MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 1142 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 16 decembrie 2005
SUMAR
LEGI SI DECRETE
359. – Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 103/2005 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 1/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură, Industrie Alimentară si
Dezvoltare Rurală si a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 142/2000 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD pentru implementarea
tehnică si financiară a Instrumentului special de preaderare pentru agricultură
si dezvoltare rurală
1.276. – Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 103/2005 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 1/2004 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură, Industrie
Alimentară si Dezvoltare Rurală si a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
142/2000 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD
pentru implementarea tehnică si financiară a Instrumentului special de
preaderare pentru agricultură si dezvoltare rurală
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
179. – Ordonantă de
urgentă pentru modificarea si completarea Legii nr. 340/2004 privind
institutia prefectului
1.655. – Hotărâre privind
organizarea si desfăsurarea examenului de atestare în functiile publice de
prefect si subprefect
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
2.122. – Ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului privind aprobarea Instructiunilor
pentru programarea si analiza tehnico-operativă a circulatiei trenurilor nr.
099
Rectificări la :
- Hotărârea
Guvernului nr. 1.276/2005
LEGI SI DECRETE
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 103/2005 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 1/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură, Industrie Alimentară si
Dezvoltare Rurală si a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 142/2000 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD pentru implementarea
tehnică si financiară a Instrumentului special de preaderare pentru agricultură
si dezvoltare rurală
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. – Se aprobă Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
103 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Legii nr.
1/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plăti
si Interventie pentru Agricultură, Industrie Alimentară si Dezvoltare Rurală si
a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
142/2000 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD
pentru implementarea tehnică si financiară a Instrumentului special de
preaderare pentru agricultură si dezvoltare rurală, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 21 iulie 2005, cu următoarele
modificări si completări:
1. La articolul I, înaintea punctului 1 se
introduce un nou punct, cu următorul cuprins:
“Alineatul (1) al articolului 1 va avea următorul
cuprins:
«Art. 1. – (1) Se înfiintează Agentia de Plăti si
Interventie pentru Agricultură, denumită în continuare Agentie, institutie
publică în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, cu personalitate juridică, finantată integral de la bugetul de stat.»“
2. La articolul I, punctul 5 va avea următorul
cuprins:
“5. După litera l) a articolului 3 se
introduc 7 noi litere, literele m)–s), cu următorul cuprins:
«m) este autoritatea publică responsabilă cu
implementarea Sistemului Integrat de Administrare si Control;
n) asigură managementul cotelor de productie de zahăr
si izoglucoză si gestionează contributiile aferente acestor cote;
o) elaborează manuale de proceduri si metodologii în
vederea implementării corespunzătoare a atributiilor care îi revin;
p) implementează si administrează restitutiile la
export si sistemul de garantii aferente restitutiilor;
r) furnizează toate informatiile solicitate de
Organismul coordonator al agentiilor de plăti pentru agricultură, dezvoltare
rurală si pescuit;
s) implementează sistemul de garantii pentru importul
si exportul produselor agricole;
s) realizează si întretine sistemul de identificare a
parcelelor agricole.»“
3. La articolul I, după punctul 6 se introduce un
nou punct, punctul 61, cu
următorul cuprins:
“61. Alineatele
(2) si (3) ale articolului 5 vor avea următorul cuprins:
«(2) Numărul de posturi al Agentiei va fi de maximum
5.000 în anul 2006.
(3) Posturile necesare Agentiei se asigură prin
suplimentarea numărului de posturi aprobat Ministerului Agriculturii, Pădurilor
si Dezvoltării Rurale cu 3.953 de posturi.»“
4. La articolul IV punctul 3, alineatul (6) al
articolului 3 va avea următorul cuprins:
“(6) Începând cu intrarea în vigoare a Planului
National de Dezvoltare Rurală, Agentia SAPARD preia personalul din cadrul
directiilor judetene pentru agricultură si dezvoltare rurală ale Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, care are atributii în cadrul
serviciului tehnic delegat pentru Programul SAPARD. Personalul va fi preluat
fără examen sau concurs si va beneficia de aceleasi drepturi salariale ca si
personalul angajat în cadrul Agentiei SAPARD.“
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României,
în conditiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti,
12 decembrie 2005.
Nr.
359.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
103/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 1/2004 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plăti si Interventie
pentru Agricultură, Industrie Alimentară si Dezvoltare Rurală si a Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 142/2000 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei SAPARD pentru implementarea tehnică si financiară a
Instrumentului special de preaderare pentru agricultură si dezvoltare rurală
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (3) si ale art.
100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
103/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr.
