MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 729 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 11 august 2005
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 349 din 28 iunie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 101 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 221/2000 privind pensiile si alte
drepturi de asigurări sociale ale avocatilor
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
398. Decizie pentru aprobarea
statului de functii si a criteriilor de selectie pentru angajarea personalului
Agentiei de Compensare pentru Achizitii de Tehnică Specială
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
764. Ordin al ministrului
sănătătii pentru aprobarea procedurii de înregistrare la Ministerul Sănătătii a
laboratoarelor care efectuează monitorizarea calitătii apei potabile în cadrul
controlului oficial al apei potabile
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 28 iunie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 101 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 221/2000 privind pensiile si alte drepturi de asigurări sociale
ale avocatilor
Ioan Vida presedinte
Nicolae Cochinescu judecător
Aspazia Cojocaru judecător
Constantin Doldur judecător
Acsinte Gaspar judecător
Kozsokár Gábor judecător
Petre Ninosu judecător
Ion Predescu judecător
Serban Viorel Stănoiu judecător
Ion Tiucă procuror
Cristina Toma magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 101 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
221/2000 privind pensiile si alte drepturi de asigurări sociale ale
avocatilor, exceptie ridicată de Ion Paltin în Dosarul nr. 9.804/AS/2004 al Tribunalului
Bucuresti Sectia a VIII-a conflicte de muncă, asigurări sociale, contencios
administrativ si fiscal.
La apelul nominal răspunde autorul exceptiei. Lipseste
Casa de Asigurări a Avocatilor, fată de care procedura de citare este legal
îndeplinită.
Având cuvântul, autorul exceptiei sustine exceptia,
astfel cum aceasta a fost ridicată în fata instantei de judecată.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind inadmisibilă, arătând
că exceptia ridicată nu vizează aspecte de neconstitutionalitate, ci se referă
la aplicarea legii de către Casa de Asigurări a Avocatilor.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 30 martie 2005, pronuntată în
Dosarul nr. 9.804/AS/2004, Tribunalul Bucuresti Sectia a VIII-a conflicte
de muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 101 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
221/2000, exceptie ridicată de Ion Paltin într-o cauză ce are ca
obiect o contestatie la decizia de recalculare a pensiei.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că dispozitiile art. 101 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
221/2000 sunt neconstitutionale, întrucât au dat nastere la interpretări
discriminatorii, ceea ce a determinat refuzul Casei de Asigurări a Avocatilor
de a-i recalcula din oficiu atât pensia ce i se cuvine din sistemul de
asigurări al avocatilor, cât si cea cuvenită din sistemul public de pensii,
ambele fiind existente la data intrării în vigoare a legii de aprobare a
ordonantei.
Tribunalul Bucuresti Sectia a VIII-a conflicte de
muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal apreciază
că exceptia ridicată este neîntemeiată, având în vedere că textul de lege
criticat nu încalcă prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie. Acest text
de lege nu face distinctie între pensii în functie de plătitorul acestora, ci
are în vedere toate pensiile avocatilor aflate în plată la 25 iulie 2001.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicată.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată. Arată în acest sens că
semnatarul exceptiei de neconstitutionalitate critică modul de interpretare si
aplicare a textului de lege în cazuri concrete. Apreciază că dispozitiile de
lege criticate nu fac nici o distinctie între pensii în functie de plătitorul
acestora si nu creează nici o diferentă de tratament juridic între categorii
distincte de pensionari, fiind aplicabile tuturor persoanelor care, la data
intrării în vigoare a legii, se aflau în ipoteza vizată de text, neavând
relevantă în această situatie care era modalitatea de plată a pensiei.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile legale
criticate sunt constitutionale, deoarece nu instituie privilegii sau
discriminări, fiind aplicabile tuturor subiectelor de drept care se încadrează
în ipoteza normei juridice. Arată că instanta de drept constitutional nu se
poate pronunta asupra modului de interpretare a legii, ci numai asupra
întelesului său contrar Constitutiei, interpretarea legii fiind atributul
suveran al instantei de judecată în opera de înfăptuire a justitiei.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului si
dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum
si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost
sesizată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 101 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
221/2000 privind pensiile si alte drepturi de asigurări sociale ale
avocatilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 610 din
28 noiembrie 2000, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
452/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din
25 iulie 2001, dispozitii potrivit cărora Pensiile existente la data
intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgentă se vor
recalcula în termen de 6 luni.
