MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 69 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 27 ianuarie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.627/2003. - Hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare
29. - Hotărâre privind aprobarea majorării plafonului valoric
al mesei calde zilnice care se acordă personalului minier
39. - Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 734/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Integrării Europene
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei Nationale pentru
Controlul Activitătilor Nucleare
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 4 alin. (2) din Legea nr.
111/1996 privind desfăsurarea în sigurantă a activitătilor nucleare,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 1 alin. (1) lit. n) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii publice, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei Nationale
pentru Controlul Activitătilor Nucleare, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea
Guvernului nr. 287/1998 privind aprobarea Regulamentului de organizare si
functionare a Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 28 mai 1998,
cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
delegat pentru coordonarea autoritătilor de control,
Ionel
Blănculescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Bucuresti, 23 decembrie 2003.
Nr. 1.627.
ANEXĂ
REGULAMENT
de
organizare si functionare a Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor
Nucleare
Art.
1. - (1) Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare, denumită în
continuare CNCAN, este autoritatea natională competentă în domeniul
nuclear, care exercită atributiile de reglementare, autorizare si control în
domeniul nuclear conform prevederilor Legii nr.
111/1996 privind
desfăsurarea în sigurantă a activitătilor nucleare, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
(2)
CNCAN este institutie publică de interes national, cu personalitate juridică,
finantată integral din venituri proprii, aflată în coordonarea
primului-ministru.
(3)
Sediul CNCAN este în municipiul Bucuresti, Bd. Libertătii nr. 14, sectorul 5.
Art.
2. - (1) CNCAN exercită următoarele atributii de reglementare privind modul de
desfăsurare a activitătilor nucleare prevăzute de Legea nr. 111/1996,
republicată, cu modificările si completările ulterioare:
a)
emite reglementări pentru detalierea cerintelor generale de securitate
nucleară, de protectie împotriva radiatiilor ionizante, de asigurare a
calitătii, de control al neproliferării armelor nucleare, de protectie fizică,
de transport al materialelor radioactive, de gestionare a deseurilor
radioactive si a combustibilului nuclear ars, de interventie în caz de accident
nuclear;
b)
emite reglementări privind procedurile de autorizare si control;
c)
emite orice alte reglementări necesare activitătii de autorizare si control în
domeniul nuclear;
d)
emite alte reglementări, cu consultarea ministerelor si a altor factori
interesati, potrivit responsabilitătilor acestora;
e)
revizuieste reglementările ori de câte ori este necesar, pentru corelarea cu
standardele si conventiile internationale ratificate în domeniu;
f)
dispune măsurile necesare pentru aplicarea reglementărilor pentru activitătile
în domeniul nuclear.
(2)
Reglementările elaborate de CNCAN se aprobă prin ordin al presedintelui CNCAN
si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, respectarea lor fiind
obligatorie pentru persoanele fizice sau juridice care desfăsoară activităti
nucleare.
Art.
3. - (1) CNCAN exercită atributii de autorizare potrivit Legii nr. 111/1996,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, privind emiterea,
completarea, modificarea sau revizuirea autorizatiilor pentru desfăsurarea
următoarelor activităti în domeniul nuclear:
a)
cercetarea, proiectarea, amplasarea, productia, constructia, montajul, punerea
în functiune, exploatarea, modificarea, dezafectarea, importul si exportul
instalatiilor nucleare;
b)
mineritul si prepararea minereurilor de uraniu si toriu;
c)
producerea, furnizarea, închirierea, transferul, manipularea, detinerea,
prelucrarea, tratarea, utilizarea, depozitarea temporară sau definitivă,
transportul, tranzitul, importul si exportul instalatiilor radiologice,
materialelor nucleare si radioactive, inclusiv al combustibilului nuclear, al
deseurilor radioactive si al dispozitivelor generatoare de radiatii ionizante;
d)
furnizarea si utilizarea aparaturii de control dozimetric al radiatiilor
ionizante, a materialelor si dispozitivelor utilizate pentru protectia
împotriva radiatiilor ionizante, precum si a mijloacelor de containerizare sau
de transport, special amenajate în acest scop;
e)
producerea, furnizarea, închirierea, transferul, detinerea, exportul si
importul materialelor, dispozitivelor si echipamentelor pertinente pentru
proliferarea armelor nucleare si dispozitivelor nucleare explozive, potrivit
legii;
f)
realizarea produselor si serviciilor destinate obiectivelor si instalatiilor
nucleare;
g)
realizarea produselor si serviciilor destinate surselor de radiatii, aparaturii
de control dozimetric, sistemelor de detectie a radiatiilor ionizante,
materialelor si dispozitivelor utilizate pentru protectia împotriva radiatiilor
ionizante.
