MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
173 (XVII) - Nr. 278 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 4 aprilie 2005
SUMAR
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
25. - Ordonantă de urgentă pentru abrogarea art. 31 din Legea
notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995
235. - Hotărâre privind aprobarea pentru anul 2005 a listei cuprinzând
denumirile comune internationale ale medicamentelor din Nomenclatorul
medicamentelor de uz uman, de care beneficiază asiguratii în tratamentul
ambulatoriu, cu sau fără contributie personală, pe bază de prescriptie medicală
239. - Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul
2005, pentru judetul Mures
240. - Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea
Guvernului nr. 2.450/2004 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli
pe anul 2005 al Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”, regie autonomă de interes national aflată sub autoritatea Secretariatului
General al Guvernului
241. - Hotărâre privind aprobarea cheltuielilor ocazionate de
organizarea reuniunii ministrilor apărării din statele participante la Procesul
de Cooperare în Europa de Sud-Est
243. - Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 2005 al Companiei Nationale “Loteria Română” - S.A., aflată
sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice
245. - Hotărâre privind aprobarea finantării proiectului
“Zilele României la Luxemburg” din fondurile pentru promovarea imaginii externe
a României
246. - Hotărâre privind revocarea din functie a
guvernatorului Administratiei Rezervatiei Biosferei “Delta Dunării” si numirea
domnului Cononov Paul în această functie
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
185. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale pentru aprobarea Normelor privind procedura de lucru a
comisiilor de conciliere ale organizatiilor de îmbunătătiri funciare si ale
federatiilor de organizatii de îmbunătătiri funciare
343. - Ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală privind organizarea culoarelor verzi si descărcarea
electronică a carnetelor TIR
344. - Ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală privind autorizarea societătilor comerciale de a utiliza
carnete TIR
Rectificări la:
- Legea
nr. 6/2005
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru abrogarea art. 31
din Legea notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995
Tinând
seama de Recomandarea XII cuprinsă în Raportul Grupului de State împotriva
Coruptiei al Consiliului Europei (GRECO), adoptat la Plenara din 28 iunie-2
iulie 2004, care recomandă României ca legislatia natională să se modifice în
sensul restrângerii categoriilor de persoane care se bucură de imunitate de
urmărire penală, având în vedere cele asumate de România în cadrul negocierilor
de aderare la Uniunea Europeană la capitolul 24 “Justitie si Afaceri Interne”,
în sensul eliminării, cât mai curând posibil, a imunitătii penale a notarilor
publici, angajament a cărui îndeplinire este atent monitorizată de Comisia
Europeană si care justifică situatia extraordinară a cărei reglementare nu
poate fi amânată,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Articol
unic. - Articolul 31 din Legea notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 92 din 16 mai 1995,
cu modificările si completările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Monica
Luisa Macovei
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 25.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea pentru
anul 2005 a listei cuprinzând denumirile comune internationale ale
medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiază
asiguratii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contributie personală, pe
bază de prescriptie medicală
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 25 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurări
sociale de sănătate, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1
- (1) Pentru anul 2005 se aprobă lista cuprinzând medicamentele de care
beneficiază asiguratii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contributie
personală, pe bază de prescriptie medicală, în sistemul de asigurări sociale de
sănătate.
(2)
Lista cuprinzând medicamentele prevăzute la alin. (1) contine denumirile comune
internationale (DCI) ale medicamentelor din Nomenclatorul de produse
medicamentoase de uz uman.
(3)
Denumirile comune internationale ale medicamentelor de care pot beneficia
asiguratii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contributie personală, pe
bază de prescriptie medicală, sunt cuprinse în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
Art.
2. - (1) Procentul de compensare a medicamentelor corespunzătoare denumirilor
comune internationale prevăzute în sublista A este de 90% din pretul de
referintă, al celor din sublista B este de 50% din pretul de referintă, iar al
celor din sublista C este de 100% din pretul de referintă.
(2)
Pretul de referintă reprezintă pretul cel mai mic corespunzător unitătii
terapeutice aferente aceleiasi forme farmaceutice din cadrul aceleiasi denumiri
comune internationale (DCI) si pentru fiecare concentratie.
(3) În
anul 2005 decontarea medicamentelor cuprinse în sublista A se face în limita
fondurilor aprobate Ministerului Sănătătii ca transferuri din bugetul de stat
către bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate, prin
Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004.
Art.
3. - (1) Pentru bolile cronice, medicii pot prescrie unui asigurat medicamente,
cu si fără contributie personală, cu următoarele restrictii:
a)
pentru sublista A - o singură prescriptie, lunar, cu număr variabil de
medicamente cu valoarea totală calculată la pretul de vânzare cu amănuntul de
maximum 1.000.000 lei (100 RON), cu exceptia medicamentului notat cu v, care
poate fi înscris pe o singură prescriptie cu valoarea maximă a tratamentului pe
o lună mai mare de 1.000.000 lei (100 RON);
b)
pentru sublistele B si C - câte o singură prescriptie, lunar, cu maximum 3
medicamente cu valoarea totală calculată la pretul de vânzare cu amănuntul de
maximum 3.000.000 lei (300 RON), cu exceptia medicamentelor notate cu v, care
pot fi înscrise pe o singură prescriptie cu valoarea maximă a tratamentului pe
o lună mai mare de 3.000.000 lei (300 RON).
(2) În
cazul în care asiguratul beneficiază de prescrierea unui medicament din
categoria celor notate cu v, cu exceptia celui notat cu v în sublista A, acesta
nu poate beneficia de o altă prescriere de medicamente din sublistele B sau C.
(3) Un
medic nu poate recomanda altui medic, prin scrisoare medicală, prescrierea unor
medicamente cu contributie personală pentru un asigurat, în luna în care el
însusi i-a emis asiguratului o astfel de prescriptie.
Art.
4. - (1) Furnizorilor de servicii medicale din asistenta medicală primară, care
încalcă regulile de prescriere prevăzute la art. 3, li se diminuează veniturile
realizate ca urmare a contractului de furnizare de servicii medicale, încheiat
cu casele de asigurări sociale de sănătate, prin retinerea sumei de 10 milioane
lei (1.000 RON).
