MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 121 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Mari, 10
februarie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
85.
- Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului de vânzare a masei lemnoase de
către detinătorii de fond forestier proprietate publică, către agentii
economici
97.
- Hotărâre pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimb de
scrisori semnate la Bucuresti la 22 iunie 2003, respectiv la Zagreb la 24 iunie
si 1 august 2003, între Guvernul României si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantării Proiectului privind
reforma în domeniul protectiei copilului, semnat la Washington la 15 iulie 1998
99.
- Hotărâre privind aprobarea numărului mediu maxim de personal pentru
agentii economici din industria de apărare care desfăsoară în anul 2004
activităti conform prevederilor art. 10 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 95/2002 privind industria de
apărare
104.
- Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, pentru judetul
Alba
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Regulamentului de vânzare a masei
lemnoase de către detinătorii de fond forestier proprietate publică, către
agentii economici
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 41 din Legea nr. 26/1996 -
Codul silvic, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Regulamentul de vânzare a masei lemnoase de către detinătorii de fond
forestier proprietate publică, către agentii economici, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
695/1998 pentru aprobarea Regulamentului de vânzare de către Regia Natională a Pădurilor
a masei lemnoase destinate agentilor economici, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 395 din 19 octombrie 1998.
Art. 3. - Prezenta
hotărâre intră în vigoare la 60 de zile de la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Petre
Daea,
secretar de
stat
Ministrul
administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
Ministrul
economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 85.
ANEXĂ
REGULAMENT
de vânzare
a masei lemnoase de către detinătorii de fond forestier proprietate publică,
către agentii economici
CAPITOLUL I
Art. 1. - (1) Masa
lemnoasă pe picior sau fasonată, care se valorifică anual, potrivit legii, din
fondul forestier proprietate publică, se vinde agentilor economici în conditii
specifice economiei de piată, prin licitatie sau prin negociere directă.
(2) Licitatiile
sau negocierile directe se organizează si se desfăsoară conform prevederilor
prezentului regulament.
Art. 2. - (1) Masa
lemnoasă pe picior care face obiectul recoltării anuale este pusă în valoare,
estimată cantitativ si calitativ de către personalul silvic autorizat,
indiferent de natura resursei sau a proprietătii.
(2) Masa lemnoasă
pusă în valoare este constituită din produsele principale, produsele secundare,
produsele accidentale si produsele de igienă.
(3) Cu 15 zile
înaintea anuntării primei licitatii, fiecare organizator este obligat să
întocmească lista de partizi pentru anul de productie următor, la nivelul cotei
de tăiere aprobate. Această listă de partizi va fi inclusă în caietul de
sarcini al licitatiei respective.
(4) Cu 15 zile
înaintea anuntării fiecărei licitatii de masă lemnoasă pe picior, organizatorul
este obligat să întocmească lista partizilor care se scot la licitatia
respectivă, prin gruparea partizilor din lista de partizi întocmită în
conditiile prevăzute la alin. (3).
(5) Lista de
partizi întocmită în conditiile prevăzute la alin. (3) se poate modifica în
cursul anului de productie, în functie de:
a) precomptările
determinate de aparitia produselor accidentale;
b) precomptarea
stocurilor de masă lemnoasă neexploatată, rămasă pe picior sau doborâtă si
nescoasă din parchete la sfârsitul anului, conform prevederilor art. 47 din
Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificările si completările ulterioare;
c) inaccesibilitatea
masei lemnoase, determinată de forta majoră constatată în conditiile legii:
distrugerea podurilor ori a platformei drumurilor auto de viituri, inundatii,
avalanse, cutremure, incendii, avarii la constructii hidrotehnice din zona de
acces, căderi masive de zăpadă care nu permit realizarea de lucrări de
deszăpezire;
d) cererea pietei
lemnului: specii, sortimente si altele asemenea, cu conditia respectării
regimului silvic.
(6) Modificarea
listei de partizi se poate realiza în cadrul volumului prevăzut în cota de
tăiere aprobată pentru anul de productie respectiv.
Art. 3. - (1) Au
dreptul să participe la licitatie sau la negociere directă pentru masa lemnoasă
pe picior numai agentii economici atestati pentru activitatea de exploatări
forestiere, care fac dovada că dispun de mijloacele materiale si financiare
necesare, precum si de fortă de muncă specializată.
(2) Atestarea
agentilor economici se realizează de către comisia de atestare, formată din 9
membri, în următoarea structură: 5 membri - specialisti în silvicultură din
cadrul autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură, Regiei
Nationale a Pădurilor - Romsilva, proprietarilor de păduri si 4 membri -
specialisti în exploatări forestiere, propusi de Asociatia Patronală a Forestierilor
din România - ASFOR, de asociatiile profesionale sau patronale din domeniul
exploatării si prelucrării lemnului, cu reprezentare natională.
(3) Comisia de
atestare se numeste în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentului regulament, prin ordin al conducătorului autoritătii publice
centrale care răspunde de silvicultură.
(4) Comisia de
atestare functionează pentru o perioadă de 2 ani.
