MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 277 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Marti, 30 martie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
410.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Ministerului
Educatiei si Cercetării
Având în vedere
prevederile art. XVI al titlului III din cartea a II-a din Legea nr.
161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările ulterioare,
în temeiul art.
108 din Constitutie, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, al Hotărârii
Parlamentului nr.
5/2004 pentru aprobarea modificării structurii si componentei Guvernului,
precum si al art. 7 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1)
Ministerul Educatiei si Cercetării este organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul
Educatiei si Cercetării aplică strategia si Programul de guvernare în domeniul
educatiei, învătământului, cercetării stiintifice, dezvoltării tehnologice si
inovării.
(3) Sediul central
al Ministerului Educatiei si Cercetării este în municipiul Bucuresti, str.
General Berthelot nr. 28-30, sectorul 1.
(4) Sediul
Ministerului Educatiei si Cercetării pentru activitatea de cercetare este în
municipiul Bucuresti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.
Art. 2. -
Ministerul Educatiei si Cercetării conduce sistemul national de educatie,
învătământ si cercetare, exercitându-si atributiile stabilite prin legi si prin
alte acte normative din sfera sa de activitate.
Art. 3. -
Ministerul Educatiei si Cercetării exercită următoarele functii:
a) de stategie,
prin care planifică strategic si asigură elaborarea si implementarea
politicilor în domeniul învătământului, cercetării, tehnologiei si inovării;
b) de
administrare, prin care alocă, monitorizează si evaluează utilizarea resurselor
pentru implementarea politicilor în domeniu;
c) de evaluare si
control al realizării politicilor în domeniul educatiei, învătământului,
cercetării, tehnologiei si inovării;
d) de elaborare a
cadrului normativ-metodologic, functional, operational si financiar în care se
realizează politicile în domeniu;
e) de autoritate
de stat, prin care asigură urmărirea si controlul respectării reglementărilor
din domeniul său de activitate;
f) de
reprezentare, prin care asigură, în numele Guvernului, reprezentarea în
organismele si în organizatiile nationale, regionale si internationale, ca
autoritate de stat pentru domeniul său de activitate;
g) de comunicare
cu celelalte structuri ale administratiei publice centrale si locale si cu
societatea civilă;
h) de cooperare
internatională, prin care asigură aplicarea acordurilor internationale în
domeniu si promovarea de noi acorduri.
Art. 4. - (1) În
domeniul educatiei si învătământului, Ministerul Educatiei si Cercetării
exercită următoarele atributii principale:
a) formulează
politici si elaborează programe de perspectivă în domeniile educatiei si
învătământului de toate gradele si asigură implementarea lor în unitătile si
institutiile subordonate sau coordonate;
b) evaluează si
controlează realizarea politicilor si programelor în domeniu si stabileste sau
propune, după caz, măsuri de corectare a lor;
c) controlează si
monitorizează aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea si
functionarea unitătilor si institutiilor de învătământ particular;
d) elaborează
cadrul normativ-metodologic, functional, operational si economico-financiar în
care se realizează politicile în domeniu;
e) controlează si
monitorizează respectarea reglementărilor din domeniul său de activitate;
f) elaborează
metodologii si standarde nationale de evaluare a elevilor si a sistemului
national de învătământ;
elaborează
criterii generale de admitere în învătământul superior;
g) aprobă reteaua
de învătământ preuniversitar de stat;
h) propune cifra
de scolarizare pentru învătământul preuniversitar si superior de stat;
i) efectuează
controale asupra modului în care se asigură protectia socială în învătământ si
propune măsuri corespunzătoare Guvernului si autoritătilor publice locale
abilitate;
j) asigură cadrul
legal si monitorizează implicarea unitătilor de învătământ în procesul de
educatie continuă a adultilor;
k) asigură
scolarizarea specializată si asistenta psihopedagogică adecvate a elevilor si a
