MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.256 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 27
decembrie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
2.209.
- Hotărâre privind aprobarea Strategiei nationale de combatere a
criminalitătii organizate în perioada 2004-2007
2.281.
- Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a
Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale
2.284.
- Hotărâre privind transmiterea unor sectoare de drum din proprietatea
publică a judetului Vrancea si din administrarea Consiliului Judetean Vrancea
în proprietatea publică a statului si în administrarea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în vederea realizării
activitătilor de interes national de către Compania Natională de Autostrăzi si
Drumuri Nationale din România - S.A.
2.308.
- Hotărâre privind finantarea în anul 2005 a proiectului “Casa NATO” din
fondurile pentru promovarea imaginii externe a României
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
37.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a tarifelor reglementate la
consumatorii finali captivi de energie electrică si la consumatorii eligibili
care nu îsi exercită dreptul de a alege furnizorul
1.870.
- Ordin al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Instructiunilor
de completare a numărului de evidentă a plătii
Rectificări
la:
- Hotărârea
Guvernului nr. 2.015/2004
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
privind aprobarea Strategiei nationale de
combatere a criminalitătii organizate în perioada 2004-2007
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
Strategia natională de combatere a criminalitătii organizate în perioada
2004-2007, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. -
Ministerul Public va elabora si va prezenta spre adoptare Guvernului, în termen
de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, actul
normativ privind organizarea si functionarea Centrului National de Coordonare
si planul de actiuni pentru implementarea strategiei prevăzute la art. 1.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 9 decembrie 2004.
Nr. 2.209.
STRATEGIA
NATIONALĂ
de combatere
a criminalitătii organizate în perioada 2004-2007
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare
a Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 6 alin. (4) din Legea nr.
176/2000 privind dispozitivele medicale, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Regulamentul de organizare si functionare a Oficiului Tehnic de
Dispozitive Medicale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Prezenta
hotărâre intră în vigoare la data de 1 februarie 2005.
Art. 3. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, anexa nr. 2 “Lista cuprinzând
unitătile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului
Sănătătii” la Hotărârea Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 8 iulie 2003,
se modifică si se completează după cum urmează:
1. Punctul 2 de la
capitolul IV litera A se abrogă.
2. La litera C,
după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 5, cu următorul cuprins:
“5. Oficiul Tehnic
de Dispozitive Medicale”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
sănătătii,
Ion Bazac,
secretar de
stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 9 decembrie 2004.
Nr. 2.281.
ANEXĂ
de
organizare si functionare a Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale
Art. 1. - (1) Oficiul
Tehnic de Dispozitive Medicale, denumit în continuare OTDM, este
institutie publică cu personalitate juridică, finantată din venituri proprii,
aflată în coordonarea Ministerului Sănătătii, care asigură la nivelul întregii
tări existenta mijloacelor tehnice si realizarea activitătilor ce îi revin,
conform prevederilor Legii nr.
176/2000 privind dispozitivele
medicale, cu modificările ulterioare.
(2) OTDM are sediul
în municipiul Bucuresti, bd. Nicolae Titulescu nr. 58, sectorul 1, cu punct de
lucru în str. Episcop Radu nr. 49, sectorul 2.
(3) OTDM se
organizează si functionează în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare,
precum si ale prezentului regulament.
(4) Pentru
îndeplinirea atributiilor în teritoriu ce revin OTDM, prin ordin al ministrului
sănătătii se înfiintează oficii tehnice de dispozitive medicale zonale,
structuri fără personalitate juridică ce functionează în cadrul centrelor
judetene de aparatură medicală din judetele: Arges, Arad, Călărasi, Hunedoara,
Mures, Suceava. Centrele judetene de aparatură medicală sunt unităti cu
personalitate juridică în subordinea directiilor de sănătate publică judetene.
