MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 283 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 31 martie 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 41 din 29 ianuarie 2004 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 164 alin. (1), (2) si (3) din
Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală si a
dispozitiilor art. 403 alin. 1 din Codul
de procedură civilă
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
351.
- Hotărâre pentru modificarea pozitiei nr. 40 din anexa nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 517/1999 privind delimitarea suprafetelor de teren strict
necesare pentru cercetarea si producerea de seminte si material săditor din
categorii biologice superioare si de animale de rasă si trecerea terenurilor
destinate productiei, aflate în administrarea institutelor si statiunilor de
cercetare si productie agricolă, în domeniul privat al statului, cu
modificările ulterioare, si pentru transmiterea unui teren proprietate publică
a statului în suprafată de 59,20 ha si a mijloacelor fixe aferente din
administrarea Statiunii de Dezvoltare Pomicolă Vrancea în administrarea Regiei
Nationale a Pădurilor - Romsilva, Directia Silvică Focsani
354.
- Hotărâre privind recunoasterea Fundatiei “Anastasia” ca fiind de
utilitate publică
356.
- Hotărâre privind garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unor
împrumuturi interne în vederea achizitionării si montării de centrale termice
proprii cu consum de gaz metan si de instalatii de irigare si fertilizare prin
picurare
357.
- Hotărâre privind aprobarea mecanismului de acordare a sprijinului
financiar de la bugetul de stat prin Programul de crestere a competitivitătii
produselor industriale
363.
- Hotărâre privind aprobarea încadrării în categoria functională a
drumurilor comunale a unor sectoare de drumuri situate în judetul Sibiu
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
293.
- Ordin al ministrului sănătătii pentru aprobarea modelului Declaratiei de
interese a membrilor Consiliului de administratie al Agentiei Nationale a
Medicamentului
ACTE ALE
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
3. -
Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de
credit “Devotatii” Mătăsari OC
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 29
ianuarie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 164 alin. (1), (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală si a dispozitiilor art. 403 alin. 1
din Codul de procedură civilă
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Florentina Baltă -
procuror
Maria Bratu -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 127 din
Ordonanta Guvernului nr.
61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, republicată, si a
dispozitiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată
de Sindicatul Soferilor din România - Filiala Mures în Dosarul nr. 4.844/2003
al Judecătoriei Cluj-Napoca.
Dezbaterile au
avut loc în sedinta publică din 27 ianuarie 2004, fiind consemnate în
încheierea de la acea dată, când, Curtea, având nevoie de timp pentru a
delibera, a amânat pronuntarea pentru data de 29 ianuarie 2004.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 4 iulie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 4.844/2003, Judecătoria
Cluj-Napoca a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a art. 127 din Ordonanta Guvernului nr.
61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, republicată, si a
dispozitiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă, exceptie
ridicată de Sindicatul Soferilor din România - Filiala Mures.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că dispozitiile legale criticate contravin principiului
liberului acces la justitie, întrucât nu prevăd “posibilitatea pentru
contestator de a se adresa unui organ abilitat pentru esalonarea, amânarea sau
scutirea acestuia de la plata sumelor”. Autorul exceptiei consideră că textul
criticat este neconstitutional si în raport de prevederile art. 9 din Legea fundamentală,
pentru că “această cautiune egală cu 20% din cuantumul sumei datorate trebuie
achitată numai de persoanele juridice”, or, în cazul de fată, desi sindicatul
este persoană juridică, activitatea acestuia nu are un scop lucrativ.
Instanta de
judecată consideră că
exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată.
Potrivit
dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula punctele de
vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată. De asemenea,
în conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr. 35/1997, cu
modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei
Avocatul Poporului.
Guvernul, în punctul său de vedere, apreciază că în
cauză este vorba despre o problemă de aplicare a legii, iar nu de
constitutionalitate, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.
61/2002 constituind reglementarea specială în materie, care instituie un
regim derogator de la reglementarea cuprinsă în art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă.
Guvernul arată că
reglementarea din Ordonanta Guvernului nr.