În opinia autorului exceptiei dispozitiile legale
criticate încalcă prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, conform cărora
Cetătenii sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără
privilegii si fără discriminări.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
Constitutională constată următoarele: Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
221/2000 si Legea nr.
452/2001 de aprobare a acestei ordonante au ca obiect de reglementare
exclusiv drepturile de pensie si alte drepturi de asigurări sociale ale
avocatilor, acordate în cadrul sistemului de asigurări sociale ale avocatilor.
Art. 131 alin.
(1) din ordonantă prevede recunoasterea reciprocă între sistemul de pensii al
avocatilor si sistemul public de pensii a stagiilor de cotizare, respectiv a
vechimii în muncă, în vederea deschiderii dreptului la pensia pentru limită de
vârstă, de retragere definitivă din profesie, de invaliditate si de urmas, iar
alin. (2) al aceluiasi articol precizează că pensia în sistemul de pensii al
avocatilor se stabileste numai pentru stagiul de cotizare realizat în acest
sistem.
Art. 14 alin. (4) din ordonantă prevede stingerea
decontărilor reciproce dintre Casa de Asigurări a Avocatilor si celelalte
sisteme de pensii în anul bugetar 2001.
Alin. (3) al aceluiasi articol dispune ca
reglementările tranzitorii privind recalcularea pensiilor aflate în plată,
potrivit art. 101, precum si cele privind pensiile de
retragere anticipată din profesie să fie prevăzute în Statutul Casei de
Asigurări a Avocatilor.
Nemultumirile autorului exceptiei se referă la modul
de interpretare si aplicare de către Casa de Asigurări a Avocatilor a
dispozitiilor art. 101 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
221/2000, solicitând Curtii Constitutionale o altă interpretare ori
completarea cu precizări suplimentare a acestor dispozitii legale, ceea ce
excede atributiilor Curtii, potrivit dispozitiilor art. 2 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, care prevăd: Curtea Constitutională se pronuntă numai asupra constitutionalitătii
actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa
prevederile supuse controlului.
În raport cu aceste prevederi legale, exceptia
ridicată apare ca fiind inadmisibilă, fapt ce trebuia să fie constatat de instanta
judecătorească, care, potrivit dispozitiilor art. 29 alin. (6) din Legea nr.
47/1992, avea obligatia să respingă exceptia printr-o încheiere motivată, fără
a mai sesiza Curtea Constitutională.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.
146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 13, al
art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilă, exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 101 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
221/2000 privind pensiile si alte drepturi de asigurări sociale ale
avocatilor, exceptie ridicată de Ion Paltin în Dosarul nr. 9.804/AS/2004 al
Tribunalului Bucuresti Sectia a VIII-a conflicte de muncă, asigurări sociale,
contencios administrativ si fiscal.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 28 iunie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Cristina Toma
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
pentru
aprobarea statului de functii si a criteriilor de selectie pentru angajarea personalului
Agentiei de Compensare pentru Achizitii de Tehnică Specială
În temeiul art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Primul-ministru emite prezenta decizie.
Articol unic. Se aprobă statul de functii al
Agentiei de Compensare pentru Achizitii de Tehnică Specială, conform anexei
care face parte integrantă din prezenta decizie. Criteriile de selectie a
personalului aplicabile în cazul angajărilor la Agentia de Compensare pentru
Achizitii de Tehnică Specială sunt cele prevăzute în anexa nr. 12 la Hotărârea
Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitătile
bugetare, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Bucuresti,
1 august 2005.
Nr.
398.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
pentru aprobarea procedurii de
înregistrare la Ministerul Sănătătii a laboratoarelor care efectuează monitorizarea
calitătii apei potabile în cadrul controlului oficial al apei potabile
Văzând Referatul de aprobare al Directiei de sănătate
publică nr. 8.845 din 15 iulie 2005,
în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (11), (12), (5),
(51) si (6) din Legea nr.
458/2002 privind calitatea apei potabile, astfel cum a fost modificată prin
Legea nr.
311/2004, precum si ale art. 9 alin. (1), art. 15 alin. (1)(9), art. 16
alin. (1) si (2) si ale art. 20 alin. (6) si (7) din Normele de supraveghere,
inspectie sanitară si monitorizare a calitătii apei potabile si a Procedurii de
autorizare sanitară a productiei si distributiei apei potabile, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr.
974/2004,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii emite următorul ordin:
Art. 1. (1) Se aprobă procedura de înregistrare a laboratoarelor care efectuează monitorizarea calitătii apei potabile în cadrul controlului oficial al apei potabile.