(2) La
repetarea faptei prevăzute la alin. (1) în termen de 6 luni, contractul de
furnizare de servicii medicale, încheiat cu casele de asigurări sociale de
sănătate, se suspendă pe o perioadă de un an, asiguratii înscrisi pe lista
acestui furnizor fiind redistribuiti pe această perioadă, în baza optiunii
acestora, de casele de asigurări sociale de sănătate.
(3) La
repetarea faptei după perioada de suspendare, contractul de furnizare de
servicii medicale, încheiat cu casele de asigurări sociale de sănătate, se
reziliază.
(4)
Faptele si sanctiunile prevăzute la alin. (1)-(3) se constată si se aplică de
către persoane împuternicite de casele de asigurări sociale de sănătate cu care
furnizorul se află în relatii contractuale.
Art.
5. - (1) Furnizorilor de servicii medicale din asistenta medicală ambulatorie
de specialitate, care încalcă regulile de prescriere prevăzute la art. 3, li se
diminuează veniturile realizate ca urmare a contractului de furnizare de
servicii medicale, încheiat cu casele de asigurări sociale de sănătate, prin
retinerea sumei de 10 milioane lei (1.000 RON).
(2) La
repetarea faptei prevăzute la alin. (1) într-o perioadă de 6 luni, contractul
de furnizare de servicii medicale se suspendă pe o perioadă de 3 luni.
(3)
Dacă după reluarea relatiilor contractuale fapta se repetă, contractul de
furnizare de servicii medicale se suspendă pe o perioadă de 6 luni.
(4)
Faptele si sanctiunile prevăzute la alin. (1)-(3) se constată si se aplică de
către persoanele împuternicite de casele de asigurări sociale de sănătate cu
care furnizorul se află în relatii contractuale.
Art.
6. - Prescriptiile medicale pentru bolile cronice, inclusiv cele emise până la
data intrării în vigoare a prezentei hotârâri, au valabilitate pe o perioadă de
30 de zile calendaristice de la data emiterii.
Art.
7. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se modifică în mod
corespunzător prevederile Contractului-cadru privind conditiile acordării
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pe
anul 2005, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
52/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din
20 ianuarie 2005, si se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
1.417/2002 pentru aprobarea Listei cuprinzând medicamentele de care
beneficiază asiguratii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contributie
personală, pe bază de prescriptie medicală, în sistemul de asigurări sociale de
sănătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 18
decembrie 2002, cu modificările si completările ulterioare, precum si orice
alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii,
Mircea
Cinteză
p.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian
Bodu,
secretar
de stat
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 235.
ANEXĂ*)
privind alocarea unei
sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2005, pentru judetul Mures
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 30 alin. (2) si
(3) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
21 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru
sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap, cultură, culte si
echilibrarea bugetelor locale pe anul 2005, cu suma de 2 miliarde lei, pentru
judetul Mures, din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, si alocarea acesteia bugetului
propriu al comunei Sânpaul, judetul Mures, pentru efectuarea unor lucrări de
reabilitare a drumurilor comunale, a monumentului “Vasile Moldovan”, precum si
a căminului cultural din localitate.
Art.
2. - Suma prevăzută la art. 1 se utilizează de către ordonatorul principal de
credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art.
3. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
p.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian
Bodu,
secretar
de stat
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 239.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei la Hotărârea
Guvernului nr. 2.450/2004 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli
pe anul 2005 al Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”, regie autonomă de interes national aflată sub autoritatea
Secretariatului General al Guvernului
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Anexa la
Hotărârea Guvernului nr.
2.450/2004 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul
2005 al Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”,
regie autonomă de interes national aflată sub autoritatea Secretariatului
General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 16 din 6 ianuarie 2005, se modifică si se înlocuieste cu anexa*) care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
delegat pentru
coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai
Alexandru Voicu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
p.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian
Bodu,
secretar
de stat
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 240.
*) Anexa se comunică
Secretariatului General al Guvernului.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
cheltuielilor ocazionate de organizarea reuniunii ministrilor apărării din
statele participante la Procesul de Cooperare în Europa de Sud-Est
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă cheltuielile aferente organizării reuniunii ministrilor
apărării din statele participante la Procesul de Cooperare în Europa de Sud-Est
(SEECP), la Bucuresti, în perioada 30-31 martie 2005, în sumă de 1.358.780.000
lei, din bugetele aprobate ale Ministerului Apărării Nationale, respectiv
Ministerului Afacerilor Externe pe anul 2005, potrivit devizului prevăzut în
anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p.
Ministrul afacerilor externe,
Valentin
Naumescu,
secretar
de stat
Ministrul
apărării nationale,
p.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian
Bodu,
secretar
de stat
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 241.
*) Anexa se comunică Ministerului
Afacerilor Externe si Ministerului Apărării Nationale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 2005 al Companiei Nationale “Loteria Română” - S.A., aflată
sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 38 alin. (1) din Legea bugetului
de stat pe anul 2005 nr.
511/2004, al art. 3 din Ordonanta Guvernului nr.
10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare si al Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr.
79/2001 privind întărirea disciplinei economico-financiare si alte
dispozitii cu caracter financiar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 59/2002,
cu completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2005 al Companiei
Nationale “Loteria Română” - S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Finantelor
Publice, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2)
Defalcarea pe trimestre a indicatorilor aprobati prevăzuti în bugetul de
venituri si cheltuieli al Companiei Nationale “Loteria Română” - S.A. se va
face de către Ministerul Finantelor Publice în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art.
2. - Compania Natională “Loteria Română” - S.A. este abilitată să asigure
fonduri în sumă totală de 25,0 miliarde lei, necesare finantării lucrărilor de
modernizare la Complexul Sportiv “Iolanda Balas Soter”, prevăzute a se realiza
în cursul anului 2005.
Art.
3. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de
venituri si cheltuieli prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime si nu pot fi
depăsite decât în cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului, la
propunerea Ministerului Finantelor Publice si cu avizul Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei.
(2) În
cazul în care în executie se înregistrează depăsiri ale veniturilor aprobate,
Compania Natională “Loteria Română” - S.A. va putea efectua cheltuieli, în
functie de realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă
aprobati.
Art.
4. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 3 constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2) Contraventiei
prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Contraventia
se constată si amenda se aplică de către organele de control financiar ale
statului, împuternicite potrivit legii, persoanelor vinovate de nerespectarea
prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian
Bodu,
secretar
de stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 243.
*) Anexa se comunică Ministerului
Finantelor Publice.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
finantării proiectului “Zilele României la Luxemburg” din fondurile pentru
promovarea imaginii externe a României
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. III alin.
(11) lit. i) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
364/2002,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă finantarea proiectului “Zilele României la Luxemburg”, în
perioada 20 aprilie-1 mai 2005, ocazionat de semnarea de către România a Tratatului
de aderare la Uniunea Europeană.
Art.
2. - Finantarea proiectului prevăzut la art. 1, aprobat prin Hotărârea
Consiliului interministerial pentru imagine externă nr. 3 din 31 martie 2005,
se asigură prin suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Externe cu suma
de 13.923.352 mii lei si diminuarea corespunzătoare a bugetului Secretariatului
General al Guvernului, de la capitolul 72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13
“Programe de informare si prezentare a imaginii României”, titlul “Transferuri”
.
Art.
3. - Cu sumele rămase neutilizate se diminuează bugetul Ministerului Afacerilor
Externe si se suplimentează bugetul Secretariatului General al Guvernului la
capitolul 72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13 “Programe de informare si
prezentare a imaginii României” , titlul “Transferuri”, până la data de 1
august 2005.
Art.
4. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările ce
rezultă din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în bugetele
Secretariatului General al Guvernului si Ministerului Afacerilor Externe pe
anul 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p.
Ministrul afacerilor externe,
Valentin
Naumescu,
secretar
de stat
p.
Ministrul culturii si cultelor,
Ioan
Onisei,
secretar
de stat
Ministrul
delegat pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Mihai
Alexandru Voicu
p.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian
Bodu,
secretar
de stat
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 245.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind revocarea din functie a guvernatorului
Administratiei Rezervatiei Biosferei “Delta Dunării” si numirea domnului
Cononov Paul în această functie
Având în vedere
prevederile Legii nr. 82/1993 privind constituirea Rezervatiei Biosferei “Delta
Dunării”, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 4 alin. 3
din Legea nr. 82/1993 privind constituirea Rezervatiei Biosferei “Delta
Dunării”, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art.
1. - Domnul Virgil Munteanu se revocă din functia de guvernator al
Administratiei Rezervatiei Biosferei “Delta Dunării” , institutie publică
aflată în subordinea Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor.
Art.
2. - Domnul Cononov Paul se numeste în functia de guvernator al Administratiei
Rezervatiei Biosferei “Delta Dunării”, institutie publică aflată în subordinea
Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina
Barbu
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 246.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea Normelor privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de îmbunătătiri funciare si ale federatiilor de organizatii de îmbunătătiri funciare
Având în vedere
prevederile art. 37 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii
îmbunătătirilor funciare nr.
138/2004, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.897/2004,
văzând
Referatul de aprobare nr. 101.535 din 14 martie 2005 al Directiei fond funciar
si îmbunătătiri funciare privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere
ale organizatiilor de îmbunătătiri funciare si ale federatiilor de organizatii de îmbunătătiri funciare,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Normele privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere
ale organizatiilor de îmbunătătiri funciare si ale federatiilor de organizatii
de îmbunătătiri funciare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art.
2. - Oficiul de reglementare al organizatiilor de îmbunătătiri funciare si
Directia consolidarea proprietătii, reforma structurilor de exploatare si
conservarea solurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale, organizatiile de îmbunătătiri funciare si federatiile de
organizatii de îmbunătătiri funciare vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Gheorghe
Flutur
Bucuresti, 25 martie 2005.
Nr. 185.
ANEXĂ
NORME
privind
procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de îmbunătătiri
funciare si ale federatiilor de organizatii de îmbunătătiri funciare
I. Dispozitii
generale
1. Prezentele norme au
fost elaborate în conformitate cu prevederile art. 19 si 20 din Legea
îmbunătătirilor funciare nr.
138/2004, cu modificările ulterioare, si ale art. 37 alin. (3) din Normele
metodologice de aplicare a Legii îmbunătătirilor funciare nr.
138/2004, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.897/2004.
2.
Prezentele norme stabilesc modul si procedura de examinare si solutionare a
neîntelegerilor patrimoniale în legătură cu activitatea organizatiilor de
îmbunătătiri funciare, denumite în continuare organizatii, si a
federatiilor de organizatii de îmbunătătiri funciare, denumite în continuare federatii.
3. Scopul
prezentelor norme este de a crea mecanismul de apărare de către organizatii si
federatii a drepturilor membrilor lor si de solutionare a neîntelegerilor
patrimoniale în legătură cu activitatea organizatiilor sau a federatiilor.
4.1.
În sensul prezentelor norme, termenii utilizati au următoarele întelesuri:
- neîntelegeri
patrimoniale - pretentii evaluabile în bani de natura celor prevăzute la
art. 19 din Legea nr.
138/2004, cu
modificările ulterioare, asupra cărora părtile nu au putut conveni pe cale
amiabilă;
- persoană
care a cauzat prejudiciul – persoana chemată de reclamant în fata comisiei
de conciliere pentru a răspunde de prejudiciul cauzat;
- persoană
prejudiciată - membru al unei organizatii sau al unei federatii, care a
suportat un prejudiciu de natura celor prevăzute la art. 19 din Legea nr.
138/2004, cu modificările
ulterioare;
- prejudiciu
- pierdere materială suferită de un membru al unei organizatii sau al unei
federatii.
4.2.
Ceilalti termeni din prezentele norme au întelesul atribuit prin definitiile
prevăzute în Legea nr.
138/2004, cu
modificările ulterioare, si în Normele metodologice de aplicare a Legii
îmbunătătirilor funciare nr.
138/2004, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr.
1.897/2004.
II. Competenta
de solutionare a neîntelegerilor patrimoniale
5.
