MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 266 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 25 martie 2004
SUMAR
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
11.
- Ordonantă de urgentă privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în
cadrul administratiei publice centrale
384.
- Hotărâre privind recunoasterea Fundatiei “PRO PIANO ROMÂNIA” ca fiind de
utilitate publică
390.
- Hotărâre privind finantarea proiectului “Remember: primele medalii
olimpice ale atletismului românesc, Roma 1960” din fondurile pentru promovarea
imaginii externe a României
399.
- Hotărâre privind suplimentarea bugetului Secretariatului General al
Guvernului din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pe anul
2004, pentru Agentia Natională pentru Sport
401.
- Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, pentru judetul
Suceava
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administratiei publice centrale
Având în vedere
Hotărârea Parlamentului nr.
5/2004 pentru aprobarea modificării structurii si componentei Guvernului,
în vederea stabilirii
măsurilor care să permită desfăsurarea, în cel mai scurt timp, în noul cadru
organizatoric, a activitătii ministerelor, organelor de specialitate ale
administratiei publice centrale, institutiilor publice si structurilor din
cadrul administratiei publice centrale, elemente care vizează interesul public
si constituie situatii de urgentă si extraordinare,
în temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 1. - (1) În
cadrul aparatului de lucru al Guvernului functionează:
a) Cancelaria
Primului-Ministru;
b) Secretariatul
General al Guvernului;
c) Departamentul
pentru Relatia cu Parlamentul, condus de ministrul delegat pentru relatia cu
Parlamentul, structură cu personalitate juridică, finantat prin bugetul
Secretariatului General al Guvernului; ministrul delegat pentru relatia cu
Parlamentul are calitatea de ordonator tertiar de credite;
d) Departamentul
pentru Relatii Interetnice, structură fără personalitate juridică, în
subordinea primului-ministru si în coordonarea ministrului pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului; Departamentul pentru Relatii Interetnice
preia Oficiul pentru problemele romilor din cadrul Secretariatului General al
Guvernului, inclusiv Unitatea de implementare a Programului PHARE nr.
RO/2002/000-586.01.02 “Sprijin pentru strategia natională de îmbunătătire a
situatiei romilor”;
e) Aparatul de
lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitătilor din domeniile
apărării nationale, integrării europene si justitiei, structură fără
personalitate juridică.
(2) Organizarea si
functionarea Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin decizie a
primului-ministru.
(3) Organizarea si
functionarea aparatului de lucru al Guvernului si a structurilor prevăzute la
alin. (1) lit. b)-d) se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(4) Organizarea si
functionarea structurii prevăzute la alin. (1) lit. e) se stabilesc prin
decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului de stat pentru
coordonarea activitătilor din domeniile apărării nationale, integrării europene
si justitiei.
Art. 2. - (1)
Cancelaria Primului-Ministru preia:
a) Corpul de
Control al Guvernului, institutie publică în coordonarea primului-ministru si
în subordinea Autoritătii Nationale de Control, cu personalitate juridică, care
se desfiintează;
b) Departamentul
pentru Analiză Institutională si Socială, structură în aparatul de lucru al
Guvernului, fără personalitate juridică;
c) Departamentul
Purtătorului de Cuvânt al Guvernului si Relatii cu Presa, structură în aparatul
de lucru al Guvernului, fără personalitate juridică;
d) Departamentul
pentru Românii de Pretutindeni, structură în aparatul de lucru al Guvernului,
fără personalitate juridică;
e) Oficiul pentru
gestionarea relatiilor cu Republica Moldova, structură fără personalitate
juridică în cadrul Secretariatului General al Guvernului;
f) Unitatea de
management a proiectului pentru implementarea si monitorizarea programului ce
se va conveni cu Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD)
în cadrul viitorului împrumut de ajustare programatică (PAL) - UMP-PAL,
înfiintată prin Hotărârea Guvernului nr.
