MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173
(XVII) - Nr. 363 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 28
aprilie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
CAMEREI DEPUTATILOR
14.
- Hotărâre privind modificarea Hotărârii Camerei Deputatilor nr. 42/2004
pentru aprobarea componentei nominale a comisiilor permanente ale Camerei
Deputatilor
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 85 din 10 februarie 2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 1201, art. 1303 si art. 1714 din Codul civil, art. 67
alin. 1, art. 137 alin. 2, art. 180-184, art. 322 pct. 4, art. 376, art. 4042 din Codul de procedură
civilă, art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar,
art. 66 din Legea notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995 si
art. 215 din Codul penal
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
181.
- Ordin al ministrului economiei si comertului privind instituirea
procedurii de administrare specială si de supraveghere financiară la Societatea
Comercială “PETROTRANS” - S.A.
183.
- Ordin al ministrului economiei si comertului privind instituirea
procedurii de administrare specială si de supraveghere financiară la Societatea
Comercială “Carfil” - S.A., filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
184.
- Ordin al ministrului economiei si comertului privind instituirea
procedurii de administrare specială si de supraveghere financiară la Societatea
Comercială “Pirochim Victoria” - S.A., filială a Companiei Nationale “Romarm” -
S.A.
3.329/81.
- Ordin al ministrului educatiei si cercetării si al ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei pentru modificarea si completarea Procedurii
de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte căi
decât cele formale
Modificarea
Listei cuprinzând agentii economici avizati să distribuie aparate de marcat
electronice fiscale (societăti comerciale), publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 158 din 17 aprilie 2000
Modificarea
Listei cuprinzând agentii economici (societăti comerciale) avizati să
distribuie aparate de marcat electronice fiscale, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 357 din 26 mai 2003
HOTĂRÂRI
ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR
privind modificarea Hotărârii Camerei Deputatilor
nr. 42/2004 pentru aprobarea componentei nominale a comisiilor permanente ale
Camerei Deputatilor
În temeiul art. 41 si
al art. 59 din Regulamentul
Camerei Deputatilor, republicat, cu modificările si completările
ulterioare,
Camera
Deputatilor adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Camerei Deputatilor nr.
42/2004 pentru aprobarea componentei nominale a comisiilor permanente ale
Camerei Deputatilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.258 din 27 decembrie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
“ Se aprobă
retragerea calitătii de membru al Comisiei pentru cercetarea abuzurilor,
coruptiei si pentru petitii a domnului deputat Liviu Codârlă - Grupul
parlamentar al Partidului Popular România Mare.”
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 25 aprilie 2005,
cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
DANIELA
POPA
Bucuresti, 25 aprilie 2005.
Nr. 14.
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 10
februarie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 1201, art. 1303 si art. 1714 din Codul civil, art. 67 alin.
1, art. 137 alin. 2, art. 180-184, art. 322 pct. 4, art. 376, art. 4042 din Codul de procedură civilă,
art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar, art. 66
din Legea notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995 si art. 215
din Codul penal
Ioan Vida -
presedinte
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Dana Titian - procuror
Cristina Cătălina
Turcu - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1201, art.
1303 si art. 1714 din Codul
civil, art. 67 alin. 1, art. 137 alin. 2, art. 180-184, art. 322 pct. 4,
art. 376, art. 4042 din
Codul de procedură civilă,
art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar, art. 66
din Legea notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995 si
art. 215 din Codul penal,
exceptie ridicată de Societatea Comercială “Elemar Star” - S.R.L. din Călărasi,
Marian Lazăr si Lenuta Lazăr în Dosarul nr. 848/COM/2004 al Tribunalului
Ialomita - Sectia civilă.
La apelul nominal
lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Presedintele
constată cauza în stare de judecată si acordă cuvântul pe fond.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 137 alin. 2, art. 322 pct. 4 si art.
