MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173
(XVII) - Nr. 97 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 28
ianuarie 2005
SUMAR
ORDONANTE ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.
- Ordonantă de urgentă pentru modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a înnoirii
Parcului national auto
6. -
Ordonantă pentru modificarea alin. (3) al art. 54 din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia specială si încadrarea în muncă a
persoanelor cu handicap
9. -
Ordonantă privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2005
personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul
contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor
nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor
de bază în sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii
de demnitate publică
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
2.196/2004.
- Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului pentru
modificarea si completarea Reglementărilor privind omologarea vehiculelor
rutiere, a echipamentelor si a componentelor pentru vehicule rutiere,
eliberarea cărtii de identitate a vehiculelor rutiere, certificarea autenticitătii
si identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 36/2003
ORDONANTE
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a înnoirii
Parcului national auto
Mentinându-se
necesitatea diminuării poluării aerului în aglomerările urbane, datorate
emisiilor de gaze de esapament de la autoturisme,
în scopul
încadrării emisiilor în valorile limită admise la nivel european pentru aerul
ambiental,
în vederea
respectării calendarului prevăzut în Foaia de parcurs pentru România a Comisiei
Europene privind capitolul de negociere 22 “Protectia mediului” cu Uniunea
Europeană, pentru a nu restrictiona participarea unor categorii de comercianti
de autoturisme noi la Programul de stimulare a înnoirii Parcului national auto,
în vederea
prevenirii introducerii pe piată a autoturismelor uzate casate si pentru a crea
posibilitatea participării unui număr cât mai mare de persoane fizice la acest
program prin prelungirea perioadei de aplicare a acestuia, elemente care
vizează interesul public si constituie situatii de urgentă si extraordinare,
în temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. I. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului
national auto, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.106
din 26 noiembrie 2004, se modifică după cum urmează:
1. Punctul 3 al
articolului 1 va avea următorul cuprins:
“3. încurajarea
îmbunătătirii schemelor de sporire a atractivitătii;”.
2. Punctul 4 al
articolului 1 se abrogă.
3. Punctul 2 al
articolului 3 se abrogă.
4. Punctul 3 al
articolului 3 va avea următorul cuprins:
“3. autoturism
uzat - orice autoturism înmatriculat în România, având o vechime mai mare
sau egală cu 12 ani, care contine cumulativ următoarele componente esentiale:
grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, precum si
catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a functiilor
vehiculului, dacă acestea au fost prevăzute din fabricatie;”.
5. Punctul 5 al
articolului 3 va avea următorul cuprins:
“5. proprietar -
orice persoană fizică având domiciliul sau resedinta în România, care detine un
autoturism uzat, înmatriculat pe numele său;”.
6. Punctul 6 al
articolului 3 va avea următorul cuprins:
“6. producător
validat - orice persoană juridică, producător, importator autorizat sau
furnizor de autoturisme, căruia i-a fost aprobată cererea de înscriere în
Program;”.
7. Punctul 8 al
articolului 3 se abrogă.
8. Punctul 9 al
articolului 3 se abrogă.
9. Alineatul
(1) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - (1)
Orice producător, importator sau furnizor de autoturisme, persoană juridică,
care doreste înscrierea în Program, depune la Autoritate o documentatie care va
fi asimilată proiectelor de mediu în sensul Legii nr.
73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.”
10. Alineatul
(2) al articolului 4 se abrogă.
11. Articolul 5
va avea următorul cuprins:
“Art. 5. -
Autoritatea face publică lista producătorilor validati”.
12. Articolul 6
va avea următorul cuprins:
“Art. 6. - (1)
Poate beneficia de o sumă de 30 milioane lei orice proprietar al unui
autoturism uzat, care întocmeste cumulativ următoarele conditii:
a) se înscrie la un
producător validat pentru achizitionarea unui autoturism nou;
b) predă
autoturismul uzat spre casare unui agent economic autorizat conform
prevederilor legale, obtinând un certificat în acest sens;
c) radiază
autoturismul uzat;
d) achizitionează
un autoturism nou de la un producător validat.
(2) Suma prevăzută
la alin. (1) se va scădea din pretul de achizitie al unui autoturism nou.”
13. Articolul 7
va avea următorul cuprins:
“Art. 7. - Suma
prevăzută la art. 6 alin. (1) va putea fi obtinută o singură dată, iar pentru
achizitionarea unui autoturism nou va putea fi obtinută o singură sumă.”
14. Articolul 8
va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1) Se
interzic omologarea pentru circulatie si reînmatricularea ulterioară a unui autoturism
predat spre casare conform art. 6 sau reutilizarea caroseriei, sasiului ori
motorului acestuia.
