MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 447 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
19 mai 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
638.
- Hotărâre pentru aprobarea Instructiunilor privind elaborarea si
actualizarea monografiei economico-militare a judetului, respectiv a
municipiului Bucuresti
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1. -
Ordin al presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor
pentru aprobarea Normei veterinare privind implementarea inspectiilor la fata
locului ce trebuie efectuate în legătură cu importul de animale din speciile
bovine si suine si de carne proaspătă provenită de la acestea, originare din
tări terte
50.
- Ordin al ministrului mediului si gospodăririi apelor pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea activitătii de certificare a unitătilor
specializate în elaborarea de studii, proiecte, în executie, consultantă în
domeniul gospodăririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor
si a autorizatiilor de gospodărire a apelor
85.
- Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind
aprobarea Listei perimetrelor pentru concesionarea activitătilor de explorare
Runda nr. 38/2004
288.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Listei cu gradatori autorizati
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Instructiunilor privind
elaborarea si actualizarea monografiei economico-militare a judetului,
respectiv a municipiului Bucuresti
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
Instructiunile privind elaborarea si actualizarea monografiei
economico-militare a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti, prevăzute
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Fondurile necesare desfăsurării activitătilor de elaborare si actualizare a
monografiilor economico-militare se alocă din bugetele judetelor si, respectiv,
din bugetul municipiului Bucuresti.
Art. 3. - La data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă orice alte dispozitii
contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
apărării nationale,
Sorin
Encutescu,
secretar de
stat
p. Ministrul
de stat,
ministrul
administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat
pentru
administratia publică,
Gabriel
Oprea
Seful
Oficiului Central de Stat
pentru
Probleme Speciale,
Petru Pană
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 638.
ANEXĂ
INSTRUCTIUNI
privind
elaborarea si actualizarea monografiei economico-militare a judetului,
respectiv a municipiului Bucuresti
Art. 1. -
Monografia economico-militară a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti,
denumită în continuare monografie, reprezintă documentul care cuprinde
date si informatii referitoare la principalele elemente geografice si de
infrastructură, resursele materiale, energetice si umane, precum si alte date
si informatii din cadrul unitătilor administrativ-teritoriale, furnizate de
autoritătile administratiei publice locale, alte institutii publice si de
agentii economici, necesare sustinerii efortului de apărare, asigurării ordinii
publice, sigurantei nationale, precum si acordării sprijinului natiunii gazdă
în cadrul actiunilor cu partenerii NATO.
Art. 2. - (1)
Monografia se elaborează la fiecare judet si în municipiul Bucuresti de către
Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, denumit în continuare Oficiul,
prin compartimentele sale teritoriale si se transmite centrelor militare.
(2) Monografia
cuprinde principalele date si informatii, care prezintă importantă pentru
apărare, referitoare la:
a) istoria si
geografia unitătii administrativ-teritoriale, memoriu, ca parte introductivă a
monografiei;
b) structura
demografică si fondul de locuinte, conform machetelor din anexele nr. 1a), 1b),
1c) si 1d);
c) reteaua
hidrografică, conform machetelor din anexele nr. 2a), 2b), 2c), 2d) si 2e);
d) fondul
forestier, conform machetei din anexa nr. 3;
e) retelele
rutiere si lucrările de artă, conform machetelor din anexele nr. 4a) si 4b);
f) retelele de
cale ferată, conform machetei din anexa nr. 5;
g) retelele de
comunicatii, conform machetelor din anexele nr. 6a), 6b), 6c), 6d) si 6e);
h) retelele de
energie electrică, conform machetei din anexa nr. 7;
i) agentii
economici, conform machetei din anexa nr. 8;
j) sursele de apă,
conform machetei din anexa nr. 9;
k) spatiile de
depozitare, conform machetei din anexa nr. 10;
l) spatiile de
cazare si preparare a hranei, conform machetelor din anexele nr. 11a) si 11b);
m) asistenta
medicală, conform machetei din anexa nr. 12;
n) magistralele de
transport pe conducte, conform machetelor din anexele nr. 13a) si 13b);
o) mijloacele de
transport si utilajele de constructii, conform machetei din anexa nr. 14;
p) aeroporturi,
porturi si dane, conform machetelor din anexele nr. 15a), 15b) si 15c);
q) institutiile de
învătământ si cultură, conform machetei din anexa nr. 16;
r) edituri si
tipografii, conform machetei din anexa nr. 17;
s) obiectivele de
pregătire a teritoriului pentru protectia populatiei, conform machetelor din
anexele nr. 18a) si 18b);
t) turism -
infrastructura conform machetei din anexa nr. 19.
Art. 3. -
Informatiile incluse în monografie sunt puse la dispozitia centrelor militare,
sub formă de document scris si pe suport magnetic sau în format electronic, si
sunt gestionate potrivit legislatiei în vigoare.
Art. 4. - (1)
Monografia se elaborează o dată la 5 ani.
(2)
Compartimentele teritoriale ale Oficiului îsi desfăsoară activitătile de
elaborare a monografiilor în colaborare cu consiliile judetene, respectiv
Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
(3) Consiliile
judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, asigură
financiar si material activitatea de elaborare a monografiilor.
Art. 5. - (1)
Institutiile publice si agentii economici au obligatia să furnizeze
compartimentelor teritoriale ale Oficiului, în scris si pe suport magnetic,
informatiile solicitate, în scopul realizării obiectului prezentelor instructiuni.
(2) Datele si
informatiile necesare elaborării monografiei sunt furnizate fără plată cu
respectarea confidentialitătii acestora de către personalul căruia îi sunt
destinate, în conditiile legii.
