MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 605 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 6
iulie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
264.
- Lege privind organizarea si functionarea
Academiei de Stiinte Medicale
456.
- Decret pentru promulgarea Legii privind organizarea si functionarea
Academiei de Stiinte Medicale
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
903.
- Hotărâre privind aprobarea acordurilor de concesiune a unor perimetre de
dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră, încheiate între Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si Societatea Natională a Petrolului “Petrom”
- S.A. Bucuresti
926.
- Hotărâre privind aprobarea Protocolului încheiat la întâlnirea de
constituire a Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia mediului si a
Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, semnate la Budapesta la
16 septembrie 2003
Protocol încheiat
la întâlnirea de constituire a Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia
mediului
951.
- Hotărâre pentru aprobarea Protocolului dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Croatia privind succesiunea la acordurile încheiate între
România si Republica Socialistă Federativă Iugoslavia, semnat la Bucuresti la 5
martie 2004, si a Protocolului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii
Slovenia privind inventarierea cadrului juridic bilateral, semnat la Bucuresti
la 5 aprilie 2004
Protocol între
Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind succesiunea la
acordurile încheiate între România si Republica Socialistă Federativă
Iugoslavia
Protocol între
Guvernul României si Guvernul Republicii Slovenia privind inventarierea
cadrului juridic bilateral
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind organizarea si functionarea Academiei de
Stiinte Medicale
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
CAPITOLUL I
Art. 1. - (1)
Academia de Stiinte Medicale este institutia publică de interes national în
domeniul cercetării stiintifice medicale si farmaceutice, de consacrare
academică, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Sănătătii.
(2) Sediul
Academiei de Stiinte Medicale se află în municipiul Bucuresti, sos. Stefan cel
Mare nr. 19-21, sectorul 2.
Art. 2. - Academia
de Stiinte Medicale este continuatoarea Academiei de Stiinte Medicale,
înfiintată prin Decretul Consiliului de Stat nr. 590/1969 pentru înfiintarea
Academiei de Stiinte Medicale.
Art. 3. - Academia
de Stiinte Medicale are ca obiect de activitate:
a) dezvoltarea
stiintelor medicale si farmaceutice în scopul îmbunătătirii stării de sănătate
a populatiei;
b) promovarea pe
plan national a cercetărilor stiintifice din domeniile biomedicinei, medicinei
clinice, medicinei fundamentale, medicinei preventive, sănătătii publice si
stiintelor farmaceutice;
c) coordonarea
activitătii de cercetare stiintifică în domeniile de vârf ale biomedicinei
fundamentale si aplicative, desfăsurate în unitătile aflate în coordonarea sau
subordonarea Ministerului Sănătătii sau în alte unităti de profil.
Art. 4. - În
realizarea obiectului său de activitate, Academia de Stiinte Medicale colaborează
cu Ministerul Sănătătii, Ministerul Educatiei si Cercetării, Academia Română,
institutiile de învătământ superior de medicină si farmacie, precum si cu alte
ministere, institutii si unităti de profil.
CAPITOLUL II
Organizare
si functionare
Art. 5. - Academia
de Stiinte Medicale se organizează si functionează potrivit prevederilor
prezentei legi si statutului propriu, care se aprobă prin hotărâre a
Guvernului, initiată de Ministerul Sănătătii.
Art. 6. - (1)
Academia de Stiinte Medicale îndeplineste următoarele atributii pentru
realizarea obiectului său de activitate:
a) participă la
elaborarea strategiei nationale a activitătii de cercetare stiintifică din
domeniul medical si farmaceutic, în vederea îmbunătătirii stării de sănătate a
populatiei României;
b) contribuie la
valorificarea cercetării stiintifice medicale si farmaceutice, asigurând
îndrumarea metodologică a unitătilor medico-sanitare;
c) elaborează
programe de cercetare stiintifică în domeniile de interes pentru Ministerul
Sănătătii si alte organe ale administratiei publice;
d) colaborează, la
nivel national, la programele de cooperare stiintifică internatională ale
institutelor de cercetare medicală si ale colectivelor de cercetare din
institutiile de învătământ superior cu profil medico-farmaceutic uman si ale
centrelor de cercetare cu profil biomedical si interdisciplinar;
e) participă la
elaborarea programelor stiintifice medicale ale Ministerului Sănătătii, ale
Ministerului Integrării Europene, ale Ministerului Educatiei si Cercetării, ale
Academiei Române si ale altor ministere si institutii interesate;
f) initiază si
dezvoltă relatii de colaborare cu institutii stiintifice si de învătământ din
tară si din străinătate, precum si cu organizatii nationale si internationale;
g) acordă, în
conditiile legii, distinctii si premii pentru contributii deosebite în
activitatea stiintifică;
h) organizează, în
nume propriu sau în colaborare cu societăti stiintifice medicale din tară si
din străinătate, manifestări stiintifice, congrese, seminarii, ateliere de
lucru si simpozioane pe problemele cercetării medico-farmaceutice si/sau
asistentei medicale;
i) participă,
împreună cu Ministerul Sănătătii, Ministerul Educatiei si Cercetării si cu alte
institutii abilitate, la evaluarea si atestarea capacitătii institutiilor care
desfăsoară activităti de cercetare în domeniul cercetării stiintifice medicale
si farmaceutice, în conditiile legii;
j) formulează
puncte de vedere în legătură cu înfiintarea sau desfiintarea de institute,
centre si unităti de cercetare din domeniul medical si farmaceutic;
k) conduce
programe de cercetare stiintifică medicală si farmaceutică din Planul national
de cercetare-dezvoltare si inovare, atribuite de către autoritatea de stat
pentru cercetare-dezvoltare, pe bază de criterii de capabilitate, în sistem
competitional sau în mod direct;
l) elaborează, în
concordantă cu normele internationale, reglementări privind bioetica,
observatiile si cercetarea pe om, conditiile de folosire a animalelor de
laborator;
m) contribuie la
corelarea obiectivelor de cercetare medicală natională cu programele Uniunii
Europene din domeniul medical si farmaceutic;
n) coordonează si
evaluează activitatea de cercetare stiintifică medicală si farmaceutică din
structurile proprii;
o) propune
autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare constituirea, pe perioade
determinate, în conditiile legii, de centre sau colective mixte de specialisti
pentru realizarea unor strategii de ramură sau sectoriale;
p) formulează
propuneri în domeniul dezvoltării învătământului medical si farmaceutic;
q) organizează
educatia medicală continuă a personalului care lucrează în domeniul medical si
farmaceutic uman, împreună cu Colegiul Medicilor din România, Colegiul
Farmacistilor din România si în colaborare cu institutiile de învătământ
superior de medicină si farmacie acreditate. Programele nationale de educatie
medicală continuă sunt avizate de Ministerul Sănătătii, precum si de Ministerul
Educatiei si Cercetării;
r) informează
anual Ministerul Sănătătii asupra principalelor activităti desfăsurate, cu
impact asupra stării de sănătate si a asistentei medicale.
