MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173
(XVII) - Nr. 149 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 18 februarie 2005
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 7 din 18 ianuarie 2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 2781 alin.
12 din Codul de procedură penală
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
6.
- Ordonantă de urgentă pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al
functionarului public denumit manager public
98.
- Hotărâre privind numirea unui consul general
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
2.065/2004.
- Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului pentru
aprobarea metodologiilor de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, republicată
34.
- Ordin al ministrului economiei si comertului privind calcularea pretului
mediu ponderat de achizitie a gazelor naturale din import pentru anul 2004, aplicabil
la valorificarea gazelor naturale noi din productia internă în anul 2005
65.
- Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei pentru
modificarea Ordinului ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr.
407/2004 privind dovedirea, în vederea recalculării pensiei, a absolvirii
cursurilor de zi ale învătământului universitar
113.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
privind aprobarea cantitătilor de carne, de peste si de produse zootehnice, pe
specii, pentru care se acordă subventii în conformitate cu prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 64/2005 privind sprijinul direct al statului prin
acordarea de subventii, în anul 2005, producătorilor agricoli din sectorul
animalier, pentru cresterea productiei animaliere si piscicole, precum si a
efectivelor de animale
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 18
ianuarie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 2781 alin. 12 din Codul de procedură penală
Ioan Vida -
presedinte
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Iuliana Nedelcu -
procuror
Marieta Safta -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2781 alin. 12 din Codul de procedură penală,
ridicată de Federalcoop Constanta în Dosarul nr. 1.362/2004 al Tribunalului
Constanta - Sectia penală.
La apelul nominal
este prezentă autoarea exceptiei, prin consilier juridic Ion Stefan, lipsind
partea Simona Florentina Borcănea, fată de care procedura de citare a fost
legal îndeplinită.
Magistratul-asistent
informează Curtea că partea Simona Florentina Borcănea a depus la dosar o
cerere prin care solicită judecarea cauzei în lipsă.
Reprezentantul
autoarei exceptiei, având cuvântul pe fond, pune concluzii de admitere a
exceptiei de neconstitutionalitate, sustinând că termenul în care instanta este
obligată să rezolve plângerea întemeiată pe dispozitiile art. 2781 din Codul de procedură penală,
prevăzut de textul de lege criticat, este prea scurt si nu permite pronuntarea
unei hotărâri legale si temeinice.
Reprezentantul
Ministerului Public, făcând referire la jurisprudenta Curtii Constitutionale în
materie, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca
neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 17 august 2004, pronuntată în Dosarul nr. 1.362/2004, Tribunalul
Constanta - Sectia penală a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2781 alin. 12 din Codul de procedură penală, ridicată de Federalcoop Constanta în dosarul
mentionat.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că textul de lege criticat creează discriminări între
“făptuitorii” care sunt trimisi în judecată prin rechizitoriu si “făptuitorii”
care ajung în fata instantei de judecată prin formularea plângerii împotriva
rezolutiei procurorului de neîncepere a urmăririi penale. Astfel, se arată că
termenul de 20 de zile în care instanta este obligată să rezolve plângerea
întemeiată pe dispozitiile art. 2781 din Codul de procedură penală nu
permite acesteia să pronunte o hotărâre la fel de temeinică si de fundamentată
ca în situatia trimiterii în judecată prin rechizitoriu, nefiind posibilă
examinarea într-un termen atât de scurt
tuturor probelor, “atât incriminatoare, cât si cele în apărare”, asa
încât “unii făptuitori vinovati primesc o sentintă cu solutia de scoatere de
sub urmărire penală, iar altii vinovati pot fi condamnati pe nedrept”.
