MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 33 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 15 ianuarie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.601/2003. - Hotărâre privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Deseuri Radioactive
1.605/2003. - Hotărâre privind modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 71/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea procedurilor ce se utilizează în procesul de evaluare a conformitătii produselor din domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, si a regulilor de aplicare si utilizare a marcajului national de conformitate CS
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
5.441/2003.- Ordin al ministrului educatiei, cercetării si
tineretului privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al
Comisiei pentru Manifestări Stiintifice si Expozitionale
1. - Ordin al directorului general al Biroului Român de
Metrologie Legală privind modificarea art. 2 din Ordinul directorului general
al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 138/2003 privind aprobarea Normei de
metrologie legală NML 009-03 “Taximetre electronice”
7. -
Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului pentru
modificarea art. 20 din Instructiunile privind examinarea medicală si
psihologică a personalului din transporturi cu responsabilităti în siguranta
circulatiei si a navigatiei, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor
publice, transporturilor si locuintei nr. 447/2003
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Deseuri Radioactive
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 11 si al art.
33 din Ordonanta Guvernului nr.
11/2003 privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv depozitarea definitivă, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
320/2003,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive, denumită în continuare ANDRAD,
persoană juridică în subordinea Ministerului Economiei si Comertului, este
autoritatea competentă în domeniul coordonării la nivel national a procesului
de gestionare în sigurantă a combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv a depozitării definitive.
(2)
ANDRAD are sediul în localitatea Mioveni, Str. Câmpului nr. 1, C.P. nr. 78,
judetul Arges.
Art.
2. - ANDRAD are ca obiect de activitate coordonarea la nivel national a
procesului de gestionare în sigurantă atât a combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive, rezultate din operarea reactorilor nucleari de putere
si/sau de cercetare, dezafectarea instalatiilor nucleare si radiologice, cât si
a deseurilor radioactive provenite din aplicatiile tehnicilor si tehnologiilor
nucleare în industrie, medicină, agricultură si în alte domenii de interes
socioeconomic, inclusiv depozitarea definitivă a acestora.
Art.
3. - ANDRAD are următoarele competente:
a)
propune Agentiei Nucleare, spre aprobare, Strategia natională pe termen mediu
si lung privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv depozitarea definitivă si dezafectarea instalatiilor
nucleare si radiologice, denumită în continuare Strategie natională, si
Planul anual de activităti, denumit în continuare PAA;
b)
prin reprezentanti împuterniciti constată contraventiile si aplică sanctiunile
prevăzute de art. 29 din Ordonanta Guvernului nr.
11/2003 privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv depozitarea definitivă, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
320/2003;
c)
emite norme care cuprind cerinte si specificatii tehnice privind gestionarea
combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv cele
rezultate din dezafectarea obiectivelor si instalatiilor nucleare si
radiologice, precum si depozitarea definitivă.
Art.
4. - (1) Patrimoniul initial al ANDRAD se constituie prin preluarea unei părti
din patrimoniul Sucursalei Cercetări Nucleare din Pitesti, denumită în
continuare SCN, din cadrul Regiei Autonome pentru Activităti Nucleare
Drobeta-Turnu Severin, denumită în continuare RAAN.
(2)
Valoarea bunurilor preluate de ANDRAD în administrare, potrivit alin. (1), este
de 19.337 milioane lei, elementele de identificare a acestora fiind prevăzute
în anexa nr. 1.
(3)
Predarea-preluarea bunurilor prevăzute la alin. (1) se face pe bază de protocol
încheiat între RAAN si ANDRAD, în termen de 60 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
(4)
Patrimoniul RAAN se diminuează în mod corespunzător.
Art.
5. - Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare a ANDRAD, prevăzut în
anexa nr. 2.
Art.
6. - (1) ANDRAD este condusă de un consiliu de administratie compus din 5
membri.
(2)
Consiliul de administratie al ANDRAD se aprobă prin ordin al ministrului
economiei si comertului.
Art.
7. - Pentru anul 2003 numărul maxim de posturi al personalului ANDRAD angajat
cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată este de 15, inclusiv
presedintele. Salarizarea personalului ANDRAD se face în conditiile prevăzute
de lege pentru salarizarea personalului din institutiile publice finantate
integral din venituri proprii.
Art.
8. - (1) Finantarea activitătii ANDRAD se face din venituri constituite din:
a)
contributii directe anuale ale titularilor de autorizatii, stabilite prin
hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Economiei si Comertului;
b) donatii,
sponsorizări, asistentă financiară acordată de persoane fizice si juridice,
publice sau private, organizatii internationale;
c)
alte surse de finantare aprobate de Guvern.
(2)
Cheltuielile curente si de capital ale ANDRAD se finantează din veniturile
constituite în conformitate cu prevederile alin. (1).
(3) În
anul 2003 cheltuielile curente si de capital ale ANDRAD se finantează din
contributiile titularilor de autorizatii conform prevederilor legale; în
completare ANDRAD va putea utiliza si împrumuturi fără dobândă, acordate
conform Legii nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare.
Art.
9. - Modul de colectare a contributiilor directe anuale ale titularilor de
autorizatii si de utilizare a veniturilor se reglementează prin norme
metodologice elaborate de către ANDRAD, în termen de 60 de zile de la intrarea
în vigoare a prezentei hotărâri, si aprobate prin ordin comun al ministrului
economiei si comertului si al ministrului finantelor publice.
Art.
10. - ANDRAD are în dotare un număr de două autoturisme si un laborator mobil
de supraveghere transport, iar consumul de carburant aferent se stabileste
potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art.
11. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
12. - Anexa nr. 2 lit. A “Unităti care functionează în subordinea si în
coordonarea Ministerului Economiei si Comertului”, pct. II, la Hotărârea
Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7
iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se completează cu
pozitia nr. 6 cu următorul cuprins:
“6.
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 decembrie 2003.
Nr. 1.601.
ANEXA Nr. 1
SITUATIA
bunurilor
preluate în administrare de ANDRAD
Nr. crt. |
Persoana
juridică de la care se transmit bunurile |
Persoana
juridică care preia
bunurile |
Situatia
juridică a bunurilor |
Datele de
identificare a bunurilor |
1. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Corp clădire P+1: suprafata construită =
1.122 m2 suprafata desfăsurată = 1.152 m2 |
2. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Dotări mobilier |
3. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Sisteme de detectie si semnalizare a
incendiului |
4. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Sistem centralizat pentru controlul
accesului |
5. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Sistem de supraveghere cu TVCI |
6. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Sistem de transmisie voce-date, inclusiv
tehnică de calcul |
7. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Sistem de climatizare |
8. |
Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (RAAN) |
Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive (ANDRAD) |
Patrimoniul RAAN |
Autoturism |
REGULAMENT
de
organizare si functionare a Agentiei Nationale pentru Deseuri Radioactive
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. - Agentia Natională pentru Deseuri Radioactive, denumită în continuare ANDRAD,
se organizează si functionează în temeiul prevederilor Ordonantei
Guvernului nr.
11/2003 privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv depozitarea definitivă, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
320/2003, si ale prezentului regulament.
Art.
2. - ANDRAD este persoană juridică în subordinea Ministerului Economiei si
Comertului, denumit în continuare
M.E.C., cu sediul în localitatea Mioveni,
Str. Câmpului nr. 1, C.P. nr. 78, judetul Arges.
CAPITOLUL
II
Obiect
de activitate, atributii si responsabilităti
Art.
3. - ANDRAD are ca obiect de activitate coordonarea la nivel national a
procesului de gestionare în sigurantă atât a combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive, rezultate din operarea reactorilor nucleari de putere
si/sau de cercetare, dezafectarea instalatiilor nucleare, cât si a deseurilor
radioactive provenite din aplicatiile tehnicilor si tehnologiilor nucleare în
industrie,
medicină, agricultură si în alte
domenii de interes socioeconomic, inclusiv depozitarea definitivă a acestora.
Art.
4. - (1) Pentru realizarea obiectului său de activitate ANDRAD are următoarele
atributii:
1.
