MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 359 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 23
aprilie 2004
SUMAR
DECRETE
265. - Decret privind recunoasterea în functia de Episcop al Episcopiei Severinului si Strehaiei
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
23.
- Ordonantă de urgentă privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin
absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului
590.
- Hotărâre pentru modificarea anexei la Normele privind protectia
informatiilor clasificate ale Organizatiei Tratatului Atlanticului de Nord în
România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2002
591.
- Hotărâre privind numirea domnului Surupăceanu Mugurel în functia de
prefect al judetului Gorj
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
242.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii,
pădurilor, apelor si mediului nr. 87/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.593/2003 privind
sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii în anul 2004
producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea productiei
animaliere si a efectivelor de animale
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind recunoasterea în functia de Episcop al
Episcopiei Severinului si Strehaiei
În temeiul prevederilor
art. 29 alin. (3) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 21 alin. 1 din Decretul nr. 177/1948 pentru
regimul general al cultelor religioase, modificat prin Decretul nr. 150/1974,
având în vedere
propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr.
589 din 21 aprilie 2004,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. -
Preasfintitul Episcop-vicar Nicodim (Nicolae) Nicolaescu se recunoaste în
functia de Episcop al Episcopiei Severinului si Strehaiei.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 22 aprilie 2004.
Nr. 265.
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin
absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului
Având în vedere
termenul până la care trebuie realizată reorganizarea Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, conform art. 3
alin. (7) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale, care justifică caracterul de urgentă si
exceptional, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României,
republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 1. - (1) La
data de 1 mai 2004 Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare îsi schimbă
denumirea în Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si se
reorganizează prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului, institutie care se desfiintează.
(2) Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Statului, denumită în continuare A.V.A.S., este
institutie de specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului, în cadrul căreia se preiau si drepturile,
obligatiile si atributiile Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, stabilite prin actele normative în vigoare în
domeniul privatizării, postprivatizării, prin acorduri internationale sau alte
acte încheiate de către aceasta, conform legii.
(3) Organizarea,
functionarea, numărul de posturi si sediul A.V.A.S. se aprobă prin hotărâre a
Guvernului.
Art. 2. - (1) La
data comasării, A.V.A.S. preia patrimoniul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, pe bază de protocol încheiat în
conformitate cu situatia financiară întocmită la data de 30 aprilie 2004.
(2) La data
prevăzută la alin. (1), A.V.A.S. preia personalul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, acesta păstrându-si
aceleasi drepturi si obligatii stabilite prin contractele individuale de muncă,
până la încheierea noului contract colectiv de muncă.
Art. 3. - (1)
Bugetul de venituri si cheltuieli al A.V.A.S. se aprobă prin hotărâre a
Guvernului.
(2) Pentru anul
2004 bugetul de venituri si cheltuieli al A.V.A.S. se aprobă prin hotărâre a
Guvernului, până la data de 1 mai 2004.
Art. 4. - (1)
Finantarea A.V.A.S. este asigurată din sursele prevăzute în Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicată, si din
veniturile obtinute potrivit actelor normative în domeniul privatizării.
(2) A.V.A.S.
administrează, angajează si utilizează fondurile provenite din sursele
prevăzute la alin. (1), potrivit reglementărilor legale aplicabile institutiilor
publice finantate integral din venituri proprii.
(3) Administrarea,
angajarea si utilizarea fondurilor provenite din veniturile obtinute din
privatizare se fac potrivit art. 51 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 5. - A.V.A.S.