Tribunalul
Constanta - Sectia penală, exprimându-si
opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate, apreciază că aceasta este
întemeiată. Se arată că termenul instituit prin textul de lege criticat, pentru
solutionarea plângerii împotriva rezolutiilor sau a ordonantelor procurorului
de netrimitere în judecată, este prea scurt si nu dă posibilitatea părtilor să
îsi exercite toate drepturile procesuale în aceleasi conditii cu părtile din
celelalte cauze deduse judecătii. Or, “egalitatea cetătenilor în fata legii si
a autoritătilor publice privită drept principiu fundamental, trebuie avută în
vedere si din perspectiva normelor procesual penale, care conferă tuturor
participantilor la procesul penal drepturi egale”.
În conformitate cu
dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât prin instituirea unui termen
de solutionare a plângerii reglementate de art. 2781 din Codul de procedură penală nu se
creează o discriminare fată de inculpatii care sunt trimisi în judecată prin
rechizitoriu, având în vedere natura juridică diferită a celor două institutii:
plângerea prevăzută de dispozitiile art. 2781 din Codul de procedură penală are ca
scop realizarea unui control asupra rezolutiilor sau a ordonantelor
procurorului de netrimitere în judecată, pe când rechizitoriul declansează o
judecată în fond a cauzei penale.
Avocatul
Poporului apreciază că
dispozitiile legale criticate nu încalcă prevederile constitutionale ale art. 6
alin. (1), întrucât “acestea se aplică, fără discriminări si fără privilegii,
tuturor persoanelor aflate în situatia juridică prevăzută la art. 2781 din Codul de procedură penală, si
anume persoanelor vătămate sau persoanelor ale căror interese legitime au fost
vătămate prin actele procurorului de netrimitere în judecată”.
În concluzie,
Avocatul Poporului consideră că exceptia este neîntemeiată.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile autoarei
exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate
la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si ale art. 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 2781 alin. 12 din Codul de procedură penală, având
următorul continut:
- Art. 2781 alin. 12: “Instanta
este obligată să rezolve plângerea în termen de cel mult 20 de zile de la
primire si să comunice, de îndată si motivat, persoanei care a făcut plângerea,
modul în care aceasta a fost rezolvată.”
Autoarea exceptiei
consideră că aceste dispozitii sunt contrare prevederilor constitutionale ale
art. 16 alin. (1), potrivit cărora “Cetătenii sunt egali în fata legii si a
autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări”.
Se sustine, în
esentă, că termenul de 20 de zile instituit de prevederile legale criticate
este prea scurt pentru realizarea unei apărări eficiente, prin comparatie cu
termenul de solutionare a cauzei în situatia sesizării instantei judecătoresti
prin rechizitoriu, consecinta fiind crearea unei discriminări între cetăteni
sub aspectul exercitării dreptului la apărare în cele două situatii mentionate.
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate formulată, Curtea constată că aceasta este
neîntemeiată si, în consecintă, urmează să fie respinsă.
Curtea retine că
principiul egalitătii în fata legii presupune instituirea unui tratament egal
pentru situatii care, în functie de scopul urmărit, nu sunt diferite. Or,
situatiile relevate în motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, prin a
căror comparare se încearcă a se demonstra neconstitutionalitatea dispozitiilor
art. 2781 alin.
12 din Codul de procedură penală,
sunt în mod evident diferite.
Astfel, plângerea
împotriva rezolutiilor sau a ordonantelor procurorului de netrimitere în
judecată, reglementată de dispozitiile art. 2781 din Codul de procedură penală, nu
vizează judecarea propriu-zisă a cauzei penale, ci constituie un mijloc
procedural prin care se realizează un examen al rezolutiei sau al ordonantei
procurorului atacate, sub aspectul legalitătii acesteia. Asa fiind, este de
dorit ca examinarea actului atacat să se realizeze cu celeritate, pentru a nu
tergiversa eventuala judecare a fondului cauzei, termenul de 20 de zile în care
instanta este obligată să rezolve plângerea, reglementat de textul de lege
criticat, fiind instituit tocmai din această ratiune si în considerarea
dreptului părtii la solutionarea cauzei într-un termen rezonabil. În situatia
învestirii instantelor judecătoresti prin rechizitoriu, judecătorii sunt
chemati să stabilească existenta infractiunii, vinovătia si răspunderea juridică
a persoanelor trimise în judecată, adică să realizeze judecarea propriu-zisă a
cauzei penale.