tinerilor cu deficiente fizice, senzoriale, mentale sau asociate;
l) asigură
functionarea consiliilor si comisiilor nationale si consultative ale ministerului;
m) coordonează si
monitorizează buna desfăsurare a activitătilor extrascolare,
cultural-artistice, sportive si turistice ale elevilor si studentilor;
n) comunică si
colaborează cu celelalte structuri ale administratiei publice centrale si
locale si cu societatea civilă în domeniile care vizează continutul procesului
de educatie si învătământ si asigură conditiile materiale si financiare de
desfăsurare a acestui proces;
o) asigură, în
numele Guvernului, reprezentarea în organismele si în organizatiile nationale,
regionale si internationale, ca autoritate de stat pentru domeniul său de
activitate, si asigură aplicarea acordurilor internationale în domeniu si
promovarea de noi acorduri;
p) asigură
armonizarea politicilor elaborate în domeniul învătământului cu cele din
legislatia externă;
q) participă la
programele si proiectele internationale, comunitare si bilaterale în domeniu;
r) initiază, prin
intermediul centrelor de excelentă, programe si proiecte de dezvoltare a
învătământului pe plan local si regional si asigură cadrul organizatoric pentru
selectionarea si pregătirea adecvată a elevilor cu aptitudini deosebite;
s) coordonează si
controlează functionarea sistemului informatic national pentru învătământ,
inclusiv prin cofinantare; initiază functionarea unor retele de comunicatie pe
domenii specifice între unitătile si institutiile de învătământ;
s) asigură si
monitorizează modul de formare si utilizare a resurselor umane, materiale si
financiare necesare desfăsurării realizării procesului de învătământ si
educatie;
t) asigură
editarea, tipărirea si difuzarea manualelor si a materialului didactic pentru
învătământul preuniversitar;
t) realizează si
promovează strategii si tehnici moderne de instruire si educatie;
u) stabileste
modalităti de recunoastere si de echivalare a diplomelor, a certificatelor si a
titlurilor stiintifice, eliberate în străinătate, pe baza unor norme interne,
tinând seama si de întelegerile si conventiile internationale la care România
este parte.
(2) Ministerul
Educatiei si Cercetării îndeplineste si alte atributii prevăzute de Legea
învătământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si
de alte acte normative în vigoare.
Art. 5. - (1) În
domeniile cercetării, dezvoltării tehnologice si inovării, Ministerul Educatiei
si Cercetării exercită următoarele atributii principale:
a) fundamentarea,
elaborarea si actualizarea periodică a politicilor si strategiilor în domeniu;
b) diseminarea de
informatii în domeniile cercetării-dezvoltării si inovării; asigurarea cadrului
de reglementări interne privind implementarea unui sistem de calitate aferent
elaborării rapoartelor de cercetare, precum si pentru clasificarea rezultatelor
de interes strategic în domeniu si gestionarea rezultatelor de interes public;
c) stimularea
transferului tehnologic, a valorificării rezultatelor, inovării, a absorbtiei
si difuziei acestora în rândul agentilor economici si în economie, în general;
sustinerea brevetării unor rezultate ca primă formă de valorificare;
cofinantarea
temelor care asigură parteneriate între centrele de cercetare si agenti
economici;
d) organizarea de
seminarii si mese rotunde, actiuni promotionale de imagine si diseminare de informatii,
traduceri, precum si altele asemenea, în domeniul său de activitate;
e) stimularea si,
după caz, asigurarea editării, tipăririi si difuzării de publicatii sau de
materiale specifice domeniului său de competentă; publicarea de rapoarte,
studii si altele asemenea;
f) urmărirea
armonizării politicilor proprii cu cele din domeniul industriei, comertului,
sănătătii, muncii, precum si din alte domenii;
g) elaborarea de
acte normative si de reglementări în domeniu, precum si crearea si dezvoltarea
cadrului institutional aferent; avizarea proiectelor de acte normative care
contin prevederi ce intră în domeniul său de competentă; monitorizarea
aplicării, după aprobare, a legilor si reglementărilor promovate;
h) elaborarea de
politici privind dezvoltarea resurselor umane pentru si prin cercetare;
i) sustinerea,
prin cofinantare, a participării institutiilor de învătământ si de cercetare la
