MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.090 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 23
noiembrie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.900.
- Hotărâre privind compatibilizarea ajutoarelor de stat existente, acordate
în temeiul Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere
1.935.
- Hotărâre privind transmiterea unei părti dintr-un imobil, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, pentru Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritătii Judecătoresti
ACTE ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Hotărârea
nr. 20 din 10 noiembrie 2004 privind contestarea neînregistrării
candidaturii doamnei Doina Elena Noghin pentru functia de Presedinte al
României
Hotărârea
nr. 21 din 10 noiembrie 2004 privind contestarea înregistrării candidaturii
domnului Marko Bela pentru functia de Presedinte al României
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
848.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Listei cu clasificatorii autorizati
1.377/571/1.206.
- Ordin al ministrului finantelor publice, ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei si al ministrului sănătătii privind
constituirea fondului de stimulare
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind compatibilizarea ajutoarelor de stat
existente, acordate în temeiul Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 14 alin. (4) din Legea nr.
84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Scopul
prezentei hotărâri îl reprezintă compatibilizarea măsurilor cu caracter de
ajutor de stat existent, cuprinse în Legea nr. 84/1992 privind regimul zonelor
libere, cu modificările si completările ulterioare, aferente contractelor de
concesiune în derulare.
Art. 2. - În
sensul prezentei hotărâri, administratiile zonelor libere se definesc ca
fiind regiile autonome cu care agentii economici au încheiat contracte de
concesiune conform art. 3, precum si toti succesorii în drepturi si obligatii
ai acestora, în cazul oricăror reorganizări ulterioare, indiferent de modul de
reorganizare si de calitatea succesorilor - autorităti publice sau persoane
juridice de drept public sau privat.
Art. 3. -
Prevederile prezentului act normativ se aplică până la data de 31 decembrie
2011 acelor agenti economici care functionează în regim de zonă liberă si care
au încheiat contracte de concesiune cu administratiile zonelor libere până la
data de 1 iulie 2002.
Art. 4. - Agentii
economici prevăzuti la art. 3 beneficiază de ajutor de stat regional în
conditiile prevăzute de Regulamentul privind ajutorul de stat regional, aprobat
prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr.
55/2004 privind punerea în aplicare a Regulamentului privind ajutorul de
stat pentru întreprinderile mici si mijlocii si a Regulamentului privind
ajutorul de stat regional, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 5. - (1)
Ajutorul de stat regional se acordă pentru investitia initială sau pentru
crearea de locuri de muncă realizate în perioada 30 iulie 1992-1 noiembrie
2004, conform anexei nr. 1.
(2) Ajutorul de
stat regional constă în diminuarea redeventei pe care agentii economici
prevăzuti la art. 3 o plătesc administratiilor zonelor libere conform
contractelor de concesiune perfectate cu acestea.
Art. 6. - Pentru
redeventa care nu se încasează, conform art. 5 alin. (2), se alocă
administratiilor zonelor libere sume de la bugetul de stat prin bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sau prin bugetul
local.
Art. 7. -
Procedura de acordare a ajutorului de stat regional este prevăzută în anexa nr.
2.
Art. 8. -
Ajutoarele de stat prevăzute în prezenta hotărâre se acordă după obtinerea deciziei
de autorizare din partea Consiliului Concurentei, în conditiile legii.
Art. 9. - Anexele
nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 1.900.
ANEXA Nr. 1
CONDITIILE
de
acordare a ajutorului de stat regional
I. Acordarea
ajutorului de stat regional pentru investitia Initială
1. Investitia initială
reprezintă o investitie în capital fix legată de crearea unei noi unităti,
extinderea unei unităti existente sau începerea unei activităti care implică o
schimbare fundamentală în produsul sau procesul de fabricatie al unei unităti
existente, prin rationalizare, diversificare sau modernizare. Poate fi
considerată investitie initială si o investitie în capital fix realizată sub
forma achizitionării unei unităti care a fost închisă sau ar fi fost închisă
dacă nu ar fi fost cumpărată, cu exceptia cazului în care unitatea în cauză
apartine unei întreprinderi în dificultate.
2. Valoarea ajutorului
de stat regional se calculează pe baza unui ansamblu uniform de cheltuieli
corespunzătoare elementelor investitiei initiale, astfel:
2.1. Cheltuielile
aferente investitiilor în imobilizări corporale cuprind acele cheltuieli legate
de achizitionarea de clădiri si echipamente.