1/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plăti
si Interventie pentru Agricultură, Industrie Alimentară si Dezvoltare Rurală si
a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
142/2000 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD
pentru implementarea tehnică si financiară a Instrumentului special de
preaderare pentru agricultură si dezvoltare rurală si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti,
9 decembrie 2005.
Nr.
1.276.
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Legii nr. 340/2004 privind institutia prefectului
Având în vedere importanta realizării unei reforme
reale prin care administratia publică din tara noastră să se situeze la nivelul
standardelor europene, si anume să se caracterizeze prin transparentă, predictibilitate,
responsabilitate, adaptabilitate si eficacitate,
tinând seama de necesitatea respectării angajamentelor
Guvernului României, asumate prin Strategia actualizată de accelerare a
reformei administratiei publice cu privire la delimitarea palierului politic de
cel administrativ pentru a se evita ingerintele pe criterii politice în actul
administrativ local,
în vederea corectării deficientelor constatate în urma
evaluării modului de implementare a Legii nr.
340/2004 privind institutia prefectului de la data adoptării si până în
prezent, cu privire la profesionalizarea functiei prefectului si rolul
prefectului în conducerea serviciilor publice deconcentrate,
pentru evitarea riscului de a pierde momentul trecerii
prefectilor în categoria înaltilor functionari publici, stabilit de lege la 1
ianuarie 2006, prin adoptarea măsurilor prevăzute în prezenta ordonantă de
urgentă, care asigură punerea în acord a misiunilor prefectului cu
instrumentele sale manageriale, neutralitatea politică, mobilitatea si profesionalizarea
sa, elemente care vizează interesul public si constituie situatii de urgentă si
extraordinare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. I. – Legea nr.
340/2004 privind institutia prefectului, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 658 din 21 iulie 2004, se modifică si se completează
după cum urmează:
1. Titlul legii va avea următorul cuprins:
“LEGE
privind prefectul si institutia prefectului“
2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art.1. – (1)
Prefectul este reprezentantul Guvernului pe plan local.
(2) Guvernul numeste câte un prefect în fiecare judet
si în municipiul Bucuresti, la propunerea ministrului administratiei si
internelor.
(3) Prefectul este garantul respectării legii si a
ordinii publice la nivel local.
(4) Ministrii si conducătorii celorlalte organe ale
administratiei publice centrale din subordinea Guvernului pot delega
prefectului unele dintre atributiile lor de conducere si control cu privire la
activitatea serviciilor publice deconcentrate din subordine.
(5) Atributiile care pot fi delegate potrivit alin.
(4) se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.“
3. După articolul 1 se introduce un nou articol,
articolul 11, cu următorul cuprins:
“Art.11. – (1)
Pentru exercitarea de către prefect a prerogativelor care îi revin potrivit
Constitutiei si altor legi se organizează si functionează institutia
prefectului, sub conducerea prefectului.
(2) Institutia prefectului este o institutie publică
cu personalitate juridică, cu patrimoniu si buget propriu.
(3) Prefectul este ordonator tertiar de credite.
(4) Structura organizatorică si atributiile
institutiei prefectului se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.“
4. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art.3. – (1) Prefectul conduce serviciile publice
deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei
publice centrale din subordinea Guvernului, organizate la nivelul unitătilor
administrativ-teritoriale.
(2) Lista serviciilor publice deconcentrate prevăzute
la alin. (1) se aprobă prin decizie a primului-ministru si se actualizează la
propunerea ministrului administratiei si internelor.“
5. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art.4. – Activitatea prefectului se întemeiază pe
principiile:
a) legalitătii, impartialitătii si obiectivitătii;
b) transparentei si liberului acces la informatiile de
interes public;
c) eficientei;
d) responsabilitătii;
e) profesionalizării;
f) orientării către cetătean.“
6. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
“Art.6. – (1) Activitatea institutiei prefectului este
finantată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si
Internelor, si din alte surse legal constituite.
(2) Institutia prefectului poate beneficia de programe
cu finantare internatională.“
7. Articolul 7 va avea următorul cuprins:
“Art.7. – (1) Conducătorii serviciilor publice
deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei
publice centrale din subordinea Guvernului au obligatia să transmită
prefectului proiectul de buget. După avizarea acestuia, prefectul înaintează
proiectul de buget conducătorului institutiei ierarhic superioare serviciului
public deconcentrat.
(2) Situatiile financiare privind executia bugetară,
întocmite de serviciile publice deconcentrate ale ministerelor si ale
celorlalte organe ale administratiei publice centrale din subordinea
Guvernului, se transmit prefectului pentru avizare. După avizare, prefectul
înaintează situatiile financiare conducătorului institutiei ierarhic superioare
serviciului public deconcentrat.
