MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.063 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 16
noiembrie 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 409 din
12 octombrie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 5 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, ale
art. 109 alin. 2 din Codul de procedură civilă si ale art. 174-187 din Codul de
procedură fiscală
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
91.
- Ordonantă de urgentă pentru aprobarea unor măsuri financiare privind
reglementarea unor obligatii de plată ale societătilor comerciale desprinse din
Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice si Termice
“Termoelectrica” - S.A. în urma procesului de restructurare
1.880.
- Hotărâre privind transmiterea unui imobil, proprietate privată a
statului, din administrarea Secretariatului General al Guvernului în administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
1.882.
- Hotărâre privind transmiterea, cu plată, a unei părti dintr-un imobil din
patrimoniul Companiei Nationale a Imprimeriilor “Coresi” - S.A. în proprietatea
statului si în administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat”
1.923.
- Hotărâre privind transmiterea unui imobil, proprietate publică a
statului, din administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării –
Inspectoratul Scolar Judetean Mures - în administrarea Ministerului Educatiei
si Cercetării, pentru Universitatea “Petru Maior” din Târgu Mures
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
din 12
octombrie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 5 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, ale
art. 109 alin. 2 din Codul de procedură civilă si ale art. 174-187 din Codul de
procedură fiscală
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Ion Tiucă -
procuror
Afrodita Laura
Tutunaru - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din
Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990,
ale art. 109 alin. 2 din Codul
de procedură civilă si ale art. 174-187 din Codul
de procedură fiscală, republicat, exceptie ridicată de Ilie Ioan Turcu în
Dosarul nr. 8.686/2003 al Tribunalului Sibiu - Sectia comercială si de
contencios administrativ.
La apelul nominal
lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată. Arată că dispozitiile art. 5 din Legea
contenciosului administrativ nr. 29/1990 nu
au legătură cu cauza, iar dispozitiile art. 109 alin. 2 din Codul de procedură civilă
sunt dispozitii cu caracter general care nu se referă la o jurisdictie
specială.
În ceea ce
priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor din Codul
de procedură fiscală, reprezentantul Ministerului Public arată că autorul
exceptiei a criticat ca fiind neconstitutionale dispozitiile Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr.
13/2001. Aceste dispozitii au fost abrogate de Codul
de procedură fiscală, care, la rândul său, a fost republicat, dându-se
dispozitiilor legale o nouă renumerotare. Astfel, dispozitiile criticate ca
fiind neconstitutionale se regăsesc în titlul IX din Codul de procedură
fiscală, republicat. În continuare, se arată că din redactarea art. 174 rezultă
natura căii de atac, si anume faptul că această contestatie este o cale
administrativă de atac ce nu înlătură dreptul la actiune al celui care se
consideră lezat în drepturile sale printr-un act administrativ fiscal sau prin
lipsa acestuia, în conditiile legii.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 1 martie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 8.686/2003, Tribunalul Sibiu –
Sectia comercială si de contencios administrativ a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din
Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990,
ale art. 109 alin. 2 din Codul
de procedură civilă, precum si a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr.
13/2001, exceptie ridicată de Ilie Ioan Turcu.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine că dispozitiile legale criticate sunt
neconstitutionale, doarece instituie obligativitatea unei proceduri prealabile
administrative, încălcându-se în felul acesta dispozitiile constitutionale
citate prin care se prevede caracterul facultativ al jurisdictiilor speciale
administrative.
Tribunalul
Sibiu - Sectia comercială si de contencios administrativ opinează că exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
13/2001 si a dispozitiilor art. 5 din Legea nr.
29/1990 este întemeiată, deoarece din interpretarea dispozitiilor art. 21
alin. (4) din Constitutie, republicată, potrivit cărora jurisdictiile speciale
administrative sunt facultative si gratuite, rezultă că se poate depune contestatie
împotriva unui act administrativ fie la autoritatea emitentă, fie la instanta
competentă. Contrar prevederilor constitutionale mentionate, prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
13/2001 se instituie o procedură administrativ-jurisdictională obligatorie,
iar prin dispozitiile art. 5 din Legea nr. 29/1990 se
instituie, de asemenea, “recursul administrativ” ca o procedură jurisdictională
obligatorie.
Exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 109 alin. (2) din Codul de procedură civilă
este neîntemeiată, deoarece aceste dispozitii au caracter general si instituie
obligativitatea efectuării unor proceduri prealabile în situatii reglementate
de lege, fără a face referire concretă la proceduri
administrativ-jurisdictionale.
În conformitate cu
dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului. De asemenea,
potrivit art. 181 din Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 109 alin. (2) din Codul de procedură civilă
este neîntemeiată, deoarece procedura de judecată, în ansamblul său, precum si
conditiile sesizării instantei judecătoresti se întemeiază pe dispozitiile art.
126 alin. (2) din Constitutie, republicată, potrivit cărora procedura si
competenta de judecată se stabilesc prin lege. Cererea de chemare în judecată
trebuie să respecte atât conditiile intrinseci, ce tin de elementele pe care
trebuie să le cuprindă aceasta, cât si pe cele extrinseci, cum ar fi
îndeplinirea unor proceduri prealabile. În acest caz, reclamantul trebuie să
anexeze la cererea de chemare în judecată dovada îndeplinirii procedurii
prealabile obligatorii, legea conditionând sesizarea instantei de judecată de
îndeplinirea acestei proceduri. De asemenea, reclamatia administrativă
prealabilă reglementată de art. 5 din Legea nr. 29/1990
constituie o conditie specială de exercitiu al dreptului la actiune, fără ca
aceasta să vină în contradictie cu art. 21 alin. (4) din Constitutie,
republicată. În ceea ce priveste Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
13/2001, acest act normativ a fost abrogat prin art. 200 din Codul
de procedură fiscală, iar, pe de altă parte, prin Decizia nr. 127 din 27
martie 2003 Curtea Constitutională a declarat neconstitutionale numai
dispozitiile art. 1 alin. (2) din ordonanta de urgentă. Celelalte dispozitii
ale ordonantei nu aduc atingere textelor constitutionale.
Avocatul Poporului
arată că exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
13/2001 este inadmisibilă, deoarece la data sesizării Curtii
Constitutionale această ordonantă era abrogată expres prin art. 200 lit. e) din
Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul
de procedură fiscală.
Pe de altă parte,
textul constitutional invocat nu are incidentă în cauză, deoarece dispozitiile
art. 5 din Legea nr.
29/1990 reglementează o procedură administrativă prealabilă sesizării
instantelor judecătoresti, si nu una administrativ-jurisdictională. În ceea ce
priveste critica având ca obiect dispozitiile art. 109 alin. (2) din Codul de procedură civilă,
aceste dispozitii reglementează procedura prealabilă ce trebuie îndeplinită
anterior sesizării instantei competente, procedură care nu are caracterul unei
activităti de jurisdictie.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr.
47/1992, republicată, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, ale art. 1 alin.
(2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 174-187 din Codul
de procedură fiscală, prevederile art. 5 din Legea nr. 29/1990,
precum si prevederile art. 109 alin. 2 din Codul de procedură civilă.
I. O primă critică
de neconstitutionalitate priveste dispozitiile art. 174-187 din Codul
de procedură fiscală reglementate initial de Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
13/2001. Această ordonantă a fost însă abrogată prin art. 200 lit. e) din
Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul
de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 941 din 29 decembrie 2003. Dispozitiile de lege criticate au fost preluate,
în esentă, în titlul IX - Solutionarea contestatiilor formulate împotriva
actelor administrative fiscale - din Codul
de procedură fiscală.
Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 13 din 26 ianuarie 2001 reglementa solutionarea
contestatiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de control sau de
impunere întocmite de organele Ministerului Finantelor Publice. Potrivit
dispozitiilor cuprinse în ordonantă, contestatiile erau definite ca fiind “căi
administrative de atac”, iar solutionarea lor era de competenta organelor
specializate din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si
controlului financiar sau - în cazul contestatiilor având ca obiect sume mai
mari de 500 milioane lei – a organelor specializate din cadrul Ministerului
Finantelor Publice. Deciziile organelor administrative mentionate puteau fi
atacate la instanta de contencios administrativ competentă.
Procedura de
solutionare a contestatiilor formulate împotriva titlului de creantă fiscală si
împotriva altor acte administrative fiscale a fost reglementată în mod similar
prin art. 169-182 din Codul
de procedură fiscală. Astfel, prin acest act normativ s-a prevăzut că împotriva
titlului de creantă fiscală si împotriva altor acte administrative fiscale se
poate formula contestatie în termen de 30 de zile de la data comunicării
actului fiscal, că solutionarea contestatiilor se efectuează - potrivit
distinctiilor prevăzute în art. 173 - de către organele fiscale prevăzute în
acest text de lege si că deciziile emise în solutionarea contestatiilor pot
fi atacate la instanta judecătorească de contencios administrativ competentă.
Ulterior Codul de
procedură fiscală a fost modificat prin Legea de aprobare nr.
174/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 465 din
25 mai 2004, si republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560
din 24 iunie 2004, dându-se textelor o nouă numerotare. Noile prevederi legale
referitoare la procedura de solutionare a contestatiilor formulate împotriva
titlului de creantă fiscală si împotriva altor acte administrative fiscale se
regăsesc în titlul IX art. 174-187.
Tinând seama de
faptul că dispozitiile legale criticate de autorul exceptiei sunt cuprinse, în
prezent, asa cum s-a arătat, în art. 174-187 din Codul
de procedură fiscală, urmează ca instanta de contencios constitutional să
ia în considerare aceste texte de lege ca formând obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate.
II. A doua critică
de neconstitutionalitate priveste dispozitiile art. 5 din Legea contenciosului
administrativ nr.
29/1990, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din
8 noiembrie 1990, precum si dispozitiile art. 109 alin. 2 din Codul de procedură civilă.
Textele ce fac
obiectul exceptiei au următorul continut:
- Art. 5 din Legea
contenciosului administrativ nr. 29/1990:
“Art. 5:
Înainte de a cere tribunalului anularea actului sau obligarea la eliberarea
lui, cel care se consideră vătămat se va adresa pentru apărarea dreptului său,
în termen de 30 de zile de la data când i s-a comunicat actul administrativ sau
la expirarea termenului prevăzut la art. 1 alin. 2, autoritătii emitente, care
este obligată să rezolve reclamatia în termen de 30 de zile de la aceasta.
În cazul în
care cel care se consideră vătămat nu este multumit de solutia dată reclamatiei
sale, el poate sesiza tribunalul în termen de 30 de zile de la comunicarea solutiei.
Dacă cel care se consideră vătămat în dreptul său s-a adresat cu reclamatie si
autoritătii administrative ierarhic superioare celei care a emis actul,
termenul de 30 de zile, prevăzut în alineatul precedent, se calculează de la
comunicarea de către acea autoritate a solutiei date reclamatiei.
Sesizarea
tribunalului se va putea face si în cazul în care autoritatea administrativă
emitentă sau autoritatea ierarhic superioară nu rezolvă reclamatia în termenul
prevăzut la alin. 1.
În toate
cazurile, introducerea cererii la tribunal nu se va putea face mai târziu de un
an de la data comunicării actului administrativ a cărui anulare se cere.”
- Art. 109 alin. 2
din Codul de procedură civilă:
“În cazurile anume prevăzute de lege, sesizarea instantei competente se
poate face numai după îndeplinirea unei proceduri prealabile, în conditiile
stabilite de acea lege. Dovada îndeplinirii procedurii prealabile se va anexa
la cererea de chemare în judecată.”
Autorul exceptiei
sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile constitutionale
cuprinse în art. 21 alin. (4), potrivit cărora “Jurisdictiile speciale
administrative sunt facultative si gratuite”.
