MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.062 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 16
noiembrie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
472.
- Lege pentru modificarea si completarea Legii educatiei fizice si
sportului nr. 69/2000
891.
- Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Legii
educatiei fizice si sportului nr. 69/2000
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.823.
- Hotărâre pentru majorarea gradului de deschidere a pietei de energie
electrică
1.849.
- Hotărâre privind organizarea, functionarea si atributiile Administratiei
Nationale a Penitenciarelor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
27.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei pentru stabilirea tarifului aplicat consumului de energie electrică al
consumatorilor asimilati consumatorilor casnici cu puterea maximă contractată
de 30 kW sau mai mare
28.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei pentru aprobarea zonelor orare utilizate la tariful A33
29.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei privind acreditarea Societătii Comerciale “ERDEMIR- ROMANIA” - S.R.L.
Târgoviste drept consumator eligibil de energie electrică
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si completarea Legii educatiei
fizice si sportului nr. 69/2000
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. I. - Legea educatiei fizice si sportului nr.
69/2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din
9 mai 2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Alineatul
(3) al articolului 2 va avea următorul cuprins:
“(3) Educatia
fizică si sportul cuprind următoarele activităti: educatia fizică, sportul
scolar si universitar, sportul pentru toti, sportul de performantă, exercitiile
fizice practicate cu scop de întretinere, profilactic sau terapeutic.”
2. Alineatele
(2), (3), (4) si (5) ale articolului 6 vor avea următorul cuprins:
“(2) Asociatiile
sportive scolare si universitare sunt structuri sportive înfiintate în
conditiile prezentei legi, a căror activitate este coordonată de Federatia
Sportului Scolar, respectiv de Federatia Sportului Universitar.
(3) Federatia
Sportului Scolar si Federatia Sportului Universitar, înfiintate în conditiile
legii, au următoarele atributii:
a) promovarea
valentelor educative ale sportului;
b) initierea si
organizarea de programe si actiuni de atragere a elevilor si studentilor la
practicarea sportului;
c) coordonarea
competitiilor sportive desfăsurate în unitătile si institutiile de învătământ,
organizate de asociatiile sportive scolare si universitare;
d) sprijinirea sau
organizarea, după caz, a competitiilor locale, zonale si nationale ale
reprezentativelor unitătilor si institutiilor de învătământ;
e) detinerea
competentei exclusive pentru reprezentarea tării la competitiile oficiale
organizate sub egida federatiilor internationale ale sportului scolar si
universitar.
(4) Organizarea si
functionarea Federatiei Sportului Scolar si Federatiei Sportului Universitar se
stabilesc prin hotărâri ale Guvernului, initiate de Agentia Natională pentru
Sport si Ministerul Educatiei si Cercetării.
(5) Finantarea
Federatiei Sportului Scolar, respectiv a Federatiei Sportului Universitar, se
face prin alocatii de la bugetul de stat, pe bază de programe, precum si prin
venituri extrabugetare. Pentru sustinerea programelor de reprezentare la
competitiile internationale oficiale, desfăsurate sub egida federatiilor
internationale ale sportului scolar si sportului universitar, Federatia
Sportului Scolar, si respectiv Federatia Sportului Universitar, pot beneficia,
cu prioritate, de alocatii guvernamentale.”
3. Articolul 11
va avea următorul cuprins:
“Art. 11. - (1)
Finantarea programului national «Sportul pentru toti» se asigură din fonduri
prevăzute distinct în bugetul de stat si din fonduri de la bugetele locale.
(2) Mijloacele
financiare necesare pentru sustinerea subprogramelor derulate de Federatia
Sportivă Natională «Sportul pentru toti» se asigură din fonduri prevăzute
distinct în bugetul de stat.
(3) Subprogramele
propuse de celelalte institutii, care sunt aprobate anual de Comitetul
Activitătilor Fizice Sportive pentru Sănătate, Educatie si Recreere, sunt
finantate de la bugetele locale, din fonduri primite de la organismele
internationale, din sponsorizări, donatii si legate, precum si din fonduri ale
bugetului de stat, care vor fi prevăzute cu destinatia pentru activitatea
sportivă si de tineret.”
4. Articolul 14
va avea următorul cuprins:
“Art. 14. - (1)
Sportivii de performantă pot fi amatori sau profesionisti, conform prevederilor
cuprinse în statutele si regulamentele federatiilor sportive nationale si
internationale, în conditiile legii.
(2) Sportivii
amatori sunt cei care, pentru practicarea sportului respectiv, nu au relatii
contractuale de muncă cu cluburile sportive la care sunt legitimati.
(3) Sportivii profesionisti sunt cei care, pentru practicarea sportului respectiv, încheie, în conditiile legii, cu cluburile la care sunt legitimati un contract individual de muncă pe durată determinată si care obtin licenta de sportiv profesionist.
(4) Ramurile de
sport, precum si conditiile de practicare a sportului profesionist se stabilesc
prin hotărâre a Guvernului, initiată de Agentia Natională pentru Sport, la
propunerea federatiilor sportive nationale.”
5. La titlul
III, titlul va avea următorul cuprins:
“TITLUL
III
Structurile
administratiei pentru sport”
6. Litera f) a
alineatului (1) al articolului 18 va avea următorul cuprins:
“f) administrează
patrimoniul din domeniul public si domeniul privat al statului, încredintat Agentiei
Nationale pentru Sport;”
7. După litera
g) a alineatului (1) al articolului 18 se introduce o literă nouă, litera g1), cu următorul cuprins:
“g1)
supraveghează mentinerea destinatiei bazelor si/sau instalatiilor sportive care
au apartinut domeniului public sau privat al statului ori al unitătilor
administrativ-teritoriale si care, ulterior, au fost dobândite ca active
patrimoniale destinate activitătii sportive sau vândute către societătile
comerciale.”
8. Literele i)
si j) ale alineatului (1) al articolului 18 vor avea următorul cuprins:
“i) repartizează
bugetul activitătii sportive, constituit potrivit prezentei legi, pentru:
- activitatea
proprie si cea a institutiilor din subordinea sa;b
- federatiile
sportive nationale, în baza contractelor de finantare a programelor sportive
ale acestora;
- premierea
performantelor deosebite obtinute la competitiile sportive internationale
oficiale;
j) autorizează
afilierea federatiilor sportive nationale la federatiile sportive
internationale de profil si la alte foruri continentale sau mondiale, precum si
afilierea altor organizatii cu profil sportiv la forurile internationale de
specialitate.”
