MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 273 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 29 martie 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 116 din 11 martie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a prevederilor art. II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22/2003 pentru
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003
privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
407.
- Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
749/2003 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Relatii
Interetnice
413.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Turism
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
31.
- Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “HIDROSIB” - S.A. Sibiu
149.
- Ordin al directorului general al Oficiului Registrului National al
Informatiilor Secrete de Stat pentru aprobarea Procedurilor operationale
standard pentru protectia materialelor criptografice NATO
231/181.
- Ordin al ministrului sănătătii si al ministrului agriculturii, pădurilor,
apelor si mediului privind modificarea si completarea Ordinului ministrului
sănătătii si familiei si al ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor
nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate în alimente
si sursele materiale pentru producerea lor
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 11
martie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22/2003 pentru
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Aurelia Popa -
procuror
Claudia Miu -
prim-magistrat asistent
Pe rol se află
dezbaterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, exceptie ridicată de Asociatia
“Unirea” în Dosarul nr. 10.456/2003 al Tribunalului Prahova.
La apelul nominal
se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare este legal
îndeplinită.
Cauza fiind în
stare de judecată, reprezentantul Ministerului Public, în temeiul art. 23 alin.
(1) si (6) din Legea nr. 47/1992,
republicată, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate,
ca fiind inadmisibilă, arătând că Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003 a fost abrogată după sesizarea Curtii cu exceptia de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 17 noiembrie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 10.456/2003, Tribunalul
Prahova a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea
procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti
nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de
stat.
Exceptia a fost
ridicată de Asociatia “Unirea”, cu sediul ales în Bucuresti, într-o cauză având
ca obiect contestatia formulată de aceasta împotriva deciziei Societătii
Comerciale “Mefin” - S.A. din Sinaia de a nu acorda, în temeiul ordonantei
criticate, plăti compensatorii salariatilor disponibilizati.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că prevederile de lege criticate sunt contrare dispozitiilor
art. 16, 20 si 44 din Constitutie, republicată, precum si celor ale art. 26 din
Pactul international cu privire la drepturile civile si politice. Astfel, în
legătură cu încălcarea prevederilor constitutionale ale art. 16, referitoare la
egalitatea în drepturi a cetătenilor, si ale art. 26 din pact, se arată că art.
II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003, care exceptează de la obligatia acordării plătilor compensatorii,
cuvenite în temeiul contractelor colective de muncă, societătile comerciale ale
căror actiuni au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare semnate de
Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, în
perioada cuprinsă între 5 martie - 11 aprilie 2003, creează “două categorii de
salariati: unii care primesc plăti compensatorii si altii care nu primesc
aceste plăti”. Încălcarea art. 44 din Constitutie, republicată, care ocroteste
si garantează proprietatea privată, constă, în opinia autorului exceptiei, “în
lipsa posibilitătii de a beneficia de plătile compensatorii”.
Tribunalul
Prahova consideră că
dispozitiile art. II din ordonanta criticată sunt neconstitutionale, întrucât
încalcă prevederile art. 16 din Constitutie, potrivit cărora cetătenii sunt
egali în fata legii, fără privilegii si fără discriminări. Neacordarea plătilor
compensatorii salariatilor disponibilizati în conditiile textului citat
“constituie discriminare fată de salariatii disponibilizati din cadrul altor
societăti comerciale si care primesc plăti compensatorii”.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, în
conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr. 35/1997, cu
modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei
Avocatul Poporului.
În punctul său
de vedere Avocatul Poporului consideră
că exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. II din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
22/2003 a devenit inadmisibilă, întrucât textul de lege criticat a fost
abrogat.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului, precum si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea
de sesizare, punctul de vedere exprimat de Avocatul Poporului, raportul
judecătorului-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si ale art.
1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. II din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
22/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 11 aprilie 2003. Aceste dispozitii criticate
au următorul cuprins: “Prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
8/2003 nu se aplică
societătilor comerciale cu capital majoritar de stat ale căror actiuni au făcut
obiectul contractelor de vânzare-cumpărare semnate de Autoritatea pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului între data intrării în
vigoare a actului normativ sus-mentionat si data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă.”