Comisiile de conciliere a neîntelegerilor patrimoniale în legătură cu
activitatea organizatiilor sunt organe colegiale care se întrunesc la cererea
membrilor organizatiilor si solutionează neîntelegerile patrimoniale dintre
membrii organizatiei, dintre organizatie si membrii săi, precum si dintre
membrii organizatiei si functionarii acesteia.
6.1.
Comisiile de conciliere solutionează neîntelegerile patrimoniale prevăzute la
art. 19 din Legea nr.
138/2004, cu
modificările ulterioare.
6.2.
Comisiile de conciliere nu pot cerceta si adopta decizii de solutionare a
neîntelegerilor patrimoniale dintre organizatie si salariatii acesteia si a
litigiilor privind valorificarea drepturilor personale nepatrimoniale si a
aspectelor penale ale neîntelegerilor patrimoniale. Pentru solutionarea
acestora persoana prejudiciată se va adresa instantelor judecătoresti
competente.
7.
Pentru pregătirea sustinerii cauzelor înaintate comisiei de conciliere, membrii
organizatiei pot solicita consiliului de administratie al organizatiei
informatii privind activitatea acestei organizatii, cu exceptia acelora care,
potrivit legii, au caracter confidential.
III. Procedura
depunerii cererilor
8.1.
Potrivit art. 20 din Legea nr.
138/2004, orice membru
al organizatiei, care a suportat un prejudiciu de natura celor prevăzute la
pct. 6.1, se poate adresa presedintelui comisiei de conciliere cu o cerere.
8.2.
La depunerea cererii, persoana prejudiciată trebuie să prezinte dovezi că a
efectuat demersuri de încheiere a unei tranzactii. În cazul în care obiectul
cererii persoanei prejudiciate depăseste competenta comisiei de conciliere,
aceasta va fi îndrumată să se adreseze instantei judecătoresti competente.
8.3.
Dacă cererea se adresează consiliului de administratie, comisiei de cenzori sau
directorului organizatiei, acestia vor expedia cererea presedintelui comisiei
de conciliere.
9.1.
Cererea se semnează de persoana prejudiciată si contine numele si prenumele ori
denumirea persoanei prejudiciate si domiciliul sau sediul acesteia. Cererile
depuse fără mentionarea datelor de identificare ale persoanei prejudiciate nu
se vor examina de către comisia de conciliere.
9.2.
Cererea va mai contine informatii privind obiectul neîntelegerii, pretentiile
persoanei prejudiciate, temeiul acestora, drepturile sau interesele lezate si
dovezile pe care se întemeiază. La cerere se vor anexa copii ale documentelor
care să dovedească temeinicia acesteia.
9.3.
Modelul cererii de solutionare a neîntelegerilor patrimoniale de către
comisiile de conciliere este prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă
din prezentele norme.
10.
Cererile sunt înregistrate într-un registru al organizatiei, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentele norme.
11.
Cererile care nu sunt de competenta comisiilor de conciliere nu vor fi
examinate, despre acest fapt fiind informată persoana prejudiciată. În această
situatie cererea se expediază organului competent în termen de 5 zile de la
data înregistrării, fapt despre care este informată persoana prejudiciată.
IV. Examinarea
si solutionarea cererilor
12. Cererile
se examinează în termen de 14 zile de la data depunerii. În cazul în care este
necesară o examinare suplimentară, persoana prejudiciată este înstiintată
despre aceasta în termen de 5 zile de la data depunerii cererii si, după caz, i
se pot cere noi probe. În cazuri deosebite, termenul de examinare poate fi
prelungit de către presedintele comisiei de conciliere cu cel mult 5 zile, fapt
despre care este informată persoana prejudiciată.
13.
După înregistrarea cererii, presedintele comisiei, printr-o rezolutie scrisă,
transmite cererea spre examinare si solutionare comisiei de conciliere, care
efectuează examinarea prealabilă si solicită consiliului de administratie al
organizatiei punerea la dispozitie a dovezilor scrise necesare.
14.
Comisia de conciliere examinează cererea si stabileste competenta ei de
solutionare a neîntelegerii, temeiul cererii persoanei prejudiciate si al
solutiilor propuse de aceasta. După examinarea neîntelegerii, comisia de
conciliere întocmeste proiectul deciziei de admitere sau de respingere a
cererii.
15.
Scrisoarea de răspuns prin care se comunică decizia de solutionare a
neîntelegerii se semnează de presedintele comisiei de conciliere.
16.
Neîntelegerile se solutionează de comisia de conciliere în sedintă publică, cu
participarea părtilor, personal sau prin reprezentant. În cadrul sedintelor
părtile pot da explicatii, pot prezenta probe sau pot propune solutii de
solutionare a neîntelegerii. În cazul în care problemele examinate au caracter
confidential, presedintele comisiei de conciliere, la cererea părtilor sau din
oficiu, poate stabili ca sedinta să fie închisă.
17. Presedintele comisiei de conciliere stabileste data, ora si locul sedintei. Părtile sunt informate în scris, cu cel putin 3 zile înainte de data tinerii sedintei, cu privire la ordinea de zi a sedintei.
18.
Pentru examinarea si solutionarea neîntelegerii, comisia de conciliere poate să
ceară părtilor informatii, extrase din documente, inclusiv cu caracter
confidential, explicatii scrise sau orale cu privire la faptele săvârsite si
solutiile propuse de persoana prejudiciată, cu privire la temeiurile legale ale
cererii, poate să organizeze sedinta cu participarea părtilor sau a
reprezentantilor acestora, a persoanelor răspunzătoare si altor părti
interesate, să propună părtilor solutionarea amiabilă a neîntelegerii.
19. În
scopul solutionării neîntelegerii, presedintele comisiei de conciliere poate
solicita comisiei de cenzori efectuarea unui control al activitătii
organizatiei. Comisia de cenzori va prezenta presedintelui comisiei de
conciliere concluziile controlului efectuat.
20.1.
Comisia de conciliere examinează cererile în termenul stabilit de lege. Dacă se
constată că aspectele din cerere asupra cărora comisia de conciliere urmează să
se pronunte sunt întemeiate, aceasta va lua măsuri, în limitele competentelor
sale, pentru satisfacerea pretentiilor legitime ale persoanei prejudiciate.
