionale. Se precizează, totodată, că actul
normativ criticat a fost expres abrogat prin art. 16 alin. (2) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
56/2003 privind unele drepturi ale persoanelor aflate în executarea
pedepselor privative de libertate.
Avocatul Poporului propune în atentia Curtii Constitutionale aprecierea
dacă actul normativ criticat a fost sau nu a fost abrogat, situatie în raport
cu care se va putea decide în privinta admisibilitătii exceptiei. În altă ordine
de idei, arată că, potrivit si jurisprudentei Curtii Constitutionale, “legea în
înteles de act juridic este supusă regimului constitutional din perioada în
care a fost adoptată, inclusiv în ceea ce priveste posibilitatea controlului
constitutionalitătii sale”, iar în regimul constitutional anterior
reglementarea unor relatii sociale se putea realiza si prin acte normative de
diferite categorii, care intrau în notiunea generică de lege.
Presedintele Senatului nu a comunicat punctul său de vedere asupra exceptiei
de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinînd încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui
Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit în
cauză de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei republicate, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost sesizată de instanta de judecată cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Hotărârii Consiliului de
Ministri nr. 2.282 din 15 decembrie 1969 pentru aprobarea Regulamentului
privind executarea unor pedepse si a măsurii arestării preventive. Desi
sesizarea este nelegală, Curtea este competentă să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
În sustinerea neconstitutionalitătii acestor dispozitii, autorul
exceptiei invocă încălcarea art. 108 alin. (4) din Constitutia republicată,
potrivit căruia “Hotărârile si ordonantele adoptate de Guvern se semnează de
primul-ministru, se contrasemnează de ministrii care au obligatia punerii lor
în executare si se publică în Monitorul Oficial al României. Nepublicarea
atrage inexistenta hotărârii sau a ordonantei. Hotărârile care au caracter
militar se comunică numai institutiilor interesate”.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine că Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969 pentru aprobarea Regulamentului privind
executarea unor pedepse si a măsurii arestării preventive a fost emisă, în mod
evident, pentru organizarea executării Legii nr. 23/1969 privind executarea
pedepselor, reprezentând un act normativ echivalent cu hotărârile Guvernului,
emise în conformitate cu prevederile art. 108 alin. (2) din Constitutia
republicată.
Potrivit art. 146 lit. d) din Constitutia republicată si art. 23 alin.
(1) din Legea nr. 47/1992, republicată, hotărârile Guvernului nu pot fi atacate
în cadrul contenciosului constitutional, ci numai în cadrul contenciosului
administrativ. În consecintă, exceptia de neconstitutionalitate invocată în
cauza de fată este inadmisibilă.
De altfel, Curtea observă că actul normativ criticat a fost expres
abrogat prin art. 16 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 56/2003 privind
unele drepturi ale persoanelor aflate în executarea pedepselor privative de
libertate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27
iunie 2003.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutia republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (6) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
Hotărârii Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969 pentru aprobarea
Regulamentului privind executarea unor pedepse si a măsurii arestării
preventive, exceptie ridicată de Nicusor Lungu în Dosarul nr. 5.023/2003 al
Tribunalului Brăila - Sectia penală.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 11 noiembrie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. COSTICĂ BULAI
Magistrat-asistent,
Doina Suliman
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind contractarea de către Societatea
Comercială “Compania Natională de Transporturi Aeriene Române - TAROM” - S.A. a
unor credite externe, garantate de către Ministerul Finantelor Publice,
necesare pentru achizitionarea a patru aeronave tip Airbus A 318
În temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, al art. 12 lit. a) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, aprobată si modificată prin Legea nr.
212/2002, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 2 lit. f),
al art. 35 alin. (1) si al art. 37 alin. (4) din Legea datoriei publice nr. 81/1999,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă contractarea de către Societatea Comercială
“Compania Natională de Transporturi Aeriene Române - TAROM” - S.A. a unor
credite externe în valoare totală de 219,6 milioane dolari S.U.A., destinate
achizitionării a patru aeronave tip Airbus A 318.
