MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 503 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 4
iunie 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 191 din 27 aprilie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei
împotriva unor activităti comerciale ilicite, republicată, cu modificările si
completările ulterioare
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
44.
- Ordonantă de urgentă pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 4
alin. (72) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat
electronice fiscale, precum si a termenului prevăzut la art. 59 alin. (1) din
Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi si în regim de
închiriere
837.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului
840.
- Hotărâre privind organizarea la Bucuresti, în perioada 13-14 iulie 2004,
a Conferintei Ministeriale a Procesului de Cooperare Dunăreană
841.
- Hotărâre privind acordarea unui ajutor
842.
- Hotărâre privind acordarea unui ajutor
843.
- Hotărâre privind acordarea unui ajutor
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 27
aprilie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei
împotriva unor activităti comerciale ilicite, republicată, cu modificările si
completările ulterioare
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Aurelia Popa -
procuror
Afrodita Laura
Tutunaru - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din
Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei împotriva unor activităti
comerciale ilicite, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
exceptie ridicată de Societatea Comercială “Opnic” - S.R.L. Băbeni în Dosarul
nr. 2.953/CAF/2003 al Tribunalului Vâlcea - Sectia contencios administrativ si
fiscal.
La apelul nominal
lipsesc părtile, fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca neîntemeiată,
întrucât prin numeroase decizii Curtea Constitutională a statuat că textul
atacat nu aduce atingere dreptului de proprietate privată, ci reprezintă tocmai
o aplicare legală a dispozitiilor art. 44 alin. (9) din Constitutie,
republicată, potrivit cărora “bunurile destinate, folosite sau rezultate din
infractiuni ori contraventii pot fi confiscate numai în conditiile legii”.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 13 ianuarie 2004, pronuntată în
Dosarul nr. 2.953/CAF/2003, Tribunalul Vâlcea – Sectia contencios
administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor
art. 6 din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei împotriva unor
activităti comerciale ilicite, republicată, cu modificările si completările
ulterioare.
Exceptia a fost
ridicată de Societatea Comercială “Opnic” - S.R.L. Băbeni în dosarul cu numărul
de mai sus, având drept obiect solutionarea unei plângeri formulate împotriva
unui proces-verbal de contraventie
întocmit de Garda Financiară - Sectia Vâlcea.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că prin textul incriminat se prezumă
dobândirea ilicită a bunurilor neînsotite de documente legale de provenientă si
implicit a veniturilor obtinute din comercializarea lor. Or, printr-o lege
ordinară nu se poate stabili o prezumtie contrară celei instituite prin
Constitutie la art. 44 alin. (8). În opinia autorului, veniturile obtinute din
vânzarea bunurilor supuse confiscării (a căror provenientă nu poate fi
dovedită) nu se încadrează în categoria bunurilor destinate, folosite sau
rezultate din infractiuni sau contraventii, deoarece produsele astfel
comercializate au fost plătite, iar sumele rezultate din vânzarea lor sunt
grevate de taxele si impozitele legale corespunzătoare.
Tribunalul
Vâlcea - Sectia contencios administrativ si fiscal opinează că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, întrucât dispozitiile art. 44 alin. (8) si (9) din Legea
fundamentală reglementează o prezumtie a caracterului licit al dobândirii
averii, prezumtie care poate fi răsturnată prin administrarea probei contrare
sau ori de câte ori legea care sanctionează infractiuni sau contraventii
reglementează expres confiscarea anumitor bunuri.
Prevederile art. 6
din Legea nr. 12/1990 nu contravin în nici un mod textelor constitutionale
invocate, ci reprezintă tocmai o materializare a acestora.
Potrivit art. 24
alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, în conformitate cu dispozitiile art. 181 din
Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul
României consideră că
dispozitiile legale atacate nu încalcă prevederile constitutionale invocate,
întrucât reglementează conditiile în care se poate realiza confiscarea
bunurilor sau veniturilor al căror caracter ilicit a fost deja dovedit.
