MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.153 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 7
decembrie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
520.
- Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 50/2004 pentru
modificarea si completarea unor acte normative în vederea stabilirii cadrului
organizatoric si functional corespunzător desfăsurării activitătilor de
eliberare si evidentă a cărtilor de identitate, actelor de stare civilă,
pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de
înmatriculare a vehiculelor
967.
- Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 50/2004 pentru modificarea si completarea unor acte normative în
vederea stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzător
desfăsurării activitătilor de eliberare si evidentă a cărtilor de identitate,
actelor de stare civilă, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si
certificatelor de înmatriculare a vehiculelor
528.
- Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 16/2002
privind contractele de parteneriat public-privat, precum si a Legii nr.
219/1998 privind regimul concesiunilor
986.
- Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, precum
si a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor
1.015.
- Decret privind conferirea Ordinului Meritul Cultural în grad de Cavaler
1.016.
- Decret privind acordarea gradului de general de brigadă unor colonei din
Serviciul Român de Informatii
1.017.
- Decret privind conferirea Ordinului national Serviciul Credincios în
grad de Cavaler
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 460 din 28 octombrie 2004 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 281, art. 29 si art. 361
alin. 1 lit. c) din Codul de procedură penală
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
2.127.
- Hotărâre pentru stabilirea unor măsuri referitoare la dreptul de
administrare si folosintă asupra unei suprafete de teren, proprietate privată a
statului
LEGI SI
DECRETE
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 50/2004 pentru modificarea si completarea unor acte normative în
vederea stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzător
desfăsurării activitătilor de eliberare si evidentă a cărtilor de identitate,
actelor de stare civilă, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si
certificatelor de înmatriculare a vehiculelor
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. I. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr.
50 din 15 iunie 2004 pentru modificarea si completarea unor acte normative
în vederea stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzător
desfăsurării activitătilor de eliberare si evidentă a cărtilor de identitate,
actelor de stare civilă, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si
certificatelor de înmatriculare a vehiculelor, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 595 din 1 iulie 2004, cu următoarele modificări si
completări:
1. La articolul
I punctul 3, alineatul (2) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
“(2) Serviciile
publice comunitare locale se înfiintează si în sectoarele municipiului
Bucuresti, prin reorganizarea structurilor de stare civilă din aparatul propriu
al consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si a
birourilor de evidentă informatizată a persoanei ale Serviciului independent de
evidentă informatizată a persoanei al municipiului Bucuresti din cadrul
Directiei Generale de Evidentă Informatizată a Persoanei.”
2. La articolul
I, punctul 4 va avea următorul cuprins:
“4. Literele
a), d), e), i) si j) ale articolului 5 vor avea următorul cuprins:
«a) întocmesc, tin
evidenta si eliberează certificatele de stare civilă;
..............................................................................................
d) întocmesc,
completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă si
orice mentiuni efectuate pe actele de stare civilă, în conditiile legii;
e) actualizează,
utilizează si valorifică Registrul local de evidentă a persoanei, care contine
datele de identificare si adresele cetătenilor care au domiciliul în raza de
competentă teritorială a serviciului public comunitar respectiv;
..............................................................................................
i) primesc, în
sistem de ghiseu unic, cererile si documentele necesare în vederea eliberării
cărtilor de identitate, cărtilor de alegător, pasapoartelor simple, permiselor
de conducere, certificatelor de înmatriculare si a plăcilor cu numere de
înmatriculare a vehiculelor si le înaintează serviciilor publice comunitare
judetene de evidentă a persoanelor, serviciilor publice comunitare pentru
eliberarea si evidenta pasapoartelor, respectiv serviciilor publice comunitare
regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor;
j) primesc de la
serviciile publice comunitare competente cărtile de identitate, cărtile de
alegător, pasapoartele simple, permisele de conducere, certificatele de
înmatriculare si plăcile cu numere de înmatriculare a vehiculelor, pe care le
eliberează solicitantilor;»”.
3. La articolul
I punctul 6, alineatele (1) si (2) ale articolului 6 vor avea următorul
cuprins:
“Art. 6. - (1) Se
înfiintează, în subordinea consiliilor judetene, servicii publice comunitare
judetene de evidentă a persoanelor, denumite în continuare servicii publice
comunitare judetene, prin reorganizarea serviciilor de stare civilă din
aparatul propriu al consiliilor judetene, precum si a birourilor judetene de
evidentă a populatiei din cadrul serviciilor judetene de evidentă informatizată
a persoanei.
(2) Se
înfiintează, în subordinea Consiliului General al Municipiului Bucuresti,
Serviciul public comunitar de evidentă a persoanelor al municipiului Bucuresti,
prin reorganizarea serviciului de stare civilă din aparatul propriu al
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, precum si a sectorului evidenta
populatiei al Serviciului independent de evidentă informatizată a persoanei al
municipiului Bucuresti din cadrul Directiei Generale de Evidentă Informatizată
a Persoanei.”
4. La articolul
I, punctul 9 se abrogă.
5. La articolul
I, după punctul 10 se introduce punctul 101 cu următorul cuprins:
“101. Alineatul (3) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
«(3) Structura
organizatorică, statul de functii, numărul de personal si regulamentul de
organizare si functionare ale serviciilor publice comunitare locale, judetene,
respectiv al municipiului Bucuresti, se stabilesc prin hotărâre a consiliilor
locale, judetene, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti si
a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, cu avizul
Inspectoratului.»”
6. La articolul
I, după punctul 11 se introduce punctul 111 cu următorul
cuprins:
“111. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
«Art. 12. -
Inspectoratul asigură punerea în aplicare, într-o conceptie unitară, a
legislatiei în vigoare în domeniul evidentei persoanei si a programelor de
reformă privind modernizarea relatiilor dintre administratia publică centrală
si locală si cetătean.»”
7. La articolul
I, punctul 13 va avea următorul cuprins:
“13. La
articolul 14, literele a), c), f), g) si h) vor avea următorul cuprins:
«a) organizează,
coordonează si urmăreste modul de aplicare, în mod unitar, a reglementărilor
legale în domeniul evidentei persoanelor, al stării civile si al schimbării pe
cale administrativă a numelor persoanelor fizice;
..............................................................................................
c) actualizează,
utilizează si valorifică Registrul national de evidentă a persoanei, care
contine datele de identificare si adresele tuturor cetătenilor români, precum
si imaginile posesorilor de cărti de identitate;
..............................................................................................
f) stabileste
caracteristicile si elementele de securizare ale cărtilor de identitate si ale
cărtilor de alegător, împreună cu Centrul National de Administrare a Bazelor de
Date privind Evidenta Persoanelor;
g) răspunde,
împreună cu Centrul National de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta
Persoanelor, precum si cu celelalte institutii abilitate, de punerea în
aplicare a reglementărilor privind confidentialitatea si protectia datelor
referitoare la persoană;
h) gestionează
Sistemul national informatic de evidentă a persoanelor;»”.
8. La articolul
I punctul 15, litera h1) a articolului 14 va avea următorul cuprins:
“h1) asigură dotarea serviciilor publice comunitare de evidentă a
persoanelor cu registre si certificate de stare civilă, precum si cu
materialele necesare producerii cărtilor de identitate si a cărtilor de
alegător;”.
9. La articolul
I punctul 19, alineatul (2) al articolului 18 va avea următorul cuprins:
“(2) Personalul
Directiei de evidentă a populatiei din cadrul Directiei Generale de Evidentă
Informatizată a Persoanei se transferă în interesul serviciului si se numeste
pe functii la Inspectorat.”
10. Articolul
II se abrogă.
11. La
articolul IV punctul 4, articolul 31 va avea
următorul cuprins:
“Art. 31.
- (1) Documentele prevăzute la art. 1 alin. (3) se eliberează în conditiile
prezentei legi, respectiv ale reglementărilor privind regimul pasapoartelor,
circulatia pe drumurile publice sau, după caz, ale altor acte normative care
prevăd eliberarea unor documente necesare persoanei, de către structurile
Ministerului Administratiei si Internelor, precum si de către serviciile
publice comunitare de evidentă a persoanelor.
