MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 791 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 27
august 2004
SUMAR
ORDONANTE ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
72.
- Ordonantă pentru modificarea art. 39 din Legea nr. 26/1990 privind
registrul comertului
76.
- Ordonantă pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.
129/2000 privind formarea profesională a adultilor
77.
- Ordonantă pentru stimularea asocierii proprietarilor de păduri private în
scopul gospodăririi durabile a acestora
79.
- Ordonantă pentru înfiintarea Agentiei Nationale de Transplant
80.
- Ordonantă pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale
Rectificări
la:
- Legea nr.
346/2004;
- Hotărârea
Guvernului nr. 1.163/2004
ORDONANTE
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea art. 39 din Legea nr. 26/1990
privind registrul comertului
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 1 pct. I.9 din Legea nr.
291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. I. - Articolul 39 din Legea nr. 26/1990
privind registrul comertului, republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 49 din 4 februarie 1998, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art. 39. - (1)
Oficiul registrului comertului va refuza înscrierea unei firme care, fără a
introduce elemente de deosebire, poate produce confuzie cu alte firme înregistrate.
(2) Se interzice
înscrierea unei firme care contine cuvintele sau sintagmele
“academic-stiintific, academie, universitate, universitar, scoală, scolar”
si/sau derivatele acestora.
(3) Înscrierea
unei firme care contine cuvintele sau sintagmele: “national, român, institut”
si/sau derivatele acestora ori cuvinte sau sintagme caracteristice
autoritătilor si institutiilor publice centrale se realizează numai cu acordul
Secretariatului General al Guvernului.
(4) Înscrierea
unei firme care contine cuvinte sau sintagme caracteristice autoritătilor si
institutiilor publice locale se realizează numai cu acordul prefectului
judetului, respectiv al municipiului Bucuresti, în circumscriptia teritorială
în care solicitantul si-a stabilit sediul social.
(5) În cazurile
prevăzute la alin. (3) si (4) autoritatea competentă refuză eliberarea
acordului dacă firma în cauză este de natură să creeze confuzie cu denumirea
unei institutii publice ori de interes public.
(6) Acordul pentru
folosirea denumirii, prevăzut la alin. (3) si (4), ori, după caz, refuzul
eliberării acordului se comunică în termen de 10 zile de la data solicitării.
(7) Refuzul
acordului prevăzut la alin. (3) si (4) conduce la respingerea cererii de
înmatriculare a persoanei juridice.
(8) Verificarea disponibilitătii
firmei si a emblemei se face de către oficiul registrului comertului înainte de
întocmirea actelor constitutive sau, după caz, de modificare a firmei si/sau a
emblemei.
(9) Firmele si
emblemele radiate din registrul comertului sunt indisponibile pentru o perioadă
de 2 ani de la data radierii, cu exceptia cazurilor prevăzute la art. 41.”
Art. II. - (1) În cazul firmelor înmatriculate până la
data intrării în vigoare a Legii nr.
183/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
15/2003 pentru completarea Legii nr. 26/1990
privind registrul comertului, persoanele juridice detinătoare ale acestora sunt
obligate să solicite acordul autoritătii competente pentru folosirea denumirii,
în conditiile legii, în termen de maximum 6 luni de la data intrării în vigoare
a prezentei ordonante.
(2) Acordul pentru
folosirea denumirii, eliberat de autoritatea competentă până la data intrării
în vigoare a Legii nr.
183/2004, îsi păstrează valabilitatea.
(3) În cazul în
care firma înmatriculată până la data intrării în vigoare a prezentei ordonante
contine cuvintele sau sintagmele “academic-stiintific, academie, universitate,
universitar, scoală, scolar” si/sau derivatele acestora, persoana juridică este
obligată să îsi modifice în mod corespunzător denumirea firmei în termen de
maximum 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante.
(4) În cazul în
care autoritatea competentă refuză eliberarea acordului prevăzut la alin. (1),
persoana juridică este obligată să îsi modifice în mod corespunzător denumirea
firmei, în termen de maximum 3 luni de la momentul în care refuzul de emitere a
acordului rămâne irevocabil prin epuizarea căilor de atac prevăzute de lege.
(5) Nerespectarea
prevederilor alin. (1), (3) sau (4) se sanctionează cu amendă de 25 milioane
lei si are drept consecintă dizolvarea de drept a persoanei juridice,
lichidarea, precum si radierea acesteia din registrul comertului, în conditiile
legii.
