MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172 (XVI) - Nr. 676 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 27 iulie 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 263 din 22 iunie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990 privind unele măsuri
pentru stimularea tărănimii si a dispozitiilor art. 23 din Legea fondului
funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
354.
- Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei pentru
aprobarea Normelor metodologice privind recunoasterea si desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii echipamentelor individuale de
protectie
355.
- Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei pentru
aprobarea Normelor metodologice privind recunoasterea si desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii masinilor industriale
826.
- Ordin al secretarului de stat al Autoritătii Nationale a Vămilor privind
vămuirea unor categorii de mărfuri
1.109.
- Ordin al ministrului finantelor publice privind aprobarea formularului
“Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de
inspectia fiscală”
ACTE ALE
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
297.
- Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de
credit VEAC NOU DOBRENI
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 22
iunie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990 privind unele măsuri pentru
stimularea tărănimii si a dispozitiilor art. 23 din Legea fondului funciar nr.
18/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare
Ion Predescu -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Aurelia Popa -
procuror
Maria Bratu -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 din
Decretul-lege nr. 42/1990 privind unele măsuri pentru stimularea tărănimii si a
dispozitiilor art. 23 din Legea fondului funciar nr.
18/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare, exceptie
ridicată de Mihail Mihăită în Dosarul nr. 3.428/2002 al Curtii de Apel
Bucuresti - Sectia a III-a civilă.
La apelul nominal
este prezent personal autorul exceptiei si asistat de avocatul Constantin
Nicolae, precum si Comisia pentru aplicarea Legii nr.
18/1991 de pe lângă Primăria comunei Dărăsti, prin consilier juridic Sorina
Soavă. Lipseste Comisia pentru aplicarea Legii nr.
18/1991 de pe lângă Prefectura Ilfov si Stefana Neacsu, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Avocatul autorului
exceptiei solicită admiterea acesteia, arătând că prin dispozitiile legale
criticate au fost împroprietărite persoane neîndreptătite, în defavoarea
adevăratilor proprietari. Solicită reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale
cu privire la exceptia de neconstitutionalitate privind aceste dispozitii.
Reprezentantul
Comisiei pentru aplicarea Legii nr.
18/1991 de pe lângă Primăria comunei Dărăsti solicită admiterea exceptiei
pentru aceleasi motive pe care le-a invocat autorul exceptiei.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca neîntemeiată,
arătând că asupra constitutionalitătii dispozitiilor legale criticate Curtea
s-a pronuntat prin Decizia nr. 5/1993 si prin Decizia nr.
394/2003, statuând că aceste dispozitii sunt constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele
si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 8 ianuarie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 3.428/2002, Curtea de Apel
Bucuresti – Sectia a III-a civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990
privind unele măsuri pentru stimularea tărănimii si a dispozitiilor art. 23 din
Legea fondului funciar nr.
18/1991, republicată, exceptie ridicată de Mihail Mihăită.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că textele criticate contravin prevederilor
constitutionale referitoare la dreptul de proprietate privată, întrucât
“împroprietăresc pe oricine, chiar fără acte de proprietate”.
Instanta de
judecată apreciază că textul
legal criticat nu contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 44,
întrucât, pe de o parte, textul constitutional trebuie privit în ansamblul său,
iar, pe de altă parte, autoritatea legislativă poate adopta prin legi speciale
măsuri care să asigure constituirea dreptului de proprietate.
Potrivit art. 24
alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale
Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate. De asemenea, în conformitate cu
dispozitiile art. 181 din Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Presedintele Camerei
Deputatilor apreciază că
textele de lege criticate nu vin în contradictie cu dispozitiile
constitutionale invocate. Prin aceste acte normative s-a constituit un drept de
proprietate în favoarea fostilor cooperatori, anterior intrării în vigoare a Constitutiei.
Constitutia nu
poate desfiinta aceste drepturi, chiar dacă în prezent acestora li se aplică
regimul constitutional instituit de Legea fundamentală din 1991, întrucât s-ar
încălca principiul neretroactivitătii legii. În sensul acesta s-a pronuntat
Curtea Constitutională prin Decizia nr. 5/1993.
Guvernul, în punctul său de vedere, consideră că
exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. Arată că, potrivit art. 8
din Decretul-lege nr. 42/1990, detinătorii unei case de locuit din zona cooperativizată
au dobândit dreptul de proprietate privată asupra suprafetei de teren aferente
casei de locuit si anexelor gospodăresti si asupra curtii si grădinii din jurul
acestora, fără a fi nevoie de un titlu translativ de proprietate eliberat de
cooperativele agricole de productie sau, după caz, de autoritătile locale ale
administratiei de stat. Astfel, dispozitiile criticate din Legea nr.
18/1991 nu fac decât să recunoască acest drept de proprietate în
patrimoniul cooperatorilor sau al mostenitorilor acestora, fiind o aplicare a
principiului constitutional al protectiei proprietătii private. Faptul că
dreptul de proprietate constituit potrivit unei legi anterioare Constitutiei
produce efecte si în prezent relevă faptul că ne aflăm în domeniul aplicării
imediate a legii noi, astfel că dreptului de proprietate constituit anterior
Constitutiei îi sunt aplicabile prevederile regimului constitutional actual.
Este invocată în acest sens Decizia Curtii Constitutionale nr. 3/1993.
Avocatul
Poporului arată, făcând
referire la jurisprudenta Curtii Constitutionale (deciziile nr. 5/1993 si nr.
394/2003), că dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor
constitutionale referitoare la dreptul de proprietate.
Presedintele
Senatului nu a comunicat
punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor,
al Guvernului si al Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtilor prezente, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, retine
următoarele:
Curtea
Constitutională este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din
Constitutie, republicată, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 12 si 23 din
Legea nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost legal sesizată.
Exceptia are ca
obiect dispozitiile art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990 privind unele măsuri
pentru stimularea tărănimii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 17 din 30 ianuarie 1990. Acest Decret-lege a fost abrogat prin art. 123
al Legii nr.
18/1991, republicată, cu exceptia art. 8-11.
Textul art. 8 din
Decretul-lege nr. 42/1990 are următoarea redactare: “Terenul aferent casei
de locuit si anexelor gospodăresti, precum si curtea si grădina din jurul
acestora, în zonele cooperativizate, constituie proprietatea particulară a detinătorilor;
acestea pot fi înstrăinate si lăsate mostenire. Terenul prevăzut la alin. 1,
împreună cu lotul care poate fi atribuit în folosinta membrului cooperator,
potrivit prevederilor art. 4, nu poate depăsi suprafata de 6.000 metri pătrati
pentru detinătorul casei de locuit.”
De asemenea,
exceptia are ca obiect si dispozitiile art. 23 din Legea nr.
18/1991 a fondului funciar, republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1 din 5 ianuarie 1998, ulterior modificată si completată.
Aceste dispozitii
au următorul continut: “(1) Sunt si rămân în proprietatea privată a
cooperatorilor sau, după caz, a mostenitorilor acestora, indiferent de ocupatia
sau domiciliul lor, terenurile aferente casei de locuit si anexelor
gospodăresti, precum si curtea si grădina din jurul acestora, determinate
potrivit art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990 privind unele măsuri pentru
stimularea tărănimii.