(2) Coordonarea
activitătii de evidentă a persoanei se asigură de către Ministerul
Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru Evidenta
Persoanelor, în conditiile stabilite prin ordin al ministrului administratiei
si internelor.
(3) Administrarea
bazelor de date integrate, care constituie Registrul permanent de evidentă a
populatiei, si producerea cărtilor de identitate si a cărtilor de alegător se
asigură de către Ministerul Administratiei si Internelor, prin Centrul National
de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor, în conditiile
stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor.”
12. La
articolul IV punctul 6, alineatele (1) si (2) ale articolului 421 vor avea
următorul cuprins:
“Art. 421. - (1) În scopul asigurării resurselor financiare pentru materialele
necesare producerii cărtilor de identitate, a cărtilor de alegător, a
certificatelor de stare civilă, precum si a tipăriturilor speciale, Ministerul
Administratiei si Internelor prevede sumele necesare, anual, în mod distinct,
în bugetul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor.
(2) Veniturile
realizate de Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor prin furnizarea
datelor din Registrul permanent de evidentă a populatiei si din valorificarea
imprimatelor tipizate se fac venit la bugetul de stat.”
13. La
articolul IV punctul 7, alineatul (31) al
articolului 421 va avea următorul cuprins:
“(31) Dotarea Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor se
realizează prin grija Ministerului Administratiei si Internelor, din productia
internă si din import.”
14. La
articolul IV punctul 8, articolul 44 va avea următorul cuprins:
“Art. 44. -
Cererile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate în România si
ale misiunilor diplomatice si oficiilor consulare de carieră ale României,
referitoare la datele de identificare a persoanelor fizice cuprinse în
Registrul permanent de evidentă a populatiei, se solutionează de către
Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor.”
15. La
articolul VII punctul 15, litera c) a alineatului (1) al articolului 115 va avea următorul
cuprins:
“c) asigură
dotarea serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si
înmatriculare a vehiculelor, furnizarea materialelor necesare emiterii
permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare, precum si producerea
plăcilor cu numere de înmatriculare;”.
16. La
articolul VII punctul 15, articolul 116 va avea următorul
cuprins:
“Art. 116. - Materiile prime necesare în vederea producerii documentelor,
tipăriturile speciale si tehnica de calcul utilizate în activitatea de
eliberare si evidentă a permiselor de conducere si certificatelor de
înmatriculare se asigură de Ministerul Administratiei si Internelor, prin
Directia regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor, conform
contractelor încheiate în acest scop.”
17. La
articolul VII, după punctul 15 se introduc punctele 151 si 152 cu următorul
cuprins:
“151. Alineatul (1) al articolului 12 va avea următorul cuprins:
«Art. 12. - (1)
Cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple ori de prelungire a
valabilitătii acestora se depun de către solicitanti, în conditiile legii, la
oricare dintre serviciile publice comunitare de evidentă a persoanelor,
constituite în judetul în a cărui rază solicitantii îsi au domiciliul sau, după
caz, resedinta. Persoanele care au domiciliul în municipiul Bucuresti pot
depune cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple la oricare dintre
serviciile publice comunitare de evidentă a persoanelor, constituite la nivelul
sectoarelor municipiului Bucuresti.»
152. După articolul 12 se introduce articolul 121 cu următorul cuprins:
«Art. 121. - Cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple, în termen de până
la 3 zile, se depun numai la serviciile publice comunitare pentru eliberarea si
evidenta pasapoartelor simple.»”
18. La
articolul VII punctul 17, articolul 15 va avea următorul cuprins:
“Art. 15. - (1)
Taxele pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de
înmatriculare si pentru furnizarea datelor din Registrul national de evidentă a
pasapoartelor simple, registrele judetene si al municipiului Bucuresti de
evidentă a pasapoartelor simple, Registrul national de evidentă a permiselor de
conducere si certificatelor de înmatriculare a vehiculelor si registrele
judetene si al municipiului Bucuresti de evidentă a permiselor de conducere si
certificatelor de înmatriculare a vehiculelor se aprobă prin hotărâre a
Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor, cu avizul
Consiliului Concurentei.
(2) Sumele
obtinute din încasarea taxelor prevăzute la alin. (1) se fac venit la bugetul
de stat.
(3) Examinarea
persoanelor care solicită obtinerea permiselor de conducere reprezintă prestare
de serviciu si se organizează ca activitate distinctă finantată integral din
venituri extrabugetare. Veniturile obtinute din prestarea acestor activităti se
retin de prefecturi si se utilizează în regim extrabugetar.”
Art. II. - Ordonanta Guvernului nr.
84/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor
publice comunitare de evidentă a persoanelor, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 554 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
372/2002, Legea nr. 46/1996 privind pregătirea populatiei pentru apărare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 11 iunie
1996, cu modificările si completările ulterioare, Legea nr.
105/1996 privind evidenta populatiei si cartea de identitate, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 30 septembrie 1996, cu
modificările si completările ulterioare, Ordonanta Guvernului nr.
41/2003 privind dobândirea si schimbarea pe cale administrativă a numelor
persoanelor fizice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
68 din 2 februarie 2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
323/2003, Legea nr.
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 11 noiembrie 1996, cu modificările
si completările ulterioare, Ordonanta Guvernului nr.
83/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor
publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 1 septembrie
2001, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
362/2002, si Ordonanta Guvernului nr. 65/1997 privind regimul pasapoartelor
în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din
30 august 1997, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
216/1998, cu modificările si completările ulterioare, se vor republica în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 23 noiembrie 2004.
Nr. 520.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 50/2004 pentru modificarea si
completarea unor acte normative în vederea stabilirii cadrului organizatoric si
functional corespunzător desfăsurării activitătilor de eliberare si evidentă a
cărtilor de identitate, actelor de stare civilă, pasapoartelor simple,
permiselor de conducere si certificatelor de înmatriculare a vehiculelor
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
50/2004 pentru modificarea si completarea unor acte normative în vederea
stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzător desfăsurării
activitătilor de eliberare si evidentă a cărtilor de identitate, actelor de
stare civilă, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor
de înmatriculare a vehiculelor si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 22 noiembrie 2004.
Nr. 967.
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, precum si a Legii
nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. I. - Ordonanta Guvernului nr.
16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 2 februarie 2002, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
470/2002, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Articolul 1
va avea următorul cuprins:
“Art. 1. -
Prezenta ordonantă are ca obiect reglementarea proiectării, finantării,
constructiei, exploatării, întretinerii si transferului oricărui bun public pe
baza parteneriatului public-privat pentru concesiunea de lucrări.”
2. După
articolul 1 se introduce articolul 11 cu următorul cuprins:
“Art. 11. - Contractul de parteneriat public-privat pentru concesiunea de
lucrări este un contract având ca obiect executia sau, după caz, atât
proiectarea, cât si executia uneia sau mai multor lucrări de constructii, asa
cum sunt acestea cuprinse în clasificările statistice oficiale, ori executia
prin orice mijloace a oricărei combinatii a acestor lucrări de constructii,
care corespunde cerintelor autoritătii contractante si care conduce la un
rezultat menit să îndeplinească, prin el însusi, o functie tehnico-economică.
În contrapartida lucrărilor executate contractantul, în calitate de
concesionar, primeste dreptul de a exploata rezultatul lucrărilor, în
totalitate sau în parte, drept la care se poate adăuga, după caz, plata unei
sume.”
3. La articolul
2, litera a) va avea următorul cuprins:
“a) concesionar
- investitor privat selectionat să realizeze parteneriatul public-privat
pentru concesiunea de lucrări;”.
4. La articolul
2, literele b) si e) se abrogă.
5. La articolul
2, după litera h1) se introduce litera h2) cu următorul cuprins:
“h2) dialog competitiv - procedura prin care autoritatea
contractantă poate initia consultări cu investitorii preselectati, în scopul de
a dezvolta una sau mai multe variante capabile să întrunească cerintele
autoritătii contractante si pe baza cărora candidatii sunt invitati să
liciteze;”.