(5) Arondarea
judetelor la oficiile tehnice de dispozitive medicale zonale se stabileste prin
ordin al ministrului sănătătii. Oficiile tehnice de dispozitive medicale zonale
sunt conduse de sefi de oficiu numiti prin decizie a directorului general al
OTDM, la propunerea Asociatiei Nationale a Centrelor de Aparatură Medicală, în
conditiile legii.
(6) Oficiile
tehnice de dispozitive medicale zonale execută lucrări la solicitarea OTDM, pe
bază de comandă sau contract.
Art. 2. - (1) OTDM
este structurat pe departamente cu activităti distincte, după cum urmează:
a) Departamentul
certificare desfăsoară activităti privind evaluarea conformitătii si
certificarea produselor si sistemelor de management;
b) Departamentul
tehnic-laboratoare desfăsoară activităti de încercări si verificări de
dispozitive medicale, dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro si
dispozitive medicale implantabile active;
c) Departamentul
inspectie execută controlul de identitate si controlul fizic al dispozitivelor
medicale, dispozitivelor medicale pentru diagnostic in vitro si al
dispozitivelor medicale implantabile active introduse pe piată, puse în
functiune sau aflate în utilizare, după caz;
d) Departamentul
microproductie execută lucrări auxiliare de productie specifice activitătilor
din domeniu;
e) Departamentul
financiar-contabilitate.
(2) În cadrul
departamentelor prevăzute la alin. (1) se pot organiza laboratoare, servicii,
birouri si compartimente.
Art. 3. - În
realizarea obiectului său de activitate OTDM are următoarele atributii
principale:
a) asigură
servicii de consultantă si expertiză tehnică de specialitate în domeniul său de
activitate, cu asigurarea respectării cerintelor de independentă si
impartialitate necesare realizării activitătilor de evaluare a conformitătii,
inspectie si/sau control, după caz;
b) participă în
cadrul comitetelor tehnice ale Asociatiei de Standardizare din România (ASRO)
la elaborarea si adoptarea de standarde aplicabile în domeniul său de
activitate;
c) colaborează cu institutii
si organisme similare din alte tări, stabileste si încheie cu acestea, în
conditiile legii, protocoale de recunoastere reciprocă sau conventii de
colaborare, după caz;
d) coordonează si
derulează programe la nivel national cu finantare internă si/sau internatională
în domeniul său de activitate;
e) formează si
evaluează personalul de specialitate în domeniul său de activitate;
f) desfăsoară în
cadrul departamentelor sale orice alte activităti, prin delegare de competente
din partea Ministerului Sănătătii, cu asigurarea respectării cerintelor de
independentă si impartialitate.
Art. 4. -
Departamentul certificare are următoarele atributii principale:
a) evaluează
conformitatea produselor din domeniul său de activitate cu cerintele prevăzute
în reglementările tehnice aplicabile;
b) evaluează si
certifică sisteme de management;
c) efectuează
auditul activitătilor de comercializare, de distributie si de prestări de
servicii în domeniul dispozitivelor medicale, dispozitivelor medicale pentru
diagnostic in vitro si dispozitivelor medicale implantabile active, după
caz, în vederea eliberării avizului de către Ministerul Sănătătii, potrivit
legii;
d) colaborează cu
Biroul Român de Metrologie Legală pentru evaluarea conformitătii performantelor
metrologice pentru dispozitivele medicale, dispozitivele medicale pentru
diagnostic in vitro si dispozitivele medicale implantabile active cu
functie de măsurare si pentru asigurarea confirmării metrologice a acestora;
e) emite aviz de
punere în functiune si utilizare pentru dispozitivele medicale si dispozitivele
medicale pentru diagnostic in vitro second-hand, în baza raportului de
încercări emis de Departamentul tehnic-laboratoare;
f) participă în
cadrul comitetelor tehnice ale Asociatiei de Standardizare din România (ASRO)
la elaborarea si adoptarea de standarde aplicabile în domeniul său de
activitate;
g) coordonează si
derulează programe la nivel national cu finantare internă si/sau internatională
pentru domeniul său de activitate;
h) asigură
secretariatul Comisiei pentru Dispozitive Medicale, înfiintată potrivit Legii nr.
