MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.038 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
10 noiembrie 2004
SUMAR
DECRETE
870.
- Decret pentru eliberarea din functie a unui magistrat de la Înalta Curte
de Casatie si Justitie
871.
- Decret pentru transferul unui magistrat procuror în functia de judecător
872.
- Decret pentru transferul unui magistrat procuror în functia de judecător
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.772.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii-I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont”-
Bucuresti
1.773.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Institutului National de
Cercetare Stiintifică în domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S.
Bucuresti
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
4.158.
- Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Colorom” - S.A. Codlea, judetul Brasov
4.165. - Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Arcadia 2000 (Semnal)” - S.A. Bucuresti
4.166.
- Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Munca Ovidiu” - S.A. Ovidiu, judetul Constanta
Rectificări
la:
- Decizia Curtii
Constitutionale nr. 379 din 30 septembrie 2004
DECRETE
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru eliberarea din functie a unui magistrat de
la Înalta Curte de Casatie si Justitie
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. c), ale art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale
art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 63 alin. (1)
lit. b) si alin. (2) din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, precum si ale art. 36 alin. (1)
lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
având în vedere
Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 178 din 15 octombrie 2004,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - La
data de 1 noiembrie 2004 se eliberează din functia de judecător al Înaltei
Curti de Casatie si Justitie, prin pensionare înainte de îndeplinirea
mandatului, domnul Jumanca Ion.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 870.
pentru transferul unui magistrat procuror în
functia de judecător
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. c), ale art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale
art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 30 alin. (1)
si ale art. 59 din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, precum si ale art. 36 alin. (1)
lit. g) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
având în vedere
Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 181 din 15 octombrie 2004,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - La
data de 1 decembrie 2004 doamna Ardeleanu Antoneta, procuror la Parchetul de pe
lângă Judecătoria Constanta, va fi transferată în functia de judecător la
Judecătoria Constanta.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 871.
pentru transferul unui magistrat procuror în
functia de judecător
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. c), ale art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale
art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 30 alin. (1)
si ale art. 59 din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, precum si ale art. 36 alin. (1)
lit. g) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 175 din 7 octombrie 2004,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - La
data de 1 decembrie 2004 domnul Dumitru Dumitru Daniel, procuror la Parchetul de
pe lângă Judecătoria Pitesti, va fi transferat în functia de judecător la
Judecătoria Pitesti.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
Bucuresti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 872.
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” – Bucuresti
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 11 alin. (1) si (2) din Ordonanta
Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
324/2003, cu modificările ulterioare, si având în vedere prevederile art. 2
din Hotărârea Guvernului nr.
637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare
a institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. -
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii -
I.N.C.D.P.M. Bucuresti îsi schimbă denumirea în Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti, denumit în continuare I.N.C.D.P.M., care se
organizează si functionează ca persoană juridică română în coordonarea
Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
Art. 2. -
I.N.C.D.P.M. are sediul în municipiul Bucuresti, str. General Budisteanu nr.
15, sectorul 1.
Art. 3. -
I.N.C.D.P.M. are ca obiect principal de activitate realizarea de cercetări
stiintifice fundamentale si aplicative pentru combaterea riscurilor de
accidentări si îmbolnăviri profesionale în scopul asigurării securitătii si
sănătătii salariatilor în procesele de muncă.
Art. 4. -
Regulamentul de organizare si functionare a I.N.C.D.P.M. este prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 5. -
I.N.C.D.P.M. are în administrare, conform art. 5 din Hotărârea Guvernului nr.
406/1998, imobilul format din constructii, anexe si terenul aferent,
proprietate publică a statului, din str. General Budisteanu nr. 15, sectorul 1,
Bucuresti.
Art. 6. -
Patrimoniul I.N.C.D.P.M., stabilit pe baza situatiilor financiare la data de 31
decembrie 2003, este de 34.827.695 mii lei, din care imobilizări corporale si necorporale
12.400.690 mii lei si active circulante 22.427.005 mii lei.
Art. 7. -
Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei va cuprinde în bugetul său
fondurile necesare realizării unor investitii, dotări, aparatură, echipamente
si instalatii pentru I.N.C.D.P.M.
Art. 8. -
Structura organizatorică a I.N.C.D.P.M. se aprobă prin ordin al ministrului
muncii, solidaritătii sociale si familiei, în termen de 30 de zile de la
intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile art. 5
alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a institutelor
nationale de cercetare-dezvoltare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
637/2003.
Art. 9. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 406/1998
privind înfiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 275 din 23 iulie 1998, cu exceptia art. 5.
Art. 10. - Punctul
2 al literei B din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 737/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“2. Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M.
«Alexandru Darabont» - Bucuresti”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 21 octombrie 2004.
Nr. 1.772.
ANEXĂ
REGULAMENT
de
organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” – Bucuresti
CAPITOLUL I
Dispozitii
generale
Art. 1. - (1)
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii -
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, denumit în continuare I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” - Bucuresti, este persoană juridică română în
coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
(2) I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” – Bucuresti functionează pe bază de gestiune economică si
autonomie financiară, calculează amortismente si conduce evidenta contabilă în
regim economic si îsi desfăsoară activitatea în conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea
tehnologică, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
324/2003, cu modificările ulterioare, precum si cu cele din prezentul
regulament.
Art. 2. - (1)
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti desfăsoară activităti de
cercetare stiintifică si dezvoltare în domeniul protectiei muncii.
(2) I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” – Bucuresti participă la elaborarea strategiei de
dezvoltare a domeniului protectiei muncii si la realizarea, cu prioritate, a
obiectivelor stabilite prin strategia si politicile sociale de îmbunătătire a
conditiilor de muncă si prevenire a riscurilor profesionale, precum si prin
programele nationale de cercetare stiintifică - dezvoltare si inovare.
CAPITOLUL II
Obiectul
de activitate
Art. 3. - Obiectul
de activitate al I.N.C.D.P.M. constă în:
A. Activităti
de cercetare-dezvoltare
În cadrul Planului national pentru
cercetare-dezvoltare si inovare, al planurilor sectoriale si locale,
programului-nucleu, programelor de cercetare europene si internationale,
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti efectuează cercetări fundamentale si aplicative pentru
prevenirea si combaterea riscurilor de accidentări si îmbolnăviri profesionale
si stabilirea cerintelor de securitate si sănătate în muncă, conform
prevederilor Legii protectiei muncii nr.