Examinând exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Legea contenciosului
administrativ, Curtea constată că aceasta nu este întemeiată. Astfel, prin
Decizia nr.
188 din 27 aprilie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 498 din 2 iunie 2004, Curtea a statuat că textul constitutional care se
referă la caracterul facultativ al jurisdictiilor speciale administrative nu
este aplicabil dispozitiilor art. 5 din Legea nr. 29/1990,
care instituie obligatia persoanei vătămate de a se adresa cu reclamatie
organului administrativ emitent mai înainte de sesizarea instantei de judecată
cu anularea actului considerat ilegal. Dispozitia constitutională invocată a
desfiintat conditia prealabilă numai pentru procedura administrativă
jurisdictională. Nici o dispozitie constitutională nu interzice ca, prin lege,
să se instituie o procedură administrativă prealabilă, fără caracter
jurisdictional, cum este, de exemplu, procedura recursului administrativ
gratios sau a celui ierarhic.
Referitor la
critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 109 alin. 2 din Codul de procedură civilă,
Curtea retine că cererea de chemare în judecată trebuie să respecte atât
conditiile intrinseci, cât si pe cele extrinseci, impuse de lege. Din
dispozitia criticată rezultă că este vorba de o conditie extrinsecă ce trebuie
respectată, si anume că sesizarea instantei competente se face numai după
îndeplinirea unei proceduri prealabile, dar nu în toate cazurile, ci numai în
acele cazuri în care legea prevede obligativitatea parcurgerii acestei
proceduri prealabile, fără a fi vorba însă de o jurisdictie specială
administrativă.
Astfel, nu se
poate retine nici în acest caz o încălcare a art. 21 alin. (4) din Constitutie,
republicată.
Sub aspectul
criticat, nici dispozitiile din Codul
de procedură fiscală nu instituie, asa cum fără temei sustine autorul
exceptiei, jurisdictii speciale administrative, în sensul art. 21 alin.
(4) din Constitutie, republicată. Textele din Codul
de procedură fiscală reglementează proceduri de recurs administrativ, prin
care se lasă posibilitatea organelor care au emis actele administrative
atacate, sau organelor superioare acestora, de a reveni asupra măsurilor luate
sau de a le redimensiona în limitele prevăzute de lege.
Asemenea
proceduri, în care solutionarea plângerilor si a contestatiilor introduse de
persoanele interesate este atribuită însusi organului care a emis actul atacat
sau organului ierarhic superior acestuia, nu întrunesc elementele definitorii
ale activitătii de jurisdictie - caracterizată prin solutionarea de către un
organ independent si impartial a litigiilor privind existenta, întinderea sau
exercitarea drepturilor subiective -, ele fiind specifice functiei
administrative.
Actele de
solutionare de către organele administrative a contestatiilor, respectiv a
reclamatiilor formulate potrivit dispozitiilor din Codul
de procedură fiscală, nu sunt, asadar, acte de jurisdictie, ci acte
administrative supuse cenzurii instantei de judecată.
În plus, Curtea
observă că dispozitiile legale criticate sunt conforme cu art. 126 alin. (2)
din Constitutie, republicată, potrivit căruia competenta instantelor
judecătoresti si procedura de judecată sunt prevăzute numai prin lege.
Pentru considerentele expuse mai sus, în
temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicată,
precum si al art. 1-3, art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Legea contenciosului
administrativ nr.
29/1990, ale art. 109 alin. 2 din Codul de procedură civilă si
ale art. 174-187 din Codul
de procedură fiscală, exceptie ridicată de Ilie Ioan Turcu în Dosarul nr.
8.686/2003 al Tribunalului Sibiu - Sectia comercială si de contencios
administrativ.