6. La articolul
2, litera i) va avea următorul cuprins:
“i) acord de
proiect - actul juridic întocmit ca urmare a dialogului pe care autoritatea
publică l-a purtat cu fiecare investitor în vederea stabilirii mijloacelor
tehnice si a aranjamentelor financiare si juridice care să răspundă cel mai
bine nevoilor autoritătii publice.”
7. După
articolul 2 se introduce articolul 21 cu următorul cuprins:
“Art. 21. - Principiile care stau la baza selectării ofertantilor si a
încheierii contractelor de parteneriat publicprivat sunt:
a) transparenta,
respectiv punerea la dispozitia tuturor celor interesati a informatiilor referitoare
la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de parteneriat
public-privat;
b) tratamentul
egal pentru toti ofertantii, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a
criteriilor de selectie si a criteriilor pentru atribuirea contractului de
parteneriat public-privat;
c)
proportionalitatea, respectiv ca orice măsură cerută de către autoritatea
publică să fie necesară si corespunzătoare naturii contractului;
d) recunoasterea
mutuală, respectiv acceptarea de către autoritatea publică a produselor si
serviciilor oferite de candidati de altă nationalitate;
e) libera
concurentă, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca orice candidat,
indiferent de nationalitate, să aibă dreptul de a deveni, în conditiile legii,
contractant.”
8. Articolul 3 se
abrogă.
9. Articolul 4
va avea următorul cuprins:
“Art. 4. -
Autoritatea publică este obligată să publice în Monitorul Oficial al României,
Partea a VI-a, în Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene si/sau într-un
jurnal international de largă circulatie intentia de a initia un proiect de
parteneriat public-privat, în conformitate cu normele metodologice de aplicare
a prezentei ordonante.”
10. După
articolul 4 se introduc articolele 41 - 43 cu următorul cuprins:
“Art. 41. - Autoritatea publică, atunci când urmează să atribuie un contract de
concesiune de lucrări, are dreptul de a solicita:
a) concesionarului
să atribuie contracte de lucrări unor terte părti într-un procent de minimum
30% din totalul lucrărilor ce fac obiectul contractului de parteneriat
publicprivat pentru concesiune de lucrări, oferind totodată posibilitate
investitorilor de a mări acest procentaj, procentajul minim fiind specificat în
contractul de concesiune de lucrări;
b) investitorilor
să precizeze în ofertă valoarea procentuală, dacă este cazul, a lucrărilor pe
care acestia intentionează să le atribuie unor terte părti, ca efect al
atribuirii unui contract de concesiune de lucrări.
Art. 42. - În cazul în care concesionarul este o autoritate contractantă în
întelesul Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
212/2002, cu modificările ulterioare, acesta se va conforma dispozitiilor
prevăzute de aceasta referitor la contractele de lucrări, în cazul în care
lucrările sunt efectuate de terti.
Art. 43. - (1) Concesionarii de lucrări care nu sunt autorităti contractante
în întelesul Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
60/2001, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
212/2002, cu modificările ulterioare, si care intentionează să acorde
contracte de concesiune de lucrări unor terti vor face publică această intentie
printr-un anunt ale cărui continut si mod de publicare vor fi conforme cu
prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante.
(2) Publicitatea
nu este obligatorie dacă contractul de concesiune de lucrări îndeplineste
conditiile prevăzute de art. 11 alin. (1) lit. a) si d) si de art. 12 lit.
a)-f) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
60/2001, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
212/2002, cu modificările ulterioare.
(3) Investitorii
care s-au grupat în vederea obtinerii contractului de concesiune de lucrări sau
investitorii afiliati nu sunt considerati terti. Investitorul afiliat este
investitorul asupra căruia concesionarul poate exercita o influentă
determinantă, direct ori indirect, sau investitorul care poate exercita o
influentă determinantă asupra concesionarului, sau orice investitor care, la
fel ca si concesionarul, este influentati determinant de către un alt
investitor ca urmare a participatiei detinute de acesta din urmă în cadrul lor.
Influenta
determinantă a unui investitor asupra altuia este prezumată atunci când, direct
sau indirect, acesta:
a) detine
majoritatea capitalului social al investitorului controlat;
b) controlează
majoritatea voturilor aferente actiunilor emise de investitorul controlat;
c) are capacitatea
de a desemna mai mult de jumătate din personalul de administrare, de management
si de control al investitorului controlat.
(4) Lista completă
a tuturor acestor investitori va fi inclusă în oferta depusă pentru obtinerea
concesiunii.
Această listă va
trebui actualizată în urma oricărei modificări ulterioare a relatiilor dintre
investitori.
(5) În contractele
de concesiune de lucrări încheiate de un concesionar care nu este autoritate
contractantă, termenul limită pentru depunerea cererilor de participare,
stabilit de concesionar, nu va fi mai mic de 37 de zile de la data la care
anuntul a fost publicat, iar termenul limită pentru primirea ofertelor nu va fi
mai mic de 40 de zile de la data la
care anuntul sau cererea de ofertă a fost publicată. Concesionarul are
obligatia să prelungească aceste termene limită dacă, datorită volumului si complexitătii
lucrărilor, ofertele nu pot fi depuse în termenul limită sau nu pot fi
formulate si depuse decât după vizitarea locatiilor ori după consultarea la
fata locului a documentelor anexate termenilor de referintă. Concesionarul are
dreptul să prelungească termenul limită pentru depunerea ofertelor. În acest
caz concesionarul are obligatia să comunice noul termen în scris, cu cel putin
6 zile înainte de expirarea termenului initial, tuturor furnizorilor de bunuri
si servicii si contractorilor care au primit o copie de pe documentatia de elaborare
si depunere a ofertei.”
11. Articolul 5
va avea următorul cuprins:
“Art. 5. - (1) În termenul prevăzut în anuntul public, dar nu mai putin de 60 de zile de la data publicării intentiei de initiere a unui proiect de parteneriat publicprivat, autoritatea publică primeste scrisori de intentie, însotite de documentul atasat scrisorii de intentie, din partea investitorilor interesati.
(2) În maximum 60
de zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), autoritatea publică
va selectiona cele mai bune scrisori de intentie, exprimate în termeni tehnici,
economici si financiari de către investitori.
(3) În cazul în
care nu au fost depuse minimum 3 scrisori de intentie sau nu au putut fi
selectate cel putin 3 scrisori de intentie, proiectul va fi reluat numai prin
initierea unei noi proceduri complete. În cazul lansării unei noi proceduri,
regulile cuprinse în prezentul articol nu se vor mai aplica.”
12. După
articolul 6 se introduce articolul 61 cu următorul
cuprins:
“Art. 61. - (1) Pe baza continutului studiului de fezabilitate si a
rezultatelor negocierilor purtate în conformitate cu prevederile art. 6,
autoritatea publică va fixa termenul de depunere a ofertei tehnice si
financiare de către investitorii preselectionati pe baza rezultatelor analizei
scrisorilor de intentie depuse. Termenul de depunere a ofertelor nu va fi mai
mic de 60 de zile de la data comunicării.
(2) În urma
evaluării ofertelor depuse, autoritatea publică emite o decizie cuprinzând
lista investitorilor ierarhizati pe criteriul celei mai bune oferte în termeni
tehnico-economici si financiari. Decizia se comunică în scris, simultan,
tuturor investitorilor participanti la selectie.
(3) Împotriva
deciziei mentionate la alin. (2) orice investitor poate depune la autoritatea
publică o contestatie scrisă, în termen de 10 zile calendaristice de la data
comunicării deciziei.
(4) Autoritatea
publică este obligată să analizeze toate contestatiile depuse în termen si să
transmită fiecărui contestatar un răspuns în scris, în termen de 10 zile
calendaristice de la data expirării termenului de depunere a contestatiilor.”
