MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 419 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 11
mai 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 144 din 25 martie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 3 si art. 27 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991
privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
658.
- Hotărâre privind transmiterea unui imobil, proprietate publică a
statului, din administrarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare
în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
659.
- Hotărâre privind trecerea unor imobile din domeniul public al statului si
din administrareaMinisterului Administratiei si Internelor în domeniul privat
al statului
660.
- Hotărâre pentru aprobarea extinderii înlesnirilor la plată prevăzute la
art. 18 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, cu modificările si completările ulterioare, pentru unele
societăti comerciale din portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului
662.
- Hotărâre privind deschiderea Punctului feroviar de trecere a frontierei
de stat si înfiintarea Biroului vamal de control si vămuire la frontiera Carei
(România) - Agerdomajor – Tiborszallas (Ungaria)
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 25
martie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 3 si art. 27 alin. (1) lit. b)
din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea
executării lucrărilor de constructii, republicată, cu modificările si
completările ulterioare
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Florentina Baltă -
procuror
Mihaela Senia
Costinescu - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 si art.
27 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării
lucrărilor de constructii, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, exceptie ridicată de Gheorghe Mitracu în Dosarul nr. 2.281/2003 al
Judecătoriei Sectorului 2 Bucuresti.
La apelul nominal
se prezintă autorul exceptiei, prin mandatar, lipsind partea Primăria
Municipiului Bucuresti, reprezentată prin primarul general, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul
autorului exceptiei de neconstitutionalitate sustine admiterea acesteia,
arătând că textele de lege criticate contravin prevederilor constitutionale
referitoare la protejarea dreptului de proprietate privată si celor privind
obligatia statului de a lua măsuri de dezvoltare economică si de protectie
socială, de natură să asigure cetătenilor un nivel de trai decent.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată, arătând că în acest sens există o
constantă jurisprudentă a Curtii si, întrucât nu au apărut elemente noi,
solutia anterioară se impune a fi mentinută.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 10 septembrie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 2.281/2003, Judecătoria
Sectorului 2 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 si art. 27 alin. (1) lit. b) din
Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată,
cu modificările si completările ulterioare, exceptie ridicată de Gheorghe
Mitracu.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se arată că dispozitiile art. 3 din Legea nr. 50/1991, republicată, cu
modificările ulterioare, restrâng posibilitatea exercitării neîngrădite a
atributelor dreptului de proprietate, prin conditionarea obtinerii autorizatiei
de constructie pentru lucrările mentionate în textul de lege criticat.
Se sustine că
prevederile art. 27 alin. (1) lit. b) din aceeasi lege contravin “principiilor
economice moderne”, deoarece dau posibilitatea autoritătilor administratiei
publice, care sunt organe ale statului, să obtină, fără respectarea
dispozitiilor constitutionale, desfiintarea constructiilor realizate.
Judecătoria
Sectorului 2 Bucuresti apreciază
că dreptul de proprietate este garantat de Constitutia României, însă legea
poate stabili continutul si limitele acestei garantii. Acestea privesc
sarcinile ce grefează proprietatea si au ca obiect respectarea regulilor de
sistematizare, exploatare si urbanism. În acest context, art. 3 din Legea nr.
50/1991, republicată, cu modificările ulterioare, stabileste lucrările pentru a
căror edificare este necesară eliberarea autorizatiei de constructie, care
constituie actul de autoritate al administratiei publice locale pe baza căruia
se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege, referitoare la amplasarea,
proiectarea, executarea si functionarea constructiilor.
Se apreciază că
dispozitiile constitutionale referitoare la nivelul de trai nu au relevantă în
raport cu prevederile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 50/1991, republicată, cu
modificările ulterioare, care reglementează cazurile si modalitatea în care
autoritatea administratiei publice locale sesizează instanta de judecată pentru
încadrarea lucrărilor în conditii de legalitate.
În concluzie,
instanta apreciază exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 si
art. 27 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările
ulterioare, ca fiind nefondată.
Potrivit dispozitiilor
art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru
a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată. De asemenea,
în conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
Avocatului Poporului.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 si art. 27 alin. (1) lit. b) din
Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările ulterioare, este neîntemeiată.
