MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI

 

P A R T E A  I

Anul 173 (XVII) - Nr. 736         LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE         Vineri, 12 august 2005

 

SUMAR

 

DECRETE

 

829. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

830. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

831. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

832. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

833. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

834. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

835. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

836. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

837. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

838. – Decret pentru numirea unui magistrat

 

DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE

 

Decizia nr. 411 din 14 iulie 2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

556. – Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 241/2004 privind aprobarea Listei standardelor române care adoptă standarde europene armonizate referitoare la echipamente individuale de protectie

 

561. – Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei pentru aprobarea Normelor metodologice privind recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil

 

DECRETE

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 30 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 252 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Doamna Georgescu Ofelia-Raluca se numeste în functia de judecător la Judecătoria Topoloveni.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 829.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 30 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 252 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Doamna Maghiar Maria Gabriela se numeste în functia de judecător la Judecătoria Sfântu Gheorghe.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 830.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 30 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 252 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Doamna Iliescu Felicia Nicoleta se numeste în functia de judecător la Judecătoria Buzău.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 831.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 30 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 252 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Doamna Cruceru Liliana-Maria se numeste în functia de judecător la Judecătoria Târgu Cărbunesti.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 832.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 30 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 252 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Doamna Boboc Maria-Oana se numeste în functia de judecător la Judecătoria Slobozia.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 833.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 31 alin. (5) si (6) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 271 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Domnul Neculai Dănut se numeste în functia de judecător la Tribunalul Giurgiu.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 834.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 31 alin. (5) si (6) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 271 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Doamna Pană Maria se numeste în functia de judecător la Curtea de Apel Bucuresti.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 835.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 31 alin. (5) si (6) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 271 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Domnul Dobre Mircea se numeste în functia de judecător la Judecătoria Buftea.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 836.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 31 alin. (5) si (6) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 271 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Doamna Dumitrascu Sofica se numeste în functia de judecător la Curtea de Apel Bucuresti.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 837.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru numirea unui magistrat

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 31 alin. (5) si (6) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 254 din 6 iulie 2005,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. – Domnul Epure Silviu Valentin se numeste în functia de judecător la Judecătoria Vaslui.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 8 august 2005.

Nr. 838.

 

DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE

 

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

 

DECIZIA Nr. 411

din 14 iulie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice

 

Ioan Vida – presedinte

Nicolae Cochinescu – judecător

Aspazia Cojocaru – judecător

Constantin Doldur – judecător

Acsinte Gaspar – judecător

Kozsokár Gábor – judecător

Petre Ninosu – judecător

Ion Predescu – judecător

Serban Viorel Stănoiu – judecător

Dana Titian – procuror

Claudia Margareta Nită – magistrat-asistent

Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice, exceptie ridicată de Niculina Ilade în Dosarul nr. 145/CF/2005 al Tribunalului Neamt – Sectia comercială si contencios administrativ.

La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată. Arată că principiul autonomiei locale nu conferă autoritătilor administratiei publice locale dreptul sau atributul de a folosi bugetul local în alte scopuri decât cele prevăzute de lege si nici nu poate fi invocat pentru a justifica depăsirea plafonului legal de cheltuieli stabilit în mod expres pentru anumite domenii sau activităti ce intră în competenta autoritătilor administratiei publice locale.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele:

Prin Încheierea din 16 martie 2005, pronuntată în Dosarul nr. 145/CF/2005, Tribunalul Neamt – Sectia comercială si contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor “art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, astfel cum a fost modificată prin Ordonanta Guvernului nr. 68/2002 si Ordonanta Guvernului nr. 25/2003“. Exceptia a fost ridicată de Niculina Ilade într-o cauză având ca obiect examinarea încheierii de sesizare a Camerei de Conturi Judetene Neamt – Directia de control financiar ulterior, prin care se solicită stabilirea răspunderii juridice a autorului exceptiei în urma efectuării controlului de executie bugetară si al bilantului contabil pe anul 2003 al Consiliului Local al Comunei Grumăzesti.