176/2000;
i) desfăsoară
activităti de documentare, implementare, cercetare si dezvoltare a
activitătilor din domeniul său de activitate, în conditiile în care prin aceste
activităti nu se aduce atingere impartialitătii necesare în cadrul procesului
de evaluare a conformitătii;
j) evaluează, la
solicitarea Ministerului Sănătătii, documentatia tehnică pentru dispozitivele
medicale, dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro si
dispozitivele medicale implantabile active cu marcaj CE;
k) evaluează
documentatia tehnică pentru dispozitivele medicale clasa I, dispozitivele
medicale la comandă si dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro,
altele decât cele cuprinse în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
798/2003 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată si de
utilizare a dispozitivelor medicale pentru diagnostic in vitro;
l) asigură
informarea în domeniul său de activitate, elaborează si editează publicatii de
specialitate.
Art. 5. -
Departamentul tehnic-laboratoare are următoarele atributii principale:
a) efectuează
încercări si verificări pentru dispozitivele medicale, dispozitivele medicale
pentru diagnostic in vitro si dispozitivele medicale implantabile active
privind performantele si siguranta în functionare;
b) efectuează
încercări si verificări pentru dispozitivele medicale si dispozitivele medicale
pentru diagnostic in vitro second-hand privind performantele si
siguranta în vederea avizării;
c) verifică
conformitatea performantelor metrologice pentru dispozitivele medicale,
dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro si dispozitivele
medicale implantabile active cu functie de măsurare si asigură confirmarea
metrologică a acestora, cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
20/1992 privind activitatea de metrologie, cu modificările si completările
ulterioare;
d) coordonează si
derulează programe la nivel national cu finantare internă si/sau internatională
în domeniul său de activitate.
Art. 6. -
Departamentul inspectie are următoarele atributii principale:
a) elaborează
proiecte de norme tehnice privind verificarea periodică a dispozitivelor
medicale, pe care le supune aprobării ministrului sănătătii;
b) întocmeste si
urmăreste realizarea programelor de verificări tehnice pentru dispozitivele
medicale si dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro aflate în
utilizare; întocmirea si urmărirea programelor de verificări tehnice pentru
dispozitivele medicale si dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro cu
functie de măsurare se realizează în colaborare cu Biroul Român de Metrologie
Legală;
c) participă în
echipe tehnice de expertiză constituite în domeniul său de activitate, la
solicitarea autoritătilor sau a institutiilor publice;
d) expertizează si
evaluează incidentele în utilizarea dispozitivelor medicale, dispozitivelor
medicale pentru diagnostic in vitro si dispozitivelor medicale
implantabile active;
e) constată
încălcarea dispozitiilor legale în domeniul său de activitate, în conformitate
cu legislatia în vigoare;
f) coordonează si derulează
programe la nivel national cu finantare internă si/sau internatională în
domeniul său de activitate;
g) întocmeste
specificatii tehnice specifice activitătii de achizitionare de dispozitive
medicale, dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro si dispozitive
medicale implantabile active.
Art. 7. -
Departamentul microproductie are ca atributii principale executarea
activitătilor de lucrări de acoperiri galvanice si service, specifice
domeniului.
Art. 8. - (1)
Organul de conducere al OTDM este Comitetul director, format din:
a) directorul
general;
b) directorul
general adjunct;
c) directorul
financiar-contabil;
d) directorii de
departamente.
(2) Activitatea
curentă a OTDM este condusă de directorul general.