Se arată că dreptul de proprietate îsipăstrează caracterul absolut chiar dacă,
prin exceptie, legiuitorul poate impune anumite restrictii în exercitarea
acestuia, în considerarea realizării sau protectiei unor obiective de interes
general sau pentru alte ratiuni majore.
Astfel, în
conformitate cu prevederile constitutionale, legiuitorul a stabilit prin Legea
nr. 50/1991 măsuri pentru organizarea activitătii de autorizare a
constructiilor, stabilind si conditiile în care se desfăsoară această
activitate, fără a aduce atingere dreptului de proprietate în sine. Scopul
acestor măsuri este asigurarea interesului general privind protectia mediului
si dezvoltarea durabilă, precum si
respectarea principiilor de urbanism si
amenajarea teritoriului.
În ceea ce
priveste sustinerea potrivit căreia sunt încălcate dispozitiile constitutionale
ale art. 47 alin. (1), se apreciază că acestea nu sunt incidente în cauză.
Avocatul
Poporului retine că limitele
si continutul dreptului de proprietate sunt stabilite de lege, potrivit art. 44
din Constitutie, republicată. Astfel, reglementarea prin Legea nr. 50/1991 a
lucrărilor pentru care se eliberează autorizatie de construire nu contravine
normelor constitutionale, regimul juridic al constructiilor neavând legătură cu
ocrotirea dreptului de proprietate. Dacă însă dobândirea dreptului de
proprietate are loc fără respectarea conditiilor prevăzute de lege sau dacă exercitarea
dreptului de proprietate se abate de la prevederile legale imperative,
titularul dreptului de proprietate va suporta sanctiunile stabilite de lege,
fără a se putea apăra invocând principiul constitutional al ocrotirii
proprietătii.
Se arată că instituirea
obligatiei de a obtine autorizatie de construire nu constituie o restrângere a
exercitiului dreptului de proprietate, în sensul art. 53 din Constitutie,
republicată, deoarece scopul acestei măsuri este prevenirea consecintelor
negative în cazul unor constructii necorespunzătoare.
Se retine că
raportarea la art. 47 din Constitutie, republicată, nu are incidentă în cauză,
deoarece conditionarea executării unor constructii de obtinerea unei
autorizatii si sanctiunea desfiintării constructiilor realizate fără
respectarea conditiilor prevăzute de lege nu aduc atingere dreptului
cetătenilor la un nivel de trai decent.
În concluzie, se
apreciază că dispozitiile art. 3 si art. 27 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
50/1991, republicată, cu modificările ulterioare, sunt constitutionale.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din
Constitutie, republicată, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din
Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu
care a fost legal sesizată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie art. 3 si art. 27 alin. (1) lit. b) din
Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii,
republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 13 ianuarie
1997, cu modificările si completările ulterioare. Textele legale criticate au
următorul continut:
- Art. 3: “Autorizatia
de construire se eliberează pentru:
a) lucrări de
construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de
destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a
instalatiilor aferente acestora, cu exceptia celor prevăzute la art. 8 lit. f);
b) lucrări de
construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare,
restaurare, conservare, precum si orice alte lucrări, indiferent de valoarea
lor, care urmează să fie efectuate la constructii reprezentând monumente
istorice, inclusiv la cele din zonele lor de protectie, stabilite potrivit
legii;
c) lucrări de
construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare si reabilitare,
privind căi de omunicatie, retele si
dotări tehnico-edilitare, noi capacităti de producere, de transport, de
distributie a energiei electrice si/sau termice, precum si de reabilitare si de
retehnologizare a celor existente;
d) împrejmuiri
si mobilier urban, amenajări de spatii verzi, parcuri, piete si alte lucrări de
amenajare a spatiilor publice;
e) lucrări de
foraje si excavări necesare în vederea efectuării studiilor geotehnice,
prospectiunilor geologice, exploatărilor de cariere, balastiere, sonde de gaze
si petrol, precum si alte exploatări;
f) lucrări,
amenajări si constructii cu caracter provizoriu necesare în vederea organizării
executiei lucrărilor de bază, dacă nu au fost autorizate o dată cu acestea;
g) organizarea
de tabere de corturi, căsute sau de rulote;
h) lucrări de
constructii cu caracter provizoriu: chioscuri, tonete, cabine, spatii de
expunere situate pe căile si spatiile publice, corpuri si panouri de afisaj,
firme si reclame, precum si anexele gospodăresti ale exploatatiilor agricole
situate în extravilan;
i) cimitire -
noi si extinderi.”;
- Art. 27 alin.