În opinia
autorului exceptiei de neconstitutionalitate aceste prevederi contravin
dispozitiilor constitutionale ale art. 16, referitoare la “Egalitatea în
drepturi”, ale art. 44, privind “Dreptul de proprietate privată”, precum
si celor ale art. 26 din Pactul international cu privire la drepturile civile
si politice.
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate ridicată, se constată că, ulterior sesizării Curtii
Constitutionale, Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003 a fost respinsă prin Legea nr.
565 din 22 decembrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 932 din 23 decembrie 2003.
Asa fiind, Curtea
constată că, în conditiile în care textul de lege criticat pentru
neconstitutionalitate a iesit din vigoare, sunt incidente dispozitiile art. 23
alin. (1) din Legea nr. 47/1992
privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicată,
potrivit cărora “Curtea Constitutională decide asupra exceptiilor [...]
privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii
dintr-o lege sau dintr-o ordonantă în vigoare [...]”. În jurisprudenta
constantă a Curtii, concretizată, de exemplu, prin Decizia nr.
246 din 18 septembrie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 753 din 27 noiembrie 2001, si prin Decizia nr.
25 din 29 ianuarie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 137 din 21 februarie 2002, s-a statuat că această conditie de
admisibilitate, si anume ca dispozitia ce constituie obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate să fie în vigoare, trebuie îndeplinită la momentul
pronuntării deciziei Curtii.
În consecintă,
Curtea Constitutională, constatând că dispozitiile criticate din ordonantă nu
mai sunt în vigoare, urmează să respingă exceptia de neconstitutionalitate, ca
devenită inadmisibilă.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 16, 20, 44, al art. 146 lit. d) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 1, 2, al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge, ca
devenită inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea
procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti
nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de
stat, exceptie ridicată de Asociatia “Unirea” în Dosarul nr. 10.456/2003 al
Tribunalului Prahova.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 11 martie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Prim-magistrat
asistent,
Claudia
Miu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 749/2003 privind organizarea si functionarea Departamentului
pentru Relatii Interetnice
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 1 alin. (3) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale, precum si al art. 23 alin. (4) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr.
749/2003 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Relatii
Interetnice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din
7 iulie 2003, cu completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La alineatul
(1) al articolului 2, după litera n) se va introduce o nouă literă, litera o),
cu următorul cuprins:
“o) gestionează,
în conformitate cu Programul de guvernare, cu strategiile si programele
aprobate de Guvern, problematica comunitătii romilor.”
2. Alineatul
(1) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - (1) Departamentul pentru Relatii Interetnice este condus de un secretar de stat, ajutat de 3 subsecretari de stat, numiti prin decizie a primului-ministru.”
3. După
alineatul (1) al articolului 5 se introduc două noi alineate, alineatele (11) si (12), cu următorul cuprins:
“(11)
În structura Departamentului pentru Relatii Interetnice functionează Oficiul
pentru problemele romilor, care este coordonat de un subsecretar de stat.
(12)
În cadrul Oficiului pentru problemele romilor functionează Unitatea de
Implementare a Programului PHARE nr. RO/2002/000 - 586.01.02 - «Sprijin pentru
strategia natională de îmbunătătire a situatiei romilor».”
4. Anexa se
modifică si se înlocuieste cu anexa la prezenta hotărâre.
Art. II. - Începând cu data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, personalul din cadrul Oficiului pentru problemele romilor
si din cadrul Unitătii de Implementare a Programului PHARE nr. RO/2002/000 -
586.01.02 - “Sprijin pentru strategia natională de îmbunătătire a situatiei
romilor” trece de la Secretariatul General al Guvernului la Departamentul
pentru Relatii Interetnice.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Departamentul
pentru Relatii Interetnice,
Cristian
Jura,
secretar de
stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 407.
ANEXĂ
a
Departamentului pentru Relatii Interetnice
SUBSECRETAR DE STAT
SUBSECRETAR DE STAT SUBSECRETAR DE STAT
Serviciul relatii
cu societatea civilă si organisme internationale
Oficiul pentru
problemele romilor
Serviciul
asistentă programe
Compartiment
regional
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Turism
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 8 alin. (3) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1)
Autoritatea Natională pentru Turism este organul de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, aflat în subordinea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin care acesta
îsi realizează atributiile în domeniul turismului.
