MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 279 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 30 martie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
311. - Hotărâre privind trecerea unui imobil din domeniul
public al statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
domeniul public al orasului Roznov si al comunei Săvinesti, judetul Neamt, si
în administrarea consiliilor locale ale acestora
359. - Hotărâre pentru aprobarea amendamentului convenit prin
schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 4 aprilie 2003 si, respectiv, la
Tokyo la 24 septembrie 2003, între Guvernul României si Banca Japoneză pentru
Cooperare Internatională la Acordul de împrumut dintre România si Fondul pentru
Cooperare Economică Internatională - Japonia privind Proiectul de dezvoltare a
Portului Constanta-Sud, semnat la Tokyo la 27 februarie 1998
371. - Hotărâre pentru aprobarea Protocolului de cooperare
dintre Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale din România si Ministerul Muncii
si Politicii Sociale din Republica Bulgaria, semnat la Geneva la 11 iunie 2003
Protocol
de cooperare între Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale din România si
Ministerul Muncii si Politicii Sociale din Republica Bulgaria
373. - Hotărâre pentru aprobarea schimbării denumirii
amplasamentului obiectivului de investitii abandonat, situat în municipiul
Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, din “Centrul de Creatie si Cultură -
Cântarea României” în “Esplanada” si aprobarea programului prioritar de reconversie
functională a acestuia si de finalizare a constructiilor existente
374. - Hotărâre privind transmiterea unui imobil din
proprietatea publică a statului si din administrarea Ministerului Apărării
Nationale în proprietatea publică a orasului Huedin si în administrarea
Consiliului Local al Orasului Huedin, judetul Cluj
386. - Hotărâre privind organizarea si functionarea Oficiului
National de Servicii pentru Biblioteci
388. - Hotărâre pentru aprobarea amendamentelor convenite
prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 9 decembrie 2003 si la Paris
la 10 decembrie 2003, între Guvernul României si Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Bucuresti la 14 mai 2003 si la
Paris la 22 mai 2003
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind trecerea unui
imobil din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului
Apărării Nationale în domeniul public al orasului Roznov si al comunei
Săvinesti, judetul Neamt, si în administrarea consiliilor locale ale acestora
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 9 alin. (1) si
al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
trecerea unui imobil, compus dintr-o clădire si terenul aferent, situat pe raza
orasului Roznov, judetul Neamt, având datele de identificare prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul public
al orasului Roznov si al comunei Săvinesti, judetul Neamt, si în administrarea
consiliilor locale ale acestora.
Art.
2. - Predarea-primirea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 60 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
Ministru
de stat,
ministrul
administratiei si internelor,
Ioan
Rus
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 11 martie 2004.
Nr. 311.
ANEXĂ
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite din domeniul public al statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al orasului
Roznov si al comunei Săvinesti, judetul Neamt, si în administrarea consiliilor
locale ale acestora
Locul unde
este situat imobilul care se transmite |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Codul de
clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului
Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Orasul Roznov, judetul Neamt |
Ministerul Apărării Nationale |
Consiliul Local al Orasului Roznov |
- imobil 2642 (partial) - cod 8.29.09 - nr.
M.F. 106.952 |
Suprafata totală a terenului = 311.700 m2 |
|
Ministerul Apărării Nationale |
Consiliul Local al Comunei Săvinesti |
- imobil 2642 (partial) - cod 8.29.09 - nr.
