MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 561 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 24
iunie 2004
LEGI SI
DECRETE
251.
- Lege privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu
gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a
functiei
443.
- Decret pentru promulgarea Legii privind unele măsuri referitoare la bunurile
primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea
mandatului sau a functiei
252.
- Lege pentru respingerea Ordonantei Guvernului nr. 16/2004 privind
modificarea alin. (2) al art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii publice
444.
- Decret privind promulgarea Legii pentru respingerea Ordonantei Guvernului
nr. 16/2004 privind modificarea alin. (2) al art. 14 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice
254.
- Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 22/2004
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
95/2002 privind industria de apărare
446.
- Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 22/2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apărare
256.
- Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 28/2004
privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 11/2000 pentru
ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de închidere a
minelor si de atenuare a impactului social, în valoare de 44,5 milioane dolari
S.U.A., semnat la Bucuresti la 13 octombrie 1999
448.
- Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 28/2004 privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului
de închidere a minelor si de atenuare a impactului social, în valoare de 44,5
milioane dolari S.U.A., semnat la
Bucuresti la 13 octombrie 1999
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 231 din 25 mai 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (3), (5), (7) si (8) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 323/2001, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
924.
- Hotărâre privind aprobarea încadrării în categoria functională a
drumurilor judetene a unor drumuri situate în municipiul Rosiori de Vede,
judetul Teleorman
925.
- Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, pentru judetul
Caras-Severin
927.
- Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 744/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei
928.
- Hotărâre privind aprobarea unei licente de concesiune a activitătii
miniere de exploatare, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale si Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” - S.A.
929.
- Hotărâre privind aprobarea unei licente de concesiune a activitătii miniere
de exploatare, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale si
Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” - S.A.
930.
- Hotărâre privind aprobarea unei licente de concesiune a activitătii
miniere de exploatare, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale si Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” - S.A.
931.
- Hotărâre privind aprobarea unor licente de concesiune a activitătii
miniere de exploatare, încheiate între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale si Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” - S.A.
950.
- Hotărâre privind aprobarea finantării actiunilor ce se vor desfăsura în
contextul exercitării de către România a mandatului de presedinte al Consiliului
de Securitate al O.N.U.
ACTE ALE
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
64. - Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit RĂSĂRITUL RĂCĂCIUNI O.C.
65.
- Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de
credit CREDBAC SASCUT O.C.
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind unele măsuri
referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de
protocol în exercitarea mandatului sau a functiei
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. 1. - (1)
Persoanele care au calitatea de demnitar public si cele care detin functii de
demnitate publică, magistratii si cei asimilati acestora, persoanele cu functii
de conducere si de control, functionarii publici din cadrul autoritătilor si
institutiilor publice sau de interes public, precum si celelalte persoane care
au obligatia să-si declare averea, potrivit legii, au obligatia de a declara si
prezenta la conducătorul institutiei, în termen de 30 de zile de la primire,
bunurile pe care le-au primit cu titlu gratuit în cadrul unor activităti de
protocol în exercitarea mandatului sau a functiei.
(2) Sunt exceptate
de la prevederile alin. (1):
a) medaliile,
decoratiile, insignele, ordinele, esarfele, colanele si altele asemenea,
primite în exercitarea demnitătii sau a functiei;
b) obiectele de
birotică cu o valoare de până la 50 euro.
Art. 2. - (1)
Conducătorul autoritătii, institutiei publice sau al persoanei juridice dispune
constituirea unei comisii alcătuite din 3 persoane de specialitate din
institutie, care va evalua si va inventaria bunurile prevăzute la art. 1.
(2) Comisia
prevăzută la alin. (1) tine evidenta bunurilor primite de fiecare demnitar sau
functionar si, înainte de finele anului, propune conducătorului institutiei
rezolvarea situatiei bunului.
(3) În cazurile în
care valoarea bunurilor stabilite de comisie este mai mare decât echivalentul a
200 euro, persoana care a primit bunurile poate solicita păstrarea lor, plătind
diferenta de valoare. Dacă valoarea bunurilor stabilită de comisie este sub
echivalentul a 200 euro, acestea se păstrează de către primitor.
(4) În cazurile în
care persoana care a primit bunurile nu a solicitat păstrarea lor, la
propunerea comisiei prevăzute la alin. (1), bunurile rămân în patrimoniul
institutiei sau pot fi transmise cu titlu gratuit unei institutii publice de
profil ori vândute la licitatie, în conditiile legii.
(5) Veniturile
obtinute ca urmare a valorificării acestor bunuri se varsă, după caz, la
bugetul statului, bugetele locale sau la bugetele autoritătilor, institutiilor
publice ori persoanelor juridice, potrivit modului de finantare a acestora.