(2)
CNCAN suspendă sau retrage autorizatii, în parte ori în întregime, din proprie
initiativă sau la sesizarea oricăror persoane fizice ori juridice, în cazul
nerespectării prevederilor Legii nr.
111/1996, republicată,
cu modificările si completările ulterioare.
(3)
CNCAN îndeplineste orice alte atributii prevăzute de lege în domeniul
autorizării activitătilor din domeniul nuclear.
Art.
4. - CNCAN exercită următoarele atributii de control privind îndeplinirea
prevederilor Legii nr.
111/1996, republicată,
cu modificările si completările ulterioare:
a)
exercită control preventiv, operativ curent si ulterior la solicitantii sau
titularii de autorizatii în vederea eliberării autorizatiei solicitate, în
perioada de valabilitate a autorizatiei, pe baza notificării titularului
autorizatiei si atunci când ar putea exista instalatii, materiale sau s-ar
desfăsura activităti în domeniul nuclear;
b)
efectuează control în incinta în care se desfăsoară activităti supuse regimului
de autorizare, în orice alt loc care ar putea avea legătură cu aceste
activităti sau la oricare persoană fizică ori juridică ce ar putea desfăsura
activităti, detine instalatii nucleare sau radiologice, materiale nucleare,
materiale de interes nuclear, materiale, dispozitive ori echipamente pertinente
pentru proliferarea armelor nucleare;
c)
dispune, dacă este cazul, suspendarea activitătii desfăsurate si
indisponibilizarea, prin punerea de sigiliu, a instalatiilor nucleare si
radiologice, a materialelor radioactive, a materialelor nucleare, a
materialelor de interes nuclear sau a altor materiale, dispozitive ori
echipamente pertinente pentru proliferarea armelor nucleare, neautorizate sau
care prezintă pericol în exploatare ori întretinere;
d)
controlează aplicarea prevederilor acordurilor internationale în vigoare
privind controlul garantiilor, protectia fizică, traficul ilicit, transportul
materialelor nucleare si radioactive, protectia împotriva radiatiilor,
asigurarea calitătii, securitatea nucleară a instalatiilor nucleare si
radiologice, precum si interventia în caz de accident nuclear;
e)
îndeplineste orice alte atributii prevăzute de lege în domeniul controlului
activitătilor nucleare.
Art.
5. - (1) În afara atributiilor mentionate la art. 2, 3 si 4, CNCAN desfăsoară
si următoarele atributii:
a)
avizează toate proiectele de acte normative ce au implicatii asupra domeniului
nuclear;
b)
aprobă, potrivit legii, planurile de interventie pentru cazurile de accident
nuclear si participă la realizarea interventiei;
c)
revizuieste ori de câte ori este necesar Regulamentul de taxe si tarife pentru
autorizarea si controlul activitătilor nucleare, cu avizul Ministerului
Finantelor Publice;
d)
initiază proiecte de legi, proiecte de hotărâri ale Guvernului si proiecte de
alte acte normative în domeniul nuclear, pe care le supune spre aprobare
ministrului delegat pentru coordonarea autoritătilor de control;
e)
initiază, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, actiuni de promovare a
intereselor specifice României în relatiile cu Agentia Internatională pentru
Energie Atomică, cu Agentia pentru Energie Nucleară a Organizatiei pentru
Cooperare si Dezvoltare Economică si cu alte organizatii internationale
specializate în domeniul reglementărilor si controlului activitătilor nucleare;
f)
cooperează, în conditiile legii, cu institutii similare din alte state;
g)
controlează aplicarea prevederilor acordurilor internationale în vigoare
privind controlul garantiilor, protectia fizică, transportul materialelor
fisionabile si radioactive, protectia împotriva radiatiilor, asigurarea
calitătii si
securitatea
nucleară a instalatiilor;
h)
cooperează cu alte organisme care au, potrivit legii, atributii în domeniul
functionării în conditii de sigurantă a obiectivelor si instalatiilor nucleare,
în corelatie cu cerintele de protectie a mediului si a populatiei;
i)
asigură accesul publicului la informatie, elaborând în acest scop brosuri,
pliante, comunicate de presă si informatii în sistem electronic; organizează
audieri sau anchete, după caz.