Definitivă si
general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 12 octombrie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Afrodita
Laura Tutunaru
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea unor măsuri financiare privind
reglementarea unor obligatii de plată ale societătilor comerciale desprinse din
Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice si Termice
“Termoelectrica” - S.A. în urma procesului de restructurare
Pentru clarificarea si
solutionarea obligatiilor de plată pentru creditele contractate de Societatea
Comercială de Producere a Energiei Electrice si Termice “Termoelectrica” - S.A.
pentru finantarea activitătii de producere a energiei electrice si termice din
Sistemul Energetic National, precum si pentru activitătile de investitii,
preluate si neachitate de societătile comerciale desprinse în urma procesului de
retructurare si pentru a se evita agravarea situatiei economicofinanciare a
Societătii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice
“Termoelectrica” - S.A.,
în temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutie, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 1. - (1)
Creantele Societătii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice
“Termoelectrica” - S.A. la 30 septembrie 2004 asupra societătilor comerciale,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonantă de
urgentă, se preiau de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului, în limita sumei de 4.911 miliarde lei.
(2) În limita
sumei prevăzute la alin. (1) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului se subrogă Societătii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si
Termice “Termoelectrica” - S.A. pentru datoriile restante la 30 septembrie 2004
către Ministerul Finantelor Publice, reprezentând debite ale Fondului de risc
pentru garantii de stat pentru împrumuturi externe, cu exceptia celor
constituite ca urmare a sumelor achitate de la bugetul de stat, conform
prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
78/2002 privind asigurarea conditiilor de functionare a unor centrale
termice si electrice de termoficare aflate în proprietatea consiliilor judetene
sau locale, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 643/2002.
(3) În
contabilitatea Societătii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si
Termice “Termoelectrica” - S.A., creantele si datoriile predate conform alin.
(1) si (2) se sting, iar accesoriile aferente acestor debite se scutesc la
plată.
Art. 2. - La data
aprobării prin hotărâre a Guvernului a programelor de restructurare ale
societătilor comerciale prezentate în anexa la prezenta ordonantă de urgentă,
Ministerul Finantelor Publice va anula obligatiile Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului către Fondul de risc pentru garantii de stat
pentru împrumuturi externe, în limita creantelor Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului fată de aceste societăti.
Art. 3. - Sumele
reprezentând debite preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului vor fi mentinute în conturi bilantiere în contabilitatea societătilor
comerciale prevăzute în anexă, până la data aprobării programelor de
restructurare.
Art. 4. - (1) La
data aprobării programelor de restructurare si până la implementarea integrală
a acestora, în contabilitatea societătilor comerciale prevăzute în anexă,
debitele preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului vor fi
înregistrate în conturi extrabilantiere.
(2) După
implementarea integrală a măsurilor prevăzute în programele de restructurare,
în contabilitatea societătilor comerciale prevăzute în anexă, debitele preluate
de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului vor fi scoase din
conturile extrabilantiere si se anulează.
Art. 5. - În
contabilitatea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, creantele
preluate potrivit art. 1 vor fi evidentiate în conturi bilantiere până la data
aprobării programelor de restructurare ale societătilor comerciale prevăzute în
anexă, iar după această dată, prin derogare de la prevederile Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr.
51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, creantele vor fi preluate în conturi
extrabilantiere până la data finalizării programelor de restructurare.
Art. 6. - (1) În
contabilitatea societătilor comerciale prezentate în anexă, care nu au
finalizat programele de restructurare aprobate, debitele preluate conform
prevederilor art. 1 alin. (1) vor fi repuse în conturi bilantiere, iar
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului va înregistra în conturi
bilantiere creantele preluate si va începe procedura de valorificare a
acestora.
(2) Sumele
încasate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului din recuperarea
creantelor preluate în conturi bilantiere potrivit alin. (1) vor fi virate la
bugetul de stat.
Art. 7. - După
implementarea integrală a măsurilor prevăzute în programele de restructurare
ale societătilor comerciale prevăzute în anexă, în contabilitatea Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului, sumele reprezentând datorii, respectiv
creante, vor fi scoase din conturile extrabilantiere.