(2) Academia de
Stiinte Medicale îndeplineste si alte atributii din domeniul său de activitate,
stabilite prin lege sau prin statutul său.
Art. 7. - (1)
Academia de Stiinte Medicale reuneste personalităti de o deosebită valoare
stiintifică si profesională din domeniile cercetării stiintifice medicale si
farmaceutice.
(2) Academia de
Stiinte Medicale are în componenta sa membri titulari, membri corespondenti si membri
de onoare.
Numărul maxim al
membrilor titulari si al membrilor corespondenti este de 231, din care 190
membri titulari.
Numărul membrilor
de onoare se stabileste prin statut.
(3) Membrii
titulari si membrii corespondenti sunt cetăteni români alesi dintre
personalitătile stiintifice de prestigiu din domeniile prevăzute la alin. (1).
(4) Membrii de
onoare sunt cetăteni români si străini care s-au remarcat prin realizările si
contributiile lor la dezvoltarea stiintelor din domeniul medical si farmaceutic.
Art. 8. - Academia
de Stiinte Medicale poate acorda si titlul de membru post-mortem.
Art. 9. -
Criteriile si procedura de alegere si de excludere a membrilor Academiei de
Stiinte Medicale se stabilesc prin Statutul Academiei de Stiinte Medicale.
Art. 10. - (1)
Membrii titulari ai Academiei de Stiinte Medicale beneficiază de o indemnizatie
lunară viageră egală cu salariul mediu pe economie.
(2) Membrii
titulari si corespondenti ai Academiei de Stiinte Medicale sunt mentinuti în
activitate sau în functii de conducere până la vârsta de 70 de ani. Peste
această vârstă sunt mentinuti în activitate numai cu acordul institutiei în
care lucrează, prin prelungiri anuale în baza certificatului de sănătate.
Art. 11. -
Academia de Stiinte Medicale îsi organizează în centrele universitare medicale
si farmaceutice filiale teritoriale, unităti fără personalitate juridică.
Art. 12. - Pentru
buna desfăsurare a activitătii Academiei de Stiinte Medicale, în structura
acesteia se organizează sectii stiintifice.
Art. 13. - Atributiile
si modul de organizare si functionare ale filialelor teritoriale si ale
sectiilor stiintifice se stabilesc prin Statutul Academiei de Stiinte Medicale.
Art. 14. -
Organele de conducere ale Academiei de Stiinte Medicale sunt:
a) adunarea
generală;
b) consiliul
stiintific;
c) biroul executiv
al consiliului stiintific;
d) presedintele.
Art. 15. - (1)
Adunarea generală a membrilor Academiei de Stiinte Medicale constituie forul
suprem de conducere al acesteia si este alcătuită din academicieni membri titulari,
membri corespondenti si membri de onoare.
(2) Numai membrii
titulari si membrii corespondenti au drept de vot.
Art. 16. -
Adunarea generală a membrilor Academiei de Stiinte Medicale are următoarele
atributii:
a) adoptă Statutul
Academiei de Stiinte Medicale, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la
propunerea Ministerului Sănătătii;
b) aprobă darea de
seamă asupra activitătii desfăsurate între două adunări generale, precum si
programele de activitate stiintifică anuală si de perspectivă;
c) aprobă programe
pentru valorificarea rezultatelor cercetării stiintifice în domeniul medical si
farmaceutic si pentru îmbunătătirea asistentei medicale;
d) alege, prin vot
secret, noii membri ai Academiei de Stiinte Medicale;
e) alege, prin vot
secret, presedintele, vicepresedintii si secretarul general al Academiei de
Stiinte Medicale.
Mandatul acestora
este de 4 ani, având dreptul de a fi realesi pentru încă un mandat.
Art. 17. -
Adunarea generală a membrilor Academiei de Stiinte Medicale este legal constituită
în prezenta a cel putin două treimi din numărul membrilor săi si ia hotărâri
valabile cu votul majoritătii simple a celor prezenti. Dacă la prima convocare
nu este întrunit numărul legal de două treimi din membri, se convoacă, în
termen de maximum 30 de zile, o nouă adunare, care se consideră legal
constituită în prezenta a cel putin jumătate plus unu din numărul total de
membri. În cazul în care nici la a doua convocare nu este întrunit numărul
legal de membri, se convoacă, în termen de maximum 10 zile, o nouă adunare,
care se consideră legal constituită cu numărul membrilor prezenti.
