MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI

 

P A R T E A  I

Anul 173 (XVII) - Nr. 53         LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE         Luni, 17 ianuarie 2005

 

SUMAR

 

DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE

 

Decizia nr. 503 din 16 noiembrie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritătii judecătoresti si cele ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

1. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei privind aprobarea tarifelor si a contributiilor bănesti percepute de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei în anul 2005

 

DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE

 

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

 

DECIZIA Nr. 503

din 16 noiembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritătii judecătoresti si cele ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001

 

Ioan Vida - presedinte

Nicolae Cochinescu - judecător

Aspazia Cojocaru - judecător

Constantin Doldur - judecător

Kozsokár Gábor - judecător

Acsinte Gaspar - judecător

Petre Ninosu - judecător

Ion Predescu - judecător

Serban Viorel Stănoiu - judecător

Ion Tiucă - procuror

Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritătii judecătoresti si cele ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, exceptie ridicată de Stanciu Elena Melania, Florescu Elisabeta, Popescu Aida Oana, Manea Iulia Lăcrămioara, Steliana Drăghită, Gheorghe Bădescu Ioana Cristina, Alexandru Niculina, Ciobanu Corina, Constantinescu Luchian Constantin, Cioată Andreea, Cristus Nicoleta, Ghită Lucia Ecaterina, Găină Carmen Veronica, Mera Luciana, Marcu Eleni Cristina, Nenită Simona, Păcuraru Maria, Popa Marinela, Savonea Lia, Sandu Gheorghita, Sega Marius, Terceanu Valeriu Mihail, Tripădus Maria, Corbu Corina, Bădoiu Cătălin, Giurcă Teodora, Nitu Daniela, Rolea Gabriela, Năstase Tatiana Gabriela, Cornea Adina, Mirea Ecaterina Mariana, Bălan Carmen, Răducu Olimpia, Mocanu Elisabeta, Bătrânu Nicoleta, Dănăilă Veronica, Gavris Marilena, Grigore Daniela, Ilie Nadia, Duminecă Virginia, Pârvu Magdalena, Bura Vasilica, Haraga Cristian, Cucu Olimpia, Dută Rodica, Trestianu Viorica, Prelipcean Iulia, Holban Mădălina, Mihalcea Doinita, Prujoiu Veronica, Bogdănescu Mădălina, Andreescu Daniela, Gavrilescu Elena, Ionescu Ana, Bornaz Beatrice, Burlacu Rozalia, Buzatu Marinela, Drăghici Andreea, Serban Luminita, Istodorescu Mariana, Antosică Elena, Nută Liliana, Neagu Elena, Popa Fănela, Popa Constanta, Rădut Manuela, Gustea Rodica, Croitoru Mihaela, Toma Elena, Dobre Tinca, Ardeleanu Maria, Ispas Valentina, David Elena, Mâtoaică Marina, Vasile Mădălina, Roceanu Mihaela, Onofrei Stănica, Marin Luminita, Zamfir Elena, Epure Venera, Tucă Irina, Tănase Ilonka, Angelescu Mihaela, Duncă Raluca Meda, Vasile Mihai, Ion Aurica, Boiciu Eleonora, Ionită Mariana, Ursu Diana, Milea Drăguta, Tudose Badea Marius, Florescu Gabriela, Albulescu Claudia, Anghelută Ioana, Bădin Tania, Bălasa Adrian, Bogdan Ioana, Brânzoiu Laurentiu, Bunea Tatiana Loredana, Ceausescu Maria, Chirită Marina, Chiujdea Brândusa, Ciobotaru Simona, Coman Georgeta, Crăciunescu Cristiana, Dudu Daniela Anica, Frunză Lucia, Gavrea Loneta, Gheorghe Bădescu Renato, Herea Dana, Marian Diana, Micu Ileana Gabriela, Mitrea Adina, Mocanu Alexandra, Morosanu Raluca, Plesa Laura, Păstilă Răzvan, Popescu Andreea, Rădac Cristina, Rădulescu Iulia, Stârcea Monica, Stănoiu Adina, Stemate Daniela, Stoian Mihaela, Stoica Andreea, Stefan Cristina, Umbres Alexandru, Vărzaru Maria, Vîlceleanu Cristina, Vlădescu Liliana, Zamfir Doru Cătălin, Lazăr Zefira Marioara, Constantinescu Rodica Elena, Acasandrei Nicoleta, Barbu Raluca, Bothaza Andreea, Bunget Andreea, Carabulea Elena, Drăgoescu Gabriela, Fărăgău Lavinia, Găvarnă Carmen, Marian Erika, Mustătea Aurelia Lorena, Negrea Cristina Maria, Niculescu Andreea, Onu Gabriel Julieta, Popescu Maria, Radu Brăteni Elena, Râmboacă Raluca, Stefan Elena Isabela, Singer Valentina, Stăncescu Petra, Stăncescu Veronica Georgeta, Tănase Ionela Mariana, Zambilă Luana, Ghiurcă Mihaela, Ionescu Luminita, Costache Magda, Soare Carmen, Ionescu Cristiana, Dinescu Iuliana, Boc Florenta, Bălan Arleziana, Dincă Victoria, Neculae Florentina, Toma Lucica, Lazăr Cristina, Apostolescu Elena, Eftimie Marius, Morariu Elena, Eftimie Minodora Corina, Firoiu Mihai, Marin Stefan, Petcu Valentina, Ionescu Georgeta, Dragomir Elena, Ispas Doina, Mielu Maria, Rădoi Silviu, Dragnea Elena, Braticevici Tudor, Popa Cătălin, Morozova Gabriela, Cristea Mariana, Giorgi Camelia, Hertug Ana, Istrate Angela, Lupu Cristina, Radu Daniela, Cretescu Emanuela, Burcea Lucica, Axinte Mihaela, Spircu Mirela, Tandalache Mariana, Radu Mita, Morăret Cosmin, Anghel Mariana, Bădulescu Simona, Băltăretu Claudia, Băltăretu George, Ionită Gheorghita, Popovici Mihaela, Marin Gabriela, Tudosie Cristina, Grosu Emi Daniela, Trandafirescu Jeni, Iagăr Adriana, Licu Ilie, Trică Raluca, Bucău Amelia, Martin Bianca, Săndulescu Melania, Păun Vera, Armeanu Sofica, Baciu Cristina, Costache Daniela, Georgescu Elena, Sandu Iuliana, Stefan Daniela, Voicu Florentina, Bogoi Mirela, Erghelie Constanta, Paraschiv Irina, Voicu Ioana, Marin Paul Antonio, Marin Mihaela, Radu Daniela, Eftimie Rădita, Constantinescu Mariana, Beloiu Alina Daniela, Cotta Florica, Ion Ionela, Mihăilescu Steliana, Moisescu Constanta, Năvală Maria, Pană Silvia, Pod Mirela, Rădulescu Mădălina, Stegaru Georgeta, Tăndărescu Bianca, Telechi Cornelia, Iconomu Costică, Radu Laura, Tănăsescu Daniela Ileana, Podosu Coralia Constantina, Vlaicu Anca, Bădoiu Enrica, Lupu Miruna, Rosu Elena, Segărcianu Cornelia, Năstase Diana Gabriela, Corbeanu Camelia, Mancea Steliana si Bădoiu Cătălin Gabriel în dosarele nr. 4.980/LM/2004, nr. 5.350/LM/2004, respectiv nr. 5.346/LM/2004 ale Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă si litigii de muncă.