M.F. 106.952 |
Suprafata construită = 120 m2 Suprafata desfăsurată = 120 m2 Suprafata totală a terenului, inclusiv constructiile = 40.500 m2 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
amendamentului convenit prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 4
aprilie 2003 si, respectiv, la Tokyo la 24 septembrie 2003, între Guvernul
României si Banca Japoneză pentru Cooperare Internatională la Acordul de
împrumut dintre România si Fondul pentru Cooperare Economică Internatională -
Japonia privind Proiectul de dezvoltare a Portului Constanta-Sud, semnat la
Tokyo la 27 februarie 1998
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 5 din Legea nr. 157/1998 pentru
ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Fondul pentru Cooperare
Economică Internatională-Japonia privind Proiectul de dezvoltare a Portului
Constanta-Sud, semnat la Tokyo la 27 februarie 1998, cu modificările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se
aprobă amendamentul convenit prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 4
aprilie 2003 si, respectiv, la Tokyo la 24 septembrie 2003, între Guvernul
României, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Japoneză pentru
Cooperare Internatională la Acordul de împrumut dintre România si Fondul pentru
Cooperare Economică Internatională - Japonia privind Proiectul de dezvoltare a
Portului Constanta-Sud, semnat la Tokyo la 27 februarie 1998, ratificat prin
Legea nr. 157/1998, cu
modificările ulterioare, după cum urmează:
- În
acordul de împrumut, la articolul I “Împrumutul” sectiunea 2, alineatul (2) se
modifică si va avea următorul cuprins: “Disponibilizarea finală conform
Acordului de Împrumut va fi făcută nu mai târziu de 31 decembrie 2004 si nici o
altă disponibilizare nu va mai fi efectuată de Banca Japoneză pentru Cooperare
Internatională (denumită în continuare «Banca» si cunoscută înainte sub denumirea
de «Fond») după această dată, decât dacă se convine altfel între Bancă si
Împrumutat.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
p.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Traian
Panait,
secretar
de stat
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 359.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
Protocolului de cooperare dintre Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale din
România si Ministerul Muncii si Politicii Sociale din Republica Bulgaria,
semnat la Geneva la 11 iunie 2003
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 20 din Legea
nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă Protocolul de cooperare dintre Ministerul Muncii si Solidaritătii
Sociale din România si Ministerul Muncii si Politicii Sociale din Republica
Bulgaria, semnat la Geneva la 11 iunie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 371.
PROTOCOL
de
cooperare între Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale din România si
Ministerul Muncii si Politicii Sociale din Republica Bulgaria
Ministerul
Muncii si Solidaritătii Sociale din România si Ministerul Muncii si Politicii
Sociale din Republica Bulgaria, denumite în continuare părti contractante,
animate
de dorinta extinderii si dezvoltării relatiilor dintre cele două părti
contractante,
au
decis să coopereze în domeniul muncii si afacerilor sociale. În vederea
atingerii acestui scop părtile contractante au convenit următoarele:
ARTICOLUL
1
1.
Părtile contractante convin să dezvolte forme de cooperare si interes reciproc,
cum ar fi:
a)
schimb de experti;
b)
consultări si pregătire suplimentară a expertilor;
c)
schimb de materiale informative, în special privind implementarea programelor
si politicilor de muncă, ocupare, asistentă socială, protectie socială si
integrare socială a grupurilor cu risc, propuneri legislative si alte materiale
legate de activitatea celor două ministere, precum si opiniile expertilor în
domeniu;
d)
încurajarea cooperării în cadrul proiectelor finantate de organizatii
internationale;
e)
încurajarea cooperării dintre agentiile executive si institutiile subordonate
fiecăreia dintre părtile contractante.
2.
Prezentul protocol va fi aplicat pe baza unor planuri comune de lucru, pe o
perioadă de 2 ani, în functie de posibilitătile financiare ale celor două părti
contractante.
ARTICOLUL
2
Părtile
contractante stabilesc următoarele priorităti:
a)
schimb de experientă referitor la măsurile, reglementările si institutiile din
domeniul muncii si afacerilor sociale;
b)
schimb de experientă cu privire la programele speciale de prevenire a somajului
de lungă durată si de sprijinire a grupurilor cu o situatie defavorizată pe
piata muncii (tineri aflati în căutarea unui loc de muncă, persoane cu handicap etc.);
c)
schimb de experientă cu privire la metodele utilizate pentru determinarea
eficientei măsurilor active ale politicii de ocupare, politicii de asistentă
socială si incluziunea socială a persoanelor dezavantajate;
d)
schimb de experientă cu privire la functionarea inspectoratelor de muncă, în
special din punct de vedere al sănătătii si securitătii la locul de muncă, si
prevenirea muncii ilegale;
e)
schimb de experientă privind programele speciale si măsurile de prevenire a
izolării sociale a grupurilor aflate în situatie de risc (copii cu risc,
persoane cu handicap, populatie romă, persoane vârstnice etc.);
f)
schimb de experientă privind dezinstitutionalizarea si prestarea de servicii
sociale ca o alternativă la îngrijirea institutionalizată, inclusiv controlul
standardelor si criteriilor stabilite de stat pentru implementarea
activitătilor în acest domeniu;
g)
schimb de experientă în domeniul egalitătii de sanse pentru persoane cu
handicap.