(2) Procedura prevăzută la alin. (1) contine
conditiile administrative si tehnice în baza cărora laboratoarele se
înregistrează la Directia de sănătate publică din cadrul Ministerului
Sănătătii, denumită în continuare DSPMS.
(3) Potrivit procedurii prevăzute la alin. (1),
Ministerul Sănătătii, prin DSPMS, elaborează si actualizează Registrul laboratoarelor
pentru monitorizarea calitătii apei potabile, denumit în continuare Registru.
Art. 2. În sensul prezentului ordin, următorii
termeni se definesc astfel:
a) înregistrarea recunoasterea oficială la
Ministerul Sănătătii a faptului că un laborator care este competent să execute
anumite teste si anumite tipuri de măsurători face parte dintre laboratoarele
care fac controlul oficial al calitătii apei potabile;
b) Registru lista completă a laboratoarelor
înregistrate la Ministerul Sănătătii, care efectuează prelevarea si analiza
probelor de apă potabilă în vederea realizării programului de monitorizare în
cadrul controlului oficial al calitătii apei potabile;
c) Directia de sănătate publică din cadrul
Ministerului Sănătătii (DSPMS) directia care, în calitate de autoritate
de stat, coordonează domeniul sănătătii în relatie cu factorii de mediu;
d) client orice persoană fizică sau juridică
ce solicită analizarea calitătii apei potabile în cadrul controlului oficial al
calitătii apei, definit conform Legii nr.
458/2002 privind calitatea apei potabile, cu modificările si completările
ulterioare;
e) evaluator specialistul din institutele de
sănătate publică/centrul de sănătate publică, care elaborează referatul de
evaluare a unui laborator în cadrul procedurii de înregistrare a acestuia la
Ministerul Sănătătii;
f) program de monitorizare monitorizarea de
control si de audit a calitătii apei potabile la iesirea din statia de tratare,
la consumator, a apei îmbuteliate în sticle sau în alte recipiente, a ghetii
alimentare fabricate din apă potabilă si a apei folosite în industria
alimentară;
g) referat de evaluare documentul întocmit de
către evaluatorul desemnat, în urma analizării documentatiei depuse de
solicitant si a vizitei la fata locului, care stă la baza procesului de
înregistrare si care contine recomandarea în baza căreia Ministerul Sănătătii
înregistrează laboratoarele;
h) solicitant persoana juridică ce face
demersurile necesare prevăzute de legislatia în vigoare în vederea
înregistrării laboratorului al cărui reprezentant legal este.
Art. 3. (1) Înregistrarea laboratoarelor se face în
functie de tipul de monitorizare, în conformitate cu Legea nr.
458/2002, cu modificările si completările ulterioare, după cum urmează:
a) laboratoare care efectuează monitorizarea de
control;
b) laboratoare care efectuează monitorizarea de
control si de audit a calitătii apei potabile.
(2) Monitorizarea de control a calitătii apei potabile
se poate face de către orice laborator care respectă prevederile privind
analiza calitătii apei potabile, conform legislatiei în vigoare, si este
înregistrat în conformitate cu dispozitiile prezentului ordin.
(3) Monitorizarea de audit a calitătii apei potabile
se realizează numai de către laboratoarele apartinând Ministerului Sănătătii.
Art. 4. (1) În situatia în care un laborator
subcontractează anumite analize, trebuie să se asigure că laboratorul
subcontractat este la rândul său înregistrat pentru analizele respective,
conform prezentului ordin.
(2) În situatia prevăzută la alin. (1) laboratorul
care subcontractează trebuie să aducă la cunostintă în scris acest fapt atât
clientului, cât si autoritătii teritoriale de sănătate publică.
Art. 5. (1) Înregistrarea laboratoarelor pentru
efectuarea monitorizării de control si de audit se face pentru analiza
parametrilor prevăzuti în Legea nr.
458/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(2) Înregistrarea laboratoarelor în vederea prelevării de probe se realizează numai în conditiile în care laboratorul realizează analizele parametrilor prevăzuti în Legea nr. 458/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 6. Înregistrarea este valabilă timp de 2 ani,
în conditiile în care nu apare nici o modificare care să conducă la
neconformarea cu datele furnizate la data înregistrării. În vederea reînnoirii
înregistrării se reia procedura de înregistrare cu cel putin 90 de zile înainte
de expirarea înregistrării.