61/2002, privind depunerea cautiunii numai de către persoanele juridice,
s-a făcut în considerarea numărului sporit de cauze exceptionale, precum si din
motive de natură economică. În fine, arată că procedura colectării creantelor
bugetare reprezintă o procedură specială instituită în realizarea interesului
general, fiind vorba despre recuperarea banilor publici care se cuvin bugetului
de stat.
Cu privire la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă,
arată că asupra constitutionalitătii acestui text Curtea s-a pronuntat prin
Decizia nr.
150/2002 si nr.
76/2003, statuând că acest text este constitutional.
Avocatul
Poporului, în punctul său de
vedere, apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, cu
motivarea că prin dispozitiile titlului V din Ordonanta Guvernului nr.
61/2002 se recunoaste dreptul persoanelor interesate de a face contestatie
la executare în cazurile si conditiile prevăzute de lege. Arată că instituirea
unei cautiuni egale cu 20% din cuantumul sumei datorate de debitor, ca o
conditie a sesizării instantelor judecătoresti, reprezintă o conditie a celeritătii
procedurii si o măsură de descurajare a abuzului de drept, având rolul de a
frâna actiunile dilatorii ale persoanelor juridice în cadrul procedurii de
executare silită, fără să se contravină deci prevederilor art. 21 din
Constitutie.
Referitor la critica
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 403 alin. 1 din Codul de
procedură civilă, arată că aceste dispozitii nu contravin prevederilor art. 21
din Constitutie.
Raportarea la art.
9 din Constitutie nu poate fi retinută, întrucât aceste norme constitutionale
reglementează activitatea sindicatelor în cadrul principiilor generale, fără a
se stabili în favoarea acestora un regim diferit fată de alte categorii de
persoane juridice, în privinta obligatiilor.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea
Constitutională este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. d) din
Constitutie, republicată, ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost
sesizată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 127 din Ordonanta
Guvernului nr.
61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, republicată, si dispozitiile
art. 403 alin. (1) din Codul de procedură civilă.
I. Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că, ulterior sesizării,
Ordonanta Guvernului nr.
61/2002, republicată, cu modificările si completările ulterioare, a fost
abrogată, cu exceptia art. 152, prin art. 200 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 941 din 29 decembrie 2003, la data intrării în
vigoare a noii reglementări (1 ianuarie 2004). Curtea constată că dispozitiile
art. 127 din Ordonanta Guvernului nr.
61/2002 au fost preluate, cu un continut identic, în art. 164 alin. (1),
(2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
În jurisprudenta
sa, Curtea Constitutională a statuat în mod constant că, în cazul în care, după
invocarea unei exceptii de neconstitutionalitate în fata instantelor
judecătoresti, prevederea supusă controlului a fost modificată, Curtea se
pronuntă asupra prevederii legale în noua sa redactare, numai dacă solutia
legislativă din legea sau ordonanta modificată este, în principiu, aceeasi cu
cea dinaintea modificării. Având în vedere că, în cauză, această cerintă este
îndeplinită, Curtea urmează să se pronunte asupra exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 164 alin. (1), (2) si (3) din
Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
Examinând
dispozitiile art. 164 alin. (1), (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, Curtea constată că aceste
dispozitii au fost supuse controlului de constitutionalitate, concretizat în
Decizia nr. 40*) din 29 ianuarie 2004, nepublicată la data pronuntării în cauza
de fată, prin care s-a admis exceptia de neconstitutionalitate.
De aceea, având în
vedere că solutiile pronuntate de Curte îi sunt acesteia opozabile, si, desi în
cauza ce face obiectul prezentei decizii Curtea este legal sesizată de instanta
de judecată, stabilirea neconstitutionalitătii dispozitiilor legale criticate,
printr-o decizie a Curtii Constitutionale pronuntată ulterior sesizării,
determină ca, în temeiul art. 23 alin. (3) din Legea nr. 47/1992,
republicată, aceste dispozitii legale să nu mai poată face obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate, intervenind una dintre cauzele de inadmisibilitate
prevăzute la art. 23 alin. (6) din legea mentionată. Într-o asemenea situatie,
exceptia urmează să fie respinsă ca devenită inadmisibilă.