90/1996, republicată, cu modificările si completările ulterioare, si ale
directivelor Uniunii Europene, respectiv:
1. Activităti de
cercetare stiintifică fundamentală:
a) fundamentarea
stiintifică a strategiei de dezvoltare a domeniului securitătii si sănătătii în
muncă;
b) coordonarea metodologică
a activitătii de cercetare în domeniul securitătii si sănătătii în muncă la
nivel national;
c) dezvoltarea
bazei teoretice si conceptuale a securitătii si sănătătii în muncă;
d) fundamentarea
sistemului national de reglementări în domeniul securitătii si sănătătii în
muncă;
e) studiul
riscurilor profesionale si al impactului acestora asupra stării de sănătate si
securitate a personalului;
f) elaborarea de
instrumente de identificare, analiză si evaluare a riscurilor profesionale;
g) elaborarea instrumentelor
de auditare a sistemelor de muncă;
h) elaborarea
instrumentelor de evaluare a costurilor accidentelor de muncă si bolilor
profesionale;
i) fundamentarea
sistemului de evaluare a conformitătii calitătii de securitate/protectie pentru
echipamente tehnice (ET) si echipamente individuale de protectie (EIP);
j) elaborarea
instrumentelor de evaluare a conformitătii, calitătii, de protectie/securitate,
inspectie si diagnosticare tehnică pentru ET si EIP;
k) elaborarea de
sisteme de management al securitătii si sănătătii în muncă, integrate în
managementul general al firmelor;
l) optimizarea
ergonomică a activitătilor si locurilor de muncă;
m) fundamentarea
si elaborarea criteriilor psihofiziologice de selectie si formare profesională în
raport cu riscurile si exigentele profesionale;
n) optimizarea
sistemului national de instruire-formare si de perfectionare a personalului
necesar domeniului securitătii si sănătătii în muncă.
2. Activităti de
cercetare-dezvoltare aplicativă:
a) studii si
cercetări aplicative pentru prevenirea si combaterea riscurilor de accidentări
si îmbolnăviri profesionale (chimice, mecanice, electrice, termice, zgomot,
vibratii, ultrasunete, iluminat, microclimat, radiatii neionizante, laseri,
plasmă, riscuri ergonomice si psihosociale);
b) studii si
cercetări aplicative pentru realizarea de:
- instalatii de
ventilatie industrială;
- instalatii de
neutralizare a noxelor chimice;
- instalatii de
iluminat;
- aparate de
protectie împotriva electrocutării si incendiilor;
- dispozitive de
protectie pentru reducerea riscurilor mecanice;
- dispozitive
pentru combaterea zgomotului si vibratiilor;
- mijloace
individuale de protectie;
- unguente de
protectie;
c) studii si
cercetări privind elaborarea sistemului national de reglementări în domeniul
securitătii si sănătătii în muncă, armonizat cu cel al UE:
- elaborarea de
norme de securitate si sănătate în muncă;
- elaborarea de
standarde de securitate a muncii;
- elaborarea de
instructiuni de securitate si sănătate în muncă;
- elaborarea de
fise de securitate pentru produse;
d) studii si
cercetări privind elaborarea materialelor suport pentru instruirea, formarea si
perfectionarea personalului (manuale, suporturi de curs, ghiduri, teste de
verificare a cunostintelor);
e) studiul efectelor
factorilor de risc asupra stării de sănătate si a comportamentului în muncă;
f) elaborarea de
software pentru evaluarea si gestiunea computerizată a riscurilor;
g) elaborarea de
software pentru evaluarea costurilor accidentelor de muncă;
h) elaborarea de
sisteme expert de instruire-testare asistată de calculator;
i) elaborarea de
sisteme informatice pentru promovarea si diseminarea cunostintelor din domeniul
securitătii si sănătătii în muncă.
B. Activităti
conexe activitătii de cercetare-dezvoltare
1. Activităti
metodologice de implementare a legislatiei:
a) certificarea
calitătii de protectie/securitate a echipamentelor tehnice si echipamentelor
individuale de protectie, inspectia si diagnoza tehnică a acestora;
b) evaluarea
riscurilor profesionale la locurile de muncă;
c) auditarea
agentilor economici din punctul de vedere al securitătii si sănătătii în muncă;
d) expertizarea
locurilor de muncă pentru încadrarea în conditii deosebite sau speciale;
e) implementarea sistemelor
de management al securitătii si sănătătii în muncă la nivelul agentilor
economici;
f) elaborarea de
materiale de informare si diseminare a informatiei în domeniul securitătii si
sănătătii în muncă.
2. Formarea si
perfectionarea specialistilor în domeniul securitătii si sănătătii în muncă:
a) cursuri de
nivel mediu;
b) cursuri de
nivel universitar;
c) cursuri de
nivel postuniversitar.
3. Editarea
materialelor de instruire, formare si diseminare a informatiilor referitoare la
securitatea si sănătatea în muncă (manuale, cărti, brosuri, ghiduri, suporturi
de curs, norme, instructiuni, afise, teste).
4. Asistentă
tehnică pentru:
a) realizarea de
instalatii, aparate sau dispozitive de prevenire si combatere a riscurilor
profesionale;
b) efectuarea de
analize, măsurări si evaluări ale nivelurilor factorilor de risc;
c) testarea
psihofiziologică pentru unele categorii de personal;
d) realizarea de
mijloace individuale de protectie;
e) realizarea de
unguente de protectie;
f) diseminarea
informatiilor din domeniul securitătii si sănătătii în muncă.
5. Consultantă si
asistentă de specialitate acordată agentilor economici pentru:
a) respectarea
prevederilor legislatiei în vigoare;
b) organizarea
activitătii de protectie a muncii;
c) implementarea
managementului sănătătii si securitătii în muncă;
d) executia de
instalatii, aparate si dispozitive pentru prevenirea si combaterea riscurilor
profesionale;
e) elaborarea
instructiunilor de protectie a muncii;
f) alegerea
echipamentelor individuale de protectie;
g) expertizarea
locurilor de muncă pentru încadrarea în conditii deosebite si speciale;
h) evaluarea
conformitătii, inspectia si diagnosticarea tehnică a echipamentelor tehnice si
individuale de protectie;
i) realizarea de
produse conforme cu cerintele esentiale de securitate si sănătate pentru a fi
competitive pe piată;
j) proiectarea
ergonomică a locurilor de muncă;
k) elaborarea
solutiilor tehnice si organizatorice de îmbunătătire a conditiilor de muncă;
l) măsurări si analize
de laborator privind factorii de risc.
6. Participarea la
realizarea transferului tehnologic, prin contracte directe cu agentii
economici, pentru valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul
protectiei muncii
7. Realizări de
unicate si serii mici pentru produsele rezultate în urma cercetării
8. Activităti de
comert interior si de import-export, aferente obiectului de activitate, în
conditiile legii.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 4. -
(1) Patrimoniul I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti este cel existent
în situatiile financiare la data de 31 decembrie 2003 si anume de 34.827.695
mii lei, din care imobilizări corporale si necorporale 12.400.690 mii lei si
active circulante 22.427.005 mii lei.
