MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul 172 (XVI) - Nr. 815 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 3 septembrie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE CAMEREI DEPUTATILOR
16. - Hotărâre pentru alegerea vicepresedintilor,
secretarilor si chestorilor Camerei Deputatilor
17. - Hotărâre cu privire la validarea unor mandate de
deputat
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
62. - Ordonantă de urgentă privind regimul de organizare si
functionare a parcurilor turistice
1.359. - Hotărâre privind aprobarea donării lucrării de artă
plastică “Omul spatiul, timpul”, achizitionată de Ministerul Culturii si
Cultelor, către Consiliul Europei cu sediul la Strasbourg
1.361 - Hotărâre privind aprobarea plafonului maxim în
limita căruia Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare va face compensări în
anul 2004
1.362. - Hotărâre privind înfiintarea Centrului Informatic
National al Ministerului Administratiei si Internelor si operationalizarea
Sistemului e-administratie
1.363. - Hotărâre privind transmiterea unui teren din
domeniul privat al statului si din administrarea Agentiei Domeniilor Statului
în domeniul public al municipiului Călărasi si în administrarea Consiliului
Local al Municipiului Călărasi, judetul Călărasi
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.033. - Ordin al ministrului sănătătii privind modificarea
si completarea Ordinului ministrului sănătătii nr. 1.955/1995 pentru aprobarea
Normelor de igienă privind unitătile pentru ocrotirea, educarea si instruirea
copiilor si tinerilor
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
pentru alegerea
vicepresedintilor, secretarilor si chestorilor Camerei Deputatilor
În temeiul art. 64
alin. (2) din Constitutia României, republicată, precum si al art. 23 si 24 din
Regulamentul
Camerei Deputatilor, republicat, cu modificările si completările
ulterioare,
Camera
Deputatilor adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aleg în functia de vicepresedinte al Camerei Deputatilor următorii
deputati:
Viorel
Hrebenciuc - Grupul parlamentar al P.S.D.
Constantin
Nită - Grupul parlamentar al P.S.D.
Corneliu
Ciontu - Grupul parlamentar al P.R.M.
Gheorghe
Albu - Grupul parlamentar al P.D.
Art.
2. - Se aleg în functia de secretar al Camerei Deputatilor următorii deputati:
Tudor
Mohora - Grupul parlamentar al P.S.D.
Ovidiu-Cameliu
- Grupul parlamentar al P.S.D.
Petrescu
Nicolae Leonăchescu - Grupul parlamentar
al P.R.M.
Puiu
Hasotti - Grupul parlamentar al P.N.L.
Art.
3. - Se aleg în functia de chestor al Camerei Deputatilor următorii deputati:
Alexandru
Lăpusan - Grupul parlamentar al P.S.D.
Nicolae
Vasilescu - Grupul parlamentar al P.R.M.
Gelil
Eserghep - Grupul parlamentar al P.R.M.
Laszlo
Borbely - Grupul parlamentar al U.D.M.R.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER
DORNEANU
Bucuresti, 1 septembrie 2004.
Nr. 16
CAMERA
DEPUTATILOR
cu privire la validarea
unor mandate de deputat
În
temeiul art. 70 alin. (1) din Constitutia României, republicată, si ale art. 66
alin. (9) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a
Senatului, cu modificările ulterioare, si având în vedere raportul Comisiei de
validare,
Camera
Deputatilor adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se validează următoarele mandate de deputat:
-
mandatul de deputat al doamnei Cornelia Ionescu, declarat supleant la alegerile
din 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 16 Dâmbovita, mandat
devenit vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Gheorghe Ana;
-
mandatul de deputat al domnului Valentin Tiberiu Hossu, declarat supleant la
alegerile din 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 16 Dâmbovita,
mandat devenit vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Ion Nicolae;
- mandatul
de deputat al domnului Aurel Chelbea, declarat supleant la alegerile din 26
noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 23 Ialomita, mandat devenit
vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Vasile Silvian Ciupercă;
-
mandatul de deputat al doamnei Melania Vâlva, declarat supleant la alegerile
din 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 4 Bacău, mandat devenit
vacant ca urmare a demisiei doamnei deputat Angela Bogea;
-
mandatul de deputat al domnului Alexe Boboc, declarat supleant la alegerile din
26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 23 Ialomita, mandat devenit
vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Marinache Visinescu;
-
mandatul de deputat al domnului Tănase Satnoianu, declarat supleant la
alegerile din 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 31 Prahova,
mandat devenit vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Grigore Emil
Rădulescu;
-
mandatul de deputat al domnului Adrian Gurzău, declarat supleant la alegerile
din 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 13 Cluj, mandat devenit
vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Emil Boc;
-
mandatul de deputat al domnului Iulian-Gabriel Bîrsan, declarat supleant la
alegerile din 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 18 Galati,
mandat devenit vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Mircea Nicu Toader;
-
mandatul de deputat al domnului Vasile Dănilă, declarat supleant la alegerile
din 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 37 Timis, mandat devenit
vacant ca urmare a demisiei domnului deputat Ovidiu Virgil Drăgănescu.