(5) Prin ordinul
prevăzut la alin. (3) se aprobă si criteriile de atestare, si regulamentul de functionare
al comisiei de atestare.
Art. 4. - (1)
Agentii economici care desfăsoară activitate de industrializare a lemnului, dar
nu sunt atestati si pentru activitatea de exploatări forestiere, pot participa
la licitatie sau la negociere directă, în conditiile prezentului regulament,
dacă fac dovada că dispun de mijloacele financiare necesare.
(2) Pentru
exploatarea masei lemnoase contractate de agentii economici prevăzuti la alin.
(1), acestia încheie contracte pentru prestări de servicii cu agenti economici
atestati pentru exploatări forestiere.
(3) Contractele
prevăzute la alin. (2) vor avea prevederi prin care se împuternicesc agenti
economici atestati pentru exploatări forestiere, care îndeplinesc conditiile
prevăzute la art. 3 alin. (1), să reprezinte titularul de contract în relatia
cu detinătorul fondului forestier si cu organele statului pentru controlul
regimului silvic. Acesti agenti economici poartă întreaga responsabilitate
pentru respectarea normelor specifice din cadrul regimului silvic.
(4) Regia
Natională a Pădurilor - Romsilva are dreptul să exploateze masa lemnoasă pentru
nevoile proprii, în conformitate cu prevederile actului normativ care aprobă
volumul maxim de masă lemnoasă care poate fi recoltat anual. Exploatarea masei
lemnoase se va face în regie proprie sau prin agenti economici atestati.
CAPITOLUL II
Licitatiile
Art. 5. -
Detinătorii de fond forestier proprietate publică, care valorifică masă
lemnoasă conform prevederilor prezentului regulament, denumiti în continuare organizatori,
sunt:
a) Regia Natională
a Pădurilor - Romsilva, care poate delega atributul de organizator unitătilor
din subordinea sa;
b) ceilalti
detinători legali de fond forestier proprietate publică: unităti
administrativ-teritoriale, unităti militare, Regia Autonomă “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat” si altele asemenea.
Art. 6. - (1)
Forma de licitatie care se utilizează este licitatia publică deschisă cu
preselectie.
(2) Licitatiile
pentru adjudecarea de masă lemnoasă pe termen lung din pădurile proprietate
publică a statului, administrate de Regia Natională a Pădurilor - Romsilva, se
desfăsoară în conformitate cu normele metodologice aprobate prin hotărâre a
Guvernului.
SECTIUNEA 1
Pregătirea
si organizarea licitatiilor
Art. 7. - (1)
Pregătirea licitatiilor de masă lemnoasă pe picior se face de către
organizatori, prin:
a) nominalizarea
partizilor care se vor licita din lista de partizi a anului de productie
respectiv;
b) întocmirea
caietului de sarcini.
(2) Caietul de
sarcini cuprinde:
a) lista
partizilor care se scot la licitatie;
b) fisa
tehnico-economică a fiecărei partizi; modelul de fisă tehnico-economică a
partizii se stabileste prin ordin al conducătorului autoritătii publice
centrale care răspunde de silvicultură;
c) alte conditii
si dispozitii legale care trebuie cunoscute si respectate de agentul economic
care exploatează masă lemnoasă.
(3) Caietul de
sarcini în original este pus la dispozitia solicitantilor, care, la cerere,
primesc copii conforme.
Art. 8. - (1)
Licitatiile de masă lemnoasă pe picior se organizează pentru partizi întregi,
constituite conform instructiunilor în vigoare.
(2) Licitatia
masei lemnoase fasonate în sortimente se desfăsoară pentru loturile constituite
conform normelor tehnice si înscrise în lista loturilor afisată, pentru care se
tine licitatia.
(3) În situatia în
care volumul pe piesă din sortimentele valoroase determină o valoare ridicată
de pornire la licitatie pentru lotul întreg, licitatia se poate realiza si pe
piese individuale.
(4) Pentru masa
lemnoasă fasonată în sortimente se nominalizează locatiile sau depozitele
situate în zone accesibile mijloacelor de transport.
Art. 9. - (1)
Organizatorii pregătesc licitatiile în functie de conditiile specifice, de
structura masei lemnoase si de perioadele de tăiere si scoatere a lemnului,
prevăzute de normele legale.
(2) Licitatiile
principale pentru masa lemnoasă pe picior se organizează după cum urmează:
a) în perioada
1-30 noiembrie, pentru minimum 40% din cota de masă lemnoasă a anului următor;
b) în perioada 1-31
martie, pentru diferenta până la 80% din cota anului curent;
c) în luna august,
pentru volumul de masă lemnoasă din rezerva de 20% rămas după efectuarea
precomptărilor.
(3) Pentru
partizile rămase neadjudecate la licitatiile organizate în conditiile prevăzute
la alin. (2) si care nu se pot exploata în conditiile prevăzute la art. 22
alin. (1) se organizează licitatii intermediare, respectându-se termenele
prevăzute la art. 2 si 11.
(4) Pentru
produsele accidentale apărute pe parcursul anului se organizează licitatii,
respectându-se termenele de valorificare stabilite prin normele tehnice si
realizându-se precomptările corespunzătoare.
