MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 430 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 13
mai 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 170 din 15 aprilie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 1081 alin.
1 pct. 1 lit. a), ale art. 1084 si
1085 din Codul de procedură
civilă
ACTE ALE
CONSILIULUI CONCURENTEI
79.
- Ordin pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind regimul
exceptării, pe categorii de întelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti
economici si practici concertate privind consultările pentru tarifele de
transport de pasageri pentru serviciile aeriene regulate si alocarea sloturilor
în aeroporturi, de la interdictia prevăzută la art. 5 alin. (1) din Legea
concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările ulterioare
80.
- Ordin pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind constatarea
contraventiilor si aplicarea sanctiunilor de către Consiliul Concurentei
81.
- Ordin privind punerea în aplicare a Regulamentului pentru aplicarea
prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale în cazul
plângerilor
82.
- Ordin pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind exceptarea
acordurilor de cercetare-dezvoltare de la interdictia prevăzută la art. 5 alin.
(1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările
ulterioare
87.
- Ordin privind punerea în aplicare a Regulamentului pentru aplicarea
prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale
93.
- Ordin pentru punerea în aplicare a Instructiunilor privind conditiile si
criteriile de aplicare a unei politici de clementă potrivit prevederilor art.
56 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările
ulterioare
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 15
aprilie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. a), ale art. 1084 si 1085 din Codul de procedură civilă
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Dana Titianu -
procuror
Mihai Paul Cotta -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1081, 1084 si
1085 din
Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Marin Frunză în Dosarul nr.
1.467/C/2003 al Tribunalului Galati - Sectia civilă.
La apelul nominal
lipseste autorul exceptiei, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Curtea dispune a
se face apelul si în Dosarul nr. 559D/2003 privind exceptia de
neconstitutionalitate cu acelasi obiect, ridicată de acelasi autor în Dosarul
nr. 1.590/C/2003 al Tribunalului Galati - Sectia civilă.
La apelul nominal
lipseste autorul exceptiei, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Curtea, din
oficiu, pune în discutie conexarea dosarelor, având în vedere identitatea de
obiect si de părti a acestora.
Reprezentantul
Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.
Curtea, în temeiul
art. 16 din Legea nr.
47/1992, republicată, raportat la art. 164 din Codul de procedură civilă,
dispune conexarea Dosarului nr. 559D/2003 la Dosarul nr. 558D/2003, care a fost
primul înregistrat.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca neîntemeiată.
Se arată că dispozitiile legale criticate nu încalcă art. 16 si 21 din
Constitutie, republicată. În acest sens Curtea Constitutională s-a mai
pronuntat, prin Decizia nr.
59/2003, asupra unei exceptii de neconstitutionalitate cu acelasi obiect.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarelor, constată următoarele:
Prin
încheierile din 19 noiembrie 2003, pronuntate în dosarele nr. 1.467/C/2003 si,
respectiv, nr. 1.590/C/2003, Tribunalul Galati - Sectia civilă a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 1081, 1084 si 1085 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Marin Frunză.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate, identică în ambele dosare, autorul acesteia sustine că a fost amendat
nejustificat, în baza art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură
civilă, prin deciziile civile nr.
200/2003 si nr.
201/2003, pronuntate de Tribunalul Galati în dosarele nr. 659/C/2003 si,
respectiv, nr. 661/C/2003.
Se argumentează că
dispozitiile art. 1081 alin.
1 pct. 1 lit. a), ale art. 1084 si
1085 din Codul de procedură civilă încalcă
dispozitiile art. 1 alin. (3), ale art. 4, 11, 15, 16, 20, 21, 24 si 51 din
Constitutie, ale art. 6, 13 si 14 din Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale, precum si prevederile art. 1, 2, 6 si 7
din Declaratia Universală a Drepturilor Omului, fără însă să se arate în ce
constă încălcarea acestor reglementări. Autorul exceptiei sustine că
dispozitiile criticate ar contraveni si unor prevederi ale Codului civil si ale
Codului de procedură civilă.
Tribunalul
Galati - Sectia civilă, formulându-si
opinia asupra exceptiei, “consideră exceptia neîntemeiată întrucât [textele
criticate] nu contravin normelor constitutionale invocate”.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierile de sesizare au fost comunicate
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, în
conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul consideră că exceptia este neîntemeiată. În
esentă, sustinerea Guvernului se bazează pe argumentul că prevederile legale
criticate nu încalcă dispozitiile constitutionale invocate si nici pe cele ale
Conventiei pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale,
întrucât nu creează discriminări si sunt de natură să asigure eficienta
“măsurilor luate pentru asigurarea ordinii si solemnitătii sedintei de
judecată”.