376 din Codul de procedură
civilă, ca neîntemeiată, considerând că se impune păstrarea jurisprudentei
anterioare în materie a Curtii Constitutionale. Apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate a celorlalte dispozitii legale criticate este
inadmisibilă, întrucât acestea nu au legătură cu solutionarea cauzei.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 15 octombrie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 848/COM/2004, Tribunalul
Ialomita – Sectia civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 1201 din Codul
civil, art. 180-184 din Codul de procedură civilă, coroborate cu art. 1714
din Codul civil, art. 322
pct. 4 din Codul de procedură
civilă, art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995, modificată prin Legea nr.
123/1997, art. 66 din Legea nr. 36/1995
coroborat cu art. 376 din Codul
de procedură civilă, art. 4042 alin. 3 din Codul de procedură civilă coroborat
cu art. 4042 alin. 1 si 2 din Codul de procedură civilă, art. 1303 din Codul civil, art. 67 alin. 1 din
Codul de procedură civilă
coroborat cu art. 137 alin. 2 din Codul de procedură civilă, raportat la art.
215 din Codul penal, exceptie ridicată de Societatea Comercială
“Elemar Star” - S.R.L. din Călărasi, Marian Lazăr si Lenuta Lazăr într-o cauză
având ca obiect revizuirea unei sentinte comerciale.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia arată că textele de lege
criticate încalcă dispozitiile art. 16 alin. (1) si (2), art. 21, art. 24 alin.
(1), art. 78 si art. 123 [devenit art. 124] din Constitutie, sustinând, în
esentă, următoarele: dispozitiile art. 1201 din Codul civil încalcă
prevederile art. 16 alin. (1).
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia arată că textele de lege criticate încalcă dispozitiile
art. 16 alin. (1) si (2), art. 21, art. 24 alin. (1), art. 78 si art. 123
[devenit art. 124] din Constitutie, sustinând în esentă următoarele:
dispozitiile art. 1201 din Codul
civil încalcă prevederile art. 16 alin. (1) si (2), art. 21 alin. (1), art.
24 alin. (1) si art. 123 alin. (1) [devenit art. 124] din Constitutie, întrucât
“permit invocarea autoritătii de lucru judecat a unei hotărâri pronuntate
într-un dosar anterior al cărui obiect [...] este diferit de obiectul dosarului
în curs de solutionare”, ceea ce creează un prejudiciu autorilor exceptiei;
dispozitiile art. 180-184 din Codul
de procedură civilă, coroborate cu dispozitiile art. 1714 din Codul civil, încalcă
prevederile art. 16 alin. (1) si (2) si art. 123 alin. (1) [devenit art. 124 alin.
(1)] din Constitutie, deoarece “nu se aplică faptelor comise de creditor, ci
numai faptelor debitorului”, generând un tratament juridic inegal între
acestia; dispozitiile art. 322 pct. 4 din Codul de procedură civilă
contravin prevederilor art. 21 si art. 123 [devenit art. 124] din Constitutie,
întrucât permit justitiabilului “accesul la instanta penală ori civilă numai pe
baza subiectivismului procurorului si numai în termenul în care acesta crede de
cuviintă”; dispozitiile art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995, astfel cum
a fost modificată prin Legea nr.
123/1997, contravin prevederilor art. 16 alin. (2), art. 78 si art. 123
alin. (1) [devenit art. 124 alin. (1)] din Constitutie, asa cum reiese din
hotărârile judecătoresti pronuntate în prezenta cauză; dispozitiile art. 66 din
Legea nr.
36/1995 si art. 376 din Codul
de procedură civilă sunt contrare prevederilor art. 123 alin. (1) [devenit
art. 124 alin. (1)] din Constitutie, întrucât omit în cuprinsul lor precizarea
că ar putea fi învestit cu formulă executorie si un înscris neautentic, asa cum
este contractul de asigurare facultativă de garantie; dispozitiile art. 4042 alin. 3, coroborat cu
art. 4042 alin.