Art. 3. - La
sfârsitul fiecărui an, autoritătile, institutiile publice sau persoanele
juridice publică lista cuprinzând bunurile depuse potrivit prezentei legi si
destinatia acestora, pe pagina de Internet a persoanei juridice respective ori
în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a. Cheltuielile de publicare se
suportă de persoana juridică din care fac parte persoanele prevăzute la art. 1.
Art. 4. - În
termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul
Finantelor Publice si Ministerul Justitiei vor elabora un regulament de punere
în aplicare a acesteia.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 76
alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 16 iunie 2004.
Nr. 251.
pentru promulgarea Legii privind unele măsuri referitoare
la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în
exercitarea mandatului sau a functiei
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu
gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a
functiei si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 14 iunie 2004.
Nr. 443.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru respingerea Ordonantei Guvernului nr. 16/2004
privind modificarea alin. (2) al art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii publice
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
respinge Ordonanta Guvernului nr. 16 din 29 ianuarie 2004 privind modificarea
alin. (2) al art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 64/2003 pentru
stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea, reorganizarea sau
functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a
ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si a unor institutii publice, adoptată în temeiul art. 1 pct. V.3 din
Legea nr. 559/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 30 ianuarie
2004.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 16 iunie 2004.
Nr. 252.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru respingerea
Ordonantei Guvernului nr. 16/2004 privind modificarea alin. (2) al art. 14 din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind
înfiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din
cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru respingerea Ordonantei Guvernului nr. 16/2004 privind
modificarea alin. (2) al art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii
publice si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 14 iunie 2004.
Nr. 444.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 22/2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apărare
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22 din 15 aprilie 2004 pentru modificarea
si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 95/2002 privind industria
de apărare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 361 din
26 aprilie 2004.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 16 iunie 2004.
Nr. 254.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 22/2004 pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de
apărare
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 22/2004
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
95/2002 privind industria de apărare si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 14 iunie 2004.
Nr. 446.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 28/2004 privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea
Proiectului de închidere a minelor si de atenuare a impactului social, în
valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucuresti la 13 octombrie
1999
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 28 din 29 aprilie 2004 privind
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea
Acordului de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de închidere a
minelor si de atenuare a impactului social, în valoare de 44,5 milioane dolari
S.U.A., semnat la Bucuresti la 13 octombrie 1999, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 415 din 10 mai 2004.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 16 iunie 2004.
Nr. 256.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 28/2004 privind modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare privind finantarea Proiectului de închidere a minelor si de atenuare
a impactului social, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la
Bucuresti la 13 octombrie 1999
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 28/2004
privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 11/2000 pentru
ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de închidere a
minelor si de atenuare a impactului social, în valoare de 44,5 milioane dolari
S.U.A., semnat la Bucuresti la 13 octombrie 1999, si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 14 iunie 2004.
Nr. 448.
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
din 25 mai
2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 15 alin. (3), (5), (7) si (8) din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 323/2001, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta
Guvernului nr. 43/2004
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Florentina Baltă -
procuror
Mihai Paul Cotta -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin.
(3), (5), (7) si (8) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, aprobată prin Legea
nr. 323/2001, cu modificările ulterioare, exceptie ridicată de Amir Abdul
Rahman în Dosarul nr. 6.907/2003 al Judecătoriei Sectorului 4 Bucuresti.
La apelul nominal
se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate, arătând că dispozitiile criticate nu contravin
principiului egalitătii în drepturi, deoarece art. 16 din Constitutie,
republicată, se referă numai la cetătenii români. Se mai arată că nu sunt
încălcate nici celelalte texte constitutionale invocate în sustinerea
exceptiei.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 19 ianuarie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 6.907/2003, Judecătoria
Sectorului 4 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (3), (5), (7) si (8) din
Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, cu modificările ulterioare, exceptie
ridicată de Amir Abdul Rahman.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine, în esentă, că, potrivit dispozitiilor
criticate, cetătenilor străini care solicită acordarea statutului de refugiat
le este interzisă folosirea plângerii împotriva hotărârii de respingere, pe
calea contenciosului administrativ, fiind obligati să se adreseze judecătoriei,
desi, pe de o parte, ar trebui să fie egali cu cetătenii români, iar pe de altă
parte, potrivit Legii nr. 123/2001 privind regimul străinilor, în cazurile
prevăzute de art. 19 alin. (1), cetătenii străini se pot adresa justitiei pe
calea contenciosului administrativ.
