MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
173 (XVII) - Nr. 577 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 5 iulie 2005
SUMAR
ORDONANTE
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
66. – Ordonantă de urgentă cu privire la rectificarea
bugetului de stat pe anul 2005
ORDONANTE
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
cu privire la
rectificarea bugetului de stat pe anul 2005
Având
în vedere:
– actele normative
prin care au fost aprobate măsuri fiscale si cheltuieli suplimentare după
publicarea Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004, cu implicatii asupra veniturilor si cheltuielilor bugetare
stabilite pentru anul 2005;
–
revizuirea indicatorilor macroeconomici estimati pentru anul 2005, în functie
de realizările pe anii 2003 si 2004;
–
necesitatea diminuării tintei de deficit bugetar pe anul 2005 pentru
sprijinirea stabilitătii macroeconomice, respectiv pentru reducerea deficitului
de cont curent si a inflatiei;
–
necesitatea asigurării fondurilor suplimentare pentru finantarea activitătilor
si structurilor din domeniile pentru care se poate activa clauza de
salvgardare;
–
urgenta asigurării fondurilor pentru înlăturarea efectelor calamitătilor
naturale produse în primăvara acestui an;
–
prevederile Legii nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, potrivit
cărora legile bugetare anuale pot fi modificate în cursul exercitiului bugetar
prin legi de rectificare,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicată, si al art. 6 din Legea
nr.
500/2002, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. – Bugetul de stat pe anul 2005, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul
2005 nr.
511/2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.121 si nr. 1.121 bis din 29
noiembrie 2004, se modifică si se completează potrivit prevederilor prezentei
ordonante de urgentă.
Art.
2. – (1) Sinteza modificărilor bugetului de stat pe anul 2005, detaliată, la
venituri, pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe părti, capitole,
subcapitole, titluri, articole si alineate, după caz, este prevăzută în anexa
nr. 1.
(2)
Sinteza modificărilor cheltuielilor bugetare pe anul 2005, pe surse de
finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, titluri, articole si
alineate, după caz, este prevăzută în anexa nr. 2.
(3)
Bugetele modificate ale ordonatorilor principali de credite si anexele la
acestea sunt prevăzute în anexa nr. 3*).
CAPITOLUL
II
Art.
3. – La veniturile bugetului de stat pe anul 2005 se aprobă următoarele
influente:
–
miliarde lei –
VENITURI – TOTAL |
1.220,4 |
din care: |
|
Venituri curente |
1.762,4 |
din acestea: |
|
a) venituri fiscale: |
1.588,4 |
– impozite directe |
13.766,5 |
din care: |
|
– impozitul de profit |
10.223,0 |
– impozitul pe salarii |
650,0 |
– impozitul pe venit |
–18.214,0 |
– cote si sume defalcate din
impozitul pe venit (se scad) |
21.695,5 |
– alte impozite directe |
–918,0 |
– contributii |
330,0 |
– impozite indirecte |
–12.178,1 |
din care: |
|
– taxa pe valoarea adăugată |
–9.117,1 |
– taxa pe valoarea adăugată
încasată |
17.833,3 |
– sume defalcate din taxa pe
valoarea adăugată pentru bugetele locale (se scad) |
–26.950,4 |
– accize |
–3.379,0 |
– taxe vamale |
1.878,0 |
– alte impozite indirecte |
–1.560,0 |
b) venituri nefiscale |
174,0 |
Venituri din capital |
–530,0 |
Încasări din rambursarea împrumuturilor
acordate |
–12,0 |
CAPITOLUL
III
Regimul
si destinatiile cheltuielilor bugetare
Art.