(2) Suprafetele
de terenuri aferente casei de locuit si anexelor gospodăresti, precum si curtea
si grădina din jurul acestora sunt acelea evidentiate ca atare în actele de
proprietate, în cartea funciară, în registrul agricol sau în alte documente
funciare, la data intrării în cooperativa agricolă de productie.
(3) Pentru
suprafata de teren agricol atribuită de cooperativa agricolă de productie ca
lot de folosintă, potrivit prevederilor art. 4 din Decretul-lege nr. 42/1990,
nu se reconstituie sau nu se constituie dreptul de proprietate persoanei căreia
i s-a atribut, indiferent dacă acest teren se află în continuarea grădinii în
intravilan sau în alt loc, în extravilan, cu exceptia celor strămutati, pentru
realizarea unor investitii de interes local si de utilitate publică.
(4)
Dispozitiile alin. (1) se aplică si persoanelor din zonele cooperativizate,
care nu au avut calitatea de cooperator.”
Textul
constitutional invocat de autorul exceptiei este cel al art. 44 alin. (1) si
(2), potrivit căruia: “(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele
asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt
stabilite de lege.
(2)
Proprietatea privată este garantată si ocrotită în mod legal de lege,
indiferent de titular. Cetătenii străini si apatrizii pot dobânzi dreptul de
proprietate privată asupra terenurilor numai în conditiile rezultate din
aderarea României la Uniunea Europeană si din alte tratate internationale la
care România este parte, pe bază de reciprocitate, în conditiile prevăzute prin
lege organică, precum si prin mostenire legală.”
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea constată că dispozitiile art. 8 din
Decretul-lege nr. 42/1990 si cele ale art. 23 din Legea nr. 18/1991,
republicată, reglementează constituirea dreptului de proprietate asupra
terenurilor aferente casei de locuit si anexelor gospodăresti, înlăturând
astfel situatia nefirească în care proprietarul casei de locuit era doar
titularul unui drept de folosintă asupra terenului. În aceste conditii textele
de lege criticate sunt în deplin acord cu prevederile art. 44 alin. (1) teza a
doua din Constitutie, republicată, potrivit cărora continutul si limitele
dreptului de proprietate sunt stabilite de lege.
În ce măsură
aceste dispozitii legale, privind constituirea dreptului de proprietate, au
fost respectate în fiecare caz nu intră în competenta Curtii Constitutionale,
ci a instantelor judecătoresti.
De altfel, asupra
constitutionalitătii dispozitiilor art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990 si ale
art. 23 alin. (1) din Legea fondului funciar nr.
18/1991, republicată, Curtea Constitutională s-a pronuntat prin Decizia nr.
394 din 21 octombrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 106 din 4 februarie 2004, statuând că dispozitiile legale
criticate sunt constitutionale.
Pentru
considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin.
(4) din Constitutie, republicată, precum si al art. 1, al art. 2-3, al art. 13
alin. (1) lit. A.d), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990
privind unele măsuri pentru stimularea tărănimii si a dispozitiilor art. 23 din
Legea
nr. 18/1991 a fondului funciar, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, exceptie ridicată de Mihail Mihăită în Dosarul nr.
3.428/2002 al Curtii de Apel Bucuresti – Sectia a III-a civilă.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 22 iunie 2004.
PRESEDINTE,
ION
PREDESCU
Magistrat-asistent,
Maria
Bratu
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI
FAMILIEI
pentru aprobarea Normelor metodologice privind
recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii echipamentelor individuale de protectie
În temeiul
prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 41 lit. e) din Hotărârea Guvernului
nr.
115/2004 privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale
echipamentelor individuale de protectie si a conditiilor pentru introducerea
lor pe piată,
în baza Hotărârii
Guvernului nr.
487/2002*) pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile
reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea
conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare,
în baza Hotărârii
Guvernului nr.
737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul muncii,
solidaritătii sociale si familiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Normele metodologice privind recunoasterea si desemnarea laboratoarelor
de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care
realizează evaluarea conformitătii echipamentelor individuale de protectie,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) În
scopul evaluării solicitării si formulării deciziei privind acordarea,
limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării, se
constituie în cadrul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei
Comisia de recunoastere si desemnare a laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii echipamentelor individuale de protectie, ale cărei componentă si
regulament de organizare si functionare se aprobă prin ordin al ministrului
muncii, solidaritătii sociale si familiei.
(2) Secretariatul
comisiei prevăzute la alin. (1) functionează în cadrul compartimentului cu
atributii în domeniul sănătătii si securitătii în muncă din cadrul Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Bucuresti, 28 iunie 2004.
Nr. 354.
ANEXĂ
NORME
METODOLOGICE
privind
recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii
echipamentelor individuale de protectie
A. Dispozitii
generale
1. Prezentele norme
metodologice stabilesc procedura pentru recunoasterea si desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii echipamentelor individuale de
protectie, denumite în continuare organisme, conform prevederilor
Hotărârii Guvernului nr.
115/2004 privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale
echipamentelor individuale de
protectie si a
conditiilor pentru introducerea lor pe piată.
2. Poate fi
recunoscută si desemnată ca organism orice persoană juridică sau entitate din
cadrul unei persoane juridice, cu sediul în România, care dovedeste că poate
realiza sarcini specifice în legătură cu evaluarea conformitătii echipamentelor
individuale de protectie si care respectă criteriile minime aplicabile
organismelor recunoscute, prevăzute în anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr.
115/2004, precum si cerintele
prevăzute de prezentele norme metodologice.
3. Organismele
recunoscute si desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice
trebuie să îndeplinească, atât în momentul definirii obiectului recunoasterii
si desemnării, cât si pe toată perioada recunoasterii si desemnării, sarcini în
legătură cu evaluarea conformitătii unuia sau mai multor tipuri de echipamente
individuale de protectie, altele decât cele prevăzute la art. 15 alin. (2) sau
în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
115/2004.
B. Documentele
solicitate organismelor pentru evaluare în vederea recunoasterii si desemnării
4. Cererea de
recunoastere si desemnare se completează de către organism, conform modelului
redat în anexa nr. 1, si se transmite Ministerului Muncii, Solidaritătii
Sociale si Familiei - Comisia de recunoastere si desemnare a laboratoarelor de
încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care
realizează evaluarea conformitătii echipamentelor individuale de protectie,
denumită în continuare Comisia de recunoastere.
