MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.134 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 1 decembrie 2004
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.996.
- Hotărâre privind conditiile de acordare în mod gratuit a asistentei
medicale si psihologice, a medicamentelor si a protezelor pentru functionarii
publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare
2.002.
- Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si
utilizarea fondurilor destinate stimulării personalului din aparatul propriu al
Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor si din unitătile subordonate
Acestuia
2.050.
- Hotărâre privind transmiterea fără plată a unui imobil din domeniul
privat al statului si din administrarea Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului în domeniul public al statului si în administrarea Regiei
Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
2.058.
- Hotărâre privind aprobarea plafonului maxim în limita căruia Regia
Autonomă pentru Activităti Nucleare va face compensări în anul 2005
2.059.
- Hotărâre privind plata cheltuielilor prilejuite de organizarea în România
a Conferintei Europene a Administratiilor de Postă si Telecomunicatii (CEPT)
2.070.
- Hotărâre privind aprobarea unor licente de concesiune a activitătii
miniere de exploatare, încheiate între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale si Societatea Comercială “ALCIF” - S.A.
2.071. - Hotărâre privind aprobarea unei licente de dare în administrare a activitătii miniere de exploatare, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale si Ministerul Sănătătii
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind conditiile de acordare în mod gratuit a
asistentei medicale si psihologice, a medicamentelor si a protezelor pentru
functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare
În temeiul
art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 34 lit. c) si o) si al
art. 40 din Legea nr.
293/2004 privind Statutul functionarilor publici din Administratia
Natională a Penitenciarelor,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
CAPITOLUL I
Acordarea
asistentei medicale, a medicamentelor si a protezelor, în mod gratuit
Art. 1. - (1)
Functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei
penitenciare, denumiti în continuare functionari publici, în activitate
sau pensionari, precum si sotul ori sotia si copiii aflati în întretinerea
acestora beneficiază în mod gratuit de servicii de asistentă medicală,
medicamente si proteze, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate,
potrivit legii.
(2) Prin asistentă
medicală, în sensul prezentei hotărâri, se întelege aplicarea tuturor
măsurilor profilactice, curative si recuperatorii pentru asigurarea stării de
sănătate.
(3) Aplicarea
prevederilor alin. (1) si (2) se face în conditiile respectării dispozitiilor
legale privind plata ontributiei de asigurări sociale de sănătate.
Art. 2. - Sunt
considerati copii aflati în întretinerea functionarilor publici:
a) copiii în
vârstă de până la 18 ani sau, dacă îsi continuă studiile într-o formă de
învătământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a
depăsi vârsta de 26 de ani, si care nu realizează venituri din muncă;
b) copiii
încadrati în grade de invaliditate, pe toată durata invaliditătii, dacă nu au
venituri proprii si se află în îngrijirea familiei.
Art. 3. - (1)
Cheltuielile necesare pentru acordarea asistentei medicale, a medicamentelor si
a protezelor gratuite se suportă din bugetul Fondului national unic de
asigurări sociale de sănătate, conform prevederilor Contractului-cadru privind
conditiile acordării asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.485/2003, cu modificările
ulterioare, denumit în continuare contractcadru.
(2) Cuantumul
contributiei personale reprezentând contravaloarea medicamentelor, serviciilor
medicale si protezelor prevăzute în normele de aplicare a contractuluicadru, respectiv
coplata acestora, se suportă din fondurile bugetare aprobate Administratiei
Nationale a Penitenciarelor.
Art. 4. -
Asistenta medicală profilactică si curativă în situatii speciale si în misiuni,
asistenta medicală curativă la locul de muncă, asistenta medicală în boli profesionale
sau în accidente de muncă, alte servicii medicale care nu sunt prevăzute în
contractul-cadru se asigură gratuit prin structurile medicale specializate din
cadrul retelei sanitare a Ministerului Justitiei, a Ministerului Sănătătii,
precum si a celei din sistemul de apărare, ordine publică si sigurantă natională.