4. – În structură economică influentele privind cheltuielile bugetului de stat
pe anul 2005 se prezintă astfel:
–
miliarde lei –
CHELTUIELI – TOTAL |
–9.743,0 |
din care: |
|
1. Cheltuieli curente |
–1.612,7 |
din acestea: |
|
a) cheltuieli de personal |
3.028,8 |
b) cheltuieli materiale si
servicii |
3.482,6 |
c) subventii |
–463,9 |
d) transferuri |
–7.824,5 |
e) dobânzi aferente datoriei
publice si alte cheltuieli |
–4.116,3 |
f) rezerve |
4.280,6 |
2. Cheltuieli de capital |
–903,2 |
3. Împrumuturi acordate |
–92,0 |
4. Rambursări de credite,
plăti de dobânzi si comisioane la credite din acestea: |
–7.135,1 |
a) Rambursări de credite
externe, plăti de dobânzi si comisioane la credite externe contractate de
ordonatorii de credite: |
–7.086,4 |
– rambursări de credite
externe |
–4.837,7 |
– plăti de dobânzi si
comisioane |
–2.248,7 |
b) Rambursări de credite
interne, plăti de dobânzi si comisioane la credite interne contractate de
ordonatorii de credite: |
–48,7 |
– rambursări de credite
interne |
–22,2 |
– plăti de dobânzi si
comisioane |
–26,5 |
Art.
5. – (1) Ordonatorii principali de credite au obligatia să se încadreze în
cheltuielile de personal, numărul maxim de posturi si în structura acestora,
prevăzute pentru fiecare în anexa nr. 3, prin stabilirea si comunicarea
numărului de posturi, salariilor de bază, indemnizatiilor de conducere si a
celorlalte elemente ale sistemului de salarizare, prevăzute de lege,
ordonatorilor secundari, iar acestia ordonatorilor tertiari de credite
bugetare.
(2) În aplicarea prevederilor art. 10 din Legea nr. 511/2004, influentele aprobate la titlul “Cheltuieli de personal“ se repartizează pe luni de către ordonatorul principal de credite bugetare si se comunică Ministerului Finantelor Publice, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
(3)
Începând cu data de 1 iulie 2005, cheltuielile cu transportul si cazarea
aferente deplasărilor interne si externe efectuate în conditiile legii de către
institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, se
asigură de la titlul “Cheltuieli materiale si servicii“.
Art.
6. – Alineatul (4) al articolului 8 din Legea nr.
511/2004 se modifică si va avea următorul cuprins:
“(4)
Sumele aferente cresterilor salariale acordate în anul 2005 în conditiile
stabilite prin lege, prevăzute în bugetul Ministerului Finantelor Publice –
“Actiuni generale“, au fost repartizate ordonatorilor principali de credite în
functie de executia bugetară si de necesitătile de finantare. Cresterile
salariale acordate în anul 2005 Senatului, Camerei Deputatilor, precum si
personalului Ministerului Apărării Nationale se asigură din bugetele aprobate
acestora.“
Art.
7. – (1) Cheltuielile pentru autoritătile publice, care se finantează de la
bugetul de stat pe anul 2005, se majorează cu suma de 3.811,1 miliarde lei, din
care:
1.983,4
miliarde lei cheltuieli de personal, 1.024,6 miliarde lei cheltuieli materiale
si servicii, 24,2 miliarde lei subventii, 192,0 miliarde lei transferuri, 745,8
miliarde lei cheltuieli de capital, si se diminuează cu suma de 158,9 miliarde
lei la rambursări de credite, plăti de dobânzi si comisioane la credite.
(2)
Cheltuielile pentru autoritătile publice se modifică după cum urmează:
–
miliarde lei –
a) Administratia
Prezidentială |
+54,1 |
b) Autorităti legislative |
+24,2 |
c) Autorităti judecătoresti |
+2.220,6 |
d) Alte organe ale
autoritătilor publice |
–10,6 |
e) Autorităti executive |
+1.522,8 |
(3)
În bugetul Ministerului Afacerilor Externe, la capitolul “Autorităti publice“,
titlul “Cheltuieli materiale si servicii“, este cuprinsă si suma de 15,0
miliarde lei necesară pentru acordarea de asistentă consulară în situatii
deosebite.