Cererea de
recunoastere si desemnare trebuie să fie însotită de următoarele documente:
a) copie de pe
documentele de înfiintare (certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comertului ori hotărârea Guvernului sau orice act juridic echivalent privind
înfiintarea, codul unic de înregistrare si statutul persoanei juridice);
b) organigrama
organismului si o scurtă prezentare a activitătii acestuia, din care să rezulte
experienta si competenta acestuia în domeniul evaluării conformitătii echipamentelor
individuale de protectie pentru care se solicită recunoasterea si desemnarea;
c) copie de pe
certificatul de acreditare al organismului, emis de către organismul national
de acreditare;
d) copie de pe
asigurarea de răspundere civilă, pentru cazul în care răspunderea nu revine
statului prin lege; asigurarea trebuie să includă atât răspunderea civilă, cât
si despăgubiri profesionale;
e) prezentarea
schemei/schemelor de evaluare care se aplică de către organism în calitate de
organism recunoscut si desemnat, în functie de tipurile de echipamente
individuale de protectie, cu indicarea procedurilor pe care are capabilitate să
le efectueze si a dotărilor de care dispune în acest scop; schema/schemele
trebuie să facă referire la cerintele esentiale de securitate si sănătate, la
standardele si procedura pentru evaluarea conformitătii utilizate;
f) raportul
întocmit de către organismul national de acreditare referitor la acordul
privind procedura de evaluare a conformitătii, documentată si aplicată de către
solicitant, si la sistemul de management al calitătii organismului pentru a
evalua conformitatea echipamentelor individuale de protectie;
g) o listă a documentelor încheiate pentru subcontrac-tarea activitătilor în legătură cu sarcinile pentru care solicită recunoasterea si desemnarea si, dacă este cazul, copii ale acestora si ale modelului contractului de subcontractare a activitătilor;
h) o declaratie
scrisă prin care solicitantul este de acord ca organismul national de
acreditare să pună la dispozitie Comisiei de recunoastere, la cerere, documente
si informatii în legătură cu acreditarea sa;
i) lista
personalului implicat în activitatea de evaluare a conformitătii de care
dispune, inclusiv a personalului subcontractant, cu indicarea pregătirii
profesionale, a experientei în domeniu si a atributiilor specifice de evaluare;
j) o declaratie a
conducerii organismului, din care rezultă că sunt însusite si documentate
procedurile de evaluare a conformitătii pentru care se solicită recunoasterea
si desemnarea;
k) o declaratie a
conducerii organismului, din care rezultă că au fost adoptate măsuri care să
asigure păstrarea confidentialitătii si a secretului profesional cu privire la
toate informatiile obtinute în cursul evaluării de către întreg personalul
responsabil pentru îndeplinirea sarcinilor din domeniul echipamentelor
individuale de protectie;
l) o declaratie a
conducerii persoanei juridice privind crearea conditiilor referitoare la
asigurarea independentei conducerii organismului si a personalului de certificare
fată de toate grupurile ori persoanele direct sau indirect interesate de
echipamentele individuale de protectie în cauză;
m) modelul
contractului de evaluare încheiat cu solicitantii.
C. Evaluarea
solicitării, acordarea, limitarea, suspendarea si retragerea recunoasterii si
desemnării
5. Comisia de
recunoastere evaluează solicitarea privind recunoasterea si desemnarea în urma
examinării documentelor prevăzute la pct. 4 si a verificării respectării:
a) criteriilor
minime pentru evaluarea organismelor prevăzute în anexa nr. 5 la Hotărârea
Guvernului nr.
115/2004;
b) prevederilor
art. 14 si 16 din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea
conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare;
c) cerintelor
privind competenta tehnică si capabilitatea organismului de a evalua
conformitatea echipamentelor individuale de protectie cu cerintele esentiale
prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
115/2004 si, dacă este cazul, cu
standardele române care adoptă standardele europene armonizate care se referă
la domeniul echipamentelor individuale de protectie;
d) sarcinilor în
legătură cu procedura/procedurile de evaluare a conformitătii
prevăzută/prevăzute în cap. II sectiunile a 3-a si a 4-a din Hotărârea
Guvernului nr.
115/2004, pentru care organismul
solicită recunoasterea si desemnarea;
e) valorii minime
a asigurării de răspundere civilă;
f) oricăror alte
cerinte aplicabile organismelor conform prezentelor norme metodologice.
6. (1) În măsura
în care este necesar pentru luarea deciziei privind recunoasterea si desemnarea
organismului, Comisia de recunoastere poate întreprinde orice alte măsuri
pentru informarea sa completă si corectă.
(2) În vederea
luării deciziei, Comisia de recunoastere poate realiza evaluarea solicitantului
la sediul acestuia.
7. (1) Comisia de
recunoastere emite certificatul de recunoastere organismului solicitant care a
dovedit conformitatea cu cerintele prezentelor norme metodologice, stabilind
scopul si sarcinile pentru care va fi desemnat. Modelul certificatului de
recunoastere este prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Desemnarea
organismelor pentru care s-au emis certificatele de recunoastere se face prin
ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei, care se publică
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) În cazuri
motivate, recunoasterea si desemnarea pot fi acordate pentru o perioadă
limitată; în această situatie, Comisia de recunoastere va decide ulterior
privind prelungirea, limitarea sau retragerea recunoasterii si desemnării.
(4) Notificarea
organismelor se efectuează conform prevederilor cap. II sectiunea a 5-a din
Hotărârea Guvernului nr.
115/2004.
(5) În situatia în
care organismul nu dovedeste conformitatea cu cerintele prevăzute în prezentele
norme metodologice, Comisia de recunoastere comunică organismului respingerea
motivată a solicitării.
(6) Rezultatele
evaluării se înregistrează în rapoarte de audit, iar decizia Comisiei de
recunoastere se consemnează într-un proces-verbal, întocmit si păstrat conform
regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de recunoastere.
8. (1) Comisia de
recunoastere poate limita, suspenda sau retrage recunoasterea si desemnarea
unui organism în cazul nerespectării cerintelor care au stat la baza
recunoasterii si desemnării ori în situatia în care organismul solicită acest
lucru.
(2) Solicitarea organismului
privind limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării
trebuie înaintată Comisiei de recunoastere cu minimum 3 luni înainte de
încetarea activitătii organismului în cauză.
(3) În situatia
retragerii recunoasterii si desemnării, organismul trebuie să asigure predarea,
într-un mod corespunzător, a documentelor si înregistrărilor în legătură cu
evaluările realizate sau în curs de realizare în perioada în care a fost
desemnat, cu acceptul clientului, către Comisia de recunoastere sau către un
alt organism desemnat din domeniu, stabilit de Comisia de recunoastere.
(4) Decizia
privind limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării
determină actualizarea ordinului ministrului muncii, solidaritătii sociale si
familiei prevăzut la pct. 7 alin. (2) si, dacă este cazul, informarea
corespunzătoare a Comisiei Europene si a statelor membre ale Uniunii Europene.
(5) Limitarea,
suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării si, după caz, a
notificării unui organism nu afectează valabilitatea certificatelor de
conformitate emise de acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind
limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării ori a
notificării organismului, până când se dovedeste că acestea trebuie retrase.
(6) Retragerea
desemnării atrage anularea certificatului de recunoastere.
9. Organismele pot
contesta la instanta judecătorească competentă decizia privind retragerea
desemnării, în conformitate cu legislatia în vigoare.
D. Supravegherea
organismelor recunoscute si desemnate
10. (1)
Organismele recunoscute si desemnate trebuie să îndeplinească în mod permanent
cerintele si conditiile care au stat la baza deciziei privind recunoasterea si
desemnarea.
(2) Organismele
recunoscute si desemnate trebuie să facă cunoscute Comisiei de recunoastere si
organismului national de acreditare orice intentie de modificare a unor
documente prevăzute la pct. 4, precum si orice altă măsură ce se doreste a fi
implementată si care ar putea afecta îndeplinirea cerintelor si respectarea
conditiilor în legătură cu recunoasterea si desemnarea, cu cel putin 10 zile
lucrătoare înainte de punerea în aplicare a modificării.
Organismele
recunoscute si desemnate vor comunica totodată si data pentru punerea în
aplicare a modificării.