(6) Constatarea
dizolvării de drept prevăzute la alin. (5) se realizează de judecătorul delegat
de la oficiul registrului comertului, la sesizarea oricărei persoane
interesate, precum si din oficiu, după caz.
(7) Amenda
prevăzută la alin. (5) se aplică prin încheiere a judecătorului delegat la
oficiul registrului comertului, la cererea oricărei persoane interesate, precum
si din oficiu, după caz.
Art. III. - În termen de 10 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante, Guvernul va aproba, prin hotărâre, Normele
metodologice privind conditiile si procedura de eliberare a acordului scris
pentru folosirea denumirii, prevăzut la art. 39 din Legea nr. 26/1990
privind registrul comertului, astfel cum a fost modificat prin prezenta
ordonantă, la initiativa Secretariatului General al Guvernului si a
Ministerului Justitiei.
Art. IV. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea Secretariatului
General al
Guvernului,
Eugen
Bejinariu
p. Ministrul
justitiei,
Claudiu
Stefan Sencan,
secretar de
stat
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 13 august 2004.
Nr. 72.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adultilor
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 1 pct. V.1 din Legea nr.
291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. I. - Ordonanta Guvernului nr.
129/2000 privind formarea profesională a adultilor, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 711 din 30 septembrie 2002, cu modificările
ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatul
(3) al articolului 5 va avea următorul cuprins:
“(3) Formarea
profesională a adultilor se organizează prin programe de initiere, calificare,
recalificare, perfectionare, specializare, definite astfel: a) initierea reprezintă
dobândirea uneia sau mai multor competente specifice unei calificări conform
standardului ocupational sau de pregătire profesională;
b) calificarea,
respectiv recalificarea, reprezintă pregătirea profesională care
conduce la dobândirea unui ansamblu de competente profesionale care permit unei
persoane să desfăsoare activităti specifice uneia sau mai multor ocupatii;
c) perfectionarea,
respectiv specializarea, reprezintă pregătirea profesională care
conduce la dezvoltarea sau completarea cunostintelor, deprinderilor sau
competentelor profesionale ale unei persoane care detine deja o calificare,
respectiv dezvoltarea competentelor în cadrul aceleiasi calificări, dobândirea
de competente noi în aceeasi arie ocupatională sau într-o arie ocupatională
nouă, dobândirea de competente fundamentale/cheie sau competente tehnice noi,
specifice mai multor ocupatii.”
2. Articolul 12
va avea următorul cuprins:
“Art. 12. - (1)
Programele de formare profesională asigură dobândirea unor competente
profesionale în conformitate cu standardele ocupationale, respectiv standardele
de pregătire profesională, recunoscute la nivel national.
(2) Standardul
ocupational, respectiv standardul de pregătire profesională, este
documentul care precizează competentele profesionale necesare practicării unei
ocupatii, respectiv specifice unei calificări.”
3. Articolul 13
va avea următorul cuprins:
“Art. 13. - (1)
Furnizorii de formare profesională care solicită organizarea de programe de
formare profesională în ocupatii pentru care nu există standarde ocupationale,
respectiv standarde de pregătire profesională, pot elabora proiecte de
standarde ocupationale care se supun spre aprobare Consiliului National de
Formare Profesională a Adultilor.
(2) În cazul
neaprobării proiectului de standard ocupational de către Consiliul National de
Formare Profesională a Adultilor în termen de 9 luni de la autorizare,
furnizorul de formare profesională poate organiza un nou program de formare
profesională pentru ocupatia respectivă numai după aprobarea standardului
ocupational.”
4. Alineatul
(4) al articolului 14 se abrogă.
5. Alineatul
(1) al articolului 20 va avea următorul cuprins:
“Art 20. - (1)
Comisiile de autorizare sunt constituite din 5 membri, după cum urmează:
a) directorul
directiei pentru dialog, familie si solidaritate socială a fiecărui judet,
respectiv a municipiului Bucuresti, care are calitatea de presedinte;
b) un reprezentant
al inspectoratului scolar judetean, respectiv al municipiului Bucuresti;
c) un reprezentant
al agentiei pentru ocuparea fortei de muncă judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti;
d) un reprezentant
al asociatiilor patronale reprezentative la nivel judetean, propus prin
consens;
e) un reprezentant
al organizatiilor sindicale reprezentative la nivel judetean, propus prin
consens.”
6. Alineatul
(2) al articolului 20 se abrogă.