(2)
Comercializarea ulterioară a autoturismelor complete sau a caroseriei, sasiului
ori motorului de către agentii economici prevăzuti la art. 6 alin. (1) lit. b)
constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la 100 milioane lei la
200 milioane lei.
(3) Sanctiunea
contraventională se aplică persoanelor juridice.”
15. Articolul 9
se abrogă.
16. Articolul
10 va avea următorul cuprins:
“Art. 10. -
Cheltuielile necesare pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei
ordonante de urgentă vor fi suportate din Fondul pentru mediu, în limita sumei
de 450 miliarde lei, alocată prin bugetul de venituri si cheltuieli al
Administratiei Fondului pentru Mediu pentru categoria prevăzută la art. 10
alin. (2) lit. a) din Legea nr.
73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.”
17. Articolul
11 va avea următorul cuprins:
“Art. 11. -
Programul se aplică în limita sumei alocate, până la data de 30 noiembrie
2005.”
Art. II. - Instructiunile privind modalitătile de
aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
99/2004, astfel cum a fost modificată prin prezentul act normativ, se
aprobă prin ordin al ministrului mediului si gospodăririi apelor în termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina
Barbu
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 21 ianuarie 2005.
Nr. 1.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea alin. (3) al art. 54 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia specială si încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 1 pct. IV.5 din Legea nr.
602/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. I. - Alineatul (3) al articolului 54 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
102/1999 privind protectia specială si încadrarea în muncă a persoanelor cu
handicap, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30
iunie 1999, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
519/2002, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va
avea următorul cuprins:
“(3) Constatarea
contraventiei prevăzute la alin. (1) lit. a) si aplicarea amenzii
contraventionale se fac de către Inspectia de Stat în Constructii si
Autoritatea Natională pentru Persoanele cu Handicap. Constatarea contraventiei
prevăzute la alin. (1) lit. b) si aplicarea amenzii contraventionale se fac de
către personalul, împuternicit prin ordin al presedintelui, din cadrul
Autoritătii Nationale pentru Persoanele cu Handicap si al inspectiilor
regionale aflate în subordinea acesteia.”
Art. II. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Gheorghe
Dobre
Ministrul
delegat pentru lucrări publice
si amenajarea
teritoriului,
Lászlö
Borbély
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Ministrul finantelor
publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 20 ianuarie 2005.
Nr. 6.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind cresterile salariale ce se vor acorda în
anul 2005 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază
pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat
potrivit anexelor nr. II
si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de
stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru
persoane care ocupă functii de demnitate publică
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 1 pct. IV.1 si 2 din Legea nr.
602/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă.
CAPITOLUL I
Majorarea
salariilor de bază
Art. 1. - (1) Limita
minimă si limita maximă a salariilor de bază prevăzute în Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul
contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr.
383/2001, cu modificările si completările ulterioare, se majorează începând
cu luna octombrie 2005 cu procentele prevăzute în anexa nr. VII.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică si pentru functiile la care este stabilit un singur nivel al salariului de bază. Art. 2. - (1) Salariile de bază majorate potrivit art. 1 sunt prevăzute în anexele nr. I-V.
(2) Indemnizatiile
de conducere sunt prevăzute în anexa nr. VI.
(3) Indemnizatiile
lunare pentru persoanele care ocupă functii de demnitate publică alese si
numite, precum si pentru persoanele care ocupă functii asimilate cu functii de
demnitate publică, stabilite potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr.
154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul
bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate
publică, cu modificările si completările ulterioare, sunt cele prevăzute în
anexele nr. VIII si IX.
Art. 3. - (1) În
anul 2005 salariile de bază individuale ale personalului salarizat potrivit
anexelor nr. I-V se stabilesc pentru luna octombrie prin aplicarea unui procent
de majorare în limita celor prevăzute, pe functii, grade si trepte
profesionale, în anexa nr. VII.
(2) Începând cu
luna ianuarie 2005 se acordă 45% din cresterea rezultată ca diferentă între
salariul de bază stabilit potrivit alin. (1) si salariul de bază avut în luna
decembrie 2004, iar diferenta se acordă începând cu luna octombrie 2005.
(3) Stabilirea
salariilor de bază individuale se face de către ordonatorii de credite, cu consultarea
organizatiei sindicale reprezentative la nivel de unitate, cu încadrarea în
cheltuielile cu salariile aprobate potrivit legii.
(4) Indemnizatiile
persoanelor care ocupă functii de demnitate publică alese si numite, precum si
ale celor care ocupă functii asimilate cu functii de demnitate publică,
prevăzute în anexele nr. VIII si IX, sunt stabilite pentru luna octombrie 2005.