856/2003 pentru înfiintarea Unitătii de management a proiectului privind
reforma administratiei publice;
g) Biroul relatii
cu publicul din cadrul Agentiei pentru Strategii Guvernamentale;
h) corpul de
consilieri ai primului-ministru, compartimentul pentru monitorizarea marilor
programe de interes national cuprinse în Programul de guvernare, aparatul
tehnic al corpului de consilieri, cabinetul primului-ministru, cancelaria
primului-ministru, compartimentul documente secrete si compartimentul care
asigură protocolul primului-ministru - din cadrul fostului aparat de lucru al
primului-ministru.
(2) Aparatul de
lucru al ministrului delegat pentru controlul implementării programelor cu
finantare internatională si urmărirea aplicării acquisului comunitar face parte
din structura Cancelariei Primului-Ministru.
(3) Atributiile
principale ale aparatului de lucru al ministrului delegat pentru controlul
implementării programelor cu finantare internatională si urmărirea aplicării
acquisului comunitar constau în:
a) verificarea
sesizărilor cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor
titlului IV al cărtii I din Legea nr.
161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările ulterioare;
b) asigurarea
coordonării luptei antifraudă si de protejare efectivă si echivalentă a
intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, în calitate de punct
unic de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF);
c) exercitarea
controlului asupra activitătii autoritătilor si institutiilor publice centrale
si locale, dispus de primul-ministru;
d) verificarea
sesizărilor primite de primul-ministru;
e) îndeplinirea
oricăror alte atributii stabilite prin acte normative sau prin decizii ale
primului-ministru.
(4) Începând cu
data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, Autoritatea
Natională de Control va asigura si coordonarea activitătii corpurilor de
control din cadrul ministerelor si autoritătilor publice centrale si va efectua
si controlul administrativ intern privind verificarea respectării prevederilor
legale în ministere, institutii publice centrale si locale si la alte organe de
specialitate.
(5) Compartimentul
specializat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru asigură gestionarea si
întretinerea sistemului informatic al institutiilor si structurilor care
functionează în sediul Guvernului, precum si al altor institutii si structuri
din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, reactualizând permanent evidenta
echipamentelor, a software-ului si a serviciilor din sistemul informatic.
(6) În structura
Cancelariei Primului-Ministru se organizează Secretariatul Permanent pentru
Afaceri Europene care oferă asistentă tehnică Comitetului Executiv pentru
Integrare Europeană, constituit prin Hotărârea Guvernului nr.
1.508/2002 privind constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare
Europeană.
(7) Cancelaria
Primului-Ministru asigură secretariatul tehnic al Comisiei anti-sărăcie si
promovare a incluziunii sociale - CASPIS, constituită prin Hotărârea Guvernului
nr.
705/2002 privind constituirea, organizarea si functionarea Comisiei
anti-sărăcie si promovare a incluziunii sociale - CASPIS.
(8) Centrul
“Eudoxiu Hurmuzachi” pentru românii de pretutindeni, înfiintat prin Legea nr. 150/1998 privind
acordarea de sprijin comunitătilor românesti de pretutindeni ca institutie
publică cu personalitate juridică, precum si Redactia Publicatiilor pentru Străinătate,
finantată din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat,
trec în subordinea Cancelariei Primului-Ministru.
(9) În exercitarea
atributiilor care îi revin seful Cancelariei Primului-Ministru emite ordine si
instructiuni, în conditiile legii.
(10) Personalul
preluat de Cancelaria Primului-Ministru potrivit prevederilor prezentei
ordonante de urgentă îsi păstrează statutul profesional detinut la data
preluării.
Art. 3. - (1)
Primul-ministru coordonează în mod direct:
a) Autoritatea
Natională de Reglementare în Domeniul Energiei, institutie publică cu
personalitate juridică, finantată integral din venituri proprii;
b) Autoritatea
Natională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, institutie publică cu
personalitate juridică, finantată integral din venituri proprii;
c) Oficiul de Stat
pentru Inventii si Mărci, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, din subordinea Guvernului, finantat
integral din venituri proprii;
d) Agentia Natională
pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
e) Administratia
Natională a Rezervelor de Stat, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
f) Oficiul Central
de Stat pentru Probleme Speciale, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
g) Oficiul
Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, institutie publică cu
personalitate juridică în subordinea Guvernului.