7. După
alineatul (2) al articolului 20 se introduc cinci noi alineate, alineatele (21)-(25), cu următorul cuprins:
“(21) Pentru fiecare dintre membrii comisiei de autorizare mentionati la
alin. (1) institutiile publice, asociatiile patronale si organizatiile
sindicale mentionate la alin. (1) pot nominaliza câte un supleant.
(22) Mandatul membrilor comisiilor de autorizare este de 4 ani, mandat ce
poate fi reînnoit pentru noi intervale de câte 4 ani.
(23) În timpul mandatului lor membrii comisiilor de autorizare pot fi
revocati de cei care i-au numit, în următoarele situatii:
a) au săvârsit
fapte penale pentru care au suferit condamnări definitive sau orice alte fapte
de natură să afecteze autoritatea comisiei de autorizare;
b) se află într-o
situatie de conflict de interese;
c) si-au pierdut
calitatea în temeiul căreia au fost propusi de către aceste autorităti.
(24) Existenta uneia dintre situatiile care determină revocarea membrilor
comisiei de autorizare se constată în baza sesizării acesteia de către cei ce
i-au numit.
(25) În cazul vacantării locurilor în comisiile de autorizare, ca urmare a
demisiei, revocării sau decesului, institutia publică, asociatia patronală sau
organizatia sindicală care i-a propus numeste alte persoane pentru durata
rămasă a mandatului.”
8. Alineatul
(3) al articolului 20 va avea următorul cuprins:
“(3) În exercitarea
atributiilor ce le revin, comisiile de autorizare folosesc specialisti pe
domenii ocupationale.”
9. Alineatul
(4) al articolului 20 se abrogă.
10. După
articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 201, cu următorul cuprins:
“Art. 201. - (1) Pentru activitatea desfăsurată, membrii comisiilor de
autorizare sau, după caz, supleantii acestora, care participă la sedintele
comisiei, sunt plătiti de către directiile de dialog, familie si solidaritate
socială judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pe baza unor tarife
stabilite de către Consiliul National de Formare Profesională a Adultilor, cu
avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
(2) Specialistii
folositi de comisiile de autorizare sunt plătiti de către directiile de dialog,
familie si solidaritate socială judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
pe baza unor tarife stabilite de către Consiliul National de Formare
Profesională a Adultilor, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale
si Familiei, în care se pot include si cheltuielile de deplasare, la nivelul
prevăzut de reglementările în vigoare pentru salariatii institutiilor publice
si regiilor autonome cu specific deosebit, pe perioada delegării si detasării
în altă localitate, precum si în cazul deplasării în cadrul localitătii în
interesul serviciului.
(3) Plata
specialistilor pe domenii ocupationale, folositi de către Consiliul National de
Formare Profesională a Adultilor, se efectuează de către acesta, în
conformitate cu anexa nr. 11 la Legea nr. 40/1991, republicată, modificată
potrivit Ordonantei Guvernului nr.
114/1999.”
11. La
articolul 25 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
“(2) În
exercitarea atributiilor ce îi revin, Consiliul National de Formare
Profesională a Adultilor foloseste specialisti pe domenii ocupationale.”
12. Alineatele
(1) si (2) ale articolului 26 vor avea următorul cuprins:
“Art. 26. - (1) În
vederea autorizării, furnizorii de formare profesională plătesc taxe de
autorizare, care se constituie venituri la bugetul de stat, conform legii.
(2) Nivelul taxei
de autorizare este de două salarii de bază minime brute pe tară, garantate în
plată.”
13. Alineatele
(3) si (4) ale articolului 26 se abrogă.
14. Articolul
32 va avea următorul cuprins:
“Art. 32. - (1)
Evaluarea si certificarea competentelor profesionale obtinute pe alte căi decât
cele formale se fac în centre de evaluare a competentelor profesionale.
(2) Consiliul
National de Formare Profesională a Adultilor autorizează si monitorizează
centrele de evaluare a competentelor profesionale si certifică evaluatori de
competente profesionale, verificatori interni si verificatori externi.
(3) În exercitarea
atributiilor mentionate la alin. (2), Consiliul National de Formare
Profesională a Adultilor utilizează verificatori interni si externi pentru
evaluarea evaluatorilor de competente profesionale si, respectiv, verificarea
centrelor de evaluare a competentelor profesionale în vederea autorizării.
(4) Procedura de
evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte căi decât
cele formale este reglementată prin ordin comun al ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei si al ministrului educatiei si cercetării.