(3) Organismele
recunoscute si desemnate vor transmite Comisiei de recunoastere raportul
organismului national de acreditare referitor la impactul modificărilor, dacă
acestea afectează conditiile prevăzute la pct. 10 alin. (1). În situatia în
care modificările privesc certificatul de înmatriculare la oficiul registrului
comertului, organismul recunoscut si desemnat va transmite Comisiei de
recunoastere si copia documentului actualizat.
11. (1)
Supravegherea organismelor recunoscute si desemnate se realizează de către
Comisia de recunoastere si prin organismul national de acreditare.
(2) Organismele
recunoscute si desemnate vor informa Comisia de recunoastere cu privire la
limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditării si/sau reînnoirea acesteia.
12. În cazul
existentei oricărui dubiu privind respectarea cerintelor care au stat la baza
recunoasterii si desemnării, organismul recunoscut si desemnat va transmite, la
solicitarea Comisiei de recunoastere, toate informatiile necesare pentru clarificarea
situatiei apărute. Dacă este cazul, Comisia de recunoastere va realiza un audit
de supraveghere neplanificat la organismul recunoscut si desemnat în cauză.
Totodată Comisia de recunoastere poate întreprinde orice alte măsuri necesare
clarificării dubiilor existente.
13. (1) În
situatia în care în cadrul procesului de supraveghere se constată
neconformităti fată de cerintele prezentelor norme metodologice, Comisia de
recunoastere si organismul recunoscut si desemnat în cauză vor stabili măsurile
necesare si programul pentru eliminarea neconformitătilor.
(2) În functie de
natura neconformitătilor, Comisia de recunoastere poate decide ca pe o perioadă
determinată, până la eliminarea neconformitătilor, activitatea organismului în
domeniul în care este recunoscut si desemnat să fie limitată sau suspendată.
14. Organismele
recunoscute si desemnate trebuie să permită neconditionat accesul
reprezentantilor Comisiei de recunoastere la documente, precum si participarea
la activitătile care privesc încercările si/sau evaluările ce se realizează de
către acestea în legătură cu obiectul recunoasterii, desemnării si
supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
E. Obligatiile
organismelor recunoscute si desemnate de Ministerul Muncii, Solidaritătii
Sociale si Familiei
15. (1)
Organismele recunoscute si desemnate vor transmite Comisiei de recunoastere în
fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la
activitătile de certificare efectuate în anul calendaristic anterior. Raportul
anual va contine în principal informatii privind:
a) documentele
emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite organismului ca
urmare a recunoasterii si desemnării;
b) reclamatiile si
apelurile înregistrate împotriva deciziilor organismului, inclusiv informatii
privind modul de rezolvare a acestora;
c) dificultătile
întâmpinate în realizarea sarcinilor, măsurile proprii întreprinse si/sau pe
care le propune pentru îmbunătătirea activitătii;
d) activitătile
subcontractate, subcontractantii; măsurile întreprinse si/sau pe care le
propune pentru îmbunătătirea activitătii;
e) modul de
participare la activitătile de standardizare din domeniul în care a fost
recunoscut si desemnat, precum si la activitătile de coordonare la nivel
national a organismelor;
f) experienta
acumulată în urma realizării sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a
recunoasterii si desemnării si propuneri de perfectionare a activitătii;
g) echipamentele
individuale de protectie depistate neconforme ca urmare a activitătilor de evaluare
a conformitătii pentru care a fost recunoscut si desemnat.
(2) Organismele
recunoscute si desemnate înaintează Comisiei de recunoastere spre avizare sau
informare procedurile, rapoartele si înregistrările prevăzute în Normele
metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea
conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare.
F. Dispozitii
finale si tranzitorii
16. (1) Lista
cuprinzând organismele recunoscute se aprobă prin ordin al ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei, care se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, conform prevederilor art. 41 lit. f) din Hotărârea
Guvernului nr.
115/2004.
(2) Comisia de
recunoastere solicită Ministerului Economiei si Comertului înregistrarea
organismelor, cuprinse în lista prevăzută la alin. (1), în registrul
organismelor recunoscute, pentru alocarea numărului de identificare, în
conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Normele metodologice privind
desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare
si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din
domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea
conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Ordinul
prevăzut la alin. (1) contine pentru fiecare organism recunoscut informatii
privind denumirea completă, sediul, echipamentele individuale de protectie care
se supun evaluării, procedura/procedurile de evaluare a conformitătii
echipamentelor individuale de protectie pentru care este recunoscut, precum si
numărul de identificare din registrul organismelor recunoscute.
(4) În cazul
retragerii recunoasterii unui organism, Comisia de recunoastere va comunica în
termen de 5 zile lucrătoare decizia sa, precum si motivarea acesteia
Ministerului Economiei si Comertului, în vederea retragerii numărului de
identificare acordat.
17. Organismele
recunoscute anterior de Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei
pentru certificarea calitătii de protectie a echipamentelor individuale de
protectie pot efectua evaluări ale conformitătii, potrivit prevederilor
Hotărârii Guvernului nr.
115/2004, până la termenul de
expirare a certificatelor de recunoastere.
18. Anexele nr. 1
si 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
*) Hotărârea Guvernului nr.
487/2002 a fost modificată si
completată prin Hotărârea Guvernului nr. 298/2004, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 22 martie 2004.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
Organismul
..........................................................................................................................................................
(denumirea completă, adresa, telefon/fax,
e-mail, cod unic de înregistrare, nr. de ordine în registrul comertului)
Nr. ................................. data1) ......................................
Organismul2) ..........................., având sediul în3) ............................., reprezentat prin director/presedinte4) ...............,
în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1)
din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum
si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 41 lit.
d) din Hotărârea Guvernului nr.
115/2004 privind stabilirea
cerintelor esentiale de securitate ale echipamentelor individuale de protectie
si a conditiilor pentru introducerea lor pe piată, solicită Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei - Comisia de recunoastere si
desemnare a laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de
certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii
echipamentelor individuale de protectie să fie evaluat în vederea recunoasterii
si desemnării, în scopul de a realiza testarea/evaluarea conformitătii pentru
grupa de produse5) .................... prin 6) ................................................ .
Anexăm la prezenta
cerere următoarele documente7):
.............................................................................................................................................................................
Directorul/presedintele8) organismului,
..............................................................................
1) Numărul/data de înregistrare la Comisia de recunoastere.
2) Denumirea completă a organismului.
3) Adresa completă, codul postal.
4) Numele si prenumele.
5) Denumirea si codul grupei de produse ce face obiectul evaluării,
asociate activitătilor CAEN.
6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitătii produselor ce fac
obiectul evaluării.
7) Documentele conform prevederilor lit. B pct. 4 din normele metodologice.
8) Numele, prenumele si semnătura directorului/presedintelui si stampila
organismului.
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI
FAMILIEI
Comisia de recunoastere si desemnare a
laboratoarelor de încercări,
precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează
evaluarea conformitătii echipamentelor
individuale de protectie
CERTIFICAT
DE RECUNOASTERE
Nr.
................./data emiterii ......................
În aplicarea
prevederilor art. 7 din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor
de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care
realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate
prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ca urmare a
Cererii de recunoastere si desemnare înregistrate cu nr. ........../....................,
se emite prezentul certificat de recunoastere, prin care se atestă că
organismul1) ..................., cu sediul în2) ......................................, respectă cerintele minime
prevăzute la art. 14 din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, si are capacitate, competentă si capabilitate de a
realiza sarcinile specifice privind evaluarea conformitătii produselor prin3) .............................. pentru produsele sau grupa de produse4) ........................., conform prevederilor aplicabile din
Hotărârea Guvernului nr.