Cele două situatii
juridice nefiind identice, este justificată diferenta de tratament juridic
învederată de autoarea exceptiei, precum si de instanta de judecată. Asa fiind,
si întrucât principiul egalitătii nu exclude, ci, dimpotrivă, presupune solutii
diferite pentru situatii diferite, nu se poate retine nici o contradictie între
dispozitiile art. 2781 alin.
12 din Codul de procedură penală
si prevederile art. 16 alin. (1) din Legea fundamentală, părtile implicate în
cauzele reglementate de art. 2781 din Codul de procedură penală având
posibilitatea să se apere, fără nici o discriminare, prin mijloacele si în
limitele cerute de natura acestor cauze.
De altfel, asupra
constitutionalitătii dispozitiilor legale ce fac obiectul exceptiei de fată
Curtea Constitutională s-a pronuntat prin mai multe decizii (de exemplu,
Decizia nr.
468 din 4 noiembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1.229 din 21 decembrie 2004, Decizia nr.
438 din 26 octombrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1.264 din 29 decembrie 2004). Argumentele care au fundamentat
solutiile de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor
art. 2781 alin.
12 din Codul de procedură penală
îsi mentin valabilitatea si în prezenta cauză, întrucât nu au intervenit
elemente noi care să justifice schimbarea acestei jurisprudente a Curtii
Constitutionale.
Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. d) si al art 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2781 alin. 12 din Codul de procedură penală,
ridicată de Federalcoop Constanta în Dosarul nr. 1.362/2004 al Tribunalului
Constanta - Sectia penală.
Definitivă si
general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 18 ianuarie 2005.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Marieta
Safta
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al
functionarului public denumit manager public
În vederea
respectării angajamentelor Guvernului României, asumate prin Strategia
actualizată de accelerare a reformei administratiei publice cu privire la
operationalizarea corpului de functionari publici cu statut special denumiti
manageri publici, precum si a prevederilor Programului de guvernare pe perioada
2005-2008, referitoare la depolitizarea administratiei publice prin asigurarea
unui mecanism obiectiv si a unor structuri independente de evaluare si
monitorizare a performantelor functionarilor publici,
având în vedere
riscul de a nu se asigura finalitatea Proiectului PHARE RO 0106.03, denumit
“Crearea unui corp profesionist de manageri publici în administratia publică -
Proiectul tinerilor profesionisti”, în valoare de 4 milioane euro, prin
neîncadrarea imediată în structurile administratiei publice, în calitate de
manageri publici, a absolventilor programelor de formare specializată
desfăsurate prin acest proiect, situatie de natură să afecteze atât
credibilitatea factorilor de decizie în ceea ce priveste implementarea reformei
în administratia publică, cât si încrederea tinerilor absolventi în intentia
declarată a Guvernului de a atrage profesionisti în sistemul public,
pentru evitarea
posibilitătii de a pierde finantarea unui al doilea ciclu al proiectului, în
valoare de 3,5 milioane euro, precum si a ciclurilor subsecvente, având în
vedere programarea multianuală a proiectului, cu consecinta negativă a
pierderii unui corp de tineri profesionisti manageri publici si a importantei
contributii a acestora la accelerarea procesului de modernizare a
administratiei publice,
tinând seama de
necesitatea completării si actualizării sistemului de salarizare a managerilor
publici, în scopul asigurării cadrului normativ strict necesar pentru acordarea
unui nivel de salarizare motivant, corespunzător pregătirii si abilitătilor
acestora, precum si rolului deosebit atribuit pentru accelerarea reformei
administratiei publice,
în vederea
adoptării măsurilor prevăzute prin prezenta ordonantă de urgentă, ce urmăresc
eficientizarea si modernizarea activitătii în administratia publică si
cresterea calitătii acesteia, precum si respectarea termenului prevăzut în
Foaia de parcurs a României pentru reforma administratiei publice pentru
implementarea unui cadru legislativ corespunzător desfăsurării activitătii
managerilor publici în sistemul public - decembrie 2004, elemente care vizează
interesul public si constituie situatii de urgentă si extraordinare,
în temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. I. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit
manager public, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 590
din 1 iulie 2004, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 452/2004,
se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 1
va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - (1)
Prezenta ordonantă de urgentă reglementează statutul special al functionarilor
publici numiti într-o functie publică specifică de manager public.
