MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 681 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 29 iulie 2004
SUMAR
LEGI
SI DECRETE
346. - Lege privind stimularea înfiintării si dezvoltării
întreprinderilor mici si mijlocii
595. - Decret pentru promulgarea Legii privind stimularea
înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.105. - Hotărâre pentru aprobarea Memorandumului de
întelegere dintre Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor din România si
Ministerul Transporturilor, Lucrărilor Publice si Gospodăririi Apelor din
Olanda privind cooperarea în domeniul managementului integrat al apelor, semnat
la Bucuresti la 14 aprilie 2004
Memorandum
de întelegere între Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor din România si
Ministerul Transporturilor, Lucrărilor Publice si Gospodăririi Apelor din
Olanda privind cooperarea în domeniul managementului integrat al apelor
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
384. - Ordin al ministrului economiei si comertului pentru
aprobarea Listei cuprinzând standardele române privind asigurarea securitătii
utilizatorilor de echipamente electrice de joasă tensiune, care adoptă
standardele europene armonizate
395. - Ordin al ministrului economiei si comertului pentru
înlocuirea anexei la Ordinul ministrului industriei si resurselor nr. 184/2003
privind aprobarea Listei standardelor române care adoptă standardele europene
armonizate referitoare la ascensoare
1.059. - Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor
si turismului privind aprobarea derogării de la Ordinul ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 193/2003 pentru aprobarea
Reglementărilor aeronautice civile române referitoare la protectia
mediului/RACR-PM, editia 2/2003
ACTE
ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
249. - Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare
a Cooperativei de credit 24 IANUARIE RUGINOASA OC
250. - Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare
a Cooperativei de credit FLAMURA SCÂNTEIA OC
251. - Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare
a Cooperativei de credit POIANA SCHITU DUCA OC
CAMERA
DEPUTATILOR
|
SENATUL
|
privind stimularea
înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
CAPITOLUL
I
Art. 1. - Prezenta
lege reglementează măsuri destinate creării cadrului favorabil înfiintării si
dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii.
Art.
2. - În sensul prezentei legi, prin întreprindere se întelege orice
formă de organizare a unei activităti economice, autonomă patrimonial si
autorizată potrivit legilor în vigoare să facă acte si fapte de comert, în
scopul obtinerii de profit, în conditii de concurentă, respectiv: societăti
comerciale, societăti cooperative, persoane fizice care desfăsoară activităti
economice în mod independent si asociatii familiale autorizate potrivit
dispozitiilor legale în vigoare.
Art.
3. - (1) Întreprinderile mici si mijlocii sunt definite ca fiind acele
întreprinderi care îndeplinesc cumulativ următoarele conditii:
a) au
un număr mediu anual de salariati mai mic de 250;
b)
realizează o cifră de afaceri anuală echivalentă cu până la 8 milioane de euro
sau au un rezultat anual al bilantului contabil care nu depăseste echivalentul
în lei a 5 milioane euro;
c)
respectă criteriul de independentă, astfel cum este acesta definit în alin.
(2).
(2)
Sunt considerate independente întreprinderile mici si mijlocii care nu sunt
detinute în proportie de peste 25% din capitalul social sau din drepturile de
vot de către o altă întreprindere ori de mai multe întreprinderi împreună, care
nu fac parte din categoria întreprinderilor mici si mijlocii.
(3)
Prin exceptie de la prevederile alin. (2), este considerată independentă o
întreprindere aflată în una dintre următoarele situatii:
a)
întreprinderea este detinută de societăti publice de investitii, de societăti
cu capital de risc, investitori institutionali, universităti sau centre de
cercetare nonprofit, cu conditia ca acestia să nu exercite, în mod individual
sau împreună, controlul asupra întreprinderii;
b)
capitalul este divizat de asa natură încât detinătorii nu pot fi identificati,
întreprinderea declară cu bună-credintă, pe propria răspundere, că este în
măsură să presupună că nu este detinută în proportie de 25% sau mai mult de o
altă întreprindere ori de mai multe întreprinderi împreună, care nu fac parte
din categoria întreprinderilor mici si mijlocii.
(4)
Îndeplinirea criteriului de independentă se stabileste pe baza declaratiei pe
propria răspundere a întreprinderii interesate în atestarea încadrării în
categoria întreprinderilor mici si mijlocii.
(5)
Plafonul cifrei de afaceri prevăzut la alin. (1) lit. b) poate fi modificat, în
functie de evolutia indicatorilor macroeconomici, prin hotărâre a Guvernului.
Art.
4. - (1) Întreprinderile mici si mijlocii se clasifică, în functie de numărul
mediu anual de salariati, în următoarele categorii:
a) până
la 9 salariati - microîntreprinderi;
b)
între 10 si 40 de salariati - întreprinderi mici;
c)
între 50 si 249 de salariati - întreprinderi mijlocii.
(2)
Termenii microîntreprindere, întreprindere mică si întreprindere mijlocie, precum
si termenul derivat întreprinderi mici si mijlocii vor fi utilizati în
toate reglementările, statisticile si alte documente oficiale emise de către
autorităti sau institutii publice.
Art.
5. - (1) Numărul mediu de salariati corespunde numărului mediu de persoane
angajate în întreprindere în cursul anului, determinat pe bază lunară.
(2)
Numărul mediu de salariati reprezintă media aritmetică simplă rezultată din
suma efectivelor zilnice de salariati din luna respectivă - inclusiv zilele de
repaus săptămânal si sărbătorile legale -, împărtită la numărul total de zile
calendaristice. Pentru fiecare zi de repaus săptămânal sau sărbătoare legală se
vor lua în calcul efectivele de salariati din ziua lucrătoare precedentă, cu
exceptia persoanelor al căror contract individual de muncă a încetat în acea
zi.
(3) În
efectivele zilnice de salariati avute în vedere la calcularea numărului mediu
de salariati se includ salariatii temporari care lucrează în baza unui contract
de punere la dispozitie încheiat între întreprindere si un agent de muncă
temporară, pe durata acestui contract.
(4)
Salariatii cu program de lucru corespunzător unei fractiuni de normă vor fi
inclusi în numărul mediu, proportional cu timpul de lucru prevăzut în
contractul individual de muncă cu timp partial.
(5) La
calcularea numărului mediu anual de salariati nu se au în vedere salariatii
pentru perioada în care contractul individual de muncă al acestora este
suspendat conform prevederilor legale.
(6) Nu
vor fi introduse în numărul mediu scriptic salariatele aflate în concediu de
maternitate.
Art.
6. - (1) Datele în functie de care se calculează încadrarea în plafoanele
referitoare la numărul mediu de salariati si la cifra de afaceri sunt cele
realizate în ultimul exercitiu financiar, raportate în situatiile financiare anuale.
(2)
Plafoanele cifrei de afaceri utilizate la definirea întreprinderilor mici si
mijlocii se raportează la cifra de afaceri reflectată de situatiile financiare
anuale.
(3) În
cazul întreprinderilor înfiintate de mai putin de un an, plafonul cifrei de
afaceri se stabileste fie pe baza situatiilor financiare depuse la organul
competent, în cazul întreprinderilor care aveau obligatia să depună situatiile
financiare până în momentul eliberării dovezii, fie pe baza unei declaratii pe
propria răspundere a acestora, în cazul în care nu aveau obligatia depunerii
situatiilor financiare.
Art.
7. - (1) Încadrarea în plafoanele referitoare la numărul mediu anual de
salariati, utilizate la definirea întreprinderilor mici si mijlocii, se
stabileste pe bază de declaratii pe propria răspundere ale reprezentantilor
legali ai întreprinderilor interesate în atestarea încadrării în categoria
întreprinderilor mici si mijlocii.
(2)
Declaratia pe propria răspundere se întocmeste pe baza Registrului general de
evidentă a salariatilor, întocmit si completat conform prevederilor legale în
vigoare.
(3)
Plafoanele referitoare la numărul mediu anual de salariati se raportează la
numărul mediu de salariati din anul anterior celui în care se întocmesc
declaratiile pe propria răspundere, fiind valabile întregul an în curs.
(4) În
cazul întreprinderilor nou-înfiintate, se va lua în calcul perioada cuprinsă
între data înfiintării si data întocmirii declaratiilor pe propria răspundere.
(5) În
cazul în care întreprinderea nu are salariati, aceasta va emite o declaratie pe
propria răspundere care să ateste acest fapt.
(6)
Dovada pentru nivelul cifrei de afaceri se eliberează de către unitătile
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, la cererea întreprinderii
interesate.