îndeplineste următoarele atributii:
a) cele prevăzute
la art. 12 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
51/1998, republicată;
b) aplicarea
strategiei Guvernului privind finalizarea procesului de privatizare a
societătilor comerciale la care statul detine actiuni/părti sociale, aflate în
portofoliul său;
c) administrarea
participatiilor statului, în calitate de actionar/asociat, la societătile
comerciale aflate în portofoliul său;
d) vânzarea
actiunilor/părtilor sociale detinute de stat la societătile comerciale aflate
în portofoliul său, prin metodele prevăzute în Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale, aprobată
prin Legea nr. 44/1998,
cu modificările si completările ulterioare, si în Legea nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare;
e) monitorizarea
modului în care sunt respectate clauzele din contractele de privatizare,
potrivit Ordonantei Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri de urmărire a
executării obligatiilor asumate prin contractele de privatizare a societătilor
comerciale, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
506/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 6. - (1)
Supravegherea si îndrumarea activitătii A.V.A.S. sunt asigurate de un consiliu
de supraveghere si îndrumare, format din 9 membri, în următoarea componentă:
a) un presedinte,
care este reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
b) 8 membri,
respectiv câte un reprezentant al Băncii Nationale a României, Ministerului
Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si Internelor,
Ministerului Integrării Europene, Ministerului Justitiei, Autoritătii Nationale
de Control, Cancelariei Primului-Ministru, Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
(2) Membrii
Consiliului de supraveghere si îndrumare sunt numiti prin hotărâre a
Guvernului, la propunerea conducătorilor institutiilor prevăzute la alin. (1).
(3) Pot fi membri
ai Consiliului de supraveghere si îndrumare numai persoanele care au studii
superioare economice sau juridice si experientă în domeniul financiar-bancar,
juridic, managementul riscului, restructurarea creditelor sau recuperarea
datoriilor.
(4) Membrii
Consiliului de supraveghere si îndrumare nu pot fi parlamentari, fiindu-le
interzis să reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial
sau de altă natură, care i-ar pune într-o pozitie în care interesul lor
personal ar intra în conflict cu obligatiile si îndatoririle lor fată de
A.V.A.S.
(5) Revocarea din
functie a oricărui membru al Consiliului de supraveghere si îndrumare se face
prin hotărâre a Guvernului, caz în care conducătorul institutiei al cărei
reprezentant a fost revocat va face o nouă propunere în termen de 10 zile.
Art. 7. - (1)
Consiliul de supraveghere si îndrumare are următoarele atributii principale:
a) avizează si
propune Guvernului aprobarea si modificarea bugetului de venituri si cheltuieli
al A.V.A.S.;
b) aprobă
structura organizatorică a A.V.A.S.;
c) aprobă raportul
anual de activitate al A.V.A.S.;
d) aprobă politica
si strategia în domeniul valorificării activelor statului si întocmeste, în
vederea aprobării de către Guvern, strategia si politica în domeniul
privatizării;
e) supraveghează
si îndrumă activitatea A.V.A.S., în vederea ducerii la îndeplinire a
strategiilor si directiilor de actiune aprobate;
f) stabileste
limitele valorice ale activelor statului pentru care selectează si aprobă
metoda de valorificare si mărimea capitalului social al societătilor pentru
care urmează a se stabili metoda de privatizare;
g) aprobă
combinarea metodelor de valorificare, utilizarea succesivă a mai multe metode
pentru valorificarea acelorasi active, reluarea metodelor de valorificare
pentru creantele care depăsesc limitele valorice stabilite în conditiile
prevăzute la lit. f);
h) aprobă
regularizarea diferentelor valorice care apar în procesul de valorificare a
activelor statului.
(2) Consiliul de
supraveghere si îndrumare îndeplineste oirce alte atributii prevăzute de lege.
(3) Consiliul de
supraveghere si îndrumare se întruneste lunar sau ori de câte ori este nevoie,
hotărând cu majoritatea voturilor membrilor săi.
(4) La sedintele
Consiliului de supraveghere si îndrumare participă, fără drept de vot,
presedintele A.V.A.S.
Art. 8. - (1)
A.V.A.S. este condusă de un presedinte, ajutat de 4 vicepresedinti.
(2) Presedintele
si vicepresedintii sunt numiti prin decizie a primului-ministru.