ARTICOLUL
3
1.
Cheltuielile pentru aplicarea planurilor convenite în baza prezentului protocol
vor fi suportate după cum urmează:
a)
transport international, de către partea contractantă trimitătoare;
b)
cheltuielile de organizare: cazare, diurnă, traducerea documentatiei si interpretarea,
transport intern si alte cheltuieli, de către partea contractantă primitoare,
pe bază de reciprocitate.
2.
Părtile contractante vor stabili de comun acord modalitătile de suportare a
cheltuielilor aferente anumitor programe, care diferă de cele prevăzute la
paragraful 1 al prezentului articol.
ARTICOLUL
4
Activitătile
legate de planificarea, coordonarea si implementarea prezentului protocol vor
fi în sarcina:
-
pentru Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale din România: Directia relatii
internationale;
-
pentru Ministerul Muncii si Politicii Sociale din Republica Bulgaria: Directia
de integrare europeană si relatii internationale.
ARTICOLUL
5
Prezentul
protocol va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care cele
două părti contractante îsi comunică reciproc îndeplinirea procedurilor
prevăzute de legislatia internă pentru intrarea în vigoare a acestuia.
ARTICOLUL
6
1.
Prezentul protocol este valabil pentru o perioadă de 4 ani si se va prelungi în
mod automat cu noi perioade de câte 4 ani, dacă nici una dintre părtile
contractante nu îl denuntă.
2. În
cazul denuntării, prezentul protocol îsi încetează valabilitatea după 6 luni de
la data transmiterii pe canale diplomatice a notei de denuntare.
Prezentul
protocol a fost semnat la Geneva la data de 11 iunie 2003, în două exemplare
originale, în limbile română, bulgară si engleză, toate textele fiind egal
autentice. În cazul oricăror divergente de interpretare, va prevala textul în
limba engleză.
Pentru Ministerul
Muncii si Solidaritătii Sociale din România, Marian Sârbu, ministru |
Pentru Ministerul
Muncii si Politicii Sociale din Republica Bulgaria, Lydia Shouleva, ministru |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
schimbării denumirii amplasamentului obiectivului de investitii abandonat,
situat în municipiul Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, din “Centrul de Creatie
si Cultură – Cântarea României” în “Esplanada” si aprobarea programului
prioritar de reconversie functională a acestuia si de finalizare a
constructiilor existente
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si având în vedere prevederile art. 2
din Hotărârea Guvernului nr.
937/2003 privind transmiterea unor bunuri imobile, proprietate privată a
statului, din administrarea Ministerului Culturii si Cultelor în administrarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si
mandatarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului de a
initia un program prioritar de reconversie functională a amplasamentului,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă schimbarea denumirii amplasamentului situat în municipiul
Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, din “Centrul de Creatie si Cultură -
Cântarea României” în “Esplanada”.
Art.
2. - Se aprobă Programul prioritar de reconversie functională a amplasamentului
“Esplanada” si de finalizare a constructiilor abandonate, existente pe
amplasament, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art.
3. - În scopul realizării programului prevăzut la art. 2 se mandatează
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului să înceapă procedura
de initiere a unui proiect de parteneriat public-privat în conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr.
16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
470/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art.
4. - Cheltuielile privind finantarea programului prevăzut la art. 2 se suportă
din prevederile bugetare aprobate Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului pe anul 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 373.