La apelul nominal răspunde Ministerul Justitiei, prin consilier juridic Angelica Bratu, lipsind celelalte părti, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Curtea, având în vedere că exceptiile de neconstitutionalitate ridicate în dosarele nr. 433D/2004, nr. 491D/2004 si nr. 540D/2004 au continut identic, pune în discutie, din oficiu, problema conexării cauzelor.

Atât consilierul juridic al Ministerului Justitiei, cât si reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu conexarea dosarelor.

Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 491D/2004 si nr. 540D/2004 la Dosarul nr. 433D/2004, care este primul înregistrat.

Cauza fiind în stare de judecată, consilierul juridic al Ministerului Justitiei pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate. În acest sens arată că art. 53 din Constitutie face parte din capitolul “Drepturi si libertăti fundamentale”, având în vedere drepturile din acest capitol. Drepturile reglementate de Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 nu se regăsesc printre drepturile fundamentale reglementate de Constitutie, prevederile art. 53 din Constitutie nefiind incidente în cauza dedusă judecătii. În concluzie, arată că exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 si ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 este neîntemeiată.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibilă. În acest sens arată că, pe de-o parte, drepturile reglementate de dispozitiile de lege criticate nu sunt prevăzute de dispozitiile constitutionale, iar pe de altă parte, textele criticate s-au aplicat pe o perioadă determinată.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele:

Prin încheierile din 8 iulie 2004, 5 august 2004 si 6 septembrie 2004, pronuntate în dosarele nr. 4.980/LM/2004, nr. 5.350/LM/2004 si, respectiv, nr. 5.346/LM/2004, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă si litigii de muncă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritătii judecătoresti si cele ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001.