Art. 7. (1) În vederea înregistrării solicitantul
depune la DSPMS următoarele documente:
a) cererea de înregistrare în Registru, conform
modelului prezentat în anexa nr. I;
b) referatul de evaluare, eliberat în conformitate cu
prevederile art. 8.
(2) Laboratorul sau societatea comercială care are mai
multe sedii cu personal diferit va face demersurile necesare de înregistrare
pentru fiecare dintre laboratoarele sale.
Art. 8. (1) Referatul de evaluare în vederea
înregistrării laboratoarelor se eliberează de institutele de sănătate publică
Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara.
(2) Formatul standardizat al referatului de evaluare
este prezentat în anexa nr. II.
(3) Referatul de evaluare se eliberează în termen de
30 de zile de la data depunerii documentatiei, în baza dosarului de
înregistrare întocmit conform documentelor prezentate în anexa nr. III si a
unei vizite de evaluare la fata locului.
(4) Institutiile prevăzute la alin. (1) în coordonarea
Institutului de Sănătate Publică Bucuresti elaborează un ghid privind
criteriile de functionare a laboratoarelor de monitorizare a calitătii apei
potabile, în vederea înregistrării la Ministerul Sănătătii, care se va publica
pe site-ul propriu al fiecărei institutii, în termen de 30 de zile de la
publicarea prezentului ordin.
(5) Pentru laboratoarele acreditate din punctul de
vedere al calitătii, referatul de evaluare se întocmeste numai pe baza
dosarului depus, dacă certificatul de acreditare include în mod detaliat apa
potabilă ca matrice analizată si parametrii prevăzuti de Legea nr.
458/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 9. (1) Evaluarea dosarului se face de către
evaluatorii desemnati prin decizie a conducătorilor institutiilor enumerate la
art. 8 alin. (1), în termen de 30 de zile de la publicarea prezentului ordin.
(2) Evaluatorii trebuie să îndeplinească următoarele
criterii:
a) să posede diplomă universitară si cunostinte
profesionale de profil;
b) să posede experientă de lucru în laborator de
minimum 5 ani;
c) să posede diploma de absolvire a unui curs de
auditori de la o institutie de profil;
d) să nu se afle în conflict de interese.
Art. 10. (1) DSPMS, pe baza referatului de evaluare,
eliberează o rezolutie tipizată, conform anexei nr. IV, efectuează
înregistrarea si informează în scris solicitantul în termen de 90 de zile de la
data înregistrării cererii la sediul său.
(2) Ministerul Sănătătii, prin DSPMS, comunică
laboratorului tipul de monitorizare de audit/control, analizele si metodele de
analiză pentru care este înregistrat în Registru, precum si numărul de cod al
acestuia. Comunică laboratorului, de asemenea, dacă acesta este înregistrat si
pentru prelevare de probe.
Art. 11. (1) Toate laboratoarele supuse procedurii
de înregistrare la Ministerul Sănătătii pot primi cel putin câte o vizită de
supraveghere.
(2) Vizita de supraveghere este anuntată în prealabil
si este efecutată de către un evaluator desemnat de institutia care detine
dosarul de evaluare a laboratorului în cauză.
(3) Vizita de supraveghere se finalizează cu un
referat care se adaugă la dosarul laboratorului.
Art. 12. Dacă la vizita de supraveghere laboratorul
nu Ondeplineste conditiile impuse de procedura prevăzută de prezentul ordin,
acesta va primi un termen pentru punerea în aplicare a actiunilor corective
sau, în caz de neconformare, este radiat din Registru prin decizie a
directorului DSPMS, în baza unui referat elaborat de către evaluator.
Art. 13. În situatia în care laboratorul nu este de
acord cu decizia luată de a nu fi înregistrat sau de radiere din Registru,
poate face contestatie la DSPMS, care va desemna o comisie alcătuită din 3
evaluatori care vor analiza cazul si vor elabora o recomandare finală.
Art. 14. (1) Laboratoarele înregistrate trebuie să
îndeplinească în mod permanent cerintele si conditiile care au stat la baza
înregistrării lor.
(2) Laboratoarele trebuie să facă cunoscută, în scris,
institutiei care a făcut referatul de evaluare orice modificare pe care
intentionează să o facă si care ar putea afecta îndeplinirea cerintelor si
respectarea conditiilor de înregistrare, cu cel putin 90 de zile înainte de
punerea în aplicare a modificării. Laboratoarele vor comunica în scris si data
pentru punerea în aplicare a modificării.