1 si 2 din Codul de procedură
civilă, încalcă prevederile art. 21 alin. (3) si art. 123 alin. (1)
[devenit art. 124 alin. (1)] din Constitutie, întrucât constituie temeiul în
baza căruia au fost pronuntate solutiile instantelor judecătoresti prin care
autorii exceptiei “au fost împiedicati să beneficieze de întoarcerea executării
silite”; dispozitiile art. 1303 din Codul de procedură civilă
încalcă prevederile art. 16 alin. (1) si (2), art. 21 si art. 123 alin. (1)
[devenit art. 124 alin. (1)] din Constitutie, deoarece prin aplicarea lor “este
posibil ca instantele civile să atribuie legalitate unui act care are o valoare
stabilită prin înselăciune”; dispozitiile art. 67 alin. (1) din Codul de procedură civilă,
coroborate cu dispozitiile art. 137 alin. 2 din Codul de procedură civilă,
raportate la prevederile art. 215 din Codul penal, încalcă principiile
constitutionale înscrise în art. 16 alin. (1) si (2), art. 21 alin. (1) si (2)
si art. 24 alin. (1), întrucât în temeiul lor instanta a dispus retragerea
dreptului de administrare pe care îl aveau doi dintre autorii exceptiei.
Tribunalul
Ialomita - Sectia civilă apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât autorii
acesteia nu indică motivele pentru care textele de lege criticate contravin
dispozitiilor constitutionale invocate, ci critică de fapt aplicarea gresită a
textelor de lege atacate de către instantele în fata cărora au fost exercitate
căile legale de atac.
Potrivit
dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este inadmisibilă, deoarece nu sunt indicate motivele
pentru care textele de lege criticate contravin dispozitiilor constitutionale
invocate de autorii exceptiei.
Modul de aplicare
a dispozitiilor legale criticate în cazuri concrete excede controlului de
constitutionalitate, făcând obiectul controlului instantelor judecătoresti,
exercitat în căile legale de atac.
Avocatul
Poporului apreciază că
exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât textele de lege
criticate nu încalcă dispozitiile constitutionale invocate de autori. Normele
criticate ce apartin dreptului procesual civil sunt adoptate cu respectarea
dispozitiilor art. 126 alin. (2) din Constitutie, potrivit cărora “Competenta
instantelor judecătoresti si procedura de judecată sunt prevăzute numai prin
lege”.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din
Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din
Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 1201, art. 1303 si
art. 1714 din Codul civil,
art. 67 alin. 1, art. 137 alin. 2, art. 180-184, art. 322 pct. 4, art. 376 si
art. 4042 din
Codul de procedură civilă,
art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 30 august 1995,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 106/1995, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 270 din 21 noiembrie 1995, cu modificările aduse
prin art. I pct. 1 din Legea nr.
123/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din
11 iulie 1997, art. 66 din Legea notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 92 din 16 mai 1995,
si art. 215 din Codul penal.
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile art. 16 alin. (1) privind egalitatea cetătenilor în fata legii si a autoritătilor publice si alin. (2) privind suprematia legii, art. 21 privind accesul liber la justitie, art. 24 alin. (1) privind dreptul la apărare si art. 123 privind înfăptuirea justitiei [devenit art. 124] din Constitutie.
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea constată că autorii, după invocarea acesteia,
cu mentionarea textelor legale considerate neconstitutionale, fac abstractie de
competenta Curtii si procedează la o analiză critică exhaustivă a întregului
proces, cu înfătisarea pe larg a ceea ce se pretinde a constitui erori de
judecată săvârsite de instante în diferitele faze procesuale, considerând că
sorgintea acestor erori nu se află în aplicarea gresită a legii, ci în
caracterul neconstitutional al textelor de lege aplicabile.
Or,
neconstitutionalitatea reprezintă o stare organică a unei norme juridice legale
si nu poate fi dedusă dintr-o interpretare discutabilă, realizată în procesul
de aplicare a sa la o situatie concretă, care constituie obiectul competentei
exclusive a instantelor de judecată, asa încât, în temeiul art. 2 alin. (3) din
Legea nr.
47/1992, potrivit căruia “Curtea Constitutională se pronuntă numai
asupra constitutionalitătii actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a
putea modifica sau completa prevederile supuse controlului”, exceptia
urmează să fie respinsă ca inadmisibilă.