(5) Începând cu
luna ianuarie 2005 se acordă 45% din cresterea rezultată ca diferentă între
indemnizatia stabilită potrivit alin. (4) si indemnizatia lunară avută în luna
decembrie 2004, iar diferenta se acordă începând cu luna octombrie 2005.
Art. 4. - La
institutiile si unitătile bugetare la care cheltuielile de personal se asigură
din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat sau de la
bugetele locale ori integral din venituri proprii, constituite potrivit legii,
cresterile salariale stabilite în conditiile art. 3 se pot acorda în limita
procentelor stabilite si la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor
necesare pentru acoperirea cresterilor, cu avizul ordonatorului principal de
credite bugetare.
Art. 5. - (1) În
anul 2005 personalul contractual din sectorul bugetar salarizat între limitele
corespunzătoare functiei poate beneficia, pe lângă cresterile salariale
acordate potrivit prevederilor prezentei ordonante, de o crestere salarială
prin evaluarea performantelor profesionale individuale realizate în anul 2004,
potrivit reglementărilor în vigoare, cu încadrarea în nivelul alocatiilor
bugetare pentru cheltuielile cu salariile aprobate pe anul 2005.
(2) Evaluarea
performantelor profesionale individuale ale personalului contractual si
acordarea salariilor de bază corespunzătoare evaluării se vor realiza până la
finele lunii mai 2005.
CAPITOLUL II
Alte
reglementări
Art. 6. - (1)
Promovarea personalului contractual în anul 2005, în conditiile legii, se poate
face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmează să fie promovată
persoana, cu încadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru
cheltuielile cu salariile.
(2) Promovarea în
conditiile legii a persoanelor încadrate pe functia de debutant, precum si a
celor care au absolvit studii de nivel superior într-un domeniu care să
cuprindă activitatea respectivă se face prin transformarea postului pe care
acestea sunt încadrate într-un post de nivel superior.
Art. 7. -
Absolventii învătământului superior de lungă sau de scurtă durată, care la data
trecerii pe functia corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrati pe
functii cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit
studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător
studiilor absolvite, la care se asigură o crestere cu până la 20% a salariului
de bază avut.
Art. 8. - (1) În
vederea stabilirii salariului de bază, în termen de 15 zile de la reluarea
activitătii, persoanele angajate în sectorul bugetar, aflate în concediu plătit
pentru îngrijirea copiilor în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani,
potrivit legii, cele care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni fiind în
concediu medical sau în concediu fără plată, potrivit legii, precum si cele ale
căror contracte individuale de muncă sunt suspendate vor fi evaluate prin
examenul de testare a cunostintelor profesionale, organizat în acest scop de
angajator, procedându-se în acelasi mod ca si în cazul persoanelor angajate
prin concurs.
(2) În cazul
nepromovării acestui examen, persoanei respective i se atribuie salariul avut
anterior sau, după caz, salariul minim al functiei avute anterior.
Art. 9. - (1)
Pentru rezultate deosebite obtinute în activitatea desfăsurată, ordonatorul de
credite poate acorda în limita a 15% din numărul total al personalului
contractual prevăzut în statul de functii, la începutul anului bugetar, un
salariu de merit lunar de până la 15% din salariul de bază, care face parte din
acesta si care constituie bază de calcul pentru sporuri si alte drepturi care
se acordă în raport cu salariul de bază. Salariile de merit se vor acorda
personalului încadrat pe functii de executie în proportie de cel putin două
treimi din numărul total stabilit în conditiile prezentului alineat.
Ordonatorii principali de credite care au în subordine unităti bugetare cu un
număr redus de posturi pot aproba ca
încadrarea în numărul maxim de beneficiari de salariu de merit si în
proportiile stabilite pentru functiile de executie să se facă la nivelul
unitătilor respective luate împreună. Repartizarea numărului de beneficiari de
salariu e merit pe unitătile luate în
calcul, în acest caz, se face de către ordonatorul principal de credite.
(2) Personalul
care beneficiază de salariu de merit se stabileste o dată pe an, după aprobarea
bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute în activitatea desfăsurată în
anul precedent, apreciată conform criteriilor elaborate de ordonatorul
principal de credite, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative la
nivel de unitate sau, după caz, a reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu
sunt astfel de organizatii sindicale. În cazul în care pe parcursul anului
intervin modificări ale functiei detinute, care nu sunt imputabile persoanei
beneficiare de salariu de merit, inclusiv modificarea functiei prin promovare,
acordarea acestuia se mentine până la expirarea perioadei pentru care a fost
stabilit. În cazul în care pe parcursul anului se întrerup raporturile de muncă
ale unor beneficiari de salariu de merit, acestea se pot redistribui, de la
data de 1 a lunii următoare, altor persoane care detin functii de acelasi
nivel, respectiv functii de conducere sau de executie, pe perioada rămasă.