(3) În conditiile alin. (2), evaluatorul va face un
nou referat de evaluare pe care îl va adăuga la dosarul laboratorului si, în
cazul în care noile informatii presupun modificări în Registru, informează în
scris DSPMS, în decurs de 10 zile, în vederea operării modificărilor
respective.
Art. 15. (1) Laboratoarele înregistrate trebuie să
participe la comparări interlaboratoare cel putin o dată pe an sau la cererea expresă
a directorului DSPMS, pentru toti parametrii care fac obiectul înregistrării.
(2) Laboratorul National de Referintă din Institutul
de Sănătate Publică Bucuresti, în colaborare cu laboratoarele institutiilor
prevăzute la art. 8 alin. (1), este responsabil de organizarea de programe de
comparări interlaboratoare.
Art. 16. (1) Decizia de retragere a înregistrării unui laborator determină actualizarea Registrului.
(2) În situatia în care un laborator solicită radierea
din Registru, această hotărâre trebuie înaintată DSPMS cu minimum 90 de zile
înainte de încetarea activitătii.
(3) Radierea din Registru va fi însotită de retragerea
numărului de cod care nu va mai fi alocat unui alt laborator.
Art. 17. (1) Costurile pentru întocmirea referatului
de evaluare se suportă de către solicitant.
(2) Cheltuielile generate de procesul de evaluare, de
evaluare în urma contestatiei si/sau de supraveghere a laboratoarelor se
suportă de către solicitant.
(3) Cheltuielile de monitorizare a calitătii apei
potabile se suportă de către client (a se întelege client în sensul
prezentului ordin), conform devizului întocmit în conformitate cu prevederile
legale între părtile contractante.
Art. 18. DSPMS, directiile de sănătate publică
judetene si a municipiului Bucuresti, institutele de sănătate publică
Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara/Centrul de Sănătate Publică Târgu Mures
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 19. Anexele nr. IIV fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 20. Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Mircea Cinteză
Bucuresti,
15 iulie 2005.
Nr.
764.
ANEXA
Nr. I
CERERE
pentru solicitarea înregistrării în Registrul laboratoarelor
pentru monitorizarea calitătii apei potabile al Ministerului Sănătătii
Domnule Director,
Subsemnatul
................................................................................................................................,
laborator acreditat neacreditat
,
solicit înregistrarea la Ministerul Sănătătii Directia de sănătate publică,
în vederea prelevării
analizării probelor
de apă potabilă, pentru realizarea programului de monitorizare pe anul .......
.
Solicitant:
Solicitantul
este un laborator cu personalitate juridică Da
/ Nu Denumirea
si adresa completă (telefon/fax/e-mail)
.............................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................... Numărul
de înregistrare la registrul comertului
............................................................. CUI
.................................................... |
Organizatia care are personalitate juridică:
Denumirea
si adresa completă (telefon/fax/e-mail)
............................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................... |
Numele
si adresa completă ale persoanei la care se găseste dosarul tehnic al
laboratorului .................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................... |
Ministerul Sănătătii
Registrul laboratoarelor pentru monitorizarea
calitătii apei potabile
Domnului/Doamnei Director al Directiei de sănătate
publică din cadrul Ministerului Sănătătii
ANEXA
Nr. II
Institutia:
..................... Evaluator:
................... Numele:
...................... Telefon:
...................... |
Prenumele:
................... E-mail:
.......................... |
Functia:
................. |
Activitătile evaluate |
Referiri la documentele, încăperile, instrumentele etc. evaluate |
Dacă au fost adecvate, se va scrie DA Dacă au fost inadecvate, se va explicita |
Organizatia/laboratorul
si personalul |
|
|
Spatii |
|
|
Metode
de analiză |
|
|
Echipamente |
|
|
Reactivi
si consumabile |
|
|
Modul
de manipulare a probelor |
|
|
Buletine
de analiză: locul
de prelevare, timpul, data si numărul de identificare al probei |
|
|
Pot
constitui un suport de decizie pentru autoritătile de sănătate publică? |
|
|
Modul
de tratare a reclamatiilor de la clienti |
|
|
Evaluarea
directă a modului de efectuare a determinărilor analitice (în timpul vizitei) Enumerati
parametrii si metodele de analiză evaluate direct |
|
|
Alte
remarci |
|
|
Concluziile evaluării:
A. Evaluarea personalului
Calificarea personalului
Evaluarea va evidentia dacă persoana are/nu are
cunostinte adecvate despre metodele de analiză, instrumentele utilizate,
raportarea rezultatelor etc.