Pentru
considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin.
(4) din Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29
din Legea nr.
47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
Respinge, ca
inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1201, art.
1303 si art. 1714 din Codul
civil, art. 67 alin. 1, art. 137 alin. 2, art. 180-184, art. 322 pct. 4,
art. 376, art. 4042 din
Codul de procedură civilă, art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind
timbrul judiciar, art. 66 din Legea notarilor publici si a activitătii
notariale nr.
36/1995 si art. 215 din Codul
penal, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Elemar Star” - S.R.L.
din Călărasi, Marian Lazăr si Lenuta Lazăr în Dosarul nr. 848/COM/2004 al
Tribunalului Ialomita - Sectia civilă. Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 10 februarie 2005.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Cristina
Cătălina Turcu
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
privind instituirea procedurii de administrare specială si de supraveghere financiară la Societatea Comercială “PETROTRANS” - S.A.
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare,
în temeiul
prevederilor art. 180 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale,
cu modificările si completările ulterioare, si ale Legii nr.
137/2002 privind unele măsuri
pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
577/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
434/2002, cu modificările si completările ulterioare,
în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
184/2005 privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizării si
atragere de investitii pentru agentii economici din portofoliul Ministerului
Economiei si Comertului pentru anul 2005, precum si a unor măsuri pentru
aplicarea acesteia si conform Listei nr. 5 privind societătile comerciale
oferite la privatizare de Ministerul Economiei si Comertului prin Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie, publicată în data de 24
mai 2004 în cotidienele: România liberă, Ziarul Financiar si Bursa,
în temeiul
prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “PETROTRANS” - S.A.,
ministrul
economiei si comertului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială si de supraveghere financiară în
perioada de privatizare la Societatea Comercială “PETROTRANS” - S.A., denumită
în continuare societate comercială, cu sediul în localitatea Ploiesti,
str. Basarabi nr. 7, înmatriculată la oficiul registrului comertului sub nr.
J29/291/2002, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale si a supravegherii financiare în perioada de
privatizare, administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul
special acordat prin ordin de către ministrul economiei si comertului.
(2) Continutul
mandatului special prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a
se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere a societătii comerciale, cu
accent pe:
- convocarea
adunării generale a actionarilor ori de câte ori este necesar;
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate.
b) întocmirea unui
grafic împreună cu societatea
comercială, pentru
îndeplinirea de către aceasta a obligatiei de a efectua toate plătile către
creditorii bugetari, furnizorii de utilităti, alti furnizori, creditorii
financiari si alti creditori, inclusiv pentru institutiile publice implicate,
în scopul reducerii gradului de îndatorare;
c) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea
ridicării tuturor sarcinilor care grevează asupra activelor societătii
comerciale care urmează a fi vândute, externalizate sau transferate, în scopul
cresterii atractivitătii la privatizare;
d) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea
suspendării de către acestia, până la transferul dreptului de proprietate
asupra actiunilor, a aplicării oricărei măsuri de executare silită începută
asupra societătii comerciale, si pentru a nu face nici un demers pentru
instituirea unor noi astfel de măsuri; aceleasi dispozitii sunt aplicabile si
institutiei publice implicate, dacă are calitatea de creditor;
e) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare, conform prevederilor legale specifice în vigoare,
aplicabile societătilor comerciale în perioada de privatizare;
f) solicitarea
furnizorilor de servicii si utilităti să întocmească graficele de reesalonare a
datoriilor restante, să le respecte, precum si societătii comerciale să
efectueze plătile facturilor curente;
g) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. -
Procedura de administrare specială si de supraveghere financiară în perioada de
privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra
actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită
prin ordin al ministrului economiei si comertului.
Art. 4. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
economiei si comertului,
Codrut
Ioan Seres
Bucuresti, 13 aprilie 2005.
Nr. 181.