Art. 5. - (1)
Functionarul public are dreptul, pe baza recomandărilor medicale de
specialitate, la bilete de tratament si recuperare medicală, care se acordă
gratuit numai în cazul internării în una dintre unitătile de recuperare-reabilitare
aflate în relatie contractuală cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti.
(2) Cheltuielile
necesare pentru acordarea asistentei medicale de recuperare gratuită se suportă
din bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate administrat
prin Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei
Nationale si Autoritătii Judecătoresti, conform prevederilor contractului-cadru.
Cuantumul
contributiei personale din contravaloarea acestor servicii se suportă din
fondurile bugetare aflate la dispozitia Administratiei Nationale a
Penitenciarelor cu această destinatie.
Art. 6. - (1) În
cazul pierderii temporare sau definitive a capacitătii de muncă, expertizarea
medicală va fi efectuată de către comisiile de specialitate din reteaua sistemului
de apărare, ordine publică si sigurantă natională.
(2) După
împlinirea a 90 de zile de absente de la program într-un interval de 365 de
zile, din motive medicale, functionarul public în cauză va fi expertizat medical
în vederea stabilirii stării de sănătate si a capacitătii de muncă.
(3) Comisiile de
expertiză medicală si evaluare a capacitătii de muncă, în functie de caracterul
si evolutia bolii, pot propune prelungirea concediului medical până la totalizarea
a 180 de zile de incapacitate temporară de muncă sau pensionarea medicală a
celor expertizati, în functie de gradul de pierdere a capacitătii de muncă, cu încadrarea
acestora în grade de invaliditate, dacă diminuarea capacitătii de muncă este
într-un procent de cel putin 50%.
(4) Pentru toate
cazurile expertizate medical, comisiile de specialitate vor emite
certificate-decizie medicală de propunere a prelungirii concediilor medicale
peste 90 de zile sau de pensionare medicală, care vor fi înaintate spre avizare
Comisiei centrale de expertiză medicală si evaluare a capacitătii de muncă.
(5) În situatia în
care evolutia si caracterul bolii conduc la concluzia că sunt posibilităti de
recuperare, comisiile de expertiză medicală si evaluare a capacitătii de muncă
pot face propuneri de acordare a unor concedii medicale de recuperare de până
la 120 de zile, în continuarea celor 180 de zile.
(6) Acordarea
concediilor medicale de recuperare si plata în continuare a drepturilor
bănesti, conform reglementărilor în vigoare privind salarizarea functionarilor publici
cu statut special, pentru cazurile prevăzute la alin. (5), se fac numai cu
aprobarea ministrului justitiei.
Art. 7. -
Functionarii publici beneficiază de concedii medicale în conditiile legii.
Art. 8. - (1)
Situatia functionarului public pus la dispozitie din cauza îmbolnăvirii de
tuberculoză se solutionează la expirarea termenului de internare si a concediilor
medicale acordate în vederea tratării bolii, fără a depăsi termenul maxim
prevăzut de reglementările în vigoare pentru această categorie de bolnavi.
(2) Supravegherea
tratamentului si a procesului de stabilizare a cazului de tuberculoză se va
efectua prin unitătile de profil din cadrul retelei sanitare a Ministerului Sănătătii,
precum si prin unitătile din sistemul de apărare, ordine publică si sigurantă
natională.
(3) Pe perioada
cât este internat sau se află în concedii medicale pentru tuberculoză,
functionarul public beneficiază în continuare de drepturile bănesti, conform
reglementărilor legale privind salarizarea acestei categorii de personal.
Art. 9. - (1) În
vederea corectării deficientelor organice sau functionale apărute în timpul
exercitării profesiei, functionarul public are dreptul, pe baza recomandărilor medicale
de specialitate, la proteze gratuite decontate conform prevederilor
contractului-cadru cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti.