20.2.
În acest caz comisia de conciliere, prin decizia de solutionare a
neîntelegerii, va cere persoanei care a cauzat prejudiciul:
a) să
restabilească drepturile încălcate ale persoanei prejudiciate si să îi acopere,
în conditiile legii, prejudiciul cauzat;
b) să
ia măsurile necesare punerii în executare a deciziei adoptate de comisia de
conciliere;
c) să
ia măsurile sau să facă să înceteze acele măsuri care contravin legislatiei în
vigoare sau întelegerii anterioare a părtilor.
21.
Rezultatul examinării neîntelegerii si decizia luată de către comisia de
conciliere se aduc la cunostintă persoanei prejudiciate, în scris. Decizia va
avea la bază probatoriul examinat si va preciza temeiul legal al acesteia.
22.
Dacă se constată că cererea persoanei prejudiciate nu este întemeiată, iar
actiunile persoanei care a cauzat prejudiciul nu aduc atingere unui drept
patrimonial al persoanei prejudiciate, comisia de conciliere emite o decizie
motivată de respingere a cererii.
23. În
cazul în care pentru solutionarea neîntelegerii este necesară efectuarea unui
control ori a unei expertize tehnice sau financiar-contabile, părtile au
dreptul, cu acordul comisiei de conciliere, să ceară pe cont propriu efectuarea
unei expertize.
V. Executarea,
contestarea si măsurile de îndeplinire a deciziilor comisiei de conciliere
24.
Decizia comisiei de conciliere de solutionare a neîntelegerii se transmite persoanei
prejudiciate si persoanei care a cauzat prejudiciul.
25.
Persoana prejudiciată care consideră că prin decizia comisiei de conciliere
dreptul său nu a fost restabilit se poate adresa instantei judecătoresti
competente în termen de 30 de zile de la comunicare.
26.
Decizia comisiei de conciliere este definitivă si obligatorie pentru părti,
efectele acesteia putând fi suspendate sau anulate numai printr-o altă decizie
sau prin hotărârea instantei judecătoresti competente.
27. În
cazul în care persoana care a cauzat prejudiciul nu execută întocmai si în
termenul prevăzut dispozitiile deciziei comisiei de conciliere, organizatia va
aplica sanctiunile prevăzute de statut, până la excluderea din organizatie.
28.
Părtile care detin probe noi pot adresa comisiei de conciliere cereri pe baza
acestora. Cererile adresate comisiei de conciliere care nu se referă la probe
noi nu se supun examinării, fapt despre care va fi înstiintată în scris
persoana prejudiciată.
VI. Dispozitii
finale
29. Dispozitiile prezentelor norme se aplică corespunzător si federatiilor, pentru solutionarea neîntelegerilor patrimoniale dintre organizatiile membre ale federatiei, dintre federatie si organizatiile membre ale sale, precum si dintre organizatiile membre ale federatiei si functionarii acesteia.
30.
Prezentele norme intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I, si sunt obligatorii pentru toate organizatiile si
federatiile constituite legal.
ANEXA Nr. 1
la norme
Domnule
presedinte
Subsemnatul/Subscrisa
........................................................................................................................................................ (numele si prenumele
membrului/denumirea organizatiei de îmbunătătiri funciare) .......................................................................................,
domiciliat/cu sediul în
.................................................................................................,
CNP/CUI ............................., înregistrat/înregistrată sub nr.
......................................... în calitate de persoană prejudiciată,
formulez prezenta cerere de solutionare a neîntelegerilor, prin care vă rog să
chemati în fata comisiei de conciliere persoana care a cauzat prejudiciul
.................................................................................................................................
(membru al
conducerii/salariat al organizatiei de îmbunătătiri funciare)
Prin
prezenta cerere supun solutionării următoarele neîntelegeri patrimoniale:
...........................................................
.........................................................................................................................................................................,
.........................................................................................................................................................................,
.........................................................................................................................................................................
(cauza depunerii
cererii, drepturile sau interesele lezate, temeiul cererii, faptele si
actiunile reclamate).
Evaluez
prejudiciul suferit de mine la suma de ..........................................................................................................
(pretentiile fată de
persoana care a cauzat prejudiciul)
Anexez
la prezenta următoarele documente:
......................................................................................................................................................................,
......................................................................................................................................................................,
........................................……………………................................................................................................
.
Semnătura
solicitantului
..............................
Data ..................
Domnului presedinte al comisiei de conciliere a organizatiei de îmbunătătiri funciare ……..………………….
ANEXA Nr. 2
la norme
Organizatia de îmbunătătiri
funciare ..........................
Sediul ........................................................................
REGISTRUL
cererilor
de solutionare a neîntelegerilor patrimoniale
Nr. crt. |
Data |
Solicitantul (persoana prejudiciată) |
Obiectul
cererii de solutionare a
neîntelegerilor |
Data trimiterii
cererii la
comisia de
conciliere |
Solutia
comisiei de conciliere |
Comunicarea
către solicitant |
||
Data |
Modul
de rezolvare (pe
scurt) |
Data |
Scrisoarea
nr. |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
AUTORITATEA NATIONALĂ A VĂMILOR
privind organizarea
culoarelor verzi si descărcarea electronică a carnetelor TIR
În baza prevederilor
Hotărârii Guvernului nr.
366/2004 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a
Vămilor si ale Ordonantei Guvernului nr.
8/2005 privind stabilirea unor măsuri de preluare a Gărzii Financiare si a
Autoritătii Nationale a Vămilor în subordinea Ministerului Finantelor Publice,
precum si a unor măsuri de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală,
tinând
cont de prevederile Memorandumului pentru introducerea, transmiterea,
gestionarea si difuzarea datelor pentru încheierea operatiunilor derulate sub
acoperirea carnetelor TIR la birourile vamale de destinatie, încheiat la 15 mai
2001 între Administratia Vamală Română, Asociatia Română pentru Transporturi
Rutiere Internationale (ARTRI) si IRU Geneva,
având
în vedere implementarea componentei “Black-Box” din cadrul sistemului
informatic de tranzit privind încheierea operatiunilor de tranzit derulate sub
acoperirea carnetelor TIR si transmiterea electronică a datelor aferente
acestora de către Autoritatea Natională a Vămilor către IRU Geneva,
întrucât,
în contextul viitoarei aderări a României la Uniunea Europeană, IRU Geneva,
ARTRI si Uniunea Natională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) au
promovat o initiativă regională de facilitare a transportului de mărfuri sub
acoperirea carnetelor TIR, sustinută si de autoritătile din Bulgaria si
Ungaria,
în
vederea eliminării formalitătilor vamale excesive din birourile vamale de
frontieră si pentru fluidizarea operatiunilor de transport rutier international
de mărfuri sub acoperirea carnetelor TIR,
vicepresedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
I. Organizarea
culoarelor verzi
1.
Dispozitiile prezentului punct sunt aplicabile birourilor vamale situate la
frontiera cu Bulgaria si Ungaria.
2.
Începând cu data primirii prezentului ordin, pe fluxurile de intrare/iesire
în/din tară, pentru mijloacele de transport înmatriculate în România si în
străinătate, care circulă pe relatia Bulgaria - România - Ungaria si invers,
vor fi create si organizate culoare separate de prelucrare a operatiunilor
efectuate sub acoperirea carnetelor TIR, denumite culoare verzi.
3. În
cadrul acestor culoare verzi, carnetele TIR, ca documente vamale de tranzit,
vor fi prezentate de către transportatori, în calitate de titulari de tranzit,
numai personalului vamal, fără intermedierea comisionarilor în vamă sau a altor
persoane juridice care îsi desfăsoară activitatea la frontieră, cu exceptia
cazurilor în care transportatorii solicită acestora prestarea unor servicii
contra cost.
4.
Prelucrarea carnetelor TIR - înregistrarea, verificarea documentelor anexate,
acordarea tranzitului etc. - va fi efectuată cu maximă operativitate de către
personalul vamal special desemnat, care asigură si controlul mijloacelor de
transport: cabină, sigilii, compartiment de marfă etc.
5.
Pentru eliminarea stationărilor nejustificate ale mijloacelor de transport la
frontieră, sefii birourilor vamale vor dispune orice altă măsură legală pe care
o consideră necesară, în raport cu conditiile concrete privind desfăsurarea
activitătii, precum si în functie de baza materială disponibilă.
6.
Birourile vamale de frontieră implicate vor evidentia aceste operatiuni într-un
tabel de forma celui prezentat mai jos, care va fi transmis lunar spre analiză
Autoritătii Nationale a Vămilor - Serviciul centralizator tranzite:
Nr. crt. |
Numărul
de referintă al
carnetului TIR |
Ora
prezentării pentru
întocmirea formalitătilor
vamale |
Ora
încheierii formalitătilor vamale |
Numele,
prenumele si
semnătura lucrătorului
vamal |
Numele,
prenumele si
semnătura conducătorului
auto |
|
|
|
|
|
|
II. Descărcarea
electronică a carnetelor TIR
1. Dispozitiile
prezentului punct sunt aplicabile tuturor birourilor vamale cu activitate
rutieră, în calitatea acestora de birouri vamale de destinatie.
2.
Potrivit prevederilor memorandumului încheiat la data de 15 mai 2001 între
Administratia Vamală Română, ARTRI si IRU Geneva, datele referitoare la
încheierea/descărcarea totală sau partială a operatiunilor derulate sub
acoperirea carnetelor TIR, introduse în sistemul informatic de tranzit de către
birourile vamale de destinatie si transmise la IRU Geneva de către Autoritatea
Natională a Vămilor, sunt următoarele:
-
numărul de referintă al carnetului TIR;
- data
încheierii/descărcării si numărul de înregistrare din registrul vamal;
-
denumirea si codul biroului vamal de destinatie;
- descărcarea
partială sau totală (finală);
-
descărcarea/încheierea cu sau fără rezerve, fără prejudicierea art. 8 si 11 din
Conventia TIR;
-
numărul paginii (numărul paginii de volet);
- alte
informatii sau documente (optional).
3.
Întrucât au fost semnalate deficiente constând în confirmarea informatică a
carnetelor TIR ulterior înregistrării datelor în evidentele birourilor vamale
de destinatie si ulterior descărcării datelor în procedură manuală, Autoritatea
Natională a Vămilor a comunicat tuturor birourilor vamale cu activitate
rutieră, prin adresele nr. 20.197 din 3 aprilie 2003 si nr. 62.934 din 3
noiembrie 2003, procedura de confirmare informatică a carnetelor TIR.
4.
Atunci când apar erori în procesul de descărcare a carnetelor TIR si/sau în
sistemul de transmisie electronică, birourile vamale de destinatie vor primi
din partea asociatiilor garante sau, după caz, din partea IRU Geneva cereri de
reconciliere, conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
5.
Cererile de reconciliere completate si stampilate de birourile vamale de
destinatie vor fi transmise în original la IRU Geneva, prin intermediul ARTRI,
în maximum 5 zile de la data primirii acestora.
6.
Sefii birourilor vamale vor dispune toate măsurile care se impun în vederea
derulării în bune conditii a activitătilor sus-mentionate si, în special,
privind respectarea întocmai a procedurilor stabilite si a termenelor fixate.
III. Dispozitii
finale
1.
Prezentul ordin va fi transmis directiilor regionale vamale, continutul
acestuia urmând a fi prelucrat apoi cu toate birourile vamale cu activitate
rutieră din subordine.
2.
Prezentul ordin va fi transmis si asociatiilor garante ARTRI si UNTRR, care vor
informa IRU Geneva.
Vicepresedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Gelu
Stefan Diaconu
Bucuresti, 10 martie 2005.
Nr. 343.
ANEXĂ1)
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
AUTORITATEA NATIONALĂ A VĂMILOR
privind autorizarea societătilor
comerciale de a utiliza carnete TIR
În
baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
366/2004 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a Vămilor
si ale Ordonantei Guvernului nr.