13. Articolul 7
va avea următorul cuprins:
“Art. 7. - (1) Pe
durata dialogului competitiv, autoritatea publică va asigura egalitatea de
tratament între toti investitorii. Este interzisă transmiterea de informatii
într-o manieră discriminatorie care ar putea oferi avantaje unor investitori
asupra altora. Autoritatea publică nu va dezvălui celorlalti investitori
variantele propuse sau alte informatii confidentiale comunicate de un candidat
care participă la dialog, fără acordul acestuia.
(2) Autoritatea
publică va putea dispune ca procedura dialogului competitiv să se desfăsoare în
stagii succesive pentru a reduce numărul de variante care urmează a fi
discutate aplicând criteriile de selectie continute de anuntul de intentie.
(3) Autoritatea
publică va continua dialogul până la identificarea variantei sau a variantelor
care îndeplinesc cerintele, comparându-le dacă este cazul.
(4) După
declararea finalizării dialogului si după informarea în acest sens a
participantilor, autoritatea publică va solicita depunerea de oferte finale pe
baza variantelor prezentate si stabilite în cursul dialogului.
(5) Autoritatea
publică poate solicita clarificări, precizări si îmbunătătiri de detaliu ale
ofertelor. Cu toate acestea, clarificările, precizările si îmbunătătirile de
detaliu nu pot implica schimbări ale caracteristicilor de bază ale anuntului de
intentie, schimbări care ar putea încălca libera concurentă sau ar avea un
efect discriminatoriu.
(6) Autoritatea
publică poate remunera sau recompensa participantii la dialog.”
14. După
articolul 7 se introduc articolele 71 - 79 cu următorul cuprins:
“Art. 71. - (1) Autoritatea publică va selecta oferta cea mai avantajoasă din
punct de vedere economic, luând în considerare criteriile stipulate în anuntul
de intentie. Alte criterii asociate obiectului contractului pot fi luate în
considerare, cum ar fi calitătile tehnice, caracteristicile estetice si
functionale, aspectele de mediu, costurile de functionare, perioada necesară
executiei.
(2) Anuntul de
intentie va contine informatii referitoare la ponderea acordată fiecărui
criteriu ales să determine cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere
economic. În acele situatii când, în opinia autoritătii publice, precizarea
ponderii criteriilor nu este posibilă, autoritatea publică va indica în anuntul
de intentie criteriile în ordinea descrescătoare a importantei acestora.
(3) Toti
investitorii vor fi informati de decizia autoritătii publice, iar decizia de
acordare a contractului se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea
a VI-a si în Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene.
Art. 72. - (1) Actele emise cu încălcarea prevederilor prezentei ordonante pot
fi atacate pe cale administrativă si/sau în justitie.
(2) Autoritatea contractantă este competentă să solutioneze contestatiile înaintate pe cale administrativă.
Autoritatea
contractantă are obligatia să indice în anuntul de participare sau, după caz,
în invitatia de participare denumirea, adresa, faxul si/sau adresa de e-mail a
compartimentului din cadrul autoritătii contractante unde se transmit/depun
sau, după caz, se solutionează contestatiile.
(3) Actiunea în
justitie se introduce la sectia de contencios administrativ a tribunalului în a
cărui circumscriptie se află sediul autoritătii contractante. Împotriva
hotărârii tribunalului se poate declara recurs la sectia de contencios
administrativ a curtii de apel.
Art. 73. - Orice persoană care are un interes legitim în legătură cu un anumit
contract de parteneriat publicprivat pentru concesiunea de lucrări si care
suferă, riscă să sufere sau a suferit un prejudiciu, ca o consecintă directă a
unui act nelegal, are dreptul de a utiliza căile de atac prevăzute de prezenta
ordonantă.
Art. 74. - Persoanele prevăzute la art. 73, care au suferit un
prejudiciu, pot solicita despăgubiri prin actiune în justitie în conditiile
legii contenciosului administrativ.
Art. 75. - (1) Ori de câte ori primeste o contestatie, autoritatea
contractantă suspendă procedura pentru atribuirea contractului de parteneriat
public-privat pentru concesiunea de lucrări în cauză.
(2) Perioada de
suspendare atrage prelungirea, în mod corespunzător, a oricărei perioade
afectate prin suspendare, cu exceptia perioadelor prevăzute pentru exercitarea
căilor de atac.
(3) Decizia de
suspendare se comunică de îndată de către autoritatea contractantă
contestatorului, precum si tuturor participantilor implicati în procedura
pentru atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru concesiunea
de lucrări la data înaintării contestatiei.
(4) Prin exceptie
de la prevederile alin. (1), autoritatea contractantă poate refuza suspendarea
procedurii privind atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru
concesiunea de lucrări în cauză, în oricare dintre următoarele situatii:
a) contestatia
este neîntemeiată;
b) prin
suspendarea aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de parteneriat
public-privat pentru concesiunea de lucrări există pericolul iminent de a
afecta grav un interes public major.
Art. 76. - (1) Autoritatea contractantă, după ce primeste o contestatie sau o
notificare privind introducerea unei actiuni în justitie, are obligatia ca, în
termen de 3 zile, să îi înstiinteze despre aceasta si despre decizia sa
motivată de a suspenda sau nu procedura pentru atribuirea contractului de
parteneriat public-privat pentru concesiunea de lucrări pe toti participantii
implicati în respectiva procedură, anexând o copie de pe contestatia sau
notificarea primită.
(2) Autoritatea
contractantă are obligatia de a comunica tuturor participantilor implicati în
procedura pentru atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru
concesiunea de lucrări toate actele ulterioare referitoare la contestatia sau
actiunea în justitie în cauză, în termen de două zile lucrătoare de la
producerea sau primirea lor.
Art. 77. - (1) Participantii implicati în procedura pentru atribuirea
contractului de parteneriat public-privat pentru concesiunea de lucrări au
dreptul de a se asocia la contestatia înaintată autoritătii contractante, prin
comunicare scrisă depusă la sediul autoritătii contractante, în termen de 5
zile de la primirea înstiintării privind primirea unei contestatii.
(2) Cei care se
asociază la o contestatie au aceleasi drepturi si răspunderi cu cel care a
initiat contestatia.
Participantii
implicati în procedura pentru atribuirea contractului de parteneriat
public-privat pentru concesiunea de lucrări, care nu se asociază unei
contestatii potrivit prevederilor prezentului alineat, pierd dreptul de a ataca
atât pe cale administrativă, cât si în justitie actul invocat ca nelegal prin
contestatia înaintată initial.
Art. 78. - (1) În solutionarea contestatiilor autoritatea contractantă poate
decide măsuri corective de modificare, încetare, revocare, anulare si altele
asemenea ale actelor nelegale sau ale activitătilor în legătură cu acestea, în
scopul conformării prevederilor prezentei ordonante.
(2) Orice măsură
corectivă decisă de către autoritatea contractantă trebuie să fie precizată în
cadrul rezolutiei motivate.
Art. 79. - Hotărârile judecătoresti irevocabile pronuntate în litigiile care
decurg din aplicarea dispozitiilor prezentei ordonante se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea a VI-a, iar plata transmiterii si a cheltuielilor
de publicare este în sarcina părtii care a pierdut procesul; în acest scop,
instanta va dispune prin aceeasi hotărâre judecătorească plata acestor
cheltuieli.”
15. Articolul 8
va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1) La
finalizarea procedurii de depunere si rezolvare a contestatiilor, autoritatea
publică intră în negocierea finală a unui contract de parteneriat publicprivat
pentru concesiunea de lucrări cu investitorul cel mai bine clasat.
(2) În cazul în
care contractul de parteneriat publicprivat pentru concesiunea de lucrări nu
este încheiat cu investitorul cel mai bine clasat, autoritatea publică va
încheia contractul cu următorul investitor selectionat, în ordinea înscrierii
pe lista investitorilor selectionati, până la obtinerea unui rezultat favorabil.
(3) Nefinalizarea
unui contract de parteneriat publicprivat pentru concesiunea de lucrări cu nici
unul dintre investitorii selectionati obligă autoritatea publică la reluarea
întregii proceduri.
(4) Acordul
părtilor privind crearea unei companii de proiect sau stabilirea unei alte
forme de asociere între părti se include în continutul contractului de
parteneriat publicprivat pentru concesiunea de lucrări.”