Pentru activităti de coordonare la nivel national a procesului de gestionare în
sigurantă a combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive:
a)
elaborează Strategia natională pe termen mediu si lung privind gestionarea
combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv depozitarea
definitivă si dezafectarea instalatiilor nucleare si radiologice, denumită în
continuare Strategie natională, si o transmite spre aprobare Agentiei
Nucleare;
b)
elaborează si transmite spre aprobare ministerului coordonator, în baza
Strategiei nationale, Planul anual de activităti, denumit în continuare PAA,
si sursele de finantare aferente privind coordonarea la nivel national a
procesului de gestionare a combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv depozitarea definitivă si dezafectarea instalatiilor
nucleare si radiologice;
c) asigură
constituirea si actualizarea anuală a unei baze de date nationale privind
cantitătile, tipurile de deseuri radioactive si de combustibil nuclear uzat
generate, inclusiv cele rezultate din dezafectarea instalatiilor nucleare;
d)
analizează datele relevante privind caracteristicile combustibilului nuclear
uzat si a deseurilor radioactive rezultate din exploatarea instalatiilor
nucleare;
e)
întocmeste anual un inventar la nivel national privind cantitătile si tipurile
de deseuri radioactive si de combustibil nuclear uzat generate, în vederea
elaborării PAA;
f)
elaborează proceduri si norme tehnice specifice pentru toate etapele
gestionării combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv
depozitarea finală si dezafectarea instalatiilor nucleare si radiologice;
g)
coordonează elaborarea studiilor de fezabilitate si de amplasament,
proiectarea, constructia, punerea în functiune si exploatarea depozitelor
definitive de combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
h)
coordonează toate etapele procesului de dezafectare a instalatiilor nucleare si
radiologice;
i)
asigură direct sau prin terti protectia fizică a depozitelor definitive de
combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
j)
colaborează cu autoritătile nationale cu competente în domeniul nuclear;
k)
cooperează cu institutii similare din străinătate în vederea utilizării celor
mai noi tehnologii privind depozitarea definitivă a combustibilului nuclear
uzat si a deseurilor radioactive;
l)
colaborează cu titularii de autorizatii pentru activităti nucleare emise
conform Legii nr.
111/1996 privind desfăsurarea în sigurantă a activitătilor nucleare,
republicată, cu modificările ulterioare, si verifică, în colaborare cu Comisia
Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare, modul de aplicare de către
acestia a prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
11/2003, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
320/2003, si ale Legii nr.
105/1999 pentru ratificarea Conventiei comune asupra gospodăririi în
sigurantă a combustibilului uzat si asupra gospodăririi în sigurantă a
deseurilor radioactive, adoptată la Viena la 5 septembrie 1997.
2.
Pentru activităti privind depozitarea definitivă a combustibilului nuclear uzat
si a deseurilor radioactive:
a)
asigură înfiintarea depozitelor definitive de combustibil nuclear uzat si de
deseuri radioactive;
b)
coordonează elaborarea studiilor de fezabilitate si de amplasament,
proiectarea, constructia, punerea în functiune si exploatarea depozitelor
finale de combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
c)
gestionează depozitele definitive de combustibil nuclear uzat si de deseuri
radioactive;
d)
asigură, în mod direct sau prin terti, protectia fizică a depozitelor
definitive de combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
(2)
Pentru aprobarea Strategiei nationale de către Agentia Nucleară, ANDRAD asigură
transpunerea în PAA a prevederilor si principiilor specifice gestionării
deseurilor radioactive si dezafectării, prevăzute în Strategia natională de
dezvoltare a domeniului nuclear în România si a Planului de actiune pentru
implementarea acestei strategii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.259/2002.
(3)
ANDRAD exercită atributiile de gestionare a combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive în cazul declansării procedurii de lichidare judiciară
sau al imposibilitătii continuării activitătii de către titularul de
autorizatie, până la stabilirea noului titular de autorizatie nucleară.
(4)
ANDRAD îndeplineste si alte atributii prevăzute de lege sau stabilite de
ministrul economiei si comertului.
Art.
5. - (1) ANDRAD, în realizarea obiectului său de activitate stabilit prin
Ordonanta Guvernului nr.
11/2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 320/2003,
răspunde de modul de organizare si desfăsurare a activitătilor de:
a)
depozitare definitivă a combustibilului nuclear uzat produs de functionarea
reactorilor energetici si de cercetare;
b)
depozitare definitivă a deseurilor radioactive produse de activitătile nucleare
industriale din energetica nucleară;
c)
depozitare definitivă a deseurilor radioactive produse de activitătile nucleare
din industrie, medicină, agricultură si alte aplicatii ale radioizotopilor;
d)
depozitare definitivă a deseurilor radioactive produse de activitătile de
dezafectare a obiectivelor si instalatiilor nucleare;
e)
depozitare definitivă a deseurilor radioactive produse de activitătile de
minerit si prelucrare a minereurilor de uraniu si toriu.
(2)
ANDRAD răspunde de constituirea, actualizarea si securitatea Bazei nationale de
date privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, care este patrimoniu public strategic si rămâne la dispozitia
statului. În acest scop ANDRAD utilizează mijloace si tehnici avansate de
evidentă, păstrare si securizare pentru perioade de arhivare de ordinul sutelor
de ani.
CAPITOLUL
III
Conducerea
ANDRAD
Art.
6. - ANDRAD este condusă de un consiliu de administratie compus din 5 membri,
din care fac parte:
a)
presedintele ANDRAD, care este si presedintele consiliului de administratie;
b) un
reprezentant al M.E.C.;
c) un
reprezentant al Agentiei Nationale pentru Energie Atomică;
d) 2
reprezentanti ai principalilor generatori de deseuri radioactive.
Art.
7. - (1) Consiliul de administratie se întruneste lunar sau ori de câte ori
este necesar, la convocarea presedintelui sau la solicitarea unei treimi din
numărul membrilor săi.
(2)
Activitatea consiliului de administratie se desfăsoară în conformitate cu
propriul regulament de organizare si functionare, aprobat prin decizie a
presedintelui acestuia.
Art.
8. - (1) Membrii Consiliului de administratie al ANDRAD si presedintele
acestuia sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului economiei si
comertului pe o perioadă de 5 ani. Numirile membrilor prevăzuti la lit. b), c)
si d) ale art. 6 se fac ca urmare a propunerilor conducerii institutiilor de la
care acestia provin.
(2)
Membrii consiliului de administratie sunt cetăteni români si:
a) îsi
păstrează calitatea de angajat la institutia de la care provin si toate
drepturile si obligatiile ce derivă din această calitate;
b)
sunt plătiti pentru activitatea desfăsurată în această calitate cu o
indemnizatie lunară stabilită de consiliul de administratie, care nu poate fi
mai mare de 20% din salariul de bază al presedintelui ANDRAD.
(3)
Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie:
a) cei
care au suferit condamnări;
b) cei
care, personal ori sotul sau sotia, copiii ori rudele până la gradul al doilea
inclusiv, sunt patroni, asociati, directori sau detin alte functii de conducere
la societătile comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care
agentia se află în relatii economice directe.
Art.
9. - Consiliul de administratie are, în principal, următoarele
responsabilităti, atributii si competente:
a)
avizează modificarea structurii organizatorice si functionale a ANDRAD,
înfiintarea, desfiintarea si comasarea compartimentelor din structură;
b)
avizează Strategia natională si PAA si le supune aprobării Agentiei Nucleare;
c)
analizează si avizează proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al ANDRAD,
care se depune la M.E.C. în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
d)
avizează criteriile de eligibilitate si metodologiile de selectare, aprobare si
promovare a proiectelor finantate din bugetul ANDRAD aferent activitătilor
prevăzute în PAA;
e)
analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor
legale, cheltuielile pentru dezvoltare: cercetare, proiectare, investitii, care
urmează a fi realizate de ANDRAD în conformitate cu PAA;
f)
răspunde pentru modul de administrare a întregului patrimoniu, pentru
integritatea acestuia, precum si pentru modul de utilizare a mijloacelor
financiare ale ANDRAD, potrivit legii;
g)
aprobă mandatul comisiei pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
h)
aprobă regulamentul intern si statul de personal;
i)
aprobă criteriile si componenta comisiei de concurspentru ocuparea posturilor
de conducere din cadrul ANDRAD;
j)
aprobă orice alte hotărâri si dispune măsuri privind activitatea ANDRAD, cu
exceptia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
Art.