(3) Avizul prefectului prevăzut la alin. (1) si (2)
are caracter consultativ.“
8. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
“Art.8. – (1) Pentru îndeplinirea atributiilor si
prerogativelor care îi revin potrivit legii, prefectul este ajutat de 2
subprefecti. Prefectul municipiului Bucuresti este ajutat de 3 subprefecti.
(2) Atributiile subprefectului se stabilesc prin
hotărâre a Guvernului.“
9. Alineatul (2) al articolului 9 se abrogă.
10. Articolele 10 si 11 se abrogă.
11. Capitolul II “Corpul prefectilor si Corpul
subprefectilor“, cuprinzând articolele 13–18, se abrogă.
12. Titlul capitolului III va avea următorul
cuprins:
“CAPITOLUL III
Drepturile si îndatoririle prefectilor
si subprefectilor“
13. Alineatele (1) si (2) ale articolului 19 vor
avea următorul cuprins:
“Art.19. – (1) Prefectii si subprefectii numiti în
functii în alt judet decât cel de domiciliu beneficiază de o indemnizatie de
instalare egală cu 3 salarii, precum si de locuintă de serviciu corespunzătoare,
în conditiile legii, în baza unui contract de închiriere.
(2) În situatia prevăzută la alin. (1) cheltuielile
privind chiria locuintei de serviciu, cele pentru transportul prefectilor si
subprefectilor si al familiilor acestora, la mutarea în localitatea în care îsi
are sediul institutia prefectului, si cele de instalare sunt suportate din
bugetul institutiei prefectului.“
14. Articolul 20 se abrogă.
15. După articolul 20 se introduc 3 noi articole,
articolele 201–203, cu
următorul cuprins:
“Art.201. –
Prefectii si subprefectii nu au dreptul la grevă.
Art. 202. –
Prefectii si subprefectii nu pot să înfiinteze organizatii sindicale proprii.
Art. 203. –
Prefectii si subprefectii au obligatia să informeze conducerea Ministerului
Administratiei si Internelor ori de câte ori călătoresc în afara judetului.“
16. Articolul 22 va avea următorul cuprins:
“Art.22. – Prefectul si subprefectul nu pot fi membri
ai unui partid politic sau ai unei organizatii căreia îi este aplicabil acelasi
regim juridic ca si partidelor politice, potrivit legii, sub sanctiunea
destituirii lor din functia publică.“
17. La articolul 24 alineatul (1), literele a), d),
e), f), g) si k) vor avea următorul cuprins:
“a) asigură, la nivelul judetului sau, după caz, al municipiului Bucuresti, aplicarea si respectarea Constitutiei, a legilor, a ordonantelor si a hotărârilor Guvernului, a celorlalte acte normative, precum si a ordinii publice;
.....................................................................................................
d) actionează pentru asigurarea climatului de pace
socială, mentinerea unei comunicări permanente cu toate nivelurile
institutionale si sociale, acordând o atentie constantă prevenirii tensiunilor
sociale;
e) stabileste, împreună cu autoritătile administratiei
publice locale, prioritătile de dezvoltare teritorială;
f) verifică legalitatea actelor administrative ale
consiliului judetean, ale consiliului local sau ale primarului;
g) asigură, împreună cu autoritătile si organele
abilitate, ducerea la îndeplinire, în conditiile stabilite prin lege, a
măsurilor de pregătire pentru situatii de urgentă;
.....................................................................................................
k) asigură realizarea planului de măsuri pentru integrare
europeană;“.
18. La articolul 24 alineatul (1), litera c) se
abrogă.
19. La articolul 24 alineatul (1), după litera m)
se introduce o nouă literă, litera m1), cu
următorul cuprins:
“m1) asigură folosirea, în
conditiile legii, a limbii materne în raporturile dintre cetătenii apartinând
minoritătilor nationale si serviciile publice deconcentrate în unitătile
administrativ-teritoriale în care acestia au o pondere de peste 20%.“
20. După articolul 24 se introduce un nou articol,
articolul 241, cu
următorul cuprins:
“Art.241. –
Prefectul poate verifica măsurile întreprinse de primar sau de presedintele
consiliului judetean în calitatea lor de reprezentanti ai statului în unitatea
administrativ-teritorială si poate sesiza organele competente în vederea stabilirii
măsurilor necesare, în conditiile legii.“
21. Articolul 25 va avea următorul cuprins:
“Art.25. – (1) Din comisia de concurs pentru ocuparea
postului de conducător al unui serviciu public deconcentrat face parte
obligatoriu si un reprezentant al institutiei prefectului din judetul în care
îsi are sediul serviciul public, desemnat prin ordin al prefectului, în
conditiile legii.