(2) Autoritatea
Natională pentru Turism este institutie publică, finantată de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
cu sediul în municipiul Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1.
Art. 2. -
Autoritatea Natională pentru Turism îsi desfăsoară activitatea în conformitate
cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 58/1998 privind
organizarea si desfăsurarea activitătii de turism în România, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
755/2001, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - (1)
Autoritatea Natională pentru Turism are următoarele atributii principale:
a) implementează
politicile de aplicare a strategiei nationale în domeniul turismului;
b) aplică
strategiile de dezvoltare a infrastructurilor de turism;
c) fundamentează
si elaborează necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniul său de
activitate;
d) organizează si
realizează activitatea de promovare turistică a României atât pe piata internă,
cât si pe pietele externe, prin activităti specifice reprezentantelor de
promovare turistică din tară si din străinătate, înfiintate cu aprobarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
e) organizează
congrese, colocvii, simpozioane si alte actiuni similare, în tară si în
străinătate, în domeniul turismului;
f) organizează
evidenta, atestarea si monitorizarea valorificării si protejării patrimoniului
turistic, conform legii;
g) realizează
politica de promovare si dezvoltare a turismului, pe baza programelor anuale de
marketing si promovare a turismului si a Programului de dezvoltare a produselor
turistice;
h) autorizează
agentii economici si personalul de specialitate din turism, respectiv
licentiază agentii de turism, clasifică structurile de primire turistice,
brevetează personalul de specialitate;
i) efectuează
controlul calitătii serviciilor din turism.
(2) Autoritatea
Natională pentru Turism îndeplineste orice alte atributii stabilite prin acte
normative pentru domeniul său de activitate.
(3) Autoritatea
Natională pentru Turism, corespunzător obiectului său de activitate, se
substituie Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului în toate
drepturile si obligatiile decurgând din raporturile juridice ale acestuia cu
tertii, inclusiv în litigiile aflate pe rol la instantele judecătoresti având
ca obiect solutionarea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a
contraventiilor.
Art. 4. -
Cheltuielile necesare pentru activitătile desfăsurate de Autoritatea Natională
pentru Turism se suportă integral de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Art. 5. - (1)
Autoritatea Natională pentru Turism elaborează programe anuale privind
promovarea turismului si dezvoltarea produselor turistice, care se aprobă
potrivit legii.
(2) În cadrul
programelor privind promovarea turismului si dezvoltarea produselor turistice
se pot finanta si cheltuielile de deplasare pentru reprezentantii mass-media.
(3) Programele
prevăzute la alin. (1) vor cuprinde obiective realizabile în colaborare cu
consiliile judetene si locale, precum si cu asociatii/fundatii recunoscute ca
fiind de utilitate publică în domeniul turismului, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare.
(4) Finantarea
programelor prevăzute la alin. (1) se face de la bugetul de stat, prin bugetul
Autoritătii Nationale pentru Turism, în limita sumelor aprobate prin legile
bugetare anuale.
(5) Autoritatea
Natională pentru Turism coordonează si urmăreste atât realizarea obiectivelor
din programele anuale, cât si justificarea sumelor primite de la bugetul de
stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Art. 6. -
Regulamentul de organizare si functionare si structura organizatorică a
Autoritătii Nationale pentru Turism se aprobă prin ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului.
Art. 7. - (1)
Numărul maxim de posturi pentru functionarea Autoritătii Nationale pentru
Turism este de 94, inclusiv demnitarul.
(2) În cadrul numărului
maxim de posturi aprobat, Autoritatea Natională pentru Turism poate organiza
reprezentante de promovare turistică cu sediul în tară si în străinătate, fără
personalitate juridică, a căror înfiintare si ale căror atributii sunt
stabilite prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului.
(3) Activitatea
reprezentantelor de promovare turistică se poate desfăsura în spatii închiriate
în conditiile legii, cu suportarea cheltuielilor de către Autoritatea Natională
pentru Turism.