ANEXĂ
PROGRAM
prioritar
de reconversie functională a amplasamentului “Esplanada”, situat în municipiul
Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, si de finalizare a constructiilor existente
Având în vedere
valoarea amplasamentului care este partial ocupat în prezent de fundatiile
obiectivului de investitii “Centrul de Creatie si Cultură – Cântarea României”,
abandonat definitiv după 1989, precum si imposibilitatea asigurării prin
bugetul de stat a fondurilor necesare finalizării acestuia, Guvernul României
decide realizarea prezentului program de reconversie functională a
amplasamentului si de finalizare a constructiilor existente, printr-un contract
de parteneriat public-privat, în conditiile legii.
Centrul
urban polifunctional care se va realiza pe acest amplasament va purta denumirea
de “Esplanada”.
Amplasamentul
este delimitat de străzile: Bd. Unirii - Bd. Octavian Goga - str. Nerva Traian
- str. Mircea Vodă, având o suprafată de 107.140 m2, din care aproximativ 25.000 m2 ocupati de fundatiile vechiului obiectiv de investitii. Din
suprafata totală a terenului aproximativ 2.000 m2 (1,8%)
au fost retrocedati prin hotărâri judecătoresti definitive, iar aproximativ
34.000 m2 (31%) sunt revendicati, conform
situatiei juridice a terenurilor din evidenta Primăriei Sectorului 3 Bucuresti.
Utilizarea
terenului, obtinut si pus la dispozitia investitorului în conditiile legii,
este lăsată la latitudinea acestuia în limitele prevederilor Planului
urbanistic general (PUG) al municipiului Bucuresti, Planului urbanistic zonal
(PUZ)-zona centrală, Planului urbanistic zonal al sectorului 3 si ale
prezentului program.
Terenul
este grevat de următoarele cerinte urbanistice si servituti importante:
-
existenta fundatiilor vechiului obiectiv de investitii.
Solutia
tehnică de înglobare sau eliminare se va stabili în baza unei expertize
tehnice;
-
necesitatea asigurării unui spatiu public de tip piată - esplanadă si a unui
spatiu verde public, ale căror dimensiuni se vor stabili printr-o documentatie
PUD;
-
drepturi reale sau prezumtive de proprietate:
a) Pe
amplasament s-a reconstituit dreptul de proprietate pentru 10 persoane fizice.
Achizitia terenurilor se va face în conformitate cu prevederile legale:
vânzare-cumpărare sau expropriere pentru o cauză de utilitate publică, cu
dreaptă si prealabilă despăgubire, conform legislatiei în vigoare.
b) Un
număr de 66 de persoane fizice au depus notificare în conformitate cu
prevederile Legii nr.
10/2001 privind retrocedarea imobilelor preluate în mod abuziv în perioada
6 martie 1945-22 decembrie 1989, cu modificările si completările ulterioare.
Pentru terenul grevat de lucrările de investitii se vor acorda despăgubiri
bănesti în conformitate cu prevederile legale. Eventualele puneri în posesie
vor fi rezolvate conform prevederilor lit. a).
Conceptul
urbanistic al noului ansamblu de dotări va promova o dezvoltare
durabil-ecologică a zonei pe principiul compozitional-functional al unei “dale
urbane” dezvoltate pe mai multe niveluri - supra- si subteran – cuprinzând
circulatia auto, parcaje si servicii, precum si suprafete mari plantate la
nivelurile supraterane alcătuind un “parc urban” multietajat. Compozitia va fi
sustinută pe verticală de constructii P+10...20 pentru birouri, hoteluri si
locuinte, cu standarde ridicate de confort si dotări corespunzătoare.
Serviciile
si activitătile comerciale (tip mall urban) se vor organiza în volume joase
terasate integrându-se în mod organic în ansamblu prin spatii plantate si
circulatii pietonale interioare si exterioare. Pentru refacerea coeziunii
spatial-volumetrice a zonei se poate amplasa un accent de peste 100 m înăltime.