(5) Licitatiile
pentru masa lemnoasă fasonată se organizează pe tot parcursul anului, corelat
cu volumul exploatat si cu perioadele permise pentru stocarea fiecărei specii.
Art. 10. - Pretul
de începere a licitatiei se stabileste de către organizator si se exprimă:
a) pentru masa
lemnoasă pe picior - în lei/m3, volum fără coaja lemnului de lucru;
b) pentru masa
lemnoasă fasonată:
- pentru
sortimentele de lemn rotund - în lei/m3, volum fără coajă;
- pentru celelalte
sortimente de materiale lemnoase - în lei/U.M. conventională.
Art. 11. - (1)
Anuntul privind organizarea licitatiei de masă lemnoasă pe picior se face de
către organizator, cu minimum 30 de zile calendaristice înainte de data tinerii
acesteia, cu exceptia licitatiilor intermediare si a celor pentru produse
accidentale care se anuntă cu minimum 10 zile calendaristice înainte de data
tinerii licitatiei. Anuntul se face prin presă, în cel putin două cotidiene,
dintre care unul local, prin Internet, prin afisare la sediul organizatorului,
precum si prin orice alte mijloace de comunicare.
(2) Anuntul
publicitar va cuprinde:
a) denumirea
organizatorului licitatiei, adresa sediului acestuia, numărul de telefon si de
fax;
b) locul, data si
ora la care se va tine preselectia;
c) locul, data si
ora tinerii licitatiei, precum si felul în care se face oferta, si anume prin
strigare sau în plic închis;
d) volumul de masă
lemnoasă, total si pe grupe de specii care se licitează.
(3) Anunturile
afisate la sediul organizatorului si prin Internet, în afara datelor din
anuntul publicitar, vor mai cuprinde:
a) lista
partizilor care se licitează;
b) pretul de
începere a licitatiei si treapta de licitare pentru fiecare partidă.
(4) Pentru masa
lemnoasă fasonată se aplică prevederile alin. (2), iar anunturile afisate la
sediul organizatorului si prin Internet vor cuprinde lista si volumul fără
coajă ale loturilor sau ale pieselor, pe grupe de specii, după caz, scoase la
licitatie, preturile de pornire si treptele de licitare.
Art. 12. - (1)
Agentilor economici care intentionează să participe la licitatie si doresc
informatii privitoare la cantitatea si calitatea masei lemnoase din partizile care
urmează a fi licitate li se va pune la dispozitie, la sediul organizatorului
licitatiei, documentatia de punere în valoare.
(2) În situatia în
care agentii economici îsi manifestă intentia de a viziona masa lemnoasă care
se licitează, acestia vor depune în scris o solicitare în acest sens la sediul
organizatorului, cu cel putin 15 zile înainte de data tinerii licitatiei.
(3) Organizatorul
va programa, în functie de solicitări, vizionarea masei lemnoase, în perioada
dintre ultimul termen de depunere a solicitării de vizionare si data
preselectiei.
(4) Vizionarea se
va programa, pentru toti solicitantii unei partizi sau ai unui lot, în aceeasi
zi.
(5) În situatia în
care un solicitant îsi manifestă intentia de a viziona mai multe partizi sau
loturi, programarea se va realiza astfel încât să se asigure participarea
acestuia la toate vizionările.
(6) Programarea
vizionărilor se va transmite prin mijloace operative: fax, telefon, e-mail si
altele asemenea, de către organizator, tuturor solicitantilor.
(7) În cazul în
care, în urma unei vizionări, agentul economic constată, prin metodele
stabilite prin normele tehnice, că masa lemnoasă nu corespunde cantitativ
si/sau calitativ, va înstiinta despre aceasta, în scris, organizatorul.
(8) Pentru
participarea la licitatie, agentii economici vor depune, cu cel putin 10 zile
înainte de data tinerii licitatiei, documentatia de preselectie, care va
cuprinde:
a) datele de
identificare a agentului economic: denumire, sediu, adresă, telefon, fax,
e-mail si altele asemenea;
b) numărul de
înregistrare al solicitării de participare la preselectie, din registrul de
corespondentă al agentului economic;
c) numele, în
clar, al conducătorului agentului economic, semnătura si stampila acestuia;
d) documentele de
existentă legală a firmei si certificatul de bonitate financiară, atât pentru
societătile de prelucrare a lemnului, cât si pentru cele de exploatare;
e) atestatul de
exploatare emis de comisia împuternicită în acest scop, numai pentru
societătile de exploatare;
f) cazierul tehnic
de exploatare a masei lemnoase al agentului economic, numai pentru societătile
de exploatare.
Art. 13. - (1)
Pentru admiterea la licitatie sau la negociere directă a agentilor economici,
preselectia acestora se organizează cu 5 zile calendaristice înainte de data
tinerii licitatiilor principale si cu 3 zile calendaristice înaintea
licitatiilor organizate pentru adjudecarea produselor accidentale sau a
licitatiilor intermediare.
(2) Comisia de
preselectie formată din 5 membri se numeste de către conducătorul
organizatorului licitatiei.