Art. 18. -
Adunarea generală se întruneste în sesiune ordinară o dată pe an si în sesiune
extraordinară ori de câte ori este nevoie, la solicitarea consiliului stiintific
sau a jumătate plus unu din numărul membrilor.
Art. 19. -
Consiliul stiintific asigură conducerea Academiei de Stiinte Medicale între
sesiunile adunării generale.
Art. 20. - (1)
Consiliul stiintific este format din presedintele Academiei de Stiinte
Medicale, vicepresedinti, secretarul general, precum si presedintii filialelor.
(2) Biroul
executiv al consiliului stiintific este format din presedintele Academiei de
Stiinte Medicale, vicepresedinti si secretarul general si asigură conducerea
operativă.
Art. 21. - (1)
Presedintele Academiei de Stiinte Medicale este presedintele consiliului
stiintific si al biroului executiv.
(2) Presedintele
reprezintă Academia de Stiinte Medicale în relatiile cu tertii si este
ordonator de credite.
(3) Atributiile consiliului
stiintific, ale biroului executiv, ale presedintelui si modul de lucru al
acestora se stabilesc prin Statutul Academiei de Stiinte Medicale.
(4) În cazul în
care presedintele nu îsi poate exercita prerogativele pe o perioadă de mai mult
de 30 de zile, va desemna, în vederea exercitării acestora, pe unul dintre
vicepresedinti.
(5) În exercitarea
atributiilor sale, presedintele emite decizii.
Art. 22. - Numărul
maxim de posturi si structura organizatorică ale Academiei de Stiinte Medicale
se aprobă prin hotărâre a Guvernului, initiată de Ministerul Sănătătii.
Art. 23. -
Salarizarea personalului din aparatul de lucru propriu al Academiei de Stiinte
Medicale se face în conformitate cu dispozitiile aplicabile personalului
bugetar.
Art. 24. - (1)
Finantarea Academiei de Stiinte Medicale se asigură de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Sănătătii, si din venituri proprii.
(2) Academia de
Stiinte Medicale poate beneficia de donatii, sponsorizări si alte surse,
potrivit legii.
Art. 25. - (1)
Academia de Stiinte Medicale are în dotare un parc auto propriu.
(2) Numărul maxim
de autovehicule si consumul lunar de carburanti pentru aparatul de lucru si
filialele teritoriale se stabilesc potrivit Ordonantei Guvernului nr. 80/2001
privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 247/2002, cu modificările si completările ulterioare.
CAPITOLUL III
Structurile
de cercetare care îsi desfăsoară activitatea în coordonarea stiintifică a
Academiei de Stiinte Medicale
Art. 26. - (1)
Cercetarea stiintifică medicală si farmaceutică cuprinde:
a) cercetarea
medicală fundamentală;
b) cercetarea
medicală clinică;
c) cercetarea
medicală în domeniul sănătătii publice si
al serviciilor de
sănătate;
d) cercetarea în
domeniul stiintelor farmaceutice;
e) cercetarea în
domeniul tehnologiilor medicale avansate;
f) cercetarea în
domeniul medicinei comparate;
g) cercetarea în
domeniul epidemiologiei si medicinei preventive.
(2) Următoarele
structuri de cercetare îsi pot desfăsura activitatea în coordonarea stiintifică
a Academiei de Stiinte Medicale:
a) nuclee;
b) colective;
c) laboratoare;
d) sectii;
e) departamente;
f) institute în
care se desfăsoară activitate de asistentă medicală, de învătământ si cercetare
stiintifică medicală si institute în care se desfăsoară numai activitate de
cercetare stiintifică medicală, care au personalitate juridică si sunt în
subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătătii;
g) institutii fără
personalitate juridică, în care se desfăsoară activitate de cercetare
stiintifică medicală, grefate pe clinici sau sectii.
(3) Structurile de
cercetare stiintifică medicală prevăzute la alin. (2) lit. a)-e) pot functiona
atât în institute în care se desfăsoară numai activitate de cercetare
stiintifică medicală, cât si în celelalte unităti sanitare cu sau fără paturi,
în care se desfăsoară si activitate de asistentă medicală si învătământ.
Art. 27. -
Unitătile de cercetare prevăzute la art. 26 alin. (2), care încheie contracte
de cercetare stiintifică medicală, informează direct Academia de Stiinte
Medicale asupra rezultatelor cercetărilor pentru care au fost finantate.
CAPITOLUL IV
Dispozitii
finale
Art. 28. -
Sintagma “Academia de Stiinte Medicale” nu poate fi folosită de nici o altă
institutie publică sau privată în cuprinsul denumirii acesteia.
Art. 29. - În
termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Academia de
Stiinte Medicale, prin intermediul Ministerului Sănătătii, supune spre aprobare
Guvernului statutul acesteia.
Art. 30. - La data
intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Decretul Consiliului de Stat nr.
590/1969 pentru înfiintarea Academiei de Stiinte Medicale, publicat în
Buletinul Oficial, Partea I, nr. 90 din 21 august 1969, cu modificările
ulterioare, cu exceptia art. 1 alin. (1), precum si prevederile referitoare la
academicieni, cuprinse în art. 9 alin. (2) din Legea nr.
74/1995 privind exercitarea profesiunii de medic, înfiintarea, organizarea
si functionarea Colegiului Medicilor din România, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 650 din 12 decembrie 2000, cu modificările
si completările ulterioare.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 76
alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 16 iunie 2004.
Nr. 264.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind organizarea si
functionarea Academiei de Stiinte Medicale
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind organizarea si functionarea Academiei de Stiinte
Medicale si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 14 iunie 2004.
Nr. 456.