Circulatia
auto se va rezolva în general la nivelurile inferioare (subsol si demisol),
“dala urbană” ridicându-se peste cota existentă a străzilor perimetrale la
aproximativ 1-2 metri. Solutiile tehnice si dimensionarea spatiilor pentru
circulatia activă si stationară se vor stabili pe baza unui studiu de
circulatie pentru întreaga zonă, având în vedere încărcările actuale ale
arterelor principale si gradul ridicat de atractie pentru noile dotări ale
ansamblului.
Amplasarea
si configurarea functional-volumetrică si estetică a tuturor constructiilor se
vor face conform reglementărilor extrase din regulamentele de urbanism aprobate
pentru zonă si obiectivele publice de interes major.
Având
în vedere importanta amplasamentului, se va urmări ca solutiile urbanistice
propuse pentru reconversia functională a vechiului obiectiv abandonat să aibă
un caracter unitar si reprezentativ pentru imaginea Capitalei, integrându-se
armonios cu clădirile si estetica de fatadă a fronturilor existente pe arterele
perimetrale care delimitează terenul.
Pentru
operativitatea actiunii de reconversie, aceasta va fi realizată, în conditiile
legii, în două etape:
a)
Etapa I va cuprinde zona centrală a amplasamentului, grevată de vechile lucrări
de investitii, si poate fi lansată imediat, având în vedere că pe această zonă
nu se mai pot emite titluri de proprietate, conform prevederilor legale.
b)
Etapa a II-a va cuprinde zonele de vest si de est ale amplasamentului.
Lucrările pot fi realizate simultan sau succesiv, după cum este cazul.
Se va
urmări coerenta ansamblului si în acest sens Planul urbanistic de detaliu (PUD)
care va reglementa amplasamentul se va întocmi pentru întregul amplasament si
va fi însotit de o ilustrare urbanistică. Studiile tehnice pentru
infrastructură si retele vor fi întocmite pentru întregul amplasament.
În
conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) si ale art. 4 din Ordonanta
Guvernului nr.
16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
470/2002, cu modificările si completările ulterioare, Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului va întocmi studiul de prefezabilitate
si va începe procedura de initiere a unui proiect de parteneriat public-privat
pentru reconversia functională a amplasamentului “Esplanada”, situat în
municipiul Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, si de finalizare a constructiilor
existente, în conditiile legii.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea
unui imobil din proprietatea publică a statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în proprietatea publică a orasului Huedin si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Huedin, judetul Cluj
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 9 alin. (1) si
al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă transmiterea unui imobil situat în orasul Huedin, judetul Cluj,
identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre,
din proprietatea publică a statului si din administrarea Ministerului Apărării
Nationale în proprietatea publică a orasului Huedin si în administrarea
Consiliului Local al Orasului Huedin, judetul Cluj.
Art.
2. - Predarea-primirea imobilului transmis potrivit prevederilor art. 1 se face
pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 60 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
Ministru
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Ioan
Rus
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 374.
ANEXĂ
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite din proprietatea publică a statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în proprietatea publică a
orasului Huedin si în administrarea Consiliului Local al Orasului Huedin, judetul
Cluj
Locul unde
este situat imobilul care se transmite |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Codul de
clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului
Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Orasul Huedin, str. Horea nr. 80, judetul
Cluj |
Statul român, Ministerul Apărării Nationale |
Orasul Huedin, Consiliul Local al Orasului
Huedin |
- imobil 3279 - cod 8.29.09 - nr. M.F.
106.698 |
- suprafata construită = 962,25
m2 -suprafata desfăsurată =
2.717,25 m2 - suprafata totală a terenului,
inclusiv constructiile = 3.780 m2 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si
functionarea Oficiului National de Servicii pentru Biblioteci
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 43 alin. (3) din Legea
bibliotecilor nr.
334/2002, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Oficiul National de Servicii pentru Biblioteci, denumit în continuare Oficiul,
se organizează si functionează ca institutie de drept public cu personalitate
juridică, în subordinea Ministerului Culturii si Cultelor.
(2)
Oficiul are sediul în imobilul situat în municipiul Bucuresti, bd. Mihail
Kogălniceanu nr. 11, sectorul 5, aflat în proprietatea privată a statului si în
administrarea Regiei Autonome a Distributiei si Exploatării Filmelor “România-Film”.