Art. 6. - (1) După
elaborare monografia se predă centrelor militare ca un document unitar
constituit din anexele prevăzute la art. 2 alin. (2), detasabile.
(2) Din punct de
vedere al clasificării informatiilor, datele si informatiile furnizate de
autoritătile administratiei publice, celelalte institutii publice si agentii
economici pot fi clasificate la nivelul “SECRET DE SERVICIU”, iar
pentru redactarea, gestionarea, păstrarea si utilizarea acestora se respectă
prevederile legislatiei în vigoare privind protectia informatiilor clasificate.
Art. 7. - (1)
Actualizarea monografiei se face anual de compartimentele teritoriale ale
Oficiului, până la sfârsitul semestrului I, pe baza datelor furnizate de către
institutiile si agentii economici implicati.
(2) După
actualizarea monografiei compartimentele teritoriale ale Oficiului transmit
centrelor militare numai anexele în continutul cărora au intervenit modificări.
Art. 8. - Fundamentarea
fondurilor necesare elaborării si actualizării monografiei se face pe baza
propunerilor compartimentelor teritoriale ale Oficiului, transmise consiliilor
judetene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care le
includ în bugetele proprii.
Art. 9. - Anexele
nr. 1a), 1b), 1c), 1d), 2a), 2b), 2c), 2d), 2e), 3, 4a), 4b), 5, 6a), 6b), 6c),
6d), 6e), 7, 8, 9, 10, 11a), 11b), 12, 13a), 13b), 14, 15a), 15b), 15c), 16,
17, 18a), 18b) si 19*) fac parte integrantă din prezentele instructiuni.
*) Anexele nr. 1a), 1b), 1c), 1d), 2a), 2b),
2c), 2d), 2e), 3, 4a), 4b), 5, 6a), 6b), 6c), 6d), 6e), 7, 8, 9, 10, 11a),
11b), 12, 13a), 13b), 14, 15a), 15b), 15c), 16, 17, 18a), 18b) si 19 sunt
reproduse în facsimil.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
GUVERNUL ROMÂNIEI
AGENTIA VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANTA
ALIMENTELOR
pentru aprobarea Normei veterinare privind
implementarea inspectiilor la fata locului ce trebuie efectuate în legătură cu
importul de animale din speciile bovine si suine si de carne proaspătă
provenită de la acestea, originare din tări terte
În temeiul
prevederilor art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr.
42/2004 privind organizarea activitătii veterinare, în baza Hotărârii
Guvernului nr.
308/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitătilor
din subordinea acesteia,
văzând Referatul
de aprobare nr. 29.447 din 1 aprilie 2004, întocmit de Agentia Veterinară si
pentru Siguranta Alimentelor,
presedintele
Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Norma veterinară privind implementarea inspectiilor la fata locului ce
trebuie efectuate în legătură cu importul de animale din speciile bovine si
suine si de carne proaspătă provenită de la acestea, originare din tări terte,
prevăzută în anexa la prezentul ordin.
Art. 2. -
Directiile veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a
municipiului Bucuresti, precum si posturile de inspectie la frontieră vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Agentia
Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor va controla modul de ducere la îndeplinire
a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, si
va intra în vigoare la 15 zile de la data publicării.
Presedintele
Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
Liviu
Harbuz
Bucuresti, 1 aprilie 2004.
Nr. 1.
ANEXĂ
NORMĂ
VETERINARĂ
privind
implementarea inspectiilor la fata locului ce trebuie efectuate în legătură cu
importul de animale din speciile bovine si suine si de carne proaspătă
provenită de la acestea, originare din tări terte
Art. 1. - (1) Sub
coordonarea Comisiei Europene, experti veterinari ai acesteia si ai statelor
membre ale Uniunii Europene pot efectua inspectii veterinare la fata locului în
România, pentru a verifica dacă prevederile Normei sanitare veterinare privind
problemele de sănătate si inspectie veterinară după importul în România din
tări terte de bovine, ovine, caprine, porcine, carne proaspătă sau produse din
carne provenite de la acestea, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei
si pădurilor nr.
544/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 251 din
11 aprilie 2003, si în special art. 3 alin. (2) din aceasta sunt aplicate în
practică. Aceste inspectii se efectuează la fiecare 3 ani în România, ca tară
ce apare pe lista întocmită în conformitate cu art. 3 alin. (1) din norma
sanitară veterinară mentionată. Totusi, dacă motive de sănătate a animalelor
justifică aceasta, Comisia Europeană, ca urmare a consultării cu statele membre
ale Uniunii Europene, poate amâna sau efectua în avans unele inspectii sau
poate efectua inspectii suplimentare.
(2) Sub
coordonarea Comisiei Europene, experti veterinari ai acesteia si ai statelor
membre ale Uniunii Europene pot efectua o inspectie veterinară în România,
înaintea transmiterii de către România către Comisia Europeană a unei propuneri
de suplimentare a listei elaborate în conformitate cu art. 3 alin. (1) din
norma sanitară veterinară mentionată la alin. (1).
(3) La cererea
specială a statelor membre ale Uniunii europene, sub coordonarea Comisiei
Europene, experti veterinari ai acesteia si ai statelor membre ale Uniunii
Europene pot efectua o inspectie veterinară în România înaintea transmiterii de
către România către Comisia Europeană a unei propuneri pentru o decizie a
acesteia:
a) de amendare a
listei întocmite în conformitate cu art. 3 alin. (1) din norma sanitară
veterinară mentionată la alin. (1);
b) referitoare la
măsurile ce trebuie luate în cazul când constatările făcute în cursul
inspectiei veterinare după un import de carne proaspătă de la speciile bovine
sau porcine, în aplicarea art. 22 si 23 din norma sanitară veterinară
mentionată la alin. (1), sau orice altă informatie de care Comisia Europeană a
luat cunostintă indică faptul că prevederile normei sanitare veterinare
mentionate anterior sau măsurile de implementare a acesteia nu sunt respectate
ori este pusă în discutie mentinerea în continuare a autorizatiei.