(2)
Primul-ministru coordonează, prin Cancelaria Primului-Ministru:
a) Autoritatea
Natională de Reglementare în Comunicatii, institutie publică cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului, finantată integral din venituri proprii;
b) Autoritatea
Natională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală,
institutie publică de interes national, cu personalitate juridică, finantată
integral din venituri proprii;
c) Comisia
Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare, institutie publică de
interes national, cu personalitate juridică, finantată integral din venituri
proprii;
d) Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, institutie de
interes public, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finantată
integral din venituri proprii;
e) Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Bancare, institutie de specialitate a
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului;
f) Agentia
Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, finantată din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat,
prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
g) Oficiul
National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, finantat de la bugetul de stat; presedintele oficiului are
calitatea de ordonator principal de credite;
h) Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului;
i) Agentia Română
pentru Investitii Străine, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
j) Agentia
Natională pentru Sport, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
k) Agentia
Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului;
l) Agentia
Nucleară, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu
personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
m) Autoritatea
Natională pentru Tineret, care se înfiintează ca organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, prin preluarea activitătii din domeniul tineretului de la
Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului.
(3) Activitătile
institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice
centrale, prevăzute la alin. (1) si (2), pot fi trecute, prin decizie a
primului-ministru, în coordonarea ministrilor de stat, a ministrilor sau
ministrilor delegati.
(4) Bugetele de
venituri si cheltuieli ale institutiilor publice si organelor de specialitate
ale administratiei publice centrale, prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) si alin.
(2) lit. a)-c), se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(5) Finantarea
organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, prevăzute la
alin. (2) lit. h)-m), se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul
Cancelariei Primului-Ministru.
(6) Organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale pentru Tineret se stabilesc prin hotărâre a
Guvernului.
(7) În termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, Guvernul
va aproba reorganizarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare,
prin comasarea, prin absorbtie, cu Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, în cadrul căreia se vor prelua
drepturile, obligatiile si atributiile Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, stabilite prin acte normative si
acorduri internationale.
Art. 4. - (1)
Ministrul de stat pentru coordonarea activitătilor din domeniile apărării
nationale, integrării europene si justitiei este ajutat în activitatea sa de 3
consilieri de stat.
(2) Ministrul de
stat, ministrul economiei si comertului, si ministrul de stat, ministrul
administratiei si internelor, sunt ajutati în activitatea lor, pe lângă
secretarii de stat, si de către un consilier de stat. Posturile de consilier de
stat sunt cuprinse în numărul total de posturi aprobat pentru Ministerul
Economiei si Comertului, respectiv pentru Ministerul Administratiei si
Internelor.
(3) Consilierii de
stat prevăzuti la alin. (1) si (2) sunt numiti si revocati în si din functie
prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrilor de stat.
Art. 5. - (1)
Secretariatul General al Guvernului preia în structură compartimentul cu
probleme speciale din cadrul fostului aparat de lucru al primului-ministru.
(2) Secretariatul
General al Guvernului asigură, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, cu
exceptia Cancelariei Primului-Ministru, organizarea sistemului pentru protectia
informatiilor clasificate, în conformitate cu prevederile Legii nr.
182/2002 privind protectia informatiilor clasificate.
(3) Ministrul
pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului coordonează:
a) Agentia pentru
Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
b) Comisia
Natională de Prognoză, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
c) Institutul
National de Statistică, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.
(4) Finantarea
activitătii organelor de specialitate ale administratiei publice centrale,
prevăzute la alin. (3), se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul
Secretariatului General al Guvernului.
(5) Ministrul
pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului are calitatea de
ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu
exceptia Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 6. - (1) Se
înfiintează Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale si
Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor prin reorganizarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului.