Această
hotărâre a fost adoptată în sedinta Camerei Deputatilor din 1 septembrie 2004,
cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER
DORNEANU
Bucuresti, 1 septembrie 2004.
Nr. 17.
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind regimul de
organizare si functionare a parcurilor turistice
Având
în vedere Planul de actiuni pe anul 2004 al Programului de guvernare, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr.
30/2004, care prevede că unul dintre principalele obiective avute în vedere
pentru revigorarea turismului românesc îl reprezintă reglementarea cuprinzătoare a principiilor de
dezvoltare a acestui sector, ca domeniu prioritar al economiei nationale, si în
conditiile în care turismul românesc nu a beneficiat în ultimul timp de
investitii la nivelul potentialului existent, se impune luarea de urgentă a
unor măsuri pentru completarea cadrului legislativ în scopul cresterii
competitivitătii produselor turistice pe plan intern si international si al
încurajării investitorilor, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie,
republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
1. - (1) Prezenta ordonantă de urgentă reglementează regimul de organizare si
functionare a parcurilor turistice, zone turistice speciale.
(2) Parcul
turistic reprezintă o zonă delimitată în care se desfăsoară activităti de
turism si servicii specifice, în vederea valorificării potentialului turistic
existent.
Art.
2. - Terenul aferent parcului turistic trebuie să îndeplinească cumulativ
următoarele conditii:
a) să
fie situat într-o zonă cu potential turistic complex, identificat printr-un
studiu de oportunitate;
b) să
fie delimitat pe baza unor documentatii de amenajare a teritoriului si/sau de
urbanism, după caz, avizate si aprobate conform legii.
Art.
3. - Organul de specialitate al administratiei publice centrale care
coordonează organizarea si functionarea parcurilor turistice din România, zone
turistice speciale, este Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, denumit în continuare autoritate centrală pentru turism.
Art.
4. - Titlul de parc turistic, zonă turistică specială, se acordă sau se
retrage, pentru fiecare caz, prin hotărâre a Guvernului, în urma analizei si
evaluării documentatiei de către autoritatea centrală pentru turism, depusă de
autoritătile administratiei publice locale.
Art.
5. - (1) În vederea obtinerii titlului de parc turistic, zonă turistică
specială, autoritătile administratiei publice locale vor întocmi documentatia
care va cuprinde următoarele:
a)
dovada îndeplinirii conditiilor prevăzute la art. 2 cu privire la terenul
destinat parcului turistic, zonă turistică specială;
b)
studiul de fezabilitate pentru realizarea parcului turistic, zonă turistică
specială, inclusiv descrierea infrastructurii în interiorul acestuia si a
sistemelor de conectare la utilitătile din exteriorul parcului turistic ce
urmează a fi realizate;
c)
strategia de functionare si dezvoltare a parcului turistic, zonă turistică
specială.
(2)
Documentatia prevăzută la alin. (1), însotită de solicitarea expresă a
autoritătilor administratiei publice locale, se depune la autoritatea centrală
pentru turism care, în urma analizării si evaluării documentatiei, va initia
proiectul de hotărâre a Guvernului de acordare a titlului de parc turistic.
Art.
6. - (1) Titlul de parc turistic este valabil pe durata, în perimetrul si în
conditiile stabilite prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 4.
(2)
Durata de functionare a parcului turistic va fi acordată, la cererea
autoritătilor administratiei publice locale, pe o perioadă de cel putin 20 de
ani.