Art. 2. - (1) Sub
coordonarea Comisiei Europene experti veterinari ai acesteia si ai statelor
membre ale Uniunii Europene pot efectua inspectii de sănătate la fata locului,
în România, pentru a verifica dacă prevederile normei sanitare veterinare
mentionate la art. 1 alin. (1), si în special la art. 4 alin. (2) si (3) din
aceasta, si ale Normei sanitare veterinare privind decelarea trichinei din
carnea proaspătă de porcine, vânat (urs, mistret) si cabaline, aprobată prin
Ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei nr. 45/1995, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 10 august 1995, sunt
aplicate în practică. Aceste inspectii pot fi efectuate cel putin o dată pe an,
în toate abatoarele, în toate unitătile de transare si în toate depozitele
frigorifice situate în afara unui abator sau a unei unităti de transare, ce figurează
în una dintre listele întocmite în conformitate cu art. 4 alin. (1) din norma
sanitară veterinară mentionată la art. 1 alin. (1) sau cu art. 4 din norma
sanitară veterinară mentionată în prezentul articol. Dacă, totusi, motive de
sănătate a animalelor justifică aceasta, Comisia Europeană, ca urmare a
consultării cu statele membre ale Uniunii Europene, poate:
a) amâna sau
efectua în avans unele inspectii sau poate efectua inspectii suplimentare;
b) înlocui aceste
inspectii sistematice cu inspectii prin sondaj.
(2) Sub
coordonarea Comisiei Europene, experti veterinari ai statelor membre ale
Uniunii Europene si ai Comisiei europene pot supune unitatea sau unitătile
vizate unei inspectii veterinare de sănătate ad-hoc, înaintea elaborării unei
propuneri de decizie a Comisiei Europene pentru a se suplimenta una dintre
listele elaborate în conformitate cu art. 4 alin. (1) din norma sanitară
veterinară mentionată la art. 1 sau cu art. 4 din Norma sanitară veterinară
privind decelarea trichinei din carnea proaspătă de porcine, vânat (urs,
mistret) si cabaline.
(3) La cererea
specială a statelor membre ale Uniunii Europene si sub coordonarea Comisiei
Europene, experti veterinari ai acesteia si ai statelor membre ale Uniunii
Europene pot supune unitatea sau unitătile vizate unei inspectii de sănătate
ad-hoc, înainte de elaborarea de către Comisia Europeană a unei propuneri
pentru o decizie:
a) de amendare a
uneia dintre listele elaborate în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1)
din norma sanitară veterinară mentionată la art. 1 sau cu art. 4 din Norma
sanitară veterinară privind decelarea trichinei din carnea proaspătă de
porcine, vânat (urs, mistret) si cabaline;
b) referitoare la
măsurile ce trebuie luate, dacă observatiile făcute în cursul inspectiei de sănătate
după import, în conformitate cu prevederile art. 23 din norma sanitară
veterinară mentionată la art. 1 alin. (1), sau orice alte informatii de care
Comisia Europeană a luat cunostintă indică faptul că prevederile celor două
norme sanitare veterinare mentionate anterior sau prevederile măsurilor de
implementare a acestora nu sunt respectate ori este pusă în discutie acordarea
în continuare a autorizatiei.
Art. 3. - În
fiecare caz, în urma consultării cu statele membre ale Uniunii Europene,
Comisia Europeană poate decide, dacă este necesar, numărul si calificările
expertilor veterinari desemnati pentru a efectua inspectiile la care se referă
art. 1, 2 si 4. Cel putin un expert dintr-un stat membru al Uniunii Europene
trebuie să participe la misiunile întreprinse, pentru a efectua inspectiile
prevăzute la art. 1, 2 si art. 4 alin. (2).
Art. 4. - (1)
Inspectiile prevăzute la art. 1 si 2 pot fi efectuate de experti veterinari
detasati în străinătate pentru o perioadă de maximum 3 ani.
(2) Cel putin o
dată pe an acestia trebuie să fie asistati de către alti experti veterinari
pentru efectuarea unora dintre inspectiile mentionate anterior.
Art. 5. - Expertii
veterinari ai statelor membre ale Uniunii Europene, care pot fi desemnati de
Comisia Europeană, în conformitate cu art. 5 alin. (3) din norma sanitară
veterinară mentionată la art. 1 alin. (1), pot să actioneze sub coordonarea
Comisiei Europene. Acestia, în nici un caz, nu pot să utilizeze în scopuri
personale vreo informatie dobândită în timpul inspectiilor si nici să divulge
aceste informatii unei persoane din afara serviciilor competente.
Art. 6. - Comisia
Europeană informează autoritatea veterinară centrală a României, prin rapoarte
scrise, despre rezultatele inspectiilor, în special atunci când acestea arată
că lista sau listele la care se referă art. 3 alin. (1) si art. 4 din norma
sanitară veterinară mentionată la art. 1 alin. (1) pot fi suplimentate sau
amendate. În cazuri de urgentă autoritatea veterinară centrală a României poate
fi informată, de asemenea, verbal sau prin telex.