(2) I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” – Bucuresti administrează, cu diligenta unui bun
proprietar, bunuri proprietate publică si privată a statului, precum si
bunurile proprii dobândite în conditiile legii sau realizate din venituri
proprii. Bunurile proprietate publică si privată a statului, administrate de
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, precum si bunurile proprii
dobândite în conditiile legii sau realizate din venituri proprii, după caz, se
înregistrează distinct în patrimoniul acestuia.
(3) Rezultatele
cercetărilor obtinute în baza derulării unui contract finantat din fonduri
publice apartin I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, în calitate de
persoană juridică executantă, si ordonatorului principal de credite, în egală
măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel.
Rezultatele
cercetărilor concretizate în active corporale sau necorporale, obtinute în baza
derulării unor contracte finantate din fonduri private, precum si rezultatele
obtinute din activităti desfăsurate în asociere în participatiune sau în
entităti cu personalitate juridică născute în urma altor forme de asociere, cum
ar fi cele prevăzute de Legea nr. 31/1990
privind societătile comerciale, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, apartin I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, în calitate
de persoană juridică executantă.
(4) Administrarea,
înregistrarea în evidenta contabilă a I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” -
Bucuresti, precum si înstrăinarea, închirierea sau concesionarea si casarea
rezultatelor cercetărilor obtinute în baza derulării unui contract finantat din
fonduri publice se fac potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
324/2003, cu modificările ulterioare.
(5) În exercitarea
drepturilor sale, I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti posedă si
foloseste bunurile aflate în patrimoniul său si, după caz, dispune de acestea
în conditiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.
(6) I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” – Bucuresti poate realiza servicii sau activităti de
microproductie prin asociere în participatiune, în scopul stimulării
valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator si
a autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(7) Patrimoniul
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti poate fi modificat în conditiile
legii.
CAPITOLUL IV
Structura
organizatorică si functională
Art. 5. - (1)
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti poate avea în structură
subunităti, cu sau fără personalitate juridică, departamente, sectii,
laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său
de activitate.
(2) Structura
organizatorică a I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti se aprobă prin
ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei, denumit în
continuare ministru coordonator.
(3) În functie de specificul unor activităti, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităti din tară sau din străinătate.
CAPITOLUL V
Organele
de conducere
Art. 6. -
Conducerea I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti este asigurată de:
a) consiliul de
administratie;
b) comitetul de
directie;
c) directorul
general.
Art. 7. -
Coordonarea activitătii de cercetare-dezvoltare din I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti este asigurată de consiliul stiintific.
Art. 8. - (1)
Relatiile dintre compartimentele aflate în structura I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti, precum si relatiile acestora cu tertii sunt stabilite de
directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, cu avizul consiliului de
administratie.
(2) Conducătorii
compartimentelor din structura I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti
răspund în fata directorului general si a consiliului de administratie de
îndeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitătilor si competentelor
încredintate de acestia.
Consiliul de
administratie
Art. 9. - (1)
Consiliul de administratie este format din 7 membri, cetăteni români, numiti
prin ordin al ministrului coordonator cu avizul autoritătii de stat pentru
cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autoritătilor de la care acestia
provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit o singură dată.
(2) Din consiliul
de administratie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul
general al I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, care este
presedintele consiliului de administratie;
b) presedintele
consiliului stiintific al I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti;
c) un reprezentant
al autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
d) un reprezentant
al Ministerului Finantelor Publice;
e) un reprezentant
al Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
(3) Ceilalti
membri ai consiliului de administratie sunt specialisti în domeniu, propusi de
ministerul coordonator.
(4) Revocarea
membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a făcut
numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
Art. 10. - (1)
Membrii consiliului de administratie îsi păstrează calitatea de angajat la
institutia sau la unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si
obligatiile care derivă din această calitate.
(2) Pentru
activitatea desfăsurată, în calitate de membru al consiliului de administratie,
acestia beneficiază de o indemnizatie lunară stabilită de consiliul de
administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului
general al I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti.
(3) Persoanele
numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult
de două consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot participa
în aceeasi calitate la alte institutii, unităti sau organizatii cu care
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti are relatii contractuale sau
interese concurente.
(4) Sunt
incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care,
personal, sotul/sotia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în
acelasi timp patroni sau asociati la alte unităti cu acelasi profil sau cu care
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti se află în relatii comerciale
directe.
Art. 11. - (1)
Consiliul de administratie are, în principal, următoarele atributii:
a) aprobă, la
propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de
dezvoltare a I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, de introducere a
unor tehnologii de vârf si de modernizare a celor existente, în concordantă cu
strategia generală a domeniului propriu de activitate;
b) propune
modificarea structurii organizatorice si functionale a I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti, înfiintarea, desfiintarea si comasarea de subunităti din
structura acestuia;
c) analizează si
avizează proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la
ministerul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
d) analizează si avizează
situatiile financiare si contul de profit si pierdere, pe care le supune spre
aprobare ministerului coordonator, si aprobă raportul de gestiune asupra
activitătii desfăsurate de I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti în
anul precedent;
e) analizează
realizarea criteriilor de performantă si raportarea trimestrială privind
activitatea realizată de I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti si
aprobă măsuri pentru desfăsurarea acesteia în conditii de echilibru al
bugetului de venituri si cheltuieli;
f) analizează,
aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale,
investitiile care urmează a fi realizate de I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” -
Bucuresti;
g) propune spre
aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea sau
închirierea unor bunuri din patrimoniul I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” -
Bucuresti, în conditiile legii;
h) aprobă
valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
i) aprobă volumul
creditelor bancare prevăzute sistabileste modul de rambursare a acestora;
j) aprobă
utilizarea disponibilitătilor în valută;
k) aprobă mandatul
pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
l) aprobă
criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din
cadrul I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti.
(2) Consiliul de
administratie exercită orice alte atributii stabilite, potrivit prevederilor
legale.
Art. 12. -
Consiliul de administratie îsi desfăsoară activitatea pe baza regulamentului
propriu de organizare si functionare, avizat de Ministerul Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei. Acesta hotărăste în problemele privind
activitatea I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, cu exceptia celor
care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
Art. 13. - (1)
Consiliul de administratie se întruneste, de regulă, o dată pe lună sau ori de
câte ori interesele I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti o cer, la
convocarea presedintelui, a vicepresedintelui sau la solicitarea unei treimi
din numărul membrilor consiliului de administratie.
(2) Dezbaterile
consiliului de administratie sunt conduse de presedintele acestuia, iar în
lipsa lui, de vicepresedintele ales de către membrii consiliului de
administratie.
Art. 14. - (1) Consiliul
de administratie îsi desfăsoară activitatea în prezenta a cel putin două treimi
din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această conditie, sedinta
consiliului de administratie poate fi reprogramată într-un interval de cel mult
15 zile, având aceeasi ordine de zi.