(3) Presedintele
este ordonator principal de credite.
Art. 9. - (1)
Presedintele A.V.A.S. are următoarele atributii principale:
a) reprezintă
A.V.A.S. în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu organele de
specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritătile
administratiei publice locale, cu alte institutii, cu persoanele juridice si
fizice române si străine, precum si în fata instantelor judecătoresti si
arbitrale;
b) asigură
conducerea A.V.A.S.;
c) numeste si
eliberează din functie, în conditiile legii, personalul A.V.A.S.;
d) elaborează si
propune spre aprobare Consiliului de supraveghere si îndrumare politica si
strategia în domeniul administrării si valorificării activelor statului aflate
în portofoliul A.V.A.S, inclusiv în domeniul privatizării, si răspunderile ce
revin personalului acesteia;
e) asigură
elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli al A.V.A.S., pe care
îl remite spre avizare Consiliului de supraveghere si îndrumare;
f) acordă prin
ordin înlesniri la plata creantelor fiscale preluate în temeiul unor acte
normative;
g) dispune măsuri
operative pentru executarea dispozitiilor legale privind A.V.A.S., precum si
pentru îndeplinirea politicii si strategiei în domeniul administrării si
valorificării activelor statului din portofoliul A.V.A.S., inclusiv în domeniul
privatizării;
h) prezintă primului-ministru,
până la data de 30 iunie a anului următor, raportul anual de activitate al
A.V.A.S., aprobat de Consiliul de supraveghere si îndrumare; la solicitarea
primului-ministru, presedintele A.V.A.S. prezintă rapoarte intermediare asupra
unei perioade sau operatiuni determinate;
i) aprobă
continutul mandatelor speciale ale reprezentantilor A.V.A.S. în adunările
generale ale societătilor comerciale, definite si preluate conform legii în
portofoliul A.V.A.S., întrunite pentru a lua hotărâri cu privire la:
- dizolvarea,
lichidarea, închiderea operatională sau prelungirea duratei de functionare a
societătii comerciale;
- desfiintarea
uneia sau mai multor unităti ale societătii comerciale;
- fuziune sau
divizare;
- desfiintarea
unor sedii secundare, definite potrivit legii;
- majorarea sau
reducerea capitalului social;
- modificarea
obiectului de activitate;
- constituirea de
garantii asupra bunurilor societătii comerciale sau închirierea acestora;
- vânzarea de
active.
(2) Presedintele
îndeplineste orice alte atributii prevăzute de lege.
(3) Pe lângă
presedinte functionează colegiul director ca organ colectiv de analiză si
evaluare, cu caracter consultativ. Componenta, atributiile si modalitătile de
lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare si
functionare a A.V.A.S., aprobat de Consiliul de supraveghere si îndrumare.
Art. 10. - (1)
Vicepresedintii A.V.A.S. exercită atributiile delegate de către presedinte.
Atributiile si răspunderile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al
presedintelui.
(2) În cazul în
care presedintele, din diferite motive, nu îsi poate exercita atributiile
curente, îl deleagă prin ordin pe unul dintre vicepresedinti să exercite aceste
atributii, înstiintându-l pe primul-ministru despre aceasta.
Art. 11. -
Personalul cu atributii în domeniul administrării participatiilor statului,
privatizării si monitorizării postprivatizare din cadrul A.V.A.S. nu este supus
conditiilor de angajare prevăzute la art. 27 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
51/1998, republicată.
Art. 12. - (1)
Activitatea A.V.A.S. în domeniul privatizării si monitorizării postprivatizare
se desfăsoară pe principii comerciale.
(2) Obligatiile
investitorilor, stipulate în contractele de privatizare, nu sunt considerate
obligatii bugetare.