Art. 7. - (1)
Prezenta normă veterinară se aplică gradual de la publicarea sa în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
(2) Autoritatea
veterinară centrală a României va stabili măsurile necesare pentru
implementarea prezentei norme veterinare si le va comunica Comisiei Europene,
prin Ministerul Integrării Europene si Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană, împreună cu tabelele de
concordantă, în vederea evaluării conformitătii transpunerii legislative.
(3) Autoritatea
veterinară centrală a României poate adopta, prin Agentia Veterinară si pentru
Siguranta Alimentelor, acte normative sau prevederi administrative suplimentare
prezentei norme veterinare, pentru a dispune implementarea si respectarea
prevederilor acesteia.
(4) Autoritatea
veterinară centrală a României va lua măsurile necesare si va sanctiona sau va
facilita sanctionarea, potrivit legii, a oricărei încălcări a prevederilor
prezentei norme veterinare.
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODĂRIRII APELOR
pentru aprobarea Regulamentului privind
organizarea activitătii de certificare a unitătilor specializate în elaborarea
de studii, proiecte, în executie, consultantă în domeniul gospodăririi apelor
si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si a autorizatiilor de
gospodărire a apelor
În conformitate cu
prevederile art. 50, 52, 68 si 110 din Legea apelor nr. 107/1996,
în baza Hotărârii
Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor,
ministrul mediului
si gospodăririi apelor emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se
aprobă Regulamentul privind organizarea activitătii de certificare a unitătilor
specializate în elaborarea de studii, proiecte, în executie, consultantă în
domeniul gospodăririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor
si a autorizatiilor de gospodărire a apelor, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Inspectia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi
Apelor va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr.
820/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitătii de
certificare a unitătilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, în
executie, consultantă în domeniul gospodăririi apelor si documentatii tehnice
pentru obtinerea avizelor si a autorizatiilor de gospodărire a apelor, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 30 octombrie 2003, îsi încetează
aplicabilitatea.
Art. 4. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Speranta
Maria Ianculescu
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 50.
ANEXĂ
REGULAMENT
privind
organizarea activitătii de certificare a unitătilor specializate în elaborarea
de studii, proiecte, în executie, consultantă în domeniul gospodăririi apelor
si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si a autorizatiilor de
gospodărire a apelor
CAPITOLUL I
Prevederi
generale
Art. 1. -
Activitatea de elaborare de studii, proiecte, lucrări de executie, consultantă
în domeniul gospodăririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea
avizelor si autorizatiilor de gospodărire a apelor se poate face numai de unităti
specializate certificate de Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor. Modul
de organizare si procedura de certificare sunt prevăzute în prezentul
regulament.
Art. 2. -
Recunoasterea oficială a certificării unitătilor si persoanelor abilitate să
desfăsoare activitătile prevăzute la art. 1 se face prin eliberarea
certificatelor de atestare în domeniile stabilite de comisia de certificare.
CAPITOLUL II
Organizarea
activitătii de certificare
Art. 3. -
Certificarea unitătilor solicitante se realizează de comisia de certificare
înfiintată în acest scop, care îsi desfăsoară activitatea pe lângă Inspectia de
Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor.
Art. 4. - Componenta
comisiei de certificare este următoarea:
- presedinte - secretarul
de stat pentru ape din cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor;
- un
vicepresedinte - directorul Directiei de coordonare, reglementare, gestionare,
protectia ecologică a apelor si districte internationale;
- un reprezentant
din Directia dezvoltare si achizitii publice;
- 3 reprezentanti
din învătământul superior;
- secretarul
comisiei de certificare - seful Inspectiei de Stat a Apelor.
CAPITOLUL III
Atributiile
comisiei de certificare
Art. 5. - Comisia
de certificare are următoarele atributii:
a) analizează
documentele ce însotesc cererile de certificare;
b) evaluează, pe
baza documentelor depuse la dosar si a interviului, capabilitatea stiintifică
si tehnică a solicitantului, în vederea certificării;
c) aprobă
eliberarea certificatelor.
Art. 6. - Pentru
îndeplinirea atributiilor sale Comisia de certificare are un secretariat tehnic
asigurat de Inspectia de Stat a Apelor, având următoarele atributii:
- asigură
înregistrarea dosarelor depuse în scopul obtinerii certificării;
- verifică
întocmirea corectă a dosarelor si existenta tuturor documentelor solicitate
prin prezentul regulament;
- propune data de
desfăsurare a sedintei comisiei de certificare si întocmeste ordinea de zi;
- redactează
referatul tehnic aferent fiecărei persoane juridice solicitante, cu propunerea
către comisia de certificare a domeniilor ce urmează a fi acordate
- înregistrează si
tine evidenta certificatelor emise;
- îndeplineste
alte sarcini stabilite de membii comisiei de certificare.
CAPITOLUL IV
Functionarea
comisiei de certificare
Art. 7. - La
analizarea fiecărui dosar înaintat comisiei de certificare se vor evalua
realizările si posibilitătile solicitantului, împreună cu referatul tehnic
întocmit în acest sens.
Art. 8. - Comisia de certificare va decide dacă acordă sau nu certificatul. În cazul neacordării certificatului toate documentele vor fi returnate solicitantului.