Art. 8. - (1)
Autoritatea Natională pentru Turism este condusă de un presedinte cu rang de
secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
(2) Salarizarea
presedintelui Autoritătii Nationale pentru Turism si acordarea celorlalte
drepturi se fac conform prevederilor aplicabile persoanelor care ocupă functii
de demnitate publică.
Art. 9. - (1)
Presedintele Autoritătii Nationale pentru Turism are următoarele atributii si
competente:
a) asigură
conducerea operativă a Autoritătii Nationale pentru Turism;
b) reprezintă
Autoritatea Natională pentru Turism în relatiile cu tertii si semnează actele
ce o angajează fată de acestia;
c) angajează si
concediază personalul unitătii, în conditiile legii;
d) încheie
contracte individuale de muncă si dispune măsuri cu privire la modificarea,
executarea, suspendarea si încetarea acestora, cu respectarea legislatiei în
vigoare, pentru posturile care vor fi încadrate cu personal contractual;
e) exercită orice
atributii care îi revin conform prevederilor legale si regulamentului de
organizare si functionare.
(2) În exercitarea
atributiilor sale, presedintele emite decizii.
(3) Pentru
fondurile primite de la bugetul de stat, presedintele este ordonator tertiar de
credite.
Art. 10. - (1)
Pentru desfăsurarea activitătii, Autoritatea Natională pentru Turism preia în
administrare de la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
unele bunuri aflate în patrimoniul acestuia.
(2)
Predarea-primirea bunurilor prevăzute la alin. (1) se face prin protocol
încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
(3) Autoritatea
Natională pentru Turism are în dotare pentru activitătile specifice un parc
auto stabilit conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 11. - (1) La
înfiintarea Autoritătii Nationale pentru Turism, personalul acesteia se
constituie din personal preluat de la Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, în conditiile legii.
(2) Conform
prevederilor art. 13 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor
măsuri de reorganizare în cadrul administratiei publice centrale, personalul
Autoritătii Nationale pentru Turism îsi mentine, până la data intrării în
vigoare a noii legi a salarizării personalului din institutiile publice,
nivelul salarizării prevăzut prin actele normative în vigoare.
Art. 12. - Autoritatea
Natională pentru Turism poate să încheie contracte sau conventii cu alte
organisme si cu agenti economici din tară si din străinătate, în vederea
colaborării si cooperării pe plan national sau international în domeniul său de
activitate, în conditiile legii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 413.
ANEXĂ
PARCUL AUTO
pentru
activităti specifice
(Autoritatea
Natională de Turism)
Nr. crt. |
Activitatea |
Tipul
mijlocului de transport |
Numărul
maxim (bucăti) |
Consumul
maxim de carburanti/ autovehicul (litri/lună) |
1. |
Demnitari |
|
|
|
|
Presedinte (cu rang de secretar de stat) |
- Autoturism |
1 |
300 |
2. |
Transport |
delegatii - Microbuz |
1 |
450 |
3. |
Inspectie si control |
- Autoturism |
2 |
450 |
4. |
Reprezentante de promovare si informare
turistică în străinătate (Hotărârea Guvernului nr.
1.363/2001) |
- Autoturism |
20 |
150 |
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “HIDROSIB” - S.A. Sibiu
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul
de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din
6 august 2001,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului
de privatizare la Societatea Comercială “HIDROSIB” - S.A. Sibiu,
presedintele
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “HIDROSIB” - S.A. Sibiu, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Sibiu, str. Stefan cel Mare nr. 193,
judetul Sibiu, înmatriculată la Oficiul registrului comertului cu nr.
J32/158/1991, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde, în principal, dar fără a se
limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor prevăzute
de Legea nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 4. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 24 martie 2004.
Nr. 31.
OFICIUL REGISTRULUI NATIONAL AL INFORMATIILOR
SECRETE DE STAT
pentru aprobarea Procedurilor
operationale standard pentru protectia materialelor criptografice NATO
În temeiul
prevederilor art. 1 alin. (4) lit. b) si g) si ale art. 3 alin. (6) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
153/2002 privind organizarea si functionarea Oficiului Registrului National
al Informatiilor Secrete de Stat, aprobată prin Legea nr.