(7)
Unitătile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sunt obligate să
elibereze dovada prevăzută la alin. (6), în termen de maximum 5 zile lucrătoare
de la data înregistrării solicitării.
Art.
8. - (1) Controlul respectării prevederilor prezentei legi referitoare la
stabilirea numărului mediu de salariati va fi exercitat de Inspectia Muncii pe
baza Registrului general de evidentă a salariatilor si a evidentelor proprii.
(2) În
cazul descoperirii nerespectării dispozitiilor legale referitoare la stabilirea
plafoanelor privind numărul mediu de salariati si la întocmirea declaratiilor
pe propria răspundere, organele de control încheie procese-verbale de
constatare a faptelor care încalcă dispozitiile legale, în conditiile legii, si
sesizează organele de urmărire penală competente atunci când există indiciile
săvârsirii unei infractiuni.
CAPITOLUL
II
Crearea
unui cadru favorabil înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici si
mijlocii
Proceduri administrative
Art.
9. - (1) Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, autoritătile administratiei publice locale si camerele de
comert si industrie, în cadrul competentei lor, au obligatia să elaboreze
politici si să asigure măsuri si actiuni menite să contribuie la protectia
întreprinderilor mici si mijlocii în raporturile lor cu statul, în special prin
simplificarea procedurilor administrative si prin prevenirea cresterii
nejustificate a costurilor legate de conformarea acestora fată de
reglementările în vigoare.
(2)
Principalele proiecte de acte normative cu impact asupra mediului de afaceri
vor fi supuse de initiatori, înainte de a fi transmise spre avizare, analizei
Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra
întreprinderilor mici si mijlocii.
(3)
Grupul pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra
întreprinderilor mici si mijlocii este un organism consultativ, fără
personalitate juridică, care se înfiintează si functionează sub coordonarea
Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie si din
care fac parte membrii desemnati de asociatiile mediului de afaceri
reprezentative pentru sectorul întreprinderilor mici si mijlocii si membre în
Consiliul Economic si Social, cadre universitare, cercetători, economisti si
reprezentanti ai institutiilor initiatoare ale actelor normative respective.
(4)
Grupul pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra
întreprinderilor mici si mijlocii va emite avize consultative cu privire la proiectele
de acte normative supuse analizei sale. Acestea vor fi transmise institutiei
initiatoare, însotite de analize cost-beneficiu si comparatii cu optiunea de
nonreglementare.
(5)
Regulamentul de organizare si functionare al Grupului pentru evaluarea impactului
economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici si mijlocii se
aprobă prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici
si Mijlocii si Cooperatie.
(6)
Regulamentul de organizare si functionare al Grupului pentru evaluarea
impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici si
mijlocii se aprobă prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, în termen de două luni de la
intrarea în vigoare a prezentei legi.
Art.
10. - Sub sanctiunea nulitătii absolute, sunt interzise orice actiuni sau acte
având ca obiect ori putând avea ca efect discriminarea în defavoarea
întreprinderilor mici si mijlocii sau a întreprinderilor nou-înfiintate, pe
criterii de mărime ori vechime.
SECTIUNEA
a 2-a
Accesul la servicii publice si la active apartinând regiilor
autonome, societătilor/companiilor nationale si societătilor comerciale cu
capital majoritar de stat
Art.
11. - (1) Guvernul, organele de specialitate ale administratiei publice
centrale, autoritătile nationale de reglementare si autoritătile locale sunt
obligate să adopte măsuri concrete în vederea facilitării accesului
întreprinderilor mici si mijlocii la retelele si serviciile de utilităti
publice necesare activitătii acestora, fără a distorsiona competitia liberă de
pe piată.
(2) În
vederea realizării obiectivului prevăzut la alin. (1), autoritătile publice
competente au obligatia ca în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a
prezentei legi să elaboreze si să promoveze proiecte de acte normative
continând măsuri de simplificare a procedurilor de acordare a accesului la
retelele si serviciile de utilităti publice, pe care le va prezenta spre
analiză Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative
asupra întreprinderilor mici si mijlocii.
(3)
Măsurile de simplificare a procedurilor de acordare a accesului la retelele si
serviciile de utilităti publice, după caz, vor viza în principal:
a)
unificarea etapelor de eliberare a avizelor sau acordurilor preliminare
necesare pentru accesul întreprinderilor mici si mijlocii la retelele de
utilităti publice;
b) simplificarea si
unificarea documentatiilor solicitate întreprinderilor mici si mijlocii în
vederea obtinerii avizelor sau acordurilor finale necesare racordării si
accesului la retelele de utilităti publice;
c)
reglementarea nivelului maxim al taxelor de avizare-racordare si al tarifelor
ce pot fi percepute întreprinderilor mici si mijlocii pentru elaborarea
documentatiilor si executarea lucrării de bransare-racordare a acestora la
retelele de utilităti publice;
d)
reglementarea posibilitătii achitării în mod esalonat a acestor taxe sau tarife
de către întreprinderile mici si mijlocii;
e)
reducerea sau renuntarea la garantiile solicitate si la modalitătile de plată
anticipată pentru consumurile de utilităti si servicii publice furnizate
întreprinderilor mici si mijlocii;
f)
elaborarea si implementarea unor programe speciale de ajutoare de stat aprobate
de Guvern pentru facilitarea accesului întreprinderilor mici si mijlocii la
retelele si serviciile de utilităti publice, cu respectarea legislatiei în
vigoare în materia ajutorului de stat.
Art.
12. - (1) Întreprinderile mici si mijlocii au acces la activele disponibile ale
regiilor autonome, societătilor/companiilor nationale si societătilor
comerciale cu capital majoritar de stat, cu respectarea dispozitiilor legale
privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, precum si a
drepturilor contractuale ale creditorilor ale căror creante sunt garantate cu
ipotecă, gaj, privilegiu asupra activelor respective sau asupra cărora este
instituit sechestru asigurător, în următoarele conditii:
a)
întreprinderile mici si mijlocii au acces prioritar la închirierea,
concesionarea sau leasingul activelor disponibile ale regiilor autonome,
societătilor/companiilor nationale si societătilor comerciale cu capital
majoritar de stat, în conditiile art. 13, cu respectarea dispozitiilor legale
în vigoare;
b)
activele disponibile utilizate de întreprinderile mici si mijlocii în baza
contractului de închiriere, a contractului de locatie de gestiune sau a
contractului de asociere în participatiune, încheiate cu regiile autonome,
societătile/companiile nationale, precum si cu societătile comerciale cu
capital majoritar de stat vor fi vândute, la solicitarea locatarului sau
asociatului, la pretul negociat, stabilit pe baza raportului de evaluare
întocmit de un expert acceptat de părti, după deducerea investitiilor efectuate
în activ de către locatar/asociat. În cazul contractelor de locatie de gestiune
si asociere în participatiune, asociatul/locatarul, întreprindere mică sau
mijlocie, poate solicita si încheierea unui contract de leasing imobiliar cu
clauză irevocabilă de vânzare, în aceleasi conditii. În cazul depunerii unei
solicitări exprese privind cumpărarea activului sau încheierea unui contract de
leasing imobiliar cu clauză irevocabilă de vânzare de către beneficiarii
prezentelor dispozitii, care utilizau activul în baza unui contract de
închiriere, cu cel putin 60 de zile înainte de expirarea contractului de
închiriere, locatorul nu va putea refuza prelungirea contractului de închiriere
cu o perioadă considerată de părti suficientă pentru rezolvarea formalitătilor
legate de încheierea contractului de vânzare-cumpărare, respectiv leasing
imobiliar cu clauză irevocabilă de vânzare;
c)
contractul de închiriere, la solicitarea locatarului, va fi transformat în
contract de leasing cu clauză irevocabilă de vânzare la pretul negociat,
stabilit pe baza raportului de evaluare întocmit de un expert acceptat de
părti;
d)
întreprinderile mici si mijlocii au drept de preferintă la cumpărarea activelor
disponibile ale regiilor autonome, societătilor/companiilor nationale, precum
si ale societătilor comerciale cu capital majoritar de stat, aflate în
vecinătatea imediată a activelor pe care le detin în proprietate. Dreptul de
preferintă se poate exercita prin depunerea unei solicitări în acest sens, în
termen de 30 de zile calendaristice de la data înscrierii activului pe listele
cuprinzând activele disponibile prevăzute la art. 13 alin. (4).