Art. 9. - (1)
Certificatele se vor atribui pe 3 niveluri după cum urmează:
- nivelul 1:
- unitătilor
specializate care desfăsoară activităti de proiectare, studii, consultantă
aferentă, precum si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si
autorizatiilor de gospodărire a apelor, indiferent de amploarea si
complexitatea tehnică a acestora (valoarea de proiectare estimată la peste 12.000
euro, valoare echivalentă în lei la cursul oficial al Băncii Nationale a
României);
- unitătilor
specializate care execută lucrări si acordă consultantă tehnologică aferentă în
domeniul general al gospodăririi apelor, indiferent de amploarea si complexitatea
tehnică a acestora (valoarea de investitie estimată la peste 1.500.000 euro,
valoare echivalentă în lei la cursul oficial al Băncii Nationale a
României);
- nivelul 2:
- unitătilor
specializate care desfăsoară activităti de proiectare, studii, consultantă
aferentă, precum si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si
autorizatiilor de gospodărire a apelor, (valoarea de proiectare estimată între
5.000 si 12.000 euro, valoare echivalentă în lei la cursul oficial al Băncii
Nationale a României);
- unitătilor
specializate care execută lucrări si acordă consultantă tehnologică aferentă în
domeniul general al gospodăririi apelor (valoarea de investitie estimată între
600.000 si 1.500.000 euro, valoare echivalentă în lei a cursul oficial al Băncii
Nationale a României);
- nivelul 3:
- unitătilor
specializate care desfăsoară activităti de proiectare, studii, consultantă
aferentă, precum si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si
autorizatiilor de gospodărire a apelor, (valoarea de proiectare estimată sub
5.000 euro, valoare echivalentă în lei la cursul oficial al Băncii Nationale a
României);
- unitătilor
specializate care execută lucrări si acordă consultantă tehnologică aferentă în
domeniul general al gospodăririi apelor, (valoarea de investitie estimată sub
600.000 euro, valoare echivalentă în lei la cursul oficial al Băncii Nationale
a României).
(2) Trecerea de la
un nivel la altul se poate face numai printr-o nouă solicitare de certificare.
(3) Domeniile de
certificare, în sensul prezentului ordin, sunt următoarele:
a) întocmirea de
studii de gospodărire a apelor: studii hidrologice, hidrogeologice, de
explorare prin foraje si bilanturi;
b) întocmirea de
studii de fezabilitate si proiectare în domeniile:
b1) gospodărirea
apelor: ansamblul activitătilor de protectie si valorificare ratională a
folosintelor de apă;
b2)
hidroedilitare: lucrări de folosire a apelor, cu constructiile si instalatiile
aferente, respectiv alimentări cu apă potabilă si industrială, lucrări de
canalizare si evacuare a apelor uzate, statii si instalatii de prelucrare a
calitătii apelor;
b3) constructii
hidrotehnice: baraje, acumulări, derivatii, apărări si consolidări de maluri si
albii, rectificări si reprofilări de albii, lucrări de dirijare a apei, traversări
de cursuri de apă cu poduri, conducte, linii electrice,
extragerea
agregatelor minerale, depozite de deseuri etc.;
b4) amenajări
hidrotehnice pentru irigatii si desecări si instalatiile aferente;
b5) lucrări de
regularizare a scurgerii pe versanti, lucrări de corectare a torentilor;
c) executie
(c1-c5) aferentă domeniilor prevăzute la lit. b1)-b5);
d) consultantă
(d1-d5) aferentă domeniilor prevăzute la lit. a), b) si c);
e) întocmirea
documentatiilor tehnice necesare pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor de
gospodărire a apelor.
Art. 10. -
Certificatele acordate de comisia de certificare se referă numai la persoane
juridice.
Art. 11. - Comisia
de certificare are dreptul să retragă certificatul în cazul în care unitătii i
se resping, din cauza calitătii slabe, de către autoritătile competente în
domeniu, cel putin două documentatii întocmite, în cazul antreprenorilor care
nu respectă pe parcursul executiei reglementările în vigoare legate de
calitatea si siguranta constructiilor sau în cazul unor declaratii neconforme
cu realitatea. Inspectia de Stat a Apelor poate suspenda certificatul până când
comisia de certificare analizează si anulează certificatul. Pe perioada
suspendării certificatului toate unitătile subordonate Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor vor fi informate operativ în vederea luării măsurilor
legale ce se impun.
Art. 12. -
Lucrările comisiei de certificare sunt conduse de presedinte sau, în lipsa
acestuia, de vicepresedinte.
Art. 13. -
Convocarea comisiei de certificare si ordinea de zi se aprobă de presedintele
acesteia, la propunerea secretariatului tehnic.
Art. 14. -
Propunerile făcute în cadrul comisiei de certificare se aprobă cu votul a cel
putin două treimi din numărul membrilor comisiei (deschis exprimate).
Art. 15. -
Sedintele comisiei de certificare sunt statutare dacă sunt prezente două treimi
din numărul membrilor acesteia.
Art. 16. -
Hotărârile comisiei de certificare se consemnează în procesul-verbal al
sedintei. Procesul-verbal va fi redactat de secretariatul tehnic si semnat de
fiecare membru al comisiei de certificare.
CAPITOLUL V
Criterii
de certificare
Art. 17. - (1)
Stabilirea nivelului de certificare se face în functie de politica de personal,
de politica de calitate (în conformitate cu standardele ISO 9000, 9001 si 9002)
si de experienta în domeniul pentru care se solicită certificarea.
Politica de
personal a firmelor ce doresc certificarea în domeniile stabilite de prezentul
regulament va consta în stabilirea unui număr optim necesar de specialisti în
domeniu (apreciat de comisia de certificare), atestati conform Legii nr. 10/1995
privind calitatea în constructii, cu modificările ulterioare, pentru
complexitatea si tipul activitătilor ce vor fi realizate.
(2) Politica de
calitate se va înscrie în prevederile Legii nr. 10/1995 si
pachetului de reglementări ISO 9000.
CAPITOLUL VI
Procedura
de certificare
Art. 18. - Dosarul
pentru obtinerea certificării va fi însotit de următoarele documente:
- cerere-tip;
- memoriu de
activitate în domeniu cu exemple de lucrări realizate în domeniul pentru care
se solicită certificarea;
- lista cuprinzând
personalul atestat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
curriculum vitae al acestuia, copii de pe atestatele eliberate de Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului expertilor care reprezintă
societatea solicitantă (sustinută de acte doveditoare), la cererea
secretariatului comisiei de certificare);
- copie de pe
statutul unitătii;
- copie de pe
certificatul de înmatriculare la registrul comertului;
- copie de pe
codul fiscal;
- lista cuprinzând
personalul de specialitate angajat, însotită de curriculum vitae al
acestuia (copii de pe diploma ce atestă calificarea);
- lista cuprinzând
utilajele si aparatura de calcul, după caz, din dotare;
- recomandări de
la asociatiile profesionale din domeniu si de la beneficiarii lucrărilor
realizate în domeniul pentru care se solicită certificarea;
- recomandare din
partea Companiei Nationale “Institutul National de Meteorologie, Hidrologie si
Gospodărire a Apelor” - S.A. - Laboratorul de hidrogeologie si izotopi de mediu
- pentru societătile care proiectează si execută foraje sau realizează studii
hidrogeologice.
Art. 19. - Dosarul
complet se depune si se înregistrează de solicitant la Inspectia de Stat a
Apelor din cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor, urmând a fi
transmis spre verificare la secretariatul tehnic al comisiei de certificare,
asigurat de Inspectia de Stat a Apelor.
Art. 20. - Comisia de certificare analizează în plen dosarul solicitantului în prezenta acestuia si în urma interviului cu reprezentantul legal al solicitantului decide admiterea sau respingerea, nivelul si domeniul acordat.
Art. 21. - În
termen de maximum 60 de zile de la desfăsurarea interviului, comisia de
certificare trebuie să se pronunte asupra acordării sau neacordării
certificatului.
Art. 22. - Pentru
prelungirea valabilitătii certificatului se întocmeste un dosar care trebuie să
contină:
- cerere de
solicitare a prelungirii certificatului;
- memoriu de
activitate al unitătii certificate privind activitatea din perioada
certificată, cu exemple de lucrări;
- copie de pe
certificatul detinut anterior;
- recomandări de
la beneficiarii lucrărilor prezentate în memoriu;
- eventuale modificări
referitoare la obiectul de activitate al unitătii certificate, la structura de
personal sau orice alte modificări survenite.
CAPITOLUL VII
Dispozitii
finale
Art. 23. - Membrii
comisiei de certificare sunt nominalizati în anexa nr. 1.
Art. 24. -
Specialistii care au responsabilităti în domeniul certificării sunt atestati
pentru domeniile definite de prezentul ordin. Exercitarea acestui drept se
poate face numai după încetarea activitătii desfăsurate de către acestia în
cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor, inclusiv în unitătile sale
teritoriale.
Art. 25. - Modelul
cererii pentru obtinerea certificării este prezentat în anexa nr. 2.
Art. 26. - Modelul
certificatului este prezentat în anexa nr. 3.
Art. 27. -
Certificatele sunt valabile pe termen de 2 ani de la data emiterii lor, putând
fi reînnoite la cerere.
Art. 28. -
Prelungirea valabilitătii certificatului se aprobă de comisia de certificare,
pe baza propunerii secretariatului tehnic, care primeste si verifică dosarul de
solicitare a prelungirii valabilitătii certificatului, în urma unui nou
interviu.
Art. 29. - Anexele
nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1
la regulament
COMPONENTA
comisiei
de certificare
1. Florin Stadiu -
secretar de stat pentru ape presedinte
2. Gheorghe Constantin
- director, Directia de coordonare, reglementare, gestionare, protectia
vicepresedinte ecologică a apelor si districte internationale
3. Dan Stăcescu -
director, Directia dezvoltare si achizitii publice membru
4. Dan Stematiu -
prof. univ. dr. ing., prorectorul Universitătii Tehnice de Constructii membru
5. Simion Hâncu -
prof. univ. dr. ing., Facultatea de îmbunătătiri funciare membru
6. Eugeniu Luca -
prof. univ. dr. ing., Facultatea de îmbunătătiri funciare membru
7. Ana Maria
Constantinescu - sef, Inspectia de Stat
a Apelor secretar
COMPONENTA
secretarului
tehnic
1. Ana Maria
Constantinescu - consilier superior, Inspectia de Stat a Apelor
2. Tiberiu
Măcărăscu - consilier principal, Inspectia de Stat a Apelor
ANEXA Nr. 2
la regulament
Nr. ....../......
CERERE
pentru
obtinerea certificării
Unitatea .....................................................................................
(denumirea), codul fiscal nr. ..............., înregistrată în registrul comertului
la nr. .........., cu sediul în ................................,
str. ............................................. nr. ......, judetul/sectorul
........................, tel./fax ......, reprezentată legal prin
director/manager ......, solicit participarea la verificarea în vederea
eliberării
certificatului pentru nivelul ............................
în domeniul/domeniile ........................................... de către
comisia de
certificare din cadrul Ministerului Mediului
si Gospodăririi Apelor.
Anexăm dosarul
întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului privind organizarea
activitătii de certificare
a unitătilor specializate în elaborarea de
studii, proiecte, în executie, consultantă în domeniul gospodăririi apelor si
documentatii tehnice pentru obtinerea
avizelor si a autorizatiilor de gospodărire a apelor, aprobat prin Ordinul
ministrului
mediului si gospodăririi apelor nr. 50/2004.
Data
..........................
............................................................................................
(functia,
numele, prenumele si semnătura)
L.S.
ANEXA Nr. 3
la regulament
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODĂRIRII APELOR
Comisia de certificare a unitătilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, în executie, consultantă în domeniul gospodăririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si a autorizatiilor de gospodărire a apelor
CERTIFICAT
Cod
numeric ................... Ordinul nr. 50/2004
În conformitate cu
prevederile Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările ulterioare, si ale
Ordinului ministrului mediului si gospodăririi apelor nr. 50/2004 pentru
aprobarea Regulamentului privind organizarea activitătii de certificare a unitătilor
specializate în elaborarea de studii, proiecte, în executie, consultantă în
domeniul gospodăririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor
si a autorizatiilor de gospodărire a apelor, se certifică
........................... (denumirea), codul fiscal nr. .............,
înregistrată în registrul comertului la nr. ......, cu sediul în
..............................................., pentru efectuarea de
......................, nivelul de certificare ......................., în baza
cererii si dosarului nr. ......... .
Emis la data de ......
.
Valabil până la
data de ......, cu respectarea conditiilor înscrise pe verso.
Presedintele
comisiei de certificare,
........................................................
- verso -
Prezentul
certificat poate fi utilizat numai de titular.
Cu 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, titularul va solicita reînnoirea certificatului.
Responsabilitatea
pentru corectitudinea si calitatea lucrărilor proiectate si executate revine în
exclusivitate elaboratorului.
Prezentul
certificat îsi pierde valabilitatea în conditiile prevăzute la art. 11 din
Regulamentul privind organizarea activitătii de certificare a unitătilor
specializate în elaborarea de studii, proiecte, în executie, consultantă în
domeniul gospodăririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor
si a autorizatiilor de gospodărire a apelor.
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind aprobarea Listei perimetrelor pentru
concesionarea activitătilor de explorare Runda nr. 38/2004
În temeiul art. 4
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
756/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei
Nationale pentru
Resurse Minerale si al art. 40 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr.
85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.208/2003,
presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Agentia
Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de autoritate competentă
abilitată să aplice prevederile Legii minelor nr.
85/2003, organizează concurs public de oferte pentru concesionarea
activitătilor miniere de explorare în perimetrele aprobate potrivit prezentului
ordin.
Art. 2. -
Perimetrele în cuprinsul cărora urmează a fi concesionate activităti de
explorare, inclusiv coordonatele topogeodezice si resursa minerală, sunt
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - (1)
Ofertele pot fi depuse, potrivit legii, la sediul Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale din Bucuresti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1.
(2) Termenul de
depunere a ofertelor este ora 15,00 a celei de-a 40-a zile calendaristice de la
data intrării în vigoare a prezentului ordin.
(3) Dacă termenul
prevăzut la alin. (2) se împlineste într-o zi nelucrătoare, acesta se prorogă
până la ora 15,00 a primei zile lucrătoare următoare.
Art. 4. - Ofertele
persoanelor juridice române sau străine interesate vor cuprinde, cu respectarea
prevederilor art. 42-45 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr.
85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.208/2003, următoarele documente si informatii:
I. plic exterior:
A. în cazul
persoanelor juridice române:
a) declaratie de
participare, semnată si stampilată de ofertant, fără stersături sau adăugări,
care va cuprinde angajamentul de a mentine valabilitatea ofertei, mentionarea
perimetrului la care se referă, respectiv
denumirea, pozitia
din anexa la prezentul ordin potrivit art. 2 si coordonatele topogeodezice, asa
cum au fost publicate, precum si asumarea răspunderii ofertantului asupra
datelor si declaratiilor din ofertă;
b) date si
informatii privind ofertantul, respectiv denumirea, sediul social, codul unic
de înregistrare, capitalul social, asociatii/actionarii, precum si numele,
functia, telefonul/faxul persoanei împuternicite de ofertant,
cu care se vor
face comunicările;
c) copii,
certificate pentru conformitate, de pe actul constitutiv si certificatul de
înregistrare ale ofertantului;
d) certificat constatator
privind ofertantul, emis de oficiul registrului comertului, în termenul de
valabilitate;
e) lista
cuprinzând mentionarea datelor si informatiilor incluse în Fondul geologic
national (F.G.N.) si/sau în Fondul national de resurse/rezerve minerale
(F.N.R./R.), utilizate la elaborarea ofertei; în cazul utilizării de date si
informatii publice referitoare la resurse minerale, se va indica sursa din care
provin acestea;
f) dovada privind
detinerea legală a datelor si informatiilor incluse în F.G.N. si/sau în
F.N.R./R., utilizate la elaborarea ofertei, respectiv factura emisă de Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si ordinul de plată sau chitanta
corespunzătoare;
g) scrisoare de
bonitate cuprinzând situatia lichiditătii globale, a solvabilitătii patrimoniale,
a ratei profitului brut si a rentabilitătii financiare a ofertantului;
h) certificate
constatatoare/adeverinte emise de autoritătile/institutiile publice care
administrează bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor
pentru somaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă si boli
profesionale si bugetele locale;
i) certificat de
atestare privind capacitatea tehnică si memoriu cuprinzând prezentarea
activitătilor miniere executate sau în curs de executare, în cazul ofertantilor
specializati si atestati de Agentia Natională pentru Resurse Minerale, sau
- documentatie
privind dotarea tehnică a ofertantului si memoriu cuprinzând prezentarea
activitătilor miniere executate sau în curs de executare, în cazul ofertantilor
cu dotare tehnică proprie, neatestati de Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, sau
- copie de pe
certificatul de atestare privind capacitatea tehnică a persoanei juridice cu
care urmează să fie executate activitătile miniere, semnată si stampilată
pentru conformitate, memoriu cuprinzând prezentarea activitătilor miniere
executate de aceasta sau în curs de executare, precum si actul juridic prin
care s-a convenit obligatia fermă de executare a activitătilor miniere, dacă
acestea îi vor fi concesionate, în cazul ofertantilor fără capacitate tehnică
proprie;
B. în cazul
persoanelor juridice străine, plicul exterior va cuprinde documentele si
informatiile prevăzute la lit. A.a), b), e), f) si i), precum si următoarele:
a) scrisoarea de
bonitate, fără prezentarea indicatorilor prevăzuti la art. 59 alin. (1) din
Normele pentru aplicarea Legii minelor nr.
85/2003;
b) raportul anual
auditat;
II. plic interior
care, atât în cazul persoanelor juridice române, cât si străine, contine oferta
propriu-zisă, respectiv:
a) programul de
explorare propus;
b) proiectul de
refacere a mediului.
Programul de
explorare propus si proiectul de refacere a mediului vor cuprinde inclusiv
volumele fizice de lucrări, defalcate pe ani contractuali, si valorile
estimative corespunzătoare acestora.
Art. 5. - (1) În
vederea formulării ofertelor, Agentia Natională pentru Resurse Minerale pune la
dispozitie persoanelor juridice interesate date si informatii geologice.
(2) Accesul la
datele si informatiile geologice se face, conform art. 11 din Normele pentru
aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, în baza solicitării scrise, cu respectarea
conditiilor impuse de legislatia privind informatiile clasificate, a acordului
de confidentialitate si în conditiile achitării de către solicitant a tarifelor
pentru consultarea si utilizarea de date si informatii din fondul geologic
national referitoare la resurse minerale, cu exceptia petrolului, aprobate prin
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr.
143/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din
19 septembrie 2002.
Art. 6. - Ofertele
vor fi deschise la sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale la ora
10,00 a celei de-a 3-a zile lucrătoare
de la data împlinirii termenului prevăzut la art. 3.
Art. 7. - (1)
Organizarea si desfăsurarea concursului public de ofertă pentru concesionarea
de activităti de explorare se desfăsoară în conformitate cu prevederile
Hotărârii Guvernului nr.
1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr.
85/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 din
4 noiembrie 2003.
(2) Relatii
suplimentare pot fi obtinute la sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale
sau la telefon: 212.54.45, 212.54.46, 212.54.47, interior 115.
Art. 8. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră
în vigoare în termen de 5 zile de la data publicării.
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 4 mai 2004.
Nr. 85.
ANEXĂ*)
LISTA
perimetrelor
scoase la concurs public de oferte Runda nr. 38/2004 pentru concesionarea
activitătilor miniere de explorare
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea Listei cu gradatori autorizati
Având în vedere
prevederile art. 6 alin. (3) si ale art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
1.336/2002 privind instituirea Sistemului national de gradare a semintelor
de consum,
văzând Lista cu
gradatori autorizati propusi de către Comisia Natională de Gradare a Semintelor
de Consum,
văzând Referatul de aprobare nr. 92.748 din 20 aprilie 2004 al Directiei generale de reglementare si implementare,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Lista cu gradatori autorizati, în număr de 45, prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se
aprobă emiterea licentei de gradator autorizat persoanelor propuse în lista
mentionată la art. 1.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 3 mai 2004.
Nr. 288.
ANEXĂ
Nr. crt. |
Numele |
Prenumele |
1. |
Petreus |
Gheorghe |
2. |
Pup |
Traian |
3. |
Stamate |
Mihaiu |
4. |
Dogaru |
Maria |
5. |
Gheondea |
Mariana |
6. |
Gîlmeanu |
Nurdan |
7. |
Minculescu |
Cătălina-Georgeta |
8. |
Mocănescu |
Ioana-Ilenuta |
9. |
Tutealcă |
Maria |
10. |
Enache |
Stefan |
11. |
Chiot |
Stefana |
12. |
Giurcă |
Eugen |
13. |
Droangă |
Dantes-George |
14. |
Neagoe |
Adriana |
15. |
Pică |
Maria |
16. |
Vizitiu |
Argentina |
17. |
Dumitru |
Maria |
18. |
Mitrea |
Jenica |
19. |
Radu |
Constantin |
20. |
Codrea |
Maria |
21. |
Descultu |
Elena-Costina |
22. |
Dragomir |
Vasile Ilie |
23. |
Maios |
Maria |
24. |
Husar |
Antonela |
25. |
Feraru |
Stefănită |
26. |
Tănăsescu |
Eugen Dorin |
27. |
Buda |
Marius-Simion |
28. |
Cosma |
Mariana |
29. |
Ozdinc |
Halil |
30. |
Ozdinc |
Laura-Elena |
31. |
Serban |
Gheorghe-Iulian |
32. |
Brutaru |
Marian |
33. |
Otelaru |
Paul |
34. |
Sida |
Floare |
35. |
Cordos |
Niculina |
36. |
Pătrăscoiu |
Renata
Camelia |
37. |
Bucatos |
Reghina
Blanca |
38. |
Parai |
Marian
Claudiu |
39. |
Gabor |
Liviu |
40. |
Vaida |
Gheorghe |
41. |
Trif |
Adrian |
42. |
Farago |
Angella
Csilla |
43. |
Moises |
Daniela Ana |
44. |
Ardelean |
Ecaterina |
45. |
Fackelman |
Ghizella |