Art. 13. -
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, se modifică
începând cu data de 1 mai 2004 după cum urmează:
1. Titlul ordonantei de urgentă va avea
următorul cuprins:
“ORDONANTĂ
DE URGENTĂ
privind
valorificarea unor active ale statului”
2. Articolul 1
va avea următorul cuprins:
“Art. 1. -
Prezenta ordonantă de urgentă reglementează:
a) valorificarea
creantelor neperformante preluate de la bănci, persoane juridice române, cu
capital partial de stat, în scopul pregătirii pentru privatizare si cresterii
gradului de solvabilitate a acestora;
b) valorificarea
unor creante fiscale preluate în temeiul unor acte normative;
c) valorificarea
unor creante comerciale preluate în temeiul unor acte normative;
d) administrarea
actiunilor sau părtilor sociale detinute de stat, în calitate de actionar sau
asociat;
e) valorificarea
actiunilor sau părtilor sociale detinute de stat, în calitate de
actionar/asociat sau creditor;
f) valorificarea
unor active ale regiilor autonome si societătilor comerciale la care statul
este actionar majoritar.”
3. Articolul 2
va avea următorul cuprins:
“Art. 2. - (1)
Activele statului supuse valorificării potrivit prezentei ordonante de urgentă
cuprind:
a) creante
neperformante preluate de la băncile cu capital partial de stat;
b) bunurile mobile
si imobile dobândite de bănci în procedura executării silite ori prin
realizarea garantiilor, precum si bunuri declarate urmăribile, potrivit
prezentei ordonante de urgentă;
c) creante
comerciale asociate creantelor neperformante preluate;
d) creante fiscale
preluate în temeiul unor acte normative;
e) creante
comerciale preluate în temeiul unor acte normative;
f) actiuni sau
părti sociale detinute de stat;
g) active ale
regiilor autonome si societătilor comerciale la care statul este actionar
majoritar.
(2) Creantele
neperformante prevăzute la alin. (1) lit. a) vor fi identificate si selectate
de băncile cu capital partial de stat, cu avizul Comitetului de coordonare a
restructurării.”
4. Articolul 3
va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - În
sensul prezentei ordonante de urgentă, termenii si expresiile de mai jos au
următoarele semnificatii:
a) bancă -
persoana juridică autorizată să desfăsoare cu titlu profesional, în principal,
activităti de atragere de depozite sau alte fonduri rambursabile de la public
si de acordare de credite în cont propriu;
b) creante
neperformante - credite sau plasamente, reprezentând principal si dobânzi,
acordate sau efectuate de bănci, clasificate în categoria «îndoielnic» sau «pierdere»,
după caz, potrivit reglementărilor emise de Banca Natională a României în
domeniul clasificării creditelor si plasamentelor, constituirii, regularizării
si utilizării provizioanelor specifice de risc de credit;
c) valoare
nominală - valoarea activelor statului preluate si supuse valorificării
potrivit prezentei ordonante de urgentă, astfel cum este înregistrată în
evidentele contabile ale băncii sau ale altei entităti cedente;
d) valoare netă
- valoarea nominală a activelor statului supuse valorificării, diminuată cu
valoarea provizioanelor constituite potrivit legii;
e) valoare
realizabilă - valoarea estimată a activelor statului supuse valorificării,
tinându-se seama de valoarea de piată a acestora si de cheltuielile de
administrare efectuate până la data înstrăinării acestora;
f) valoare
tranzactionată - valoarea realizată ca urmare a valorificării activelor
statului preluate potrivit prezentei ordonante de urgentă;
g) creante
comerciale asociate creantelor preluate - creante comerciale apartinând
unor debitori cedati asupra altor debitori cedati, preluati potrivit prezentei
ordonante de urgentă, care asigură activelor statului un grad sporit de
recuperare;
h) creante
fiscale - drepturi patrimoniale care rezultă din raporturile de drept
material fiscal, preluate în temeiul unor acte normative.”
5. Capitolul II
va avea următorul cuprins:
“CAPITOLUL
II
Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Statului”
6. Articolele
4-8 se abrogă.
