MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 291 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 1 aprilie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
62. - Lege pentru ratificarea
Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind
transportul pe căile navigabile interioare, semnat la Zagreb la 26 mai 2003
Acord între
Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe căile
navigabile interioare
163.
- Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului dintre
Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe căile
navigabile interioare, semnat la Zagreb la 26 mai 2003
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
409.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale
422.
- Hotărâre privind aprobarea Acordului de concesiune pentru explorare,
dezvoltare si exploatare petrolieră în perimetrul E IV - 2 Viperesti, încheiat
între Agentia Natională pentru Resurse Minerale si Toreador Resources
Corporation
423.
- Hotărâre privind aprobarea unor licente de concesiune a activitătii
miniere de exploatare, încheiate între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale si Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A.
426.
- Hotărâre privind transmiterea unor imobile
Rectificări
la: - H. G. nr. 393/2004
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României
si Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe căile navigabile
interioare, semnat la Zagreb la 26 mai 2003
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
ratifică Acordul dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia
privind transportul pe căile navigabile interioare, semnat la Zagreb la 26 mai
2003.
Această lege a
fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 17 februarie 2004, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER
DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN
TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 24 martie 2004.
Nr. 62.
ACORD
între
Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe căile
navigabile interioare
Guvernul României
si Guvernul Republicii Croatia, denumite în continuare părti contractante,
dorind să promoveze relatiile de prietenie existente între cele două state,
dorind să
contribuie la dezvoltarea si întărirea relatiilor de colaborare dintre statele
lor în domeniul transportului de mărfuri si pasageri pe căile navigabile
interioare si să stimuleze introducerea tehnologiilor moderne în navigatia pe
căile navigabile interioare,
având în vedere
prevederile Conventiei privind regimul navigatiei pe Dunăre (Belgrad, 18 august
1948),
luând în
considerare Actul Final al Conferintei pentru Securitate si Cooperare în Europa
si, în special, al acelor prevederi referitoare la dezvoltarea transportului,
luând, de
asemenea, în considerare initiativa Uniunii Europene privind elaborarea unei
conventii internationale care să reglementeze în mod unitar aspectele legate de
navigatia pe căile navigabile interioare,
au convenit după
cum urmează:
ARTICOLUL 1
Prezentul acord va
fi aplicat pe căile navigabile interioare ale României si ale Republicii
Croatia, clasificate conform Acordului european privind marile căi navigabile
de importantă internatională (A.G.N.), adoptat la Geneva la 19 ianuarie 1996.
ARTICOLUL 2
În scopul
prezentului acord, termenii de mai jos au următoarele semnificatii:
a) nave
românesti - nave fluviale sau maritimo-fluviale înregistrate în Registrul
românesc de nave, care navighează sub pavilion românesc si care efectuează
transport de mărfuri si/sau de pasageri pe căile navigabile interioare;
b) nave croate -
nave fluviale sau maritimo-fluviale înregistrate în Registrul croat de nave,
care navighează sub pavilion croat si care efectuează transport de mărfuri
si/sau pasageri pe căile navigabile interioare;
c) societăti de
navigatie românesti - persoane juridice române înregistrate pentru a
efectua transport de mărfuri sau de pasageri pe căile navigabile interioare si
care actionează în conformitate cu legislatia română în vigoare;
d) societăti de
navigatie croate - persoane fizice sau juridice croate înregistrate pentru
a efectua transport de mărfuri sau de pasageri pe căile navigabile interioare
si care actionează în conformitate cu legislatia croată în vigoare;
e) autoritate
competentă:
- pentru Guvernul
României - Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
- pentru Guvernul
Republicii Croatia – Ministerul Afacerilor Maritime, Transporturilor si
Comunicatiilor.
Părtile
contractante îsi vor notifica reciproc orice modificare privind autoritătile
competente respective;
f) porturi -
porturi maritime si fluviale, precum si locurile de acostare autorizate oficial
pentru încărcare, descărcare sau transbordare de mărfuri, precum si
îmbarcare/debarcare de pasageri, situate pe căile navigabile interioare la care
se face referire în art. 1;
g) trafic
direct - transportul de mărfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave
românesti si nave croate între porturile situate pe teritoriul statului unei
părti contractante si porturile situate pe teritoriul statului celeilalte părti
contractante;
h) trafic în
tranzit - transportul de mărfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave
românesti si nave croate pe căile navigabile interioare din teritoriul statului
celeilalte părti contractante, fără oprire pentru operatiuni de
încărcare/descărcare de mărfuri sau îmbarcare/debarcare de pasageri, si a căror
destinatie nu este un port situat pe teritoriul statului oricărei părti
contractante;
i) trafic cu
navele unui stat tert - transportul de mărfuri si/sau de pasageri, efectuat
cu nave arborând pavilionul unui stat tert între porturile situate pe
teritoriul statului unei părti contractante si porturile situate pe teritoriul
statului celeilalte părti contractante;
j) trafic
printr-un stat tert - transportul de mărfuri si/sau de pasageri, efectuat
cu nave românesti între porturile aflate pe teritoriul Republicii Croatia si
porturile situate pe teritoriul unui stat tert sau cu nave croate între
porturile situate pe teritoriul României si porturile situate pe teritoriul
unui stat tert;
k) cabotaj -
transportul de mărfuri si/sau de pasageri, efectuat între porturile românesti
de către nave croate sau între porturile croate de către nave românesti.
ARTICOLUL 3
1. Navele
românesti si navele croate au permisiunea să navigheze pe căile navigabile
interioare la care se face referire la art. 1 si să folosească porturile
situate pe acestea.
2. Prevederile
paragrafului 1 vor fi aplicate în mod corespunzător pentru transportul de
echipamente plutitoare, precum si pentru transportul navelor nou-construite.
ARTICOLUL 4
1. Navelor
românesti si navelor croate li se acordă în mod echitabil dreptul de a efectua
transport în trafic direct.
2. Societătile de
navigatie românesti si societătile de navigatie croate au dreptul să participe
liber în traficul direct.
ARTICOLUL 5
Navele românesti
si navele croate pot efectua în mod liber trafic în tranzit pe căile navigabile
interioare la care se face referire la art. 1.
ARTICOLUL 6
Traficul cu navele
unui stat tert este permis numai cu aprobarea autoritătii competente din statul
pe teritoriul căruia se află portul/porturile de încărcare.
ARTICOLUL 7
Traficul printr-un
stat tert este permis numai cu aprobarea autoritătii competente din statul pe
teritoriul căruia se află portul/porturile de încărcare.
ARTICOLUL 8
Cabotajul va fi
efectuat în conformitate cu legislatia în vigoare a statului între porturile
căruia se efectuează un astfel de transport.
ARTICOLUL 9
1. Navele, membrii
de echipaj ai acestora, pasagerii, precum si încărcătura aflată la bord
respectă legislatia natională a părtii contractante pe ale cărei ape navigabile
interioare aceste nave navighează.
2. Documentele si
certificatele referitoare la navă, pasageri, încărcătură si membrii de echipaj,
eliberate de autoritătile relevante ale unei părti contractante, vor fi
recunoscute de autoritătile relevante ale celeilalte părti contractante, cu
conditia ca acestea să fie în conformitate cu legislatia natională a acestei
părti contractante. Un comitet comun desemnat de comisia mixtă va verifica
modelele acestor documente.
ARTICOLUL 10
Navele românesti
si navele croate pot transporta mărfuri periculoase pe căile navigabile
interioare la care se face referire în art. 1, cu conditia respectării
legislatiei nationale si a conventiilor internationale în vigoare care se referă
la respectiva cale de navigatie interioară.
ARTICOLUL 11
Fiecare parte
contractantă va acorda navelor care arborează pavilionul statului celeilalte
părti contractante acelasi tratament pe care îl acordă navelor care arborează
pavilionul statului său. Această prevedere se va aplica în mod special la:
a) utilizarea
ecluzelor, a instalatiilor portuare si a locurilor de acostare;
b) perceperea
tarifelor portuare si de navigatie, colectate de autoritătile portuare;
c) întocmirea
formalitătilor de către autoritătile relevante;
d) alimentarea cu
combustibili, lubrifianti si provizii;
e) eliminarea
reziduurilor si a apelor poluate.
ARTICOLUL 12
Fiecare parte
contractantă va acorda navelor care arborează pavilionul statului celeilalte
părti contractante acelasi tratament pe care îl acordă navelor care arborează
pavilionul statului său în ceea ce priveste tratamentul vamal privind
aprovizionarea navei cu alimente, combustibili si lubrifianti folositi la bord.