De altfel, din
sustinerile autorului exceptiei rezultă că, de fapt, acesta invocă neîncadrarea
veniturilor obtinute din vânzarea produselor supuse confiscării în vreuna
dintre categoriile de bunuri la care se referă art. 44 alin. (9) din Constitutie,
republicată. Or, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, republicată, Curtea Constitutională nu se poate pronunta asupra
modului de interpretare si de aplicare a legii, ci numai asupra întelesului său
contrar Constitutiei. Sub acest aspect, Guvernul consideră că exceptia este
inadmisibilă.
Avocatul
Poporului apreciază că
exceptia de neconstitutionalitate este nefondată, deoarece dispozitiile legale
criticate nu au legătură cu interdictia confiscării averii dobândite în mod
licit, caz în care caracterul licit al dobândirii bunului se prezumă.
Interdictia confiscării averii dobândite în mod licit nu trebuie confundată cu
confiscarea specială a bunurilor destinate, folosite sau rezultate din
infractiuni ori contraventii, care, potrivit art. 44 alin. (9) din Constitutie,
republicată, are loc în conditiile legii. În cazul de fată, confiscarea nu este
urmarea faptului că averea ar fi fost dobândită ilicit, ci urmarea faptului că
o serie de bunuri au rezultat din săvârsirea unei contraventii, care constă în
împrejurarea că societatea comercială nu poate dovedi provenienta licită a
mărfurilor vândute.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea
de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea
Constitutională constată că a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, ale art. 1 alin.
(1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 6 din Legea nr.
12/1990, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 133 din 20
iunie 1991, cu modificările si completările ulterioare, si are următorul
continut:
- Art. 6: “Mărfurile
sau produsele care au servit sau au fost destinate să servească la săvârsirea
vreuneia dintre faptele prevăzute la art. 1 lit. a), b), d), e), g) si j), dacă
sunt ale contravenientului sau ale agentului economic, precum si sumele de bani
si lucrurile dobândite prin săvârsirea contraventiei se confiscă si se
valorifică în conditiile legii, contravaloarea lor făcându-se venit la bugetul
administratiei publice centrale.
Veniturile obtinute
ilicit de persoanele fizice sau juridice din activitătile prevăzute la art. 1,
precum si încasările în întregime din vânzarea mărfurilor a căror provenientă
nu este dovedită se confiscă si se fac venit la bugetul administratiei publice
centrale.”
Autorul exceptiei
de neconstitutionalitate sustine că prevederile legale mentionate încalcă
dispozitiile art. 44 alin. (8) si (9) din Constitutia României, republicată, al
căror continut este următorul:
- Art. 44 alin.
(8) si (9): “(8) Averea dobândită licit nu poate fi confiscată. Caracterul
licit al dobândirii se prezumă.
(9) Bunurile
destinate, folosite sau rezultate din infractiuni ori contraventii pot fi
confiscate numai în conditiile legii.”
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea constată că măsura confiscării dispusă prin
art. 6 din Legea nr. 12/1990 nu contravine dispozitiilor art. 44 alin. (8) din
Constitutie, republicată, întrucât se întemeiază tocmai pe prevederile textului
constitutional invocat care, în alin. (9), prevede că bunurile destinate,
folosite sau rezultate din contraventii pot fi confiscate în conditiile legii.
Textul atacat nu
instituie o prezumtie de dobândire ilicită a bunurilor a căror provenientă nu
poate fi justificată, deoarece presupune existenta dovedirii caracterului
ilicit al dobândirii, iar măsura confiscării beneficiilor si încasărilor
rezultate din vânzarea unor asemenea mărfuri apare ca o măsură subsidiară
dobândirii ilegale si se impune tocmai pentru că acestea au servit la
săvârsirea contraventiei.
Curtea Constitutională
s-a mai pronuntat asupra constitutionalitătii dispozitiilor art. 6 din Legea
nr. 12/1990, republicată si modificată, respingând exceptii de
neconstitutionalitate având acelasi obiect, prin deciziile nr.
429 din 18 noiembrie 2003 (publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 868 din 5 decembrie 2003) si nr.
76 din 26 februarie 2004 (publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 206 din 9 martie 2004).