Art. 8. – (1) Cheltuielile pentru apărare, ordine publică si sigurantă natională, care se finantează de la bugetul de stat pe anul 2005, se majorează cu suma de 2.954,3 miliarde lei, din care: 2.850,8 miliarde lei cheltuieli de personal, 2.283,4 miliarde lei cheltuieli materiale si servicii, 71,8 miliarde lei subventii si 382,5 miliarde lei transferuri, si se diminuează cu suma de 878,1 miliarde lei la cheltuieli de capital si cu suma de 1.756,1 miliarde lei la rambursări de credite, plăti de dobânzi si comisioane la credite.
(2)
Cheltuielile pentru apărare, ordine publică si sigurantă natională, pe capitole
de cheltuieli, se majorează cu suma de 5.656,6 miliarde lei la ordine publică
si sigurantă natională si se diminuează cu suma de 2.702,3 miliarde lei la
apărare natională.
Art.
9. – (1) Cheltuielile social-culturale, care se finantează de la bugetul de
stat pe anul 2005, se majorează cu suma de 5.508,1 miliarde lei, din care:
786,6 miliarde lei cheltuieli de personal, 283,7 miliarde lei cheltuieli
materiale si servicii, 63,6 miliarde lei subventii, 5.726,3 miliarde lei
transferuri, si se diminuează cu suma de 194,5 miliarde lei la cheltuieli de
capital si cu suma de 1.157,6 miliarde lei la rambursări de credite, plăti de
dobânzi si comisioane la credite.
(2)
Cheltuielile social-culturale, pe capitole de cheltuieli, se majorează cu suma
de 58,9 miliarde lei pentru învătământ, 346,5 miliarde lei pentru cultură,
religie si actiuni privind activitatea sportivă si de tineret, 5.932,8 miliarde
lei pentru asistentă socială, alocatii, pensii, ajutoare si indemnizatii si se
diminuează cu suma de 830,1 miliarde lei pentru sănătate.
Art.
10. – Alineatele (9) si (12) ale articolului 13 din Legea nr.
511/2004 se modifică si vor avea următorul cuprins:
“(9)
În bugetul Ministerului Sănătătii este prevăzută si suma de 2.278,7 miliarde
lei, reprezentând transferuri de la bugetul de stat către bugetul Fondului
national unic de asigurări sociale de sănătate pentru finantarea programelor
privind compensarea în proportie de 90% a medicamentelor acordate în
ambulatoriu, potrivit Ordonantei Guvernului nr.
59/2004 privind măsuri de întărire a disciplinei financiareconomice în
sistemul sanitar, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
597/2004, cu modificările ulterioare.
............................................................................................
(12)
Din bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, de la
capitolul “Asistentă socială, alocatii, pensii, ajutoare si indemnizatii“,
titlul “Cheltuieli materiale si servicii“, se finantează cheltuielile aferente
gratuitătilor si reducerilor la transportul pe calea ferată, metrou, auto si
naval, de care beneficiază, în conditiile legii, persoanele ale căror drepturi
sunt stabilite prin Legea recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii
care au contribuit la victoria Revolutiei române din decembrie 1989 nr.
341/2004, cu modificările si completările ulterioare, prin Legea nr.
44/1994 privind veteranii de război, precum si unele drepturi ale
invalizilor si văduvelor de război, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, prin Legea nr.
147/2000 privind reducerile acordate pensionarilor pentru transportul
intern, cu modificările ulterioare, prin
Ordonanta Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, republicată, precum si prin Legea
învătământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare.“
Art.
11. – (1) Cheltuielile pentru servicii si dezvoltare publică, locuinte, mediu
si ape, care se finantează de la bugetul de stat pe anul 2005, se diminuează cu
suma de 1.272,0 miliarde lei, din care: 2,3 miliarde lei la cheltuieli de
personal, 125,2 miliarde lei la transferuri, 344,7 miliarde lei la cheltuieli
de capital si 799,8 miliarde lei la rambursări de credite, plăti de dobânzi si
comisioane la credite.