(1) lit. b): .În cazul în care persoanele sanctionate contraventional au
oprit executarea lucrărilor, dar nu s-au conformat în termen celor dispuse prin
procesul-verbal de constatare a contraventiei, potrivit prevederilor art. 25
alin. (1), autoritatea administratiei publice locale în a cărei rază
teritorială s-a constatat contraventia va sesiza instantele judecătoresti
pentru a dispune, după caz: [...]
b) desfiintarea
constructiilor realizate nelegal.”
Ulterior
sesizării, Legea nr. 50/1991, republicată, a fost modificată si completată prin
Legea nr. 401/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
749 din 27 octombrie 2003. Textele criticate au fost modificate după cum
urmează:
- Art. 3 lit. a),
c) si e): “Autorizatia de construire se eliberează pentru:
a) lucrări de
construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de
destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a
instalatiilor aferente acestora, cu exceptia celor prevăzute la art. 8; [...]
c) lucrări de
construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare si
reabilitare privind căi de comunicatie, inclusiv lucrări de artă, retele si
dotări tehnico-edilitare, lucrări hidrotehnice, amenajări de albii, lucrări de
îmbunătătiri funciare, lucrări de instalatii de infrastructură, noi capacităti
de producere, transport, distributie a energiei electrice si/sau termice,
precum si de reabilitare si retehnologizare a celor existente; [...]
e) lucrări de
foraje si excavări necesare în vederea efectuării studiilor geotehnice,
prospectiunilor geologice, exploatărilor de cariere, balastiere, sonde de gaze
si petrol, precum si alte exploatări de suprafată sau subterane.”
- Art. 27 alin.
(1) partea introductivă: “În cazul în care persoanele sanctionate
contraventional au oprit executarea lucrărilor, dar nu s-au conformat în termen
celor dispuse prin procesul-verbal de constatare a contraventiei, potrivit
prevederilor art. 25 alin. (1), organul care a aplicat sanctiunea va sesiza
instantele judecătoresti pentru a dispune, după caz:”.
Autorul exceptiei
sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile art. 41, 43 si 49
din Constitutia României, care, ulterior sesizării, a fost republicată cu
reactualizarea denumirilor si dându-se textelor o nouă numerotare. După
republicare, textele constitutionale invocate au următoarea numerotare si
continut:
- Art. 44: ‘(1)
Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate.
Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
(2)
Proprietatea privată este garantată si ocrotită în mod egal de lege, indiferent
de titular. Cetătenii străini si apatrizii pot dobândi dreptul de proprietate privată
asupra terenurilor numai în conditiile rezultate din aderarea României la
Uniunea Europeană si din alte tratate internationale la care România este
parte, pe bază de reciprocitate, în conditiile prevăzute prin lege organică,
precum si prin mostenire legală.
(3) Nimeni nu
poate fi expropriat decât pentru o cauză de utilitate publică, stabilită
potrivit legii, cu dreaptă si prealabilă despăgubire.
(4) Sunt
interzise nationalizarea sau orice alte măsuri de trecere silită în proprietate
publică a unor bunuri pe baza apartenentei sociale, etnice, religioase,
politice sau de altă natură discriminatorie a titularilor.
(5) Pentru
lucrări de interes general, autoritatea publică poate folosi subsolul oricărei
proprietăti imobiliare, cu obligatia de a despăgubi proprietarul pentru daunele
aduse solului, plantatiilor sau constructiilor, precum si pentru alte daune
imputabile autoritătii.
(6)
Despăgubirile prevăzute în alineatele (3) si (5) se stabilesc de comun acord cu
proprietarul sau, în caz de divergentă, prin justitie.
(7) Dreptul de
proprietate obligă la respectarea sarcinilor privind protectia mediului si
asigurarea bunei vecinătăti, precum si la respectarea celorlalte sarcini care,
potrivit legii sau obiceiului, revin proprietarului.
(8) Averea
dobândită licit nu poate fi confiscată. Caracterul licit al dobândirii se
prezumă.
(9) Bunurile
destinate, folosite sau rezultate din infractiuni ori contraventii pot fi
confiscate numai în conditiile legii.”;
- Art. 47: .(1)
Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică si de protectie
socială, de natură să asigure cetătenilor un nivel de trai decent.