elaborarea strategiilor de ramură privind dezvoltarea economică durabilă;
j) stimularea si
monitorizarea participării României la programe si la proiecte internationale,
europene, comunitare si bilaterale în domeniu;
k) atragerea,
utilizarea, monitorizarea si evaluarea asistentei tehnice si a consultantei
interne si internationale pentru domeniul său specific de competentă;
l) definirea de
politici de restructurare, modernizare si de atragere a capitalului străin în
domeniu, împreună cu celelalte organe ale administratiei publice centrale care
au atributii specifice;
m) stimularea
dezvoltării regionale si locale, prin programe si proiecte de dezvoltare a
învătământului, cercetării, tehnologiei si de stimulare a inovării; stimularea
si initierea de centre de cercetare de excelentă; stimularea si initierea
înfiintării si dezvoltării de parcuri stiintifice si tehnologice, centre de
inovare si incubare în afaceri, centre de legături cu industria, de transfer
tehnologic si altele asemenea;
sprijinirea
întreprinderilor mici si mijlocii prin transferuri tehnologice selectate în
prealabil pentru aplicare, la solicitarea ministerului de resort, cu aprobarea
Guvernului;
n) stimularea
dialogului între comunitatea stiintifică si alte structuri ale societătii
civile si promovarea implicării acestor structuri, în mod direct si activ,
inclusiv prin sustinere financiară, în definirea si implementarea politicilor
în domeniul învătământului, stiintei, tehnologiei si inovării;
o) definirea
procedurilor specifice de analiză, de monitorizare si evaluare a sistemului
cercetării, tehnologiei si inovării; realizarea de studii, analize,
monitorizări, evaluări si alte activităti similare în domeniul cercetării,
tehnologiei si inovării, pentru evaluarea si controlul conducerii programelor
si proiectelor; contractarea de servicii de consultantă, expertiză si asistentă
tehnică;
p) elaborarea
Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare pe perioade multianuale;
evaluarea surselor necesare; stabilirea si actualizarea obiectivelor strategiei
urmărite prin plan, în concordantă cu prioritătile politicilor economice si
sociale ale Guvernului;
r) evaluarea programelor
cuprinse în planul national si detalierea lor anuală; aprobarea prevederilor
anuale ale planului national si informarea Guvernului asupra realizării
acestora;
s) conducerea,
finantarea, monitorizarea si implementarea de programe/proiecte de cercetare-dezvoltare,
inginerie tehnologică si de stimulare a inovării; atribuirea conducerii
programelor către agenti economici,
institutii publice, institutii si unităti cu profil de
cercetare-dezvoltare si inovare, organizatii neguvernamentale cu activitate de
profil, în sistem competitional sau în mod direct, conform reglementărilor în
vigoare;
s) prognozarea,
planificarea si promovarea, după caz, în capitolul aferent cercetării din
proiectul bugetului de stat, a resurselor financiare necesare în vederea realizării
politicilor în domeniul său de competentă si utilizarea acestor resurse;
t) implementarea
sistemului informatic national pentru învătământ, cercetare si tehnologie,
inclusiv prin cofinantare, elaborarea si implementarea politicilor de dezvoltare
a tehnologiilor informatice; crearea de retele pe domenii specifice între
institutele de cercetare, unitătile si institutiile de învătământ;
t) armonizarea
politicilor de dezvoltare a infrastructurilor pentru asigurarea calitătii
produselor, procedeelor si serviciilor, în ceea ce priveste activitătile de
standardizare, certificare, acreditare, metrologie, protectia consumatorilor si
coordonarea asistentei tehnice în acest domeniu;
u) coordonarea de
politici în domeniul proprietătii intelectuale si stimularea dezvoltării unui
mediu favorabil inovării;
v) elaborarea si
finantarea unui program de traducere si tehnoredactare a legislatiei si
reglementărilor comunitare, în vederea sustinerii efortului general de
integrare în Uniunea Europeană, prioritate în realizarea acestor lucrări având
serviciile de specialitate din cadrul institutiilor de cercetare si al
institutiilor de învătământ;
w) coordonarea
activitătii de participare a României la târguri, expozitii si la alte asemenea
manifestări interne si internationale cu caracter tehnico-stiintific.