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea acordurilor de concesiune a unor
perimetre de dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră, încheiate între
Agentia Natională pentru Resurse Minerale si Societatea Natională a Petrolului
“Petrom” - S.A. Bucuresti
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 13 alin. 4 din Legea petrolului nr. 134/1995,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă acordurile de concesiune încheiate între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, în calitate de concedent, si Societatea Natională a Petrolului
“Petrom” - S.A. Bucuresti, în calitate de concesionar, pentru 155 de perimetre
de dezvoltare-exploatare si 46 de perimetre de exploatare petrolieră.
(2) Acordurile de
concesiune a perimetrelor de dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră
sunt identificate în anexele nr. 1a) si 1b) si sunt prezentate în anexele nr.
2-202*) care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Acordurile de concesiune pentru dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră
prevăzute la art. 1 intră în vigoare la data publicării prezentei hotărâri în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă dispozitiile Hotărârii
Guvernului nr.
223/1999 privind aprobarea Acordului de concesiune a 225 de perimetre
pentru dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră, încheiat între Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si Societatea Natională a Petrolului “Petrom”
- S.A. Bucuresti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 145
din 8 aprilie 1999, care se referă la perimetrele (zăcămintele comerciale)
prevăzute în anexele nr. 1a) si 1b).
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 903.
*) Anexele nr. 2-202 se comunică Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale.
ANEXA Nr. 1a)*)
privind aprobarea Protocolului încheiat la întâlnirea
de constituire a Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia mediului si a
Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, semnate la Budapesta la
16 septembrie 2003
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
Protocolul încheiat la întâlnirea de constituire a Comisiei mixte româno-ungare
pentru protectia mediului si Regulamentul de organizare si functionare a
Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia mediului, semnate la Budapesta la
16 septembrie 2003.
Art. 2. -
Cheltuielile ocazionate de ducerea la îndeplinire de către partea română a
prevederilor protocolului si regulamentului prevăzute la art. 1 vor fi
efectuate în conformitate cu reglementările legale în vigoare, în limita
prevederilor bugetului aprobat al Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Florin
Stadiu,
secretar de
stat
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 926.
PROTOCOL
încheiat
la întâlnirea de constituire a Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia
mediului
În data de 16
septembrie 2003 a fost înfiintată Comisia mixtă româno-ungară pentru protectia
mediului, denumită în continuare Comisie mixtă, care are ca sarcină
coordonarea aplicării Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii
Ungare privind cooperarea în domeniul protectiei mediului, semnat la Bucuresti
la 26 mai 1997 si intrat în vigoare la 14 decembrie 2000, denumit în continuare
Acord.
Functiile de
copresedinti ai Comisiei mixte au fost îndeplinite de ministrii însărcinati cu
protectia mediului din cele două tări.
Pentru pregătirea
primei reuniuni a Comisiei mixte, în data de 15 septembrie 2003, a avut loc o
întâlnire bilaterală pregătitoare la nivel de experti.
Întâlnirea de
constituire a Comisiei mixte a fost prezidată de domnul Ilie Sârbu, ministrul
român al agriculturii, pădurilor, apelor si mediului, si de domnul dr. Pers.nyi
Mikl.s, ministrul ungar al mediului si apei, în calitate de copresedinti ai
Comisiei mixte.
Lista
participantilor la întâlnire este prezentată în anexă.
La întâlnire au
fost discutate următoarele puncte ale ordinii de zi:
1. Constituirea
Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia mediului
2. Aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei mixte
3. Sarcinile
grupurilor permanente de experti înfiintate în cadrul Comisiei mixte
4. Aprobarea
protocolului încheiat la această întâlnire 5. Locul si data desfăsurării celei
de-a doua reuniuni a Comisiei mixte
6. Colaborarea
privind schimbul de informatii referitoare la proiectul Rosia Montană.
În cuvântul lor,
copresedintii Comisiei mixte au accentuat importanta aplicării Acordului si au
subliniat că prin constituirea Comisiei mixte se deschide un nou capitol în
cooperarea bilaterală privind protectia mediului si conservarea naturii. Au
exprimat speranta că dezvoltarea cooperării bilaterale va fi fructuoasă atât
pentru România, cât si pentru Ungaria si, totodată, se va transmite un mesaj pozitiv
pentru o societate mai deschisă.
Rezultatele
întâlnirii:
Copresedintii au făcut
cunoscut că a fost înfiintată Comisia mixtă si că aceasta îsi începe
activitatea.
Părtile au luat cunostintă
de membrii Comisiei mixte, care este compusă din copresedinti, reprezentanti ai
Secretariatului si ai Ministerului Afacerilor Externe, conducătorii grupurilor
de experti, precum si reprezentanti ai altor institutii implicate în aplicarea
Acordului, astfel:
- din partea
română:
- Ministerul
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului;
- Ministerul
Economiei si Comertului;
- Ministerul
Administratiei si Internelor;
- Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
- din partea
ungară:
- Ministerul
Protectiei Mediului si Apelor;
- Ministerul
Economiei si Transporturilor;
- Ministerul de
Interne;
- Consiliul
dezvoltării regionale din Câmpia de Sud;
- Consiliul
dezvoltării regionale din Câmpia de Nord.
Copresedintii
părtilor au căzut de acord că activitatea permanentă de coordonare si
secretariat a Comisiei mixte va fi îndeplinită de către directiile de relatii
internationale ale ministerelor responsabile cu protectia mediului.
Comisia mixtă a
adoptat si copresedintii au semnat Regulamentul de organizare si functionare a
Comisiei mixte, denumit în continuare Regulament, care a fost elaborat
cu ocazia întâlnirii dintre experti români si unguri, de la Budapesta, din 1-3
decembrie 2002.