(2) Cetătenii
au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistentă medicală
în unitătile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asigurări
sociale publice sau private, prevăzute de lege. Cetătenii au dreptul si la
măsuri de asistentă socială, potrivit legii.”;
- Art. 53: .(1)
Exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti poate fi restrâns numai prin
lege si numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securitătii nationale,
a ordinii, a sănătătii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertătilor
cetătenilor; desfăsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei
calamităti naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
(2)
Restrângerea poate fi dispusă numai dacă este necesară într-o societate
democratică. Măsura trebuie să fie proportională cu situatia care a
determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu si fără a aduce atingere
existentei dreptului sau a libertătii.”
În această
situatie Curtea Constitutională constată că, desi textele de lege criticate ca
fiind neconstitutionale au fost modificate ulterior sesizării sale prin
Încheierea din 10 septembrie 2003, în noua redactare se păstrează solutia
legislativă dinaintea modificărilor, astfel încât motivele de
neconstitutionalitate formulate de autorul exceptiei subzistă.
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea constată că, potrivit Legii nr. 50/1991,
republicată, constructiile civile, industriale, agricole sau de orice altă
natură se pot realiza numai cu respectarea autorizatiei de construire, ce
reprezintă actul de autoritate al administratiei locale pe baza căruia se
asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea,
proiectarea, executarea si functionarea constructiilor. Textele de lege
criticate sanctionează contraventional executarea de lucrări de construire,
reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau
de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente
acestora, fără autorizatie de construire.
Curtea nu poate
retine critica de neconstitutionalitate, întrucât aceasta neagă legiuitorului
competenta conferită prin Constitutie de a reglementa cadrul în care titularul
unui drept are posibilitatea să si-l valorifice, luând în considerare
drepturile si interesele legitime ale celorlalti titulari, pe care este tinut
să le respecte. Absolutizarea exercitiului unui drept ar avea ca revers negarea
drepturilor altor titulari, cărora autoritatea statală le datorează în egală
măsură ocrotire, situatie de neconceput într-un stat de drept, dar pe care
autorul exceptiei, tributar unei viziuni pro causa, determinate de
interesul său exclusiv, întelege să o ignore.
Întrucât chiar
textul constitutional referitor la garantarea dreptului de proprietate
statorniceste că limitele si continutul acestuia sunt stabilite prin lege,
sanctiunea desfiintării constructiilor realizate fără respectarea conditiilor
prevăzute de lege nu contravine normelor constitutionale. De asemenea, alin.
(7) al art. 44 din Constitutie, republicată, prevede că dreptul de proprietate
obligă la respectarea sarcinilor privind protectia mediului si la respectarea
celorlalte sarcini care, potrivit legii sau obiceiului, revin proprietarului.
Asa fiind, desfiintarea constructiilor realizate fără drept reprezintă o
sanctiune si în dreptul civil, iar continuarea executării lucrărilor după
dispunerea opririi acestora de către organele de control constituie, potrivit
art. 21 din Legea nr. 50/1991, infractiune.
Fată de obiectul
de reglementare al normei deduse controlului de constitutionalitate si în
raport cu sustinerile autorului exceptiei, Curtea constată că art. 47 din
Constitutie, republicată, nu are relevantă în sustinerea exceptiei de
neconstitutionalitate, dreptul cetătenilor la un nivel de trai decent nefiind
afectat de textele de lege criticate.
Pentru
considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin.
(4) din Constitutie, republicată, precum si al art. 1, 2, 3, al art. 13 alin.
(1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 si art. 27 alin. (1) lit. b)
din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, exceptie ridicată de
Gheorghe Mitracu în Dosarul nr. 2.281/2003 al Judecătoriei Sectorului 2 Bucuresti.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 25 martie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Mihaela
Senia Costinescu
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, din administrarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea imobilului, proprietate publică a statului, compus din
clădire si terenul aferent, situat în municipiul Bucuresti, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din administrarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare
în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
Ministrul
finantelor publice,
Mihai Nicolae
Tănăsescu
p.
Presedintele Autoritătii
pentru
Valorificarea Activelor Bancare,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 658.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
imobilului, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Locul unde
este situat imobilul care se
transmite |
Persoana
juridică de la care se transmite
imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite
imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Municipiul Bucuresti, str. C.A. Rosetti nr.