(3)
Hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (1) va specifica, pentru fiecare caz,
tipul activitătilor turistice si al serviciilor ce urmează a se desfăsura,
potrivit zonei si conditiilor de atragere a unui număr maxim de turisti, tipul
investitiilor privind realizarea infrastructurii (retele de apă, canalizare si
de drumuri publice, retele de alimentare cu gaze, energie electrică si de
telecomunicatii etc.), precum si sursele de finantare a acestora.
Art.
7. - Administrarea parcului turistic se realizează de către un comitet de
administrare ale cărui atributii vor fi stabilite, în principal, prin normele
de aplicare a prezentei ordonante de urgentă. Pentru fiecare caz, prin hotărâre
a Guvernului se vor stabili componenta comitetului de administrare, precum si
alte atributii ale acestuia.
Art.
8. - Titlul de parc turistic poate fi retras prin hotărâre a Guvernului, în
situatia în care în parcul turistic nu se realizează activitătile prevăzute la
art. 1 alin. (2) sau nu mai sunt îndeplinite conditiile de acordare a titlului,
cu un preaviz minim de 3 ani.
Art.
9. - Pentru organizarea si functionarea parcurilor turistice sursele de
finantare sunt asigurate astfel:
a) din
bugetul local al unitătii administrativ-teritoriale în a cărei rază
functionează parcul turistic;
b) din
credite interne si/sau externe;
c)
sponsorizări;
d)
investitii private interne si internationale, investitii mixte;
e)
alte surse legal constituite.
Art.
10. - (1) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si
Ministerul Administratiei si Internelor vor elabora si vor supune spre adoptare
Guvernului normele privind punerea în aplicare a prevederilor prezentei
ordonante de urgentă.
(2)
Normele metodologice prevăzute la alin. (1) vor cuprinde, în principal, prevederi
referitoare la acordarea/retragerea titlului de parc turistic, zonele în care
pot functiona parcurile turistice, modalitătile de delimitare a zonelor ce vor
fi declarate parcuri turistice, atributiile comitetului de administrare a
parcului turistic.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
p.
Ministrul de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar
de stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Speranta
Maria Ianculescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 26 august 2004.
Nr. 62.
privind aprobarea
donării lucrării de artă plastică “Omul, spatiul, timpul”, achizitionată de
Ministerul Culturii si Cultelor, către Consiliul Europei cu sediul la
Strasbourg
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, al art. 5 alin. (2) si al art. 10 alin. (2) din
Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, precum si al art. 11 lit. m) din Legea
nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul prival al
statului, a lucrării de artă plastică “Omul, spatiul, timpul”, aflată în
administrarea Ministerului Culturii si Cultelor, având datele de identificare
prevăzute în anexa care face parte intergrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - Se autorizează Ministerul Culturii si Cultelor ca, în numele statului
român, să doneze Consiliului Europei cu sediul la Strasbourg lucrarea de artă
plastică prevăzută la art. 1.
Art.
3. - Predarea-preluarea lucrării prevăzute la art. 1 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
p.
Ministrul afacerilor externe,
Bogdan
Lucian Aurescu,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 26 august 2004.
Nr. 1.359.
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
lucrării de artă plastică care se donează Consiliului Europei cu sediul la
Strasbourg
Denumirea
lucrării |
Caracteristicile
lucrării |
Persoana
juridică de
la care se transmite bunul |
Persoana
juridică la
care se transmite bunul |
Nr.
de identificare atribuit
de Ministerul Finantelor Publice |
“Omul, spatiul, timpul” |
- autorul: Ion Mândrescu - materialul: bronz - dimensiunile: 73/64/70 cm - valoarea de inventar:
6.000.000 lei |
Statul român – Ministerul Culturii si Cultelor |
Consiliul Europei cu sediul la Strasbourg |
147.548 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
plafonului maxim în limita căruia Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare va
face compensări în anul 2004
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, si al art. 41 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
45/2001 privind productia de apă grea în perioada 2001-2006 la Regia
Autonomă pentru Activităti Nucleare si acumularea acesteia de către
Administratia Natională a Rezervelor de stat, aprobată prin Legea nr.
313/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă plafonul maxim pentru anul 2004, în limita căruia Regia
Autonomă pentru Activităti Nucleare va face compensarea obligatiilor de plată
prevăzute la art. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
45/2001 privind productia de apă grea în perioada 2001-2006 la Regia
Autonomă pentru Activităti Nucleare si acumularea acesteia de către
Administratia Natională a Rezervelor de Stat, aprobată prin Legea nr.