10. - (1) Presedintele reprezintă ANDRAD în raporturile cu ministerele, cu
autoritătile si organele de specialitate ale administratiei publice centrale, cu
autoritătile administratiei publice locale, cu alte autorităti si institutii
publice centrale si locale, precum si cu alte persoane juridice si persoane
fizice, române si străine.
(2) În
exercitarea atributiilor sale, presedintele emite decizii, inclusiv cele
referitoare la cerinte si specificatii tehnice privind gestionarea
combustibilului nuclear uzat, a deseurilor radioactive si a celor rezultate din
dezafectarea obiectivelor si instalatiilor nucleare, precum si depozitarea
finală.
(3)
Deciziile de interes general pentru generatorii de deseuri radioactive se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
11. - Presedintele ANDRAD are următoarele atributii principale:
a)
aprobă strategiile, programele de activitate si programele de cooperare ale
ANDRAD;
b)
asigură elaborarea Strategiei nationale si a PAA si le supune aprobării conform
prevederilor legale;
c)
asigură elaborarea criteriilor de eligibilitate si metodologiile de selectare,
aprobare si promovare a proiectelor finantate din bugetul ANDRAD aferent
activitătilor prevăzute în PAA;
d)
urmăreste respectarea prevederilor legale privind colectarea si utilizarea
sumelor reprezentând contributiile directe ale titularilor de activităti,
precum si managementul proiectelor finantate conform prevederilor art. 18 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/2003, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr.
320/2003;
e)
asigură elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli, precum si a raportului
anual de activitate, care se supun aprobării conform legii;
f)
aprobă, în limitele competentelor stabilite conform legii, eliberarea de
fonduri bănesti din bugetul ANDRAD aferent activitătilor prevăzute în PAA;
g)
informează periodic M.E.C. asupra stadiului implementării Strategiei nationale
si PAA;
h)
participă, împreună cu specialisti din cadrul M.E.C., la elaborarea proiectelor
de acte normative, în vederea armonizării acestora cu legislatia Uniunii
Europene, cu consultarea entitătilor specializate în domeniu;
i)
acordă delegările de competentă si împuternicirile de reprezentare personalului
ANDRAD;
j)
aprobă angajările, promovările, retrogradările, detasările, numirile si
eliberările din functie ale personalului, cu respectarea dispozitiilor legale
în vigoare;
k)
aprobă deplasările în străinătate ale personalului ANDRAD;
l)
negociază si semnează cu reprezentantii salariatilor contractul colectiv de
muncă;
m)
coordonează activitatea directiilor si a celorlalte compartimente aflate în
subordinea sa.
CAPITOLUL
IV
Structura
organizatorică si personalul ANDRAD
Art.
12. - ANDRAD poate avea în structură directii, servicii, birouri si alte
compartimente necesare realizării obiectului său de activitate.
Art.
13. - (1) Structura organizatorică, precum si modificările din cadrul acesteia
se aprobă prin ordin al ministrului economiei si comertului.
(2)
Presedintele ANDRAD stabileste relatiile dintre compartimentele aflate în
structura acesteia, precum si relatiile lor cu tertii si le poate acorda
împuterniciri de reprezentare în numele ANDRAD.
Art.
14. - Conducătorii compartimentelor din structura ANDRAD răspund în fata
presedintelui acesteia de îndeplinirea tuturor atributiilor,
responsabilitătilor si competentelor ce le revin.
Art.
15. - Atributiile conducătorilor compartimentelor ANDRAD, precum si modul de
functionare a acestora se aprobă prin decizie a presedintelui ANDRAD.
Art.
16. - (1) Structura personalului, numărul salariatilor pentru fiecare directie
si compartiment, precum si drepturile si obligatiile acestora, inclusiv sub
aspectul salarizării, se stabilesc, în conditiile legii, prin decizie a
presedintelui ANDRAD.
(2) Pe
lângă personalul propriu încadrat pe perioadă nedeterminată, ANDRAD poate
utiliza si personal detasat pe perioadă limitată din alte institutii publice
sau unităti de productie ori cercetare din domeniul nuclear, precum si personal
angajat pe o perioadă determinată sau prin cumul de functii de la alte unităti
de profil, potrivit legii.
(3)
Angajarea personalului se face pe posturile vacante, prin concurs sau examen,
în conditiile legii, pe criteriul aptitudinilor si al competentei profesionale.
Art.
17. - Salarizarea personalului ANDRAD se face în conditiile prevăzute de lege
pentru salarizarea personalului din institutiile publice finanatate integral
din venituri proprii.
Art.
18. - (1) Personalul angajat de către ANDRAD de la unităti de productie sau
cercetare ori din institutii din domeniul nuclear îsi păstrează toate
drepturile avute până la negocierea unui nou contract colectiv de muncă.
(2) Personalul ANDRAD beneficiază, în conditiile legii, de încadrarea în conditii speciale si deosebite de muncă si de categorii nucleare, în functie de zonele de risc în care îsi desfăsoară activitatea.
CAPITOLUL
V
Bugetul
de venituri si cheltuieli, relatii financiare
Art.
19. - (1) Bugetul de venituri si cheltuieli al ANDRAD se aprobă în conditiile
legii.
(2)
Veniturile constituite în conformitate cu prevederile art. 17 din Ordonanta
Guvernului nr.
11/2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 320/2003.
(3) Bugetul
de venituri si cheltuieli anual cuprinde categoriile de cheltuieli necesare
pentru finantarea activitătilor cuprinse în PAA, precum si pe cele privind
functionarea ANDRAD în vederea îndeplinirii atributiilor.
(4)
ANDRAD propune anual sumele necesare pentru finantarea activitătilor cuprinse
în PAA privind coordonarea la nivel national a procesului de gestionare a
combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv depozitarea
definitivă si dezafectarea instalatiilor nucleare.
(5)
Finantarea activitătilor cuprinse în PAA se realizează pe bază de contracte
încheiate de ANDRAD cu furnizorii de produse si servicii, autorizati conform
legii.
Art.
20. - (1) Sumele încasate de ANDRAD din vânzarea sau valorificarea materialelor
rezultate în urma demolării, dezmembrării sau dezafectării, în conditiile
prevăzute de lege, a unor mijloace fixe ori din vânzarea unor bunuri materiale
care îi apartin, rămân la dispozitia ANDRAD în vederea realizării de
investitii, în conformitate cu art. 77 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare.
(2)
Sumele încasate prin aplicarea sanctiunilor prevăzute la art. 29 din Ordonanta
Guvernului nr.
11/2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
320/2003, se fac venit la bugetul de stat în cotă de 75%, diferenta
revenind ANDRAD în conditiile Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările ulterioare.
(3)
Reprezentantii ANDRAD care constată si aplică sanctiunile sunt împuterniciti ca
agenti constatatori, prin decizie a presedintelui ANDRAD, si pot efectua
controale la titularii de autorizatii nucleare.
CAPITOLUL
VI
Dispozitii
finale
Art. 21. -
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament,
ANDRAD va prezenta, pentru aprobare prin ordin al ministrului economiei si
comertului, regulamentul privind activitătile specifice si limitele de
competentă în relatiile cu alte autorităti publice, relatiile cu titularii de
autorizatii nucleare si procedurile de raportare.
privind modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 71/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea procedurilor ce se utilizează în procesul de evaluare a conformitătii produselor din domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, si a regulilor de aplicare si utilizare a marcajului national de conformitate CS
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
I. - Hotărârea
Guvernului nr.
71/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea
procedurilor ce se utilizează în procesul de evaluare a conformitătii
produselor din domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, si a regulilor de
aplicare si utilizare a marcajului national de conformitate CS, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 119 din 14 februarie 2002, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. Titlul hotărârii va avea
următorul cuprins:
pentru aprobarea Normelor metodologice privind modulele utilizate
în diferite faze ale procedurilor de evaluare a conformitătii produselor din
domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea
conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, si a
regulilor de aplicare si utilizare a marcajului european de conformitate CE”
2. Articolul
1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind modulele utilizate în diferite faze ale procedurilor de evaluare a conformitătii produselor din domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, si a regulilor de aplicare si utilizare a marcajului european de conformitate CE, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.”