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară la Societatea Comercială “Carfil” -
S.A., filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare,
în temeiul
prevederilor art. 180 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale,
cu modificările si completările ulterioare, si ale Legii nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr.
577/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
434/2002, cu modificările si completările ulterioare,
în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
881/2004 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a unor societăti
comerciale aflate în portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, pentru
anul 2004, cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
485/2004 pentru aprobarea strategiei de restructurare si privatizare a
Companiei Nationale “Romarm” - S.A. si a filialelor sale si conform Listei nr.
6 privind societătile comerciale filiale ale Companiei Nationale “Romarm” -
S.A. oferite la privatizare de Compania Natională “Romarm” - S.A. sub
coordonarea Ministerului Economiei si Comertului prin Oficiul Participatiilor
Statului si Privatizării în Industrie, publicată în data de 21 iunie 2004 în
cotidienele: Adevărul, Ziarul Financiar si Bursa,
în temeiul
prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “Carfil” - S.A., filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.,
ministrul
economiei si comertului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială si de supraveghere financiară în
perioada de privatizare la Societatea Comercială “Carfil” - S.A., filială a
Companiei Natioanle “Romarm” - S.A., denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în localitatea Brasov, Str. Zizinului nr. 119, înmatriculată
la oficiul registrului comertului sub nr. J08/596/18 mai 2001, începând cu data
publicării prezentul ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale si a supravegherii financiare în perioada de
privatizare, administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul
special acordat prin ordin de către ministrul economiei si comertului.
(2) Continutul
mandatului special prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a
se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere a societătii comerciale, cu
accent pe:
- convocarea
adunării generale a actionarilor ori de câte ori este necesar;
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) întocmirea unui
grafic împreună cu societatea comercială, pentru îndeplinirea de către aceasta
a obligatiei de a efectua toate plătile către creditorii bugetari, furnizorii
de utilităti, alti furnizori, creditorii financiari si alti creditori, inclusiv
pentru institutiile publice implicate, în scopul reducerii gradului de
îndatorare;
c) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea
ridicării tuturor sarcinilor care grevează asupra activelor societătii
comerciale care urmează a fi vândute, externalizate sau transferate, în scopul
cresterii atractivitătii la privatizare;
d) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea
suspendării de către acestia, până la transferul dreptului de proprietate
asupra actiunilor, a aplicării oricărei măsuri de executare silită începută
asupra societătii comerciale, si de a nu începe nici un demers pentru
instituirea unor noi astfel de măsuri; aceleasi dispozitii sunt aplicabile si
institutiei publice implicate, dacă are calitatea de creditor;
e) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare conform prevederilor legale specifice în vigoare, aplicabile
societătilor comerciale în perioada de privatizare;
f) solicitarea
furnizorilor de servicii si utilităti pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
g) respectarea disciplinei
economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. -
Procedura de administrare specială si de supraveghere financiară în perioada de
privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra
actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită
prin ordin al ministrului economiei si comertului.
Art. 4. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
economiei si comertului,
Codrut
Ioan Seres
Bucuresti, 14 aprilie 2005.
Nr. 183.
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
privind instituirea procedurii de administrare specială si de supraveghere financiară la Societatea Comercială “Pirochim Victoria” - S.A., filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare,
în temeiul
prevederilor art. 180 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale,
cu modificările si completările ulterioare, si ale Legii nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr.
577/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
434/2002, cu modificările si completările ulterioare,
în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
881/2004 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a unor societăti
comerciale aflate în portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, pentru
anul 2004, cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
485/2004 pentru aprobarea strategiei de restructurare si privatizare a Companiei
Nationale “Romarm” - S.A. si a filialelor sale si conform Listei nr. 6 privind
societătile comerciale oferite la privatizare de Ministerul Economiei si
Comertului prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie,
publicată în data de 21 iunie 2004 în cotidienele: Adevărul, Ziarul Financiar
si Bursa,
în temeiul
prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
în vederea stabilirii
modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate
pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Pirochim
Victoria” - S.A., filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.,
ministrul
economiei si comertului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială si de supraveghere financiară în
perioada de privatizare la Societatea Comercială “Pirochim Victoria” - S.A.,
filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A., denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în localitatea Victoria, Aleea Uzinei nr. 8 bis,
judetul Brasov, înmatriculată la oficiul registrului comertului sub nr.