ARTICOLUL 13
1. Societătile de
navigatie românesti si societătile de navigatie croate pot, în conditii de
reciprocitate, stabili agentii si efectua achizitii pe teritoriul statului
celeilalte părti contractante, cu respectarea legislatiei nationale a acesteia.
2. Societătile de
navigatie românesti si societătile de navigatie croate pot conveni, în vederea
promovării rentabilitătii transportului, asupra unor întelegeri privind
cooperarea în domeniul tehnic si comercial.
ARTICOLUL 14
1. Societătile de
navigatie românesti si societătile de navigatie croate au dreptul să transfere
liber, la sediul lor permanent, diferentele dintre veniturile si cheltuielile
rezultate din transportul de mărfuri si/sau de pasageri, realizate pe
teritoriul statului celeilalte părti contractante, în conformitate cu
legislatia natională a respectivei părti contractante.
2. În ceea ce priveste impozitele pe venit si pe capital, va fi aplicat Acordul dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnat la Zagreb la 25 ianuarie 1996.
ARTICOLUL 15
Navele românesti
si navele croate pot ancora ziua si noaptea în porturi, precum si în alte
locuri de ancoraj autorizate, situate pe căile navigabile interioare la care se
face referire la art. 1.
ARTICOLUL 16
1. La trecerea
frontierei de stat a unei părti contractante, membrii de echipaj de pe navele
care arborează pavilionul statului celeilalte părti contractante trebuie să fie
în posesia unui document de călătorie valabil.
2. Alte persoane
care călătoresc pe navele românesti si pe navele croate, la trecerea frontierei
de stat a celeilalte părti contractante, trebuie să fie în posesia unui
document de călătorie valabil si, dacă este necesar, a unei vize sau a unui
permis de rezidentă.
3. Toate
persoanele mentionate la paragraful 1 trebuie să fie incluse într-o listă
cuprinzând echipajul, iar persoanele mentionate în paragraful 2 trebuie să fie
incluse într-o listă cuprinzând pasagerii.
4. Ambele părti
contractante vor efectua, până la intrarea în vigoare a prezentului acord,
schimbul de modele ale documentelor mentionate la paragraful 1.
5. În măsura în
care legislatia natională a unei părti contractante privind intrarea, sederea sau
plecarea străinilor pe/de pe teritoriul statului său contine prevederi mai
avantajoase, se vor aplica aceste prevederi.
6. Fiecare parte
contractantă îsi rezervă dreptul de a refuza intrarea pe teritoriul statului
său a persoanelor mentionate la paragrafele 1 si 2, care detin un document de
călătorie valabil si o viză, dacă aceste persoane sunt considerate
indezirabile.
ARTICOLUL 17
În cazul în care
un incident apare la bordul unei nave arborând pavilionul statului unei părti
contractante, care să facă imposibilă continuarea voiajului sau întoarcerea în
statul de încărcare (avarie, accident, îmbolnăvirea gravă a unei persoane
etc.), autoritătile relevante ale celeilalte părti contractante, pe teritoriul
statului căreia se află nava, vor acorda asistenta necesară pentru acea navă
si/sau pentru persoanele aflate la bord.
ARTICOLUL 18
1. Pentru
urmărirea implementării prevederilor prezentului acord se înfiintează o comisie
mixtă. Comisia mixtă este compusă din câte 3 reprezentanti pentru fiecare parte
contractantă, numiti de autoritatea lor competentă. Presedintia Comisiei mixte
va fi asigurată alternativ de cele două părti contractante. La sedintele
Comisiei mixte pot participa si alti experti. La prima sa sedintă Comisia mixtă
va stabili regulamentul său de functionare.
2. Comisia mixtă
are următoarele sarcini si responsabilităti:
a) să facă schimb
de date statistice privind navele si încărcătura;
b) să facă
propuneri autoritătilor competente privind stabilirea unor tarife eficiente si
profitabile din punct de vedere economic, precum si a conditiilor aferente
traficului direct;
c) să numească
Comisia comună.
3. Întelegerile
încheiate în baza propunerilor Comisiei mixte, în conformitate cu paragraful 2,
vor intra în vigoare în decurs de două săptămâni de la comunicarea reciprocă a
acordului autoritătilor competente ale părtilor contractante.
4. Dacă Comisia
mixtă nu poate realiza o întelegere, atunci, la cererea unei părti
contractante, reprezentantii autoritătilor competente se întâlnesc pentru
consultări în interval de 4 săptămâni.
5. Comisia mixtă
va prezenta părtilor contractante propuneri privind adaptarea prezentului acord
la evolutia transporturilor pe căile navigabile interioare si solutionarea
tuturor problemelor care pot apărea din aplicarea prezentului acord.
ARTICOLUL 19
Autoritătile competente ale părtilor contractante vor transmite Comisiei mixte, la cererea sa, acele documente de care are nevoie pentru îndeplinirea atributiilor si responsabilitătilor sale, în conformitate cu prevederile paragrafului 2 al art. 18.
ARTICOLUL 20
Ambarcatiunile
sportive si de agrement care arborează pavilionul statului unei părti
contractante pot utiliza căile navigabile interioare din teritoriul statului
celeilalte părti contractante, cu respectarea legislatiei nationale si a
reglementărilor în vigoare cu privire la respectiva cale navigabilă interioară.
ARTICOLUL 21
Prezentul acord nu
va afecta drepturile si obligatiile părtilor contractante asa cum reies acestea
din acordurile bilaterale sau multilaterale la care România si Republica
Croatia sunt părti.
ARTICOLUL 22
Orice divergentă
privind interpretarea si aplicarea prezentului acord va fi solutionată prin
negocieri directe între autoritătile competente ale părtilor contractante. Dacă
prin negocieri nu se ajunge la o întelegere, această divergentă va fi
solutionată pe căi diplomatice.
ARTICOLUL 23
Prezentul acord va
putea fi modificat sau completat prin acordul reciproc al părtilor
contractante. În acest sens, fiecare parte contractantă va înainta propunerile
sale de amendamente sau completări către cealaltă parte contractantă, care are
obligatia de a răspunde în termen de 30 de zile. Orice amendament convenit de
părtile contractante va intra în vigoare în conformitate cu prevederile art.
24.
ARTICOLUL 24
Prezentul acord va
intra în vigoare la data primirii ultimei notificări în scris, pe căi
diplomatice, prin care oricare parte contractantă a informat cealaltă parte
contractantă asupra îndeplinirii procedurii sale legale nationale pentru
intrarea în vigoare a acestui acord.
ARTICOLUL 25
Prezentul acord se
încheie pe o perioadă nedeterminată. Prezentul acord va înceta la 6 luni de la
data la care una dintre părtile contractante notifică, în scris, pe căi diplomatice,
celeilalte părti contractante intentia sa de a-l denunta.
Semnat la Zagreb
la 26 mai 2003, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, croată
si engleză, toate textele fiind egal autentice. În cazul oricărei divergente de
interpretare, textul în limba engleză va prevala.
Pentru
Guvernul României, Miron
Tudor Mitrea, ministrul
lucrărilor publice, transporturilor si locuintei |
Pentru
Guvernul Republicii Croatia, Roland Žuvanić, ministrul afacerilor
maritime, transporturilor si comunicatiilor |
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
ratificarea Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia
privind transportul pe căile navigabile interioare, semnat la Zagreb la 26 mai
2003
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe căile navigabile interioare,
semnat la Zagreb la 26 mai 2003, si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 163.
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea
Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale
Având în vedere prevederile
art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale,
în temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, si al Hotărârii Parlamentului României nr. 5/2004 pentru aprobarea modificării si structurii componentei Guvernului,
Guvernul României
adoptă prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispozitii
generale
Art. 1. - (1)
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale este organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului.
(2) Sediul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale este în municipiul
Bucuresti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
(3) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale aplică strategia si Programul
Guvernului în vederea promovării politicilor în domeniile: agricultură, pescuit
si acvacultură, productie alimentară, agricultură ecologică, îmbunătătiri
funciare, silvicultură si dezvoltare rurală.
(4) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale este autoritatea centrală care asigură
dezvoltarea durabilă a agriculturii, pescuitului si acvaculturii, productiei
alimentare, agriculturii ecologice, îmbunătătirilor funciare, silviculturii si
a spatiului rural. Acesta asigură exploatarea si gospodărirea fondului
forestier national, în mod rational, precum si a vegetatiei forestiere din
afara acestuia si are rolul de a utiliza si implementa mecanismele financiare
pentru stimularea si valorificarea productiei în conformitate cu cerintele
economiei de piată.