115/2004 privind stabilirea
cerintelor esentiale de securitate ale echipamentelor individuale de protectie
si a conditiilor pentru introducerea lor pe piată.
La data retragerii
desemnării organismului prezentul certificat se anulează.
Presedintele5) Comisiei de recunoastere,
.......................................................................................
1) Denumirea completă a organismului.
2) Adresa completă, codul postal.
3) Denumirea procedurii de evaluare a conformitătii produselor.
4) Denumirea si codul produselor sau grupei de produse asociate
activitătilor CAEN.
5) Numele, prenumele, semnătura presedintelui si stampila autoritătii
competente.
MINISTERUL MUNCII,
SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI
pentru aprobarea Normelor metodologice privind
recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii masinilor industriale
În temeiul
prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 25 alin. (2) din Hotărârea
Guvernului nr.
119/2004 privind stabilirea conditiilor pentru introducerea pe piată a
masinilor industriale,
în baza Hotărârii
Guvernului nr.
487/2002*) pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile
reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare,
în baza Hotărârii
Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Solidaritătii Sociale si Familiei, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Normele metodologice privind recunoasterea si desemnarea laboratoarelor
de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care
realizează evaluarea conformitătii masinilor industriale, prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) În
scopul evaluării solicitării si formulării deciziei privind acordarea,
limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării, se
constituie în cadrul Ministerului Solidaritătii Sociale si Familiei Comisia de
recunoastere si desemnare a laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii masinilor industriale, ale cărei componentă si regulament de
organizare si functionare se aprobă prin ordin al ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei.
(2) Secretariatul
comisiei prevăzute la alin. (1) functionează în cadrul compartimentului cu
atributii în domeniul sănătătii si securitătii în muncă din cadrul Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Bucuresti, 28 iunie 2004.
Nr. 355.
*) Hotărârea Guvernului nr.
487/2002 a fost modificată si
completată prin Hotărârea Guvernului nr. 298/2004, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 22 martie 2004.
ANEXĂ
NORME
METODOLOGICE
privind
recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii masinilor industriale
A. Dispozitii
generale
1. Prezentele
norme metodologice stabilesc procedura pentru recunoasterea si desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii masinilor industriale,
denumite în continuare organisme, conform prevederilor Hotărârii
Guvernului nr.
119/2004 privind stabilirea conditiilor pentru introducerea pe piată a
masinilor industriale.
2. Poate fi
recunoscută si desemnată ca organism orice persoană juridică sau entitate din
cadrul unei persoane juridice, cu sediul în România, care dovedeste că poate
realiza sarcini specifice în legătură cu evaluarea conformitătii masinilor
industriale si care respectă criteriile minime aplicabile organismelor
recunoscute, prevăzute în anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr.
119/2004, precum si cerintele prevăzute de prezentele norme metodologice.
3. Organismele
recunoscute si desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice
trebuie să îndeplinească, atât în momentul definirii obiectului recunoasterii
si desemnării, cât si pe toată perioada recunoasterii si desemnării, sarcini în
legătură cu evaluarea conformitătii unuia sau mai multor tipuri de masini
cuprinse în anexa nr. 4 si conform prevederilor din anexa nr. 6 la Hotărârea
Guvernului nr.
119/2004.
B. Documentele
solicitate organismelor pentru evaluare în vederea recunoasterii si desemnării
4. Cererea de
recunoastere si desemnare se completează de către organism, conform modelului
redat în anexa nr. 1, si se transmite Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale
si Familiei - Comisia de recunoastere si desemnare a laboratoarelor de
încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care
realizează evaluarea conformitătii masinilor industriale, denumită în
continuare Comisia de recunoastere. Cererea de recunoastere si desemnare
trebuie să fie însotită de următoarele documente:
a) copie de pe
documentele de înfiintare (certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comertului ori hotărârea Guvernului sau orice act juridic echivalent privind
înfiintarea, codul unic de înregistrare si statutul persoanei juridice);
b) organigrama
organismului si o scurtă prezentare a activitătii acestuia, din care să rezulte
experienta si competenta acestuia în domeniul evaluării conformitătii masinilor
industriale, pentru care se solicită recunoasterea si desemnarea;
c) copie de pe
certificatul de acreditare a organismului în legătură cu obiectul recunoasterii
si desemnării, emis de către organismul national de acreditare;
d) copie de pe
asigurarea de răspundere civilă, pentru cazul în care răspunderea nu revine
statului prin lege; asigurarea trebuie să includă atât răspunderea civilă, cât
si despăgubiri profesionale;
c) prezentarea
schemei/schemelor de evaluare care se aplică de către organism în calitate de
organism recunoscut si desemnat, în functie de tipurile de masini industriale,
cu indicarea procedurilor pe care are capabilitate să le efectueze si a
dotărilor de care dispune în acest scop; schema/schemele trebuie să facă
referire la cerintele esentiale de securitate si sănătate, la standardele si
procedura pentru evaluarea conformitătii utilizate;
f) raportul
întocmit de către organismul national de acreditare referitor la acordul
privind procedura de evaluare a conformitătii, documentată si aplicată de către
solicitant, si la sistemul de management al calitătii organismului pentru a
evalua conformitatea masinilor industriale;
g) o listă a
documentelor încheiate pentru subcontrac-tarea activitătilor în legătură cu
sarcinile pentru care solicită recunoasterea si desemnarea si, dacă este cazul,
copii ale acestora si ale modelului contractului de subcontractare a
activitătilor;
h) o declaratie
scrisă prin care solicitantul este de acord ca organismul national de
acreditare să pună la dispozitie Comisiei de recunoastere, la cerere, documente
si informatii în legătură cu acreditarea sa;
i) lista
personalului implicat în activitatea de evaluare a conformitătii de care
dispune, inclusiv a personalului subcontractant, cu indicarea pregătirii
profesionale, a experientei în domeniu si a atributiilor specifice de evaluare;
j) o declaratie a
conducerii organismului, din care rezultă că sunt însusite si documentate
procedurile de evaluare a conformitătii pentru care se solicită recunoasterea
si desemnarea;
k) o declaratie a conducerii organismului, din care rezultă că au fost adoptate măsuri care să asigure păstrarea confidentialitătii si a secretului profesional cu privire la toate informatiile obtinute în cursul evaluării de către întreg personalul responsabil pentru îndeplinirea sarcinilor din domeniul masinilor industriale;
l) o declaratie a
conducerii persoanei juridice privind crearea conditiilor referitoare la
asigurarea independentei conducerii organismului si a personalului de
certificare fată de toate grupurile ori persoanele direct sau indirect
interesate de masinile industriale în cauză;
m) modelul
contractului de evaluare încheiat cu solicitantii.
C. Evaluarea
solicitării, acordarea, limitarea, suspendarea si retragerea recunoasterii si
desemnării
5. Comisia de recunoastere
evaluează solicitarea privind recunoasterea si desemnarea în urma examinării
documentelor prevăzute la pct. 4 si a verificării respectării:
a) criteriilor
minime pentru evaluarea organismelor prevăzute în anexa nr. 7 la Hotărârea
Guvernului nr.