(2) Prefectul poate propune ministrilor si
conducătorilor celorlalte organe ale administratiei publice centrale organizate
la nivelul unitătilor administrativ-teritoriale sanctionarea conducătorilor
serviciilor publice deconcentrate din subordinea acestora.“
22. După articolul 25 se introduce un nou articol,
articolul 251, cu
următorul cuprins:
“Art.251. – (1)
În fiecare judet functionează un colegiu prefectural compus din prefect,
subprefecti si conducătorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor
si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din subordinea
Guvernului, care îsi au sediul în judetul respectiv.
(2) La lucrările colegiului prefectural pot fi
invitate si alte persoane a căror prezentă este considerată necesară.
(3) Colegiul prefectural se convoacă de către prefect
cel putin o dată pe lună si oricând se consideră că este necesar.
(4) Atributiile colegiului prefectural privesc
armonizarea activitătii serviciilor publice deconcentrate care au sediul în
judetul respectiv, precum si implementarea programelor, politicilor,
strategiilor si planurilor de actiune ale Guvernului la nivelul judetului sau al
localitătilor acestuia si vor fi reglementate prin hotărâre a Guvernului.“
23. Articolul 26 va avea următorul cuprins:
“Art.26. – În
exercitarea atributiei cu privire la verificarea legalitătii actelor
administrative ale consiliului judetean, ale consiliului local sau ale
primarului, prefectul, cu cel putin 10 zile înaintea introducerii actiunii în
contenciosul administrativ, va solicita autoritătilor care au emis actul, cu
motivarea necesară, reanalizarea actului socotit nelegal, în vederea
modificării sau, după caz, a revocării acestuia.“
24. După articolul 26 se introduce un nou articol,
articolul 261, cu
următorul cuprins:
“Art.261. – (1)
Actiunea introdusă de către prefect pentru anularea unui act administrativ al
autoritătilor administratiei publice locale socotit nelegal este scutită de
taxa de timbru si se judecă în regim de urgentă.
(2) Termenele de judecată nu pot fi mai mari de 10
zile.
(3) Părtile sunt legal citate, dacă citatia le-a fost
comunicată cel putin cu o zi înaintea judecării.
(4) Hotărârile prin care se solutionează fondul cauzei
se pronuntă în ziua în care au luat sfârsit dezbaterile.
(5) În situatii deosebite pronuntarea poate fi amânată
cel mult două zile.
(6) Dispozitiile prezentului articol referitoare la procedura de verificare a legalitătii actelor administrative ale autoritătilor administratiei publice locale ori judetene se completează în mod corespunzător cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.“
25. Articolul 28 va avea următorul cuprins:
“Art.28. – În situatii de urgentă sau de criză
autoritătile militare si organele locale ale Ministerului Administratiei si
Internelor au obligatia să informeze si să sprijine prefectul pentru rezolvarea
oricărei probleme care pune în pericol ori afectează siguranta populatiei, a
bunurilor, a valorilor si a mediului înconjurător.“
26. Articolul 29 se abrogă.
27. Articolul 30 va avea următorul cuprins:
“Art.30. – Pentru îndeplinirea atributiilor care îi
revin prefectul poate solicita institutiilor publice si autoritătilor
administratiei publice locale documentatii, date si informatii, iar acestea
sunt obligate să i le furnizeze cu celeritate si în mod gratuit.“
28. Articolul 31 se abrogă.
29. Articolul 35 va avea următorul cuprins:
“Art.35. – Ministerele si celelalte organe ale
administratiei publice centrale sunt obligate să comunice de îndată prefectilor
actele cu caracter normativ emise în domeniul de activitate al serviciilor
publice deconcentrate.“
30. Titlul capitolului VI va avea următorul
cuprins:
“CAPITOLUL VI
Cancelaria prefectului si oficiile
prefecturale“
31. Articolele 36, 37 si 38 se abrogă.
32. Articolul 39 va avea următorul cuprins:
“Art.39. – (1) În cadrul institutiei prefectului se
organizează si functionează cancelaria prefectului.
(2) Cancelaria prefectului este un compartiment
organizatoric distinct, care cuprinde următoarele functii de executie de
specialitate specifice: directorul cancelariei, 2 consilieri, un consultant si
secretarul cancelariei.
(3) Personalul din cadrul cancelariei prefectului este
numit sau eliberat din functie de către prefect.
(4) Personalul din cadrul cancelariei prefectului îsi
desfăsoară activitatea în baza unui contract individual de muncă încheiat, în
conditiile legii, pe durata exercitării functiei publice de către înaltul functionar
public.
(5) Activitatea cancelariei prefectului este
coordonată de director, care răspunde în fata prefectului în acest sens.