7. Articolul 9
va avea următorul cuprins:
“Art. 9. - (1)
Finantarea A.V.A.S. este asigurată din următoarele surse, ale căror formare,
administrare, angajare si utilizare se fac potrivit prezentei ordonante de
urgentă si reglementărilor legale aplicabile institutiilor publice finantate
integral din venituri proprii:
a) sume rezultate
din valorificarea activelor statului mentionate la art. 2 alin. (1);
b) onorarii
aferente serviciilor de consultantă prestate de A.V.A.S. pe bază de contract;
c) alte surse
prevăzute de actele normative în vigoare aplicabile activitătii A.V.A.S.
(2) Pentru
desfăsurarea activitătii proprii, A.V.A.S. poate folosi bunuri materiale si
fonduri bănesti primite de la persoane fizice si juridice, române sau străine,
sub formă de donatii si sponsorizări, în conditiile legii.”
8. Articolul 12
va avea următorul cuprins:
“Art. 12. - (1) În
vederea îndeplinirii rolului său, A.V.A.S. are următoarele atributii
principale:
a) preluarea cu
plată a creantelor neperformante si a creantelor comerciale asociate acestora.
Plata sau emiterea de titluri de valoare negociabile se va face în conditiile
art. 17;
b) preluarea fără
plată a unor creante fiscale, conform legii;
c) preluarea
cu/fără plată a unor creante comerciale, conform legii;
d) preluarea fără
plată a unor actiuni/părti sociale detinute de stat;
e) exercitarea
tuturor drepturilor si îndeplinirea tuturor obligatiilor ce decurg din
calitatea de actionar/asociat a statului;
f) valorificarea
creantelor neperformante, creantelor comerciale si a creantelor fiscale
preluate, la valoarea nominală a acestora, prin:
- plata esalonată,
efectuată de debitor după încheierea unei conventii de esalonare cu A.V.A.S.,
asigurată în mod corespunzător cu garantii;
- cesiunea
creantelor, prin negociere directă, ca urmare a primirii unei oferte de
cumpărare;
- subrogatia în
drepturile de creantă ale A.V.A.S., prin negociere directă, ca urmare a
primirii unei oferte de plată integrală de la un tert;
- stingerea
creantelor ca efect al dării în plată;
- conversia
creantelor în actiuni;
g) valorificarea
creantelor neperformante, creantelor comerciale si a creantelor fiscale
preluate, la valoarea de piată a acestora, rezultată din raportul dintre cerere
si ofertă, prin:
- cesiunea
creantelor prin licitatie publică;
- executarea
silită prin poprirea tuturor veniturilor debitorului, urmăribile potrivit
legii;
- executarea
silită a bunurilor mobile si imobile aflate în proprietatea debitorului sau
garantilor, declarate urmăribile potrivit prezentei ordonante de urgentă, în
vederea valorificării prin licitatie publică;
- alte măsuri de
natură să faciliteze valorificarea superioară a creantelor, inclusiv
valorificarea asociată cu creante comerciale preluate de către A.V.A.S.;
h) valorificarea
actiunilor detinute de stat si administrate de A.V.A.S., la valoarea de piată a
acestora, rezultată din raportul dintre cerere si ofertă, prin:
- operatiuni
specifice pietelor reglementate, interne sau internationale, pentru societătile
detinute public;
- cesiunea
actiunilor prin licitatie publică, internă sau internatională, pentru
societătile de tip închis;
i) valorificarea
părtilor sociale detinute de stat si administrate de A.V.A.S., la valoarea de
piată a acestora, rezultată din raportul dintre cerere si ofertă, prin:
- cesiunea
părtilor sociale prin negociere directă, în cazul în care există si alti
asociati în societatea comercială;
- cesiunea
părtilor sociale prin licitatie publică;
j) valorificarea
unor active ale regiilor autonome si societătilor comerciale la care statul
este actionar majoritar, prin licitatie publică.
(2) A.V.A.S.