Este
interzis, sub sanctiunea nulitătii absolute, transferul, în orice mod, al
dreptului de proprietate asupra activului disponibil, fără acordarea dreptului
de preferintă;
e)
întreprinderile mici si mijlocii au prioritate la cumpărarea activelor
disponibile ale regiilor autonome, societătilor/companiilor nationale, precum
si ale societătilor comerciale cu capital majoritar de stat. În termen de 30 de
zile de la primirea unei solicitări în acest sens, regiile autonome,
societătile/companiile nationale, precum si societătile comerciale cu capital
majoritar de stat vor organiza o primă licitatie deschisă cu strigare doar
pentru întreprinderile mici si mijlocii. Oferta de vânzare va specifica faptul
că este adresată doar întreprinderilor mici si mijlocii. Prevederile privind
vânzarea de active cuprinse în Hotărârea Guvernului nr.
577/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale,
cu modificările si completările ulterioare, si a Legii nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării se vor aplica
în mod corespunzător. În situatia neadjudecării licitatiei, se poate organiza o
altă licitatie, cu acces liber, conform reglementărilor în vigoare.
(2)
Regiile autonome, societătile/companiile nationale, precum si societătile
comerciale cu capital majoritar de stat sunt obligate ca, în termen de 90 de
zile de la data depunerii cererilor de către întreprinderile mici si mijlocii,
să încheie contractele de vânzare-cumpărare prevăzute la alin. (1) lit. b) si
d), contractele de leasing cu clauză irevocabilă de vânzare prevăzute la alin.
(1) lit. b) si c) sau să asigure accesul prioritar la închirierea,
concesionarea ori leasingul activelor disponibile, în conditiile alin. (1) lit.
a).
(3)
Vânzarea de active, în conditiile alin. (1), se poate face si cu plata în rate
esalonate pe o perioadă de minimum 3 ani, cu un avans de maximum 20%.
Art.
13. - (1) În contextul prezentei legi, prin active se întelege unităti
de productie, subunităti, sectii, spatii comerciale, spatii de cazare ori alte
bunuri de acelasi gen din patrimoniul unei regii autonome, societăti/companii
nationale, precum si al unei societăti comerciale cu capital majoritar de stat,
ce pot fi organizate să functioneze independent.
(2) În
întelesul prezentei legi, se consideră active disponibile activele care
îndeplinesc oricare dintre următoarele conditii:
a) nu
sunt utilizate de regiile autonome, societătile/companiile nationale sau de
societătile comerciale cu capital majoritar de stat care le detin pentru o
perioadă de cel putin 3 luni;
b) se
află în conservare pentru o perioadă mai mare de un an;
c)
activele închise operational, numai în cazul prevăzut la art. 12 alin. (1) lit.
e).
(3)
Desfăsurarea procedurii de vânzare a activelor închise operational este supusă
prevederilor prezentei legi în situatia în care o solicitare privind cumpărarea
activului din partea unei întreprinderi mici si mijlocii este făcută în
interiorul termenului prevăzut de art. 326 alin.
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societătilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998,
cu modificările si completările ulterioare.
(4)
Regiile autonome, societătile/companiile nationale, precum si societătile
comerciale cu capital majoritar de stat sunt obligate să stabilească si să
întocmească liste cuprinzând activele disponibile, pe care le vor reactualiza
lunar. Listele vor fi transmise la camerele de comert si industrie judetene si
a municipiului Bucuresti, la organizatiile patronale, asociatiile profesionale
prin Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
(5)
Listele cuprinzând activele disponibile au caracter public si vor fi afisate la
sediile camerelor de comert si industrie judetene si a municipiului Bucuresti,
ale organizatiilor patronale si asociatiilor profesionale, precum si pe pagina
de Internet a acestora. Acestea vor anunta prin intermediul presei locale unde
este afisată lista cuprinzând activele disponibile.
(6)
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si ministerele de resort
vor transmite lunar Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie situatia activelor utilizate de întreprinderile mici si mijlocii,
respectiv a contractelor de vânzare-cumpărare, închiriere, leasing si
concesiune, încheiate în conditiile prezentei legi.
(7)
Activele pot fi retrase de pe lista cu active disponibile, cu exceptia
situatiilor în care au fost depăsite termenele prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. e) si alin. (2), în oricare dintre următoarele cazuri:
a)
declansarea procedurii de administrare specială în perioada de privatizare;
b)
declansarea procedurii de dizolvare voluntară si lichidare;
c)
declansarea procedurii reorganizării judiciare si falimentului.
Art.
14. - (1) Adunările generale si consiliile de administratie ale regiilor
autonome, societătilor/companiilor nationale, precum si ale societătilor
comerciale cu capital majoritar de stat vor adopta hotărâri privind vânzarea,
închirierea, leasingul sau concesionarea activelor aflate în situatia prevăzută
la art. 12 alin. (1), cu informarea prealabilă a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului, ministerelor de resort, celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale sau autoritătilor publice
locale, după caz.
(2)
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, ministerele de resort,
celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale sau
autoritătile publice locale, după caz, au obligatia să urmărească derularea
valorificării activelor potrivit art. 12 alin. (1).
Art.
15. - (1) De la prevederile art. 12 si 13 sunt exceptate mijloacele fixe si
activele componente ale patrimoniului apartinând aeroporturilor, statiilor de
cale ferată, porturilor si Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri
Nationale din România - S.A.
(2)
Sunt exceptate de la obligatiile instituite prin art. 12 alin. (1) lit. b), c),
d) si e) institutiile de învătământ de stat si institutele nationale de
cercetare-dezvoltare.
SECTIUNEA
a 3-a
Accesul prioritar la achizitiile publice de produse, lucrări si
servicii
Art. 16. - (1)
Guvernul, ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, precum si autoritătile publice locale trebuie să încurajeze
cresterea ponderii întreprinderilor mici si mijlocii în valoarea contractelor
de achizitii publice de bunuri materiale, lucrări si servicii, urmărind ca
această pondere să atingă un nivel comparabil cu contributia acestora la
realizarea produsului intern brut.
(2)
Întreprinderile mici si mijlocii beneficiază de reduceri cu 50% pentru
criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de
garantia de bună executie, cerute în achizitiile publice de produse, lucrări si
servicii.
(3)
Întreprinderile mici si mijlocii beneficiază de asistentă tehnică gratuită
pentru facilitarea accesului la servicii de formare de specialitate în domeniul
achizitiilor publice prin programe gestionate de Agentia Natională pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
(4)
Întreprinderile mici si mijlocii beneficiază de acces la servicii electronice
de informare prin centrele Euro Info, referitoare la legislatia în domeniu.
(5)
Întreprinderile mici si mijlocii beneficiază de servicii electronice de
informare referitoare la cererile de oferte prezentate în sistem electronic de
către ofertanti.
SECTIUNEA
a 4-a
Servicii de informare, asistentă si consultantă acordate
întreprinderilor mici si mijlocii
Art.
17. - (1) În scopul desfăsurării si dezvoltării activitătii lor,
întreprinderile mici si mijlocii beneficiază de servicii de informare,
asistentă, consultantă, dezvoltare tehnologică si inovare în domeniile
financiar-bancar, management si marketing.
(2)
Guvernul, autoritătile administratiei publice locale, camerele de comert si
industrie, organizatiile patronale ale întreprinderilor mici si mijlocii
sprijină înfiintarea si dezvoltarea de centre si organizatii ce oferă servicii
de informare, consultantă, consiliere si instruire pentru întreprinderile mici
si mijlocii, prin:
a)
acordarea de sprijin în legătură cu activitătile de informare, consultantă,
consiliere si instruire destinate întreprinderilor mici si mijlocii;
b)
identificarea de surse de finantare a unor programe si actiuni destinate
facilitării accesului întreprinderilor mici si mijlocii la serviciile de
informare, consultantă, consiliere, instruire, oferite de aceste centre si
organizatii, precum si extinderii sferei de servicii oferite de acestea
întreprinderilor mici si mijlocii.
SECTIUNEA
a 5-a
Stimularea activitătii de cercetare-dezvoltare si inovare
desfăsurate de întreprinderile mici si mijlocii
Art.
18. - (1) Guvernul promovează, sustine, stimulează si dezvoltă activitatea de
cercetare-dezvoltare si inovare desfăsurată de întreprinderi mici si mijlocii,
scop în care:
a)
adoptă măsuri în vederea creării conditiilor favorabile organizării si
desfăsurării de activităti de cercetare-dezvoltare si inovare de către
întreprinderi mici si mijlocii;
b)
elaborează politici si emite reglementări pentru crearea în economie a unui
mediu favorabil pentru diseminarea, transferul, absorbtia si valorificarea
rezultatelor activitătii de cercetare-dezvoltare si inovare desfăsurate de
întreprinderi mici si mijlocii;
c)
adoptă măsuri pentru facilitarea procesului de valorificare si absorbtie a
rezultatelor activitătii de inovare, precum si a transferului tehnologic la
nivelul întreprinderilor mici si mijlocii;
d)
asigură îmbunătătirea accesului întreprinderilor mici si mijlocii la informatii
stiintifice si tehnologice de specialitate, în conditiile legii, si promovează
înfiintarea de incubatoare de afaceri, parcuri stiintifice si tehnologice si de
alte infrastructuri asemănătoare;
e)
asigură, în conditiile legii, transferul tehnologic cu titlu gratuit către
întreprinderile mici si mijlocii, la propunerea Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
(2)
Ministerul Educatiei si Cercetării, în calitate de autoritate de stat pentru
cercetare-dezvoltare, sustine activitatea de cercetare-dezvoltare desfăsurată
de întreprinderile mici si mijlocii, prin:
a)
stabilirea ca obiectiv prioritar, în cadrul Strategiei nationale de
cercetare-dezvoltare si inovare, a promovării si dezvoltării activitătii de
cercetare-dezvoltare si inovare desfăsurate de întreprinderi mici si mijlocii;
b)
includerea în Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare a unor
programe de cercetare-dezvoltare si inovare destinate întreprinderilor mici si
mijlocii;
c)
promovarea de propuneri de măsuri destinate facilitării accesului
întreprinderilor mici si mijlocii la programele prevăzute în Planul national de
cercetare-dezvoltare si inovare;
d)
finantarea cu prioritate, din sumele prevăzute în bugetul propriu pentru
realizarea politicilor în domeniul cercetării si stimulării inovării, a
programelor prevăzute în Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare
destinate întreprinderilor mici si mijlocii; asigurarea contractării cu
prioritate a tematicii solicitate de întreprinderile mici si mijlocii, de către
unitătile si institutiile din sistemul national de cercetare-dezvoltare;
e)
finantarea cu prioritate a proiectelor de cercetare-dezvoltare care au ca
obiect teme cu aplicabilitate imediată, solicitate de întreprinderile mici si
mijlocii din sectorul industrial;
f)
organizarea de conferinte cu participare internatională, la care
întreprinderile mici si mijlocii care desfăsoară activităti de
cercetare-dezvoltare să participe cu lucrări stiintifice, în vederea stabilirii
de obiective ce vor fi incluse în programele nationale anuale;
g)
asigurarea de surse de finantare pentru programe de cercetare-dezvoltare si
inovare desfăsurate de întreprinderi mici si mijlocii, în vederea dezvoltării
activitătilor de cercetare-dezvoltare si inovare ale acestora.
SECTIUNEA
a 6-a
Art. 19. - (1)
Guvernul si autoritătile publice locale asigură, prin sume alocate de la
bugetul de stat sau de la bugetele locale, precum si prin programe sustinute de
organisme nationale si internationale sau alte surse finantarea integrală ori
partială a unor programe de formare profesională destinate întreprinderilor
mici si mijlocii.
(2)
Programele de formare profesională prevăzute la alin. (1) vor fi realizate prin
intermediul:
a)
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă;
b)
institutiilor de învătământ de stat si particular, acreditate potrivit legii;
c)
furnizorilor de formare profesională autorizati, conform legii, să desfăsoare
activităti de formare profesională.
SECTIUNEA
a 7-a
Transferul întreprinderilor mici si mijlocii
Art.
20. - (1) Pentru a asigura o mai mare continuitate a ideilor si practicilor
comerciale, pentru mentinerea locurilor de muncă si stimularea activitătilor
economice, se instituie transferul întreprinderilor mici si mijlocii.
(2) Transferul
întreprinderilor mici si mijlocii, în sensul prezentei legi, înseamnă
transmiterea întreprinderii, fondului de comert către terte persoane, în scopul
asigurării continuării existentei si activitătii comerciale a întreprinderii,
de regulă în cadrul aceleiasi familii, cu titlu gratuit.
(3)
Sunt membrii de familie, în sensul alin. (1), sotul, sotia si copiii acestora.
(4) Prin exceptie,
facilitătile privind transferul întreprinderilor mici si mijlocii către terti,
persoane fizice sau către altă întreprindere se aplică în conditiile prevăzute
de lege, doar în cazurile în care există o imposibilitate de transmitere a
afacerii în cadrul aceleiasi familii.
Art.
21. - (1) În scopul sprijinirii transferului, Agentia Natională pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie va elabora un program multianual,
prin care se vor sustine integral cheltuielile cu privire la următoarele taxe
si tarife:
a)
taxele si tarifele pentru operatiunile de înscriere a modificărilor efectuate
de către Oficiul National al Registrului Comertului prin oficiile registrului
comertului de pe lângă tribunale, pentru înregistrarea transferului
întreprinderii mici si mijlocii, precum si tarifele pentru serviciile de
asistentă prestate de oficiile registrului comertului, pentru modificările
necesare punerii în aplicare a transferului întreprinderii;
b)
taxele pentru publicarea, în extras, în Monitorul Oficial al României, Partea a
IV-a, a încheierii de modificare ca rezultat al transferului întreprinderii,
pronuntată de judecătorul-delegat la oficiul registrului comertului de pe lângă
tribunal;
c)
taxele de timbru pentru activitatea notarială, aferente actelor, în cazul
cărora este prevăzută obligativitatea încheierii acestora în formă autentică,
necesare operării transferului întreprinderii;
d)
taxele de timbru pentru cedarea cu titlu gratuit a întreprinderii, fondului de
comert, în scopul asigurării transferului întreprinderilor mici si mijlocii.
(2)
Programul prevăzut la alin. (1) va fi finantat prin bugetul Agentiei Nationale
pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
Art.
22. - (1) Pentru a beneficia de facilitătile prevăzute la art. 21 alin. (1)
trebuie să fie îndeplinite cumulativ următoarele:
a)
conditiile privind transferul întreprinderilor mici si mijlocii, prin cedarea
cu titlu gratuit a întreprinderii, fondului de comert în cadrul aceleiasi
familii sau, după caz, conditiile pentru transferul întreprinderilor mici si
mijlocii către terti;
b) să
se asigure mentinerea în functiune a întreprinderii, cu continuarea ideilor si
practicilor comerciale si mentinerea locurilor de muncă pe o perioadă de
minimum 3 ani de la data transferului.
(2)
Facilitătile prevăzute de prezenta lege pentru transferul întreprinderilor mici
si mijlocii se acordă o singură dată în cursul unui an fiscal.
(3) În
cazul în care în perioada de până la 3 ani de la transferul întreprinderilor
mici si mijlocii intervine încetarea activitătii societătii comerciale datorată
unei culpe grave a persoanelor cărora li s-a încredintat conducerea societătii
comerciale sau săvârsirii unor infractiuni de către acestea ori o reducere mai
mare de 50% a numărului de personal al întreprinderii, societatea comercială
are obligatia restituirii integrale a sumelor acordate conform art. 21.
Art.
23. - (1) Transferul de afaceri în cazul persoanelor fizice si asociatiilor
familiale care desfăsoară activităti economice în mod independent se realizează
în cadrul aceleiasi familii, în baza declaratiei pe propria răspundere a
titularului autorizatiei si a cesionarului, în cazul cedării afacerii, cu titlu
gratuit, în timpul vietii titularului autorizatiei si în baza declaratiei
cesionarului, în cazul decesului acestuia.
(2)
Prin exceptie, în cazurile în care există o imposibilitate de transmitere în
cadrul aceleiasi familii, în scopul asigurării continuitătii activitătilor
economice traditionale, este posibil transferul către terti, în baza
declaratiei
pe propria răspundere a titularului autorizatiei sau cesionarului acestuia,
după caz, si a tertului care va continua activitatea economică autorizată a se
desfăsura în mod independent.
(3)
Pentru persoanele si asociatiile familiale care desfăsoară activităti economice
în mod independent, în scopul stimulării transferului, în cadrul programului
prevăzut la art. 21 se vor sustine integral cheltuielile cu privire la
următoarele taxe si tarife:
a)
taxele pentru înregistrarea de către primari a modificărilor autorizatiei emise
pentru desfăsurarea de activităti economice în mod independent, constând în
înlocuirea titularului autorizatiei cu cesionarul, în baza declaratiilor
prevăzute la alin. (1) si (2);
b)
taxele si tarifele pentru operatiunile de înregistrare a modificărilor
autorizatiei respective, efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului
prin oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale, tarifele pentru
operatiunile efectuate de Biroul unic din cadrul oficiilor registrului
comertului, precum si tarifele pentru serviciile de asistentă prestate de
oficiile registrului comertului.
(4)
Facilitătile prevăzute la alin. (3) se aplică în cazul transferului, cu
conditia continuării desfăsurării în mod independent a activitătii economice
autorizate, pentru o perioadă de minimum 3 ani de la data operării
transferului.
(5) În
cazul în care în perioada de până la 3 ani intervine încetarea activitătii
autorizate din culpa gravă a persoanei fizice autorizate sau a reprezentantului
asociatiei familiale ori datorită săvârsirii unor infractiuni de către aceste
persoane, persoana fizică autorizată sau, după caz, asociatia familială are
obligatia restituirii integrale a sumelor acordate conform alin. (3).
Art.
24. - Transferul în cazul persoanelor fizice si asociatiilor familiale care
desfăsoară activităti economice în mod independent se realizează în conditiile
legii.
CAPITOLUL
III
Programe
de dezvoltare a întreprinderilor mici si mijlocii
Art.
25. - (1) Guvernul aprobă anual programe de încurajare si de stimulare a
înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii pe baza programelor
elaborate de Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie, cu consultarea organizatiilor de reprezentare a intereselor
întreprinderilor mici si mijlocii.
(2) La
nivelul unitătilor administrativ-teritoriale programele de dezvoltare a
întreprinderilor mici si mijlocii se elaborează pe baza strategiei de
dezvoltare a sectorului întreprinderilor mici si mijlocii si a prevederilor
Planului national de dezvoltare si se aprobă de către autoritătile
administratiei publice locale, corespunzător atributiilor acestora,
finantându-se din bugetele proprii si/sau din surse atrase. Autoritătile
administratiei publice locale sunt obligate să comunice Agentiei Nationale
pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie programele de dezvoltare a
întreprinderilor mici si mijlocii, elaborate si aprobate la nivelul acestora.
(3)
Guvernul, organele de specialitate ale administratiei publice centrale si
autoritătile locale acordă sprijin întreprinderilor mici si mijlocii prin:
a)
facilitarea accesului la finantare a întreprinderilor mici si mijlocii prin
elaborarea si implementarea de instrumente si scheme financiare de tipul:
-
alocatii financiare nerambursabile, acordate întreprinzătorilor la înfiintarea
întreprinderilor mici si mijlocii, în vederea completării capitalului necesar
pentru initierea afacerii;
- ajutoare financiare
nerambursabile, acordate întreprinderilor mici si mijlocii pentru realizarea
investitiilor în sectorul productiv si servicii;
-
constituirea de fonduri de garantare, fonduri de investitii si capital de risc
în sprijinul întreprinderilor mici si mijlocii;
-
scheme de creditare cu dobândă redusă;
- alte
scheme si instrumente financiare;
b)
îmbunătătirea accesului întreprinderilor mici si mijlocii la finantare, prin
acordarea de sprijin financiar si asistentă pentru dezvoltarea sistemelor
moderne de finantare, asigurarea fundamentelor informationale necesare în
vederea elaborării de proiecte viabile de către întreprinzători;
c)
promovarea investitiilor străine la nivelul întreprinderilor mici si mijlocii;
d)
asigurarea resurselor financiare pentru cofinantarea si utilizarea eficientă a
ajutorului financiar din partea Uniunii Europene si a altor donatori interni si
internationali, amplificarea participării întreprinderilor mici si mijlocii
românesti la programe comunitare pe baza principiului transparentei si
îmbunătătirea ofertei de servicii pentru întreprinderile mici si mijlocii în
vederea cresterii performantelor acestora în afaceri;
e)
facilitarea accesului la servicii de informare, instruire, consultantă,
consiliere si asistentă tehnică pentru potentialii întreprinzători care
initiază o afacere, pentru întreprinderile nou-înfiintate si pentru
întreprinderile mici si mijlocii existente, potrivit nevoilor acestora;
f)
îmbunătătirea accesului întreprinderilor mici si mijlocii la informatii despre
piată si servicii de marketing, financiare si informatice;
g)
elaborarea si publicarea de studii, anchete statistice, materiale informative
si alte lucrări necesare desfăsurării activitătii întreprinderilor mici si
mijlocii;
h)
facilitarea promovării produselor si serviciilor întreprinderilor mici si
mijlocii pe piata internă si externă, inclusiv prin ajutoare financiare pentru
efectuarea de studii de piată, realizarea de materiale informative, de reclamă
si publicitate, participarea la târguri, expozitii si la alte asemenea tipuri
de manifestări, în tară sau în străinătate;
i)
dezvoltarea cooperării interne si internationale si stimularea creării
parteneriatelor de afaceri în domenii de interes pentru întreprinderile mici si
mijlocii;
j)
sprijinirea si stimularea activitătii de cercetare-dezvoltare, inovare si
transfer tehnologic;
k)
stimularea accesului întreprinderilor mici si mijlocii la comertul electronic,
prin sprijinirea acestora în consolidarea capacitătii lor tehnologice
informationale, în scopul promovării afacerilor prin intermediul mijloacelor
electronice;
l)
sprijinirea întreprinderilor mici si mijlocii pentru îmbunătătirea calitătii
produselor si serviciilor si pentru introducerea sistemelor de standardizare si
certificare a calitătii conform normelor Uniunii Europene;
m)
sprijinirea centrelor de consultantă si management al informatiilor, a
organizatiilor de reprezentare a întreprinderilor mici si mijlocii si a
organizatiilor înfiintate în scopul sprijinirii dezvoltării sectorului
întreprinderilor mici si mijlocii, la nivel regional si national, prin
cresterea potentialului lor institutional, material si uman, în vederea
diversificării, specializării si perfectionării activitătilor pe care acestea
le desfăsoară, pentru îmbunătătirea climatului de afaceri, stimularea creării
de noi întreprinderi mici si mijlocii si sprijinirea dezvoltării acestora;
n)
alte obiective si măsuri cuprinse în programele aprobate de Guvern.
(4) În
vederea dezbaterii situatiei sectorului întreprinderilor mici si mijlocii se
înfiintează Comitetul consultativ pentru dezvoltarea întreprinderilor mici si
mijlocii, alcătuit din reprezentanti ai Agentiei Nationale pentru Întreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperatie, reprezentanti din partea camerelor de comert si
industrie, ai patronatelor întreprinderilor mici si mijlocii, ai organizatiilor
neguvernamentale, ai organelor de specialitate ale administratiei publice
centrale, precum si ai autoritătilor publice locale. Acest comitet are rol
consultativ în aprobarea programelor si a măsurilor de stimulare a înfiintării
si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii.
(5)
Secretariatul acestui comitet va functiona în cadrul Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie si va fi finantat din bugetul
alocat acesteia.
(6)
Regulamentul de organizare si functionare al Comitetului consultativ pentru
dezvoltarea întreprinderilor mici si mijlocii se aprobă prin ordin al
presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie.
Art.
26. - (1) Anual, prin legea bugetului de stat se alocă fonduri în valoare de
0,2% din PIB pentru finantarea programelor de dezvoltare si a măsurilor de
sprijinire a înfiintării de noi întreprinderi si de sustinere a Dezvoltării
întreprinderilor mici si mijlocii, la nivel national si local, prevăzute în
Strategia guvernamentală pentru sustinerea dezvoltării întreprinderilor mici si
mijlocii, pentru perioada 2004-2008.
(2)
Sumele alocate pentru sprijinirea înfiintării de întreprinderi si sustinerea
dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii vor fi evidentiate si urmărite în
mod distinct în bugetul de stat si în bugetele locale.
(3)
Programele de dezvoltare a întreprinderilor mici si mijlocii, finantate de la
bugetul de stat prin intermediul Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici
si Mijlocii si Cooperatie, vor fi derulate direct sau prin intermediul
organizatiilor ori institutiilor de drept privat. Selectarea organizatiilor sau
institutiilor de drept privat se face cu respectarea reglementărilor în vigoare
privind achizitiile publice. Între câstigătorul desemnat conform procedurii de
achizitie publică si Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie se încheie un contract de prestări de servicii în baza căruia se va
trece la derularea programului respectiv.
(4)
Plafoanele de cheltuieli aferente serviciilor de redactare a programelor de
dezvoltare a întreprinderilor mici si mijlocii, serviciilor de conducere a
programelor si cele complementare acestora, de monitorizare, evaluare si
control, vor fi stabilite la aprobarea bugetului fiecărui program, dar nu mai
mult de 10% din valoarea sumelor alocate pentru programul propriu-zis.
(5)
Sumele alocate potrivit prezentului articol pot fi utilizate si pentru
acoperirea unor cheltuieli proprii de functionare ale ordonatorilor de credite,
numai în măsura în care activitătile acestora, consacrate stimulării
întreprinderilor mici si mijlocii, si cheltuielile proprii aferente pot fi
evidentiate si urmărite distinct.
Art.
27. - Facilitătile de natura ajutorului de stat, prevăzute de prezenta lege, se
vor acorda cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat,
după autorizarea acestora de Consiliul Concurentei.
CAPITOLUL
IV
Fondul
national de garantare a creditelor pentru întreprinderile mici si mijlocii
Art.
28. - În vederea îmbunătătirii accesului întreprinderilor mici si mijlocii la
finantare, functionează Fondul national de garantare a creditelor pentru
întreprinderile mici si mijlocii, înfiintat prin hotărâre a Guvernului, care va
avea filiale sau unităti teritoriale fără personalitate juridică în fiecare
resedintă de judet.
Art.
29. - Fondul national de garantare a creditelor pentru întreprinderile mici si
mijlocii functionează sub forma societătilor comerciale pe actiuni, în
conditiile Legii nr. 31/1990
privind societătile comerciale, republicată, cu modificările si completările
ulterioare.
Art.
30. - (1) Capitalul social al Fondului national de garantare a creditelor pentru
întreprinderile mici si mijlocii, stabilit la înfiintare, este de
50.000.000.000 lei, având ca sursă de alocare bugetul de stat.
(2)
Capitalul social de 50.000.000.000 lei va fi majorat anual, pe o perioadă de 5
ani de la înfiintare, cu 0,4% din veniturile bugetare.
CAPITOLUL
V
Coordonarea
politicilor si a programelor de dezvoltare a întreprinderilor mici si mijlocii
Art.
31. - (1) Guvernul asigură coordonarea politicilor si a măsurilor de încurajare
si de stimulare a întreprinderilor mici si mijlocii, monitorizarea si evaluarea
acestora, prin Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie, reprezentată la nivel teritorial prin oficii teritoriale, care vor
fi înfiintate prin hotărâre a Guvernului, în termen de 3 luni de la data
intrării în vigoare a prezentei legi.
(2)
Prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie se stabilesc atributiile si se aprobă Regulamentul de
organizare si functionare al oficiilor teritoriale.
(3)
Oficiile teritoriale ale Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie vor alcătui o bază de date cu întreprinderile mici si
mijlocii din judetul în care îsi desfăsoară activitatea, care cuprinde si
prezentarea detaliată a obiectului de activitate al fiecăreia.
Art.
32. - (1) Până la data de 30 iunie a fiecărui an, Guvernul, prin Agentia
Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, prezintă
Parlamentului un raport anual cu privire la dezvoltarea sectorului întreprinderilor
mici si mijlocii, modul în care cadrul macroeconomic, cadrul legislativ si cel
institutional corespund necesitătilor întreprinderilor mici si mijlocii,
politicile de încurajare si de stimulare a întreprinderilor mici si mijlocii
adoptate si stadiul aplicării acestora, măsurile concrete luate în aplicarea
acestora si efectele constatate. Raportul anual trebuie să fie însotit de
programele de dezvoltare a întreprinderilor mici si mijlocii care urmează a fi
întreprinse în anul calendaristic următor, în vederea aprobării de către
Parlament a fondurilor care se estimează a fi prevăzute în legea bugetului de
stat pentru anul următor.
(2)
Raportul anual trebuie să reflecte rezultatele consultărilor si conlucrării cu
organizatiile de reprezentare a intereselor întreprinderilor mici si mijlocii,
cu celelalte structuri ale mediului de afaceri si ale societătii civile
interesate.
CAPITOLUL
VI
Sanctiuni
Art.
33. - (1) Constituie contraventii următoarele fapte, dacă nu sunt săvârsite în
astfel de conditii încât, potrivit legii penale, să fie considerate
infractiuni:
a)
nerespectarea de către regiile autonome, societătile/companiile nationale,
societătile comerciale cu capital majoritar de stat, respectiv de către
autoritătile contractante, a obligatiilor prevăzute la art. 12 alin. (2) si
art. 14;
b)
nerespectarea obligatiilor prevăzute la alin. (4), (6) si (7) ale art. 13.
(2)
Contraventiile prevăzute la alin. (1) se sanctionează cu amendă, după cum
urmează:
a) de
la 40.000.000 lei la 80.000.000 lei, pentru contraventiile prevăzute la alin.
(1) lit. a);
b) de
la 120.000.000 lei la 240.000.000 lei, pentru contraventiile prevăzute la alin.
(1) lit. b).
(3)
Cuantumul amenzilor prevăzute la alin. (2) poate fi actualizat prin hotărâre a
Guvernului în functie de evolutia indicelui inflatiei.
(4)
Constatarea contraventiilor prevăzute la alin. (1) si aplicarea sanctiunilor se
fac de către personalul de control împuternicit în acest scop de Agentia
Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
(5)
Dispozitiile prezentei legi referitoare la contraventii se completează cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările ulterioare, cu exceptia prevederilor art. 28.
(6)
Prin derogare de la prevederile art. 13 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările ulterioare, aplicarea sanctiunii amenzii pentru
săvârsirea contraventiilor prevăzute la alin. (1) se prescrie în termen de 2
ani de la data săvârsirii faptei.
CAPITOLUL
VII
Dispozitii
finale
Art. 34. - La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Legea nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzătorilor privati pentru înfiintarea si dezvoltarea întreprinderilor mici si mijlocii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 23 iulie 1999, cu modificările si completările ulterioare.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER DORNEANU |
p.
PRESEDINTELE SENATULUI, DORU IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 14 iulie 2004.
Nr. 346.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii
privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind stimularea înfiintării si dezvoltării
întreprinderilor mici si mijlocii si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 13 iulie 2004.
Nr. 595.
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
Memorandumului de întelegere dintre Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor
din România si Ministerul Transporturilor, Lucrărilor Publice si Gospodăririi
Apelor din Olanda privind cooperarea în domeniul managementului integrat al
apelor, semnat la Bucuresti la 14 aprilie 2004
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă Memorandumul de întelegere dintre Ministerul Mediului si
Gospodăririi Apelor din România si Ministerul Transporturilor, Lucrărilor
Publice si Gospodăririi Apelor din Olanda privind cooperarea în domeniul
managementului integrat al apelor, semnat la Bucuresti la 14 aprilie 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Speranta
Maria Ianculescu
p.
Ministrul finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar
de stat
Bucuresti, 15 iulie 2004.
Nr. 1.105.
între
Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor din România si Ministerul
Transporturilor, Lucrărilor Publice si Gospodăririi Apelor din Olanda privind
cooperarea în domeniul managementului integrat al apelor
PREAMBUL
Ministerul
Mediului si Gospodăririi Apelor din România si Ministerul Transporturilor,
Lucrărilor Publice si Gospodăririi Apelor din Olanda, denumite în continuare semnatari,
fiind
constiente că Memorandumul de întelegere în domeniul managementului integrat al
apelor, semnat la 6 aprilie 1999, expiră în acest an,
fiind
constiente de faptul că fluviul Dunărea si afluentii săi prezintă o mare
similitudine cu sistemele hidrotehnice ale Olandei, în ceea ce priveste
hidrologia, ecologia si interventiile umane,
convinse
de importanta managementului integrat al resurselor de apă,
fiind
constiente că schimbul de cunostinte si experientă, în special în domeniile
managementului inundatiilor si implementării Directivei-cadru a apei
60/2000/EEC, poate întări si sprijini interesele nationale,
fiind
constiente că României, ca tară candidată la Uniunea Europeană, i se va
solicita să armonizeze, să implementeze si să aplice legislatia europeană în
domeniul apelor,
convinse
că România, ca tară candidată la Uniunea Europeană, poate cere sprijinul
Olandei în domenii specifice în cadrul strategiei de preaderare,
au
ajuns la următoarea întelegere:
ARTICOLUL
1
1.
Semnatarii continuă cooperarea în domeniul managementului integrat al apelor si
desemnează responsabili pentru implementarea prezentului memorandum de
întelegere. Orice schimbare în acest cadru necesită aprobarea semnatarilor.
Părtile executante îsi desfăsoară activitatea sub directa responsabilitate a
semnatarilor.
Părtile
executante sunt mentionate în art. 3 pct. 1.
2.
Semnatarii elaborează un program general pentru perioada cuprinsă între data
semnării prezentului memorandum de întelegere si 31 decembrie 2007, ca o
continuare a cooperării actuale în cadrul diferitelor bazine hidrografice ale
fluviului Dunărea situate în România.
ARTICOLUL
2
1.
Temele cooperării se referă la toate problemele privind managementul integrat
al apelor, în beneficiul mutual al ambelor părti:
a)
managementul inundatiilor, prevenirea inundatiilor si prognozarea inundatiilor;
b)
protectia calitătii apelor si restaurarea ecologică;
c)
planificarea teritorială a managementului apelor;
d)
implementarea directivelor Uniunii Europene în domeniul managementului apelor;
e)
schimbul de informatii si specialisti în domeniul managementului apelor si
directivelor Uniunii Europene;
f)
finantarea si/sau elaborarea de proiecte destinate accesării fondurilor pentru
derularea proiectelor referitoare la temele de mai sus;
g)
coordonarea si monitorizarea proiectelor bilaterale si programelor în curs;
h)
investigarea posibilitătilor pentru întărirea cooperării bilaterale în domeniul
parteneriatului public-privat.
2.
Semnatarii cercetează activ si, în cazul în care se ajunge la o întelegere
mutuală, utilizează posibilitătile oferite de programele institutiilor
financiare internationale, respectiv ale Uniunii Europene, ale Băncii Europene
pentru Reconstructie si Dezvoltare, ale Băncii Mondiale etc., precum si
programele Guvernului Olandei.
O
atentie specială va fi acordată programelor Uniunii Europene, cum ar fi
Programul-cadru pentru cercetare si dezvoltare, Programul interregional
(Interreg), Instrumentul financiar pentru mediu (LIFE), Programul de
reabilitare a infrastructurii locale în orasele mici si mijlocii (SAMTID),
instrumente pentru politici structurale de preaderare (ISPA) si Programul PHARE
în domeniul întăririi institutionale si investitiilor.
ARTICOLUL
3
1.
Pentru aplicarea prezentului memorandum de întelegere se constituie o comisie
mixtă, denumită în continuare Comisie, alcătuită din reprezentanti
nominalizati din cadrul părtilor executante. Punerea în aplicare a prezentului
memorandum de întelegere se realizează de către 2 responsabili coordonatori ai
Comisiei, numiti, care îi reprezintă pe cei 2 semnatari.
În
România, partea executantă este Administratia Natională “Apele Române”. În
Olanda, partea executantă este Institutul pentru Managementul Apelor Interne si
Tratarea Apelor Uzate (RIZA). Responsabilii coordonatori ai Comisiei vor fi
numiti de către cele două organisme.
Părtile
executante îsi notifică reciproc presedintele Comisiei, în termen de 3 luni de
la intrarea în vigoare a prezentului memorandum de întelegere.
Comisia
se reuneste cel putin o dată pe an pentru a stabili planul de lucru pentru anul
următor.
2.
Obiectivele Comisiei sunt următoarele:
a)
stabileste si aprobă programele de lucru si rapoartele;
b)
poate stabili proiectele si are responsabilitatea pentru:
-
scopurile si formele de cooperare în acest caz;
-
alimentarea capacitătii si bugetelor;
-
toate produsele si rezultatele acestei cooperări;
c)
coordonează si conduce proiectele aflate în responsabilitatea sa, proiectele
care sunt în executie si în pregătire si care sunt finantate de sau în legătură
cu programele Guvernului Olandei.
ARTICOLUL
4
Cooperarea
în cadrul proiectelor are loc conform celor mentionate în art. 3 pct. 2 în
următoarele conditii:
a)
Responsabilii coordonatori ai ambelor părti sunt autorizati să stabilească
cooperarea si să conducă întregul proces de cooperare pentru partea pe care o
reprezintă, în conditiile stabilite de Comisie, după cum au fost mentionate la
art. 3.
b) În
fiecare an, părtile executante dezvoltă un plan de lucru detaliat si un raport
privind progresele, care trebuie aprobate de către Comisie.
c) Părtile
executante publică împreună rapoarte si alte documente privind cooperarea.
d)
Pentru a asigura buna desfăsurare a programului de cooperare, părtile
executante sunt de acord ca limba engleză să fie limba de lucru în cadrul
întâlnirilor, precum si pentru rapoarte, alte documente si sesiuni.
e)
Cooperarea are loc în următoarele conditii, care privesc misiunile expertilor
în ambele tări:
-
datele privind numărul de oameni/zile petrecute în România si Olanda, din
proiectele desfăsurate în cadrul prezentului memorandum de întelegere, sunt
stabilite în baza reciprocitătii si sunt fixate anual în linii mari, în cadrul
programelor de lucru;
-
alocatia zilnică a participantilor în cadrul misiunilor desfăsurate în una
dintre tările participante este stabilită de către tările gazdă si este bazată
pe standarde rezonabile, în functie de tara si de tipul vizitei;
-
cheltuielile pentru transportul international sunt stabilite de către partea
care trimite delegatii; partea executantă care este gazdă asigură cazarea si transportul
în tara sa.
ARTICOLUL
5
1. În
cursul implementării prezentului memorandum de întelegere, părtile executante
încurajează relatiile dintre institutiile guvernamentale si nonguvernamentale
relevante si organizatii, precum si cooperarea în cadrul parteneriatului
public-privat în ambele tări.
2.
Orice problemă nerezolvată privind interpretarea si aplicarea prezentului
memorandum de întelegere se rezolvă prin negocieri desfăsurate între părtile
executante, în cadrul Comisiei, care vor ajunge la un acord amiabil prin orice
metodă potrivită care va fi agreată de ambele părti.
3.
Prezentul memorandum de întelegere intră în vigoare la data semnării si expiră
la 31 decembrie 2007. Prezentul memorandum de întelegere nu înlocuieste si nu
afectează conventiile bilaterale sau multilaterale aflate în vigoare între cei
doi semnatari.
Semnat
la Bucuresti la 14 aprilie 2004, în două exemplare originale în limba engleză.
Pentru
Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor din
România, Florin Stadiu, secretar
de stat |
Pentru
Ministerul Transporturilor, Lucrărilor Publice si
Gospodăririi Apelor din Olanda, Melanie Henriette Schultz van Haegen, secretar
de stat |
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
pentru aprobarea Listei
cuprinzând standardele române privind asigurarea securitătii utilizatorilor de
echipamente electrice de joasă tensiune, care adoptă standardele europene
armonizate
În conformitate cu
prevederile art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
457/2003 privind asigurarea securitătii utilizatorilor de echipamente
electrice de joasă tensiune, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului,
ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului, emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Lista cuprinzând standardele române privind asigurarea
securitătii utilizatorilor de echipamente electrice de joasă tensiune, care
adoptă standardele europene armonizate, publicate în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. C-60 din 14 martie 2003, prevăzută în anexa*) care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile
Ordinului ministrului industriei si resurselor si al ministrului muncii si
solidaritătii sociale nr.
318/204/2003 privind aprobarea Listei cuprinzând standardele române care
adoptă standardele europene armonizate pentru asigurarea securitătii utilizatorilor
de echipamente electrice de joasă tensiune, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 449 din 25 iunie 2003.
Art.
3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul de stat, ministrul economiei si comertului,
Andrei
Grigorescu,
secretar
de stat
Bucuresti, 22 iunie 2004.
Nr. 384.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 681 bis în afara abonamentului si se poate achizitiona de la Centrul pentru
relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos.
Panduri nr. 1.
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
pentru înlocuirea anexei
la Ordinul ministrului industriei si resurselor nr. 184/2003 privind aprobarea
Listei standardelor române care adoptă standardele europene armonizate
referitoare la ascensoare
În
conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) si (3) si ale art. 17 din
Hotărârea Guvernului nr.
439/2003 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată a
ascensoarelor,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările ulterioare,
ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului, emite următorul ordin:
Art.
I. - Anexa la
Ordinul ministrului industriei si resurselor nr.
184/2003 privind aprobarea Listei standardelor române care adoptă
standardele europene armonizate referitoare la ascensoare, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 19 mai 2003, se
înlocuieste cu anexa la prezentul ordin.