(6) Salarizarea personalului din cadrul cancelariei
prefectului se face potrivit anexei nr. I – cap. I lit. B – la Ordonanta
Guvernului nr.
9/2005 privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2005
personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru
personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit
anexelor nr. II si III la Legea nr.
154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul
bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate
publică, aprobată cu modificări prin Legea nr.
112/2005, cu modificările ulterioare.“
33. Articolul 40 va avea următorul cuprins:
“Art.40. – (1) Prefectul poate organiza, prin ordin,
în cadrul numărului de posturi si al fondurilor aprobate anual, oficii
prefecturale. În municipiul Bucuresti se pot organiza oficii prefecturale în
fiecare sector.
(2) Ordinul prefectului de înfiintare si organizare a
oficiilor prefecturale se emite numai cu avizul conform al Ministerului
Administratiei si Internelor.
(3) Oficiile prefecturale fac parte integrantă din
institutia prefectului.
(4) Prin derogare de la prevederile art. XVI alin. (2) si (4) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si completările ulterioare, oficiile prefecturale sunt conduse de către un sef al oficiului prefectural.
(5) Functia de sef al oficiului prefectural este
echivalentă cu functia de director executiv.
(6) Numirea, modificarea, suspendarea si încetarea
raportului de serviciu al sefului oficiului prefectural se fac de către
prefect, în conditiile legii.“
34. Articolul 41 se abrogă.
35. Articolul 42 va avea următorul cuprins:
“Art.42. – Prevederile art. 6, 7 si 22 se aplică
începând cu data de 1 ianuarie 2006.“
Art. II. – Functiilor publice de prefect
si de subprefect nu le sunt aplicabile prevederile art. XVI alin. (4) din Legea
nr.
161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si completările
ulterioare.
Art. III. – (1) Prefectii în functie la
data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, precum si cei care
vor ocupa posturile rămase vacante după data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă si până la 31 decembrie 2005 pot fi numiti în functii
publice de prefect în urma promovării unui examen de atestare pe post.
(2) Subprefectii în functie la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă, precum si cei care vor ocupa
posturile rămase vacante după data intrării în vigoare a prezentei ordonante de
urgentă si până la 31 decembrie 2005 pot fi numiti în functii publice de
subprefect în urma promovării unui examen de atestare pe post.
(3) Pot participa la examenul de atestare pe post si
pot ocupa functiile publice în conditiile prevăzute la alin. (1) si (2)
persoanele care îndeplinesc conditiile prevăzute la art. 15 din Legea nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicată, cu
modificările ulterioare, cu exceptia celor prevăzute la lit. c)–e).
(4) Persoanele care nu promovează examenul de atestare
pe post, în conditiile legii, vor fi eliberate din functiile detinute.
(5) Numirea în functii publice a persoanelor prevăzute
la alin. (1) si (2) se face începând cu data de 1 ianuarie 2006.
(6) Conditiile de organizare si desfăsurare a
examenului de atestare pe post se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la
propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(7) Examenul de atestare pe post este gestionat de
comisia pentru recrutarea înaltilor functionari publici numită prin decizie a
primului-ministru.
Art. IV. – (1) Începând cu data de 1
ianuarie 2006, functia publică de secretar general al prefecturii se transformă
în functia publică de subprefect.
(2) Secretarii generali ai prefecturii în functie la
data de 31 decembrie 2005 ca urmare a promovării concursului organizat pentru
ocuparea functiei publice respective sunt numiti în functia publică de
subprefect începând cu data de 1 ianuarie 2006.
(3) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă, atributiile stabilite prin actele normative în vigoare în
competenta secretarului general al prefecturii se exercită de către unul dintre
subprefecti, desemnat prin ordin al prefectului.
Art. V. – Legea nr.
340/2004 privind institutia prefectului, cu modificările si completările
aduse prin prezenta ordonantă de urgentă, va fi republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia de către Parlament prin
lege, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
14 decembrie 2005.
Nr.
179.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind
organizarea si desfăsurarea examenului de atestare în functiile publice de
prefect si subprefect
În temeiul art. 108 din
Constitutia
României, republicată, si al art. III alin. (6) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 179/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr.
340/2004 privind institutia prefectului,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Prezenta hotărâre reglementează
conditiile de participare, precum si conditiile de organizare si desfăsurare a
examenului de atestare în functiile publice de prefect si subprefect, denumit
în continuare examen.
(2) Examenul este gestionat de comisia de concurs
pentru recrutarea înaltilor functionari publici, numită prin Decizia
primului-ministru nr. 276/2005, completată de Decizia primuluiministru nr.
