MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 680 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
28 iulie 2004
SUMAR
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
51.
- Ordonantă pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.
15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri
nationale din România
1.121.
- Hotărâre pentru modificarea lit. C din anexa nr. 2 la Hotărârea
Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului
1.123.
- Hotărâre privind înfiintarea Centrului National al Dansului Bucuresti
1.126.
- Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii
nr. 251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu
gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a
functiei
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
18.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei pentru aprobarea Procedurii de solutionare a neîntelegerilor privind
racordarea utilizatorilor la retelele electrice de interes public si emiterea avizelor
de amplasament
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de
drumuri nationale din România
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 1 pct. I.26 din Legea nr.
291/2004 privind abilitareaGuvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. I. - Ordonanta Guvernului nr.
15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri
nationale din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
424/2002, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 1
va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - (1) În
întelesul prezentei ordonante, termenii si expresiile de mai jos se definesc
după cum urmează:
a) vehicul -
orice autovehicul rutier înmatriculat, având cel putin două axe sau un ansamblu
format dintr-un autovehicul si semiremorca ori remorca tractată de acesta;
b) utilizatori -
persoane fizice sau juridice care detin vehicule înmatriculate în România,
denumite în continuare utilizatori români, sau care detin vehicule
înmatriculate în alte state, denumite în continuare utilizatori străini;
c) distribuitori
- persoanele juridice agreate de către Compania Natională de Autostrăzi si
Drumuri Nationale din România - S.A., în conditii ce vor fi publicate în
normele metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de
drumuri nationale si personalul din reteaua proprie a Companiei Nationale de
Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. cu sarcini de serviciu în
acest domeniu, care încasează tariful de utilizare a retelei de drumuri
nationale din România si care eliberează rovinietele care atestă achitarea acestui
tarif.
(2) Începând cu
data de 1 iulie 2002 se introduce tariful de utilizare a retelei de drumuri
nationale din România, denumit în continuare tarif de utilizare, pentru
toate vehiculele înmatriculate si implicit pentru toti utilizatorii români si
străini, structurat în functie de perioada de parcurs si stationare, încadrarea
în clasa de emisii poluante (EURO), masa totală maximă autorizată (MTMA) si
numărul de axe, după caz.
(3) Pentru toate vehiculele de transport marfă având masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12 tone, tariful de utilizare se va aplica etapizat, conform anexei nr. 1.
(4) Pentru toate
vehiculele de transport marfă având masa maximă autorizată mai mică de 12 tone
si pentru vehiculele destinate transportului de persoane, indiferent de masa
totală maximă autorizată a acestora, tariful de utilizare se va aplica
etapizat, conform anexei nr. 2.
(5) Vehiculele de
transport mixt, destinate prin constructie pentru transportul de persoane si de
mărfuri, în compartimente separate, se tarifează ca si vehiculele de transport
marfă, conform anexelor nr. 1 si 2.
(6) Pentru plata
tarifului de utilizare, prevăzute la alin. (2), utilizatorilor români si
străini li se eliberează documentul care atestă dreptul de utilizare a retelei
de drumuri nationale din România, denumit rovinietă, pentru care
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va stabili modelul,
forma si conditiile de eliberare.
(7) Tariful de
utilizare este structurat în functie de durata de parcurs si de stationare,
astfel: 7 zile, 30 de zile, 6 luni si 12 luni.
(8) Tariful de
utilizare se aplică în mod nediscriminatoriu pentru utilizatorii români si
străini ai retelei de drumuri nationale din România.
(9) Încasarea
tarifului de utilizare si eliberarea rovinietei se fac de către distribuitori.
(10) În cazul
schimbării detinătorului vehiculului sau al cedării dreptului de folosintă,
rovinieta îsi mentine valabilitatea.
(11) În cazul
radierii din circulatie a vehiculului, determinată de dezmembrarea acestuia sau
de scoaterea definitivă din România, utilizatorului român i se va returna, la
cererea scrisă a acestuia si cu avizul Companiei Nationale de Autostrăzi si
Drumuri Nationale din România - S.A., contravaloarea tarifului de utilizare,
corespunzătoare perioadei de neutilizare.”