Regulamentul va
intra în vigoare în momentul primirii ultimei notificări în legătură cu
aprobarea acestuia de către Guvern.
În conformitate cu
Regulamentul, Comisia mixtă a hotărât înfiintarea a trei grupuri permanente de
experti, după cum urmează:
- Grupul permanent
de experti pentru protectia mediului;
- Grupul permanent
de experti pentru ocrotirea naturii;
- Grupul permanent
de experti pentru programe si proiecte internationale.
Copresedintii au
convenit ca în termen de o lună de la intrarea în vigoare a Regulamentului să
nominalizeze conducătorii grupurilor de experti si să se informeze reciproc în
legătură cu aceste nominalizări prin intermediul Secretariatului. Totodată, au
stabilit să însărcineze conducătorii grupurilor de experti cu pregătirea si
convenirea sarcinilor, temelor si proiectelor pentru perioada 2003-2004.
Pe baza art. 4 din
Acord, s-a elaborat Protocolul privind constituirea Comisiei mixte.
În conformitate cu
art. 4 din Acord, s-a stabilit ca a doua reuniune a Comisiei mixte să aibă loc
în România, în semestrul II al anului 2004.
În legătură cu
înfiintarea Comisiei mixte a apărut necesitatea eliminării, respectiv evitării,
paralelismelor cu structurile Comisiei mixte interguvernamentale de colaborare
si parteneriat activ între România si Republica Ungară, subiect care trebuie
examinat în continuare.
În legătură cu
proiectul Rosia Montană părtile au căzut de acord că în decurs de o săptămână vor
nominaliza reciproc reprezentantii responsabili cu colaborarea privind schimbul
de informatii, astfel încât acesta să se realizeze sistematic si eficient.
Partea română a
informat partea ungară că în cursul lunii iunie a.c. investitorul si-a retras
documentatia depusă în luna octombrie 2002, în vederea declansării procedurii
de autorizare din punct de vedere al protectiei mediului. Cu această ocazie, au
solicitat reluarea procedurii de autorizare în conformitate cu noile
reglementări nationale, armonizate în totalitate cu legislatia Uniunii
Europene. Până în prezent, investitorul nu a prezentat documentatia necesară.
Prezentul protocol
a fost semnat la Budapesta la 16 septembrie 2003, în două exemplare, fiecare în
limba română si limba maghiară, ambele texte fiind egal autentice.
Ilie
Sârbu, copresedintele
român al Comisiei
mixte româno-ungare |
Persanyi
Miklos, copresedintele
ungar al Comisiei
mixte româno-ungare |
la protocol
LISTA
PARTICIPANTILOR
la întâlnirea
de constituire a Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia mediului
Delegatia
română:
Ilie Sârbu -
ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului
Ioan Jelev -
director general, Directia generală de protectia mediului, Ministerul Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului (MAPAM)
Anemari Ciurea -
consilier, Directia de coordonare, reglementare, gestionarea, protectia
ecologică a apelor si districte internationale, MAPAM
Dumitra Mereută -
consilier, Directia controlul poluării, protectia atmosferei, solului, naturii
si conservării biodiversitătii, MAPAM
Elena Bucur -
consilier, Directia de integrare europeană pentru agricultură si relatii
internationale, MAPAM
Alina Niculescu -
consilier juridic, secretar III, Ministerul Afacerilor Externe
Delegatia
ungară:
dr. Pers.nyi
Mikl.s - ministrul mediului si apei
Rakics Robert -
secretar de stat adjunct
Vajna Aniko - sef
adjunct de departament
Katalin Ughy -
director general
Palfi Katalin -
sef de departament
Lakos Louise - sef
de departament, Departamentul pentru Relatii Internationale
Arokhati Zsuzsanna
- sef adjunct de departament, Departamentul pentru Relatii Internationale
Sallai Adrienn -
expert, Departamentul pentru Relatii Internationale
REGULAMENT
de
organizare si functionare a Comisiei mixte româno-ungare pentru protectia
mediului
În conformitate cu
prevederile art. 3 din Acordul dintre Guvernul României si Guvernul Republicii
Ungare privind cooperarea în domeniul protectiei mediului (denumit în
continuare Acord), semnat la 26 mai 1997 la Bucuresti si intrat în
vigoare la 14 decembrie 2000, se înfiintează Comisia mixtă româno-ungară pentru
protectia mediului (denumită în continuare Comisie mixtă).
Comisia mixtă îsi
va desfăsura activitatea în concordantă cu cele ce urmează:
ARTICOLUL 1
Comisia mixtă, în
sfera proprie de obligatii si competentă:
a) coordonează si
evaluează realizarea sarcinilor si obiectivelor prevăzute în Acord;
b) promovează
dezvoltarea cooperării bilaterale în domeniile protectiei mediului si conservării
naturii, în conformitate cu prevederile Acordului, si îmbunătătirea cadrului
legal, profesional si institutional al acesteia;
c) sprijină
dezvoltarea legăturii dintre cele două state în domeniile protectiei mediului
si conservării naturii, promovând cooperarea prin recomandări adresate
structurilor coordonatoare ale altor acorduri bilaterale relevante;
d) asigură
functionarea continuă si coordonarea grupurilor sale de experti;
e) aprobă
regulamentele necesare pentru implementarea Acordului, în conformitate cu
prevederile art. 3 paragraful (2) lit. c) si ale art. 5 paragraful (2).
ARTICOLUL 2
Copresedintii Comisiei mixte sunt ministrii responsabili cu protectia mediului din România si Republica Ungară. Când este necesar, ministrii vor fi înlocuiti de reprezentantii împuterniciti ai acestora.