119/2004;
b) prevederilor
art. 14 si 16 din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare;
c) cerintelor
privind competenta tehnică si capabilitatea organismului de a evalua
conformitatea masinilor industriale cu cerintele esentiale prevăzute în anexa
nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
119/2004 si, dacă este cazul, cu standardele române care adoptă standardele
europene armonizate sau cu alte standarde si specificatii aprobate de
Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, ale căror prevederi se
referă la domeniul masinilor industriale;
d) sarcinilor în
legătură cu procedura/procedurile de evaluare a conformitătii
prevăzută/prevăzute în anexa nr. 6 din Hotărârea Guvernului nr.
119/2004, pentru care organismul solicită recunoasterea si desemnarea;
e) valorii minime
a asigurării de răspundere civilă;
f) oricăror alte
cerinte aplicabile organismelor conform prezentelor norme metodologice.
6. (1) În măsura
în care este necesar pentru luarea deciziei privind recunoasterea si desemnarea
organismului, Comisia de recunoastere poate întreprinde orice alte măsuri
pentru informarea sa completă si corectă.
(2) În vederea
luării deciziei, Comisia de recunoastere poate realiza evaluarea solicitantului
la sediul acestuia.
7. (1) Comisia de
recunoastere emite certificatul de recunoastere organismului solicitant care a
dovedit conformitatea cu cerintele prezentelor norme metodologice, stabilind
scopul si sarcinile pentru care va fi desemnat. Modelul certificatului de
recunoastere este prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Desemnarea
organismelor pentru care s-au emis certificatele de recunoastere se face prin ordin
al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei, care se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) În cazuri
motivate, recunoasterea si desemnarea pot fi acordate pentru o perioadă
limitată; în această situatie, Comisia de recunoastere va decide ulterior
privind prelungirea, limitarea sau retragerea recunoasterii si desemnării.
(4) Notificarea
organismelor se efectuează conform prevederilor mentionate la cap. IV din
Hotărârea Guvernului nr.
119/2004.
(5) În situatia în
care organismul nu dovedeste conformitatea cu cerintele prevăzute în prezentele
norme metodologice, Comisia de recunoastere comunică organismului respingerea
motivată a solicitării.
(6) Rezultatele
evaluării se înregistrează în rapoarte de audit, iar decizia Comisiei de
recunoastere se consemnează într-un proces-verbal, întocmit si păstrat conform
regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de recunoastere.
8. (1) Comisia de
recunoastere poate limita, suspenda sau retrage recunoasterea si desemnarea
unui organism în cazul nerespectării cerintelor care au stat la baza
recunoasterii si desemnării ori în situatia în care organismul solicită acest
lucru.
(2) Solicitarea organismului
privind limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării
trebuie înaintată Comisiei de recunoastere cu minimum
3 luni înainte de
încetarea activitătii organismului în cauză.
(3) În situatia
retragerii recunoasterii si desemnării, organismul trebuie să asigure predarea,
într-un mod corespunzător, a documentelor si înregistrărilor în legătură cu
evaluările realizate sau în curs de realizare din perioada în care a fost
recunoscut si desemnat, cu acceptul clientului, către Comisia de recunoastere
sau către un alt organism recunoscut si desemnat din domeniu, stabilit de
Comisia de recunoastere.
(4) Decizia
privind limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării
determină actualizarea ordinului ministrului muncii, solidaritătii sociale si
familiei prevăzut la pct. 7 alin. (2) si, dacă este cazul, informarea
corespunzătoare a Comisiei Europene si a statelor membre ale Uniunii Europene.
(5) Limitarea,
suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării si, după caz, a
notificării unui organism nu afectează valabilitatea certificatelor de
conformitate emise de acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind
limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării ori a
notificării organismului, până când se dovedeste că acestea trebuie retrase.
(6) Retragerea
desemnării atrage anularea certificatului de recunoastere.
9. Organismele pot
contesta la instanta judecătorească competentă decizia privind retragerea
recunoasterii si desemnării, în conformitate cu legislatia în vigoare.
D. Supravegherea
organismelor recunoscute si desemnate
10. (1)
Organismele recunoscute si desemnate trebuie să îndeplinească în mod permanent
cerintele si conditiile care au stat la baza deciziei privind recunoasterea si
desemnarea.
(2) Organismele recunoscute si desemnate trebuie să facă cunoscute Comisiei de recunoastere si organismului national de acreditare orice intentie de modificare a unor documente prevăzute la pct. 4, precum si orice altă măsură ce se doreste a fi implementată si care ar putea afecta îndeplinirea cerintelor si respectarea conditiilor în legătură cu recunoasterea si desemnarea, cu cel putin 10 zile lucrătoare înainte de punerea în aplicare a modificării. Organismele recunoscute si desemnate vor comunica totodată si data pentru punerea în aplicare a modificării.
(3) Organismele
recunoscute si desemnate vor transmite Comisiei de recunoastere raportul
organismului national de acreditare referitor la impactul modificărilor, dacă
acestea afectează conditiile prevăzute la pct. 10 alin. (1). În situatia în
care modificările privesc certificatul de înmatriculare la oficiul registrului
comertului, organismul recunoscut si desemnat va transmite Comisiei de
recunoastere si copia documentului actualizat.
11. (1) Supravegherea
organismelor recunoscute si desemnate se realizează de către Comisia de
recunoastere si prin organismul national de acreditare.
(2) Organismele
recunoscute si desemnate vor informa Comisia de recunoastere cu privire la
limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditării si/sau reînnoirea
acesteia.
12. În cazul
existentei oricărui dubiu privind respectarea cerintelor care au stat la baza
recunoasterii si desemnării, organismul recunoscut si desemnat va transmite, la
solicitarea Comisiei de recunoastere, toate informatiile necesare pentru
clarificarea situatiei apărute. Dacă este cazul, Comisia de recunoastere va
realiza un audit de supraveghere neplanificat la organismul recunoscut si
desemnat în cauză. Totodată Comisia de recunoastere poate întreprinde orice
alte măsuri necesare clarificării dubiilor existente.
13. (1) În
situatia în care în cadrul procesului de supraveghere se constată
neconformităti în legătură cu îndeplinirea cerintelor prezentelor norme
metodologice, Comisia de recunoastere, organismul national de acreditare si
organismul recunoscut si desemnat în cauză vor stabili măsurile necesare si
programul pentru eliminarea neconformitătilor.
(2) În functie de
natura neconformitătilor, Comisia de recunoastere poate decide ca pe o perioadă
determinată, până la eliminarea neconformitătilor, activitatea organismului în
domeniul în care este recunoscut si desemnat să fie limitată sau suspendată.
14. Organismele
recunoscute si desemnate trebuie să permită neconditionat accesul
reprezentantilor Comisiei de recunoastere la documente, precum si participarea
la activitătile care privesc încercările si/sau evaluările ce se realizează de
către acestea în legătură cu obiectul recunoasterii, desemnării si
supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
E. Obligatiile
organismelor recunoscute si desemnate de Ministerul Muncii, Solidaritătii
Sociale si Familiei
15. (1)
Organismele recunoscute si desemnate vor transmite Comisiei de recunoastere în
fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la
activitătile de certificare efectuate în anul calendaristic anterior. Raportul
anual va contine în principal informatii privind:
a) documentele
emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite organismului ca
urmare a recunoasterii si desemnării;
b) reclamatiile si
apelurile înregistrate împotriva deciziilor organismului, inclusiv informatii
privind modul de rezolvare a acestora;
c) dificultătile
întâmpinate în realizarea sarcinilor, măsurile proprii întreprinse si/sau pe
care le propune pentru îmbunătătirea activitătii;
d) activitătile
subcontractate, subcontractantii; măsurile întreprinse si/sau pe care le
propune pentru îmbunătătirea activitătii;
e) modul de
participare la activitătile de standardizare din domeniul în care a fost
recunoscut si desemnat, precum si la activitătile de coordonare la nivel
national a organismelor;
f) experienta
acumulată în urma realizării sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a
recunoasterii si desemnării si propuneri de perfectionare a activitătii;
g) masinile
industriale depistate neconforme ca urmare a activitătilor de evaluare a
conformitătii pentru care a fost recunoscut si desemnat.
(2) Organismele
recunoscute si desemnate înaintează Comisiei de recunoastere spre avizare sau
informare procedurile, rapoartele si înregistrările prevăzute în Normele
metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare.
F. Dispozitii
finale si tranzitorii
16. (1) Lista
cuprinzând organismele recunoscute se aprobă prin ordin al ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei, care se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, conform prevederilor art. 25 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr.
119/2004.
(2) Comisia de
recunoastere solicită Ministerului Economiei si Comertului înregistrarea
organismelor, cuprinse în lista prevăzută la alin. (1), în registrul
organismelor recunoscute, pentru alocarea numărului de identificare, în conformitate
cu prevederile art. 19 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile
reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare.
(3) Ordinul
prevăzut la alin. (1) contine pentru fiecare organism recunoscut informatii
privind denumirea completă, sediul, masinile industriale care se supun
evaluării, procedura/procedurile de evaluare a conformitătii masinilor
industriale pentru care este recunoscut, precum si numărul de identificare din
registrul organismelor recunoscute.
(4) În cazul
retragerii recunoasterii unui organism, Comisia de recunoastere va comunica în
termen de 5 zile lucrătoare decizia sa, precum si motivarea acesteia
Ministerului Economiei si Comertului, în vederea retragerii numărului de
identificare acordat.
17. Organismele
recunoscute anterior de Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei
pentru certificarea calitătii de securitate a echipamentelor tehnice pot
efectua evaluări ale conformitătii masinilor industriale, potrivit prevederilor
Hotărârii Guvernului nr.
119/2004, până la termenul de expirare a certificatelor de recunoastere.
18. Anexele nr. 1
si 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
Organismul
..................................................................................................................................................
(denumirea completă, adresa, telefon/fax,
e-mail, cod unic de înregistrare, nr. de ordine în registrul comertului)
Nr. ................................. data1) ......................................
Organismul2) ................, având sediul în3) .............................,
reprezentat prin director/presedinte4) .......................,
în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind
desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare
si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din
domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 25 alin.
(2) din Hotărârea Guvernului nr.
119/2004 privind stabilirea conditiilor pentru introducerea pe piată a
masinilor industriale, solicită Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei - Comisia de recunoastere si desemnare a laboratoarelor de încercări,
precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează
evaluarea conformitătii masinilor industriale să fie evaluat în vederea
recunoasterii si desemnării, în scopul de a realiza testarea/evaluarea
conformitătii pentru grupa/tipul de produse5) .................................
prin6) ...............................................
.
Anexăm la prezenta
cerere următoarele documente7):
...............................................................................................................................................................................
Directorul/presedintele
8) organismului,
...............................................................................
1) Numărul/data de înregistrare la Comisia de recunoastere.
2) Denumirea completă a organismului.
3) Adresa completă, codul postal.
4) Numele si prenumele.
5) Denumirea si codul produselor sau grupelor de produse ce fac obiectul
evaluării, asociate activitătilor CAEN, precum si pozitia
corespunzătoare din anexa nr. 4 la Hotărârea
Guvernului nr.
119/2004.
6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitătii produselor ce fac
obiectul evaluării.
7) Documentele conform prevederilor lit. B pct. 4 din normele metodologice.
8) Numele, prenumele si semnătura directorului/presedintelui si stampila
organismului.
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI
FAMILIEI
Comisia de recunoastere si desemnare a
laboratoarelor de încercări,
precum si a organismelor de cercetare si de
inspectie care realizează
evaluarea conformitătii masinilor industriale
CERTIFICAT
DE RECUNOASTERE
Nr. ................./data emiterii ......................
În aplicarea
prevederilor art. 7 din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de
încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care
realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate
prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ca urmare a
Cererii de recunoastere si desemnare înregistrate cu nr.
........./............... se emite prezentul certificat de recunoastere, prin
care se atestă că organismul1) ...................................., cu sediul
în2) ............................, respectă
cerintele minime prevăzute la art. 14 din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, si are capacitate, competentă si capabilitate de a
realiza sarcinile specifice privind evaluarea conformitătii produselor prin3) ............................. pentru produsele sau grupa de produse4) ............................., conform prevederilor aplicabile din
Hotărârea Guvernului nr.
119/2004 privind stabilirea conditiilor pentru introducerea pe piată a
masinilor industriale.
La data retragerii
desemnării organismului prezentul certificat se anulează.
Presedintele5) Comisiei de recunoastere,
............................
1) Denumirea completă a organismului.
2) Adresa completă, codul postal.
3) Denumirea procedurii de evaluare a conformitătii produselor ce fac
obiectul evaluării.
4) Denumirea si codul produselor sau grupei de produse asociate
activitătilor CAEN, precum si pozitia corespunzătoare din anexa nr. 4 la
Hotărârea Guvernului nr.
119/2004.
5) Numele, prenumele, semnătura si stampila autoritătii competente.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE CONTROL
AUTORITATEA NATIONALĂ A VĂMILOR
privind vămuirea unor categorii de mărfuri
În conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
366/2004 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a
Vămilor,
având în vedere
prevederile art. 49 din Legea nr.
141/1997 privind Codul vamal al României, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 180 din 1 august 1997, cu modificările ulterioare,
secretarul de
stat al Autoritătii Nationale a Vămilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Activitătile
privind îndeplinirea formalitătilor vamale de import pentru mărfurile
perisabile cuprinse la cap. 6, 7 si 8 din Tariful vamal de import al României,
transportate pe cale rutieră, destinate să fie vămuite în municipiul Bucuresti
sau în judetul Ilfov, se mută din locatiile situate în sos. Afumati nr. 78 si,
respectiv, sos. Iuliu Maniu nr. 566-570 la punctul vamal situat în Bd.
Metalurgiei nr. 132, sectorul 4, Bucuresti – în subordinea Biroului vamal Băneasa.
Art. 2. - (1)
Efectuarea operatiunilor de vămuire pentru aceste categorii de mărfuri
perisabile se desfăsoară în programul de lucru glisant în intervalul
8,00-16,00/10,00-18,00.
(2) Timpul de
muncă săptămânal poate fi extins cu 8 ore suplimentare care pot fi efectuate cu
acordul functionarului public.
Art. 3. -
Mijloacele de transport rutiere care se prezintă la intrarea în tară cu
mărfurile perisabile mentionate la art. 1 vor fi tranzitate la Biroul vamal de
frontieră Băneasa.
Art. 4. - La
Biroul vamal Băneasa, la punctul vamal mentionat la art. 1, au acces liber toti
comisionarii vamali agreati să îsi desfăsoare activitatea pe lângă acest birou
vamal.