Autorul exceptiei
invocă, în sustinerea exceptiei, încălcarea dispozitiilor constitutionale ale
art. 16 alin. (1), art. 52 alin. (1) si art. 53 alin. (1).
Judecătoria
Sectorului 4 Bucuresti, formulându-si
opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate, consideră că aceasta este
neîntemeiată.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea
de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului
si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, în
conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr. 35/1997,
cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei
Avocatul Poporului.
Presedintele
Camerei Deputatilor consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată.
În legătură cu
critica autorului exceptiei privind încălcarea principiului constitutional al
egalitătii, se arată că “art. 16 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, care reglementează egalitatea cetătenilor în fata legii si a
autoritătilor publice, nu este aplicabil în spetă, deoarece textul
constitutional are în vedere doar cetătenii români, iar nu si apatrizii ori
străinii care intră sub incidenta art. 18 din Legea fundamentală”. De altfel,
se arată în continuare, invocându-se si jurisprudenta Curtii Constitutionale,
“procedura pentru acordarea statutului de refugiat reprezintă o situatie
juridică specifică, deosebită de procedura legală pentru solutionarea altor
categorii de cereri, iar legiuitorul poate institui, în considerarea acestei
situatii, o procedură aparte, în temeiul art. 126 alin. (2) din Constitutia
republicată”.
În punctul de
vedere al presedintelui Camerei Deputatilor se apreciază, de asemenea, că nu
este întemeiată nici critica formulată de autorul exceptiei în raport cu art.
52 alin. (1) din Constitutie, republicată, referitor la dreptul persoanei
vătămate de o autoritate publică, deoarece “în cadrul procedurii de solutionare
a cererilor de acordare a statutului de refugiat în România, art. 15 din ordonanta
criticată reglementează în mod expres dreptul străinului de a se adresa
instantei atunci când acesta se consideră vătămat într-un drept al său ori
într-un interes legitim prin hotărâre de respingere a cererii, pentru apărarea
drepturilor si intereselor sale”.
Prevederile
invocate nu încalcă, în opinia presedintelui Camerei Deputatilor, nici
dispozitiile art. 53 alin. (1) din Constitutie, republicată.
Guvernul apreciază că exceptia este neîntemeiată. În argumentarea
acestui punct de vedere se sustine că recurgerea la procedura contenciosului
administrativ nu este necesară, legea specială prevăzând în mod expres dreptul
persoanei de a se adresa justitiei. De asemenea, Guvernul arată că
“dispozitiile criticate nu contin restrângeri speciale ale exercitiului unor
drepturi pentru străinii care urmează procedura de acordare a unei forme de
protectie din partea statului român”. Mai mult, se arată în continuare, conform
art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, solicitantii se bucură, pe
întreaga durată a procedurii de acordare a statutului de refugiat, “de dreptul
de a fi asistati sau reprezentati de un avocat, de dreptul de a li se asigura
în mod gratuit un interpret, de a fi consiliati si asistati de un reprezentant
al organizatiilor neguvernamentale, de a fi informati cu privire la drepturile
si obligatiile pe care le au”.
În legătură cu
sustinerea autorului exceptiei că exercitarea căii de atac a recursului nu se
face în conditii optime, Guvernul precizează că, potrivit art. 129 din
Constitutie, republicată, “împotriva hotărârilor judecătoresti, căile de atac
pot fi exercitate de partea interesată si de Ministerul Public numai în
conditiile legii”. De asemenea, Guvernul arată că “legiuitorul poate institui
reguli speciale de procedură în considerarea unor situatii deosebite, astfel
cum este si situatia refugiatilor în România”.
Avocatul
Poporului consideră că
dispozitiile legale criticate sunt constitutionale. În sustinerea acestui punct
de vedere se arată că nu poate fi retinută critica de neconstitutionalitate
întemeiată pe invocarea încălcării principiului egalitătii în fata legii si a
autoritătilor publice, întrucât textul criticat nu distinge între diferitele
categorii de solicitanti ai statutului de refugiat. Totodată, se arată că
“procedura pentru acordarea acestui statut reprezintă o situatie juridică
specifică, care nu se poate confunda cu procedura legală pentru solutionarea
altor categorii de cereri, iar legiuitorul poate institui, în considerarea acestei
situatii, o procedură aparte”.
Referitor la
invocarea încălcării dispozitiilor art. 52 din Constitutie, republicată,
privind dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică, Avocatul Poporului
apreciază că aceasta “nu poate fi retinută, deoarece, în cadrul procedurii de
solutionare a cererilor de acordare a statutului de refugiat în România, legea
prevede în mod expres dreptul străinului de a se adresa justitiei în cazul în
care acesta s-ar considera vătămat într-un drept al său prin hotărârea de
respingere a cererii, pentru apărarea drepturilor si intereselor sale”. Pe cale
de consecintă, se arată că “legiuitorul a apreciat că în România nu este
necesară recurgerea la procedura contenciosului administrativ. (Decizia Curtii
Constitutionale nr. 295/2001)”. Pe de altă parte, se sustine că, “în plus,
procedura prevăzută de art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 este
conformă cu art. 126 alin. (2) din Constitutie, în sensul că este
constitutional ca numai prin lege să se stabilească competenta instantelor
judecătoresti si procedura de judecată, ceea ce s-a si realizat prin Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000”.
Potrivit punctului
de vedere al Avocatului Poporului, nici sustinerea că dispozitiile criticate ar
încălca prevederile art. 53 din Constitutie, republicată, privind restrângerea
exercitiului unor drepturi sau libertăti nu este fondată, întrucât, se arată în
continuare, prevederile criticate “nu contin restrângeri ale exercitiului unor
drepturi sau libertăti pentru străinii care urmează procedura de acordare a
unei forme de protectie din partea statului român”. Conform art. 18 alin. (1)
din Constitutie, republicată, “cetătenii străini si apatrizii care locuiesc în
România se bucură de protectia generală a persoanelor si averilor”. În aceste
conditii, sustine Avocatul Poporului, “este indiferent dacă acestia solicită
sau nu acordarea statutului de refugiat, ca formă de protectie a străinilor din
partea statului român, întrucât si într-un caz cât si în celălalt, persoanele
în cauză au aceleasi drepturi”. Totodată, se mai arată în acest punct de vedere
că “în cazul cetătenilor străini si apatrizilor care solicită acordarea
statutului de refugiat, acestia au drepturile si obligatiile prevăzute de
Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, printre care si dreptul înscris la art. 15,
de a contesta hotărârea Oficiului National pentru Refugiati prin care se decide
acordarea sau nu a statutului de refugiat în România. Acest drept este conform
cu art. 18 din Constitutie, întrucât se realizează astfel protectia generală a
persoanelor si a averilor si, în consecintă, textul legal criticat nu contine o
restrângere a exercitării unui drept, ci, dimpotrivă, recunoaste un drept”.
Presedintele
Senatului nu a comunicat
punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei
Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si celor
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 15 alin. (3), (5), (7)
si (8) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul
refugiatilor în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I
nr. 436 din 3 septembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 323 din 27
iunie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 342 din
27 iunie 2001, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta Guvernului nr.
43/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 92 din 31
ianuarie 2004, dispozitii care au următorul cuprins:
“(3) Plângerea
se solutionează de către judecătoria în a cărei rază teritorială se află
structura competentă a Oficiului National pentru Refugiati care a emis
hotărârea. [...]
(5) Plângerea
se înaintează de îndată instantei competente, care o va solutiona în termen de
30 de zile. [...]
(7) Împotriva
hotărârii instantei contestatarul sau Oficiul National pentru Refugiati poate
declara recurs în termen de 5 zile de la pronuntare. Declararea recursului în
termen suspendă executarea dispozitiei de părăsire a teritoriului.
(8) Recursul se
judecă în termen de 30 de zile de la înregistrarea sa pe rolul instantei de
recurs.”
Critica de
neconstitutionalitate se bazează pe sustinerea că, prin dispozitiile criticate,
cetătenilor străini care solicită acordarea statutului de refugiat “le este
interzisă calea contenciosului administrativ, deci accesul la Curtea de Apel
sau Tribunal, instante specializate în controlul legalitătii actelor
administrative”. În opinia autorului exceptiei, aceste reglementări ar crea o
discriminare fată de cetătenii români si chiar fată de cetătenii străini
cărora, potrivit Legii nr. 123/2001, li se limitează sau întrerupe dreptul de
sedere în România. De asemenea, se mai sustine că procedura de urgentă
instituită prin dispozitiile criticate îi privează pe cetătenii străini
refugiati în România de posibilitatea “de a-si pregăti apărarea într-un termen
decent, într-o problemă vitală”. Autorul exceptiei consideră, totodată, că
“lipsa procedurii prealabile, judecarea în regim de urgentă, lipsa organului
care a luat hotărârea contestată (participarea procurorului nu poate suplini
această lacună) sunt de natură să lezeze drepturile constitutionale recunoscute
si cetătenilor străini”.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorul exceptiei invocă încălcarea
dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1), art. 52 si 53, texte care
au următorul cuprins:
- Art. 16 alin.
(1): “Cetătenii sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără
privilegii si fără discriminări.”;
- Art. 52: “(1)
Persoana vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de o
autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea în
termenul legal a unei cereri, este îndreptătită să obtină recunoasterea
dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului si repararea pagubei.
(2) Conditiile
si limitele exercitării acestui drept se stabilesc prin lege organică.
(3) Statul
răspunde patrimonial pentru prejudiciile cauzate prin erorile judiciare.
Răspunderea statului este stabilită în conditiile legii si nu înlătură răspunderea
magistratilor care si-au exercitat functia cu rea-credintă sau gravă
neglijentă.”;
- Art. 53: “(1)
Exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti poate fi restrâns numai prin
lege si numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securitătii nationale,
a ordinii, a sănătătii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertătilor
cetătenilor; desfăsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei
calamităti naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
(2)
Restrângerea poate fi dispusă numai dacă este necesară într-o societate
democratică. Măsura trebuie să fie proportională cu situatia care a
determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu si fără a aduce atingere
existentei dreptului sau a libertătii.”
Analizând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea constată că textele criticate ale Ordonantei
nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România reglementează
o procedură specială, si anume cea a solutionării plângerii pe care străinul
solicitant al statutului de refugiat o face împotriva hotărârii de respingere a
cererii, dată de Oficiul National pentru Refugiati.
Această procedură
de solutionare a plângerii este instituită pentru o categorie specială de
persoane si cu privire la o anumită categorie de cereri ce comportă o urgentă
evidentă. Având la bază deci un criteriu rational, este justificată o asemenea
reglementare, diferită de cea a procedurii contenciosului administrativ, ca si
de alte proceduri prevăzute de lege.
Pe de altă parte,
în lumina dispozitiilor art. 126 alin. (2) si ale art. 129 din Constitutie,
republicată, Curtea retine că legiuitorul este cel care stabileste competenta
instantelor si procedura de judecată, respectiv exercitarea căilor de atac,
tinând seama, în principal, de natura cauzelor.
Fixarea unor
termene mai scurte pentru solutionarea cauzelor, ca si o anumită reglementare a
căilor de atac, justificată prin specificul proceselor respective, în cadrul
unei proceduri speciale, stabilită în mod constitutional, prin lege sau prin
ordonantă a Guvernului, care are aceeasi fortă juridică ca si legea, nu este de
natură să constituie nici discriminare, întrucât se aplică tuturor persoanelor
din categoria respectivă (respectiv străini solicitanti ai statutului de
refugiat). De asemenea, Curtea retine că în cauză nu a fost restrânsă
exercitarea unor drepturi sau libertăti constitutionale, stabilirea termenelor
de judecată sau procedura solutionării căilor de atac nefiind prevăzute de
Constitutie, ci de lege.
În acelasi timp, Curtea
are în vedere jurisprudenta sa constantă, în deplin acord cu cea a Curtii
Europene a Drepturilor Omului, în sensul că principiul egalitătii în drepturi
si al nediscriminării nu are semnificatia introducerii uniformitătii în ceea ce
priveste tratamentul juridic aplicabil subiectelor de drept. Dimpotrivă,
conform acestei jurisprudente, este admisibilă diferenta de tratament juridic
pentru situatii diferite, când aceasta se justifică în mod rational si
obiectiv.
De altfel,
Constitutia prevede, în art. 18, referitor la străini si apatrizi, că acestia
se bucură de protectia generală a persoanelor si averilor, garantată de
Constitutie si de alte legi, iar dreptul de azil se acordă si se retrage în
conditiile legii, cu respectarea tratatelor si a conventiilor internationale la
care România este parte.
Dispozitiile art.
15 alin. (3), (5), (7) si (8) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, în
redactarea anterioară modificărilor aduse prin Ordonanta Guvernului nr.
43/2004, care, în esentă, contineau prevederi asemănătoare celor criticate prin
exceptia de fată, au mai fost supuse controlului de constitutionalitate.
Curtea
Constitutională, prin Decizia nr. 295 din 1 noiembrie 2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 17 ianuarie 2002, a respins
ca nefondată exceptia de neconstitutionalitate (cu acelasi obiect), prin care
se invocase încălcarea principiului egalitătii prevăzut de art. 16 alin. (1), a
dispozitiilor art. 48 privind dreptul persoanei vătămate si cele ale art. 49
alin. (1) privind restrângerea exercitiului unor drepturi.
În esentă, Curtea
a retinut în decizia mentionată că “prevederile art. 16 alin. (1) din
Constitutie, care reglementează egalitatea cetătenilor în fata legii si a
autoritătilor publice, nu sunt aplicabile în cauză, întrucât acest text
constitutional are în vedere numai cetătenii români, iar nu si străinii sau
apatrizii, care cad sub incidenta reglementării generale a art. 18 din
Constitutie”.
De asemenea, în
considerentele deciziei, Curtea mentiona că procedura acordării statutului de
refugiat în România a fost în trecut reglementată în mod similar si prin art.
13 din Legea nr. 15/1996, abrogată prin Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, lege
a cărei constitutionalitate fusese constatată prin Decizia nr. 49 din 10 martie
1998 a Curtii Constitutionale, decizie publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 161 din 23 aprilie 1998.
Fată de cele de
mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie,
republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25
alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (3), (5), (7) si (8) din
Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în
România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 323/2001, astfel cum au fost
modificate prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, exceptie ridicată de Amir
Abdul Rahman în Dosarul nr. 6.907/2003 al Judecătoriei Sectorului 4 Bucuresti.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 25 mai 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Mihai Paul
Cotta
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea încadrării în categoria
functională a drumurilor judetene a unor drumuri situate în municipiul Rosiori
de Vede, judetul Teleorman
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, si al art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997
privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă încadrarea unor drumuri situate în municipiul Rosiori de Vede, judetul
Teleorman, în categoria functională a drumurilor judetene, conform anexei care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Anexa
nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 540/2000 privind aprobarea încadrării în
categorii functionale a drumurilor publice si a drumurilor de utilitate privată
deschise circulatiei publice, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 338 si 338 bis din 20 iulie 2000, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se completează în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
p. Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Ilie
Stefan,
secretar de
stat
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 924.
ÎNCADRAREA
unor
drumuri situate în municipiul Rosiori de Vede, judetul Teleorman, în categoria
functională de drumuri judetene
Nr. crt. |
Denumirea drumului |
Traseul drumului |
Pozitia kilometrică |
Lungimea
reală totală (km) |
Provine din: |
|
Origine |
Destinatie |
|||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
A. Drumuri
judetene |
||||||
Drumuri judetene noi |
||||||
1. |
DJ 612 C |
Strada Dunării |
0+000 |
1+225 |
1,225 |
Stradă categoria a II-a |
|
|
Bd. Comercial |
1+225 |
4+645 |
3,420 |
Stradă categoria a II-a |
|
|
Str. 1 Decembrie |
4+645 |
5+280 |
0,635 |
Stradă categoria a II-a |
|
|
Str. Izbiceanu |
5+280 |
5+830 |
0,550 |
Stradă categoria a II-a |
|
|
Str. Oltului |
5+830 |
6+805 |
0,975 |
Stradă categoria a II-a |
TOTAL: |
|
|
|
|
6,805 |
|
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară
la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, pentru
judetul Caras-Severin
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 30 alin. (3) din Legea nr. 500/2002
privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art. 25 lit. a)
din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru bugetele locale
pe anul 2004 cu suma de 5 miliarde lei, pentru judetul Caras-Severin, din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2004, si alocarea acesteia bugetului propriu al Consiliului
Judetean Caras-Severin în vederea finantării lucrărilor la Monumentul eroilor
bănăteni ai natiunii române de pe Muntele Mic.
Art. 2. -
Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către ordonatorul principal de
credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. - Se
autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
p. Ministrul delegat
pentru administratia publică,
Ilie
Stefan,
secretar de
stat
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 925.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 4 din Hotărârea Guvernului nr.
209/2004 privind redistribuirea de posturi si fonduri aferente în vederea
întăririi structurilor cu atributii în procesul aderării la Uniunea Europeană
din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 744/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din
9 iulie 2003, se modifică după cum urmează:
1. Alineatul
(1) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1)
Structura organizatorică a Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei, se pot organiza
servicii, birouri, compartimente si colective temporare de lucru.”
2. Alineatul
(2) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
“(2) Numărul maxim
de posturi este de 130, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului
ministrului.”
3. Anexa nr. 1
“Structura organizatorică a Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei” se înlocuieste cu anexa la prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Adriana
Ticău,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 927.
ANEXĂ1)
(Anexa nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 744/2003)
privind aprobarea
unei licente de concesiune a activitătii miniere de exploatare, încheiată între
Agentia Natională pentru Resurse Minerale si Societatea Comercială “Lafarge
Agregate Betoane” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 13, art. 21 alin. (1) si art. 60
alin. (1) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă licenta de concesiune a activitătii miniere de exploatare, încheiată
între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, si
Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” - S.A., cu sediul în
municipiul Bucuresti, str. Vasile Lucaci nr. 35, sectorul 3, în calitate de
concesionar, a zăcământului de nisip si pietris în perimetrul Ilba, situat pe
teritoriul localitătii Cicârlău, judetul Maramures, prevăzută în anexa*) care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Stabilirea si plata taxei anuale de exploatare se fac în conditiile prevăzute
la art. X din anexa la prezenta hotărâre.
Art. 3. -
Stabilirea si plata redeventei se fac în conditiile prevăzute la art. XI din
anexa la prezenta hotărâre.
Art. 4. -
Cuantumul majorărilor de întârziere, prevăzut la art. X pct. 10.1.3 si la art.
XI pct. 11.2.4 din anexa la prezenta hotărâre, se stabileste la nivelul
dobânzilor si penalitătilor de întârziere prevăzute la art. 108 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 174/2004.
Art. 5. - Licenta
de concesiune a activitătii miniere de exploatare prevăzută la art. 1 intră în
vigoare la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Iulian
Iancu,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 928.
*) Anexa se comunică Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea unei licente de concesiune a
activitătii miniere de exploatare, încheiată între Agentia Natională pentru
Resurse Minerale si Societatea Comercială
“Lafarge Agregate Betoane” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 13, art. 21 alin. (1) si art. 60
alin. (1) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă licenta de concesiune a activitătii miniere de exploatare pentru
nisipuri si pietrisuri, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, în calitate de concedent, si Societatea Comercială “Lafarge Agregate
Betoane” - S.A., cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Vasile Lucaci nr. 35,
sectorul 3, în calitate de concesionar, în perimetrul Nedelea din localitatea
Aricestii Rahtivani, judetul Prahova, prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Stabilirea si plata taxei anuale de exploatare se fac în conditiile prevăzute
la art. X din anexa la prezenta hotărâre.
Art. 3. -
Stabilirea si plata redeventei se fac în conditiile prevăzute la art. XI din anexa
la prezenta hotărâre. Art. 4. - Cuantumul majorărilor de întârziere, prevăzut
la art. X pct. 10.1.3 si la art. XI pct. 11.2.4 din anexa la prezenta hotărâre,
se stabileste la nivelul dobânzilor si penalitătilor de întârziere prevăzute la
art. 108 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 174/2004.
Art. 5. - Licenta
de concesiune a activitătii miniere de exploatare prevăzută la art. 1 intră în
vigoare la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Iulian
Iancu,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 929.
*) Anexa se comunică Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea unei licente de
concesiune a activitătii miniere de exploatare, încheiată între Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si Societatea Comercială “Lafarge Agregate
Betoane” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 13, art. 21 alin. (1) si art. 60
alin. (1) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă licenta de concesiune a activitătii miniere de exploatare a zăcământului
de nisip si pietris, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale,
în calitate de concedent, si Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” -
S.A., cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Vasile Lucaci nr. 35, sectorul 3,
în calitate de concesionar, în perimetrul Luncasi, localitătile Hălăucesti si
Alexandru I. Cuza, judetul Iasi, prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Stabilirea si plata taxei anuale de exploatare se fac în conditiile prevăzute
la art. X din anexa la prezenta hotărâre.
Art. 3. -
Stabilirea si plata redeventei se fac în conditiile prevăzute la art. XI din
anexa la prezenta hotărâre.
Art. 4. -
Cuantumul majorărilor de întârziere, prevăzut la art. X pct. 10.1.3 si la art.
XI pct. 11.2.4 din anexa la prezenta hotărâre, se stabileste la nivelul
dobânzilor si penalitătilor de întârziere prevăzute la art. 108 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 174/2004.
Art. 5. - Licenta
de concesiune a activitătii miniere de exploatare prevăzută la art. 1 intră în
vigoare la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Iulian
Iancu,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 930.
*) Anexa se comunică Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea unor licente de concesiune a
activitătii miniere de exploatare, încheiate între Agentia Natională pentru
Resurse Minerale si Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 13, art. 21 alin. (1) si art. 60
alin. (1) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă licentele de concesiune a activitătii miniere de exploatare, încheiate
între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, si
Societatea Comercială “Lafarge Agregate Betoane” - S.A., cu sediul în
municipiul Bucuresti, str. Vasile Lucaci nr. 35, sectorul 3, în calitate de
concesionar, a zăcămintelor de andezit industrial si de constructie, în
perimetrele Dorna - Burcut, Dornisoara I si Dornisoara II, situate pe
teritoriul localitătii Poiana Stampei, judetul Suceava, prevăzute în anexele
nr. 1-3*) care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Stabilirea si plata taxei anuale de exploatare se fac în conditiile prevăzute
la art. X din anexele la prezenta hotărâre.