(5) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale elaborează strategia,
reglementările specifice de dezvoltare si armonizare a acestor activităti si
actele normative, în cadrul politicii generale a Guvernului si în concordantă
cu reglementările Uniunii Europene.
Art. 2. - Pentru
realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale exercită următoarele functii:
a) de strategie,
prin care se elaborează, în conformitate cu politica economică a Guvernului si
tendintele pe plan mondial, strategia de dezvoltare a agriculturii, pescuitului
si acvaculturii, productiei alimentare, agriculturii ecologice, îmbunătătirilor
funciare, silviculturii si a dezvoltării rurale si se proiectează instrumentele
financiare necesare;
b) de reglementare,
prin care se asigură, în conformitate cu strategia, realizarea cadrului juridic
si elaborarea reglementărilor specifice activitătilor din domeniul
agriculturii, pescuitului si acvaculturii, productiei alimentare, agriculturii
ecologice si al protectiei indicatiilor geografice si a denumirilor de origine
a produselor agricole si alimentare, îmbunătătirilor funciare, silviculturii si
al dezvoltării rurale;
c) de
administrare, prin care se asigură administrarea proprietătii publice si
private a statului, precum si gestionarea fondurilor si serviciilor pentru care
statul este responsabil, în domeniul său de activitate;
d) de
reprezentare, prin care se asigură, în numele statului sau al Guvernului
României, reprezentarea pe plan intern si extern în domeniul său de activitate;
e) de autoritate
de stat, prin care se asigură implementarea, urmărirea si controlul aplicării
si respectării reglementărilor în domeniul agriculturii, pescuitului si
acvaculturii, productiei alimentare, agriculturii ecologice, îmbunătătirilor
funciare, silviculturii si al dezvoltării rurale.
CAPITOLUL II
Atributiile,
structura organizatorică si conducerea ministerului
Art. 3. - În exercitarea
functiilor sale Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale are
următoarele atributii principale:
1. asigură
implementarea politicilor guvernamentale în domeniile sale de activitate,
potrivit reglementărilor în vigoare;
2. elaborează
strategii si politici specifice în domeniile:
agricultură,
pescuit si acvacultură, productie alimentară, silvicultură, dezvoltare rurală,
îmbunătătiri funciare, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. coordonează
activitatea Agentiei SAPARD;
4. elaborează
studii si fundamentează programe de dezvoltare a zonelor montane si a zonelor
rurale defavorizate, în colaborare cu celelalte organe ale administratiei
publice centrale si cu organismele internationale în domeniu;
5. coordonează
activitatea de avizare, promovare, realizare si monitorizare a obiectivelor de
investitii specifice;
6. elaborează
studii si propune programe de mecanizare, modernizare si retehnologizare, în
concordantă cu cerintele de calitate din Uniunea Europeană;
7. coordonează
activitatea privind patrimoniul institutiilor publice din subordine;
8. coordonează si
monitorizează privatizarea societătilor comerciale agricole la care statul este
actionar majoritar si concesionarea terenurilor apartinând domeniului public
sau privat al statului, aflate în administrarea unitătilor de sub autoritatea
sa, precum si a terenurilor agricole ori a terenurilor cu amenajări piscicole,
din administrarea societătilor comerciale la care statul este actionar, si a
celorlalte bunuri si servicii din domeniul său de activitate;
9. coordonează si
monitorizează activitătile de îmbunătătiri funciare din domeniul agricol si
silvic;
10. coordonează si
monitorizează concesionarea activelor Regiei Nationale a Pădurilor - Romsilva,
în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
11. coordonează
constituirea si monitorizează functionarea asociatiilor utilizatorilor de apă
pentru irigatii, prin Oficiul de reglementare a asociatiilor utilizatorilor de
apă pentru irigatii, potrivit legislatiei în vigoare;
12. elaborează
norme pentru atestarea persoanelor care desfăsoară activităti de îmbunătătiri
funciare;
13. fundamentează
si elaborează programe privind fondul funciar, protectia solului, a plantelor,
a animalelor si a pădurilor;
14. reprezintă
Guvernul în relatiile cu organisme interne si internationale în domeniile sale
de activitate;
15. sprijină,
direct sau prin institutii publice din subordine, editarea publicatiilor de
specialitate si de informare specifice;
16. colaborează,
prin structurile sale, cu Institutul National de Statistică pentru a satisface
cerintele de date statistice de calitate si comparabile bazate pe acquisul
comunitar;
17. initiază,
direct sau prin unitătile aflate în subordinea ori sub autoritatea sa, proiecte
de parteneriat public-privat de interes national, negociază, semnează si
realizează contractul de parteneriat public-privat, în conformitate cu
prevederile legale în domeniu;
18. initiază,
negociază si asigură punerea în aplicare a dispozitiilor conventiilor si
acordurilor internationale din sfera sa de competentă, la care România este
parte, din împuternicirea Guvernului, reprezintă interesele statului în
diferite institutii si organisme internationale si dezvoltă relatii de
cooperare cu institutii si organizatii similare din alte state;
19. întreprinde
actiuni si initiative, potrivit competentelor stabilite de lege, pentru
intensificarea participării României la actiunile de cooperare bilaterală si
multilaterală, la nivel subregional, regional si global, pentru valorificarea
oportunitătilor si facilitătilor de asistentă financiară, tehnică, tehnologică
si stiintifică;
20. coordonează si
răspunde de activitătile privind procesul de pregătire a aderării la Uniunea
Europeană pentru domeniile din sfera sa de competentă;
21. exercită si
alte responsabilităti, în conformitate cu dispozitiile legislatiei nationale si
ale acordurilor internationale la care România este parte, precum si cu
prevederile Programului national de aderare a României la Uniunea Europeană;
22. asigură
relatia cu Parlamentul României, cu sindicatele si patronatele si cu
organizatiile nonguvernamentale din sfera sa de activitate, cu populatia,
precum si cu mass-media;
23. coordonează
actiunile de cooperare cu alte tări în domeniile sale de activitate si asigură aplicarea,
în conditiile legislatiei în vigoare, a conventiilor si acordurilor, precum si
controlul îndeplinirii obligatiilor ce decurg din acestea;
24. initiază
actiuni în domeniul său de activitate, privind integrarea europeană; urmăreste
si răspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european instituind
o asociere între România, pe de o parte, si Comunitătile Europene si statele
membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993,
ratificat prin Legea nr. 20/1993;
25. asigură în
domeniul de activitate organizarea activitătilor prevăzute de lege pentru
apărarea civilă si pentru situatii de mobilizare;
26. desfăsoară
activităti de control si inspectii privind respectarea legislatiei în domeniu,
colaborând în actiunile sale cu celelalte organe abilitate;
27. desfăsoară
activităti de audit public intern, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
28. colaborează cu
celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu
autoritătile administratiei publice locale si cu alte organisme interne si
internationale interesate;
29. initiază si
elaborează, direct sau prin unitătile aflate în subordine, sub autoritate ori
în coordonare, proiecte de acte normative în domeniile în care îsi desfăsoară
activitatea;
30. avizează
proiecte de acte normative care au legătură cu domeniile în care îsi desfăsoară
activitatea;
31. elaborează si
promovează politici privind reglementarea depozitării semintelor de consum si
activitatea de gradare a acestora.