ARTICOLUL 3
a) Comisia mixtă
functionează cu cel mult 11 membri pentru fiecare parte si este compusă din
copresedinti, reprezentanti ai Secretariatului si ai ministerelor afacerilor externe,
conducătorii grupurilor permanente de experti si reprezentanti ai institutiilor
implicate în realizarea obiectivelor Acordului.
b) Cele două părti
se vor informa reciproc, cu cel putin 7 zile înainte de începerea reuniunii
Comisiei mixte, asupra participantilor.
ARTICOLUL 4
Sarcinile de
coordonare si de secretariat impuse de activitatea continuă a Comisiei mixte
vor fi realizate, pentru partea română, de Directia de integrare europeană
pentru agricultură si relatii internationale din Ministerul Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului si, pentru partea ungară, de Departamentul pentru
Relatii Internationale din Ministerul Mediului si Apelor (denumite în
continuare Secretariat).
ARTICOLUL 5
a) Pentru
îndeplinirea sarcinilor sale, Comisia mixtă va înfiinta următoarele grupuri
permanente la nivel de experti:
- Grupul permanent
de experti pentru protectia mediului;
- Grupul permanent
de experti pentru ocrotirea naturii;
- Grupul permanent
de experti pentru programe si proiecte internationale.
Comisia mixtă va
însărcina aceste grupuri cu elaborarea si îndeplinirea programelor de lucru
necesare pentru realizarea sarcinilor prevăzute în cadrul Acordului si cu
pregătirea regulamentelor si proiectelor comune.
b) Conducătorii
grupurilor permanente de experti, a căror componentă variată depinde de
programul de lucru si care includ cel mult câte 5 persoane de fiecare parte,
vor fi desemnati de copresedintii Comisiei mixte.
c) Comisia mixtă
poate crea grupuri ad-hoc de experti pentru îndeplinirea sarcinilor specifice,
în baza recomandărilor grupurilor permanente de experti, supervizate de
conducătorii acestor grupuri.
ARTICOLUL 6
a) Comisia mixtă
va avea întâlniri o dată pe an, alternativ, în România si în Republica Ungară.
În cadrul întâlnirilor sale, Comsia mixtă va stabili perioada si agenda sa
preliminară, care va fi definitivată de către copresedinti, prin intermediul
Secretariatului, cu cel putin 30 de zile înaintea începerii reuniunii.
b) Copresedintii
Comisiei mixte pot conveni, de asemenea, în afara reuniunilor, convocarea unei
reuniuni extraordinare, care va fi organizată pe teritoriul statului părtii
initiatoare.
c) La reuniunile
Comisiei mixte pot participa si alte persoane invitate de către copresedintii
Comisiei mixte, în baza unei informări reciproce preliminare.
d) Grupurile
permanente de lucru vor avea reuniuni în concordantă cu programul propriu de
lucru, alternativ, în România si în Republica Ungară.
ARTICOLUL 7
a) La încheierea fiecărei
reuniuni a Comisiei mixte, părtile vor elabora un protocol, semnat de
copresedinti, care va fi transmis spre aprobare celor două guverne.
Părtile se vor
informa în legătură cu aprobarea protocolului pe căi diplomatice.
b) Hotărârile
Comisiei mixte se vor adopta prin consens.
În cazul în care
nu se întruneste consensul, se vor aplica prevederile art. 8 din Acord.
Rezultatul consultărilor va fi prezentat în cadrul următoarei reuniuni a
Comisiei mixte.
c) La fiecare
reuniune a grupurilor permanente de experti se va încheia o minută sau un
protocol, care va fi semnată/semnat de către conducătorii grupurilor permanente
de experti si care se va transmite spre aprobare în cadrul următoarei întâlniri
a Comisiei mixte.
d) Copresedintii
Comisiei mixte vor furniza informări regulate publicului din cele două tări
asupra activitătilor Comisiei mixte si grupurilor permanente de experti si
asupra rezultatelor cooperării.
ARTICOLUL 8
a) Cheltuielile de
pregătire si desfăsurare a reuniunilor Comisiei mixte si grupurilor permanente
de experti (inclusiv cheltuielile de traducere-interpretare, cazare si masă)
vor fi suportate de partea organizatoare.
b) Cheltuielile de
deplasare internatională în scopul participării la întâlnirile Comisiei mixte
si la cele ale grupurilor permanente de experti vor fi suportate de partea
trimitătoare.
c) Părtile vor
conveni separat asupra repartizării celorlalte costuri legate de îndeplinirea
sarcinilor aflate în sfera de activitate a Comisiei mixte si aplicării
programelor de cooperare (de exemplu: publicatii comune, planuri, proiecte,
evenimente etc.).
ARTICOLUL 9
a) Limbile
oficiale ale reuniunilor Comisiei mixte si grupurilor permanente de experti vor
fi limbile română si maghiară. Toate protocoalele si minutele se vor întocmi si
semna în câte două exemplare originale, în limbile română si maghiară, toate
textele fiind egal autentice.
b) Pentru
realizarea corespondentei în perioada dintre reuniunile Comisiei mixte si a
comunicării în cadrul Secretariatului, precum si în activitătile grupurilor de
experti, părtile vor acorda preferintă utilizării limbii engleze si vor accepta
de comun acord schimbul de materiale de natură profesională în limba engleză.
ARTICOLUL 10
Prezentul regulament va putea fi modificat sau completat numai în baza unei hotărâri a Comisiei mixte.
Orice modificări
sau completări ale acestui regulament vor fi incluse în Protocolul reuniunii
Comisiei mixte în cadrul căreia a fost adoptat si vor intra în vigoare după
aprobarea lor de către cele două guverne, în conformitate cu procedura
prevăzută la art. 7 lit. b).