9. Alineatul
(1) al articolului 20 va avea următorul cuprins:
“Art. 20. - (1)
Directiile pentru sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au
următoarele atributii principale în domeniul sportului:
a) tin evidenta
structurilor sportive fără personalitate juridică din judet, prin înscrierea
acestora în Registrul sportiv;
b) finantează, pe
bază de contract, programele sportive ale asociatiilor judetene si ale
municipiului Bucuresti pe ramuri de sport si ale cluburilor sportive de drept
privat, aflate în raza administrativ-teritorială respectivă, în limita sumei
prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli cu această destinatie;
c) colaborează cu
consiliile locale, în scopul utilizării eficiente a sumelor acordate de la
bugetele locale pentru activitatea sportivă de performantă în teritoriu;
d) elaborează si
aduc la îndeplinire, în colaborare cu autoritătile administratiei publice
locale, planurile de construire si de îmbunătătire a bazelor si instalatiilor
sportive, în vederea dezvoltării sportului în general si a sportului de
performantă în teritoriu, finantează unele programe speciale pentru sportivi,
sectii sau echipe din raza administrativ-teritorială;
e) colaborează cu
inspectoratele scolare, unitătile de învătământ si cu institutiile de
învătământ superior pentru organizarea si dezvoltarea sportului scolar si
universitar, precum si pentru formarea si perfectionarea pregătirii
profesionale a instructorilor sportivi;
f) initiază
măsurile necesare pentru prevenirea violentei la manifestările sportive
organizate în raza lor teritorială, precum si a dopajului în sport;
g) sprijină cu
mijloace materiale si financiare practicarea sportului pentru toti;
h) îndrumă si
controlează, din punct de vedere tehnicometodic si de specialitate, structurile
sportive din judet;
i) supraveghează
mentinerea destinatiei bazelor sportive din domeniul public sau privat al
statului sau al unitătiloradministrativ-teritoriale, precum si a celor care au
apartinut domeniului public si au intrat în circuitul privat.”
10. După
articolul 20 se introduce capitolul III cu următorul cuprins:
“CAPITOLUL
III
Comitetul
Olimpic Român
Art. 201.
- (1) Comitetul Olimpic Român este o asociatie de interes national care se
organizează si functionează în baza statutului propriu, elaborat în
conformitate cu prevederile Chartei Olimpice si ale prezentei legi.
(2) Comitetul
Olimpic Român este persoană juridică de drept privat, de utilitate publică,
autonomă, nonprofit, neguvernamentală, apolitică si fără scop lucrativ.
(3) Dobândirea
personalitătii juridice se face în conditiile legii.
(4) Comitetul
Olimpic Român detine competenta exclusivă pentru reprezentarea tării la
Jocurile Olimpice si la celelalte programe organizate sub egida Comitetului
International Olimpic sau a asociatiilor olimpice continentale. Comitetul
Olimpic Român este unicul detinător pe teritoriul României al drepturilor de
folosire a însemnelor si a tuturor simbolurilor olimpice specificate în
statutul propriu, în
Charta Olimpică si în alte documente
normative ale miscării olimpice.
(5) Persoanele
fizice sau juridice de pe teritoriul României nu pot folosi însemnele
Comitetului International Olimpic, însemnele si emblema Comitetului Olimpic
Român si alte drepturi de proprietate intelectuală olimpice decât cu acordul
Comitetului Olimpic Român.
(6) Comitetul
Olimpic Român organizează si coordonează activitatea Academiei Olimpice Române,
unitate aflată în subordinea sa, fără personalitate juridică, cu atributii în
dezvoltarea si promovarea principiilor fundamentale ale olimpismului.
Art. 202.
- (1) Pentru realizarea obiectului său de activitate, Comitetul Olimpic Român
colaborează cu institutii guvernamentale si neguvernamentale, asociatii si
organizatii de drept public sau privat.
(2) Comitetul
Olimpic Român sustine financiar, pe bază de contracte de finantare, activitatea
centrelor nationale de pregătire a juniorilor. Federatiile sportive nationale
conduc, organizează si coordonează activitatea acestor centre. Agentia
Natională pentru Sport, Ministerul Educatiei si Cercetării, autoritătile
administratiei publice centrale si locale colaborează si sprijină activitatea
centrelor olimpice
nationale de pregătire a juniorilor.
(3) Sursele de
finantare ale Comitetului Olimpic Român pot fi:
a) sume de la
bugetul de stat;
b) venituri
proprii;
c) alte surse.
(4) Nivelul
alocatiilor bugetare, precum si categoriile de cheltuieli ce urmează a fi
finantate din acestea se aprobă prin legile bugetare anuale.
(5) Comitetul
Olimpic Român poate beneficia cu prioritate de sprijin financiar guvernamental
pentru îndeplinirea programelor olimpice.
(6) Comitetul
Olimpic Român poate detine în proprietate, concesiune sau folosintă imobile,
baze si instalatii sportive de interes national.
(7) Actiunile în
justitie pentru valorificarea drepturilor de orice natură ale Comitetului
Olimpic Român sunt scutite de taxă de timbru.”
11. Literele b)
si f) ale alineatului (1) al articolului 21 vor avea următorul cuprins:
“b) cluburile
sportive, inclusiv cele organizate ca societăti comerciale, unitătile de
învătământ cu program sau profil sportiv, palatele si cluburile copiilor si
elevilor;
.........................................................................................
f) Automobil
Clubul Român, pentru activitatea de automobilism sportiv si karting sportiv;”
12. După litera
f) a articolului 21 se introduce o literă nouă, litera g), cu următorul
cuprins:
“g) alte
organizatii sportive nationale.”
13. Alineatul
(1) al articolului 22 va avea următorul cuprins:
“Art. 22. - (1) În
sensul prezentei legi, structurile sportive sunt asociatii de drept
privat sau institutii de drept public, constituite sau înfiintate, după caz, în
scopul organizării si administrării unei activităti sportive si care au drept
obiectiv promovarea uneia sau mai multor discipline sportive, practicarea
acestora de către membrii lor si participarea la activitătile si competitiile
sportive.”
14. Alineatul (1)
al articolului 28 va avea următorul cuprins:
“Art. 28. - (1)
Cluburile sportive de drept privat au regim propriu de administrare si de
gestionare a bugetului si a patrimoniului, aprobat de adunările generale ale
acestora, în conditiile legii.”
15. Alineatul
(4) al articolului 28 se abrogă.
16. Alineatul
(5) al articolului 28 va avea următorul cuprins:
“(5) Dizolvarea
unui club sportiv de drept privat se face în conditiile legii.”
17. Alineatul
(2) al articolului 29 va avea următorul cuprins:
“(2) Cluburile
sportive de drept public mono- sau polisportive se organizează si functionează
după regulamente proprii, elaborate conform legii.”
18. Alineatul
(1) al articolului 31 va avea următorul cuprins:
“Art. 31. - (1)
Cluburile sportive profesioniste sunt structuri sportive organizate ca
asociatii fără scop patrimonial sau societăti comerciale sportive pe actiuni,
care au obtinut licenta din partea federatiei sportive nationale, emisă în
conformitate cu statutele si
regulamentele federatiilor internationale pe ramura
de sport.”