(2) În cazul în
care deficientele organice sau functionale au apărut ca urmare a unui accident
de muncă ori a unei boli profesionale, contravaloarea protezelor necesare
pentru corectarea acestor deficiente se suportă integral din bugetul unitătii.
Art. 10. - Functionarul
public care suferă de afectiuni contractate în timpul exercitării profesiei are
dreptul la tratament medical în străinătate dacă afectiunile nu pot fi tratate
în tară, pe baza documentatiei întocmite conform reglementărilor legale în
vigoare de Sectorul Medical al Administratiei Nationale a Penitenciarelor si a
avizului Ministerului Sănătătii.
Art. 11. -
Functionarul public care execută misiuni temporare ori urmează diferite forme
de pregătire în afara granitelor tării are dreptul la asistentă medicală si la medicamente
potrivit dispozitiilor legale, în limita fondurilor aprobate cu această
destinatie prin bugetul Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Art. 12. -
Examenul medical la angajare se efectuează la cererea angajatorului, prin
serviciile teritoriale de medicina muncii. Acestea completează fisa de
aptitudine cu concluzia examenului medical la angajare apt/inapt. Contravaloarea
examenului medical pentru angajare este suportată de către candidat.
Art. 13. - (1)
Controlul medical periodic anual, altuldecât cel prevăzut în contractul-cadru,
pentru personalul din Administratia
Natională a Penitenciarelor, se efectuează de către medicul unitătii.
(2) Contravaloarea
examenelor de specialitate solicitate cu prilejul controlului medical periodic
prevăzut la alin. (1) este suportată de la bugetul Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
CAPITOLUL II
Asistenta
psihologică
Art. 14. - (1)
Functionarii publici din sistemul administratiei penitenciare în activitate
beneficiază de asistentă psihologică în mod gratuit, în conditiile prezentei hotărâri.
(2) Prin asistentă
psihologică se întelege consiliere si evaluare psihologică.
Art. 15. - (1)
Asistenta psihologică a functionarilor publici constă într-un ansamblu de
programe si măsuri, concepute în mod unitar, menite să asigure capacitatea optimă
a individului din punct de vedere al parametrilor psihici.
(2) În situatia
reevaluărilor psihologice, asistenta psihologică va fi efectuată de un alt
psiholog decât cel care a efectuat evaluarea initială.
Art. 16. -
Asistenta psihologică se realizează prin următoarele modalităti de actiune:
a) psihodiagnoză;
b) interviu
anamnestic;
c) protectie
psihologică;
d) interventie
psihoterapeutică.
Art. 17. -
Scopul asistentei psihologice ce se acordă potrivit prezentei hotărâri îl
constituie adaptarea eficientă la mediul de muncă psihosocial specific,
cresterea eficientei personale si mentinerea sănătătii psihice a functionarului
public.
Art. 18. -
Metodele, procedeele si instrumentele necesare realizării asistentei
psihologice a functionarilor publici sunt stabilite prin decizie a directorului
general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, la propunerea compartimentului
de specialitate.
Art. 19. - (1)
Evaluarea psihologică a functionarilor publici se efectuează periodic, pentru
grupele de risc si/sau la decizia directorului general al Administratiei
Nationale a Penitenciarelor.
(2) Evaluarea
psihologică a functionarilor publici se efectuează si în următoarele situatii:
a) pentru cazuri
de reconversie profesională ori de schimbare a locului de muncă datorate
aparitiei unor disfunctii psihice ori a unor acte de comportament neadaptat,
precum si pentru precizarea situatiei medicopsihologice;
b) în îndeplinirea
unor criterii prevăzute pentru ocuparea unor posturi, conform normelor
stabilite prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Art. 20. - (1)
Asistenta psihologică se poate acorda si la cererea functionarilor publici.
(2) În cadrul
activitătilor de pregătire profesională a personalului vor fi prevăzute teme
specifice pentru ca fiecare persoană să poată identifica semnele premergătoare instalării
unor stări de disfunctionalitate psihică si să solicite luarea unor măsuri în
consecintă.