B. Evaluarea laboratorului
În concluzie, cerintele sunt/nu sunt îndeplinite.
Lista parametrilor pentru care se solicită
înregistrarea: ................................................................
Evaluat de către evaluatorul, data, semnătura
.............................................................................
ANEXA
Nr. III
DOCUMENTELE
necesare în vederea obtinerii referatului de evaluare
În vederea obtinerii
referatului de evaluare, solicitantul depune la sediul uneia dintre
institutiile enumerate la art. 8 alin. (1) din ordin următoarele documente:
I. cererea de înregistrare conform anexei nr. I la
ordin;
II. dosarul tehnic pentru înregistrarea laboratorului,
care va contine:
a) organigrama organizatiei/laboratorului;
b) lista membrilor personalului de laborator si
CV-urile acestora;
c) schita spatiului de laborator si anexele aferente;
d) lista aparaturii din dotare;
e) copii de pe certificatele de etalonare/verificare
metrologică a echipamentelor;
f) dovezi ale existentei sau ale constructiei unui
sistem al calitătii în conformitate cu standardele în vigoare;
g) lista parametrilor chimici, microbiologici si de
radioactivitate pentru care se solicită înregistrarea, incluzând lista
metodelor de analiză utilizate si a metodelor de prelevare, cu respectarea
cerintelor prevăzute în anexa nr. 3 la Legea nr.
458/2002 privind calitatea apei potabile, cu modificările si completările
aduse prin Legea nr.
311/2004 (precizia, acuratetea si limita de detectie a metodei);
h) raportul de activitate (numărul de prelevări de
probe si numărul de analize efectuate pentru parametrii pentru care se solicită
înregistrarea) pentru 12 luni precedente cererii, pentru laboratoarele cu
activitate a cărei durată este mai mare de un an de zile;
i) dovezi în ceea ce priveste controlul intern de
calitate si rezultatele controlului extern de calitate;
j) formatul buletinului de analiză;
k) modalitatea de comunicare electronică a buletinului
de analiză (e-mail);
l) lista tarifelor utilizate;
III. declaratia pe propria răspundere:
Subsemnatul/subsemnata
.......................................................,
identificat/identificată cu B.I./C.I. seria ... nr. ..., eliberat/eliberată la
data de ......................, cu domiciliul în localitatea
...................., str. ......................... nr. ..., bl. ..., sc. ...,
ap. ..., sectorul/judetul ......................, având calitatea/functia de
..........................., reprezentant al ..............................,
declar pe propria răspundere că îndeplinesc următoarele cerinte:
am întocmit o procedură scrisă de colaborare cu
autoritatea de sănătate publică teritorială;
cunosc si respect procedurile privind esantionarea,
recoltarea, transportul, pregătirea si analiza probelor si modul de transmitere
a rezultatelor obtinute;
întocmesc proceduri privind efectuarea,
transmiterea, păstrarea si protectia înregistrărilor urmărite, conform
programului de monitorizare al clientului, care trebuie să fie vizat de
autoritatea de sănătate publică teritorială;
cunosc si aplic procedurile de actiune în cazul
depăsirii valorilor limită specificate, care sunt stabilite de comun acord cu
autoritatea de sănătate publică teritorială si cu clientul;
dispun de proceduri de verificare a rezultatelor
care să asigure corectitudinea datelor transmise clientului si autoritătilor de
sănătate publică;
respect si aplic normele sanitare pe baza cărora s-a
făcut înregistrarea laboratorului.
Data ................. |
Semnătura ......................... |
ANEXA
Nr. IV
FORMULAR
de confirmare a înregistrării
Laboratorul: ......................................
Codul de înregistrare: .....................
Data evaluării: .................................
Evaluatorul:
......................................
|
DA/Comentariu |
Evaluatorul
a efectuat evaluarea conform procedurii |
|
Actiunile
corective recomandate au fost puse în practică (dacă este cazul) |
|
Alte
comentarii |
|
Evaluatorul
recomandă înregistrarea si semnează raportul de evaluare |
|
Concluzie:
Înregistrat pentru monitorizare de control de audit prelevare de probe
Neînregistrat
Anexe: 1. Lista parametrilor pentru care s-a solicitat
înregistrarea
2. Metodele de analiză pentru care este autorizat
Semnătura directorului Directiei de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătătii