MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 275 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 30 martie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
392.
- Hotărâre pentru completarea anexelor nr. 1 si 2 la Hotărârea Guvernului
nr. 1.464/2003 privind asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu
efective de jandarmi
394.
- Hotărâre pentru aprobarea închirierii unui spatiu de către Institutul
National de Statistică
403.
- Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice
si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
411.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Tineret
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
5.514/2003.
- Ordin al ministrului educatiei, cercetării si tineretului privind
Metodologia de organizare si desfăsurare a admiterii în învătământul liceal si
profesional de stat pentru anul scolar 2004-2005
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru
completarea anexelor nr. 1 si 2 la Hotărârea Guvernului nr.
1.464/2003 privind asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu
efective de jandarmi
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre,
Art. I. - Anexele nr. 1 si 2 la Hotărârea Guvernului nr.
1.464/2003 privind asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu
efective de jandarmi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
940 din 29 decembrie 2003, se completează după cum urmează:
1. Punctul II
“Obiective de importantă deosebită pentru activitatea statului” din anexa nr. 1
“Lista obiectivelor la care se asigură paza militară cu efective de jandarmi”
se completează cu o nouă pozitie cu următorul cuprins:
“- Sediul
Autoritătii Nationale de Control”
2. Punctul II
“Obiective de importantă deosebită pentru activitatea statului” din anexa nr. 2
“Lista obiectivelor beneficiare de pază militară cu efective de jandarmi, care
sunt exceptate de la plată” se completează cu o nouă pozitie cu următorul
cuprins:
“- Sediul
Autoritătii Nationale de Control”
Art. II. - Efectivele necesare efectuării pazei
obiectivului prevăzut la art. I se asigură prin redistribuire, cu încadrarea în
numărul de posturi aprobat si în fondurile alocate Ministerului Administratiei
si Internelor prin Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat,
ministrul
administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat pentru coordonarea
autoritătilor
de control,
Ionel
Blănculescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 392.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea închirierii unui spatiu de către
Institutul National de Statistică
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 14 din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă închirierea de către Institutul National de Statistică a unui spatiu
având suprafata de până la 80 m2, aflat în imobilul, proprietate publică a
statului, în care îsi desfăsoară activitatea, situat în municipiul Bucuresti,
Bd. Libertătii nr. 16, sectorul 5, în scopul utilizării acestuia ca bufet de
incintă.
(2) Datele de
identificare a imobilului în care se află spatiul în suprafată de 80 m2 ce
urmează să fie utilizat ca bufet de incintă sunt prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Se
împuterniceste Institutul National de Statistică să organizeze procedura de
licitatie publică pentru închirierea spatiului prevăzut la alin. (1), în
conditiile legii.
Art. 2. - Chiriile
stabilite ca urmare a desfăsurării procedurilor de licitatie publică, ce se
plătesc de câstigătorii licitatiilor, vor fi virate integral la bugetul de
stat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Presedintele
Institutului National de Statistică,
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 394.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
imobilului în care se află spatiul în suprafată de 80 m2 ce urmează să fie utilizat ca bufet de incintă
Locul unde
este situat imobilul |
Persoana
juridică în administrarea căreia se află imobilul |
Caracteristicile
tehnice a imobilului |
Numărul de
identificare ale
imobilului |
Municipiul Bucuresti, Bd. Libertătii nr.
16, sectorul 5 |
Institutul National de Statistică |
până la 80 m2 |
34.135 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, al art. 9 alin. (2)
din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003, precum si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 5 ianuarie 2004, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La alineatul
(1) al articolului 3, după punctul 61 se introduce un nou punct, punctul 611, cu următorul cuprins:
.611.