Avocatul
Poporului sustine că textele
criticate sunt constitutionale. În argumentarea acestui punct de vedere se
arată că, în ceea ce priveste neconstitutionalitatea textelor de lege criticate
fată de dispozitiile art. 16 si 4 din Constitutie, republicată, raportate la
prevederile art. 14 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale, exceptia este neîntemeiată, “deoarece textele legale
criticate se aplică tuturor celor care au săvârsit faptele prevăzute de art.
1081 din
Codul de procedură civilă,
fără a face nici o diferentiere în cadrul acestei categorii”.
Referitor la
sustinerea că prevederile art. 1081, 1084 si 1085 din Codul de procedură
civilă încalcă dispozitiile art. 6 din Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale, Avocatul Poporului arată că aceasta este neîntemeiată,
“deoarece, potrivit art. 1085 din
Codul de procedură civilă, împotriva încheierii de stabilire a sanctiunii
amenzii judiciare se poate face cerere de reexaminare”, asa cum de altfel
Curtea Constitutională s-a pronuntat prin Decizia nr.
59/2003.
Avocatul Poporului
consideră că dispozitiile art. 1, 15 si 11 din Constitutie, republicată,
raportate la prevederile art. 1, 2, 8, 10 si 30 din conventia mentionată, “nu
au incidentă în cauză”.
În punctul de
vedere prezentat de Avocatul Poporului se consideră că, în realitate, autorul
exceptiei se referă la modul de aplicare de către instanta de judecată a
dispozitiilor legale criticate, ceea ce, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, republicată, nu este de resortul instantei de contencios
constitutional.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si celor
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei,
astfel cum a fost precizat de autorul ei, îl constituie dispozitiile art. 1081 alin.
1 pct. 1 lit. a), ale art. 1084 si
1085 din
Codul de procedură civilă, texte introduse prin art. I pct. 39 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
138/2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din
2 octombrie 2000, texte care au următorul cuprins:
- Art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. a):
“Dacă legea nu prevede altfel, instanta, potrivit dispozitiilor prezentului
capitol, va sanctiona următoarele fapte săvârsite în legătură cu procesul,
astfel:
1. cu amendă
judiciară de la 500.000 lei la 7.000.000 lei:
a)
introducerea, cu rea-credintă, a unor cereri vădit netemeinice;”;
- Art. 1084: “Amenda si despăgubirea se stabilesc prin încheiere executorie,
care se comunică celui obligat, dacă măsura a fost luată în lipsa acestuia.”;
- Art. 1085: “Împotriva încheierii prevăzute la art. 1084 cel obligat la amendă sau despăgubire va putea face numai cerere de
reexaminare, solicitând, motivat, să se revină asupra amenzii ori despăgubirii
sau să se dispună reducerea acestora.
Cererea se face
în termen de 15 zile, după caz, de la data la care a fost luată măsura sau de
la data comunicării încheierii.
Cererea se
solutionează prin încheiere irevocabilă, dată în camera de consiliu, de către
instanta de judecată ori de presedintele instantei de executare care a aplicat
amenda sau despăgubirea.”
Autorul exceptiei
critică aceste dispozitii legale, apreciind nejustificată amenda de 2.000.000
lei aplicată de instantă în temeiul lor, considerând că au fost încălcate
dispozitiile constitutionale ale art. 1 alin. (3) privind statul de drept, ale
art. 4 privind unitatea poporului si egalitatea între cetăteni, ale art. 11
privind dreptul international si dreptul intern, ale art. 15 privind
universalitatea (inclusiv neretroactivitatea legii), ale art. 16 privind
egalitatea în drepturi, ale art. 20 referitor la tratatele internationale
privind drepturile omului, ale art. 21 privind accesul liber la justitie, ale
art. 24 privind dreptul la apărare, precum si ale art. 51, devenit, după
revizuirea si republicarea Constitutiei, art. 1 alin. (5), privind suprematia
Constitutiei si obligativitatea respectării legilor.
De asemenea,
autorul exceptiei a invocat si încălcarea unor prevederi din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, si anume: ale art.
6 privind dreptul la un proces echitabil, ale art. 13 privind dreptul la un
recurs efectiv în fata unei instante nationale, în cazul încălcării unor drepturi
si libertăti, si ale art. 14 privind nediscriminarea.