2.2. Cheltuielile
aferente investitiilor în imobilizări necorporale cuprind acele cheltuieli
legate de transferul de tehnologie sub forma achizitionării de brevete, licente
de exploatare sau cunostinte brevetate si cunostinte tehnice nebrevetate.
Aceste cheltuieli nu pot să depăsească 25% din valoarea cheltuielilor prevăzute
la pct. 2.1.
2.3. Activele
necorporale care fac obiectul cheltuielilor prevăzute la pct. 2.2 trebuie să
satisfacă următoarele conditii:
a) să fie exploatate
exclusiv în întreprinderea beneficiară de ajutor regional;
b) să reprezinte
elemente de activ amortizabile, conform legislatiei în vigoare;
c) să fie
achizitionate de la un tert în conditiile pietei;
d) să figureze în
activele firmei si să rămână în patrimoniul întreprinderii beneficiare de
ajutor regional pe o perioadă de cel putin 5 ani.
3. Acordarea ajutorului de stat pentru investitia initială este conditionată de mentinerea acesteia pentru o perioadă minimă de 5 ani.
II. Acordarea
ajutorului de stat regional pentru crearea de locuri de muncă
1. Crearea de
locuri de muncă reprezintă cresterea reală a numărului de locuri de muncă din
întreprinderea beneficiară a unui ajutor de stat, raportată la perioada de
referintă, respectiv media ultimelor 12 luni, si este legată de realizarea unei
investitii, dar nu mai mult de 3 ani de la finalizarea acesteia. Orice loc de
muncă pierdut de-a lungul perioadei de referintă trebuie să fie dedus din
numărul de locuri de muncă create de-a lungul aceleiasi perioade.
2. Ajutorul de
stat pentru crearea de locuri de muncă se calculează în functie de nivelul
costurilor salariale cu personalul angajat, pe o perioadă de 2 ani. Costurile
salariale includ salariul brut si contributiile la asigurările sociale obligatorii.
3. Acordarea
ajutorului de stat pentru crearea de locuri de muncă este conditionată de
mentinerea acestora pentru o perioadă minimă de 5 ani.
III. Intensitatea
ajutorului de stat
1. Intensitatea
ajutorului de stat regional nu poate depăsi 50% din cheltuielile aferente
investitiei initiale sau din costurile salariale cu personalul angajat pe o
perioadă de 2 ani, pentru întreprinderile mari. În cazul IMM se pot adăuga 15
puncte procentuale.
2. Intensitatea
ajutorului de stat se calculează ca un raport procentual între valoarea
ajutorului de stat regional si valoarea cheltuielilor aferente investitiei
initiale sau între valoarea ajutorului de stat regional si valoarea costurilor
salariale cu personalul angajat pe o perioadă de 2 ani.
3. Intensitatea
ajutorului de stat prevăzută la pct. 1 si 2 se determină luându-se în calcul
ajutorul de stat primit de agentii economici începând cu data de 2 ianuarie
2003.
4. În calculul
intensitătii ajutorului de stat se au în vedere costurile eligibile aferente investitiilor
realizate în perioada 30 iulie 1992-1 noiembrie 2004.
5. Plafonul
intensitătii ajutorului de stat prevăzut la pct. 1 se aplică la totalul
ajutorului, în cazul ajutoarelor acordate concomitent în cadrul mai multor
scheme regionale, indiferent dacă fondurile provin din surse locale, regionale,
nationale sau comunitare.
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA
de
acordare a ajutorului de stat regional
1. În termen de 90 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, contractele de concesiune
perfectate de către agentii economici prevăzuti la art. 3 se renegociază cu
administratiile zonelor libere pentru diminuarea redeventelor asumate.
Renegocierea se realizează sub coordonarea autoritătilor centrale sau locale
sub a căror autoritate functionează administratiile zonelor libere.
2. Diminuarea
redeventei asumate se realizează în limita cuantumului ajutorului de stat
calculat pentru fiecare agent economic conform anexei nr. 1 la hotărâre.
3. Ajutorul de
stat regional, acordat sub forma compensării redeventei de care pot beneficia
agentii economici prevăzuti la art. 3 din hotărâre, este calculat de către
Ministerul Finantelor Publice pe baza informatiilor furnizate de către
administratiile zonelor libere si a verificărilor efectuate la sediul agentilor
economici, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
hotărâri.
