MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.138 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 2
decembrie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
456.
- Lege pentru ratificarea Memorandumului de întelegere dintre România si
Comunitatea Europeană privind contributia României la programul Comunitătii
“Instrument Financiar pentru Mediu (LIFE)”, semnat la Bucuresti la 5 martie
2003 si la Bruxelles la 18 martie 2003
Memorandum de
întelegere între România si Comunitatea Europeană privind contributia României
la programul Comunitătii “Instrument Financiar pentru Mediu (LIFE)”
865.
- Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Memorandumului de
întelegere dintre România si Comunitatea Europeană privind contributia României
la programul Comunitătii “Instrument Financiar pentru Mediu (LIFE)”, semnat la
Bucuresti la 5 martie 2003 si la Bruxelles la 18 martie 2003
532.
- Lege pentru ratificarea Memorandumului de întelegere dintre Guvernul
României si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru
implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite
asupra schimbărilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga la 28 ianuarie
2003, si a Acordului dintre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din
România si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind proiectul de tip
implementare în comun “Rumegus 2000”, semnat la Bucuresti la 7 martie 2003
Memorandum de
întelegere între Guvernul României si Guvernul Regatului Danemarcei privind
cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a
Natiunilor Unite asupra schimbărilor climatice (UNFCCC)
Acord între
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din România si Ministerul Mediului din
Regatul Danemarcei privind proiectul de tip implementare în comun “Rumegus
2000”
990.
- Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Memorandumului de
întelegere dintre Guvernul României si Guvernul Regatului Danemarcei privind
cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a
Natiunilor Unite asupra schimbărilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga la
28 ianuarie 2003, si a Acordului dintre Ministerul Apelor si Protectiei
Mediului din România si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind
proiectul de tip implementare în comun “Rumegus 2000”, semnat la Bucuresti la 7
martie 2003
ORDONANTE ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
115. - Ordonantă de
urgentă privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual
din unitătile sanitare publice din sectorul sanitar
118.
- Ordonantă de urgentă privind acordarea unor drepturi salariale
personalului Ministerului Administratiei si Internelor
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
811.
- Ordin al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului, privind
aprobarea formularului-tip al Procesului-verbal de constatare si sanctionare a
contraventiei, destinat utilizării în activitatea de control pentru
supravegherea pietei, desfăsurată de inspectorii ISCIR-SP
822.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
privind schimbarea sediului sucursalei teritoriale Olt-Arges a Administratiei
Nationale a Îmbunătătirilor Funciare
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru ratificarea Memorandumului de întelegere
dintre România si Comunitatea Europeană privind contributia României la
programul Comunitătii “Instrument Financiar pentru Mediu (LIFE)”, semnat la
Bucuresti la 5 martie 2003 si la Bruxelles la 18 martie 2003
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
ratifică Memorandumul de întelegere dintre România si Comunitatea Europeană
privind contributia României la programul Comunitătii “Instrument Financiar pentru
Mediu (LIFE)”, semnat la Bucuresti la 5 martie 2003 si la Bruxelles la 18
martie 2003.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
p.
PRESEDINTELE SENATULUI, DORU
IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 456.
MEMORANDUM
DE ÎNTELEGERE
între
România si Comunitatea Europeană privind contributia României la programul Comunitătii
“Instrument Financiar pentru Mediu (LIFE)”*)
Comisia Europeană,
denumită în continuare Comisia, în numele Comunitătii Europene, pe de o
parte, si Guvernul României, denumit în continuare România, pe de altă
parte,
tinând cont de
faptul că:
1. Instrumentul
Financiar pentru Mediu (LIFE) a fost înfiintat prin Regulamentul nr. 1.655/2000
al Parlamentului European si al Consiliului din data de 17 iulie 2000 privind
Instrumentul Financiar pentru Mediu (LIFE)1);
2. Decizia nr.
3/2001 a Consiliului de asociere dintre Comunitătile Europene si statele membre
ale acestora, pe de o parte, si România, pe de altă parte, din data de 23
martie 2001, a stabilit termenii si conditiile pentru participarea României la
Instrumentul Financiar pentru Mediu (LIFE)2). Această decizie se
aplică pe durata celei de-a treia faze a LIFE, care se va încheia la data de 31
decembrie 2004. Cu toate acestea, în anexa II a acestei decizii este mentionat
faptul că, pentru perioada care urmează primelor exercitii bugetare, contributia
pe care România trebuie să o plătească va fi stabilită de Consiliul de asociere
în cursul anului 2002;
3. Decizia nr.
1/2002 a Consiliului de asociere dintre Comunitătile Europene si statele membre
ale acestora, pe de o parte, si România, pe de altă parte, din data de 18
februarie 20023), prevede faptul că Comisia si autoritătile
competente din România vor stabili detaliile si conditiile specifice, în
special contributia financiară a participării României la programele
Comunitătii. Această decizie va prevala de acum înainte fată de Decizia nr.
3/2001, iar contributia financiară pentru anii care vor urma trebuie să fie
fixată în conformitate cu aceasta, au convenit următoarele:
*) Traducere.
ARTICOLUL 1
Contributia
financiară
Normele care stabilesc contributia financiară a României sunt prevăzute în anexa nr. I.
O parte din
contributia financiară poate fi finantată în cadrul unui instrument comunitar
extern de sprijinire (PHARE), dacă România solicită acest lucru.
Modul de calcul
privind taxa de membru este stabilit în anexa nr. II.
ARTICOLUL 2
Prevederi
finale
Acest memorandum de
întelegere se aplică pe durata LIFE. Cu toate acestea, dacă Comunitatea
Europeană decide să extindă durata programului LIFE fără a aduce o modificare
substantială, prezentul memorandum va fi, de asemenea, extins în mod
corespunzător si automat, dacă nici una dintre părti nu îl denuntă.
Anexele formează
parte integrantă a acestui memorandum de întelegere.
1) Jurnalul Oficial al Comunitătii Europene nr. L192 din 28 iulie 2000.
2) Jurnalul Oficial al Comunitătii Europene nr. L127 din 9 mai 2001.
3) Jurnalul Oficial al Comunitătii Europene nr. L91 din 6 aprilie 2002.
4) Vezi anexa nr. II.
Acest memorandum
de întelegere poate fi amendat doar în scris, prin acordul mutual al părtilor.
Acest memorandum
de întelegere va intra în vigoare la data la care cele două părti l-au semnat.
Semnat la
Bucuresti la 5 martie 2003. Pentru
Guvernul României, Petru
Lificiu, ministrul apelor
si protectiei mediului din România |
Semnat la
Bruxelles la 18 martie 2003. Pentru
Comisie, în numele
Comunitătii Europene, Margot
Wallstrom, membru al
Comisiei pentru Mediu |
ANEXA Nr. I
NORME
care stabilesc
contributia financiară a României la Instrumentul Financiar pentru Mediu (LIFE)
1. Contributia
financiară4) care trebuie să fie plătită de România la
bugetul general al Uniunii Europene pentru a participa în LIFE va fi de
1.410.000 euro pentru anul 2003 si pentru fiecare an bugetar care va urma până
la aderarea României la Uniunea Europeană.
2. Contributia
României va acoperi costurile aferente cofinantării proiectelor LIFE, precum si
costurile de natură administrativă, estimate anual la 70.500 euro.
3. Costurile de
călătorie si diurna aferente pentru reprezentantii si expertii României în
vederea participării ca observatori la lucrările comitetului la care se face
referire la art. 11 din Regulamentul (CE) nr. 1.655/2000 sau la alte întâlniri
privind implementarea LIFE vor fi rambursate de către Comisie pe aceleasi
principii si în conformitate cu procedurile în vigoare pentru expertii
neguvernamentali ai statelor membre ale Uniunii Europene.
4. Regulamentul
financiar aplicabil bugetului general al Uniunii Europene se va aplica la
managementul contributiei României.
5. După intrarea
în vigoare a acestui memorandum de întelegere si la începutul fiecărui an
bugetar subsecvent, Comisia va trimite României solicitarea de fonduri
corespunzătoare contributiei sale la acoperirea costurilor prevăzute de acest
memorandum de întelegere.
6. Această
contributie va fi plătită în euro, într-un cont bancar în euro precizat de
Comisie.