Totodată, au fost
invocate în sustinerea exceptiei si unele prevederi ale Declaratiei Universale
a Drepturilor Omului, si anume: ale art. 1 privind egalitatea si fraternitatea,
ale art. 2 privind nediscriminarea, ale art. 6 privind recunoasterea calitătii
de subiect de drept si ale art. 7 privind protectia egală a legii împotriva
oricărei discriminări.
Autorul exceptiei
nu arată în memoriul depus la instantă în ce constă încălcarea de către textele
criticate a prevederilor constitutionale si ale documentelor internationale
invocate, sustinând însă că sunt încălcate si unele prevederi ale Codului civil
si ale Codului de procedură
civilă.
Analizând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea nu retine existenta vreunei incompatibilităti
între dispozitiile legale criticate, pe de o parte, si prevederile
constitutionale si cele ale documentelor internationale invocate de autorul
exceptiei, pe de altă parte.
Curtea retine că
textele de lege criticate nu instituie inegalităti sau discriminări între
cetăteni ori categorii de persoane, ci prevăd doar posibilitatea aplicării unor
amenzi judiciare, în cazul exercitării cu rea-credintă a unor drepturi
procesuale, ceea ce corespunde exigentelor art. 57 din Constitutie,
republicată, care instituie îndatorirea fundamentală a cetătenilor de a
exercita drepturile si libertătile constitutionale cu bună-credintă, fără
încălcarea drepturilor si libertătilor celorlalti. De asemenea, textele
criticate nu cuprind prevederi de natură să aducă atingere principiului
neretroactivitătii legii civile, dreptului de acces la justitie si dreptului la
apărare. Dimpotrivă, dispozitiile art. 1085 prevăd că persoana obligată la amendă sau
despăgubire poate face cerere de reexaminare, prin care solicită, motivat, să
se revină asupra amenzii ori despăgubirii. Totodată, textele criticate nu
contravin dispozitiilor constitutionale privind statul de drept si respectarea
suprematiei Constitutiei, celor privind dreptul international si dreptul intern,
precum si celor privind tratatele internationale referitoare la drepturile
omului, invocate, de asemenea, în sustinerea exceptiei.
În consecintă,
Curtea constată că dispozitiile legale criticate nu aduc atingere nici
prevederilor corespunzătoare cuprinse în documentele internationale invocate de
autorul exceptiei.
De altfel, Curtea
Constitutională s-a mai pronuntat cu privire la dispozitiile art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. a)
din Codul de procedură civilă,
stabilind, prin Decizia nr. 59
din 11 februarie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 307 din 7 mai 2003, că acestea sunt constitutionale.
În esentă, Curtea
a constatat că textul respectiv nu încalcă dispozitiile art. 21 din
Constitutie, republicată, retinând că, potrivit art. 1085 din Codul de procedură
civilă, împotriva încheierii de stabilire a sanctiunii se poate face cerere de
reexaminare.
În ceea ce
priveste sustinerea autorului exceptiei că ar exista unele neconcordante între
dispozitiile legale criticate si cele ale Codului civil, precum si ale Codului
de procedură civilă, aceasta, chiar dacă ar fi reală, nu poate forma obiect al
controlului de constitutionalitate, ci este de resortul autoritătii
legiuitoare, singura competentă să asigure coordonarea legislatiei.
Fată de cele de
mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie,
republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25
alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. a),
ale art. 1084 si
1085 din
Codul de procedură civilă,
exceptie ridicată de Marin Frunză în dosarele nr. 1.467/C/2003 si nr.
1.590/C/2003 ale Tribunalului Galati - Sectia civilă.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 15 aprilie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
CONSILIUL CONCURENTEI
pentru punerea în aplicare a Regulamentului
privind regimul exceptării, pe categorii de întelegeri, decizii luate de
asociatiile de agenti economici si practici concertate privind consultările
pentru tarifele de transport de pasageri pentru serviciile aeriene regulate si
alocarea sloturilor în aeroporturi, de la interdictia prevăzută la art. 5 alin.
(1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările
ulterioare
În baza:
- Decretului nr.
57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
- prevederilor art. 21
alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) si (2) si ale art. 29 alin. (1) din
Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si completările ulterioare, având în vedere avizul
favorabil al Consiliului Legislativ,
presedintele
Consiliului Concurentei emite următorul ordin:
Art. 1. - În urma
adoptării în plenul Consiliului Concurentei se pune în aplicare Regulamentul
privind regimul exceptării, pe categorii de întelegeri, decizii luate de
asociatiile de agenti economici si practici concertate privind consultările
pentru tarifele de transport de pasageri pentru serviciile aeriene regulate si
alocarea sloturilor în aeroporturi, de la interdictia prevăzută la art. 5 alin.