21, sectorul 1 |
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Bancare |
Ministerul Administratiei si Internelor |
Imobil compus din 3 corpuri, cu un număr de
67 de camere, si terenul aferent, astfel: - Corp A + B = 54 de camere (13 camere la demisol,
11 camere la parter, 13 camere la etajul 1, 13 camere la etajul 2 si 4 camere
la etajul 3) - Corp C = 10 camere (5 camere la parter si 5 camere la etajul 1) - Corp de clădire poartă = 3 camere (sală
parter, sală de asteptare, birou de informatii) - Nr. de inventar M.F.P.: 65.413 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind trecerea unor imobile din domeniul public
al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în
domeniul privat al statului
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare
si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al
statului si al unitătilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr.
246/2001,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului
a nouă constructii aflate în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor, amplasate în incinta imobilului situat în municipiul Turnu
Măgurele, judetul Teleorman, identificate potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Trecerea
în domeniul privat al statului se face în vederea scoaterii din functiune si a
demolării constructiilor prevăzute la art. 1.
Art. 3. - După
scoaterea din functiune si demolarea constructiilor prevăzute la art. 1,
Ministerul Administratiei si Internelor îsi va actualiza în mod corespunzător
datele din evidenta cantitativ-valorică.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat,
ministrul
administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat
pentru
administratia publică,
Gabriel
Oprea
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 659.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a celor
nouă constructii amplasate în imobilul situat în municipiul Turnu Măgurele,
judetul Teleorman, care trec din domeniul public al statului si din
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul privat al
statului
Adresa
imobilului |
Persoana
juridică care administrează imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale bunurilor care trec în
domeniul privat al statului |
Municipiul Turnu Măgurele, Str. Portului
nr. 3, judetul Teleorman |
Ministerul Administratiei si Internelor |
Pavilion nr. 06 (beci pentru alimente) Suprafata construită = 82,94 m2 Suprafata desfăsurată = 82,94 m2 Anul constructiei: 1969 Valoarea contabilă = 31.426.270 lei Pavilion nr. 12 (sopron pentru materiale) Suprafata construită = 470,71 m2 Suprafata desfăsurată = 470,71 m2 Anul constructiei: 1982 Valoarea contabilă = 80.543.390 lei Pavilion nr. 14 (magazie metalică) Suprafata construită = 18,27 m2 Suprafata desfăsurată = 18,27 m2 Anul constructiei: 1982 Valoarea contabilă = 19.166.180 lei Pavilion nr. 17 (sopron pentru furaje) Suprafata construită = 90,00 m2 Suprafata desfăsurată = 90,00 m2 Anul constructiei: 1982 Valoarea contabilă = 16.496.170 lei Pavilion nr. 18 (constructie pentru moară
cu ciocănele) Suprafata construită = 29,00 m2 Suprafata desfăsurată = 29,00 m2 Anul constructiei: 1982 Valoarea contabilă = 4.059.200 lei Pavilion nr. 21 (sopron pentru furaje) Suprafata construită = 36,00 m2 Suprafata desfăsurată = 36,00 m2 Anul constructiei: 1992 Valoarea contabilă = 14.036.930 lei Pavilion nr. 22 (magazie) Suprafata construită = 39,77 m2 Suprafata desfăsurată = 39,77 m2 Anul constructiei: 1990 Valoarea contabilă = 21.703.330 lei Pavilion nr. 23 (casă pentru ciobani) Suprafata construită = 21,60 m2 Suprafata desfăsurată = 21,60 m2 Anul constructiei: 1993 Valoarea contabilă = 12.452.180 lei Pavilion nr. 24 (sopron pentru ovine) Suprafata construită = 352,00 m2 Suprafata desfăsurată = 352,00 m2 Anul constructiei: 1993 Valoarea contabilă = 20.238.140 lei Nr. de inventar M.F.P.: 96.737 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea extinderii înlesnirilor la plată
prevăzute la art. 18 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, cu modificările si completările ulterioare, pentru
unele societăti comerciale din portofoliul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 13 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
569/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă extinderea înlesnirilor la plată pentru obligatiile bugetare datorate si
neachitate la data de 31 decembrie 2002, prevăzute la art. 18 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu
modificările si completările ulterioare, pentru societătile comerciale din
portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre,
privatizate după intrarea în vigoare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
569/2003, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor
Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 660.