(2) În exercitarea
functiei publice specifice, managerul public are rolul de a asigura sprijin
pentru politicile de reformă ale Guvernului României în ceea ce priveste
proiectarea, managementul si implementarea, de la nivelurile strategice la cele
operationale, a procedurilor si activitătilor vizând accelerarea reformei
administratiei publice, integrarea în structurile Uniunii Europene, precum si
implementarea legislatiei armonizate cu acquisul comunitar.
(3)
Responsabilitătile managerilor publici rezultă din coordonarea de programe,
proiecte si activităti menite să accelereze modernizarea administratiei si
serviciilor publice, cu scopul de a creste calitatea actului administrativ si a
serviciilor publice furnizate cetăteanului, în vederea armonizării acestora cu
standardele Uniunii Europene.”
2. Articolul 3
va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - (1) Se
înfiintează Comisia pentru managerii publici, denumită în continuare Comisia,
ca organism independent, de interes general, ce urmăreste si asigură
aplicarea prevederilor referitoare la modalitătile de acces la functia de
manager public si la mecanismele de promovare rapidă, reglementate prin
prezenta ordonantă de urgentă si prin normele de aplicare a acesteia.
(2) Potrivit
prezentei ordonante de urgentă, Comisia îndeplineste atributii în domeniul
evaluării, încadrării în trepte, repartizării, promovării, solutionării
contestatiilor si al excluderii din categoria managerilor publici, asigurând
transparenta, impartialitatea, reprezentativitatea si obiectivitatea. Rolul
Comisiei în domeniul evaluării constă în aprobarea rezultatelor aplicării
procedurilor de evaluare stabilite.
(3) Structura,
componenta, atributiile si modul de organizare si functionare ale Comisiei se
stabilesc de Guvern, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor,
prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgentă.
(4) Comisia este
constituită din maximum 17 reprezentanti ai autoritătilor si institutiilor
publice, organizatiilor neguvernamentale si institutiilor de învătământ
superior, ai organizatiilor profesionale din domeniul massmedia, desemnati de
organele de conducere ale acestora.
(5) Secretariatul
Comisiei se asigură de către Ministerul Administratiei si Internelor.
(6) Finantarea
cheltuielilor necesare exercitării atributiilor ce revin Comisiei, precum si
cele ale secretariatului Comisiei, ce decurg din prevederile prezentei
ordonante de urgentă si ale normelor de aplicare a acesteia, se asigură de la
bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.
Finantarea acestor
cheltuieli poate fi asigurată si prin programe cu asistentă externă.
(7) Ministerul
Administratiei si Internelor poate colabora, în exercitarea atributiilor sale
de secretariat al Comisiei, cu un partener de implementare, desemnat potrivit
normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgentă.”
3. Alineatul
(4) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
“(4) Autoritătile
si institutiile publice sunt obligate să colaboreze cu Agentia Natională a
Functionarilor Publici în vederea numirii sau asigurării transferului
managerilor publici, în limita numărului de posturi aprobat.”
4. La articolul
10 alineatul (1), litera c) va avea următorul cuprins:
“c) absolventii
programului de burse speciale «Guvernul României», cu conditia să urmeze un
program intensiv de formare specializată în administratia publică, în România,
organizat, în conditiile prevăzute de normele de aplicare a prezentei ordonante
de urgentă, de către Institutul National de Administratie sau de alte
institutii de formare continuă.”