II. Cu privire la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă, a
căror redactare este: “Până la solutionarea contestatiei la executare sau a
altei cereri privind executarea silită, instanta competentă poate suspenda
executarea, dacă se depune o cautiune în cuantumul fixat de instantă, în afară
de cazul în care legea dispune altfel”, Curtea constată că aceste
dispozitii au mai fost supuse controlului de constitutionalitate. Prin mai
multe decizii, Curtea a respins ca nefondate exceptiile de
neconstitutionalitate având ca obiect dispozitiile art. 403 alin. 1 din Codul
de procedură civilă, de exemplu, Decizia nr.
150 din 9 mai 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 508 din 15 iulie 2002; Decizia nr.
15 din 21 ianuarie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 115 din 24 februarie 2003; deciziile nr.
8 si 55
din 14 ianuarie 2003, respectiv 6 februarie 2003, ambele publicate în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 10 martie 2003, si Decizia nr. 76
din 20 februarie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 225 din 3 aprilie 2003.
În esentă, Curtea
a retinut, în considerentele acestor decizii, că art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă nu
contravine prevederilor art. 21 din Constitutie, întrucât obligatia de a plăti
cautiunea are caracterul unei garantii instituite în favoarea creditorului care
detine un titlu executoriu. Curtea a mai retinut în acelasi timp că obligarea
la plata unei cautiuni nu aduce atingere dreptului persoanei la judecată în
termen rezonabil, întrucât prin aceasta nu se prelungeste termenul de
solutionare a cauzei.
Solutiile
pronuntate de Curte si considerentele care au stat la baza acestor decizii sunt
valabile si în cauza de fată, neintervenind elemente noi de natură să determine
reconsiderarea jurisprudentei.
Fată de cele de
mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie,
republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25
alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
1. Respinge, ca
devenită inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
164 alin. (1), (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, exceptie ridicată de Sindicatul
Soferilor din România - Filiala Mures în Dosarul nr. 4.844/2003 al Judecătoriei
Cluj-Napoca.
2. Respinge, ca
neîntemeiată, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 403 alin.
1 din Codul de procedură
civilă, exceptie ridicată de acelasi autor în acelasi dosar.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 29 ianuarie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Maria
Bratu
*) Decizia nr. 40 din 29 ianuarie 2004 a fost
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 16 martie
2004.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea pozitiei nr. 40 din anexa nr. 1
la Hotărârea Guvernului nr. 517/1999 privind delimitarea suprafetelor de teren
strict necesare pentru cercetarea si producerea de seminte si material săditor
din categorii biologice superioare si de animale de rasă si trecerea
terenurilor destinate productiei, aflate în administrarea institutelor si
statiunilor de cercetare si productie agricolă, în domeniul privat al statului,
cu modificările ulterioare, si pentru transmiterea unui teren proprietate
publică a statului în suprafată de 59,20 ha si a mijloacelor fixe aferente din
administrarea Statiunii de Dezvoltare Pomicolă Vrancea în administrarea Regiei
Nationale a Pădurilor-Romsilva, Directia Silvică Focsani
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 8 alin. (3) din Legea nr.
290/2002 privind organizarea si functionarea unitătilor de
cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei
alimentare si a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice “Gheorghe
Ionescu-Sisesti”, cu modificările si completările ulterioare, precum si al art.
12 alin. (1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Pozitia nr. 40 din anexa nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 517/1999
privind delimitarea suprafetelor de teren strict necesare pentru cercetarea si
producerea de seminte si material săditor din categorii biologice superioare si
de animale de rasă si trecerea terenurilor destinate productiei, aflate în
administrarea institutelor si statiunilor de cercetare si productie agricolă,
în domeniul privat al statului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 328 din 9 iulie 1999, cu modificările ulterioare, se modifică si
va avea următorul cuprins:
Nr. crt. |
Denumirea
statiunii |
Suprafata
totală a terenului (ha) |
Suprafata de
teren strict necesară pentru cercetarea si producerea de seminte si material
săditor din categorii biologice superioare
si de animale de rasă (ha) |
Suprafata de
teren destinată productiei (ha) |
“40. |
Statiunea de Dezvoltare Pomicolă Vrancea, judetul
Vrancea |
942,8 |
515,8 |
427” |
Art. II. - Se aprobă transmiterea unui teren aflat în
proprietatea publică a statului, în suprafată de 59,20 ha, identificat potrivit
anexei nr. 1, din administrarea Statiunii de Dezvoltare Pomicolă Vrancea în
administrarea Regiei Nationale a Pădurilor-Romsilva, Directia Silvică Focsani.