În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin că dispozitiile de lege criticate sunt neconstitutionale, deoarece suspendarea aplicării unei legi prin care se recunoaste un drept echivalează cu restrângerea exercitiului acelui drept, fără a exista vreuna dintre situatiile în care art. 53 din Constitutie permite restrângerea exercitiului unor drepturi.

Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă si litigii de muncă opinează în sensul că exceptia de neconstitutionalitate este întemeiată. În acest sens arată că suspendarea aplicării dispozitiilor care prevăd acordarea unei prime de vacantă prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 si prelungirea termenului de suspendare prin Legea nr. 743/2001 echivalează cu restrângerea exercitiului dreptului de a beneficia de prima de vacantă, aducând atingere existentei acestui drept, fără a fi incidente vreuna dintre situatiile prevăzute de dispozitiile art. 53 din Constitutie.

În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicată.

Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. Arată că dispozitiile criticate nu privesc drepturi fundamentale ale cetătenilor, statuate de Constitutie. Prima de concediu este un drept salarial suplimentar, care nu este prevăzut de Constitutie, ci a fost reglementat cu scopul îmbunătătirii calitătii vietii salariatilor, în măsura în care resursele financiare ale bugetului permit aceasta, dispozitiile art. 53 din Constitutie nefiind relevante în cauza dedusă judecătii.

Avocatul Poporului, în ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 fată de art. 53 din Constitutie, arată că aceasta este neîntemeiată.

Astfel, suspendarea aplicării unor dispozitii legale în baza cărora se acordă magistratilor prima pentru concediul de odihnă nu pune în discutie restrângerea exercitiului unor drepturi sau libertăti fundamentale. În ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 fată de cele ale art. 53 din Constitutie, arată că, potrivit principiului anualitătii bugetului de stat, care este de natură constitutională, Legea nr. 743/2001 a fost în vigoare în cursul anului 2002, perioadă pentru care s-a aprobat bugetul de stat. Astfel, actul normativ care contine textul criticat nu mai este în vigoare, fiind incidente prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, exceptia dispozitiilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 fiind inadmisibilă.

Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:

Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de

neconstitutionalitate ridicată.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritătii judecătoresti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, precum si dispozitiile art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, textele de lege criticate având următorul continut:

- Art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001: “De asemenea, se suspendă până la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 411 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihnă si ale art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se plătesc orele lucrate peste durata normală a timpului de muncă din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritătii judecătoresti, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificată si completată prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritătii judecătoresti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia plecării în concediul de odihnă din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spălării banilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000.”;

- Art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001: “Termenele prevăzute la art. III din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritătii judecătoresti, aprobată si modificată prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc până la data de 31 decembrie 2002.”

Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile constitutionale cuprinse în art. 53 alin. (1), ce au următorul continut:

- Art. 53 alin. (1): “Exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti poate fi restrâns numai prin lege si numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securitătii nationale, a ordinii, a sănătătii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertătilor cetătenilor; desfăsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamităti naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.”

Prin art. I pct. 38 din Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 a fost introdus articolul 411, care dispune că magistratii si celelalte categorii de personal salarizate în baza acestei legi au dreptul pe perioada concediului de odihnă, pe lângă indemnizatia de concediu, la o primă egală cu indemnizatia brută sau, după caz, salariul de bază brut, din luna anterioară plecării în concediu, care se impozitează separat. Prin art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului a fost suspendată aplicarea acestor prevederi până la data de 1 ianuarie 2002, acest termen fiind prelungit, succesiv, prin Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 si Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003 si prin Legea nr. 511/2004, până la data de 31 decembrie 2002, 31 decembrie 2003, 31 decembrie 2004, respectiv 31 decembrie 2005.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că textul art. 53 din Constitutie stabileste conditiile si limitele restrângerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti. El are în vedere însă drepturile si libertătile fundamentale înscrise în capitolul II al titlului II din Constitutia României, nu si alte drepturi. Or, cele cuprinse în dispozitiile de lege criticate se referă la beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu, ceea ce nu constituie un drept constitutional fundamental, prevederile art. 53 din Constitutie nefiind incidente în cauză.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi,

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

În numele legii

DECIDE:

Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritătii judecătoresti si cele ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, exceptie ridicată în dosarele nr. 4.980/LM/2004, nr. 5.350/LM/2004, respectiv nr. 5.346/LM/2004, ale Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă si litigii de muncă.