(3)
Oficiul va prelua imobilul prevăzut la alin. (2) prin contract de comodat,
încheiat cu Regia Autonomă a Distributiei si Exploatării Filmelor
“România-Film”, în conditiile legii.
Art.
2. - (1) Oficiul are următoarele atributii principale:
a) oferă
produse si servicii specifice bibliotecilor din sistemul national de
biblioteci, indiferent de tipologia si profilul acestora, de dimensiunea,
structura si continutul colectiilor, de institutiile cărora le sunt
subordonate, de gradul de acces, de profilul utilizatorilor si de unitatea
administrativ-teritorială în care functionează;
b)
sprijină procesul de dezvoltare, completare si actualizare a colectiilor de
bibliotecă, dotarea bibliotecilor din sistemul national de biblioteci cu
mobilier, echipamente tehnice si electronice, IT, materiale si formulare
specifice activitătii curente a acestor institutii;
c)
colaborează cu institutii de specialitate din tară si din străinătate.
(2)
Oficiul îndeplineste orice alte atributii prevăzute de dispozitiile legale în
vigoare.
Art.
3. - (1) În exercitarea atributiilor sale Oficiul desfăsoară următoarele
activităti:
a)
achizitionează cărti, publicatii seriale, alte tipuri de documente, pe care le
furnizează bibliotecilor din sistemul national de biblioteci, în functie de
profilul, necesitătile si optiunile formulate de acestea;
b)
proiectează si produce mobilier de bibliotecă sau achizitionează mobilier de
bibliotecă de la alti producători, pe care îl furnizează bibliotecilor din
sistemul national de biblioteci;
c) organizează
cursuri de pregătire, perfectionare si informare a personalului bibliotecilor
din sistemul national de biblioteci, în domeniul specific;
d)
organizează colocvii, elaborează studii, initiază si derulează proiecte în
functie de profilul, necesitătile si optiunile formulate de bibliotecile din
sistemul national de biblioteci, în domeniul specific;
e)
organizează, la sediul său, cursuri, demonstratii si aplicatii privind
utilizarea echipamentelor tehnice, electronice si IT în domeniul specific;
f)
editează formularele specifice activitătii curente a bibliotecilor, pe care le
furnizează bibliotecilor din sistemul national de biblioteci;
g)
elaborează, gestionează si actualizează cataloagele bibliografice;
h)
dezvoltă, la cererea bibliotecilor din sistemul national de biblioteci,
proiecte de consultantă, de evaluare si elaborare a conceptelor si strategiilor
specifice domeniului;
i)
acordă asistentă si îndrumare metodologică de profil, în conditiile legii;
j)
desfăsoară activităti de împrumut interbibliotecar, la nivel national si
international;
k)
informează bibliotecile din sistemul national de biblioteci asupra productiei
editoriale curente din România si din străinătate;
l)
editează propriile publicatii informative, destinate promovării produselor si
serviciilor oferite;
m)
achizitionează echipamente electronice si IT, pe care le furnizează
bibliotecilor din sistemul national de biblioteci; n) achizitionează materiale
si echipamente tehnice, pe care le furnizează bibliotecilor din sistemul
national de biblioteci.
(2)
Oficiul desfăsoară orice alte activităti prevăzute de dispozitiile legale în
vigoare.
Art.
4. - (1) Structura organizatorică a Oficiului, atributiile si modul de
functionare a compartimentelor din aparatul propriu, precum si relatiile
functionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare, aprobat prin ordin al ministrului culturii si cultelor, în termen
de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(2)
Numărul maxim de posturi al Oficiului este de 30.
(3)
Personalul care functionează în cadrul Oficiului este angajat cu contract
individual de muncă.
(4)
Salarizarea personalului Oficiului se realizează în conformitate cu prevederile
legale în vigoare.
Art.
5. - În cadrul Oficiului, prin ordin al ministrului culturii si cultelor, se
pot organiza servicii, birouri sau colective temporare pentru realizarea unor
programe, proiecte, studii sau cercetări în domeniul specific.