19. Alineatul
(3) al articolului 31 va avea următorul cuprins:
“(3) Cluburilor
sportive profesioniste, organizate ca asociatii fără scop patrimonial, li se
aplică regimul juridic al acestui tip de asociatii, iar cluburilor sportive
profesioniste, organizate ca societăti sportive comerciale pe actiuni, li se
aplică regimul juridic al societătilor comerciale, cu particularitătile din
prezenta lege.”
20. Alineatul
(4) al articolului 31 se abrogă.
21. Alineatul
(1) al articolului 32 va avea următorul cuprins:
“Art. 32. - (1)
Capitalul social initial al cluburilor sportive profesioniste se constituie în
conditiile legii.”
22. Alineatele
(2) si (3) ale articolului 32 se abrogă.
23. Alineatul
(4) al articolului 32 va avea următorul cuprins:
“(4) Reorganizarea
cluburilor sportive se face potrivit regulamentului de aplicare a prezentei
legi.”
24. Alineatul
(1) al articolului 34 va avea următorul cuprins:
“Art. 34. - (1)
Asociatiile judetene si ale municipiului Bucuresti pe ramuri de sport sunt
persoane juridice de drept privat, având drept scop organizarea activitătii în
ramura de sport respectivă la nivelul judetului sau al municipiului Bucuresti,
cu respectarea statutelor si regulamentelor federatiilor sportive nationale.”
25. Literele b)
si h) ale alineatului (1) al articolului 37 vor avea următorul cuprins:
“b) organizează,
conduc, controlează si supraveghează activitătile si competitiile sportive
oficiale la nivel national, în baza statutelor si regulamentelor adoptate;
...........................................................................................
h) promovează
măsurile de prevenire si control al folosirii substantelor interzise si al
metodelor neregulamentare, destinate să mărească în mod artificial capacitatea
fizică a sportivilor sau să modifice rezultatele competitiilor organizate
direct la nivel national, în concordantă cu reglementările federatiilor
internationale, ale Comitetului International Olimpic si ale Agentiei Mondiale
Antidoping. Orice alte măsuri ce contravin reglementărilor mai sus mentionate
sunt nule de drept;”
26. Alineatul
(5) al articolului 42 va avea următorul cuprins:
“(5) Statutele
ligilor profesioniste se aprobă de adunările generale si se avizează în mod
obligatoriu de federatiile sportive nationale si de Agentia Natională pentru
Sport.”
27. Capitolul
VII al titlului IV se abrogă.
28. Articolul
44 se abrogă.
29. Partea
introductivă si literele b) si c) ale alineatului (1) al articolului 45 vor
avea următorul cuprins:
“Art. 45. - (1) Structurile
sportive si Comitetul Olimpic Român detin exclusivitatea:
...........................................................................................
b) dreptului de
folosintă asupra siglei/emblemei proprii, precum si asupra denumirii competitiei
pe care o organizează;
c) drepturilor de
reclamă, publicitate si de transmisie radio si televiziune la competitiile pe
care le organizează sau la care participă, după caz.”
30. Alineatul
(2) al articolului 45 se abrogă.
31. După
articolul 45 se introduce un articol nou, articolul 451, cu următorul cuprins:
“Art. 451.
- Drepturile prevăzute la art. 45 alin. (1) pot fi cesionate, cu exceptia
drepturilor federative ale sportivilor, care pot fi cesionate exclusiv la o
altă structură sportivă.”
32. Partea introductivă
a alineatului (1) al articolului 48 va avea următorul cuprins:
“Art. 48. - (1)
Revocarea recunoasterii functionării oricărei structuri sportive este de
competenta Agentiei Nationale pentru Sport si se va produce în următoarele
cazuri:”
33. Alineatul
(2) al articolului 61 va avea următorul cuprins:
“(2) Carnetul de
antrenor se eliberează de către Agentia Natională pentru Sport si conferă
titularului drepturile si obligatiile prevăzute în statutul antrenorilor,
statutele si regulamentele federatiilor.”
34. După
alineatul (1) al articolului 64 se introduce un alineat nou, alineatul (11), cu următorul cuprins:
“(11)
Sportivul de performantă care a obtinut o medalie de aur la campionatele
mondiale si/sau campionatele europene de seniori, la o probă sportivă ce a fost
inclusă cel putin o dată în programul Jocurilor Olimpice are dreptul, la
cerere, la o rentă viageră.”
35. Articolul
65 va avea următorul cuprins:
“Art. 65. - (1)
Sportivii legitimati care participă în competitii incluse în calendarul intern sau
international sportiv sunt obligati, după caz, să posede asigurarea în caz de
accidente, în ramura de sport în care sunt legitimati.
(2) Cluburile
sportive pot încheia, pentru sportivii lor legitimati, contracte de asigurare
pentru risc de accident sau de deces, intervenit în cadrul competitiilor
sportive sau al pregătirii în vederea participării la competitii.
(3) Pe durata
convocării sportivilor în loturile nationale ale României, obligatia plătii
primelor de asigurare revine federatiilor sportive nationale, cu exceptia
situatiilor în care regulamentele internationale au alte prevederi. Aceeasi
obligatie revine Comitetului Olimpic Român pentru loturile care participă la
Jocurile Olimpice sau la alte competitii organizate sub egida Comitetului
International Olimpic.
(4) Prima de
asigurare care urmează a fi stipulată în contractul de asigurare se stabileste
în limita bugetului anual propriu al structurilor sportive si al Comitetului
Olimpic Român.”
36. Alineatele
(3) si (4) ale articolului 67 vor avea următorul cuprins:
“(3) Bugetul anual
cuprinde la partea de venituri, după caz:
a) venituri
proprii;
b) sume de la
bugetul de stat sau bugetele locale acordate de organele administratiei publice
centrale sau locale pentru finantarea programelor sportive realizate de
structuri sportive de drept privat, fără scop lucrativ, de utilitate publică;
c) alocatii de la
bugetul de stat si de la bugetele locale, repartizate structurilor sportive de
drept public de organele administratiei publice centrale si locale;
d) alte surse.
(4) Bugetul anual
al structurilor sportive se aprobă după cum urmează:
a) de adunările
generale, pentru structurile sportive de drept privat;
b) de organele
administratiei publice centrale sau locale în subordinea cărora se află, pentru
structurile sportive de drept public.”
37. Alineatul
(1) al articolului 69 va avea următorul cuprins:
“Art. 69. - (1)
Structurile sportive fără scop patrimonial si Comitetul Olimpic Român, în
conditiile prezentei legi, pot beneficia de sume de la bugetul de stat si de la
bugetele locale pentru finantarea de programe sportive. Aceste sume se asigură
pe bază de contracte încheiate între structurile sportive respective si
organele administratiei publice centrale sau locale, după caz.”