Art. 9. - (1)
Comitetul director se întruneste lunar si ori de câte ori este nevoie si are
următoarele atributii:
a) aprobă
regulamentul intern al OTDM;
b) aprobă
obiectivele economice si financiare din domeniul de activitate al OTDM;
c) stabileste
bugetul de venituri si cheltuieli;
d) aprobă tarife
pentru activitătile desfăsurate;
e) analizează
trimestrial si anual executia bugetului de venituri si cheltuieli;
f) analizează
oportunitatea si posibilitatea încheierii de contracte de colaborare si de
prestări de servicii;
g) aprobă dările
de seamă contabile trimestriale si anuale;
h) stabileste
structura organizatorică a OTDM.
(2) Tarifele
pentru activitătile desfăsurate prevăzute la art. 11 alin. (3), precum si
structura organizatorică a OTDM se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii.
(3) Exceptie de la
prevederile alin. (2) fac activitătile prevăzute la art. 11 alin. (3) lit. i),
n) si o); tarifele pentru activitatea prevăzută la art. 11 alin. (3) lit. i) se
stabilesc de către Departamentul certificare, potrivit procedurilor proprii ale
acestuia, iar costurile pentru activitătile stabilite la art. 11 alin. (3) lit.
n) si o) se stabilesc de Comitetul director, pe bază de devize de lucrări si
contract cu beneficiarul.
Art. 10. - (1)
Directorul general si directorul general adjunct sunt numiti prin ordin al
ministrului sănătătii, pe bază de concurs, în conformitate cu dispozitiile
legale în vigoare.
(2) Directorii de
departamente, precum si sefii de laboratoare, de servicii, birouri si
compartimente sunt numiti prin decizie a directorului general, pe bază de
concurs.
(3) Directorul
general reprezintă interesele OTDM în raporturile sale cu Ministerul Sănătătii
sau cu alte persoane fizice ori juridice din tară si din străinătate.
(4) În exercitarea
atributiilor sale directorul general al OTDM emite decizii si instructiuni.
(5) Directorul
general poate da împuterniciri de reprezentare si delegare de competentă si
altor persoane din cadrul OTDM.
Art. 11. - (1)
OTDM se finantează integral din venituri proprii.
(2) Veniturile proprii provin din: prestări de servicii, valorificări
de produse din activităti proprii, chirii si alte surse, potrivit legii.
(3) Activitătile
desfăsurate contra cost sunt următoarele:
a) întocmirea de
specificatii tehnice specifice activitătii de achizitionare de dispozitive medicale,
dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro si dispozitive medicale
implantabile active;
b) prestarea de
servicii de consultantă si expertiză tehnică de specialitate;
c) efectuarea
auditului activitătilor de comercializare, de distributie si de prestări de
servicii în domeniul dispozitivelor medicale, dispozitivelor medicale pentru
diagnostic in vitro si dispozitivelor medicale implantabile active, după
caz;
d) evaluarea
conformitătii performantelor metrologice pentru dispozitivele medicale, dispozitivele
medicale pentru diagnostic in vitro si dispozitivele medicale
implantabile active cu functie de măsurare, dacă este cazul;
e) emiterea
avizului de punere în functiune si utilizare pentru dispozitivele medicale si
dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro second-hand;
f) formarea si
evaluarea personalului de specialitate în domeniul său de activitate;
g) efectuarea de
încercări si verificări;
h) efectuarea de
verificări tehnice periodice, dacă este cazul;
i) evaluarea si
certificarea conformitătii produselor si sistemelor de management;
j) realizarea de
expertize tehnice la solicitarea autoritătilor si institutiilor publice;
k) evaluarea
documentatiei tehnice pentru dispozitivele medicale, dispozitivele medicale
pentru diagnostic in vitro si dispozitivele medicale implantabile active
cu marcaj CE;
l) evaluarea
documentatiei tehnice pentru dispozitivele medicale clasa I, dispozitivele
medicale la comandă si dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro,
altele decât cele cuprinse în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
798/2003;
m) expertizarea si
evaluarea incidentelor în utilizarea dispozitivelor medicale, dispozitivelor
medicale pentru diagnostic in vitro si dispozitivelor medicale
implantabile active;
n) realizarea de
lucrări de acoperiri galvanice si service;
o) orice alte
activităti cu caracter specific, prestate de OTDM.