Art. 2. - Se aprobă garantarea de către Ministerul Finantelor Publice,
în proportie de 100%, a creditelor externe mentionate la art. 1, în valoare
totală de 219,6 milioane dolari S.U.A., precum si a primelor de asigurare,
dobânzilor, comisioanelor si a altor costuri aferente, în vederea asigurării
resurselor financiare destinate pentru achizitionarea a patru aeronave tip
Airbus A 318, astfel:
a) un credit extern în valoare de 38,5 milioane dolari S.U.A., precum si
prima de asigurare, dobânzile, comisioanele si alte costuri aferente acestuia,
care va fi contractat de Societatea Comercială “Compania Natională de Transporturi
Aeriene Române - TAROM” - S.A., reprezentând avansul din pretul de achizitie a
patru aeronave tip Airbus A 318, care vor fi cumpărate în baza contractului de
vânzare-cumpărare încheiat cu Compania “AIRBUS GIE”, Franta;
b) un credit extern în valoare de 89 milioane dolari S.U.A., precum si
prima de asigurare, dobânzile, comisioanele si alte costuri aferente acestuia,
care va fi contractat de Societatea Comercială “Compania Natională de
Transporturi Aeriene Române - TAROM” - S.A. în anul 2005, reprezentând
diferenta din pretul de achizitie al primelor două aeronave tip Airbus A 318,
care vor fi cumpărate în baza contractului de vânzare-cumpărare încheiat cu
Compania “AIRBUS GIE”, Franta;
c) un credit extern în valoare de 92,1 milioane dolari S.U.A., precum si
prima de asigurare, dobânzile, comisioanele si alte costuri aferente acestuia,
care va fi contractat de Societatea Comercială “Compania Natională de
Transporturi Aeriene Române - TAROM” - S.A. în anul 2006, reprezentând
diferenta din pretul de achizitie al celorlalte două aeronave tip Airbus A 318,
care vor fi cumpărate în baza contractului de vânzare-cumpărare încheiat cu
Compania “AIRBUS GIE”, Franta.
Art. 3. - Prin derogare de la prevederile anexei nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 293/1992 pentru aprobarea atributiilor, competentelor si modului
de functionare ale Comitetului Interministerial de Garantii si Credite de
Comert Exterior, precum si a conventiilor-cadru pentru derularea activitătii de
finantare si asigurare a creditelor de comert exterior în numele si contul
statului, cu modificările ulterioare, se autorizează Comitetul Interministerial
de Garantii si Credite de Comert Exterior să aprobe garantarea în proportie de
100% a unor credite externe în valoarede 219,6 milioane dolari S.U.A., precum
si a dobânzilor, a primelor de asigurare, a comisioanelor si a altor costuri
aferente acestora, în vederea asigurării resurselor financiare destinate
achizitionării a patru aeronave tip Airbus A 318.
Art. 4. - Se aprobă achizitionarea celor patru aeronave tip Airbus A
318, prevăzute la art. 1, de la Compania “AIRBUS GIE”, Franta.
Art. 5. - Rambursarea creditelor garantate potrivit art. 2, precum si
plata primelor de asigurare, a dobânzilor, a comisioanelor si a altor costuri
aferente se vor asigura din surse proprii si, în completare, de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
în limita sumelor aprobate anual cu această destinatie.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 13
noiembrie 2003.
Nr. 1.305.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
acordarea unui ajutor de urgentă
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 28 alin. (1) din Legea nr.
416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă acordarea unui ajutor de urgentă în sumă de 450 milioane lei, din fondurile prevăzute cu această destinatie în bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei pe anul 2003, doamnei Samuilă Speranta, cu domiciliul în localitatea Beius, str. Habitat nr. 18, judetul Bihor, al cărei sot, sublocotenent post-mortem Samuilă Mihail Anton, a decedat pe timpul participării la Operatia “Enduring Freedom” din Afganistan.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 noiembrie 2003.
Nr. 1.335.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALĂ
PENTRU RESURSE MINERALE
privind ofertarea pentru concesionare
prin negociere directă a unor perimetre petroliere
Având în vedere:
- Legea petrolului nr. 134/1995,
cu modificările si completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului
nr. 1.265/1996 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii
petrolului nr. 134/1995 si modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
1.043/1995 privind unele măsuri în domeniul cooperării cu parteneri străini la
explorarea de titei si gaze în România, cu modificările si completările ulterioare;
- Legea nr. 219/1998
privind regimul concesiunilor;
- Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind
regimul concesiunilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 216/1999;
- Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr.
208/2002 privind lista perimetrelor petroliere oferite pentru concesiune
prin concurs de ofertă publică, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 73 din 5 februarie 2003;
- Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr.
158/2003 privind reofertarea pentru concesionare prin concurs de ofertă
publică a unor perimetre petroliere de explorare, dezvoltare si exploatare,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 22 septembrie
2003, si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr.