(2)
Cheltuielile pentru servicii si dezvoltare publică, locuinte, mediu si ape, pe
capitole de cheltuieli, se diminuează cu suma de 1.112,1 miliarde lei pentru
servicii si dezvoltare publică si locuinte si cu suma de 159,9 miliarde lei
pentru mediu si ape.
Art.
12. – (1) Cheltuielile pentru actiuni economice, care se finantează din bugetul
de stat pe anul 2005, se diminuează cu suma de 6.521,8 miliarde lei, din care:
6,8 miliarde lei la cheltuieli de personal, 81,3 miliarde lei la cheltuieli
materiale si servicii, 599,5 miliarde lei la subventii, 2.379,7 miliarde lei la
transferuri, 227,0 miliarde lei la cheltuieli de capital si 3.227,5 miliarde
lei la rambursări de credite, plăti de dobânzi si comisioane la credite.
(2)
Cheltuielile pentru actiuni economice, pe capitole de cheltuieli, se diminuează
cu suma de 589,1 miliarde lei pentru industrie, 1.085,3 miliarde lei pentru
agricultură si silvicultură, 4.771,3 miliarde lei pentru transporturi si
comunicatii si 76,1 miliarde lei pentru alte actiuni economice.
Art.
13. – Articolul 16 din Legea nr. 511/2004 se completează cu un nou alineat,
alineatul (5), cu următorul cuprins:
“(5) În bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, la capitolul «Transporturi si comunicatii», titlul «Subventii», este prevăzută suma de 5.868,0 miliarde lei reprezentând subventii pentru sustinerea transportului feroviar public de călători, conform pachetului social minim.“
Art.
14. – Articolul 18 din Legea nr.
511/2004 se completează cu un nou alineat, alineatul (5), cu următorul
cuprins:
“(5)
Sumele ce se scutesc la plată, în conditiile prevederilor alin. (1) si (2),
precum si ale art. 19, prin exceptie de la prevederile art. 111 din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, nu se compensează cu taxa pe valoarea adăugată de rambursat,
înregistrată de către agentii economici beneficiari, nominalizati prin hotărâre
a Guvernului.“
Art.
15. – (1) Cheltuielile pentru alte actiuni, care se finantează de la bugetul de
stat pe anul 2005, se diminuează cu suma de 2.468,4 miliarde lei, din care:
2.582,9 miliarde lei la cheltuieli de personal, 27,8 miliarde lei la cheltuieli
materiale si servicii, 24,0 miliarde lei la subventii, 4,7 miliarde lei la
cheltuieli de capital si 35,2 miliarde lei la rambursări de credite, plăti de
dobânzi si comisioane la credite, si se majorează cu suma de 206,2 miliarde lei
la transferuri.
(2)
Cheltuielile pentru alte actiuni, pe capitole de cheltuieli, se diminuează cu
suma de 2.554,9 miliarde lei pentru alte actiuni si se majorează cu suma de
86,5 miliarde lei pentru cercetare stiintifică.
Art.
16. – Articolul 23 din Legea nr. 511/2004 se modifică si va avea următorul
cuprins:
“Art.23.
– În anul 2005 se alocă din bugetul de stat transferuri către bugetul
asigurărilor sociale de stat în sumă de 108,0 miliarde lei reprezentând
contributii pentru biletele de odihnă destinate salariatilor din institutiile
publice, asigurati în sistemul public de pensii.“
Art.
17. – Împrumuturile acordate de la bugetul de stat se diminuează cu suma de
92,0 miliarde lei, din care: 65,0 miliarde lei împrumuturi acordate pentru
finalizarea unor obiective aprobate prin conventii bilaterale si acorduri
interguvernamentale, 23,3 miliarde lei microcredite acordate persoanelor fizice
care desfăsoară activităti pe cont propriu, aducătoare de venituri, în vederea
întretinerii materiale, si 3,7 miliarde lei împrumuturi acordate persoanelor
care beneficiază de statutul de refugiat si protectie umanitară conditionată.