(5) Plata
verificatorilor externi folositi de către Consiliul National de Formare
Profesională a Adultilor pentru îndeplinirea atributiilor ce îi revin se face
în conditiile prevăzute la art. 201
alin. (3).”
15. În cuprinsul
ordonantei, denumirea “Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale” se
înlocuieste cu denumirea “Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei”, iar denumirea “directiile generale de muncă si solidaritate socială
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti”, se înlocuieste cu denumirea
“directiile de dialog, familie si solidaritate socială judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.”
Art. II. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 60
de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I,
termen în care Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si
Ministerul Educatiei si Cercetării, împreună cu Consiliul National de Formare
Profesională a Adultilor, vor elabora si vor promova reglementările necesare
modificării, în mod corespunzător, a actelor normative emise în aplicarea
Ordonantei Guvernului nr.
129/2000 privind formarea profesională a adultilor, republicată.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul delegat
pentru administratia publică,
Gheorghe Emacu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 19 august 2004.
Nr. 76.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru stimularea asocierii proprietarilor de
păduri private în scopul gospodăririi durabile a acestora
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 1 pct. II.6 din Legea nr.
291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
CAPITOLUL I
Dispozitii
generale
Art. 1. - Prezenta
ordonantă are ca obiect stimularea asocierii proprietarilor de păduri private,
persoane fizice si/sau juridice, în scopul gospodăririi durabile a acestora.
Art. 2. -
Principiile care stau la baza prevederilor prezentei ordonante sunt:
a) respectarea
regimului silvic;
b) gospodărirea
durabilă a pădurilor;
c) principiul
teritorialitătii, respectiv al vecinătătii proprietătilor forestiere.
Art. 3. - (1)
Asocierea în conditiile prezentei ordonante se face între proprietarii de
terenuri forestiere aflate, de regulă, în vecinătate.
(2) Asociatiile
constituite în conformitate cu prevederile prezentei ordonante vor avea ca scop
numai gospodărirea durabilă a pădurilor, neputând desfăsura alt gen de
activităti.
CAPITOLUL II
Constituirea
asociatiilor de proprietari de păduri private
Art. 4. - În
vederea dobândirii personalitătii juridice, proprietarii de păduri private
asociati încheie actul constitutiv si statutul asociatiei.
Art. 5. -
Prevederile Ordonantei Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si
completările ulterioare, sunt aplicabile în ceea ce priveste constituirea si
dobândirea personalitătii juridice de către asociatiile de proprietari de
păduri private.
Art. 6. - Cererile
de acordare a personalitătii juridice asociatiilor de proprietari de păduri
private sunt scutite de plata taxelor judiciare de timbru.
Art. 7. -
Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură si structurile din
subordinea acesteia, abilitate în acest sens, vor acorda consultantă gratuită
proprietarilor de păduri private în vederea constituirii acestora în asociatii,
potrivit prevederilor prezentei ordonante.
CAPITOLUL III
Functionarea
asociatiilor de proprietari de păduri private
Art. 8. -
Asociatiile de proprietari de păduri private, constituite potrivit prevederilor
prezentei ordonante, administrează terenurile forestiere puse în comun prin
personal silvic, înfiintând în acest sens societăti comerciale - ocoale silvice
în conditiile art. 47 din Ordonanta Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si
completările ulterioare, sau încheie contracte de administrare cu structuri
silvice autorizate.
Art. 9. - Ocoalele
silvice înfiintate în conditiile art. 8 desfăsoară activitătile de administrare
a fondului forestier al asociatiei similar cu activitătile de administrare
desfăsurate de ocoalele silvice de stat.
Art. 10. - Iesirea
din asociatie nu poate avea loc pe durata de valabilitate a amenajamentului
silvic elaborat pentru asociatia respectivă.
Art. 11. - Anual
se efectuează auditul tehnic al activitătii desfăsurate de ocoalele silvice
înfiintate în conditiile art. 8, prin experti autorizati de autoritatea publică
centrală care răspunde de silvicultură.
Art. 12. -
Expertii tehnici silvici sunt autorizati în conditiile Ordonantei Guvernului nr.
2/2000 privind organizarea activitătii de expertiză tehnică judiciară si
extrajudiciară, aprobată prin Legea nr.
156/2002.
Art. 13. -
Instructiunile si criteriile privind înfiintarea, autorizarea si functionarea
ocoalelor silvice care fac obiectul prezentei ordonante se stabilesc prin
hotărâre a Guvernului, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentei ordonante.