Art. 4. - (1) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale are următoarele atributii
specifice:
I. În domeniul
agriculturii, pescuitului si acvaculturii si productiei alimentare si
îmbunătătirii funciare:
1. elaborează
politici pe produs, în colaborare cu organizatiile interprofesionale pe produs;
2. promovează
programe si proiecte de acte normative, pentru stimularea si consolidarea
pietei produselor agroalimentare în vederea cresterii competitivitătii
produselor pe piata internă si externă;
3. propune
amendarea periodică, în functie de rezultate, a Programului Guvernului pentru
agricultură;
4. urmăreste si
sprijină formarea de exploatatii agricole conform prevederilor legale;
5. colaborează cu
organizatiile de producători, asociatiile si fundatiile de profil, în vederea
sprijinirii producătorilor agricoli si piscicoli, si întreprinde actiuni de
asistentă si consultantă pentru sustinerea activitătii acestora;
6. initiază si
sprijină actiunile privind dezvoltarea serviciilor specifice pentru
producătorii agricoli si piscicoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperatiei
rurale;
7. acreditează si
controlează, în conditiile legii, agentii economici care produc, prelucrează si
comercializează produse agroalimentare;
8. acreditează si
controlează, în conditiile legii, organismele de inspectie si certificare din
agricultura ecologică;
9. asigură, prin
intermediul Autoritătii Nationale pentru Produse Ecologice, implementarea,
reglementarea si monitorizarea sistemului de agricultură ecologică în România;
10. asigură, prin
Autoritatea Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare, aplicarea
mecanismelor si instrumentelor de politică agricolă si comercială care privesc
organizarea de piată, consolidarea si functionarea eficientă a pietelor
produselor agricole si alimentare;
11. eliberează
licente de depozit pentru semintele de consum, conform prevederilor legale, si
aprobă Manualul de gradare a semintelor de consum;
12. elaborează
proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, în conformitate cu
prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu normele
Organizatiei pentru Alimentatie si Agricultură - FAO si Organizatiei Mondiale a
Sănătătii - OMS;
13. coordonează si
controlează activitatea de pescuit si acvacultură; ia măsuri de protectie a
fondului piscicol prin inspectia de specialitate, potrivit legislatiei în
vigoare;
14. coordonează,
organizează si controlează activitatea de ameliorare si reproductie a
animalelor;
15. asigură
implementarea politicilor, strategiilor si programelor de dezvoltare în domeniul
cresterii animalelor, pescuitului si acvaculturii, precum si în domeniul
produselor agroalimentare;
16. elaborează
norme tehnice si metodologice în domeniul cresterii animalelor, pescuitului si
acvaculturii, precum si în domeniul produselor agroalimentare;
17. coordonează
activitatea de crestere a animalelor si nutritie animală, precum si activitatea
de pescuit si acvacultură;
18. elaborează,
promovează si implementează cadrul legal privind calitatea produselor
agroalimentare, precum si alinierea legislatiei în domeniul cresterii
animalelor, pescuitului, acvaculturii si produselor agroalimentare cu
legislatia Uniunii Europene;
19. elaborează
acte normative care promovează valorificarea productiilor animaliere în sisteme
comunitare de clasificare;
20. stabileste
priorităti în domeniul cresterii animalelor, pescuitului si acvaculturii,
pentru corelarea productiilor animaliere cu necesarul de produse, în vederea
aprovizionării pietei interne si creării de disponibilităti pentru export;
21. elaborează si
promovează, împreună cu institutele de specialitate de profil, tehnologii
moderne pentru cresterea animalelor, în domeniul pescuitului si acvaculturii si
pentru amenajarea pajistilor, diferentiate în functie de conditiile
agropedologice;
22. elaborează si
întocmeste studii si strategii privind cresterea competitivitătii produselor
agroalimentare românesti pe piata internă si externă;
23. initiază si
elaborează acte normative privind protectia indicatiilor geografice,
denumirilor de origine si a atestatelor de specificitate pentru produsele
agricole si produsele alimentare;
24. aprobă în
conditiile legii organismele de inspectie si certificare privind protectia
indicatiilor geografice, denumirilor de origine si a atestatelor de specificitate
pentru produsele agricole si produsele alimentare;
25. înregistrează
în conditiile legii indicatiile geografice, denumirile de origine si atestatele
de specificitate pentru produsele agricole si produsele alimentare si solicită
protectia acestora în Uniunea Europeană;
26. elaborează si
actualizează legislatia privind acreditarea agentilor economici care desfăsoară
activităti în domeniul productiei, depozitării, transportului si
comercializării produselor alimentare;
27. aprobă si
înregistrează simbolurile societătilor comerciale cu activităti în domeniul
productiei de conserve alimentare ambalate în recipiente metalice si numerele
de ordine ale grupelor si sortimentelor de conserve alimentare;
28. participă la
elaborarea standardelor românesti ale produselor alimentare pentru armonizarea
acestora cu cele europene si internationale, precum si cu standardele Codex
Alimentarius;
29. coordonează
activitatea privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea
calitătii, comercializarea semintelor si a materialului săditor, precum si
înregistrarea soiurilor de plante;
30. organizează si
coordonează activitatea fitosanitară, elaborează strategia în domeniu, inclusiv
norme de carantină fitosanitară, avizează omologarea, producerea si utilizarea
pesticidelor, precum si autorizarea si utilizarea îngrăsămintelor, controlează
modul de implementare a legislatiei în vigoare;
31. promovează si
implementează politici de calitate în domeniul protectiei plantelor, carantinei
fitosanitare si regimului produselor de uz fitosanitar la nivel central si
teritorial, dezvoltă baza de date privind activitatea de protectie a plantelor;
32. coordonează
activitatea si elaborează strategia si programele de restructurare si
privatizare ale societătilor nationale la care statul, prin Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, este actionar majoritar;
33. coordonează
elaborarea de măsuri si asigură restructurarea si privatizarea societătilor
comerciale pe actiuni, cu capital majoritar de stat, din domeniul său de activitate,
si exercită, în numele statului, toate drepturile ce decurg din calitatea de
actionar la societătile comerciale ce detin în administrare terenuri agricole
sau terenuri cu amenajări piscicole;
34. controlează
modul în care sunt respectate normele privind evidenta, protectia, folosirea si
ameliorarea fondului funciar de către toti detinătorii de terenuri cu
destinatie agricolă, indiferent de forma de proprietate;
35. asigură
evidenta navelor si ambarcatiunilor de pescuit prin Fisierul navelor si ambarcatiunilor
de pescuit, precum si evidenta capacitătilor de productie din acvacultură;
36. avizează
documentatiile privind scoaterea din circuitul agricol a terenurilor si
schimbarea categoriei de folosintă a terenului agricol, potrivit
reglementărilor în vigoare;
37. coordonează
programul privind realizarea lucrărilor de îmbunătătiri funciare prioritare,
potrivit legislatiei în vigoare;
38. fundamentează
si elaborează programele prioritare de amenajare si ameliorare a terenurilor
agricole degradate, precum si monitorizarea calitătii solului prin studii
pedologice si agrochimice;
39. elaborează si
promovează programe de sustinere financiară a producătorilor agricoli si
piscicoli si urmăreste derularea acestora;
40. întocmeste si
monitorizează studii si strategii privind promovarea produselor agroalimentare
românesti pe piete externe;
41. coordonează
activitatea de cercetare stiintifică si tehnologică agricolă si piscicolă, de
consultantă si de perfectionare profesională si a organismelor modificate
genetic;
42. coordonează
actiunea de implementare a Programului de realizare a Sistemului national
antigrindină si de stimulare a precipitatiilor;
43. asigură
îndeplinirea, prin intermediul Autoritătii de Management Program Operational
Sectorial pentru Agricultură, Dezvoltare Rurală si Pescuit, a atributiilor
stabilite prin actele normative în vigoare;
44. asigură
realizarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii
conform prevederilor legale în vigoare;
45. organizează si
asigură functionarea sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoze si
avertizare privind efectele ecologice si economice ale amenajărilor de
îmbunătătiri funciare;
46. organizează,
execută si actualizează cadastrul amenajărilor de îmbunătătiri funciare
finantat de la bugetul de stat.