2. Titlul anexei va avea următorul
cuprins:
“NORME METODOLOGICE
privind modulele utilizate în diferite faze ale procedurilor de
evaluare a conformitătii produselor din domeniile reglementate, prevăzute în
Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările
si completările ulterioare, si a regulilor de aplicare si utilizare a
marcajului european de conformitate CE”
4. Articolul
1 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art. 1. -
Prezentele norme metodologice stabilesc modulele utilizate în diferite faze ale
procedurilor de evaluare a conformitătii produselor din domeniile reglementate,
prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, si a regulilor de aplicare si utilizare a marcajului
european de conformitate CE.”
5. Articolul
2 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art.
2. - Autoritătile competente stabilesc în reglementările tehnice procedurile
pentru evaluarea conformitătii produselor, conform prevederilor prezentelor
norme metodologice.”
6. Articolul
3 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art.
3. - Procedurile de evaluare a conformitătii se pot abate de la module numai
atunci când cerintele specifice dintr-o reglementare tehnică impun acest lucru.
Aceste abateri trebuie să fie limitate si trebuie să fie explicit justificate
în reglementarea tehnică respectivă.”
7. Articolul
6 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art.
6. - Aplicarea si utilizarea marcajului european de conformitate CE, denumit în
continuare marcaj CE, se bazează pe regulile generale prevăzute în anexa
nr. 3.”
8. După
articolul 7 din anexă se introduce un nou articol, articolul 71, cu următorul cuprins:
“Art.
71. - Termenii utilizati în
prezenta hotărâre se definesc conform prevederilor art. 4 din Legea nr.
608/2001, cu modificările si completările ulterioare.”
9. Titlul
anexei nr. 1 la normele metodologice va avea următorul cuprins: “Criterii
generale pentru selectarea si utilizarea procedurilor”
10. Punctul
2.2.3 din anexa nr. 2 la normele metodologice va avea următorul cuprins:
.2.2.3.
În situatia în care nici producătorul si nici reprezentantul său autorizat nu
au domiciliul sau sediul în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene,
obligatia de a detine si de a pune la dispozitie organelor de control, la
cerere, documentatia tehnică revine persoanei care introduce produsele pe
piată.”
11. Punctul
4.9.3 din anexa nr. 2 la normele metodologice va avea următorul cuprins:
“4.9.3.
În situatia în care nici producătorul si nici reprezentantul său autorizat nu
au domiciliul sau sediul în România sau într-un stat membru al Uniunii
Europene, obligatia de a detine si de a pune la dispozitie organelor de
control, la cerere, documentatia tehnică revine persoanei care introduce
produsele pe piată.”
12. Punctul
5.3.3 din anexa nr. 2 la normele metodologice va avea următorul cuprins:
“5.3.3.
În situatia în care nici producătorul si nici reprezentantul său autorizat nu
au domiciliul sau sediul în România sau într-un stat membru al Uniunii
Europene, obligatia de a detine si de a pune la dispozitie organelor de
control, la cerere, documentatia tehnică revine persoanei care introduce
produsele pe piată.”
13. Punctul
6.3.2.3 din anexa nr. 2 la normele metodologice va avea următorul cuprins:
“6.3.2.3.
Documentatia privind sistemul calitătii prevăzută la punctul 6.3.1 contine o
descriere a următoarelor aspecte:
a)
obiectivele legate de calitate si structura organizatorică a agentului
economic, responsabilitătile si atributiile conducerii acestuia cu privire la
calitatea produselor;
b)
procesul de fabricatie, tehnicile de control si de asigurare a calitătii,
precum si procesele si măsurile sistematice care vor fi utilizate;
c)
încercările si testările care vor fi efectuate înainte, în timpul si după
procesul de fabricatie, precum si frecventa lor;
d)
înregistrările privind calitatea, cum ar fi: rapoartele de inspectie,
rezultatele încercărilor si datele de testare, rezultatele etalonărilor,
rapoartele privind calificarea personalului implicat;
e)
mijloacele de urmărire a realizării calitătii produselor, precum si a
functionării efective a sistemului calitătii.”
14. Punctul
7.3.2.2 din anexa nr. 2 la normele metodologice va avea următorul cuprins:
“7.3.2.2.
Documentatia privind sistemul calitătii prevăzută la punctul 7.3.1 contine o
descriere a următoarelor aspecte:
a)
obiectivele legate de calitate si structura organizatorică a agentului
economic, responsabilitătile si atributiile conducerii acestuia cu privire la
calitatea produselor;
b)
examinările si încercările care vor fi efectuate după procesul de productie;
c)
mijloacele de urmărire a functionării efective a sistemului calitătii;
d)
înregistrările privind calitatea, cum ar fi: rapoartele de inspectie si rezultatele
încercărilor, rezultatele etalonărilor, rapoartele privind calificarea
personalului implicat.”
15. Titlul
punctului 10 din anexa nr. 2 la normele metodologice va avea următorul cuprins:
“10. Asigurarea totală a calitătii. Modulul H”
16. Anexa
nr. 3 la normele metodologice se înlocuieste cu anexa nr. 1 la prezenta
hotărâre.
17. Anexa
nr. 4 la normele metodologice se înlocuieste cu anexa nr. 2 la prezenta
hotărâre.
18. În
cuprinsul hotărârii si al normelor metodologice formulările si sintagmele următoare
se înlocuiesc după cum urmează:
a)
“producătorul sau reprezentantul său autorizat cu sediul în România”, cu
“producătorul sau reprezentantul său autorizat”;
b)
“marcajul CS”, cu “marcajul CE”;
c)
“examinarea CS”, cu “examinarea EC”;
d)
“supravegherea CS”, cu “supravegherea”.
Art.
II. - Hotărârea
Guvernului nr.
71/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea
procedurilor ce se utilizează în procesul de evaluare a conformitătii
produselor din domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, si a regulilor de
aplicare si utilizare a marcajului national de conformitate CS, cu modificările
si completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
Bucuresti, 23 decembrie 2003.
Nr. 1.605.
ANEXA Nr. 1
pentru
aplicarea si utilizarea marcajului CE
1.
Marcajul CE aplicat produselor din domeniile reglementate semnifică faptul că
persoana fizică sau juridică care a aplicat sau care a răspuns de aplicarea
marcajului respectiv a verificat conformitatea produsului cu toate cerintele
esentiale aplicabile acestuia si că produsul a fost supus procedurilor de
evaluare a conformitătii, prevăzute de reglementările tehnice aplicabile.
2.
Conformitatea prevăzută la pct. 1 nu se rezumă numai la cerintele esentiale
privind siguranta, sănătatea publică, protectia consumatorului si altele
asemenea, reglementările tehnice putând impune si alte obligatii specifice care
nu sunt parte a cerintelor esentiale.
3. În
cazul în care una sau mai multe reglementări tehnice permit producătorului ca
într-o perioadă de tranzitie să opteze pentru un anumit regim pe care să îl
aplice produsului, marcajul CE semnifică conformitatea numai cu prevederile
reglementărilor tehnice aplicate de către producător; în acest caz, în
documentele, avizele sau instructiunile care însotesc produsele sau, acolo unde
este cazul, pe plăcutele cu datele tehnice principale ale acestora se
mentionează datele de identificare a directivelor europene aplicate, asa cum au
fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, preluate prin
reglementările tehnice.
4.
Orice produs din domeniul reglementat trebuie să poarte marcajul CE, cu
exceptia situatiilor pentru care reglementările tehnice prevăd altfel: aceste
exceptii constituie derogări nu de la cerinta marcajului, ci de la procedurile
administrative de evaluare a conformitătii, care în unele cazuri pot fi
socotite prea dificile; în aceste situatii de exceptie trebuie să se prezinte
justificările pe care se bazează exceptarea sau derogarea de la cerinta
marcajului.
5.
Marcajul CE este singurul marcaj care semnifică faptul că produsele sunt
conforme cu cerintele prevăzute în reglementările tehnice.
6.
Ulterior datei aderării României la Uniunea Europeană se interzice
autoritătilor competente să introducă în reglementările tehnice referiri la
alte marcaje de conformitate decât marcajul CE.
7.
Marcajul CE se aplică la sfârsitul fazei de control al productiei.
8.
Marcajul CE este urmat de numărul de identificare a organismului notificat
implicat în faza de control al productiei.