În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arată că dispozitiile art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, cu modificările si completările ulterioare, contravin principiului constitutional al autonomiei locale, consacrat de art. 119 si art. 120 alin. (1) din Constitutie, în forma anterioară revizuirii.

În acest sens se precizează că măsura reducerii cheltuielilor anuale pentru convorbiri telefonice, prevăzută de textul de lege criticat, “este incompatibilă cu principiul constitutional al autonomiei locale“, având efectul unei plafonări a nivelului cheltuielilor lunare, în conditiile în care consiliul local, ca autoritate a administratiei publice locale, are atât competenta aprobării bugetului local, precum si “obligatia de a gestiona resursele proprii, în acord cu atributiile ce îi revin potrivit dispozitiilor Legii administratiei publice locale, acestea fiind proportionale cu competentele si responsabilitătile prevăzute de lege“.

Prin autonomia locală, în sensul art. 3 din Legea nr. 215/2001, modificată, autorul exceptiei întelege “dreptul si capacitatea efectivă a autoritătilor administratiei publice locale de a solutiona si de a gestiona, în numele si în interesul colectivitătii locale pe care o reprezintă, treburile publice, în conditiile legii“. Asadar, autonomia locală este “numai administrativă si financiară, fiind exercitată pe baza si în limitele prevăzute de lege, aceste competente fiind depline si exclusive“.

Tribunalul Neamt – Sectia comercială si contencios administrativ apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, deoarece dispozitiile de lege criticate nu încalcă principiul constitutional al autonomiei locale. Având în vedere întelesul autonomiei locale, asa cum acesta rezultă din prevederile art. 3 alin. (1) si ale art. 4 alin. (2) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, modificată, se arată că reducerea cheltuielilor anuale pentru convorbiri telefonice, în procentul stabilit de textele de lege criticate, constituie o măsură care corespunde cadrului politicii economice nationale, “nefiind incompatibilă cu principiul constitutional al autonomiei locale, cu atât mai mult cu cât autoritătile administratiei publice locale au obligatia de a gestiona resursele proprii potrivit atributiilor ce le revin, în conditiile legii, acestea trebuind să fie proportionale cu competentele si responsabilitătile prevăzute de lege“.

Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.

Guvernul, în punctul său de vedere, apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibilă.

În acest sens se precizează că Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 a fost modificată prin Legea nr. 154/2004, astfel că “prevederile art. 7 alin. (2) includ la exceptarea aplicării prevederilor art. 7 alin. (1) si consiliile locale si judetene“. Ca atare, exceptia de neconstitutionalitate a rămas fără obiect, nefiind încălcate nici dispozitiile art. 120 alin. (1) din Constitutie, referitoare la principiile descentralizării, autonomiei locale si deconcentrării serviciilor publice.

Avocatul Poporului a transmis punctul său de vedere prin care apreciază că dispozitiile art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 sunt constitutionale.

Astfel, se arată că dispozitiile de lege criticate nu contravin sub nici un aspect prevederilor art. 120 si ale art. 121 alin. (1) din Constitutie, deoarece “principiul autonomiei locale se realizează prin activitatea consiliilor locale alese si a primarilor alesi, în conditiile legii, potrivit atributiilor si competentelor stabilite prin Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, modificată si completată, si nu exclude obligatia autoritătilor administratiei publice locale de a respecta legile cu caracter general, aplicabile pe întreg teritoriul tării“. În sprijinul acestor argumente este invocată si jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie, respectiv Decizia nr. 102/2003.

Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale  Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:

Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie, potrivit încheierii de sesizare a instantei de judecată, dispozitiile art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie 2001, “aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, modificată si completată prin Ordonanta Guvernului nr. 68/2002 si Ordonanta Guvernului nr. 25/2003“. Din motivarea autorului exceptiei de neconstitutionalitate reiese însă faptul că acesta are în vedere doar prevederile alin. (1) si (2) ale art. 7 din ordonantă, nu si pe cele ale alin. (11) ale aceluiasi articol, care au fost introduse prin art. I pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 85/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 621 din 30 august 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 154/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 451 din 20 mai 2004.