Art. 3. -
Stabilirea si plata redeventei se fac în conditiile prevăzute la art. XI din
anexele la prezenta hotărâre.
Art. 4. -
Cuantumul majorărilor de întârziere, prevăzut la art. X pct. 10.1.3 si la art.
XI pct. 11.2.4 din anexele la prezenta hotărâre, se stabileste la nivelul dobânzilor
si penalitătilor de întârziere prevăzute la art. 108 din Ordonanta Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 174/2004.
Art. 5. -
Licentele de concesiune a activitătii miniere de exploatare prevăzute la art. 1
intră în vigoare la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Iulian
Iancu,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 10 iunie 2004.
Nr. 931.
*) Anexele nr. 1-3 se comunică Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea finantării actiunilor ce se vor
desfăsura în contextul exercitării de către România a mandatului de presedinte
al Consiliului de Securitate al O.N.U.
În temeiul art.
108 din Constitutie, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă finantarea actiunilor ce se vor desfăsura în contextul exercitării de
către România a mandatului de presedinte al Consiliului de Securitate al O.N.U.
Art. 2. - Cheltuielile
aferente actiunilor prevăzute la art. 1, în sumă totală de 2.120.965.000,00
lei, se asigură din bugetul aprobat Ministerului Afacerilor Externe pe anul
2004, conform devizului prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, si se efectuează cu respectarea reglementărilor în vigoare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
afacerilor externe,
Bogdan
Lucian Aurescu,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 15 iunie 2004.
Nr. 950.
*) Anexa se comunică Ministerului Afacerilor Externe.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit RĂSĂRITUL RĂCĂCIUNI O.C.
Avand in vedere cererea formulata de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit RĂSĂRITUL RĂCĂCIUNI O.C., în baza art. 7 alin. 3 din Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89 lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr.
97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si
modificata prin Legea nr.
200/2002,
Banca Nationala a Romaniei hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de functionare seria B Nr. 0054 din
data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit RĂSĂRITUL RĂCĂCIUNI O.C., cu sediul in Racaciuni, com.
Racaciuni, judetul Bacau, numar de ordine in Registrul Comertului J04/274/1992,
urmare aprobarii Bancii Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a
cooperativelor de credit Lumina Podu Turcului, Credbac Sascut, Rasaritul
Racaciuni, pentru urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP Casa Centrala, in
numele Cooperativei de Credit RĂSĂRITUL RĂCĂCIUNI O.C. a formulat cererea de retragere a autorizatiei
de functionare a acestei cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de
administratie al Bancii Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin
absorbtie a cooperativelor de credit Lumina Podu Turcului, Credbac Sascut,
Rasaritul Racaciuni.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de credit RĂSĂRITUL RĂCĂCIUNI O.C.
este absorbita, intregul sau
patrimoniu transmitandu-se catre Cooperativa de credit Lumina Podu Turcului.
Prin urmare, aceasta urmeaza a-si inceta activitatea.
Art. 2. – Prezenta hotarare va fi transmisa CREDITCOOP
Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 25 mai 2004.
Nr. 64.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit CREDBAC SASCUT O.C.
Avand in vedere cererea formulata de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit CREDBAC SASCUT O.C., în baza art. 7 alin. 3 din Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89 lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr.
97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si
modificata prin Legea nr.
200/2002,
Banca Nationala a Romaniei hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de functionare seria B Nr. 0055 din
data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit CREDBAC SASCUT O.C., cu sediul in Sascut, com. Sascut,
judetul Bacau, numar de ordine in Registrul Comertului J04/270/1992, urmare
aprobarii Bancii Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a
cooperativelor de credit Lumina Podu Turcului, Credbac Sascut, Rasaritul
Racaciuni, pentru urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP Casa Centrala, in numele
Cooperativei de Credit CREDBAC SASCUT O.C. a formulat cererea de retragere a autorizatiei
de functionare a acestei cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de
administratie al Bancii Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin
absorbtie a cooperativelor de credit Lumina Podu Turcului, Credbac Sascut,
Rasaritul Racaciuni.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de credit CREDBAC SASCUT O.C. este absorbita, intregul sau
patrimoniu transmitandu-se catre Cooperativa de credit Lumina Podu Turcului.
Prin urmare, aceasta urmeaza a-si inceta activitatea.
Art. 2. – Prezenta hotarare va fi transmisa CREDITCOOP
Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 25 mai 2004.
Nr. 65.