(4) OTDM
întocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli care se aprobă în conditiile
legii.
(5) Excedentele
anuale rezultate din executia bugetului se reportează în anul următor.
Art. 12. - (1)
Personalul Statiei de Verificare si Întretinere a Aparaturii Medicale Bucuresti
se preia de către OTDM si îsi păstrează drepturile salariale avute, până la
negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de unitate.
(2) Angajarea si
promovarea personalului OTDM se fac potrivit legii.
(3) Salarizarea
personalului din cadrul OTDM se face potrivit reglementărilor legale în vigoare
aplicabile institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, în
limita fondului total destinat plătii salariilor, prevăzut în bugetul de
venituri si cheltuieli aprobat.
(4) Salariile de
bază ale directorului general si directorului general adjunct se stabilesc prin
ordin al ministrului sănătătii, la propunerea Comitetului director.
(5) Contractul
colectiv de muncă va fi negociat si înregistrat la Directia de Muncă,
Solidaritate Socială si Familie a Municipiului Bucuresti, până la data de 1
aprilie 2005.
Art. 13. - (1)
Patrimoniul OTDM se preia de la Statia de Verificare si Întretinere a
Aparaturii Medicale Bucuresti si este constituit din:
a) imobil compus
din teren în suprafată de 1.022 m2
si constructia edificată pe
acesta, compusă din clădire corp A în suprafată de 550 m2 -
subsol, parter, 2 niveluri – si clădire corp B în suprafată de 25,5 m2 -
parter, situat în Bucuresti, bd. Nicolae Titulescu nr. 58, sectorul 1;
b) imobil compus
din teren în suprafată de 1.419 m2
si constructia edificată pe
acesta, în suprafată de 453,5 m2, compusă din corp A - 57,3 m2,
corp B - 121,2 m2, corp C - 275 m2,
situat în Bucuresti, str. Episcop Radu nr. 49, sectorul 2;
c) obiecte de
inventar.
(2)
Predarea-preluarea patrimoniului se face printr-un protocol de predare-preluare
având la bază situatia financiar-contabilă la data de 30 septembrie 2004.
privind transmiterea unor sectoare de drum din
proprietatea publică a judetului Vrancea si din administrarea Consiliului Judetean
Vrancea în proprietatea publică a statului si în administrarea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în vederea realizării
activitătilor de interes national de către Compania Natională
de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România -
S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (2) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările ulterioare, al art. 12, 13 si 20 din Ordonanta Guvernului nr.
43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si al art. 1 alin. (6) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
84/2003 pentru înfiintarea Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri
Nationale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome “Administratia
Natională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr.
47/2004,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă transmiterea unor sectoare de drum, având datele de identificare
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din
proprietatea publică a judetului Vrancea si din administrarea Consiliului
Judetean Vrancea în proprietatea publică a statului si în administrarea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în vederea realizării
activitătilor de interes national de către Compania Natională de Autostrăzi si
Drumuri Nationale din România - S.A., în conformitate cu prevederile Ordonantei
Guvernului nr.
43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.
(2) Sectoarele de
drum transmise conform alin. (1) se vor încadra în categoria functională ca
drumuri nationale, potrivit anexei.
Art. 2. -
Predarea-preluarea sectoarelor de drum prevăzute la art. 1 se face pe bază de
protocoale încheiate între Consiliul Judetean Vrancea si Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin Compania Natională de
Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., în termen de 30 de zile de
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Anexele
nr. 1 si 2 la Hotărârea Guvernului nr.