9.
Unui organism notificat trebuie să i se atribuie acelasi număr atunci când
notificarea se face pentru mai multe reglementări tehnice.
10. În
situatia în care reglementarea tehnică cuprinde prevederi referitoare la
utilizarea anumitor produse, marcajul CE si numărul de identificare a
organismului notificat poate fi urmat de o pictogramă sau orice altă marcă care
indică, de exemplu, categoria de utilizare.
11. Un
produs poate purta mărci diferite, de exemplu: mărci care indică conformitatea
cu standardele române si/sau standardele nationale ale unui stat membru al
Uniunii Europene sau cu alte reglementări, cu conditia ca aceste mărci să nu
poată fi confundate cu marcajul CE; aceste mărci pot fi aplicate numai pe
produs, pe ambalajul sau pe documentele insotitoare ale produsului, cu conditia
ca lizibilitatea si vizibilitatea marcajului CE să nu fie afectate.
12.
Marcajul CE trebuie aplicat de către producător sau de către reprezentantul
autorizat al acestuia; în mod exceptional, în cazuri justificate,
reglementările tehnice pot prevedea ca marcajul CE să poată fi aplicat de către
persoana responsabilă cu introducerea pe piată a produsului.
13.
Numărul de identificare a organismului notificat trebuie aplicat sub
responsabilitatea acestuia fie de către acest organism, fie de producător sau
reprezentantul săuautorizat.
14.
Reglementarea tehnică trebuie să contină prevederi pentru eliminarea
posibilitătii de confuzie si utilizare abuzivă a marcajului CE; fără a aduce
atingere dispozitiilor din reglementarea tehnică respectivă, referitor la
aplicarea clauzei de salvgardare, dacă organul de control stabileste că marcajul
CE a fost aplicat necorespunzător, producătorul, reprezentantul său autorizat
sau, în mod exceptional, dacă reglementarea tehnică specifică prevede astfel,
persoana responsabilă cu introducerea pe piată ori punerea în functiune a
produsului are obligatia să aducă produsul în stare de conformitate si să pună
capăt încălcării prevederilor legale, pe baza conditiilor impuse de
autoritătile competente prin reglementările tehnice; atunci când situatia de
neconformitate continuă, organul de control trebuie să ia toate măsurile
corespunzătoare pentru a restrictiona sau a interzice introducerea pe piată sau
punerea în functiune a produsului respectiv ori pentru a asigura retragerea de
pe piată a acestuia, în concordantă cu procedurile stabilite prin clauzele de
salvgardare.
15.
Prevederile prezentei anexe se completează cu prevederile art. 4 alin. (1) lit.
p), ale art. 12 si ale art. 21-23 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea
conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare. 16. În
perioada de tranzitie prevăzută la art. 291 din
Legea nr.
608/2001, cu modificările si completările ulterioare, prevederile prezentei
anexe se aplică si marcajului national de
conformitate CS.
ANEXA Nr. 2
SCHEMA
LOGICĂ
privind
posibilitătile de utilizare a modulelor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETĂRII
SI TINERETULUI
privind aprobarea Regulamentului
de organizare si functionare al Comisiei
pentru Manifestări
Stiintifice si Expozitionale
În
conformitate cu prevederile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
324/2003,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului,
ministrul
educatiei, cercetării si tineretului emite prezentul ordin.
Art.
1. - Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare al Comisiei pentru
Manifestări Stiintifice si Expozitionale, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului, precum si membrii Comisiei pentru Manifestări
Stiintifice si Expozitionale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
educatiei, cercetării si tineretului,
Bucuresti, 11 noiembrie 2003.
Nr. 5.441.
ANEXĂ
REGULAMENT
de
organizare si functionare al Comisiei pentru Manifestări Stiintifice si
Expozitionale
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. - Comisia pentru Manifestări Stiintifice si Expozitionale, denumită în
continuare Comisie, este un organ de lucru al Colegiului Consultativ
pentru Cercetare-Dezvoltare si Inovare, denumit în continuare Colegiul
Consultativ, constituită în baza art. 44 din Ordonanta Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
324/2003.
Art.
2. - (1) Misiunea Comisiei este de a evalua solicitările de cofinantare si de a
întocmi propunerile pentru alocarea fondurilor prevăzute în bugetul de stat
pentru finantarea manifestărilor stiintifice si expozitionale.
(2)
Manifestările stiintifice si expozitionale sunt actiuni în sprijinul
activitătilor de cercetare-dezvoltare si inovare, de tipul: congres,
conferintă, simpozion, salon de inventică, atelier, seminar, expozitie, masă
rotundă, si au ca scop atingerea unuia sau mai multora dintre următoarele
obiective:
a)
deschiderea/dezvoltarea de noi directii de cercetare;
b)
identificarea de noi proiecte de colaborare internatională în domeniul
cercetării-dezvoltării;
c)
stimularea cererii pentru cercetare-dezvoltare, inovare;
d)
diseminarea si promovarea rezultatelor si prezentarea cercetărilor stiintifice
românesti;
e)
cunoasterea celor mai noi realizări în domeniul tematicii desfăsurate;
f)
mentinerea contactului si integrarea specialistilor români în activitătile
comunitătii stiintifice internationale, precum si cresterea capacitătii de a
oferi solutii proprii;
g)
contribuirea la intensificarea participării românesti la Programul-cadru 6 de
cercetare-dezvoltare al Uniunii Europene;
h)
participarea României la organizarea manifestărilor stiintifice si
expozitionale internationale, precum si cresterea capacitătii de a oferi
solutii proprii;
i)
stimularea participării cercetătorilor din România la programe internationale, prin
organizare de dezbateri pe tematica manifestării.
(3)
Propunerile Comisiei se înaintează spre aprobare autoritătii de stat pentru
cercetare-dezvoltare.
Art.
3. - Comisia este organizată pe grupe de lucru, corespunzător următoarelor 9
domenii:
a)
biologie-agricultură-mediu (BAM);
b)
chimie (Ch);
c)
electrotehnică-electronică (EE);
d)
energetică (En);
e)
fizică-matematică (FM);
f)
informatică (If);
g)
industrie (Ind);
h)
materiale (Ma);
i)
politica stiintei (Ps), iar componenta sa este corelată cu continutul acestora.
Art.
4. - Membrii Comisiei sunt specialisti sau cercetători de prestigiu,
recunoscuti în domeniul respectiv, cu precădere din cercetarea aplicativă, cu
experientă în activitatea de marketing si în manifestări stiintifice si
expozitionale.
Art.
5. - Calitatea de membru al Comisiei nu este incompatibilă cu calitatea de
angajat la institutia sau unitatea de la care provine.
Art. 6. - Ca organ de lucru al Colegiului Consultativ, Comisia va actiona din proprie initiativă, la solicitarea autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare sau la solicitarea Colegiului Consultativ si implicit a Biroului executiv al Colegiului Consultativ, pentru a contribui la îndeplinirea atributiilor Colegiului Consultativ, prevăzute în regulamentul de organizare si functionare al acestuia.
CAPITOLUL
II
Componenta
si functionarea
Art.
7. - (1) Comisia are în componentă membri ai Colegiului Consultativ, precum si
alti specialisti de valoare din cercetare, învătământ superior, reprezentanti
ai structurilor patronale si sindicale institutionalizate reprezentative.
(2)
Componenta Comisiei se aprobă prin ordin al conducătorului autoritătii de stat
pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea Colegiului Consultativ.
Art.
8. - Comisia este formată din 17 persoane si îsi desfăsoară activitatea pe baza
prezentului regulament, avizat de presedintele Colegiului Consultativ, elaborat
pe baza si cu respectarea prevederilor regulamentului-cadru al comisiilor de
specialitate care îsi desfăsoară activitatea în cadrul Colegiului Consultativ.
Art.
9. - Revocarea membrilor Comisiei se face prin ordin al conducătorului
autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare:
a) din
initiativa autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
b) la
propunerea presedintelui Comisiei, cu avizul Biroului executiv al Colegiului
Consultativ, pentru:
(i)
lipsă de activitate;
(ii)
nerespectarea principiilor impartialitătii si confidentialitătii;
(iii)
nerespectarea prevederilor legale;
(iv)
în caz de conflict de interese;
c) la
cerere.