îndeplineste orice alte atributii care îi revin prin acte normative.”
9. Alineatul
(1) al articolului 34 se abrogă.
10. Articolul
42 va avea următorul cuprins:
“Art. 42. - (1)
După comunicarea către debitor a titlului executoriu, A.V.A.S. poate dispune
prin ordin blocarea prin poprire a conturilor bancare de orice natură pe care
debitorul le detine în orice bancă sau organizatie
cooperatistă de
credit, indiferent de moneda în care sunt constituite.
(2) Poprirea nu
este supusă validării.
(3) Poprirea
înfiintată anterior ca măsură asigurătorie devine executorie prin comunicarea
copiei de pe titlul executoriu, făcută tertului poprit, si înstiintarea despre
aceasta a debitorului.
(4) Tertul poprit
este obligat ca, în termen de două zile de la primirea comunicării ce i s-a
făcut potrivit alin. (1) si (3), să confirme în scris blocarea conturilor.
(5) Poprirea se
consideră înfiintată la data la care tertul poprit, prin înstiintarea transmisă
A.V.A.S., confirmă că datorează sume de bani debitorului, iar în lipsă, la data
expirării termenului prevăzut la alin. (4).
(6) După
înfiintarea popririi, tertul poprit este obligat să facă de îndată retinerile
prevăzute de lege si să vireze sumele retinute în contul indicat de A.V.A.S.,
comunicând totodată în scris despre existenta altor creditori.
(7) În cazul în
care sumele datorate debitorului sunt poprite de mai multi creditori, tertul
poprit îi va anunta în scris despre aceasta pe creditori si va proceda la
distribuirea sumelor.
(8) Încălcarea
prevederilor alin. (6) si (7) atrage nulitatea oricărei plăti si răspunderea
solidară a băncii si debitorului, în limita sumelor sustrase blocării.”
11. Articolul
75 va avea următorul cuprins:
“Art. 75. - (1) În
cazul în care la a treia licitatie nu se oferă pretul de pornire sau nu se
prezintă nici un ofertant, A.V.A.S. va putea fie să adjudece bunul în contul
creantei, caz în care se va proceda la o diminuare a creantei cu 50% din pretul
bunului stabilit prin expertiză potrivit art. 71 alin. (1), fie să solicite
evaluatorului o actualizare a valorii de piată stabilite anterior. În acest caz
A.V.A.S. va relua procedura de vânzare prin licitatie pornind de la noul pret
de referintă, până la vânzarea bunului sau schimbarea metodei de valorificare.
(2) A.V.A.S. este
autorizată să identifice posibilităti de valorificare superioară pentru
bunurile adjudecate potrivit alin. (1).
(3) În situatia în
care s-a procedat la adjudecarea de către A.V.A.S. a bunurilor supuse
executării silite, acestea vor trece în proprietatea privată a statului si în
administrarea A.V.A.S., pe baza procesului-verbal de adjudecare în contul
creantei, care constituie titlu de proprietate.
(4) Acelasi regim
îl vor avea si bunurile acceptate de A.V.A.S. ca dare în plată pentru stingerea
obligatiei de plată a debitorului cedat. Conventia de dare în plată constituie
titlu de proprietate.
(5) Bunurile
adjudecate de A.V.A.S., precum si cele acceptate ca dare în plată pentru
stingerea obligatiei de plată a debitorului, reglementate în prezentul articol,
pot fi transmise fără plată în domeniul public al statului, în conditiile
legii, cu rectificarea corespunzătoare a indicatorilor de venituri si
cheltuieli-transferuri din bugetul de venituri si cheltuieli al A.V.A.S., în
sensul diminuării lor, cu valoarea înregistrată în evidenta contabilă.”