Secretariatul
comisiei se asigură de unul dintre membrii acesteia, desemnat de presedinte.
(3) Preselectia se
realizează prin analiza documentatiilor depuse de solicitanti.
(4) În urma
verificării documentatiei si a modului de îndeplinire a conditiilor prevăzute
la art. 3, comisia de preselectie eliberează, după caz:
a) confirmarea
scrisă, în care se precizează cantitatea maximă de masă lemnoasă ce va putea fi
adjudecată de agentul economic;
b) comunicarea
neadmiterii înscrierii agentului economic la licitatie, datorită neîndeplinirii
de către agentul economic a conditiilor prevăzute la art. 3 si/sau
nerespectării prevederilor contractelor încheiate anterior, reziliate în
conditiile legii.
(5) În cazul
unitătilor Regiei Nationale a Pădurilor - Romsilva, comisia de preselectie
organizată în cadrul unei unităti va comunica în timp util tuturor celorlalte
unităti si Institutului de Cercetări si Amenajări Silvice denumirea agentilor
economici neadmisi la preselectie si motivele respingerii lor, în vederea
respingerii acestora la preselectiile organizate pentru licitatiile de masă
lemnoasă organizate de celelalte unităti ale regiei, până la eliminarea
motivelor care au determinat respingerea.
(6) Cazierul
tehnic de exploatare prevăzut la art. 12 alin. (8) lit. f) este documentul care
se completează de către furnizorii de masă lemnoasă pe picior, cu ocazia
reprimirii fiecărei partizi pentru care a existat contract de masă lemnoasă cu
agentul economic respectiv, si de către institutiile cu atributii de control al
regimului silvic, în cazul în care reprezentantii acestora au aplicat
sanctiuni.
(7) Formularul de
cazier tehnic de exploatare a masei lemnoase se stabileste prin ordin al
conducătorului autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură si se
pune la dispozitie agentilor economici de către comisia de atestare prevăzută
la art. 3.
(8) Fiecare agent
economic atestat pentru activitatea de exploatare este obligat să pună la
dispozitie furnizorilor de masă lemnoasă pe picior, cu ocazia reprimirii
fiecărei partizi, si institutiilor cu atributii de control al regimului silvic
cazierul tehnic în vederea consemnării informatiilor solicitate de formular.
(9) Fiecare
furnizor de masă lemnoasă pe picior este obligat să facă consemnările cerute de
formular, pentru fiecare societate de exploatare cu care a încheiat contract de
livrare de masă lemnoasă pe picior. Această obligatie revine si institutiilor
cu atributii de control cu ocazia efectuării inspectiilor, în cazul în care
reprezentantii acestora au aplicat sanctiuni.
(10) Punctajele
acordate pentru sanctiunile penale si contraventionale aplicate agentilor
economici pentru nerespectarea regimului silvic, precum si numărul total de
puncte prevăzut pentru pierderea dreptului acestora de a participa la licitatii
pe o perioadă de un an se stabilesc prin ordin comun al conducătorului
autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură, al conducătorului
autoritătii publice centrale sub autoritatea căreia îsi desfăsoară activitatea
agentii economici care exploatează masa lemnoasă si al conducătorului
autoritătii publice centrale cu atributii de control al regimului silvic.
(11) În situatia
cumulării numărului total de puncte pentru abateri săvârsite prin nerespectarea
regimului silvic stabilit în conditiile prevăzute la alin. (10), consemnate în
cazierul tehnic de exploatare, agentul economic este suspendat pentru
participare la licitatii pentru o perioadă de un an calendaristic, începând cu
data de 1 ianuarie următoare datei acumulării numărului respectiv de puncte.
Art. 14. - (1)
Agentii economici admisi pentru licitatie sau negociere directă, în urma
preselectiei, sunt obligati să achite anterior orei anuntate pentru începerea
licitatiei sau negocierii directe respective, în contul organizatorului, prin
unul dintre instrumentele legale de plată, tariful de participare la licitatie,
stabilit de organizator pe baza cheltuielilor efective de organizare si
pregătire a licitatiei, fără ca acest tarif să fie prohibitiv sau să constituie
sursă de profit.
(2) Agentii
economici admisi, în urma preselectiei, pentru licitatie sau negociere directă
sunt obligati să facă dovada depunerii anterior datei tinerii licitatiei, în
contul organizatorului, a garantiei de 5% din valoarea de începere a licitatiei
pentru partizile, loturile sau piesele pentru care sunt înscrisi, prin unul
dintre instrumentele bancare legale. Dovada respectivă se depune la
secretariatul comisiei de licitatie anterior orei de începere a sedintei de
licitatie/negociere directă.
Prezentarea
dovezii de depunere a garantiei în timpul sedintei de licitatie/negociere
directă nu dă dreptul agentului economic respectiv să participe la
licitatie/negociere.
(3) Garantia se
restituie în termen de cel mult o zi lucrătoare agentului economic care nu
câstigă licitatia sau celui cu care nu se convine prin negociere directă.