Art. III. - Se aprobă trecerea fără plată a mijloacelor
fixe, precum si a anexelor acestora, aflate în proprietatea publică a statului,
identificate potrivit anexei nr. 2, din administrarea Statiunii de Dezvoltare
Pomicolă Vrancea în administrarea Regiei Nationale a Pădurilor-Romsilva,
Directia Silvică Focsani.
Art. IV. - Predarea-preluarea terenului prevăzut la
art. II si a mijloacelor fixe prevăzute la art. III se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, după intrarea în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. V. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre
Daea,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 351.
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
terenului aflat în proprietatea publică a statului, care se transmite din
administrarea Statiunii de Dezvoltare Pomicolă Vrancea în administrarea Regiei
Nationale a Pădurilor-Romsilva, Directia Silvică Focsani
Amplasamentul
terenului |
Pozitia din
inventarul bunurilor apartinând domeniului public al statului |
Persoana
juridică de la care se transmite terenul |
Persoana
juridică la care se transmite terenul |
Caracteristicile
terenului |
||||
Judetul |
Unitatea
administrativ- teritorială (localitatea) |
Tarlaua |
Parcela |
Suprafata (ha) |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Vrancea |
Vizantea |
Nr. M.F.P.: 106.600 Cod de clasificare:
8.05.03 |
Statiunea de Dezvoltare Pomicolă Vrancea,
judetul Vrancea |
Regia Natională a Pădurilor - Romsilva,
Directia Silvică Focsani |
54 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
1,04 3,00 3,00 1,11 1,09 1,30 0,89 2,00 4,22 5,62 0,80 3,31 3,96 2,07 2,67 5,11 0,73 1,72 1,00 0,70 5,36 4,79 0,14 0,17 0,20 0,19 0,24 0,18 0,16 0,14 0,06 0,30 0,68 0,58 0,36 0,31 |
|
TOTAL: |
|
|
|
|
|
|
59,20 |
|
ANEXA Nr. 2
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
mijloacelor fixe si a anexelor acestora aflate în proprietatea publică a
statului, care se transmit din administrarea Statiunii de Dezvoltare Pomicolă
Vrancea în administrarea Regiei Nationale a Pădurilor - Romsilva, Directia
Silvică Focsani
Nr. crt. |
Denumirea
mijlocului fix |
Localitatea |
Nr. de
înregistrare la
Ministerul Finantelor
Publice |
Valoarea de
inventar - mii lei - |
1. |
Constructie administrativă |
Comuna Vizantea, judetul Vrancea |
106.500 |
7.236.773 |
2. |
Hală de sortare |
Comuna Vizantea, judetul Vrancea |
106.478 |
175.000 |
3. |
Magazie pentru pesticide |
Comuna Vizantea, judetul Vrancea |
106.522 |
50.000 |
4. |
Drumuri si platforme |
Comuna Vizantea, judetul Vrancea |
144.905 |
275.000 |
|
TOTAL: |
|
|
7.736.773 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind recunoasterea Fundatiei “Anastasia” ca
fiind de utilitate publică
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 39 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
recunoaste Fundatia “Anastasia”, persoană juridică de drept privat, fără scop
patrimonial, cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Schitu Darvari nr. 3,
sectorul 2, ca fiind de utilitate publică.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 354.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind garantarea de către Ministerul Finantelor
Publice a unor împrumuturi interne în vederea achizitionării si montării de
centrale termice proprii cu consum de gaz metan si de instalatii de irigare si
fertilizare prin picurare
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 27 din Legea datoriei
publice nr. 81/1999,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Ministerul
Finantelor Publice garantează în numele si în contul statului, în proportie de
80%, împrumuturile interne în valoare de 21.759.000 euro, precum si dobânzile,
comisioanele si alte costuri aferente acestora, contractate de către
societătile comerciale de sere, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre, în vederea achizitionării si montării de centrale
termice proprii cu consum de gaz metan si de instalatii de irigare si
fertilizare prin picurare.