2. Articolul 2
va avea următorul cuprins:
“Art. 2. - (1)
Pentru toate vehiculele de transport prevăzute la art. 1 alin. (4), având masa
totală maximă autorizată de peste 12 tone inclusiv, tariful de utilizare se
aplică în functie de numărul de axe ale vehiculului si de încadrarea în clasa
de emisii poluante (EURO).
(2) Pentru toate
vehiculele de transport prevăzute la art. 1 alin. (4), având masa totală maximă
autorizată sub 12 tone, si pentru toate vehiculele de transport persoane, indiferent
de masa maximă autorizată, tariful de utilizare se aplică în functie de tipul
vehiculului si de încadrarea în clasa de emisii poluante (EURO).
(3) În cazul în
care documentele aflate la bordul vehiculului nu permit determinarea cu
exactitate a datelor în functie de care se stabileste tariful de utilizare,
acesta se achită la valoarea maximă a tipului de vehicul utilizat, prevăzută în
anexele nr. 1 si 2, în functie de elementele identificate.”
3. Articolul 3
va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - Sunt exceptate
de la plata tarifului de utilizare vehiculele detinute în proprietate de
unitătile Ministerului Apărării Nationale, de unitătile Ministerului
Administratiei si Internelor, de serviciile de ambulantă, de serviciile publice
comunitare pentru situatii de urgentă, astfel cum au fost reglementate în
Ordonanta Guvernului nr.
88/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor
publice comunitare pentru situatii de urgentă, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările si completările ulterioare, vehiculele folosite
exclusiv pentru transportul în comun de călători, efectuat pe teritoriul
administrativ al unei singure localităti, precum si vehiculele detinute în
proprietate de Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din
România - S.A.”
4. Articolul 4
va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - (1)
Utilizatorii români vor achita distribuitorilor tariful de utilizare,
obligatoriu pentru perioade de parcurs si stationare de câte 12 luni, cu
posibilitatea achitării în 4 rate trimestriale.
(2) Pentru
autoturisme, plata tarifului de utilizare se achită de către utilizatorii
români numai integral.”
5. Articolul 5
va avea următorul cuprins:
“Art. 5. -
Utilizatorii străini vor achita tariful de utilizare în functie de durata de
parcurs si de stationare pe reteaua de drumuri nationale din România, astfel: 7
zile, o lună, 6 luni si 12 luni.”
6. Articolul 6
va avea următorul cuprins:
“Art. 6. - (1)
Utilizatorii străini vor achita tariful de utilizare în valută liber
convertibilă, la echivalentul tarifului exprimat în euro, sau în lei, la cursul
de schimb al zilei comunicat de Banca Natională a României, valabil pentru
ultima zi din luna anterioară datei achitării tarifului.
(2) Utilizatorii
români vor achita tariful de utilizare în lei, la cursul de schimb al zilei
comunicat de Banca Natională a României, valabil pentru ultima zi din luna
anterioară datei achitării tarifului.
(3) Este
obligatorie păstrarea rovinietelor la bordul vehiculului, pe toată perioada de
parcurs sau de stationare în România, fără discontinuitate, si prezentarea lor
organelor de control definite la art. 9.”
7. Articolul 7
va avea următorul cuprins:
“Art. 7. - (1) Responsabilitatea achitării tarifului de utilizare si implicit a achizitionării rovinietei, în ceea ce priveste tipul si valabilitatea acesteia, revine în exclusivitate utilizatorilor români, iar în cazul utilizatorilor străini aceasta revine în exclusivitate conducătorului auto al vehiculului.
(2) Rovinieta
valabilă, adică cea a cărei durată de valabilitate nu este depăsită, reprezintă
dovada achitării tarifului de utilizare si asigură dreptul de utilizare a
retelei de drumuri nationale din România pe toată durata de parcurs si de
sedere în România, fără discontinuitate.
(3) Autoritatea Rutieră
Română va elibera sau va viza licentele pentru utilizatorii români, numai dacă
fac dovada achitării tarifului de utilizare.”
8. Articolul 8
va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1)
Fapta utilizatorilor români sau străini de a circula fără a detine rovinieta
valabilă constituie contraventie si se sanctionează cu amendă.
(2) Cuantumul
amenzilor contraventionale prevăzute la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 3.
(3) Sumele
încasate în urma aplicării amenzilor se fac venit la bugetul de stat în proportie
de 75%, diferenta de 25% revenind Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri
Nationale din România - S.A. sau Ministerului Administratiei si Internelor,
după caz.