(3) Pentru
personalul contractual nou-angajat salariul de merit se poate acorda după o
perioadă de cel putin 6 luni de la angajare.
(4) Personalul
încadrat ca debutant nu poate beneficia de salariu de merit.
(5) Personalul
salarizat cu indemnizatie lunară ca unică formă de remunerare a activitătii nu
se cuprinde în numărul total de posturi în vederea determinării numărului de
beneficiari ai salariului de merit.
Art. 10. - (1)
Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare în limita a 2% din cheltuielile
cu salariile aferente personalului contractual prevăzut în statul de functii,
cu încadrarea în fondurile aprobate prin buget. Premiile se pot acorda în
cursul anului salariatilor care au realizat sau au participat direct la
obtinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele
neconsumate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiasi an
bugetar.
(2) În cazurile în
care se realizează economii prin reducerea cheltuielilor cu salariile, ordonatorii
principali de credite pot aproba acordarea de premii în cursul anului, din
economiile realizate, în limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente
personalului contractual, prevăzute în bugetul aprobat pentru personalul
contractual din aparatul propriu si din unitătile subordonate, fără a depăsi
valoarea economiilor realizate.
(3) Premiile
individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite, în limita sumelor
alocate cu această destinatie de către ordonatorii principali de credite, cu
avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după
caz, cu avizul reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de
organizatii sindicale.
Art. 11. - (1)
Sporul de confidentialitate se acordă personalului contractual din aparatul de
lucru al Guvernului în cuantum de până la 15%, precum si personalului
contractual din institutiile si autoritătile publice pentru care, prin acte
normative specifice, se prevede acordarea acestui spor.
(2) Categoriile de
personal, cuantumurile sporului de confidentialitate si conditiile de acordare
se stabilesc în limitele prevăzute de reglementările în vigoare, de către
ordonatorii principali de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal
prevăzute în bugetul aprobat.
Art. 12. -
Personalul contractual beneficiază si de celelalte drepturi de natură salarială
care se acordă, potrivit dispozitiilor legale în vigoare.
Art. 13. - (1)
Munca prestată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul încadrat
în functii de executie sau de conducere este considerată muncă suplimentară si
se compensează cu timp liber corespunzător. În cazul în care compensarea muncii
suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost posibilă în următoarele 30
de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plăti în luna
următoare cu un spor aplicat la salariul de bază, după cum urmează:
a) 75% din
salariul de bază pentru primele două ore de depăsire a duratei normale a zilei
de lucru; b) 100% din salariul de bază pentru orele următoare si pentru orele
lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în
conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.
(2) Munca peste
durata normală a timpului de lucru poate fi prestată si sporurile prevăzute la
alin. (1) se pot plăti numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă
de seful ierarhic, fără a se depăsi 360 de ore anual.
(3) La locurile de
muncă la care durata normală a timpului de lucru a fost redusă potrivit legii
sub 8 ore pe zi, depăsirea programului de lucru astfel aprobat se poate face
numai temporar, în situatii cu totul deosebite, fiind obligatorie compensarea
cu timp liber corespunzător.
CAPITOLUL III
Dispozitii
finale
Art. 14. - (1) La
data intrării în vigoare a prezentei ordonante se suspendă ocuparea prin
concurs a posturilor vacante din statul de functii la data de 31 decembrie
2004.
(2) Prin exceptie
de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de credite pot aproba
ocuparea posturilor vacante, până la data de 1 septembrie 2005, în conditiile
legii, numai pentru:
a) institutiile si
autoritătile publice nou-înfiintate, finantate integral sau partial din bugetul
de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru
somaj, bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate si din
bugetele locale;
b) institutiile si
autoritătile publice finantate integral din venituri proprii;
c) completarea
numărului de posturi în cadrul compartimentelor implicate în implementarea
angajamentelor asumate prin negocierile pentru aderarea la Uniunea Europeană;
d) ocuparea unor
posturi unice devenite vacante în cadrul institutiilor si autoritătilor
publice;
e) posturile
vacante din cabinetul demnitarului si din structura Casei Nationale de Pensii si
Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
(3) Concursurile
pot fi organizate potrivit alin. (2), cu conditia încadrării în fondurile
aprobate, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si
al Ministerului Finantelor Publice, pentru autoritătile si institutiile publice
finantate integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat,
bugetul asigurărilor pentru somaj si din bugetul Fondului national unic de
asigurări sociale de sănătate.