(2) Hotărârile
consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor
prezenti, dar nu mai putin de jumătate plus unu din numărul total al acestora.
Art. 15. - La
sedintele consiliului de administratie participă, în calitate de invitat
permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” - Bucuresti sau un reprezentant al salariatilor, în cazul
în care acestia nu sunt constituiti în sindicat.
Art. 16. - Pentru
luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administratie poate
atrage în activitatea de analiză consilieri si consultanti din diferite
sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform
prevederilor legale.
Art. 17. - (1)
Membrii consiliului de administratie sunt răspunzători, în conditiile legii,
pentru îndeplinirea atributiilor ce le revin si răspund solidar pentru
gestionarea patrimoniului I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti.
(2) Membrii
consiliului de administratie care s-au abtinut ori care s-au împotrivit luării
unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere
în registrul de sedinte al consiliului de administratie si dacă au anuntat în
scris despre aceasta ministerul coordonator.
(3) Membrii
consiliului de administratie care nu respectă prevederile art. 10 alin. (3) si
(4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti ca urmare a acestui fapt.
Art. 18. - În
primul trimestru al fiecărui an consiliul de administratie prezintă
Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei un raport asupra
activitătii desfăsurate în anul precedent si asupra programului de activitate
pentru anul în curs.
Art. 19. -
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” - Bucuresti. Atributiile secretariatului sunt prevăzute în
regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie.
Comitetul de
directie
Art. 20. - (1)
Conducerea operativă a I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti este
asigurată de un comitet de directie compus din directorul general si
conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului
national.
(2) La sedintele
comitetului de directie participă, în calitate de invitat permanent, un
reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti sau un reprezentant al salariatilor, în cazul în care acestia
nu sunt constituiti în sindicat.
Art. 21. - (1)
Comitetul de directie exercită atributii si are răspunderi în limita
competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de
administratie.
(2) Comitetul de
directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor
rezultate din:
a) strategia
programelor de dezvoltare a I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti;
b) programul anual
de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de
venituri si cheltuieli;
d) programul de investitii;
e) sistemul de
asigurare a calitătii;
f) alte obligatii.
Art. 22. -
Comitetul de directie se întruneste decadal si ori de câte ori interesele
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti o impun.
Art. 23. - (1)
Atunci când este cazul, la nivelul subunitătilor din I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti se organizează si functionează comitetul de conducere,
care îsi desfăsoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de
organizare si functionare aprobat de consiliul de administratie al I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” - Bucuresti si este prezidat de directorul subunitătii
respective.
(2) Comitetul de
conducere exercită atributii si are răspunderi în limita competentelor
stabilite de directorul general al I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” –
Bucuresti si aprobate de consiliul de administratie.
Directorul
general
Art. 24. - (1)
Activitatea curentă a I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti este
condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani, pe baza
rezultatelor concursului de selectie organizat conform metodologiei elaborate
de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui
termen, în functie de performantele realizate, numirea directorului general
poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.
(2) Numirea si
eliberarea din functie a directorului general se fac prin ordin al ministrului
coordonator.
Art. 25. - (1)
Directorul general are, în principal, următoarele atributii si
responsabilităti:
a) reprezintă,
personal sau prin delegat, interesele I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” -
Bucuresti în relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici,
precum si cu persoane fizice din tară si din străinătate;
b) stabileste
atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitătilor si
departamentelor I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, precum si
relatiile acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;
c) propune
consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si de
functionare a I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti;
d) numeste
directorii si conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, în urma concursului organizat pe
baza criteriilor propuse de comitetul de directie, si îi revocă, după caz, cu
avizul consiliului de administratie;
e) angajează si
concediază personalul I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, conform
prevederilor legale si ale contractului colectiv de muncă;
f) asigură
negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul I.N.C.D.P.M. “Alexandru
Darabont” - Bucuresti si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de
directie;
aprobă salariile
rezultate din negocierea directă;
g) răspunde de
administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptă măsuri
si urmăreste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export,
prin compartimentele proprii specializate;
i) analizează
lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea de marketing;
j) are atributii
si răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti de la bugetul de stat;
k) poate delega,
în conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din
conducerea institutului national;
l) exercită orice
alte atributii ce îi sunt delegate de consiliul de administratie.
(2) În exercitarea
atributiilor sale, directorul general emite decizii.
Consiliul
stiintific
Art. 26. - (1)
Consiliul stiintific este format din 15 membri, reprezentând principalele
compartimente din cadrul I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti care
desfăsoară activităti de cercetare-dezvoltare.
(2) Membrii consiliului
stiintific sunt cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariati ai
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti, alesi pe 4 ani prin vot secret
de către persoanele cu studii superioare din compartimentele de
cercetare-dezvoltare ale I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti.
(3) Din consiliul
stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific ai
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti.
(4) Consiliul
stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot
secret de către membrii consiliului stiintific.
(5) Consiliul
stiintific se organizează si functionează în conformitate cu regulamentul
propriu, aprobat de consiliul de administratie.
Art. 27. -
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt următoarele:
a) participă la
elaborarea strategiei activitătii de cercetare-dezvoltare a domeniului
protectiei muncii si la elaborarea planurilor de cercetare-dezvoltare;
b) analizează si
avizează realizarea lucrărilor de cercetare prin comisia de avizare;
c) propune spre
aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare
si inovare al I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti;
d) avizează
hotărârile consiliului de administratie care implică politica de cercetare a
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti în domeniu;
e) propune măsuri
pentru perfectionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în
grade profesionale;
f) organizează si
coordonează desfăsurarea manifestărilor cu caracter stiintific;
g) avizează
actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
h) avizează
acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare în tară si în
străinătate.
CAPITOLUL VI
Bugetul de
venituri si cheltuieli si executia acestuia. Relatii financiare
Art. 28. - (1)
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti întocmeste anual bugetul de
venituri si cheltuieli si situatiile financiare anuale, potrivit
reglementărilor în vigoare.
(2) Situatiile
financiare anuale se aprobă de către ministerul coordonator, în conditiile
legii.
Art. 29. -
(1) Veniturile si cheltuielile I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti se
stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de
venituri si cheltuieli se întocmeste pe baza indicatorilor de performantă
stabiliti de ministerul coordonator si se aprobă prin ordin al ministrului
coordonator, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 30. -
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti determină anual volumul de
venituri de realizat si de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu
contractele încheiate pentru activitatea programată.
Art. 31. - (1)
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform
reglementărilor legale si prevederilor contractului colectiv de muncă, în
limita fondului total destinat plătii salariilor, prevăzut în bugetul de
venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.