356/2005, denumită în continuare comisie.
(3) Secretariatul comisiei prevăzute la alin. (2) se
asigură de Agentia Natională a Functionarilor Publici. Persoanele care fac
parte din secretariatul comisiei se desemnează prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(4) Examenul prevăzut la alin. (1) se organizează si
se desfăsoară în conditiile stabilite prin Legea nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicată, cu
modificările ulterioare, ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 179/2005 si
cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri.
(5) Examenul constă în două etape, după cum urmează:
a) elaborarea unui proiect pe baza tematicii si
bibliografiei stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor;
b) probă scrisă, care constă în rezolvarea unor
subiecte în prezenta comisiei.
Art. 2. – Comisia prevăzută la art. 1 alin. (2) are
următoarele atributii:
a) verifică dosarele de înscriere la examen ale
candidatilor;
b) stabileste subiectele pentru examen;
c) acordă punctajele pentru fiecare candidat în parte.
Art. 3. – Secretariatul comisiei are următoarele
atributii principale:
a) întocmeste, redactează si semnează alături de
comisie întreaga documentatie privind activitatea specifică a acestora;
b) asigură afisarea rezultatelor examenului;
c) îndeplineste orice sarcini specifice necesare
pentru buna desfăsurare a examenului.
Art. 4. – Pot participa la examen persoanele care
îndeplinesc conditiile prevăzute la art. 15 din Legea nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicată, cu
modificările ulterioare, cu exceptia celor prevăzute la lit. c)–e).
Art. 5. – Bibliografia si tematica pentru examen se
stabilesc prin ordin al ministrului administratiei si internelor si se comunică
prin afisare la sediul si pe site-ul Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici si al Ministerului Administratiei si Internelor la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 6. – (1) În vederea participării la examen
candidatii vor depune la sediul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici
dosarele de înscriere.
(2) Dosarele de înscriere trebuie să cuprindă
următoarele documente:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de înscriere;
c) copii ale diplomelor de studii;
d) copia carnetului de muncă sau o adeverintă care să
ateste vechimea în muncă si, după caz, în specialitate;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinta care să ateste starea de sănătate
corespunzătoare;
g) recomandarea de la ultimul loc de muncă.
(3) Copiile actelor prevăzute la alin. (2) se prezintă
însotite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu
originalul de către secretariatul comisiei, sau în copii legalizate.
(4) Formularul de înscriere este pus la dispozitia
candidatilor de secretariatul comisiei.
Art. 7. – (1) Pot sustine proba scrisă a examenului candidatii ale căror dosare de înscriere au fost verificate de comisie, în conditiile prezentei hotărâri.
(2) Rezultatele verificării dosarelor, cu mentiunea
admis/respins, se comunică prin afisare la sediul Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici.
Art. 8. – (1) Pentru a putea sustine proba scrisă
candidatii sunt obligati să depună proiectul prevăzut la art. 1 alin. (4) lit.
a) înainte de începerea probei scrise a examenului.
(2) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe
baza bibliografiei stabilite prin ordin al ministrului administratiei si
internelor.
(3) În cazul în care, datorită numărului mare de
candidati, proba scrisă se organizează în mai multe serii, subiectele se vor
schimba la fiecare serie, cu exceptia situatiei în care se organizează
simultan.
(4) Seturile de subiecte se semnează de toti membrii
comisiei si se închid în plicuri sigilate, purtând stampila Agentiei Nationale
a Functionarilor Publici.
Art. 9. – (1) Cu două ore înainte de începerea probei
scrise, la locul desfăsurării acesteia se va afisa repartizarea pe săli a
candidatilor.
(2) Cu 30 de minute înainte de începerea probei scrise
se face apelul nominal al candidatilor, în vederea îndeplinirii formalitătilor
prealabile, respectiv verificarea identitătii. Verificarea identitătii
candidatilor se face numai pe baza buletinului de identitate sau a cărtii de
identitate.
(3) După verificarea identitătii candidatilor, iesirea
din sală a acestora atrage eliminarea din examen, cu exceptia situatiilor de
urgentă în care acestia pot fi însotiti de unul dintre membrii comisiei sau de
persoanele care asigură supravegherea.
(4) Durata probei scrise se stabileste de comisie în
functie de gradul de dificultate si complexitate al subiectelor, dar nu poate
depăsi 3 ore.
(5) La ora stabilită pentru începerea probei scrise
comisia prezintă candidatilor seturile de subiecte si invită un candidat să
extragă un plic cu subiectele de examen.
(6) După începerea comunicării subiectelor este
interzis accesul candidatilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara
membrilor comisiei, precum si a persoanelor care asigură secretariatul
comisiei, respectiv supravegherea desfăsurării probei. În acest caz candidatul
este eliminat din examen.
(7) În încăperea în care are loc examenul, pe toată
perioada derulării acestuia, inclusiv a formalitătilor prealabile si a celor ulterioare
finalizării probei, candidatilor nu le este permisă detinerea sau folosirea
vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de
comunicare la distantă.
(8) Nerespectarea dispozitiilor prevăzute la alin. (7)
atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Comisia, constatând
încălcarea acestor dispozitii, va elimina candidatul din sală, va face
mentiunea “Anulat“ pe lucrare si va consemna cele întâmplate în
procesul-verbal.
(9) Lucrările vor fi redactate, sub sanctiunea
anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de Agentia Natională a
Functionarilor Publici, purtând stampila acesteia pe fiecare filă, în coltul
din stânga sus. Prima filă, după înscrierea numelui si a prenumelui în coltul
din dreapta, va fi lipită astfel încât datele înscrise să nu poată fi
identificate si se va aplica stampila Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici.
(10) Candidatul are obligatia de a preda comisiei
lucrarea scrisă la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul
special întocmit în acest sens.
Art. 10. – (1) Lucrările scrise se corectează
sigilate.
(2) Lucrările scrise care prezintă însemnări în scopul
identificării candidatilor se anulează si nu vor mai fi notate. Mentiunea
“Anulat“ se va face atât pe lucrare, cât si pe borderoul de notare si pe
centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal.
(3) După notarea de către fiecare membru al comisiei
de concurs, lucrările scrise se desigilează.
Art. 11. – (1) Probele de examen se notează cu puncte
de la 0 la 100.
(2) Criteriile de evaluare a proiectului, precum si
modul de acordare a punctajului pentru proba scrisă se stabilesc de comisie si
se afisează la finalizarea probei scrise la locul desfăsurării examenului.
(3) Rezultatul final se calculează potrivit ponderii
stabilite de comisie în conformitate cu alin. (2).
(4) Promovarea examenului se face ca urmare a
obtinerii punctajului minim de 50 de puncte.
Art. 12. – Rezultatul final, cu mentiunea “Admis“ sau “Respins“, se comunică candidatilor prin afisare la sediul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nu mai târziu de 48 de ore de la finalizarea probei scrise.
Art. 13. – La finalizarea examenului se întocmeste un
proces-verbal care să contină modul de desfăsurare a examenului si rezultatele
obtinute de candidati, semnat de membrii comisiei.
Art. 14. – Contestatiile se depun la sediul Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici, la secretariatul comisiei de solutionare a
contestatiilor, sub sanctiunea decăderii din acest drept, după afisarea rezultatelor
finale ale examenului de atestare, în termen de 24 de ore de la data afisării
rezultatelor.
Art. 15. – (1) Contestatiile se solutionează de
comisia de solutionare a contestatiilor, numită prin Decizia primuluiministru
nr. 276/2005, astfel cum a fost completată prin Decizia primului-ministru nr.
356/2005.
(2) Secretariatul comisiei de solutionare a
contestatiilor prevăzute la alin. (1) este asigurat de Agentia Natională a
Functionarilor Publici si se desemnează prin ordin al presedintelui Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 16. – Comisia de solutionare a contestatiilor
analizează procesul-verbal întocmit în conditiile prevăzute de art. 13, acordă
punctajele pentru fiecare dintre cele două probe si poate aproba contestatia,
modificând punctajul final acordat de comisie, în situatia în care:
a) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit
baremului si răspunsurilor din lucrarea scrisă;
b) constată că există o diferentă mai mare de 10
puncte/probă între punctajele acordate de comisie si comisia de solutionare a
contestatiilor.
Art. 17. – Contestatia va fi respinsă în următoarele
situatii:
a) dacă în urma analizării contestatiei se constată că
punctajele au fost acordate potrivit baremului si răspunsurilor din lucrarea
scrisă;
b) dacă între punctajul acordat de comisie si cel
apreciat de comisia de solutionare a contestatiilor nu este o diferentă mai
mare de 10 puncte/probă;
c) dacă punctajul acordat de comisia de solutionare a
contestatiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisie.
Art. 18. – Comunicarea rezultatelor la contestatiile
depuse se face prin afisare la sediul Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici imediat după solutionarea contestatiilor.
Art. 19. – În cazul respingerii contestatiei
candidatul se poate adresa instantei de contencios administrativ, în conditiile
legii.
Art. 20. – (1) Comisiile prevăzute la art. 1 alin. (2)
si la art. 15, prin intermediul secretariatului, pun la dispozitie candidatilor
interesati, la solicitarea acestora, documentele elaborate de aceste comisii,
mai putin cele care contin date cu caracter personal ale candidatilor.
