MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI

 

P A R T E A  I

Anul 173 (XVII) - Nr. 271         LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE         Vineri, 1 aprilie 2005

 

SUMAR

 

DECRETE

 

163. - Decret privind conferirea unor decoratii de război

 

164. - Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de politie din Ministerul Administratiei si Internelor

 

HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI

 

206. - Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 567/1991 privind organizarea si functionarea Aeroclubului României

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

107. - Ordin al secretarului de stat al Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului pentru aprobarea modelului de anchetă socială privind situatia sociofamilială a copilului român aflat neînsotit pe teritoriul altui stat, în vederea repatrierii acestuia si a reintegrării sale sociale, si a structuriicadru a planului referitor la pregătirea reintegrării sociale a copilului care se află neînsotit pe teritoriul altui stat si care urmează a fi repatriat

 

112. - Ordin al secretarului de stat al Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului pentru aprobarea Metodologiei de finantare si selectare a proiectelor din cadrul programelor de interes national în domeniul protectiei copilului

 

DECRETE

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind conferirea unor decoratii de război

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. A si B din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările ulterioare, precum si ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decoratiilor de război,

având în vedere propunerile ministrului apărării nationale,

pentru înalta competentă profesională, curajul, spiritul de sacrificiu, dăruirea si initiativa dovedite în îndeplinirea misiunilor de luptă încredintate pe teatrele de operatiuni desfăsurate sub mandatul unor organisme sau coalitii internationale,

 

Presedintele României decretează:

 

Art. 1. - Se conferă Ordinul national Serviciul Credincios în grad de Comandor, cu însemn de război:

- domnului general de brigadă Pâlsoiu Filip Ion;

- domnului colonel ing. Condurovici Nichita Marcel-Teodor.

Art. 2. - Se conferă Ordinul national Serviciul Credincios în grad de Ofiter, cu însemn de război, domnului capitan Farcas Francisc Felician.

Art. 3. - Se conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Comandor, cu însemn de război, domnului locotenent-colonel ing. Dima Ion Cornel.

Art. 4. - Se conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Ofiter, cu însemn de război:

- domnului căpitan Atomei Gheorghe Valentin;

- domnului căpitan Tutunaru Marian Florin-Cătălin.

Art. 5. - Se conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Cavaler, cu însemn de război, domnului locotenent Bucurei Ion Dragos-Valentin.

Art. 6. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Mare Ofiter, cu însemn de război:

- domnului colonel Dumitrescu Gheorghe Marian;

- domnului colonel Iancu Odisie Fănel;

- domnului colonel Pertea Dumitru Gheorghe;

- domnului colonel ing. Preda Constantin Ionel.

Art. 7. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Comandor, cu însemn de război:

- domnului locotenent-colonel Anghel Nicu Nelu;

- domnului locotenent-colonel Burduhos Victor Constantin;

- domnului locotenent-colonel Cismigiu Florin Cristian-Victor;

- domnului locotenent-colonel Dumitrescu Florea-Aurel Florea-Sorin;

- domnului locotenent-colonel Lungu Stefan-Ion George;

- domnului locotenent-colonel Munteanu Filip Daniel;

- domnului locotenent-colonel ing. Nae Adrian Florea;

- domnului locotenent-colonel Negrea Stefan Gabriel-Mihail;

- domnului locotenent-colonel Plescan Aurel Daniel-Nicu;

- domnului locotenent-colonel Pruteanu Stan Octavian;

- domnului locotenent-colonel Rosca Vologhită Paul;

- domnului locotenent-colonel Samson Petru Valerică;

- domnului locotenent-colonel ing. Tudoran Emil Mihai-Emil;

- domnului maior Buduca Vasiliu Vasile-Sever;

- domnului maior Buliga Mihai Mihai-Cristian;

- domnului maior Cociorvă Ioan Florinel;

- domnului maior Dragomir Constantin Mihail-Marius;

- domnului maior Florea Ilie Marian;

- domnului maior Florea Ion Dumitru;

- domnului maior Harapu Stefan Stefan;

- domnului maior Istrate Alexandru Bogdan-Nicolae;

- domnului maior Nica Ion Constantin;

- domnului maior Popescu Ion Constantin.