Deoarece în spetă
nu au fost invocate elemente noi care să determine schimbarea jurisprudentei
Curtii Constitutionale, solutiile si considerentele deciziilor mentionate mai
sus îsi păstrează valabilitatea si în acest caz, astfel încât prezenta exceptie
de neconstitutionalitate urmează să fie respinsă.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al. art. 23
alin. (1) si al art. 25 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 12/1990 privind
protejarea populatiei împotriva unor activităti comerciale ilicite,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Opnic” - S.R.L. Băbeni în Dosarul nr. 2.953/CAF/2003 al
Tribunalului Vâlcea – Sectia contencios administrativ si fiscal.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 27 aprilie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Afrodita
Laura Tutunaru
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 4
alin. (72) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a
utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si a termenului prevăzut
la art. 59 alin. (1) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi
si în regim de închiriere
În vederea
solutionării cererii distribuitorilor autorizati si a utilizatorilor de aparate
de marcat electronice fiscale privind crearea posibilitătii de utilizare până
la epuizare a stocurilor de consumabile destinate acestor aparate, precum si
pentru prevenirea efectelor financiare negative cu impact asupra tuturor
agentilor economici care comercializează sau utilizează aparate de marcat
electronice fiscale,
pentru evitarea
suspendării activitătii transportatorilor în regim de taxi ca urmare a
nedotării cu aparate de marcat electronice fiscale, fapt ce ar aduce prejudicii
atât interesului public, cât si celui privat,
având în vedere că
aceste probleme constituie situatii de urgentă si extraordinare,
în temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutie, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. I. - Termenul prevăzut la art. 4 alin. (72)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de
marcat electronice fiscale, republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 381 din 5 iunie 2002, cu modificările si completările ulterioare,
se prorogă până la data de 31 decembrie 2004.
Art. II. - Termenul pentru aplicarea prevederilor art.
30 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr.
38/2003 privind transportul în regim de taxi si în regim de închiriere,
publicată, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 45 din 28 ianuarie
2003, prevăzut la art. 59 alin. (1) din aceeasi lege, astfel cum a fost
prorogat prin Ordonanta Guvernului nr.
93/2003, aprobată prin Legea nr.
112/2004, se prorogă până la data de 31 decembrie 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 3 iunie 2004.
Nr. 44.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 1 alin. (3) si al art. 6 alin. (2)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, precum si al art.
5 alin. (3) si (5) din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări prin
Legea nr.
247/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Statului, denumită în continuare AVAS, se
organizează si functionează ca institutie de specialitate a administratiei
publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.
Art. 2. - Sediul
AVAS este în municipiul Bucuresti, str. Căpitan Aviator Alexandru Serbănescu
nr. 50, sectorul 1.
Art. 3. - (1)
Atributiile AVAS sunt cele prevăzute la art. 5 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
23/2004.
(2) În exercitarea
atributiilor sale, AVAS colaborează cu ministerele, organele de specialitate
ale administratiei publice centrale, cu Banca Natională a României, organismele
internationale, precum si cu autoritătile administratiei publice locale.
(3) Persoanele
fizice si juridice rezidente sunt obligate să furnizeze, la cererea scrisă a
AVAS, toate datele si informatiile pe care le detin, în vederea îndeplinirii
atributiilor din domeniile de activitate ale AVAS.
(4) Băncile sunt
obligate să furnizeze, la cererea scrisă a AVAS, toate datele si informatiile
referitoare la cuantumul disponibilitătilor bănesti, precum si al oricăror
active detinute la aceste bănci de către debitori, potrivit art. 20 alin. (2)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor
active ale statului, republicată, cu modificările ulterioare.
(5) Informatiile
obtinute în temeiul alin. (2), (3) si (4) se pun la dispozitia AVAS cu
promptitudine si în mod gratuit, fiind clasificate ca secret profesional.