38. Litera c) a
alineatului (1) al articolului 70 va avea următorul cuprins:
“c) 1% din taxele
si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigări si băuturi
alcoolice;”
39. După litera
f) a alineatului (1) al articolului 70 se introduce o literă nouă, litera g), cu
următorul cuprins:
.g) 5% din totalul
încasărilor rămase după deducerea taxei de licentă datorate, conform
legislatiei în vigoare, de organizatorii de pronosticuri si pariuri sportive
autorizati, în conditiile legii, de Comisia de autorizare a jocurilor de noroc,
pentru jocurile de pronosticuri si pariuri sportive bazate pe utilizarea de
competitii de gen pentru ramura respectivă, organizate în campionatele
nationale din alte tări, de federatiile si organismele sportive internationale,
precum si în «Cupa României», potrivit regulamentului de aplicare a prezentei
legi.”
40. După litera
f) a alineatului (2) al articolului 70 se introduce o literă nouă, litera g),
cu următorul cuprins:
“g) venituri obtinute din valorificarea
bunurilor aflate în patrimoniul acestora.”
41. Litera f) a
alineatului (1) al articolului 71 va avea următorul cuprins:
“f) 10% din
indemnizatiile de transferuri interne si internationale ale sportivilor, care
se constituie în sursă de finantare a activitătii sportive pentru copii si juniori,
inclusiv a celor din cluburile scolare;”
42. După litera
h) a alineatului (1) al articolului 71 se introduce o literă nouă, litera (i),
cu următorul cuprins:
“i) venituri obtinute din valorificarea
bunurilor aflate în patrimoniul acestora.”
43. Litera a) a
alineatului (2) al articolului 71 va avea următorul cuprins:
“a) subventii de
la bugetul de stat si bugetele locale acordate cluburilor sportive de drept
public de către organele administratiei publice centrale si/sau locale în
subordinea cărora se află, precum si de organele administratiei publice locale
din unitatea administrativ-teritorial ă respectivă;”
44. După litera
h) a alineatului (2) al articolului 71 se introduc două litere noi, literele i)
si j), cu următorul cuprins:
“i) venituri
obtinute din valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora;
j) venituri
obtinute din participarea la competitiile si demonstratiile sportive.”
45. Literele a)
si f) ale articolului 75 vor avea următorul cuprins:
“a) sume de la
bugetul de stat;
.........................................................................................
f) venituri
realizate din acordarea dreptului de folosintă a emblemei Comitetului Olimpic
Român si a altor drepturi de proprietate intelectuală olimpice;”
46. Articolul
76 va avea următorul cuprins:
“Art. 76. -
Agentia Natională pentru Sport, Ministerul Educatiei si Cercetării,
complexurile sportive nationale, Comitetul Olimpic Român si federatiile
sportive nationale sunt scutite de la plata taxelor vamale pentru importul de
echipament sportiv si materiale sportive, instalatii si aparatură specifică,
necesare activitătii de pregătire, reprezentare si participare a sportivilor si
echipelor componente ale loturilor sportive nationale si olimpice la
competitiile internationale oficiale: jocuri olimpice, campionate si cupe
mondiale si europene si, respectiv, a sportivilor si echipelor cluburilor
sportive care participă la competitiile internationale oficiale intercluburi.”
47. Alineatul
(3) al articolului 78 va avea următorul cuprins:
“(3) Bazele
sportive din domeniul public si privat al statului si unitătilor
administrativ-teritoriale, respectiv din sectorul privat, omologate, se înscriu
obligatoriu în Registrul bazelor sportive, conform unei metodologii aprobate
prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport.”
48. După
articolul 78 se introduce un articol nou, articolul 781, cu următorul cuprins:
“Art. 781. - Autoritătile administratiei publice si societătile comerciale care
au dobândit sau detin baze si/sau instalatii sportive sunt obligate să păstreze
destinatia acestora si să le mentină în stare de functionare.”
49. Articolul
79 va avea următorul cuprins:
“Art. 79. - (1)
Schimbarea destinatiei sau desfiintarea unor baze sportive apartinând domeniului
public ori privat al statului sau al unitătilor administrativ-teritoriale se va
putea face numai prin hotărâre a Guvernului si cu construirea prealabilă a
altor baze sportive similare celor desfiintate.
(2) Dispozitiile
alin. (1) se aplică si societătilor comerciale care detin active patrimoniale
destinate activitătii sportive ce au apartinut statului.”
50. Alineatele
(5) si (6) ale articolului 80 vor avea următorul cuprins:
“(5) Detinătorii
de bunuri prevăzute la alin. (1) si (2), care urmează să fie reintegrate în
patrimoniul Agentiei Nationale pentru Sport, sunt obligati să pună la
dispozitie împuternicitilor acesteia toate documentele care atestă
proprietatea, evidentele contabile, precum si documentele necesare, în vederea
înregistrării. Agentia Natională pentru Sport, prin împuternicitii săi, va
actiona în justitie persoanele juridice sau fizice care refuză semnarea
protocoalelor si predarea documentelor de proprietate.
Aceste actiuni
sunt scutite de taxă de timbru.
(6) Intabularea
dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile apartinând bazei materiale
sportive se face cu scutirea de plata taxelor prevăzute de lege. De asemenea,
sunt scutite de taxă de timbru si cererile de chemare în judecată privind
actiuni în prestatie tabulară, radiere, anulare sau modificare a înscrierilor
din cartea funciară înaintate de institutiile sau persoanele prevăzute la alin.
(5).”
51. După litera
e) a alineatului (12) al articolului 80 se introduce o literă nouă, litera f),
cu următorul cuprins:
“f) venituri obtinute din valorificarea
bunurilor aflate în patrimoniul acestora.”
52. Alineatele
(14) si (15) ale articolului 80 vor avea următorul cuprins:
“(14) Comitetul
Olimpic Român si federatiile sportive nationale, ca persoane juridice de drept
privat, de utilitate publică, pot primi în folosintă gratuită, pe termen
limitat, bunuri imobile din patrimoniul statului si al unitătilor
administrativ-teritoriale.
(15) Patrimoniul
din domeniul public al statului, aflat, la data intrării în vigoare a prezentei
legi, în administrarea Agentiei Nationale pentru Sport, poate fi transferat în
domeniul public al comunelor, oraselor, municipiilor sau judetelor, după caz,
în conditiile legii.”
53. După
articolul 83 se introduc două articole noi, articolele 831 si 832, cu următorul cuprins:
“Art. 831. - Detinătorii cu orice titlu ai bazei materiale sportive pot efectua
cheltuieli privind contracte de asigurare a acesteia.
Art. 832. - Detinătorii cu orice titlu ai bazei materiale sportive evidentiate
în patrimoniul Agentiei Nationale pentru Sport au obligatia obtinerii anuale a
autorizatiilor de functionare, conform prevederilor legale, si sunt scutiti de
plata tuturor taxelor necesare obtinerii acestor autorizatii.”
54. Alineatele
(2) si (3) ale articolului 86 vor avea următorul cuprins:
“(2) Pentru
punerea în aplicare a politicii si actiunilor cuprinse în Programul national
antidoping se înfiintează Agentia Natională Antidoping, institutie publică cu
personalitate juridică, în subordinea Agentiei Nationale pentru Sport, finantată
din venituri extrabugetare si alocatii acordate de la bugetul de stat.
(3) Agentia
Natională Antidoping elaborează si pune în aplicare Programul national
antidoping, conform prevederilor Conventiei antidoping a Consiliului Europei,
Agentiei Mondiale Antidoping si Codului mondial antidoping. Programul national
antidoping se aprobă prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru
Sport.”
55. După
alineatul (3) al articolului 86 se introduc două alineate noi, alineatele (4)
si (5), cu următorul cuprins:
“(4) Organizarea,
functionarea si atributiile Agentiei Nationale Antidoping se stabilesc prin
hotărâre a Guvernului.
(5) Normele
tehnice privind organizarea si desfăsurarea controlului doping si sanctiunile
care se aplică pe linie de sport persoanelor dovedite că sunt implicate în
cazuri de dopaj sunt în conformitate cu reglementările federatiilor sportive
internationale, ale Comitetului International Olimpic si ale Agentiei Mondiale
Antidoping.”
56. După litera
h) a articolului 88 se introduc trei litere noi, literele i), j) si k), cu
următorul cuprins:
“i) neachitarea
contravalorii timbrului olimpic către Comitetul Olimpic Român;
“j)
neînregistrarea bazelor sportive în Registrul bazelor sportive;
k) nerespectarea
prevederilor art. 70 alin. (1) lit. g).”
57. După
articolul 88 se introduce un articol nou, articolul 881, cu următorul cuprins:
“Art. 881.
- În situatii deosebite de încălcare a actelor constitutive, a statutelor, a
actelor normative, Agentia Natională pentru Sport poate dispune convocarea
adunării generale extraordinare pentru structurile de utilitate publică.”
58. Alineatul
(1) al articolului 89 va avea următorul cuprins:
“Art. 89. - (1)
Contraventiile prevăzute la art. 88, săvârsite de persoanele fizice si persoanele
juridice, se sanctionează după cum urmează:
a) cu amendă de la
6.000.000 lei la 30.000.000 lei, pentru persoane juridice, si cu amendă de la
3.000.000 lei la 15.000.000 lei, pentru persoane fizice, faptele prevăzute la
art. 88 lit. a)-c);
b) cu amendă de la
15.000.000 lei la 45.000.000 lei, pentru persoane juridice, si cu amendă de la
9.000.000 lei la 30.000.000 lei, pentru persoane fizice, faptele prevăzute la
art. 88 lit. d)-f), i) si j);
c) cu amendă de la
6.000.000 lei la 15.000.000 lei, pentru persoane juridice, si cu amendă de la
3.000.000 lei la 9.000.000 lei, pentru persoane fizice, faptele prevăzute la
art. 88 lit. g) si h);
d) cu amendă de la
200.000.000 lei la 500.000.000 lei, pentru persoanele juridice, faptele
prevăzute la art. 88 lit. k).”
59. Litera a) a
alineatului (1) al articolului 91 va avea următorul cuprins:
“a) personalul
autorizat din cadrul Agentiei Nationale pentru Sport;”
60. Alineatul
(2) al articolului 91 va avea următorul cuprins:
“(2) Persoanele
autorizate prevăzute la alin. (1) constată încălcările legii si aplică
sanctiuni în raport cu gravitatea lor, pe bază de proces-verbal. Amenzile se
constituie în alte venituri la bugetul Agentiei Nationale pentru Sport,
respectiv al directiilor de sport judetene si a municipiului Bucuresti.”
61. Articolul
92 va avea următorul cuprins:
“Art. 92. - (1)
Contraventiilor prevăzute în prezenta lege le sunt aplicabile prevederile
Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările ulterioare.
(2) Nerespectarea dispozitiilor
art. 781 si 79 de către autoritătile administratiei
publice si societătile comerciale care au dobândit sau detin baze si/sau
instalatii sportive, prin schimbarea destinatiilor acestora, se sanctionează
prin reîntoarcerea de drept a bazelor si/sau instalatiilor sportive în domeniul
public sau privat al statului sau al unitătilor administrativ-teritoriale.”
62. Articolul
95 va avea următorul cuprins:
“Art. 95. -
Dispozitiile prezentei legi se completează cu prevederile Ordonantei Guvernului
nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si
completările ulterioare, ale Legii nr. 31/1990
privind societătile comerciale, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, precum si ale Decretului nr. 31/1954 privind persoanele fizice si
persoanele juridice.”
Art. II. - Legea educatiei fizice si sportului nr.
69/2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din
9 mai 2000, cu modificările si completările ulterioare, precum si cu
modificările si completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată, cu
actualizarea denumirilor, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
p.
PRESEDINTELE SENATULUI, MARIN
DINU |
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 472.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea
Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000 si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 2 noiembrie 2004.
Nr. 891.
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru majorarea gradului de deschidere a pietei
de energie electrică
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 5, al art. 8 si al art.
24 alin. (2) din Legea energiei electrice nr.
318/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Începând
cu luna noiembrie 2004, gradul de deschidere a pietei de energie electrică
către concurentă se stabileste la 55% din consumul final al anului 2003.
Art. 2. -
Consumatorii de energie electrică care au înregistrat în anul 2004 un consum de
cel putin 1 GWh pe loc de consum sunt declarati consumatori eligibili de
energie electrică pe locul de consum respectiv.
Art. 3. -
Consumatorii eligibili de energie electrică achizitionează energie electrică la
preturi negociate sau la tarife stabilite în baza metodologiei elaborate de
către Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei.
Art. 4. -
Titularii si solicitantii de licentă/licente, la acordarea acesteia/acestora,
plătesc autoritătii competente o contributie anuală reprezentând o cotă de
0,06% din cifra de afaceri pe care o realizează din activitătile comerciale
desfăsurate în sectorul energiei electrice si al energiei termice în
cogenerare.
Art. 5. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pct. IV.1 “Programul de deschidere a pietelor de energie electrică si gaze naturale”, pozitia “Energie electrică” din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 890/2003 privind aprobarea “Foii de parcurs din domeniul energetic din România”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 din 14 august 2003, si pct. 2 din anexa nr. 1 “Tarife pentru acordarea/modificarea de autorizatii si licente, contributia anuală” la Regulamentul pentru acordarea licentelor si autorizatiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 540/2004 privind aprobarea Regulamentului pentru acordarea licentelor si autorizatiilor în sectorul energiei electrice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 399 din 5 mai 2004, se modifică corespunzător, iar Hotărârea Guvernului nr. 1.563/2003 pentru majorarea gradului de deschidere a pietei energiei electrice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 12 ianuarie 2004, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Iulian
Iancu,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 28 octombrie 2004.
Nr. 1.823.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Penitenciarelor
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si a art. 82 alin. (1) din Legea nr.
293/2004 privind Statutul functionarilor publici din Administratia
Natională a Penitenciarelor,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispozitii
generale
Art. 1. - (1)
Administratia Natională a Penitenciarelor, institutie publică de interes
national, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Justitiei, cu
sediul în municipiul Bucuresti, se organizează prin preluarea atributiilor,
patrimoniului, personalului si a bugetului aprobat Directiei Generale a
Penitenciarelor.
(2) Finantarea
Administratiei Nationale a Penitenciarelor si a unitătilor subordonate se
asigură din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat,
potrivit legii.
(3) Administratia Natională a Penitenciarelor si unitătile subordonate fac parte din institutiile publice de apărare, ordine publică si sigurantă natională ale statului si constituie, în sensul prezentei hotărâri, sistemul administratiei penitenciare.
Art. 2. - (1)
Activitatea Administratiei Nationale a Penitenciarelor se desfăsoară în
conformitate cu prevederile Constitutiei României, Declaratiei Universale a
Drepturilor Omului, cu recomandările Consiliului Europei cu privire la
tratamentul detinutilor, cu dispozitiile Legii nr.
293/2004 privind Statutul functionarilor publici din Administratia
Natională a Penitenciarelor, Legii nr. 51/1991 privind siguranta natională a
României, legislatiei executional-penale si ale hotărârilor Guvernului date în
aplicarea acestei legislatii.
(2) Administratia
Natională a Penitenciarelor aplică în domeniile ce o privesc strategia
Guvernului României în executarea pedepselor si măsurilor privative de
libertate pronuntate de instantele judecătoresti.
(3) Administratia
Natională a Penitenciarelor contribuie la apărarea ordinii publice si a
sigurantei nationale prin asigurarea pazei, escortării, supravegherii,
aplicarea regimului de detentie si organizarea de activităti de asistentă
socială si educatie destinate reinsertiei sociale a persoanelor private de
libertate.
(4) Activitatea
profesională a personalului din sistemul administratiei penitenciare se
desfăsoară în interesul comunitătii si al persoanelor care execută pedepse
privative de libertate, în limitele competentelor stabilite prin lege.
Art. 3. - În
îndeplinirea atributiilor ce îi revin, Administratia Natională a
Penitenciarelor cooperează, pe bază de protocoale, cu institutiile publice de
apărare, ordine publică si sigurantă natională, cu alte institutii ale
statului, precum si cu asociatii si organizatii neguvernamentale.
Art. 4. -
Activitatea Administratiei Nationale a Penitenciarelor si a unitătilor din
subordine este coordonată direct de către ministrul justitiei.
Art. 5. -
Administratia Natională a Penitenciarelor si unitătile din subordine
functionează în baza statelor de organizare aprobate de către ministrul
justitiei.
Art. 6. - (1) În
realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Administratia Natională
a Penitenciarelor exercită, în principal, următoarele atributii:
a) organizează si
coordonează activitătile referitoare la modul de executare a pedepselor
privative de libertate, a măsurii arestării preventive si a măsurii educative
de internare a minorilor în centre de reeducare, pronuntate de instantele
judecătoresti;
b) coordonează,
îndrumă si controlează asigurarea pazei, escortării si supravegherii
condamnatilor, arestatilor preventiv si minorilor din unitătile subordonate
Administratiei Nationale a Penitenciarelor, astfel încât să se asigure
prevenirea evenimentelor negative;
c) elaborează
strategia de aplicare a regimului penitenciar, urmăreste transpunerea ei în
practică, tine evidenta nominală si statistică a persoanelor private de
libertate si urmăreste folosirea lor la activităti productive, potrivit legii;
d) controlează si
ia măsuri pentru executarea misiunilor de pază si escortare a persoanelor
private de libertate la instantele de judecată, transferul acestora la organele
de urmărire penală sau la alte locuri de detinere;
e) organizează,
controlează, îndrumă si sprijină activitătile privind asigurarea dreptului la
asistenta medicală a persoanelor private de libertate si a personalului din
sistemul administratiei penitenciare;
f) evaluează
nevoile de asistentă socială, educatie si terapeutice ale persoanelor private
de libertate si stabileste strategia si modalitătile de realizare a
activitătilor de reintegrare socială a acestora;
g) organizează si
îndrumă activitatea de pregătire scolară si de calificare a persoanelor private
de libertate si coordonează planificarea etapelor si a programelor
educationale;
h) planifică,
organizează si coordonează activitătile destinate executării pedepselor,
înzestrării, dotării si asigurării cu bunuri si mijloace materiale în functie
de obiectivele sistemului penitenciar, prioritătile si resursele materiale si
financiare avute la dispozitie si urmăreste derularea contractelor de
achizitii, conform legii;
i) elaborează
programe anuale si de perspectivă pentru investitii si reparatii capitale ale
spatiilor de detinere, precum si realizarea locuintelor de serviciu si
interventie pentru personal;
j) coordonează
nemijlocit aplicarea si respectarea legilor, instructiunilor si ordinelor
ministrului justitiei si deciziilor directorului general al Administratiei
Nationale a Penitenciarelor, referitoare la problematica resurselor umane,
aplică legislatia spcifică numirii si eliberării din functie a personalului, a
recompensării si sanctionării acestuia;
k) elaborează,
organizează si coordonează programele de formare, pregătire si perfectionare
profesională a personalului din sistemul penitenciar, prin centrele de
pregătire proprii, precum si activitatea de perfectionare continuă a pregătirii
de specialitate desfăsurate în unităti;
l) organizează,
îndrumă si coordonează activitătile de mentinere a capacitătii de interventie
si actiune a unitătilor, de întocmire a documentelor de mobilizare pentru
trecerea unitătilor de la starea organizatorică de pace la starea
organizatorică de război;
m) elaborează si fundamentează
proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al Administratiei Nationale a
Penitenciarelor si unitătilor subordonate, pe care îl propune spre avizare
ministrului justitiei, asigură executarea bugetului în conditiile legii,
îndrumă si controlează respectarea dispozitiilor legale pe linie
financiar-contabilă;
n) asigură
administrarea patrimoniului potrivit dispozitiilor legale, organizează si
asigură alocarea, miscarea, evidenta si controlul mijloacelor si echipamentelor
din dotare;
o) îndrumă,
controlează si ia măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la
evidenta, întocmirea, multiplicarea, manipularea, păstrarea si transportul
documentelor clasificate;
p) elaborează
studii, efectuează analize si întocmeste proiecte de acte normative privind
organizarea si activitatea Administratiei Nationale a Penitenciarelor si
unitătilor subordonate si le prezintă ministrului justitiei pentru a decide;
r) organizează
activitatea de relatii publice, îndrumă si coordonează activitătile de primire,
evidentă si solutionare a petitiilor;
s) asigură
sistemul informatic integrat, prelucrarea datelor, realizarea, implementarea si
exploatarea aplicatiilor informatice pentru Administratia Natională a
Penitenciarelor si unitătile subordonate;
t) reprezintă în
fata instantelor judecătoresti si a altor organe de jurisdictie interesele
Administratiei Nationale a Penitenciarelor si coordonează această activitate la
nivelul unitătilor subordonate.
(2) În realizarea
obiectivelor din domeniul său de activitate, Administratia Natională a
Penitenciarelor îndeplineste orice alte atributii prevăzute de lege.
CAPITOLUL II
Structura
organizatorică
Art. 7. - (1)
Conducerea Administratiei Nationale a Penitenciarelor se exercită de către
directorul general.
(2) Directorul
general conduce întreaga activitate a Administratiei Nationale a
Penitenciarelor si o reprezintă în raporturile cu Ministerul Justitiei si cu
alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu
alte autorităti, institutii publice si organizatii centrale si locale, precum
si cu persoane juridice si fizice din tară si din străinătate, în limita
competentelor stabilite de ministrul justitiei.
(3) Directorul
general are calitatea de ordonator secundar de credite.
(4) Pentru
aplicarea în mod unitar, în unitătile subordonate, a prevederilor privind
obiectivele Administratiei Nationale a Penitenciarelor, directorul general
emite decizii si instructiuni si răspunde în fata ministrului justitiei de
întreaga activitate desfăsurată de administratia penitenciară.
(5) În activitatea
de conducere a Administratiei Nationale a Penitenciarelor si a unitătilor
subordonate, directorul general este ajutat de 3 directori generali adjuncti,
care angajează si reprezintă administratia penitenciară pe baza mandatului
expres dat prin decizie a directorului general.
(6) Directorul
general si directorii generali adjuncti sunt numiti prin ordin al ministrului
justitiei, cu exceptia magistratilor detasati, pentru care se dispune de către
Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea ministrului justitiei.
Art. 8. - (1) În
structura organizatorică a aparatului central al Administratiei Nationale a
Penitenciarelor functionează directii, servicii independente, servicii, sectii,
birouri, compartimente sau colective temporare, înfiintate prin ordin al
ministrului justitiei.
(2) Directorii din
aparatul Administratiei Nationale a Penitenciarelor sunt numiti de către
ministrul justitiei, la propunerea directorului general, iar sefii serviciilor
independente, sefii de servicii, de sectii, de birouri si ai altor
compartimente, precum si personalul de executie - functionarii publici cu
statut special si personalul încadrat cu contract de muncă -, de către
directorul general, la propunerea directorilor generali adjuncti.
(3) Atributiile si
competentele personalului din aparatul central se stabilesc prin Regulamentul
de organizare si functionare a Administratiei Nationale a Penitenciarelor,
aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
(4) Atributiile si
răspunderile corespunzătoare functiilor din structura aparatului central al
Administratiei Nationale a Penitenciarelor se stabilesc prin fisele posturilor,
anexe la regulamentul de organizare si functionare.
Art. 9. - În
cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor functionează Consiliul de
conducere, ca organ consultativ în stabilirea măsurilor de îmbunătătire a
activitătii, având ca membri titulari: directorul general, directorii generali
adjuncti, directorii si sefii de servicii independente.
CAPITOLUL III
Unităti subordonate
Administratiei Nationale a Penitenciarelor
Art. 10. - (1)
Pentru îndeplinirea atributiilor, în subordinea Administratiei Nationale a
Penitenciarelor se înfiintează, se organizează si functionează penitenciare,
penitenciare-spital, centre de reeducare, Scoala de Formare si Perfectionare a
Pregătirii Agentilor din Administratia Penitenciară, Centrul de Formare si
Specializare a Ofiterilor din Administratia Penitenciară, Baza de
Aprovizionare, Gospodărire si Reparatii si Subunitatea de Pază si Escortare
Detinuti Transferati.
(2) Penitenciarele
sunt de maximă sigurantă, închise, semideschise si deschise, în functie de
regimul de detinere.
(3) Unitătile
subordonate Administratiei Nationale a Penitenciarelor se înfiintează prin
hotărâre a Guvernului si au personalitate juridică. Directorii acestora sunt
ordonatori tertiari de credite.
(4) Unitătile
subordonate Administratiei Nationale a Penitenciarelor sunt prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(5) În structura
organizatorică a unitătilor subordonate Administratiei Nationale a
Penitenciarelor functionează sectoare de activitate, servicii, sectii de
detinere interioare si exterioare, sectii medicale, birouri, compartimente si
centre de pregătire si recuperare.
(6) Atributiile si responsabilitătile unitătilor se stabilesc prin regulamentul propriu de organizare si functionare, aprobat prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Art. 11. - (1)
Unitătile subordonate Administratiei Nationale a Penitenciarelor, în
îndeplinirea obiectivelor si atributiilor ce le revin, sunt conduse de un
director ajutat de directori adjuncti. Numărul directorilor adjuncti se
stabileste de ministrul justitiei, la propunerea directorului general, în
functie de capacitatea de cazare a unitătilor, de volumul si de complexitatea
misiunilor, de efectivele si de gradul de pericol social al persoanelor private
de libertate, de tipul regimurilor de executare a pedepselor, al activitătilor
de asistentă socială, de instruire scolară si formare profesională.
(2) Directorii
unitătilor subordonate Administratiei Nationale a Penitenciarelor sunt numiti
prin ordin al ministrului justitiei, la propunerea directorului general, cu
exceptia magistratilor detasati, a căror detasare se dispune de către Consiliul
Superior al Magistraturii, la propunerea ministrului justitiei. Directorii
adjuncti si personalul cu functii de conducere sunt numiti de către directorul
general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, la propunerea directorilor
generali adjuncti care coordonează domeniul de activitate, iar personalul de
executie - functionari publici cu statut special si personal încadrat cu
contract de muncă -, de către directorii unitătilor.
CAPITOLUL IV
Dispozitii
tranzitorii si finale
Art. 12. - (1)
Numărul posturilor prevăzute pentru Administratia Natională a Penitenciarelor
si pentru unitătile sale subordonate este de 15.411.
(2) Repartizarea
posturilor pe categorii, grade profesionale si coeficienti de ierarhizare se
face prin ordin al ministrului justitiei.
(3) Ministrul justitiei poate propune Guvernului României numărul de posturi necesar asigurării desfăsurării în conditii de sigurantă a activitătii de tinere în custodie a persoanelor private de libertate, precum si pentru realizarea unor activităti destinate reintegrării sociale a acestora, potrivit legii.
Art. 13. - Până la
adoptarea hotărârii Guvernului privind nomenclatorul de functii pentru
Administratia Natională a Penitenciarelor si unitătile subordonate, se aplică
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 0663/1999 privind stabilirea
coeficientilor de ierarhizare ai soldelor de functie pe grade militare pentru
personalul militar din institutiile publice de apărare natională, ordine
publică si sigurantă natională, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 14. -
Referirile la “Directia Generală a Penitenciarelor”, cuprinse în alte acte
normative, se înlocuiesc cu “Administratia Natională a Penitenciarelor”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
justitiei,
Claudiu
Seucan,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
p. Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Doru-Claudiu
Frunzulică,
secretar de
stat
Bucuresti, 28 octombrie 2004.
Nr. 1.849.
ANEXA
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
DOMENIUL ENERGIEI
pentru stabilirea tarifului aplicat consumului de
energie electrică al consumatorilor asimilati consumatorilor casnici cu puterea
maximă contractată de 30kW sau mai mare
În temeiul art. 9
alin. (6) si (7), al art. 11 alin. (2) lit. d) si e), al art. 56 alin. (1) si
al art. 58 alin. (3) din Legea energiei electrice nr.
318/2003 si al art. 121 din Regulamentul de furnizare a energiei electrice
la consumatori, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.007/2004,
având în vedere
referatul de aprobare prezentat de Departamentul preturi, tarife si analiză
economică,
în conformitate cu
prevederile procesului-verbal al sedintei Comitetului de reglementare al
Autoritătii Nationale deReglementare în Domeniul Energiei din data de 29
octombrie 2004,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Consumul
de energie electrică al consumatorilor asimilati consumatorilor casnici cu
puterea maximă contractată de 30 kW sau mai mare – asociatii de
locatari/proprietari, părti comune ale blocurilor de locuinte, cămine de
bătrâni si pensionari, cămine de copii, cămine studentesti, chilii
mănăstiresti, garaje individuale, unităti de ocrotire a copilului, leagăne pentru
copii, case de copii prescolari si scolari, cămine-scoală, cămine pentru
deficienti nerecuperabili, centre de primire a minorilor, institutii pentru
ocrotirea copiilor abandonati, cămine de familisti si nefamilisti - se
facturează la tariful CD de tip monom fără abonament.
Art. 2. -
Filialele Societătii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei
Electrice “Electrica” - S.A. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 3. -
Departamentul preturi, tarife si analiză economică din cadrul Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei si agentii economici din cadrul
sectorului energiei electrice vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Presedintele Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Jean
Constantinescu
Bucuresti, 29 octombrie 2004.
Nr. 27.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
DOMENIUL ENERGIEI
pentru aprobarea zonelor orare utilizate la
tariful A33
În temeiul art. 9
alin. (6) si (7), al art. 11 alin. (2) lit. d) si e), al art. 56 alin. (1) si
al art. 58 alin. (3) din Legea energiei electrice
având în vedere
referatul de aprobare prezentat de Departamentul preturi, tarife si analiză
economică,
în conformitate cu
prevederile procesului-verbal al sedintei Comitetului de reglementare al
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 29
octombrie 2004,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. 1. - (1)
Zonele orare utilizate la aplicarea tarifului A33 sunt cele stabilite în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Anexa nr. 2.1
la Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei nr. 12/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
573 din 29 iunie 2004, se modifică si se înlocuieste cu anexa la prezentul
ordin.
Art. 2. - Pentru
consumatorii declarati eligibili conform legii, care nu îsi exercită dreptul de
eligibilitate, se aplică tariful A33.
Art. 3. -
Filialele Societătii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei
Electrice “Electrica” - S.A. vor reprograma contoarele în cel mult 30 de zile
de la intrarea în vigoare a prezentului ordin. Recalcularea mărimilor de
facturare în conditiile modificării zonelor orare utilizate la tariful A33
pentru luna noiembrie 2004 se va efectua pe baza unei proceduri elaborate de
Societatea Comercială de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
“Electrica” - S.A. si avizată de autoritatea competentă.
Art. 4. -
Consumatorii care se încadrează în prevederile art. 2 si care nu au instalate
contoare electronice care să permită aplicarea tarifului A33 la intrarea în
vigoare a prezentului ordin vor plăti energia electrică la tipul de tarif
specificat în contract, cel mult 60 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentului ordin.
Art. 5. -
Filialele Societătii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei
Electrice “Electrica” - S.A. vor aduce la cunostintă consumatorilor care se
încadrează la art. 2 consecintele aplicării prevederilor prezentului ordin, în
termen de 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 6. - Departamentul preturi, tarife si analiză economică din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei si furnizării consumatorilor captivi vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Jean
Constantinescu
Bucuresti, 29 octombrie 2004.
Nr. 28.
(Anexa nr. 2.1 la Ordinul presedintelui
Autoritătii Nationale
de Reglementare în Domeniul Energiei nr.
12/2004)
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
DOMENIUL ENERGIEI
privind acreditarea Societătii Comerciale
“ERDEMIR-ROMANIA - S.R.L. Târgoviste drept consumator eligibil de energie
electrică
În temeiul art. 11
alin. (2) lit. h) din Legea energiei electrice nr.
318/2003, al Hotărârii Guvernului nr.
1.563/2003 pentru majorarea gradului de deschidere a pietei energiei
electrice,
în conformitate cu
prevederile Regulamentului pentru acreditarea consumatorilor eligibili de
energie electrică, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr.
17/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 398 din 9
iunie 2003,
având în vedere
Referatul de aprobare întocmit de Departamentul dezvoltarea pietei de energie,
Nota Departamentului dezvoltarea pietei de energie din 9 octombrie 2004 privind
acreditarea drept consumator eligibil de energie electrică a Societătii
Comerciale “ERDEMIR-ROMANIA” - S.R.L. Târgoviste, precum si procesul-verbal al
sedintei Comitetului de reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei din data de 29 octombrie 2004,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
acreditează drept consumator eligibil de energie electrică Societatea
Comercială “ERDEMIR-ROMANIA” - S.R.L. Târgoviste pentru locul de consum -
statia SC1 10kV.
Art. 2. -
Departamentul dezvoltarea pietei de energie din cadrul Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei va urmări respectarea prevederilor
prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Bucuresti, 29 octombrie 2004.
Nr. 29.