Art.
10. - (1) Pentru activitatea desfăsurată membrii Comisiei sunt remunerati la
nivelul gradului profesional cel mai mare din activitatea de
cercetare-dezvoltare, stabilit pentru unitătile bugetare, în functie de orele
efectiv lucrate.
(2)
Plata membrilor Comisiei se asigură de către autoritatea de stat pentru
cercetare-dezvoltare, pe baza următoarelor documente:
ii(i) convocator pentru întrunirea
Comisiei;
i(ii) foaie de prezentă lunară a
membrilor Comisiei;
(iii)
raport de activitate, întocmit de fiecare membru al Comisiei si avizat de
Biroul executiv al Colegiului Consultativ.
Art.
11. - (1) Activitatea Comisiei este coordonată de presedinte, numit prin ordin
al conducătorului autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare dintre
membrii Colegiului Consultativ, la propunerea acestuia.
(2)
Presedintele asigură buna functionare a Comisiei si este direct răspunzător
fată de Colegiul Consultativ si de autoritatea de stat pentru
cercetare-dezvoltare privind aplicarea politicii stabilite de acesta în ceea ce
priveste implementarea programului de activitate corespunzător.
(3) În
lipsa presedintelui, activitatea Comisiei este coordonată de un vicepresedinte
ales dintre membrii acesteia cu votul majoritătii membrilor.
(4)
Presedintele Comisiei coordonează si activitatea grupei de lucru 9 - politica
stiintei.
(5)
Presedintele organizează Secretariatul Comisiei, coordonat de către un
secretar, pe care îl numeste la propunerea si cu acordul său si al
vicepresedintelui Comisiei.
(6)
Presedintele împreună cu vicepresedintele si secretarul Comisiei formează
Biroul executiv al Comisiei, care îsi bazează activitatea pe Secretariatul
Comisiei, sustinut logistic de către structura căreia îi apartine presedintele.
Art.
12. - (1) Comisia se întruneste ori de câte ori este nevoie, la convocarea
presedintelui sau, în lipsa acestuia, a vicepresedintelui, mandatat în acest
sens de presedinte.
(2)
Comisia se convoacă în termen de 15 zile lucrătoare sau, în procedură de
urgentă, în termen de maximum 3 zile de la solicitarea Directiei generale
strategii, programe de cercetare-dezvoltare, evaluare si monitorizare sau a
Directiei inovare, transfer tehnologic si infrastructura de
cercetare-dezvoltare, inovare din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetării si
Tineretului.
Art.
13. - Hotărârile Comisiei se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor membrilor
care compun Comisia si se comunică celor interesati de către Secretariatul
acesteia, în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la data adoptării lor.
Art.
14. - (1) Hotărârile Comisiei pot fi contestate de către cei în cauză.
(2)
Contestatiile se prezintă Secretariatului Colegiului Consultativ în termen de
cel mult 7 zile de la data primirii hotărârii.
Art.
15. - Secretariatul Comisiei organizează sistemul de evidentă a activitătii
Comisiei, elaborează si tine evidenta proceselor-verbale ale sedintelor, precum
si a tuturor lucrărilor Comisiei.
Art.
16. - Documentele Comisiei se emit si se transmit Colegiului Consultativ si
autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la solicitarea acestora, sub
semnătura presedintelui sau, în lipsa acestuia, sub semnătura
vicepresedintelui, prin grija secretarului Comisiei.
CAPITOLUL
III
Atributii
Art.
17. - În vederea îndeplinirii rolului său de organ de lucru al Colegiului
Consultativ, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare si
functionare al acestuia, Comisia are în principal următoarele atributii, cu
referire la domeniul său de specialitate:
a)
elaborează propuneri privind fundamentarea necesarului anual de fonduri pentru
finantarea manifestărilor stiintifice si expozitionale;
b)
asigură analizarea, evaluarea si selectarea propunerilor de cofinantare a
manifestărilor stiintifice si expozitionale, elaborate conform formularului
“Fisa manifestării stiintifice/expozitionale”, prevăzut în anexa nr. 1;
c) analizează
si propune sumele pentru finantare pe tipuri de manifestări stiintifice, în
limita fondurilor aprobate anual, si le înaintează spre aprobare autoritătii de
stat pentru cercetare-dezvoltare;
d)
propune lista de evaluatori a propunerilor de cofinantare primite pentru
manifestările stiintifice si expozitionale si o supune aprobării autoritătii de
stat pentru cercetare-dezvoltare;
e)
face recomandări autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare de stimulare a
manifestărilor stiintifice si expozitionale.
Art.
18. - (1) Propunerile de cofinantare se evaluează de către un panel format din
3 membri selectati de Biroul executiv al Comisiei din lista de evaluatori.
(2)
Selectia specialistilor pentru constituirea panelului de evaluatori se face cu
respectarea următoarelor cerinte:
i(i) corespondenta domeniului
propunerii cu domeniul de activitate al specialistilor selectati;
(ii)
evitarea unui posibil conflict de interese.
(3)
Procedura de evaluare a propunerilor de cofinantare a manifestărilor
stiintifice si expozitionale cuprinde în principal următoarele etape:
a)
Comisia repartizează propunerile primite panelurilor de evaluatori constituite
conform prevederilor alin. (2).
b)
Evaluarea se face atât în mod individual, de către fiecare membru al panelului
de evaluatori, cât si în panel, conform criteriilor de evaluare prezentate în
anexele nr. 2a) si 2b). Grila de notare este prezentată în anexa nr. 3.
c)
Punctajul final al propunerii este stabilit de Comisie, care, prin aplicarea
unei medii ponderate punctajului acordat în urma evaluării, în functie de
punctajul maxim acordat pentru fiecare domeniu, asigură o evaluare unitară
pentru toate domeniile.
d) Pe
baza punctajului final Comisia întocmeste Propunerea pentru finantarea
manifestărilor stiintifice si expozitionale, pe care o înaintează spre aprobare
autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare, conform anexei nr. 4.
(4) În
proces de urgentă, definit în acest mod de autoritatea de stat pentru
cercetare-dezvoltare, Biroul executiv al Comisiei repartizează propunerile
primite panelurilor de evaluatori, analiza si evaluarea acestora făcându-se în
maximum 3 zile de la solicitarea autoritătii de stat pentru
cercetare-dezvoltare.
(5) Comisia propune autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare lista exponatelor la manifestările expozitionale în domeniu. La cererea autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare, întocmirea listei se poate face, în procedură de urgentă, de către Biroul executiv al Comisiei.
CAPITOLUL
IV
Codul
de conduită
Art.
19. - Membrii Comisiei si evaluatorii vor respecta, pe lângă principiile
prevăzute prin statutul specific functiei de bază pe care acestia o
îndeplinesc, următoarele principii:
a)
responsabilitatea individuală, din punct de vedere tehnic si financiar, pentru
opiniile si aprecierile exprimate în cursul si în legătură cu activitatea
Comisiei;
b)
evitarea conflictului de interese;
c)
obiectivitatea opiniilor si aprecierilor exprimate, care trebuie să poată fi
argumentate ori de câte ori acest lucru apare necesar;
d)
impartialitatea în exprimarea opiniilor si aprecierilor;
e)
confidentialitatea informatiilor si datelor acumulate în cursul diferitelor
activităti în cadrul Comisiei, precum si tuturor elementelor procesului de
elaborare a hotărârilor Comisiei.
CAPITOLUL
V
Dispozitii
finale
Art.
20. - Membrii Comisiei vor respecta regulile stabilite prin Codul de conduită
si vor semna o declaratie de confidentialitate.
Art.
21. - Comisia va anunta lansarea competitiei prin mass-media si site-ul
Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului www.mct.ro, cu cel putin 15
zile calendaristice înaintea datei stabilite.
Art.
22. - Comisia va elabora si va pune la dispozitia tuturor celor interesati să
participe la competitie un ghid informativ privind finantarea manifestărilor
stiintifice si expozitionale.
Art.
23. - Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3 si 4 fac parte integrantă din prezentul
regulament.
ANEXA Nr. 1
la regulament
………………..