101/2003,
directorul
general al Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
aprobă “Procedurile operationale standard pentru protectia materialelor
criptografice NATO”, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Procedurile prevăzute la art. 1 stabilesc regulile generale privind transportul, receptia, evidenta, păstrarea, distribuirea, distrugerea, controlul si mânuirea materialelor criptografice NATO si vor fi cunoscute numai de către personalul autorizat să asigure managementul si utilizarea acestora.
Art. 3. - Continutul
procedurilor prevăzute la art. 1 va fi revizuit periodic, în vederea
armonizării normelor nationale cu reglementările NATO referitoare la domeniul
CRIPTO.
Art. 4. - Oficiul
Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat urmăreste ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Directorul
general al Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat,
Marius
Petrescu
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 149.
*) Anexa se comunică numai institutiilor
îndreptătite.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII Nr. 231 din
2 martie 2004 |
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI Nr. 181 din
9 martie 2004 |
privind modificarea si completarea Ordinului
ministrului sănătătii si familiei si al ministrului agriculturii, alimentatiei
si pădurilor nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate
în alimente si sursele materiale pentru producerea lor
Văzând Referatul
de aprobare al Directiei generale sănătate publică si Inspectia sanitară de
stat nr. OB 2.224/2004,
având în vedere
prevederile art. 13 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
97/2001 privind reglementarea productiei, circulatiei si comercializării
alimentelor, aprobată si modificată prin Legea nr.
57/2002,
în temeiul
prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările următoare, si ale Hotărârii Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului, cu completările ulterioare,
ministrul
sănătătii si ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emit următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului sănătătii si familiei
si al ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate în alimente
si sursele materiale pentru producerea lor, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 250 din 15 aprilie 2002, se modifică si se completează
după cum urmează:
1. Articolul 2
va avea următorul cuprins:
“Art. 2. -
Directia generală sănătate publică si inspectia sanitară de stat din cadrul
Ministerului Sănătătii si directiile de sănătate publică judetene si a
municipiului Bucuresti, împreună cu Directia de productie animală si industrie
alimentară din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului
si directiile generale pentru agricultură si dezvoltare regională judetene si a
municipiului Bucuresti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.”
2. Litera d) a
articolului 4 din normele prevăzute în anexă va avea următorul cuprins:
“d) utilizarea aromelor si a altor ingrediente
alimentare cu proprietăti aromatizante nu generează aparitia substantelor
enumerate în anexa nr. 1 si în cantităti mai mari decât cele specificate.”
3. Punctul 3 al
articolului 5 din normele prevăzute în anexă va avea următorul cuprins:
.3. amendamente
privind limitele maxime stabilite în anexa nr. 1.”
4. După
articolul 9 din normele prevăzute în anexă se introduc trei noi articole,
articolele 91-93, cu următorul
cuprins:
“Art. 91.
- (1) Persoana responsabilă de punerea pe piată a substantelor aromatizante
notifică Comisiei Europene care administrează registrul substantelor
aromatizante lista cu substantele aromatizante care sunt utilizate în sau pe
alimentele comercializate pe teritoriul României.
(2) Notificarea
mentionată la alin. (1) cuprinde toate informatiile necesare cu privire la:
a) natura
substantelor aromatizante, informatii cu privire la formula lor chimică,
numărul CAS, numărul EINECS, nomenclatura IUPAC, originea lor si, în cazul în
care este necesar, conditiile pentru utilizarea lor;
b) alimentele
în/pe care aceste substante sunt utilizate în principal;
c) concordanta cu
criteriile prevăzute în art. 3, precum si cu motivele de stabilire a acestor
criterii.
(3) Pe baza
notificării prevăzute la alin. (1) si luând în considerare opinia Comisiei
Europene asupra notificării, substantele aromatizante sunt incluse într-un
registru, care, în caz de necesitate, cuprinde si conditiile de utilizare.
(4) Inventarul
substantelor aromatizante utilizate sau destinate a fi utilizate în/pe alimente
este inclus în registrul substantelor aromatizante utilizate sau destinate a fi
utilizate în/pe alimente, care va fi preluat si publicat într-un ordin comun al
ministrului sănătătii si al ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si
mediului până la data de 31 decembrie 2005.