Art. 2. -
Rambursarea împrumuturilor interne contractate potrivit art. 1, plata
dobânzilor, a comisioanelor si a altor costuri aferente se vor efectua din
resursele financiare proprii ale societătilor comerciale beneficiare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre
Daea,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 356.
ANEXĂ
Societătile comerciale de sere, beneficiare ale
împrumuturilor garantate de Ministerul Finantelor Publice
Nr. crt. |
Societatea
comercială |
Valoarea
aprobată pentru anul 2004 - euro - |
1. |
“Leoser” - S.A. Bucuresti |
8.680.000 |
2. |
“Berser” - S.A. Ilfov |
400.000 |
3. |
“Codlea” - S.A. Brasov |
2.300.000 |
4. |
“Orser” - S.A. Oradea |
7.300.000 |
5. |
“Agroser” - S.R.L. Craiova, punct de lucru
Câmpia Turzii |
420.000 |
6. |
“Leader International” - S.A. Constanta |
2.659.000 |
|
TOTAL GENERAL: |
21.759.000 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea mecanismului de acordare a
sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de crestere a
competitivitătii produselor industriale
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 1 alin. (2) si al art. 3 alin.
(1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
120/2002 privind aprobarea Sistemului de sustinere si promovare a
exportului cu finantare de la bugetul de stat, aprobată prin Legea nr.
663/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă mecanismul de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat
prin Programul de crestere a competitivitătii produselor industriale, denumit
în continuare Program, administrat de către Ministerul Economiei si
Comertului, în conditiile legii.
(2) Prin Program
se acordă sprijin financiar în cadrul Sistemului de sustinere si promovare a
exportului cu finantare de la bugetul de stat, aprobat prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
120/2002, aprobată prin Legea nr.
663/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 2. - În
sensul prezentei hotărâri, mecanismul de acordare a sprijinului financiar de la
bugetul de stat prin Program constă în stabilirea categoriilor de activităti, a
conditiilor de eligibilitate a beneficiarilor, a criteriilor de eligibilitate a
proiectelor, precum si a procedurii de acordare a sprijinului financiar.
Art. 3. -
Categoriile de activităti finantate de la bugetul de stat în cadrul Programului
sunt:
a) implementarea
si certificarea sistemelor de management al calitătii si/sau a sistemelor de
management de mediu;
b) implementarea si certificarea sistemelor de management al sănătătii si sigurantei ocupationale, sistemelor de management pentru responsabilitate socială si de igienă alimentară si/sau sistemelor de management al securitătii informatiei;
c) dotarea si/sau
amenajarea laboratoarelor de testare si etalonare, precum si acreditarea
acestora, după caz;
d) certificarea
produselor;
e) executarea de
modele experimentale, prototipuri, asimilări de noi tehnologii care se
realizează de agentii economici pe baza rezultatelor unitătilor de
cercetare-dezvoltare românesti;
f) efectuarea de
analize de evaluare comparativă pentru activităti din industria prelucrătoare
în vederea realizării planurilor de restructurare-dezvoltare-viabilizare, a
căror implementare va fi monitorizată;
g) organizarea si
amenajarea în incinta agentilor economici de expozitii si/sau standuri de
prezentare si promovare a produselor industriale;
h) înregistrarea
si protejarea pe piata externă a mărcilor, desenelor si modelelor industriale
românesti.
Art. 4. - (1)
Beneficiarii Programului sunt agenti economici cu activitatea principală
industrie prelucrătoare, conform sectiunii D din Clasificarea activitătilor din
economia natională - CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997,
actualizată prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistică nr.