4. Monitorizarea
atingerii intensitătii maxime a ajutorului de stat regional pentru fiecare
agent economic se realizează de către autoritatea abilitată în monitorizarea
ajutorului de stat, în colaborare cu furnizorul ajutorului de stat,
administratiile zonelor libere si autoritătile centrale sau locale sub care
acestea functionează.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea unei părti dintr-un imobil, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, pentru Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritătii Judecătoresti
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea unei părti dintr-un imobil, proprietate publică a statului,
având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, pentru Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritătii Judecătoresti.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
apărării nationale,
Gheorghe
Matache,
secretar de
stat
Presedintele
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
Cristian
Celea
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 1.935.
DATELE DE
IDENTIFICARE
a părtii
din imobilul, proprietate publică a statului, care se transmite din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în administrarea Casei Nationale
de Asigurări de Sănătate, pentru Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti
Locul unde
este situat
imobilul care se
transmite |
Persoana
juridică de la care
se transmite
imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite
imobilul |
Codul de clasificare
din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării
Nationale care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile
tehnice ale
imobilului |
Orasul Otopeni, sos. Bucuresti- Ploiesti, km 16,250, judetul Ilfov |
Statul român, Ministerul Apărării Nationale |
Statul român, Casa Natională de Asigurări de Sănătate, pentru Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti |
- imobil 2690 (partial) - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103653 |
- Suprafata construită = 1.537 m2 - Suprafata desfăsurată = 1.537 m2 - Suprafata totală a terenului, inclusiv constructiile = 10.544,4520 m2 |
ACTE ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 10 noiembrie
2004
privind contestarea neînregistrării candidaturii
doamnei Doina Elena Noghin pentru functia de Presedinte al României
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Antonia Constantin
- procuror
Claudia Miu -
prim-magistrat-asistent
La data de 8
noiembrie 2004 Biroul Electoral Central a înaintat Curtii Constitutionale, în
vederea solutionării, Contestatia înregistrată la nr. 70/CT din 7 noiembrie
2004, formulată de doamna Doina Elena Noghin împotriva Hotărârii Biroului
Electoral Central nr. 34 din 29 octombrie 2004, prin care s-a respins cererea
de înregistrare a candidaturii sale pentru functia de Presedinte al României,
la alegerile din 28 noiembrie 2004.
Contestatia
formează obiectul Dosarului Curtii Constitutionale nr. 637F/2004.
Potrivit
dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
republicată, contestatiile se solutionează fără citarea părtilor, cu
participarea numai a judecătorilor Curtii, pe baza sesizării si a celorlalte
documente aflate la dosar.
Contestatoarea
Doina Elena Noghin, printr-o cerere separată fată de contestatia adresată
Curtii Constitutionale, arată că, luând act la data de 31 octombrie 2004 de
motivele respingerii cererii de înregistrare a candidaturii sale pentru
alegerea în functia de Presedinte al României, a depus la Biroul Electoral
Central “o cerere [...] adresată presedintelui, solicitând un răspuns scris la
întrebare, [...] pentru a putea formula o contestatie concretă [...]”, însă
cererea sa a fost înaintată la Curtea Constitutională spre a fi solutionată ca
o contestatie, cu toate că Doina Elena Noghin nu a solicitat acest lucru.
În cererea
referitoare la motivarea contestatiei autoarea acesteia sustine că Hotărârea
din 31 octombrie 2004 a Biroului Electoral Central de neînregistrare a
candidaturii sale la functia de Presedinte al României se întemeiază, în mod
nejustificat, pe faptul că propunerea de candidatură nu a fost însotită de
declaratia privind “apartenenta ca agent ori colaborator al organelor de
securitate ca politie politică, întocmită în forma cerută de lege, si nici de
lista sustinătorilor semnată de cel putin 200.000 de alegători”.
Mai sustine că
declaratia a fost depusă o dată cu propunerea de candidatură, în forma cerută
de lege, iar în ceea ce priveste cerinta privitoare la lista de sustinători,
consideră că aceasta este “exagerată” si “abuzivă”, fiind “imposibil pentru
orice candidat să poată aduna aceste semnături în doar 20 de zile înainte de
ultima zi de depunere a dosarelor”.