(4) Din numărul de
posturi rezultate ca urmare a aplicării prevederilor alin. (1) se suplimentează
în anul 2005, prin redistribuire, numărul de posturi aprobate, potrivit legii,
Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale cu 3.100 de
posturi, personal contractual, din care 3.000 de posturi destinate activitătii
de recalculare a pensiilor stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001 si 100 de
posturi pentru activitatea privind asigurarea pentru accidente de muncă si boli
profesionale.
(5) Pentru
asigurarea numărului de posturi de personal contractual necesar Casei Nationale
de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale pentru activitătile de
recalculare a pensiilor stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si
pentru activitatea privind asigurarea pentru accidente de muncă si boli
profesionale, Guvernul va aproba prin hotărâre majorarea numărului de posturi
aprobat acestei institutii, prin diminuarea numărului de posturi aprobat
autoritătilor si institutiilor publice finantate integral de la bugetul de
stat, bugetul asigurărilor pentru somaj si bugetul Fondului national unic de
asigurări sociale de sănătate.
(6) În termen de
maximum 7 zile de la data publicării prezentei ordonante în Monitorul Oficial
al României, Partea I, ordonatorii principali de credite vor comunica Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei numărul de posturi de functionari
publici sau personal contractual vacante la 31 decembrie 2004, cele care se pot
ocupa în conditiile alin. (2), precum si numărul diminuat de posturi, potrivit
alin. (5).
(7) Pentru
aplicarea prevederilor alin. (5) ordonatorii principali de credite, cu avizul
Ministerului Finantelor Publice, sunt autorizati să introducă modificările
corespunzătoare în anexele la bugetele acestora privind numărul maxim de
posturi si fondul aferent salariilor de bază si cheltuielile cu salariile pe
anul 2005.
(8) Guvernul este
abilitat să modifice cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurărilor
pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurări sociale de
sănătate, deficitul/excedentele acestora, după caz, precum si veniturile si
cheltuielile bugetului asigurărilor sociale de stat.
(9) Posturile
devenite vacante după data de 1 ianuarie 2005 pot fi ocupate în conditiile
legii.
(10) Prevederile
alin. (6) si (9) se aplică în mod corespunzător si pentru personalul încadrat
în functii publice, potrivit legii.
(11) Posturile
aprobate suplimentar prin bugetul pe anul 2005 se ocupă în conditiile prevăzute
la alin. (2) si (3).
Art. 15. -
Aplicarea prevederilor art. 41 din Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind
organizarea statisticii oficiale, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, se suspendă pentru anul 2005.
Art. 16. - (1)
Indemnizatiile personalului din conducerea cultelor religioase si a unitătilor
de cult recunoscute în România, asimilat celui încadrat pe functii de demnitate
publică, prevăzute la nr. crt. 1, 2, 3, 4 si 5 din anexa 1.A.b) la Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
4/2003 privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2003
personalului clerical salarizat potrivit Legii nr.
142/1999 privind sprijinul statului pentru salarizarea clerului, aprobată
cu modificări prin Legea nr.
299/2003, majorate potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr.
123/2003 privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului din
sectorul bugetar, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
164/2004, cu modificările si completările ulterioare, vor avea valorile
prevăzute pentru functiile de demnitate publică cu care sunt asimilate, de la
nr. crt. 1, 2, 3, 5 si 6 din anexa nr. VIII/2.
(2) Salariile de
bază ale personalului clerical stabilite potrivit prevederilor Legii nr.
142/1999 privind sprijinul statului pentru salarizarea clerului, cu modificările
si completările ulterioare, inclusiv cu modificările aduse prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
4/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr.
299/2003, din anexele nr. 1.B.b) si 2.b), majorate potrivit prevederilor
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
123/2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
164/2004, cu modificările si completările ulterioare, se majorează începând
cu luna octombrie 2005 cu un procent maxim de 18%.
(3) Începând cu
luna ianuarie 2005 se acordă 45% din cresterea rezultată ca diferentă între
drepturile stabilite potrivit alin. (1) si (2), fată de cele avute în luna
decembrie 2004, iar diferenta se acordă începând cu luna octombrie 2005.
Art. 17. -
Salariile de bază ale personalului contractual încadrat în functii specifice
care nu sunt prevăzute în prezenta ordonantă se stabilesc de ordonatorii
principali de credite, prin asimilare cu salariile de bază prevăzute în anexele
la aceasta, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si
al Ministerului Finantelor Publice.