Art.
18. – (1) Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului se majorează cu
suma de 101,8 miliarde lei.
(2)
Fondul de interventie la dispozitia Guvernului se majorează cu suma de 4.178,8
miliarde lei.
CAPITOLUL
IV
Deficitul
bugetar, datoria publică si împrumutul guvernamental
Art.
19. – Deficitul bugetului de stat se stabileste în sumă de 19.625,1 miliarde
lei.
Art.
20. – Cheltuielile pentru dobânzile aferente datoriei publice si alte
cheltuieli se diminuează cu suma de 4.116,3 miliarde lei, din care: 138,0
miliarde lei la dobânzi aferente datoriei publice interne, 459,9 miliarde lei
la dobânzi, comisioane si alte costuri aferente datoriei publice externe,
2.232,7 miliarde lei la diferente de curs aferente datoriei publice externe,
885,7 miliarde lei la diferente de curs aferente datoriei publice interne si
400,0 miliarde lei comisioane percepute la decontarea operatiunilor prin contul
curent general al Trezoreriei Statului.
CAPITOLUL
V
Art.
21. – (1) Începând cu anul 2005, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru
ajutorul social, ajutorul pentru încălzirea locuintei cu lemne, cărbuni si
combustibili petrolieri, sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu
handicap, cultură si culte si echilibrarea bugetelor locale se asigură din sume
defalcate din taxa pe valoarea adăugată.
(2)
Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru bugetele locale, pentru anul
2005, pentru asigurarea ajutorului social si a ajutorului pentru încălzirea
locuintei cu lemne, cărbuni si combustibili petrolieri se diminuează cu suma de
6.019,9 miliarde lei, potrivit anexei nr. 4.
(3)
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, pentru asigurarea ajutorului
social si a ajutorului pentru încălzirea locuintei cu lemne, cărbuni si
combustibili petrolieri, sunt în sumă de 6.019,9 miliarde lei si sunt prevăzute
în anexa nr. 5.
(4)
Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru bugetele locale, pe anul 2005,
pentru sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap, cultură si
culte si echilibrarea bugetelor locale se diminuează cu suma de 15.320,6 miliarde
lei, potrivit anexei nr. 6.
(5)
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, destinate finantării
contributiilor pentru personalul neclerical, se majorează cu suma de 13,3
miliarde lei.
(6)
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru sustinerea sistemului de
protectie a persoanelor cu handicap, cultură si culte, inclusiv cele prevăzute
la alin. (5), si pentru echilibrarea bugetelor locale sunt în sumă de 15.333,9
miliarde lei si sunt prevăzute în anexa nr. 7.
(7)
Sumele pentru sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap,
prevăzute în anexa nr. 7, se repartizează pe comune, orase, municipii, sectoare
ale municipiului Bucuresti si pe judete de către consiliul judetean, respectiv
de către Consiliul General al Municipiului Bucuresti, prin hotărâre, după
consultarea primarilor si cu asistenta tehnică de specialitate a directiei
generale a finantelor publice si a directiei de muncă, solidaritate socială si
familie, în functie de numărul asistentilor personali ai persoanelor cu handicap
grav si de numărul de persoane asistate în institutiile de asistentă socială a
persoanelor cu handicap.
(8)
Unitătile Trezoreriei Statului sunt abilitate să introducă în executia
bugetului de stat si a bugetelor locale modificările determinate de aplicarea
prevederilor alin. (2), (3), (4) si (6), pe baza conturilor de executie
întocmite de presedintii consiliilor judetene si primarii comunelor, oraselor,
municipiilor si sectoarelor municipiului Bucuresti, în termen de 15 zile
lucrătoare de la publicarea prezentei ordonante de urgentă.
Art.
22. – Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru subventionarea
energiei termice livrate populatiei pe anul 2005 se diminuează cu 6,4 miliarde
lei, potrivit anexei nr. 8, ca urmare a aplicării prevederilor alin. (1) al
art. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 48/2004 pentru adoptarea unor
măsuri privind furnizarea energiei termice populatiei, pentru încălzirea
locuintei si prepararea apei calde de consum, prin sisteme publice centralizate de alimentare cu energie termică,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
430/2004.
Art.
23. – (1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, destinate finantării
cheltuielilor institutiilor de învătământ preuniversitar de stat pe anul 2005,
se majorează cu suma de 5.603,1 miliarde lei, potrivit anexelor nr. 9 si 9a.
(2)
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, destinate finantării
cheltuielilor institutiilor de învătământ preuniversitar de stat, prezentate în
anexa nr. 9, se repartizează pe comune, orase, municipii si sectoare ale
municipiului Bucuresti de către consiliul judetean, respectiv de către
Consiliul General al Municipiului Bucuresti, prin hotărâre si cu asistenta
tehnică de specialitate a directiei generale a finantelor publice si a
inspectoratului scolar judetean sau al municipiului Bucuresti, după caz.
Art.
24. – Transferurile de la bugetul de stat către bugetele locale pentru
investitii finantate partial din împrumuturi externe pe anul 2005 se diminuează
cu suma de 100,0 miliarde lei.
CAPITOLUL
VI
Dispozitii referitoare la bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate
Art.
25. – (1) Anexa nr. 12 privind bugetul Fondului national unic de asigurări
sociale de sănătate pe anul 2005 la Legea nr.
511/2004 se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 10.
(2)
Prevederile art. 5 din prezenta ordonantă de urgentă se aplică si bugetului
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate.
(3)
Unitătile sanitare cu paturi vor deconta contravaloarea medicamentelor
achizitionate în anul 2003, inclusiv a celor din cadrul subprogramului “Preventia
si controlul în diabet si boli de nutritie“, din sume prevăzute în acte
aditionale distincte la contractele încheiate în anul 2005, fără a avea în
vedere nivelul indicatorilor contractati si realizati.
(4) Bugetul Fondului
national unic de asigurări sociale de sănătate pe anul 2005 este prevăzut cu un
deficit de 2.596,1 miliarde lei, care se acoperă la finele anului bugetar din
disponibilitătile din anii precedenti înregistrate la acest buget.
CAPITOLUL
VII
Dispozitii
finale
Art. 26. – (1) Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat au obligatia de a propune lunar trecerea la Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului a eventualelor economii identificate în bugetele lor.
(2)
Guvernul este abilitat să diminueze cheltuielile, respectiv Fondul de rezervă
bugetară si deficitul bugetului de stat pe anul 2005, cu eventualele economii
rezultate potrivit alin. (1) si să suplimenteze:
a)
cheltuielile si deficitul bugetului Fondului national unic de asigurări sociale
de sănătate pe anul 2005;
b)
cheltuielile si deficitul din credite externe pe anul 2005.
(3)
Din eventualele economii rezultate potrivit alin. (1) Guvernul poate
suplimenta:
a)
bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat;
b)
sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat si transferurile de
la bugetul de stat pentru bugetele locale.
Art.
27. – (1) Se autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă
modificările prevăzute la art. 26 în volumul si în structura bugetului de stat,
bugetului creditelor externe, bugetelor ordonatorilor principali de credite,
bugetului Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate, pe anul
2005.
(2)
Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă modificările
determinate de aplicarea prevederilor art. 26 în anexele la bugetele lor si în
bugetele ordonatorilor de credite din subordine.
(3)
Bugetele de venituri si cheltuieli ale activitătilor finantate integral din
venituri proprii, prevăzute în anexele la bugetele ordonatorilor principali de credite,
pot fi majorate, atât la venituri, cât si la cheltuieli, prin hotărâre a
Guvernului, în situatia în care veniturile proprii încasate depăsesc
prevederile anuale aprobate.