Art. 5. -
Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I, dată la care Decizia directorului general al Directiei
Generale a Vămilor nr.
1.518/2002 privind vămuirea unor categorii de mărfuri, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 21 noiembrie 2002, îsi încetează
aplicabilitatea.
Secretar de
stat al Autoritătii Nationale a Vămilor,
Tudor
Tănăsescu
Bucuresti, 22 iulie 2004.
Nr. 826.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind aprobarea formularului “Decizia de
impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală”
În temeiul
dispozitiilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere
prevederile art. 83 alin. (2), ale art. 106 si ale art. 196 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,
ministrul
finantelor publice emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă modelul si continutul formularului “Decizia de impunere privind
obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscală”, cod
14.13.02.18, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - În baza
art. 83 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, competenta de a
emite “Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite
de inspectia fiscală” revine organelor de inspectie fiscală care au efectuat
inspectia fiscală.
Art. 3. -
Formularul prevăzut la art. 1 se completează conform instructiunilor prevăzute
în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. -
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare si de păstrare a
formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3 care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - (1)
Directia generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor
Publice va elabora în termen de 60 de zile de la aprobarea prezentului ordin
aplicatia informatică pentru crearea unei baze de date cu rezultatele
inspectiei fiscale, precum si aplicatia pentru editarea automată a “Deciziei de
impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală”.
(2) Până la
implementarea acestei aplicatii, formularul “Decizia de impunere privind
obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscală” se va completa
manual.
Art. 6. - Directia
generală de inspectie financiar fiscală, Directia generală de gestiune a
impozitelor si contributiilor, Directia generală de colectare a creantelor
bugetare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, Directia
generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice,
precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti si Directia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 22 iulie 2004.
Nr. 1.109.
ANEXA Nr. 11)
de impunere privind obligatiile fiscale
suplimentare stabilite de inspectia fiscală
ANEXA Nr. 2
INSTRUCTIUNILE
de
completare a formularului “Decizia de impunere privind obligatiile fiscale
suplimentare stabilite de inspectia fiscală”
1. “Decizia de
impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală” reprezintă actul administrativ emis de organele de inspectie fiscală
în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea obligatiilor fiscale
suplimentare de către inspectia fiscală.
2. Se va completa
ca urmare a finalizării unei inspectii fiscale generale sau partiale cu “Raport
de inspectie fiscală” si ca urmare a constatării de obligatii fiscale
suplimentare si accesorii la acestea.
3. În cazul în
care nu se constată diferente de impozite, taxe sau contributii suplimentare,
nu se va întocmi “Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare
stabilite de inspectia fiscală”.
4. “Decizia de
impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală” se întocmeste de către organul de inspectie fiscală, se avizează de
seful de serviciu si se aprobă de directorul executiv adjunct coordonator al
activitătii de control.
5. Informatiile
din continutul “Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare
stabilite de inspectia fiscală” se vor completa după cum urmează:
a) rubrica “Datele
de identificare ale contribuabilului” va cuprinde, în clar, toate datele
fără abrevieri;
b) rubrica “Datele
privind creanta fiscală” se va completa pentru fiecare obligatie stabilită
suplimentar cu informatii referitoare la denumirea obligatiei fiscale, perioada
la care aceasta se referă, baza impozabilă stabilită suplimentar, impozitul,
taxa, contributia stabilită suplimentar sau obligatiile fiscale accesorii,
precum si codul de cont bugetar unde acestea urmează a fi achitate;
c) rubrica “Motivele
de fapt”: se va prezenta detaliat si în clar modul în care contribuabilul a
tratat din punct de vedere fiscal sau cu influentă fiscală o operatiune
patrimonială, cu precizarea consecintei fiscale;
d) rubrica “Temeiul
de drept”: se va prezenta detaliat si clar încadrarea faptei constatate, cu
precizarea actului normativ, a articolului sau a altor elemente prevăzute de
lege.
Informatiile
prevăzute la lit. b), c) si d) se vor completa pentru fiecare impozit, taxă sau
contributie pentru care s-au constatat diferente de obligatii fiscale si
accesorii ale acestora.
6. “Termenul de
plată” va fi data stabilită pentru achitarea obligatiilor cuprinse în
“Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de
inspectia fiscală”, în functie de data primirii acesteia.
7. La “Dispozitii
finale” se va completa numărul total de pagini care se anexează la “Decizia
de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală”.
8. Se va întocmi
în 3 exemplare, toate cu titlu de original, de către echipa de inspectie
avizată de seful de serviciu si aprobată de conducătorul activitătii de
inspectie fiscală.
CARACTERISTICILE
de
tipărire, modul de difuzare, de utilizare si păstrare a formularului “Decizie
de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală”, cod 14.13.02.18
1. denumire: Decizie
de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia
fiscală;
2. cod: 14.13.02.18;
3. format: A4/t1
(număr variabil de pagini);
4. caracteristici
de tipărire: se tipăreste pe o singură fată, utilizându-se echipamente
informatice pentru editare.
Poate avea număr
variabil de pagini, în functie de impozitele, taxele sau contributiile pentru
care s-au stabilit obligatii suplimentare;
5. se
difuzează: gratuit;
6. se
utilizează: la stabilirea obligatiilor fiscale suplimentare de către
organul fiscal cu atributii de inspectie fiscală, pe baza Raportului de
inspectie fiscală;
7. se
întocmeste: în 3 exemplare, de organul fiscal cu atributii de inspectie fiscală;
8. circulă:
- un exemplar la
contribuabil;
- un exemplar la
organul fiscal care a efectuat inspectia fiscală;
- un exemplar la
organul fiscal cu atributii de gestiune a declaratiilor si a dosarului fiscal
în a cărui rază teritorială contribuabilul are declarat domiciliul fiscal;
9. se arhivează
la: dosarul fiscal al contribuabilului.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit VEAC NOU DOBRENI
Avand in vedere cererea formulata de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit VEAC NOU DOBRENI, în baza art. 7 alin. 3 din Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89 lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si modificata prin Legea nr. 200/2002,
Banca Nationala a Romaniei hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de functionare seria B Nr. 0277 din data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit VEAC NOU DOBRENI, cu sediul in Dobreni, judetul Neamt, numar de ordine in Registrul Comertului J/18/1021/1993, urmare aprobarii Bancii Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a cooperativelor de credit Cozla Piatra-Neamt, Vasile Conta Baltatesti, Veac Nou Dobreni, Economia Girov, elena Cuza Pastraveni, Viitorul Podoleni, Unirea Roznov, Fratia Secuieni, pentru urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP Casa Centrala, in numele Cooperativei de Credit VEAC NOU DOBRENI a formulat cererea de retragere a autorizatiei de functionare a acestei cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a cooperativelor de credit Cozla Piatra-Neamt, Vasile Conta Baltatesti, Veac Nou Dobreni, Economia Girov, elena Cuza Pastraveni, Viitorul Podoleni, Unirea Roznov, Fratia Secuieni.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de credit VEAC NOU DOBRENI este absorbita, intregul sau patrimoniu transmitandu-se catre Cooperativa de credit Cozla Piatra-Neamt. Prin urmare, aceasta urmeaza a-si inceta activitatea.
Art. 2. – Prezenta hotarare va fi
transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 26 mai 2004.
Nr. 297.