MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 919 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 8
octombrie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.610.
- Hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru organizarea si
desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României în anul 2004
1.611.
- Hotărâre privind cheltuielile necesare pentru pregătirea, organizarea si
desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004
1.612.
- Hotărâre privind modelul timbrului autocolant, conditiile de tipărire, de
gestionare si de utilizare a acestuia la alegerile pentru Camera Deputatilor,
Senat si Presedintele României din anul 2004
1.625.
- Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
533/2002 privind organizarea si functionarea Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat”
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind stabilirea unor măsuri pentru organizarea
si desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României în anul 2004
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, al Legii nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si al Legii nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1)
Pentru coordonarea si urmărirea îndeplinirii sarcinilor prevăzute în legislatia
în vigoare în domeniul alegerilor pentru Camera Deputatilor, a Senatului si a
Presedintelui României, care revin Guvernului, ministerelor si celorlalte
organe de specialitate ale administratiei publice centrale, prefectilor si
primarilor, se constituie Comisia tehnică centrală, în componenta prevăzută în
anexa nr. 1.
(2) La sedintele
Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitati, reprezentanti
ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, ai altor
institutii ale administratiei publice centrale interesate, precum si ai
organizatiilor neguvernamentale.
Art. 2. - (1)
Ministerul Justitiei ia măsuri pentru întocmirea, în termen util, a listelor
cuprinzând magistratii care pot fi desemnati, potrivit legii, ca presedinti ai
birourilor electorale ale sectiilor de votare sau ca loctiitori ai acestora.
(2) Ministerul
Administratiei si Internelor si Ministerul Justitiei iau măsurile necesare
pentru întocmirea listei cu alti juristi care pot fi desemnati, potrivit legii,
ca presedinti ai birourilor electorale ale sectiilor de votare sau ca
loctiitori ai acestora, în situatia în care numărul magistratilor este
insuficient.
Art. 3. - (1)
Ministerul Apărării Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor,
Ministerul Educatiei si Cercetării, Ministerul Sănătătii, Ministerul Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei, Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului, precum si alte institutii centrale competente dispun măsurile
necesare pentru organizarea de sectii de votare pe lângă unitătile militare,
respectiv căminele de studenti si elevi, institutiile de sănătate si ocrotire
socială, în gări, aerogări si pe nave si asigură dotarea acestora cu cele
necesare exercitării dreptului de vot.
(2) Ministerul
Administratiei si Internelor si Ministerul Apărării Nationale asigură ordinea
si linistea publică în toate localitătile tării, pe întreaga perioadă a
campaniei electorale si, în mod deosebit, în ziua votării, precum si în zilele
care premerg si succedă acestei zile.
(3) Ministerul
Administratiei si Internelor si Ministerul Apărării Nationale asigură paza pe
timpul tipăririi, transportului si depozitării buletinelor de vot si celorlalte
materiale necesare votării, precum si paza sectiilor de votare si a
documentelor întocmite de birourile si oficiile electorale, pe timpul
transportului acestora la birourile electorale de circumscriptie, respectiv la
Biroul Electoral Central.
Art. 4. -
Ministerul Administratiei si Internelor pune la dispozitie primarilor datele
privind cetătenii cu drept de vot, în vederea actualizării listelor electorale
permanente si realizării copiilor de pe acestea, precum si datele privind
posesorii cărtilor de identitate, pentru distribuirea corectă a timbrelor
autocolante.
Art. 5. - (1)
Institutul National de Statistică asigură numărul de statisticieni,
informaticieni si de personal auxiliar, dotarea necesară cu echipamente si
tehnică de calcul si programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea
operatiunilor tehnice privind centralizarea voturilor si stabilirea rezultatelor
alegerilor.
(2) Institutul
National de Statistică organizează instruirea conducerilor directiilor judetene
de statistică privind participarea specialistilor statisticieni, informaticieni
si a personalului auxiliar la efectuarea operatiunilor tehnice pentru
stabilirea rezultatelor alegerilor.