J08/183/2002, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale si a supravegherii financiare în perioada de
privatizare, administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul
special acordat prin ordin de către ministrul economiei si comertului.
(2) Continutul
mandatului special prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a
se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere a societătii comerciale, cu
accent pe:
- convocarea
adunării generale a actionarilor ori de câte ori este necesar;
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) întocmirea unui
grafic împreună cu societatea comercială, pentru îndeplinirea de către aceasta
a obligatiei de a efectua toate plătile către creditorii bugetari, furnizorii
de utilităti, alti furnizori, creditorii financiari si alti creditori, inclusiv
pentru institutiile publice implicate, în scopul reducerii gradului de
îndatorare;
c) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea
ridicării tuturor sarcinilor care grevează asupra activelor societătii
comerciale care urmează a fi vândute, externalizate sau transferate, în scopul
cresterii atractivitătii la privatizare;
d) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea
suspendării de către acestia, până la transferul dreptului de proprietate
asupra actiunilor, a aplicării oricărei măsuri de executare silită începută
asupra societătii comerciale, si de a nu începe nici un demers pentru
instituirea unor noi astfel de măsuri; aceleasi dispozitii sunt aplicabile si
institutiei publice implicate, dacă are calitatea de creditor;
e) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare, conform prevederilor legale specifice în vigoare,
aplicabile societătilor comerciale în perioada de privatizare;
f) solicitarea
furnizorilor de servicii si utilităti pentru întocmirea graficelor de reesalonare
a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
g) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. -
Procedura de administrare specială si de supraveghere financiară în perioada de
privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra
actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită
prin ordin al ministrului economiei si comertului.
Art. 4. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
economiei si comertului,
Bucuresti, 14 aprilie 2005.
Nr. 184.
MINISTERUL
EDUCATIEI SI CERCETĂRII Nr. 3.329
din 23 februarie 2005 |
MINISTERUL
MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI Nr. 81 din
21 februarie 2005 |
pentru modificarea si completarea Procedurii de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte căi decât cele formale
Având în vedere
prevederile art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
410/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării si ale art. 17 din Hotărârea Guvernului nr.
737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei, cu modificările si completările ulterioare,
luând în
considerare prevederile art. 32 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr.
129/2000 privind formarea profesională a adultilor, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 37 alin. (1) si (2)
din Hotărârea Guvernului nr.
522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonantei Guvernului nr.
129/2000 privind formarea profesională a adultilor, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
educatiei si cercetării si ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei emit următorul ordin:
Art. I. - Procedura de evaluare si certificare a
competentelor profesionale obtinute pe alte căi decât cele formale, aprobată
prin Ordinul ministrului educatiei si cercetării si al ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei nr.
4.543/468/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
903 din 5 octombrie 2004, se modifică si se completează după cum urmează:
1. După
alineatul (2) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu
următorul cuprins:
“(3) Evaluarea
evaluatorilor de competente profesionale, în vederea certificării, se face de
către verificatori interni, conform prevederilor art. 32 alin. (2) si (3) din
Ordonanta Guvernului nr.
129/2000, republicată, cu modificările si completările ulterioare.”
2. Articolul 12
va avea următorul cuprins:
“Art. 12. - În
vederea obtinerii raportului de evaluare se parcurg următoarele etape:
a) solicitarea
verificării îndeplinirii criteriilor de evaluare Consiliului National de
Formare Profesională a Adultilor;
b) verificarea
autenticitătii informatiilor cuprinse în dosarul de autoevaluare întocmit de
centru, de către un verificator extern nominalizat de Consiliul National de
Formare Profesională a Adultilor, conform prevederilor art. 32 alin. (2) si (3)
din Ordonanta Guvernului nr.