(6) Salariatii
AVAS, membrii Consiliului de supraveghere si îndrumare si membrii Comitetului
de coordonare a restructurării, prevăzut la art. 26 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
51/1998, republicată, cu modificările ulterioare, au obligatia de a păstra
secretul profesional, fiind interzisă folosirea sau dezvăluirea, în timpul
activitătii în cadrul AVAS, precum si o perioadă de 5 ani de la încetarea
activitătii în cadrul institutiei, de date sau fapte care, devenite publice, ar
dăuna intereselor AVAS.
Art. 4. - (1)
Structura organizatorică a AVAS se aprobă de Consiliul de supraveghere si
îndrumare a AVAS, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri. În structura organizatorică a AVAS pot functiona directii
generale, directii, servicii si birouri, precum si activităti în teritoriu.
(2) Numărul maxim
de posturi în structura organizatorică a AVAS este de 450, exclusiv
presedintele si vicepresedintii, din care 200 de posturi pentru activitatea de
valorificare a activelor statului prevăzută de Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
51/1998, republicată, cu modificările ulterioare, si 250 de posturi pentru
desfăsurarea activitătii prevăzute de Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998,
cu modificările si completările ulterioare, de Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu
modificările si completările ulterioare, si de Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate
prin contractele de privatizare a societătilor comerciale, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
506/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Statul de
functii al AVAS se aprobă prin ordin al presedintelui.
(4) În cadrul
AVAS, prin ordin al presedintelui, se pot organiza colective temporare de
lucru, având nivelul de organizare al compartimentelor functionale prevăzute la
alin. (1), cu exceptia directiei generale.
Art. 5. - (1)
Atributiile, sarcinile si răspunderile compartimentelor din cadrul AVAS se
stabilesc în conformitate cu structura organizatorică prevăzută la art. 4 alin.
(1), prin Regulamentul de organizare si functionare a AVAS, aprobat de către
Consiliul de supraveghere si îndrumare a AVAS.
(2) Atributiile,
sarcinile si răspunderile individuale ale personalului AVAS se stabilesc prin
fisa postului, care constituie anexă la contractul individual de muncă.
Art. 6. - (1)
Salariatilor AVAS li se interzice să reprezinte, direct sau indirect, vreun
interes financiar, comercial ori de altă natură, care i-ar pune într-o pozitie
în care interesul lor personal ar intra în conflict cu obligatiile si
îndatoririle lor fată de AVAS.
(2) Salariatii
AVAS îsi desfăsoară activitatea si sunt salarizati în conformitate cu
contractul colectiv de muncă, încheiat la nivelul institutiei potrivit
prevederilor legale în materie si ale contractelor individuale de muncă.
Art. 7. - (1)
Supravegherea si îndrumarea activitătii AVAS sunt asigurate de un consiliu de
supraveghere si îndrumare, format din 9 membri, în următoarea componentă:
a) un presedinte,
care este reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
b) 8 membri,
respectiv câte un reprezentant al Băncii Nationale a României, Ministerului
Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului
Integrării Europene, Ministerului Justitiei, Autoritătii Nationale de Control,
Cancelariei Primului-Ministru, Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie.
(2) Membrii
Consiliului de supraveghere si îndrumare a AVAS sunt numiti prin hotărâre a
Guvernului, la propunerea conducătorilor institutiilor prevăzute la alin. (1).
(3) Componenta
nominală a Consiliului de supraveghere si îndrumare a AVAS este prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(4) Revocarea din
functie a oricărui membru al Consiliului de supraveghere si îndrumare a AVAS se
face prin hotărâre a Guvernului, caz în care conducătorul institutiei al cărei
reprezentant a fost revocat va face o nouă propunere în termen de 10 zile.
(5) Modalitătile
de lucru ale Consiliului de supraveghere si îndrumare a AVAS se stabilesc prin
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului de supraveghere si
îndrumare a AVAS.
Art. 8. - (1) În
termen de 2 zile lucrătoare de la solicitarea presedintelui AVAS, presedintele
Consiliului de supraveghere si îndrumare al AVAS va convoca membrii acestuia.
(2) Consiliul de
supraveghere si îndrumare a AVAS adoptă hotărâri cu majoritatea voturilor
membrilor săi.
(3) La sedintele
Consiliului de supraveghere si îndrumare a AVAS participă, fără drept de vot,
presedintele AVAS.