Definitivă si general obligatorie.

Pronuntată în sedinta publică din data de 16 noiembrie 2004.

 

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Daniela Ramona Maritiu

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE

ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI

 

ORDIN

privind aprobarea tarifelor si a contributiilor bănesti percepute de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei în anul 2005

 

În temeiul art. 8 alin. (1) si (2) si al art. 9 alin. (6) si (7) din Legea energiei electrice nr. 318/2003, al art. 11 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 73/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu energie termică produsă centralizat, al Hotărârii Guvernului nr. 540/2004 privind aprobarea Regulamentului pentru acordarea licentelor si autorizatiilor în sectorul energiei electrice, cu modificările ulterioare, al art. 16 alin. (1) din Regulamentul de organizare si functionare al Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.816/2004, al art. 9 din Regulamentul pentru acordarea licentelor de transport, distributie si furnizare de energie termică produsă în cogenerare, aprobat prin Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 155/2004, al art. 52 din Regulamentul pentru atestarea agentilor economici care proiectează, execută, verifică si exploatează instalatii electrice din sistemul electroenergetic, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 24/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 972 din 22 octombrie 2004, al art. 30 din Regulamentul pentru autorizarea electricienilor care proiectează, execută, verifică si exploatează instalatii electrice din sistemul electroenergetic, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 2/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61 din 23 ianuarie 2004, al art. 18 din Regulamentul privind analiza proiectelor investitionale din cadrul parteneriatelor publice-private în domeniul producerii de energie, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61 din 23 ianuarie 2004,

având în vedere Referatul de aprobare întocmit de Departamentul infrastructură si autorizare si procesul-verbal al sedintei Comitetului de reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 7 ianuarie 2005,

presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă tarifele percepute în anul 2005 de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei pentru acordarea de autorizatii si licente persoanelor fizice si juridice a căror activitate, potrivit legii, se află în competenta de reglementare a acesteia.

(2) Valorile tarifelor mentionate la alin. (1) si conditiile de achitare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Se aprobă contributiile bănesti percepute în anul 2005 de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei de la agentii economici a căror activitate, potrivit legii, se află în competenta de reglementare a acesteia.

(2) Valorile contributiilor bănesti mentionate la alin. (1) si conditiile de achitare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Tarifele si contributiile bănesti care fac obiectul art. 1 si 2 se vor achita în contul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei RO24TREZ7005025XXX000284, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publică a Municipiului Bucuresti - ATCPMB.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 5. - Departamentele si directiile din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei si persoanele fizice si juridice a căror activitate, potrivit legii, se află în competenta de reglementare a acesteia vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

 

Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Jean Constantinescu

 

Bucuresti, 7 ianuarie 2005.

Nr. 1.

 

ANEXA Nr. 11)

 

TARIFELE

percepute în anul 2005 de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei

 

Pagina 1

Pagina a 2-a

 

ANEXA Nr. 2

 

CONTRIBUTIILE BĂNESTI

percepute în anul 2005 de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei

 

1. Titularii de licente plătesc Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei, pentru anul 2005, o contributie bănească al cărei nivel reprezintă, conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.823/2004, o cotă de 0,06% din cifra de afaceri realizată în anul 2004 din activitătile comerciale desfăsurate în sectorul energiei electrice si al energiei termice produse în cogenerare.

2. Titularii de licente vor comunica Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei valoarea cifrei de afaceri realizate în anul 2004, până la data de 30 ianuarie 2005. Pentru titularii de licente care nu transmit valoarea cifrei de afaceri până la termenul stabilit, contributia bănească se facturează pe baza valorii cifrei de afaceri estimate de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei; regularizarea contributiei bănesti datorate pe anul 2005 se va efectua după depunerea la Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei de către acesti titulari de licente a raportului financiar anual.