În consecintă, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie în realitate dispozitiile alin. (1) al art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, modificate prin art. I pct. 4 din Legea nr. 188/2003 privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 130/2002 pentru modificarea alin. (6) si (7) ale art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 15 mai 2003, precum si dispozitiile alin. (2) al art. 7 din ordonantă, completate prin pct. 3 al articolului unic din Legea nr. 154/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 85/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 80/2001. Dispozitiile de lege criticate au următorul continut:

– Art. 7 alin. (1) si (2): “(1) Cheltuielile anuale pentru convorbiri telefonice se reduc cu 10% pentru toate autoritătile administratiei publice si institutiile publice, comparativ cu media anuală a acestor cheltuieli efectiv realizate în anul 2001.

Cheltuielile privind convorbirile telefonice vor putea fi majorate în raport cu evolutia indicelui inflatiei.

(...)

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică autoritătilor administratiei publice si institutiilor publice prevăzute la art. 1 alin. (3) si (4), Ministerului Afacerilor Externe si misiunilor diplomatice ale României, Ministerului Administratiei si Internelor, Agentiei Nationale de Presă ROMPRES, Centrului National pentru Programul de Formare Profesională «Leonardo da Vinci», Agentiei Nationale “Socrates“, precum si consiliilor locale si judetene.

În motivarea exceptiei ridicate autorul acesteia invocă încălcarea art. 119 si a art. 120 alin. (1) din Constitutie, în forma sa nerevizuită. În urma revizuirii si republicării Legii fundamentale art. 119 a fost modificat si completat, dispozitiile acestuia regăsindu-se în art. 120 alin. (1) din Constitutie, iar art. 120 alin. (1) a fost preluat fără modificări de art. 121 alin. (1) din aceasta si au următorul cuprins:

– Art. 120 alin. (1): “Administratia publică din unitătile administrativ-teritoriale se întemeiază pe principiile descentralizării, autonomiei locale si deconcentrării serviciilor publice.“;

– Art. 121 alin. (1): “Autoritătile administratiei publice, prin care se realizează autonomia locală în comune si orase, sunt consiliile locale alese si primarii alesi, în conditiile legii.“

Examinând critica de neconstitutionalitate formulată, Curtea retine că autorul exceptiei consideră că măsura reducerii cu 10% a cheltuielilor anuale pentru convorbiri telefonice, pentru toate autoritătile administratiei publice si institutiile publice, comparativ cu media anuală a acestor cheltuieli efectiv realizate în anul 2001, asa cum aceasta este prevăzută de alin. (1) al art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, contravine principiilor constitutionale ale descentralizării, autonomiei locale si deconcentrării serviciilor publice, consacrate de art. 120 alin. (1) si de art. 121 alin. (1). Se arată că atributia aprobării bugetului local apartine în exclusivitate consiliului local, autoritate a administratiei publice locale prin care se realizează autonomia locală si care are “capacitatea efectivă de a solutiona si de a gestiona, în numele si interesul colectivitătii locale, treburile publice, în conditiile legii“. Totodată însă Curtea Constitutională constată că dispozitiile alin. (2) al art. 7 din ordonanta criticată stabilesc în mod expres si limitativ o serie de autorităti ale administratiei publice si institutii publice asupra cărora prevederile alin. (1) al aceluiasi articol nu se aplică. Or, dispozitiile alin. (2) al art. 7 au fost completate prin pct. 3 al articolului unic din Legea nr. 154/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 85/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 451 din 20 mai 2004, în sensul că sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) si consiliile locale si judetene.