initiază măsuri si participă, împreună cu institutiile de profil, la elaborarea
programelor menite să sprijine pregătirea profesională a functionarilor publici
în domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene;”
2. Alineatul
(1) al articolului 3 se completează cu punctele 76-84 cu următorul cuprins:
.76. programează,
coordonează si monitorizează utilizarea asistentei financiare nerambursabile
acordate României de Uniunea Europeană si statele membre ale acesteia si
îndeplineste rolul de coordonator national al asistentei în relatia cu Uniunea
Europeană si statele membre ale acesteia;
77. asigură
managementul tehnic pentru proiectele din cadrul Acordului privind programul de
cooperare economică pe 5 ani, încheiat între Guvernul României si Guvernul
Republicii Elene;
78. coordonează
programarea si monitorizarea Instrumentului pentru politici structurale de
preaderare (ISPA);
79. asigură
coordonarea, raportarea, monitorizarea si evaluarea Programului special de
preaderare pentru agricultură si dezvoltare rurală (SAPARD) si îndeplineste
functia de autoritate de management;
80. realizează
activitătile aferente procesului de ratificare si/sau amendare a
memorandumurilor de finantare (PHARE, ISPA si SAPARD), precum si a acordurilor
interguvernamentale privind acordarea asistentei financiare nerambursabile
acordată de statele membre ale Uniunii Europene;
81. coordonează
elaborarea Planului national de dezvoltare, denumit în continuare PND,
document de planificare strategică si programare financiară multianuală al
României, elaborat pe baza strategiilor sectoriale si a strategiei nationale de
dezvoltare regională si care fundamentează fondurile de tip structural alocate
de Uniunea Europeană în perioada de preaderare si fondurile structurale si de
coeziune după aderare;
82. stabileste,
împreună cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale si locale, sistemul de date, informatii si
raportări periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe care le supune
analizei si, după caz, aprobării Guvernului;
83. supune
dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de utilizare a
asistentei financiare nerambursabile;
84. coordonează
participarea României si îndeplineste functia de punct national de contact la
proiectele de înfrătire institutională cu statele care beneficiază de finantări
nerambursabile ale Uniunii Europene.”
3. Alineatul
(2) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
“(2) Numărul maxim
de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de
1.453, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.”
4. După
articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 81, cu următorul cuprins:
“Art. 81.
- (1) În structura Ministerului Finantelor Publice se organizează, la nivel de
directie generală, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar
si, la nivel de directie, Autoritatea de Management pentru Fondul de Coeziune.
(2) Autoritatea de
Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar functionează cu un număr total de
80 de posturi în anul 2005, din care 38 de posturi în anul 2004.
(3) Autoritatea de
Management pentru Fondul de Coeziune functionează cu un număr total de 50 de
posturi în anul 2005, din care 16 posturi în anul 2004.”
5. Alineatul
(8) al articolului 10 va avea următorul cuprins:
“(8) Ministrul
finantelor publice este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 6
secretari de stat, numiti prin decizii ale primului-ministru.”
6. Anexa nr. 1
“Structura organizatorică a Ministerului Finantelor Publice” se modifică si se
înlocuieste cu anexa la prezenta hotărâre.
Art. II. - (1) Posturile si personalul aferente anului
2004, care privesc activitătile autoritătilor prevăzute la art. 81 alin.
(2) si (3) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003, cu modificările si completările ulterioare, inclusiv cu
modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, se transferă de la
Ministerul Integrării Europene la Ministerul Finantelor Publice.
(2) În termen de
15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a
prezentei hotărâri Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Integrării
Europene vor încheia un protocol de predare-primire prin care vor fi
reglementate transferurile de bunuri mobile, dreptul de utilizare pe perioadă
determinată de către personalul ce urmează a fi transferat a actualelor locatii
detinute în sediul Ministerului Integrării Europene, cheltuielile de natură
salarială, materiale si de capital, proportional cu numărul de posturi preluate
de Ministerul Finantelor Publice, arhiva corespunzătoare, precum si programele
de asistentă PHARE corespunzătoare în derulare.
(3) Se autorizează
Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările în structura bugetului
de stat pe - anul 2004, pe baza protocolului de predare-primire prevăzut la
alin. (2).
(4) În actele
normative în vigoare, pentru atributiile preluate de Ministerul Finantelor
Publice de la Ministerul Integrării Europene potrivit prezentei hotărâri,
denumirea “Ministerul Integrării Europene” se înlocuieste cu denumirea
“Ministerul Finantelor Publice”.