5. Alineatele
(1) si (3) ale articolului 12 vor avea următorul cuprins:
“Art. 12. - (1)
Persoanele prevăzute la art. 10 alin. (1) sunt evaluate la finalizarea
programelor de formare specializată de către Comisie, care decide treapta
profesională de încadrare ca manager public. În această evaluare se vor lua în
considerare rezultatele evaluării de la absolvirea programelor de formare si
rezultatele aplicării procedurilor de evaluare finală, prevăzute de normele de
aplicare a prezentei ordonante de urgentă.
............................................................................................
(3) Numirea în
functia de manager public se face, în termenul prevăzut de normele de aplicare
a prezentei ordonante de urgentă, prin act administrativ al conducătorului
autoritătii sau institutiei publice în cadrul căreia urmează să-si desfăsoare
activitatea, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.”
6. Alineatul
(2) al articolului 14 va avea următorul cuprins:
“(2) Decizia
Comisiei este bazată pe rezultatele evaluării performantelor profesionale
individuale, efectuată de către superiorul ierarhic al managerului public
evaluat, si pe rezultatele aplicării procedurilor de evaluare prevăzute de
normele de aplicare a prezentei ordonante de urgentă.”
7. După
alineatul (1) al articolului 19 se introduc două noi alineate, alineatele (11) si (12), cu următorul cuprins:
“(11)
Stabilirea salariului de bază al managerului public se face potrivit
reglementărilor legale pentru functionarii publici din aparatul propriu al
ministerelor, prin însumarea salariului de bază corespunzător functiei de
consilier, gradul profesional superior, treapta de salarizare I, cu
indemnizatia de conducere aferentă functiei publice de conducere, echivalentă
gradului profesional detinut de managerul public respectiv.
(12)
Sporul de manager public se determină prin aplicarea la salariul de bază al
managerului public, calculat potrivit alin. (11), a procentului determinat
în functie de treapta profesională detinută, prevăzut în primul tabel din anexa
la prezenta ordonantă de urgentă.”
8. Alineatul
(2) al articolului 21 va avea următorul cuprins:
“(2) Prin exceptie
de la prevederile art. 3 alin. (4), pe durata derulării proiectelor din
domeniul administratiei publice, finantate prin programul PHARE, din Comisie
vor putea să facă parte si experti din state membre ale Uniunii Europene,
propusi de către echipele de asistentă tehnică ale proiectelor PHARE, prevăzute
la art. 20 alin. (2).”
Art. II. - (1) Termenul prevăzut la art. 22 alin. (2)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 56/2004 se prorogă cu 60 de zile de
la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
(2) Până la
împlinirea termenului prorogat potrivit alin. (1), Comisia interimară
înfiintată prin ordin al ministrului administratiei si internelor, conform
prevederilor art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
56/2004, în vigoare la data adoptării prezentei ordonante de urgentă, mai îndeplineste, pe lângă atributiile
prevăzute prin ordin, si celelalte atributii ale Comisiei pentru managerii
publici, ce decurg din prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
56/2004. Totodată, pentru absolventii proiectului prevăzut la art. 21 alin.
(1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
56/2004, componenta “Stagiari 2003-2004”, Comisia interimară va confirma,
la propunerea secretariatului acesteia, atributiile si responsabilitătile
generale si cele specifice minimale ce vor fi avute în vedere, până la
aprobarea lor prin normele prevăzute la art. 22 alin. (2) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
56/2004, la întocmirea fisei posturilor respective de manager public.
(3) În termen de
10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă,
absolventii proiectului prevăzut la art. 21 alin. (1) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
56/2004, componenta “Stagiari 2003-2004”, vor fi numiti în functiile de
manager public potrivit schemei de repartizare a acestor absolventi, întocmită
de către Agentia Natională a Functionarilor Publici cu contrasemn ătura
Comisiei interimare.
Art. III. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă, Comisia pentru bursa specială “Guvernul României”,
redenumită prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
56/2004 Comisia pentru managerii publici, îsi reia, în cuprinsul tuturor
actelor normative în vigoare, denumirea prevăzută în Legea nr.