Art. 9. - (1)
Conducerea AVAS se exercită de către presedinte, ajutat de 4 vicepresedinti,
numiti prin decizie a primului-ministru.
(2) Presedintele
este ordonator principal de credite.
(3) În exercitarea
atributiilor ce îi revin, presedintele emite ordine si instructiuni.
(4)
Vicepresedintii AVAS exercită atributiile delegate de către presedinte.
Atributiile si răspunderile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al
presedintelui.
(5) În cazul în
care presedintele, din diferite motive, nu îsi poate exercita atributiile
curente, îl deleagă prin ordin pe unul dintre vicepresedinti să exercite aceste
atributii, înstiintându-l pe primul-ministru despre aceasta.
Art. 10. - Pe
lângă presedinte functionează colegiul director, ca organ colectiv de analiză
si evaluare, cu caracter consultativ. Componenta, atributiile si modalitătile
de lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare
si functionare a AVAS.
Art. 11. - (1)
Finantarea AVAS este asigurată din sursele prevăzute la art. 4 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
23/2004.
(2) AVAS
administrează, angajează si utilizează fondurile provenite din sursele
prevăzute la alin. (1), potrivit reglementărilor legale aplicabile
institutiilor publice finantate integral din venituri proprii.
(3) Administrarea,
angajarea si utilizarea fondurilor provenite din veniturile obtinute din
privatizare se fac potrivit art. 51 din Legea nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 12. - (1)
Pentru desfăsurarea activitătilor specifice proprii, AVAS are în dotare un
număr de 49 de autoturisme, din care 5 autoturisme în parc propriu, pentru
presedinte si vicepresedinti, celelalte autoturisme fiind utilizate în parcul comun,
precum si pentru activităti specifice.
(2) Consumul de
carburanti este de 400 litri/lună/autoturism pentru autoturismele care
deservesc presedintele si vicepresedintii si de 300 litri/lună/autoturism
pentru autoturismele din parcul comun.
(3) Nu se
consideră depăsiri la consumul normat pentru autoturisme consumul care la
nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu
numărul total de autoturisme aprobat.
Art. 13. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se revocă din functie membrii
Consiliului de supraveghere si îndrumare a activitătii Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare, numiti prin Hotărârea Guvernului nr.
1.217/2001 privind organizarea si functionarea Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare, cu modificările ulterioare.
Art. 14. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
- Hotărârea
Guvernului nr.
1.217/2001 privind organizarea si functionarea Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 806 din 17 decembrie 2001, cu modificările ulterioare;
- Hotărârea
Guvernului nr.
627/2002 privind aprobarea numărului de autoturisme si a consumului de
carburanti pentru activitătile specifice desfăsurate de Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Bancare, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2002;
- Hotărârea
Guvernului nr.
678/2001 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august
2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 27 mai 2004.
Nr. 837.
ANEXĂ
COMPONENTA
Consiliului
de supraveghere si îndrumare a Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului
Neculae Eugeniu
Plăiasu - presedinte, reprezentant al Ministerului Finantelor Publice
Niculae Ion
Vulpescu - membru, reprezentant al Băncii Nationale a României
Iulian Iancu -
membru, reprezentant al Ministerului Economiei si Comertului
Aurel Milescu -
membru, reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor
Adriana Fulga -
membru, reprezentant al Ministerului Integrării Europene
Claudiu Seucan -
membru, reprezentant al Ministerului Justitiei
Marin Popescu -
membru, reprezentant al Autoritătii Nationale de Control
Dragos Condrea -
membru, reprezentant al Cancelariei Primului-Ministru
Eugen Ovidiu
Chirovici - membru, reprezentant al Agentiei Nationale pentru Întreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperatie
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea la Bucuresti, în perioada
13-14 iulie 2004, a Conferintei Ministeriale a Procesului de Cooperare
Dunăreană
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
25 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - În
perioada 13-14 iulie 2004 se organizează la Bucuresti Conferinta Ministerială a
Procesului de Cooperare Dunăreană, denumită în continuare Conferinta.