(2) Salariul de
bază al directorului general se stabileste prin ordin al ministrului
coordonator, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Art. 32. - (1)
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situatia în care, în cursul unui
an, resursele financiare ale I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti nu
sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult
20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea
de credite de către I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti peste
plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului
prealabil al Ministerului Finantelor Publice.
Art. 33. - (1)
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti hotărăste cu privire la
investitiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate,
finantarea efectuându-se din surse proprii si din credite bancare, precum si
din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii.
(2) Ministerul
coordonator va cuprinde în bugetul său de venituri si cheltuieli fondurile
necesare realizării unor investitii, dotări, achizitionării de aparatură,
echipamente si instalatii pentru I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti.
(3) Executia
investitiilor prevăzute la alin. (1) si (2) se adjudecă potrivit legii.
Art. 34. - (1)
Operatiunile de încasări si plăti ale I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” -
Bucuresti se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale si prin
unităti de trezorerie cu sediul în România.
(2) I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” – Bucuresti efectuează operatiuni de încasări si plăti în
lei si în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de
casă si a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele
normative în vigoare.
(3) I.N.C.D.P.M.
“Alexandru Darabont” – Bucuresti efectuează operatiuni de comert exterior,
aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operatiunile de încasări
si plăti cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la
unitătile bancare specializate cu sediul în România.
Art. 35. -
I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti îsi va organiza controlul
financiar preventiv propriu si auditul financiar potrivit legii.
CAPITOLUL VII
Reglementarea
litigiilor
Art. 36. -
Litigiile I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti cu persoane fizice sau
persoane juridice, nesolutionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare
instantelor judecătoresti române competente, potrivit legii.
CAPITOLUL
VIII
Dispozitii
finale
Art. 37. -
Statutul de institut national se reînnoieste periodic prin reacreditare, care
are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de
activitate al I.N.C.D.P.M. “Alexandru Darabont” - Bucuresti.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Institutului
National de Cercetare Stiintifică în domeniul Muncii si Protectiei Sociale -
I.N.C.S.M.P.S.
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 11 alin. (1) si (2) din
Ordonanta Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
324/2003, cu modificările ulterioare, si având în vedere prevederile art. 2
din Hotărârea Guvernului nr.
637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare
a institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. -
Institutul National de Cercetare Stiintifică în domeniul Muncii si Protectiei
Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti, denumit în continuare I.N.C.S.M.P.S.,
se organizează si functionează ca persoană juridică română în coordonarea
Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
Art. 2. -
I.N.C.S.M.P.S. are sediul în municipiul Bucuresti, Str. Povernei nr. 6-8,
sectorul 1.
Art. 3. -
I.N.C.S.M.P.S. are ca obiect de activitate realizarea de studii si cercetări cu
caracter teoretic aplicativ în domeniul de interes national privind piata
muncii, managementul resurselor umane, dezvoltarea socială si protectia socială
în România.
Art. 4. -
Regulamentul de organizare si functionare a I.N.C.S.M.P.S. este prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 5. -
Patrimoniul I.N.C.S.M.P.S., stabilit pe baza situatiilor financiare la data de
31 decembrie 2003, este de 4.537.656 mii lei, din care imobilizări corporale si
necorporale 1.891.115 mii lei si active circulante 2.645.541 mii lei.
Art. 6. -
Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei va cuprinde în bugetul său
fondurile necesare realizării unor investitii, dotări, aparatură, echipamente
si instalatii pentru I.N.C.S.M.P.S.
Art. 7. -
I.N.C.S.M.P.S. are în administrare, conform Hotărârii Guvernului nr.
732/2004, imobilul proprietate publică a statului din Str. Povernei nr.
6-8, sectorul 1, Bucuresti.
Art. 8. - (1)
Structura organizatorică a I.N.C.S.M.P.S. se aprobă prin ordin al ministrului
muncii, solidaritătii sociale si familiei, în termen de 30 de zile de la
intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile art. 5
alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a institutelor
nationale de cercetare-dezvoltare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
637/2003.
(2) I.N.C.S.M.P.S.
poate avea în structură subunităti, cu sau fără personalitate juridică.
Art. 9. - La data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
1.305/1996 privind înfiintarea Institutului National de Cercetare Stiintifică
în domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 9 decembrie 1996.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 21 octombrie 2004.
Nr. 1.773.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare
si functionare a Institutului National de Cercetare Stiintifică în domeniul
Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti
CAPITOLUL I
Dispozitii
generale
Art. 1. - (1)
Institutul National de Cercetare Stiintifică în domeniul Muncii si Protectiei
Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti, denumit în continuare I.N.C.S.M.P.S.,
este persoană juridică română în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritătii
Sociale si Familiei, denumit în continuare MMSSF.
(2) I.N.C.S.M.P.S.
functionează pe bază de gestiune economică si autonomie financiară, calculează
amortismente si conduce evidenta contabilă în regim economic si îsi desfăsoară
activitatea în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002
privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
324/2003, cu modificările ulterioare, precum si ale prezentului regulament.
Art. 2. - (1)
I.N.C.S.M.P.S. îsi desfăsoară activitatea de cercetare stiintifică si
dezvoltare tehnologică în domenii de interes national privind piata muncii,
managementul rersurselor umane, dezvoltarea socială si protectia socială în
România.
(2) I.N.C.S.M.P.S.
participă la fundamentarea, implementarea si monitorizarea strategiei de
dezvoltare a domeniului specific si la realizarea cu prioritate a obiectivelor
stiintifice si tehnologice stabilite prin programele nationale de cercetare
stiintifică si dezvoltare tehnologică.
CAPITOLUL II
Obiectul
de activitate
Art. 3. - În
cadrul obiectului de activitate I.N.C.S.M.P.S. desfăsoară următoarele tipuri de
activităti:
A. Activităti
de cercetare-dezvoltare
1. În cadrul
Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare, pentru realizarea
planurilor sectoriale si a programelor-nucleu, în cadrul programelor internationale
de cercetare-dezvoltare si inovare, având ca tematică:
a) piata muncii:
- resursele de
muncă;
- cererea de fortă
de muncă;
- somajul;
- prognoze privind
piata muncii;
- sistemul
informational al pietei muncii;
- salariul,
salariul minim si echilibrul pietei muncii;
- institutii si
agenti ai pietei muncii;
- dialogul social;
- legislatia
muncii;
b) educatia
continuă:
- evaluarea
impactului sistemelor de educatie, formare si perfectionare profesională asupra
eficientei pietei muncii;
- evaluarea
tehnicilor si metodelor de formare si perfectionare profesională;
- evaluarea
cerintelor de calificare la nivel national, sectorial si de ramură, în functie
de nevoile pietei muncii;
c) managementul
resurselor umane:
- analiză
diagnostic privind sistemele de recrutare,
selectie,
evaluare, promovare;
- politici si
sisteme salariale la nivel de firmă: analiză, studiu de impact asupra
dezvoltării economice si sociale;
- relatii de
muncă: relatii conflictuale-neconflictuale, parteneriat, comunicare-informare -
analiză diagnostic, impact;
- sisteme si
tehnici de negociere – analize comparative, impact;
- motivatia
muncii: forme, metode, modele de cointeresare;
- normarea muncii;
d) politici
sociale si fenomene sociale:
- sărăcia si
excluziunea socială - evaluare, scenarii, politici;
- incluziune si
coeziune socială - analiză diagnostic, evaluare impact, politici;
- sisteme de
asigurări sociale si politici de asigurări - analiză diagnostic, evaluare
impact, scenarii;
- sisteme de
asistentă socială si politici privindasistenta socială în domeniul populatiei
si familiei, vârstnicilor, copiilor,
persoanelor cu dizabilităti – analiză diagnostic, evaluare impact, scenarii;
e) problematica
socioumană în procesul de schimbare, modernizare si integrare a României în
structurile europene;
f) strategii si
modele de dezvoltare socioeconomică la nivel national, teritorial si sectorial;
g) managementul
macro- si microeconomic.