157/2004 si îndeplineste atributiile conferite prin această lege si prin
normele ei de aplicare.
(2) Pe aceeasi
dată se modifică, corespunzător alin. (1), prevederile art. 8 alin. (1) din
anexa la Hotărârea Guvernului nr.
1.516/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
157/2004 privind instituirea bursei speciale “Guvernul României” pentru
formarea managerilor din sectorul public, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 905 din 5 octombrie 2004, si se abrogă art. 9 alin.
(3), art. 13 alin. (3) lit. z), art. 36 alin. (2) si art. 37 alin. (3) din
aceeasi anexă, precum si orice alte dispozitii contrare.
Art. IV. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit
manager public, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
452/2004, precum si cu modificările si completările aduse prin prezenta
ordonantă de urgentă, se va republica după aprobarea acesteia prin lege,
dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
integrării europene,
Ene Dinga
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Presedintele
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jözsef
Birtalan
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 10 februarie 2005.
Nr. 6.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind numirea unui consul general
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. -
Domnul Gabriel Nicola se numeste în functia de consul general, sef al
Consulatului General al României la Vârset, Uniunea Serbia Muntenegru.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
afacerilor externe,
Mihai
Răzvan Ungureanu
Bucuresti, 17 februarie 2005.
Nr. 98.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
pentru aprobarea metodologiilor de aplicare a
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 112/1999 privind călătoriile gratuite în
interes de serviciu si în interes personal pe căile ferate române, republicată
În temeiul
prevederilor art. 4 alin. (5), ale art. 13 alin. (1) si (2) din Ordonanta
Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, republicată, si ale art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Metodologia privind încadrarea în categoria de tren, clasă, conditiile
de emitere, gestionare si folosire a legitimatiilor de călătorie pe căile
ferate române, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se
aprobă Metodologia de acordare, de eliberare si de retragere a permiselor de
călătorie pentru agentii economici prevăzuti la art. 4 din Ordonanta Guvernului
nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, republicată, precum si a biletelor de
călătorie în interesul serviciului, acordate societătilor respective si altor
societăti care desfăsoară lucrări în interesul căii ferate, prevăzută în anexa
nr. 2.
Art. 3. - Se
aprobă Metodologia de decontare a legitimatiilor de călătorie pe căile ferate
române, acordate în baza Ordonantei Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, republicată, a căror contravaloare se suportă
din bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele
nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. -
Societatea Natională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători” - S.A.
si Directia generală economică si buget din cadrul Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - La data
intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr.
1.067/2003 pentru aprobarea metodologiilor de aplicare a prevederilor
Ordonantei Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, astfel cum a fost aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
210/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din
8 august 2003, cu modificările ulterioare, Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr.
549/2003 pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr.
210/2003, si a anexei nr. 1.2 la Metodologia privind încadrarea în
categoria de tren, clasă, conditiile de emitere, gestionarea si folosirea
legitimatiilor de călătorie pe căile ferate române, aprobată prin Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.
1.067/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 783
din 6 noiembrie 2003, precum si orice dispozitii contrare se abrogă.
Art. 7. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră
în vigoare în termen de 15 zile de la data publicării.
p. Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Ileana
Tureanu,
secretar de
stat
Bucuresti, 9 noiembrie 2004.
Nr. 2.065.
*) Anexele nr. 1-3 se publică ulterior în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 bis în afara abonamentului,
care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei
Autonome “Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
privind calcularea pretului mediu ponderat de
achizitie a gazelor naturale din import pentru anul 2004, aplicabil la
valorificarea gazelor naturale noi din productia internă în anul 2005
În baza
prevederilor Legii petrolului nr.
238/2004 si a prevederilor art. 3 si 4 din Ordinul ministrului industriei
si resurselor si al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr.