Reprezentantul
Ministerului Public, punând concluzii, în temeiul art. 28 din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, coroborat cu art. 113 din
Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, solicită
respingerea contestatiei ca inadmisibilă, deoarece Curtea Constitutională s-a
mai pronuntat asupra Hotărârii nr. 34 a Biroului Electoral Central la data de
29 octombrie 2004, prin Hotărârea nr. 7 din 3 noiembrie 2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.032 din 8 noiembrie 2004,
retinând că nu sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege pentru
înregistrarea candidaturii doamnei Doina Elena Noghin.
CURTEA,
examinând
contestatia formulată de doamna Doina Elena Noghin împotriva Hotărârii Biroului
Electoral Central nr. 34 din 29 octombrie 2004, în raport cu prevederile
Constitutiei si ale Legii nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, si având în vedere
concluziile reprezentantului Ministerului Public, precum si actele depuse la
dosar, retine următoarele:
Potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. f) din Constitutie, republicată, ale art. 37 si 38
din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si ale art. 11 alin. (3) din Legea nr.
370/2004, Curtea Constitutională este competentă să solutioneze contestatia
privind neînregistrarea candidaturii doamnei Doina Elena Noghin pentru functia
de Presedinte al României.
Curtea, analizând
actele dosarului, retine că obiectul contestatiei îl constituie Hotărârea
Biroului Electoral Central nr. 34 din 29 octombrie 2004, prin care a fost
respinsă “cererea de înregistrare a candidaturii petentei Noghin Doina Elena
pentru alegerea Presedintelui României”. Asupra acestei hotărâri, Curtea
Constitutională s-a pronuntat prin Hotărârea nr.
7 din 3 noiembrie 2004, respingând contestatia formulată de Doina Elena
Noghin cu privire la neînregistrarea candidaturii sale la functia de Presedinte
al României, hotărâre publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.032 din 8 noiembrie 2004. În hotărâre Curtea a retinut că propunerea de
candidatură formulată de doamna Doina Elena Noghin nu îndeplineste conditiile
obligatorii prevăzute la art. 9 alin. (2) lit. c) si alin. (3) din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României. Astfel, propunerea nu este
însotită de declaratia privind apartenenta sau neapartenenta ca agent ori
colaborator al organelor de securitate, ca politie politică, întocmită în forma
autentică cerută de art. 9 alin. (2) lit. c) din Legea nr.
370/2004, si nici de lista cu cel putin 200.000 de sustinători cu drept de
vot, în conditiile formularului tipizat prevăzut în anexa nr. 1 la aceeasi
lege. Având în vedere dispozitiile art. 11 alin. (3) din Legea
nr.
47/1992 pentru organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
republicată, potrivit cărora “Deciziile si hotărârile Curtii Constitutionale
sunt general obligatorii si au putere numai pentru viitor”, Curtea constată
că Hotărârea Curtii Constitutionale nr. 7 din 3 noiembrie 2004 a dobândit
autoritate de lucru judecat, fiind definitivă si general obligatorie, deci
opozabilă si contestatoarei. Fată de această situatie, contestatia din prezenta
cauză, având acelasi obiect, aceeasi cauză si aceleasi părti, este
inadmisibilă, urmând să fie respinsă.
Pentru
considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constitutie,
republicată, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 18, 37 si 38 din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si al art. 11 alin. (2) si (3) din Legea nr.
370/2004,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
HOTĂRĂSTE:
Respinge contestatia
privind neînregistrarea candidaturii doamnei Doina Elena Noghin pentru functia
de Presedinte al României.
Hotărârea este
definitivă si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Prim-magistrat-asistent,
Claudia
Miu
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 10
noiembrie 2004
privind contestarea înregistrării candidaturii
domnului Marko Bela pentru functia de Presedinte al României
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel Stănoiu
- judecător
Antonia Constantin
- procuror
Doina Suliman -
magistrat-asistent sef
La data de 8 noiembrie
2004, Biroul Electoral Central a înaintat Curtii Constitutionale, în vederea
solutionării, contestatia înregistrată la nr. 71/CT/2004 din 7 noiembrie 2004,
formulată de Eugeniu Dragos Petria, privind înregistrarea candidaturii domnului
Marko Bela pentru functia de Presedinte al României, la alegerile din 28
noiembrie 2004, contestatie ce formează obiectul Dosarului Curtii
Constitutionale nr. 638F/2004.
Potrivit
dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicată,
contestatiile se solutionează fără înstiintarea părtilor, cu participarea numai
a judecătorilor Curtii, pe baza sesizării si a celorlalte documente aflate la
dosar.