Art. 2. - (1) În
vederea luării măsurilor necesare pentru buna organizare si desfăsurare a
Conferintei, se constituie o Comisie de organizare.
(2) Comisia de
organizare este condusă de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General
al Guvernului si are în componentă câte un reprezentant, la nivel de secretar
de stat, din cadrul următoarelor institutii publice:
a) Ministerul
Afacerilor Externe;
b) Ministerul
Finantelor Publice;
c) Ministerul
Administratiei si Internelor;
d) Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
e) Ministerul
Economiei si Comertului;
f) Ministerul
Culturii si Cultelor;
g) Serviciul de
Protectie si Pază.
(3) La lucrările
Comisiei de organizare poate participa, în calitate de invitat, si un
reprezentant al Camerei de Comert si Industrie a României si a Municipiului
Bucuresti.
(4) În vederea
organizării si desfăsurării Conferintei, Comisia de organizare colaborează cu
autorităti si institutii publice, persoane juridice de drept privat, precum si
cu organizatii neguvernamentale.
(5) Comisia de
organizare va putea constitui colective tehnice de lucru, formate din
reprezentanti ai autoritătilor prevăzute la alin. (2), ai altor autorităti si
institutii publice, ai persoanelor juridice de drept privat, precum si ai
organizatiilor neguvernamentale.
Art. 3. - (1)
Finantarea cheltuielilor aferente organizării si desfăsurării Conferintei se
realizează din bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2004, în
limita sumei de 3 miliarde lei, din care 675 milioane lei vor fi destinate
proiectării, implementării si administrării, de către Camera de Comert si
Industrie a României si a Municipiului Bucuresti, a unei baze de date
cuprinzând profiluri ale agentilor economici, oportunităti de afaceri si
proiecte de investitii din regiunea dunăreană, care va putea fi accesată
on-line.
(2) Cu suma de 3
miliarde lei prevăzută la alin. (1) se suplimentează bugetul Secretariatului
General al Guvernului din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, la capitolul 72.01 “Alte actiuni”,
subcapitolul 13 “Programe de informare si prezentare a imaginii României”,
titlul “Transferuri”.
(3) Se autorizează
Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările corespunzătoare în
structura bugetului de stat si în volumul si structura bugetului
Secretariatului General al Guvernului pe anul 2004.
(4) Cu sumele
neutilizate se reîntregeste Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, până la data de 10 decembrie 2004.
Art. 4. - În
vederea desfăsurării în bune conditii a Conferintei, se pot atrage fonduri
provenite din donatii si sponsorizări ale persoanelor fizice si ale persoanelor
juridice, din tară si din străinătate, alte surse atrase în conditiile legii,
precum si resurse financiare externe pentru finantarea cheltuielilor.
Art. 5. -
Structura detaliată a bugetului aferent organizării si desfăsurării Conferintei
se aprobă prin ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului General
al Guvernului.
Art. 6. -
Secretariatul General al Guvernului asigură bunurile, serviciile si lucrările
necesare pentru buna organizare si desfăsurare a Conferintei, prin
achizitionarea acestora, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
Art. 7. - Eventualele
pagube neimputabile se acoperă din bugetul aferent organizării si desfăsurării
Conferintei, prin ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului.
Art. 8. - Executia
bugetului Conferintei se aprobă prin ordin al ministrului pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
p. Ministrul
afacerilor externe,
Bogdan
Lucian Aurescu,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 3 iunie 2004.
Nr. 840.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind acordarea unui ajutor
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, al art. 1 din Ordonanta Guvernului nr.
28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate,
aprobată cu modificări prin Legea nr.
119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) si alin. (2) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
118/1999 privind înfiintarea si utilizarea Fondului national de
solidaritate, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
366/2001, precum si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu
modificări prin Legea nr.
374/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 127.000 euro pentru efectuarea unui
transplant medular la clinica Hadassah University Hospital din Ierusalim,
Israel, domnului Ovidiu Ilie, în vârstă de 19 ani, domiciliat în satul
Negrulesti, comuna Bărbătesti, judetul Vâlcea.