(5) Aceste
substante sunt prezentate cu respectarea drepturilor de proprietate
intelectuală ale proprietarului.
(6) În cazul în
care, pe baza notificării detaliate si tinând seama de noile date sau a reevaluării
datelor existente, efectuată după realizarea registrului mentionat la alin.
(3), autoritătile care au obligatia de a duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin suspendă sau restrictionează utilizarea acestor substante pe
teritoriul României, au obligatia de a informa Comisia Europeană despre
motivele acestei decizii.
Art. 92.
- (1) În scopul de a verifica dacă substantele aromatizante sunt în concordantă
cu criteriile mentionate la art. 3, persoana responsabilă de plasarea pe piată
a substantelor care nu sunt incluse în registru si clasificate transmite
Comisiei Europene, care este asistată de Comitetul operativ pentru alimente,
următoarele informatii necesare pentru programul de evaluare:
a) puritatea si
specificatiile chimice ale substantelor aromatizante, prevăzute în anexa nr. 2;
b) implicatiile
naturale asupra alimentelor;
c) cantitatea
totală de substantă adăugată alimentului;
d) nivelul normal
si maxim de substante utilizat în categoriile de alimente mentionate în anexa
nr. 1, dacă sunt disponibile;
e) toate studiile
toxicologice si metabolice asupra substantei sau asupra substantelor apropiate.
(2) Informatiile
mentionate vor fi transmise în format standardizat, în conformitate cu anexa
nr. 3.
(3) În cazul în
care Comisia Europeană consideră necesar, persoana responsabilă de plasarea pe
piată a substantelor transmite informatiile suplimentare relevante pentru
evaluarea unei anumite substante.
(4) Informatiile
mentionate la alin. (1) sunt actualizate, inclusiv pentru substantele care au
fost deja evaluate, de către persoana responsabilă de punerea lor pe piată, de
îndată ce acele substante sunt accesibile.
(5) În cazul în
care în urma programului de evaluare se constată că substanta aromatizantă nu
este conformă cu criteriile stabilite la art. 3, această substantă va fi
radiată din registru.
(6) Utilizarea
unei noi substante aromatizante care nu este inclusă în registru este initial
inclusă în programul de evaluare, urmând a fi supusă autorizării Comisiei
Europene, asistată de Comitetul operativ pentru alimente.
Art. 93.
- (1) În cazul în care informatiile mentionate la art. 92 alin.
(1) nu sunt transmise de către persoana responsabilă de punerea pe piată a
substantei în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin,
aceasta informează Comisia Europeană despre data la care îsi va îndeplini
obligatiile stabilite fie pentru substantele individuale, fie pentru grupurile
de substante stabilite în anexa nr. 1.
(2) În situatia
prevăzută la alin. (1), persoana responsabilă transmite informatiile Comisiei
Europene până la data de 31 decembrie 2006. Aceasta este data stabilită de
Comisia Europeană pentru transmiterea informatiilor solicitate conform art. 92 alin.
(1).
(3) În cazul în
care există o solicitare argumentată din partea persoanei responsabile de
plasarea acestor substante pe piată, transmisă Comisiei Europene anterior
expirării datei limită, aceasta poate prelungi acest termen.”
5. După anexa
la norme, care devine anexa nr. 1, se introduc anexele nr. 2 si 3 al căror
continut este prevăzut în anexele nr. 1 si 2 care fac parte integrantă din
prezentul ordin.
6. Articolul 11
din normele prevăzute în anexă va avea următorul cuprins:
“Art. 11. -
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme.”