În contestatia
formulată, contestatorul sustine că domnul Marko Bela, ca presedinte al Uniunii
Democrate Maghiare din România, “nu l-a destituit si nici nu a cerut excluderea
domnului Katona Adam, care a făcut declaratii rasiste”, “solidarizându-se cu
declaratiile” acestuia si “apărându-I pozitia ilegală, în fata autoritătilor
românesti”, prin aceasta “demascându-se ca fiind cu aceleasi orientări
fasciste”. În continuare, face referire la diferite actiuni care, potrivit
autorului contestatiei, au fost luate de către Uniunea Democrată Maghiară din
România si de către domnul Marko Bela, actiuni care sinstigă la separatism
etnic teritorial” si la o “discriminare antiromânească.” De asemenea, sustine
că domnul Marko Bela nu recunoaste Constitutia, el fiind “împotriva articolului
referitor la statul national unitar român” si de aceea “a refuzat votarea
Constitutiei României”. În final, arată că domnul Marko Bela împreună cu
Uniunea Democrată Maghiară din România si “cuplată cu cererea secuilor de
secesiune de România” dovedesc “fanatismul fascistilor maghiari, care vor un
Kosovo în Transilvania”.
Reprezentantul
Ministerului Public, punând concluzii, în temeiul art. 113 din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, coroborat cu
art. 28 din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, solicită respingerea
contestatiei ca neîntemeiată.
CURTEA,
analizând contestatia formulată de Eugeniu Dragos Petria privind înregistrarea candidaturii domnului Marko Bela pentru functia de Presedinte al României, în raport cu prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, actele depuse la dosar, precum si concluziile reprezentantului Ministerului Public, retine următoarele:
Potrivit dispozitiilor art. 146 lit. f) din
Constitutie, republicată, ale art. 37 si art. 38 din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si celor ale art. 11 alin. (3) din Legea nr.
370/2004, Curtea Constitutională este competentă să solutioneze contestatia
privind înregistrarea candidaturii domnului Marko Bela pentru functia de
Presedinte al României.
Examinând
contestatia, Curtea constată că motivele invocate nu reprezintă impedimente în
sensul prevederilor constitutionale ale art. 37 alin. (2), art. 16 alin. (3),
art. 40 alin. (3) si ale art. 81 alin. (4), care sunt expres si limitativ
prevăzute de lege, fiind de strictă interpretare, astfel că nu pot constitui
temei legal pentru infirmarea înregistrării de către Biroul Electoral Central a
candidaturii domnului Marko Bela la functia de Presedinte al României.
Pentru
considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constitutie,
republicată, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 18, 37 si 38 din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si al art. 11 alin. (2) si (3) din Legea nr.
370/2004,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
HOTĂRĂSTE:
Respinge contestatia
privind înregistrarea candidaturii domnului Marko Bela pentru functia de
Presedinte al României, contestatie formulată de Eugeniu Dragos Petria.
Hotărârea este
definitivă si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent
sef,
Doina
Suliman
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea Listei cu clasificatorii
autorizati
Având în vedere
prevederile art. 8 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de
porcine, bovine si ovine, văzând Lista cu clasificatorii autorizati propusi de
Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Lista cu clasificatorii autorizati, în număr de 28, prevăzută în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se
aprobă emiterea atestatelor de clasificator autorizat persoanelor propuse în
lista mentionată la art. 1.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Nicolae
Istudor,
secretar de
stat
Bucuresti, 17 noiembrie 2004.
Nr. 848.