Art.
6. - (1) Oficiul este condus de un director numit prin ordin al ministrului
culturii si cultelor, potrivit legii.
(2)
Directorul Oficiului conduce întreaga activitate a institutiei, pe care o
reprezintă în raporturile cu autoritătile publice, institutii si organizatii,
precum si cu persoanele fizice si juridice din tară sau din străinătate.
(3)
Directorul Oficiului este ordonator tertiar de credite.
(4)
Directorul Oficiului numeste si eliberează din functie, în conditiile legii,
personalul din aparatul propriu.
(5) În
exercitarea atributiilor sale directorul Oficiului emite decizii.
Art.
7. - (1) Cheltuielile curente si de capital ale Oficiului se finantează în
primii 2 ani de functionare prin subventii acordate de la bugetul de stat si
din venituri proprii, după care se va finanta exclusiv din venituri proprii.
(2)
Veniturile proprii se realizează din:
a)
perceperea tarifelor pentru produsele si serviciile oferite bibliotecilor din
sistemul national de biblioteci;
b)
perceperea tarifelor pentru organizarea cursurilor de pregătire, perfectionare
si informare a personalului bibliotecilor din sistemul national de biblioteci,
în domeniul specific;
c)
organizarea de colocvii, elaborarea de studii, initierea si derularea de
proiecte, precum si din exploatarea unor bunuri aflate în administrare;
d)
donatii si sponsorizări;
e)
alte activităti specifice realizate de Oficiu, potrivit legii.
Art.
8. - Oficiul are dreptul, pentru îndeplinirea activitătilor specifice, la un
autoturism, cu un consum lunar de maximum 200 litri, si la două autoutilitare,
cu un consum lunar de maximum 400 litri pentru fiecare.
Art.
9. - Nota de la capitolul II “Organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si institutii publice, finantate din venituri proprii si subventii
acordate de la bugetul de stat” din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
742/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si
Cultelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 din 8
iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“NOTĂ:
Unitătile mentionate la nr. crt. 5-421 pot
utiliza un număr maxim de 6.065 de posturi.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul culturii si cultelor,
Laurentiu
Tănase,
secretar
de stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 386.
pentru aprobarea
amendamentelor convenite prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 9
decembrie 2003 si la Paris la 10 decembrie 2003, între Guvernul României si
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre
România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Bucuresti la 14
mai 2003 si la Paris la 22 mai 2003
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 4 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
50/2003 pentru ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre România si
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Bucuresti la 14 mai 2003
si la Paris la 22 mai 2003, aprobată prin Legea nr.
393/2003,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se
aprobă amendamentele convenite prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la
9 decembrie 2003 si la Paris la 10 decembrie 2003, între Guvernul României,
prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei, semnat la Bucuresti la 14 mai 2003 si la Paris la 22 mai 2003,
după cum urmează:
1. Se
anulează din împrumut suma de 6.840 EUR.
2. Rândurile
8, 9, 10, 11 si 12 din anexa nr. 1 la acordul-cadru de împrumut “Sinteza
Proiectului” se modifică si vor avea cuprinsul prezentat în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
p.
Ministrul culturii si cultelor,
Laurentiu
Tănase,
secretar
de stat
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 388.
ANEXĂ
Sinteza
Proiectului
[…]
|
|
“Costul total al Proiectului |
4.993.160 EURO |
Costul distribuit
pe articole |
Consolidarea si modernizarea sălii mari de concerte:
2.478.288 EUR Consolidarea cupolei care acoperă scena:
2.514.872 EUR |
Planul de finantare
|
2.493.160 EUR; BDCE 49,9% 2.500.000 EUR; România 50,1% |
Stadiul lucrărilor
la momentul prezentării cererii |
Proiectul va fi implementat în 12 luni, din
ianuarie până în decembrie 2003 |
Graficul
lucrărilor |
Începutul lucrărilor: ianuarie 2003 Sfârsitul lucrărilor: decembrie 2003” |
[…]