8/2005 privind stabilirea unor măsuri de preluare a Gărzii Financiare si a
Autoritătii Nationale a Vămilor în subordinea Ministerului Finantelor Publice,
precum si a unor măsuri de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală,
având
în vedere că prin Normele tehnice de aplicare a amendamentelor aduse Conventiei
vamale relative la transportul international al mărfurilor sub acoperirea
carnetelor TIR (Conventia TIR), întocmită la Geneva la 14 noiembrie
1975, la care România a aderat prin Decretul nr. 420 din 5 decembrie 1979,
publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 98 din 10 decembrie 1979, aprobate
prin Decizia directorului general al Directiei Generale a Vămilor nr.
460/1999, autoritatea vamală a fost implicată în activitatea de autorizare
atât a asociatiilor garante în vederea eliberării carnetelor TIR, cât si a
societătilor comerciale care efectuează transporturi internationale de mărfuri
în calitate de utilizator de carnete TIR, în vederea accesului la regimul TIR,
tinând
cont de numeroasele proiecte si actiuni privind procesul de aderare a României
la Uniunea Europeană, în care Autoritatea Natională a Vămilor este implicată,
vicepresedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
1.
Începând cu data de 4 aprilie 2005, autorizarea la regimul TIR a societătilor
comerciale se va efectua de către directiile regionale vamale prin serviciile
Proceduri vamale si Tarif vamal.
2.
Directiile regionale vamale vor elibera autorizatiile pentru folosirea
carnetelor TIR, respectând instructiunile prezentate în anexa nr. I care face
parte integrantă din prezentul ordin.
3.
Directiile regionale vamale vor gestiona datele de identificare ale
societătilor comerciale autorizate la regimul TIR, respectând instructiunile de
lucru prezentate în anexa nr. II care face parte integrantă din prezentul
ordin.
4.
Autoritatea Natională a Vămilor va transmite prezentul ordin directiilor
regionale vamale si va informa asociatiile garante - Asociatia Română pentru
Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI) si Uniunea Natională a
Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Vicepresedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Gelu
Stefan Diaconu
Bucuresti, 10 martie 2005.
Nr. 344.
ANEXA Nr. I
INSTRUCTIUNI
privind
autorizarea societătilor comerciale de a utiliza carnete TIR
1. Directiile
regionale vamale, prin serviciile Proceduri vamale si Tarif vamal, vor elibera
autorizatii pentru folosirea carnetelor TIR numai societătilor comerciale care
au sediul social în raza de competentă a acestora.
2. Dosarul
societătii comerciale este depus si înregistrat la sediul directiei regionale
vamale de către asociatia garantă a cărei membră este. Acesta trebuie să
cuprindă următoarele documente:
-
cererea asociatiei garante prin care solicită eliberarea autorizatiei de
folosire a carnetelor TIR pentru o societate comercială, membră a acesteia;
- fisa
de “Autorizare pentru folosirea carnetelor TIR”, în 3 exemplare, al cărei model
este prezentat în anexa la prezentele instructiuni;
-
statutul societătii comerciale, în copie;
-
contractul de asociere, în copie;
- alte
acte aditionale (dacă acestea există) însotite de certificatele de înregistrare
de mentiuni de la oficiul registrului comertului, în copie;
-
certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comertului, în copie;
-
licenta de transport si licenta de executie, în copie;
- o
declaratie-angajament (formular tipizat eliberat de asociatia garantă), în
copie;
-
numele persoanelor abilitate să semneze si să ridice carnetele TIR;
-
datele societătii comerciale (bancă, nr. cont etc.).
3.
După înregistrarea dosarului se va verifica dacă:
-
asociatia garantă a înscris pe cele 3 fise de autorizare numărul de
identificare unic atribuit fiecărui transportator, a cărui formă a fost
descrisă în Adresa circulară a directorului general al Directiei Generale a
Vămilor nr. 11.685 din 19 martie 2001;
-
datele de identificare ale societătii comerciale, înscrise în fisele de
autorizare, sunt aceleasi cu datele înscrise în certificatul de înmatriculare,
în statutul si în actele aditionale prezentate;
-
societatea comercială are în obiectul său de activitate si transporturile
rutiere de mărfuri interne si internationale, cod 6024;
-
declaratia-angajament este completată cu datele societătii comerciale si este
semnată si stampilată de către reprezentantul legal al acesteia;
-
licenta de transport si licenta/licentele de executie sunt emise pe numele
societătii comerciale si sunt prezentate în termenul de valabilitate a
acestora;
-
numărul licentei de transport este acelasi cu cel înscris si pe
licenta/licentele de executie;
-
scrisoarea de bonitate este emisă pe numele societătii comerciale de către o
bancă.
4.
După aceste verificări se va consulta tabela “Cărăus” din baza de date a
sistemului informatic vamal, în scopul evitării eliberării autorizatiei pentru
o societate comercială deja autorizată la regimul TIR prin intermediul
celeilalte asociatii garante. Această verificare se efectuează utilizându-se
modulul MODCHQ al sistemului Asycuda, prin selectarea optiunii “Vizualizare”
din submeniul «Functii/Gestiune Baza Date/Mediu operational/Caraus».
Dacă
societatea comercială în cauză nu se regăseste în tabela “Cărăus”, aceasta va
fi autorizată prin semnarea de către directorul directiei regionale vamale a
celor 3 fise de autorizare si prin aplicarea stampilei. Două exemplare vor fi
predate cu adresă de înaintare asociatiei garante, iar un exemplar va rămâne
împreună cu celelalte documente în evidenta directiei regionale vamale. O copie
a autorizatiei va fi transmisă Biroului de tehnologie a informatiei, statistică
vamală si gestiunea datelor din cadrul directiei regionale vamale, în vederea
introducerii datelor în tabela “Cărăus” a sistemului informatic vamal, conform
instructiunilor descrise în anexa nr. II la ordin.
Dacă
societatea comercială se regăseste în tabela “Cărăus” ca fiind autorizată prin
intermediul celeilalte asociatii garante, directia regională vamală va proceda
astfel:
a) va
verifica dacă această societate comercială a săvârsit, în calitate de
transportator, abateri grave de la legislatia vamală sau fiscală în perioada în
care a fost autorizată si a beneficiat de prevederile Conventiei TIR.