(4) Garantia nu se
restituie în cazul agentului economic care câstigă licitatia sau agentului
economic cu care s-a convenit prin negociere directă, în următoarele cazuri:
a) în cazul
agentilor economici care încheie contractele în termen, valoarea garantiei se
va lua în calcul la plata primei facturi;
b) în cazul
agentilor economici care nu încheie contractele în termen, garantia încasată de
organizator rămâne la acesta, constituindu-se ca venit.
Art. 15. - (1)
Comisia de licitatie se numeste de conducătorul organizatorului si va fi
formată din 5-9 membri.
(2) Prin decizia
de numire a comisiei se stabileste si persoana care îndeplineste functia de
presedinte al comisiei.
SECTIUNEA a
2-a
Desfăsurarea
licitatiilor
Art. 16. - (1)
Licitatiile se desfăsoară la locul, data si la ora comunicate prin anuntul
publicitar.
(2) Licitatiile se
desfăsoară în sistemul clasic, cu participarea comisiei de licitatie si a
licitatorilor în aceeasi sală.
(3) Cu ocazia
fiecărei sedinte de licitatie se încheie proces-verbal de licitatie, în care se
consemnează obligatoriu:
membrii comisiei
de licitatie prezenti, licitatorii pentru fiecare partidă, lot sau, după caz,
piesă, reprezentantii oficiali ai acestora, mentionându-se numele si prenumele,
functia, numărul si data împuternicirii, pretul de pornire la licitatie,
treapta de licitare, ofertele făcute de licitatori, ultima ofertă făcută,
câstigătorul licitatiei.
(4) Sedintele de
licitatie se deschid prin prezentarea membrilor prezenti ai comisiei de
licitatie. Comisia de licitatie este legal întrunită dacă sunt prezente cel
putin trei pătrimi din numărul de membri ai acesteia.
Art. 17. - (1)
Licitatia cu strigare începe prin anuntarea partizii, lotului sau, după caz, a
piesei de către presedintele comisiei de licitatie, a pretului de începere a
licitatiei stabilit si a treptei de licitare, de maximum 5% din pretul de
începere a licitatiei rotunjit, în plus, la mii lei.
(2) Licitarea se
face prin anuntarea verbală a fiecărei oferte de către reprezentantii
împuterniciti ai agentilor economici participanti, într-un interval de timp
stabilit de comisia de licitatie, pentru fiecare strigare, dar care nu poate fi
mai mare de două minute.
(3) Este declarat
câstigător al licitatiei agentul economic care a oferit cel mai mare pret.
Art. 18. - (1)
Licitatia cu ofertă scrisă se face prin prezentarea ofertelor scrise în plic
închis si sigilat. Plicul cu oferta scrisă se introduce în alt plic care se
depune de către reprezentantul agentului economic la organizatorul licitatiei,
cu cel putin o zi lucrătoare anterior datei anuntate pentru tinerea licitatiei.
Plicurile depuse se înregistrează în registrul de corespondentă al
organizatorului.
(2) Licitatia cu
ofertă scrisă începe prin prezentarea participantilor, a numerelor de
înregistrare ale plicurilor sigilate, continând ofertele agentilor economici
atestati si admisi la licitatie. Participantii la licitatie au dreptul să
verifice dacă toate plicurile sunt sigilate si nedesfăcute.
(3) Comisia de
licitatie deschide plicurile depuse de agentii economici ofertanti, în prezenta
participantilor, comunică tuturor participantilor si înregistrează în
procesul-verbal preturile oferite pentru fiecare partidă.
(4) Este declarat câstigător
al licitatiei agentul economic care a oferit pretul cel mai mare.
Art. 19. - (1) La
sfârsitul sedintei de licitatie se comunică participantilor si se consemnează
în procesul-verbal al sedintei de licitatie data la care se poate semna
contractul de vânzare-cumpărare al masei lemnoase cu agentul economic
câstigător.
(2)
Procesul-verbal al sedintei de licitatie se semnează de către toti membrii
comisiei de licitatie prezenti si se semnează si se stampilează de
reprezentantii agentilor economici, inclusiv cu obiectiuni, dacă este cazul.
Pentru agentii economici ai căror reprezentanti refuză să semneze, secretarul
comisiei de licitatie va consemna motivele de refuz prezentate.
Art. 20. - (1)
Neîncheierea contractului de vânzarecumpărare a masei lemnoase adjudecate, în
termenul stabilit prin caietul de sarcini, din vina exclusivă a agentului
economic care a câstigat licitatia, atrage anularea licitatiei pentru masa
lemnoasă respectivă.
(2) Neîncheierea
contractului de vânzare-cumpărare a masei lemnoase în termenul stabilit prin
caietul de sarcini, din vina exclusivă a organizatorului, se sanctionează
potrivit dreptului comun. Totodată acesta va restitui agentului economic
garantia depusă.
Art. 21. - (1)
Licitatia nu poate avea loc dacă se prezintă un singur ofertant. În asemenea
situatii se va organiza o nouă licitatie, în conditiile prevăzute la art. 11.
Dacă la a doua licitatie se prezintă tot un singur cumpărător, partida se vinde
prin negociere directă, în conditiile prevăzute în prezentul regulament.
(2) Pentru masa
lemnoasă fasonată, în vederea evitării deprecierii, negocierea directă se poate
desfăsura la sfârsitul primei licitatii dacă se prezintă un singur ofertant.
Art. 22. - (1)
Masa lemnoasă pe picior care nu se vinde după două licitatii si nici prin
negociere, din lipsă de cumpărători, se poate exploata de către organizator
prin prestări de servicii de către agenti economici atestati pentru activitatea
de exploatare forestieră, angajati în conditiile legii, sau în regie proprie,
dacă îndeplinesc conditiile legale.
(2) Masa lemnoasă
fasonată în conditiile prevăzute la alin. (1) se valorifică conform
prevederilor prezentului regulament, cu exceptia lemnului de foc destinat
nevoilor locale.
CAPITOLUL III
Negocierea
directă
Art. 23. - (1)
Masa lemnoasă care nu a fost valorificată prin licitatie în conditiile
prevăzute la art. 21 se vinde prin negociere directă. Sedinta de negociere
directă se poate organiza după încheierea celei de-a doua licitatii în
situatiile prevăzute de art. 21 alin. (1) sau după încheierea primei licitatii
în situatiile prevăzute de art. 21 alin. (2).
(2) Tot prin
negociere directă se vinde si masa lemnoasă constituită din produsele prevăzute
la art. 25 alin. (1) si (2).
Art. 24. - (1)
Vânzarea masei lemnoase prin negociere directă se realizează de către comisia
constituită conform prevederilor art. 15.
(2) În cazul în
care la negocierea directă nu se obtine pentru partida respectivă cel putin
pretul de începere a licitatiei, aceasta se va exploata în conformitate cu
prevederile art. 22.
(3) Cu ocazia
negocierii directe, comisia de licitatie încheie un proces-verbal în care se
consemnează denumirea agentului economic participant, datele de identificare a
reprezentantului acestuia, partizile/loturile si volumul de masă lemnoasă negociat,
pretul pe partizi/loturi la care a fost negociată masa lemnoasă si data limită
pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare.
Art. 25. - (1)
Produsele accidentale apărute în cursul anului, în suprafata de pădure unde
este constituită partida contractată cu un agent economic, se pun în valoare cu
prioritate, conform instructiunilor în vigoare, si se contractează cu agentul
economic care exploatează partida respectivă, la pretul stabilit prin
negociere, în functie de specie, de structura dimensională si de calitatea
lemnului.
(2) Produsele
accidentale, altele decât cele mentionate la alin. (1), produsele de igienă
care prezintă pericol de depreciere a lemnului si de infestare a pădurilor,
precum si produsele accidentale rezultate din punerea în aplicare, în regim de
urgentă, a aprobărilor legale de defrisare emise cu scopul realizării unor
obiective sau lucrări de interes national, clasificate astfel de lege, anuntate
la licitatie conform art. 10, se vor vinde prin negociere directă agentilor economici
interesati, dacă după primul anunt nu se înscriu la licitatie cel putin 2
agenti economici.
(3) În caz de
lipsă de cerere, exploatarea produselor prezentate la alin. (2) se asigură în
regim de urgentă de către detinătorii de pădure, proprietate publică, în
conformitate cu prevederile art. 22.
Art. 26. - Regia
Natională a Pădurilor – Romsilva valorifică, prin licitatie sau negociere,
sortimente de material lemnos (lemn pentru celuloză si sortimente de lemn
mărunt), stabilite pe baza prevederilor actelor de punere în valoare, urmând ca
livrarea să se facă în cadrul graficelor de fasonare.
Art. 27. -
Prevederile art. 20 se aplică în mod corespunzător si în cazul negocierilor.
CAPITOLUL IV
Răspunderi
si sanctiuni
Art. 28. -
Constituie contraventii următoarele fapte:
a) modificarea
listei de partizi după alte criterii decât cele prevăzute la art. 2 alin. (4);
b) neincluderea în
caietul de sarcini al licitatiei a informatiilor prevăzute la art. 7 alin. (2)
sau refuzul de a pune la dispozitie solicitantilor caietul de sarcini;
c) admiterea la
licitatie a persoanelor juridice care nu îndeplinesc una sau mai multe conditii
prevăzute de prezentul regulament pentru a fi admise la licitatie;
d) necomunicarea
rezultatelor preselectiei, prevăzută de art. 13 alin. (4) si (5);
e) nerezolvarea,
din motive imputabile, a contestatiilor în termenul prevăzut de prezentul
regulament;
f) neasigurarea de
către organizatori a conditiilor prevăzute pentru vizionarea partizilor sau a
loturilor licitate;
g) necompletarea
sau completarea incorectă a cazierului tehnic de exploatare;
h) modificarea de
către organizator a datei, locului si/sau a orei de începere a licitatiei, după
comunicarea prin anuntul publicitar;
i) neîntocmirea
sau întocmirea incorectă ori incompletă, din eroare, a procesului-verbal de
licitatie prevăzut la art. 16 alin. (3) si/sau a procesului-verbal de negociere
prevăzut la art. 24 alin. (3);
j) acceptarea si
înregistrarea în cazul licitatiilor cu oferta scrisă în plic închis, de către
organizatori, a plicurilor cu oferte scrise, nesigilate sau desfăcute;
k) refuzul
neîntemeiat de a semna procesul-verbal de desfăsurare a licitatiei sau de
negociere;
l) neprezentarea
de către agentul economic a cazierului tehnic de exploatare, pentru completare,
reprezentantului furnizorului de masă lemnoasă sau reprezentantilor
institutiilor cu atributii de control al regimului silvic.