(2) Ministerul
Mediului si Gospodăririi Apelor coordonează din punct de vedere metodologic
activitatea Gărzii Nationale de Mediu, institutie publică aflată în subordinea
Autoritătii Nationale de Control.
(3) Posturile si
functiile publice necesare înfiintării Ministerului Mediului si Gospodăririi
Apelor se stabilesc pe bază de protocol între Ministerul Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale si Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor,
după completarea cadrului organizatoric al Ministerului Agriculturii, Pădurilor
si Dezvoltării Rurale, conform Hotărârii Guvernului nr.
209/2004 privind redistribuirea de posturi si fonduri aferente în vederea
întăririi structurilor cu atributii în procesul aderării la Uniunea Europeană
din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului.
Art. 7. - Se
înfiintează Ministerul Educatiei si Cercetării prin reorganizarea Ministerului
Educatiei, Cercetării si Tineretului.
Art. 8. - (1)
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului îsi realizează
atributiile în domeniul turismului prin Autoritatea Natională pentru Turism,
care se înfiintează ca organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea ministerului.
(2) Conducerea
Autoritătii Nationale pentru Turism este asigurată de un presedinte cu rang de
secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
(3) Organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale pentru Turism se stabilesc prin hotărâre a
Guvernului.
Art. 9. - (1)
Ministrul delegat pentru coordonarea autoritătilor de control asigură
coordonarea Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului.
(2) Oficiul Român
pentru Drepturile de Autor este finantat de la bugetul de stat prin bugetul
Autoritătii Nationale de Control.
Art. 10. - Ca
urmare a desemnării Ministerului Finantelor Publice ca autoritate de management
pentru Cadrul de sprijin comunitar si ca autoritate de management pentru Fondul
de coeziune, personalul si posturile preluate de Ministerul Finantelor Publice
de la Ministerul Integrării Europene îsi păstrează functiile publice specifice
si salarizarea aferentă acestora, prevăzute de Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
291/2000 privind organizarea si functionarea unor ministere, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
308/2001, cu modificările ulterioare, până la intrarea în vigoare a legii
privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici.
Art. 11. -
Evaluarea cosului minim de consum se realizează sub coordonarea Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
Art. 12. - (1) Reglementarea
aspectelor determinate de aplicarea măsurilor de reorganizare prevăzute de
prezenta ordonantă de urgentă se face prin acte normative adoptate de Guvern,
la propunerea ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale
administratiei publice implicate.
(2) Ministerele,
celelalte autorităti ale administratiei publice si institutiile publice
nou-înfiintate sau care preiau activităti de la alte institutii publice ori
structuri vor prelua, pe bază de protocol, toate drepturile si obligatiile institutiei,
structurii sau activitătii preluate, inclusiv bunurile mobile si imobile aflate
în administrarea sau, după caz, în proprietatea acestora.
Art. 13. - (1) Se
autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările în
structura bugetului de stat pe anul 2004, corespunzător prevederilor prezentei
ordonante de urgentă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe
baza protocoalelor de predare-primire.
(2) Protocoalele
de predare-primire se încheie în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă si cuprind prevederile bugetare,
executia bugetară până la data preluării, structurile de personal preluate,
precum si celelalte drepturi si obligatii prevăzute la art. 12.
(3) Până la
introducerea modificărilor prevăzute la alin. (1) în bugetul de stat si în
bugetele ordonatorilor principali de credite, finantarea acestora se va asigura
din bugetele ordonatorilor principali de credite existenti înainte de
modificarea structurii si componentei Guvernului, potrivit Hotărârii
Parlamentului nr.
5/2004 pentru aprobarea modificării structurii si componentei Guvernului,
si, respectiv, înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
(4) Deschiderea
creditelor bugetare se efectuează din bugetele ordonatorilor principali de
credite existenti înainte de modificarea structurii si componentei Guvernului,
potrivit Hotărârii Parlamentului nr.
5/2004, si, respectiv, înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonante
de urgentă si se aprobă de ordonatorii principali de credite ai institutiilor
publice înfiintate sau rezultate în urma reorganizării, în conditiile prezentei
ordonante de urgentă.