540/2000 privind aprobarea încadrării în categorii functionale a drumurilor
publice si a drumurilor de utilitate privată deschise circulatiei publice,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 20 iulie
2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică în mod
corespunzător.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Traian
Panait,
secretar de
stat
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Ministrul
finantelor pubice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 9 decembrie 2004.
Nr. 2.284.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
unor sectoare de drum care se transmit din proprietatea publică a judetului
Vrancea si din administrarea Consiliului Judetean Vrancea în proprietatea
publică a statului si în administrarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, în vederea realizării activitătilor de interes
national de către Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din
România - S.A.
Nr. crt. |
Denumirea sectorului de drum |
Persoana
juridică de la care
se transmite
sectorul de
drum |
Persoana
juridică la care se
transmite sectorul de drum |
Lungimea
totală a sectorului
de drum (km) |
Nr. de inventar M.+F. |
Indicativul vechi |
Indicativul nou |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
DJ 204A DN23- Milcovu-Gologanu-Tătăranu-Ciorăsti |
Consiliul Judetan Vrancea |
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Compania Nationala de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. |
34+400 |
1.3.7 |
DJ 204A |
DN |
2. |
DJ 202 Limita judetului Buzău- Ciorăsti-Râmniceni- Măicănesti-DN23 |
Consiliul Judetan Vrancea |
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. |
21+300 |
1.3.7 |
DJ 202 |
DN |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind finantarea în anul 2005 a proiectului
“Casa NATO” din fondurile pentru promovarea imaginii externe a României
Având în vedere
prevederile art. III alin. (11) lit. e) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
364/2002,
în temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
finantarea în anul 2005 a proiectului “Casa NATO”, aprobat prin Hotărârea
Consiliului interministerial pentru imagine externă nr. 24 din 9 decembrie
2004.
Art. 2. - (1)
Finantarea proiectului prevăzut la art. 1 se asigură din bugetul
Secretariatului General al Guvernului pe anul 2005, de la capitolul 72.01 “Alte
actiuni”, subcapitolul 13 “Programe de informare si prezentare a imaginii
României”, titlul “Transferuri”, în limita sumei de 9,5 miliarde lei.
(2) Finantarea se
face pe bază de contract de finantare încheiat între Secretariatul General al
Guvernului si Asociatia “Casa NATO”.
Art. 3. - Regia
Autonomă “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” va pune la
dispozitie Asociatiei “Casa NATO”, cu titlu gratuit, dotările necesare
desfăsurării activitătii acesteia.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului,
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 14 decembrie 2004.
Nr. 2.308.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
DOMENIUL ENERGIEI
pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a
tarifelor reglementate la consumatorii finali captivi de energie electrică si
la consumatorii eligibili care nu îsi exercită dreptul de a alege furnizorul
În temeiul art. 2 lit.
d), al art. 9 alin. (6) si (7), al art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. a) si i)
si al art. 34 alin. (1) si (3) din Legea energiei electrice nr.
318/2003,
având în vedere
Referatul de aprobare întocmit de Departamentul functionare si dezvoltare piată
de energie,
în conformitate cu
prevederile procesului-verbal al sedintei Comitetului de reglementare al Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 15 decembrie 2004,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Metodologia de stabilire a tarifelor reglementate la consumatorii finali
captivi de energie electrică si la consumatorii eligibili care nu îsi exercită
dreptul de a alege furnizorul, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - La data
intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Decizia presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 652/2001.
Art. 3. -
Furnizorii consumatorilor captivi vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4. -
Departamentele de specialitate din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.
Art. 5. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Jean
Constantinescu
Bucuresti, 16 decembrie 2004.
Nr. 37.
*) Anexa se publică în format electronic pe
pagina web a Agentiei Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei ( www.anre.ro ) la sectiunea “Metodologii”.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru aprobarea Instructiunilor de completare a
numărului de evidentă a plătii
În temeiul art. 26
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 196 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,
ministrul
finantelor publice emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Instructiunile de completare a numărului de evidentă a plătii, prevăzute
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia
generală de colectare a creantelor bugetare, Directia generală de gestiune a
impozitelor si contributiilor, Directia generală a tehnologiei informatiei,
precum si directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia
generală a finantelor publice a municipiului Bucuresti si Directia generală de
administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 16 decembrie 2004.