II. În domeniul
pădurilor:
1. elaborează
strategii si politici de gospodărire si de valorificare ratională a resurselor
fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara acestuia;
2. elaborează
regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice privind administrarea si
gospodărirea durabilă a fondului forestier national, a vegetatiei forestiere
din afara acestuia, a fondului cinegetic si a celui piscicol din apele de
munte;
3. exercită
atributiile prevăzute de lege în vederea asigurării respectării regimului
silvic în fondul forestier national;
4. coordonează si
controlează activitatea de elaborare si avizare, în conceptie unitară, a
amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a pădurilor, precum si
a studiilor de transformare a păsunilor împădurite;
5. propune, pe
baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masă lemnoasă care se
exploatează anual din păduri si din vegetatia forestieră, din afara fondului
forestier national, pe categorii de destinatari si destinatii, în conformitate
cu prevederile amenajamentelor silvice;
6. organizează
cadastrul de specialitate în domeniul forestier, organizează si tine evidenta
terenurilor cu destinatie forestieră si a celor cu vegetatie forestieră, din
afara fondului forestier, indiferent de natura proprietătii, si urmăreste
furnizarea datelor necesare în vederea realizării sistemului de cadastru
general si coordonează executarea lucrărilor de geodezie, topografie,
fotogrammetrie, cartografie în domeniul cadastrului forestier, precum si
introducerea si întretinerea cadastrului forestier, cantitativ si calitativ, si
asigură proiectarea si aplicarea în teren a organizării teritoriului forestier;
7. analizează si,
după caz, aprobă, în conditiile prevăzute de lege, solicitările de scoatere
definitivă sau temporară din circuitul silvic a unor terenuri, precum si
regularizarea perimetrelor pădurii, conform reglementărilor în vigoare,
indiferent de natura proprietătii;
8. coordonează,
împreună cu factorii responsabili interesati, actiunile de împădurire a
terenurilor degradate, inapte pentru folosinta agricolă, înfiintarea perdelelor
forestiere de protectie si asigură o conceptie unitară de amenajare a
terenurilor degradate si de corectare a torentilor pe bazine hidrografice si perimetre
de ameliorare; fundamentează necesitatea asigurării resurselor financiare
respective;
9. organizează
sistemul de supraveghere a stării de sănătate a pădurilor, ia măsuri pentru
ameliorarea stării de sănătate a pădurilor si coordonează gospodărirea ariilor
protejate din fondul forestier national;
10. urmăreste si
sprijină dezvoltarea retelei de drumuri forestiere, urmărind asigurarea
fondurilor necesare, potrivit legii;
11. atribuie în
gestiune, în conditiile legii, fondurile de vânătoare si exercită atributiile
prevăzute de lege în domeniul cinegetic;
12. urmăreste
evolutia stării fondului forestier national si prezintă Guvernului rapoarte
anuale;
13. colaborează cu
institutiile interesate pentru preluarea în fondul forestier al statului, în
conditiile legii, a terenurilor degradate, inapte pentru folosinta agricolă,
proprietate publică sau privată, pentru ameliorarea cărora detinătorii legali
nu dispun de mijloacele necesare;
14. atestă
persoanele fizice si juridice pentru efectuarea de studii de teren, elaborarea
documentatiilor tehnico-economice, precum si pentru executarea lucrărilor de
îmbunătătiri funciare în domeniul silvic, autorizează unitătile specializate
pentru activitatea de amenajare;
15. atestă
persoanele juridice care execută lucrări silvice;
16. organizează si
conduce, prin structurile teritoriale de specialitate din subordine, modul de
gospodărire a pădurilor proprietate privată si a celor proprietate publică
apartinând unitătilor administrativ-teritoriale;
17. organizează si
coordonează activitatea de cercetare stiintifică si inginerie tehnologică în
domeniul silviculturii, sprijină dezvoltarea acestora si asigură folosirea
rezultatelor obtinute la fundamentarea măsurilor de gospodărire durabilă a
pădurilor;
18. reglementează
si aprobă activitătile de management forestier din pădurile proprietate
privată, precum si din pădurile proprietate publică a unitătilor
administrativ-teritoriale;
19. aprobă
încadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din afara fondului
forestier national;
20. organizează
activitătile tehnice silvice, finantate de la bugetul de stat, pentru pădurile
proprietate privată a persoanelor fizice, conform competentelor legale;
21. asigură,
conform competentelor legale, respectarea reglementărilor privind producerea,
comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
22. coordonează
actiunile de informare, educare, instruire si altele asemenea, finantate de la
bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei silvice si educatiei forestiere,
în vederea respectării regimului silvic de către proprietari si/sau detinători;
23. autorizează
functionarea structurilor silvice proprii de administrare a fondului forestier
proprietate publică a unitătilor administrativ-teritoriale si a celui proprietate
privată;
24. elaborează si
analizează sistemul de informatii statistice în silvicultură;
25. asigură, în
conditiile legii, aplicarea măsurilor specifice silviculturii din proiectele si
programele internationale;
26. coordonează si
promovează documentatii de sinteză referitoare la fondul forestier national,
organizează periodic elaborarea inventarului fondului forestier national si
elaborează prognoze privind evolutia acestuia.
III. În domeniul
dezvoltării rurale:
1. elaborează si sustine
programe de dezvoltare rurală la nivel national, regional si local;
2. propune
amendarea periodică, în functie de rezultate, a Programului Guvernului pentru
dezvoltare rurală;
3. propune
amendarea periodică, împreună cu ministerele si organismele neguvernamentale
implicate, a Planului national pentru agricultură si dezvoltare rurală;
4. răspunde de
coordonarea actiunilor de implementare tehnică si financiară a Instrumentului
special de preaderare pentru agricultură si dezvoltare rurală - Agentia SAPARD;
5. colaborează cu
toate structurile administrative, profesionale interministeriale în vederea
permanentei îmbunătătiri a cadrului legislativ si organizatoric general de
dezvoltare rurală;
6. coordonează,
îndrumă si controlează în teritoriu activitatea serviciilor tehnice delegate
pentru implementarea tehnică si financiară a Programului SAPARD;
7. asigură
sustinerea strategiilor si a programelor de dezvoltare echilibrată a spatiului
rural la nivel national, regional si local, în functie de potentialul resurselor
de dezvoltare, în concordantă cu strategia sectorului agroalimentar si nivelul
resurselor de finantare destinate si alocate acestei activităti;
8. elaborează
programele operationale si programele complement, în concordantă cu obiectivele
si prioritătile stabilite prin Planul national de dezvoltare;
9. implementează
programele operationale, în concordantă cu recomandările comitetelor de
monitorizare si ale reglementărilor Uniunii Europene;
10. urmăreste
obtinerea rezultatelor generale si a impactului definit prin programele
operationale, precum si a celor specifice mentionate prin programele
complement;
11. asigură
implementarea programelor operationale în concordantă cu principiile si
politicile Uniunii Europene, în special în domeniile concurentei, achizitiilor
publice, protectiei mediului si egalitătii de sanse între femei si bărbati;
12. promovează si
încurajează participarea sectorului privat la elaborarea si implementarea
programelor operationale;
13. elaborează si
asigură un sistem functional de colectare, prelucrare si management al
informatiilor si datelor statistice si financiare privind implementarea
programelor operationale si evaluarea si monitorizarea asistentei financiare
comunitare acordate pentru implementarea acestora;
14. analizează si
propune modificări ale programelor operationale si ale programelor complement
si înaintează comitetelor de monitorizare corespunzătoare propunerile privind
realocările de fonduri între măsurile din cadrul programelor operationale
aferente fiecărei autorităti; după aprobarea lor de către comitetul de
monitorizare, transmite modificările si/sau ajustările propuse spre analiză si
aprobare Comisiei Europene, precum si Autoritătii de management pentru Cadrul
de sprijin comunitar si Autoritătii de plată, spre informare; operează
modificările după aprobarea lor de către Comisia Europeană si informează
corespunzător Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar,
precum si Autoritatea de plată;
15. elaborează si
prezintă spre aprobare comitetelor de monitorizare rapoartele anuale de
implementare si după primirea aprobării acestora le transmite spre aprobare
Comisiei Europene;
16. asigură si
răspunde pentru corectitudinea operatiunilor finantate prin programele
operationale, precum si pentru implementarea măsurilor de control intern, în
concordantă cu principiile unui management financiar riguros si transparent;
17. urmăreste si
verifică instituirea de către autoritătile de implementare, precum si de
organismele intermediare care implementează măsurile din programele
operationale si din proiectele finantate prin instrumentele structurale a unui
sistem contabil si de evidentă separat, precum si a unui cod de contabilitate
adecvat pentru toate operatiunile finantate;
18. asigură
corelarea măsurilor din programele operationale sectoriale cu cele din
Programul operational regional;
19. elaborează
manuale de implementare si utilizare pentru fondurile structurale care
finantează preponderent programul operational si elaborează manuale de
implementare pentru proiectele finantate prin Fondul de coeziune;
20. elaborează
criteriile de selectie si evaluare a proiectelor, aprobă proiectele selectate
de către organismele intermediare si transmit cererile de finantare Autoritătii
de plată;
21. asigură
îndeplinirea cerintelor referitoare la informarea si publicitatea privind
asistenta financiară a Programului operational;
22. răspunde
pentru utilizarea eficientă, efectivă si transparentă a fondurilor care
finantează Programul operational, precum si pentru îndeplinirea atributiilor
delegate organismelor intermediare;
23. organizează
evaluarea intermediară a Programului operational si informează comitetul de
monitorizare asupra rezultatelor acestuia si asupra modalitătilor propuse
pentru implementarea recomandărilor si concluziilor primite de la Comisia
Europeană ca urmare a evaluării intermediare;
24. furnizează
informatiile privind absorbtia fondurilor, conform datelor cuprinse în tabelele
financiare;
25. constituie
Comitetul de monitorizare pentru programul operational si asigură secretariatul
si presedintia acestuia;
26. participă la
întâlnirile anuale cu Comisia Europeană pentru examinarea rezultatelor anului
precedent; implementează recomandările Comisiei Europene si informează
corespunzător comitetul de monitorizare.
IV. În domeniul
integrării europene si relatiilor internationale:
1. coordonează si
monitorizează actiunile legate de procesul de pregătire si desfăsurare a
negocierilor pentru aderare a sectoarelor agroalimentar, dezvoltare rurală, pescuit
si forestier: elaborarea documentelor specifice dosarului de negociere pentru
capitolul 7 - Agricultura si capitolul 8 - Pescuitul, pregătirea si
participarea la consultările tehnice cu Comisia Europeană;
2. coordonează si
monitorizează actiunile legate de pregătirea sectoarelor agroalimentar,
dezvoltare rurală, pescuit si forestier pentru aderare: Programul national de
aderare a României la Uniunea Europeană, îndeplinirea angajamentelor asumate
prin Programul national de aderare si prin documentele programatice de
negocieri, rapoartele anuale privind progresele înregistrate în procesul de
aderare, Planul de implementare la nivel local a legislatiei armonizate cu
acquisul comunitar, Planul de măsuri prioritare pentru pregătirea aderării la
Uniunea Europeană;
3. asigură
corelarea modului în care legislatia natională transpune prevederile
legislatiei comunitare;
4. urmăreste si
avizează documentele specifice pentru sectoarele agroalimentar, dezvoltare
rurală, pescuit si forestier, în relatia cu alte capitole de negociere pentru
care Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale este membru al
delegatiilor sectoriale;
5. coordonează si
avizează actiunile derulate, suportate prin Programul TAIEX;
6. coordonează,
organizează si monitorizează activitatea Corpului de consilieri de integrare
din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale;
7. coordonează si
avizează actele normative pentru crearea si functionarea RICA conform
angajamentelor din documentele de negocieri si asigură pregătirea si
implementarea planului constructiei institutionale RICA si a sistemului
informational experimental de contabilitate agricolă;
8. coordonează si
avizează proiectele de acorduri, conventii, protocoale si alte întelegeri de
colaborare economică si tehnico-stiintifică bilaterală în domeniul
agroalimentar, pădurilor, dezvoltării rurale si pescuitului cu alte state si
urmăreste îndeplinirea procedurilor prevăzute în Legea nr.
590/2003 privind tratatele, pentru negocierea, semnarea si intrarea în vigoare
a documentelor respective;
9. sprijină si
monitorizează implementarea acordurilor bilaterale de cooperare în domeniul
agroalimentar, pădurilor, dezvoltării rurale si pescuitului;
10. avizează
materialele pentru comisiile mixte interguvernamentale de cooperare economică
si tehnico-stiintifică bilaterală si coordonează activitatea grupurilor mixte
de lucru pentru sectoarele agroalimentar, păduri, dezvoltare rurală si pescuit
ca urmare a acordurilor bilaterale încheiate sau a hotărârilor comisiilor mixte
interguvernamentale;
11. coordonează
activitătile în relatia cu organismele internationale FAO, OECD, FIDA, ICE,
OCEMN, Banca Mondială si alte organisme, precum si proiectele finantate de
acestea;
12. asigură
reprezentarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale la
întâlnirile oficiale externe si interne pe problematica integrării europene si
a relatiilor internationale;
13. coordonează
activitătile Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale în
relatia cu organismele internationale si structurile regionale la care România
este membră;
14. coordonează si
avizează propunerile si proiectele de finantare din fonduri PHARE, pe baza
prioritătilor din Parteneriatul pentru aderare si alte documente programatice;
15. monitorizează
si coordonează, pentru proiectele PHARE, îndeplinirea sarcinilor privind
organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului,
negocierea si încheierea contractului;
16. coordonează si
urmăreste derularea în bune conditii a proiectelor cu finantare externă: PHARE,
bilaterale, precum si cu organisme internationale, în vederea asigurării
absorbtiei fondurilor alocate;
17. coordonează si
organizează activitatea privind adoptarea si implementarea Sistemului integrat
de administrare si control.
(2) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale îndeplineste orice alte atributii
stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.
Structura
organizatorică si conducerea ministerului
Art. 5. - (1) Structura
organizatorică a Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale
este prevăzută în anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale, în cadrul directiilor generale si directiilor
se pot organiza servicii, birouri, compartimente si colective temporare, în
conditiile legii.
(2) Atributiile si
responsabilitătile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale se stabilesc, în conformitate cu
structura organizatorică, prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului, care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor
si dezvoltării rurale.
Art. 6. - (1) În
structura Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale este organizată,
la nivel de directie generală, Autoritatea de Management Program Operational
Sectorial pentru Agricultură, Dezvoltare Rurală si Pescuit.
(2) Autoritatea de
Management Program Operational Sectorial pentru Agricultură, Dezvoltare Rurală si
Pescuit îndeplineste atributiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.
1.555/2002 privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu
coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin
instrumentele structurale.
(3) Autoritatea de
Management Program Operational Sectorial pentru Agricultură, Dezvoltare Rurală
si Pescuit va functiona cu un număr total de 90 de posturi în anul 2005, din
care 50 de posturi în anul 2004.
Art. 7. - (1) În
conditiile legii, se organizează si functionează în subordinea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale unităti de management al
proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director de
proiect, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul
proiectelor finantate prin împrumuturi externe.
(2) Structura
organizatorică, numărul de personal si regulamentul de organizare si
functionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale.
(3) Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale numeste personalul UMP si
stabileste competentele directorului de proiect.
Art. 8. - (1)
Unitătile aflate în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Atributiile si
responsabilitătile, structura organizatorică, statele de functii si numărul de
personal pentru institutiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale, cu încadrarea în numărul maxim de posturi
aprobat.
(3) Numirea în
functiile de conducere la institutiile din subordinea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale se face prin ordin al
ministrului, în conditiile legii.
(4) Unitătile care
functionează sub autoritatea si în coordonarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în anexele nr. 3 si 4.
(5) La unitătile
prevăzute la alin. (4) numirea conducătorilor se face potrivit legii.
Art. 9. - (1)
Conducerea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale se
exercită de către ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale.
(2) Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale îndeplineste în domeniul de
activitate al ministerului atributiile generale prevăzute de art. 53 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale îndeplineste si alte atributii
specifice stabilite prin acte normative.
(4) Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale reprezintă ministerul în
raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităti publice si organizatii, cu
persoane juridice si fizice din tară sau din străinătate, precum si în
justitie.
(5) Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale coordonează activitatea
unitătilor din subordine, precum si a celor aflate sub autoritatea si în
coordonarea ministerului si îndeplineste atributiile prevăzute de Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, în calitate
de ordonator principal de credite.
(6) În exercitarea
atributiilor sale ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite
ordine si instructiuni, în conditiile legii.
Art. 10. - (1)
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale este sprijinit în
activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat.
(2) Secretarii de
stat exercită atributiile delegate de ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale. Răspunderile si atributiile secretarilor de stat se
stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale.
(3) Secretarul de
stat care coordonează activitatea pentru integrare europeană este membru al
Comitetului interministerial pentru integrare europeană.
Art. 11. - În
cazul în care, din diverse motive, ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nu îsi poate exercita atributiile curente, acesta desemnează
un secretar de stat care să exercite aceste atributii, înstiintându-l pe
primul-ministru despre aceasta.
Art. 12. -
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale conduce aparatul
propriu al ministerului, numeste si eliberează din functie, în conditiile
legii, personalul acestuia.
Art. 13. - (1)
Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale este înalt functionar public, numit în conditiile legii. Acesta asigură
stabilitatea functionării ministerului, continuitatea conducerii si realizarea
legăturilor functionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul
general este subordonat ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale.
(3) Secretarul
general îndeplineste atributiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr.
90/2001, cu modificările si completările ulterioare.
(4) Secretarul
general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale poate
îndeplini si alte atributii încredintate de ministru, prevăzute în regulamentul
de organizare si functionare a ministerului.
Art. 14. - (1)
Numărul maxim de posturi în aparatul propriu al Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale este de 440, exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului.
(2) Salarizarea
personalului din structura ministerului se face potrivit legii.
(3) Personalul
încadrat la fostul Minister al Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului se
consideră transferat în interesul serviciului la Ministerul Agriculturii, Pădurilor
si Dezvoltării Rurale potrivit domeniilor de specialitate în care îsi
desfăsoară activitatea, în conditiile în care atributiile functionale se
regăsesc în noile structuri organizatorice.
Art. 15. - (1) În
cadrul directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală functionează
unitătile pentru ameliorare si reproductie în zootehnie si unitătile
fitosanitare, fără personalitate juridică.
(2) Directiile
pentru agricultură si dezvoltare rurală coordonează oficiile de studii
pedologice si agrochimice, institutii publice deconcentrate, cu personalitate
juridică, finantate din venituri proprii.
Art. 16. - (1)
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, prin Agentia
Natională de Consultantă Agricolă, asigură îndrumarea tehnico-metodologică a centrelor
judetene si locale de consultantă agricolă.
(2) Agentia
Natională de Consultantă Agricolă se reorganizează ca institutie publică
finantată din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat,
începând cu data de 1 ianuarie 2005.
(3) Centrul de
Formare si Inovatie pentru Dezvoltare în Carpati (CEFIDEC), unitate din
structura Agentiei Nationale de Consultantă Agricolă, se reorganizează si
functionează ca institutie publică cu personalitate juridică, finantată
integral din bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale.
(4) Personalul din
cadrul Agentiei Nationale de Consultantă Agricolă, aferent unitătii Centrul de
Formare si Inovatie pentru Dezvoltare în Carpati (CEFIDEC), se preia prin
transfer de CEFIDEC.
Art. 17. - (1)
Patrimoniul Centrului de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare în Carpati
(CEFIDEC) se preia pe bază de protocol de predare-primire, încheiat între
Agentia Natională de Consultantă Agricolă si Centrul de Formare si Inovatie pentru
Dezvoltare în Carpati (CEFIDEC), în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Regulamentul
de organizare si functionare a Centrului de Formare si Inovatie pentru
Dezvoltare în Carpati (CEFIDEC) se aprobă prin ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
CAPITOLUL III
Dispozitii
tranzitorii si finale
Art. 18. - (1)
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale are în dotare, pentru
transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit
potrivit actelor normative în vigoare.
(2) Pentru
activitătile specifice Corpului de control al ministrului, Directiei de
inspectii, Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale va fi dotat
cu un număr de 3 autoturisme de interventie cu un consum lunar de carburant de
300 litri/autovehicul.
(3) Unitătile care
functionează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, cuprinse în cap. I si II din anexa nr. 2, pot utiliza pentru activităti
specifice un număr de autoturisme si autospeciale potrivit anexei nr. 5.
Art. 19. -
Articolul 17 alineatul (1) litera c) din Hotărârea Guvernului nr.
308/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor si a unitătilor din subordinea acesteia, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 19 martie 2004, se
modifică si va avea următorul cuprins:
“c) 14 posturi
aferente functiilor publice finantate de la bugetul de stat si 84 de posturi
aferente functiilor publice finantate din venituri proprii si subventii
acordate de la bugetul de stat, preluate de la Ministerul Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale;”
Art. 20. - Patrimoniul,
personalul si fondurile aferente vor fi preluate prin protocol de
predare-primire încheiat între Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale si Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor în termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 21. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 495 din 9 iulie 2003, precum si orice alte dispozitii contrare.
Art. 22. - Anexele
nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Ilie Sârbu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 409.
ANEXA Nr. 11)
a Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale
ANEXA Nr. 2
UNITĂTILE
care
functionează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale
Nr. crt. |
Denumirea
unitătii |
I. |
Institutii publice finantate integral de la
bugetul de stat |
1. |
Directiile pentru agricultură si dezvoltare
rurală - servicii publice deconcentrate |
2. |
Agentia Natională pentru Ameliorare si Reproductie
în Zootehnie “Prof. dr. G.K. Constantinescu” |
3. |
Laboratorul Central pentru Carantină
Fitosanitară |
4. |
Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava |
5. |
Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor
de Pesticide în Plante si Produse Vegetale |
6. |
Inspectia Piscicolă |
7. |
Directiile teritoriale de regim silvic si
de vânătoare |
8. |
Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, Industrie Alimentară si Dezvoltare Rurală |
9. |
Centrul de Formare si Inovatie pentru
Dezvoltare în Carpati (CEFIDEC) |
10. |
Agentia Natională de Consultantă Agricolă |
NOTĂ: |
|
Numărul maxim de posturi finantate de la
bugetul de stat pentru institutiile prevăzute la cap. I este de 6.232. |
|
II. |
Institutii publice finantate din venituri
proprii si subventii acordate de la bugetul de stat |
1. |
Agentia SAPARD |
2. |
Laboratorul Central pentru Calitatea
Semintelor si a Materialului Săditor |
3. |
Inspectoratele teritoriale pentru calitatea
semintelor si a materialului săditor - servicii publice deconcentrate |
4. |
Institutul de Stat pentru Testarea si
Înregistrarea Soiurilor |
5. |
Laboratoarele publice pentru controlul
calitătii viei si vinului (cu sediul în judetele Prahova, Alba si Vrancea) |
NOTĂ: |
|
Numărul maxim de posturi pentru
institutiile prevăzute la cap. II este de 952. |
|
III. |
Alte unităti finantate din venituri proprii |
1. |
Agentia Domeniilor Statului |
2. |
Institutul de Bioresurse Alimentare |
3. |
Oficiile de studii pedologice si
agrochimice judetene din subordinea directiilor pentru agricultură si
dezvoltare rurală judetene |
4. |
Compania Natională de Administrare a
Fondului Piscicol |
5. |
Oficiul National al Denumirilor de Origine
pentru Vinuri si Alte Produse Vitivinicole |
6. |
Oficiul National al Viei si Vinului |
IV. |
Unităti cu finantare externă si de la
bugetul de stat |
|
- Unităti de management al proiectului
(UMP) |
ANEXA Nr. 3
care
functionează sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale
Nr. crt. |
Denumirea
unitătii |
1. |
Societatea Natională “Îmbunătătiri
Funciare” - S.A. |
2. |
Societatea Natională a Produselor Agricole
- S.A. |
3. |
Regia Natională a Pădurilor - Romsilva |
4. |
Societatea Natională “Institutul Pasteur” -
S.A.*) |
*) În limita capitalului detinut de Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale.
UNITĂTILE
care
functionează în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale
- Academia de
Stiinte Agricole si Silvice “Gheorghe Ionescu-Sisesti” (sursa de finantare:
venituri proprii)
ANEXA Nr. 5
NORMATIV
de
autoturisme la unitătile care functionează în subordinea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale
Nr. crt. |
Denumirea
unitătii |
TOTAL |
din care: |
|
Autoturisme
pentru activităti specifice1) |
Autospeciale2) |
|||
1. |
Directiile pentru agricultură si dezvoltare
rurală-servicii publice deconcentrate |
10/unitate |
4/unitate |
6/unitate |
2. |
Agentia Natională pentru Ameliorare si
Reproductie în Zootehnie “Prof. dr. G.K. Constantinescu” |
4 |
3 |
1 |
3. |
Laboratorul Central pentru Carantină
Fitosanitară |
3 |
2 |
1 |
4. |
Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava |
3 |
2 |
1 |
5. |
Laboratorul Central pentru Controlul
Reziduurilor de Pesticide în Plante si Produse Vegetale |
2 |
1 |
1 |
6. |
Inspectia Piscicolă |
39 |
30 |
9 |
7. |
Directiile teritoriale de regim silvic si
de vânătoare |
58 |
40 |
18 |
8. |
Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, Industrie Alimentară si Dezvoltare Rurală |
2 |
2 |
|
9. |
Centrul de Formare si Inovatie pentru
Dezvoltare în Carpati (CEFIDEC) |
3 |
2 |
1 |
10. |
Agentia SAPARD |
24 |
24 |
|
11. |
Laboratorul Central pentru Calitatea
Semintelor si a Materialului Săditor |
6 |
4 |
2 |
12. |
Inspectoratele teritoriale pentru calitatea
semintelor si a materialului săditor - servicii publice deconcentrate |
4/unitate |
3/unitate |
1/unitate |
13. |
Institutul de Stat pentru Testarea si
Înregistrarea Soiurilor |
4 |
4 |
|
14. |
Agentia Natională de Consultantă Agricolă |
4 |
4 |
|
1) Cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările ulterioare.