Art. 14. - În
cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirile Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Bancare si Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului se înlocuiesc, în mod corespunzător
prevederilor prezentei ordonante de urgentă, începând cu data de 1 mai 2004, cu
denumirea Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
Art. 15. - Pe data
de 1 mai 2004 se abrogă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
296/2000 privind înfiintarea Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 707 din 30 decembrie 2000, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 225/2001, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 16. -
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, cu modificările
si completările aduse prin prezenta ordonantă de urgentă, se va republica în
Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege,
dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor
Bancare,
Mircea
Ursache
Presedintele
Autoritătii pentru Privatizare
si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Neculae
Eugeniu Plăiasu,
secretar de
stat
Bucuresti, 15 aprilie 2004.
Nr. 23.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei la Normele privind
protectia informatiilor clasificate ale Organizatiei Tratatului Atlanticului de
Nord în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2002
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
având în vedere
prevederile Legii nr.
22/2004 pentru aderarea României la Tratatul Atlanticului de Nord, semnat
la Washington la 4 aprilie 1949,
tinând seama de
obligatiile asumate de România în calitate de stat membru NATO,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Modelul certificatelor de securitate tip A
si tip B prevăzute în anexa la Normele privind protectia informatiilor
clasificate ale Organizatiei Tratatului Atlanticului de Nord în România,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
353/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din
13 mai 2002, se înlocuieste cu modelul prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - Certificatele de securitate eliberate în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
353/2002 până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri îsi
păstrează valabilitatea, în conditiile stabilite prin ordin al directorului
general al Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Directorul
general al Oficiului Registrului National
al
Informatiilor Secrete de Stat,
Marius
Petrescu
Bucuresti, 21 aprilie 2004.
Nr. 590.
ANEXĂ
ORNISS-NESECRET
Nr.
CERTIFICAT
DE SECURITATE (A)
1. Se certifică,
prin prezenta, că:
Numele complet:
...........................................................................................................................................................
Data si locul
nasterii:
............................................................................................................................................................
are certificat de
securitate a personalului, eliberat de Oficiul Registrului National al
Informatiilor Secrete de Stat în concordantă cu reglementările curente ale NATO,
inclusiv cu Anexa de securitate la C-M(64)39 în cazul informatiilor clasificate
ATOMAL, si este, din acest motiv, declarat apt pentru a-i fi încredintate
informatii clasificate, inclusiv de nivelul ..............................................................................................
2. Validitatea
acestui certificat se mentine până nu mai târziu de ...........................................
Data:
Directorul
general al ORNISS,
...............................................
ORNISS-UNCLASSIFIED
Nr.
CERTIFICATE
OF SECURITY CLEARANCE (B)
Issued by
......................................................................................................................................
Date and Place of
Issue
......................................................................................................................................................
...................................
Valid until
..................................................................................................
This is to certify
that:
Full Name
.......................................................................................................................................
Date of Birth
...................................................................................................................................
Place of Birth
..................................................................................................................................
Nationality
........................................................................................................................................
Where employed
.............................................................................................................................
Purpose and
Duration of Visit
.......................................................................................................
Holder of Passport/Identity
Card No.
............................................................................................
Issued at .........................................
Dated ............................................
Military Rank and
Number (where applicable)
............................................................................. has
been granted access to NATO information classified up to and including ...........................................................................................
in accordance with current NATO security regulations, including the Security Annex
to C-M(64)39 in the case of ATOMAL information, and
has been briefed according by
..............................................................................................................
Signed:
Title: Director
general Official government stamp of ORNISS
Date:
NOTE: This
certificate must be handled in accordance with the provisions of NATO Security Policy
and supporting directives.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind numirea domnului Surupăceanu Mugurel în
functia de prefect al judetului Gorj
În temeiul
prevederilor art. 108 alin. (1) din Constitutia României, republicată, si în
baza dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr.
215/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. -
Domnul Surupăceanu Mugurel se numeste în functia de prefect al judetului Gorj.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministru
de stat,
ministrul
administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul delegat
pentru administratia
publică,
Gabriel
Oprea
Bucuresti, 21 aprilie 2004.