7. După
articolul 11 din normele prevăzute în anexă se introduce un nou articol,
articolul 12, cu următorul cuprins:
“Art. 12. - Prezentul ordin transpune: Directiva nr. 388/88 privind armonizarea legilor unui stat membru cu privire la aromele ce vor fi utilizate în alimente si la materialele sursă pentru producerea lor, publicată în Jurnalul Oficial al Comunitătii Europene (JOCE) L 184 din 15 iulie 1988; Directiva nr. 389/89; Regulamentul nr. 2.232/96 stabilind o procedura a Comunitătii pentru substantele aromatizante utilizate sau care urmează a fi utilizate în sau asupra alimentelor, publicat în JOCE L 299 din 23 noiembrie 1996; Decizia nr. 217/99 ce adoptă un registru al substantelor utilizate în sau pe alimente, elaborată în aplicarea Regulamentului nr. 2.232/96, publicată în JOCE L 084 din 27 martie 1999, amendată prin Decizia nr. 113/2002, publicată în JOCE L 049 din 20 februarie 2002, si Decizia nr. 489/2000, publicată în JOCE L 197 din 3 august 2000; Regulamentul nr. 1.565/2000 privind stabilirea măsurilor necesare pentru adoptarea unui program de evaluare în aplicarea Regulamentului nr. 2.232/96, publicat în JOCE L 180/8 din 19 iulie 2000; Regulamentul nr. 622/2002 privind stabilirea termenelor pentru depunerea informatiilor pentru evaluarea substantelor aromatizante utilizate în/pe alimente, publicat în JOCE L 95/10 din 12 februarie 2002.”
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. III. - În cuprinsul Ordinului ministrului
sănătătii si familiei si al ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor
nr.
83/90/2002 denumirea “Ministerul Sănătătii si Familiei” se înlocuieste cu
denumirea “Ministerul Sănătătii”.
Ministrul sănătătii, Ovidiu Brînzan |
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului, Ilie Sârbu |
ANEXA Nr. 1
(anexa nr. 2 la norme)
mentionate
pentru substantele aromatizante
- denumirea
chimică utilizată în registru;
- denumirea IUPAC,
dacă este diferită de denumirea mentionată în registru;
- sinonime;
- numerele CAS, E,
EINECS, FL, CoE si FEMA, dacă sunt disponibile;
- formula chimică
si structurală, greutatea moleculară;
- forma/aroma
fizică;
- solubilitatea;
- solubilitatea în
etanol;
- testul de
identitate (infrarosu, rezonanta nuclear-magnetică si/sau spectrul de masă);
- valoarea minimă;
- impurităti;
- parametrii
fizici legati de puritate (justificarea este solicitată dacă informatia nu este
transmisă);
- punctul de
fierbere (pentru lichide);
- punctul de
topire (pentru solide);
- indexul
refractiv (pentru lichide);
- gravitatia
specifică (pentru lichide);
- stabilitatea si
produsele de descompunere, dacă sunt relevante;
- interactiunea cu
componentele alimentare, dacă este relevantă;
- orice alte
informatii relevante.
ANEXA Nr. 2
(anexa nr. 3 la norme)
FORMATUL
pentru
transmiterea informatiilor asupra substantelor aromatizante
1. Informatiile
trebuie să fie transmise în format electronic standard, “Forma input pentru
baza de date Flavis” (IF-FL).
Sumarele
informatiilor trebuie să contină principalele concluzii asupra efectelor
metabolice si toxicologice ale substantelor.
Formularul IF-FL
poate fi obtinut de la următoarea adresă de Internet sau comandat de la
institutul coordonator al misiunii SCOOP 1.1 a cărei adresă este: http://www.flavis.net .
2. Informatiile
trebuie transmise în limba engleză. Pentru identificarea unei substante,
trebuie utilizată coloana intitulată “Nume”.
În cazul în care
este deja disponibil, numărul FL trebuie, de asemenea, specificat.
3.a) Formularul
IF-FL trebuie trimis la institutul coordonator al misiunii SCOOP 1.1 prin
e-mail, la adresa input@flavis.net, sau prin postă, la adresa de mai jos.
b) Trei copii ale
informatiei trebuie transmise si pe hârtie.
Fiecare copie
trebuie identificată în coloana “Nume” care se referă la substanta sau la
grupul chimic. În cazul în care este deja disponibil, numărul FL trebuie, de
asemenea, specificat.
Copiile trebuie transmise la institutul coordonator al misiunii SCOOP 1.1: Danish Veterinary and Food Administration Institute of Food Safety and Toxicology Flavis Mřrkhři Bygade 19 DK - 2860 Sřborg.