2. Alte activităti
de cercetare stiintifică si dezvoltare tehnologică:
- cercetare
aplicativă pentru agentii economici în domeniul specific de activitate.
B. Activităti
conexe activitătii de cercetare-dezvoltare,
desfăsurate în
domeniul propriu de activitate, cu aprobarea ministerului coordonator si cu
avizul autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare si, după caz, cu
autorizarea din partea institutiilor abilitate, constând în:
a) formare si
specializare profesională;
b) consultantă si
asistentă de specialitate;
c) editare si
tipărire a publicatiilor de specialitate;
d) prestări de
servicii;
e) participare la
realizarea transferului tehnologic;
f) alte
activităti, în conditiile legii.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 4. - (1)
I.N.C.S.M.P.S. are un patrimoniu propriu în valoare de 4.537.656 mii lei,
conform situatiilor financiare încheiate la data de 31 decembrie 2003, din
care: imobilizări corporale si necorporale 1.891.115 mii lei si active
circulante 2.646.541 mii lei.
(2)
I.N.C.S.M.P.S. administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri
proprietate publică si privată a statului, precum si bunurile proprii dobândite
în conditiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate
publică si privată a statului administrate de I.N.C.S.M.P.S., precum si
bunurile proprii dobândite în conditiile legii sau realizate din venituri proprii,
după caz, se înregistrează distinct în patrimoniul acestuia.
(3) Rezultatele
cercetărilor obtinute în baza derulării unui contract finantat din fonduri
publice apartin I.N.C.S.M.P.S., în calitate de persoană juridică executantă, si
ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a
prevăzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenta contabilă, precum si
înstrăinarea, închirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor
cercetărilor obtinute în baza derulării unui contract finantat din fonduri
publice se fac potrivit Ordonantei Guvernului nr.
57/2002.
(4) În exercitarea
drepturilor sale, I.N.C.S.M.P.S. posedă si foloseste bunurile aflate în
patrimoniul său si, după caz, dispune de acestea în conditiile legii, în scopul
realizării obiectului său de activitate.
(5) I.N.C.S.M.P.S.
poate realiza servicii prin asociere în participatiune, în scopul stimulării
valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea MMSSF si a autoritătii de
stat pentru cercetare-dezvoltare.
(6) Patrimoniul
I.N.C.S.M.P.S. poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
CAPITOLUL IV
Structura
organizatorică si functională
Art. 5. - (1)
I.N.C.S.M.P.S. poate avea în structură subunităti, cu sau fără personalitate
juridică, departamente, compartimente, sectii, colective si alte structuri
organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate.
(2)
Structura organizatorică a I.N.C.S.M.P.S. se aprobă prin ordin al ministrului
muncii, solidaritătii sociale si familiei, în termen de 30 de zile de la
intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Prin decizie a
directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot
organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în
colaborare cu alte unităti din tară sau din străinătate.
CAPITOLUL V
Organele
de conducere
Art. 6. -
Conducerea I.N.C.S.M.P.S. este asigurată de:
a) consiliul de
administratie;
b) comitetul de
directie;
c) directorul
general.
Art. 7. - Coordonarea
activitătii de cercetare-dezvoltareinovare este asigurată de consiliul
stiintific.
Art. 8. - (1)
Relatiile dintre subunitătile aflate în structura I.N.C.S.M.P.S., precum si
relatiile acestora cu tertii sunt stabilite de directorul general, care poate
acorda împuterniciri de reprezentare, cu avizul consiliului de administratie.
(2) Conducătorii
subunitătilor din structura I.N.C.S.M.P.S. răspund în fata consiliului de
administratie si a directorului general de îndeplinirea tuturor atributiilor,
responsabilitătilor si competentelor încredintate de acestia.
Consiliul de
administratie
Art. 9. -
(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, cetăteni români,
numiti prin ordin al Ministrului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, cu
avizul autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea
conducerii autoritătii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani,
care poate fi reînnoit.
(2) Din consiliul
de administratie fac parte în mod obligatoriu:
- directorul
general al I.N.C.S.M.P.S., care este presedintele consiliului de administratie;
- presedintele
consiliului stiintific al I.N.C.S.M.P.S.;
- un reprezentant
al autoritătii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
- un reprezentant
al Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant
al MMSSF.
(3) Ceilalti
membri ai consiliului de administratie sunt specialisti din domeniu, propusi de
MMSSF.
(4) Revocarea
membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a făcut
numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
Art. 10. - (1)
Membrii consiliului de administratie îsi păstrează calitatea de angajat la
institutia sau la unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si
obligatiile care derivă din această calitate.
(2) Pentru activitatea
desfăsurată în calitate de membru al consiliului de administratie, acestia
beneficiază de o indemnizatie lunară stabilită de consiliul de administratie,
dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al
I.N.C.S.M.P.S.
(3) Persoanele
numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult
de două consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot
participa în aceeasi calitate la alte unităti cu care I.N.C.S.M.P.S. are
relatii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt
incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care,
personal, sotul/sotia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în
acelasi timp patroni sau asociati la alte unităti cu acelasi profil sau cu care
I.N.C.S.M.P.S. se află în relatii comerciale directe.