Având în vedere că obiectul cauzei în care s-a ridicat exceptia de neconstitutionalitate îl constituie solutionarea unei sesizări prin care se solicită stabilirea răspunderii juridice a autorului exceptiei în urma efectuării de către Curtea de Conturi a controlului contului de executie bugetară si al bilantului contabil pe anul 2003 al unui consiliu local, Curtea constată că dispozitiile legale criticate nu mai sunt în vigoare cu privire la consiliile locale. Întrucât textele de lege criticate erau în vigoare în forma completată prin Legea nr. 154/2004 la data ridicării exceptiei de neconstitutionalitate, instanta de judecată, aplicând prevederile art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale ar fi trebuit ca, prin încheiere motivată, să respingă ca inadmisibilă exceptia de neconstitutionalitate, fără a mai sesiza instanta de contencios constitutional. De altfel, Curtea Constitutională s-a mai pronuntat asupra dispozitiilor ce constituie obiectul prezentei exceptii de neconstitutionalitate, iar prin Decizia nr. 342 din 28 iunie 2005, nepublicată, a retinut, pe baza unor argumente similare si în temeiul art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, că exceptia este inadmisibilă.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1–3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

În numele legii

DECIDE:

Respinge, ca inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice, exceptie ridicată de Niculina Ilade în Dosarul nr. 145/CF/2005 al Tribunalului Neamt – Sectia comercială si contencios administrativ.

Definitivă si general obligatorie.

Pronuntată în sedinta publică din data de 14 iulie 2005.

 

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Claudia Margareta Nită

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI

 

ORDIN

pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 241/2004 privind aprobarea Listei standardelor române care adoptă standarde europene armonizate referitoare la echipamente individuale de protectie

 

Având în vedere art. 5 alin. (1) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 115/2004 privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale echipamentelor individuale de protectie si a conditiilor pentru introducerea lor pe piată,

în temeiul art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei,

ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei emite următorul ordin:

Art. I. – Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 241/2004 privind aprobarea Listei standardelor române care adoptă standarde europene armonizate referitoare la echipamente individuale de protectie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 635 si nr. 635 bis din 13 iulie 2004, se modifică si se completează astfel:

1. Pozitia 138 din anexă va avea următorul cuprins:

“138. SR EN 659:2004 EN 659:2003 Mănusi de protectie pentru pompieri“

2. După pozitia 250 din anexă se introduc pozitiile de la 251 la 283, al căror cuprins se află în anexa la prezentul ordin.

Art. II. – Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,

Gheorghe Barbu

 

Bucuresti, 1 august 2005.

Nr. 556.

 

ANEXĂ*)

 

LISTA

standardelor române care adoptă standarde europene armonizate referitoare la echipamente individuale de protectie

(Completare la anexa la Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 241/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 635 si nr. 635 bis din 13 iulie 2004)

 

MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI

 

ORDIN

pentru aprobarea Normelor metodologice privind recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil

 

În temeiul prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 44 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 207/2005 privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale explozivilor de uz civil si a conditiilor pentru introducerea lor pe piată,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 487/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr. 298/2004,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei,

ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei emite următorul ordin:

Art. 1. – Se aprobă Normele metodologice privind recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. – (1) În scopul evaluării solicitării si formulării deciziei privind acordarea, limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării, în cadrul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei se constituie Comisia de recunoastere si desemnare a laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil, ale cărei componentă si regulament de organizare si functionare se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei.

(2) Secretariatul comisiei prevăzute la alin. (1) functionează în cadrul compartimentului cu atributii în domeniul sănătătii si securitătii în muncă din Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.

Art. 3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,

Gheorghe Barbu

 

Bucuresti, 1 august 2005.

Nr. 561.

 

ANEXĂ

 

NORME METODOLOGICE

privind recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil

 

A. Dispozitii generale

1. Prezentele norme metodologice stabilesc procedura pentru recunoasterea si desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil, denumite în continuare organisme, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 207/2005.

2. Poate fi recunoscută si desemnată ca organism orice persoană juridică sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, care dovedeste că poate realiza sarcini specifice în legătură cu evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil si care respectă criteriile minime aplicabile organismelor recunoscute, prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 207/2005, precum si cerintele prevăzute de prezentele norme metodologice.