Art. 29. - (1)
Faptele prevăzute la art. 28 se sanctionează după cum urmează:
a) cu amendă de la
10.000.000 lei la 20.000.000 lei, faptele prevăzute la lit. a), b), d), e), f)
si k);
b) cu amendă de la
20.000.000 lei la 30.000.000 lei, faptele prevăzute la lit. c), g), h), i), j)
si l).
(2)
Contraventiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările
ulterioare.
Art. 30. -
Următoarele categorii de personal au calitatea de agent constatator si au
dreptul si obligatia să constate contraventiile prevăzute la art. 28 si să
aplice sanctiunile prevăzute la art. 29:
a) personalul
silvic de control, special abilitat;
b) ofiterii si
agentii de politie, precum si ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor, special abilitati;
c) personalul care
exercită controlul financiar al statului, inclusiv organele de control ale
Gărzii Financiare, pentru contraventiile prevăzute la art. 28 lit. c), h), i)
si j).
CAPITOLUL V
Dispozitii
finale
Art. 31. - (1)
Semnarea contractului de vânzare-cumpărare a masei lemnoase adjudecate prin
licitatie sau negociere va avea loc în termen de maximum 10 zile lucrătoare de
la data licitatiei, respectiv a negocierii directe.
(2) Autorizatiile
de exploatare se eliberează la începerea exploatării într-o partidă pentru
întreaga partidă.
(3) Predarea spre
exploatare se face pe postate delimitate exploatabile într-o lună, conform
esalonării. Procesul-verbal de predare spre exploatare a masei lemnoase
constituie document gestionar.
(4) În scopul asigurării
fondurilor necesare pentru acoperirea cheltuielilor legate de eventualele
prejudicii de natura celor prevăzute în art. 45 alin. 1 din Legea nr. 26/1996 -
Codul silvic, cu modificările si completările ulterioare, titularii
autorizatiilor de exploatare vor depune la emitentul autorizatiei de
exploatare, anticipat emiterii acesteia, o garantie echivalentă cu 5% din
valoarea lemnului, stabilită prin contractul de furnizare a masei lemnoase,
într-un cont special. Acest cont este purtător de dobândă, iar restituirea,
după caz, a sumei si a dobânzilor aferente se va face numai după reprimirea
parchetelor respective.
Art. 32. - Actele
de punere în valoare, caietele de sarcini, lista de partizi, precum si
contractele prevăzute de prezentul regulament se întocmesc în conformitate cu
prevederile normelor privind stabilirea termenelor, modalitătilor si
perioadelor de exploatare a masei lemnoase din păduri si din vegetatie
forestieră din afara fondului forestier national, aprobate prin ordin al
conducătorului autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură si cu
celelalte reglementări în vigoare.
Art. 33. - (1)
Detinătorii de fond forestier proprietate publică pot scoate la vânzare si
partizi pentru care nu sunt asigurate conditiile corespunzătoare pentru
transportul masei lemnoase exploatate ca urmare a stării drumurilor auto
forestiere si pentru care, prin contract, se convine ca lucrările de
întretinere si reparatie a acestora să fie executate de agentul economic
cumpărător si să fie plătite prin compensare cu valoarea masei lemnoase
contractate în urma licitatiilor/negocierilor, la preturile stabilite prin
deviz pentru repararea si/sau întretinerea drumurilor forestiere, întocmit de o
persoană fizică independentă autorizată sau o persoană juridică autorizată.
(2) Masa lemnoasă
neexploatată, rămasă pe picior sau doborâtă si nescoasă din parchete până la
sfârsitul anului, constituie cu prioritate resursă pentru anul următor. Aceasta
se va inventaria si, în functie de volumul neexploatat, se va reesalona la
tăiere, prin act aditional la contractul respectiv.
(3) Prin
reesalonare se va avea în vedere să nu se depăsească termenul de exploatare de
15 aprilie din anul de productie respectiv, în zona de câmpie, si 30 aprilie
din anul de productie respectiv, în zona de munte.
Art. 34. - (1)
Agentii economici participanti la preselectie sau la licitatie, care consideră
că au fost respinsi din motive neîntemeiate sau că nu au fost respectate
prevederilor prezentului rgulament, pot face contestatie. Contestatia se
formulează în scris, pe loc, si se adresează spre solutionare organizatorului
licitatiei. Conducătorul organizatorului licitatiei este obligat să ia măsuri
pentru solutionarea contestatiei, în termen de două zile lucrătoare de la data
depunerii ei, în cazul preselectiei, si în termen de 5 zile lucrătoare, în
cazul licitatiei.