Art. 8. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Ofiter, cu însemn de război:

- domnului maior Andronache Nicolae Nicolae;

- domnului maior Condurută Vasile Ovidiu;

- domnului maior ing. Dima Costică Ionel;

- domnului căpitan Dinu Marin Ionel;

- domnului căpitan ing. Dumitrescu Marin Mircea-Daniel;

- domnului căpitan Florea Vasile Carol-Sabin;

- domnului căpitan Jurcă Nicolae Adonis-Cătălin;

- domnului căpitan Leca Iancu Cristian;

- domnului căpitan ing. Lupascu Grigore Ion-Adrian;

- domnului căpitan sing. Marin Virgil Constantin;

- domnului căpitan Nica Alexandru Alexandru-Gabriel;

- domnului căpitan Oancea Constantin Constantin;

- domnului căpitan Pascariu Mihai Gabriel;

- domnului căpitan Piroscă Sandu Valerică;

- domnului căpitan Popescu Rincu Marius-Leonard;

- domnului căpitan Tudor Alexandru Adrian.

Art. 9. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu însemn de război:

- domnului locotenent Arhip Damianu Vasilică;

- domnului locotenent Bită Dumitru Cătălin;

- domnului locotenent Georgescu Vasile Florin-Ionut;

- domnului locotenent Ilie Petre Mircea-Adrian;

- domnului locotenent (Rz.) Lulă Constantin Nicu;

- domnului locotenent Popescu Vasile Valentin;

- domnului locotenent Statache Pamfile Georgică-Aurelian.

Art. 10. - Se conferă Ordinul Virtutea Aeronautică în grad de Mare Ofiter, cu însemn de război, domnului comandor sing. Isache Costache Liviu-Costelus.

Art. 11. - Se conferă Ordinul Virtutea Aeronautică în grad de Comandor, cu însemn de război, domnului locotenent-comandor ing. Popescu Constantin Marian.

Art. 12. - Se conferă Ordinul Meritul Sanitar în grad de Comandor, cu însemn de război, domnului locotenentcolonel Lepădat Gheorghe Mircea-Lucian.

Art. 13. - Se conferă Medalia natională Serviciul Credincios clasa I, cu însemn de război, domnului plutonier adjutant Coclea Ion Nicu.

Art. 14. - Se conferă Medalia natională Pentru Merit clasa a III-a, cu însemn de război:

- domnului caporal (a) Apostol Dută Constantin;

- domnului caporal (a) Baicu Gheorghe Marius-Anton;

- domnului caporal (a) Ciobanu Stefan Lucian;

- domnului caporal (a) Manolache Ion Aurelian;

- domnului caporal (a) Opris Gheorghe Marius-Florin;

- domnului caporal (a) Sandu George Stelian-Iulian;

- domnului caporal (a) Serban Constantin Ionel;

- domnului caporal (a) Stanciu Titi Ionel;

- domnului caporal (a) Vocheci Anghel Nicu;

- domnului fruntas (a) Anghel Tudor George.

Art. 15. - Se conferă Medalia Bărbătie si Credintă clasa I, cu însemn de război:

- domnului maistru militar clasa I Ciomag Ion Gheorghe;

- domnului plutonier adjutant Băcan Ion Ion;

- domnului plutonier adjutant Buzatu Iulian Marian;

- domnului plutonier adjutant Dumitru Ion Fănel;

- domnului plutonier adjutant Gheorghe Vasile Costel;

- domnului plutonier adjutant Mănică Dumitru Damian;

- domnului plutonier adjutant Pană Ion Tudor;

- domnului plutonier adjutant Pascal Ion Dorin;

- domnului plutonier adjutant Sucioaia Neculai Valentin-Cătălin.