Art.
II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul de stat, ministrul economiei si comertului,
Andrei
Grigorescu,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 iunie 2004.
Nr. 395.
ANEXĂ
LISTA
standardelor române care adoptă standardele
europene armonizate referitoare la ascensoare
Nr. crt. |
Numărul
de referintă |
Titlul |
1. |
SR EN 81-1+AC:2001 |
Reguli de securitate pentru
executia si montarea ascensoarelor. Partea 1: Ascensoare electrice |
2. |
SR EN 12016:2001 |
Compatibilitatea
electromagnetică. Standard gamă de produse pentru ascensoare, scări si
trotuare rulante, imunitate |
3. |
SR EN 81-2+AC:2002 |
Reguli de securitate pentru
executia si montarea ascensoarelor. Partea 2: Ascensoare hidraulice |
4. |
SR EN 13015:2003 |
Mentenanta ascensoarelor si
scărilor rulante. Reguli pentru elaborarea instructiunilor de mentenantă |
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
privind aprobarea
derogării de la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului
nr. 193/2003 pentru aprobarea Reglementărilor aeronautice civile române
referitoare la protectia mediului/RACR-PM, editia 2/2003
În
temeiul prevederilor art. 59 din Ordonanta Guvernului nr.
29/1997 privind Codul aerian, republicată, precum si ale art. 4 alin. (1)
pct. 29 si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
Art.
1. - Prin derogare de la prevederile sectiunii a 3-a - Restrictii de operare
pentru avioanele civile subsonice cu reactie, paragraful RACR-PM 3.015 din
Reglementările aeronautice civile române referitoare la protectia
mediului/RACR-PM, editia 2/2003, aprobate prin Ordinul ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 193/2003, pe aeroporturile
din România pot opera si avioanele civile subsonice cu reactie, care satisfac
prevederile specificate la RACR-PM 3.010 lit. b) si care efectuează exclusiv
transport de marfă.
Art.
2. - Operarea avioanelor civile subsonice cu reactie prevăzute la art. 1 este
permisă începând cu data prezentului ordin până la data de 31 mai 2005 si se va
efectua numai în zilele de luni-vineri, între orele 6,00-22,00 LT.
Art.
3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
4. - Directia generală aviatie civilă din cadrul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului si Regia Autonomă “Autoritatea Aeronautică Civilă
Română” vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
p.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Ileana
Tureanu,
secretar
de stat
Bucuresti, 2 iunie 2004.
Nr. 1.059.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea
autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit 24 IANUARIE RUGINOASA OC
Avand in vedere cererea formulata
de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit 24 IANUARIE RUGINOASA OC, în baza art. 7 alin. 3 din
Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea
cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89
lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si
modificata prin Legea nr. 200/2002,
Banca Nationala a Romaniei
hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de
functionare seria B Nr. 0321 din data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit 24
IANUARIE RUGINOASA OC, cu sediul in Ruginoasa, com. Ruginoasa, judetul Iasi,
numar de ordine in Registrul Comertului J22-114/2001, urmare aprobarii Bancii
Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a cooperativelor de credit
Zorile Targu Frumos, Sturza Al.I.Cuza, Vointa Oteleni, Inainte Letcani, 24
Ianuarie Ruginoasa, Alianta Podul Iloaiei, Progresul Harlau, pentru urmatoarele
motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP
Casa Centrala, in numele Cooperativei de Credit 24 IANUARIE RUGINOASA OC a
formulat cererea de retragere a autorizatiei de functionare a acestei
cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al Bancii
Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a
cooperativelor de credit Zorile Targu Frumos, Sturza Al.I.Cuza, Vointa Oteleni,
Inainte Letcani, 24 Ianuarie Ruginoasa, Alianta Podul Iloaiei, Progresul
Harlau.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de
credit 24 IANUARIE RUGINOASA OC este absorbita, intregul sau patrimoniu
transmitandu-se catre Cooperativa de credit Zorile Targu Frumos. Prin urmare,
aceasta urmeaza a-si inceta activitatea.
Art. 2. –
Prezenta hotarare va fi transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in
vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 25 mai 2004.
Nr. 249.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea
autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit FLAMURA SCÂNTEIA OC
Avand in vedere cererea formulata
de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit FLAMURA SCÂNTEIA OC, în baza art. 7 alin. 3 din Normele
Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea
cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89
lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si
modificata prin Legea nr. 200/2002,
Banca Nationala a Romaniei
hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de
functionare seria B Nr. 0322 din data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit FLAMURA
SCÂNTEIA OC, cu sediul in Scanteia, com. Scanteia, judetul Iasi, numar de
ordine in Registrul Comertului J22-117/2001, urmare aprobarii Bancii Nationale
a Romaniei privind cererea de fuziune a cooperativelor de credit Viitorul Iasi,
Sprijinul Belcesti, Prutul Bosia, Victoria Costuleni, Speranta Focuri, Vasile
Alecsandri Halaucesti, Trestioara Lespezeni, Moldova Motca, Luceafarul
Popricani, 30 Decembrie Raducaneni, Flamura Scanteia, Poiana Schitu-Duca,
Spicul Sipote, Unirea Tibanesti, 1 Decembrie Tomesti, Triumf Trifesti, Belsugul
Vladeni, Flacara Voinesti, pentru urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP
Casa Centrala, in numele Cooperativei de Credit FLAMURA SCÂNTEIA OC a formulat
cererea de retragere a autorizatiei de functionare a acestei cooperative. In
sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al Bancii Nationale a
Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a cooperativelor de credit
Viitorul Iasi, Sprijinul Belcesti, Prutul Bosia, Victoria Costuleni, Speranta
Focuri, Vasile Alecsandri Halaucesti, Trestioara Lespezeni, Moldova Motca,
Luceafarul Popricani, 30 Decembrie Raducaneni, Flamura Scanteia, Poiana
Schitu-Duca, Spicul Sipote, Unirea Tibanesti, 1 Decembrie Tomesti, Triumf
Trifesti, Belsugul Vladeni, Flacara Voinesti.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de credit FLAMURA SCÂNTEIA OC este absorbita, intregul sau patrimoniu transmitandu-se catre Cooperativa de credit Viitorul Iasi. Prin urmare, aceasta urmeaza a-si inceta activitatea.
Art. 2. – Prezenta hotarare va fi
transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 25 mai 2004.
Nr. 250.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea
autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit POIANA SCHITU DUCA OC
Avand in vedere cererea formulata
de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit POIANA SCHITU DUCA OC, în baza art. 7 alin. 3 din
Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea
cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89
lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si
modificata prin Legea nr. 200/2002,
Banca Nationala a Romaniei
hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de
functionare seria B Nr. 0323 din data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit POIANA
SCHITU DUCA OC, cu sediul in Schitu Duca, com. Schitu Duca, judetul Iasi, numar
de ordine in Registrul Comertului J22-109/2001, urmare aprobarii Bancii
Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a cooperativelor de credit
Viitorul Iasi, Sprijinul Belcesti, Prutul Bosia, Victoria Costuleni, Speranta
Focuri, Vasile Alecsandri Halaucesti, Trestioara Lespezeni, Moldova Motca,
Luceafarul Popricani, 30 Decembrie Raducaneni, Flamura Scanteia, Poiana
Schitu-Duca, Spicul Sipote, Unirea Tibanesti, 1 Decembrie Tomesti, Triumf
Trifesti, Belsugul Vladeni, Flacara Voinesti, pentru urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP
Casa Centrala, in numele Cooperativei de Credit POIANA SCHITU DUCA OC a
formulat cererea de retragere a autorizatiei de functionare a acestei
cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al Bancii
Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a
cooperativelor de credit Viitorul Iasi, Sprijinul Belcesti, Prutul Bosia,
Victoria Costuleni, Speranta Focuri, Vasile Alecsandri Halaucesti, Trestioara
Lespezeni, Moldova Motca, Luceafarul Popricani, 30 Decembrie Raducaneni,
Flamura Scanteia, Poiana Schitu-Duca, Spicul Sipote, Unirea Tibanesti, 1
Decembrie Tomesti, Triumf Trifesti, Belsugul Vladeni, Flacara Voinesti.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de credit POIANA SCHITU DUCA OC este absorbita, intregul sau patrimoniu transmitandu-se catre Cooperativa de credit Viitorul Iasi. Prin urmare, aceasta urmeaza a-si inceta activitatea.
Art. 2. – Prezenta hotarare va fi transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 25 mai 2004.
Nr. 251.