ARTICOLUL 11
Prezentul
regulament va intra în vigoare la data primirii ultimei informări referitoare
la aprobarea acestuia de către cele două guverne.
Semnat la Budapesta
la 16 septembrie 2003, în două exemplare originale, fiecare în limbile română
si maghiară, ambele texte fiind egal autentice.
Ilie
Sârbu, copresedintele
român al Comisiei
mixte româno-ungare |
Persanyi
Miklos, copresedintele
ungar al Comisiei
mixte româno-ungare |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Protocolului dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Croatia privind succesiunea la acordurile
încheiate între România si Republica Socialistă Federativă Iugoslavia, semnat la
Bucuresti la 5 martie 2004, si a Protocolului dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Slovenia privind inventarierea cadrului juridic bilateral,
semnat la Bucuresti la 5 aprilie 2004
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
Protocolul dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind
succesiunea la acordurile încheiate între România si Republica Socialistă
Federativă Iugoslavia, semnat la Bucuresti la 5 martie 2004.
Art. 2. - Se
aprobă Protocolul dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Slovenia
privind inventarierea cadrului juridic bilateral, semnat la Bucuresti la 5
aprilie 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
afacerilor externe,
Bogdan
Lucian Aurescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 15 iunie 2004.
Nr. 951.
PROTOCOL
între
Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind succesiunea la
acordurile încheiate între România si Republica Socialistă Federativă
Iugoslavia
Guvernul României
si Guvernul Republicii Croatia, denumite în continuare părti,
având în vedere
dezmembrarea fostei Republici Socialiste Federative Iugoslavia, a cărei
existentă a încetat, si crearea Republicii Croatia ca stat suveran si
independent,
reamintind că
Republica Croatia este unul dintre statele succesoare ale fostei Republici
Socialiste Federative Iugoslavia,
dorind să
consolideze si să dezvolte în viitor relatiile de prietenie si cooperare,
au convenit
următoarele:
ARTICOLUL 1
Acordurile încheiate între România si Republica Socialistă Federativă Iugoslavia, mentionate în anexa la prezentul protocol, vor rămâne în vigoare si vor reglementa relatiile dintre România si Republica Croatia.
ARTICOLUL 2
Anexa face parte
integrantă din prezentul protocol.
ARTICOLUL 3
Prezentul protocol
va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care părtile
confirmă îndeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru intrarea în
vigoare.
Semnat la
Bucuresti la 5 martie 2004, în două exemplare originale, fiecare în limbile
română, croată si engleză, toate textele fiind egal autentice. În cazul
existentei unor divergente privind interpretarea, textul în limba engleză va
prevala.
Pentru
Guvernul României, |
Pentru
Guvernul Republicii Croatia, |
Mircea
Geoană |
Miomir Zuzul |
la protocol
1. Acord între
Guvernul Republicii Populare România si Guvernul Republicii Populare Federative
Iugoslavia privind asistenta medicală pentru personalul diplomatic si
administrativ al reprezentantelor permanente ale celor două tări, Bucuresti, 19
mai 1958
2. Tratat între
Republica Populară Română si Republica Populară Federativă Iugoslavia privind
asistenta juridică, Belgrad, 18 octombrie 1960
3. Conventie între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste Federative
Iugoslavia privind eliminarea vizelor pentru călătoriile în interes de serviciu
si privat, Belgrad, 2 august 1967
4. Acord între
Republica Socialistă România si Republica Socialistă Federativă Iugoslavia cu
privire la colaborarea tehnico-stiintifică în domeniul folosirii energiei
nucleare în scopuri pasnice, Bucuresti, 16 septembrie 1967
5. Întelegere
între Republica Socialistă România si Republica Socialistă Federativă
Iugoslavia privind eliberarea, pe bază de reciprocitate, a actelor de vechime
în muncă si de studii de către autoritătile celor două tări, care se referă la
cetătenii lor, cu scutire de taxe, Bucuresti, Schimb de note, 25 octombrie 1966
si 3 octombrie 1967
6. Acord între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia cu privire la colaborarea în domeniul sănătătii publice
si stiintelor medicale, Bucuresti, 25 mai 1971
7. Protocol
aditional la Tratatul dintre Republica Populară Română si Republica Populară
Federativă Iugoslavia privind asistenta juridică, semnat la Belgrad la 18
octombrie 1960, Bucuresti, 21 ianuarie 1971
8. Conventie de
colaborare între Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii
Socialiste Federative Iugoslavia în domeniul informatiilor, Bucuresti, 15 noiembrie
1974
9. Conventie între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind înfiintarea de centre cultural-educative,
Bucuresti, 2 martie 1976
10. Acord între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia pentru colaborarea în domeniul asistentei medicale a
asiguratilor, Bucuresti, 20 martie 1976
11. Conventie
între Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind echivalarea actelor de studii eliberate în cele
două tări, Belgrad, 19 octombrie 1978.
*) Traducere.
PROTOCOL
între
Guvernul României si Guvernul Republicii Slovenia privind inventarierea
cadrului juridic bilateral*)
Guvernul României si
Guvernul Republicii Slovenia, denumite în continuare părti contractante,
având în vedere
dezmembrarea fostei Republici Socialiste Federative Iugoslavia, a cărei
existentă a încetat, si crearea Republicii Slovenia ca stat suveran si
independent,
reamintind că
Republica Slovenia este unul dintre statele succesoare ale fostei Republici
Socialiste Federative Iugoslavia,
luând act că, în
urma transformărilor politice si economice fundamentale, este necesară trecerea
în revistă a acordurilor încheiate la nivel de stat si de guvern între România
si fosta Republică Socialistă Federativă Iugoslavia în perioada 1956-1988,
au convenit
următoarele:
ARTICOLUL 1
Părtile contractante confirmă că acordurile enumerate în anexa nr. 1 la prezentul protocol continuă să fie în vigoare în relatiile dintre România si Republica Slovenia.