Art. 16. - Se conferă Medalia Bărbătie si Credintă clasa a II-a, cu însemn de război:

- domnului maistru militar clasa a II-a Trusculescu Mihai Vergică;

- domnului maistru militar clasa a III-a Dinu-Singer Vasile Marius-Cristinel;

- domnului maistru militar clasa a III-a Orosanu Octavian Ovidiu-Ninel;

- domnului plutonier-major Bănică Gheorghe Cornel;

- domnului plutonier-major Cioculescu Tudor Gabriel;

- domnului plutonier-major Hondor Nicolae Virgil;

- domnului plutonier-major Luca Ioan Sorin-Florin;

- domnului plutonier-major Manda Eleodor Adrian;

- domnului plutonier-major Preda Ion Gheorghe;

- domnului plutonier-major Prelipcean Stefan Dorel;

- domnului plutonier-major Rosu Neculai Ciprian;

- domnului plutonier-major Rusanu Ioan Gabriel;

- domnului plutonier-major Stanciu Constantin Nicusor;

- domnului plutonier-major Tănase Gheorghe Nicolae;

- domnului plutonier-major Talapan Maria Marius-Dinu;

- domnului plutonier-major Toma Ion Ioan-Cătălin;

- domnului plutonier-major Verdesi Constantin Ion;

- domnului plutonier-major Voinea Radu Eduard-Gabriel;

- domnului plutonier Vasile Constantin Marius;

- domnului plutonier Vlad Neculai Iulian.

Art. 17. - Se conferă Medalia Bărbătie si Credintă clasa a III-a, cu însemn de război:

- domnului plutonier Stan Paul Victor-Cristian;

- domnului sergent-major Vasile Constantin Gheorghe;

- domnului fruntas (a) Crăcănete Ion Ovidiu-Bogdan;

- domnului soldat (a) Diaconu Gheorghe Bogdan-Ionel.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 25 martie 2005.

Nr. 163.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de politie din Ministerul Administratiei si Internelor

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, precum si ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificările si completările ulterioare,

având în vedere propunerea ministrului administratiei si internelor,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Pe data de 31 martie 2005, domnului chestor de politie Pop-Puscas Vasile Teodor îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administratiei si Internelor.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 25 martie 2005.

Nr. 164.

 

HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 567/1991 privind organizarea si functionarea Aeroclubului României

 

În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,

 

Presedintele României adoptă prezenta hotărâre.

 

Articol unic. - Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 567/1991 privind organizarea si functionarea Aeroclubului României, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 291 din 15 decembrie 1995, cu modificările ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,

Gheorghe Dobre

Ministrul finantelor publice,

Ionel Popescu

 

Bucuresti, 17 martie 2005.

Nr. 206.

“ANEXĂ

(Anexa Nr. 2

la Hotărârea Guvernului nr. 567/1991)

 

AEROCLUBURI TERITORIALE

Subunităti fără personalitate juridică

 

Nr.

crt.

Denumirea

Sediul

Terenul de zbor

(aerodromul)

1.

Aeroclubul Teritorial “Traian Vuia”

Arad

Arad

Ineu-Dealu Mare

2.

Aeroclubul Teritorial “Alexandru Papana” Baia Mare

Baia Mare

Tăutii-Măgherăus

Satu Mare

3.

Aeroclubul Teritorial “Iosif Silimon”

Brasov

Ghimbav

Sânpetru

4.

Aeroclubul Teritorial “Aurel Vlaicu”

Bucuresti-Clinceni

Clinceni

Alexandria

Tulcea

5.

Aeroclubul Teritorial “Traian Dârjan”

Cluj-Napoca

Dezmir

Iad-Bistrita

6.

Aeroclubul Teritorial “George Valentin Bibescu”

Craiova

Craiova-Sud

7.

Aeroclubul Teritorial “Constantin Manolache”

Deva

Săulesti

Petrosani

8.

Aeroclubul Teritorial “Alexandru Matei”

Iasi

Iasi-Sud

9.

Aeroclubul Teritorial “Smaranda Brăescu”

Oradea

Oradea

10.

Aeroclubul Teritorial “Henri Coandă”

Pitesti

Pitesti

11.

Aeroclubul Teritorial “Gheorghe Bănciulescu”

Ploiesti

Strejnic

Câmpina

12.

Aeroclubul Teritorial “Hermann Oberth”

Sibiu

Turnisor

13.

Aeroclubul Teritorial “Grigore Bastan”

Suceava

Salcea

14.