(2) Ministerul
Educatiei si Cercetării îndeplineste si alte atributii prevăzute de Ordonanta
Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
324/2003, cu modificările ulterioare, precum si de alte acte normative în
vigoare.
Art. 6. -
Ministerul Educatiei si Cercetării are următoarele atributii specifice:
a) fundamentează
si elaborează studii si cercetări, analize si prognoze privind problemele
elevilor, studentilor si tinerilor din institutiile din subordine sau în
colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate;
b) colaborează cu
structurile de si pentru tineret, legal constituite;
c) finantează
actiuni proprii, pe baza programelor aprobate de ministrul educatiei si
cercetării; sprijină financiar actiunile structurilor asociative de tineret,
care corespund obiectivelor cuprinse în programele ministerului; poate încheia
contracte civile, respectiv conventii civile de prestări de servicii, direct
sau prin unitătile subordonate, cu persoane juridice ori cu persoane fizice
pentru realizarea unor programe si actiuni privind tineretul si implicarea
acestuia în viata socială;
d) derulează
direct sau prin institutiile din subordinea sa programe de stimulare si
recompensare a elevilor si studentilor;
e) colaborează cu
Autoritatea Natională pentru Tineret, direct sau prin organele specializate din
subordinea sa, pentru elaborarea programelor destinate elevilor, studentilor si
tinerilor.
Art. 7. -
Ministerul Educatiei si Cercetării îndeplineste si alte atributii ce îi revin
prin acte normative.
Art. 8. - (1) În
structura organizatorică a Ministerului Educatiei si Cercetării functionează
directii generale, directii, servicii si birouri, în conformitate cu
prevederile Legii
nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si completările
ulterioare.
(2) Structura
organizatorică a Ministerului Educatiei si Cercetării este prevăzută în anexa
nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului educatiei si cercetării,
pot fi organizate directii, servicii, birouri si colective temporare de lucru,
cu încadrarea în numărul de posturi aprobat si cu respectarea prevederilor
Legii nr.
161/2003, cu modificările si completările ulterioare.
(3) În fiecare
judet si în municipiul Bucuresti sunt organizate, ca organe de specialitate în
subordinea ministerului, inspectorate scolare cu structură aprobată prin ordin
al ministrului educatiei si cercetării.
(4) Inspectorii
scolari generali au calitatea de ordonatori secundari de credite.
(5) Inspectoratele
scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, au în subordine unităti
de învătământ preuniversitar, unităti conexe acestora, unităti pentru
activitatea extrascolară si cluburi sportive scolare.
(6) Ministerul
Educatiei si Cercetării poate constitui si ale structuri organizatorice
necesare în vederea realizării reformei învătământului si cercetării, în
conformitate cu Programul de guvernare, cu obligatiile asumate prin acorduri cu
organismele internationale si prin programele pentru integrare europeană, în
conditiile legii.
Art. 9. - (1)
Pentru exercitarea atributiilor sale Ministerul Educatiei si Cercetării este
sprijinit de organisme de nivel national în domeniul învătământului si
cercetării:
consilii, comisii
si colegii prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Componenta
acestor organisme de nivel national este stabilită prin ordin al ministrului
educatiei si cercetării.
(3) Atributiile
organismelor de nivel national sunt stabilite prin regulamente de organizare si
functionare, aprobate prin ordin al ministrului educatiei si cercetării,
conform reglementărilor legale.
(4) Organismele de
nivel national pot avea câte un secretariat propriu, format, de regulă, din 1-3
persoane, care ajută la elaborarea lucrărilor si pot folosi în activitatea lor
un corp de experti, remunerat din fondurile programelor nationale sau
internationale de dezvoltare a învătământului si cercetării si/sau din
fondurile bugetare sau venituri proprii, potrivit legii.