49/14/2003 privind valorificarea cantitătilor de gaze naturale noi din
productia internă,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
economiei si comertului emite
următorul ordin:
Art. 1. -
Valorificarea în anul 2005 a gazelor naturale noi din productia internă se face
prin negocierea pretului acestora, în limita unui procent de maximum 80% din
pretul mediu ponderat de achizitie a gazelor naturale din import pentru anul
2004, calculat la 150,11 USD/1.000m3.
Art. 2. - Pretul
în lei al gazelor naturale noi din productia internă se va determina
aplicându-se la pretul gazelor noi, calculat în conformitate cu art. 1, cursul
leu/USD valabil pentru data plătii aferente facturilor emise.
Ministrul
economiei si comertului,
Codrut
Ioan Seres
Bucuresti, 9 februarie 2005.
Nr. 34.
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI
FAMILIEI
pentru modificarea Ordinului ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei nr. 407/2004 privind dovedirea, în vederea
recalculării pensiei, a absolvirii cursurilor de zi ale învătământului
universitar
Având în vedere:
- Hotărârea
Guvernului nr.
737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei, cu modificările ulterioare;
- Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, cu modificările si completările ulterioare;
- Hotărârea
Guvernului nr.
13/2004 privind aprobarea Statutului Casei Nationale de Pensii si Alte
Drepturi de Asigurări Sociale, cu modificările ulterioare;
- Legea nr.
276/2004 pentru completarea art. 169 din Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale,
ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei emite următorul ordin:
Art. I. - Alineatul (1) al articolului 3 din Ordinul
ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr.
407/2004 privind dovedirea, în vederea recalculării pensiei, a absolvirii
cursurilor de zi ale învătământului universitar, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 717 din 9 august 2004, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“Art. 3. - (1)
Persoanele care se regăsesc în situatia prevăzută la art. 2 au obligatia ca
până la data de 1 ianuarie 2006 să prezinte casei teritoriale de pensii
documentul original care atestă îndeplinirea conditiilor privind forma de
învătământ si durata studiilor.”
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Bucuresti, 16 februarie 2005.
Nr. 65.
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
privind aprobarea cantitătilor de carne, de peste
si de produse zootehnice, pe specii, pentru care se acordă subventii în conformitate
cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 64/2005 privind sprijinul direct al
statului prin acordarea de subventii, în anul 2005, producătorilor agricoli din
sectorul animalier, pentru cresterea productiei animaliere si piscicole, precum
si a efectivelor de animale
Având în vedere
prevederile art. 12 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii,
în anul 2005, producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si piscicole, precum si a efectivelor de animale,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă cantitătile de carne, de peste si de produse zootehnice, pe specii,
pentru care se acordă subventii în conformitate cu prevederile Hotărârii
Guvernului nr.
64/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii,
în anul 2005, producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si piscicole, precum si a efectivelor de animale,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 31 ianuarie
2005, cu încadrare în fondurile alocate de la bugetul de stat cu această
destinatie.
Art. 2. - Valoarea
totală a subventiilor pentru productiile de carne, prevăzute la art. 2 alin.
(1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, este de 1.325,8 miliarde lei pentru cantitatea de 136,73 mii tone
carne, realizată si abatorizată în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005, repartizată
astfel:
a) pentru
cantitatea de 5,0 mii tone carne tineret bovin, valoarea totală a subventiei
este de 30,0 miliarde lei;
b) pentru
cantitatea de 60,73 mii tone carne porc, valoarea totală a subventiei este de
728,8 miliarde lei;
c) pentru cantitatea
de 1,0 mii tone carne tineret ovin, valoarea totală a subventiei este de 7,0
miliarde lei;
d) pentru
cantitatea de 70,0 mii tone carne pasăre în viu - pui broiler, valoarea totală
a subventiei este de 560,0 miliarde lei.
Art. 3. - Valoarea
totală a subventiilor pentru productiile de carne în viu obtinute de la animale
individualizate în sistemul national prevăzut de legislatia în vigoare, în
conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr.