Art. 8. - (1) În
situatia în care programele de restructurare ale societătilor comerciale
prevăzute în anexă nu sunt aprobate prin hotărâre a Guvernului până la data de
30 iunie 2005, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului va proceda
la executarea silită a creantelor, iar sumele încasate se vor vira Ministerului
Finantelor Publice la Fondul de risc pentru garantii de stat pentru împrumuturi
externe, constituit conform legii.
(2) Diferenta
dintre sumele preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului,
conform prevederilor art. 1 alin. (1), si cele recuperate se anulează.
(3) Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Statului va notifica Ministerului Finantelor
Publice - Directia generală pentru acorduri, cooperare si decontări externe,
valoarea sumelor anulate conform alin. (2), pentru a fi scoase din evidenta
contabilă a Fondului de risc pentru garantii de stat pentru împrumuturi
externe.
Art. 9. - (1)
Facilitătile de natura ajutorului de stat, prevăzute în prezenta ordonantă de
urgentă, se acordă cu respectarea legislatiei în domeniul ajutorului de stat,
după autorizarea acestora de către Consiliul Concurentei.
(2) Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Statului este mandatată să notifice Consiliului
Concurentei, în vederea autorizării, măsurile de natura ajutorului de stat
prevăzute în prezenta ordonantă de urgentă, în conformitate cu prevederile
Legii nr.
143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările si completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Andrei
Grigorescu,
secretar de
stat
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 91.
ANEXĂ
DATORII CENTRALE EXTERNALIZATE
- mii lei -
Nr. crt. |
CET |
Sold la 30
septembrie 2004 |
TOTAL |
4.911.072.396,00 |
|
1. |
Iasi |
1.037.879.509,00 |
2. |
Suceava |
704.844.324,00 |
3. |
Timisoara |
609.668.445,00 |
4. |
Pitesti |
597.352.512,00 |
5. |
Ploiesti |
610.126.328,00 |
6. |
Arad |
233.399.395,00 |
7. |
Oradea |
249.613.575,00 |
8. |
Societatea Comercială “TERMON” - S.R.L.
Onesti |
382.453.019,00 |
9. |
Brasov |
199.395.798,00 |
10. |
Bacău |
117.624.394,00 |
11. |
Vaslui |
109.233.252,00 |
12. |
Comănesti |
48.952.654,00 |
13. |
Giurgiu |
8.204.516,00 |
14. |
Resita |
1.809.285,00 |
15. |
Drobeta |
487.416,00 |
16. |
Gura Barza |
27.974,00 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil, proprietate
privată a statului, din administrarea Secretariatului General al Guvernului în
administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 11 lit. m) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 5 alin.
(2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea imobilului, proprietate privată a statului, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din administrarea Secretariatului General al Guvernului în
administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului transmis conform prevederilor art. 1 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General
al
Guvernului,
Eugen
Bejinariu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 1.880.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
imobilului, proprietate privată a statului, care se transmite din administrarea
Secretariatului General al Guvernului în administrarea Regiei Autonome
“Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
Adresa
imobilului care se
transmite |
Persoana juridică de la care
se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se
transmite imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului care se transmite |
Municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 218, sectorul 1 |
Statul român, din administrarea
Secretariatului General al Guvernului |
Statul român, în administrarea Regiei
Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” |
1. Subsol: Corp A: - suprafata construită: 424,5 m2 - suprafata utilă: 420,3 m2 2. Parter: Corp A: - suprafata construită:
1.050 m2 - suprafata utilă: 919,6 m2 Corp B: - suprafata construită: 170 m2 - suprafata utilă: 142,5 m2 3. Etaj 1: Corp A: - suprafata construită:
870,5 m2 - suprafata utilă: 744,3 m2 Corp B: - suprafata construită: 256,5 m2 - suprafata utilă: 222,44 m2 4. Etajele Corp A: - suprafata construită: 870,5 x 4 =
2, 3, 4 si 5: 3.482 m2 - suprafata utilă: 781,5 x 4 = 3.126 m2 Corp B: - suprafata construită: 256 x 4 =
1.024 m2 - suprafata utilă: 222 x 4 = 888 m2 5. Etaj 6: Corp A: - suprafata construită: 368,5 m2 - suprafata utilă: 339,5 m2 Corp B: - suprafata construită: 43,5 m2 6. Etaj 7: Corp A: - suprafata construită:
315,13 m2 - suprafata utilă: 289,39 m2 7. Etaj 8: Corp A: - suprafata construită:
315,13 m2 - suprafata utilă: 283,52 m2 8. Pod: Corp A: - suprafata construită:
119,26 m2 - suprafata utilă: 100,15 m2 Terenul - conform extrasului de carte
funciară aferent Lot 1 parcelele P1/1 si P1/2 = 1.947,26 m2 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea, cu plată, a unei părti
dintr-un imobil din patrimoniul Companiei Nationale a Imprimeriilor “Coresi” -
S.A. în proprietatea statului si în administrarea Regiei Autonome
“Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 8 alin. (3), al art. 10
alin. (2) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea, cu plată, a unei părti dintr-un imobil, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din patrimoniul Companiei Nationale a Imprimeriilor “Coresi” - S.A.
în domeniul public al statului si în administrarea Regiei Autonome
“Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”.
Art. 2. - Se
aprobă transmiterea părtii din imobil prevăzute la art. 1 din domeniul public
al statului si din administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat” în domeniul privat al statului si în administrarea Regiei
Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”.
Art. 3. - Plata
părtii din imobil prevăzute la art. 1 se face din fondurile proprii ale Regiei
Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”.
Art. 4. -
Transmiterea părtii din imobil se efectuează la valoarea contabilă înregistrată
la data de 31 octombrie 2004.
Art. 5. -
Predarea-preluarea părtii din imobil se va face pe bază de protocol încheiat
între părtile interesate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
Art. 6. - Anexa
nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr.
533/2002 privind organizarea si functionarea Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 391 din 7 iunie 2002, cu modificările ulterioare, se modifică
în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 1.882.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
părtii din imobilul care se transmite din patrimoniul Companiei Nationale a
Imprimeriilor “Coresi” - S.A. în proprietatea statului si în administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
Locul unde
este situat
imobilul |
Persoana
juridică de la care se transmite
partea din imobil |
Persoana
juridică la care se transmite partea din imobil |
Caracteristicile
tehnice ale părtii
din imobil |
Bucuresti, Piata Presei Libere nr. 1,
sectorul 1 |
Compania Natională a Imprimeriilor “Coresi”
- S.A. |
Statul român, în administrarea Regiei
Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” |
Etaj II, corp A Suprafata totală = 916 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării -
Inspectoratul Scolar Judetean Mures - în administrarea Ministerului Educatiei
si Cercetării, pentru Universitatea “Petru Maior” din Târgu Mures
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
transmiterea unui imobil - constructie si teren aferent -, proprietate publică
a statului, identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării -
Inspectoratul Scolar Judetean Mures - în administrarea Ministerului Educatiei
si Cercetării, pentru Universitatea “Petru Maior” din Târgu Mures.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, la valoarea de inventar din
evidentele contabile, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 1.923.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a imobilului,
proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea
Ministerului Educatiei si Cercetării - Inspectoratul Scolar Judetean Mures - în
administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Universitatea “Petru
Maior” din Târgu Mures
Adresa
imobilului care se transmite |
Persoana
juridică de la care
se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Numărul
atribuit de
Ministerul Finantelor
Publice |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Municipiul Târgu Mures, Str. Revolutiei din 38, judetul Mures |
Ministerul Educatiei si Cercetării –
Inspectoratul Scolar Judetean Mures |
Ministerul Educatiei si Cercetării, pentru
Universitatea “Petru Maior” din Târgu Mures |
101.839 |
- Clădire: P+1; - suprafata construită: 1.254 m2; - suprafata desfăsurată: 627 m2; - terenul aferent: 2.161 m2. |