3. Organismele recunoscute si desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice trebuie să îndeplinească atât în momentul definirii obiectului recunoasterii si desemnării, cât si pe toată perioada recunoasterii si desemnării sarcini în legătură cu evaluarea conformitătii unuia sau mai multor tipuri de explozivi de uz civil.

B. Documentele solicitate organismelor pentru evaluare în vederea recunoasterii si desemnării

4. Cererea de recunoastere si desemnare se completează de către organism, conform modelului redat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, si se transmite la Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei – Comisia de recunoastere si desemnare a laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil, denumită în continuare Comisie de recunoastere. Cererea de recunoastere si desemnare trebuie să fie însotită de următoarele documente:

a) copie de pe documentele de înfiintare (certificatul de înregistrare la oficiul registrului comertului ori hotărârea Guvernului sau orice act juridic echivalent privind înfiintarea, codul unic de înregistrare si statutul persoanei juridice);

b) organigrama organismului si o scurtă prezentare a activitătii organismului, din care să rezulte experienta si competenta acestuia în domeniul evaluării conformitătii explozivilor de uz civil, pentru care se solicită recunoasterea si desemnarea;

c) copie de pe certificatul de acreditare al organismului în legătură cu obiectul recunoasterii si desemnării, emis de către organismul national de acreditare;

d) copie de pe asigurarea de răspundere civilă, pentru cazul în care răspunderea nu revine statului prin lege; asigurarea trebuie să includă atât răspunderea civilă, cât si despăgubiri profesionale;

e) prezentarea schemei/schemelor de evaluare care se aplică de către organism în calitate de organism recunoscut si desemnat, în functie de grupele de explozivi de uz civil, cu indicarea procedurilor pe care are capabilitatea să le efectueze si a dotărilor de care dispune în acest scop; schema/schemele trebuie să facă referire la cerintele esentiale de securitate si sănătate, la standardele si procedura pentru evaluarea conformitătii utilizate;

f) raportul întocmit de organismul national de acreditare, referitor la acordul privind procedura de evaluare a conformitătii, documentată si aplicată de către solicitant, si la sistemul de management al calitătii organismului, pentru a evalua conformitatea explozivilor de uz civil;

g) o listă a documentelor încheiate pentru subcontractarea activitătilor în legătură cu sarcinile pentru care solicită recunoasterea si desemnarea si, dacă este cazul, copii ale acestora si ale modelului contractului de subcontractare a activitătilor;

h) o declaratie scrisă, prin care solicitantul este de acord ca organismul national de acreditare să pună la dispozitie Comisiei de recunoastere, la cerere, documente si informatii în legătură cu acreditarea sa;

i) lista personalului implicat în activitatea de evaluare a conformitătii de care dispune, inclusiv personalul subcontractant, cu indicarea pregătirii profesionale, a experientei în domeniu si a atributiilor specifice de evaluare potrivit anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 207/2005;

j) o declaratie a conducerii organismului, din care rezultă că sunt însusite si documentate procedurile de evaluare a conformitătii pentru care se solicită recunoasterea si desemnarea;

k) o declaratie a conducerii organismului, potrivit căreia au fost adoptate măsuri care să asigure păstrarea confidentialitătii si a secretului profesional cu privire la toate informatiile obtinute în cursul evaluării de către întregul personal responsabil pentru îndeplinirea sarcinilor din domeniul explozivilor de uz civil;

l) o declaratie a conducerii persoanei juridice privind crearea conditiilor referitoare la asigurarea independentei conducerii organismului si a personalului de certificare fată de toate grupurile ori persoanele direct sau indirect interesate de explozivii de uz civil în cauză;

m) modelul contractului de evaluare încheiat cu solicitantii.