(5) Activitatea
organismelor de nivel national este coordonată de ministrul educatiei si
cercetării sau de un secretar de stat, cu exceptia Consiliului National pentru
Politica Stiintei care este coordonat de primul-ministru.
(6) Membrii
organismelor de nivel national, precum si alti specialisti colaboratori ai
acestora din afara ministerului pot fi remunerati în conditiile legii.
Art. 10. - (1)
Conducerea Ministerului Educatiei si Cercetării se exercită de către ministru,
care are calitatea de ordonator principal de credite.
(2) Ministrul
educatiei si cercetării reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte
autorităti publice, cu persoanele juridice si fizice din tară si din
străinătate, precum si în justitie.
(3) Ministrul
educatiei si cercetării răspunde de întreaga activitate a ministerului în fata
Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în fata Parlamentului.
(4) Ministrul
educatiei si cercetării îndeplineste, în domeniul de activitate al
ministerului, atributiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, precum si orice alte
atributii specifice stabilite prin actele normative în vigoare.
(5) În exercitarea
atributiilor ce îi revin ministrul educatiei si cercetării emite ordine si
instructiuni, în conditiile legii.
(6) Ministrul
educatiei si cercetării poate delega unele dintre competentele sale, în conditiile
legii.
Art. 11. - (1)
Ministerul Educatiei si Cercetării are un secretar general, ajutat de un
secretar general adjunct, înalti functionari publici, numiti în conditiile
legii.
(2) Secretarul
general si secretarul general adjunct asigură stabilitatea functionării
Ministerului Educatiei si Cercetării, continuitatea conducerii si realizarea
legăturilor functionale dintre structurile ministerului.
(3) Secretarul
general si secretarul general adjunct îndeplinesc atributiile si
responsabilitătile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr.
90/2001, cu modificările si completările ulterioare.
(4) Secretarul
general si secretarul general adjunct îndeplinesc si alte atributii stabilite
prin ordin al ministrului educatiei si cercetării sau prevăzute în regulamentul
de organizare si functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 12. - (1)
Numărul maxim de posturi pentru Ministerul Educatiei si Cercetării este de 418,
exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Structura
organizatorică pe compartimente, atributiile si sarcinile aparatului propriu al
ministerului sunt aprobate prin ordin al ministrului educatiei si cercetării.
(3) Atributiile si
sarcinile secretarilor de stat sunt stabilite prin ordin al ministrului
educatiei si cercetării.
(4) În cadrul
ministerului si unitătilor subordonate se înfiintează unităti de management
pentru implementarea proiectelor cu finantare nerambursabilă, conform
legislatiei în vigoare.
Art. 13. -
Personalul care trece din institutiile si unitătile de învătământ sau de
cercetare în aparatul propriu al Ministerului Educatiei si Cercetării ori în
serviciile publice subordonate ale acestuia beneficiază de rezervarea postului
didactic sau de cercetare la institutia sau la unitatea de la care provine.
Art. 14. - (1) În
subordinea Ministerului Educatiei si Cercetării functionează Agentia Natională
pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor - ANSIT, în coordonarea directă a
ministrului educatiei si cercetării.
(2) Conducerea
Agentiei Nationale pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor - ANSIT este
asigurată de un director general aflat în subordinea directă a ministrului
educatiei si cercetării.
Art. 15. - (1)
Institutiile si unitătile care functionează în subordinea sau în coordonarea
Ministerului Educatiei si Cercetării, exceptând unitătile de cercetare
stiintifică, sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Cluburile
sportive studentesti care functionează în subordinea Ministerului Educatiei si
Cercetării sunt prevăzute în anexa nr. 4.
(3) Institutiile
si unitătile de cercetare stiintifică, dezvoltare tehnologică si inovare, care
functionează în subordinea Ministerului Educatiei si Cercetării, sunt prevăzute
în anexa nr. 5.
(4) Institutele
nationale de cercetare-dezvoltare, care functionează în coordonarea
Ministerului Educatiei si Cercetării, sunt prevăzute în anexa nr. 6.