(4)
Contravenientii au obligatia ca în termen de 48 de ore de la aplicarea amenzii
contraventionale să achite tariful de utilizare.
(5) Conducătorilor
vehiculelor înmatriculate în alte state li se vor aplica amenzi
contraventionale numai în punctele de control pentru trecerea frontierei de
stat, la iesirea din România.
(6) O dată cu
aplicarea amenzii contraventionale, conducătorilor vehiculelor înmatriculate în
România, care circulă fără a avea rovinieta valabilă, li se retine certificatul
de înmatriculare al vehiculului si, după caz, utilizatorului român i se retine
licenta, până la prezentarea dovezii de achitare a tarifului de utilizare.
(7) Lipsa
rovinietei valabile pentru un utilizator străin poate fi motivată de organele
politiei rutiere în cazul blocării fortuite a unui vehicul din cauza unor
calamităti naturale, a unui accident sau a retinerii conducătorului vehiculului
de către autoritătile în drept. În aceste cazuri utilizatorul străin va
prezenta reprezentantilor Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri
Nationale din România - S.A. din agentiile din punctele de control al trecerii
frontierei, la iesirea din tară, documente justificative încheiate de organele
politiei rutiere, organele judecătoresti si, în plus, dacă este cazul, dovada
reparării vehiculului într-un atelier de reparatie atestat de Regia Autonomă
«Registrul Auto Român». Dovada blocării fortuite a vehiculului sau a retinerii
conducătorului vehiculului nu scuteste utilizatorul străin de plata tarifului
de utilizare a infrastructurii de transport rutier pe întreaga perioadă
cuprinsă între data intrării si data iesirii din România, ci justifică
neaplicarea amenzii contraventionale.”
9. Articolul 9
va avea următorul cuprins:
“Art. 9. -
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevăzute la art. 8 se
fac de către:
a) personalul
împuternicit din cadrul Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale
din România - S.A.;
b) personalul
împuternicit de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în
numele Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România -
S.A.;
c) personalul împuternicit
din Ministerul Administratiei si Internelor, care îndrumă, supraveghează si
controlează circulatia pe reteaua rutieră din România, în situatia când
efectuează controlul tarifului de utilizare fără personalul mentionat la lit.
a) si b);
d) personalul
politiei de frontieră care îsi desfăsoară activitatea în punctele de control
pentru trecerea frontierei de stat a României, împreună cu personalul prevăzut
la lit. a).”
10. Articolul
10 va avea următorul cuprins:
“Art. 10. -
Contraventiilor prevăzute la art. 8 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările ulterioare.”
11. Articolul
11 va avea următorul cuprins:
“Art. 11. -
Aplicarea tarifului de utilizare nu exonerează utilizatorii români si străini
de la plata celorlalte tarife percepute de către Compania Natională de
Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., prevăzute de legislatia în
vigoare.”
12. Articolul
12 va avea următorul cuprins:
“Art. 12. - (1)
Sumele încasate în urma aplicării tarifelor de utilizare se constituie venit la
dispozitia Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România -
S.A. si vor fi utilizate în exclusivitate pentru finantarea lucrărilor de
constructie, modernizare, întretinere si reparatie a drumurilor nationale,
precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne
contractate în acest scop, inclusiv pentru plăti în numele autoritătii publice
contractante, ca urmare a obligatiilor asumate în cadrul contractelor de
parteneriat public-privat în sectorul drumurilor nationale si autostrăzilor.
(2) În cazul
pierderii sau distrugerii rovinietelor de către distribuitori, acestia sunt
obligati să achite Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din
România - S.A., pentru fiecare rovinietă, contravaloarea tarifului de utilizare
pentru o perioadă de 12 luni de la data constatării, pentru un vehicul de
transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12 tone,
cu minimum 4 axe si clasa de emisii poluante NON EURO, echivalentul în lei la
cursul de schimb valutar comunicat de Banca Natională a României, valabil
pentru ultima zi din luna anterioară datei achitării tarifului.
(3) În cazul
pierderii sau distrugerii accidentale a rovienetei:
a) utilizatorul
român este obligat să publice în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a,
elementele de identificare si de personalizare a rovinietei, declarând-o nulă.