Nr. 1.870.
ANEXĂ
INSTRUCTIUNI
de
completare a numărului de evidentă a plătii
1. Numărul de evidentă
a plătii are 23 de caractere numerice, cu următoarea structură:
- cod document
fiscal 2 caractere;
- cod obligatie
bugetară 3 caractere;
- categorie
fiscală 2 caractere;
- perioada de
raportare (lună, an) 4 caractere;
- scadentă (zi,
lună, an) 6 caractere;
- tip document 1
caracter;
- secventă 3
caractere;
- cifra de control
2 caractere.
1.1. Cod document
fiscal - se completează din nomenclatorul de documente, cu următoarele valori:
- 10 pentru
declaratie/decont;
- 20 decizie de
impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală;
- 22 decizie de
impunere pentru amenzi;
- 24 decizie
referitoare la obligatiile de plată accesorii;
- 30 înstiintare de
plată;
- 40 titlu
executoriu;
- 50 înlesnire la
plată;
- 60 poprire;
- 70 valorificare.
1.2. Cod obligatie
bugetară - se completează în conformitate cu nomenclatorul de obligatii
bugetare prezentat în anexa A.
1.3. Categorie
fiscală - se completează cu următoarele valori, care reprezintă:
- 01 debit;
- 02 rată debit;
- 03 dobândă;
- 04 rată dobândă;
- 07 penalităti;
- 08 rată
penalităti;
- 09 dobândă
simplă;
- 10 rată dobândă
simplă;
- 11 penalitate
întârziere;
- 12 rată
penalitate întârziere;
- 13 titlu
executoriu.
Ratele reprezintă
sumele înscrise în graficele de esalonare.
1.4. Perioada de
raportare - se completează cu luna si anul pentru care se face declaratia:
llaa.
1.5. Tip document
- se completează cu:
- 1 pentru ordin
de plată care poate constitui si declaratie - în situatia în care plata
obligatiei se face la termenul legal;
- 0 pentru restul
situatiilor.
1.6. Scadenta
obligatiei bugetare - se completează cu ziua, luna si anul, în formatul zzllaa.
1.7. Secventa -
are valoarea 0 pentru situatiile în care numărul de evidentă a plătii este
generat de programul de asistentă si diferit de 0 pentru numerele de evidentă a
plătii generate de organul fiscal pe documentele fiscale.
1.8. Cifrele de
control - se calculează automat de programul informatic.
2. Numărul de
evidentă a plătii este generat automat de programele de asistentă pentru
contribuabili o dată cu editarea documentului fiscal respectiv - declaratii
si/sau ordine de plată - sau va fi transcris de contribuabili de pe documentul
emis de organul fiscal pe ordinul de plată.
3. În situatia în
care ordinul de plată se întocmeste pentru obligatii care nu se regăsesc în
nomenclatorul prezentat în anexa A, nu se generează numărul de evidentă a
plătii.
4. Numărul de evidentă
a plătii se înscrie în mod obligatoriu pe toate documentele de plată utilizate
pentru achitarea obligatiilor fiscale.
ANEXA A*)
În Hotărârea
Guvernului nr.
2.015/2004 privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, pentru
finantarea unor obiective de investitii si pentru asigurarea unor cheltuieli
curente ale autoritătilor administratiei publice locale, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 1.104 din 26 noiembrie 2004, se face
următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei “Monitorul Oficial”, Partea
I):
- în anexă, la nr. crt. 120, în coloana a II-a, în loc de: “Municipiul Râmnicu Vâlcea” se va citi: “Judetul Vâlcea.”