(5) Institutiile
si unitătile pentru activitatea de tineret, care functionează în subordinea
Ministerului Educatiei si Cercetării, sunt prevăzute în anexa nr. 7.
(6) Structura
organizatorică a institutiilor si unitătilor din subordinea sau din coordonarea
Ministerului Educatiei si Cercetării este aprobată prin ordin al ministrului
educatiei si cercetării.
(7) Normativele de
personal si criteriile de constituire a compartimentelor pentru unitătile si
institutiile publice subordonate, finantate de la bugetul de stat, precum si
atributiile acestora sunt stabilite prin ordin al ministrului educatiei si
cercetării, în baza Legii nr. 84/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, si a celorlalte
dispozitii legale în vigoare, ale Ordonantei Guvernului nr.
57/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
324/2003, cu modificările ulterioare.
Art. 16. -
Ministerul Educatiei si Cercetării asigură, pe de o parte, elaborarea,
aplicarea, monitorizarea si evaluarea politicilor în domeniul
cercetării-dezvoltării si inovării, iar pe de altă parte, coordonează
elaborarea, aplicarea, monitorizarea si evaluarea politicilor pentru lărgirea
patrimoniului national si international de cercetare, tehnologie si inovare,
dezvoltarea economică durabilă, accesul rezultatelor cercetării si
tehnologiilor dezvoltate pe piata internă si internatională, realizarea
societătii informationale, satisfacerea nevoilor cetăteanului si cresterea
calitătii vietii acestuia.
Art. 17. - (1)
Structura organizatorică, statele de functii si regulamentele de organizare si
functionare pentru unitătile subordonate prevăzute în anexa nr. 5 se stabilesc
prin ordin al ministrului educatiei si cercetării, la propunerea directorului
general sau, după caz, a directorului unitătii.
(2) Numirea si
eliberarea din functie a directorilor generali, a directorilor si a membrilor
consiliilor de administratie ale unitătilor prevăzute în anexele nr. 5 si 6 se
realizează prin ordin al ministrului educatiei si cercetării, în conditiile
legii.
Art. 18. - (1)
Ministerul Educatiei si Cercetării va utiliza un parc auto propriu atât pentru
aparatul central, cât si pentru programele/proiectele cu finantare
internatională si pentru institutiile si unitătile subordonate, potrivit legii,
precum si autovehicule destinate deplasărilor în teritoriu pentru monitorizare
si inspectie, conform anexei nr. 8.
(2) Ministerul
Educatiei si Cercetării va prelua, în conditiile negociate în acorduri, parcul
auto aflat în prezent în dotarea structurilor de reformă care aplică programele
educationale sprijinite prin împrumuturi externe.
Art. 19. - Din
taxele de la studentii si cursantii străini, încasate în baza art. 92 alin. (4)
din Legea nr. 84/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, se constituie un fond,
la dispozitia ministrului educatiei si cercetării, pentru situatii speciale si
neprevăzute, având un cuantum de cel putin 5% din încasările în valută.
Art. 20. - (1)
Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, asigură
activitatea de distribuire a manualelor scolare către unitătile de învătământ
din subordine, ca activitate organizată pe lângă acestea, finantată din
venituri proprii.
(2) Veniturile
înregistrate din activitatea prevăzută la alin. (1) vor fi obtinute de la
agentii economici care si-au asumat obligatia de a edita, tipări si difuza
manualele scolare sau vor fi virate direct de Ministerul Educatiei si
Cercetării în cazul în care prin contractul cu acesti agenti economici s-au
prevăzut retinerea si virarea de către Ministerul Educatiei si Cercetării a sumelor
aferente difuzării manualelor scolare de la inspectoratele scolare la unitătile
de învătământ.
(3) Cheltuielile
curente si de capital aferente activitătii se suportă din veniturile prevăzute
la alin. (2).
(4)
Disponibilitătile existente în cont la finele anului se reportează si se
utilizează în anul următor pentru destinatiile prevăzute la alin. (3).
Art. 21. - Anexele
nr. 1-8*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 22. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 481 din 4 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, precum
si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 23 martie 2004.
Nr. 410.