CAPITOLUL IV
Facilităti acordate asociatiilor de proprietari de păduri private
Art. 14. - Costul
lucrărilor de amenajare pentru proprietarii de păduri persoane fizice,
constituiti în asociatii în conditiile prezentei ordonante, se suportă integral
de la bugetul de stat, dacă suprafetele de terenuri forestiere puse în comun
depăsesc 50 ha si constituie trupuri de pădure compacte.
Art. 15. - Costul
lucrărilor de amenajare pentru proprietarii de păduri persoane juridice,
constituiti în asociatii în conditiile prezentei ordonante, se suportă în
procent de 50% de la bugetul de stat, dacă suprafetele de terenuri forestiere
puse în comun depăsesc 500 ha si constituie trupuri de pădure compacte.
Art. 16. - Costul
lucrărilor de amenajare pentru proprietarii de păduri persoane fizice si
juridice, constituiti în asociatii în conditiile prezentei ordonante, se
suportă în procent de 50% de la bugetul de stat, dacă suprafetele de terenuri
forestiere puse în comun depăsesc 300 ha si constituie trupuri de pădure
compacte.
Art. 17. - Costul
lucrărilor de amenajare pentru proprietarii de păduri persoane fizice, pe de o
parte, si persoane fizice si juridice, pe de altă parte, constituiti în
asociatii în conditiile prezentei ordonante, se suportă în procent de 25% de la
bugetul de stat, dacă suprafetele de terenuri forestiere puse în comun depăsesc
300 ha, dar nu constituie trupuri de pădure compacte. Art. 18. - Ocoalele
silvice constituite în conditiile prezentei ordonante sunt scutite de plata
contributiei la Fondul pentru mediu.
Art. 19. - (1) De
prevederile art. 14-17 beneficiază si proprietarii de păduri care fac parte din
asociatii sau forme asociative legal constituite înainte de intrarea în vigoare
a prezentei ordonante.
(2) De prevederile
art. 18 beneficiază si ocoalele silvice care administrează exclusiv păduri
proprietate privată si care au fost constituite legal anterior intrării în
vigoare a prezentei ordonante.
CAPITOLUL V
Dispozitii
finale
Art. 20. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre Daea
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Speranta
Maria Ianculescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 19 august 2004.
Nr. 77.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru înfiintarea Agentiei Nationale de
Transplant
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 1 pct. III.2 din Legea nr.
291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. 1. - (1) Se
înfiintează Agentia Natională de Transplant, institutie publică cu
personalitate juridică în subordinea Ministerului Sănătătii, cu sediul în
municipiul Bucuresti, str. Av. Cristian Popisteanu nr. 1-3, sectorul 1.
(2) Finantarea
cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei Nationale de Transplant se
face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii, în conditiile
legii.
(3) Agentia
Natională de Transplant poate beneficia de donatii si sponsorizări potrivit
legii.
Art. 2. - Agentia
Natională de Transplant are drept scop coordonarea activitătii de transplant de
tesuturi si organe pe teritoriul României, precum si functia de reprezentare în
raport cu organismele internationale similare.
Art. 3. - În
vederea realizării scopului prevăzut la art. 2, Agentia Natională de Transplant
are următoarele atributii:
a) promovează
activitatea de transplant conform standardelor europene;
b) furnizează
informatii stiintifice, precum si asistenta tehnică si stiintifică privind
legislatia natională si internatională în domeniu;
c) furnizează
informatii cu privire la toate problemele care apar în domeniul activitătii de
transplant;
d) propune
activitătile ce vor fi derulate în cadrul programului national de transplant de
organe, tesuturi si celule si le înaintează spre aprobare Ministerului
Sănătătii, după caz, cu acordul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
pentru activitătile care se suportă din Fondul national unic de asigurări
sociale de sănătate;
e) contribuie la
realizarea unor standarde de calitate ridicate în cadrul activitătii de
transplant;
f) colectează si
analizează cele mai noi date în domeniu pentru monitorizarea riscurilor cu
influentă directă asupra calitătii activitătii de transplant;
g) infiintează si
gestionează Registrul National de Transplant, prin care se asigură
monitorizarea permanentă a activitătii de transplant;
h) furnizează consultantă
stiintifică, asistentă tehnică si informatii legate de activitatea de
transplant;
i) propune spre
autorizare, Ministerului Sănătătii si Colegiului Medicilor din România,
centrele regionale de transplant în care se va desfăsura activitatea de transplant
si supraveghează activitatea acestora;
j) supraveghează
si coordonează prelevarea si transplantul de tesuturi si organe;
k) propune
Ministerului Sănătătii proiecte de acte normative în vederea îndeplinirii
atributiilor specifice;
l) cooperează cu
institutiile similare internationale în vederea integrării în structurile
europene de specialitate.