(1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. -
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări
punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul
ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Mihai
Berinde
Bucuresti, 14 aprilie 2004.
Nr. 79.
ANEXĂ1)
REGULAMENT
privind
regimul exceptării, pe categorii de întelegeri, decizii luate de asociatiile de
agenti economici si practici concertate privind consultările pentru tarifele de
transport de pasageri pentru serviciile aeriene regulate si alocarea
sloturilor*) în aeroporturi, de la interdictia prevăzută la art. 5 alin. (1)
din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările ulterioare
CONSILIUL CONCURENTEI
pentru punerea în aplicare a Regulamentului
privind constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor de către
Consiliul Concurentei
În baza:
- Decretului nr.
57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
- prevederilor
art. 21 alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) si (2) si ale art. 29 alin.
(1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, având în vedere avizul favorabil al Consiliului
Legislativ,
presedintele
Consiliului Concurentei emite
următorul ordin:
Art. 1. - În urma
adoptării în plenul Consiliului Concurentei se pune în aplicare Regulamentul
privind constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor de către
Consiliul Concurentei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. -
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări
punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Mihai
Berinde
Bucuresti, 14 aprilie 2004.
Nr. 80.
ANEXĂ*)
REGULAMENT
privind
constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor de către Consiliul
Europei
CONSILIUL CONCURENTEI
privind punerea în aplicare a Regulamentului
pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
modificările si completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale
în cazul plângerilor
În baza:
- Decretului nr.
57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
- prevederilor
art. 21 alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) si (2) si ale art. 29 alin.
(1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere
avizul favorabil al Consiliului Legislativ,
presedintele
Consiliului Concurentei emite
următorul ordin:
Art. 1. - În urma
adoptării în plenul Consiliului Concurentei se pune în aplicare Regulamentul
pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale în cazul
plângerilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări
punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Mihai
Berinde
Bucuresti, 14 aprilie 2004.
Nr. 81.
ANEXĂ*)
REGULAMENT
pentru
aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
modificările si completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale
în cazul plângerilor
CONSILIUL CONCURENTEI
pentru punerea în aplicare a Regulamentului
privind exceptarea acordurilor de cercetare-dezvoltare de la interdictia
prevăzută la art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
modificările si completările ulterioare
În baza:
- Decretului nr.
57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
- prevederilor
art. 21 alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) si (2) si ale art. 29 alin.
(1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere
avizul favorabil al Consiliului Legislativ,
presedintele
Consiliului Concurentei emite
următorul ordin:
Art. 1. - În urma
adoptării în plenul Consiliului Concurentei se pune în aplicare Regulamentul
privind exceptarea acordurilor de cercetare-dezvoltare de la interdictia
prevăzută la art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. -
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări
punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Mihai
Berinde
Bucuresti, 14 aprilie 2004.
Nr. 82.
REGULAMENT
privind
exceptarea acordurilor de cercetare-dezvoltare de la interdictia prevăzută la
art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si
completările ulterioare
CONSILIUL CONCURENTEI
privind punerea în aplicare a Regulamentului
pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
modificările si completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale
În baza:
- Decretului nr.
57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
- prevederilor
art. 21 alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) si (2) si ale art. 29 alin.
(1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, având în vedere avizul favorabil al Consiliului
Legislativ,
presedintele
Consiliului Concurentei emite
următorul ordin:
Art. 1. - În urma
adoptării în plenul Consiliului Concurentei se pune în aplicare Regulamentul
pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări
punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Mihai
Berinde
Bucuresti, 16 aprilie 2004.
Nr. 87.
ANEXĂ*)
REGULAMENT
pentru
aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
modificările si completările ulterioare, privind practicile anticoncurentiale
CONSILIUL CONCURENTEI
pentru punerea în aplicare a Instructiunilor
privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementă
potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
modificările si completările ulterioare
În baza:
- Decretului nr.
57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
- prevederilor
art. 21 alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) si (2) si ale art. 29 alin.
(1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere
avizul favorabil al Consiliului Legislativ,
presedintele
Consiliului Concurentei emite
următorul ordin:
Art. 1. - În urma
adoptării în plenul Consiliului Concurentei se pun în aplicare Instructiunile
privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementă
potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si
completările ulterioare, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. -
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări
punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin si instructiunile mentionate la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Presedintele Consiliului Concurentei,
George
Musliu
Bucuresti, 22 aprilie 2004.
Nr. 93.
ANEXĂ
privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementă potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările ulterioare