(5) În termen de
30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a
prezentei hotărâri Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Integrării
Europene vor demara măsurile necesare în vederea amendării memorandumurilor
bilaterale în care România este parte si care au ca obiect PND, ISPA, PHARE si
SAPARD.
(6) Până la
intrarea în vigoare a legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare
pentru functionarii publici, personalului preluat de Ministerul Finantelor
Publice de la Ministerul Integrării Europene ca urmare a aplicării Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor
măsuri de reorganizare în cadrul administratiei publice centrale i se va aplica
nivelul de salarizare al functiilor specifice Ministerului Integrării Europene.
Art. III. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la data
de 1 aprilie 2004, cu exceptia art. II, care intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 403.
ANEXĂ*)
Numărul maxim de posturi = 1.453
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului)
A MINISTERULUI
FINANTELOR PUBLICE
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Tineret
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 3 alin. (6) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
înfiintează Autoritatea Natională pentru Tineret, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, finantată prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Autoritatea
Natională pentru Tineret are sediul în municipiul Bucuresti, str. Vasile Conta
nr. 16, etaj 4, sectorul 2.
(3) Autoritatea
Natională pentru Tineret se organizează prin preluarea atributiilor,
personalului si a fondurilor aferente activitătilor din domeniul tineretului de
la fostul Minister al Educatiei, Cercetării si Tineretului.
(4) Autoritatea
Natională pentru Tineret are în subordine Agentia Natională a Taberelor si
Turismului Scolar, agentiile teritoriale ale taberelor si turismului scolar,
Agentia pentru Sprijinirea Studentilor, casele de cultură studentesti, precum
si Complexul Cultural Sportiv Studentesc “Tei” din Bucuresti, institutii
publice cu personalitate juridică.
(5) Agentia pentru
Sprijinirea Studentilor se înfiintează prin preluarea activitătii, personalului
si a bugetului Agentiei Sociale a Studentilor, care se desfiintează, din
subordinea fostului Minister al Educatiei, Cercetării si Tineretului.
(6) Autoritatea
Natională pentru Tineret preia de la fostul Minister al Educatiei, Cercetării
si Tineretului activitatea de organizare a taberelor studentesti si fondurile
aferente.
Această activitate
se va desfăsura de către Agentia pentru Sprijinirea Studentilor.
(7) Autoritatea
Natională pentru Tineret preia activitatea, personalul si fondurile aferente
compartimentelor judetene pentru tineret, unităti fără personalitate juridică,
din structura inspectoratelor scolare judetene.
Art. 2. - (1)
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Autoritatea
Natională pentru Tineret exercită următoarele functii:
a) de autoritate
de stat în domeniu;
b) de
reglementare, prin elaborarea, promovarea si implementarea legislatiei în
domeniu si prin sprijinirea initiativelor legislative referitoare la promovarea
tineretului;
c) de corelare si
coordonare a planurilor elaborate de institutiile aflate în subordine, pe
domeniile specifice de activitate;
d) de strategie,
prin analizarea, sinteza si evaluarea necesitătilor tinerilor atât la nivel
individual, cât si la nivelul structurilor asociative de tineret;
e) de supraveghere
a cadrului legal în domeniul tineretului;
f) de administrare
a patrimoniului propriu;
g) de
reprezentare.