601/2002, care trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele conditii de
eligibilitate:
a) sunt persoane
juridice cu sediul în România;
b) realizează
profit din activitatea de exploatare, conform ultimului bilant contabil
încheiat si înregistrat la administratia teritorială a Ministerului Finantelor
Publice;
c) realizează
produse prelucrate pentru care există piată asigurată;
d) au structura
organizatorică specializată pentru implementarea proiectului, pentru
categoriile de activităti prevăzute la art. 3 lit. a)-c);
e) prezintă
certificatul înregistrării mărcilor, desenelor si modelelor industriale la
Oficiul de Stat pentru Inventii si Mărci si demonstrează avantajele
înregistrării acestora pe pietele externe pentru proiectele aferente
activitătii prevăzute la art. 3 lit. h).
(2) Beneficiarii
proiectelor pentru activitatea prevăzută la art. 3 lit. c) pot fi si agenti
economici din infrastructura pentru evaluarea conformitătii produselor
industriale, care îndeplinesc conditiile prevăzute la alin. (1) lit. a) si b)
si nu beneficiază, pe perioada de implementare a proiectului, de alte fonduri
nerambursabile pentru acelasi tip de proiecte.
(3) Beneficiarii
proiectelor pentru activitatea prevăzută la art. 3 lit. f) pot fi si asociatii
profesionale sau patronate de ramură, care îndeplinesc conditia prevăzută la
alin. (1) lit. a).
Art. 5. -
Proiectele pentru care se acordă sprijin financiar de la bugetul de stat prin
Program trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de
eligibilitate:
a) se încadrează
în categoriile de activităti prevăzute la art. 3;
b) contin etapele
proiectului, precum si structura de finantare pe etape;
c) asigură
implementarea proiectului în maximum 24 de luni de la încheierea contractului
de finantare;
d) prezintă
elemente care fundamentează rezultatele estimate la finalizarea proiectului.
Art. 6. -
Mecanismul de acordare a sprijinului financiar este prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 7. - (1) La
nivelul Ministerului Economiei si Comertului se constituie Comisia pentru
derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumită în
continuare Comisie.
(2) Din Comisie
fac parte si reprezentanti ai patronatelor de ramură.
(3) Componenta si
modul de organizare si functionare ale Comisiei, precum si modul de gestionare
a activitătii de acordare a sprijinului financiar se aprobă prin ordin al
ministrului de stat, ministrul economiei si comertului.
Art. 8. - (1)
Sprijinul financiar se acordă numai beneficiarilor care întrunesc conditiile de
eligibilitate prevăzute la art. 4, pentru proiectele care îndeplinesc
criteriile prevăzute la art. 5, care asigură cresterea competitivitătii
produselor industriale si utilizarea eficientă a fondurilor alocate.
(2) Suma maximă
acordată de la bugetul de stat unui beneficiar este egală cu echivalentul a
50.000 euro, cu plata esalonată, pe bază de documente justificative.
(3) Suma minimă
alocată de la bugetul de stat pentru un proiect este egală cu echivalentul a
2.500 euro.
Art. 9. - (1)
Proiectele acceptate se finantează în limita fondurilor aprobate pentru
Program, cuprinse în bugetele anuale ale Ministerului Economiei si Comertului.
(2) Finantarea
proiectelor în cadrul Programului se face după cum urmează:
a) 50% de la
bugetul de stat din cheltuielile efectuate de beneficiari si 50% cofinantare
din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se
încadrează în activitătile prevăzute la art. 3 lit. a)-f);
b) 30% de la
bugetul de stat din cheltuielile efectuate de beneficiari si 70% cofinantare
din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se
încadrează în activitatea prevăzută la art. 3 lit. g);
c) 45% de la
bugetul de stat din cheltuielile efectuate de beneficiari si 55% cofinantare
din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se
încadrează în activitatea prevăzută la art. 3 lit. h).
Art. 10. - (1)
Acordarea sprijinului financiar se face în baza contractului de finantare
încheiat cu beneficiarii Programului, în conditiile legii.