Art.
28. – (1) Pentru anul 2005 se suspendă aplicarea prevederilor alin. (3) al art.
2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
45/2001 privind productia de apă grea în perioada 2001–2006 la Regia
Autonomă pentru Activităti Nucleare si acumularea acesteia de către
Administratia Natională a Rezervelor de Stat, aprobată prin Legea nr.
313/2001, cu modificările si completările ulterioare. În anul 2005 suma negativă
a taxei pe valoarea adăugată rezultată din deconturile de T.V.A., rambursată
Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat, se retine ca venituri proprii
din alte surse si se utilizează prin derogare de la prevederile art. 8 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
54/2002 privind constituirea si mentinerea stocurilor minime de sigurantă
pentru titei si produse petroliere, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr.
677/2002, pentru finantarea cheltuielilor de capital, cu modificarea
corespunzătoare a sursei de finantare a programului de acumulare a stocurilor
minime de sigurantă pentru titei si produse petroliere.
(2)
Administratia Natională a Rezervelor de Stat va elabora instructiuni pentru
încasarea si utilizarea sumei rambursate cu avizul Ministerului Finantelor
Publice.
(3)
Dispozitiile referitoare la Administratia Natională a Rezervelor de Stat
cuprinse la alin. (1) si (2) ale art. 43 din Legea nr.
511/2004 se abrogă.
Art.
29. – (1) De la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă,
pentru perioada rămasă până la finele anului 2005, institutiilor publice,
indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, li se interzice
achizitionarea de autoturisme si mobilier.
(2)
Face exceptie de la prevederile alin. (1) achizitionarea de autoturisme si
mobilier pentru:
a)
institutii publice nou-înfiintate prin lege, numai dacă acestea nu provin din
restructurarea altor institutii publice, deja existente;
b)
activitătile specifice desfăsurate de ministere si organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, care, potrivit art. 5 alin. (3) din Ordonanta
Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări prin
Legea nr.
247/2002, cu modificările si completările ulterioare, se aprobă prin
hotărâre a Guvernului;
c)
proiecte finantate din împrumuturi externe si/sau fonduri nerambursabile.
(3)
Achizitiile publice de mobilier si autoturisme aflate în curs de desfăsurare la
data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă se vor definitiva pe
baza prevederilor legale în vigoare la data initierii procedurilor respective,
numai în conditiile în care autoritatea contractantă a transmis deja, până la
acea dată, comunicarea privind rezultatul aplicării procedurii de achizitie
publică.
Art.
30. – Aplicarea prevederilor art. 14 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici,
cu modificările si completările ulterioare, referitoare la indemnizatia
membrilor comisiilor de concurs si ai comisiilor de solutionare a
contestatiilor, se suspendă până la data de 31 decembrie 2005.
Art.
31. – (1) Se autorizează Ministerul Afacerilor Externe să încheie angajamente
legale în anul 2005, în limita sumei de 324 miliarde lei, cu termene de plată
în anul 2006, reprezentând achizitii de bunuri, servicii si lucrări necesare
organizării celei de-a XI-a reuniuni la nivel de sefi de stat si de guvern a
Organizatiei Internationale a Francofoniei.
(2)
Se autorizează Ministerul Economiei si Comertului să încheie angajamente legale
în anul 2005, în limita sumei de 50 miliarde lei, cu termene de plată în anul
2006, pentru contractarea actiunilor necesare organizării de târguri, expozitii
si misiuni economice.
Art.
32. – După intrarea în vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgentă,
se repartizează si creditele bugetare retinute conform art. 21 din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare.
Art.
33. – Anexele*) nr. 1–10 fac parte integrantă din prezenta ordonantă de
urgentă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 29 iunie 2005.
Nr. 66.
*) Anexa nr. 3 se publică ulterior
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 bis în afara abonamentului,
care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei
Autonome “Monitorul Oficial“, sos. Panduri nr. 1.
ANEXE