Art. 18. - (1)
Pentru acordarea sporului de vechime în muncă, angajatorul va lua în
considerare integral si perioadele lucrate anterior în alte domenii de
activitate decât cele bugetare.
(2) Pensionarii
pentru limită de vârstă care se angajează pe baza unui contract individual de
muncă în sectorul bugetar, potrivit legii, beneficiază de sporul de vechime
corespunzător vechimii în muncă dobândite în întreaga activitate.
Art. 19. - (1)
Personalul din sectorul bugetar are dreptul în fiecare an calendaristic la un
concediu de odihnă si la alte concedii, în conditiile legii.
(2) Durata minimă
a concediului de odihnă este de 20 de zile lucrătoare pe an.
(3) La
determinarea indemnizatiei de concediu de odihnă se vor lua în calcul, pe lângă
salariul de bază, si sporurile de care beneficiază, potrivit legii.
(4) Concediul de
odihnă se efectuează în fiecare an. În cazul în care, din motive justificate,
personalul din sectorul bugetar nu a putut efectua concediul de odihnă la care
avea dreptul într-un an calendaristic, cu acordul persoanei în cauză,
angajatorul este obligat să acorde concediul până la sfârsitul anului următor.
(5) Compensarea în
bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în cazul încetării
raporturilor juridice de muncă.
(6) Celelalte
prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă si
alte concedii ale salariatilor din administratia publică, din regiile autonome
cu specific deosebit si din unitătile bugetare, republicată, cu modificările
ulterioare, rămân în vigoare.
(7) Indemnizatia
de concediu de odihnă se plăteste de către angajator cu cel putin 5 zile
lucrătoare înainte de plecarea în concediu.
Art. 20. - (1)
Ordonatorii principali de credite pot aproba, o dată pe trimestru, până la data
de 1 septembrie, în limita numărului maxim de posturi prevăzut în anexele la
Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004 si la Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2005 nr.
512/2004, cu încadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru
cheltuielile cu salariile, numai pentru posturile vacante, utilizarea unui
număr mai mare de posturi de nivel inferior sau de acelasi nivel, prin
reducerea corespunzătoare a unui număr de posturi de nivel superior, precum si
modificarea în ceea ce priveste calitatea acestor posturi, cu avizul
Ministerului Finantelor Publice.
Modificarea
calitătii posturilor vacante se face si cu avizul Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici. Fac exceptie de la aviz Administratia Prezidentială,
Camera Deputatilor, Senatul, Curtea Constitutională, Curtea de Conturi,
Consiliul Legislativ, Avocatul Poporului si Consiliul Concurentei.
(2) Prevederile
alin. (1) privind modificarea în ceea ce priveste calitatea posturilor se
aplică corespunzător si ordonatorilor principali de credite finantati din
bugetele locale, numai cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 21. -
Drepturile salariale stabilite personalului bugetar corespunzător structurii
organizatorice si numărului maxim de posturi aprobate potrivit legii se vor
acorda în continuare, corespunzător functiilor detinute anterior, în acelasi
cuantum si în cazul în care structura organizatorică sau raporturile de
subordonare si numărul maxim de posturi se modifică, potrivit legii, în cursul
anului.
Art. 22. - (1)
Gestiunea sistemului de salarizare se asigură de către fiecare ordonator
principal de credite, cu încadrarea în numărul maxim de posturi si în bugetele
aprobate potrivit legii.
(2) Salariile de
bază si indemnizatiile de conducere se stabilesc astfel încât, împreună cu
celelalte elemente ale sistemului de salarizare, să se încadreze în fondurile
alocate de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
locale si bugetele fondurilor speciale, pentru cheltuielile cu salariile.
Art. 23. - (1)
Solutionarea contestatiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază,
sporurilor, premiilor si a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor
prezentei ordonante este de competenta ordonatorilor de credite.
(2) Contestatiile
pot fi depuse în termen de 5 zile de la data luării la cunostintă a actului
administrativ de stabilire a drepturilor salariale.
(3) Ordonatorii de
credite vor solutiona contestatiile în termen de 10 zile, cu avizul
organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, al
reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizatii
sindicale.
(4) Împotriva
măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana în cauză se poate
adresa instantei de contencios administrativ sau, după caz, instantei
judecătoresti competente, potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data
comunicării solutionării contestatiei.
Art. 24. - (1)
Salariile de bază si indemnizatiile lunare sunt brute si impozabile, potrivit
legii.
(2) Salariile de
bază individuale si indemnizatiile lunare, calculate pentru prima etapă si a
doua etapă de majorare, potrivit prevederilor prezentei ordonante, vor fi
rotunjite din 1.000 lei în 1.000 lei în favoarea salariatilor.
(3) Anexele nr.