159/2003 privind reofertarea pentru concesionare prin concurs de ofertă
publică a unor perimetre petroliere de dezvoltare-exploatare si exploatare,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 23 septembrie
2003,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
756/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale,
presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite următorul
ordin:
Art. 1. - Agentia Natională pentru Resurse Minerale, cu sediul în
municipiul Bucuresti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1, telefon + (40) 21
3132204, fax + (40) 21 2107440, oferă în vederea concesionării prin negociere
directă, pentru o durată de maximum 30 de ani, perimetrul de explorare,
dezvoltare si exploatare petrolieră E V - 3 Banat Est si perimetrele de
dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră prezentate în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Conditiile de participare la negocierea directă sunt stabilite
prin procedura de licitatie, care este pusă la dispozitie companiilor
interesate, în baza solicitării adresate Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale.
Art. 3. - Ofertele pentru concesionarea operatiunilor petroliere
mentionate la art. 1 se depun la Agentia Natională pentru Resurse Minerale în
termen de 45 de zile calendaristice de la data publicării prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Deschiderea ofertelor va avea loc în sedintă publică, la
sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
Data si ora sedintei publice se vor anunta la depunerea ofertelor si vor
fi mentionate si în procedura referitoare la conditiile de participare la
negocierea directă.
Art. 5. - Conditiile concesionării prin negociere directă nu pot fi
inferioare celei mai bune oferte depuse în fazele de ofertare si/sau
reofertare.
Art. 6. - Acordurile petroliere intră în vigoare după aprobarea de către
Guvernul României.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti, 14
noiembrie 2003.
Nr. 198.
LISTA
perimetrelor de dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră
Nr.crt. |
Denumirea perimetrului |
Localizarea perimetrului (judetul) |
Substanta |
1. |
DEE V-1 ALĂMOR VEST |
Sibiu |
Gaze libere |
2. |
DEE V-2 AMARA |
Ialomita |
Gaze libere |
3. |
DEE V-3 ARPĂSEL |
Timis |
Gaze libere |
4. |
DEE V-4 BECLEAN |
Brasov |
Gaze libere |
5. |
DEE V-5 BERTESTI |
Brăila |
Titei+gaze
asociate+gaze libere |
6. |
DEE V-6 BORS |
Bihor |
Titei+gaze asociate |
7. |
DEE V-7 BRĂDESTI |
Harghita |
Gaze libere |
8. |
DEE V-8 BUDA |
Vrancea |
Gaze libere |
9. |
DEE V-10 CUDALBI |
Galati |
Gaze libere |
10. |
DEE V-12 FILIU |
Brăila |
Titei+gaze asociate |
11. |
DEE V-14 GOLESTI |
Arges |
Gaze libere |
12. |
DEE V-15 GORENI |
Giurgiu |
Gaze libere |
13. |
DEE V-16 GRĂNICERI |
Timis |
Gaze libere |
14. |
DEE V-17
HORODNICENI |
Suceava |
Gaze libere |
15. |
DEE V-18 HURUIESTI |
Bacău |
Titei+gaze asociate |
16. |
DEE V-19 IECEA MARE |
Timis |
Titei+gaze asociate |
17. |
DEE V-20 JIMBOLIA |
Timis |
Titei+gaze
asociate+gaze libere+condensat |
18. |
DEE V-22 MANASIA |
Ialomita |
Titei+gaze asociate |
19. |
DEE V-23 NASAL |
Cluj |
Gaze libere |
20. |
DEE V-24 NEGOIESTI |
Dolj |
Titei+gaze
asociate+gaze libere |
21. |
DEE V-25 ORTISOARA |
Timis |
Gaze libere |
22. |
DEE V-26 OTELEC |
Timis |
Titei+gaze asociate |
23. |
DEE V-27 OTOMANI |
Bihor |
Titei+gaze
asociate+gaze libere |
24. |
DEE V-28 PĂDURENI |
Mures |
Gaze libere |
25. |
DEE V-29 SALONTA |
Bihor |
Gaze
libere+condensat |
26. |
DEE V-30 SĂRVĂZEL |
Satu Mare |
Gaze libere+gaze
asociate |
27. |
DEE V-31 SEITIN |
Arad |
Titei+gaze asociate |
28. |
DEE V-32 SINESTI |
Ialomita |
Titei+gaze asociate |
29. |
DEE V-33 SOCU |
Gorj |
Titei+gaze asociate |
30. |
DEE V-34 SUD
SÂNMARTIN |
Timis |
Gaze libere |
31. |
DEE V-35 TOMNATEC |
Timis |
Gaze libere |
32. |
DEE V-37 VÂNĂTORI |
Giurgiu |
Gaze libere |