Art. 21. -
Acordarea asistentei psihologice gratuite, prin desfăsurarea tuturor
activitătilor specifice de evaluare, profilactice si terapeutice necesare
reechilibrării psihicului functionarului public si/sau optimizării performantei
sale în muncă, se face de către psihologii din sistemul administratiei
penitenciare.
CAPITOLUL III
Dispozitii
finale
Art. 22. -
Prevederile prezentei hotărâri se aplică în mod corespunzător si functionarilor
publici cu statut special din Ministerul Justitiei care au atributii de
coordonare si control ale activitătii din sistemul administratiei penitenciare sau
alte atributii în legătură cu activitatea administratiei penitenciare, potrivit
legii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
p. Ministrul
sănătătii,
Cristian
Celea,
secretar de
stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai Nicolae
Tănăsescu
Bucuresti, 16 noiembrie 2004.
Nr. 1.996.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Normelor metodologice privind
constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimulării personalului din
aparatul propriu al Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor si din
unitătile subordonate acestuia
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 14 alin. 4 si al art. 83
alin. 5 din Legea protectiei mediului nr. 137/1995, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Normele metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor
destinate stimulării personalului din aparatul propriu al Ministerului Mediului
si Gospodăririi Apelor si din unitătile subordonate acestuia, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Prezenta
hotărâre intră în vigoare la data de întâi a lunii următoare publicării
acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr.
836/2004 privind aprobarea Metodologiei de utilizare a fondurilor de
stimulare a personalului din autoritătile publice pentru protectia mediului, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 7 iunie 2004, se
abrogă.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
p. Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Ioan
Jelev,
secretar de
stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu, secretar de stat
Bucuresti, 16 noiembrie 2004.
Nr. 2.002.
ANEXĂ
NORME
METODOLOGICE
privind
constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimulării personalului din aparatul
propriu al Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor si din unitătile
subordonate acestuia
CAPITOLUL I
Constituirea
fondurilor de stimulare
Art. 1. -
Fondurile de stimulare a personalului din aparatul propriu al Ministerului
Mediului si Gospodăririi Apelor si din unitătile subordonate acestuia se
constituie lunar, după cum urmează:
a) prin aplicarea
unui procent de 25% obtinut din încasarea tarifelor pentru lucrările si
serviciile prestate la solicitarea persoanelor fizice si juridice, încasate începând
cu intrarea în vigoare a Legii nr.
294/2003 privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
91/2002 pentru modificarea si completarea Legii protectiei mediului nr.
137/1995;
b) prin aplicarea
unui procent de 25% din sumele provenite din amenzile aplicate în temeiul unei
legi, ordonante sau hotărâri a Guvernului din domeniul protectiei mediului si
gospodăririi apelor, în conformitate cu prevederile Legii nr.
137/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 2. - Sumele corespunzătoare
cotei de 25% din tarifele încasate pentru lucrări si servicii prestate la solicitarea
persoanelor fizice si juridice se virează de autoritătile publice pentru
protectia mediului, pe bază de ordin de plată pentru Trezoreria Statului
(OPHT), din contul 50.32 “Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat”,
în care sumele respective au fost colectate, în contul 50.01 “Disponibil din
fonduri cu destinatie specială ale ministerelor si institutiilor subordonate”.
Această operatiune se efectuează o dată cu virarea în contul de venituri ale bugetului
de stat a sumelor aferente cotei de 75% din tarifele încasate pentru lucrări si
servicii prestate la solicitarea persoanelor fizice si juridice.
Art. 3. - Sumele
corespunzătoare cotei de 25% din tarifele pentru lucrări si servicii prestate
la solicitarea persoanelor fizice si juridice, încasate în numerar prin casieriile
autoritătilor publice pentru protectia mediului, se depun cu foaie de
vărsământ-chitantă direct în contul 50.01 “Disponibil din fonduri cu destinatie
specială ale ministerelor si institutiilor subordonate”, deschis la unitătile
teritoriale ale Trezoreriei Statului. Această operatiune se efectuează în prima
zi lucrătoare de la încasarea tarifelor pentru lucrări si servicii prestate la
solicitarea persoanelor fizice si juridice, o dată cu virarea în contul de
venituri ale bugetului de stat a sumelor aferente cotei de 75% din veniturile
respective.