ARTICOLUL 2
Acordurile
enumerate în anexa nr. 2 la prezentul protocol îsi încetează valabilitatea în
relatiile dintre România si Republica Slovenia.
Programele si
activitătile în desfăsurare rezultând din oricare dintre acordurile prevăzute
în anexa nr. 2 vor continua până la definitivarea lor.
ARTICOLUL 3
Anexele nr. 1 si 2
fac parte integrantă din prezentul protocol.
ARTICOLUL 4
Prezentul protocol
va intra în vigoare la data ultimei notificări prin care părtile contractante
confirmă îndeplinirea procedurilor legale interne necesare.
Semnat la
Bucuresti la 5 aprilie 2004, în două exemplare originale în limba engleză.
Pentru
Guvernul României, Mircea
Geoană |
Pentru
Guvernul Republicii Slovenia, Dimitrij
Rupel |
ANEXA Nr. 1
la protocol
1. Tratat între
Republica Populară Română si Republica Populară Federativă Iugoslavia privind
asistenta juridică, Belgrad, 18 octombrie 1960
2. Conventie între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind colaborarea vamală, Bucuresti, 24 aprilie 1970
3. Acord între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia cu privire la colaborarea în domeniul sănătătii publice
si stiintelor medicale, Bucuresti, 25 mai 1971
4. Protocol
aditional la Tratatul dintre Republica Populară Română si Republica Populară
Federativă Iugoslavia privind asistenta juridică, semnat la Belgrad la 18
octombrie 1960, Bucuresti, 21 ianuarie 1971
5. Acord între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia pentru colaborarea în domeniul asistentei medicale a
asiguratilor, Bucuresti, 20 martie 1976.
ANEXA Nr. 2
la protocol
1. Acord privind
serviciul postal între Republica Populară Română si Republica Populară
Federativă Iugoslavia, Bucuresti, 13 ianuarie 1956.
2. Acord cu privire
la serviciile aeriene între Republica Populară Română si Republica Populară
Federativă Iugoslavia, Belgrad, 1 februarie 1956
3. Conventie
sanitar-veterinară între Republica Populară Română si Republica Populară
Federativă Iugoslavia, Belgrad, 4 august 1956
4. Conventie între
Guvernul Republicii Populare Române si Guvernul Republicii Populare Federative
Iugoslavia privind protectia plantelor agricole si forestiere împotriva
dăunătorilor si agentilor patogeni, Bucuresti, 25 septembrie 1956
5. Protocol între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia asupra unor măsuri comune sanitar-veterinare, Bucuresti,
19 decembrie 1959
6. Regulamentul
Comisiei mixte româno-iugoslave de colaborare economică, adoptat de Comisia
mixtă la 28 martie 1964, Bucuresti, 28 martie 1964 7. Acord între Republica
Socialistă România si Republica Socialistă Federativă Iugoslavia cu privire la
colaborarea tehnico-stiintifică în domeniul folosirii energiei nucleare în
scopuri pasnice, Bucuresti, 16 septembrie 1967
8. Întelegere
între Republica Socialistă România si Republica Socialistă Federativă
Iugoslaiva privind eliberarea, pe bază de reciprocitate, a actelor de vechime în
muncă si de studii de către autoritătile celor două tări, care se referă la
cetătenii lor, cu scutire de taxe, Bucuresti, Schimb de note, 25 octombrie 1966
si 3 octombrie 1967
9. Conventie între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind colaborarea în domeniul turismului, Bucuresti, 21
iulie 1969
10. Acord între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind colaborarea si cooperarea economică, stiintifică
si tehnică în domeniul tehnicii militare, Bucuresti, 8 noiembrie 1969
11. Acord între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind proiectarea în comun, fabricarea si testarea prototipului
avionului de luptă YUROM, Belgrad, 20 mai 1971
12. Acord între
Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind activitatea reprezentantilor organismelor
nationale de propagandă si informatii turistice, Belgrad, 6 decembrie 1972
13. Conventie
consulară între Republica Socialistă România si Republica Socialistă Federativă
Iugoslavia, Belgrad, 24 ianuarie 1974 14. Acord între Guvernul Republicii
Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia
privind colaborarea economică, tehnică si stiintifică, precum si cooperarea si
specializarea în productie pe termen lung, Bucuresti, 11 iulie 1974
15. Conventie de
colaborare între Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii
Socialiste Federative Iugoslavia în domeniul informatiilor, Bucuresti, 15
noiembrie 1974
16. Protocol
privind lichidarea decontărilor în cliring între Republica Socialistă România
si Republica Socialistă Federativă Iugoslavia si trecerea la plătile în devize
liber convertibile, Bucuresti, 21 decembrie 1974
17. Conventie
între Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind înfiintarea de centre cultural-educative,
Bucuresti, 2 martie 1976
18. Protocol
privind înfiintarea Comisiei mixte de colaborare culturală româno-iugoslavă,
Bucuresti, 2 martie 1976
19. Conventie
între Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste
Federative Iugoslavia privind echivalarea actelor de studii eliberate în cele
două tări, Belgrad, 19 octombrie 1978
20. Acord privind
Programul pe termen lung al colaborării economice si tehnico-stiintifice dintre
Republica Socialistă România si Republica Socialistă Federativă Iugoslavia,
Belgrad, 24 octombrie 1980
21. Acord între Guvernul Republicii Socialiste România si Guvernul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia privind exportul în comun al avioanelor YUROM pe terte piete, Belgrad, 24 ianuarie 1985.