Aeroclubul Teritorial “Elie Carafoli”

Târgu Mures

Mureseni”

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI

AUTORITATEA NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI

 

ORDIN

pentru aprobarea modelului de anchetă socială privind situatia sociofamilială a copilului român aflat neînsotit pe teritoriul altui stat, în vederea repatrierii acestuia si a reintegrării sale sociale, si a structurii-cadru a planului referitor la pregătirea reintegrării sociale a copilului care se află neînsotit pe teritoriul altui stat si care urmează a fi repatriat

 

În temeiul prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiintarea Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, aprobată si modificată prin Legea nr. 252/2001, cu modificările ulterioare, si ale art. 7 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.443/2004 privind metodologia de repatriere a copiilor români neînsotiti si asigurarea măsurilor de protectie specială în favoarea acestora,

secretarul de Stat al Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă modelul de anchetă socială privind situatia sociofamilială a copilului român aflat neînsotit pe teritoriul altui stat, în vederea repatrierii acestuia si a reintegrării sale sociale, si structura-cadru a planului referitor la pregătirea reintegrării sociale a copilului care se află neînsotit pe teritoriul altui stat si care urmează a fi repatriat, prevăzute în anexele nr. 1 si 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Secretarul de stat al Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului,

Bogdan Adrian Panait

 

Bucuresti, 4 martie 2005.

Nr. 107.

 

ANEXA Nr. 1

 

MODEL DE ANCHETĂ SOCIALĂ

privind situatia sociofamilială a copilului român aflat neînsotit pe teritoriul altui stat, în vederea repatrierii acestuia si a reintegrării sale sociale

 

Statul pe teritoriul căruia se află copilul neînsotit, conform adresei prin care se solicită efectuarea anchetei sociale de către Autoritatea Natională pentru Protectia Drepturilor Copilului:

.....................................................................................................................................................................

I. Date de identificare privind copilul

1. Numele si prenumele copilului:

Data nasterii:

Locul nasterii:

CNP:

Domiciliul:

Etnia:

Religia:

2. Părinti

Numele si prenumele mamei:

Domiciliul:

Adresa la care locuieste în fapt la data efectuării anchetei:

Studii:

Profesia:

Locul de muncă:

Etnia:

Religia:

Situatia juridică în raport cu copilul (este/nu este reprezentant legal al copilului):

Numele si prenumele tatălui:

Domiciliul legal:

Adresa la care locuieste efectiv la data efectuării anchetei:

Studii:

Profesia:

Locul de muncă:

Etnia:

Religia:

Situatia juridică în raport cu copilul (este/nu este reprezentant legal al copilului):

3. Reprezentantul legal al copilului, în cazul în care părintii nu exercită drepturile părintesti (persoana fizică si/sau juridică, hotărârea/decizia organului competent):

II. Date privind familia extinsă

1. Frati/surori

Numărul total:

Numărul fratilor/surorilor minori/minore:

Numele si prenumele fratilor/surorilor:

Data nasterii:

Domiciliul:

2. Bunici

Numele, prenumele si domiciliul bunicilor materni:

Numele, prenumele si domiciliul bunicilor paterni:

3. Unchi/mătusi

Numele, prenumele si domiciliul unchilor/mătusilor care prezintă relevantă pentru copil (persoane apropiate pentru copil si/sau implicate în istoria plecării copilului în străinătate):

III. Date privind istoria personală a copilului

1. Relatiile copilului cu părintii:

2. Relatiile relevante ale copilului cu alti membri ai familiei extinse:

3. Starea de sănătate a copilului:

4. Gradul de scolarizare la care a ajuns copilul si tipul de învătământ urmat, aspecte generale privind situatia scolară (învătământ de masă sau învătământ special, probleme particulare de integrare scolară):

5. Conditiile materiale de viată ale copilului si relatiile cu comunitatea (conditii de locuit, accesul la educatie, la servicii medicale sau sociale, la viata comunitătii în raport cu copiii de aceeasi vârstă, alte aspecte relevante):

IV. Date privind istoricul de migratie al copilului si familiei

1. Împrejurările în care copilul a plecat din tară (data plecării, scopul, însotitori, acordul părintilor/reprezentantului legal, mijloc de transport, alte informatii relevante):

2. Informatii privind eventualele plecări anterioare în străinătate ale copilului si istoricul de migratie al familiei (părinti, frati, alte rude):

V. Date privind posibilitătile si disponibilitătile familiei pentru revenirea copilului în familie imediat după repatriere

1. Nevoia si accesul familiei la servicii medicale (membrii familiei se află/nu se află în evidenta unui medic de familie, prezenta/absenta serviciilor medicale specializate la nivel local):

2. Situatia economică a familiei (salarii, alte venituri, proprietăti), în contextul conditiilor de viată ale comunitătii, si aspecte relevante privind integrarea/marginalizarea socială a acesteia:

3. Nevoia si accesul familiei la eventuale prestatii si servicii sociale (membrii familiei se află/nu se află în evidenta institutiilor si serviciilor abilitate):

4. Atitudinea familiei în raport cu eventuala reîntoarcere a copilului în tară si revenirea imediată în mediul familial (consemnată ca favorabilă sau nefavorabilă, iar în caz afirmativ, confirmată prin acordul scris al părintilor):

5. Proiectele familiei privind viitorul copilului si disponibilitatea acesteia de a colabora cu serviciile sociale competente:

VI. Date referitoare la circumstante particulare susceptibile de a constitui factori cu grad ridicat de risc pentru revenirea imediată a copilului în familie (eventuale situatii de abuz, violentă, exploatare, alte situatii):

VII. Date privind luarea unei măsuri de protectie specială, adecvată nevoilor copilului, în cazul imposibilitătii revenirii copilului în familie imediat după repatriere (măsura de protectie

specială propusă):

VIII. Concluziile si recomandările asistentului social

1. Concluzii privind nevoile potentiale ale copilului (sub aspect medical, juridic, educational, social, al ofertei de muncă etc.):

2. Concluzii privind posibilitătile oferite de mediul familial pentru cresterea si îngrijirea copilului:

3. Recomandarea unei solutii de protectie adecvate pentru copil, imediat după repatriere (revenirea în familie si acordarea formelor de sprijin prevăzute de lege pentru copil si familia sa sau, după caz, o măsură de protectie specială):

 

Data .....................................

Numele, prenumele si semnătura asistentului social .....................................................................

Numele, prenumele si semnătura sefului de serviciu .................................................................

Numele, prenumele si semnătura directorului general al directiei generale de asistentă

socială si protectia copilului .......................................................................................................................

 

ANEXA Nr. 2

 

STRUCTURA - CADRU

a planului referitor la pregătirea reintegrării sociale a copilului care se află neînsotit pe teritoriul altui stat si care urmează a fi repatriat

 

Numele si prenumele copilului:

Data nasterii:

Locul nasterii:

CNP:

Domiciliul:

Etnia:

Religia:

Numele si prenumele mamei:

Numele si prenumele tatălui:

1. Pregătirea familiei pentru primirea copilului în conditii de securitate afectivă, morală si materială (în cazul în care în urma anchetei sociale se decide revenirea copilului în familie imediat după repatriere):

2. Pregătirea primirii copilului într-un serviciu rezidential specializat pentru protectia si asistenta copiilor repatriati si/sau victime ale exploatării ori traficului de fiinte umane, public sau privat, ori într-un alt serviciu de tip familial sau rezidential (în cazul în care în urma anchetei sociale se constată imposibilitatea revenirii copilului în familie imediat după repatriere si se propune o măsură de protectie specială):

3. Pregătirea evaluării stării de sănătate a copilului si a acordării asistentei medicale si psihologice (în ambele situatii, respectiv atât pentru copiii care revin în familie, cât si pentru cei care vor beneficia de o măsură de protectie specială imediat după repatriere):

4. Pregătirea reintegrării scolare a copilului sau, după caz, pregătirea orientării scolare si profesionale în vederea găsirii unui loc de muncă (în ambele situatii):

5. Pregătirea acordării asistentei juridice (în ambele situatii):

6. Pregătirea monitorizării situatiei copilului pe o durată de cel putin 6 luni după repatriere (în ambele situatii).

Data .............................................

Numele, prenumele si semnătura asistentului social ...............................................................

Numele, prenumele si semnătura sefului de serviciu .................................................................

Numele, prenumele si semnătura directorului general al directiei generale de asistentă

socială si protectia copilului ....................................................................................................................

 

 

MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI

 

AUTORITATEA NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI

 

ORDIN

pentru aprobarea Metodologiei de finantare si selectare a proiectelor din cadrul pogramelor de interes national în domeniul protectiei copilului

 

În temeiul prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiintarea Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, aprobată si modificată prin Legea nr. 252/2001, cu modificările ulterioare, si ale art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2004 privind atributiile, organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, precum si ale art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 166/2005 pentru aprobarea programelor de interes national în domeniul protectiei drepturilor copilului,

secretarul de stat al Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului emite prezentul ordin.

Articol unic. - Se aprobă Metodologia de finantare si selectare a proiectelor din cadrul programelor de interes national în domeniul protectiei copilului, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

 

Secretarul de stat al Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului,

Bogdan Adrian Panait

 

Bucuresti, 25 martie 2005.

Nr. 112.

 

ANEXĂ

 

METODOLOGIE

de finantare si selectare a proiectelor din cadrul programelor de interes national în domeniul protectiei copilului

 

Dispozitii generale

 

Art. 1. - (1) Pot primi sume necesare finantării proiectelor privind acordarea de servicii de asistentă socială în beneficiul copiilor aflati în sistemul de protectie din subordinea consiliilor judetene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, asociatiile si fundatiile private cu personalitate juridică care îndeplinesc următoarele conditii:

a) sunt persoane juridice române de drept privat, fără scop patrimonial, constituite potrivit legii;

b) sunt autorizate, conform legii, să desfăsoare activităti de protectie a copilului;

c) dispun de resursele materiale si umane necesare derulării proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes national în domeniul protectiei copilului;

d) prezintă garantii de solvabilitate financiară;

e) desfăsoară de cel putin un an activităti în domeniul protectiei copilului.

(2) Pot beneficia de finantarea prevăzută la alin. (1), în aceleasi conditii, si:

a) filialele din România ale organizatiilor internationale;

b) formele asociative constituite din organizatii care îndeplinesc conditiile prevăzute la alin. (1).

Art. 2. - (1) Proiectele propuse de organismele private autorizate, denumite în continuare OPA, pot fi selectate dacă îndeplinesc conditiile stabilite în instructiunile de întocmire a ofertei.

(2) OPA interesate vor participa la o procedură de selectie cuprinzând 3 etape:

a) calificarea candidatilor prin punctarea experientei anterioare si a resurselor disponibile;

b) negocierea cu candidatii calificati;

c) ofertarea.

(3) Fiecare dintre etapele prevăzute la alin. (2) poate fi reluată, pentru oricare dintre proiecte, în următoarele cazuri:

a) nu a depus scrisoare de interes cel putin un candidat;

b) nu a fost depusă cel putin o ofertă corespunzătoare pentru fiecare proiect;

c) Autoritatea Natională pentru Protectia Drepturilor Copilului, denumită în continuare Autoritate, dispune de resurse necesare pentru a finanta proiecte noi.

 

Procedura de înscriere la selectie

 

Art. 3. - (1) Documentatia de participare la etapa de calificare se depune de către OPA interesate la registratura Autoritătii.

(2) Data limită de depunere a documentatiei prevăzute la alin. (1) se stabileste în instructiunile pentru întocmirea documentatiei de calificare si este cuprinsă între a 7-a zi si a 10-a zi de la data ultimei aparitii în două publicatii de circulatie natională a anuntului de participare emis de Autoritate.

Art. 4. - (1) Autoritatea va pune la dispozitie OPA interesate, contra cost, caietul de sarcini pentru fiecare program si instructiunile pentru elaborarea documentatiei de calificare.

(2) Caietul de sarcini pentru fiecare program, instructiunile pentru elaborarea documentatiei de calificare si instructiunile pentru elaborarea ofertei de pret se aprobă prin ordin al secretarului de stat al Autoritătii, astfel încât să fie posibilă punerea lor la dispozitie potrivit alin. (1).

Art. 5. - (1) Documentatia de participare la etapa de calificare va contine în mod obligatoriu următoarele:

a) scrisoare de interes;

b) statutul organizatiei;

c) documentul doveditor al personalitătii juridice;

d) autorizatia pentru desfăsurarea de activităti în domeniul drepturilor copilului;

e) formularele completate, cuprinse în instructiunile puse la dispozitie de Autoritate;

f) alte acte solicitate de Autoritate, care dovedesc capacitatea materială si financiară a OPA, necesară derulării proiectelor.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), c), d), e) si f) vor fi prezentate în copie semnată pentru conformitate cu originalul de către OPA. La cererea Autoritătii, OPA va prezenta si originalul pentru a se permite verificarea exactitătii copiei.

 

Calificarea OPA

 

Art. 6. - (1) Departajarea OPA candidate în vederea acordării finantării pentru proiectele depuse si negocierea ofertelor se realizează de către comisii de evaluare si selectare, denumite în continuare comisii, constituite la nivelul Autoritătii.

(2) Componenta nominală si modul de organizare si functionare ale comisiilor se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autoritătii, în functie de specificul fiecărui program de interes national.

Art. 7. - (1) Departajarea OPA candidate se realizează în baza grilei de evaluare cuprinse în instructiunile de întocmire a ofertei.

(2) Rezultatul departajării se comunică în scris OPA candidate, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul.

(3) În cazul în care rezultatul comunicat potrivit alin. (2) este favorabil, OPA calificate vor fi invitate la negociere.

 

Negocierea

 

Art. 8. - (1) OPA calificate participă la negocierea contractelor si a caietelor de sarcini pentru derularea proiectelor pentru care si-au exprimat interesul si au dovedit capacitate de executie.

(2) Forma de negociere este cea competitivă, cu exceptia cazului în care există un singur candidat calificat, situatie în care negocierea va fi directă.

 

Ofertarea

 

Art. 9. - (1) În conformitate cu rezultatele negocierii, Autoritatea va invita OPA calificate ca în termen de maximum 30 de zile de la data finalizării negocierii să depună oferte tehnice si financiare în vederea atribuirii contractului; documentele necesare pentru întocmirea ofertei vor fi puse la dispozitie de Autoritate în conditiile prevăzute la art. 4.

(2) Ofertele depuse de OPA vor fi analizate de comisie în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere prevăzut la alin. (1).

(3) În urma analizei efectuate comisia propune încheierea contractului de finantare, precum si cuantumul finantării ce urmează să fie acordată.

(4) Hotărârea prin care comisia formulează propunerile prevăzute la alin. (3) se aprobă prin votul majoritătii membrilor săi.

(5) Comisia întocmeste si înaintează ordonatorului de credite hotărârea în care se consemnează cele prevăzute la alin. (3) si (4).

 

Finantarea

 

Art. 10. - În baza hotărârii înaintate de comisie potrivit art. 9 alin (5), acordarea finantării proiectelor se face pe bază de contract încheiat între Autoritate, în calitate de finantator, si directiile generale de asistentă socială si protectia copilului sau, după caz, primarii unitătilor administrativ-teritoriale, în calitate de beneficiar, si OPA, în calitate de prestator.

Art. 11. - (1) Virarea sumelor prevăzute în contractul de finantare încheiat în conditiile art. 10 se va face în transe, la cererea OPA, după prezentarea rapoartelor prevăzute în contract. Prima transă se înaintează în termen de 30 de zile de la începerea prestării serviciilor de către OPA, cu exceptia cazurilor în care, conform legii, se pot acorda avansuri, mentionându-se aceasta în contract.

(2) Sumele utilizate cu încălcarea prevederilor contractuale privind destinatia lor vor fi urmărite în sarcina persoanelor responsabile.

(3) Sumele virate si neconsumate la sfârsitul exercitiului bugetar se restituie la bugetul Autoritătii.

Art. 12. - Finantarea acordată pentru derularea proiectelor se sistează în cazul în care Autoritatea constată că sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în contractele încheiate.

Art. 13. - Proiectele nefinalizate până la sfârsitul anului pot fi continuate în aceleasi conditii contractuale angajate, cu acordul tuturor părtilor.

Art. 14. - Eventualele contestatii se primesc în maximum 7 zile de la data la care ofertantul a luat cunostintă de continutul documentului contestat. Autoritatea va solutiona contestatiile în maximum 10 zile de la data primirii contestatiei.