Art. 4. - Sumele
corespunzătoare cotei de 25% din amenzile aplicate în temeiul unei legi, ordonante
sau hotărâri a Guvernului din domeniul protectiei mediului, în conformitate cu
prevederile Legii nr.
137/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare, se
virează de către contravenienti, pe bază de ordin de plată pentru Trezoreria
Statului (OPHT), direct în contul 50.01 “Disponibil din fonduri cu destinatie
specială ale ministerelor si institutiilor subordonate”, deschis pe numele
autoritătilor publice pentru protectia mediului, iar diferenta de 75% se virează
la bugetul de stat, pe bază de ordin de plată pentru Trezoreria Statului
(OPHT).
Art. 5. - Amenzile
aplicate în temeiul unei legi, ordonante sau hotărâri a Guvernului din domeniul
protectiei mediului, în conformitate cu prevederile Legii protectiei mediului nr.
137/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare, pot fi
achitate în numerar, la unitătile Trezoreriei Statului în a căror rază îsi au
sediul autoritătile publice de protectie a mediului, pe bază de foi de
vărsământ-chitantă întocmite distinct pentru cota de 25% si, respectiv, de 75%,
în conturile prevăzute la art. 4.
Art. 6. - În
procesele-verbale de constatare si sanctionare a contravenientilor autoritătile
publice pentru protectia mediului vor înscrie distinct sumele corespunzătoare
cotelor de 25% si, respectiv, de 75% din cuantumul amenzilor aplicate si
conturile în care se virează aceste sume.
Art. 7. -
Evidentierea în contabilitate a fondurilor de stimulare se efectuează potrivit
normelor stabilite de Ministerul Finantelor Publice.
Art. 8. - Fondul de
stimulare se constituie conform prevederilor art. 1 de către:
a) aparatul
propriu al Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor;
b) Agentia
Natională pentru Protectia Mediului;
c) agentiile
regionale de protectie a mediului;
d) agentiile de
protectie a mediului judetene;
e) Administratia
Rezervatiei Biosferei “Delta Dunării”.
Art. 9. - Din
fondurile constituite la nivelul unitătilor subordonate o cotă de 10% se
virează la fondul de stimulare constituit la nivelul ministerului.
CAPITOLUL II
Utilizarea
fondurilor de stimulare
Art. 10. -
Principalele criterii de repartizare pe salariati a stimulentelor sunt:
a) contributia la
buna organizare si functionare a activitătii proprii:
b) contributia
efectivă în activitatea de realizare a lucrărilor si prestărilor de servicii;
c) competenta
profesională dovedită si disponibilitatea la sarcini si îndeplinirea lor;
d) respectarea
ordinii si disciplinei individuale sau în compartimentul de muncă pe care îl
coordonează, în cazul functiilor publice de conducere;
e) gradul de
complexitate si calitatea lucrărilor si serviciilor prestate;
f) îndeplinirea
corectă si la timp a lucrărilor repartizate, precum si asumarea de sarcini
suplimentare.
Art. 11. -
Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de cel mult 3 salarii de
bază pentru functionarii publici care contribuie la realizarea veniturilor
provenite din încasarea tarifelor pentru lucrările si serviciile prestate la solicitarea
persoanelor fizice si juridice si din sumele provenite din amenzi, din cadrul
unitătilor prevăzute la art. 8, precum si pentru personalul contractual din
cadrul unitătilor prevăzute la art. 8.