(2)
CNCAN exercită si alte atributii prevăzute expres prin acte normative.
Art.
6. - Activitatea CNCAN se desfăsoară pe bază de strategii si programe de lucru,
cu respectarea dispozitiilor legale în vigoare si a prezentului regulament.
Art.
7. - (1) Conducerea CNCAN este asigurată de un presedinte cu rang de secretar
de stat, numit prin decizie a primului-ministru, denumit în continuare presedinte.
(2)
Presedintele conduce întreaga activitate a CNCAN, având calitatea de ordonator
principal de credite.
(3)
Presedintele aprobă delegările de competentă si împuternicirile de reprezentare
pentru personalul CNCAN. (4) Presedintele reprezintă CNCAN în raporturile cu
ministerele, cu alte autorităti si institutii ale administratiei publice
centrale sau locale, precum si în raporturile cu persoane fizice si juridice
române ori străine.
(5)
Presedintele reprezintă CNCAN în raporturile cu Agentia Internatională pentru
Energie Atomică, cu Agentia pentru Energie Nucleară a Organizatiei pentru
Cooperare si Dezvoltare Economică, precum si cu alte organizatii de profil
internationale, regionale sau nationale din alte tări.
(6)
Presedintele raportează primului-ministru, anual sau ori de câte ori i se
solicită, prin ministrul delegat pentru coordonarea autoritătilor de control,
stadiul desfăsurării activitătilor de control al activitătilor nucleare în
România.
(7) În
exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine si decizii.
Art.
8. - (1) Presedintele are următoarele atributii principale:
a)
răspunde de derularea corespunzătoare a procesului de reglementare, autorizare
si control al activitătilor nucleare;
b)
aprobă strategiile de dezvoltare institutională a CNCAN, programele de
activitate si programele de operare;
c)
coordonează procesul de emitere a reglementărilor CNCAN în vederea armonizării
acestora cu legislatia Uniunii Europene, aplicabile în domeniul nuclear, în
scopul integrării europene;
d)
asigură derularea programelor de cooperare si asistentă tehnică internatională;
e)
aprobă planurile de investitii ale CNCAN;
f)
propune spre aprobare proiectul de hotărâre a Guvernului privind bugetul de
venituri si cheltuieli si asigură executia acestuia potrivit legii;
g)
negociază si semnează cu reprezentantii salariatilor contractul colectiv de
muncă;
h)
aprobă angajările, promovările, retrogradările, delegările, detasările,
numirile si eliberările din functie ale personalului de executie din cadrul
CNCAN, cu respectarea dispozitiilor legale în vigoare;
i)
aprobă deplasările în tară si în străinătate ale personalului CNCAN;
j)
răspunde de rezolvarea în conditii corespunzătoare a sarcinilor stabilite de
primul-ministru si de ministrul delegat pentru coordonarea autoritătilor de
control.
(2)
Numirea si eliberarea din functie a personalului cu functii de conducere se fac
cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autoritătilor de control.
Art.
9. - (1) Structura organizatorică a CNCAN este prevăzută în anexa nr. 1 care
face parte integrantă din prezentul regulament.
(2)
Prin ordin al presedintelui, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea
autoritătilor de control, pot fi organizate servicii, birouri si alte
compartimente, în functie de necesitătile si conditiile concrete ale
activitătii desfăsurate de CNCAN.
(3)
Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu este de 171, exclusiv
presedintele si posturile aferente cabinetului acestuia.
(4)
Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatorică a
CNCAN se stabileste prin ordin al presedintelui, în conformitate cu prevederile
legale.
(5)
Statul de functii al CNCAN se aprobă de presedinte, cu avizul ministrului
delegat pentru coordonarea autoritătilor de control.