(2) Beneficiarii
sprijinului financiar care nu respectă clauzele contractuale si/sau care
furnizează informatii eronate cu privire la derularea proiectului nu mai pot
beneficia de sprijin financiar în cadrul acestui Program.
Art. 11. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
1.570/2002 privind aprobarea mecanismului de acordare a sprijinului financiar
de la bugetul de stat prin Programul de crestere a competitivitătii produselor
industriale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 din
20 ianuarie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 357.
ANEXĂ
MECANISMUL
de
acordare a sprijinului financiar
1. După publicarea
legii bugetului de stat, Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a
sprijinului financiar (Comisia) procedează la promovarea unei campanii
de informare publică privind Programul de crestere a competitivitătii
produselor industriale (Programul).
2. Agentii
economici care solicită sprijin financiar în cadrul Programului se adresează
Comisiei si depun proiectele la registratura Ministerului Economiei si
Comertului.
Cererea-tip de
solicitare va contine datele din modelul prevăzut în sectiunea B.
Cererea-tip este
însotită de documente care să ateste îndeplinirea conditiilor de eligibilitate,
mentionate la art. 4 din hotărâre, de către beneficiarii de proiecte, precum si
de declaratia pe propria răspundere a agentului economic privind corectitudinea
datelor si informatiilor prezentate.
3. a) Proiectele
se înregistrează în Registrul unic de evidentă al Comisiei în ordinea numerelor
de înregistrare primite de la registratura Ministerului Economiei si
Comertului.
b) Proiectele se
evaluează si se acceptă/se resping de către Comisie în ordinea înregistrării în
Registrul unic de evidentă.
c) În termen de
maximum 5 zile de la data sedintei Comisiei aceasta informează agentul economic
despre decizia luată privind acceptarea sau respingerea proiectului depus,
precum si motivul respingerii.
d) Pentru proiectele
acceptate de către Comisie, pentru care beneficiarul a prezentat contractul de
finantare întocmit corespunzător, Ministerul Economiei si Comertului are
obligatia de a încheia în termen de 15 zile lucrătoare contractul de finantare
cu beneficiarul sprijinului financiar.
e) Contestatiile
agentilor economici privind decizia de respingere a finantării proiectului se
depun la registratura Ministerului Economiei si Comertului în termen de 10 zile
de la primirea deciziei.
f) Contestatiile
agentilor economici se solutionează de către o comisie numită în acest scop
prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului.
Denumirea
agentului economic .....................................................................................................
(denumirea completă)
Sediul:
......................................................................................
Telefon; fax;
e-mail: .................................................................
Reprezentant:
.............................................................................
Data înfiintării:
............................................................................
Proprietari
...................................................................................
[Structura patrimoniului si a actionariatului, în procente (%)]
Solicitarea
..................................................................................
(tipul proiectului)
Semnătura
...............................................................................
(numele si prenumele persoanei
autorizate să semneze pentru si în numele societătii comerciale)
Data
..................
Înregistrarea în Registrul unic de evidentă al Comisiei se va face după numărul de la registratura Ministerului Economiei si Comertului.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea încadrării în categoria
functională a drumurilor comunale a unor sectoare de drumuri situate în judetul
Sibiu
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 si 13 din Ordonanta
Guvernului nr. 43/1997 privind
regimul drumurilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă încadrarea în categoria functională a drumurilor comunale a unor
sectoare de drumuri situate în judetul Sibiu, conform anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Anexele
nr. 2 si 3 la Hotărârea Guvernului nr. 540/2000
privind aprobarea încadrării în categorii functionale a drumurilor publice si a
drumurilor de utilitate privată deschise circulatiei publice, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 si nr. 338 bis din 20 iulie
2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se completează
în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul delegat
pentru administratia publică,
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 martie 2004.
Nr. 363.