ANEXĂ
LISTA
societătilor
comerciale din portofoliul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, care beneficiază de extinderea înlesnirilor la plată
prevăzute la art. 18 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, cu modificările si completările ulterioare
Nr. crt. |
Denumirea
societătii comerciale |
1. |
Societatea Comercială “CICALEX” - S.A.
Poroschia, judetul Teleorman |
2. |
Societatea Comercială “UMUC” - S.A.
Bucuresti |
3. |
Societatea Comercială “ÎNFRĂTIREA” - S.A.
Oradea, judetul Bihor |
4. |
Societatea Comercială “I.C.P.P.A.M.” - S.A.
Balotesti, judetul Ilfov |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind deschiderea Punctului feroviar de trecere
a frontierei de stat si înfiintarea Biroului vamal de control si vămuire la
frontiera Carei (România) - Agerdomajor - Tiborszallas (Ungaria)
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 9 alin. (1) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin
Legea nr.
243/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă deschiderea Punctului feroviar de trecere a frontierei de stat si
înfiintarea Biroului vamal de control si vămuire la frontiera Carei (România) -
Agerdomajor - Tiborszallas (Ungaria), pentru traficul feroviar international de
persoane si de mărfuri.
Art. 2. - (1)
Organele teritoriale apartinând Ministerului Administratiei si Internelor,
Autoritătii Nationale de Control si Ministerului Sănătătii asigură personalul
necesar pentru efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat, cu încadrarea
în numărul maxim de posturi si în structura posturilor aprobate pentru anul
2004 fiecărei institutii publice.
(2) Spatiile
necesare pentru desfăsurarea activitătii de control pentru trecerea frontierei
de stat se asigură de către Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A. conform
anexelor nr. 1 si 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Utilitătile
necesare pentru desfăsurarea activitătii de control pentru trecerea frontierei
de stat se asigură prin contracte încheiate de Compania Natională de Căi Ferate
“C.F.R.” - S.A. cu autoritătile cu competente de control pentru trecerea
frontierei de stat, prevăzute la alin. (1).
Art. 3. - Programul de functionare este în conformitate cu orarul de circulatie al trenurilor.
Art. 4. -
Cheltuielile privind personalul, utilitătile si dotarea corespunzătoare a
punctului de trecere a frontierei de stat se suportă din bugetele aprobate
anual institutiilor publice prevăzute la art. 2 alin. (1).
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Ministrul
delegat pentru coordonarea autoritătilor de control,
Ionel
Blănculescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 662.
ANEXA Nr. 1
SPATIILE SI
DOTĂRILE NECESARE
pentru
Punctul feroviar de trecere a frontierei de stat Carei, judetul Satu Mare
1. o încăpere
pentru seful punctului de trecere a frontierei de stat;
2. o încăpere
pentru sefii de tură;
3. o încăpere
pentru ofiterul de serviciu si dispecerat;
4. o încăpere
pentru agentii operativi;
5. o încăpere
pentru efectuarea cercetării penale;
6. o încăpere
pentru persoanele retinute;
7. 3 calculatoare;
8. 3 imprimante;
9. un server;
10. un rastel
pentru armament si munitie;
11. 8 fisete;
12. 6 dulapuri tip
vestiar;
13. un copiator;
14. o linie
telefonică interurbană;
15. o linie
telefonică pentru transmitere de date;
16. o linie
telefonică inter C;
17. mobilier
(mese, scaune etc.) pentru fiecare încăpere, conform destinatiei acesteia.
pentru
Biroul vamal de control si vămuire la frontiera Carei, judetul Satu Mare
1. o încăpere pentru
seful biroului vamal de frontieră Carei;
2. o încăpere
pentru personalul vamal de serviciu;
3. o încăpere
pentru controlul vamal corporal;
4. o încăpere
pentru bunuri retinute sau confiscate;
5. o încăpere pentru personalul cu atributii privind dotarea vamală (financiar-contabilitate);
6. două
calculatoare;
7. o linie
telefonică interurbană;
8. mobilier (mese,
scaune etc.) pentru fiecare încăpere, conform destinatiei acesteia;
9. un autoturism.