În baza dovezii declaratiei de anulare, a unei declaratii pe propria
răspundere, a unui document constatator eliberat de organele de politie, care
să ateste cauzele care au condus la distrugere sau conditiile în care s-a
produs furtul, precum si a documentului, respectiv facturii care atestă
achitarea contravalorii tarifului de utilizare, utilizatorul român va solicita
Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A.
eliberarea unui duplicat al rovinietei pierdute sau distruse;
b) conducătorul
unui vehicul înmatriculat în altă tară va solicita reprezentantilor Companiei
Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., pe baza unui
document constatator eliberat de organele de politie, care să ateste cauzele
care au condus la distrugere sau conditiile în care s-a produs furtul, a unei
declaratii pe propria răspundere privind pierderea sau furtul formularului de
rovinietă, precum si a facturii care atestă achitarea contravalorii tarifului
de utilizare, eliberarea unei roviniete duplicat pentru perioada respectivă
justificată. Pentru restul perioadei de utilizare este obligatorie detinerea
rovinietei valabile.
(4) Pretul
duplicatului formularului de rovinietă este de 10 euro sau echivalentul în lei
la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Natională a României, valabil
pentru ultima zi din luna anterioară datei eliberării.
(5) Falsificarea
rovinietelor, detinerea sau utilizarea de formulare false constituie
infractiune si se pedepseste potrivit prevederilor art. 282 din Codul penal.”
13. Articolul
121 se abrogă.
14. Articolul
14 va avea următorul cuprins:
“Art. 14. -
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta ordonantă.”
15. După
articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 15, cu următorul cuprins:
“Art. 15. -
Prezenta ordonantă transpune Directiva Parlamentului European si a Consiliului
Uniunii Europene nr. 62/1999/CE din 17 iunie 1999, cu privire la taxarea
vehiculelor de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri,
publicată în Jurnalul Oficial al Comunitătii Europene nr. L 187/42 din 20 iulie
1999, numai în ceea ce priveste tarifarea utilizării infrastructurii de
transport rutier.”
16. În
cuprinsul anexelor nr. 1 si 2, dispozitiile privind introducerea etapizată a
tarifului de utilizare pentru durata de parcurs si stationare de o zi se
abrogă.
17. La anexa
nr. 2 “Introducerea etapizată a tarifului de utilizare a retelei de drumuri
nationale din România de la 1 iulie 2002 pentru autovehicule având masa totală
maximă autorizată sub 12,0 tone si pentru autovehicule de transport pasageri”,
la coloana “Tip vehicul” se înlocuiesc următoarele sintagme:
- “marfă 0-3,5
t” se înlocuieste cu sintagma “marfă/0 < MTMA < 3,5 t”;
- “marfă
3,5-7,0 t” se înlocuieste cu sintagma “marfă/3,5 ≤ MTMA < 7,0 t”;
- “marfă 7,0-12
t” se înlocuieste cu sintagma “marfă/7,0 ≤ MTMA < 12 t”.
18. După anexa
nr. 2 se introduce anexa nr. 3 prevăzută în anexa la prezenta ordonantă.
Art. II. - Termenii “autovehicule”, precum si
“proprietar si posesor” utilizati în cuprinsul Ordonantei Guvernului nr.
15/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
424/2002, se înlocuiesc cu notiunea “vehicule” si, respectiv, cu termenul
“utilizatori”.
Art. III. - Prevederile prezentei ordonante se vor
aplica si pentru contractele aflate în derulare, pentru achitarea în rate a
tarifului de utilizare, începând cu data intrării în vigoare a acesteia.
Art. IV. - În termen de 90 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului va actualiza Normele metodologice pentru aplicarea tarifului de
utilizare a retelei de drumuri nationale din România, aprobate prin Ordinul
ministrului lucrărilor publice, transporturilor si locuintei nr.
1.433/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 819
din 13 noiembrie 2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. V. - Ordonanta Guvernului nr.
15/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
424/2002, cu modificările si completările aduse prin prezenta ordonantă, va
fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea
acesteia de către Parlament.
Art. VI. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 iulie 2004.
Nr. 51.
ANEXĂ
(Anexa nr. 3 la Ordonanta Guvernului nr.
15/2002)
CUANTUMUL
amenzii
contraventionale aplicabile utilizatorilor în cazul lipsei rovinietei valabile
Tipul
vehiculului |
Cuantumul
amenzii contraventionale [lei] |
|
minim |
maxim |
|
MTMA ≥
12 t cu minimum 4 axe (inclusiv) |
45.000.000 |
70.000.000 |
MTMA ≥ 12 t cu maximum 3 axe (inclusiv) |
35.000.000 |
55.000.000 |
7 t ≤ MTMA < 12,0 t |
25.000.000 |
40.000.000 |
3,5 t ≤
MTMA < 7,0 t |
15.000.000 |
25.000.000 |
0 < MTMA
< 3,5 t |
10.000.000 |
15.000.000 |
autobuz |
30.000.000 |
45.000.000 |
microbuz |
15.000.000 |
25.000.000 |
autoturism |
3.000.000 |
4.500.000 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea lit. C din anexa nr. 2 la
Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată,
Guvernul României
adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - La litera C “Unitătile care functionează în
subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si care
se finantează din venituri proprii si din subventii de la bugetul de stat, în
conditiile legii” din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 276 din 30 martie 2004, nota de subsol se modifică si va avea
următorul cuprins:
“*) Numărul maxim
de posturi pentru unitatea prevăzută la nr. crt. 1 este de 31, pentru unitatea
prevăzută la nr. crt. 2 este de 93, pentru unitatea prevăzută la nr. crt. 3
este de 145, pentru unitatea prevăzută la nr. crt. 4 este de 96, iar pentru cea
prevăzută la nr. crt. 5 este de 264.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 15 iulie 2004.
Nr. 1.121.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind înfiintarea Centrului National al Dansului
Bucuresti
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 17 din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
înfiintează Centrul National al Dansului Bucuresti, denumit în continuare Centrul,
institutie publică cu personalitate juridică, finantată din venituri proprii si
subventii acordate de la bugetul de stat, care functionează în subordinea
Ministerului Culturii si Cultelor.
(2) Centrul are
sediul în municipiul Bucuresti, bd. Nicolae Bălcescu nr. 2, sectorul 1.
(3) Din imobilul
prevăzut la alin. (2), aflat în proprietatea publică a statului si în
administrarea Teatrului National “I. L. Caragiale” din Bucuresti, se transmit
în folosinta gratuită a Centrului, pe o perioadă de 10 ani, spatiile în care
acesta îsi va desfăsura activitatea.
(4) În termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se va efectua
predarea-preluarea în folosintă, prin protocol încheiat între părtile prevăzute
la alin. (3), în care acestea vor identifica spatiile necesare activitătii
Centrului si vor stabili conditiile si modul de exercitare a folosintei
gratuite de către Centru asupra acestora, însotit de bilantul contabil încheiat
la data de 30 iunie 2004.
Art. 2. - Centrul
este o institutie publică de cultură, aflată în serviciul societătii, având
următoarele obiective:
a) sustinerea
creatiei artistice coregrafice românesti independente;
b) difuzarea
creatiei coregrafice contemporane românesti pe plan national si international;
c) sustinerea
cercetării coregrafice si a formării profesionale a dansatorilor si
coregrafilor;
d) formarea si
educarea publicului pentru dansul contemporan prin cursuri, ateliere si
spectacole destinate copiilor, tinerilor si persoanelor adulte interesate;
e) dezvoltarea de
proiecte coregrafice internationale în parteneriat cu centre coregrafice
similare si alte organizatii de dans din străinătate.
Art. 3. - (1)
Centrul este condus de un director numit prin ordin al ministrului culturii si
cultelor, în baza concursului organizat în conditiile legii.
(2) Numărul maxim
de posturi al Centrului este de 9, cu încadrarea în numărul maxim de posturi
prevăzut în nota de la cap. II din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
742/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si
Cultelor, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Salarizarea
personalului contractual al Centrului se va face în conformitate cu prevederile
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru
personalul contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr.
383/2001, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. -
Regulamentul de organizare si functionare, precum si organigrama Centrului se
aprobă prin ordin al ministrului culturii si cultelor, în termen de 60 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 5. - (1)
Cheltuielile curente si de capital ale Centrului se finantează din venituri
proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Culturii si Cultelor.
(2) Veniturile
proprii necesare realizării activitătilor specifice se pot realiza din:
a) organizarea de
platforme, festivaluri, gale ale dansului românesc;
b) vânzarea biletelor
de intrare la spectacole;
c) vânzarea
programelor de spectacol;
d) organizarea de
cursuri si ateliere de dans săptămânale;
e) prestarea unor
servicii culturale;
f) valorificarea
bunurilor care fac parte din patrimoniul său;
g) sponsorizări
sau donatii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau străine;
h) alte activităti
specifice, realizate de Centru, în conformitate cu atributiile sale legale.
Art. 6. -
Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Centrului pentru anul 2004
se asigură din sumele alocate cu această destinatie în bugetul Ministerului
Culturii si Cultelor.
Art. 7. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la capitolul II din anexa nr. 2 la
Hotărârea Guvernului nr.
742/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si
Cultelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 din 8
iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, după nr. crt. 36 se
introduce nr. crt. 361 cu următorul cuprins:
“361.
Centrul National venituri proprii si subventii al Dansului acordate de la
bugetul de stat”.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 15 iulie 2004.
Nr. 1.123.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Regulamentului de punere în
aplicare a Legii nr. 251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile
primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea
mandatului sau a functiei
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 4 din Legea nr.
251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu
gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a
functiei,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă Regulamentul de punere în aplicare a Legii nr.
251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu
gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a
functiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 15 iulie 2004.
Nr. 1.126.
ANEXĂ
REGULAMENT
de punere
în aplicare a Legii nr. 251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile
primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea
mandatului sau a functiei
Art. 1. -
Prezentul regulament reglementează modul de constituire, componenta,
atributiile si procedura de lucru ale comisiilor de evaluare si inventariere a
bunurilor primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în
exercitarea mandatului sau a functiei.
Art. 2. - În
cadrul autoritătilor si institutiilor publice sau al persoanelor juridice în
care functionează personalul nominalizat la art. 1 din Legea nr.
251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu
gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a
functiei, denumită în continuare lege, se constituie, prin act
administrativ al conducătorului unitătii, Comisia de evaluare si inventariere a
bunurilor primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea
mandatului sau a functiei publice, denumită în continuare comisie.
Art. 3. - Comisia
este compusă din 3 membri, din care unul are calitatea de presedinte.
Art. 4. - (1)
Mandatul membrilor comisiei este de 3 ani si poate fi reînnoit o singură dată.
(2) Cu 30 de zile
înainte de expirarea mandatului membrilor comisiei se vor lua măsuri pentru
constituirea noii comisii, în conditiile prezentului regulament.
Art. 5. - Pentru
activitatea desfăsurată în cadrul comisiei, membrii acesteia nu sunt retribuiti,
activitatea reprezentând sarcină de serviciu.
Art. 6. - Mandatul
membrilor comisiei se suspendă de drept în următoarele situatii:
a) în cazul
delegării sau detasării în cadrul altei autorităti ori institutii publice sau
persoane juridice;
b) în cazul suspendării
din functia care a determinat numirea ca membru al comisiei.
Art. 7. - (1)
Mandatul membrilor comisiei încetează înainte de termen în următoarele
situatii:
a) renuntarea la
calitatea de membru;
b) suspendarea din
functie pe o perioadă mai mare de 30 de zile;
c) transferarea în
cadrul altei autorităti sau institutii publice;
d) încetarea
raportului de serviciu;
e) aplicarea unei
sanctiuni disciplinare.
(2) Cererea de
renuntare la calitatea de membru în conditiile alin. (1) lit. a) se înaintează
presedintelui comisiei si produce efecte la 5 zile de la înregistrare. În cazul
presedintelui, cererea se înaintează conducătorului unitătii.
(3) Încetarea
mandatului de membru al comisiei în celelalte cazuri prevăzute de alin. (1) se
constată printr-un raport al acesteia care se aduce la cunostintă
conducătorului unitătii.
Art. 8. - În
cazurile prevăzute la art. 7 se numeste un nou membru al cărui mandat durează
până la expirarea mandatului celui în locul căruia a fost numit.
Art. 9. - (1)
Persoanele care au calitatea prevăzută de art. 1 alin. (1) din lege au
obligatia de a declara si de a prezenta conducătorului institutiei, în termen
de 30 de zile de la primire, bunurile primite cu titlu gratuit în cadrul unor
activităti de protocol în exercitarea mandatului sau a functiei, cu exceptiile
prevăzute de lege. Declaratia împreună cu bunul/bunurile primite se înaintează
de îndată comisiei.
(2) Declaratia
trebuie să cuprindă:
a) numele,
prenumele, locul de muncă si functia detinută de persoana în cauză;
b) descrierea în
detaliu a bunului predat;
c) descrierea
împrejurărilor în care a primit bunul;
d) data si
semnătura.
(3) Declaratia se
formulează în scris si este însotită de bunul/bunurile ce vor fi predate.
Art. 10. -
Bunurile depuse la comisie se evaluează de îndată, avându-se în vedere, de
regulă, pretul pietei. Pentru evaluare se pot consulta experti în domeniu,
selectati în conditiile legii.
Art. 11. - (1)
Comisia are următoarele atributii principale:
a) înregistrează
si tine evidenta statistică, cantitativă si valorică a bunurilor primite cu
titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului
sau a functiei;
b) evaluează si
inventariază bunurile;
c) restituie
primitorului bunurile a căror valoare este sub 200 euro;
d) aprobă
păstrarea de către primitor a bunurilor cu o valoare mai mare de 200 euro, cu
conditia achitării de către acesta a diferentei de pret;
e) propune, după
caz, păstrarea bunurilor în patrimoniul unitătii, transmiterea cu titlu gratuit
a bunurilor rămase în patrimoniul unitătii către o institutie publică de profil
sau vânzarea prin licitatie a acestor bunuri;
f) ia măsuri
pentru publicarea listei cuprinzând bunurile depuse si destinatia acestora, în
conditiile legii;
g) asigură, prin
grija compartimentelor de specialitate, păstrarea si securitatea bunurilor.
(2) Atributiile
prevăzute la alin. (1) lit. e) se exercită după inventarierea bunurilor, care
se efectuează până la sfârsitul fiecărui an calendaristic. Vânzarea bunurilor
prin licitatie se face în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr.
128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a
bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a
statului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
98/1999, cu modificările si completările ulterioare, precum si a normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.
128/1998, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
514/1999, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 12. - (1)
Veniturile obtinute din valorificarea acestor bunuri se varsă, după caz, la
bugetul de stat, bugetele locale sau la bugetele autoritătilor, institutiilor
publice ori persoanelor juridice, potrivit modului de finantare a acestora.
(2) Regimul
prevăzut la alin. (1) se aplică si în cazul diferentei de valoare plătite de
primitorul bunului în conditiile art. 11 alin. (1) lit. d).
(3) Plata
diferentei se face într-un cont deschis la unitătile Trezoreriei Statului,
stabilit prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 13. - (1) Bunul/bunurile
nerestituit/nerestituite trec în proprietatea privată a statului sau a
unitătilor administrativ-teritoriale ca urmare a aprobării de către
conducătorul unitătii a propunerii înaintate de comisie.
(2) Transmiterea
cu titlu gratuit se face de către unitatea detinătoare, la propunerea comisiei,
după consultarea în prealabil a institutiei de profil căreia urmează a i se
transmite bunul, în functie de natura lui.
(3) Prin institutie
publică de profil se întelege orice institutie care, potrivit specificului
activitătii, poate folosi bunul conform naturii si destinatiei acestuia.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
DOMENIUL ENERGIEI
pentru aprobarea Procedurii de solutionare a
neîntelegerilor privind racordarea utilizatorilor la retelele electrice de
interes public si emiterea avizelor de amplasament
În temeiul art. 2
lit. d), al art. 9 alin. (6) si (7), al art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. a)
si o) din Legea energiei electrice nr.
318/2003 si al art. 31 din anexa la Hotărârea Guvernului nr.
867/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea utilizatorilor
la retelele electrice de interes public,
având în vedere
Referatul de aprobare întocmit de Departamentul acces la retea si autorizare,
în conformitate cu prevederile procesului-verbal al sedintei Comitetului de
reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din
data de 23 iulie 2004,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Procedura de solutionare a neîntelegerilor privind racordarea
utilizatorilor la retelele electrice de interes public si emiterea avizelor de
amplasament, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. -
Operatorii de retea si utilizatorii retelelor electrice vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Departamentele
de specialitate din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Jean
Constantinescu
Bucuresti, 23 iulie 2004.
Nr. 18.
*) Continutul anexei este disponibil în format electronic pe pagina web a Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei ( www.anre.ro ) la sectiunea “Metodologii”.