(3) Ministerul
Administratiei si Internelor si Institutul National de Statistică propun
Guvernului spre aprobare modelul proceselor-verbale pentru stabilirea
rezultatelor alegerilor, precum si al celorlalte formulare necesare.
Art. 6. -
Ministerul Educatiei si Cercetării, Ministerul Culturii si Cultelor, Ministerul
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si Ministerul Sănătătii dispun
măsurile necesare pentru a pune la dispozitie autoritătilor administratiei publice
locale spatii corespunzătoare în unitătile din subordine, în vederea
organizării de sectii de votare.
Art. 7. -
Ministerul Sănătătii ia măsurile necesare pentru asigurarea asistentei medicale
la sectiile de votare.
Art. 8. - (1)
Ministerul Afacerilor Externe face propuneri Biroului Electoral Central pentru
acreditarea observatorilor străini si a delegatiilor mass-media străine.
(2) Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului asigură personalul necesar în
vederea sprijinirii Biroului Electoral Central pentru solutionarea unor
probleme privitoare la rezervarea locurilor de cazare si la procurarea
mijloacelor de transport, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru
observatorii si reprezentantii mass-media din străinătate acreditati.
Art. 9. -
Ministerul Afacerilor Externe organizează si dotează sectiile de votare de pe
lângă misiunile diplomatice si oficiile consulare ale României si furnizează,
în timp util, datele necesare pentru numerotarea acestora.
Art. 10. - (1) La
nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti se constituie, în termen de 3
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al
prefectului, comisii tehnice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, în
componenta prevăzută în anexa nr. 2, cu atributii în coordonarea si urmărirea
îndeplinirii sarcinilor ce revin autoritătilor administratiei publice locale,
prevăzute în legislatia în vigoare în domeniul alegerilor pentru Camera
Deputatilor, Senat si Presedintele României.
(2) La sedintele
comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitati, reprezentanti ai
partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, precum si ai
organizatiilor neguvernamentale.
(3) Pentru
urmărirea si solutionarea operativă a problemelor curente din circumscriptia electorală,
pe lângă comisia tehnică se constituie un grup tehnic de lucru, condus de
secretarul general al prefecturii, format din specialisti desemnati de
conducătorii serviciilor publice ale ministerelor si ale celorlalte autorităti
ale administratiei publice centrale, organizate la nivelul judetului, respectiv
al municipiului Bucuresti. Din grupul tehnic de lucru fac parte si 2-3
specialisti din aparatul consiliilor judetene.
(4) În perioada în
care îsi desfăsoară activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru, membrii
acestuia vor fi degrevati de sarcinile de serviciu.
(5) Conditiile
materiale necesare în vederea functionării grupului tehnic de lucru se asigură
prin grija prefectului. Salariile si celelalte drepturi bănesti cuvenite
salariatilor din grupul tehnic de lucru se achită de unitătile de la care
acestia provin.
Art. 11. - (1)
Ministerul Administratiei si Internelor organizează, în termen de cel mult 5
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, instruirea
prefectilor, secretarilor generali ai prefecturilor si a secretarilor generali
ai judetelor cu privire la organizarea si desfăsurarea alegerilor pentru Camera
Deputatilor, Senat si Presedintele României.
(2) Prefectii
organizează instruirea primarilor si a secretarilor comunelor, oraselor si
municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării si
desfăsurării în bune conditii a alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si
Presedintele României.
(3) Prefectii
stabilesc graficul de distribuire a buletinelor de vot si a celorlalte
materiale necesare votării, în functie de asigurarea conditiilor de păstrare în
sigurantă a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(4) Ministerul
Administratiei si Internelor acordă sprijin de specialitate prefectilor si
primarilor în vederea realizării la termen si în conditii corespunzătoare a
sarcinilor ce le revin în organizarea si desfăsurarea alegerilor pentru Camera
Deputatilor, Senat si Presedintele României.