ANEXĂ
LISTA
cu
clasificatorii autorizati
Nr. crt. |
Numele si
prenumele |
Specia |
1. |
Dincă Gabriela |
porcine |
2. |
Neagu Monica |
porcine |
3. |
Visan Mihai |
porcine |
4. |
Tudor Stanca |
porcine |
5. |
Zeneci Nicolae |
porcine |
6. |
Ivascu Gina |
porcine |
7. |
Ghiută Cătălina |
porcine |
8. |
Bălan Ioana |
porcine |
9. |
Gavrilescu Carmen |
porcine |
10. |
Ciubotaru Alina |
porcine |
11. |
Burlacu Violeta |
porcine |
12. |
Labă Marian |
porcine |
13. |
Stoenică Marius |
porcine |
14. |
Turcu Eugen |
porcine |
15. |
Deaconiuc Adrian |
porcine |
16. |
Dragomir Elena |
porcine |
17. |
Barcan Alina Mădălina |
porcine |
18. |
Rusu Ion |
porcine |
19. |
Tănase Dan |
porcine |
20. |
Munteanu Petre |
porcine |
21. |
Carcu Codrina |
porcine |
22. |
Tănase Luiza Ioana |
porcine |
23. |
Gogan Marian |
porcine |
24. |
Bucur Mihai |
porcine |
25. |
Rosa Mihail Iuliu |
porcine |
26. |
Farcas Mihail |
porcine |
27. |
Smeureanu Sergiu |
porcine |
28. |
Petrescu Sorin |
porcine |
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE Nr. 1.377
din 17 septembrie 2004 |
MINISTERUL
MUNCII, PUBLICE
SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI Nr. 571 din
2 noiembrie 2004 |
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII Nr. 1.206
din 27 septembrie 2004 |
privind constituirea fondului de stimulente
Având în vedere preluarea
activitătii privind declararea, constatarea, controlul, colectarea si
solutionarea contestatiilor pentru contributia de asigurări sociale,
contributia de asigurări pentru somaj, contributia pentru asigurări sociale de
sănătate si contributia de asigurare pentru accidente de muncă si boli
profesionale, precum si alte contributii datorate de persoanele juridice si
persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitătile asimilate
angajatorului, de către Ministerul Finantelor Publice si unitătile sale
subordonate, potrivit prevederilor art. 27 din Ordonanta Guvernului nr.
86/2003 privind unele măsuri în domeniul financiar, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 23
din Ordonanta Guvernului nr.
86/2003, cu modificările si completările ulterioare, al art. IV din
Ordonanta Guvernului nr.
29/2004 pentru reglementarea unor măsuri financiare, al art. 10 alin. (6)
din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, al art. 17 din Hotărârea Guvernului nr.
737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei, cu modificările si completările ulterioare,
si al art. 4 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
266/2001 pentru aprobarea Normelor privind constituirea si utilizarea
fondului pentru stimularea personalului din Ministerul Muncii, Solidaritătii
Sociale si Familiei, din Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă, din
Casa Natională de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale, precum si din
structurile teritoriale ale acestora, prevederile Hotărârii Guvernului nr.
154/1997 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimulării
personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitătile
subordonate acestuia, cu modificările si completările ulterioare, ale Ordinului
ministrului finantelor publice nr.
212/2004 pentru aprobarea metodologiei de constituire si utilizare a
fondului pentru acordarea de stimulente constituit în baza Ordonantei
Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările si completările
ulterioare, si ale Ordinului ministrului sănătătii si al presedintelui Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
770/288/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea de
stimulente personalului din Ministerul Sănătătii, din Casa Natională de
Asigurări de Sănătate si din structurile teritoriale ale acestora,
ministrul
finantelor publice, ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei si ministrul sănătătii emit următorul
ordin:
Art. 1. - Ca
urmare a preluării activitătii privind declararea, constatarea, controlul,
colectarea si solutionarea contestatiilor pentru contributia de asigurări
sociale, contributia de asigurări pentru somaj, contributia pentru asigurări
sociale de sănătate si contributia de asigurare pentru accidente de muncă si
boli profesionale, precum si alte contributii datorate de persoanele juridice
si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitătile asimilate
angajatorului de către Ministerul Finantelor Publice si unitătile sale
subordonate, începând cu data preluării acestor activităti, Ministerul
Finantelor Publice constituie fonduri pentru acordarea de stimulente pentru
personalul din Ministerul Finantelor Publice si unitătile sale subordonate si
pentru personalul din institutiile care gestionează bugetele pentru care
Ministerul Finantelor Publice realizează activitatea de administrare a
veniturilor bugetare reprezentând contributii sociale.
Art. 2. -
Fondurile de stimulente prevăzute la art. 1 se constituie de către unitătile
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice în cotele prevăzute în actele
normative în vigoare, din următoarele sume:
a) sumele
prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.
266/2001 pentru aprobarea Normelor privind constituirea si utilizarea
fondului pentru stimularea personalului din Ministerul Muncii, Solidaritătii
Sociale si Familiei, din Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă, din
Casa Natională de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale, precum si din
structurile teritoriale ale acestora;
b) sumele încasate
prin executare silită, indiferent de tipul contributiilor sociale încasate, în
temeiul art. 195 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu exceptia
sumelor prevăzute la lit. a);
c) sumele încasate
în cadrul procedurii de reorganizare judiciară si faliment, indiferent de tipul
contributiilor sociale încasate, în temeiul art. 195 alin. (4) din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003, republicată, cu exceptia sumelor prevăzute la lit. a).