3. La acordarea de licente, solicitantii care nu sunt deja titulari ai unei licente plătesc Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei o contributie bănească al cărei nivel reprezintă, conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.823/2004, o cotă de 0,06% din cifra de afaceri estimată a se realiza în anul 2005 din activitătile comerciale desfăsurate în sectorul energiei electrice si al energiei termice produse în cogenerare. Achitarea acestei contributii bănesti se face în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea facturii emise de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei.

4. Contributia bănească percepută de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei de la fiecare titular/solicitant de licentă nu poate fi mai mică de 12.550.000 lei.

5. Pentru titularii de licente a căror contributie bănească are o valoare superioară nivelului minim precizat la pct. 4, aceasta se poate achita în rate trimestriale egale. Achitarea primei rate trimestriale a contributiei bănesti facturate se face în termen de 20 de zile de la emiterea facturii, termenul de achitare a fiecăreia dintre următoarele rate fiind sfârsitul primei luni a trimestrului respectiv.

6. Persoanele fizice si juridice care nu detin licente sau autorizatii acordate de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei, dar care, potrivit legii, au obligatia să obtină de la aceasta decizii de aprobare a tarifelor, vor achita o contributie bănească de 12.550.000 lei în termen de 20 de zile de la emiterea facturii respective.

7. Agentii economici care solicită atestat pentru proiectarea, executarea si/sau verificarea instalatiilor electrice din sistemul electroenergetic plătesc Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei, pentru anul 2005, o contributie bănească, conform tabelului nr. 4.

 

Tabelul nr. 4 - Contributii bănesti pentru atestare

 

Tipul de atestat - Categoria de activităti

Valoarea contributiei

bănesti (lei)

A - Încercări de echipamente electroenergetice

6.000.000

B - Proiectare si/sau executare de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane, la tensiune de 0,4 kV

9.000.000

C1A - Proiectare de linii electrice, aeriene sau în cablu, cu tensiuni între 0,4 - 20 kV

si de posturi de transformare

7.000.000

C1B - Proiectare de linii electrice, aeriene sau în cablu, cu tensiuni între 0,4 - 110 kV si de posturi de transformare

14.000.000

C2A - Executare de linii electrice, aeriene sau în cablu, cu tensiuni între 0,4 - 20 kV

si de posturi de transformare

17.500.000

C2B - Executare de linii electrice, aeriene sau în cablu, cu tensiuni între 0,4 - 110 kV si de posturi de transformare

25.500.000

D1 - Proiectare de linii electrice aeriene cu tensiuni între 110 - 400 kV, linii electrice

în cablu cu tensiuni între 110 - 220 kV

17.500.000

D2 - Executare de linii electrice aeriene cu tensiuni între 110 - 400 kV, linii electrice în cablu cu tensiuni între 110 - 220 kV

34.500.000

E1 - Proiectare a statiilor electrice si a părtii electrice a centralelor

17.500.000

E2 - Executare de statii electrice si de lucrări la partea electrică a centralelor

28.500.000

F - Executare de lucrări de vopsire a stâlpilor metalici ai liniilor electrice aeriene, defrisare pentru traseele liniilor electrice aeriene, executare, verificare si reparare a prizelor de pământ

23.000.000

 

8. Contributia bănească pentru emiterea de avize pentru autorizarea încheierii de contracte de vânzare-cumpărare pe termen lung (potrivit art. 18 din Regulamentul privind analiza proiectelor investitionale din cadrul parteneriatelor publice-private în domeniul producerii de energie, aprobată prin Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61 din 23 ianuarie 2004) se calculează cu formula:

T = 27.500.000 + 385.000 x P [lei],

în care P este exprimat în MW si reprezintă puterea instalată a capacitătii/capacitătilor energetice a căror productie de energie electrică/electrică si termică urmează a face obiectul contractării pentru care se solicită avizul [în cazul capacitătilor energetice de cogenerare, P reprezintă suma puterii electrice (Pe) si termice (Pt) instalate].

9. Pentru toate contributiile bănesti datorate de agentii economici către Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei, în conformitate cu art. 16 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.816/2004, se percep sume pentru fiecare zi de întârziere, egale cu nivelul dobânzii percepute pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, după 20 de zile calendaristice de la emiterea facturii.

10. Pentru titularii de licente prevăzuti la pct. 5 se percepe aceeasi dobândă ca la pct. 9, după 20 de zile calendaristice de la emiterea facturii, pentru prima rată, iar pentru următoarele rate, începând cu prima zi din a doua lună a trimestrului respectiv.