Art.
10. - (1) Presedintele numeste, prin ordin, responsabilii nationali pentru
următoarele activităti:
a)
raportarea evenimentelor nucleare;
b)
raportarea de garantii pentru materiale nucleare, probleme de protectie fizică
în domeniul nuclear, trafic ilicit de materiale nucleare si instalatii
nucleare, controlul importului si exportului de materiale strategice pentru
domeniul nuclear;
c)
coordonarea proiectelor de asistentă tehnică realizate cu Agentia
Internatională pentru Energie Atomică în domeniul de activitate al CNCAN;
d)
coordonarea proiectelor de asistentă tehnică realizate cu Agentia pentru
Energie Nucleară a Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economică în
domeniul de activitate al CNCAN;
e)
alte activităti specifice CNCAN, care implică contacte cu organizatii si
organisme internationale de profil.
(2)
Atributiile responsabililor nationali se stabilesc prin ordin al presedintelui
CNCAN.
Art.
11. - Presedintele înfiintează, prin ordin, Consiliul de conducere si
autorizare, denumit în continuare consiliu.
Art.
12. - (1) Consiliul este compus din:
a)
presedinte;
b)
directorii directiilor;
c)
sefii serviciilor si compartimentelor aflate în subordinea directă a
presedintelui.
(2)
Presedintele este si presedintele consiliului.
(3)
Consiliul îsi desfăsoară activitatea conform unui regulament propriu, aprobat
de presedintele acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art.
13. - Consiliul are următoarele atributii:
a)
analizează si propune presedintelui măsuri ce trebuie luate în domeniul
desfăsurării în sigurantă a activitătilor nucleare, în concordantă cu
legislatia română în vigoare si cu acordurile internationale la care România
este parte;
b)
avizează propunerile de autorizatii pentru desfăsurarea activitătilor de
importantă deosebită din domeniul nuclear, prevăzute la art. 3 alin. (1);
c)
avizează măsuri interne pentru CNCAN, în limita competentelor stabilite prin
ordin al presedintelui, cu respectarea normelor legale.
Art.
14. - Presedintele înfiintează, prin ordin, Consiliul consultativ.
Art.
15. - (1) Consiliul consultativ este constituit din specialisti consacrati si
personalităti din diferite domenii de activitate, care nu sunt angajati ai
CNCAN.
(2)
Consiliul consultativ este format din 7 membri si îsi desfăsoară activitatea
conform unui regulament propriu aprobat de presedinte, cu respectarea normelor
legale în vigoare.
(3)
Pentru activitătile desfăsurate, membrii Consiliului consultativ pot beneficia
de o indemnizatie de sedintă în cuantum de 10% din indemnizatia presedintelui
CNCAN.
Art.
16. - Finantarea CNCAN se asigură integral din venituri proprii, respectiv din
tarife pentru autorizare, contributii ale organismelor internationale si ale
agentilor economici si dobânzi la disponibilităti, conform prevederilor legale.
Art.
17. - (1) Salarizarea presedintelui se face conform anexei nr. VII/2b la
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
191/2002 privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2003
personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 24/2000
privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul
contractual din sectorul bugetar si personalul salarizat potrivit anexelor nr.
II si III la Legea nr.
154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul
bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate
publică, aprobată si modificată prin Legea nr. 220/2003.
(2)
Salarizarea personalului CNCAN se face prin negocieri individuale si colective,
conform contractului colectiv de muncă înregistrat potrivit legii.
Art.
18. - (1) CNCAN poate dispune de un număr maxim de 35 de autoturisme, din care
un parc propriu, două parcuri comune, precum si, suplimentar, 32 de autoturisme
destinate activitătii operative de control si inspectie pe teritoriul întregii
tări, pentru desfăsurarea în sigurantă a activitătilor nucleare, conform anexei
nr. 2 care face parte integrantă din prezentul regulament.
(2)
Consumul maxim normat de carburant pentru autovehiculele destinate controlului
si inspectiei operative a activitătilor nucleare este de 350 l/lună/vehicul,
conform anexei nr. 2.