(2) În scopul
realizării functiilor prevăzute la alin. (1), Autoritatea Natională pentru
Tineret îndeplineste următoarele atributii principale:
a) aplică politica
guvernamentală pentru tineret, fundamentează si elaborează studii si cercetări,
analize si prognoze privind problemele tineretului, direct, prin institutiile
aflate în subordinea sa, sau în colaborare cu persoane juridice ori fizice
autorizate;
b) contribuie,
prin stimularea performantei si capacitătii tinerilor, la realizarea
programului de reformă a Guvernului de integrare în Uniunea Europeană;
c) colaborează cu
structurile de si pentru tineret legal constituite;
d) elaborează
programe în scopul finantării actiunilor proprii;
e) sprijină
actiunile structurilor asociative de tineret, actiuni care corespund
obiectivelor cuprinse în programele sale;
f) stabileste contacte
la nivel international cu institutii si organisme similare;
g) sprijină
structurile asociative de tineret în realizarea de programe interne si
internationale;
h) sprijină
formarea, pregătirea si perfectionarea profesională în domeniul tineretului,
direct, prin institutiile aflate în subordinea sa, sau în colaborare cu
institutii si organisme de specialitate din tară si din străinătate;
i) organizează
activităti de profil cu caracter national si international, asigurându-se în
acest fel participarea directă si pe bază de reciprocitate la manifestări
similare peste hotare;
j) înfiintează
centre de tineret noi sau prin amenajarea spatiilor si imobilelor neutilizate
din domeniul public al statului sau aflate în administrarea institutiilor din
subordinea sa, potrivit legii;
k) avizează
proiectele de acte normative initiate de alte institutii în domeniul
tineretului.
Art. 3. - (1) În
exercitarea atributiilor sale Autoritatea Natională pentru Tineret colaborează
cu celelalte ministere si autorităti ale administratiei publice centrale, cu
autoritătile administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum
si cu persoane fizice si juridice, române sau străine.
(2) În vederea
îndeplinirii atributiilor sale, Autoritatea Natională pentru Tineret are dreptul
să solicite informatii de la ministere si autorităti ale administratiei publice
centrale, de la autoritătile administratiei publice locale, de la alte
institutii publice.
Art. 4. - (1)
Autoritatea Natională pentru Tineret este condusă de un presedinte, cu rang de
secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat,
numiti prin decizie a primului-ministru, potrivit legii.
(2) Pe lângă
conducerea Autoritătii Nationale pentru Tineret functionează Consiliul
director, care este format din:
presedinte,
vicepresedinte, directorul general al Agentiei Nationale a Taberelor si
Turismului Scolar si directorul Agentiei pentru Sprijinirea Studentilor.
(3) Consiliul
director al Autoritătii Nationale pentru Tineret îndeplineste functia de organ
consultativ în coordonarea strategică a activitătii, conform obiectului său de
activitate.
(4) Atributiile
specifice ale Consiliului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare
si functionare a Autoritătii Nationale pentru Tineret.
(5) Presedintele
Autoritătii Nationale pentru Tineret organizează si conduce întreaga activitate
a Autoritătii Nationale pentru Tineret si a institutiilor subordonate,
răspunzând pentru aceasta în fata primului-ministru.
(6) Presedintele
reprezintă Autoritatea Natională pentru Tineret în raporturile cu Guvernul,
ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, cu autoritătile administratiei publice locale, cu alte autorităti si
institutii publice centrale si locale, cu persoane juridice si fizice române
sau străine.
(7) În exercitarea
atributiilor ce îi revin presedintele Autoritătii Nationale pentru Tineret
emite ordine si instructiuni.
(8) Presedintele
Autoritătii Nationale pentru Tineret este ordonator secundar de credite.
(9) Vicepresedintele
Autoritătii Nationale pentru Tineret este înlocuitorul de drept al
presedintelui si exercită atributiile delegate de acesta.
Art. 5. -
Finantarea activitătii Autoritătii Nationale pentru Tineret se face de la
bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 6. - (1)
Autoritatea Natională pentru Tineret si institutiile aflate în subordinea sa
pot procura si detine mijloace proprii de transport de persoane, alimente si
materiale.
(2) Numărul
mijloacelor de transport si consumul normat de combustibil se încadrează în
numărul si consumul normat potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
247/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 7. - (1)
Autoritatea Natională pentru Tineret preia integral patrimoniul Directiei
programe pentru tineret din cadrul fostului Minister al Educatiei, Cercetării
si Tineretului.