(2) Orice candidat are acces, la solicitarea sa, la
lucrarea individuală redactată în cadrul probei scrise a examenului.
Art. 21. – La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se afisează, atât la sediul Ministerului Administratiei si Internelor
si al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cât si pe site-ul acestora,
data, locul si ora la care se va desfăsura examenul de atestare.
Art. 22. – Pentru participarea la lucrările comisiilor
prevăzute la art. 1 alin. (2) si la art. 15, membrii si secretariatul acestora
au dreptul la indemnizatia plătită potrivit Hotărârii Guvernului nr.
1.212/2005 privind unele măsuri necesare pentru desfăsurarea activitătii
comisiilor pentru înaltii functionari publici.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si
familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
14 decembrie 2005.
Nr. 1.655.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
privind
aprobarea Instructiunilor pentru programarea si analiza tehnico-operativă a
circulatiei trenurilor nr. 099
În temeiul prevederilor art. 4 lit. e) ultima liniută
din Regulamentul de organizare si functionare al Autoritătii Feroviare Române –
AFER, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
626/1998 privind organizarea si functionarea Autoritătii Feroviare Române –
AFER si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului emite următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Instructiunile pentru programarea
si analiza tehnico-operativă a circulatiei trenurilor nr. 099, prevăzute în anexa*)
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prevederile prezentului ordin se aplică
Companiei Nationale de Căi Ferate “C.F.R.“ – S.A. în calitate de administrator
al infrastructurii feroviare publice si operatorilor de transport feroviar.
Art. 3. – (1) Compania Natională de Căi Ferate
“C.F.R.“ – S.A. va elabora si prezenta spre aprobare, prin ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului, în termen de 30 de zile de la
data publicării prezentelor instructiuni, metodologia privind concentrarea
datelor la nivel de sectie de circulatie, regulator de circulatie, structură
regională si structură centrală a administratorului infrastructurii feroviare
publice în vederea completării formularului Informare operativă privind analiza
efectuării programului de circulatie a trenurilor.
(2) Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.“ – S.A.,
în termen de 90 de zile de la aprobarea prezentului ordin, va edita
Instructiunile pentru programarea si analiza tehnico-operativă a circulatiei
trenurilor nr. 099.
Art. 4. – La data intrării în vigoare a
Instructiunilor pentru programarea si analiza tehnico-operativă a circulatiei
trenurilor nr. 099, conducerea persoanelor juridice prevăzute la art. 2 va
asigura instruirea si examinarea personalului implicat în activitatea de
circulatie a trenurilor din prevederile acestor instructiuni.
Art. 5. – Prezentul ordin intră în vigoare în termen
de 90 de zile de la data publicării sale în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 6. – Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.“ –
S.A., Societatea Natională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători“
– S.A., Societatea Natională de Transport Feroviar de Marfă “C.F.R. Marfă“ –
S.A. si operatorii de transport feroviar vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 7. – Nerespectarea prevederilor prezentului ordin
atrage după sine răspunderea juridică, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
Art. 8. – La data intrării în vigoare a
Instructiunilor pentru programarea si analiza tehnico-operativă a circulatiei
trenurilor nr. 099, Instructia pentru programarea circulatiei trenurilor de
marfă, aprobată prin Ordinul adjunctului ministrului transporturilor si
telecomunicatiilor nr. 1.660/1975, Instructia pentru analiza tehnico-operativă
a circulatiei trenurilor, aprobată prin Ordinul adjunctului ministrului
transporturilor si telecomunicatiilor nr. 1.661/1975, precum si orice alte
dispozitii contrare îsi încetează aplicabilitatea.
Art. 9. – Prezentul
ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, Foaia Oficială
C.F.R. si în Buletinul AFER.
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Gheorghe Dobre
Bucuresti,
6 decembrie 2005.
Nr.
2.122.
*) Anexa
va fi pusă la dispozitia celor interesati de către Compania Natională de Căi
Ferate “C.F.R.“ – S.A., la cerere.
În anexa la Hotărârea Guvernului nr.
1.276/2005 privind alocarea unei sume din Fondul de interventie la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, pentru
înlăturarea efectelor calamitătilor naturale produse în unele judete ale tării
si în municipiul Bucuresti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 1.000 din 10 noiembrie 2005, se face următoarea rectificare (care nu
apartine Redactiei “Monitorul Oficial“, Partea I):
– la nr. crt. 8, în loc de: “Scoala cls. I–IV Sat Valea 2, Com. Balbosi”, se va citi: “Scoala cls. I–IV Sat Valea 2, Com. Bolbosi”.