Art. 3. - (1) Constituirea
fondurilor pentru institutiile care gestionează bugetele pentru care Ministerul
Finantelor Publice face administrarea veniturilor bugetare reprezentând
contributii sociale se face prin virarea lunară, de regulă, de către Ministerul
Finantelor Publice, la dispozitia institutiilor gestionare ale bugetelor pentru
care se face administrarea veniturilor bugetare reprezentând contributii
sociale, a unei părti de 50% din fondul total de stimulente constituit prin
aplicarea cotelor prevăzute de lege asupra sumelor reprezentând contributii
sociale încasate prin executare silită, din sumele încasate în cadrul
procedurii de reorganizare judiciară si a falimentului, precum si din surse
reglementate prin alte acte normative.
(2) Ministerul
Finantelor Publice va vira lunar Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de
Asigurări Sociale 50% din fondul de stimulente constituit prin aplicarea
cotelor prevăzute de actele normative în vigoare la contributia de asigurări
sociale si din contributia de asigurare pentru accidente de muncă si boli
profesionale, datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au
calitatea de angajator sau entitătile asimilate angajatorului, din următoarele
sume:
a) sumele
prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.
266/2001 din contributia de asigurări sociale si din contributia de
asigurare pentru accidente de muncă si boli profesionale, datorate de
persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau
entitătile asimilate angajatorului;
b) sumele încasate
prin executare silită, reprezentând contributia de asigurări sociale si
contributia de asigurare pentru accidente de muncă si boli profesionale,
datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de
angajator sau entitătile asimilate angajatorului si accesoriile acestora, cu
exceptia sumelor prevăzute la lit. a);
c) sumele încasate
în cadrul procedurii de reorganizare judiciară si faliment, reprezentând contributia
de asigurări sociale si contributia de asigurare pentru accidente de muncă si
boli profesionale, datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au
calitatea de angajator sau entitătile asimilate angajatorului si accesoriile
acestora, cu exceptia sumelor prevăzute la lit. a).
(3) Ministerul
Finantelor Publice va vira lunar Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de
Muncă 50% din fondul de stimulente constituit prin aplicarea cotelor prevăzute
de actele normative în vigoare la contributia de asigurări pentru somaj,
datorată de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de
angajator sau entitătile asimilate angajatorului, din următoarele sume:
a) sumele
prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.
266/2001 din contributia de asigurări pentru somaj;
b) sumele încasate
prin executare silită, reprezentând contributia de asigurări pentru somaj,
datorată de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de
angajator sau entitătile asimilate angajatorului si accesoriile acesteia, cu
exceptia sumelor prevăzute la lit. a);
c) sumele încasate
în cadrul procedurii de reorganizare judiciară si faliment, reprezentând
contributia de asigurări pentru somaj, datorată de persoanele juridice si
persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitătile asimilate
angajatorului si accesoriile acesteia, cu exceptia sumelor prevăzute la lit.
a).
(4) Ministerul
Finantelor Publice va vira lunar Casei Nationale de Asigurări de Sănătate 50%
din fondul de stimulente constituit prin aplicarea cotelor prevăzute de actele
normative în vigoare la contributia pentru asigurări sociale de sănătate
datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de
angajator sau entitătile asimilate angajatorului, din următoarele sume:
a) sumele încasate
prin executare silită, reprezentând contributia pentru asigurări sociale de
sănătate datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea
de angajator sau entitătile asimilate angajatorului si accesoriile acesteia;
b) sumele încasate
în cadrul procedurii de reorganizare judiciară si faliment, reprezentând
contributia pentru asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele
juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitătile
asimilate angajatorului.
Art. 4. -
Diferenta de 50% rămâne la dispozitia Ministerului Finantelor Publice în fondul
de stimulente pentru personalul din Ministerul Finantelor Publice si a unitătilor
sale subordonate si se va utiliza conform normelor în vigoare.
Art. 5. -
Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei si Ministerul Sănătătii vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Costurile de publicare se suportă proportional de Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si Ministerul Sănătătii.
Ministrul finantelor
publice, Mihai
Nicolae Tănăsescu |
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si
familiei, Dan
Mircea Popescu |
Ministrul
sănătătii, Ovidiu
Brînzan |