(unitatea executantă)
1. Denumirea
manifestării:
2. Data
si locul desfăsurării:
3. Prezentarea
organizatorilor (experienta în domeniul organizării de manifestări
tehnico-stiintifice): se vor anexa materiale din care să rezulte experienta
ofertantului, numărul si nivelul manifestărilor organizate în trecut.
4. Numărul
total de participanti si reprezentativitatea (estimativ): din care:
- din
tară:
- din
străinătate (pe tări):
5. Motivatia
organizării manifestării tehnico-stiintifice:
a)
domenii vizate, de vârf sau de impact asupra dezvoltării economiei nationale;
b)
deschiderea de noi directii de cercetare;
c)
rezultate ale activitătii de cercetare-dezvoltare care sepot promova sau
valorifica;
d)
alte consideratii de fundamentare a organizării unei manifestări
tehnico-stiintifice.
6. Obiectivele
ce vor fi atinse de manifestare:
-
deschiderea/dezvoltarea de noi directii de cercetare;
-
identificarea de noi proiecte de colaborare internatională;
-
stimularea cererii pentru cercetare, dezvoltare, inovare;
-
diseminarea si promovarea rezultatelor si prezentarea cercetărilor stiintifice
românesti;
-
cunoasterea celor mai noi realizări în domeniul tematicii desfăsurate;
-
mentinerea contactului si integrarea specialistilor români în activitătile
comunitătii stiintifice internationale, precum si cresterea capacitătii de a
oferi solutii proprii;
-
participarea României la organizarea manifestărilor stiintifice/expozitionale
internationale care se organizează de diferite tări prin rotatie.
7. Activităti
preconizate în timpul manifestării pentru promovarea si/sau valorificarea
rezultatelor cercetărilor din domeniu:
8. Actiuni
preconizate a se desfăsura ca urmare a manifestării stiintifice: (proiecte
de cooperare internatională, contracte cu beneficiari etc.):
9. Cheltuieli
totale: din care: - cheltuieli din fondurile beneficiarului:
- cheltuieli
suportate de diferiti sponsori:
-
cheltuieli ce se suportă de Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului,
total: din care:
-
cheltuieli pentru redactarea si expedierea corespondentei:
-
cheltuieli pentru publicitate:
-
cheltuieli pentru editarea programelor manifestării:
-
cheltuieli pentru semnalizare, grafică generală, afise, ecusoane, mape, volum
de rezumate:
-
cheltuieli cu editarea pe CD-ROM sau în volum a lucrărilor manifestării sau a
altor materiale stiintifice promotionale legate de manifestare:
Recomandare:
publicarea
lucrărilor manifestărilor stiintifice să se efectueze pe cât posibil în reviste
de specialitate.
-
cheltuieli pentru închirierea si amenajarea spatiilor de desfăsurare (T.V.A.
este inclusă în structura cheltuielilor):
-
cheltuieli diverse (conferintă de presă etc.):
Nota
1. Oferta
manifestărilor va cuprinde în mod obligatoriu, pe lângă “Fisa manifestării
stiintifice/expozitionale”, lista membrilor Comitetului de organizare si ai
Comitetului de program (primul anunt, al doilea anunt).
Nota
2. Oferta
manifestărilor poate să cuprindă orice material considerat a contribui la
satisfacerea criteriilor de selectie.
Director general, ………………………… |
Director economic, ………………………… |
ANEXA Nr. 2a)
la regulament
Comisia ………………
Elemente
de identificare (denumirea manifestării, data, locul desfăsurării si
organizatorii):
………………………………………………………………………………………….
Criterii
de eligibilitate (eliminatorii): Notare
Actiunea
propusă se înscrie în cele enumerate la art. 2 din regulament. DA NU
Institutia
care propune este înregistrată juridic la registrul comertului sau prin
hotărâre judecătorească.
Institutia
care propune are în statut activitate de cercetare, învătământ sau organizare
de manifestări stiintifice si expozitionale. Institutia care propune nu are
litigii cu autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare provenite din
cofinantarea unor actiuni anterioare.
Propunerile
notate cu “NU” sunt eliminate din competitie.
Nr. crt. |
Criterii
de selectie/Criteriul |
Punctajul
acordat |
|
1. |
Îndeplinirea unuia sau mai
multor obiective ale manifestărilor conform anexei nr. 1 la regulament |
|
|
2. |
Orientarea spre domenii de vârf
sau domenii cu impact deosebit asupra dezvoltării economiei nationale |
|
|
3. |
Existenta cofinantării
manifestării din fonduri proprii si sponsorizări |
|
|
4. |
Facilitatea valorificării unor
rezultate ale cercetării românesti prin prezenta potentialilor utilizatori
sau organizarea unor expozitii în domeniul manifestării |
|
|
5. |
Integrarea într-un circuit de
schimburi sau programe stiintifice agreat la nivelul autoritătilor statului |
|
|
6. |
Participare internatională
relevantă, confirmată |
|
|
7. |
Capacitatea organizatorică si
stiintifică a ofertantului pentru atingerea obiectivelor propuse |
|
|
8. |
Dacă prevede prezentarea
ofertei de cercetare în domeniu a institutiilor românesti |
|
|
9. |
Dacă prevede prezentarea
obiectivelor Programului -cadru 6 al Uniunii Europene si formarea unor
parteneriate cu institutii din alte tări |
|
|
10. |
Manifestarea va permite dezvoltarea/deschiderea
de noi directii de cercetare 11. Existenta unei traditii relevante în
domeniul în care se propune manifestarea |
|
|
12. |
Impresia generală asupra
manifestării |
|
|
|
TOTAL: |
|
|
Observatii
si recomandări ..…………………………………………………………………………………………..
Evaluatori …………………….. |
Data …………………….. |
Semnătura …………………….. |
NOTĂ:
Satisfacerea
criteriilor 1-12 se notează cu note de maximum 10, conform grilei de notare.
Vor fi
respinse propunerile care nu întrunesc suma notelor de minimum 60.
La
desemnare, prin selectie, va fi promovată propunerea care întruneste cea mai
mare medie.
În mod
obligatoriu evaluatorul face o recomandare asupra valorii atribuite pentru
cofinantare către MinisterulEducatiei, Cercetării si Tineretului.
ANEXA Nr. 2b)
la regulament
Comisia ....
Elemente
de identificare (denumirea manifestării, data, locul desfăsurării si
organizatorii):
………………………………………………………………………
Nr. crt. |
Numele
si prenumele evaluatorului |
Punctajul
acordat |
Valoarea
medie |
|
individual |
prin
negociere |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
Observatii
si recomandări …………………………………………………
Evaluatori …………………….. |
Data …………………….. |
Semnătura …………………….. |
ANEXA Nr. 3
la regulament
Comisia pentru Manifestări
Stiintifice si Expozitionale
Îndeplinirea
celor 12 criterii de evaluare conform anexei nr. 2a) la regulament va fi
apreciată după cum urmează:
Criteriul
1
Fiecărui
obiectiv (în număr de 7) îndeplinit de ofertă i se va atribui 1 punct.
Total
maxim: 7 puncte
Punctaj
acordat din oficiu: 3 puncte
Notă
maximă: 10 puncte
Criteriul
2
Aprecierea
îndeplinirii acestui criteriu este dificilă si poate fi făcută numai calitativ.
“Domeniul de vârf” este apreciat de fiecare evaluator după prezenta si
reprezentarea acestuia în conferintele internationale, după gradul de finantare
al acestui domeniu în tările dezvoltate; notarea se face între 1 si 10. De
asemenea, cu pondere egală se apreciază impactul domeniului asupra economiei
nationale, notat, de asemenea, de la 1 la 10.
Nota
finală reprezintă fie una dintre notele acordate, în cazul în care a fost
acordată numai una, fie o medie aritmetică (dacă sunt notate ambele
solicitări).
Criteriul
3
Nota
este proportională cu cota de cofinantare (raportul dintre costuri suportate
din surse proprii + sponsorizări si cele totale) în felul următor:
Cota de cofinantare din alte
surse (proprii si sponsorizări) % |
0 |
<20 |
[20
- 40) |
[40
- 50) |
[50
- 60) |
[60
- 70) |
[70
- 80) |
>80 |
Notă |
0 |
2 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Criteriul
4
Dacă
organizatorul manifestării stiintifice prevede fără cheltuieli suplimentare
realizarea unei expozitii de produse ale firmelor românesti în domeniul
manifestării stiintifice, oferta va fi notată cu nota maximă 10.