C. Evaluarea solicitării, acordarea, limitarea, suspendarea si retragerea recunoasterii si desemnării

5. Comisia de recunoastere evaluează solicitarea privind recunoasterea si desemnarea în urma examinării documentelor prevăzute la pct. 4 si a verificării respectării:

a) criteriilor minime pentru evaluarea organismelor prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 207/2005;

b) prevederilor art. 14 si 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare;

c) cerintelor privind competenta tehnică si capabilitatea organismului de a evalua conformitatea explozivilor de uz civil cu cerintele esentiale prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 207/2005 si, dacă este cazul, cu standardele române si/sau standardele nationale ale statelor membre ale Uniunii Europene care adoptă standardele europene armonizate relevante sau cu alte standarde si specificatii aprobate de Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, ale căror prevederi se referă la domeniul explozivilor de uz civil;

d) sarcinilor în legătură cu procedura/procedurile de evaluare a conformitătii prevăzute în anexa nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 207/2005, pentru care organismul solicită recunoasterea si desemnarea;

e) valorii minime a asigurării de răspundere civilă;

f) oricăror alte cerinte aplicabile organismelor conform prezentelor norme metodologice.

6. (1) În măsura în care este necesar pentru luarea deciziei privind recunoasterea si desemnarea organismului, Comisia de recunoastere poate întreprinde orice alte măsuri pentru informarea sa completă si corectă.

(2) În vederea luării deciziei, Comisia de recunoastere poate realiza evaluarea solicitantului la sediul acestuia.

7. (1) Comisia de recunoastere emite certificatul de recunoastere organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerintele prezentelor norme metodologice, stabilind scopul si sarcinile pentru care va fi desemnat. Modelul certificatului de recunoastere este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

(2) Desemnarea organismelor pentru care s-au emis certificatele de recunoastere se face prin ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(3) În cazuri motivate, recunoasterea si desemnarea pot fi acordate pentru o perioadă limitată; în această situatie Comisia de recunoastere va decide ulterior în legătură cu prelungirea, limitarea sau retragerea recunoasterii si desemnării.

(4) Notificarea organismelor se efectuează conform prevederilor mentionate la cap. IV din Hotărârea Guvernului nr. 207/2005.

(5) În situatia în care organismul nu dovedeste conformitatea cu cerintele prevăzute în prezentele norme metodologice, Comisia de recunoastere comunică organismului respingerea motivată a solicitării.

(6) Rezultatele evaluării se înregistrează în rapoarte de audit, iar decizia Comisiei de recunoastere se consemnează într-un proces-verbal, întocmit si păstrat conform Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de recunoastere.

8. (1) Comisia de recunoastere poate limita, suspenda sau retrage recunoasterea si desemnarea unui organism în cazul nerespectării cerintelor care au stat la baza recunoasterii si desemnării ori în situatia în care organismul solicită acest lucru.

(2) Solicitarea organismului privind limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării trebuie înaintată Comisiei de recunoastere cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitătii organismului în cauză.

(3) În situatia retragerii recunoasterii si desemnării, organismul trebuie să asigure predarea, într-un mod corespunzător, a documentelor si înregistrărilor în legătură cu evaluările realizate sau în curs de realizare din perioada în care a fost recunoscut si desemnat, cu acceptul clientului, către Comisia de recunoastere sau către un alt organism recunoscut si desemnat, din domeniu, stabilit de Comisia de recunoastere.

(4) Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării determină actualizarea ordinului ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei prevăzut la pct. 7 alin. (2) si, dacă este cazul, informarea corespunzătoare a Comisiei Europene si a statelor membre ale Uniunii Europene.

(5) Limitarea, suspendarea sau retragerea recunoasterii si desemnării si, după caz, a notificării unui organism nu afectează valabilitatea certificatelor de conformitate emise de către acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea ori retragerea recunoasterii si desemnării sau notificării organismului, până când se dovedeste că acestea trebuie retrase.

(6) Retragerea desemnării atrage anularea certificatului de recunoastere.

9. Organismele pot contesta la instanta judecătorească competentă decizia privind retragerea recunoasterii si desemnării, în conformitate cu legislatia în vigoare.

D. Supravegherea organismelor recunoscute si desemnate

10. (1) Organismele recunoscute si desemnate trebuie să îndeplinească în mod permanent cerintele si conditiile care au stat la baza deciziei privind recunoasterea si desemnarea.

(2) Organismele recunoscute si desemnate trebuie să facă cunoscute Comisiei de recunoastere si organismului national de acreditare orice intentie de modificare a unor documente prevăzute la pct. 4, precum si orice altă măsură ce se doreste a fi implementată si care ar putea afecta îndeplinirea cerintelor si respectarea conditiilor în legătură cu recunoasterea si desemnarea, cu cel putin 10 zile lucrătoare înainte de punerea în aplicare a modificării. Organismele recunoscute si desemnate vor comunica totodată si data pentru punerea în aplicare a modificării.

(3) Organismele recunoscute si desemnate vor transmite Comisiei de recunoastere raportul organismului national de acreditare referitor la impactul modificărilor, dacă acestea afectează conditiile prevăzute la pct. 10 alin. (1). În situatia în care modificările privesc certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comertului, organismul recunoscut si desemnat va transmite Comisiei de recunoastere si copia documentului actualizat.

11. (1) Supravegherea organismelor recunoscute si desemnate se realizează de către Comisia de recunoastere si prin organismul national de acreditare.

(2) Organismele recunoscute si desemnate vor informa Comisia de recunoastere cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditării si/sau reînnoirea acesteia.

12. În caz de existentă a oricărui dubiu privind respectarea cerintelor care au stat la baza recunoasterii si desemnării, organismul recunoscut si desemnat va transmite, la solicitarea Comisiei de recunoastere, toate informatiile necesare pentru clarificarea situatiei apărute.

Dacă este cazul, Comisia de recunoastere va realiza un audit de supraveghere neplanificat la organismul recunoscut si desemnat în cauză. Totodată Comisia de recunoastere poate întreprinde orice alte măsuri necesare clarificării dubiilor existente.

13. (1) În situatia în care în cadrul procesului de supraveghere se constată neconformităti în legătură cu îndeplinirea cerintelor prezentelor norme metodologice, Comisia de recunoastere, organismul national de acreditare si organismul recunoscut si desemnat în cauză vor stabili măsurile necesare si programul pentru eliminarea neconformitătilor.

(2) În functie de natura neconformitătilor, Comisia de recunoastere poate decide ca pe o perioadă determinată, până la eliminarea neconformitătilor, activitatea organismului în domeniul în care este recunoscut si desemnat să fie limitată sau suspendată.

14. Organismele recunoscute si desemnate trebuie să permită neconditionat accesul reprezentantilor Comisiei de recunoastere la documente, precum si participarea la activitătile care privesc încercările si/sau evaluările ce se realizează de către acestea în legătură cu obiectul recunoasterii, desemnării si supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.

E. Obligatiile organismelor recunoscute si desemnate de Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei

15. (1) Organismele recunoscute si desemnate vor transmite Comisiei de recunoastere în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitătile de certificare efectuate în anul calendaristic anterior. Raportul anual va contine în principal informatii privind:

a) documentele emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite organismului ca urmare a recunoasterii si desemnării;

b) reclamatiile si apelurile înregistrate împotriva deciziilor organismului, inclusiv informatii privind modul de rezolvare a acestora;

c) dificultătile întâmpinate în realizarea sarcinilor, măsurile proprii întreprinse si/sau pe care le propune pentru îmbunătătirea activitătii;

d) activitătile subcontractante, subcontractantii; măsurile întreprinse si/sau pe care le propune pentru îmbunătătirea activitătii;

e) modul de participare la activitătile de standardizare din domeniul în care a fost recunoscut si desemnat, precum si la activitătile de coordonare la nivel national a organismelor;

f) experienta acumulată în urma realizării sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a recunoasterii si desemnării si propuneri de perfectionare a activitătii;

g) explozivii de uz civil depistati neconformi, ca urmare a activitătilor de evaluare a conformitătii pentru care a fost recunoscut si desemnat.

(2) Organismele recunoscute si desemnate înaintează Comisiei de recunoastere spre avizare sau informare procedurile, rapoartele si înregistrările prevăzute în Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 487/2002, cu modificările si completările ulterioare.

F. Dispozitii finale si tranzitorii

16. (1) Lista cuprinzând organismele recunoscute se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 44 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 207/2005.

(2) Comisia de recunoastere solicită Ministerului Economiei si Comertului înregistrarea organismelor cuprinse în lista prevăzută la pct. 16 alin. (1), în Registrul organismelor recunoscute, pentru alocarea numărului de identificare, în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 487/2002, cu modificările si completările ulterioare.

(3) Ordinul prevăzut la pct. 16 alin. (1) contine pentru fiecare organism recunoscut informatii privind denumirea completă, sediul, explozivii de uz civil care se supun evaluării, procedura/procedurile de evaluare a conformitătii explozivilor de uz civil pentru care este recunoscut, precum si numărul de identificare din Registrul organismelor recunoscute.

(4) În cazul retragerii recunoasterii unui organism, Comisia de recunoastere va comunica în termen de 5 zile lucrătoare decizia sa, precum si motivarea acesteia Ministerului Economiei si Comertului, în vederea retragerii numărului de identificare acordat.

17. Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

 

ANEXA Nr. 1

la normele metodologice

 

Modelul cererii de recunoastere si desemnare

 

Organismul ....................................................................................................

(denumirea completă, adresa, telefon/fax, e-mail, codul unic de înregistrare, numărul de ordine în registrul comertului)

 

 

 

Nr. .......... data .................1)

 

 

CERERE DE RECUNOASTERE SI DESEMNARE

 

Organismul2) ......................., având sediul în3) ................................., reprezentat prin director/presedinte4) ................................., în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 25 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 207/2005 privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale explozivilor de uz civil si a conditiilor pentru introducerea lor pe piată, solicită Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei – Comisia de recunoastere a organismelor care realizează evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil – să fie evaluat în vederea recunoasterii si desemnării, în scopul de a realiza testarea/evaluarea conformitătii pentru tipul de produse5)

........................... prin6) .......................... .

Anexăm la prezenta cerere următoarele documente7):

.......................................................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................................................

 

Directorul/Presedintele8) organismului,

.................................................................

 


1) Numărul/data de înregistrare la Comisia de recunoastere.

2) Denumirea completă a organismului.

3) Adresa completă, codul postal.

4) Numele si prenumele.

5) Denumirea si descrierea, numărul NU, clasa si codul de clasificare al explozivilor de uz civil ce fac obiectul evaluării.

6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitătii produselor ce fac obiectul evaluării.

7) Documentele conform prevederilor lit. B pct. 4.

8) Numele, prenumele si semnătura directorului/presedintelui si stampila organismului.

 

ANEXA Nr. 2

la normele metodologice

 

Modelul certificatului de recunoastere

 

MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI

Comisia de recunoastere a organismelor care realizează

evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil

 

CERTIFICAT DE RECUNOASTERE

Nr. ............../ data emiterii ...................

 

În aplicarea prevederilor art. 7 din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ca urmare a cererii de recunoastere si desemnare înregistrate cu nr. ............ / ......................, se emite prezentul certificat de recunoastere, prin care se atestă că organismul1) ..............................., cu sediul în2) ......................................, respectă cerintele minime prevăzute la art. 14 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, si are capacitatea, competenta si capabilitatea de a realiza sarcinile specifice privind evaluarea conformitătii produselor prin3) ............................. pentru tipul de produse4) ......................................, conform prevederilor aplicabile din Hotărârea Guvernului nr. 207/2005 privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale explozivilor de uz civil si a conditiilor pentru introducerea lor pe piată. La data retragerii desemnării organismului prezentul certificat se anulează.

 

Presedintele5) Comisiei de recunoastere,

.........................................................

 


1) Denumirea completă a organismului.

2) Adresa completă, codul postal.

3) Denumirea procedurii de evaluare a conformitătii produselor ce fac obiectul evaluării.

4) Denumirea si descrierea, numărul NU, denumirea si descrierea, clasa si codul de clasificare ale explozivilor de uz civil ce fac obiectul evaluării.

5) Numele, prenumele, semnătura si stampila autoritătii competente.