(5) Personalul
institutiilor care se reorganizează sau îsi schimbă raporturile de subordonare
conform prezentei ordonante de urgentă îsi mentine, până la data intrării în
vigoare a noii legi a salarizării personalului din institutiile publice,
nivelul salarizării prevăzut prin actele normative în vigoare.
(6) Efectuarea
modificărilor în executia bugetului de stat, în conditiile prezentei ordonante
de urgentă, se va face de către ordonatorii principali de credite, pe baza
precizărilor Ministerului Finantelor Publice.
Art. 14. - (1)
Numărul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului, cu exceptia
Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul, finantate potrivit legii, se
suplimentează cu 97 de posturi, peste cele preluate ca urmare a măsurilor de
reorganizare prevăzute de prezenta ordonantă de urgentă.
(2) Finantarea
celor 97 de posturi prevăzute la alin. (1) se asigură din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004,
prin suplimentarea în mod corespunzător a bugetelor Cancelariei
Primului-Ministru si Secretariatului General al Guvernului.
(3) În termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă,
ministrii de stat coordonatori vor propune Guvernului măsuri de reorganizare a
autoritătilor si institutiilor publice din subordinea Guvernului sau
ministerelor, după caz. Măsurile de reorganizare vor viza reducerea numărului
de posturi si a fondurilor aferente, astfel încât să se asigure cel putin
acoperirea suplimentărilor prevăzute la alin. (1) si (2).
Art. 15. - În
cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele denumiri se înlocuiesc, în
mod corespunzător prevederilor prezentei ordonante de urgentă, după cum
urmează:
a) Ministerul
Educatiei, Cercetării si Tineretului cu Autoritatea Natională pentru
Tineret, în cazul prevederilor care reglementează activitatea de tineret,
si cu Ministerul Educatiei si Cercetării, în cazul celorlalte prevederi;
b) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului cu Ministerul Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale si, respectiv, cu Ministerul Mediului si
Gospodăririi Apelor.
Art. 16. - Actele
normative în care sunt prevăzute ministerele, organele de specialitate ale
administratiei publice centrale si institutiile publice, care se desfiintează,
se reorganizează ori îsi schimbă raporturile de subordonare sau de coordonare,
după caz, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgentă, se modifică în
mod corespunzător.
Art. 17. -
Ordonanta Guvernului nr.
32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia
publică centrală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42
din 30 ianuarie 1998, aprobată cu modificări prin Legea nr.
760/2001, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 1
va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - (1) În
sensul prezentei ordonante, prin demnitar din administratia publică
centrală, denumit în continuare demnitar, se întelege:
primul-ministru, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, seful
Cancelariei Primului-Ministru, secretarul de stat din cadrul ministerelor,
conducătorul organelor de specialitate ale administratiei publice centrale în
subordinea Guvernului, precum si prefectul ca reprezentant al Guvernului.
(2) Secretarii de
stat din ministere nu beneficiază de prevederile referitoare la organizarea
cabinetului demnitarului.”
2. Anexa nr. 1
“Numărul maxim de posturi din cabinetul demnitarului, pe functii si niveluri de
demnitari” va avea următorul cuprins:
“Nr. crt. |
Demnitar |
Functii în
cabinetul demnitarului |
||||
Director de
cabinet |
Asistent de
cabinet |
Consilier
personal |
Secretar
personal |
Curier
personal |
||
1. |
Prim ministru |
1 |
3 |
14 |
3 |
2 |
2. |
Ministru de stat |
1 |
3 |
11 |
2 |
2 |
3. |
Ministru, ministru delegat, seful
Cancelariei Primului-Ministru |
1 |
3 |
8 |
2 |
2 |
4. |
Conducător de organ de specialitate al
administratiei publice centrale în subordinea Guvernului |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5. |
Prefect |
1 |
2 |
2 |
1 |
1” |
Art. 18. -
Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
247/2002, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
1. Alineatul
(3) al articolului 1 va avea următorul cuprins:
“(3) Cheltuielile
de natura celor care fac obiectul prezentei ordonante, cuprinse în bugetele
Administratiei Prezidentiale, Parlamentului, Cancelariei Primului-Ministru,
Secretariatului General al Guvernului si institutiilor din domeniul apărării
tării, ordinii publice si sigurantei nationale, se stabilesc prin normative
proprii.”
2. În tot
cuprinsul ordonantei, cuvintele: “ministru” si “ministri” se înlocuiesc cu
sintagmele: “ministru de stat”, “ministru”, “ministru delegat” si, respectiv,
“ministri de stat”, “ministri”, “ministri delegati”.
Art. 19. - (1)
Anexa nr. VII/2b la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
191/2002 privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2003
personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 24/2000
privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul
contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor
nr. II si III la Legea nr.
154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul
bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate
publică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 24
decembrie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
220/2003, cu modificările ulterioare, se completează cu o nouă pozitie,
pozitia nr. 11, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Indemnizatia |
Functia
(lei) |
“11. |
Ministru de stat |
41.999.000” |
(2) Indemnizatiei
stabilite pentru ministrul de stat conform alin. (1) i se aplică reglementările
incidente cuprinse în Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
123/2003 privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului din
sectorul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 919
din 22 decembrie 2003.
Art. 20. -
Alineatul (4) al articolului 25 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din
2 aprilie 2001, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va
avea următorul cuprins:
“(4) Dezbaterile
din sedintele Guvernului si modul de adoptare a actelor acestuia, precum si a
oricăror alte măsuri stabilite se înregistrează pe bandă magnetică si se
consemnează, în scris, în stenograma sedintei, certificată de seful Cancelariei
Primului-Ministru si păstrată, conform legii, în cadrul Cancelariei
Primului-Ministru.”
Art. 21. -
Prevederile prezentei ordonante de urgentă se completează în mod corespunzător
cu dispozitiile Legii nr.
90/2001, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 22. -
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 142/2000
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD pentru
implementarea tehnică si financiară a Instrumentului special de preaderare
pentru agricultură si dezvoltare rurală, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 471 din 28 septembrie 2000, aprobată cu modificări prin
Legea nr.
309/2001, cu modificările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La articolul
1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
“(3) Agentia
SAPARD are în structură 8 birouri regionale de implementare a Programului
SAPARD, amplasate potrivit regiunilor de dezvoltare constituite în temeiul
Legii nr. 151/1998 privind
dezvoltarea regională în România, cu modificările ulterioare, astfel:
a) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 1 Nord-Est, pentru Regiunea 1
Nord-Est, pentru teritoriile judetelor Bacău, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si
Vaslui;
b) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 2 Sud-Est, pentru Regiunea 2
Sud-Est, pentru teritoriile judetelor Brăila, Buzău, Constanta, Galati, Tulcea
si Vrancea;
c) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 3 Sud-Muntenia, pentru Regiunea 3
Sud-Muntenia, pentru teritoriile judetelor Arges, Călărasi, Dâmbovita, Giurgiu,
Ialomita, Prahova si Teleorman;
d) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 4 Sud-Vest-Oltenia, pentru
Regiunea 4 Sud-Vest-Oltenia, pentru teritoriile judetelor Gorj, Dolj,
Mehedinti, Olt si Vâlcea;
e) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 5 Vest România, pentru Regiunea 5
Vest România, pentru teritoriile judetelor Arad, Caras-Severin, Hunedoara si
Timis;
f) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 6 Nord-Vest, pentru Regiunea 6
Nord-Vest, pentru teritoriile judetelor Bihor, Bistrita-Năsăud, Cluj,
Maramures, Sălaj si Satu Mare;
g) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 7 Centru, pentru Regiunea 7 Centru,
pentru teritoriile judetelor Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu;
h) Biroul regional
de implementare a Programului SAPARD Regiunea 8 Bucuresti-Ilfov, pentru
Regiunea 8 Bucuresti-Ilfov, pentru teritoriile municipiului Bucuresti si
judetului Ilfov.”
2. La articolul
1, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
“(4) Conducătorii
birourilor regionale de implementare a Programului SAPARD se subordonează
directorului general al Agentiei SAPARD si sunt asimilati cu functia de
director, iar sefii de compartimente cu functia de sef serviciu.”
3. La articolul
2, alineatele (4) si (5) se abrogă.
4. La articolul
3, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul
cuprins:
“(5) Agentia SAPARD
va prelua de la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului 50 de
posturi împreună cu personalul aferent. Personalul se va prelua fără examen sau
concurs si va beneficia de aceleasi dreptrui salariale ca si personalul angajat
în cadrul Agentiei SAPARD.”
5. La articolul
5, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
“(2) Cele 8
birouri regionale de implementare a Programului SAPARD utilizează câte un
autoturism pentru transport de persoane si câte trei autoturisme pentru
activităti specifice.”
6. Articolul 8
va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1)
Agentia SAPARD va elabora manualele de proceduri si instructiuni de lucru care
se vor aplica după conferirea managementului asistentei de către Comisia
Europeană.
(2) În vederea
îndeplinirii atributiilor de verificare, evaluare si control al proiectelor,
atât înainte, cât si după aprobarea plătii acestora, Agentia SAPARD are dreptul
să solicite informatii de la ministere si autorităti ale administratiei publice
centrale, de la autoritătile administratiei publice locale si de la alte
institutii publice.”
Art. 23. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, se abrogă:
a) art. 2 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 217/2000
privind aprobarea cosului minim de consum lunar, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 606 din 25 noiembrie 2000, aprobată prin Legea nr.
554/2001;
b) art. 1, art. 2
si art. 16 alin. (8) lit. c) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii publice, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 464 din 29 iunie 2003, cu modificările ulterioare;
c) art. 4 din
Hotărârea Guvernului nr.
1.508/2002 privind constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare
Europeană, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 4 din 8
ianuarie 2003.
Art. 24. - Orice
alte dispozitii contrare prezentei ordonante de urgentă se modifică în mod
corespunzător sau se abrogă, după caz.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Seful
Cancelariei Primului-Ministru,
Alin
Teodorescu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul finantelor
publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 11.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind recunoasterea Fundatiei “PRO PIANO
ROMÂNIA” ca fiind de utilitate publică
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 39 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000
cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
recunoaste Fundatia “PRO PIANO ROMÂNIA”, persoană juridică de drept privat,
fără scop patrimonial, cu sediul în municipiul Bucuresti, aleea Pădurea
Craiului nr. 1, bl. H3, sc. 1, et. 2, ap. 11, sectorul 3, ca fiind de utilitate
publică.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 384.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind finantarea proiectului “Remember:
primele medalii olimpice ale atletismului românesc, Roma 1960” din fondurile
pentru promovarea imaginii externe a României
Având în vedere
prevederile art. III alin. (11) lit. i) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
364/2002, cu modificările ulterioare,
în temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă finantarea proiectului “Remember: primele medalii olimpice ale
atletismului românesc, Roma 1960”.
Art. 2. - (1)
Finantarea proiectului prevăzut la art. 1, aprobat prin Hotărârea Consiliului
interministerial pentru imagine externă nr. 9 din 18 martie 2004, se asigură,
în limita sumei de 480 milioane lei, din bugetul Secretariatului General al
Guvernului pe anul 2004, de la capitolul 72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13
“Programe de informare si prezentare a imaginii României”, titlul
“Transferuri”, prin Agentia Natională pentru Sport.
(2) Finantarea se
face pe bază de contract de finantare încheiat între Agentia Natională pentru
Sport si Fundatia “Atletismul Românesc”, cu plata în avans de până la 30%.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 390.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind suplimentarea bugetului Secretariatului
General al Guvernului din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului
pe anul 2004, pentru Agentia Natională pentru Sport
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
25 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă suplimentarea bugetului Secretariatului General al Guvernului din Fondul
de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2004, la capitolul 59.01
“Cultură, religie si actiuni privind activitatea sportivă si de tineret”, titlul
“Transferuri”, cu suma de 5.525.000 mii lei, pentru Agentia Natională pentru
Sport.
(2) Utilizarea
sumei prevăzute la alin. 1 se face pentru acoperirea cheltuielilor privind
organizarea festivitătilor de aniversare a 90 de ani de activitate a Comitetului
Olimpic Român, conform bugetului estimat pentru derularea acestei actiuni si
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Se
autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetului Secretariatului General al Guvernului pe anul 2004.
Art. 3. - Cu
sumele rămase neutilizate se reîntregeste Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, până la data de 30 iunie 2004.
Art. 4. -
Secretariatul General al Guvernului si alte organe abilitate de lege vor
controla modul de utilizare a sumei alocate potrivit prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 399.
ANEXĂ
FINANTAREA
cheltuielilor
privind organizarea festivitătilor de aniversare a 90 de ani de la înfiintarea
Comitetului Olimpic Român
- mii lei -
1. Cheltuieli de cazare |
360.000 |
- Hotel Athénée Palace-Hilton, invitati
străini |
330.000 |
- Complex Olimpic Sydney 2000, invitati
români |
30.000 |
2. Program artistic |
810.000 |
- Filarmonica “George Enescu” |
692.500 |
3. Închiriere de locatii |
|
- Filarmonica “George Enescu” - Sala Mare
de Concerte si Foaierul Ateneului Român |
202.500 |
- Muzeul National de Artă - Sala Tronului |
405.000 |
- Hotel Athénée Palace-Hilton - Sala
“Regina Maria” pentru două conferinte de presă, 200 de persoane |
85.000 |
4. Materiale promotionale |
935.500 |
- Leonte & Co., medalie aniversară +
cutie - 1.000 buc., insignă aniversară + săculet - 250 buc. |
895.000 |
- Regia Autonomă “Monetăria Statului”,
ordin olimpic + cutie - 2 buc. |
40.500 |
5. Tipărituri |
1.045.200 |
- Regia Autonomă “Monitorul Oficial”, album
aniversar “România Olimpică ‘90” |
708.700 |
- Bv McCann-Erickson, afis aniversar,
invitatii, mape etc. |
324.000 |
- Societatea Comercială “ROMFILATELIA”,
etui colită timbre - 1.000 buc. |
12.500 |
6. Servicii de reprezentare si protocol |
1.571.400 |
- Bv McCann-Erickson, agentie de servicii
media 648.000 |
|
- Casa Auto - S.R.L. si ROMCAR - închiriere
de autoturisme si transport |
405.000 |
- Hotel Athénée Palace-Hilton - cocktail
pentru două conferinte de presă, 200 de persoane |
72.900 |
- Societatea Comercială “Parc Hotels” -
S.A., dineu de gală, 200 de persoane |
405.000 |
- Societatea Comercială Casa “Doina”, prânz
oficial, 50 de persoane |
40.500 |
7. Servicii masă |
70.500 |
- Hotel Athénée Palace-Hilton, invitati
străini |
40.500 |
- Complex Olimpic Sydney 2000, invitati
români |
30.000 |
8. Cheltuieli neprevăzute |
40.500 |
TOTAL GENERAL: |
5.525.600 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004,
pentru judetul Suceava
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 30 alin. (3) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
25 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru bugetele locale
pe anul 2004, cu suma de 1.000.000 mii lei, pentru judetul Suceava, din Fondul
de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe
anul 2004 si alocarea acesteia Consiliului Local al Orasului Siret, judetul
Suceava, pentru continuarea lucrărilor de amenajare a unui dig de protectie,
precum si de regularizare a celor două pâraie care se revarsă în râul Siret.
Art. 2. -
Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către ordonatorul principal de
credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. - Se
autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
Ministerul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 401.