129/2000, republicată, cu modificările si completările ulterioare, în
termen de 45 de zile de la solicitarea verificării;
c) întocmirea de
către verificatorul extern a raportului de evaluare care cuprinde:
- matricea de
stabilire a nivelului de performantă;
- motivarea
stabilirii nivelului de performantă respectiv.”
3. Alineatele
(2) si (3) ale articolului 13 vor avea următorul cuprins:
“(2) Consiliul
National de Formare Profesională a Adultilor nominalizează un alt verificator
extern, care întocmeste un alt raport de evaluare, în termen de 30 de zile de
la depunerea contestatiei.
(3) Rezultatul evaluării efectuate de cel de-al doilea verificator extern rămâne definitiv.”
4. Alineatul
(1) al articolului 15 va avea următorul cuprins:
“Art. 15. - (1)
După analizarea dosarului de autorizare, Secretariatul tehnic, prin Directia
pentru standarde ocupationale si atestare, propune plenului Consiliului
National de Formare Profesională a Adultilor autorizarea centrului pentru o
perioadă corespunzătoare nivelului de performantă stabilit în raportul de
evaluare.”
5. Articolul 33
va avea următorul cuprins:
“Art. 33. - (1)
Persoanele declarate competente în urma procesului de evaluare primesc un
certificat de competente profesionale, pentru unitătile de competentă în care
au fost declarate competente.
(2) Persoanele
declarate competente pentru toate unitătile de competentă specifice unei
ocupatii sau calificări primesc un certificat de competente profesionale care
cumulează toate competentele profesionale specifice acelei ocupatii sau
calificări în conformitate cu standardul ocupational, respectiv standardul de
pregătire profesională.
(3) Certificatele
mentionate la alin. (2) au aceeasi valoare ca si certificatele de absolvire,
respectiv de calificare cu recunoastere natională, eliberate în sistemul formal
de formare profesională.”
6. Alineatele
(1) si (2) ale articolului 37 vor avea următorul cuprins:
“Art. 37. - (1)
Documentele prevăzute la art. 36 se completează conform instructiunilor în
vigoare, se numerotează, se parafează si se certifică pentru continut si număr
de pagini de către conducerea centrului.
(2) Documentele
prevăzute la alin. (1) se gestionează de către o persoană desemnată de
conducerea centrului si se păstrează în dulapuri metalice care prezintă
sigurantă.”
7. Alineatul
(2) al articolului 45 va avea următorul cuprins:
“(2) Taxa de
autorizare se achită diferentiat, în functie de nivelul de performantă al
centrului, astfel:
- un salariu de
bază minim brut pe tară, garantat în plată, pentru nivelul 1;
- două salarii de
bază minime brute pe tară, garantate în plată, pentru nivelul 2;
- trei salarii de
bază minime brute pe tară, garantate în plată, pentru nivelul 3.”
8. Alineatul
(3) al articolului 46 se abrogă.
9. După
articolul 46 se introduce un nou articol, articolul 461, cu următorul cuprins:
“Art. 461. - Costul formularelor de certificate de competente profesionale se
virează în contul Consiliului National de Formare Profesională a Adultilor si
se constituie venituri la bugetul de stat.”
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul
educatiei si cercetării, Mircea
Miclea |
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei, Gheorghe
Barbu |
Lista
cuprinzând agentii economici avizati să distribuie aparate de marcat
electronice fiscale (societăti comerciale), publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 158 din 17 aprilie 2000, se modifică după cum urmează:
- la pozitia 7,
după sintagma “... tip SAMSUNG,” se va introduce sintagma “denumire
comercială: SAM 4S ...”.
Lista
cuprinzând agentii economici (societăti comerciale), avizati să distribuie
aparate de marcat electronice fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 357 din 26 mai 2003, se modifică după cum urmează:
- la pozitia 3, “... model Class 7454 - 3200, configuratie: PC: NCR 7454 - 3200, ...” se va înlocui cu “... model Class, configuratie: PC: NCR, ...”.