(2) Componenta,
organizarea, functionarea si atributiile centrelor regionale de transplant
prevăzute la alin. (1) lit. i) se stabilesc prin regulament avizat de Colegiul
Medicilor din România si aprobat prin ordin al ministrului sănătătii.
(3) Centrele
regionale de transplant, precum si institutiile de învătământ superior medical
uman pot înfiinta bănci de tesuturi pentru conservarea acestora.
Art. 4. - (1)
Regulamentul de organizare si functionare, precum si organigrama Agentiei
Nationale de Transplant se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii, în
termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante.
(2) Agentia
Natională de Transplant are un număr maxim de 10 posturi, asigurate prin
redistribuirea din cadrul unitătilor subordonate Ministerului Sănătătii si
finantate integral de la bugetul de stat.
Art. 5. - Agentia
Natională de Transplant este condusă de un director executiv numit pe bază de
concurs, prin ordin al ministrului sănătătii. Directorul executiv are calitatea
de ordonator tertiar de credite.
Art. 6. - (1)
Agentia Natională de Transplant are un consiliu stiintific, cu rol consultativ,
format din personalităti recunoscute în domeniul activitătii de transplant,
care nu au calitatea de angajat al Agentiei Nationale de Transplant.
(2) Sedintele
consiliului stiintific sunt conduse de un presedinte de sedintă, desemnat din
rândul membrilor acestuia, prin rotatie.
(3) Componenta
consiliului stiintific se stabileste prin ordin al ministrului sănătătii, în
termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante.
Art. 7. - (1)
Agentia Natională de Transplant îsi desfăsoară activitatea conform principiilor
transparentei, confidentialitătii si accesului la documente si informatii, în
conditiile legii.
(2) Agentia
Natională de Transplant prezintă trimestrial si anual ministrului sănătătii,
precum si Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, în cazul activitătilor
finantate din Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate, rapoarte
privind activitatea desfăsurată si rezultatele, comparativ cu actiunile
propuse.
Art. 8. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei ordonante se desfiintează Comisia de transplant
de tesuturi si organe umane, urmând ca atributiile acesteia, precum si
informatiile detinute privind activitatea de transplant de tesuturi si organe
din România până la această dată să fie preluate în totalitate de către Agentia
Natională de Transplant.
Art. 9. - La capitolul
I al literei A din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 743/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 8 iulie 2003, cu modificările si
completările ulterioare, după punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 13,
cu următorul cuprins:
“13. Agentia
Natională de Transplant.”
Art. 10. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă art. 3, art. 9 alin. (3) si
art. 19 din Legea nr. 2/1998
privind prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 13 ianuarie 1998, cu
modificările ulterioare, precum si art. 22 si 24 din Legea nr.
104/2003 privind manipularea cadavrelor umane si prelevarea organelor si
tesuturilor de la cadavre în vederea transplantului, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 222 din 3 aprilie 2003.
Art. 11. -
Prezenta ordonantă intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 19 august 2004.
Nr. 79.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si
regiilor autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 1 pct. I.17 din Legea nr.
291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. I. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 144 din 5 martie 2003, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
569/2003, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
- La articolul
2, partea introductivă a alineatului (1) va avea următorul cuprins:
“(1) Persoanele
disponibilizate prin concedieri colective până la data de 31 decembrie 2004, ca
urmare a restructurării sau reorganizării societătilor si regiilor autonome
prevăzute la art. 1, beneficiază de următoarele drepturi:”
Art. II. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 19 august 2004.
Nr. 80.
În Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681
din 29 iulie 2004, se face următoarea rectificare (care apartine redactiei
“Monitorul Oficial”, Partea I):
- la art. 4 alin.
(1) lit. b), în loc de: “între 10 si 40 de salariati...” se va citi: “între
10 si 49 de salariati...”
În anexa la
Hotărârea Guvernului nr.
1.163/2004 pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valută si celelalte drepturi
în valută si în lei ale personalului trimis în misiune permanentă în
străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 695 din
2 august 2004, se face următoarea rectificare (care apartine redactiei
“Monitorul Oficial”, Partea I):
- la nr. crt. 91 “Norvegia”, în coloana 3, în loc de: “$” se va citi: “euro”.