(2) Bunurile
mobile si imobile din patrimoniul fostului Minister al Educatiei, Cercetării si
Tineretului si aflate în administrarea institutiilor din subordinea Autoritătii
Nationale pentru Tineret, precum si a compartimentelor judetene pentru tineret
se preiau cu titlu gratuit în patrimoniul Autoritătii Nationale pentru Tineret.
(3) În termen de
60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Autoritatea
Natională pentru Tineret va prelua prin protocol de predare-primire patrimoniul
prevăzut la alin. (1) si (2).
Art. 8. - (1)
Structura organizatorică a aparatului propriu al Autoritătii Nationale pentru
Tineret este prevăzută în anexa nr. 1.
(2) În cadrul
structurii prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al presedintelui Autoritătii
Nationale pentru Tineret, se pot organiza servicii si birouri, în conditiile legii.
(3) Atributiile si
răspunderile personalului din aparatul propriu al Autoritătii Nationale pentru
Tineret se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se
aprobă prin ordin al presedintelui.
(4) Numărul maxim
de posturi al Autoritătii Nationale pentru Tineret este de 107, exclusiv
demnitarii.
(5) Unitătile din
subordinea Autoritătii Nationale pentru Tineret si sursele de finantare a
acestora sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(6) Anexele nr. 1
si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 9. - În
termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Autoritatea
Natională pentru Tineret va supune Guvernului spre adoptare proiectele de acte
normative pentru reglementarea înfiintării, reorganizării, organizării si functionării,
după caz, a institutiilor din subordine.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Seful
Cancelariei Primului-Ministru,
Alin
Teodorescu
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 411.
ANEXA Nr. 1
Numărul maxim de posturi = 107, exclusiv
demnitarii
a
Autoritătii Nationale pentru Tineret
PRESEDINTE
VICEPRESEDINTE
Directia economică,
juridic si resurse umane
Directia generală
programe si relatii internationale
Compartimentele
pentru tineret
UNITĂTILE
care
functionează în subordinea Autoritătii Nationale pentru Tineret
I. Cu finantare de
la bugetul de stat:
1. Agentia pentru
Sprijinirea Studentilor - 10 posturi.
II. Cu finantare
din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat - 1.388 de posturi:
1. Agentia
Natională a Taberelor si Turismului Scolar;
2. agentiile
teritoriale ale taberelor si turismului scolar;
3. casele de
cultură studentesti;
4. Complexul
Cultural Sportiv Studentesc “Tei” - Bucuresti.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETĂRII SI
TINERETULUI
privind Metodologia de organizare si desfăsurare a
admiterii în învătământul liceal si profesional de stat pentru anul scolar
2004-2005
În baza prevederilor
Legii învătământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare, în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului,
ministrul
educatiei, cercetării si tineretului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
aprobă Metodologia de organizare si desfăsurare a admiterii în învătământul
liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2004-2005, prevăzută în anexa
nr. 1*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se
aprobă Calendarul admiterii în învătământul liceal si profesional de stat
pentru anul scolar 2004-2005, prevăzut în anexa nr. 2*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Se aprobă
continutul probelor de aptitudini pentru admiterea în liceele vocationale
profil artistic – arte vizuale, prezentat în anexa nr. 3*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Se
aprobă continutul probei de verificare a cunostintelor de limbă modernă pentru
admiterea în clasa a IX-a cu program bilingv si intensiv de predare a unei
limbi moderne de circulatie internatională, prezentat în anexa nr. 4*) care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. -
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 6. - Directia
generală pentru învătământ preuniversitar, Directia generală pentru învătământ
în limbile minoritătilor nationale si accesul la educatie, Directia generală
evaluare, prognoze, strategii si programe pentru învătământ preuniversitar,
Directia generală logistică, administrativ si resurse umane, Directia juridic
si inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, conducerile
scolilor gimnaziale, liceelor, ale scolilor de arte si meserii vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul
educatiei, cercetării si tineretului,
Alexandru
Athanasiu
Bucuresti, 21 noiembrie 2003.
Nr. 5.514.
*) Anexele nr. 1-4 se publică ulterior în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 bis abonament, care se poate
achizitiona si de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome
“Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.