(2) Dacă în urma
analizării contestatiei se stabileste că aceasta a fost întemeiată,
organizatorul anulează licitatia si ia măsuri pentru organizarea unei noi
licitatii, dispunând totodată măsuri de sanctionare corespunzătoare împotriva
celor vinovati.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin
schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 22 iunie 2003, respectiv la Zagreb
la 24 iunie si 1 august 2003, între Guvernul României si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de împrumut dintre România si
Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantării
Proiectului privind reforma în domeniul protectiei copilului, semnat la
Washington la 15 iulie 1998
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 4 din Ordonanta Guvernului
nr. 63/1998 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantării
Proiectului privind reforma în domeniul protectiei copilului, semnat la
Washington la 15 iulie 1998, aprobată prin Legea nr. 220/1998, cu modificările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentele convenite prin
schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 22 iunie 2003, respectiv la Zagreb
la 24 iunie si 1 august 2003, între Guvernul României, prin Ministerul
Finantelor Publice, si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare
la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantării Proiectului privind reforma în
domeniul protectiei copilului, semnat la Washington la 15 iulie 1998, ratificat
prin Ordonanta Guvernului nr. 63/1998, aprobată prin Legea nr. 220/1998, cu
modificările ulterioare, după cum urmează:
1. Se
înlocuieste data limită de tragere, mentionată la sectiunea 2.03 a articolului
II din acordul de împrumut, cu data de 30 septembrie 2003.
2. Paragraful 1
al anexei nr. 1 “Tragerea sumelor din împrumut” la acordul de împrumut se
modifică si va avea cuprinsul prezentat în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
p. Ministrul
afacerilor externe,
Cristian
Diaconescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 97.
ANEXĂ
(Anexa nr. 1 la acordul de împrumut)
1. Tabelul de mai
jos precizează categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele
împrumutului, alocarea sumelor împrumutului pe fiecare categorie si procentul
cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate din fiecare
categorie:
Categoria |
Suma din
împrumut alocată (exprimată în dolari S.U.A.) |
% de
cheltuieli pentru a fi finantat |
(1) Lucrări |
3.750.000 |
80% |
(2) Bunuri |
1.100.000 |
100% din cheltuieli externe, 100% din
cheltuieli locale (preturi franco-uzină) si 80% pentru
cheltuieli locale pentru alte articole procurate local |
(3) Servicii de consultantă, |
150.000 |
100% pregătirea personalului si sensibilizarea
opiniei publice |
(4) Nealocate |
0 |
|
TOTAL: |
5.000.000 |
|
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea numărului mediu maxim de
personal pentru agentii economici din industria de apărare care desfăsoară în
anul 2004 activităti conform prevederilor art. 10 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apărare
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 11 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apărare, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 44/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă numărul mediu maxim de personal pentru agentii economici din industria
de apărare care desfăsoară în anul 2004 activităti conform prevederilor art. 10
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 95/2002, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 44/2003, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar der
stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 99.
ANEXĂ
LISTA
privind
aprobarea numărului mediu maxim de personal pentru agentii economici din
industria de apărare care desfăsoară în anul 2004 activităti conform
prevederilor art. 10 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 95/2002 privind
industria de apărare, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
44/2003
Nr. crt. |
Denumirea
agentului economic |
Numărul
mediu maxim de personal |
1. |
Compania Natională “Romarm” - S.A. |
7.999 |
2. |
Societatea Comercială “Avioane Craiova” -
S.A. |
496 |
3. |
Societatea Comercială “Uzina Mecanică
Băbeni” - S.A. |
55 |
4. |
Societatea Comercială “Rompiro” - S.A.
Orăstie |
26 |
5. |
Societatea Comercială “Uzina Mecanică
Drăgăsani” - S.A. |
31 |
6. |
Societatea Comercială “Uzina Mecanică
Filiasi” - S.A. |
45 |
7. |
Societatea Comercială “Uzina Mecanică
Orăstie” - S.A. |
200 |
|
TOTAL: |
8.852 |
NOTĂ:
Numărul mediu
lunar de personal care desfăsoară la agentii economici din industria de apărare
activităti conform prevederilor art. 10 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 95/2002 privind industria de apărare, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 44/2003, se va stabili conform Hotărârii Guvernului nr.
1.597/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apărare, cu încadrarea în
numărul mediu maxim anual de 8.852.
Drepturile
salariale aferente personalului prevăzut în prezenta listă cuprind si
indemnizatiile de concediu de odihnă, de incapacitate temporară de muncă si
drepturile aferente preavizelor acordate potrivit legii.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004,
pentru judetul Alba
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 30 alin. (3) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art. 25
lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru bugetele locale pe anul 2004 cu suma de 5,9 miliarde lei pentru judetul Alba, din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, si alocarea acesteia Consiliului Local al Orasului Zlatna, pentru suplimentarea bugetului local la capitolul “Asistentă socială, ajutoare si indemnizatii”.
Art. 2. -
Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către ordonatorul principal de
credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. -
Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 5 februarie 2004.
Nr. 104.