(2) Suma prevăzută
la alin. (1) se va acorda în lei si va fi suportată din bugetul Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, prin Directia pentru dialog, familie
si solidaritate socială a judetului Vâlcea, la cursul de schimb valutar al
Băncii Nationale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării
deschiderii de credite bugetare.
(3) Suma aprobată
din bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei pentru
achitarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de Directia
pentru dialog, familie si solidaritate socială a judetului Vâlcea către
Directia de sănătate publică a judetului Vâlcea, la solicitarea acesteia.
Art. 2. -
Fundamentarea sumei solicitate si justificarea celei utilizate pentru achitarea
tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătătii prin Directia
de sănătate publică a judetului Vâlcea, care va efectua plata si va certifica
documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale
din străinătate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 3 iunie 2004.
Nr. 841.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind acordarea unui ajutor
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, al art. 1 din Ordonanta Guvernului nr.
28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate,
aprobată cu modificări prin Legea nr.
119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) si alin. (2) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
118/1999 privind înfiintarea si utilizarea Fondului national de
solidaritate, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
366/2001, cu modificările ulterioare, si având în vedere prevederile
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu
modificări prin Legea nr.
374/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 6.000 euro pentru efectuarea
tratamentului medical în străinătate, pentru Stoica Oana Cristina în vârstă de
20 de ani, domiciliată în municipiul Mangalia, bd Callatis nr. 1, bl. MG32, sc.
A, ap. 16, judetul Constanta.
(2) Suma prevăzută
la alin. (1) se va acorda în lei si va fi suportată din bugetul Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, prin Directia pentru dialog, familie
si solidaritate socială a judetului Constanta, la cursul de schimb valutar al
Băncii Nationale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării
deschiderii de credite bugetare.
(3) Suma aprobată
din bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei pentru
achitarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de Directia
pentru dialog, familie si solidaritate socială a judetului Constanta către
Directia de sănătate publică a judetului Constanta, la solicitarea acesteia.
Art. 2. -
Fundamentarea sumei solicitate si justificarea celei utilizate pentru achitarea
integrală a tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătătii
prin Directia de sănătate publică a judetului Constanta, care va efectua plata
si va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de
servicii medicale din străinătate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu Brînzan
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 3 iunie 2004.
Nr. 842.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind acordarea unui ajutor
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, al art. 1 din Ordonanta Guvernului nr.
28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate,
aprobată cu modificări prin Legea nr.
119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) si alin. (2) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
118/1999 privind înfiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
366/2001, precum si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu
modificări prin Legea nr.
374/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 60.000 euro pentru efectuarea
transplantului medular alogen si a tratamentului medical în străinătate,
copilului Medve Kalman Iozsef, în vârstă de 15 ani, domiciliat în localitatea
Brâncovenesti, Str. Principală nr. 249, judetul Mures.
(2) Suma prevăzută
la alin. (1) va fi suportată din bugetul de stat, după cum urmează:
- Ministerul
Sănătătii va aloca suma de 20.000 euro;
- Ministerul Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei va aloca suma de 40.000 euro.
(3) Ajutorul se va
acorda în lei si va fi suportat atât din bugetul Ministerului Sănătătii, prin
Directia de sănătate publică a judetului Mures, cât si din bugetul Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, prin Directia pentru dialog, familie
si solidaritate socială a judetului Mures, la cursul de schimb valutar al
Băncii Nationale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării
deschiderii de credite bugetare.
(4) Suma aprobată
din bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei pentru
efectuarea transplantului medular alogen si a tratamentului medical în
străinătate va fi transferată de către Directia pentru dialog, familie si
solidaritate socială a judetului Mures, Directiei de sănătate publică a
judetului Mures, la solicitarea acesteia.
Art. 2. -
Fundamentarea sumei solicitate si justificarea celei utilizate pentru
efectuarea transplantului medular alogen si a tratamentului medical în
străinătate revin Ministerului Sănătătii, prin Directia de sănătate publică a
judetului Mures, care va efectua plata si va certifica documentele
financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din
străinătate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 3 iunie 2004.
Nr. 843.