I-IX*) fac parte integrantă din prezenta ordonantă.
Art. 25. -
Prevederile prezentei ordonante intră în vigoare începând cu luna ianuarie
2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Ministrul
educatiei si cercetării,
Mircea
Miclea
Ministrul
afacerilor externe,
Mihai
Răzvan Ungureanu
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 21 ianuarie 2005.
Nr. 9.
*) ANEXE
|
|
|
|
|
|
|
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
pentru modificarea si completarea Reglementărilor
privind omologarea vehiculelor rutiere, a echipamentelor si a componentelor
pentru vehicule rutiere, eliberarea cărtii de identitate a vehiculelor rutiere,
certificarea autenticitătii si identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7,
aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului
nr. 36/2003
În temeiul
prevederilor art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr.
19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, ale art. 4 alin. (2) lit. f) si alin. (3) lit. e) din
Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
105/2000, cu modificările ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
Art. I. - Reglementările privind omologarea
vehiculelor rutiere, a echipamentelor si a componentelor pentru vehicule rutiere,
eliberarea cărtii de identitate a vehiculelor rutiere, certificarea
autenticitătii si identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin
Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.
36/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 575 din
11 august 2003, se modifică si se completează conform anexei care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Regia Autonomă “Registrul Auto Român” va
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Ileana
Tureanu,
secretar de
stat
Bucuresti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.196.
ANEXĂ
1. Punctul 1.4
se completează cu definitiile de mai jos, cu următorul cuprins:
“- detinătorul
vehiculului - persoană
fizică sau juridică, titulară a unui act de detinere pentru un vehicul
prezentat la RAR în vederea efectuării unei prestatii specifice;
- reprezentantul
detinătorului vehiculului – persoana fizică ce prezintă vehiculul la RAR si
solicită în numele detinătorului vehiculului efectuarea unei prestatii
specifice, persoană denumită în continuare solicitant (detinătorul,
persoană fizică, poate fi el însusi solicitant);
- cerere
solicitare activitate - cerere completată de către solicitant în vederea
efectuării unei prestatii specifice pentru un vehicul prezentat la RAR.”
2. Punctul 1.6
se completează cu următorul text: “cu modificările si completările
ulterioare”.
3. Al doilea
alineat al punctului 4.1 va avea următorul cuprins:
“Omologarea
individuală este conditionată de completarea de către solicitant a formularului
Cerere solicitare activitate (anexa nr. 1 la reglementări) cu date
privind identitatea sa, a vehiculului si a detinătorului acestuia. Cererea se
va completa de către solicitant pe propria răspundere, va fi semnată în
prezenta angajatului RAR care efectuează prestatia si va rămâne în arhiva RAR,
conform prevederilor legale.”
4. Al treilea
alineat al punctului 4.1 va avea următorul cuprins:
“Omologarea individuală se acordă de către RAR
prin reprezentantele judetene sau reprezentanta municipiului Bucuresti, după
caz, în functie de localitatea în care îsi are domiciliul solicitantul.”
5. A treia
liniută a literei d) a punctului 4.2 va avea următorul cuprins:
“- motorul, cu un
motor care are alt cod decât motorul mentionat în CIV.”
6. Punctul 4.3
va avea următorul cuprins:
“4.3. Omologarea individuală
se acordă vehiculelor rutiere pentru care nu există neconformităti privind
identificarea acestora si dacă rezultatele verificărilor si, după caz, ale
încercărilor prevăzute în reglementările si normele tehnice în transporturile
rutiere (RNTR) în vigoare demonstrează îndeplinirea de către vehiculele
respective a cerintelor tehnice aplicabile în vederea admiterii în circulatie
pe drumurile publice din România.”
7. Punctul 4.4
se abrogă.
8. Punctul 4.5
devine punctul 4.4 si va avea următorul cuprins:
“4.4. Documentul
care atestă acordarea omologării individuale este cartea de identitate a
vehiculului, document care se eliberează de RAR dacă sunt îndeplinite
prevederile pct. 4.3.”
9. Punctul 5.1
va avea următorul cuprins:
“5.1. Cartea de
identitate completată numai cu datele despre vehicul se eliberează de RAR:
a) solicitantului
omologării nationale de tip la vehiculele omologate de tip, în baza
certificatului national de omologare de tip. Pentru aceasta, solicitantul
omologării nationale de tip va înainta RAR o cerere cuprinzând următoarele date
pentru vehiculele pentru care solicită CIV: numărul
certificatului/certificatelor de omologare natională de tip valabil/valabile
pentru vehiculele în cauză, numărul/numerele de omologare aferent/aferente, tipul/varianta/versiunea,
numărul de identificare (VIN), seria/seriile de motor (dacă este cazul),
culoarea si anul de fabricatie ale fiecărui vehicul. În urma transmiterii
listei, RAR va verifica existenta si corectitudinea datelor înscrise în cerere,
iar în cazul aparitiei unor neconcordante va înstiinta solicitantul omologării.