16. La
articolul 11, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
“(2) Bunurile
proprietate privată a statului rezultate prin implementarea proiectului si
terenurile ocupate de proiect nu pot fi înstrăinate, ipotecate, gajate sau nu
pot să se constituie în garantii pentru terti, decât cu acordul
proprietarului.”
17. După
articolul 11 se introduce articolul 111 cu următorul
cuprins:
“Art. 111. - (1) Prezenta ordonantă nu se aplică atunci când autoritatea publică
îsi propune să achizitioneze lucrări suplimentare, care nu au fost incluse în
proiectul de concesiune de lucrări initial sau în contractul de concesiune de
lucrări atribuit anterior unui contractant, dar care au devenit, ca urmare a
unor situatii neprevăzute, necesare pentru finalizarea lucrărilor initiale si
aceste lucrări suplimentare au fost atribuite concesionarului initial numai
dacă:
a) lucrările suplimentare
nu pot fi separate, din punct de vedere tehnic si economic, de contractul
initial, întrucât altfel ar aduce prejudicii majore autoritătii publice;
b) desi separabile
de contractul initial, sunt strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia.
(2) Valoarea
contractului pentru lucrările suplimentare nu trebuie să depăsească 50% din
valoarea actualizată a contractului de parteneriat public-privat pentru
concesiunea de lucrări, atribuit initial.”
18. La
articolul 13, alineatul (2) se abrogă.
19. La articolul
13, după alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu următorul cuprins:
“(4) Pentru
solutionarea eventualelor litigii izvorâte din executarea contractului, părtile
pot stipula în acesta clauza compromisorie, putând atribui competenta
solutionării litigiilor instantelor arbitrale române sau internationale.”
20. La
articolele 12 si 13, expresiile “proiecte de parteneriat public-privat” si
“proiecte public-private” se înlocuiesc cu expresia “proiecte de parteneriat
publicprivat pentru concesiuni de lucrări”.
Art. II. - Articolul 3 litera f1), articolul 4 alineatul 3, articolul 431 si articolul 451 din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 241 din 11 mai 2001, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
212/2002, se abrogă.
Art. III. - Ordonanta Guvernului nr.
16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
470/2002, cu modificările si completările ulterioare, inclusiv cu cele
aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Art. IV. - Legea nr.
219/1998 privind regimul concesiunilor, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 459 din 30 noiembrie 1998, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Articolul 1
va avea următorul cuprins:
“Art. 1. -
Obiectul prezentei legi îl constituie reglementarea si organizarea atribuirii
concesiunii de activităti, servicii si bunuri, după cum urmează:
a) activităti si
servicii publice de interes national sau local, în schimbul unei redevente;
b) alte servicii,
în schimbul unei remuneratii;
c) bunuri
proprietate publică ori privată a statului, judetului, orasului sau comunei, în
schimbul unei redevente, cu exceptia concesiunii de lucrări, asa cum este ea
reglementată de Ordonanta Guvernului nr.
16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
470/2002, cu modificările si completările ulterioare.”
2. După
articolul 1 se introduc articolele 11 si 12 cu următorul
cuprins:
“Art. 11. - (1) Atribuirea concesiunii de activităti si servicii publice de
interes national si local si de bunuri prevăzute la art. 1 lit. a) si c) se
face în baza unui contract prin care o persoană, denumită concedent, transmite
pentru o perioadă determinată, de cel mult 49 de ani, unei alte persoane,
denumită concesionar, care actionează pe riscul si pe răspunderea sa, dreptul
si obligatia de exploatare sau de efectuare a unei activităti ori a unui
serviciu public de interes national sau local ori a unui bun în schimbul unei
redevente.
(2) Atribuirea
concesiunii de servicii prevăzute la art. 1 lit. b) se face în baza unui
contract prin care o autoritate publică, denumită concedent, transmite pentru o
perioadă determinată, de cel mult 49 de ani, unui investitor privat, denumit
concesionar, care actionează pe riscul si pe răspunderea sa, dreptul si
obligatia de a presta servicii în numele său, remunerarea pentru serviciile
prestate constând fie din sumele obtinute din dreptul de exploatare a
serviciilor, fie din acest drept însotit, în completare, de remuneratie.
Art. 12. - Principiile care stau la baza selectării ofertantilor si a
încheierii contractelor de concesiune sunt:
a) transparenta,
respectiv punerea la dispozitie tuturor celor interesati a informatiilor
referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de
concesiune;
b) tratamentul
egal pentru toti ofertantii, însemnând că toate criteriile de selectie si de
atribuire a contractului de concesiune se aplică într-o manieră
nediscriminatorie;
c)
proportionalitatea, respectiv ca orice măsură cerută de către autoritatea
publică să fie necesară si corespunzătoare naturii contractului;
b)
nediscriminarea, respectiv acceptarea de către autoritatea publică a
serviciilor oferite de candidatii de altă nationalitate, în conditiile
prevăzute în acordurile si conventiile la care România este parte;
e) libera
concurentă, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca orice candidat,
indiferent de nationalitate, să aibă dreptul de a deveni concesionar în
conditiile legii, ale conventiilor si acordurilor internationale la care
România este parte”.
3. La articolul
2, după alineatul (1) se introduce alineatul 11), iar după alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu următorul
cuprins:
“(11) Serviciile publice sunt acele servicii, altele decât cele care
constituie monopol de stat, stabilite prin legi speciale, si pot fi servicii
publice de interes national sau servicii publice de interes local.
...........................................................................................
(4) Prevederile
prezentei legi nu se aplică contractelor de proiectare, finantare, constructie,
exploatare, întretinere si transfer pentru orice bun public care se încheie
potrivit procedurilor prevăzute în Ordonanta Guvernului nr.
16/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
470/2002, cu modificările si completările ulterioare.”
4. Articolul 7
va avea următorul cuprins:
“Art. 7. - (1)
Initierea concesionării are la bază un studiu de oportunitate efectuat, în
prealabil, de către concedent, care va cuprinde, în principal, următoarele
elemente:
a) descrierea
bunului, a activitătii, a serviciului public sau a serviciului care urmează să
fie concesionat;
b) motivele de
ordin economic, financiar, social si de mediu, care justifică acordarea
concesiunii;
c) investitiile
necesare pentru modernizare sau extindere;
d) nivelul minim
al redeventei/remuneratiei;
e) modalitatea de
acordare a concesiunii avută în vedere; dacă se recurge la procedura licitatiei
publice deschise cu preselectie sau la procedura de negociere directă, trebuie
motivată această optiune;
f) durata estimată
a concesiunii;
g) termenele
previzibile pentru realizarea procedurii de concesionare;
h) avizul
obligatoriu al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale si al
Statului Major General privind încadrarea obiectului concesiunii în
infrastructura sistemului national de apărare, după caz.
(2) În baza studiului de oportunitate se elaborează caietul de sarcini al concesiunii.”
5. Articolul 10
va avea următorul cuprins:
“Art. 10. -
Atribuirea concesiunii unui bun, a unei activităti sau a unui serviciu public
se realizează prin licitatie publică, prin negociere directă sau dialog
competitiv, conform prevederilor prezentei legi.”
6. La articolul
13, partea introductivă va avea următorul cuprins:
“Art. 13. - În
cazul procedurii licitatiei publice deschise, concedentul are obligatia să
publice în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian de
circulatie natională si într-unul de circulatie locală, precum si în Jurnalul
Oficial al Comunitătilor Europene si/sau într-un jurnal international de largă
circulatie, în conformitate cu normele metodologice de aplicare a prezentei
legi, anuntul licitatiei publice deschise, care va contine în mod obligatoriu:”
7. La articolul
13, după litera g) se introduce litera h) cu următorul cuprins:
“h) denumirea,
adresa, faxul si adresa de e-mail ale autoritătii contractante unde se transmit
ori se depun sau, după caz, se solutionează contestatiile.”