Art. 12. -
Aprobarea stimulentelor individuale se face de către:
a) ministrul
mediului si gospodăririi apelor pentru secretarul general, directorii generali,
directorii, directorii executivi, directorii executivi adjuncti din aparatul
central si unitătile subordonate prevăzute la art. 8, la propunerea secretarilor
de stat coordonatori;
b) secretarii de
stat coordonatori si secretarul general, pentru functiile publice de conducere
de sef serviciu si sef birou si functiile publice de executie, precum si pentru
personalul contractual din aparatul central al ministerului, la propunerea
directorilor;
c)
conducătorii unitătilor subordonate prevăzute la art. 8 lit. b)-e), pentru
functiile de conducere, sef serviciu, sef birou, si pentru functiile publice de
executie, precum si pentru personalul contractual.
CAPITOLUL III
Dispozitii
finale
Art. 13. - (1)
Ministrul mediului si gospodăririi apelor, în functie de fondul de stimulare
constituit la nivelul ministerului, poate dispune redistribuirea unei cote
pentru anumite unităti subordonate, în conditiile în care acestea nu au
constituite în anumite perioade fonduri de stimulare.
(2) Plata
stimulentelor aprobate se face, de regulă, în cursul lunii curente pentru luna
expirată.
(3) Stimulentele
individuale acordate sunt supuse impozitării, potrivit legii.
(4) Stimulentele
nu fac parte din salariul de bază, nu se suportă din fondul de salarii, iar
asupra lor unitatea nu calculează contributii pentru asigurările sociale de
stat, contributii pentru asigurările de somaj, contributii pentru asigurările
sociale de sănătate si nici contributii pentru asigurările de accidente de
muncă si boli profesionale.
(5) Asupra stimulentelor
primite personalul datorează contributia de asigurări sociale de sănătate.
(6) Sumele rămase
neutilizate la sfârsitul lunii, respectiv al anului, se reportează lunar si anual, urmând să fie utilizate
în acelasi scop.
(7) Sumele incluse
în fondul de stimulare în mod necuvenit, prin nerespectarea reglementărilor
legale, vor fi deduse din fondul de stimulare existent în sold la data stabilirii
măsurii sau din cel ce se constituie în perioada următoare, până la recuperarea
si virarea potrivit destinatiei initiale.
(8) Este
interzisă acordarea de stimulente până la recuperarea integrală a sumelor
incluse în mod necuvenit în fondul de stimulare.
(9) Sumele
existente în soldurile fondurilor de stimulare, constituite până la data
intrării în vigoare a hotărârii Guvernului de aprobare a prezentelor norme
metodologice, se preiau în noile fonduri de stimulare.
(10) Personalul
însărcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul fiecărei
unităti apartinând Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor are obligatia
de a verifica corecta constituire si utilizare a fondurilor de stimulare si de
a nu permite constituirea si, după caz, plata sumelor care nu se încadrează în
norme, informând despre aceasta conducerea ierarhic superioară.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea fără plată a unui imobil din
domeniul privat al statului si din administrarea Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului în domeniul public al statului si în
administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 8 alin. (1) si al art. 12
alin. (1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, precum si al art. 75 alin. (5) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea fără plată a unui imobil situat în municipiul Bucuresti,
identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre,
din domeniul privat al statului si din administrarea Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului în domeniul public al statului si în
administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”.
Art. 2. - Predarea-preluarea
imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
Art. 3. -
Patrimoniul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului se diminuează
cu valoarea evidentiată în contabilitate a imobilului transmis potrivit
prevederilor art. 1, iar patrimoniul Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat” se majorează cu aceeasi valoare.
Art. 4. - Indicatorii de venituri si cheltuieli – transferuri din bugetul de venituri si cheltuieli al Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului se rectifică, în sensul diminuării, cu valoarea contabilă a imobilului transmis potrivit art. 1.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii
pentru
Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Seful
Cancelariei Primului-Ministru,
Alin
Teodorescu
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General
al
Guvernului,
Eugen
Bejinariu
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.050.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite fără plată din domeniul privat al statului si din
administrarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului în domeniul
public al statului si în administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat”
Locul unde
este situat imobilul |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Valoarea
totală a imobilului |
Municipiul Bucuresti, Sos. Nordului nr.