ANEXĂ
ÎNCADRAREA
în
categoria functională a drumurilor comunale a unor sectoare de drumuri situate
în judetul Sibiu
Nr. crt. |
Indicativul drumului
propus |
Traseul
drumului propus |
Pozitia, km,
originea, destinatia |
Lungimea (km) |
Provenienta |
1. |
DC 7A |
Pe linia Motis- Metis km 4+220 DC 7 - km 24+050 DJ 141 A |
0+000 3+730 |
3,730 |
km 14+900 DJ 142G - De 2704 drum de pământ neclasat = 1.630
ml - De 2723 drum de pământ neclasat = 230 ml - De 252 drum de pământ neclasat = 960 ml - De 579 drum de pământ neclasat = 910 ml |
2. |
DC 7 |
Motis-Moardăs ntersectie cu DJ 141 A km 19+680 |
0+000 12+870 |
12,870 |
km 10+680 DJ 142 G Motis - km 23+550 DJ 142
G Moardăs |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
pentru aprobarea modelului Declaratiei de interese
a membrilor Consiliului de administratie al Agentiei Nationale a Medicamentului
Având în vedere
Ordonanta Guvernului nr.
125/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei
Nationale a Medicamentului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
594/2002, cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul
de aprobare al Directiei generale farmaceutice, inspectia de farmacie si
aparatură medicală nr. 0B 3.069 din 19 martie 2004,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se
aprobă modelul Declaratiei de interese a membrilor Consiliului de administratie
al Agentiei Nationale a Medicamentului, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Agentia
Natională a Medicamentului va duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Bucuresti, 19 martie 2004.
Nr. 293.
ANEXĂ
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit “Devotatii” Mătăsari OC
Având în vedere
constatările înscrise în Raportul nr. 11 din 9 ianuarie 2004 cu privire la
starea financiară a Cooperativei de credit “Devotatii” Mătăsari OC si
posibilitatea redresării situatiei acesteia din punct de vedere al sigurantei
financiare, întocmit de administratorul special numit de CREDITCOOP Casa
Centrală în urma activitătii de administrare specială desfăsurată la
Cooperativa de credit “Devotatii” Mătăsari OC în perioada 2 decembrie 2003 - 9
ianuarie 2004, din care a rezultat că nu există perspectiva redresării
situatiei economico-financiare a cooperativei de credit, în temeiul
prevederilor art. 201 alin. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 97/2000
privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobată si modificată prin Legea
nr.
200/2002,
Banca Natională
a României hotărăste:
Art. 1. - Se
retrage Autorizatia de functionare seria B nr. 0267 din 23 septembrie 2002 a
Cooperativei de credit “Devotatii” Mătăsari OC, cu sediul în satul Mătăsari bl.
C1, ap. 1, comuna Mătăsari, judetul Gorj, cod unic de înregistrare 2180587,
număr de ordine în registrul comertului J18/196/1991, pentru următoarele
motive:
Fondurile proprii
înregistrau la data de 9 ianuarie 2004 un nivel negativ de -3.925 mii lei,
situându-se astfel sub nivelul de 100.000 mii lei prevăzut de art. 8 alin. (1)
din Normele Băncii Nationale a României nr.
13/2002 privind capitalul minim al organizatiilor cooperatiste de credit si
capitalul agregat minim al retelelor cooperatiste de credit.
Nivelul negativ al
indicatorului de solvabilitate de -0,85% înregistrat la data de 9 ianuarie 2004
se situează sub limitele instituite de art. 4 din Normele Băncii Nationale a
României nr. 8/1999 privind
limitarea riscului de credit al institutiilor de credit, cu modificările si
completările ulterioare. De asemenea, Cooperativa de credit “Devotatii” Mătăsari
OC înregistrează pierderi ce se mentin la un nivel ridicat (-156.061 mii lei la
31 decembrie 2003).
Art. 2. - Prezenta
hotărâre va fi transmisă Cooperativei de credit “Devotatii” Mătăsari OC si
CREDITCOOP Casa Centrală si va intra în vigoare la data publicării ei în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Prezenta
hotărâre poate fi contestată la Consiliul de administratie al Băncii Nationale
a României, în termen de 15 zile de la data comunicării, în conformitate cu
prevederile art. 202 alin. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 97/2000
privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobată si modificată prin Legea
nr.
200/2002.
Guvernatorul
Băncii Nationale a României,
Mugur
Isărescu
Bucuresti, 5 februarie 2004.
Nr. 3.