313/2001, cu modificările si completările ulterioare, în sumă de maximum
1.200 miliarde lei, reprezentând contravaloarea cantitătii de apă grea
acumulate, în conditiile art. 11 din
acelasi act normativ, ca stoc de rezervă de stat, de către Administratia
Natională a Rezervelor de stat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru
de stat, ministrul economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
Presedintele
Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat,
Adrian
Gurău
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 26 august 2004.
Nr. 1.361.
privind înfiintarea
Centrului Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor si
operationalizarea Sistemului e-administratie
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 32 alin. (1) din Legea nr.
161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Înfiintarea Centrului Informatic National al Ministerului
Administratiei si Internelor
Art. 1. - (1) Se
înfiintează Centrul Informatic National
al Ministerului Administratiei si Internelor, ca structură de
specialitate, cu personalitate juridică, la nivel de directie, în cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor.
(2)
Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor este
condus de un director, ajutat de un director adjunct, numiti prin ordin al
ministrului de stat, ministrul administratiei si internelor.
(3)
Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor îsi
desfăsoară activitatea în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare si cu
regulamentul de organizare si functionare.
(4)
Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor are
rolul de a asigura aplicarea Strategiei Guvernului privind informatizarea
administratiei publice centrale si locale si de a monitoriza implementarea
acesteia în domeniul de competentă al Ministerului Administratiei si
Internelor.
(5)
Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor are
responsabilitatea managementului unor sisteme informatice de cooperare
interinstitutională, în colaborare cu alte institutii implicate, conform
reglementărilor legale, precum si a implementării la nivel national a
proiectelor informatice din aria de competentă, în conformitate cu Strategia
natională pentru promovarea noii economii si implementarea societătii informationale.
Art.
2. - În realizarea obiectului său de activitate Centrul Informatic National al
Ministerului Administratiei si Internelor are următoarele atributii generale:
a)
operationalizarea Sistemului informatic e-administratie;
b)
crearea si administrarea Sistemului Informatic Integrat pentru Prefecturi,
denumit în continuare SIIP;
c)
interconectarea cu Centrul de Management al Sistemului Informatic Integrat,
denumit în continuare SII, asigurarea interoperabilitătii cu acesta si
administrarea arhivei electronice a acestuia, în conformitate cu normele si
procedurile în vederea operationalizării Sistemului informatic integrat,
componentă a Sistemului Electronic National, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 952/2003;
d)
organizarea, coordonarea si, după caz, controlul aplicării actelor normative
privind accesul la informatiile si serviciile publice electronice de către
aparatul propriu, aparatul de specialitate din prefecturi si autoritătile
administratiei publice locale;
e)
colaborarea cu institutiile de specialitate pentru formarea si perfectionarea
pregătirii profesionale atât a personalului din aparatul propriu, cât si al
prefecturilor.
Art.
3. - Organigrama, Regulamentul de organizare si functionare si statul de
organizare ale Centrului Informatic National al Ministerului Administratiei si
Internelor se aprobă prin ordin al ministrului administratiei si internelor în
termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art.
4. - În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, la
nivelul prefecturilor se înfiintează, în conditiile legii, compartimente
informatice coordonate din punct de vedere metodologic de Centrul Informatic
National al Ministerului Administratiei si Internelor.
Art.
5. - (1) Pentru începerea activitătii specifice obiectului de activitate al
Centrului Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor se
vor înfiinta următoarele posturi:
a) 19
posturi de functionari publici pentru Centrul Informatic National al
Ministerului Administratiei si Internelor;
b) 128
de posturi de functionari publici în cadrul prefecturilor, reprezentând câte 3
posturi la cele 41 de judete si, respectiv, 5 posturi la Prefectura
Municipiului Bucuresti.
(2)
Posturile prevăzute la alin. (1) se asigură prin redistribuire din numărul
maxim de posturi aprobat pe anul 2004 Ministerului Administratiei si Internelor
în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, cu
modificările ulterioare, la capitolul 51.01 “Autorităti publice”.
(3)
Încadrarea personalului din Centrul Informatic National, precum si din
compartimentele informatice create în cadrul prefecturilor, în limita numărului
maxim de posturi aprobat, se face până la 31 decembrie 2004.
Art.
6. - În anul 2004 activitatea Centrului Informatic National al Ministerului
Administratiei si Internelor se va derula în limita fondurilor publice cu
această destinatie, aprobate în bugetul de stat pe anul 2004 pentru Ministerul
Administratiei si Internelor la capitolul 51.01 “Autorităti publice”.
Art.
7. - (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital aferente activitătii
Centrului Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor se
asigură din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat,
în conditiile legii.
(2)
Veniturile proprii provin din tarifele percepute pentru prestarea serviciilor
de acces la informatiile din Sistemul e-administratie, chirii, donatii si
sponsorizări primite potrivit legii, precum si din alte surse, în conditiile
legii.
(3)
Cuantumul tarifelor pentru prestarea serviciilor de acces la informatiile din
Sistemul e-administratie si categoriile de utilizatori exceptate de la plata
acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, cu avizul Consiliului
Concurentei.
(4)
Persoanele fizice au acces la informatiile din Sistemul e-administratie fără plata
tarifului prevăzut la alin. (3). Sunt, de asemenea, scutite de plata tarifului
prevăzut la alin. (3) autoritătile administratiei publice prevăzute în anexa
nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr.
161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului
Electronic National, cu modificările si completările ulterioare.
Art.
8. - În exercitarea atributiilor sale Centrul Informatic National al
Ministerului Administratiei si Internelor colaborează cu ministerele si
autoritătile administratiei publice centrale si locale, cu institutiile publice
de specialitate, cu organizatiile neguvernamentale, precum si cu alte persoane
juridice si fizice.
Art.
9. - Pentru îndeplinirea functiilor si atributiilor ce îi revin Centrul
Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor, prin
conducerea Ministerului Administratiei si Internelor, poate solicita
autoritătilor publice date si informatii în conditiile legii.
Art.
10. - Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor
întocmeste si derulează, în domeniul de competentă, proiecte si programe cu
finantare internă si internatională, în conditiile legii, si monitorizează
aplicarea acestora.
CAPITOLUL
II
Operationalizarea
Sistemului e-administratie, crearea si administrarea SIIP
Art.
11. - Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor
îndeplineste următoarele functii:
a) de
elaborare a strategiei prin care se asigură stabilirea obiectivelor proprii de
punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul informatizării
administratiei publice - componentele e-administratie, SIIP si SII;
b) de
armonizare si gestionare a informatiei administrative, obiect al Sistemului
e-administratie, si, împreună cu
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, de coordonare a
elaborării de normative si proceduri tehnice în acest domeniu;
c) de
autoritate, prin care se asigură urmărirea modului de aplicare a
reglementărilor în domeniul informatizării prefecturilor si stabilirea, după
caz, a măsurilor legale pentru respectarea acestora;
d) de
îndrumare, sprijin si control al autoritătilor administratiei publice locale si
al aparatului propriu al acestora în aplicarea corectă a prevederilor legale si
în îndeplinirea atributiilor ce le sunt conferite de lege.
Art.
12. - În exercitarea functiilor prevăzute la art. 11 în domeniul administratiei
publice, Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si
Internelor îndeplineste următoarele atributii principale:
a) elaborează, cu
consultarea autoritătilor administratiei publice locale, studii si programe
pentru realizarea reformei în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor
în domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor si urmăreste aplicarea
acestora;
b)
acordă sprijin si îndrumare metodologică autoritătilor administratiei publice
locale si aparatului propriu al acestora, în scopul aplicării uniforme a
legislatiei în vigoare, pentru facilitarea accesului la serviciile si
informatiile publice si pentru realizarea atributiilor ce le revin potrivit
legii;
c) elaborează, împreună cu autoritătile publice centrale de resort, norme metodologice si îndrumări obligatorii pentru îndeplinirea de către autoritătile publice locale a atributiilor ce le revin în implementarea Sistemului e-administratie, pe care le supune spre aprobare Guvernului;
d)
elaborează, pe baza documentatiilor tehnice întocmite de consiliile judetene,
si supune spre aprobare Grupului pentru promovarea tehnologiei informatiei
propuneri privind implementarea si furnizarea de noi servicii publice
electronice;
e)
întocmeste si supune spre analiză conducerii Ministerului Administratiei si
Internelor rapoarte cu privire la constatările făcute în cadrul controalelor
tematice efectuate la prefecturi, primării si la consiliile judetene; elaborează
si propune măsurile de ordin tehnico-legislativ pentru înlăturarea
deficientelor constatate;
f)
analizează respectarea în teritoriu a principiilor care stau la baza furnizării
de servicii publice prin mijloace electronice: transparenta, accesul nediscriminatoriu,
eficienta, confidentialitatea, garantarea disponibilitătii;
g)
elaborează si supune spre aprobare si promovare conducerii Ministerului
Administratiei si Internelor, după caz, măsurile necesare de ordin legislativ;
h)
analizează si optimizează fluxul informatiei administrative;
i)
colaborează cu organele centrale de specialitate pentru crearea si
generalizarea sistemului informatic integrat al administratiei publice locale
si centrale;
j)
initiază, împreună cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
actiuni de cooperare internatională în domeniul schimburilor de informatii
administrative si actionează pentru armonizarea acestora; sprijină autoritătile
administratiei publice centrale furnizoare de servicii publice în mediu electronic
în stabilirea si derularea unor actiuni de cooperare cu autorităti similare din
alte tări;
k) sprijină, în colaborare cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, autoritătile administratiei publice locale pentru buna organizare si desfăsurare a activitătilor de furnizare de informatii si servicii electronice în relatia cu publicul si cu mass-media.
Art.
13. - În exercitarea functiei de monitorizare a reformei în administratia
publică centrală, Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si
Internelor îndeplineste, în principal, următoarele atributii:
a)
propune conducerii Ministerului Administratiei si Internelor proiecte de acte
normative si alte reglementări din domeniul furnizării de informatii si
servicii publice prin intermediul Sistemului e-administratie; face propuneri
pentru simplificarea unor proceduri administrative;
b)
negociază contracte de asistentă de specialitate pentru realizarea programelor
de reformă în domeniul e-administratie, coordonează si urmăreste aplicarea
acestora;
c)
colaborează cu Unitatea Centrală pentru Reforma Administratiei Publice în
vederea asigurării coerentei actiunilor de reformă în administratia publică cu
cele din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor.
Art.
14. - În exercitarea functiilor specifice în domeniul relatiilor cu
prefecturile si cu serviciile publice deconcentrate, Centrul Informatic
National al Ministerului Administratiei si Internelor îndeplineste, în
principal, următoarele atributii:
a)
monitorizează si analizează activitatea de specialitate din cadrul
prefecturilor;
b)
colaborează cu ministerele si cu celelalte autorităti ale administratiei
publice centrale la elaborarea si aplicarea celor mai adecvate măsuri pentru
buna functionare a serviciilor publice deconcentrate utilizând ca suport
sisteme informatice;
c)
elaborează si prezintă conducerii Ministerului Administratiei si Internelor
informări periodice referitoare la stadiul de implementare a informatizării la
nivelul prefecturilor;
d)
întocmeste rapoarte pe baza constatărilor făcute cu ocazia unor controale la
prefecturi, pe care le supune spre analiză conducerii Ministerului
Administratiei si Internelor, împreună cu măsurile ce se impun.
Art.
15. - În exercitarea functiilor specifice în domeniul armonizării informatiei
la nivelul administratiei publice Centrul Informatic National al Ministerului
Administratiei si Internelor elaborează, împreună cu alte autorităti centrale
si cu avizul si coordonarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, norme si proceduri privind schimbul de informatii dintre
autoritătile publice locale si centrale.
Art.
16. - Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor
îndeplineste orice alte atributii stabilite prin lege.
Art.
17. - Principalele activităti prevăzute pentru Centrul Informatic National al
Ministerului Administratiei si Internelor în vederea operationalizării
Sistemului e-administratie sunt următoarele:
a)
armonizarea implementării sistemelor informatice ale administratiei centrale si
locale în domeniul de competentă al Ministerului Administratiei si Internelor
prin realizarea, în colaborare cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, de norme si proceduri unice;
b)
operarea Sistemului e-administratie;
c)
implementarea prin mijloace electronice a serviciilor publice furnizate de
Ministerul Administratiei si Internelor;
d)
administrarea portalului e-administratie.
Art.
18. - Principalele activităti prevăzute pentru Centrul Informatic National al
Ministerului Administratiei si Internelor privind crearea si exploatarea SIIP
sunt următoarele:
a)
armonizarea implementării sistemelor informatice ale administratiei centrale si
locale în domeniul de competentă al Ministerului Administratiei si Internelor
prin realizarea, în colaborare cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, de norme si proceduri unice;
b)
analiza, proiectarea si implementarea SIIP.
CAPITOLUL
III
Interconectarea
cu Centrul de Management al SII, asigurarea interoperabilitătii cu acesta si
administrarea arhivei sale electronice
Art.
19. - Interconectarea si interoperabilitatea cu SII, precum si administrarea
arhivei electronice a acestuia implică următoarele atributii principale pentru
Centrul Informatic National al Ministerului Administratiei si Internelor, în
conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
952/2003:
a)
interconectarea cu Centrul de Management al SII;
b)
administrarea portalului pentru schimb de date cu SII;
c)
administrarea arhivei electronice a SII.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Silvia
Adriana Ticău
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 26 august 2004.
Nr. 1.362.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea
unui teren din domeniul privat al statului si din administrarea Agentiei
Domeniilor Statului în domeniul public al municipiului Călărasi si în
administrarea Consiliului Local al Municipiului Călărasi, judetul Călărasi
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, al art. 8 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si
(2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă transmiterea unui teren, liber de sarcini, situat în
extravilanul municipiului Călărasi, judetul Călărasi, având datele de identificare
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din
domeniul privat al statului si din administrarea Agentiei Domeniilor Statului
în domeniul public al municipiului Călărasi si în administrarea Consiliului
Local al Municipiului Călărasi, judetul Călărasi.
Art.
2. - Predarea-preluarea terenului prevăzut la art. 1 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre
Daea
Ministru
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 26 august 2004.
Nr. 1.363.
DATELE
DE IDENTIFICARE
a terenului care se transmite din domeniul
privat al statului si din administrarea Agentiei Domeniilor Statului în
domeniul public al municipiului Călărasi si în administrarea Consiliului Local
al Municipiului Călărasi, judetul Călărasi
Locul
unde este situat
terenul |
Persoana
juridică de
la care se transmite
imobilul |
Persoana
juridică la
care se transmite
imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Municipiul Călărasi, judetul Călărasi |
Statul român – Agentia Domeniilor Statului |
Municipiul Călărasi, în
administrarea Consiliului Local al
Municipiului Călărasi |
Teren agricol situat în
extravilan, Tarlaua 72 Parcela 27 Suprafata totală = 90,52 ha |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului sănătătii nr. 1.955/1995 pentru aprobarea
Normelor de igienă privind unitătile pentru ocrotirea, educarea si instruirea
copiilor si tinerilor
Văzând
Referatul de aprobare al Directiei generale sănătate publică si inspectia
sanitară de stat nr. OB. 9.422 din 18 august 2004,
în
temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite
următorul ordin:
Art.
I. - Ordinul
ministrului sănătătii nr. 1.955/1995 pentru aprobarea Normelor de igienă
privind unitătile pentru ocrotirea, educarea si instruirea copiilor si
tinerilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 59 bis din
22 martie 1996, se modifică după cum urmează:
1. Paragraful
al treilea al literei d) a articolului 23 va avea următorul cuprins:
“Pentru
personalul adult vor fi prevăzute: o cabină WC si o chiuvetă pentru 40 de
persoane, precum si un dus flexibil pentru 10 persoane, conform reglementărilor
în vigoare;”.
2. Litera
e) a articolului 24 va avea următorul cuprins:
“e) în
toate unitătile pentru prescolari vor fi asigurate obiecte sanitare în
conformitate cu prevederile cuprinse în tabelul nr. 6;”.
3. Litera
d) a articolului 25 va avea următorul cuprins:
“d)
obiectele sanitare pentru unitătile scolare si studentesti vor fi asigurate în
conformitate cu reglementările în vigoare;”.
4. Litera
m) a articolului 33 va avea următorul cuprins:
“m)
dotarea atelierelor de mecanică si de prelucrare a lemnului cu chiuvete pentru
spălarea mâinilor, săpun si prosop de hârtie;”.
Art.
II. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Bucuresti, 18 august 2004.
Nr. 1.033.