38/2001, si certificate ecologic de către un organism de inspectie si
certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, prevăzute la art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, este de 6,2 miliarde lei pentru cantitatea de 0,6 mii tone carne,
realizată si abatorizată în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005, repartizată
astfel:
a) pentru
cantitatea de 0,1 mii tone carne tineret bovin, valoarea totală a subventiei este
de 0,7 miliarde lei;
b) pentru
cantitatea de 0,2 mii tone carne porc, valoarea totală a subventiei este de 2,8
miliarde lei;
c) pentru
cantitatea de 0,3 mii tone carne pasăre în viu - pui broiler, valoarea totală a
subventiei este de 2,7 miliarde lei;
Art. 4. - Valoarea
totală a subventiei pentru ouăle de găină obtinute în conformitate cu
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
34/2000, aprobată prin Legea nr.
38/2001, si certificate ecologic de către un organism de inspectie si
certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 si obtinute în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005, este de 0,5
miliarde lei pentru 500 mii bucăti.
Art. 5. - Valoarea
totală a subventiilor pentru materialul biologic de reproductie, în functie de
valoarea zootehnică si de biotehnologia de reproductie folosită pentru
obtinerea produsului, precum si de zona geografică în care este situată
exploatatia agricolă, prevăzute la art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, este de 174,0 miliarde lei si se acordă crescătorilor care
îndeplinesc conditiile prevăzute în Normele metodologice aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
79/2005, în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005, astfel:
a) pentru 16.890
de juninci la prima fătare, valoarea totală a subventiilor este de 41,7
miliarde lei;
b) pentru 86.200
de vitei obtinuti din vaci si juninci, precum si malaci obtinuti din bivolite,
si mentinuti în exploatatie minimum 6 luni, valoarea totală a subventiilor este
de 66,7 miliarde lei;
c) pentru 23.907
de scrofite de reproductie la prima fătare, care întarcă minimum 8 purcei,
valoarea totală a subventiilor este de 53,8 miliarde lei;
d) pentru 110.180
de oi mioare, berbeci adulti si berbeci miori, valoarea totală a subventiilor
este de 11,8 miliarde lei.
Art. 6. - Valoarea
totală a subventiei pentru laptele de oaie si capră, prevăzută la art. 8 alin.
(1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, livrat pentru prelucrare în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005,
la agentii economici specializati în procesare, cu licentă de fabricatie, este
de 10,8 miliarde lei pentru 38.571 hl lapte.
Art. 7. - Valoarea
totală a subventiei pentru familiile de albine de elită si familiile de albine
de productie, prevăzută la art. 9 din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, este de 12,5 miliarde lei, pentru 125 mii de familii de albine
pentru care se livrează miere în conditiile prevăzute în Normele metodologice
aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
nr.
79/2005, în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005.
Art. 8. - Valoarea
totală a subventiei pentru ouăle de viermi de mătase, prevăzută la art. 10 din
Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, este de 0,2 miliarde lei pentru un număr de 333 de cutii cu ouă de
viermi de mătase pentru care se livrează gogosi crude de viermi de mătase, în
conditiile prevăzute în Normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
79/2005, în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005.
Art. 9. - Valoarea
totală a subventiilor pentru productiile de peste de consum, prevăzute la art.
11 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, este de 10,0 miliarde lei pentru cantitatea de 790 tone peste de
consum, realizată si abatorizată în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2005,
repartizată astfel:
a) pentru
cantitatea de 300 tone salău, valoarea totală a subventiei este de 3,6 miliarde
lei;
b) pentru
cantitatea de 300 tone somn (indigen, pitic, african), valoarea totală a
subventiei este de 3,6 miliarde lei;
c) pentru
cantitatea de 160 tone stiucă, valoarea totală a subventiei este de 1,6
miliarde lei;
d) pentru
cantitatea de 30 tone sturioni (morun, păstrugă, nisetru, polyodon), valoarea
totală a subventiei este de 1,2 miliarde lei.
Art. 10. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Gheorghe
Flutur
Bucuresti, 15 februarie 2005.
Nr. 113.