Art. 11. -
Consiliul de administratie are, în principal, următoarele atributii:
a) aprobă, la
propunerea consiliului stiintific, strategia de cercetare-dezvoltare-inovare si
programele rezultate din aceasta, în concordantă cu strategia generală a
domeniului propriu de activitate;
b) aprobă
valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
c) aprobă volumul
creditelor bancare prevăzute la art. 32 si stabileste modul de rambursare a
acestora;
d) aprobă
utilizarea disponibilitătilor în valută;
e) aprobă mandatul
pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
f) aprobă
criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din
cadrul I.N.C.S.M.P.S.;
g) propune spre
aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea ori
închirierea unor bunuri din patrimoniul I.N.C.S.M.P.S., în conditiile legii;
h) propune
modificarea structurii organizatorice si functionale a I.N.C.S.M.P.S., înfiintarea,
desfiintarea si comasarea de subunităti din structura acestuia;
i) analizează,
aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale,
investitiile care urmează a fi realizate de I.N.C.S.M.P.S.;
j) analizează si
avizează proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la
ministerul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
k) analizează si
avizează situatiile financiare si contul de profit si pierdere, pe care le
supune spre aprobare MMSSF, si aprobă raportul de gestiune asupra activitătii
desfăsurate de I.N.C.S.M.P.S. în anul precedent;
l) analizează
realizarea criteriilor de performantă si raportarea trimestrială privind
activitatea realizată de I.N.C.S.M.P.S. si aprobă măsuri pentru desfăsurarea
acesteia în conditii de echilibru bugetar;
m) alte atributii
exercitate potrivit prevederilor legale.
Art. 12. -
Consiliul de administratie îsi desfăsoară activitatea pe baza regulamentului
propriu de organizare si functionare, avizat de MMSSF. Acesta hotărăste în
problemele privind activitatea I.N.C.S.M.P.S., cu exceptia celor care, potrivit
legii, sunt date în competenta altor organe.
Art. 13. - (1)
Consiliul de administratie se întruneste de regulă o dată pe lună sau ori de
câte ori interesele I.N.C.S.M.P.S. o cer, la convocarea presedintelui, a
vicepresedintelui sau la solicitarea unei treimi din numărul membrilor
consiliului de administratie.
(2) Dezbaterile
consiliului de administratie sunt conduse de presedintele acestuia, iar în
lipsa lui, de vicepresedintele ales de către membrii consiliului de
administratie.
Art. 14. - (1)
Consiliul de administratie îsi desfăsoară activitatea în prezenta a cel putin
două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această
conditie, sedinta consiliului de administratie poate fi reprogramată într-un
interval de cel mult 15 zile, având aceeasi ordine de zi.
(2) Hotărârile
consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor
prezenti, dar nu mai putin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.
Art. 15. - La
sedintele consiliului de administratie participă, în calitate de invitat
permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.S.M.P.S. sau
un reprezentant al salariatilor, în cazul în care acestia nu sunt constituiti
în sindicat.
Art. 16. - Pentru
luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administratie poate
atrage în activitatea de analiză consilieri si consultanti din diferite
sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform
prevederilor legale.
Art. 17. - (1)
Membrii consiliului de administratie sunt răspunzători, în conditiile legii,
pentru îndeplinirea atributiilor ce le revin si răspund solidar pentru
gestionarea patrimoniului I.N.C.S.M.P.S.
(2) Membrii
consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au împotrivit luării unei
decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru I.N.C.S.M.P.S. nu răspund dacă au
consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de sedinte al consiliului
de administratie si dacă au anuntat în scris despre aceasta MMSSF.
(3) Membrii
consiliului de administratie care nu respectă prevederile art. 10 alin. (3) si
(4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate I.N.C.S.M.P.S. ca urmare a
acestui fapt.
Art. 18. - În
primul trimestru al fiecărui an consiliul de administratie prezintă MMSSF un
raport asupra activitătii desfăsurate în anul precedent si asupra programului
de activitate pentru anul în curs.
Art. 19. -
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de I.N.C.S.M.P.S.
Atributiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare si
functionare a consiliului de administratie.
Comitetul de
directie
Art. 20. - (1)
Conducerea operativă a I.N.C.S.M.P.S. este asigurată de un comitet de directie
compus din directorul general si conducătorii principalelor compartimente din
structura organizatorică a institutului national.
(2) La sedintele
comitetului de directie participă, în calitate de invitat permanent, un
reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.S.M.P.S. sau un
reprezentant al salariatilor, în cazul în care acestia nu sunt constituiti în
sindicat.
Art. 21. - (1)
Comitetul de directie exercită atributii si are răspunderi în limita
competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de administratie.
(2) Comitetul de
directie stabileste actiunile concrete, necesare pentru realizarea obiectivelor
rezultate din:
a) strategia
programelor de dezvoltare a I.N.C.S.M.P.S.;
b) programul anual
de cercetare-dezvoltare-inovare;
c) bugetul de
venituri si cheltuieli al I.N.C.S.M.P.S.;
d) programul de
investitii;
e) sistemul de
asigurare a calitătii;
f) alte obligatii.
Art. 22. -
Comitetul de directie se întruneste decadal si ori de câte ori interesele
I.N.C.S.M.P.S. o impun.
Art. 23. - (1) La nivelul
subunitătilor din I.N.C.S.M.P.S. se organizează si functionează comitetul de
conducere, care îsi desfăsoară activitatea în conformitate cu propriul
regulament de organizare si functionare aprobat de Consiliul de administratie
al I.N.C.S.M.P.S. si care este prezidat de directorul subunitătii respective.
(2) Comitetul de
conducere al subunitătilor exercită atributii si are răspunderi în limita
competentelor stabilite de directorul general al I.N.C.S.M.P.S. si aprobate de
consiliul de administratie.
Directorul
general
Art. 24. - (1)
Activitatea curentă a I.N.C.S.M.P.S. este condusă de directorul general, numit
pentru o perioadă de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selectie
organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
La expirarea acestui termen, în functie de performantele realizate, numirea
directorului general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.
(2) Numirea si
eliberarea din functie a directorului general se fac prin ordin al
conducătorului MMSSF.
Art. 25. - (1)
Directorul general are, în principal, următoarele atributii si
responsabilităti:
a) reprezintă,
personal sau prin delegat, interesele I.N.C.S.M.P.S. în relatiile cu celelalte
organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tară
si din străinătate;
b) stabileste
atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitătilor si
departamentelor I.N.C.S.M.P.S., precum si relatiile acestora cu tertii, cu
avizul consiliului de administratie;
c) numeste
directorii si conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a
I.N.C.S.M.P.S., în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de
comitetul de directie, si îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de
administratie;
d) angajează si
concediază personalul I.N.C.S.M.P.S., conform prevederilor legale si ale
contractului colectiv de muncă;
e) asigură
negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul I.N.C.S.M.P.S. si a
salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie;
f) aprobă
salariile rezultate din negocierea directă;
g) răspunde de
administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptă măsuri
si urmăreste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export,
prin compartimentele proprii specializate;
i) analizează
lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea
compartimentului de marketing;
j) are atributii
si răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate
I.N.C.S.M.P.S. de la bugetul de stat;
k) poate delega,
în conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din
conducerea I.N.C.S.M.P.S.;
l) exercită orice
alte atributii ce îi sunt delegate de consiliul de administratie;
m) propune
consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si
functionale a I.N.C.S.M.P.S.;
n) exercită orice
alte atributii delegate de consiliul de administratie;
(2) În exercitarea
atributiilor ce îi revin, directorul general emite decizii.