114-140 |
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului |
Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat” |
Club agrement Suprafata construită =
1.504,93 m2 Nr. cadastral 13.098 CF 29797, Bucuresti, sector 1 |
2.308.600 euro |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea plafonului maxim în limita
căruia Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare va face compensări în anul
2005
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 41 alin.
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
45/2001 privind productia de apă grea în perioada 2001-2006 la Regia
Autonomă pentru Activităti Nucleare si acumularea acesteia de către
Administratia Natională a Rezervelor de Stat, aprobată prin Legea nr.
313/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă plafonul maxim, pentru anul 2005, în limita căruia Regia Autonomă pentru
Activităti Nucleare va face compensarea obligatiilor de plată prevăzute la art.
2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
45/2001 privind productia de apă grea în perioada 2001-2006 la Regia
Autonomă pentru Activităti Nucleare si acumularea acesteia de către
Administratia Natională a Rezervelor de Stat, aprobată prin Legea nr.
313/2001, cu modificările si completările ulterioare, în limita sumei de
maximum 2.800 miliarde lei, reprezentând contravaloarea cantitătii de apă grea
acumulate în conditiile art. 11 din acelasi act normativ, ca stoc de rezervă
de stat de către Administratia Natională a Rezervelor de Stat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Gavril
Baican,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.058.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind plata cheltuielilor prilejuite de
organizarea în România a Conferintei Europene a Administratiilor de Postă si
Telecomunicatii (CEPT)
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă plata, în limita echivalentului în lei al sumei de 76.000 euro, în
vederea organizării în România a Conferintei Europene a Administratiilor de
Postă si Telecomunicatii (CEPT).
Art. 2. - (1) Suma
prevăzută la art. 1 se asigură din bugetul aprobat pe anul 2005 Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei la capitolul 68.01 “Transporturi si
comunicatii”, titlul “Cheltuieli materiale si servicii”.
(2) Echivalentul
în lei al sumei prevăzute la art. 1 se va calcula pe baza cursului de schimb
leu/euro în vigoare la data plătii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Ioan
Cordos,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.059.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea unor licente de concesiune a activitătii
miniere de exploatare, încheiate între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale si Societatea Comercială “ALCIF” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 13, al art. 21 alin. (1) si
al art. 60 alin. (1) din Legea minelor nr.
85/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă licentele de concesiune a activitătii miniere de exploatare, încheiate
între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, si
Societatea Comercială “ALCIF” - S.A. din municipiul Alba Iulia, Bd. Republicii
nr. 34, judetul Alba, în calitate de concesionar, pentru zăcămintele de nisip
si pietris, în perimetrele Ciugud (Ciugud amonte si Ciugud aval) din localitatea
Ciugud, si Zăries (Zăries amonte si Zăries aval) din localitatea Zăries,
judetul Alba, prevăzute în anexele nr. 1 si 2*) care fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Licentele de concesiune a activitătii miniere de exploatare prevăzute la art. 1
intră în vigoare la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.070.
*) Anexele nr. 1 si 2 se comunică Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea unei licente de dare în
administrare a activitătii miniere de exploatare, încheiată între Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si Ministerul Sănătătii
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 13, al art. 21 alin. (1) si
al art. 60 alin. (1) din Legea minelor nr.
85/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Licenta de dare în administrare a activitătii miniere de exploatare,
încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de
concedent, si Ministerul Sănătătii din municipiul Bucuresti, Str. Ministerului
nr. 1-3, sectorul 1, în calitate de administrator, în perimetrul Mangalia din
municipiul Mangalia, judetul Constanta, prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Licenta
de dare în administrare a activitătii miniere de exploatare prevăzută la art. 1
intră în vigoare la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.071.
*) Anexa se comunică Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.