Dacă nu există neconcordante, solicitantul omologării primeste CIV solicitată,
cu toate datele tehnice si de identificare înscrise. Solicitantul omologării
nationale de tip are obligatia să verifice corespondenta dintre datele
sus-mentionate de pe CIV cu cele ale vehiculului.
Totodată
solicitantul omologării de tip va atesta conformitatea vehiculului
comercializat cu tipul omologat, prin furnizarea către cumpărător a
următoarelor:
- CIV semnată si
stampilată la rubrica corespunzătoare atestării conformitătii;
- certificatul de
conformitate CE în original sau, după caz, o copie a certificatului de
omologare natională de tip, pe care atestă conformitatea;
b) solicitantului
activitătii de omologare individuală, dacă sunt îndeplinite prevederile pct.
4.3;
c) solicitantului
activitătii de eliberare a CIV, în cazul vehiculelor rutiere deja înmatriculate
în România, care pot fi identificate, precum si în cadrul activitătii de
eliberare a duplicatului unei CIV care nu a intrat în evidenta autoritătii
competente de înmatriculare;
d) detinătorului
vehiculului sau împuternicitului legal al acestuia în cadrul activitătii de
eliberare a duplicatului unei CIV luate în evidentă de către autoritatea competentă
deînmatriculare, în cazul pierderii, furtului sau distrugerii CIV initiale sau
la epuizarea spatiului prevăzut în CIV initială pentru înscrierea
caracteristicilor tehnice ale vehiculului ori a datelor de identificare ale
detinătorilor.”
10. Punctul 5.2
va avea următorul cuprins:
“5.2. RAR modifică
datele despre vehicul înscrise în CIV, la cererea detinătorului sau a
împuternicitului legal al acestuia, dacă vehiculul poate fi identificat si dacă
se constată că modificările respective respectă prevederile legislatiei si
reglementărilor tehnice aplicabile în vigoare.”
11. Punctul 5.3
va avea următorul cuprins:
“5.3. În cazul
vehiculelor rutiere care prezintă neconformităti privind identificarea, RAR nu
va finaliza nici o activitate specifică, procedând la blocarea acestora în
sistemul său informatic. Prin exceptie, activitătile solicitate se vor finaliza
numai dacă structurile competente ale Ministerului Administratiei si Internelor
stabilesc identitatea si provenienta legală a vehiculelor, iar reprezentantii
Ministerului Justitiei emit sau avizează, în acest sens, o rezolutie către
RAR.”
12. Punctul 6.1
va avea următorul cuprins:
“6.1. Certificarea
autenticitătii se efectuează pentru:
a) autoturismele
supuse omologării individuale în vederea primei înmatriculări în România;
b) autoturismele
echipate cu motoare având capacitatea cilindrică mai mare de 2.000 cm3,
înmatriculate în România si care îsi schimbă detinătorul, mai putin cele
fabricate în România;
c) alte categorii
de vehicule stabilite prin protocol între Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului si Ministerul Administratiei si Internelor.
Sunt exceptate de
la certificarea autenticitătii autoturismele destinate competitiilor sportive,
cele de epocă, precum si autoturismele noi, comercializate în România prin
reprezentantii autorizati ai constructorilor străini si care se supun
omologării individuale în vederea primei înmatriculări, pe baza încheierii unor
conventii cu RAR referitoare la asumarea responsabilitătilor privind originalitatea
elementelor de identitate ale vehiculelor.
Identificarea în
vederea înmatriculării se efectuează pentru toate vehiculele rutiere admise în
circulatie pe drumurile publice din România si care îsi schimbă detinătorul, cu
exceptia celor pentru care se efectuează certificarea autenticitătii, în
conformitate cu prevederile prezentelor reglementări.”
13. Punctul
6.2.5 va avea următorul cuprins:
“.6.2.5. În cazul
în care rezultatul verificărilor efectuate conform pct. 6.2.2, 6.2.3 si 6.2.4
este corespunzător, se eliberează solicitantului certificatul de autenticitate
al cărui termen de valabilitate este de 30 de zile de la data emiterii.”
14. Punctul
6.3.2 va avea următorul cuprins:
“6.3.2. Identificarea
unui vehicul rutier în vederea înmatriculării sale se finalizează prin
eliberarea notei de identificare către solicitant.”
ANEXA Nr. 11)
la reglementări