Art. 12. - (1)
Ministerul Administratiei si Internelor asigură conditii corespunzătoare -
sediu, dotare tehnică si materială, precum si personal tehnic auxiliar – pentru
functionarea Biroului Electoral Central.
(2) Prefectii,
presedintii consiliilor judetene si primarii asigură sediile, dotarea acestora
si conditiile corespunz ătoare pentru functionarea birourilor electorale din
judete si din municipiul Bucuresti, precum si a oficiilor electorale.
Art. 13. - (1)
Ministerul Administratiei si Internelor asigură tipărirea si distribuirea în
judete a unui număr de 50.000 de brosuri în limba română continând Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României si celelalte acte normative
referitoare la organizarea si desfăsurarea alegerilor pentru Camera
Deputatilor, Senat si Presedintele României din anul 2004, precum si 10.000 de
astfel de brosuri în editie bilingvă, română-maghiară, si 500 de brosuri în
editie trilingvă, română-franceză-engleză.
(2) Editarea
brosurilor prevăzute la alin. (1) se va face pe baza textelor publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 14. - (1)
Comisiile tehnice judetene si a municipiului Bucuresti informează săptămânal
Comisia tehnică centrală în legătură cu stadiul pregătirii si organizării
alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României.
(2) Comisia tehnică
centrală informează săptămânal Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii
actiunilor privind pregătirea si organizarea alegerilor pentru Camera
Deputatilor, Senat si Presedintele României.
Art. 15. - În ziua
alegerilor, primarii si viceprimarii vor fi prezenti la sediul primăriei, prin
rotatie, si vor asigura permanenta functionării compartimentelor si serviciilor
din aparatul propriu în vederea solutionării oricăror probleme care pot apărea
în derularea votării.
Art. 16. - Anexele
nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
Ministrul
educatiei si cercetării,
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
Ministrul
sănătătii,
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.610.
ANEXA Nr. 1
COMPONENTA
Comisiei
tehnice centrale
Presedinte:
ministrul delegat pentru administratia publică
Membri:
- secretarul de stat pentru comunităti locale
din Ministerul Administratiei si Internelor - coordonator
- câte un reprezentant, la nivel de secretar de
stat, de la:
- Secretariatul
General al Guvernului;
- Ministerul
Administratiei si Internelor;
- Ministerul
Justitiei;
- Ministerul
Finantelor Publice;
- Ministerul
Apărării Nationale;
- Ministerul
Afacerilor Externe;
- Ministerul
Educatiei si Cercetării;
- Ministerul
Culturii si Cultelor;
- Ministerul
Economiei si Comertului;
- Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
- Ministerul
Sănătătii;
- Institutul
National de Statistică;
- Administratia
Natională a Rezervelor de Stat;
- câte un reprezentant al:
- Agentiei pentru
Strategii Guvernamentale;
- Agentiei
Nationale de Presă “ROMPRES”;
- Societătii
Române de Televiziune;
- Societătii
Române de Radiodifuziune;
- Departamentului
pentru Relatii Interetnice.
NOTĂ:
Lucrările de
secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale vor fi asigurate de Ministerul
Administratiei si Internelor.
Componenta
nominală a Comisiei tehnice centrale se stabileste prin ordin al ministrului de
stat, ministrul administratiei si internelor, pe baza propunerilor înaintate de
conducătorii ministerelor si ai celorlalte institutii mentionate.
ANEXA Nr. 2
COMPONENTA
comisiei
tehnice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti
Presedinte:
prefectul judetului, respectiv al municipiului Bucuresti
Membri:
- secretarul
general al prefecturii;
- secretarul
general al judetului, respectiv al municipiului Bucuresti;
- directorul
executiv al directiei regionale/judetene de statistică;
- directorul
general al directiei generale judetene a finantelor publice, respectiv a
municipiului Bucuresti;
- inspectorul-sef
al inspectoratului judetean de politie (pentru municipiul Bucuresti, directorul
general al Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti);
- seful serviciului
judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, de evidentă informatizată a
persoanei;
- seful centrului
militar;
- comandantul
comandamentului de jandarmi judetean (pentru municipiul Bucuresti, seful
Directiei de ordine publică din cadrul Comandamentului National al
Jandarmeriei);
- inspectorul
general al inspectoratului scolar;
- directorul
directiei de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
- reprezentanti
teritoriali ai Societătii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei
Electrice “Electrica” - S.A.;
- corespondenti
teritoriali ai Agentiei Nationale de Presă “ROMPRES”.
NOTĂ:
Componenta
nominală a comisiei tehnice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se
stabileste de către prefect prin ordin.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind cheltuielile necesare pentru pregătirea,
organizarea si desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si
Presedintele României din anul 2004
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 29 alin. (1) lit. t), al
art. 111 si art. 112 alin. (2) din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, precum si al art. 28 din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1)
Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea si
desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004 se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Administratiei si Internelor, al Secretariatului General al
Guvernului pentru Institutul National de Statistică si Agentia pentru Strategii
Guvernamentale si al Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Pentru
acoperirea cheltuielilor necesare în vederea pregătirii si desfăsurării în bune
conditii a alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României
din anul 2004 se suplimentează bugetul Ministerului Administratiei si
Internelor, cel al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul
National de Statistică si Agentia pentru Strategii Guvernamentale, precum si
cel al Ministerului Afacerilor Externe din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, potrivit
anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Ministerul
Administratiei si Internelor repartizează pe prefecturi sumele cu care se
majorează alocatiile bugetare ale acestora, necesare pentru organizarea si
desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004.
(4) Sumele
necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu organizarea, dotarea si
functionarea Biroului Electoral Central se suportă din bugetul Ministerului
Administratiei si Internelor.
Art. 2. - (1)
Ministerul Administratiei si Internelor asigură achizitionarea, cu plata la 90
de zile din momentul ridicării de la Administratia Natională a Rezervelor de
Stat, a hârtiei pentru tipărirea buletinelor de vot necesare în vederea
desfăsurării alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004, precum si a proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor
alegerilor.
(2) Ministerul
Administratiei si Internelor repartizează prefectilor cantitătile de hârtie
necesare tipăririi buletinelor de vot si a celorlalte formulare necesare
procesului electoral.
(3) Prefectii asigură
imprimarea buletinelor de vot în conditii de securitate, precum si tipărirea
machetei proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor.
(4) Cheltuielile
privind tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor
alegerilor, precum si dotarea cu echipamente si tehnică de calcul, aplicatii
informatice si consumabile necesare efectuării operatiunilor tehnice privind
stabilirea rezultatelor alegerilor, în statiile de prelucrare organizate la
nivelul circumscriptiilor si al oficiilor electorale, se suportă din bugetul
Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de Statistică.
Art. 3. - (1) În
cadrul bugetelor aprobate, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea si
desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004 se realizează de către ordonatorii de credite, cu
informarea periodică a Comisiei pentru transparentă.
(2) Comisia
prevăzută la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor
politice parlamentare, din 2 reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale
si din 2 reprezentanti ai Clubului Român de Presă.
(3) Componenta
nominală a comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileste de către presedintele
Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice
parlamentare, organizatiile neguvernamentale si Clubul Român de Presă.
(4) Comisia
prevăzută la alin. (1) îsi desemnează presedintele dintre membrii nominalizati
potrivit alin. (3).
Art. 4. - Pentru
reducerea cheltuielilor necesare desfăsurării procesului electoral, primarii
vor utiliza bunurile materiale aflate în stare corespunzătoare, recuperate de
la alegerile anterioare.
Art. 5. - (1) Pe
toată perioada exercitării atributiilor privind organizarea si desfăsurarea
alegerilor parlamentare si prezidentiale din anul 2004, institutiile la care
sunt angajati membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii si
personalul tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite,
potrivit legii.
(2) Pentru membrii
Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de
învestire, se acordă o indemnizatie de 320.000 lei pe zi, pe întreaga perioadă
de activitate, care se suportă din bugetul Ministerului Administratiei si
Internelor.
(3)
Statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar care participă la
executarea operatiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central
vor primi o indemnizatie de 220.000 lei pe zi, pe întreaga perioadă de
activitate, care se suportă din bugetul Ministerului Administratiei si
Internelor.
(4) Membrii
birourilor electorale de circumscriptie beneficiază de o indemnizatie de
270.000 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate, începând cu data
încheierii procesului-verbal de învestire. Statisticienii, informaticienii si
personalul tehnic auxiliar care participă la efectuarea operatiunilor generate
de desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004, pe lângă birourile electorale de circumscriptie, vor
primi o indemnizatie de 220.000 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate.
(5) Membrii
oficiilor electorale beneficiază de o indemnizatie de 270.000 lei pe zi, pe
întreaga perioadă de activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal
de învestire. Statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar
care participă la efectuarea operatiunilor generate de desfăsurarea alegerilor
pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României din anul 2004, pe
lângă oficiile electorale, vor primi o indemnizatie de 220.000 lei pe zi, pe
întreaga perioadă de activitate.
(6) Membrii
birourilor electorale ale sectiilor de votare beneficiază de o indemnizatie de
270.000 lei pe zi de activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal
de învestire.
(7) Membrilor
Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor si personalului
tehnic auxiliar al acestuia, care participă la realizarea operatiunilor legate
de desfăsurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004, precum si personalului Ministerului Administratiei si
Internelor sau al Ministerului Apărării Nationale, care este în misiune de pază
la acest birou, li se asigură în fiecare zi de activitate băuturi răcoritoare,
cafea si gustări, în limita sumei de 60.000 lei de persoană. Aceste cheltuieli
se suportă din bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.
(8) Membrilor
birourilor electorale de circumscriptie si ai oficiilor electorale,
statisticienilor, informaticienilor si personalului tehnic auxiliar al
acestora, care participă la realizarea operatiunilor legate de desfăsurarea
alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României din anul
2004, precum si personalului Ministerului Administratiei si Internelor sau al
Ministerului Apărării Nationale, care este în misiune de pază a acestor
birouri, respectiv oficii, li se asigură în fiecare zi de activitate băuturi
răcoritoare, cafea si gustări, în limita sumei de 60.000 lei de persoană.
(9) Membrilor
birourilor electorale ale sectiilor de votare si personalului Ministerului
Administratiei si Internelor sau al Ministerului Apărării Nationale, care este
în misiune de pază a acestor birouri, li se asigură în ziua votării băuturi
răcoritoare, cafea si gustări, în limita sumei de 60.000 lei de persoană.
(10) Plata
indemnizatiilor prevăzute la alin. (4), (5) si (6) se face pe baza listelor de
prezentă avizate de presedintii birourilor sau oficiilor electorale.
(11) Veniturile
din indemnizatiile prevăzute la alineatele (2)-(6) se impozitează conform
prevederilor art. 84 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare.
(12) Prin zi de
activitate se întelege munca desfăsurată pe parcursul unei zile
calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai putin de 6
ore pe zi.
(13) Pe lângă
drepturile prevăzute la alin. (4) si (5) si (6), membrii birourilor sau
oficiilor electorale care domiciliază în alte localităti beneficiază de
indemnizatia de delegare, precum si de decontarea cheltuielilor de transport si
cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi
pentru personalul din institutiile publice.
(14) Plata
indemnizatiilor prevăzute la alin. (4), (5), (6) si (13) si a cheltuielilor de
protocol prevăzute la alin. (8) si (9) se asigură din bugetele prefecturilor,
din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3).
Art. 6. -
Cheltuielile pentru prelucrarea si distribuirea pe suport magnetic a datelor
necesare actualizării listelor electorale permanente si cheltuielile pentru
tipărirea copiilor de pe listele electorale permanente si pentru dosarele
necesare se suportă din bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 7. - (1)
Cheltuielile necesare în vederea transportului documentelor prevăzute de lege
pentru desfăsurarea procesului electoral se asigură din bugetele prefecturilor,
din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3).
(2) Pentru
organizarea si desfăsurarea procesului electoral, consumul de carburanti si
cheltuielile cu telefoanele, efectuate de autoritătile si institutiile publice
implicate, se suplimentează cu 50% fată de normativele în vigoare, în perioada
octombrie-decembrie 2004.
Art. 8. - (1)
Confectionarea timbrelor autocolante ce se aplică pe cărtile de identitate ale
cetătenilor este asigurată de Ministerul Administratiei si Internelor.
(2) Ministerul
Administratiei si Internelor repartizează timbrele autocolante prefectilor,
care împreună cu primarii predau aceste materiale sectiilor de votare.
(3) Confectionarea
stampilelor cu mentiunea “Votat”, precum si a celorlalte modele de stampile
necesare în vederea controlului si desfăsurării procesului electoral se asigură
de prefecti, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3).
Art. 9. -
Achizitionarea bunurilor si serviciilor necesare bunei organizări si
desfăsurări a alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele
României din anul 2004 se face în conditiile prevăzute de art. 12 lit. h) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările
si completările ulterioare.
Art. 10. - Sumele
puse la dispozitia Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului
Afacerilor Externe, respectiv Secretariatului General al Guvernului pentru
Institutul National de Statistică si pentru Agentia pentru Strategii
Guvernamentale, neutilizate, se restituie, în vederea reîntregirii Fondului de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, în termen de 10 zile de la data
publicării rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 11. - Sumele
alocate Ministerului Administratiei si Internelor din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului pentru desfăsurarea procesului electoral se
virează cu această destinatie în bugetul fiecărei prefecturi, iar decontarea
cheltuielilor respective se efectuează cu respectarea prevederilor legale.
Art. 12. -
Ministerul Finantelor Publice va introduce modificările ce decurg din aplicarea
prevederilor prezentei hotărâri în structura bugetului de stat pe anul 2004 si
în volumul si structura bugetului Ministerului Administratiei si Internelor, al
Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de Statistică
si pentru Agentia pentru Strategii Guvernamentale, precum si al Ministerului
Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.611.
ANEXĂ*)
privind modelul timbrului autocolant, conditiile
de tipărire, de gestionare si de utilizare a acestuia la alegerile pentru
Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României din anul 2004
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 121 alin. (1) din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si al art. 28
din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României,
Guvernul României
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) La
alegerile pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României din anul
2004, cetătenii cu drept de vot, posesori ai cărtii de identitate, eliberată
potrivit Legii nr.
105/1996 privind evidenta populatiei si cartea de identitate, cu
modificările ulterioare, îsi exercită dreptul de vot pe baza acesteia. După
exercitarea votului, pe versoul cărtii de identitate se aplică un timbru
autocolant cu mentiunea “Votat” si data scrutinului.
(2) Forma si
continutul timbrului autocolant sunt prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Timbrul
autocolant trebuie să asigure aderenta perfectă pe cartea de identitate, astfel
încât să nu se poată detasa fără a se produce deteriorarea acestui document.
Art. 2. - (1)
Achizitionarea timbrelor autocolante se asigură de către Ministerul
Administratiei si Internelor în termen de 20 de zile de la data intrării în
vigoare a art. 120 din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului. Achizitia se
face potrivit prevederilor art. 12 lit. h) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
212/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(2) Timbrele
autocolante se predau de către Ministerul Administratiei si Internelor
prefectilor, pe bază de procesverbal, cu cel putin 20 de zile înainte de data
alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României.
(3) Prefectii,
împreună cu primarii, predau pe bază de proces-verbal timbrele autocolante
presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare, până cel târziu în
preziua alegerilor.
(4) După
încheierea votării, presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare
predau primarilor timbrele autocolante neutilizate.
(5) În municipiul
Bucuresti timbrele se predau prin intermediul oficiilor electorale.
Art. 3. - Timbrele
autocolante au acelasi format pentru toate circumscriptiile electorale, se
imprimă cu litere de aceeasi mărime, cu aceleasi caractere si cu aceeasi
cerneală, într-un număr egal cu cel al alegătorilor posesori ai cărtii de
identitate, cu un plus de 10%.
Art. 4. - Membrii
biroului electoral al sectiei de votare aplică timbrul autocolant pe versoul
cărtii de identitate si completează data scrutinului.
Art. 5. - În
vederea distribuirii corecte a timbrelor autocolante, Ministerul Administratiei
si Internelor comunică primarilor, cel târziu cu 15 zile înainte de ziua
votării, numărul alegătorilor posesori ai cărtii de identitate, înscrisi în
listele electorale permanente, pe fiecare sectie de votare.
Art. 6. -
Ministerul Administratiei si Internelor furnizează datele prevăzute la art. 5
în mod gratuit, prin derogare de la prevederile art. 12 din Hotărârea
Guvernului nr. 113/1997 privind continutul, actualizarea si valorificarea
datelor din Registrul permanent de evidentă a populatiei, cu modificările si
completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.612.
ANEXĂ
timbrului
autocolant ce se aplică pe cartea de identitate a alegătorului care votează la
alegerile pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele României din anul
2004
NOTĂ:
Pătratul în care
este încadrat cercul cu înscrisul “Votat” si cu rubrica “Data” are o latură de
15 mm.
*) Se completează de către unul dintre membrii
biroului electoral al sectiei de votare cu ziua, luna si anul scrutinului.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 533/2002 privind organizarea si functionarea Regiei Autonome
“Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr.
533/2002 privind organizarea si functionarea Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 391 din 7 iunie 2002, cu modificările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatul
(1) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
“Art. 6. - (1)
Atribuirea către ministere, autorităti si institutii publice, centrale si
locale, finantate integral de la bugetul de stat, precum si către unitătile din
subordinea ministerelor, finantate integral sau partial de la bugetul de stat,
a spatiilor administrate de regie, fără plata chiriei si cu suportarea
cheltuielilor de întretinere si a serviciilor solicitate de către acestea,
contra cost, se face de către regie, cu aprobarea Secretariatului General al
Guvernului.”
2. La articolul
6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
“(11) Atribuirea, în conditiile legii, către partide politice, fundatii,
asociatii, cabinete de avocatură, birouri notariale, unităti apartinând
cultelor religioase, unităti din domeniul presei sau edituri a spatiilor pentru
birouri si pentru alte destinatii din imobilele ce se află în administrarea
regiei se face de către aceasta, cu aprobarea Secretariatului General al
Guvernului.”
Data ...........*)
3. La articolul
7, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul
cuprins:
“(8) Costurile
aferente producerii si emiterii permiselor de sedere temporară/permanentă
pentru cetătenii străini, pentru care consiliul de administratie al regiei
aprobă scutirea la plată sau reducerea pretului, la propunerea Autoritătii
pentru Străini din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, se suportă
de către regie din veniturile proprii.”
4. La articolul
11 din anexa nr. 1 “Regulamentul de organizare si functionare a Regiei Autonome
«Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat»”, după punctul 20 se
introduc două noi puncte, punctele 201 si 202, cu următorul cuprins:
“201. aprobă preturi si tarife pentru producerea si emiterea următoarelor
documente cu caracter special: permise de sedere temporară/permanentă pentru
cetătenii străini, pasapoarte pentru persoanele fără cetătenie, titluri de
călătorie, autorizatii de circulatie provizorie a autoturismelor si colante de
viză pentru cetătenii străini care vin în România;
202. aprobă scutirea la plată sau reducerea pretului permiselor de sedere
temporară/permanentă pentru cetătenii străini, la propunerea Autoritătii pentru
Străini din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, pe bază de
protocol încheiat între aceasta si regie;”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Bucuresti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.625.