ANEXA Nr. 1
la regulament
Nr. maxim de posturi = 171
(exclusiv presedintele si
cabinetul acestuia)
Comisia Natională pentru
Controlul Activitătilor Nucleare
APARAT
PROPRIU
PRESEDINTE
Cabinet
presedinte
Consiliu
de conducere si autorizare
Consiliu
consultativ
Compartiment
documente clasificate si informatizare
Compartiment
audit intern
Compartiment
juridic
Compartiment
resurse umane
Structuri
teritoriale
Structuri
teritoriale
DIRECTIA
RADIO-PROTECTIE SI DESEURI RADIOACTIVE
DIRECTIA
CONTROLUL CALITĂTII
DIRECTIA
MATERIALE SPECIALE
DIRECTIA
RELATII INTERNATIONALE
DIRECTIA
ECONOMICĂ
DIRECTIA
RELATII PUBLICE, PRESĂ SI PROTOCOL
DIRECTIA
REACTORI NUCLEARI
DIRECTIA
RADIATII IONIZANTE
ANEXA Nr. 2
la regulament
|
Parc
auto |
Parc propriu |
1 |
Parc comun |
2 |
Parc activităti specifice |
32 |
|
Limita
maximă [litri/lună/vehicul] |
Parc propriu |
400 |
Parc comun si activităti
specifice |
350 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
majorării plafonului valoric al mesei calde zilnice care se acordă personalului
minier
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă majorarea plafonului valoric al mesei calde zilnice acordate
personalului minier la nivelul de 58.000 lei/persoană pe zi, începând cu luna
ianuarie 2004.
Art.
2. - Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Economiei si Comertului
efectuează modificările necesare în bugetele de venituri si cheltuieli ale
companiilor si societătilor nationale implicate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul economiei si comertului,
Mihai
Berinde,
secretar
de stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 15 ianuarie 2004.
Nr. 29.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si
completarea Hotărârii Guvernului nr. 734/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Integrării Europene
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
I. - Hotărârea
Guvernului nr.
734/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Integrării
Europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 4
iulie 2003, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La
articolul 3 litera d), punctele 2 si 3 vor avea următorul cuprins:
“2.
coordonează, elaborează, avizează, prezintă si sustine în relatia cu
institutiile Uniunii Europene, împreună cu ministerele implicate, documentele
de programare care vizează pregătirea pentru aderare si urmăreste transpunerea
în practică a acestora;
3.
coordonează elaborarea Planului national de dezvoltare, potrivit strategiilor
si planurilor regionale de dezvoltare si strategiilor si programelor sectoriale
ale autoritătilor administratiei publice centrale, fundamentând pe această bază
fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeană în perioada de
preaderare si fondurile structurale si de coeziune după aderare;”
2. La
articolul 3 litera d), după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 31, cu următorul cuprins:
“31. asigură coordonarea
implementării politicii nationale de dezvoltare pe ansamblul tării, pe regiuni
si zone;”
3. La
articolul 3 litera d) se introduce un nou punct, punctul 11, cu următorul
cuprins:
“11.
asigură secretariatul Comitetului de transparentă pentru urmărirea utilizării
fondurilor comunitare; atributiile si componenta Comitetului de transparentă
vor fi reglementate prin hotărâre a Guvernului;”
4. La
articolul 3 litera f), punctele 2 si 8 vor avea următorul cuprins:
“2.
programarea asistentei financiare, împreună cu celelalte institutii
guvernamentale interesate, precum si elaborarea de programe indicative cu
donatorii, în concordantă cu strategiile guvernamentale si pe baza
solicitărilor primite de la institutiile si organizatiile beneficiare;
…………………………………..
8.
asigurarea coordonării procesului de evaluare initială, intermediară si finală
a programelor si proiectelor finantate din fondurile comunitare;”
5. La
articolul 3 litera f) se introduce un nou punct, punctul 10, cu următorul
cuprins:
“10.
coordonarea participării României si asigurarea functiei de punct national de
contact la proiectele de înfrătire institutională cu statele care beneficiază
de finantări nerambursabile ale Uniunii Europene;”
6. La
articolul 3 litera j), punctele 1 si 6 vor avea următorul cuprins:
“1.
elaborează Strategia natională de dezvoltare regională, în concordantă cu
strategiile guvernamentale de dezvoltare;
……………………………………
6. asigură
managementul financiar si tehnic al Fondului national pentru dezvoltare
regională si al fondurilor de tip structural pentru realizarea coeziunii
economice si sociale;”
7. La
articolul 3 litera j), după punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 11, cu următorul cuprins:
11. asigură coordonarea metodologică a elaborării planurilor
de dezvoltare regională;”
8. La
articolul 3 litera j), punctul 3 se abrogă.