Consiliul
stiintific
Art. 26. - (1)
Consiliul stiintific este format din 7 membri, reprezentând principalele
compartimente din cadrul I.N.C.S.M.P.S., care desfăsoară activităti de
cercetare-dezvoltare-inovare.
(2) Consiliul
stiintific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu,
salariati ai I.N.C.S.M.P.S., alesi pe 4 ani prin vot secret de către salariatii
cu studii superioare din I.N.C.S.M.P.S.
(3) Din consiliul
stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific ai
I.N.C.S.M.P.S.
(4) Consiliul
stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot
secret de către membrii consiliului stiintific.
(5) Consiliul
stiintific se organizează si functionează în conformitate cu regulamentul
propriu, aprobat de consiliul de administratie.
Art. 27. -
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt următoarele:
a) elaborează
strategia de cercetare-dezvoltare a I.N.C.S.M.P.S. si planurile proprii de
cercetare-dezvoltare;
b) propune spre
aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare
si inovare al I.N.C.S.M.P.S.;
c) propune măsuri
pentru perfectionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în
grade profesionale;
d) analizează,
avizează si monitorizează realizarea lucrărilor de cercetare stiintifică;
e) avizează
actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
f) avizează
acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare în tară si în
străinătate;
g) aplică
hotărârile consiliului de administratie care implică politica de
cercetare-dezvoltare-inovare a I.N.C.S.M.P.S. si a domeniului;
h) organizează si
coordonează desfăsurarea manifestărilor stiintifice.
CAPITOLUL VI
Art. 28. - (1)
I.N.C.S.M.P.S. întocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, situatiile
financiare anuale, potrivit reglementărilor în vigoare.
(2) Situatiile
financiare anuale se aprobă de către MMSSF, în conditiile legii.
Art. 29. - (1)
Veniturile si cheltuielile I.N.C.S.M.P.S. se stabilesc prin buget pentru
fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de
venituri si cheltuieli se întocmeste pe baza indicatorilor de performantă
stabiliti de MMSSF si se aprobă prin orin al conducătorului MMSSF, cu avizul
Ministerului Finantelor Publice.
Art. 30. -
I.N.C.S.M.P.S. determină anual volumul de venituri de realizat si de cheltuieli
totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea
programată.
Art. 31. - (1)
Salariile individuale ale personalului I.N.C.S.M.P.S. se stabilesc prin
negociere, conform reglementărilor legale si prevederilor contractului colectiv
de muncă, în limita fondului total destinat plătii salariilor, prevăzut în
bugetul de venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.
(2) Salariul de
bază al directorului general se stabileste prin ordin al conducătorului MMSSF,
potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Art. 32. - (1)
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situatia în care, în cursul unui
an, resursele financiare ale I.N.C.S.M.P.S. nu sunt suficiente, acesta poate
contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute
realizate în anul precedent.
(2) Contractarea
de credite bancare peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea MMSSF, pe
baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor Publice.
Art. 33. - (1)
I.N.C.S.M.P.S. hotărăste cu privire la investitiile ce urmează a fi realizate,
potrivit obiectului său de activitate, finantate din surse proprii si din
credite bancare, precum si din surse bugetare, prin MMSSF, potrivit legii.
(2) MMSSF va
cuprinde în bugetul său de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizării
unor investitii, dotări, achizitionării de aparatură, echipamente si instalatii
pentru I.N.C.S.M.P.S.
(3) Executia investitiilor
prevăzute la alin. (1) si (2) se adjudecă potrivit legii.
Art. 34. - (1)
Operatiunile de încasări si plăti ale I.N.C.S.M.P.S. se efectuează prin conturi
deschise la bănci comerciale si prin unităti de trezorerie cu sediul în
România.
(2) I.N.C.S.M.P.S.
poate efectua operatiuni de încasări si plăti în lei si în valută, prin
casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă si a normativelor
de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) I.N.C.S.M.P.S.
poate efectua operatiuni de comert exterior aferente obiectului său de
activitate, potrivit legii.
Operatiunile de
încasări si plăti cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise
la unitătile bancare specializate cu sediul în România.
Art. 35. - I.N.C.S.M.P.S. îsi va organiza controlul financiar preventiv propriu si auditul financiar, potrivit legii.
CAPITOLUL VII
Reglementarea
litigiilor
Art. 36. -
Litigiile I.N.C.S.M.P.S. cu persoane fizice sau cu persoane juridice,
nesolutionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instantelor
judecătoresti române de drept comun.
CAPITOLUL
VIII
Dispozitii
finale
Art. 37. -
Statutul de institut national se reînnoieste periodic prin reacreditare, care
are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de
activitate al institutului national.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Colorom” - S.A. Codlea, judetul Brasov
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “Colorom” - S.A. Codlea,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “Colorom” - S.A. Codlea, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Codlea, Str. Vulcanului nr. 2, judetul
Brasov, înmatriculată la oficiul registrului comertului sub nr. J8/167/1991,
începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de stat,
si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale
de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor prevăzute
de Legea nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 27 octombrie 2004.
Nr. 4.158.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Arcadia 2000 (Semnal)” - S.A. Bucuresti
În temeiul prevederilor
art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în vederea stabilirii
modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate
pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Arcadia
2000 (Semnal)” - S.A. Bucuresti,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “Arcadia 2000 (Semnal)” - S.A. Bucuresti, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în municipiul Bucuresti,
Calea Mosilor nr. 62-68, sectorul 3, înmatriculată la oficiul registrului
comertului sub nr. J40/143/1999, începând cu data publicării prezentului ordin
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei
litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor prevăzute
de Legea nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 28 octombrie 2004.
Nr. 4.165.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Munca Ovidiu” - S.A. Ovidiu, judetul
Constanta
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “Munca Ovidiu” - S.A. Ovidiu,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “Munca Ovidiu” - S.A. Ovidiu, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în orasul Ovidiu, Str. Tulcei nr. 1, judetul
Constanta, înmatriculată la oficiul registrului comertului sub nr.
J13/722/1991, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor prevăzute
de Legea nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - Procedura
de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 28 octombrie 2004.
Nr. 4.166.
În Decizia Curtii
Constitutionale nr.
379 din 30 septembrie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 65 si art. 269 alin. (1) din Legea nr.
53/2003 - Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 979 din 25 octombrie
2004, se face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei “Monitorul
Oficial” Partea I):
- ultimul alineat din considerente (pag. 6) se elimină.