În
lipsa expozitiei, prezenta potentialilor utilizatori ai rezultatelor comunicate
în timpul manifestării va fi notată de la 1 la 10.
Criteriul
5
Oferta
manifestării stiintifice, care satisface unul dintre subcriteriile:
- este
integrată într-un program agreat la nivelul autoritătilor statului;
- face
parte dintr-o colaborare stiintifică internatională, este notată de la 3 la 5.
Satisfacerea ambelor subcriterii, cu suma acestor note.
Criteriul
6
Participarea
internatională relevantă, confirmată, va fi apreciată după prezenta unor
personalităti internationale în comitetele de program/stiintifice si după
numărul de lucrări din străinătate prezentate la manifestarea precedentă
organizată de ofertant.
Notele
vor fi acordate între 1 si 10 pentru cele două subcriterii de mai sus, nota
finală fiind media aritmetică a acestora.
Criteriul
7
Oferta
prezentată de unul sau mai multi organizatori care au sustinut în ultimii 5 ani
cel putin 3 manifestări stiintifice internationale sau cu participare
internatională va fi notată cu 10; în toate celelalte cazuri va fi notată cu
nota: 1 + 3n, unde n este numărul de manifestări organizate în ultimii cinci
ani, n < 3.
Criteriul
8
Satisfacerea
acestui criteriu se apreciază după prezenta comunicărilor/autorilor provenind
de la institutiile cu preocupări în domeniul manifestării stiintifice. Dacă
oferta este completă (prezentă semnificativă de la majoritatea centrelor de
cercetare din tară cu preocupări în domeniu), se acordă nota maximă. Nota
maximă se poate acorda si în cazul în care în materialele scrise si difuzate în
timpul manifestării se prezintă oferta de cercetare românească.
Evaluatorul
va aprecia prezenta în oferta manifestării a celor mai semnificative prezente
în domeniu si va diminua nota până la 1, pe măsura nesatisfacerii acestui
criteriu.
Criteriul
9
Dacă
prezentarea obiectivelor Programului-cadru 6 al Uniunii Europene este prevăzută
în programul manifestării să fie efectuată:
- în
plenul adunării;
- de o
personalitate română sau străină, sau în materialele scrise si difuzate tuturor
participantilor, în vederea promovării si formării unor parteneriate între
cercetători români si străini, atunci se acordă nota maximă 10.
La
realizarea partială a unuia dintre cele două subcriterii mentionate mai sus se
scade nota proportional, până la 1.
Criteriul
10
Dacă
manifestarea stiintifică permite dezvoltarea în România a unor noi directii de
cercetare, se poate acorda o notă până la maximum 10.
Dacă
această perspectivă lipseste, îndeplinirea acestui criteriu este notată cu 1.
Criteriul
11
Dacă
manifestarea propusă a fi organizată de către ofertant este:
- una
internatională traditională care acum se va organiza în România; sau
-
natională, cu participare internatională semnificativă cel putin la a II-a
editie,
se
acordă la acest criteriu nota 10.
Dacă
participarea internatională, dovedită prin anexele la “Fisa manifestării
stiintifice/expozitionale”, nu este semnificativă, nota se va scădea
corespunzător, până la minimum 5.
Criteriul
12
Aici
evaluatorul poate introduce orice criterii pe care le consideră, motivat,
relevante si acordă un punctaj de maximum 10, după gradul de satisfacere a
acestui criteriu personal.
Aprecierea
satisfacerii acestui criteriu va fi determinată de experienta evaluatorului
fată de genul si tipul manifestării propuse si organizate de ofertant.
ANEXA Nr. 4
la regulament
Comisia
pentru Manifestări Stiintifice si Expozitionale
Se aprobă. Ministrul educatiei, cercetării
si tineretului, Propunem aprobarea. Directia generală pentru
strategii, programe de cercetare-dezvoltare,
evaluare si monitorizare Director general Directia inovare, transfer
tehnologic si infrastructură de
cercetare-dezvoltare, inovare Director |
PROPUNEREA
Comisiei
pentru Manifestări Stiintifice si Expozitionale pentru finantarea
manifestărilor stiintifice si expozitionale,
consemnată
în procesul-verbal nr. ... din data de ..
Nr. crt. |
Denumirea
manifestării |
Organizator/
coorganizatori |
Localitatea/
perioada |
Total
costuri (milioane
lei) |
Suma
solicitată de la Ministerul Educatiei, Cercetării si Tehnologiei (milioane
lei) |
Suma
propusă de Comisia pentru Manifestări Stiintifice
si Expozitionale (milioane
lei) |
Observatii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data
………………..
Presedintele
Comisiei pentru Manifestări Stiintifice si Expozitionale
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
BIROUL ROMÂN DE METROLOGIE LEGALĂ
privind modificarea art.
2 din Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală
nr. 138/2003 privind
aprobarea Normei de metrologie legală NML 009-03 “Taximetre electronice”
În
conformitate cu Legea nr.
38/2003 privind transportul în regim de taxi si în regim de închiriere,
având
în vedere dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.
93/2003 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 59 alin. (1) din
Legea nr.
38/2003 privind transportul în regim de taxi si
în regim de închiriere,
în
temeiul Ordonantei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie,
aprobată si modificată prin Legea nr. 11/1994, cu modificările ulterioare,
în
baza Hotărârii Guvernului nr.
193/2002 privind organizarea si functionarea Biroului Român de Metrologie
Legală,
în
baza Instructiunilor de metrologie legală IML 1-97 Transmiterea unitătilor de
măsură si IML 2-97 Aprobarea de model, prevăzute în anexele nr. 1 si 2 la
Hotărârea Guvernului nr.
318/1998 privind aprobarea instructiunilor de metrologie legală,
directorul
general al Biroului Român de Metrologie Legală emite următorul ordin:
Art.
I. - Articolul 2
din Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr.
138/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din
25 iunie 2003, se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
2. - La data de 30 iunie 2004 se abrogă Norma de metrologie legală NML 1-13-01
«Taximetre electronice», editie oficială 2001, aprobată prin Ordinul
directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 51/2001.
Această
normă poate fi utilizată în continuare până la data abrogării, la verificarea
metrologică a taximetrelor pentru care au fost emise aprobări de model anterior
datei de 28 ianuarie 2003.”
Art.
II. - Unitătile
din structura si din subordinea Biroului Român de Metrologie Legală, precum si
laboratoarele autorizate de acesta vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art.
III. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul
general al Biroului Român de Metrologie Legală,
Bucuresti, 6 ianuarie 2004.
Nr. 1.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
pentru modificarea art.
20 din Instructiunile privind examinarea medicală si psihologică a personalului
din transporturi cu responsabilităti în siguranta circulatiei si a navigatiei,
aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei nr. 447/2003
În
temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
Art.
I. - Articolul
20 din Instructiunile privind examinarea medicală si psihologică a personalului
din transporturi cu responsabilităti în siguranta circulatiei si a navigatiei,
aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei nr. 447/2003,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 si 364 bis din 28
mai 2003, se modifică si se completează astfel:
“Art.
20. - (1) Examinările clinice de specialitate mentionate la art. 19 vor fi
completate în mod obligatoriu în cazul examinărilor medicale de siguranta
circulatiei pentru admiterea în scoli, angajare sau reangajare, conform
metodelor utilizate la examinarea medicală si metodologiei de investigatie
psihologică, prin probe functionale specifice, prin investigatii paraclinice
ale laboratorului de analize medicale si laboratorului de radiologie -
imagistică, conform anexei nr. 4.
(2) În
cazul examinărilor medicale de siguranta circulatiei periodice, probele
functionale specifice, investigatiile paraclinice ale laboratorului de analize
medicale si laboratorului de radiologie - imagistică, precizate în anexa nr. 4,
vor fi efectuate numai dacă în cadrul examinărilor clinice de specialitate, mentionate
la art. 19, se stabileste un diagnostic prezumtiv care să justifice aceste
probe, investigatii si/sau analize.”
Art.
II. - Directia
medicală va duce la îndeplinire prezentul ordin.
Art.
III. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Ileana
Tureanu,
secretar
de stat
Bucuresti, 7 ianuarie 2004.
Nr. 7.