2) Nu fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările ulterioare.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea Acordului de concesiune pentru explorare,
dezvoltare si exploatare petrolieră în perimetrul E IV - 2 Viperesti, încheiat
între Agentia Natională pentru Resurse Minerale si Toreador Resources
Corporation
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 13 alin. 4 din Legea
petrolului nr.
134/1995, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Acordul de concesiune pentru explorare, dezvoltare si exploatare
petrolieră în perimetrul E IV - 2 Viperesti, încheiat între Agentia Natională
pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, si Toreador Resources
Corporation, în calitate de concesionar, prevăzut în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Acordul
de concesiune pentru explorare, dezvoltare si exploatare petrolieră aprobat
potrivit art. 1 intră în vigoare la data publicării prezentei hotărâri în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 422.
*) Anexa se comunică Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea unor licente de
concesiune a activitătii miniere de exploatare, încheiate între Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului
“Minvest” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 21 alin. (1) si al art. 60
alin. (1) din Legea minelor nr.
85/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă licentele de concesiune a activitătii miniere de exploatare, încheiate
între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, si
Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A., cu sediul
în municipiul Deva, cod 2700, Piata Unirii nr. 9, în calitate de concesionar,
pentru zăcămintele de minereu de fier din perimetrul Băisoara Cacova, comuna
Iara, judetul Cluj, de nisipuri silicioase din perimetrul Făgetul Ierii, comuna
Iara, judetul Cluj, si de minereu auro-argentifer din perimetrul Baia de Aries,
localitatea Baia de Aries, judetul Alba, prevăzute în anexele nr. 1, 2 si 3*)
care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Stabilirea si plata taxei anuale de exploatare se fac în conditiile prevăzute
la art. X din anexele la prezenta hotărâre.
Art. 3. -
Stabilirea si plata redeventei se fac în conditiile prevăzute la art. XI din
anexele la prezenta hotărâre.
Art. 4. -
Cuantumul majorărilor de întârziere, prevăzut la art. X pct. 10.1.3 si art. XI
pct. 11.2.4 din anexele la prezenta hotărâre, se stabileste la nivelul
dobânzilor si penalitătilor de întârziere prevăzute la art. 108 din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
Art. 5. -
Licentele de concesiune a activitătii miniere de exploatare prevăzute la art. 1
intră în vigoare la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de
stat
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 423.
*) Anexele nr. 1, 2 si 3 se comunică Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea unor imobile
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 8 alin. (1) si al art. 12 alin.
(1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, precum si al art. 12 lit. h) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
212/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă transmiterea imobilului situat în localitatea Posada, judetul Prahova,
alcătuit din clădirile “Posada” si terenul aferent, proprietate publică a
statului, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, din
administrarea Muzeului National “Peles” - Sinaia în administrarea Regiei
Nationale a Pădurilor - Romsilva.
(2) Se aprobă
transmiterea bunurilor culturale mobile de importantă stiintifică cu valoare
cinegetică, care fac parte din patrimoniul sectiei Muzeul Cinegetic al
Carpatilor “Posada”, din administrarea Muzeului National “Peles” - Sinaia în
administrarea Regiei Nationale a Pădurilor - Romsilva.
Art. 2. - Spatiile
destinate depozitării bunurilor de patrimoniu, laboratoarelor de restaurare,
atelierelor de întretinere, arhivei, depozitării materialelor laboratorului
foto sunt utilizate de Muzeul National “Peles” - Sinaia până la identificarea
unor depozite corespunzătoare.
Art. 3. -
Predarea-preluarea bunurilor imobile si mobile prevăzute la art. 1 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 5 zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la valoarea de inventar a
bunurilor de la data transmiterii.
Art. 4. - În
termen de 60 de zile de la data încheierii protocolului prevăzut la art. 3,
Regia Natională a Pădurilor - Romsilva are obligatia de a declansa procedura de
clasare a bunurilor mobile culturale, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
Art. 5. - Regia
Natională a Pădurilor - Romsilva preia drepturile si obligatiile Muzeului
National “Peles” – Sinaia cu privire la imobilul alcătuit din clădirile
“Posada”.
Art. 6. -
Personalul Muzeului Cinegetic al Carpatilor “Posada”, existent la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri, cuprinzând un număr total de 13 posturi,
continuă să îsi desfăsoare activitatea în acest imobil, fiind preluat de Regia
Natională a Pădurilor - Romsilva.
Art. 7. -
Atribuirea contractelor de proiectare si de executie de lucrări pentru imobilul
în care functionează Muzeul Cinegetic al Carpatilor “Posada” se face în
conformitate cu prevederile art. 12 lit. h) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile
publice, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 212/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 8. - (1) Se
aprobă transmiterea imobilului “Braseria Posada”, situat în localitatea Posada,
judetul Prahova, proprietate publică a statului, având datele de identificare
prevăzute în anexa nr. 2, din administrarea Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat” în administrarea Regiei Nationale a
Pădurilor - Romsilva.
(2)
Predarea-preluarea imobilului prevăzut la alin. (1) se face în termen de 10
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, la valoarea de inventar a bunurilor de la
data transmiterii.
Art. 9. - (1) Se
aprobă transmiterea din domeniul privat al statului în domeniul public al statului
si din administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului
de Stat” în administrarea Muzeului National “Peles” - Sinaia a imobilului
situat în Complexul Cumpătul - Sinaia, str. Cumpătul nr. 12, judetul Prahova,
având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 3.
(2)
Predarea-preluarea imobilului prevăzut la alin. (1) se face în termen de 30 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, la valoarea de inventar a bunurilor de la
data transmiterii.
Art. 10. -
Patrimoniul Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
si al Muzeului National “Peles” - Sinaia se diminuează cu valoarea de inventar
a bunurilor transmise potrivit prezentei hotărâri, iar patrimoniul Regiei
Nationale a Pădurilor - Romsilva si al Muzeului National “Peles” - Sinaia se
majorează în mod corespunzător.
Art. 11. - Anexele
nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
Ministrul
pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Ilie Sârbu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 426.
ANEXA Nr. 1
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite din administrarea Muzeului National “Peles” -
Sinaia în administrarea Regiei Nationale a Pădurilor – Romsilva
Adresa
imobilului |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Nr. inventar |
Valoarea de inventar (lei) |
Localitatea Posada, judetul Prahova |
Muzeul National lrPeles” - Sinaia |
Regia Natională a Pădurilor - Romsilva |
Clădiri Posada: depozit, cramă, clădire
laborator restaurare, pavilion central, Vila 2 “Ursuleti”, clădire
castel (B, C, D), clădire castel (corp A), garaj, statie gaze, constructii
speciale Suprafata totală a imobilului = 36.053,26 m 2 Suprafata construită = 5.545,65 m 2 |
M.F.P. 26.335 |
14.722.679 |
ANEXA Nr. 2
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
imobilului, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” în
administrarea Regiei Nationale a Pădurilor – Romsilva
Adresa
imobilului |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Nr. inventar |
Localitatea Posada, judetul Prahova |
Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat” |
Regia Natională a Pădurilor - Romsilva |
Braseria Posada - suprafata construită =
875,59 m 2 - teren aferent = 1.315,57 m 2 |
M.F.P. 20.381 |
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite din domeniul privat al statului în domeniul public
al statului si din administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului
de Stat” în administrarea Muzeului National “Peles” – Sinaia
Adresa
imobilului |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se
transmite imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Complexul Cumpătul - Sinaia, str. Cumpătul
nr. 12, judetul Prahova |
Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat” |
Muzeul National “Peles” - Sinaia |
Constructie compusă din demisol, parter,
etaj, mansardă Suprafata desfăsurată = 1.497 m 2 Suprafata construită = 449 m 2 Teren aferent = 1.744,91 m 2 |
În anexa la
Hotărârea Guvernului nr.
393/2004 pentru aprobarea listelor cuprinzând agentii economici monitorizati
potrivit art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
79/2001 privind întărirea disciplinei economico-financiare si alte
dispozitii cu caracter financiar, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 274 din 29 martie 2004, se fac următoarele rectificări:
- la titlul cap. I,
în loc de: “… aprobată cu modificări prin Legea nr.
59/2002, cu modificările ulterioare” se va citi: “… aprobată cu
modificări prin Legea nr.
59/2002, cu modificările ulterioare, sub aspectul structurii fondului de
salarii”;
- la cap. III, la nr. crt. 26, în loc de: “Societatea Comercială «Moldosim» - S.A. Vaslui” se va citi: “Societatea Comercială «Moldosin» - S.A. Vaslui”.