8. La articolul
22, după litera e) se introduce litera f) cu următorul cuprins:
“f) denumirea,
adresa, faxul si adresa de e-mail ale autoritătii contractante unde se transmit
ori se depun sau, după caz, se solutionează contestatiile.”
9. La articolul
27, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
“Art. 27. - (1)
Concedentul are obligatia să publice în Monitorul Oficial al României, Partea a
VI-a, într-un cotidian de circulatie natională si într-unul de circulatie
locală, în Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene si/sau într-un jurnal
international de largă circulatie, în conformitate cu normele metodologice de
aplicare a prezentei legi, intentia de a recurge la procedura de negociere
directă.”
10. După
articolul 27 se introduce sectiunea a 3-a cu următorul cuprins:
“SECTIUNEA a 3-a
Procedura
concesionării prin dialog competitiv
Art. 271. - (1) Dialogul competitiv este o procedură care oferă posibilitatea autoritătii
contractante de a initia consultări cu candidatii, în scopul de a dezvolta una
sau mai multe alternative capabile să întrunească cerintele autoritătii
contractante si pe baza cărora candidatii sunt invitati să liciteze.
(2) La sfârsitul
dialogului competitiv candidatii vor fi invitati să depună oferta finală pe
baza solutiei/solutiilor identificate în cursul dialogului. Principiile
transparentei si egalitătii de tratament vor fi respectate.
(3) Concedentul
are obligatia să publice în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a,
într-un cotidian de circulatie natională si într-unul de circulatie locală, în
Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene si/sau într-un jurnal international
de largă circulatie, în conformitate cu normele metodologice de aplicare a
prezentei legi, intentia de a recurge la procedura prin dialog competitiv.
(4) Anuntul
publicat conform prevederilor alin. (3) trebuie să precizeze:
a) denumirea si
sediul concedentului;
b) obiectul
concesiunii;
c) modalitatea
prin care concedentul organizează desfăsurarea negocierilor;
d) denumirea, adresa, faxul si adresa de e-mail ale compartimentului din cadrul autoritătii contractante unde se transmit ori se depun sau, după caz, se solutionează contestatiile.”
11. După
articolul 271 se introduce capitolul III1 cu următorul cuprins:
“CAPITOLUL III1
Căi de atac
Art. 272. - (1) Actele emise cu încălcarea prevederilor prezentei legi pot fi
atacate pe cale administrativă si/sau în justitie.
(2) Autoritatea
contractantă este competentă să solutioneze contestatiile înaintate pe cale
administrativă.
(3) Actiunea în
justitie se introduce la sectia de contencios administrativ a tribunalului în a
cărui circumscriptie se află sediul autoritătii contractante. Împotriva
hotărârii tribunalului se poate declara recurs la sectia de contencios
administrativ a curtii de apel.
Art. 273. - Orice persoană care are un interes legitim în legătură cu un anumit
contract de concesiune si care suferă, riscă să sufere sau a suferit un
prejudiciu, ca o consecintă directă a unui act nelegal, are dreptul de a
utiliza căile de atac prevăzute de prezenta lege.
Art. 274. - Persoanele prevăzute la art. 273, care au suferit un
prejudiciu, pot solicita despăgubiri prin actiune în justitie în conditiile
legii contenciosului administrativ.
Art. 275. - (1) Ori de câte ori primeste o contestatie, autoritatea
contractantă suspendă procedura pentru atribuirea contractului de concesiune în
cauză.
(2) Perioada de
suspendare atrage prelungirea în mod corespunzător a oricărei perioade afectate
prin suspendare, cu exceptia perioadelor prevăzute pentru exercitarea căilor de
atac.
(3) Decizia de
suspendare se comunică de îndată de către autoritatea contractantă
contestatorului, precum si tuturor participantilor implicati în procedura
pentru atribuirea contractului de concesiune de servicii la data înaintării
contestatiei.
(4) Prin exceptie
de la prevederile alin. (1), autoritatea contractantă poate refuza suspendarea
procedurii privind atribuirea contractului de concesiune în cauză, în oricare
dintre umătoarele situatii:
a) contestatia
este neîntemeiată;
b) prin
suspendarea aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune
există pericolul iminent de a afecta grav un interes public major.
Art. 276. - (1) Autoritatea contractantă, după ce primeste o contestatie sau o
notificare privind introducerea unei actiuni în justitie, are obligatia ca, în
termen de 3 zile, să înstiinteze despre aceasta si despre decizia sa motivată
de a suspenda sau nu procedura pentru atribuirea contractului de concesiune pe
toti participantii încă implicati în respectiva procedură, anexând copie de pe
contestatia sau notificarea primită.
(2) Autoritatea
contractantă are obligatia de a comunica tuturor participantilor implicati în
procedura pentru atribuirea contractului de concesiune toate actele ulterioare
referitoare la contestatia/actiunea în justitie în cauză, în termen de două
zile lucrătoare de la producerea/primirea lor.
Art. 277. - (1) Participantii implicati în procedura pentru atribuirea
contractului de concesiune au dreptul de a se asocia la contestatia înaintată
autoritătii contractante, prin comunicare scrisă depusă la sediul autoritătii
contractante, în termen de 5 zile de la primirea înstiintării privind primirea
unei contestatii.
(2) Cei care se asociază
la o contestatie au aceleasi drepturi si răspunderi cu cel care a initiat
contestatia.
Participantii încă
implicati în procedura pentru atribuirea contractului de concesiune, care nu se
asociază unei contestatii potrivit prevederilor prezentului alineat, pierd
dreptul de a ataca, atât pe cale administrativă, cât si în justitie, actul
invocat ca nelegal prin contestatia înaintată initial.
Art. 278. - (1) În solutionarea contestatiilor, autoritatea contractantă poate
decide măsuri corective de modificare, încetare, revocare, anulare si altele
asemenea ale actelor nelegale sau ale activitătilor în legătură cu acestea, în
scopul conformării cu prevederile prezentei legi.
(2) Orice măsură
corectivă decisă de autoritatea contractantă trebuie să fie precizată în cadrul
rezolutiei motivate.
Art. 279. - În cazul suspendării sau al anulării procedurii de atribuire a
contractului de concesiune, serviciul supus concesionării se desfăsoară în
conditiile anterioare declansării procedurii de concesionare, fără ca prin
aceasta să se depăsească perioada maximă de concesionare.
Art. 2710. - Hotărârile judecătoresti irevocabile, pronuntate în litigiile care
decurg din aplicarea dispozitiilor prezentei legi, se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea a VI-a, iar plata transmiterii si a cheltuielilor
de publicare este în sarcina părtii care a pierdut procesul; în acest scop
instanta va dispune prin aceeasi hotărâre judecătorească plata acestor
cheltuieli.”
12. Alineatul
(1) al articolului 29 va avea următorul cuprins:
“Art. 29. - (1) La
expirarea termenului de concesiune concesionarul este obligat să restituie, în
deplină proprietate, liber de orice sarcină, bunul concesionat, inclusiv
investitiile realizate, în conformitate cu prevederile contractului de
concesiune.”
13. La
articolul 30, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
“(2) Pentru
solutionarea eventualelor litigii izvorâte din executarea contractului de
concesiune, părtile pot stipula în contract clauza compromisorie, putând
atribui competenta solutionării litigiilor instantelor arbitrale române sau
internationale.”
14. Articolul
40 va avea următorul cuprins:
“Art. 40. - (1)
Contractele de concesiune încheiate până la data intrării în vigoare a
prezentei legi îsi păstrează valabilitatea.
(2) Până la
privatizarea companiilor nationale ori a societătilor nationale sau a
societătilor comerciale înfiintate prin reorganizarea regiilor autonome,
acestora li se pot concesiona prin atribuire directă bunuri partinând proprietătii
publice sau private a statului, aferente domeniului de activitate, pentru
realizarea de noi infrastructuri publice.
(3) La
privatizarea companiilor nationale ori a societătilor nationale sau a
societătilor comerciale înfiintate prin reorganizarea regiilor autonome,
investitorii privati trebuie selectionati pe baza unei proceduri competitive,
asa cum este definită în prezenta lege.”