9. La
articolul 3 litera j), după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 51, cu următorul cuprins:
“51. elaborează, implementează si monitorizează strategia de
pregătire si formare profesională în domeniul dezvoltării regionale;”
10. La
articolul 3, după litera n) se introduce o nouă literă, litera n1), cu următorul cuprins:
“n1)
examinează sub aspectul compatibilitătii cu reglementările comunitare, la
solicitarea Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul, propunerile
legislative, în vederea formulării punctului de vedere al Guvernului asupra
acestora;”
11. La
articolul 3, litera u) va avea următorul cuprins:
“u)
realizează dialogul social pe problemele integrării europene cu organizatiile
patronale si sindicale reprezentative la nivel national, potrivit legii, si
asigură secretariatul Consiliului consultativ pentru negocierea aderării la Uniunea
Europeană;”
12. Alineatul
(2) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
“(2)
Ministrul integrării europene este presedintele părtii române la reuniunile
Comitetului de asociere România - Uniunea Europeană, conducătorul delegatiei
României la Conferinta de aderare la nivel interministerial, presedintele
Comitetului interministerial pentru integrare europeană, presedintele
Consiliului National pentru Dezvoltare Regională si presedintele Comitetului de
transparentă pentru urmărirea utilizării fondurilor comunitare.”
13. La
articolul 7, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu
următorul cuprins:
“(4)
Pentru asigurarea transparentei procesului de negociere, ministrul delegat,
negociator-sef pentru aderarea României la Uniunea Europeană, este presedintele
Consiliului consultativ pentru negocierea aderării la Uniunea Europeană,
constituit din reprezentantii mediilor sociopolitice.”
14. Alineatele
(2) si (3) ale articolului 10 vor avea următorul cuprins:
“(2)
Structura organizatorică a Ministerului Integrării Europene este prevăzută în
anexa nr. 1.
(3)
Numărul maxim de posturi este de 357, exclusiv demnitarii, cabinetele
ministrilor si Corpul consilierilor de integrare.”
15. La
articolul 18 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
“(2)
Ministerul Integrării Europene are în dotare, pentru activităti specifice, trei
autoturisme cu un consum lunar de carburant de 450 l pentru fiecare
autoturism.”
16. Alineatele
(1) si (3) ale articolului 19 vor avea următorul cuprins:
“Art.
19. - (1) În structura Ministerului Integrării Europene se organizează:
-
Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar;
-
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional;
-
Autoritatea de Management pentru Fondul de Coeziune;
-
Autoritatea de Management pentru Initiativa Comunitară INTERREG;
(3)
Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar va functiona cu un
număr total de 80 de posturi în anul 2005, dintre care 30 de posturi în anul
2004, iar Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional va
functiona cu un număr total de 204 posturi în anul 2005, dintre care 142 de
posturi în anul 2004.
Autoritatea
de Management pentru Fondul de Coeziune va functiona cu un număr total de 50 de
posturi în anul 2005, dintre care 8 posturi în anul 2004.”
17. După
alineatul (2) al articolului 19 se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
“(21) Atributiile Autoritătii de Management pentru Fondul de
Coeziune si ale Autoritătii de Management pentru Initiativa Comunitară INTERREG
vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului.”
18. Alineatul
(5) al articolului 19 se abrogă.
19. Articolul
22 va avea următorul cuprins:
“Art.
22. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.”
20. Anexa
nr. 1a) se abrogă.
21. Anexa
nr. 1 se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
II. - Hotărârea
Guvernului nr.
734/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Integrării
Europene, cu modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi
republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o
nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
integrării europene,
Alexandru
Fărcas
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 22 ianuarie 2004.
Nr. 39.
(Anexa nr. 1
la Hotărârea Guvernului nr.
734/2003)