7. România îsi va
plăti contributia privind costurile anuale, în conformitate cu solicitarea de
fonduri, nu mai târziu de 3 luni după transmiterea solicitării. Orice
întârziere în efectuarea plătii contributiei va determina plata de către
România a unei penalizări calculate la suma restantă pentru perioada de
întârziere. Dobânda aplicată va fi dobânda practicată de Banca Europeană
Centrală pentru operatiunile sale principale de refinantare în euro, înmultită
cu 1,5%. În cazul în care întârzierea plătii contributiei afectează în mod
semnificativ implementarea si managementul LIFE si în absenta plătii în
următoarele 20 de zile după ce scrisoarea oficială de reamintire a fost
transmisă României de către Comisie, participarea României în LIFE pentru anul
vizat va fi suspendată.
ANEXA Nr. II
CALCULAREA
taxei de
participare pentru România (LIFE III, 2003-2004)
Calcularea
contributiei totale pentru cele 13 tări candidate (TC) (15MŰ) se bazează
pe suma medie primită pe an de la Uniunea Europeană de către TC care participă în
programul LIFE III. Cei trei factori, PNB pe cap de locuitor, suprafata si
populatia, sunt considerati că au influentă egală asupra disponibilitătii
tărilor de a obtine proiecte aprobate.
Sursa: Unitatea
LIFE
Formula generală
utilizată pentru calculul contributiei financiare: 15.000.000 x [g/G x (1/3) +
a/A x (1/3) + p/P x (1/3)],
în care:
PNB pe cap de
locuitor g = PNB pe cap de locuitor al respectivei TC
G = PNB pe cap de
locuitor în cele 13 TC, 69.575,76 euro
Suprafata a =
suprafata respectivei TC
A = suprafata
celor 13 TC, 1.886.716 km2
Populatia p =
populatia respectivei TC
P = populatia
celor 13 TC, 172.876.000 locuitori
Rezultatul este
apropiat de valoarea 10.000.
Contributia
financiară maximă este stabilită la valoarea de 2,5 MŰ.
Pentru România:
g = 1.782,171 euro
a = 238.391 km2
p = 22.435.000
locuitori
Sursa: Eurostat
New Cronos, 17 aprilie 2002, cifre pentru anul 2000.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru ratificarea
Memorandumului de întelegere dintre România si Comunitatea Europeană privind
contributia României la programul Comunitătii “Instrument Financiar pentru
Mediu (LIFE)”, semnat la Bucuresti la 5 martie 2003 si la Bruxelles la 18
martie 2003
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru ratificarea Memorandumului de întelegere dintre România
si Comunitatea Europeană privind contributia României la programul Comunitătii “Instrument
Financiar pentru Mediu (LIFE)”, semnat la Bucuresti la 5 martie 2003 si la
Bruxelles la 18 martie 2003, si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 29 octombrie 2004.
Nr. 865.
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru ratificarea Memorandumului de
întelegere dintre Guvernul României si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea
pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor
Unite asupra schimbărilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga la 28
ianuarie 2003, si a Acordului dintre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
din România si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind proiectul de
tip implementare în comun “Rumegus 2000”, semnat la Bucuresti la 7 martie 2003
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. 1. - Se
ratifică Memorandumul de întelegere dintre Guvernul României si Guvernul
Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru implementarea Protocolului de la
Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbărilor climatice
(UNFCCC), semnat la Copenhaga la 28 ianuarie 2003.
Art. 2. - Se
ratifică Acordul dintre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din România si
Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind proiectul de tip
implementare în comun “Rumegus 2000”, semnat la Bucuresti la 7 martie 2003.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
p.
PRESEDINTELE SENATULUI, DORU
IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 25 noiembrie 2004.
Nr. 532.
MEMORANDUM
DE ÎNTELEGERE
între
Guvernul României si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru
implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite
asupra schimbărilor climatice
(UNFCCC)*)
Guvernul României
si Guvernul Regatului Danemarcei, denumite în continuare părti,
având în vedere
prevederile Conventiei-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbărilor climatice -
UNFCCC (Rio de Janeiro, 1992), la care România si Danemarca sunt părti, precum
si ale Protocolului de la Kyoto la această conventie (1997), ratificat de
ambele părti,
tinând seama de
art. 6 al Protocolului de la Kyoto, care permite transferul de unităti de
reducere a emisiilor (ERU-uri), ce provin din proiecte de tip
simplementare în comun” care au ca scop reducerea emisiilor antropogenice de
gaze cu efect de seră la surse sau cresterea absorbtiilor acestora în
rezervoare naturale,
având în vedere
art. 17 al Protocolului de la Kyoto, ce prevede posibilitatea participării în
mecanismul de “comercializare a emisiilor” pentru îndeplinirea angajamentelor
de reducere a emisiilor determinate de gaze cu efect de seră,
subliniind
importanta politicilor si a măsurilor interne necesare îndeplinirii
obligatiilor stipulate în Protocolul de la Kyoto si rolul suplimentar al
activitătilor desfăsurate în baza art. 6 si 17 ale aceluiasi protocol,
tinând seama de
liniile directoare ulterioare asupra art. 6 si 17 ale Protocolului de la Kyoto,
ce vor fi elaborate de Conferinta părtilor/Întâlnirea părtilor la Protocolul de
la Kyoto (CoP/MoP), si având în vedere, de asemenea, deciziile viitoare
ale CoP/MoP privind conformarea,
exprimându-si
speranta privind intrarea în vigoare a Protocolului de la Kyoto,
luând în
considerare că viitoarea cooperare în domeniul mecanismului implementare în
comun, în baza art. 6 al Protocolului de la Kyoto, si în domeniul
comercializării emisiilor, în baza art. 17 al aceluiasi protocol, va avea o
contributie eficientă la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră,
luând în
considerare prioritatea comună a României si a Regatului Danemarcei de a ocroti
mediul si de a promova dezvoltarea durabilă,
dorind să exprime
vointa politică de a coopera pentru realizarea obiectivului Conventiei-cadru a
Natiunilor Unite asupra schimbărilor climatice si al Protocolului de la Kyoto
la această conventie, în special de a facilita utilizarea mecanismului
implementare în comun si de a explora posibilitătile comercializării emisiilor,
au convenit
următoarele:
*) Traducere.
ARTICOLUL 1
Scop
Prezentul
memorandum de întelegere va detalia procedurile descrise în Protocolul de la
Kyoto, cu referire la cooperarea româno-daneză privind art. 6 si 17 ale
Protocolului de la Kyoto.
ARTICOLUL 2
Domeniu de
aplicare
(1) Prezentul memorandum
de întelegere se aplică procedurilor care, conform art. 6 al Protocolului de la
Kyoto, facilitează dezvoltarea si implementarea în România a proiectelor de
reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră si transferul către partea daneză
a cantitătii convenite de unităti de reducere a emisiilor (ERU-uri), rezultate
din proiectele respective.
(2) Dacă părtile
sunt de acord, reducerile rezultate până la începutul anului 2008 din proiecte
de tip implementare în comun pot fi transformate în unităti ale cantitătii
atribuite (AAU-uri), în perioada 2008-2012, si comercializate părtii daneze, în
baza art. 17 al Protocolului de la Kyoto.
(3) Deciziile
privind transferurile se iau, pentru fiecare proiect, de către partea română,
ca urmare a unei cereri formulate de către partea daneză.
ARTICOLUL 3
Autorităti
competente
Autoritătile
responsabile cu implementarea prevederilor prezentului memorandum de întelegere
sunt:
- pentru partea
română: Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si Ministerul Industriei si Resurselor;
- pentru partea
daneză: Ministerul Mediului.
ARTICOLUL 4
Contributia
părtii române
(1) Partea română
facilitează dezvoltarea si implementarea proiectelor de reducere a emisiilor de
gaze cu efect de seră prin sprijinirea cu informatii a potentialilor
beneficiari interesati în realizarea acestora si cu aprobarea oficială a
proiectelor de tip implementare în comun, în conformitate cu art. 6.1 (a) al
Protocolului de la Kyoto, si a cerintelor nationale referitoare la acest tip de
proiecte. Partea română asigură că veniturile realizate din vânzarea ERU-urilor
sunt utilizate pentru finantarea proiectelor de la care provin ERU-urile.