Nr. 591.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
privind modificarea si completarea
Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr. 87/2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr.
1.593/2003 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii în
anul 2004 producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si a efectivelor de animale
Având în vedere
prevederile art. 11 si 18 din Hotărârea Guvernului nr.
1.593/2003 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii
în anul 2004 producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si a efectivelor de animale,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Normele metodologice de aplicare a
Hotărârii Guvernului nr.
1.593/2003 privind sprijinul direct
al statului prin acordarea de subventii în anul 2004 producătorilor agricoli
din sectorul animalier, pentru cresterea productiei animaliere si a efectivelor
de animale, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului nr.
87/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 3
februarie 2004, se modifică după cum urmează:
1. Litera a) a
articolului 2 va avea următorul cuprins:
“a) livrează
animale pentru abatorizare, individualizate în sistemul national prevăzut de
legislatia în vigoare;”
2. Alineatul
(1) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - (1)
Valoarea totală a subventiilor pentru productiile de carne, prevăzute la art. 2
din Hotărârea Guvernului nr.
1.593/2003 privind sprijinul direct
al statului prin acordarea de subventii în anul 2004 producătorilor agricoli
din sectorul animalier, pentru cresterea productiei animaliere si a efectivelor
de animale, este de 506,6 miliarde lei pentru cantitatea de 81,495 mii tone
carne, realizată si abatorizată în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2004, si
este repartizată astfel:
a) pentru
cantitatea de 3,58 mii tone carne tineret bovin, valoarea totală a subventiei
este de 17,9 miliarde lei;
b) pentru
cantitatea de 33,125 mii tone carne porc, valoarea totală a subventiei este de
265,0 miliarde lei;
c) pentru cantitatea
de 0,25 mii tone carne tineret ovin, valoarea totală a subventiei este de 1,0
miliarde lei;
d) pentru
cantitatea de 44,54 mii tone carne pasăre în viu - pui broiler, valoarea totală
a subventiei este de 222,7 miliarde lei.”
3. Alineatul
(4) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“(4) Valoarea
totală a subventiilor pentru materialul biologic de reproductie, în functie de
valoarea zootehnică si biotehnologia de reproductie folosită pentru obtinerea
produsului, precum si de zona geografică în care este situată exploatatia
agricolă, prevăzute la art. 6 din Hotărârea Guvernului nr.
1.593/2003, este de 55 miliarde lei
si se acordă crescătorilor care îndeplinesc conditiile prevăzute în prezentele
norme metodologice, în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2004, astfel:
a) pentru juninci
la prima fătare, valoarea totală a subventiilor este de 16,58 miliarde lei;
b) pentru vitei
obtinuti din vaci si juninci, precum si malaci obtinuti din bivolite, mentinuti
în exploatatie minimum 6 luni, valoarea totală a subventiilor este de 16,195
miliarde lei;
c) pentru scrofite
de reproductie la prima fătare, valoarea totală a subventiilor este de 21,2
miliarde lei;
d) pentru oi
mioare si berbeci, valoarea totală a subventiilor este de 1,025 miliarde lei.”
4. Litera a) a
alineatului (5) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“(5) a) Valoarea
totală a subventiei pentru laptele de oaie si capră, prevăzută la art. 8 din
Hotărârea Guvernului nr.
1.593/2003, livrat pentru
prelucrare în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2004, la agentii economici
specializati în procesare, cu licentă de fabricatie, este de 21 miliarde lei
pentru 75 mii hl lapte.”
5. Alineatul
(6) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“(6) Valoarea
totală a subventiei pentru familiile de albine de elită si familiile de albine
de productie, prevăzută la art. 9 din Hotărârea Guvernului nr.
1.593/2003, este de 2 miliarde lei,
pentru cei care livrează miere în conditiile prevăzute în prezentele norme
metodologice, în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2004.”
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 13 aprilie 2004.
Nr. 242.