Verificarea
abaterilor de la legislatia vamală se va efectua utilizându-se rapoartele din
componenta “Evaluare risc” din cadrul modulului ARGUS, iar verificarea
abaterilor de la legislatia fiscală se va efectua cu sprijinul Biroului
juridic, legislatie vamală, urmărire si încasare a creantelor bugetare din
cadrul directiei regionale vamale;
b) va
solicita în scris asociatiei garante respective informatii privind modul în
care societatea comercială s-a achitat sau nu de toate obligatiile care i-au
revenit în calitatea sa de membru al acesteia.
Directia
regională vamală va elibera autorizatia pentru folosirea carnetelor TIR numai
în situatia în care societatea comercială nu are debite fată de autoritatea
vamală, nu figurează cu abateri grave sau repetate de la legislatia vamală si
si-a îndeplinit toate obligatiile care i-au revenit în calitate de membru al
primei asociatii garante. Dacă una dintre aceste conditii nu este îndeplinită,
autorizatia pentru folosirea carnetelor TIR nu se eliberează, iar dosarul de
autorizare se va returna asociatiei garante care l-a depus.
5. Pentru o societate comercială autorizată la regimul TIR, care îsi schimbă denumirea si/sau sediul social, intervenind astfel modificări în elementele fisei de “Autorizare pentru folosirea carnetelor TIR”, asociatia garantă va depune la sediul directiei regionale vamale o cerere de eliberare a unei noi autorizatii, însotită de 3 exemplare ale fisei de autorizare actualizate, copii ale actelor aditionale si certificatelor de înregistrare de mentiuni de la oficiul registrului comertului, care atestă modificările survenite, precum si de cele două exemplare ale autorizatiei initiale, în vederea anulării.
După
verificarea documentelor anexate, directorul directiei regionale vamale va
proceda la autorizarea societătii si la eliberarea noilor fise de autorizare. Conform
procedurii, două exemplare vor fi predate cu adresă de înaintare asociatiei
garante, un exemplar va rămâne în evidenta directiei regionale vamale, iar o
copie a autorizatiei va fi transmisă Biroului de tehnologie a informatiei,
statistică vamală si gestiunea datelor, în vederea efectuării modificărilor în
tabela “Cărăus” a sistemului informatic vamal, conform instructiunilor descrise
în anexa nr. II la ordin.
ANEXĂ
la instructiuni
AUTORIZARE
pentru
folosirea carnetelor TIR
Tara:
ROMÂNIA
Denumirea
asociatiei garante: (numele asociatiei - codul asociatiei)
Autoritatea
competentă:
.................................................................................................................
Numărul
de identificare a membrului
Denumirea
societătii comerciale
Adresa
societătii comerciale
Punctul
de contact (sediu, filială etc.)
Telefon,
fax si e-mail
Nr. de
înregistrare comercială
Data
autorizării/reautorizării*)
Data
retragerii autorizatiei*)
Data
retragerii anterioare*)
Stampila
si semnătura asociatiei garante
Stampila
si semnătura autoritătii competente
*) Dacă este cazul.
ANEXA Nr. II
INSTRUCTIUNI
DE LUCRU
privind
gestionarea datelor de referintă ale societătilor comerciale autorizate la
regimul TIR
Gestionarea datelor de
identificare ale societătilor comerciale autorizate să efectueze transporturi
internationale de mărfuri în regim TIR se face de către persoana desemnată din
cadrul Biroului de tehnologie a informatiei, statistică vamală si gestiunea
datelor, parcurgând următoarele etape:
1.
modificarea profilului utilizator cu ajutorul modulului MODSYSCF al sistemului
Asycuda, care să permită actualizarea datelor din tabela “Cărăus”. Operatiunea
se va executa o singură dată la începutul perioadei de implementare;
2.
actualizarea datelor cuprinse în autorizatii pe serverul de comunicatii al
Autoritătii Nationale a Vămilor, astfel:
a)
introducerea datelor de identificare ale societătilor de transport autorizate
pentru prima dată la regimul TIR, în modulul MODCHQ al sistemului Asycuda, prin
selectarea optiunii “Creare” din submeniul «Functii/Gestiune Baza Date/Mediu
operational/Caraus»:
- cod
transportator, alcătuit din 8 (opt) caractere alfanumerice, de forma: 050 - cod
Asociatie Garanta UNTRR, 052 - cod Asociatie Garanta ARTRI, urmat de 5 (cinci)
caractere numerice, completate cu zerouri în fată, după caz; de exemplu:
05209999, unde codul 052 reprezintă codul de identificare al ARTRI, iar 9999
reprezintă numărul unic de identificare atribuit de asociatia garantă;
-
denumirea societătii comerciale;
-
adresa: judetul, localitatea, str., nr., satul, după caz;
-
telefon;
- fax;
-
telex;
b)
modificarea datelor de identificare ale societătilor de transport autorizate la
regimul TIR, în modulul MODCHQ al sistemului Asycuda, prin selectarea optiunii
“Modificare” din submeniul «Functii/Gestiune Baza Date/Mediu
operational/Caraus». Orice câmp poate fi modificat, după caz, cu exceptia
numărului unic de identificare al transportatorului;
c)
anularea numărului unic de identificare al transportatorului, în modulul MODCHQ
al sistemului Asycuda, prin selectarea optiunii “Modificare” din submeniul
«Functii/Gestiune Baza Date/Mediu operational/Caraus» si înscrierea mentiunii
ANULAT în fata denumirii societătii comerciale.
Datele
actualizate, conform celor descrise la pct. 2, vor fi transmise în teritoriu
(directii regionale vamale si birouri vamale) zilnic, la orele 10,00 si 13,00,
de către persoana desemnată din cadrul Directiei de tehnologie a informatiei,
statistică vamală si gestiunea datelor.
În
Legea nr.
6/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
68/2004 privind unele măsuri în domeniul învătământului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 3 martie 2005, se face
următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei “Monitorul Oficial”, Partea
I):
- la articolul unic, cu referire la art. 1 alin. (3), în loc de: “... prin împărtire cu 1,15% ...” se va citi: “... prin împărtire cu 1,15 ...” .