(2) Partea română
transferă cantitatea convenită si plătită anticipat de ERU-uri, în perioada
convenită pentru fiecare proiect, atât timp cât proiectul de tip implementare
în comun de unde provin ERU-urile generează în continuare reduceri de emisii,
care pot fi verificate de către o entitate independentă. Aprobarea transferului
trebuie să contină asumarea de către partea română a obligatiei asigurării
transferului către partea daneză a cantitătii convenite si obtinute de ERU-uri,
în concordantă cu art. 6 al Protocolului de la Kyoto. Acordul de proiect va
confirma, de asemenea, că transferul este scutit de orice altă taxă suplimentară
fată de suma convenită pentru plata ERU-urilor. În cazul schimbărilor în
politicile nationale (energie, mediu) ale statului gazdă, ce au ca rezultat
unele dificultăti privind generarea si transmiterea de ERU-uri de către
executantul proiectului, partea română va face tot posibilul să transfere
într-o manieră practică părtii daneze ERU-urile convenite anterior în acordul
de proiect.
ARTICOLUL 5
Partea daneză
contribuie la dezvoltarea si implementarea proiectelor de reducere a emisiilor
prin achizitionarea de la partea română a ERU-urilor provenite din proiectele
respective, aceasta din urmă fiind ultimul proprietar al acestor unităti.
Contractul de achizitionare va include aprobarea oficială daneză a proiectului,
în concordantă cu art. 6.1 al Protocolului de la Kyoto.
ARTICOLUL 6
Aspecte
financiare
Aspectele
financiare privind proiectele de tip implementare în comun se stabilesc pentru
fiecare caz în parte si se prevăd în acordurile de proiect.
ARTICOLUL 7
Evaluarea independentă
a proiectelor
Până când
Comitetul de supervizare pentru mecanismul implementare în comun al
Secretariatului Conventiei-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbărilor
climatice va acredita firme specializate ca posibile entităti independente pentru
verificarea si validarea proiectelor, partea daneză va stabili o listă
provizorie cu asemenea firme, iar partea română va fi de acord cu acestea.
ARTICOLUL 8
Dispozitii
finale
(1) Prezentul
memorandum de întelegere intră în vigoare la data primirii ultimei notificări
prin care părtile îsi comunică reciproc, în scris, îndeplinirea procedurilor
interne legale necesare pentru intrarea în vigoare a acestuia.
(2) Prezentul
memorandum de întelegere se încheie pe o perioadă de 10 ani si se va prelungi
automat pe noi perioade de câte 5 ani.
(3) Oricare parte
poate denunta prezentul memorandum de întelegere prin notificare scrisă
adresată celeilalte părti.
Denuntarea îsi va
produce efectele la 6 luni de la data primirii notificării.
Semnat la
Copenhaga la 28 ianuarie 2003, în două exemplare originale, în limba engleză,
ambele texte fiind egal autentice.
Pentru
Guvernul României, Andrei
Vlad Moga, ambasador |
Pentru
Guvernul Regatului Danemarcei, Hans
Christian Schmidt, ministrul
mediului |
ACORD
între Ministerul
Apelor si Protectiei Mediului din România si Ministerul Mediului din Regatul
Danemarcei privind proiectul de tip implementare în comun “Rumegus 2000”*)
Ministerul Apelor
si Protectiei Mediului din România si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei,
denumite în continuare părti,
având în vedere
Acordul dintre Ministerul Apelor, Pădurilor si Protectiei Mediului din România
si Ministerul Mediului si Energiei din Regatul Danemarcei privind cooperarea în
domeniul protectiei mediului, semnat la Bucuresti la 23 mai 2000, si
Memorandumul de întelegere dintre Guvernul României si Guvernul Regatului
Danemarcei privind cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la
Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbărilor climatice (UNFCCC), semnat
la Copenhaga la 28 ianuarie 2003,
au convenit
următoarele:
*) Traducere.
ARTICOLUL 1
Documente
de referintă pentru proiect
Proiectul de tip
implementare în comun “Rumegus 2000”, denumit în continuare Proiect, este
descris în documentele “Rumegus 2000 - Documentul de prezentare a proiectului
(PDD) din 15 octombrie 2002”, “Rumegus 2000 - Studiul situatiei de referintă
din 15 octombrie 2002” si “Rumegus 2000 - Plan de monitorizare din 16
septembrie 2002”. Aceste documente vor fi actualizate o dată cu validarea
finală.
ARTICOLUL 2
Situatia de
referintă si cantitătile
Părtile au
convenit că cea mai realistă variantă pentru continuarea situatiei de referintă,
prezentată în Studiul situatiei de referintă, este varianta cu nr. IV. Având în
vedere această variantă de continuare a situatiei de referintă, reducerile de
emisii au fost estimate la 32.121 tone bioxid de carbon echivalent (t CO2e)
în 2004 si 52.999 t CO2e în următorii ani până în 2017. În perioada
2004-2007 se estimează reduceri de 191.118 t CO2e, în perioada 2008-2012
se estimează reduceri de 264.995 t CO2e, iar în perioada
2013-2017 se estimează reduceri de 264.995 t CO2e.
ARTICOLUL 3
Conditii
generale
Partea română:
1. va transfera
părtii daneze toate reducerile de emisii verificate în perioada 2004-2017, până
la o cantitate totală de 721.108 t CO2e. Cantitatea va fi
transferată în conformitate cu mecanismul implementare în comun privind creditele
timpurii si perioadele de îndeplinire a angajamentelor;
2. garantează
transferul unitătilor de reducere a emisiilor, până la o cantitate totală de
721.108 t CO2e, atât timp cât centralele de termoficare,
care fac obiectul acestui acord asupra Proiectului, sunt în operare, fără a se
lua în considerare, de exemplu, schimbarea proprietarului;
3. va emite norme
obligatorii pentru monitorizarea companiei de proiect privind unitătile
cantitătii atribuite (AAU-uri) si unitătile de reducere a emisiilor (ERU-uri)
generate de Proiect. În plus, inspectoratele teritoriale de protectie a
mediului vor analiza trimestrial procedurile de monitorizare si vor certifica
rapoartele de monitorizare a AAU-urilor si ERU-urilor generate de Proiect.
Partea daneză:
1. va finanta
activitătile referitoare la consultantă pentru ambele părti, în faza de
implementare a Proiectului, 2002-2003. Părtile au convenit ca firma “Grue &
Hornstrup Consulting Engineers” va realiza activitătile de consultantă;
2. va finanta atât
validarea Documentului de prezentare a proiectului (PDD), a Studiului situatiei
de referintă si a Planului de monitorizare, cât si verificarea rapoartelor de
monitorizare si transmiterea rapoartelor de verificare către Comitetul de
supervizare pentru mecanismul implementare în comun al UNFCCC, acestea fiind
realizate de către o entitate independentă. Părtile au convenit că firma SGS
Soci.t. G.n.rale de Surveillance - S.A. va realiza validarea Studiului
situatiei de bază;
3. va finanta
echipamentele tehnice până la o valoare de 19,6 milioane coroane daneze (DKK),
care vor fi furnizate de către partea daneză. Utilizând o rată de schimb de 1,0
USD = 7,531 DKK, suma plătită în avans în valoare de 19,6 milioane coroane
daneze reprezintă 2,6 milioane USD.
4. Echipamentele
tehnice vor fi ofertate în Danemarca, tinându-se seama de conditiile
licitatiilor internationale. Dosarele de licitatie pentru echipamentele tehnice
vor fi considerate finale după primirea aprobării companiei de proiect. După
decizia Comitetului de evaluare, plata se va face către firma care a câstigat
licitatia, după ce partea română si-a dat acordul pentru această decizie,
bazându-se pe toate documentele licitatiei pentru furnizarea echipamentelor
tehnice. Plătile pentru echipamentele tehnice vor fi transferate direct din
conturile părtii daneze în contul firmei câstigătoare a licitatiei.
ARTICOLUL 4
Alte
conditii
În cazul în care
Comitetul de supervizare pentru mecanismul implementare în comun al UNFCCC nu va
aproba cantitatea specificată de 721.108 AAU-uri si ERU-uri pentru a fi
transferată părtii daneze sau în cazul în care cantitatea verificată este mai
mică decât a fost estimată, partea română va prelungi perioada de timp
convenită pentru transferul de AAU-uri si ERU-uri, până când cantitatea
convenită si achitată anterior de AAU-uri si ERU-uri va fi transferată.
În cazul în care
cantitatea verificată de AAU-uri si ERU-uri generate de Proiect este mai mare
decât a fost estimată în Studiul situatiei de referintă, partea daneză îsi
rezervă dreptul de a achizitiona toate AAU-urile si ERU-urile rezultate din
Proiect, la un pret stabilit prin negocieri între părti. Achizitionarea
cantitătilor suplimentare cumulate pentru perioada 2004-2007 se va realiza în
anul 2008, pentru perioada 2008-2012 se va realiza în anul 2013 si pentru
perioada 2013-2017 se va realiza în anul 2018. În cazul în care nu s-a ajuns la
un acord între părti în anii 2008, 2013, respectiv 2018, dreptul de preemtiune
se va pierde pentru perioada negociată. Toate documentele elaborate în legătură
cu acest acord asupra Proiectului vor fi redactate în limba engleză.
ARTICOLUL 5
Înregistrarea
tranzactiilor
Părtile vor înregistra cantitătile de AAU-uri si ERU-uri transferate, respectiv primite, în registrele lor nationale si vor transmite aceste informatii Secretariatului UNFCCC. Toate rapoartele de monitorizare si verificare vor fi transmise ambelor părti si vor fi puse la dispozitie Secretariatului UNFCCC.
ARTICOLUL 6
Solutionarea
diferendelor
Măsura în care
obligatiile vor fi considerate îndeplinite va fi determinată prin consultări
între părti. Dacă Proiectul nu este în conformitate cu viitoarele reguli si
linii directoare pentru proiectele de tip implementare în comun, părtile vor
analiza împreună mijloacele de modificare a Proiectului, astfel încât acesta să
poată fi în conformitate cu cerintele respective.
Tinându-se seama
de art. 14 paragraful 1 din UNFCCC, în cazul unui diferend între părti privind
acest acord asupra Proiectului, părtile vor încerca să solutioneze respectivul
diferend prin negociere sau arbitraj.
Un tribunal
arbitral ad-hoc va fi compus din trei membri, la cererea oricăreia dintre
părti. Fiecare parte va numi un arbitru, iar acestia vor alege, de comun acord,
un presedinte. Arbitrii vor stabili amplasamentul tribunalului arbitral într-o
jurisdictie neutră, pentru a se asigura că nu există conexiuni între
desfăsurarea procedurilor de arbitraj si statul în care este ales amplasamentul
tribunalului arbitral. Procedurile arbitrale se vor desfăsura în limba engleză.
Tribunalul arbitral va aplica regulile de procedură prevăzute în Regulile de
arbitraj ale UNCITRAL – cu modificările impuse de natura problemei juridice -,
care vor fi încorporate prin această prevedere.
Ca temei al pronuntării
unei sentinte, tribunalul arbitral va lua în considerare atât UNFCCC si
Protocolul de la Kyoto, cât si alte considerente ale politicii publice
internationale. Aplicarea dreptului civil va avea prioritate.
Tribunalul
arbitral va avea competenta să emită sentinte cu valoare de recomandare, pe
care părtile le vor respecta cu bună-credintă. Efectele juridice obligatorii
ale sistemului de conformitate se vor baza pe prevederile acestui acord asupra
Proiectului, ale UNFCCC si ale Protocolului de la Kyoto.
ARTICOLUL 7
Dispozitii
finale
Prezentul acord
asupra Proiectului intră în vigoare la data primirii ultimei notificări prin
care părtile îsi comunică în scris îndeplinirea procedurilor interne legale
necesare pentru intrarea în vigoare a acestuia.
Prezentul acord
asupra Proiectului va rămâne în vigoare până când ambele părti vor îndeplini
toate obligatiile rezultate din acesta.
Prezentul acord
asupra Proiectului nu poate fi denuntat de către părti până la data de 31
decembrie 2018, când va înceta fără o notificare prealabilă.
Fiecare parte
poate propune amendamente la acest acord asupra Proiectului. Părtile vor depune
eforturi pentru a ajunge la un acord asupra oricărui amendament propus.
Amendamentele pot fi adoptate doar pe bază de consens. Semnat la Bucuresti la 7
martie 2003, în două exemplare originale în limba engleză, ambele texte fiind
egal autentice.
Pentru
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din
România, Ioan
Jelev |
Pentru
Ministerul Mediului din Regatul
Danemarcei, Morten
Pedersen |
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru ratificarea
Memorandumului de întelegere dintre Guvernul României si Guvernul Regatului
Danemarcei privind cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru
a Natiunilor Unite asupra schimbărilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga
la 28 ianuarie 2003, si a Acordului dintre Ministerul Apelor si Protectiei
Mediului din România si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind
proiectul de tip implementare în comun “Rumegus 2000”, semnat la Bucuresti la 7
martie 2003
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru ratificarea Memorandumului de întelegere dintre Guvernul
României si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru
implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite
asupra schimbărilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga la 28 ianuarie
2003, si a Acordului dintre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din
România si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind proiectul de tip
implementare în comun “Rumegus 2000”, semnat la Bucuresti la 7 martie 2003, si
se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 990.
ORDONANTE
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind salarizarea si alte drepturi ale
personalului contractual din unitătile sanitare publice din sectorul sanitar
Măsurile pe care le
generează prezenta ordonantă de urgentă vizează interesul social, cointeresarea
personalului în vederea cresterii calitătii serviciilor medicale acordate, buna
desfăsurare a activitătii în unitătile sanitare publice finantate din Fondul
national unic de asigurări sociale de sănătate si de la bugetul de stat si
constituie situatii de urgentă de interes public.
Având în vedere că
nivelul de salarizare scăzut si neadecvat al personalului din sectorul sanitar
nu acoperă necesitătile unui trai decent, precum si imposibilitatea adoptării
măsurii propuse pe calea procedurii
legislative ordinare până la încheierea anului 2004, astfel încât
personalul vizat să poată beneficia de mărirea salarială începând cu luna
ianuarie 2005, se impune adoptarea de urgentă a prezentei reglementări.
În temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
CAPITOLUL I
Dispozitii
generale
Art. 1. - (1)
Dispozitiile prezentei ordonante de urgentă se aplică personalului din
unitătile sanitare finantate după cum urmează:
a) integral de la
bugetul de stat;
b) integral din
venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale de sănătate;
c) din venituri
proprii si subventii de la bugetul de stat.
(2) Beneficiază de
prevederile prezentei ordonante de urgentă personalul contractual care
prestează activitate în functii de executie si de conducere.
Art. 2. -
Gestiunea sistemului de salarizare a personalului contractual se asigură de
fiecare ordonator de credite, cu încadrarea în resursele financiare alocate
anual, potrivit legii.
Art. 3. -
Salarizarea personalului contractual din unitătile sanitare publice din
sectorul sanitar se face tinându-se seama de rolul, răspunderea, importanta
socială, complexitatea sarcinilor, specificul activitătii fiecărei functii, de
pregătirea si competenta profesională a persoanelor care exercită aceste functii,
precum si de rezultatele obtinute.
CAPITOLUL II
Elementele
sistemului de salarizare
Art. 4. - Sistemul
de salarizare cuprinde salariile de bază, sporurile, premiile si alte drepturi.
Art. 5. - Salariile
de bază pentru personalul de executie sunt diferentiate pe functii, grade si
trepte profesionale si sunt prevăzute în anexele nr. I-IV.
Art. 6. - (1)
Salariul de bază pentru personalul cu functii de conducere este cel
corespunzător functiei de executie, gradelor sau treptelor profesionale, la
care se adaugă o indemnizatie de conducere diferentiată în raport cu
complexitatea si răspunderea ce revin functiei de conducere, care face parte
din salariul de bază.
(2) Indemnizatiile
de conducere sunt stabilite în procente din salariul de bază al functiei de
executie si sunt prevăzute în anexa nr. V.
(3) Pentru
îndeplinirea unor sarcini, activităti si responsabilităti suplimentare functiei
de bază, personalul beneficiază de indemnizatii stabilite procentual din
salariul de bază, care se adaugă la salariul de bază si fac parte din acesta.
(4) Indemnizatia de conducere se acordă si personalului contractual de executie care conduce sau coordonează programe ori proiecte prevăzute în obiectul de activitate al unitătii sanitare publice, în procent de până la 20% din salariul de bază, pe perioada în care conduce sau coordonează programe ori proiecte, stabilită de ordonatorul de credite în raport cu complexitatea programului/proiectului condus sau coordonat.
Art. 7. - (1)
Pentru rezultate deosebite obtinute în activitatea desfăsurată, ordonatorul de
credite poate acorda, în limita a 15% din numărul total al posturilor prevăzute
în statul de functii, un salariu de merit lunar de până la 15% din salariul de
bază, care face parte din acesta si care constituie baza de calcul pentru
sporuri si alte drepturi care se acordă în raport cu salariul de bază.
(2) Salariile de
merit se vor acorda personalului încadrat pe functii de executie în proportie
de cel putin două treimi din numărul total stabilit potrivit prevederilor alin.
(1).
(3) Personalul
care beneficiază de salariu de merit se stabileste o dată pe an, după aprobarea
bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute în activitatea desfăsurată în
anul precedent, apreciată conform criteriilor elaborate de ordonatorul
principal de credite, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative la
nivel de unitate sau, după caz, a reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu
sunt astfel de organizatii sindicale. În cazul în care pe parcursul anului
intervin modificări ale functiei detinute, care nu sunt imputabile persoanei
beneficiare de salariu de merit, inclusiv modificarea functiei prin promovare,
acordarea acestuia se mentine până la expirarea perioadei pentru care a fost
stabilit. În cazul în care pe parcursul anului se întrerup raporturile de muncă
ale unor beneficiari de salarii de merit, acestea se pot redistribui, de la
data de întâi a lunii următoare, altor persoane pe perioada rămasă.
(4) Pentru
personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda după o perioadă de
cel putin 6 luni de la angajare.
(5) Personalul
încadrat ca debutant nu poate beneficia de salariu de merit.
Art. 8. - (1)
Personalul salarizat potrivit prezentei ordonante de urgentă beneficiază, la
functia de bază, de un spor de vechime în muncă de până la 25%, calculat la
salariul de bază, corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de
lucru, astfel:
Transa de
vechime în muncă |
Cota din
salariul de bază |
- între 3 si 5 ani |
5% |
- de la 5-10 ani |
10% |
- de la 10-15 ani |
15% |
- de la 15-20 de ani |
20% |
- peste 20 de ani |
25% |
(2) Sporul corespunzător vechimii în muncă se plăteste cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în muncă. (3) Pentru acordarea sporului de vechime în muncă, angajatorul va lua în considerare integral si perioadele lucrate anterior în alte domenii de activitate.
(4) Pensionarii
pentru limită de vârstă, care se angajează pe baza unui contract individual de
muncă în sectorul sanitar, potrivit legii, beneficiază de sporul de vechime
corespunzător vechimii în muncă dobândite în întreaga activitate.
Art. 9. -
Personalul care, potrivit programului normal de lucru, îsi desfăsoară
activitatea în timpul noptii, între orele 22,00 si 6,00, beneficiază pentru
orele lucrate în acest interval de un spor de 25% din salariul de bază, pentru
munca prestată în timpul noptii, dacă efectuează cel putin 3 ore de muncă de
noapte.
Art. 10. - (1) Munca prestată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul încadrat în functii de executie sau de conducere este considerată muncă suplimentară si se compensează cu timp liber corespunzător. În cazul în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost posibilă în următoarele 30 de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plăti în luna următoare cu un spor aplicat la salariul de bază, după cum urmează:
a) 75% din
salariul de bază pentru primele două ore de depăsire a duratei normale a zilei
de lucru;
b) 100% din
salariul de bază pentru orele următoare si pentru orele lucrate în zilele de
repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu
reglementările în vigoare, nu se lucrează.
(2) Munca peste
durata normală a timpului de lucru poate fi prestată si sporurile prevăzute la
alin. (1) se pot plăti numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă
de seful ierarhic, fără a se depăsi 360 de ore anual.
(3) La locurile de
muncă la care durata normală a timpului de lucru a fost redusă, potrivit legii,
sub 8 ore pe zi, depăsirea programului de lucru astfel aprobat se poate face
numai temporar, în situatii cu totul deosebite, fiind obligatorie compensarea
cu timp liber corespunzător.
Art. 11. - Personalul
care posedă titlul stiintific de doctor beneficiază de un spor pentru titlul
stiintific de 15% din salariul de bază, dacă îsi desfăsoară activitatea în
domeniul pentru care posedă titlul stiintific respectiv, care se plăteste cu
începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a solicitat
acordarea sporului.
Art. 12. - (1)
Personalul sanitar cu pregătire superioară care efectuează gărzi pentru
asigurarea continuitătii asistentei medicale în afara normei legale de muncă si
a programului normal de lucru de la functia de bază se salarizează cu tariful
orar aferent salariului de bază, cu exceptia indemnizatiei de conducere.
(2) Gărzile
efectuate de personalul sanitar cu pregătire superioară pentru asigurarea
continuitătii asistentei medicale în afara normei legale de muncă si a
programului de lucru de la functia de bază, în zilele de repaus săptămânal, de
sărbători legale si în celelalte zile în care, potrivit dispozitiilor legale,
nu se lucrează, se salarizează cu un spor de până la 100% din salariul orar al
functiei de bază.
Procentul concret
al sporului se aprobă de conducătorul unitătii.
Art. 13. - (1) În
raport cu conditiile în care se desfăsoară activitatea pot fi acordate, cu
respectarea prevederilor legale, următoarele categorii de sporuri:
a) pentru conditii
periculoase sau vătămătoare, un spor de până la 15% din salariul de bază,
corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective;
b) pentru
activităti ce solicită o încordare psihică foarte ridicată sau care se
desfăsoară în conditii deosebite, un spor de până la 15% din salariul de bază;
c) pentru
activitătile care se desfăsoară în serviciile de ambulantă, structurile de
primire a urgentelor - UPU si CPU -, în sectiile si compartimentele de ATI si
care solicită o încordare psihică foarte ridicată sau se desfăsoară în conditii
deosebite, un spor de până la 25% din salariul de bază;
d) pentru conditii grele de muncă, un spor de până la 15% din salariul de bază, corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective;
e) pentru conditii
deosebit de periculoase: leprozerii, anatomie patologică, TBC, SIDA,
psihiatrie, medicină legală, epidemii deosebit de grave si altele asemenea
stabilite de Ministerul Sănătătii, un spor de 50-100% din salariul de bază;
f) pentru personalul
medico-sanitar din mediul rural care îsi desfăsoară activitatea în conditii
deosebite de muncă - dispensare, altitudine, căi de acces dificile, izolare sau
unde atragerea personalului se face cu greutate, un spor de până la 60% din
salariul de bază;
g) pentru
personalul care îsi desfăsoară activitatea cu surse de radiatii sau generator
de radiatii, un spor pentru conditii periculoase de până la 30% din salariul de
bază, diferentiat pe categorii de risc radiologic astfel: 10% la categoria I,
15% la categoria a II-a, 20% la categoria a III-a si 30% la categoria a IV-a;
h) pentru
unitătile sanitare cu specific deosebit, stabilite de Ministerul Sănătătii, un
spor de până la 15% din salariul de bază.
(2) Localitătile
din mediul rural situate în zone izolate, în zone cu conditii deosebite de
muncă sau unde atragerea personalului se face cu greutate se stabilesc prin
ordin al ministrului sănătătii.
(3) Locurile de
muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor prevăzute la
alin. (1), precum si conditiile de acordare a acestora se stabilesc prin
regulament aprobat prin ordin al ministrului sănătătii, cu consultarea
sindicatelor semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură
sanitară. Pentru sporurile prevăzute la alin. (1) lit. e) este necesar si
avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si al
Ministerului Finantelor Publice.
Art. 14. - Munca
prestată în unitătile sanitare în zilele de repaus săptămânal, de sărbători
legale si în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în
vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se păteste cu un
spor de până la 100% din salariul de bază al functiei îndeplinite. Munca astfel
prestată si plătită nu se compensează si cu timp liber corespunzător.
Art. 15. - În
unitătile sanitare unde activitatea se desfăsoară fără întrerupere, în trei
ture, personalul care lucrează lunar în toate cele trei ture, precum si
personalul care lucrează în două ture în sistem de 12 cu 24 pot primi, în locul
sporului pentru munca prestată în timpul noptii, prevăzut la art. 9, un spor de
15% din salariul de bază pentru orele lucrate în cele trei, respectiv două
ture.
Art. 16. - (1)
Personalul didactic medico-farmaceutic poate desfăsura activitate integrată în
unitătile sanitare în care functionează catedra sau disciplina didactică si
primeste pentru această activitate o indemnizatie clinică reprezentând 50% din
salariul de bază corespunzător functiei si gradului profesional în care este
confirmat prin ordin al ministrului sănătătii, acordată în plus fată de
drepturile salariale acordate de institutiile de învătământ superior cu profil
medico-farmaceutic uman.
(2) Personalul
didactic de la catedrele sau disciplinele care functionează în alte unităti
decât cele sanitare poate fi integrat în unitătile sanitare stabilite de
Ministerul Sănătătii.
(3) Cadrele
didactice prevăzute la alin. (1) si (2), cu exceptia rezidentilor, pot fi
integrate două pe un post în unităti sanitare, în limita posturilor normate si
vacante.
Art. 17. - Personalul
contractual salarizat între limitele corespunzătoare functiei poate beneficia
anual de o crestere salarială prin evaluarea performantelor profesionale
individuale realizate în anul precedent, cu conditia încadrării în nivelul
alocatiilor prevăzute pentru cheltuielile cu salariile.
Art. 18. -
Absolventii învătământului superior de lungă sau scurtă durată, care la data
trecerii pe functia corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrati pe
functii cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit
studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător
studiilor absolvite, la care se asigură o crestere cu până la 20% a salariului
de bază avut.
Art. 19. - (1)
Pentru stabilirea salariului de bază, în termen de 15 zile de la reluarea
activitătii, persoanele angajate în unitătile sanitare publice din sectorul
sanitar, aflate în concediu plătit pentru îngrijirea copiilor în vârstă de până
la 2 ani, respectiv 3 ani, potrivit legii, ori care în ultimele 12 luni au fost
în concediu medical, concediu fără plată, potrivit legii, sau au avut
contractele individuale de muncă suspendate, sunt evaluate printr-un examen de
testare a cunostintelor profesionale, procedându-se în acelasi mod ca si în
cazul persoanelor angajate prin concurs, pentru cei care promovează examenul de
testare.
(2) Personalul de
specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar care promovează examenul de
testare a cunostintelor profesionale va beneficia de o crestere a salariului de
bază avut, în situatia în care salariul de bază se situează între limitele
prevăzute de lege pentru functia, gradul profesional sau treapta profesională
respectivă. În situatia în care salariul de bază avut se situează sub salariul
minim al functiei, gradului sau treptei profesionale respective, la
determinarea salariului de bază se va lua în calcul salariul minim al functiei,
gradului sau treptei profesionale respective.
(3) În cazul
nepromovării acestui examen, persoanei respective i se atribuie salariul avut
anterior sau, după caz, salariul minim actual al functiei avute anterior.
Art. 20. - (1) Pentru activitatea desfăsurată, personalul salarizat potrivit prezentei ordonante de urgentă beneficiază, la sfârsitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu salariul mediu lunar de bază realizat în anul pentru care se face premierea.
(2) Pentru cei
care nu au lucrat tot timpul anului premiul se acordă proportional cu perioada
în care au lucrat, luându-se în calcul media salariilor de bază lunare
realizate în perioada în care au desfăsurat activitate, raportată la perioada
întregului an.
(3) Premiile
anuale pot fi reduse sau nu vor fi acordate în cazul persoanelor care în cursul
anului au desfăsurat activităti profesionale nesatisfăcătoare sau au săvârsit
abateri pentru care au fost sanctionate disciplinar. Premiul anual nu se acordă
persoanelor cărora le-a încetat contractul individual de muncă din motive
imputabile lor.
(4) Premiul anual
aferent anului 2005 se acordă începând cu luna ianuarie 2006.
Art. 21. - (1) Ordonatorii
de credite pot acorda premii lunare în limita a 2% din cheltuielile cu
salariile aferente personalului contractual, prevăzute în statul de functii, cu
încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetul de venituri si
cheltuieli. Premiile se pot acorda în cursul anului salariatilor care au
realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate în activitate,
apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile
următoare, în cadrul aceluiasi an bugetar.
(2) În cazurile în
care se realizează economii prin reducerea cheltuielilor cu salariile,
ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii în cursul
anului din economiile realizate, în limita a 2% din cheltuielile cu salariile
aferente personalului contractual, prevăzute în bugetul aprobat, fără a se
depăsi valoarea economiilor realizate.
(3) Premiile
individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite, în limita sumelor
alocate cu această destinatie de către ordonatorii principali de credite, cu avizul
organizatiei sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu
avizul reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizatii
sindicale.
CAPITOLUL III
Alte
drepturi
Art. 22. - (1) Pentru
acoperirea unor posturi vacante pot fi angajate prin concurs, prin cumul de
functii, cu respectarea prevederilor legale, persoane care au functia de bază
în afara unitătii.
(2) Posturile
vacante din unitătile sanitare publice din sectorul sanitar, care nu au putut
fi ocupate prin concurs, pot fi ocupate prin cumul si de către persoane din
aceeasi unitate.
(3) Angajarea
personalului prin cumul de functii se face cu acordul conducerii unitătii la
care persoana care cumulează are functia de bază, iar cumulul de functii se
efectuează în afara programului de la norma de bază.
Art. 23. -
Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă,
personalul încadrat în unitătile sanitare publice finantate integral din
venituri proprii realizate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate
beneficiază lunar de 20 de tichete de masă.
Art. 24. - (1)
Personalul angajat în unitătile sanitare publice beneficiază de control medical
gratuit, în conditiile stabilite prin contractul-cadru privind acordarea
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate,
precum si de gratuitate la serviciile medicale acordate contra cost, care vor
fi stabilite prin ordin al ministrului sănătătii.
(2) Personalul
nominalizat la alin. (1) beneficiază de prioritate la acordarea consultatiilor
medicale în asistenta medicală primară si ambulatorie de specialitate, la
efectuarea examinărilor paraclinice, la internarea în unitătile sanitare cu
paturi, precum si la internarea si tratamentul ambulatoriu în unitătile de
asistentă medico-balneară.
CAPITOLUL IV
Angajarea
si promovarea în functii
Art. 25. - (1)
Angajarea personalului pe functii, grade si trepte profesionale se face prin
concurs pe un post vacant existent în statul de functii.
(2) Promovarea în
functii, grade si trepte profesionale se face potrivit metodologiei legale în
vigoare, prin transformarea postului avut într-un post corespunzător
promovării.
(3) Criteriile
privind angajarea si promovarea în functii, grade si trepte profesionale se
stabilesc prin ordin al ministrului sănătătii, cu consultarea organizatiilor
sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură
sanitară.
CAPITOLUL V
Art. 26. - (1)
Personalul încadrat în unitătile sanitare publice din sectorul sanitar poate fi
delegat pentru exercitarea cu caracter temporar a unor lucrări sau sarcini
corespunzătoare atributiilor de serviciu în afara locului său de muncă.
(2) Delegarea
poate fi dispusă pe o perioadă de cel mult 60 de zile si se poate prelungi, cu
acordul salariatului, cu cel mult 60 de zile.
(3) Personalul
delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la
o indemnizatie de delegare, în conditiile prevăzute de lege.
Art. 27. - Pe
durata delegării, respectiv a detasării, salariatul îsi păstrează functia si
toate celelalte drepturi prevăzute în contractul individual de muncă.
Art. 28. - (1)
Personalul încadrat în unitătile sanitare publice din sectorul sanitar poate fi
detasat la un alt angajator în scopul executării unor lucrări în interesul
acestuia.
(2) Detasarea
poate fi dispusă pentru o perioadă de cel mult un an si, în mod exceptional,
perioada detasării poate fi prelungită, cu acordul ambelor părti, din 6 în 6
luni.
(3) Salariatul
detasat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la
o indemnizatie de detasare, în conditiile prevăzute de lege.
(4) Drepturile
cuvenite salariatului detasat se acordă de angajatorul la care s-a dispus
detasarea.
(5) Pe durata
detasării salariatul beneficiază de drepturile care îi sunt mai favorabile, fie
de drepturile de la angajatorul care a dispus detasarea, fie de drepturile de
la angajatorul la care este detasat.
CAPITOLUL VI
Drepturi
în cazul mutării în altă localitate
Art. 29. - (1)
Personalul mutat în cadrul aceleiasi unităti sanitare, în altă localitate, are
dreptul la: a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei
sale, precum si pentru gospodăria sa;
b) plata unei
indemnizatii egale cu salariul de bază net lunar;
c) un concediu
plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea
sa.
(2) De drepturile
prevăzute la alin. (1) beneficiază si persoanele care se mută în altă unitate
sanitară situată într-o localitate diferită de cea de domiciliu, dacă în
documentul de solicitare de încadrare s-a făcut această mentiune. Plata
drepturilor respective se suportă de unitatea sanitară publică la care se face
angajarea.
Art. 30. - (1) La
încadrarea într-o unitate sanitară publică din sectorul sanitar, din altă
localitate decât cea de domiciliu, în primul an de activitate după absolvirea
studiilor, personalul de specialitate beneficiază de o indemnizatie de
instalare echivalentă cu un salariu de bază corespunzător functiei, gradului
sau treptei profesionale în care urmează a fi încadrat. În cazul medicilor si
farmacistilor, indemnizatia de instalare se acordă, după terminarea stagiaturii
sau a rezidentiatului, de unitatea sanitară unde s-au încadrat prin concurs.
(2) Indemnizatia
de instalare este echivalentă cu două salarii de bază pentru acele localităti
unde atragerea personalului de specialitate medico-sanitar se face cu mare
greutate, stabilite de ordonatorul de credite si avizate de Ministerul
Sănătătii sau de celelalte ministere cu retea sanitară proprie.
(3) Persoanele
care au beneficiat de indemnizatia de instalare si care ulterior au încetat
activitatea din motive imputabile lor înainte de împlinirea unui an de la
instalare vor restitui, în conditiile legii, indemnizatia primită, calculată
proportional cu perioada rămasă până la expirarea termenului de un an.
CAPITOLUL VII
State de
functii
Art. 31. - (1) După aprobarea legii bugetului de stat, respectiv a bugetului de venituri si cheltuieli, fiecare unitate sanitară cu personalitate juridică îsi întocmeste anual statul de functii, cu încadrarea în normativele de personal, numărul maxim de posturi repartizat si în cheltuielile de personal aprobate în bugetul de venituri si cheltuieli.
(2) Statul de
functii se aprobă de Ministerul Sănătătii sau de celelalte ministere cu retea sanitară
proprie ori de directia de sănătate publică, după caz, în functie de
subordonare.
CAPITOLUL
VIII
Dispozitii
finale
Art. 32. - (1) În
anul 2005 salariile de bază individuale ale personalului din unitătile sanitare
publice din sectorul sanitar se stabilesc pentru luna octombrie prin aplicarea
unui procent de majorare în limita procentelor de majorare prevăzute pe
functii, grade si trepte profesionale în anexa nr. VI.
(2) Începând cu
luna ianuarie 2005 se acordă 45% din cresterea rezultată ca diferentă între
salariul de bază individual stabilit potrivit alin. (1) si salariul de bază
avut în luna decembrie 2004, iar diferenta se acordă începând cu luna octombrie
2005.
Art. 33. - Salariile
de bază prevăzute în prezenta ordonantă de urgentă sunt brute si impozabile si
se vor actualiza prin aplicarea cresterilor salariale acordate în conformitate
cu prevederile legale.
Art. 34. - Sumele
necesare pentru plata salariilor de bază, a sporurilor, a premiilor, a sumelor
pentru promovarea personalului în grade si trepte profesionale si a celorlalte
drepturi salariale trebuie să se încadreze în cheltuielile de personal aprobate
în bugetele de venituri si cheltuieli.
Art. 35. - (1) La
data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă se suspendă ocuparea
prin concurs a posturilor vacante din statul de functii, precum si a celor care
se vor vacanta inclusiv ca urmare a restructurării, externalizării si
privatizării unitătilor sanitare.
(2) Prin exceptie
de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de credite pot aproba o
dată pe trimestru, până la data de 1 septembrie, organizarea concursurilor
pentru ocuparea posturilor vacante, cu conditia încadrării în fondurile
aprobate, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si, după caz, si al Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate pentru unitătile finantate prin sistemul de
asigurări sociale de sănătate.
(3) Prevederile
alin. (1) nu se aplică posturilor unice din statul de functii, precum si
posturilor de medici de specialitate din unitătile sanitare cu încadrare
deficitară la această categorie de personal.
(4) Ocuparea prin
concurs a posturilor nominalizate la alin. (3) se aprobă de ordonatorii
principali de credite.
Art. 36. -
Personalul de specialitate trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor
misiuni cu caracter temporar beneficiază de drepturile prevăzute de
reglementările specifice în domeniu.
Art. 37. - (1)
Personalul salarizat potrivit prezentei ordonante de urgentă are dreptul în
fiecare an calendaristic la un concediu de odihnă si la alte concedii, precum
si la drepturile aferente, în conditiile stabilite pentru personalul
contractual din sectorul bugetar.
(2) Dispozitiile
prezentei ordonante de urgentă se completează cu prevederile legislatiei
muncii, precum si cu reglementările de drept comun, civile si administrative,
după caz, în măsura în care nu contravin legislatiei specifice.
Art. 38. -
Încălcarea dispozitiilor prezentei ordonante de urgentă privind stabilirea
salariului de bază individual la încadrare, promovarea personalului, precum si
acordarea de drepturi fără respectarea prevederilor acesteia atrag, după caz,
răspunderea disciplinară, materială sau penală a persoanelor vinovate, potrivit
legii.
Art. 39. -
Ulterior stabilirii competentelor pe tipuri de spitale, salariile de bază
individuale pe functii, grade si trepte profesionale vor fi stabilite în mod
diferentiat în functie de categoria unitătii si de complexitatea activitătii,
prin hotărâre a Guvernului.
Art. 40. - (1)
Salariile de bază individuale pentru personalul care îsi desfăsoară activitatea
în structurile care furnizează servicii ambulatorii de specialitate pot fi
majorate sau diminuate, în functie de aportul furnizorilor de servicii medicale
la realizarea veniturilor.
(2) Salariile de
bază individuale diminuate în conditiile alin. (1) nu pot fi mai mici decât
salariile de bază minime pe functii, grade si trepte profesionale, prevăzute în
prezenta ordonantă de urgentă.
Art. 41. -
Salariile individuale ale personalului contractual din cabinetele medicale
individuale organizate conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, din asistenta medicală
primară si ambulatorie de specialitate se stabilesc prin negociere si nu pot fi
mai mici decât salariile de bază minime pe functii, grade si trepte
profesionale, prevăzute în prezenta ordonantă de urgentă.
Art. 42. - În
sectorul sanitar se pot utiliza si functii specifice altor sectoare de
activitate.
Art. 43. -
Prevederile prezentei ordonante de urgentă intră în vigoare la data de 1
ianuarie 2005.
Art. 44. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă se abrogă prevederile art.
27 din Ordonanta Guvernului nr.
1/2000 privind organizarea si functionarea institutiilor de medicină
legală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21
ianuarie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr.
459/2001, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 18 alin. (2)
din Legea nr.
104/2003 privind manipularea
cadavrelor umane si prelevarea organelor si tesuturilor de la cadavre în
vederea transplantului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 222 din 3 aprilie 2003, cu modificările ulterioare, precum si orice alte
dispozitii contrare.
Art. 45. - Anexele
nr. I-VI*) fac parte integrantă din prezenta ordonantă de urgentă.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul sănătătii,
Cristian
Celea,
secretar de
stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 115.
ANEXE
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind acordarea unor drepturi salariale
personalului Ministerului Administratiei si Internelor
Tinând seama de faptul
că valoarea de referintă sectorială în raport cu care se calculează salariile
personalului Ministerului Administratiei si Internelor este mai mică decât cea
aplicabilă personalului militar din celelalte institutii publice din sistemul
de apărare natională, ordine publică si securitate natională,
luând în
considerare faptul că întregul personal al Ministerului Administratiei si
Internelor contribuie în egală măsură la asigurarea climatului de sigurantă
pentru cetăteni si a securitătii institutiilor statului de drept, se impune
adoptarea unor măsuri imediate pentru eliminarea discriminării în planul
drepturilor bănesti existente între personalul Ministerului Administratiei si
Internelor si cel apartinând celorlalte institutii publice din sistemul de
apărare natională, ordine publică si securitate natională.
În temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 1. - (1)
Pentru personalul militar si functionarii publici cu statut special din
Ministerul Administratiei si Internelor valoarea de referintă sectorială se stabileste
la 1.600.600 lei în perioada ianuarie-septembrie 2005.
(2) Începând cu
luna octombrie 2005, valoarea de referintă sectorială prevăzută la alin. (1)
devine 1.728.648 lei.
(3) Valoarea de
referintă sectorială stabilită potrivit prevederilor alin. (1) si (2) cuprinde
si cresterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar în
anul 2005.
(4) Soldele de
functie si de grad ale personalului militar, respectiv salariile pentru functia
îndeplinită si pentru gradul profesional detinut de functionarii publici cu
statut special, calculate potrivit alin. (1) si (2), vor fi rotunjite din 1.000
lei în 1.000 lei în favoarea acestora.
Art. 2. - (1) În
anul 2005 se suspendă aplicarea dispozitiilor art. 6 din Ordonanta Guvernului nr.
38/2003 privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
353/2003, cu odificările si completările ulterioare.
(2) În anul 2005
limita de constituire a fondului de premiere prevăzută la art. 24 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr.
38/2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
353/2003, cu modificările si completările ulterioare, se reduce cu 5 puncte
procentuale.
Art. 3. - La
articolul 31 din Ordonanta Guvernului nr.
38/2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
353/2003, cu modificările si completările ulterioare, se introduc două noi
alineate, alineatele (2) si (3), cu următorul cuprins:
“(2) Drepturile
bănesti prevăzute la art. 27 si 28 nu se acordă politistilor nici în cazul în
care, în timpul suspendării din functie, acestora le-au încetat raporturile de
serviciu în baza art. 69 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
360/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(3) În situatiile
prevăzute la alin. (2) se aplică în mod corespunzător dispozitiile art. 65
alin. (6) din Legea nr.
360/2002, cu modificările si completările ulterioare.”
Art. 4. -
Aplicarea dispozitiilor prezentei ordonante de urgentă se realizează din
fondurile aprobate pentru Ministerul Administratiei si Internelor pe anul 2005.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
p. Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Valentin
Mocanu,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 118.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
privind aprobarea formularului-tip al
Procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, destinat
utilizării în activitatea de control pentru supravegherea pietei, desfăsurată
de inspectorii ISCIR-SP
În conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru
Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat si
ale Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările ulterioare,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul de
stat, ministrul economiei si comertului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
aprobă modelul si continutul formularului-tip al Procesului-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiei, prezentat în anexa nr. 1 care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Caracteristicile de tipărire a formularului-tip prevăzut la art. 1 sunt
prezentate în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. -
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, prevăzut la art.
1, se utilizează de către inspectorii ISCIR-SP, posesori ai legitimatiilor
speciale de control, care verifică aplicarea dispozitiilor legale în domeniile
pentru care ISCIR-SP a fost nominalizată ca organism de control pentru
supravegherea pietei, prin hotărâri ale Guvernului care transpun directive
europene.
Art. 4. -
Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si
Instalatiilor de Ridicat, ISCIR-SP - unitatea de supraveghere a pietei, va duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
Bucuresti, 26 noiembrie 2004.
Nr. 811.
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor
de Ridicat
ISCIR-SP Bucuresti
PROCES-VERBAL
de
constatare si sanctionare a contraventiei
Seria
........ nr. .........
Încheiat astăzi,
..................., în localitatea .........................................,
judetul ...............................................
Subsemnatii: (numele si prenumele) (functia) (Delegatia de
control nr.)
1.
.................................................................................................................................................................
2.
.................................................................................................................................................................
3.
.................................................................................................................................................................
,
în calitate de
agenti constatatori, reprezentând ISCIR-SP ca organism de control pentru
supravegherea pietei, desemnat de Ministerul Economiei si Comertului, în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
1.340/2001, al Legii nr.
608/2001, al Ordinului ministrului industriei si resurselor nr.
342/2002 si al actelor normative care stabilesc conditiile de introducere
pe piată a produselor din domeniile reglementate, în urma controlului efectuat
în data de .............................. la agentul economic
...................................., cu sediul în localitatea
......................................, str.
...................................... nr. ..........., bl. ..........., sc.
.........., et. .........., ap. ........., judetul/sectorul
..................., tel./fax ......................., C.U.I. ........................,
număr de ordine în registrul comertului ......................................,
am constatat următoarele:
1.
.................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................…..
Faptele de mai sus
constituie contraventii fată de prevederile următoarelor acte normative:
….................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................…..
si se sanctionează
cu:
- amendă de
................................. lei si .................................,
conform art. ....................... din ...............;
- amendă de
................................. lei si .................................,
conform art. ....................... din ...............;
- amendă de
................................. lei si .................................,
conform art. ....................... din .............. .
Agenti
constatatori, ........................................ |
Martor, ........................................ |
Contravenient, ........................................ |
De săvârsirea acestor
fapte se face vinovat contravenientul ............................, cu sediul
în localitatea .................., str. ....................................
nr. ..., bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ......,
judetul/sectorul................................................, reprezentat
de domnul/doamna ........................., domiciliat/domiciliată în
localitatea ......................, str. ................... nr. ...., bl. ...,
et. ..., ap. ..., posesor/posesoare al/a BI/CI seria .......... nr.
..............., eliberat/eliberată de
................................................... la data de
.................., CNP.............................., în calitate de
.......................... .
În conformitate cu
art. 28 din Ordonanta Guvernului nr.
2/2001, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
180/2002, si cu art. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
30/2002, aprobată prin Legea nr.
315/2002, coroborate cu prevederile ..............................,
contravenientul va achita contravaloarea amenzii cumulate, integral, în termen
de cel mult 15 zile/jumătate din minimul amenzii în termen de cel mult 48 de
ore de la data înmânării/comunicării procesului-verbal, respectiv suma de
.................. lei.
Contravaloarea
amenzii se va achita în contul de amenzi deschis la trezoreria în a cărei rază
contravenientul are domiciliul fiscal.
În situatia în
care contravenientul nu va achita amenda în termen de 15 zile de la data
înmânării/comunicării procesului-verbal, se va proceda la executarea silită a
acestuia în conditiile legii.
Contravenientul
poate face plângere împotriva procesului-verbal, care tine loc si de
înstiintare de plată, în termen de cel mult 15 zile de la înmânarea/comunicarea
acestuia.
Dovada achitării amenzii se va transmite sau, după caz, plângerea însotită de copia procesului-verbal se va depune la: ISCIR-SP Bucuresti, str. Sfântul Elefterie nr. 47-49, sectorul 5, tel./fax. 411.64.35.
Au fost ridicate
copii după următoarele documente de la contravenient:
….................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................…..
Au fost prelevate
esantioane din produsul
...................................................................................................…
Alte mentiuni
Contravenientul a
formulat următoarele obiectiuni:
….................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................…..
Prezentul
proces-verbal a fost întocmit în 3 exemplare, din care o copie s-a înmânat
contravenientului astăzi.................../ va fi comunicat contravenientului
în termen de o lună de la data încheierii.
Contravenientul nu
se află de fată/refuză să semneze/nu poate semna.
Nu a fost de fată nici
un martor, deoarece..............................
Semnături:
Agenti
constatatori, 1.
........................................ 2.
........................................ 3.
......................................... |
Martor, ........................................ |
Contravenient, Am primit copia procesului-verbal si am luat
cunostintă despre continut. ....................................................................... |
Martor
........................................................ (numele si prenumele), domiciliat în localitatea
....................................., str. .................... nr. ...., bl.
......, sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul
....................................., posesor al BI/CI seria .................
nr. .................., eliberat/eliberată de ............................ la
data de ......................., CNP..........................
ANEXA Nr. 2
CARACTERISTICI
DE TIPĂRIRE
Denumire:
Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei seria ....... nr.
.........
Caracteristici
tehnice:
- fiecare formular
are 2 pagini si se tipăreste, pe fată, în 3 exemplare;
- hârtie
autocopiativă de culoare galbenă, scris cu cerneală de culoare albastră;
- format A4;
- numerotare: cerneală
specială de culoare rosie;
- sistem de
înscriere propriu: seria ..... nr. .........;
- formularele se
leagă în blocuri lipite a câte 25 de seturi de procese-verbale, continând câte
150 de file fiecare.
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII
RURALE
privind schimbarea sediului sucursalei teritoriale
Olt-Arges a Administratiei Nationale a Îmbunătătirilor Funciare
Având în vedere
prevederile art. 26 alin. (3) din Regulamentul de organizare si functionare a
Administratiei Nationale a Îmbunătătirilor Funciare, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr.
1.309/2004,
văzând Referatul
de oportunitate nr. 486 din 28 octombrie 2004 al Administratiei Nationale a
Îmbunătătirilor Funciare privind necesitatea schimbării sediului de sucursală
teritorială Olt-Arges,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă schimbarea sediului sucursalei teritoriale Olt-Arges a Administratiei
Nationale a Îmbunătătirilor Funciare - R.A. din Bucuresti în comuna Nanov,
judetul Teleorman.
Art. 2. -
Administratia Natională a Îmbunătătirilor Funciare va duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre Daea
Bucuresti, 8 noiembrie 2004.
Nr. 822.