Art. V. - Legea nr.
219/1998 privind regimul concesiunilor se va republica în Monitorul Oficial
al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Art. VI. - Ordonanta Guvernului nr. 30/1995 privind
regimul de concesionare a construirii si exploatării unor tronsoane de căi de
comunicatii terestre - autostrăzi si căi ferate, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 203 din 1 septembrie 1995, aprobată si modificată
prin Legea nr. 136/1996, cu modificările ulterioare, se abrogă.
Art. VII. - În termen de 60 de zile de la data
publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I,
Ministerul Finantelor Publice elaborează si propune spre aprobare Guvernului
modificarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
219/1998 privind regimul concesiunilor si a Ordonantei Guvernului nr.
16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 25 noiembrie 2004.
Nr. 528.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de
parteneriat public-privat, precum si a Legii nr. 219/1998 privind regimul
concesiunilor
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.
16/2002 privind contractele de parteneriat publicprivat, precum si a Legii nr.
219/1998 privind regimul concesiunilor si se dispune publicarea acestei
legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 986.
privind conferirea Ordinului Meritul Cultural în
grad de Cavaler
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 3 alin. (3), ale art. 7 lit. A si ale art. 11
din Legea nr.
29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările
ulterioare, pentru talentul si măiestria artistică de care a dat dovadă pe
marile scene de balet din tară si din străinătate,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, Categoria D
- “Arta spectacolului”, domnului Alin George Gheorghiu, solist la Landestheater
din Salzburg, Republica Austria.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În temeiul
art. 100 alin. (2) din
Constitutia
României, republicată,
contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Bucuresti, 26 noiembrie 2004.
Nr. 1.015.
privind acordarea gradului de general de brigadă
unor colonei din Serviciul Român de Informatii
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, ale art. 4 lit. f) pct. 28 din Legea nr.
415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare
a Tării, ale art. 45 alin. (1) lit. a) si ale art. 109 din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere propunerea directorului Serviciului Român de Informatii si
Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 0258 din 25 noiembrie 2004,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Pe
data de 15 noiembrie 2004 se înaintează în gradul de general de brigadă
coloneii prevăzuti în anexa*) la prezentul decret.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În temeiul
art. 100 alin. (2) din
Constitutia
României, republicată,
contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
Bucuresti, 26 noiembrie 2004.
Nr. 1.016.
*) Anexa se comunică institutiilor interesate.
privind conferirea Ordinului national Serviciul
Credincios în grad de Cavaler
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A si ale art. 11
din Legea nr.
29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările
ulterioare,
cu ocazia
împlinirii a 75 de ani de viată si 50 de ani de activitate artistică, în semn
de apreciere pentru meritele avute în crearea scolii românesti de acompaniament
pianistic,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
conferă Ordinul national Serviciul Credincios în grad de Cavaler doamnei
profesor universitar Suzana Sz.renyi, pianistă.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În temeiul
art. 100 alin. (2) din
Constitutia
României, republicată,
contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Bucuresti, 29 noiembrie 2004.
Nr. 1.017.
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 28
octombrie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 281,
art. 29 si art. 361 alin. 1 lit. c) din Codul de procedură penală
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Iuliana Nedelcu -
procuror
Florentina Geangu
- magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 281,
art. 29 si art. 361 alin. 1 lit. c) din Codul de procedură penală,
exceptie ridicată de Valeriu Macovei în Dosarul nr. 5.461/2003 al Înaltei Curti
de Casatie si Justitie - Sectia penală.
La apelul nominal
răspunde autorul exceptiei. Procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza fiind în
stare de judecată, presedintele acordă cuvântul pe fond.
Autorul exceptiei
solicită admiterea exceptiei de neconstitutionalitate astfel cum a fost
formulată, arătând că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile
constitutionale ale art. 16 alin. (1), art. 21 alin. (3), art. 124 alin. (2) si
ale art. 126 alin. (3) din Legea fundamentală.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată, invocând jurisprudenta în materie a
Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 21 mai 2004, pronuntată în Dosarul nr. 5.461/2003, Înalta Curte de
Casatie si Justitie – Sectia penală a sesizat Curtea Constitutională cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 281, art. 29 si art. 361 alin. 1 lit. c) din Codul de procedură penală.
Exceptia a fost
ridicată de inculpatul Valeriu Macovei într-o cauză având ca obiect
solutionarea recursului declarat de acesta împotriva Sentintei penale nr. 14
din 6 septembrie 2003, pronuntată de Curtea de Apel Cluj.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că dispozitiile art. 281 si ale art. 29 din Codul de procedură penală,
referitoare la competenta materială de primă instantă a Curtii de Apel, determinată
după calitatea persoanei, respectiv cele referitoare la competenta Înaltei
Curti de Casatie si Justitie, ca instantă de recurs, contravin dispozitiilor
art. 16 alin. (1), art. 21 alin. (3) si ale art. 124 alin. (2) din Constitutie,
cu consecinta, pe de o parte, a aplicării unui tratament discriminatoriu fată
de calitatea pe care a avut-o, în spetă aceea de prim-procuror la Parchetul de
pe lângă Judecătoria Bacău, si, pe de altă parte, a privării acestor persoane
de o cale de atac devolutivă, cea a apelului. În ceea ce priveste dispozitiile
art. 29 din Codul de procedură
penală, autorul exceptiei sustine că acestea sunt neconstitutionale si în
raport cu prevederile art. 126 alin. (3), care stabilesc rolul Înaltei Curti de
Casatie si Justitie. De asemenea, dispozitiile art. 361 alin. 1 lit. c) din Codul de procedură penală sunt
considerate a fi neconstitutionale în raport cu prevederile art. 16, art. 21
alin. (3) si art. 124 alin. (2), pe motiv că “persoanele care au detinut
anumite functii sunt private de calea de atac a apelului, cale de atac
devolutivă ce nu limitează drepturile procesuale ale celui judecat în a formula
cereri si probe noi, asa cum limitează dispozitiile art. 3859 din
Codul de procedură penală,
aplicabile căii de atac a recursului în materie penală”.
Înalta Curte de
Casatie si Justitie - Sectia penală apreciază că exceptia de neconstitutionalitate invocată este nefondată,
deoarece dispozitiile legale criticate nu încalcă sub nici un aspect
prevederile art. 16 alin. (1), art. 21 alin. (3), art. 124 alin. (2) si ale
art. 126 alin. (3) din Legea fundamentală.
În conformitate cu
dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia ridicată este
neîntemeiată, deoarece instituirea regulilor de desfăsurare a procesului în
fata instantelor judecătoresti, precum si instituirea regulilor de exercitare a
căilor de atac este de competenta exclusivă a legiuitorului, în temeiul
dispozitiilor art. 126 si ale art. 129 din Constitutie.
De asemenea, întemeindu-se pe jurisprudenta Curtii Constitutionale, arată că dispozitiile de lege criticate nu încalcă nici principiul egalitătii cetătenilor în fata legii si nici dreptul la un proces echitabil.
Avocatul
Poporului consideră că
dispozitiile din Codul de
procedură penală ce fac obiectul exceptiei sunt constitutionale. Arată, în
acest sens, că textele legale criticate nu încalcă dreptul părtilor la un
proces echitabil si nici la solutionarea cauzei într-un termen rezonabil si se
aplică tuturor celor aflati în situatii identice, fără a institui discriminări
sau privilegii. Totodată, apreciază că dispozitiile art. 361 alin. (1) lit. c),
care stabilesc pentru anumite cauze două grade de jurisdictie - judecata în
primă instantă si judecata în recurs -, îndeplinesc conditiile prevăzute de
art. 2 din Protocolul nr. 7 aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale. În sfârsit, Avocatul Poporului consideră
că dispozitiile de lege criticate nu încalcă sub nici un aspect principiul
constitutional, potrivit căruia justitia este unică, impartială si egală pentru
toti, si nu împiedică părtile să exercite căile de atac împotriva hotărârilor
judecătoresti, în conditiile legii, respectiv în conditiile prevăzute de art.
361 din Codul de procedură penală.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile autorului
exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate
la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată
În legătură cu
obiectul exceptiei de neconstitutionalitate ridicate se constată că, desi sunt
criticate dispozitiile art. 281 si
ale art. 29 din Codul de
procedură penală în întregul lor, din motivarea exceptiei rezultă că
această critică vizează doar prevederile alin. 1 lit. b) ale art. 281 si, respectiv, ale pct.
2 lit. a) al art. 29.
Asadar, Curtea
urmează să se pronunte numai asupra constitutionalitătii dispozitiilor art. 281 alin.
1 lit. b), art. 29 pct. 2 lit. a) si ale art. 361 alin. 1 lit. c) din Codul de procedură penală, al
căror continut este următorul:
- Art. 281 pct. 1 lit. b): “Curtea
de Apel: 1. judecă în primă instantă: [...]
b)
infractiunile săvârsite de judecătorii de la judecătorii si tribunale, de
procurorii de la parchetele de pe lângă aceste instante, precum si de notarii
publici;”.
- Art. 29 pct. 2
lit. a): “Curtea Supremă de Justitie: [...]
2. ca instantă de recurs, judecă: a) recursurile împotriva hotărârilor penale pronuntate, în primă instantă, de curtile de apel si Curtea Militară de Apel;”.
- Art. 361 alin. 1
lit. c): “Sentintele pot fi atacate cu apel. Nu pot fi atacate cu apel:
[...]
c) sentintele
pronuntate de curtile de apel si Curtea Militară de Apel.”
În sustinerea
neconstitutionalitătii acestor texte de lege, autorul exceptiei invocă
încălcarea următoarelor prevederi din Constitutie: art. 16 alin. (1) referitor
la egalitatea în fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără
discriminări, art. 21 alin. (3) privind dreptul la un proces echitabil si la
solutionarea cauzelor într-un termen rezonabil, art. 124 alin. (2), conform
căruia justitia este unică, egală si impartială pentru toti, precum si art. 126
alin. (3), potrivit căruia Înalta Curte de Casatie si Justitie asigură
interpretarea si aplicarea unitară a legii de către celelalte instante
judecătoresti, potrivit competentei sale.
Examinând
exceptia, se constată că dispozitiile de lege criticate au mai fost supuse
controlului de constitutionalitate. Astfel, Curtea Constitutională a statuat
prin numeroase decizii, precum Decizia nr.
176 din 18 iunie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 542 din 24 iulie 2002, Decizia nr.
77 din 20 februarie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 198 din 27 martie 2003, Decizia nr.
156 din 17 aprilie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 357 din 26 mai 2003, că prevederile art. 281 pct.
1 lit. b), art. 29 pct. 2 lit. b), precum si ale art. 361 alin. 1 lit. c) din Codul de procedură penală sunt
constitutionale.
Cu acele prilejuri
Curtea a constatat că stabilirea competentei, inclusiv a celei după calitatea
persoanei, precum si instituirea regulilor de desfăsurare a procesului în fata
instantelor judecătoresti, deci si reglementarea căilor de atac, este de
competenta exclusivă a legiuitorului.
Acesta este sensul
art. 129 din Constitutie, text care face referire la “conditiile legii”, atunci
când reglementează exercitarea căilor de atac, ca de altfel si art. 126 alin.
(2) din Constitutie, care, referindu-se la competenta instantelor judecătoresti
si la procedura de judecată, stabileste că acestea “sunt prevăzute numai de
lege”.
Referitor la
încălcarea principiului egalitătii cetătenilor în fata legii si a autoritătilor
publice, consacrat de art. 16 alin. (1) din Constitutie, Curtea Constitutională
a statuat că nu este contrară principiului egalitătii instituirea unor reguli
speciale, inclusiv în ceea ce priveste căile de atac, atât timp cât ele asigură
egalitatea juridică a cetătenilor în utilizarea lor.
De asemenea,
Curtea a mai retinut că prevederile de lege criticate nu încalcă nici dreptul
la un proces echitabil, reglementat de prevederile art. 21 alin. (3) din
Constitutie, întrucât nu înlătură posibilitatea inculpatilor de a beneficia de
drepturile si garantiile procesuale instituite prin lege, în cadrul unui proces
public, judecat de către o instantă independentă, impartială si stabilită prin
lege, într-un termen rezonabil, conditii care sunt asigurate si în situatia
judecării cauzelor în primă instantă de către curtile de apel.
Totodată textele
criticate asigură dreptul la două grade de jurisdictie (judecata în primă
instantă si judecata în recurs) în materie penală, reglementat de art. 2 din
Protocolul nr. 7 aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale.
Curtea a retinut
totodată că dispozitiile de lege criticate nu contravin nici prevederilor art.
124 alin. (2) din Legea fundamentală, contrar celor sustinute de autorul
exceptiei.
Astfel, stabilirea
de către legiuitor, în temeiul prerogativelor conferite acestuia de
dispozitiile art. 126 alin. (2) din Constitutie, a unor reguli procedurale privind
competenta curtilor de apel si a sentintelor ce pot fi atacate cu apel nu este
de natură să aducă atingere principiului constitutional ce consacră unicitatea,
egalitatea si impartialitatea justitiei, atât timp cât aceste reguli se aplică
în mod egal tuturor persoanelor aflate în situatii identice sau similare.
În spetă nu au
intervenit elemente noi de natură să justifice schimbarea jurisprudentei Curtii
Constitutionale în materie.
În plus, în acest
dosar autorul exceptiei invocă si încălcarea prevederilor constitutionale ale
art. 126 alin. (3), potrivit cărora “Înalta Curte de Casatie si Justitie
asigură interpretarea si aplicarea unitară a legii de către celelalte instante
judecătoresti, potrivit competentei sale”. Se constată că textul din
Constitutie mentionat nu este incident în cauză.
Pentru
considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4)
din Constitutie, precum si al art. 1-3, art. 11 alin. (1) lit. A. d) si al art.
29 alin. (1) din Legea nr.
47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art 281, art. 29 si art. 361
alin. 1 lit. c) din Codul de
procedură penală, exceptie ridicată de Valeriu Macovei în Dosarul nr.
5.461/2003 al Înaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia penală.
Definitivă si
general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 28 octombrie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Florentina
Geangu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru stabilirea unor măsuri referitoare la
dreptul de administrare si folosintă asupra unei suprafete de teren,
proprietate privată a statului
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 17 din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 11 lit. m) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea unui teren în suprafată de 403.867 m2,
proprietate privată a statului, identificat potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Camerei de Comert si
Industrie a României si a Municipiului Bucuresti în administrarea Regiei
Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”.
Art. 2. - Se
aprobă darea în folosinta gratuită a Camerei de Comert si Industrie a României
si a Municipiului Bucuresti, pe o perioadă de 49 de ani, a terenului prevăzut
la art. 1.
Art. 3. -
Predarea-preluarea terenului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, în termen de 10 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
p. Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Traian
Panait,
secretar de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 30 noiembrie 2004.
Nr. 2.127.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
suprafetei de teren, proprietate privată a statului, care se transmite din
administrarea Camerei de Comert si Industrie a României si a Municipiului
Bucuresti în administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat” si în folosinta gratuită a Camerei de Comert si Industrie
a României si a Municipiului Bucuresti
Adresa
terenului care se
transmite |
Persoana
juridică de la care
se transmite
terenul |
Persoana
juridică la care se transmite
terenul |
Caracteristicile
tehnice ale
terenului |
Vecinătătile |
Municipiul Bucuresti, bd. Mărăsti nr. 65-67, sectorul 1 |
- proprietar: statul român - în administrarea Camerei de Comert si Industrie a României si a Municipiului Bucuresti |
- proprietar: statul român - în administrarea Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat” si în folosinta gratuită a Camerei de Comert si Industrie a României
si a Municipiului Bucuresti |
Suprafata = 403.867 m2 |
bd. Mărăsti Bd. Expozitiei Bd. Poligrafiei |